Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Kun je vanaf een samdroidmod 2.1 gewoon updaten naar een 2.2 zonder alles opnieuw te installeren? En wat is dan verstandiger, 2.2 cyanogen of samdroid?

Klinkt gaaf! eindelijk een goeie 2.2 voor de spica...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 16:52
coendeurloo schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:53:
Kun je vanaf een samdroidmod 2.1 gewoon updaten naar een 2.2 zonder alles opnieuw te installeren? En wat is dan verstandiger, 2.2 cyanogen of samdroid?

Klinkt gaaf! eindelijk een goeie 2.2 voor de spica...
Updaten vanaf samdroidmod 2.1 is geen probleem, heb ik net gedaan. Maar mijn apps waren wel verdwenen, waarschijnlijk omdat ik apps2sd gebruikte. Wifi instellingen en accounts bijvoorbeeld, bleven wel mooi behouden.

Ik moest geen data wipe doen. Update ging zonden problemen, enkel spijtig van het BT pair issue met mijn carkit :'(

edit: Je moet blijkbaar wel Wipe data & cache uitvoeren, staat in het rood bij "How to install".

edit2: Na een Wipe data & cache werkte het pairen met bluetooth carkit perfect!

[ Voor 12% gewijzigd door biest op 07-11-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Thanks voor de info! en heb jij dan voor cyanogenmod of samdroidmod gekozen? Of is er alleen cyanogen voor 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
coendeurloo schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:40:
Thanks voor de info! en heb jij dan voor cyanogenmod of samdroidmod gekozen? Of is er alleen cyanogen voor 2.2?
SamdroidMod-2.0.1-alpha8.1.zip (65.43 MB) heb ik gekozen, maw de Android 2.2 Froyo van LeshaK.

btw mijn carkit probleem is opgelost (zie mij post edit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
Telkens mijn phone herstart ben ik verplicht een data/cache wipe uit te voeren, anders wil FroYo niet starten.
Het SamdroidMod logo blijft een half uur staan (langer wachten lijkt me nutteloos).

Redelijk lastig dit :)

Iemand hier ook last van met de huidige alpha versie? (SamdroidMod 2.0.1.alpha8.1)

edit: Is blijkbaar gerelateerd aan de ext2/4 mod (bron).

edit2: Zopas geupgrade naar alpha8.2, idem issue.

[ Voor 27% gewijzigd door biest op 08-11-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48
biest schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:32:
Zopas ook SamdroidMod-2.0.1-alpha8.1.zip geïnstalleerd. Ging zeer vlot (apply vanuit recovery).
Ik zat op FE 10 en had de ext2/4 Mod geïnstalleerd, de update naar 2.2 ging zonder problemen.

Mijn eerste indruk van deze 2.2 beta is dat hij sneller werkt. Was wel nodig, ik vond mijn Spica altijd vrij traag.

Enig probleem tot nu toe; Slaag er niet in te pairen met mijn bluetooth carkit (BMW). Iemand dat er wel in slaagt?
Ik kan wel pairen met mijn Parrot MKi9200, en hij draagt wel telefoonnummers over, maar de bijbehorende namen niet. Dat ging eerder onder 2.1 wel goed. Verder lijkt CM alpha 7 voor mij het meest bruikbaar. BT werkt vrij goed, en de rest werkt ok. Ik heb alleen nog wat problemen met de camera en DIVX. 7.1 werkte minder goed (qweet niet meer waarom), en 7.2 heb ik nog niet geprobeerd.
Bij SamdroidMod miste ik de icoontjes voor aan/uitzetten van wifi/bt/gps/geluid en de reboot-optie. Heel knullig misschien, maar dat deed me teruggaan naar CM.

@hierboven: ik had gisteren ook mijn bestandssystemen omgezet naar ext2 voor /sys en ext4 voor /data, maar daar liep ik toen ook vast op het samdroid logo. Ik heb dus de backup teruggezet (ik neem aan rfs) en nu werkt CM weer. SM kreeg ik alsnog niet aan de praat, en ik had alleen de zip van CM nog op mijn sd-kaart staan.

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 08-11-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
Ivm pairen met carkit en Froyo alpha 8.2; ik slaagde er toch in te pairen, maar daarmee is alles gezegd. Regelmatig connectie verlies, maar ook de voice werd niet doorgestuurd naar mijn carkit (dit staat ondertussen in de bug-list op samdroid.net).

Ik ben terug gegaan naar de KitchenMod, door vanaf nul te starten (2.1 firmware JH6 via Odin, rooten met LkMod en vervolgens de Kitchen erover gezet vanuit recovery). Nu draait alles weer stabiel, ik ga nog even wachten tot Leshak zijn FroYo wat beter uitgewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
biest schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:33:
Ivm pairen met carkit en Froyo alpha 8.2; ik slaagde er toch in te pairen, maar daarmee is alles gezegd. Regelmatig connectie verlies, maar ook de voice werd niet doorgestuurd naar mijn carkit (dit staat ondertussen in de bug-list op samdroid.net).

Ik ben terug gegaan naar de KitchenMod, door vanaf nul te starten (2.1 firmware JH6 via Odin, rooten met LkMod en vervolgens de Kitchen erover gezet vanuit recovery). Nu draait alles weer stabiel, ik ga nog even wachten tot Leshak zijn FroYo wat beter uitgewerkt is.
Dat heb ik ook inderdaad. Ongeveer 50% van de gevallen werkt het, de rest van de tijd moet ik carkit uit/aan doen of BT op telefoon uit/aan of telefoon herstarten. Verder werkt CMod a7.2 wel fijn, dus laat ik hem maar staan.
Ik heb hem gisteren van scratch geïnstalleerd (ipv update na update, ext2/4 en terug naar rfs), en nu is hij wel een stuk sneller. Ik hoop dat ze de laatste dingen snel verbeteren, maar op zich is dit al een best werkbare FroYo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
gwystyl schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:41:
[...]
Ik heb hem gisteren van scratch geïnstalleerd (ipv update na update, ext2/4 en terug naar rfs), en nu is hij wel een stuk sneller.
Die indruk had ik ook, opnieuw installeren (een stock 2.1 firmware + rest van je mods), maakt de Spica een pak sneller. Benieuwd voor hoelang :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorcee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 14:27
Is het overigens normaal dat na een flash-beurt naar 2.1, de bekende touchscreen-mod en een custom thema de opstarttijd langer dan 203 seconden is :O?
Zelfs dan is 'ie nog niet volledig opgestart, ik heb geteld tot het unlockscreen kwam, er is dus nog geen pincode ingetypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
Jorcee schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:00:
Is het overigens normaal dat na een flash-beurt naar 2.1, de bekende touchscreen-mod en een custom thema de opstarttijd langer dan 203 seconden is :O?
Zelfs dan is 'ie nog niet volledig opgestart, ik heb geteld tot het unlockscreen kwam, er is dus nog geen pincode ingetypt.
Dat is niet goed lijkt me.

Momenteel is de boottijd hier net geen 60 seconden, met de KitchenMod. Ttz tot ik mijn PIN code kan ingeven. Tel er dus maar 5 seconden bij :)

Eerder had ik Frozen Eclair (FE), hoewel ik de opstarttijd niet gemeten heb, had ik de indruk dat die nog sneller opgestart was.

Het kan helpen om uw Spica opnieuw te flashen met Odin. Zoals hierboven staat eerst een stock 2.1 firmware met Odin, vervolgens rooten met LkMod en ten slotte de Kitchen of een andere Mod.

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Hier ook CM 7.2 met ext2/4 Mod. Werkt bij mij prima, al kan ik niet zeggen dat die ext2/4 Mod nou zo onwijs veel verschil maakt

• Jorcee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 14:27
Misschien interessant om te melden.. Nadat ik het originele thema gisteren terug heb 'gezet' is de boottime nog maar 73 seconden.

• pinman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-07-2016
Shaodar schreef op donderdag 11 november 2010 @ 07:39:
Hier ook CM 7.2 met ext2/4 Mod. Werkt bij mij prima, al kan ik niet zeggen dat die ext2/4 Mod nou zo onwijs veel verschil maakt
Wat is dan het nut van de ext2/4 mod. 2.2 in CM 7.2 heeft toch standaard Apps2SD? Misschien Noob vraag!!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
De ext2/4 mod zorgt er voor dat je Spica stopt met het "rfs" bestandssysteem. Dit schijnt een heel inefficient Samsung bestandsindeling te zijn die intern op je telefoon gebruikt wordt. Waarschijnlijk is de Android kernel in staat om Ext2 of Ext4 te lezen, dus hoeft deze mod alleen maar een conversie uit te voeren. Dat laatste weet ik echter niet zeker.

• Lowroad
Joah, en het is wel iets sneller hoor, daar niet van... net weer iets "snappier". Maar op zich is het risico dat het fout gaat best groot, en dan weet ik achteraf niet of dat het waard is.
Aan de andere kant, rommelen met die bende is ook gewoon leuk. Als het goed gaat, that is :P

• biest
Shaodar schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:56:
Joah, en het is wel iets sneller hoor, daar niet van... net weer iets "snappier". Maar op zich is het risico dat het fout gaat best groot, en dan weet ik achteraf niet of dat het waard is.
Aan de andere kant, rommelen met die bende is ook gewoon leuk. Als het goed gaat, that is :P
Als het fout gaat met de ext2/4 mod kan je altijd terug naar rfs. Er is geen argument om de mod niet te proberen :-)

[ Voor 5% gewijzigd door biest op 11-11-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
in theorie ja.. maar als je het verprutst dan valt het lang niet mee het te fixen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
Shaodar schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 07:13:
in theorie ja.. maar als je het verprutst dan valt het lang niet mee het te fixen :P
Heb het vorige week in de praktijk ondervonden en viel best mee.
Een stock 2.1 firmware flashen met Odin en zat meteen terug op rfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
Eens, maar dan moet je telefoon wel herkend worden op je pc... en dat is lang niet altijd het geval. Ik had daar zelf ook ellende mee, en gezien het topic ben ik niet de enige

Overigens ook eens die tweaks geprobeerd, en ook dat scheelt weer ietsjes.
http://forum.samdroid.net...aks-xda-fe-versions-2879/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinman
Hoe stabiel is CyanogenMod-6.1.0-RC1-Spica-alpha7.2? ik wil mijn spica naar 2.2 upgraden en ik ben niet echt een tweaker, gaat voornamelijk om bellen, sms-en internetten via 3g en wifi, apps2sd en natuurlijk navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
pinman schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 09:43:
Hoe stabiel is CyanogenMod-6.1.0-RC1-Spica-alpha7.2? ik wil mijn spica naar 2.2 upgraden en ik ben niet echt een tweaker, gaat voornamelijk om bellen, sms-en internetten via 3g en wifi, apps2sd en natuurlijk navi.
Even kijken..... allemaal check.
Ik kwam er vandeweek achter dat app2sd vanzelf werkt als het intern geheugen op begint te raken. Erg handig.

Twee puntjes waar ik nog 'last' van heb zijn hierboven genoemde verbinding van BT met de carkit (werkt meestal wel, maar namen worden niet naar de carkit gestuurd) en niet-vloeiend video afspelen vanwege het ontbreken van een goede 3D driver. Verder is hij wat mij betreft stabiel en snel genoeg, vergelijkbaar met JH1 en consorten of een zelf aangepaste via de kitchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Even een vraagje omdat ik door de bomen het bos niet meer zie:

Atm draai ik al (heel lang) een 2.1 ROM van samsungfirmwares. Mn telefoon begint een beetje vol te lopen/traag te worden dus ik wil hem wel eens updaten.

Bluetooth is voor mij wel belangrijk (PARROT CK3100 LCD carkit) welke rom moet ik dus nemen?
Het liefst een 2.2 rom natuurlijk (en app2sd zou ook geweldig zijn omdat ik veel apps heb :p)

edit: ook een tutorial zou handig zijn die uit de startpost is wat outdated (toch?)
Heb verder geen LK mod ofzo waarbij het 'vanzelf' zou moeten gaan?

edit2: heb de tutorial gevonden: http://forum.samdroid.net/f28/helpdesk-faqs-how-guides-2111/
eerst (clean?) 2.1 er op dan die LKmod en dan zou het een kwesie zijn van even in de root van je SD plaatsen. ben benieuwd...

edit3:
BAH zit ik net even wat uit te proberen met die kitchen blijkt het dat ik 'maar' 100MB mag downloaden (en de 1e die ik pakte was al 90mb dus ik kan niks meer ;( ) het ergste is nog dat ik die niet eens lekker vind werken ;x

[ Voor 43% gewijzigd door Mattie112 op 13-11-2010 18:49 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beckertje1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04-2022
Ik heb een probleem!
Ik probeerde mn sipca terug te zetten naar android 1.5 zodat ik origineel naar 2.1 kon upgraden met NPS. Helaas wilde NPS er niks van hebben en meldde steeds dat mn telefoon niet te upgraden viel. Nu wilde ik weer terug flashen met Odin naar 2.1 met alles erop en eraan en wilde dus gewoon beginnen met een 2.1 firmware. Het flashen heb ik echt al tig keer gedaan en ging altijd goed tot op heden. Ik krijg nu altijd in de opstart zo een gevarendriehoek met een uitroepteken en de telefoon ernaast. Wat ik ook flash ik blijf dat houden. Terug flashen naar 1.5 lukt wel alleen flashen naar 2.1 niet....
De telefoon is geen brick denk ik wat ik kan altijd nog in dowloadmodus komen enzo.
Heeft iemand een idee of oplossing waaraan het ligt dat ik niet meer naar 2.1 kan flashen?
BTW de flash zelf gaat goed alleen wil de telefoon niet meer opstarten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
beckertje1 schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:24:
Ik heb een probleem!
Ik probeerde mn sipca terug te zetten naar android 1.5 zodat ik origineel naar 2.1 kon upgraden met NPS. Helaas wilde NPS er niks van hebben en meldde steeds dat mn telefoon niet te upgraden viel. Nu wilde ik weer terug flashen met Odin naar 2.1 met alles erop en eraan en wilde dus gewoon beginnen met een 2.1 firmware. Het flashen heb ik echt al tig keer gedaan en ging altijd goed tot op heden. Ik krijg nu altijd in de opstart zo een gevarendriehoek met een uitroepteken en de telefoon ernaast. Wat ik ook flash ik blijf dat houden. Terug flashen naar 1.5 lukt wel alleen flashen naar 2.1 niet....
De telefoon is geen brick denk ik wat ik kan altijd nog in dowloadmodus komen enzo.
Heeft iemand een idee of oplossing waaraan het ligt dat ik niet meer naar 2.1 kan flashen?
BTW de flash zelf gaat goed alleen wil de telefoon niet meer opstarten....
Heb je na de flash wipe data+cache gedaan vanuit de recovery? Anders gaat hij waarschijnlijk proberen nog wat 1.5 dingen op te starten, en dat werkt dan niet op 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinman
Heb van de week CyanogenMod-6.1.0-RC1-Spica-alpha7.3.1 geinstalleerd. is goed mee te werken, aleen de batterij is erg snel leeg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
pinman schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:56:
Heb van de week CyanogenMod-6.1.0-RC1-Spica-alpha7.3.1 geinstalleerd. is goed mee te werken, aleen de batterij is erg snel leeg!!!
Dat kan kloppen; ik ben zelf terug naar 2.1 omdat bluetooth toch niet helemaal stabiel was (carkit herkent hem de helft van de tijd, en stuurt geen namen maar alleen nummers door); je zou kunnen proberen of het beter gaat met de undervolted kernel, maar ik verwacht dat hij door gebrek aan goede optimalisaties altijd wat hongeriger zal zijn dan een 'standaard' 2.1 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
Zelf weinig last van de batterij... gaat gewoon een dagje mee, en dat is ok wat mij betreft. Overigens werkt die undervolted kernel ook prima bij mij, al merk ik geen denderend verschil met stock voltage.

Gisteren de boel aardig vern**kt door een theme voor een oudere versie te installeren. Viel niets meer mee aan te vangen (vastlopers). Uiteindelijk terug gegaan naar RFS, opnieuw alles geinstalleerd, en wederom omgezet naar EXT. Nu werkt het weer top. Wel vaag tho....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre232
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 13:25
Heeft er iemand een complete backup van zijn (niet KPN-Hi) I5700 gemaakt?

Ik wil mijn telefoon weer origineel maken maar ik kan nergens een compleet pakket (PDA/PHONE/CSC) vinden zodat de telefoon weer te updaten met NPS is, een van de volgende sets zou moeten werken.

PDA Version CSC Version Phone Version
I5700XXIL3 I5700XENJA1 I5700XXIK1
I5700XXIJ5 I5700XENIJ5 I5700XXIJ5
I5700XXIL3 I5700XENJA2 I5700XXIK1
I5700XXIK2 I5700XENIK3 I5700XXIK1

PS eigenlijk heb ik alleen de CSC nodig, de rest heb ik al uit andere pakketjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Behalve dat hij op zoek is naar een 1.5 totaalpakket denk ik. Ik ken ze alleen als totaalfirmware, ik weet niet welke CSC er oorspronkelijk bij mijn telefoon zat. Het PDA deel was in ieder geval XIJ5.

Op samfirmware staan wel verschillende 1.5 firmwares, kan je er daar niet gewoon één van kiezen? XEIL5 is volgens mij de laatste goed werkende 1.5 firmware, daarna beginnen 2.1 firmwares te komen (vanaf XEJB1 volgens mij)

[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 22-11-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre232
Alle firmwares op samfirmware.com en andere sites hebben allemaal "multi-csc" of een duitse.. Ik ben erachter dat NPS je telefoon pas wil updaten als je een goede set firmware (CSC/PDA/PHONE) hebt. Deze combi's zijn te vinden in bijvoorbeeld deze lijst: http://www.modaco.com/ind...attach&type=post&id=61762
gwystyl schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:15:
[...]

Behalve dat hij op zoek is naar een 1.5 totaalpakket denk ik. Ik ken ze alleen als totaalfirmware, ik weet niet welke CSC er oorspronkelijk bij mijn telefoon zat. Het PDA deel was in ieder geval XIJ5.

Op samfirmware staan wel verschillende 1.5 firmwares, kan je er daar niet gewoon één van kiezen? XEIL5 is volgens mij de laatste goed werkende 1.5 firmware, daarna beginnen 2.1 firmwares te komen (vanaf XEJB1 volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre232
Allright! Mijn telefoon is weer te updaten met NPS. De telefoon start op in het nederlands en heeft zelfs de 9292 widget bij het opstart scherm. Hij is nu weer helemaal origineel...

Ik heb van een member van het modaco forum de laatste nederlandse (XEN) JH7 firmware "gekocht". Voor 5 euro krijg je een download link + decryptie code van de samsung firmware servers.

Het bestand is een "one package" en is gewoon met odin te flashen. Ik ben nog even aan het kijken of ik dit ding ga hosten, waarschijnlijk ga ik dan snel over mn data limiet heen....

Afbeeldingslocatie: http://www.dev-pv.com/images/Untitled.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:29

arnova

weet veel, maar niet alles

Pierre232 schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:47:
Het bestand is een "one package" en is gewoon met odin te flashen. Ik ben nog even aan het kijken of ik dit ding ga hosten, waarschijnlijk ga ik dan snel over mn data limiet heen....

[afbeelding]
Evt. wil ik hem wel hosten, dan zet ik hem bij de rest van de firmwares waarvoor ik hier al eens een link geplaatst heb.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou wel fijn zijm als dat kan Pierre232 en arnova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
  • Laatst online: 14:39
Als iemand dit even kon uploaden... _/-\o_
Is bij deze versie de wifi - 3g bug eruit?

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:35
Sinds de aanmaak van de Topicstart is er weer razendveel veranderd wat betreft de Firmware en de flashprocedure voor onze geliefde Spica.

Helaas heb ikzelf geen tijd meer om de TS te updaten/te onderhouden.
Mocht iemand anders zich geroepen voelen, give me a shout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Bluefall schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:11:
Sinds de aanmaak van de Topicstart is er weer razendveel veranderd wat betreft de Firmware en de flashprocedure voor onze geliefde Spica.

Helaas heb ikzelf geen tijd meer om de TS te updaten/te onderhouden.
Mocht iemand anders zich geroepen voelen, give me a shout!
De guide waar Mattie112 naar verwijst is erg duidelijk en verdient een plekje in de TS wat mij betreft. Hij is wel in het engels, dus misschien moet er ook een korte NL guide komen?
Qua veranderingen gaat het de laatste tijd wat minder hard volgens mij:
vanaf afgelopen februari zijn 'officiele' roms te vinden op samfirmware.com
de meest actieve developers zitten op Samdroid.net: LeshaK heeft een kitchen gemaakt waar je een vrij recente 2.1 rom (JH1) kan aanpassen naar je wensen, en hij is bezig met het aanpassen van de android 2.2 source om een werkende 2.2 rom voor de Spica te maken. Criminal is met hetzelfde bezig, maar die gebruikt cyanogenmod als bron. Beide gebruiken patches die andere leden van Samdroid.net ontwikkeld hebben om bijvoorbeeld bluetooth en het kompas werkend te krijgen.

Ik heb helaas ook geen tijd om een TS bij te houden, maar ik houd wel een beetje de ontwikkelingen bij (zie hierboven heel beknopt). Ik probeer dus wel vragen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre232
Lijkt me goed. Misschien kan je m kopieren naar je eigen server als backup als mijn bandbreedte op is...

De firmware: http://www.dev-pv.com/i5700/I570EXXJH7.zip
arnova schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:45:
[...]

Evt. wil ik hem wel hosten, dan zet ik hem bij de rest van de firmwares waarvoor ik hier al eens een link geplaatst heb.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Pierre232 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:21:
Lijkt me goed. Misschien kan je m kopieren naar je eigen server als backup als mijn bandbreedte op is...

[...]
Ik heb hem ook even meegepakt. Een snelle google search levert op dat deze firmware vrij schaars is. Enig idee of deze een voordeel heeft boven JH1? Misschien dat de internet-instellingen van Nederlandse providers er standaard in staan ofzo? Als hij een beetje snel is wil ik deze wel eens proberen; dan root ik hem zelf wel en haal ik overbodige meuk eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Wat mij betreft is dit een prima firmware. Voordeel is in ieder geval dat de internet-instellingen van Telfort er in staan... en dat was een probleem met de andere firmwares.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Pierre232 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:21:

[...]
Dank je. Mirror staat hier (JH7 en nog wat andere Spica firmwares): http://rocky.eld.leidenun...msung_Galaxy_Spica_i5700/
Evt. kan de TS deze in de start post zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Touchdomex zal in de loop van komende weken aan een nieuwe TS werken voor deeltje 2.
Het linkje staat intussen ook al in de huidige TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Laat maar, had de post van Bluefall nog niet gezien...

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre232
gwystyl schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:46:
[...]

Ik heb hem ook even meegepakt. Een snelle google search levert op dat deze firmware vrij schaars is. Enig idee of deze een voordeel heeft boven JH1? Misschien dat de internet-instellingen van Nederlandse providers er standaard in staan ofzo? Als hij een beetje snel is wil ik deze wel eens proberen; dan root ik hem zelf wel en haal ik overbodige meuk eruit :)
Ik heb m er twee dagen op en ben er tevreden mee, tot nu toe geen rare dingen gezien.

• gwystyl
JH7 is nu ook beschikbaar op SamFirmwares.com. Wel met password uitpakken, maar verder gratis. Ik vind het wel raar dat je op Modaco blijkbaar moet betalen voor een firmware? Is dat voor één firmware of kan je dan langere tijd bij die server? Of hangt dat er van af wanneer Samsung het doorheeft en de code verandert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Iemand al de gps getest met deze firmware (jh7 dus)?
Ik draai nu de jd1 en als ik gps gebruikt heb met sygic en sluit het progamma af, lukt het daarna niet meer of een fix te krijgen. Pas als ik het toestel reboot, dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

HAMMAR schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:27:
Iemand al de gps getest met deze firmware (jh7 dus)?
Ik draai nu de jd1 en als ik gps gebruikt heb met sygic en sluit het progamma af, lukt het daarna niet meer of een fix te krijgen. Pas als ik het toestel reboot, dan weer wel.
Al een paar keer Google Maps Navigatie gebruikers (met GPS) en dat werkt hier als een speer.... Eigenlijk werkt die JH7 firmware best goed (nadat je het homescreen, videoplayer & audioplayer hebt vervangen + CoolS geinstalleerd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
(nadat je het homescreen, videoplayer & audioplayer hebt vervangen + CoolS geinstalleerd)...
Ohw....want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Arnova, gebruik jij iets als APNdroid?
En ehmm, wat is CoolS?

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

- Standaard homescreen is traaaag (Pantheon);
- Standaard video player lagt;
- Standaard audio player stottert cq. geeft rare storing in het geluid;
- En coolS heb je nodig omdat Samsung nog steeds die stomme camera bug nog niet opgelost heeft waardoor je accu als een gek leegloopt als je je camera hebt gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Morfieus0 schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:12:
En ehmm, wat is CoolS?
CoolS: zie hierboven. APNDroid gebruik ik ja (sporadisch voor op vakantie), waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Morfieus0 schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:12:
En ehmm, wat is CoolS?
CoolS zorgt er voor dat de processorsnelheid weer teruggeschroefd kan worden nadat je de camera gebruikt hebt. Er zit een bug in enkele firmwares waardoor hij op 800MHz blijft hangen als de camera gebruikt wordt, en dan gaat de batterij sneller leeg.

edit: spuit elf... in het vervolg eerst ook de posts op de volgende blz lezen voor ik antwoord geef :)

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 29-11-2010 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
@ arnova,
ik zit nu op JC1 en heb daar last van het probleem dat als ik wifi heb gebruikt, en daarna overschakel op mobiel data netwerk, dat ik daarna moet rebooten, omdat hij anders niet meer wilt verbinden (Hij zegt wel dat hij verbonden is, maar wil niets laden)
Weet niet of dit te maken heeft met APNdroid o.i.d maar heb het met iedere APN app. Denk dat het dan aan de firmware versie ligt? Ik ga sowieso binnekort naar JH7, heb best veel problemen sinds afgelopen week met JC1. Crashes, opstartproblemen, contacten niet laadbaar, onderbrekingen tijdens bellen etc.
Welk homescreen gebruik je nu?

Ik ben nog niet echt bekend met het rooten van de spica, ik neem aan dat je dat met doen om CoolS te kunnen gebruiken?

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39

mno

Morfieus0 schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:25:
ik zit nu op JC1 en heb daar last van het probleem dat als ik wifi heb gebruikt, en daarna overschakel op mobiel data netwerk, dat ik daarna moet rebooten, omdat hij anders niet meer wilt verbinden (Hij zegt wel dat hij verbonden is, maar wil niets laden)
Weet niet of dit te maken heeft met APNdroid o.i.d maar heb het met iedere APN app.
Hier klagen vele Android gebruikers over, ook met andere toestelmerken. Zelf heb ik er ook last van op mijn Spica met SamdroidMod Version 1.3.1.deodexed [XXJH1]. Het lijkt een Android bug te zijn.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mno schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:48:
[...]

Hier klagen vele Android gebruikers over, ook met andere toestelmerken. Zelf heb ik er ook last van op mijn Spica met SamdroidMod Version 1.3.1.deodexed [XXJH1]. Het lijkt een Android bug te zijn.
Is inderdaad een bug. Download deze Apndroid en je hebt er geen last meer van. Voordat je de nieuwe versie installeerd, verwijder eerste de oude versie van Apndroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
@ prienstra,
Dat is die fix die ook op androidworld staat he, ?
Die werkt helaas ook niet hier, nogsteeds random niet werkend internet..
Iemand misschien een linkje voor een root-tutorial o.i.d ?

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat raar! Heb jij alle andere versies van ApnDroid verwijderd?

Sinds ik die ApnDroid met dns fix heb, heb ik nooit geen problemen meer.

Ik heb de volgende versies:
GT-I5700
2.1-update1
i570EXXJD1
2.6.29
Ieshak@i5700-dev7 #19
LK2.06.beta4 [samdroid.net]

@Morfieus0: Heb je na installatie je telefoon opnieuw herstart en is je telefoon geroot?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
ik heb inderdaad alle andere versies van APNdroid verwijderd.
Dit staat er bij mij @ over het toestel;

Modelnummer
GT-I5700

FW
2.1-update1

Baseband
i570EXXJC1

kernelversie
2.6.29
root@SE-S610 #2 -- deze begrijp ik niet echt, heb geen root?

buildnummer
ECLAIR.XXJCE

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik heb gisteren en vandaag zo'n beetje alle mods geflasht die er zijn. Toen ik Frozen Eclair V7 erop had was mijn internal memory 0MB. Toen weer nieuwe JH7 + LK2.08 + CM alpha, was mijn imei 0. Geen bereik en dat soort gedoe, was even bang dat ik m gesloopt had. Na een reboot was het goed! Alles draait nu prima, behalve games. Die gaan retetraag! Was wel een tegenvaller.

Ik heb nu het volgende:

JH7
CyanogenMod-6.1.0-RC1-Spica-alpha7.4
kCriminal-2.6.29.6.r1 for CM (undervolted Kernel)
Vervolgens heb ik system en data geconverteerd naar Ext2 en deze tweaks geinstalleerd:
CM speed tweaks (XDA and FE versions)

Het draait best lekker, haal 10MFlops. Echt heel snel vind ik het opzich nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit forum lees je inderdaad ook dat het bij de ene wel werkt en bij de ander niet. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Morfieus0 schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:25:
@ arnova,
Weet niet of dit te maken heeft met APNdroid o.i.d maar heb het met iedere APN app. Denk dat het dan aan de firmware versie ligt? Ik ga sowieso binnekort naar JH7, heb best veel problemen sinds afgelopen week met JC1. Crashes, opstartproblemen, contacten niet laadbaar, onderbrekingen tijdens bellen etc.
Welk homescreen gebruik je nu?

Ik ben nog niet echt bekend met het rooten van de spica, ik neem aan dat je dat met doen om CoolS te kunnen gebruiken?
- Ik heb ook een niet -geroot toestel (met JH7 stock). CoolS is zo uit de market te installeren :-);
- Ik heb de volgende homescreens geprobeerd: ADW, LauncherPro & HelixLauncher. De laatste 2 leken niet erg soepel te werken op mijn toestel maar ik moet zeggen dat ADW als een zonnetje draait, echt een aanrader (alleen die enorme berg opties word je gek van);
- Het probleem met verbindingsproblemen heb ik ook en staat bij mij iig los van APNDroid, aangezien ik dat vrijwel nooit gebruik. Meestal krijg ik het weer aan de praat door even over te schakelen op vliegtuig-modus, en vervolgens weer terug, maar het is wel irritant (ik geef nog steeds KPN de schuld, maar of dat terecht is...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Ik ga sowieso nog upgraden naar JH7 binnekort. Als ik op dit moment mijn telefoon opstart, krijg ik na het invoeren van de pincode al de melding: Het systeem reageert niet -> Geforceerd sluiten of wachten.
Verder hoe langer hij aan staat hoe trager hij wordt, en minder geheugen ik heb. (Zelfs met gebruik van task manager etc.)
Begint bij 72M, maar na 2 dagen of soms na een halve dag, heb ik nog maar 38M over?

Heb laatste tijd ook nog al eens het probleem dat mijn telefoon niet meer van de lock af gaat, en heel erg warm is, waarna ik de batterij er uit moet halen om vervolgens weer opnieuw te starten.

Ik denk trouwens niet dat de oorzaak bij KPN ligt, maar bij het toestel, aangezien het probleem op meerdere toestellen zichzelf voordoet, allemaal firmware 2.1. Het probleem ligt niet volledig bij APNdroid, maar het heeft er wel iets mee te maken lijkt het?

Iemand met enige ervaring over het rooten van een Galaxy Spica?
Ben namelijk wel geïnteresseerd in een app zoals Quick Reboot, zeer handig bij problemen met de verbinding bijvoorbeeld. Ook live wallpapers lijken me wel gaaf (:
Overschakelen naar vliegtuigmodus helpt hier heel af en toe, maar ook niet altijd.

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:50:
Is inderdaad een bug. Download deze Apndroid en je hebt er geen last meer van. Voordat je de nieuwe versie installeerd, verwijder eerste de oude versie van Apndroid.
Thanks! Ik heb deze geïnstalleerd en tot nu toe lijkt mijn internetverbinding het prima te blijven doen, ondanks (veelvuldig) aan/uit zetten van Wifi en mobiel internet m.b.v. Quick Settings. _/-\o_

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Morfieus0 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:09:
Ik ga sowieso nog upgraden naar JH7 binnekort. Als ik op dit moment mijn telefoon opstart, krijg ik na het invoeren van de pincode al de melding: Het systeem reageert niet -> Geforceerd sluiten of wachten.
Dat heb ik ook met mijn gerootte toestel (SamdroidMod Version 1.3.1.deodexed JH1). Ik druk gewoon op 'Wachten' en het probleem lost zichzelf op. Ik denk dat er bij het booten gewoon heel veel tegelijk moet worden geladen, waardoor het allemaal even wat langer duurt.
Verder hoe langer hij aan staat hoe trager hij wordt, en minder geheugen ik heb. (Zelfs met gebruik van task manager etc.)
Begint bij 72M, maar na 2 dagen of soms na een halve dag, heb ik nog maar 38M over?
Ik heb ook de indruk dat hij de laatste tijd wat trager wordt. Na een nieuwe installatie werkt het allemaal wat vlugger dan wanneer ik hem heb volgeblaft met apps. De Spica is nou eenmaal geen racemonster en de hoeveelheid geheugen is beperkt. Met Advanced Task Killer zie ik dat er van alles in het geheugen staat, zelfs dingen die ik na een reboot nog niet handmatig heb opgestart. Ik kan ze killen, maar heb ook gelezen dat het niks uitmaakt dat applicaties geheugen gebruiken, zolang er maar vrij geheugen overblijft om nieuwe dingen in te laden. En daar zou het Android geheugenbeheer automatisch voor moeten zorgen.
Iemand met enige ervaring over het rooten van een Galaxy Spica?
Lijkt me wel, daar is dit topic voor bedoeld ;)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
mno schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:50:
[...]

Dat heb ik ook met mijn gerootte toestel (SamdroidMod Version 1.3.1.deodexed JH1). Ik druk gewoon op 'Wachten' en het probleem lost zichzelf op. Ik denk dat er bij het booten gewoon heel veel tegelijk moet worden geladen, waardoor het allemaal even wat langer duurt.
Dat doe ik ook altijd. Ik heb wel eens het idee dat sommige dingen pas opstarten nadat ik op 'wachten' heb gedrukt. Na een tijdje (paar minuten) wordt alles wat sneller
[...]

Ik heb ook de indruk dat hij de laatste tijd wat trager wordt. Na een nieuwe installatie werkt het allemaal wat vlugger dan wanneer ik hem heb volgeblaft met apps. De Spica is nou eenmaal geen racemonster en de hoeveelheid geheugen is beperkt. Met Advanced Task Killer zie ik dat er van alles in het geheugen staat, zelfs dingen die ik na een reboot nog niet handmatig heb opgestart. Ik kan ze killen, maar heb ook gelezen dat het niks uitmaakt dat applicaties geheugen gebruiken, zolang er maar vrij geheugen overblijft om nieuwe dingen in te laden. En daar zou het Android geheugenbeheer automatisch voor moeten zorgen.
Eén stap voor opnieuw flashen of veel meuk weghalen kan het legen van cache en dalvik-cache vanuit de recovery zijn. Dan blijven je geïnstalleerde apps en instellingen bewaard, maar gooit hij alle werkbestanden weg, en loopt alles weer wat sneller. De eerste keer opstarten duurt wel weer langer omdat hij wat mappen en bestanden moet aanmaken.
[...]

Lijkt me wel, daar is dit topic voor bedoeld ;)
lol.....
tip (voor morfieus): zoek eens in dit topic naar root, pda, 2.08 en lk kernel of een variatie daarop. Mag je ook het aantal keer tellen dat ik (of iemand anders) het al heb uitgelegd. Als dat niet duidelijk genoeg is, zoek je nar dezelfde termen met google, en dan kom je vast op samdroid.net uit, waar de meeste ontwikkeling voor Spica's plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Oke, stom.. Ik heb nooit begrepen dat LK dus de manier was om root acces te krijgen :')
Ik denk dat ik binnekort eventjes ga updaten naar JH7, (als ik tijd heb) en dan gelijk die root eroverheen gooi.
Is er dan ook een mogelijkheid om binnen je telefoon screens te maken? xD

Begin me trouwens ernstig te ergeren aan de standaard SMS app, laden duurt rond de 10 tot 20 seconden!?
Had er eerst rond de 1000 berichten in staan verdeeld over iets van 30 threads, die verwijderd (wel eerst backup (: ) maar geen verschil..

[ Voor 30% gewijzigd door Morfieus0 op 30-11-2010 20:36 ]

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Wat ook wel leuk is om een benchmark te draaien om verschillende scores met elkaar te kunnen vergelijken. Ik heb het mooie gratis programma Quadrant (market) geinstalleerd. Helaas geeft de gratis versie alleen een totaalscore en geen subscores per onderdeel. Gek genoeg kom ik hoger uit dan de Desire en Nexus one! (ik begin te twijfelen aan de benchmark haha).

Mijn Quadrant score: 566

Basis: JH7
Cyanogen Mod 6.1.0 - 7.4 Alpha.
Alles naar EXT2 filesystem overgezet vanuit recovery mode.
EXT2 Tweaks van XDA gedownload.

Al deze bestanden zijn netjes te vinden op Samdroid.net, ik was een uurtje of 2 bezig om alles erop te krijgen. Zeer netjes gedaan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Flashed JH7 + LK 2.08.1
Werkt perfect, heb nu ADW.launcher in gebruik, veel soepeler dan Pantheon!

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Morfieus0 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:49:
Flashed JH7 + LK 2.08.1
Werkt perfect, heb nu ADW.launcher in gebruik, veel soepeler dan Pantheon!
Gefeliciteerd d:)b
En nu LK erop staat is het erg eenvoudig om eens een custom firmware uit te proberen, zoals de Samdroidmod-kitchen. Dit doe je gewoon vanaf je MicroSD-kaart vanuit de recovery mode.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Morfieus0 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:00:
Begin me trouwens ernstig te ergeren aan de standaard SMS app, laden duurt rond de 10 tot 20 seconden!?
Had er eerst rond de 1000 berichten in staan verdeeld over iets van 30 threads, die verwijderd (wel eerst backup (: ) maar geen verschil..
Ik zou ff Handcent SMS proberen oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
justin_ti schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:07:
Wat ook wel leuk is om een benchmark te draaien om verschillende scores met elkaar te kunnen vergelijken. Ik heb het mooie gratis programma Quadrant (market) geinstalleerd. Helaas geeft de gratis versie alleen een totaalscore en geen subscores per onderdeel. Gek genoeg kom ik hoger uit dan de Desire en Nexus one! (ik begin te twijfelen aan de benchmark haha).

Mijn Quadrant score: 566

Basis: JH7
Cyanogen Mod 6.1.0 - 7.4 Alpha.
Alles naar EXT2 filesystem overgezet vanuit recovery mode.
EXT2 Tweaks van XDA gedownload.

Al deze bestanden zijn netjes te vinden op Samdroid.net, ik was een uurtje of 2 bezig om alles erop te krijgen. Zeer netjes gedaan daar.
Quadrant score 690 hier.... wel merkwaardig want ik heb ongeveer dezelfde config als jij. Oh wel CM 7.5 trouwens, misschien is dat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb een hele mooie nieuwe kitchen gevonden:

http://android.mwyann.com/spica/kitchen/

Via Samdroid het linkje weten te pakken. Meer info over de keuken:

Most Important News:
- New design thanks to nebkat!
- Added ch33kybutt #16 kernel (1% battery and CFQ, based on r3) and Undervolt presets
- Added MultiTouch Gallery and Genie Widget Transparent
- Updated to CM 7.5
- Added HTC IME
- Updated Undervolted Kernels
- Added several Remove options (for some Gapps)
- Added DroidX Mutlitouch Keyboard (normal and black) and HTC Music
- Boot logos are here! Also more Boot anims.
- Added Theme Porter but still not totally fixing the problem.
- Behind the scene: added build logs to help me see how kitchen could've been wrong, if any.
- Added Xmister's kernels

Planned:
- Option to let me know if cooking has worked, and if not get some informations about what happened.
- More apps, themes, boot animations and logos
- List of previously cooked roms from others
- Better design
- Add user's APKs

Known problems:
- Themes are not working yet, added Theme Porter but still get problems (need to wipe dalvik or TAR restore to boot).

@Shaodar

Ik haal nu 650, ik heb de XM kernel erop gezet:
http://forum.samdroid.net/f9/xm-kernels-3264/

Hoe zit het bij jullie met 3d performance? Bij mij zijn de meeste spellen zoals bubble blast, spaghetti marshmellow etc niet zo lekker speelbaar. Is daar ook al iets beters voor? Zie soms door de bomen het bos niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door justin_ti op 02-12-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
justin_ti schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:54:
Ik heb een hele mooie nieuwe kitchen gevonden:

http://android.mwyann.com/spica/kitchen/

<kitchen-verhaal>
Bij die kitchen kan je toch je setup bewaren? neem het unieke cijfer/lettergedeelte van je zip-file, en plak dat achter de kitchen-url:
bijv http://android.mwyann.com/spica/kitchen/?pNBZjg voor die van de maker.Als je dan een mooie config hebt gemaakt, kan je die met die link weer inladen en bijvoorbeeld wat kleine dingen wijzigen. Wat is jouw setup en kan je daar zo'n linkje van maken? Ik was vanmiddag die hele thread door aan het lezen, maar die ontploft een beetje. Ik was bij p6 (van 19) ofzo, er zijn er nu al 22 :X

edit: ik heb net dit gebakken: http://android.mwyann.com/spica/kitchen/?Y9aPDv
Short URL: http://ugim.me/uCJkur, or with a QRCode if you prefer to scan it directly on your phone:

Afbeeldingslocatie: http://ugim.me/qJlvBv
Nog niet toegepast, dat doe ik morgenavond (heb ik meer tijd om alles opnieuw in te stellen.

[ Voor 26% gewijzigd door gwystyl op 02-12-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
gwystyl schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:23:
[...]

Bij die kitchen kan je toch je setup bewaren? neem het unieke cijfer/lettergedeelte van je zip-file, en plak dat achter de kitchen-url:
bijv http://android.mwyann.com/spica/kitchen/?pNBZjg voor die van de maker.Als je dan een mooie config hebt gemaakt, kan je die met die link weer inladen en bijvoorbeeld wat kleine dingen wijzigen. Wat is jouw setup en kan je daar zo'n linkje van maken? Ik was vanmiddag die hele thread door aan het lezen, maar die ontploft een beetje. Ik was bij p6 (van 19) ofzo, er zijn er nu al 22 :X

edit: ik heb net dit gebakken: http://android.mwyann.com/spica/kitchen/?Y9aPDv
Short URL: http://ugim.me/uCJkur, or with a QRCode if you prefer to scan it directly on your phone:

[afbeelding]
Nog niet toegepast, dat doe ik morgenavond (heb ik meer tijd om alles opnieuw in te stellen.
ik zou het nog even niet doen ;)
ik heb gisteren jouwn gebakken troep op mijn telefoon gegooit :)
Alleen nu werkt men home knop niet en er is geen unlock scherm meer |:(
voor de rest werkt die wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
hikhakhok schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:38:
[...]

ik zou het nog even niet doen ;)
ik heb gisteren jouwn gebakken troep op mijn telefoon gegooit :)
Alleen nu werkt men home knop niet en er is geen unlock scherm meer |:(
voor de rest werkt die wel lekker :)
Ah bedankt voor de waarschuwing. Ik dacht dat ik LauncherPro had aangevinkt, maar misschien niet? Het unlock scherm weet ik niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
gwystyl schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:24:
[...]

Ah bedankt voor de waarschuwing. Ik dacht dat ik LauncherPro had aangevinkt, maar misschien niet? Het unlock scherm weet ik niet.....
Er is een Launcher geinstalleerd, in mijn geval meerdere zelfs, maar de Home-button doet niets. Ik heb op internet gezocht en het is een vaker voorkomend verschijnsel. Tijdens het testen van jouw brew kreeg ik ook een sms-je dat ik een oproep gemist had, terwijl mijn telefoon niet over was gegaan. Op fora waar werd geklaagd dat de Home-knop het niet deed, las ik ook van iemand die geen gesprekken kon ontvangen. Het niet werken van de home-knop is erg vervelend, maar aan een telefoon waarmee je niet gebeld kan worden heb je bitter weinig, dus ook ik draai na 10 minuten met 2.2 gespeeld te hebben weer gewoon een 2.1 versie.
Overigens reageerde de klok wel op de Home-knop, zodat ik wist dat het geen hardware failure was.

edit:
Ten overvloede, ik heb jouw gebakken troep ook geprobeert. Hoe het met de Home-knop van men zit weet ik niet, maar mijn knop doet weinig

edit:
Op diverse fora vind je terug dat andere telefoons (niet Spica, niet eens Samsung) hetzelfde probleem hebben

[ Voor 18% gewijzigd door 84hannes op 03-12-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:06

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Welke firmware is de laatste firmware voor een stock KPN/Hi Spica? :+

Ik zoek hem want ik moet enkele dingen testen en wil eigenlijk zonder de Samdroid mods en bootloader alles doen.... Vermoed namelijk dat mijn telefoon enkele hardware defecten heeft maar dat kan ik bevestigen zonder het te hebben geprobeerd met de originele firmware :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Laat maar....

Mijn Spica is kaput :/ Aanknop/Uitknop heeft een eigen wil... Ligt nu met batterij eruit op mijn bureau omdat als de batterij erin zit hij gewoon aangaat zonder commando of wat dan ook....

Ik ga morgen mijn verzekering eens gebruiken! Aangezien de originele firmware ook zo stoort met die knop fout geeft kan het niet aan mijn firmware liggen....

Ben benieuwd wat ermee gaat gebeuren.... Nieuw topic komt er sowieso aan met de TS van mij ;) Maar of ik er veel in ga posten is net eventjes afwachten wat er gebeurd bij Hi.... Mocht ik weer een spica krijgen blijf ik lekker modden en anders tjah. Mooie TS gemaakt maar geen telefoon :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
Touchdomex schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:11:
Laat maar....

Mijn Spica is kaput :/ Aanknop/Uitknop heeft een eigen wil... Ligt nu met batterij eruit op mijn bureau omdat als de batterij erin zit hij gewoon aangaat zonder commando of wat dan ook....

Ik ga morgen mijn verzekering eens gebruiken! Aangezien de originele firmware ook zo stoort met die knop fout geeft kan het niet aan mijn firmware liggen....

Ben benieuwd wat ermee gaat gebeuren.... Nieuw topic komt er sowieso aan met de TS van mij ;) Maar of ik er veel in ga posten is net eventjes afwachten wat er gebeurd bij Hi.... Mocht ik weer een spica krijgen blijf ik lekker modden en anders tjah. Mooie TS gemaakt maar geen telefoon :+
jammer ;w

Ik hoop dat die van mij het nog heeeel lang vol houd :)
wat wordt je volgende mobiel als je geen nieuwe krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
hikhakhok schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:21:
[...]

jammer ;w

Ik hoop dat die van mij het nog heeeel lang vol houd :)
wat wordt je volgende mobiel als je geen nieuwe krijgt?
Moet eventjes kijken, ik heb hem vandaag afgegeven en ik ben verzekerd dus er komt sowieso net zoiets voor terug. Mijn eisen zijn minimaal dezelfde resolutie als de spica en een capacitief touchscreen. Liefste Android of iOS en dan eentje die of door de community goed ondersteund word of door de fabrikant.

Maar eerst wachten totdat ik hem terug krijg. Wie weet is er niets ernstigs aan de hand :*) Als hij dan terug komt ga ik er eens 2.2 opzetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
De mijne is vandaag thuis gearriveerd.
Die had ongeveer hetzelfde probleem als bij jou, Touchdomex.

Aanzetten, en direct weer uitvallen omdat de batterij zogezegd leeg is, spontaan opstarten,...
Er zou een nieuw moederbord ingezet zijn, maar ik heb nog niets gecontroleerd.

Ik zal komend weekend wel eens testen en checken wat er effectief aan gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinman
Ik heb mijn Spica geupgrade naar CyanogenMod-6.1.0-RC1-Spica-alpha8 met K/Criminal.r6 (fix voor de steeds opnieuw aan moeten melden na gebruik flightmode) en ik moet zeggen deze loopt echt stabiel. Ik ben benieuwd wat er nog meer aankomt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
pinman schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:14:
Ik heb mijn Spica geupgrade naar CyanogenMod-6.1.0-RC1-Spica-alpha8 met K/Criminal.r6 (fix voor de steeds opnieuw aan moeten melden na gebruik flightmode) en ik moet zeggen deze loopt echt stabiel. Ik ben benieuwd wat er nog meer aankomt!!!
Heb je toevallig een bluetooth carkit? Zoja, kan je kijken of hij nu goed samenwerkt met die build? Ik had t/m a7.5 nog dat er wel nummers, maar geen namen werden doorgegeven, en dat hij soms wel, soms geen verbinging maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinman
Nee sorry, geen bluetooth carkit. kan ik helaas niet testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Touchdomex schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:48:
Als hij dan terug komt ga ik er eens 2.2 opzetten >:)
Is er al een 2.2 rom voor de Spica dan :?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
El_Bandito schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:58:
[...]

Is er al een 2.2 rom voor de Spica dan :?
Ja? Welliswaar in de Alpha fase nog steeds maar hij is er wel. Kijk maar rond op Samdroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
SamdroidMod 2.0.1.alpha.8.5 is de laatste voor zover ik zie? :) Met veel bugs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
El_Bandito schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:08:
SamdroidMod 2.0.1.alpha.8.5 is de laatste voor zover ik zie? :) Met veel bugs :P
Maakt niet uit :D Het kan en dat is voor mij al genoeg :9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Is er ook nog een andere handleiding? Want ik snap niet zo goed wat ze hier bedoelen met naar recovery gaan en dan rebooten?
How to install
1. Download (with Google Services): SamdroidMod-2.0.1-alpha8.5.zip (65.22 MB) | mirror 1
2. Put it to SD card
3. Enter to Recovery
4. Wipe data & cache if you use Android 2.1 (SamdroidMod 1.x.x)!
5. Apply SamdroidMod-2.0.1-AlphaX.zip
6. Reboot
7. Play
Edit: er staat ook:
You need to have LK2.xx with Recovery for install Froyo!
Heb ik niet, en nu? :+

[ Voor 12% gewijzigd door El_Bandito op 10-12-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
El_Bandito schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:19:
Is er ook nog een andere handleiding? Want ik snap niet zo goed wat ze hier bedoelen met naar recovery gaan en dan rebooten?

[...]

Edit: er staat ook:

[...]

Heb ik niet, en nu? :+
Begin dan eerst bij het begin van het modden ;) Lees de huidige TS (is wat outdated...) of ga eens wat bijlezen op Samdroid. Als je eventjes geduld hebt komt er na dit weekend een guide en een nieuwe TS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ja, ik zie het al, ik wil nu LK2.08 gaan installen, maar in dat bestand (i5700_LK2-08_PDA.7z) zit slechts een cache.rfs en een zImage. Hoe kan ik dat nou in vredenaams gebruiken met Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
El_Bandito schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:29:
Ja, ik zie het al, ik wil nu LK2.08 gaan installen, maar in dat bestand (i5700_LK2-08_PDA.7z) zit slechts een cache.rfs en een zImage. Hoe kan ik dat nou in vredenaams gebruiken met Odin.
Ik kan hier nu niets voor je controleren of adviseren ivm gebrek aan telefoon ;) :+

Wat ik wel kan zeggen is zoek rond en lees vooral op Samdroid! Door het hele topic heen staan ook vragen hierover en vooral op Samdroid staat alles uitgelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
El_Bandito schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:29:
Bij mij heet hij i5700_LK2-08_PDA.tar, en dan kan je hem gewoon flashen als PDA-gedeelte in odin. Verder alleen spica_jc3.ops inladen in Odin en op start drukken.

Je kan in de recovery mode komen door tegelijkertijd de volgende knoppen in te drukken als de telefoon uit staat
- volume down
- bellen
- ophangen

Je krijgt dan een zwart scherm met groene letters met opties. Eén van die opties (uit mijn hoofd 4, maar kan ook een ander zijn) is 'apply any zip from sd'.

Als je een custom rom zip in de root van je sd-kaart zet, kan je die met die optie vinden en selecteren. Even bevestigen met de home-knop en hij gaat flashen.

Na het flashen moet je in het recovery menu nog even het menu 'wipe' ingaan en dan kiezen voor wipe data/cache (factory reset), zodat alle instellingen/programma's van 2.1 helemaal weg zijn. Als je update binnen 2.1 of 2.2 hoef je niet altijd een factory reset te doen (bijv bij updaten binnen verschillende CyanogenMod versies). Je zelf geïnstalleerde programma's blijven dan bewaard. Het kan echter zijn dat je in de zogenaamde 'boot sequence loop' komt. In dat geval moet je wel een factory reset doen.

Het opstarten duurt de eerste keer vrij lang, omdat hij dan allerlei bestanden moet aanmaken in /data volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ah ja, was er inderdaad nu achter je alleen het bestand van LK (i5700_LK2-08_PDA.tar) moet flashen en de rest gewoon van bijv. JE4. Dat heb ik dus ook gedaan. Daarna dus de reboot waar je het scherm van LK ziet (copying files), daarna weer een reboot. Echter, daarna blijft 'ie hangen wanneer je Samsung ziet en de grijze progress-bar eronder. Na een uur en 15 minuten maar uitgezet. Dus nog voor het gedeelte van 2.2, maar na het opnieuw flashen van 2.1 (JE4) met de PDA file van LK (2.08).

Edit: lukt nu, ik flashte de complete 2.1 rom (JE4) mee, wanneer ik alleen de OPS en de LK PDA invulde en flashte, werkte het wel.

[ Voor 41% gewijzigd door El_Bandito op 10-12-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
El_Bandito schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:15:

Edit: lukt nu, ik flashte de complete 2.1 rom (JE4) mee, wanneer ik alleen de OPS en de LK PDA invulde en flashte, werkte het wel.
Dat wilde ik ook als hint geven :). Om root (en recovery) te krijgen heb je alleen die 2.08 pda tar nodig, verder niets. Daarmee kan je elke standaard rom root-access geven. De laatste 2.1 rom is trouwens JH7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Bedankt in elk geval ;) Het is gelukt. Zit nu voor Apps2SD te kijken, maar deze lijkt niet in Samdroid 2.0.1 Alpha 8.5 te zitten? Of hoe kom je hieraan?

Volgens Samdroid moet ik tussen mijn applicaties "Samdroid tools" moeten hebben, maar die heb ik niet?

[ Voor 25% gewijzigd door El_Bandito op 10-12-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Als het goed is, ondersteunt die rom de native app2sd van FroYo. Ik weet alleen niet of je daar nog iets voor aan moet zetten of dat hij vanzelf programma's op de sd gaat installeren als de ruimte op de telefoon op is. Kijk voor de zekerheid eens bij 'instellingen - toepassingen'

Samdroid tools is wel als losse apk te vinden op samdroid.net. Als je hem niet kan vinden moet je me maar ff DM-en, ik heb hem ook wel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Hier ook geflashed naar CyanogenMod-6.1.0-RC1-Spica-alpha8 met K/Criminal.r6 fix, en de gingerbread skin erover gemikt.
Loopt lekker smooth tot nu toe.
Ik heb echter ook géén carkit, en kan niet testen wat er daarmee gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Zit nu voor Apps2SD te kijken, maar deze lijkt niet in Samdroid 2.0.1 Alpha 8.5 te zitten?
Dit kunt je per applicatie regelen.

Settings>Applications>Manage Applications>Facebook(om maar een app te kiezen)>Move to SD card

Naar ik begrepen heb is deze optie niet voor alle Applicaties beschikbaar. Ontwikkelaars kunnen het aan- of uitzetten, een van de twee is standaard.
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste