• TCIAL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-10 15:31
Heb nu een weekje JH1 firmware lopen met daaroverheen de LK2.09.4 mod. Als theme heb ik WhiteShadow. Persoonlijk vind ik deze firmware een stuk stabieler dan de aangeraden JCE hier op tweakers.

Verder is er nog een handige optie voor GPS problemen na het flashen, met ES file explorer kan je in rooted spica's een optie aanzetten voor /system schrijfbaar te maken. Hierdoor kan je dus gewoon GPS.conf aanpassen (naar nl.pool.ntp.org) met de ingebouwde teksteditor. !Let wel op dat je de taal op engels zet voor de root optie in ES file explorer want anders probeert de applicatie /systeem schrijfbaar te maken en die folder bestaat niet.

Afbeeldingslocatie: http://img704.imageshack.us/img704/7002/cap201009181606.jpg

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
tvslaap schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:43:
Heb nu een weekje JH1 firmware lopen met daaroverheen de LK2.09.4 mod. Als theme heb ik WhiteShadow. Persoonlijk vind ik deze firmware een stuk stabieler dan de aangeraden JCE hier op tweakers.

Verder is er nog een handige optie voor GPS problemen na het flashen, met ES file explorer kan je in rooted spica's een optie aanzetten voor /system schrijfbaar te maken. Hierdoor kan je dus gewoon GPS.conf aanpassen (naar nl.pool.ntp.org) met de ingebouwde teksteditor. !Let wel op dat je de taal op engels zet voor de root optie in ES file explorer want anders probeert de applicatie /systeem schrijfbaar te maken en die folder bestaat niet.

[afbeelding]
ES File explorer blijft bij mij nu wel werken met root-opties aan (HiAPK); eerder werkte het wel, maar zodra ik ES File explorer uit zette, wilde hij niet meer starten. Ik heb de taal niet veranderd.

Een makkelijkere methode om je gps fix te versnellen is door 'fasterfix' te downloaden uit de market, die doet precies hetzelfde.

• TCIAL
gwystyl schreef op zondag 26 september 2010 @ 01:25:
[...]

ES File explorer blijft bij mij nu wel werken met root-opties aan (HiAPK); eerder werkte het wel, maar zodra ik ES File explorer uit zette, wilde hij niet meer starten. Ik heb de taal niet veranderd.

Een makkelijkere methode om je gps fix te versnellen is door 'fasterfix' te downloaden uit de market, die doet precies hetzelfde.
Waarschijnlijk heb je dan een verkeerde server opgegeven want ik heb zonder fasterfix een koude gps start van 19 seconden. Hierbij dus geen faalend gps waar jij het over hebt.
Verder kan het voor mensen zeker gemakkelijker zijn om fasterfix te gebruiken, maar ik heb geen draadloos internet thuis waardoor het lastig is om apps te downloaden.

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Leuk om te zien dat mijn app wordt gewaardeerd. :)
Ik moet fasterfix toch maar eens HTC-compatible maken, hij wordt nu 1000+ keer per maand gedownload.

Overigens, als je geen app wilt downloaden, kan je ook via adb shell op je pc, dit invoeren:
mount -o remount,rw -t rfs /system
echo -e "NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org\nXTRA_SERVER_1=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin\nXTRA_SERVER_2=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin\nXTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin\n\nSUPL_HOST=supl.google.com\nSUPL_PORT=7276" > /system/etc/gps.conf
(uit m'n hoofd, kan een typfoutje hebben gemaakt)

[ Voor 60% gewijzigd door The_Double op 26-09-2010 13:19 ]

• gwystyl
  • Nu online
tvslaap schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:48:
[...]

Waarschijnlijk heb je dan een verkeerde server opgegeven want ik heb zonder fasterfix een koude gps start van 19 seconden. Hierbij dus geen faalend gps waar jij het over hebt.
Verder kan het voor mensen zeker gemakkelijker zijn om fasterfix te gebruiken, maar ik heb geen draadloos internet thuis waardoor het lastig is om apps te downloaden.
Ik heb het nergens gehad over falende GPS volgens mij?

fasterfix is maar een paar kb, dus die kan je makkelijk via GPRS downloaden lijkt me. Anders even The_Double lief aankijken voor een linkje naar de apk? edit: hier kan je hem vinden

@The_Double: hij wordt inderdaad gewaardeerd. Hoewel het makkelijk zelf te doen is met root-rechten, is het via jouw programmaatje nog makkelijker. Op samdroid zag ik dat iemand nog twee regels aan gps.conf had toegevoegd, waarop er een vraag kwam of dat ook in fasterfix geïmplementeerd kon worden. Heb je dat toevallig al gedaan of zijn die twee regels niet nuttig?

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 26-09-2010 14:00 ]

• TCIAL
gwystyl schreef op zondag 26 september 2010 @ 01:25:
[...]

..., maar zodra ik ES File explorer uit zette, wilde hij niet meer starten.
Dit lijkt me wel degelijk epic GPS fail :P Maar bedankt voor het linkje naar de apk. Gelijk van de pc naar android gezet.

De twee regels waar je het over hebt zijn volgens mij al een aantal keer in dit topic langs gekomen. Het nut hiervan wordt betwist, zelf vind ik het verschil niet/nauwelijks te merken.

@The_Double Heb je applicatie geprobeerd en moet zeggen dat het mooi gemaakt is _/-\o_ handig voor luie android tweakers :P

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
volgens mij zijn ze overbodig, waarom zou google een gps suppliant server hosten, maar deze niet standaard gebruiken? Maar ze zitten wel in m'n code, bij de volgende versie zitten ze er bij.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik heb eigenlijk ook geen klachten over de GPS-fix. 19 seconden haal ik niet, maar binnen een minuutje is het meestal wel voor elkaar en da's voor mij volledig acceptabel. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• gwystyl
  • Nu online
tvslaap schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:44:
[...]

Dit lijkt me wel degelijk epic GPS fail :P Maar bedankt voor het linkje naar de apk. Gelijk van de pc naar android gezet.
Oh ik denk dat je me dan verkeerd hebt begrepen. Ik bedoelde dat ES File Explorer niet meer wilde opstarten als ik root access aan laat staan bij de instellingen. Root-access aan of uit zetten in ES File Explorer heeft geen invloed op de GPS-ontvangst....
De twee regels waar je het over hebt zijn volgens mij al een aantal keer in dit topic langs gekomen. Het nut hiervan wordt betwist, zelf vind ik het verschil niet/nauwelijks te merken.
Ik merk het verschil ook niet echt hoor :). Mijn fix is vaak redelijk vlot, maar 19 sec haal ik ook niet. Dat gaat meer richting 1 a 2 minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 26-09-2010 19:40 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb het e.e.a. gelezen in dit topic maar ik krijg mijn Spica met geen mogelijkheid aan mijn PC gekoppeld.

heb de vinkjes goed staan, alleen voor massaoplag uit, USB fouten opsporen aan

In eerste instantie kreeg ik hem al niet verbonden, met de nieuwe software is het na een hoop geklooi eindelijk een keer gelukt. (was me een raadsel hoe want de eerste 10 pogingen faalde)

Nu hij 3 dagen later simlockvrij gemaakt is, krijg ik hem niet meer verbonden..
Ik heb echt van alles geprobeer, Odin, Kies en verschillende versies van NPS.

Bij apparaatbeheer lijkt hij echter goed geinstalleerd, toch vind hij hem niet, ook niet als massaopslag.
Ik kan nu dus weinig met het toestel, kan er geen muziek opzetten of updates doen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit vreselijk irritant probleem kan oplossen?

Vergeef me als de oplossing al in dit topic stond, 41 pagina's zijn er veel.

Wat een gezeik met mijn eerste Samsung, betwijfel of ik er ooit nog een aan zou schaffen.

Alvast bedankt!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10 08:19
indien je je sim en sd card eruit hebt gehaald; stop ze eens terug en probeer het nog eens... was bij mij de oplossing

• TCIAL
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:25:
Hallo,

Ik heb het e.e.a. gelezen in dit topic maar ik krijg mijn Spica met geen mogelijkheid aan mijn PC gekoppeld.

heb de vinkjes goed staan, alleen voor massaoplag uit, USB fouten opsporen aan

In eerste instantie kreeg ik hem al niet verbonden, met de nieuwe software is het na een hoop geklooi eindelijk een keer gelukt. (was me een raadsel hoe want de eerste 10 pogingen faalde)

Nu hij 3 dagen later simlockvrij gemaakt is, krijg ik hem niet meer verbonden..
Ik heb echt van alles geprobeer, Odin, Kies en verschillende versies van NPS.

Bij apparaatbeheer lijkt hij echter goed geinstalleerd, toch vind hij hem niet, ook niet als massaopslag.
Ik kan nu dus weinig met het toestel, kan er geen muziek opzetten of updates doen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit vreselijk irritant probleem kan oplossen?

Vergeef me als de oplossing al in dit topic stond, 41 pagina's zijn er veel.

Wat een gezeik met mijn eerste Samsung, betwijfel of ik er ooit nog een aan zou schaffen.

Alvast bedankt!
Heb onder windows 7 dit ook een keer gehad, eerst kon het OS zelf de driver niet vinden. Daarna met NPS geïnstalleerd wilde win7 niet opnieuw verbinden met de mobiele 8)7 Het gebruik van een andere pc heeft het probleem opgelost.

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:25:
Voor wat betreft je muziek: krijg je hem niet gekoppeld als massaopslag? (als drive dus)
(na aansluiten wel even 'koppelen' via het dan verschenen usb logootje in de notification bar van de telefoon)

Verwijderd

Hmmm, helaas krijg ik die optie niet op mijn toestel te zien. Op mijn toestel zie ik alleen dat hij oplaad.
Ik heb uit wanhoop maar de cardreader gebruikt om er muziek op te zetten, updaten zit er dus helaas niet in..

Betreft het SIM/geheugenkaart verhaal, ik heb het meerder malen geprobeerd maar helaas werkt ook dit niet in mijn geval.

Mocht iemand nog oplossende tips hebben, graag!!

Ik ben zeker 6 uur met dat ding bezig geweest, wat een elende

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 22:29 ]

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-10 15:34
Bij mij was het panda cloud de virusscanner die bij het flashen zorgde dat hij niet herkend werd. Ook uren mee geklooid en het hele topic doorgespit. Wellicht heb jij niet precies hetzelfde probleem maar zou ook bij jou een firewall / virusscanner dit verkeer kunnen belemmeren.
[edit]
Nu ik beter lees lijkt dit me wel het laatste dat er aan de hand zou zijn. Als je nou eens naar het instellingsmenu gaat en dan kijkt bij geheugen en opslag en vervolgens drukt op USB of SD koppelen (weet niet precies hoe het heet, er staat sowieso koppelen). Bij mij komt er dan ineens op de pc een melding van nog weer extra nieuwe hardware, in dat geval een massa opslag drive. En als hij al gekoppeld is even op ontkoppelen drukken en opnieuw koppelen. Hoor je dan het USB bliepje uit je computer speakers komen?

[ Voor 48% gewijzigd door justin_ti op 29-09-2010 00:05 ]

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-10 08:10
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:17:
Hmmm, helaas krijg ik die optie niet op mijn toestel te zien. Op mijn toestel zie ik alleen dat hij oplaad.
(...)
Het lijkt mij dat je altijd de optie moet krijgen om het apparaat als Massa opslag te gebruiken, ook als de drivers niet geinstalleerd zijn. Ik heb het idee dat Windows je telefoon helemaal niet ziet.

Wat ik voor veel problemen een fijne diagnose vind is een linux Live CD. Je brand een CD-tje (Ubuntu bijvoorbeeld), start je computer op onder Linux en plugt je telefoon in. Als je nu nog steeds niet de optie krijgt om de SD kaart te mounten als opslagmedium, ligt het probleem niet aan Windows. Waarschijnlijk is het probleem dan terug te voeren naar:

1) Hardware. Probeer een andere kabel/een andere PC (met evt. dezelfde Ubuntu CD)
2) De telefoon. Misschien zijn je instellingen niet goed. Je kunt een facory reset doen, maar dan ben je wel het een en ander kwijt. Als je telefoon na een factory reset op een andere computer met een andere kabel en een ander OS nog steeds niet als massaopslag herkent wordt is er wel echt iets mis met de hardware van je telefoon ben ik bang.

Voor als je geen ervaring met Linux hebt en daarom bovenstaande diagnose schuwt, wees niet bang, het is Ubuntu maar.

Verwijderd

als ik mijn telefoon aan de oplader , of aan de USB kabel leg, krijg ik het geluid te horen wat ik als sms heb ingesteld, ik zou dit graag uitgeschakeld zien,maar kan niet terug vinden waar ik dit zou kunnen doen
ik heb wel al de optie uitgevinkt "Meldingen SD-Kaart"in geluid en weergave.dit bleek inj 1.5 wel de oplossning maar onder 2.1 niet

samsung GT-I5700 geflashed naar versie i570EXXJD1 met samdroidmod 1.3.1.d

Iemand een iedee ???

Gr Peter

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
Voor degenen waar samsung niet herkend wordt door bijv. Windows 7:
http://favicon.greaky.com...00.zip?attredirects=0&d=1
Drivers Spica, deze specifieke link niet getest, google anders even op drv5700
Dat werkte bij mij ook

[ Voor 23% gewijzigd door scientist456 op 30-09-2010 15:44 ]

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-10 15:34
Ik heb sinds gister swapper geinstalleerd, daarmee kun je je swapfile aanpassen (of creëren, ik weet niet precies hoe het werkt). Ik heb m nou op 300mb gezet. Lijkt aardig te werken!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:40

mno

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:04:
als ik mijn telefoon aan de oplader , of aan de USB kabel leg, krijg ik het geluid te horen wat ik als sms heb ingesteld, ik zou dit graag uitgeschakeld zien,maar kan niet terug vinden waar ik dit zou kunnen doen
Ik heb dat voor elkaar gekregen door bij: Instellingen, Geluid- en weergaveinstellingen, Melding beltoon voor 'Stil' te kiezen.

Vervolgens kan je vanuit je Berichten en Gmail alsnog een beltoon instellen voor deze specifieke meldingen.

Gewoon rösti

• aaydemir
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-10 13:03
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:17:
Ik heb uit wanhoop maar de cardreader gebruikt om er muziek op te zetten, updaten zit er dus helaas niet in..

Betreft het SIM/geheugenkaart verhaal, ik heb het meerder malen geprobeerd maar helaas werkt ook dit niet in mijn geval.

Ik ben zeker 6 uur met dat ding bezig geweest, wat een elende
Dit probleem heb toevallig ook gehad op windows 7. Oplossing was nps eerst installeren en opnieuw opstarten. spica ook opnieuw starten . En dan pas aansluiten aan elkaar. heeft gewerkt voor mij....

Verwijderd

Hartelijk dank voor je reactie, het is inderdaad opgelost zo

Gr Peter
mno schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:50:
[...]

Ik heb dat voor elkaar gekregen door bij: Instellingen, Geluid- en weergaveinstellingen, Melding beltoon voor 'Stil' te kiezen.

Vervolgens kan je vanuit je Berichten en Gmail alsnog een beltoon instellen voor deze specifieke meldingen.

• Morfieus0
  • Laatst online: 08:57
Hallo allemaal,
Ik wil graag ook mijn Galaxy Spica upgraden naar 2.1, maar de site van SAMSUNG FIRMWARES lijkt geen leden meer aan te nemen, what now?

Groetjes Coen

Klopt het trouwens dat er in 2.1 ook DIVX support zit, zoals bij aankoop werd gezegd?

[ Voor 20% gewijzigd door Morfieus0 op 06-10-2010 16:43 ]

"Hodor"- Hodor

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Morfieus0 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:36:
Hallo allemaal,
Ik wil graag ook mijn Galaxy Spica upgraden naar 2.1, maar de site van SAMSUNG FIRMWARES lijkt geen leden meer aan te nemen, what now?

Groetjes Coen
Ik heb ook al eens zo'n soort probleem gehad toen de site er helemaal uit lag. Vaak bied het nog best uitkomst om even te zoeken op de naam van een firmware met google. Typ eens I570XXJCE in en kijk of er ergens een link verschijnt. Als dat niet werkt kan ik je eventueel aan een firmware helpen vanaf mijn harde schijf ;).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-11 00:00
Morfieus0 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:36:
Hallo allemaal,
Wat nu? Naar de nieuwe site: http://www.samfirmware.webs.com/

[ Voor 6% gewijzigd door job op 06-10-2010 16:48 ]

• Morfieus0
Als je dat misschien zou willen doen, aangezien ik het niet helemaal vertrouw van een een of andere link vanaf google die beweert dat het de I570XXJCE update is :p
heb je toevallig ook de .ops file? [niet die van odin ]

Nieuwe site, moment even proberen!

EDIT:
Bedankt, met die nieuwe site is het inderdaad gelukt.
ik kan echter niet veel vinden over firmware informatie.
Ik heb deze firmware gekozen; I570EXXJH6
Ik neem aan dat dit gewoon de recenste is, en dus ook de meest stabiele versie?

[ Voor 39% gewijzigd door Morfieus0 op 06-10-2010 17:11 ]

"Hodor"- Hodor

• I-Heine-I
De meest recente is niet altijd merkbaar stabieler. Naar mijn idee is JD1 sowieso altijd een veilige keuze, maar een nieuwere kiezen kan natuurlijk ook.

En ga je ook de hele LK/Samdroid-meuk erop flashen? :P

• Morfieus0
Nog niet echt over nagedacht, heb nu sowieso de JH6, werkt perfect voorzover ik nu merk. Echt gelikt, veel fijner dan 1.5!
Eerst maar eens even verdiepen in die LK/Samdroid meuk (A)
In ieder geval bedankt, tutorial was perfect!

EDIT:
Na wat meer gebruik te hebben gemaakt van JH6 blijkt dat deze alles behalve stabiel is (crasht al bij luisteren van muziek, starten van ebuddy.. etc. )

EDIT 2:
JD1 is allemaal verschillende packages, ik neem aan dat ik dan one package moet uitvinken en de bootloader etc. allemaal bij odin handmatig moet kiezen?

[ Voor 43% gewijzigd door Morfieus0 op 07-10-2010 09:28 ]

"Hodor"- Hodor

• 1979aeh
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:31
Zojuist mijn spica via NPS een officiele update kunnen geven naar Andoid 2.1 update 1, (Eclair.XXJH7). Sinds wanneer was die update beschikbaar???

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 19:56
Nav bovenstaand berichtje zelf ook geprobeerd. Hier ook 2.1 via de officiele methode.
lang kan hij niet beschikbaar zijn geweest, ik heb een weekje geleden nog gecontroleerd op updates.

• gwystyl
  • Nu online
1979aeh schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:10:
Zojuist mijn spica via NPS een officiele update kunnen geven naar Andoid 2.1 update 1, (Eclair.XXJH7). Sinds wanneer was die update beschikbaar???
Ik had nog niet gezien dat die beschikbaar was, en meestal lekt een firmware wel eerder uit via samfirmware. Zitten er ook Nederlandse providerinstellingen bij?

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:47
Urithar schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:45:
Nav bovenstaand berichtje zelf ook geprobeerd. Hier ook 2.1 via de officiele methode.
lang kan hij niet beschikbaar zijn geweest, ik heb een weekje geleden nog gecontroleerd op updates.
En is het ook snel? Want je hebt in die rom natuurlijk geen Root right?!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Ik heb een hele tijd geleden 2.1 er op geflashed, (i570EXXJD1). Is het de moeite waard om nu te proberen die officiele versie er op te krijgen? Of kan ik beter met kitchen iets in elkaar bakken en dat er op zetten. Ik zie door de bomen het bos even niet meer. :7

• I-Heine-I
Jonniii schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:20:
Ik heb een hele tijd geleden 2.1 er op geflashed, (i570EXXJD1). Is het de moeite waard om nu te proberen die officiele versie er op te krijgen? Of kan ik beter met kitchen iets in elkaar bakken en dat er op zetten. Ik zie door de bomen het bos even niet meer. :7
Als het goed is heeft de nieuwe praktisch geen voordeel ten opzichte van een net iets oudere 2.1 (JD1 is echt optimaal stabiel). Het kan wat veiliger zijn mochten ze ernaar kijken als er nog eens wat defect raakt aan jouw telefoon. In principe heb je met een custom rom natuurlijk geen garantie. Maar behalve dat denk ik niet dat er een voordeel is aan een officiële rom, en met de kitchen heb je nog meer keuze ook natuurlijk! Hoewel je op die officiële rom ook wel LK zou kunnen flashen en daarna met de kitchen aan de slag zou kunnen...

• Hyp Hyper
Bij de Kitchen kun je ook Adobe Flash lite erop zetten. Ik kom bij bv. dumpert echter niet verder dan een mooi Flash 9 logootje i.p.v. het filmpje. :P
Zou dit wel moeten werken?

• gwystyl
  • Nu online
Met een full package uit de kitchen overschrijf je je huidige firmware (PDA-gedeelte iig) met XXJH1. Dan maakt het dus niet uit of je daarvoor JD1, JE1 of nieuwer hebt geflasht, tenzij het phone-gedeelte nu echt anders is. Volgens mij is die van JD1 t/m JH6 in ieder geval hetzelfde.

• Lowroad
Niemand al de CyanogenMod geprobeerd? Froyo met een beetje extra. Draai hem al een week of wat en bevalt prima. Alleen mn divxjes werken niet meer helaas, maar daar kan ik mee leven. Verder werkt alles wat voor mij belangrijk is.

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-10 20:26
Shaodar schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 07:14:
Niemand al de CyanogenMod geprobeerd? Froyo met een beetje extra. Draai hem al een week of wat en bevalt prima. Alleen mn divxjes werken niet meer helaas, maar daar kan ik mee leven. Verder werkt alles wat voor mij belangrijk is.
Ik zou ook graag CyanogenMod proberen, maar BT connectie met carkit is een must voor mij.

Uit de changelog van CyanogenMod-6.1.0-RC0-Spica-alpha6.3:
- Bluetooth: only pairing

Kan je uw Spica koppelen met Bluetooth carkit? Ik vermoed dat dit met pairing bedoeld wordt maar ben niet zeker, iemand een idee?

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-10 08:10
iemand een idee?
Ik denk dat je hem inderdaad aan je carkit kan koppelen. Maar wat heb je er aan als je vervolgens niets anders kan? Niet bellen, niet in je adresboek zoeken...

Ik denk dat dat is wat ze proberen te zeggen,

• biest
84hannes schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:22:
[...]

Ik denk dat je hem inderdaad aan je carkit kan koppelen. Maar wat heb je er aan als je vervolgens niets anders kan? Niet bellen, niet in je adresboek zoeken...

Ik denk dat dat is wat ze proberen te zeggen,
Zo had ik het nog niet bekeken. Dus enkel koppelen en daar blijf het bij. Dat is idd wat magertjes.

Dit weekend probeer ik het even uit. Met de backup/restore functie uit Samdroid Tools kan ik eenvoudig terug naar mijn huidige versie, ff testen kan geen kwaad :)

• gwystyl
  • Nu online
biest schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:34:
[...]

Zo had ik het nog niet bekeken. Dus enkel koppelen en daar blijf het bij. Dat is idd wat magertjes.

Dit weekend probeer ik het even uit. Met de backup/restore functie uit Samdroid Tools kan ik eenvoudig terug naar mijn huidige versie, ff testen kan geen kwaad :)
Ik heb hem vorige week geprobeerd, maar voornamelijk om deze reden ben ik terug naar JH1 + kitchen2. Ik heb bluetooth in de auto ook nodig, en zou het fijn vinden als ik af en toe een bestandje kan versturen.

Verder kon ik geen filmpjes kijken zoals hierboven ook al genoemd is.

• aaydemir
Ik heb het ook naar 2.1 geupdate via nps. maar al mijn foto's zijn verdwenen op de sd kaart. Andere dingen zijn er nog. Hoe is dit mogelijk??? en 2.1 hoort toch ook live wallpapers te ondersteunen???? Installatie lukt maar ik krijg het niet opgestart....Weet iemand meer???

• Hyp Hyper
aaydemir schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:55:
Ik heb het ook naar 2.1 geupdate via nps. maar al mijn foto's zijn verdwenen op de sd kaart. Andere dingen zijn er nog. Hoe is dit mogelijk??? en 2.1 hoort toch ook live wallpapers te ondersteunen???? Installatie lukt maar ik krijg het niet opgestart....Weet iemand meer???
Niet standaard 2.1
Op de Legend en Wildfire werkt het bv. ook niet. Wel op een geroote Spica. 8)

• gwystyl
  • Nu online
live wallpapers werken door een programma dat heet livewallpaperpicker.apk en een launcher die het ondersteunt. De standaard 1.5 launcher doet dat iig niet, of die van 2.1 het ondersteunt weet ik niet. ADW.Launcher en LauncherPro in ieder geval wel.

• Hyp Hyper
gwystyl schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:53:
live wallpapers werken door een programma dat heet livewallpaperpicker.apk en een launcher die het ondersteunt. De standaard 1.5 launcher doet dat iig niet, of die van 2.1 het ondersteunt weet ik niet. ADW.Launcher en LauncherPro in ieder geval wel.
Moet je wel voor rooten dus.

Verwijderd

Nou, fijn. Een half jaar gewacht tot eindelijk de officiele update uitkwam voor de spica. Ik wilde geen risico lopen met onofficiele versies. Vanochtend proberen te installeren en je raad het al. Bij het installeren van de update zie ik opeens de melding verschijnen dat mijn usb losgekoppeld is, ik denk dat hoort zo, maar de telefoon laat alleen het samsung logo zien en doet niets. Een noodherstel van de NPS software installeert niet.

Update: na het uitschakelen van virussoftware installeert hij wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2010 13:01 ]

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18
Bij mij werkt het ook niet van de originele Samsung firmware met NPS ook niet. NPS in compatabiliteitsmodus (sorry voor evt. spelfouten in dat woord) geinstalleerd, omdat ik Windows 7 heb . Vanmorgen vond ie de Spica, maar liep ie vast. Hij bleef 10 minuten staan op 100% bij stap 2 van het installatieproces en toen heb de USB er maar uitgetrokken. Telefoon doet het nog.

Nu krijg ik mijn telefoon niet meer herkend (USB fouten opsporen staat aan). Alleen UMS Composite (Driveletter) wordt gevonden.

Wat doe ik fout? Of zijn er andere zaken die over het hoofd heb gezien?

[ Voor 10% gewijzigd door Paulus73 op 16-10-2010 13:04 . Reden: typo ]

• rpd
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:02

rpd

Van welke provider hebben jullie de spica?

Als ik de Spica aan de usb verbind met de NPS en dan firmware update klik krijg is dat hij al de laatste versie heeft.
Namelijk:
PDA I5700XXIL3
Phone I5700XXIK2

Dit is natuurlijk niet 2.1 maar 1.5.

Snap niet waarom sommige kennelijk wel een update krijgen.
Iemand een idee?

Hobby'en was geen hobby'en als alles altijd goed en makkelijk ging...

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-10 13:54
rpd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:17:
Van welke provider hebben jullie de spica?

Als ik de Spica aan de usb verbind met de NPS en dan firmware update klik krijg is dat hij al de laatste versie heeft.
Namelijk:
PDA I5700XXIL3
Phone I5700XXIK2

Dit is natuurlijk niet 2.1 maar 1.5.

Snap niet waarom sommige kennelijk wel een update krijgen.
Iemand een idee?
Vriendin vroeg mij haar telefoon te updaten maar zit precies met hetzelfde probleem.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:30

arnova

weet veel, maar niet alles

cybermans schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:48:
[...]

Vriendin vroeg mij haar telefoon te updaten maar zit precies met hetzelfde probleem.
Laatste versie van NPS geinstalleerd?

• cybermans
arnova schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:08:
[...]

Laatste versie van NPS geinstalleerd?
1.5.1.10064_2

neem aan dat dat de laatste is?

[ Voor 8% gewijzigd door cybermans op 18-10-2010 11:48 ]

• arnova

arnova

cybermans schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:15:
[...]

1.5.1.10064_2

neem aan dat dat de laatste is?
Volgens mij wel ja. In ieder geval de versie waarmee ik hier geupgrade heb naar JH7/Android 2.1

• cybermans
Maakt het nog uit dat het een witte is ipv de zwarte (via Hi verkregen)

(zelf heb ik weinig verstand van toestel/android aangezien het niet mijn toestel is)

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Bij mij geeft ie ook aan dat een upgrade niet nodig is... vervelend probleem.

Verwijderd

NPS geeft aan dat m'n toestel geen ondersteuning biedt voor NPS en dat ik KIES moet gebruiken. KIES geeft aan dat er niet geupdate kan worden vanaf de firmware versie die ik gebruik (JG2). Met welke firmware versie is het jullie gelukt om te updaten naar de officiele 2.1 met NPS? Of moet ik eerst helemaal terug naar een officiele 1.5, en zo ja, welke? Ik kan de versies die Samsung oorspronkelijk op de toestellen installeerde niet vinden en heb helaas geen backup gemaakt toen ik 2.1 erop zette.

• jtvanderheiden
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik vond dit op samsungmobile.nl nieuws item over upgrade samsung spica waarin staat dat de KPN(ook Hi gok ik) versie binnenkort volgt, hoewel bij samsung nemen ze het begrip binnenkort meestal erg ruim. Ik denk dat dit verklaart waarom sommige de melding krijgen dat er geen update beschikbaar is. Ik heb samsung hierover gemaild maar de service is zeer slecht. Ik krijg totaal geen antwoord van ze.

• arnova

arnova

jtvanderheiden schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:59:
Ik vond dit op samsungmobile.nl nieuws item over upgrade samsung spica waarin staat dat de KPN(ook Hi gok ik) versie binnenkort volgt, hoewel bij samsung nemen ze het begrip binnenkort meestal erg ruim. Ik denk dat dit verklaart waarom sommige de melding krijgen dat er geen update beschikbaar is. Ik heb samsung hierover gemaild maar de service is zeer slecht. Ik krijg totaal geen antwoord van ze.
Typisch: Mijn toestel is van Hi met een 1.5 firmware (ik dacht XIEL5) en ik had geen enkel probleem met upgraden naar 2.1

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18
jtvanderheiden schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:59:
Via de link die je hierbij hebt gedaan naar Samsung krijg je een oudere versie van NPS als je de directe download kiest (onder het plaatje). Er is ook een link naast het plaatje van de Spica een, 2 bij "software", dan kun je wel een nieuwere versie van NPS vinden. Wellicht zit daarin je probleem.
Ik heb de link uit de Topicstart gebruikt (had de andere mogelijkheid in eerste instantie niet gezien).

Tijdens het updaten loopt ie na stap 2 (schijnbaar) vast, het % voortgang blijft op 0 staan tenmiste. Ik heb toen (ondanks de waarschuwing om dat niet te doen) de kabel verwijderd en de telefoon (na het verwijderen van de batterij om hem uit te krijgen) opnieuw opgestart met de volume down, camera toets en aan/uitknop om hem in download mode te krijgen. Weer aangesloten en dan krijg je via "noodherstel" alsnog je update!

Wellicht dat het dan ook werkt voor KPN toestellen. Voor een T-Mobile toestel werkt het in ieder geval wel (en die hebben, in ieder geval met Nokia''s, meestal ook branded firmware).

[ Voor 13% gewijzigd door Paulus73 op 20-10-2010 13:21 . Reden: Iets over het hoofd gezien op de samsung site ]

• jtvanderheiden
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik heb meerdere versies van NPS gebruikt op verschillende OS, maar elke versie geeft dezelfde melding weer.
Ik wacht het nog even af en dan flash ik gewoon met Odin.

• aaydemir
Oke, heeft iemand nog zijn spica naar 2.2 geroot??? Of kan dit nog niet??? het is mij opgevallen dat na het updaten naar orginele 2.1 maar 120mb opslag geheugen heb op het telefoon. Dit is echt erg weinig. Ik heb ergens gelezen dat je op froyo wel mogelijk is om je installatie geheugen te kiezen. of is er een andere methode???

• gwystyl
  • Nu online
aaydemir schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:14:
Oke, heeft iemand nog zijn spica naar 2.2 geroot??? Of kan dit nog niet??? het is mij opgevallen dat na het updaten naar orginele 2.1 maar 120mb opslag geheugen heb op het telefoon. Dit is echt erg weinig. Ik heb ergens gelezen dat je op froyo wel mogelijk is om je installatie geheugen te kiezen. of is er een andere methode???
Ik draai nu CyanogenMod 6.1.0 voor spica beta 6.5. Dat is FroYo, met werkende bluetooth (werkt vanafo beta 6.4). Voor de opslagruimte hoef je het nu nog niet te doen, want volgens mij is app2sd nog niet stabiel met deze versie, en werkt de in FroYo ingebouwde mogelijkheid om dingen op de sd-kaart te installeren ook nog niet. Verder werkt het wel leuk. Ik zou zeggen hou samdroid in de gaten voor de ontwikkelingen, ik denk dat hier wel een hele snelle stabiele FroYo voor de Spica uit kan rollen.
Wel en niet werkend in beta 6.5:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
STATUS
+ Screen [LeshaK]
+ Touch/Multitouch [LeshaK/Gabriel-LG]
+ Audio [LeshaK/DE_NISkA/vflashbirdv]
- VoiceRecording - semi fixed CyanogenMod-6.1.0-Spica-alpha6.2 [DE_NISkA]
+ Keys [Some keys doesn't works exactly same as Eclair]
+ GSM/GPRS/EDGE/3G [LeshaK]
+ Vibrate [LeshaK]
+ SD Card [mik_os/LeshaK]
+ Wifi [golecpch]
+ Bluetooth [I hope]
+ Google services 20100926: (GMail/Market/Contacts/Calendar/NetworkLocationProvider)
+ GPS
+ Sensors [DE-NISkA/Leshak]
+ Camera for pictures

- Camera for movie: FC
- Hardware accelerated movie playing (DivX)
- Wifi tethering freezes the phone

Verwijderd

Kan iemand die de officiele 2.1 FW heeft (I570EXXJH7) deze rippen en online zetten?

Ik draai nu I570EXXJH6 en ik kan niet naar I570EXXJH7 updaten via NPS of Kies en met Odin zou het natuurlijk wel kunnen...maar dan heb ik de FW nodig...

Als iemand een andere manier heeft om te updaten hoor ik dat natuurlijk ook graag.

• I-Heine-I
En kan je mij vertellen waarom je naar die nieuwere wil? Ik draai al een hele tijd JD1 en naar mijn idee zijn nieuwere roms niet per se stabieler... Of gaat het om eventueel behoud van de garantie? :)

Verwijderd

I-Heine-I schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:33:
En kan je mij vertellen waarom je naar die nieuwere wil? Ik draai al een hele tijd JD1 en naar mijn idee zijn nieuwere roms niet per se stabieler... Of gaat het om eventueel behoud van de garantie? :)
Ik merk dat ik soms een slechte verbinding heb (Tele2 Tmobile en dan bedoel ik dus dat de verbinding soms weg valt, vooral binnenshuis) en dat de telefoon soms aangeeft dat smsjes niet verstuurd zijn (terwijl ze door de ander wel ontvangen worden). Ik dacht dat dat misschien met overgang naar de originele FW minder zou worden of zal dat geen verschil maken?

• biest
gwystyl schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:20:
Ik draai nu CyanogenMod 6.1.0 voor spica beta 6.5. ..
Merk je snelheids winst tov 2.1 + FE?

Ik draai momenteel de KitchenMod + FE V10 + ext2/4 mod. Dit is voorlopig mijn stabielste Android op de Spica. Hij voelt snel aan, maar 100% tevreden ben ik nog niet van de UI snelheid. Handcent SMS openen bijvoorbeeld duurt nog steeds +- 2 seconden. Swype kan soms ook traag reageren. Voor de rest ben ik zeer tevreden :-)

• aaydemir
gwystyl schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:20:
[...]

Ik draai nu CyanogenMod 6.1.0 voor spica beta 6.5. Dat is FroYo, met werkende bluetooth (werkt vanafo beta 6.4). Voor de opslagruimte hoef je het nu nog niet te doen, want volgens mij is app2sd nog niet stabiel met deze versie, en werkt de in FroYo ingebouwde mogelijkheid om dingen op de sd-kaart te installeren ook nog niet. Verder werkt het wel leuk. Ik zou zeggen hou samdroid in de gaten voor de ontwikkelingen, ik denk dat hier wel een hele snelle stabiele FroYo voor de Spica uit kan rollen.
Wel en niet werkend in beta 6.5:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
STATUS
+ Screen [LeshaK]
+ Touch/Multitouch [LeshaK/Gabriel-LG]
+ Audio [LeshaK/DE_NISkA/vflashbirdv]
- VoiceRecording - semi fixed CyanogenMod-6.1.0-Spica-alpha6.2 [DE_NISkA]
+ Keys [Some keys doesn't works exactly same as Eclair]
+ GSM/GPRS/EDGE/3G [LeshaK]
+ Vibrate [LeshaK]
+ SD Card [mik_os/LeshaK]
+ Wifi [golecpch]
+ Bluetooth [I hope]
+ Google services 20100926: (GMail/Market/Contacts/Calendar/NetworkLocationProvider)
+ GPS
+ Sensors [DE-NISkA/Leshak]
+ Camera for pictures

- Camera for movie: FC
- Hardware accelerated movie playing (DivX)
- Wifi tethering freezes the phone
Oke, thanks

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:20:
Kan iemand die de officiele 2.1 FW heeft (I570EXXJH7) deze rippen en online zetten?

Ik draai nu I570EXXJH6 en ik kan niet naar I570EXXJH7 updaten via NPS of Kies en met Odin zou het natuurlijk wel kunnen...maar dan heb ik de FW nodig...

Als iemand een andere manier heeft om te updaten hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Lukt hier ook niet via NPS
Zou mooi zijn als een service medewerker van Samsung NL de NL ROM eens zou uploaden, net zoals bij de Galaxy S is gebeurd.
Waarom Samfirwares maar tot JH6 ????

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:20:

Zit de camerabug nog in JH6 ????

• arnova

arnova

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:04:
[...]

Zit de camerabug nog in JH6 ????
Ja, en ook in JH7. Alleen de Samdroid firmware met de antibyte fix lost het op. Ongelofelijk dat Samsung dit nog steeds niet (zelf) heeft opgelost.

• pinman
  • Laatst online: 06-07-2016
Je bedoelt Kernel LK2.09.4. Werkt deze probleemloos op de JH7?

Verwijderd

arnova schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:24:
[...]

Ja, en ook in JH7. Alleen de Samdroid firmware met de antibyte fix lost het op. Ongelofelijk dat Samsung dit nog steeds niet (zelf) heeft opgelost.
Dus de bug dat de CPU op 800 MHZ blijft ??? dat zou schandalig zijn als dat in de officiele JH7 nog niet zou zijn opgelost.

• arnova

arnova

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:57:
[...]

Dus de bug dat de CPU op 800 MHZ blijft ??? dat zou schandalig zijn als dat in de officiele JH7 nog niet zou zijn opgelost.
Ja, deze zit er nog steeds in :/
Je bedoelt Kernel LK2.09.4. Werkt deze probleemloos op de JH7?
Uh, LK2.09.4 gebruikt JH1 als basis dus dat heeft niet zoveel met stock JH7 firmware te maken...

• Morfieus0
Iemand die toevallig weet op welke firmware versie de 3G verbinding stabiel is? Heb nogal wat probleempjes m.b.t de data transfer met het mobiele netwerk. (Moet dan rebooten wat nogal lang duurt, erg vervelend als je snel iets moet opzoeken.) Zit nu op JC1 zonder mods o.i.d.
Is het aangeraden om te downgraden naar de oude versie en dan via NPC op de officiële manier te updaten?

Alvast bedankt

"Hodor"- Hodor

Verwijderd

Gisteren met de nieuwste NPS mijn Spica officieel geupdate. Uiteraard bleef hij de eerste keer hangen op stap 3 :') Batterij eruit etc etc en toen deed ie het wel O+

Wat een stom menu nu }:| en dan je van links naar rechts moet ipv van boven naar beneden. Verder natuurlijk alle contacten en smsjes kwijt, maar goed, ik gebruik hem (nog) niet als telefoon.

Maar het allergrootste probleem: downloaden uit de market lukt niet meer. Heb gereset (leuk, kon ik weer m'n hele wifi wachtwoord gaan intikken :+ ). Iemand een idee? Rondje google leverde me niet veel op.

Overigens geen problemen met mobiel internet, dat stond direct aan. Wat ik niet wil, vandaar dat ik APNdroid weer wil installeren, maar ja, dat gaat dus niet. Ook met mobiel lukt het downloaden niet trouwens.

Verwijderd

Oh. of je googlet wat beter :$
Thuis deze lijst eens nalopen:
http://www.pocketpicks.co...-%E2%80%93-how-to-fix-it/

Verwijderd

Ik start 'm net op (uitgestaan & aan lader gehangen hele dag), tik het wifi-wachtwoord weer in, ga naar de market.... en hij doet het gewoon :')

Dus nu mijn apps maar allemaal weer installeren :9

• Morfieus0
Iemand een reactie voor de post van mij van 4 posts hierboven? (A)

"Hodor"- Hodor

Verwijderd

@Morfieus0: Ik heb dat probleem ook. Als je wifi gebruikt hebt, en daarna via de 3g wilt internetten, krijgt ie niks binnen. Elke keer weer een restart, super irritant. Heb je inmiddels al een oplossing?

Verwijderd

Oh, dat 3g-probleem heb ik nu ook, voor de update niet.

Verwijderd

Ik heb er vandaag een uur uitgetrokken omtrent het 3g probleem. Volgens mij heb ik de oplossing (althans, bij mij werkt het):

Trek het pijltje omhoog van tabbladen omhoog --> Instellingen --> Draadloze instellingen --> Wi-fi Instellingen --> Klik dan op het knopje boven het wereldbolletje --> Geavanceerd --> En zet een vinkje aan bij Statische IP gebruiken --> weer klikken op het knopje boven het wereldbolletje --> Opslaan

Hiermee is het probleem bij mij opgelost. Wat is jullie ervaring met bovenstaande instellingen?

• Morfieus0
Ik ga nu opnieuw flashen, naar XXJE4, zit nu op JC1, en daar heb ik het probleem. Volgens iemand die ik op een ander forum ken zit daar het probleem niet bij. Heb derder nog niet echt iets geprobeerd bij die instellingen, bij mij was het random, had niet gedacht dat het sowieso @ wifi zou zijn. Vooral last bij gebruik van APNdroid voor batterijbesparing.
Ga sowieso nu ook rooten, zodat ik quick reboot erop kan zetten, die schijnt heel snel te rebooten. Lijkt me wel een goed plan =p

Welke versie draaien jullie eigenlijk, met jullie 3G problemen?

[ Voor 6% gewijzigd door Morfieus0 op 01-11-2010 21:07 ]

"Hodor"- Hodor

Verwijderd

Ik draai de officiele, ga straks thuis prienstra's oplossing proberen.
Moet ook CoolS er nog op zetten en eens even napluizen wat nou de nadelen van Phanteon zijn.
Ik gebruik geloof ik ook nog als enige het Android toetsenbord :')

• Morfieus0
Nee, je bent niet de enige, nog geen goede gevonden XD Welk toetsenbord raden jullie aan?
Maar wat is het versienummer van de officiële update?

[ Voor 9% gewijzigd door Morfieus0 op 02-11-2010 17:48 ]

"Hodor"- Hodor

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:21:
Ik draai de officiele, ga straks thuis prienstra's oplossing proberen.
Moet ook CoolS er nog op zetten en eens even napluizen wat nou de nadelen van Phanteon zijn.
Ik gebruik geloof ik ook nog als enige het Android toetsenbord :')
Hier ook een gebruiker van het android toetsenbord en kan ook niet meer terug. Vind dat ding heerlijk typen :9 Precies de juiste afstand van letters en gaat als de brandweer!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Lowroad
swiftkey vind ik echt meesterlijk

• Morfieus0
Shaodar schreef op woensdag 03 november 2010 @ 07:49:
swiftkey vind ik echt meesterlijk
Is inderdaad een meesterlijk toetsenbord, gebruik het nu ook. Is even wennen, maar het past zich helemaal aan je aan.

"Hodor"- Hodor

• I-Heine-I
Volgens mij ben ik echt screwed nu...
Wat ik recent gedaan heb:
1 Via recovery de 2.2 CM mod geflasht.
2 De ext4/2 mod toegepast
3 De 2.2 Rom had naar mijn idee te veel bugs dus besloten terug te gaan naar 2.1, dus een Rom gemaakt in de kitchen en die op de SD kaart gezet
4 Ga ik de recovery in om die te flashen: dat is even schrikken: De recovery is niet zwart met groene tekst maar wit met rode tekst; dat voorspelt niet veel goeds... Het booten in recovery begint met een hele lijst aan foutmeldingen. Uiteindelijk krijg ik wel de opties van de recovery te zien met deze regels eronder:
E:Error while reading from pipe
E:can't mount CACHE:recovery/command
E:can't open CACHE:recovery/log
Het lijkt erop dat de recovery gewoon kapot is... Een erg lastige situatie is dit dus; ik kan niet updaten dmw .zips en elke vorm van TAR restore wil ook niet werken. Voor de rest alles geprobeerd: Wipen, etc. Na even rond te hebben gezocht kwam ik tot het besef dat ik opnieuw met Odin moet gaan flashen. Maar daar hebben we het weer: ik krijg mijn telefoon met geen mogelijkheid verbonden met mijn PC. De 2.2 Rom wil gek genoeg wel opstarten maar is zeer onstabiel en heeft last van veel bugs (onder andere niet kunnen bellen :( )
Iemand die een uitkomst weet? Ik heb echt geen idee hoe ik ga flashen mocht dat de enige optie zijn... :'(

• fransf
  • Laatst online: 02-03-2021
Ik draai al maanden op XXJE4 en heb nergens problemen mee.

• I-Heine-I
fransf schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:51:
Ik draai al maanden op XXJE4 en heb nergens problemen mee.
XXJE4? Is dat geen 2.1 rom?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-11 00:00
I-Heine-I schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:42:
4 Ga ik de recovery in om die te flashen: dat is even schrikken: De recovery is niet zwart met groene tekst maar wit met rode tekst; dat voorspelt niet veel goeds... Het booten in recovery begint met een hele lijst aan foutmeldingen. Uiteindelijk krijg ik wel de opties van de recovery te zien met deze regels eronder:
Die rode tekst komt door de cm 2.2 dan krijg je een ander recovery panel :)
Als ik jou was zou ik een factory reset doen in het recovery panel, en het dan nog eens proberen.

• I-Heine-I
job schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:07:
[...]

Die rode tekst komt door de cm 2.2 dan krijg je een ander recovery panel :)
Oh, haha! Ik dacht het zal wel 1 of andere veilige modus zijn als er iets fout gaat :X
Als ik jou was zou ik een factory reset doen in het recovery panel, en het dan nog eens proberen.
oke, na de factory reset helaas dezelfde meldingen...
Kreeg trouwens zojuist dit antwoord op het samdroid forum:
The problem is that you should have to use the _nokrn packages, as those that you've used are containing eclair kernel. That has been said in the topic, but I didn't write this to first post, I'm sorry.

So your phone isn't recognized when you connect it? You have the drivers installed? (You should install KIES, then connect the phone, let KIES detect it, and then you can remove KIES, or set not to monitor USB ports)
If you have the right drivers, and still got this problem, try reconnecting the phone after 3 sec.
Het zal dus echt opnieuw flashen gaan worden. Nu bedenken hoe ik dat in hemelsnaam voor elkaar ga krijgen; wat hier wordt geopperd heb ik al tevergeefs geprobeerd.

• I-Heine-I
Ik begin de hoop op te geven hier, volgens mij is het toestel in een steen veranderd :S

Keurig de stappen van de beginpost gevolgd (maar nu in het betrouwbare windows xp) en exact dezelfde problemen als op mijn W7 computer. Hij wordt gewoon niet herkend: geen android modem in apparaatbeheer, geen COM port in Odin, niks. Via recovery flashen kan niet meer en met Odin dus blijkbaar ook niet. Zou het gewoon aan de telefoon liggen? Kan android 2.1/2.2 op de Spica eigenlijk nog wel goed communiceren met een pc?

Ik ga nu de stappen van de openingspost nog eens proberen, maar dan met KIES ipv NPS...

[ Voor 8% gewijzigd door I-Heine-I op 06-11-2010 15:44 ]

• Hyp Hyper
I-Heine-I schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:55:
Ik begin de hoop op te geven hier, volgens mij is het toestel in een steen veranderd :S

Keurig de stappen van de beginpost gevolgd (maar nu in het betrouwbare windows xp) en exact dezelfde problemen als op mijn W7 computer. Hij wordt gewoon niet herkend: geen android modem in apparaatbeheer, geen COM port in Odin, niks. Via recovery flashen kan niet meer en met Odin dus blijkbaar ook niet. Zou het gewoon aan de telefoon liggen? Kan android 2.1/2.2 op de Spica eigenlijk nog wel goed communiceren met een pc?

Ik ga nu de stappen van de openingspost nog eens proberen, maar dan met KIES ipv NPS...
Heeft de download modus dan iets te maken met het feit of Android 1.5,2.1 of 2,2 op de telefoon staat? Is het niet iets basics dat niet gewijzigd wordt door de ROM? Gaat ie wel nog in de downloadmodus trouwens?

• gwystyl
  • Nu online
Er is een nieuwe FroYo build van LeshaK uit: SamdroidMod-2.0.1-alpha8. Als het goed is werkt bluetooth nou (vanaf alpha7), en is er ext2/ext4 support. Morgen ga ik hem proberen, eerst pitten....

Om vast een vraag voor te zijn (die ik tot vanochtend iig had):

Q: wat is het verschil tussen CyanogenMod en SamdroidMod:

A: CyanogenMod is erg gemod en voornamelijk geoptimaliseerd voor HTC devices. Drivers/patches die op Samdroid.net gemaakt worden voor de Spica zitten er ook in. SamdroidMod is gebaseerd op AOSP (Android Open Source Project), waarbij alleen de Spica-patches toegepast zijn; verder is het een vrij kale 2.2

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 06-11-2010 23:40 ]

• I-Heine-I
WOW, volgens mij is dit een hele verbetering. Voor het eerst kwam ik wat verder met de driver-zooi van samsung. Usb kabel van de desire van mijn broer gebruikt en die voor de verandering op de achterkant van mijn pc aangesloten. Zojuist kreeg ik zelfs een COM in Odin... volgens mij is er hoop :)

OHYEAAAH back alive. Wat een opluchting is dit :9

[ Voor 8% gewijzigd door I-Heine-I op 07-11-2010 12:29 ]

• pinman
  • Laatst online: 06-07-2016
Ik wil ook die Samdroid Alpha 8 froyo gaan installeren, maar nu staat er downloaden (with Google Services).
Misschien domme vraag, maar wat bedoelen ze daar mee???

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
pinman schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:27:
Ik wil ook die Samdroid Alpha 8 froyo gaan installeren, maar nu staat er downloaden (with Google Services).
Misschien domme vraag, maar wat bedoelen ze daar mee???
Geen idee, maar het werkt gewoon door via die link te downloaden. Eerste keer opstarten na de handleiding zoals Leshak die postte bleef mijne hangen in het startscherm met de android letters-animatie, maar na een harde reset kwam ik er gewoon in :)
Het lijkt allemaal wat sneller te werken dan 2.1 . Later meer, eerst even backup terugzetten ;)

• fransf
  • Laatst online: 02-03-2021
Ja dat is 2.1

• I-Heine-I
Ok, vandaar dus een beetje raar: Ik zeg dat ik problemen heb met een 2.2 ROM, zegt hij dat hij nergens last van heeft met een 2.1 ROM :P

• biest
Zopas ook SamdroidMod-2.0.1-alpha8.1.zip geïnstalleerd. Ging zeer vlot (apply vanuit recovery).
Ik zat op FE 10 en had de ext2/4 Mod geïnstalleerd, de update naar 2.2 ging zonder problemen.

Mijn eerste indruk van deze 2.2 beta is dat hij sneller werkt. Was wel nodig, ik vond mijn Spica altijd vrij traag.

Enig probleem tot nu toe; Slaag er niet in te pairen met mijn bluetooth carkit (BMW). Iemand dat er wel in slaagt?
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste