• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48
84hannes schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:34:
Ik heb multitouch en de JIT-compiler aan de praat, maar is het echt zo complex als ik het gedaan heb?
  1. Registreren op twee websites
  2. Odin Donwloaden en installeren
  3. Een willekeurige (min of meer) Android 2.1 firmware downloaden en installeren met Odin, opnieuw opstarten
  4. LK2.0x mod downloaden en installeren met Odin, opnieuw opstarten
  5. Met de Kitchen een update.zip maken en deze op de SD kaart van de Spica zetten
  6. De Kitchen update via de recovery mode van LKmod installeren
  7. De SD kaart verwijderen, opnieuw opstarten, wachten, SD kaart plaatsen
  8. Frozen Eclair packages downloaden en op de SD kaart zetten
  9. Frozen Eclair via Samdroid's recovery installeren, SD kaart verwijderen en opnieuw opstarten
  10. SD kaart plaatsen, alle instellingen en apps terugzetten
  11. Root Explorer installeren, gebruiken om de GPS configuratie weer Nederlands/Europees te maken en zo de GPS fix weer een acceptabele snelheid te geven.
Doe ik een stap teveel, of moeten mensen die een snellere/gebruiksvriendelijkere Spica willen echt al deze stappen uitvoeren?
Dat klinkt wel ongeveer als de stappen die je moet doorlopen. Ik heb geen Frozen Eclair maar alleen de DVM optimalisatie, en die kan je verwerken in de kitchen. Dan ben je dus met 2/3 van jouw stappen klaar. Verder sla ik al die SD-kaart verwijderen en herplaatsen over. Ik gebruik geen app2sd, en dan werkt dat prima zonder.

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 26-08-2010 12:52 ]

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Verder sla ik al die SD-kaart verwijderen en herplaatsen over. Ik gebruik geen app2sd, en dan werkt dat prima zonder.
Ik las ergens dat je een Ext2 partitie moest hebben, maar dan komen er in feite nog wat stappen bij:
  1. Al je SD gegevens naar je PC kopieren
  2. Ex2 partitie maken op SD kaart
  3. Alle gegevens terugzetten.
Als je je SD kaart dan niet verwijderd start ie de eerste keer (na een update) niet op. Bij mij althans. Heeft me ook een paar flinke frustraties gekost om daar achter te komen.
Zitten we op 14 stappen voor Multitouch, Frozen Eclair en Apps2Data, maar dan heb je ook wel 9 MFlops

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
84hannes schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:34:
Ik heb multitouch en de JIT-compiler aan de praat, maar is het echt zo complex als ik het gedaan heb?
  1. Registreren op twee websites
  2. Odin Donwloaden en installeren
  3. Een willekeurige (min of meer) Android 2.1 firmware downloaden en installeren met Odin, opnieuw opstarten
  4. LK2.0x mod downloaden en installeren met Odin, opnieuw opstarten
  5. Met de Kitchen een update.zip maken en deze op de SD kaart van de Spica zetten
  6. De Kitchen update via de recovery mode van LKmod installeren
  7. De SD kaart verwijderen, opnieuw opstarten, wachten, SD kaart plaatsen
  8. Frozen Eclair packages downloaden en op de SD kaart zetten
  9. Frozen Eclair via Samdroid's recovery installeren, SD kaart verwijderen en opnieuw opstarten
  10. SD kaart plaatsen, alle instellingen en apps terugzetten
  11. Root Explorer installeren, gebruiken om de GPS configuratie weer Nederlands/Europees te maken en zo de GPS fix weer een acceptabele snelheid te geven.
Doe ik een stap teveel, of moeten mensen die een snellere/gebruiksvriendelijkere Spica willen echt al deze stappen uitvoeren?
Is er overigens nog een makkelijke manier om die GPS configs goed te krijgen? :X Aangezien ik geen Frozen Eclair heb/gebruik......

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• 84hannes
Touchdomex schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:10:
[...]

Is er overigens nog een makkelijke manier om die GPS configs goed te krijgen? :X Aangezien ik geen Frozen Eclair heb/gebruik......
De enige methode die bij mij werkt is Root Explorer downloaden (en betalen), en naar
system/etc/
te gaan. Hier kies je mount r/w. Dan pas de gps.conf aan door de eerste regel te veranderen in
NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org

Als je Root Explorer verwijderd binnen 24 uur krijg je je geld terug, maar dat truukje werkt helaas maar 1 keer. Inmiddels ben ik zodoende de trotse eigenaar van een licentie op een programma dat ik verder niet echt nodig lijk te hebben.

Verwijderd

84hannes schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:27:
[...]

De enige methode die bij mij werkt is Root Explorer downloaden (en betalen), en naar
system/etc/
te gaan. Hier kies je mount r/w. Dan pas de gps.conf aan door de eerste regel te veranderen in

Als je Root Explorer verwijderd binnen 24 uur krijg je je geld terug, maar dat truukje werkt helaas maar 1 keer. Inmiddels ben ik zodoende de trotse eigenaar van een licentie op een programma dat ik verder niet echt nodig lijk te hebben.
Je kan met adb uit de android sdk ook gewoon exploren. Dan heb je wel even wat kennis van linux nodig.

• gwystyl
[...]

system/etc/

Of Root access aanzetten in ES Explorer, file aanpassen en root access weer uitzetten. Anders start ES Explorer de keer erop niet op en moet je hem deinstalleren en opnieuw installeren

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
gwystyl schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:24:
[...]

Of Root access aanzetten in ES Explorer, file aanpassen en root access weer uitzetten. Anders start ES Explorer de keer erop niet op en moet je hem deinstalleren en opnieuw installeren
Dat werkte ook! :D Had zelf al de eerste stappen geprobeerd maar was de root-acces vergeten... Dus opslaan gaf een foutmelding :+ Nu alles uitgezet en de GPS werkt direct

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39

mno

Hier heeft een Samdroid-user een app gemaakt voor het eenvoudig aanpassen van de gps.conf. Heb de app zelf niet gebruikt, maar het kan wel handig zijn. Je hebt wel root-toegang nodig.

Er is nog wat discussie of het nuttig is om ook de regels
code:
1
2
SUPL_HOST=supl.google.com
SUPL_PORT=7276

toe te voegen aan gps.conf. Volgens sommigen maakt een Android phone hier standaard al gebruik van maar anderen zweren dat het toevoegen ervan de gps-fix flink heeft versneld.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorcee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 14:27
Help!

Volgens mij heb ik toch iets verkeerd gedaan..

Na het installeren van een samdroid mod blijft hij rebooten!

Ik kom wel in de download mode en in de recovery-mode van LKmod.

Wat kan ik het beste doen? Kan ik hem gewoon weer flashen via odin?

Edit: Ik was gelukkig te vroeg bang! Via de recoverymode heb ik "Wipe → Wipe data/cache" en nu werkt 'ie weer! Zelfs met de update (multitouch)!

[ Voor 23% gewijzigd door Jorcee op 28-08-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
ooooooooh ik word hier zo gek van :(

Mijn telefoon wordt dus gewoon niet meer herkend als ik hem aansluit op de pc. Windows 7 zegt dat het apparaat niet herkent wordt en Nps noch KIES herkent hem. Ook verschijnen geen drivers in apparaatbeheer. USB debug geprobeerd maar het mocht niet baten. Ik heb het echt nodig omdat ik de telefoon weer wil gaan flashen naar de nieuwere Samdroid. Ik moet dus bij een standaard firmware beginnen, dan installeer ik LK en al laatste de Samdroid. Maar odin wil natuurlijk niks doen met mijn spica. De spica draait JD1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
I-Heine-I schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:35:
ooooooooh ik word hier zo gek van :(

Mijn telefoon wordt dus gewoon niet meer herkend als ik hem aansluit op de pc. Windows 7 zegt dat het apparaat niet herkent wordt en Nps noch KIES herkent hem. Ook verschijnen geen drivers in apparaatbeheer. USB debug geprobeerd maar het mocht niet baten. Ik heb het echt nodig omdat ik de telefoon weer wil gaan flashen naar de nieuwere Samdroid. Ik moet dus bij een standaard firmware beginnen, dan installeer ik LK en al laatste de Samdroid. Maar odin wil natuurlijk niks doen met mijn spica. De spica draait JD1.
En als je KIES of NPS installeert, en dan met usb debugging aan probeert usb drivers te installeren? Vervolgens ff kijken welke drivers gebruikt worden, die backuppen en dan KIES en/of NPS weer verwijderen.
Ik had ook dat soort problemen met Win7 32 bit, maar dat heeft zich min of meer spontaan opgelost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 09:59
Kan iemand testen die Kitchen V.2 heeft met DVM ARM11 Optimized, of streamfurious werkt?

Ik heb nu DVM ARM11 los geïnstalleerd maar ik krijg nog crashes als ik streamfurious beluister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
giganielsie schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:12:
Kan iemand testen die Kitchen V.2 heeft met DVM ARM11 Optimized, of streamfurious werkt?

Ik heb nu DVM ARM11 los geïnstalleerd maar ik krijg nog crashes als ik streamfurious beluister.
Ik ga zo wel ff testen

edit; geen idee hoe snel je die crashes kreeg en met wat, maar bij mij werkt het iig over wifi.

ik heb JH1, 2.08b1, kitchen v2 full met DVM en kernel 2.09.1.

[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 28-08-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

gwystyl schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:42:
edit; geen idee hoe snel je die crashes kreeg en met wat, maar bij mij werkt het iig over wifi.
ik heb JH1, 2.08b1, kitchen v2 full met DVM en kernel 2.09.1.
Bij mij ook, zelfde configuratie. Heb ook maar heel kort geluisterd, maar geen crashes gezien.

@giganielsie: Streamfurious vond ik niet erg overzichtelijk trouwens. Heb je Cherry Rplayer al eens geprobeerd? Da's mijn favoriete streaming audio applicatie met o.a. Shoutcast en Icecast streams.

BTW, nu in de SamdroidMod Kitchen: Kernel LK2.09.2 (met Multitouch v2.0b van Gabriel-LG). _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door mno op 29-08-2010 07:53 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Zijn op dit moment die ARM 11 en multi-touch functies aan te raden? m.a.v. is er over het algemeen crash-vrij mee te werken en heeft de ARM 11 mod een merkbare invloed op de prestaties? Het zijn de enige onderdelen waar ik nog even over twijfel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
^

Multi-touch werkt helemaal perfect! Ik heb daarmee nog geen crashes gehad. Over die ARM11 mod ben ik niet helemaal zeker! Maar daarmee haal ik wel 2 mflops meer...

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Xiled schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:47:
^

Multi-touch werkt helemaal perfect! Ik heb daarmee nog geen crashes gehad. Over die ARM11 mod ben ik niet helemaal zeker! Maar daarmee haal ik wel 2 mflops meer...
Merk je het ook aan iets anders dan de mflops-meter? :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Hyp Hyper schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:01:
[...]

Ik random crashes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Als ik de originele firmware flash en dan lk 2.08 of 2.02 geraak ik direct in een bootloop.Heeft iemand een oplossing voor dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

alikebap schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:35:
Als ik de originele firmware flash en dan lk 2.08 of 2.02 geraak ik direct in een bootloop.Heeft iemand een oplossing voor dit?
Probeer even te booten zonder de MicroSD-kaart erin. Mocht dat niet lukken, dan via het LK-recovery scherm (VolumeDown+Call+EndCall) je data/cache wissen en het opnieuw proberen (je verliest dan wel je geinstalleerde apps en data).

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
@gwystyl/Mno: Kan 1 van jullie hem is 10 minuten aan laten? Ik heb namelijk nu als die even stopt met spelen (bufferen), dat die dan crasht :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
giganielsie schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:26:
@gwystyl/Mno: Kan 1 van jullie hem is 10 minuten aan laten? Ik heb namelijk nu als die even stopt met spelen (bufferen), dat die dan crasht :s
Ga ik proberen. Maakt het nog uit welke stream je gebruikt? Ik heb er gisteren zo maar één geprobeerd, en alleen via wifi. Ik weet niet of 3G/H snel genoeg is?
Hyp Hyper schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:01:
[...]
Ik niet echt eigenlijk :)
mno schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 07:48:
[...]
BTW, nu in de SamdroidMod Kitchen: Kernel LK2.09.2 (met Multitouch v2.0b van Gabriel-LG). _/-\o_
en nog belangrijker, de camerabug opgelost door antibyte. Dan hoef je dus geen CoolS of iets dergelijks te gebruiken, maar gaat de snelheid vanzelf weer naar 66 MHz oid nadat je de camera gebruikt hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 29-08-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Ik heb het vooral op 128kb streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Ik krijg nu als ik mijn spica aansluit het volgende bericht:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/28a6k91.jpg

Als ik daarop klik krijg ik het volgende venster te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/9gimj7.jpg

Het lijkt op een probleem met mijn USB poort, maar aan de andere kant krijgen andere apparaten prima verbinding met deze poorten. Ook zegt Windows af en toe dat het aangesloten apparaat sneller kan werken op een andere poort. Ik gebruik de USB poorten aan de voorkant van de pc. KIES en NPS allebei geïnstalleerd, USB-debug aan en uit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Precies hetzelfde probleem dat ik ook heb gehad. Bij mij was het niet meer goed te krijgen.
Pas nadat ik NPS op een andere PC installeerde (niet opgestart!) en daarna de Spica in downloadmodus aansloot ging alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Hyp Hyper schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:53:
Precies hetzelfde probleem dat ik ook heb gehad. Bij mij was het niet meer goed te krijgen.
Pas nadat ik NPS op een andere PC installeerde (niet opgestart!) en daarna de Spica in downloadmodus aansloot ging alles goed.
Bedankt voor je antwoord, ik ga het eens op de laptop proberen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
Ik heb net geprobeerd om LK 2.08 te flashen, maar mijn spica wordt niet meer door NPS herkent, dus uiteindelijk de usb drivers + nps verwijdert en nps opnieuw geinstalleerd. Helaas herkent hij de Spica nog steeds niet.

De spica draait nu Android 2.1 JD4, heb de optie "USB Fouten Opsporen'' al aangevinkt....kan alleen de ''Enkel Massaopslag'' optie niet meer vinden...bestaat die nog in 2.1?

Tevens maak ik gebruik van windows 7[32 bit].

EDIT: Nu ik beter kijk, kan ik de SD kaart niet eens gebruiken, de spica laat alleen maar op via USB.

[ Voor 10% gewijzigd door Kaguya op 01-09-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Nog even over of ARM stable is, ik adviseer FE3, dit is stukken stabieler en stukken sneller. Multitouch zou in theorie geen effect moeten hebben op de stabiliteit, behalve als een app bv. niet goed met meerdere inputs omgaat.

@Kaguya

enkel massaopslag is inderdaad weg, zeer iri, want nu kan hij geen connectie meer maken met beveiligde pc's, die alleen usb stikjes toestaan op de usb poorten.

als hij alleen nog maar oplaat moet je hem even aan een andere pc hangen, daarna doet hij het ook weer op jou pc. Vraag me niet waarom, maar ik heb dit nu al 2x gehad :/ .

[ Voor 43% gewijzigd door The_Double op 01-09-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
@Heine: Thanks, maar zelfs nadat ik hem op mijn laptop heb aangesloten, werkt de usb nog steeds niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Ik heb het echt even gehad met de pogingen om te kunnen flashen. De ondersteuning vanuit Samsung is werkelijk tenenkrommend: KIES en NPS zijn allebei 1 van de slechtste stukken software die ik ooit heb gezien. Beide computers waar ik het op heb geprobeerd herkennen de telefoon gewoon niet meer. Af en toe komt alleen de SD-kaart maar nooit komen de drivers tevoorschijn in het hardware menu.

Dit is flink klote want ik ben niet echt tevreden met de firmware die ik nu draai.

Is er misschien een manier om deze drivers handmatig te installeren?

[ Voor 6% gewijzigd door I-Heine-I op 01-09-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
@ The_Double : Heb je een linkje van dat FE3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023

• Kaguya
Double, heb je misschien nog enig idee wat ik nog kan proberen? Heb ook al een hard reset gedaan, maar hij laadt alleen maar op via usb, geen mass storage, geen nix.

• gwystyl
Kaguya schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:38:
Double, heb je misschien nog enig idee wat ik nog kan proberen? Heb ook al een hard reset gedaan, maar hij laadt alleen maar op via usb, geen mass storage, geen nix.
Misschien heel frustrerend, maar blijven klooien met drivers installen/uninstallen (geen KIES/NPS, alleen de drivers daarvan, pak desnoods alleen de .exe's uit), telefoon herstarten, usb foutopsporing aan en uit. Als het eenmaal werkt:

NIET MEER AANKOMEN :)

• Kaguya
gwystyl schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:12:
[...]

Misschien heel frustrerend, maar blijven klooien met drivers installen/uninstallen (geen KIES/NPS, alleen de drivers daarvan, pak desnoods alleen de .exe's uit), telefoon herstarten, usb foutopsporing aan en uit. Als het eenmaal werkt:

NIET MEER AANKOMEN :)
Hoe kan ik alleen de drivers installeren?

• giganielsie
Thanks voor de link, The_Double!

Maar ik heb wel een probleempje, namelijk dat ik soms mijn mobiel niet meer kan unlocken. Ik moet dan eerst de batterij eruit halen en dan weer opnieuw opstarten. Ik heb het vandaag al zo'n 5 keer gehad. Het is echt heel frustrerend. Iemand een oplossing?

Ik heb nu: JH1 + Kitchen V2 (SamdroidMod Version 1.3.1.deodexed + Kernel [LK2.09.4 + nog een paar apps).

Ik heb met deze setup het probleem. Ook heb ik het probleem als ik FE3 eroverheen gegooid heb. Iemand een oplossing?

• gwystyl
Kaguya schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:49:
[...]

Hoe kan ik alleen de drivers installeren?
Als je KIES of NPS installeert, komt er in \program files\samsung\kies of \nps een mapje drivers volgens mij. Die heb ik ergens anders heen gekopieerd, en vervolgens heb ik kies\nps gedeinstalleerd. Vervolgens een beetje spelen met usb debugging aan/uit en downloadmodus, en toen pakte windows7 32-bit hem ineens. Bij XP ging het gelijk goed volgens mij. Ik heb ook wel eens alleen de drivers ergens vandaan gevist, maar ik weet niet meer waar. Dat bestand heette in ieder geval drv5700.zip. Misschien kan je het met alleen die naam wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
Ik heb nu samdroid turbo met fe7, maar ik ben niet echt tevreden over de gui snelheid. Als ik nu FE3 via recovery installeer, verlies ik dan multitouch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 16:52
gwystyl schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:32:
[...]

Als je KIES of NPS installeert, komt er in \program files\samsung\kies of \nps een mapje drivers volgens mij. Die heb ik ergens anders heen gekopieerd, en vervolgens heb ik kies\nps gedeinstalleerd. Vervolgens een beetje spelen met usb debugging aan/uit en downloadmodus, en toen pakte windows7 32-bit hem ineens. Bij XP ging het gelijk goed volgens mij. Ik heb ook wel eens alleen de drivers ergens vandaan gevist, maar ik weet niet meer waar. Dat bestand heette in ieder geval drv5700.zip. Misschien kan je het met alleen die naam wel vinden.
Ik had dvr5700.zip nog liggen.
Hoewel ik de drivers inorde heb gekregen met Kies versie 1.5.0.80 onder Win 7 x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
@ The_Double: Wat heb jij nu allemaal geflasht? Ik heb zoals hierboven staat problemen met mijn unlock scherm dus kan jij misschien zeggen wat je allemaal gedaan hebt? En draait dat aardig stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
biest schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:15:
[...]

Ik had dvr5700.zip nog liggen.
Hoewel ik de drivers inorde heb gekregen met Kies versie 1.5.0.80 onder Win 7 x64.
Die Drivers had ik ook gevonden, maar hoe heb je ze dan geinstalleerd? Ik probeer KIES ook wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou ik flashen naar 2.1 samdroid mod zit nog altijd op stock firmware ik ben nogal bang dat ik mijn spica brick
als ik gewoon de handleiding volg kan er dan iets misgaan

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Kaguya schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:40:
[...]

Die Drivers had ik ook gevonden, maar hoe heb je ze dan geinstalleerd? Ik probeer KIES ook wel ff.
Bij je apparaatbeheer kijken naar een Samsung / Android USB modem oid. Dan kiezen voor opnieuw installeren van drivers of updaten van drivers en windows laten zoeken op de plek waar je die drv.zip hebt uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
gwystyl schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:44:
[...]

Bij je apparaatbeheer kijken naar een Samsung / Android USB modem oid. Dan kiezen voor opnieuw installeren van drivers of updaten van drivers en windows laten zoeken op de plek waar je die drv.zip hebt uitgepakt.
Het probleem bij mij is dan dus dat die modem en ADB, etc. niet verschijnen wanneer ik KIES/NPS gebruik met de Spica. Kan ik niet die drivers installeren zonder KIES of NPS te gebruiken? M.a.w. de handeling uitvoeren die Kies doet om de drivers op de juiste plek te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door I-Heine-I op 04-09-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas mijn spica geroot en daarna heb ik een samdroidmod "gekookt" via de kitchenen geinstalleerd via de recovery maar hij wil maar niet opstarten hij gaat van het samdroid lading scherm naar de samsung boot scherm en dan weer terug heb ik wat fout gedaan?

ik heb ook de cache gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:23:
heb ik wat fout gedaan?

ik heb ook de cache gewist.
Ja, je hebt niet goed gelezen.
2. If you have had installed SamdroidMod firmware - all your data must be saved, in some cases device can experience problems with booting (endless rebooting, or inability to boot at all); to fix this enter the Recovery mode and select "Wipe → Wipe data/cache".
Oftewel, de cache wissen is niet voldoende.. je moet de data/cache wissen. Daarmee zet je de boel terug naar de fabrieksinstelling en ben je dus al je data kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:30:
[...]

Ja, je hebt niet goed gelezen.

[...]

Oftewel, de cache wissen is niet voldoende.. je moet de data/cache wissen. Daarmee zet je de boel terug naar de fabrieksinstelling en ben je dus al je data kwijt.
Alles werkt, ik heb de data/cache gewist en het werkt heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Mijn spica crashde vandaag 3 keer |:( op de standaard firmware...dus ik heb maar een factory reset gedaan.
Ik denk dat ik nu ook maar gelijk er 2.1 op ga zetten. Welke tutorial kan ik het beste volgen? Voor de meeste tutorials moet je al een aangepaste spica hebben en niet een standaard zoals ik.
Die in de TS is niet meer zo actueel toch? En samsung-firmwares doet het niet meer :)

[ Voor 22% gewijzigd door Mr_gadget op 04-09-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mr_gadget schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:48:
Voor de meeste tutorials moet je al een aangepaste spica hebben en niet een standaard zoals ik.
Die in de TS is niet meer zo actueel toch? En samsung-firmwares doet het niet meer :)
Welke tutorials bedoel je dan?
Die in de TS is misschien wat ouder, maar hij is nog steeds helemaal waar.
en wat samsung-firwares betreft => http://www.samfirmware.webs.com/

Buiten dat de tutorial in de TS wat ouder is, wil je met de samdroid kitchen bezig gaan (om maar een zijstraat te noemen) daarvoor moet je toch echt beginnen met de handleiding in de TS.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 04-09-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
I-Heine-I schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:41:
[...]

Het probleem bij mij is dan dus dat die modem en ADB, etc. niet verschijnen wanneer ik KIES/NPS gebruik met de Spica. Kan ik niet die drivers installeren zonder KIES of NPS te gebruiken? M.a.w. de handeling uitvoeren die Kies doet om de drivers op de juiste plek te krijgen?
Proberen alle samsung drivers uit je \windows\inf en windows\system en windows\system32 te krijgen (en waar ze evt verder nog staan), en dan drv5700.zip ergens uitpakken. Vervolgens met verkenner rechter muisknop op een/de inf file, en kiezen voor installeren. Misschien dat hij daarna wel drivers pakt met automatisch zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Die in de TS is niet meer zo actueel toch? En samsung-firmwares doet het niet meer
In een oudere post staan de stappen die ik genomen heb. De eerste 4 komen gewoon uit de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Vervolgens met verkenner rechter muisknop op een/de inf file, en kiezen voor installeren
Als ik dat doe krijg ik van Windows het bericht dat het bestand deze installatiemethode niet ondersteunt. Als ik de spica eerst op een andere computer probeer krijg ik de eerste keer dat ik hem weer aansluit het bericht dat het apparaat sneller kan werken. De volgende keer dat ik hem aansluit krijg ik weer het bericht dat hij niet herkend wordt.

EDIT: ik ga het morgen nog eens proberen, vandaag al even met Windows XP geprobeerd op mijn netbook maar dat was niet vooruit te branden. Morgen eens kijken of ik hem wat kan opruimen en of er dan normaal mee te werken is. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door I-Heine-I op 06-09-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
Ik ga maar XP dualbooten, hopelijk werkt dat, want W7 wil hem echt niet pakken. =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Kaguya schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 18:37:
Ik ga maar XP dualbooten, hopelijk werkt dat, want W7 wil hem echt niet pakken. =(
Dat is wel heel ingrijpend om enkel te kunnen flashen. Heb ik geluk dat ik nog een computer met XP heb staan, waarvan het OS overigens wel op sterven na dood is door waarschijnlijk een virus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
I-Heine-I schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:23:
[...]

Dat is wel heel ingrijpend om enkel te kunnen flashen. Heb ik geluk dat ik nog een computer met XP heb staan, waarvan het OS overigens wel op sterven na dood is door waarschijnlijk een virus :/
Grappige is dat het nog steeds niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Kaguya schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:06:
[...]

niet fijn om te horen :/. Als ik meer geluk heb zal ik het melden.

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:45
Ik heb m'n Spica probleemloos geflashed met de TS guide, werkt perfect, bedankt daarvoor. Enkel probleem was het herkennen van de phone in Vista, maar een paar keer proberen werkte, ik weet niet eens meer precies wat ik gedaan had. Geloof paar keer de PC opnieuw opstarten.

Toch enkele puntjes:
- Ik heb geupdate met de JCE versie, ik las (dacht ik hier in dit forum) dat dat de meeste stabiele was. Maar zodra ik op het homescreen een koppeling naar Email gemaakt heb (dus niet Gmail), en de telefoon een keer uit doe, werkt deze niet meer. Iemand meer dit probleem, en hopelijk een oplossing?
- De camera bug is inderdaad makkelijk te verhelpen door CoolS.
- Het batterij opladen duur aanzienlijk langer, is dit mogeljik? Ik had het idee dat ie na een paar uur wel vol was, maar nu doet ie er blijkbaar de hele ochtend over.

Iemand nog tips/suggesties om toch een nieuwere firmware er op te zetten? Wat is de 'beste' versie op dit moment?

En schande aan Samsung om deze officiele update zo lang op zich te laten wachten. Schande!

• alikebap
Je kan mischien dit eens proberen = http://forum.samdroid.net...g-fast-stable-spica-2050/

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Kaguya schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:06:
[...]

Zet USB debugging eens aan op je telefoon.

Verwijderd

Hey,,

Ik heb iets heel raars met mijn spica,,

Als ik muziek wil luisteren of een filmpje kijken komt er geen geluid uit mijn speaker. Als ik gebeld word hoor ik niets en aan de andere kant horen ze mij ook niet tenzij ik de luidspreker aanzet. Er kom wel geluid uit als ik gebeld word, sms krijg en als mijn alarm afgaat.

Het is zo maar gebeurd, 'smiddags heb ik nog lopen bellen en zo en paar uur later was ie stuk:(
Ik heb al al mijn instellingen 6000 keer gechekten zelf terug gezet, maar dat heeft niet geholpen.
Ik hoop dat het kan opgelost worden,,

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 17:24 ]

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:21:
Hey,,

Ik heb iets heel raars met mijn spica,,

Als ik muziek wil luisteren of een filmpje kijken komt er geen geluid uit mijn speaker. Als ik gebeld word hoor ik niets en aan de andere kant horen ze mij ook niet tenzij ik de luidspreker aanzet. Er kom wel geluid uit als ik gebeld word, sms krijg en als mijn alarm afgaat.

Het is zo maar gebeurd, 'smiddags heb ik nog lopen bellen en zo en paar uur later was ie stuk:(
Ik heb al al mijn instellingen 6000 keer gechekten zelf terug gezet, maar dat heeft niet geholpen.
Ik hoop dat het kan opgelost worden,,
Als een factory reset niet helpt zal het de hardware zijn..

• Prototype666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04-2013
Hyp Hyper schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:04:
[...]

Als een factory reset niet helpt zal het de hardware zijn..
dat hoeft niet per se. als je hem gemod hebt met lkmod, probeer je cache te legen, en misschien zelfs data. of helemaal terug te flashen naar een firmware waarvan je weet dat hij goed werkt. als hij na een re-flash nóg niet werkt zou ik me pas zorgen gaan maken.

• Hyp Hyper
Prototype666 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:12:
[...]

dat hoeft niet per se. als je hem gemod hebt met lkmod, probeer je cache te legen, en misschien zelfs data. of helemaal terug te flashen naar een firmware waarvan je weet dat hij goed werkt. als hij na een re-flash nóg niet werkt zou ik me pas zorgen gaan maken.
Eh... een andere firmware flashen scheelt niet veel van een factory-reset hoor. :P
En een fundamenteel probleem als dit lijkt me niet aan/in de cache te liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 11-09-2010 16:32 ]

• Prototype666
Hyp Hyper schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:32:
[...]

Eh... een andere firmware flashen scheelt niet veel van een factory-reset hoor. :P
En een fundamenteel probleem als dit lijkt me niet aan/in de cache te liggen.
met die modjes weet je nooit wat voor vage bugs er allemaal in geslopen kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
Bleek het de USB kabel te zijn...

anyway, heb nu dus Fe3 gebruikt voor de update via recovery, hoe weet ik zeker dat het gelukt is? Want in het About menuutje staat gewoon Samdroid kitchen...en geen Fe3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele stomme vraag, maar kan dit ook met mac os x ipv windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 01:35:
Misschien een hele stomme vraag, maar kan dit ook met mac os x ipv windows?
Ligt eraan wat je met 'dit' bedoelt.

Als je eenmaal root rechten hebt en bij de recovery kan, kan je de meeste mods als zip op de sd-kaart zetten. Dat kan via usb mass storage optie, dus dat kan prima onder windows/os x/linux.

Om aan root rechten te komen moet je een pda-gedeelte flashen. Dat kan voor zover ik weet alleen onder windows met Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op zondag 12 september 2010 @ 08:44:
[...]

Ligt eraan wat je met 'dit' bedoelt.

Als je eenmaal root rechten hebt en bij de recovery kan, kan je de meeste mods als zip op de sd-kaart zetten. Dat kan via usb mass storage optie, dus dat kan prima onder windows/os x/linux.

Om aan root rechten te komen moet je een pda-gedeelte flashen. Dat kan voor zover ik weet alleen onder windows met Odin.
Met 'dit' bedoel ik van versie 1,5 naar 2,1 gaan. Ik hoef niet per se de root rechten of wat dan ook, ik wil alleen de nieuwe android versie, of gaat het een niet zonder het ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:41:
[...]

Met 'dit' bedoel ik van versie 1,5 naar 2,1 gaan. Ik hoef niet per se de root rechten of wat dan ook, ik wil alleen de nieuwe android versie, of gaat het een niet zonder het ander?
tot op heden kan je daar alleen nog maar odin voor gebruiken (of nps/kies voor officiele releases) en die draaien alleen op windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prototype666 schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:03:
[...]

tot op heden kan je daar alleen nog maar odin voor gebruiken (of nps/kies voor officiele releases) en die draaien alleen op windows.
Oke... Dan moet ik even kijken of ik bootcamp weer aan de praat krijg of even vragen of ik op iemands computer mag

-edit-

Ik draai nu XP op mijn MacBook.. Even kijken of het gaat lukken..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Ah, mooi! Leshak heeft de audio (plus bellen) aan de praat voor Froyo... kan nu niet lang meer duren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Fuuuu :')

Download ik de nieuwste samdroid kitchen mod... Oude was instabiel. Klik ik mijn lijstje aan. Klik ik vrolijk ADW aan in plaats van Launch.... Kwam ik er pas achter na downloaden en installeren van de mod :X Dus nu wachten tot morgen voordat ik pas echt wat kan doen met mijn telefoon omdat ik liever een gestripte mod heb in plaats van dit...

Stomme download limiet van de Samdroid Kitchen :+ :') maar 100MB per dag :') Zou er bijna een nieuwe account voor aanmaken zodat ik het nu snel kan afronden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Shaodar schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:29:
Ah, mooi! Leshak heeft de audio (plus bellen) aan de praat voor Froyo... kan nu niet lang meer duren! :)
Nee, alleen nog Bluetooth, GPS, accelerometer en de camera. Daar zitten toch drie dingen bij zonder welke ik geen FroYo ga flashen. En gezien de tijd die het kostte om audio werkend te krijgen, kan dat nog wel ff duren. Misschien zien ze volgende week ineens het licht en worden al die dingen opgelost, maar voor hetzelfde geld duurt het nog 3 maanden (of langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:02:

Download ik de nieuwste samdroid kitchen mod... Oude was instabiel. Klik ik mijn lijstje aan. Klik ik vrolijk ADW aan in plaats van Launch.... Kwam ik er pas achter na downloaden en installeren van de mod :X Dus nu wachten tot morgen voordat ik pas echt wat kan doen met mijn telefoon omdat ik liever een gestripte mod heb in plaats van dit...

Stomme download limiet van de Samdroid Kitchen :+ :') maar 100MB per dag :') Zou er bijna een nieuwe account voor aanmaken zodat ik het nu snel kan afronden :X
En fixed! :D

Uiteindelijk toch maar een nieuwe account aangemaakt op Samdroid :/ Nu alle smsjes restoren en straks eventjes de laatste hand aan mijn thema's leggen! Hij draait in ieder geval zonder foutmeldingen en time-outs :X

• wim-nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06-2021
Op mijn vraag wanneer nu we nu eindelijk de update naar 2.1 kunner verwachten, kreeg ik vandaag (15-9) dit antwoord van Samsung:

Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw e-mail.
Dit is lange tijd onduidelijk geweest. Maar de update voor de Spica komt er aan, men is nu bezig met de laatste tests.
De verwachting is dat 2.1. ongeveer over 3 tot 4 weken uitkomt.
De update naar Android 2.2. is niet mogelijk helaas omwille van een hardware limitatie.
Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center op het telefoonnummer 0900 - SAMSUNG (7267864).
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Natalie Fransen
Samsung Electronics Benelux B.V.

......................nog even wachten dus...................

[ Voor 7% gewijzigd door wim-nl op 15-09-2010 19:52 ]

• Prototype666
wim-nl schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:50:
...
De verwachting is dat 2.1. ongeveer over 3 tot 4 weken uitkomt.
De update naar Android 2.2. is niet mogelijk helaas omwille van een hardware limitatie.
...
Dat wordt voor de meeste tweakers hier dus tegen de tijd dat de officiele 2.1 uit is overstappen naar LK's 2.2 firmware, die dan waarschijnlijk min of meer stable is :D _/-\o_

• gwystyl
Prototype666 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:52:
[...]

Dat wordt voor de meeste tweakers hier dus tegen de tijd dat de officiele 2.1 uit is overstappen naar LK's 2.2 firmware, die dan waarschijnlijk min of meer stable is :D _/-\o_
Ja inderdaad :). Ik draai nu sinds eind januari 2.1 volgens mij, maar toch fijn om bevestigd te krijgen dat dat binnenkort eindelijk officieel beschikbaar wordt ;) . Ik ben wel benieuwd welke build dat wordt, maar het zou me niet verbazen als dat JE1 of daar in de buurt is.

Ik ben ook erg benieuwd wat die hardware limitatie is; zou dat een geheugen/processorsnelheids eis vanuit Google zijn (verwacht ik niet) of hebben zij ook problemen om drivers te maken voor geluid, BT, GPS enzo?

• Prototype666
gwystyl schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:37:
[...]

Ja inderdaad :). Ik draai nu sinds eind januari 2.1 volgens mij, maar toch fijn om bevestigd te krijgen dat dat binnenkort eindelijk officieel beschikbaar wordt ;) . Ik ben wel benieuwd welke build dat wordt, maar het zou me niet verbazen als dat JE1 of daar in de buurt is.

Ik ben ook erg benieuwd wat die hardware limitatie is; zou dat een geheugen/processorsnelheids eis vanuit Google zijn (verwacht ik niet) of hebben zij ook problemen om drivers te maken voor geluid, BT, GPS enzo?
persoonlijk denk ik dat de limiterende hardware bestaat uit de opvolgers van de spica: als ze hem updaten naar 2.2 zullen minder mensen de S en opvolgers kopen.

• I-Heine-I
Touchdomex schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:02:

Even wat geld doneren misschien? Volgens mij verdwijnt het limiet dan. Niet dat het limiet zo'n probleem is maar de mensen steunen die keihard werken aan 2.1 op de Spica kan ook geen kwaad ;)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
I-Heine-I schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:14:
[...]

Even wat geld doneren misschien? Volgens mij verdwijnt het limiet dan. Niet dat het limiet zo'n probleem is maar de mensen steunen die keihard werken aan 2.1 op de Spica kan ook geen kwaad ;)
Geen idee. Maar zolang ik het niet voor elkaar krijg om een stabiele rom te maken en om ervoor te zorgen dat 2.1 normaal draait ga ik er geen geld aan geven...

Dus bij deze is de vraag wie heeft een stabiele modded samdroid 2.1 en wat hebben jullie allemaal geinstalleerd en draaiende?

Mijn crasht regelmatig random... Loopt traag en eigenlijk gewoon ronduit kut....

• job
Touchdomex schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:56:
Dus bij deze is de vraag wie heeft een stabiele modded samdroid 2.1 en wat hebben jullie allemaal geinstalleerd en draaiende?
Meldt..
Super stabiele 2.1

Wat ik er voor heb gedaan is:
- JE1 geinstalleerd,
- LK_mod 2.08 eroverheen
- data/cache erase
- Met samdroid kitchenV2 vrijwel alles standaard met de volgende toevoegingen:
wifi tether, terminal emulator, live wallpaper support, dvm arm11 optimized
- data/cache erase
- Daarna nog updaten met frozen eclair beta 7
- en met samdroid tools app2sd geactiveerd.

Denk dat arm11 optimizd niet nodig is aangezien frozen eclair dat ook in zicht heeft, maar het werkt allemaal probleemloos.

Software welke ik heb draaien is teveel om op te noemen..
Maar probeer het eerst zo kaal mogelijk. Als je crashes krijgt ligt het waarschijnlijk aan de extra software welke je later zelf toevoegd. Genoeg brakke software op de market te vinden namelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 16-09-2010 19:12 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
job schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:08:
[...]
Meldt..
Super stabiele 2.1

Wat ik er voor heb gedaan is:
- JE1 geinstalleerd,
- LK_mod 2.08 eroverheen
- Met samdroid kitchenV2 vrijwel alles standaard met de volgende toevoegingen:
wifi tether, terminal emulator, live wallpaper support, dvm arm11 optimized
- Daarna nog updaten met frozen eclair beta 7
- en met samdroid tools app2sd geactiveerd.
Denk dat arm11 optimizd niet nodig is aangezien frozen eclair dat ook in zicht heeft, maar het werkt allemaal probleemloos.

Software welke ik heb draaien is teveel om op te noemen..
Maar probeer het eerst zo kaal mogelijk. Als je crashes krijgt ligt het waarschijnlijk aan de extra software welke je later zelf toevoegd.
Welke software zou dan instabiel kunnen worden op een Spica of staat bekend als zijnde instabiel? Aangezien hij al begint bij het opstarten met 3 foutmeldingen en daarna vrolijk doorgaat met random foutmeldingen.... Ik heb al taskkiller geinstalleerd om te kijken welke dingen draaien überhaupt. Het meest vervelende is dat het systeem onderdelen zijn die crashen en niet apps..

De rom zelf is van dinsdag.... :X

• Hyp Hyper
Prototype666 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:29:
[...]

persoonlijk denk ik dat de limiterende hardware bestaat uit de opvolgers van de spica: als ze hem updaten naar 2.2 zullen minder mensen de S en opvolgers kopen.
Mwoah.. de Apollo dan. De S zit in een andere league. :)

• job
Touchdomex schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:12:
Welke software zou dan instabiel kunnen worden op een Spica of staat bekend als zijnde instabiel? Aangezien hij al begint bij het opstarten met 3 foutmeldingen en daarna vrolijk doorgaat met random foutmeldingen.... Ik heb al taskkiller geinstalleerd om te kijken welke dingen draaien überhaupt. Het meest vervelende is dat het systeem onderdelen zijn die crashen en niet apps..

De rom zelf is van dinsdag.... :X
Vergeet dus zoals ik zei niet tussendoor de erases uit te voeren van de data/cache, want dan kan je inderdaad rare dingen krijgen.

Dat je de rom van dinsdag pakt maakt weinig uit, bij flashen van de kitchen rom onverschrijf je toch alles weer.
Een recentere rom dan jh1 pakken heeft dus geen zin. Maar voor de zekerheid pak maar mooi jh1 of je1.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 16-09-2010 20:49 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
job schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:46:
[...]

Vergeet dus zoals ik zei niet tussendoor de erases uit te voeren van de data/cache, want dan kan je inderdaad rare dingen krijgen.

Dat je de rom van dinsdag pakt maakt weinig uit, bij flashen van de kitchen onverschrijf je toch alles weer.
Wissen van caches elke keer netjes gedaan omdat ik in eerdere experimenten ook al rare foutmeldingen kreeg die te wijten waren daaraan (andere foutmeldingen) maar vind dit storend omdat random soms functies gewoon wegvallen of juist constant aanstaan.....

• job
Let wel op dat er dus 3 dingen zijn die je kan wissen.
de data, de cache& de data/cache.

Je moet dus de laatste optie nemen, de eerste twee opties gezamelijk wissen is niet voldoende.
En ook na gebruik van odin moet je je telefoon telkens volledig op laten starten.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 16-09-2010 20:56 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
job schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:55:
Let wel op dat er dus 3 dingen zijn die je kan wissen.
de data, de cache& de data/cache.

Je moet dus de laatste optie nemen, de eerste twee opties gezamelijk wissen is niet voldoende.
Doe ook de juiste :> Die in de tut van Samdroid beschreven is :+

• job
Blijkbaar doe je toch nog iets verkeerds. En de tutorials op samdroid zijn maar matig.. echt gedetailleerd is het daar niet echt.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
job schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:57:
Blijkbaar doe je toch nog iets verkeerds. En de tutorials op samdroid zijn maar matig.. echt gedetailleerd is het daar niet echt.
Voldoende om met een beetje zoekwerk toch vrij ver te komen.... Maar ga dit weekend wel eens kijken of die Frozen Eclair iets toevoegt... Mocht dat niet lukken eens kijken of het ergens anders aan kan liggen :+

• job
Met de kitchen moet je toch een stabiele firmware kunnen bakken. Frozen eclair maakt de boel alleen nog iets sneller.

[ Voor 65% gewijzigd door job op 18-09-2010 03:08 ]

• mno

mno

Ik heb frozen eclair 7 even geprobeerd (over SamdroidMod Version 1.3.1.deodexed + Kernel LK2.08.4 + DVM ARM11 optimized heen) maar ik ben er snel weer van af gestapt. FE7 gaf voor mij geen merkbare snelheidsverbetering maar was wel instabieler (bv. Air Control loopt na korte tijd vast).

Voor mij is dit nog steeds de beste en stabielste combinatie:
SamdroidMod Version 1.3.1.deodexed
+Kernel LK2.08.4
+DVM ARM11 optimized

Gewoon rösti

• I-Heine-I
Op zich is 2.1 op de Spica wel goed te doen. Ik heb alleen wel regelmatig wat problemen met de standaard apps die erg traag reageren: De SMS app heeft soms last van meerdere secondes vertraging als je een gesprekslijst opent, de dial app is ook lang niet altijd snel. Ook krijg ik weleens de foutmelding dat system niet reageert bij het opstarten. Dan is er nog af en toe het wachten als je op een toets drukt om naar het lockscherm te gaan, dan kan het gebeuren dat de animatie van donker naar licht wat sloom gaat en in stapjes. Als laatste is er het probleem dat mijn sim kaart niet geladen wordt en de telefoon soms een aantal keer moet rebooten voordat ik mijn PIN in kan voeren. Voor de rest ben ik er helemaal tevreden mee en ben ik erg blij dat er zo'n grote mod community voor de Spica is.

Voor de geïnteresseerden:
- EXXJD1
- LK 2.08
- Samdroid kitchen v2
- Frozen eclair 9

Begonnen met JCE icm Samdroid kitchen v1 en lk2.02, daarna de nieuwere samdroid geflashed met een nieuwere lk inbegrepen. Geen problemen met stabiliteit van FE9, maar ik speel dan ook bijna nooit games op mijn Spica (Eigenlijk zijn maar weinig games die te spelen zijn op de spica echt de moeite waard). Misschien dat ik nog een keertje die data/cache ga wissen in de hoop die paar eerder genoemde foutjes op te lossen.

[ Voor 6% gewijzigd door I-Heine-I op 18-09-2010 11:10 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
job schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 03:06:
Met de kitchen moet je toch een stabiele firmware kunnen bakken. Frozen eclair maakt de boel alleen nog iets sneller.
Ik heb dan ook uiteindelijk de fout kunnen vinden.... Het zat in de theme die ik eroverheen heb gedaan :X Theme veranderd en hij loopt superstabiel :X

• Hyp Hyper
Touchdomex schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:40:
[...]

Ik heb dan ook uiteindelijk de fout kunnen vinden.... Het zat in de theme die ik eroverheen heb gedaan :X Theme veranderd en hij loopt superstabiel :X
Daarom ook eerst een tijdje 'kaal' draaien bij dit soort problemen. :)
Maar mooi dat het opgelost is!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Hyp Hyper schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:05:
[...]

Daarom ook eerst een tijdje 'kaal' draaien bij dit soort problemen. :)
Maar mooi dat het opgelost is!
Had daar nog geen tijd voor omdat ik mijn telefoon in principe dagelijks nodig heb...

Maar nu hoeft dus niets meer te gebeuren! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

[...]

system/etc/

Ultratip: fasterfix. Is gratis en doet waar jij het over hebt. Wellicht handig voor iedereen die met Frozen Eclair zit te hannesen.

edit:
@ hierboven: hoe heb je een thema dagelijks nodig? Welk thema is zo ultiem dat je er niet zonder kan? Ik denk dat met 'kaal' bellen/sms/internet bedoelt wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Hot Pixel op 20-09-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Hot Pixel schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:02:
[...]

Ultratip: fasterfix. Is gratis en doet waar jij het over hebt. Wellicht handig voor iedereen die met Frozen Eclair zit te hannesen.

edit:
@ hierboven: hoe heb je een thema dagelijks nodig? Welk thema is zo ultiem dat je er niet zonder kan? Ik denk dat met 'kaal' bellen/sms/internet bedoelt wordt.
Ik denk dat met 'kaal' wordt bedoeld dat je eerst de rom probeert zonder er van alles aan te sleutelen, en pas als de basisfuncties werken één voor één dingen toevoegen/veranderen en weer testen. Als er dan één bepaalde app/instelling invloed heeft op de stabiliteit of snelheid, weet je waar het aan ligt. Zeker bij een telefoon die je dagelijks nodig hebt (net als ik, het is mijn zakelijke toestel) is stabiliteit belangrijker dan snelheid of een fancy uiterlijk. Uiteraard is het wel de sport om hem binnen de mogelijkheden zoveel mogelijk aan te passen naar je eigen wensen.

toegegeven, zo werk ik niet (meer). Ik ben er te ongeduldig voor, en ik weet inmiddels dat de meeste programma's die ik gebruik de stabiliteit niet teveel beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de stappen gevolgd, maar windows herkent mijn telefoon niet, alleen als usb storage wel..iemand een idee?

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
Zoek iets verder, en je zult vinden ;)

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:35
check eens bij de softwaremanagement of de drivers al geïnstalleerd zijn (Samsung USB driver for mobile phones)

anders even NPS opstarten, en de telefoon in gewone modus aansluiten, en even wachten.
(Staat hier, zoals scientist456 subtiel hint, al -tig keer uitgelegd ;))
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste