Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
(of zit ik er volledig naast te kijken?
Voor de settings en data gebruik je dus bijvoorbeeld titanium backup.
edit: zie wel een data backup.. maar dat slaat volgens mij niet op de settings.
Ik ga eens googlelen.
[ Voor 60% gewijzigd door job op 12-08-2010 20:56 ]
Misschien bij de volgende upgrade maar eens testen. (dubbele backup maken met mybackup en via de recovery)
Da's wel waar. Je kunt niet per app backuppen mocht je dat willen.coendeurloo schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:29:
lijkt me niet zo'n cleane methode als met Titanium backup, waar je veel meer controle hebt over wat je backupped en restored.
Ik heb al van alles geprobeerd aan te passen in de SamdroidMod Kitchen, waaronder een andere kernel (LK2.05) en het wel/niet mee-installeren van Superuser.apk.
Ik wil toch graag mijn contacts in mijn carkit hebben. Het zou jammer zijn als ik daarvoor terug moest gaan naar de oudere SamdroidMod v 1.0.3 - LK2.03.3.
Hebben jullie misschien een gouden tip?
Gewoon rösti
Misschien handig om even aan te geven om welke carkit het gaat en waar het fout gaat. Lukt het koppelen bijvoorbeeld wel, en kan je wel gesprekken aannemen? Ook is het handig om te weten welke firmware je als basis hebt gebruikt. Die uit de full package (JE1 volgens mij?) of een andere waarna je 'without base package' met je aangepaste componenten hebt gekozen?mno schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:55:
Ik ben onlangs op mijn Spica de SamdroidMod v 1.0.3 - LK2.03.3 vervangen door SamdroidMod Kitchen met LK2.07.beta1, maar sindsdien lukt het me niet meer om mijn contacts via bluetooth naar mijn carkit over te zetten.
Ik heb al van alles geprobeerd aan te passen in de SamdroidMod Kitchen, waaronder een andere kernel (LK2.05) en het wel/niet mee-installeren van Superuser.apk.
Ik wil toch graag mijn contacts in mijn carkit hebben. Het zou jammer zijn als ik daarvoor terug moest gaan naar de oudere SamdroidMod v 1.0.3 - LK2.03.3.
Hebben jullie misschien een gouden tip?
Ik heb met mijn Parrot MKi9200 nog geen problemen gehad met welke firmware/kitchen/kernel versie dan ook. Ik draa op het moment JG1 met kitchen without base package en kernel 2.07b1
Het gaat om de meegeleverde carkit in een Toyoto Prius (2010). Het pairen met de carkit gaat prima, en ook gesprekken voeren lukt zonder problemen. Bij het overzetten van de contacts wordt eerst netjes om toestemming gevraagd (op mijn telefoon). Wanneer ik die verleen (of kies voor 'altijd toestaan' o.i.d.) dan gebeurt er verder niets. Na een minuut ofzo wachten geeft de display in de auto aan dat het transporteren van de contacts mislukt is. Aan de vrije ruimte ligt het niet, ik kan nog 1000 contacts kwijt volgens de carkit.gwystyl schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:10:
Misschien handig om even aan te geven om welke carkit het gaat en waar het fout gaat. Lukt het koppelen bijvoorbeeld wel, en kan je wel gesprekken aannemen? Ook is het handig om te weten welke firmware je als basis hebt gebruikt. Die uit de full package (JE1 volgens mij?) of een andere waarna je 'without base package' met je aangepaste componenten hebt gekozen?
Met de originele firmware en met SamdroidMod v 1.0.3 - LK2.03.3 moest ik het trouwens soms ook wel een paar keer doen voordat het goed ging, maar nu lukt het helemaal niet meer.
De base package die ik gebruik is SamdroidMod v 1.2.x Light. Zonder base package krijg ik de mod niet geïnstalleerd (krijg dan in de recovery console een melding over iets wat niet gemount kan worden).
Gewoon rösti
Als ik na installatie in de kitchen daarna met base pack only nog even DVM ARM11 optimized erop zet haal ik 5 MFLOPS in Linpack...nog wat sneller dus
Daar moet ik idd ook nog eens mee gaan spelen. Wel kitchen, maar die dingetjes nog niet geprobeerd.coendeurloo schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:12:
Als ik na installatie in de kitchen daarna met base pack only nog even DVM ARM11 optimized erop zet haal ik 5 MFLOPS in Linpack...nog wat sneller dusMet alleen Android 2.1 en JCE1, geen mod, haalde ik gemiddeld 2 tot 3...
Aangezien de performance zoveel beter is, vraag ik mij af: lost dit dat video audio-video sync probleem ook op?Hyp Hyper schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:19:
[...]
Daar moet ik idd ook nog eens mee gaan spelen. Wel kitchen, maar die dingetjes nog niet geprobeerd.
[ Voor 3% gewijzigd door coendeurloo op 16-08-2010 10:15 ]
Ik heb er nu Frozen Eclair Beta 6, en ik hal 8,5 Mflops in Linpack. Hij is enorm veel sneller, maar ik heb in bijvoorbeeld air control al een keer een crash gehad. De stabiliteit laat dus nog te wensen over. Ik ga hem er weer afgooien, en de DVM ARM11 die jij erop hebt staan eens proberen!coendeurloo schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:12:
Als ik na installatie in de kitchen daarna met base pack only nog even DVM ARM11 optimized erop zet haal ik 5 MFLOPS in Linpack...nog wat sneller dusMet alleen Android 2.1 en JCE1, geen mod, haalde ik gemiddeld 2 tot 3...
Ook Whatsapp start veel sneller op.
Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik hem gebruik icm Apps2SD. In therorie schijnt zelfs 9,3 Mflops haalbaar te zijn, maar dat verschil zul je toch niet merken. Ohja, nog een fijne bijkomstigheid is dat de accu naar mijn idee langer mee gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door coendeurloo op 16-08-2010 15:17 ]
Als je alleen wil patchen kan je ook de kitchen gebruiken. Kies 'without basepackage' en dan helemaal onderaan één van de DVM opties. Die .zip zet je in de root van je SD, en vanuit de recovery kies je voor 'apply any zip from sd'.coendeurloo schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:45:
Klinkt erg goed, hoe heb je deze precies geinstalleerd? Via deze thread: http://forum.samdroid.net/f9/samdroid-turbo-1301/ ? En wat heb je nu eigenlijk precies nodig in bijv. mijn geval als je alleen wil 'patchen' (en niks kwijt wil)?
Yep heb ik ook draaien, en haal 4,8 MFLOPS. Kan alleen nou niet zeggen dat ik het allemaal zo idioot veel verschil uit vind maken. Maar misschien ben ik het al gewend geraaktcoendeurloo schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:12:
Eigenlijk zou iedereen die Samdroidmod kitchen moeten proberen, mijn telefoon werkt tot nu toe prima en is enorm veel sneller, ik irriteerde me soms dood aan de traagheid van mn Spica, dat behoort nu tot het verleden!
Overigens.... zou iemand eens kunnen uitleggen hoe ik apps2sd aan de praat kan krijgen? Ik heb LK2.08 draaien, maar hoe ik nu verder moet om appss2sd aan de praat moet krijgen: geen idee

Oh en heb idd een ext2 partitie, job
[ Voor 70% gewijzigd door Lowroad op 16-08-2010 23:07 ]
Dat heb ik zoals eerder beschreven al gedaan, het gaat hier om de 'Frozen Eclair' mod, die staat niet in de kitchen, maar in het eerder gelinkte topic van Samdroid ;-)gwystyl schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:46:
[...]
Als je alleen wil patchen kan je ook de kitchen gebruiken. Kies 'without basepackage' en dan helemaal onderaan één van de DVM opties. Die .zip zet je in de root van je SD, en vanuit de recovery kies je voor 'apply any zip from sd'.
Mooi. Meer hoef je eigenlijk niets extra te doen.Shaodar schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:29:
Oh en heb idd een ext2 partitie, job
Wellicht dat de ext2 partitie al aanwezig moet zijn voor dat je de mod toepast, maar je kan vrij eenvoudig opnieuw flashen en de mod toepassen.
Kijk dan eens hoeveel vrij ruimte je heb in de /data/app folder (kan je zien met bijvoorbeeld root explorer).
Ik heb hier 414MB vrije ruimte, duidelijk dus dat het bij mij werkt.
[ Voor 11% gewijzigd door job op 17-08-2010 00:37 ]
Verwijderd
Even een vraagje; ik heb deze telefoon vandaag besteld via Tele2 en zal hem binnenkort krijgen en ik wil hem dan meteen naar 2.1 updaten. Nu zie ik op de firmware website dat I570EXXJH1 de laatste firmware is voor EU. Ik neem aan dat ik deze dan moet gebruiken of is een eerdere release stabieler?
Er zit standaard al 2.1 op.Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:47:
Hey,
Even een vraagje; ik heb deze telefoon vandaag besteld via Tele2 en zal hem binnenkort krijgen en ik wil hem dan meteen naar 2.1 updaten. Nu zie ik op de firmware website dat I570EXXJH1 de laatste firmware is voor EU. Ik neem aan dat ik deze dan moet gebruiken of is een eerdere release stabieler?
Als je naar 2.2 wil updaten kan je nog eventjes wachten totdat Samsung de officiele FroYo update via Kies verspreid, of zelf aan de slag gaan met flashen (dit topic). Hoe dit moet staat in dit topic. Lees hier gerust rond over ervaringen van verschillende mensen met verschillende firmwares.
Verwijderd
Oké, ik had na doorlezen van dit topic begrepen dat Android 1.5 er standaard op staat, maar schijnbaar is dat dus veranderd. Bedankt voor de info. En Kies is dus het juiste programma voor het update en niet new pc studio?Maarten21 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:13:
[...]
Er zit standaard al 2.1 op.
Als je naar 2.2 wil updaten kan je nog eventjes wachten totdat Samsung de officiele FroYo update via Kies verspreid, of zelf aan de slag gaan met flashen (dit topic). Hoe dit moet staat in dit topic. Lees hier gerust rond over ervaringen van verschillende mensen met verschillende firmwares.
Nee, volgens mij wordt de Spica (in NL) echt alleen nog maar uitgeleverd met Android 1.5. Die zal je dus zelf (nu nog op een onofficiële manier) naar 2.1 moeten upgraden. Of naar een experimentele 2.2 (FroYo).Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:22:
[...]
Oké, ik had na doorlezen van dit topic begrepen dat Android 1.5 er standaard op staat, maar schijnbaar is dat dus veranderd.
Gewoon rösti
Volgens mij ben jij in de war met de Galaxy S.Maarten21 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:13:
[...]
Er zit standaard al 2.1 op.
(aangezien je in dit topic nooit eerder postte en wel volop in het Galaxy S topic)
[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 17-08-2010 20:05 ]
Eén probleem met de experimentele FroYo is dat het geluid het niet doet. Als je muziek/video wil afspelen is dat vervelend, maar voor bellen ronduit noodlottig.mno schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:52:
[...]
Nee, volgens mij wordt de Spica (in NL) echt alleen nog maar uitgeleverd met Android 1.5. Die zal je dus zelf (nu nog op een onofficiële manier) naar 2.1 moeten upgraden. Of naar een expirimentele 2.2 (FroYo).
De laatste stabiele 2.1 voor mij is JG2. Ik heb gisteren JH1 geflasht, maar daarmee kon ik niet alles in de markt zien en hij was niet sneller/stabieler dan JG2. Ook de achtergrondverlichting ging feller en minder fel branden bij een gps programma ipv dat hij de hele tijd aan blijft.
JG3 schijnt een branded (poolse?) firmware te zijn. Ik heb hem verder niet getest, want hij kwam niet door de eerstse boot heen.
Hoe meet je die snelheid eigenlijk?thijsken schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:16:
[...]
Ik heb er nu Frozen Eclair Beta 6, en ik hal 8,5 Mflops in Linpack. Hij is enorm veel sneller, maar ik heb in bijvoorbeeld air control al een keer een crash gehad. De stabiliteit laat dus nog te wensen over. Ik ga hem er weer afgooien, en de DVM ARM11 die jij erop hebt staan eens proberen!
het staat al in zjin post: met Linpack. Dat is een gratis programma die je kan downloaden uit de market. Het wijst zich verder vanzelf: een paar keer op run benchmark oid drukken, en kijken wat je score ongeveer is. Bij mij is hij de eerste paar keer vaak wat laag, maar na een paar keer achter elkaar de benchmark doorlopen krijg ik een min of meer stabiele waarde.
Verwijderd
Verwijderd
Oké, bedankt voor in de info.gwystyl schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:03:
[...]
Eén probleem met de experimentele FroYo is dat het geluid het niet doet. Als je muziek/video wil afspelen is dat vervelend, maar voor bellen ronduit noodlottig.
De laatste stabiele 2.1 voor mij is JG2. Ik heb gisteren JH1 geflasht, maar daarmee kon ik niet alles in de markt zien en hij was niet sneller/stabieler dan JG2. Ook de achtergrondverlichting ging feller en minder fel branden bij een gps programma ipv dat hij de hele tijd aan blijft.
JG3 schijnt een branded (poolse?) firmware te zijn. Ik heb hem verder niet getest, want hij kwam niet door de eerstse boot heen.
Ik zie trouwens bij diverse guides staan dat je de simlock moet verwijderen. Nu heb ik het toestel nog niet binnen van Tele2, maar ik neem aan dat er een simlock op zit. Is het echt noodzakelijk om deze te verwijderen of maakt dat niet uit voor 't flashen?
En edit; Hoe haal je deze dan weg?
Verwijderd
Ik heb JG2 en bijna alle andere 2.1 firmwares geprobeerd maar het lukt niet en, ik weet 100 % dat ik het goed doe want ik heb het misschien wel vaker dan 20x gedaan.
Het kwam allemaal nadat ik http://forum.samdroid.net...r-spica-mdpi-screen-1615/ dit wou installeren en het niet lukte, dus ging ik JE1 opnieuw flashen en sindsdien kan ik hem niet meer rooten hij blijft hangen bij de bootanimation '' samsung ''.
Weet iemand een oplossing?
Alvast bedankt
Verwijderd
Nee het helpt niet, toch bedanktjob schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:32:
Voordat je gaat rooten via het recovery panel de cache wissen is een mogelijke oplossing.
Als ik jou was zou ik:
- flashen naar de gewenste 2.1 firmware
- helemaal laten opstarten totdat je het ding weer kan gebruiken.
- opstarten in recovery cache wissen
- weer 1 maal op laten starten
- rooten
edit: is niet mogelijk
[ Voor 52% gewijzigd door job op 18-08-2010 16:22 ]
Heb ik ook gehad met een net nieuwe, niet geflashte Spica. Kon toen ook geen oplssing vinden. Heb hem maar opgestuurd (CoolBlue) en weer werkend terug gekregen.Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:25:
hij blijft hangen bij de bootanimation '' samsung ''.
Verwijderd
Maar je kunt toch niet in recovery komen als je hem nog niet hebt geroot??job schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:47:
Je laat de spica toch wel volledig een keer opstarten toch? Direct rooten na de flash naar 2.1 gaat niet werken namelijk.
Als ik jou was zou ik:
- flashen naar de gewenste 2.1 firmware
- helemaal laten opstarten totdat je het ding weer kan gebruiken.
- opstarten in recovery cache wissen
- weer 1 maal op laten starten
- rooten
Daar heb je inderdaad lkmod voor nodig.
Wel geflashed en geboot zonder geheugenkaart en sim ?
Gewoon nogmaals proberen dat flashen.
[ Voor 31% gewijzigd door job op 18-08-2010 16:23 ]
Ik heb trouwens een keer mijn ext2 partitie opnieuw moeten aanmaken voordat het flashen weer wilde lukken. Wellicht doordat ik daar mijn Dalvik cache op had geparkeerd. Misschien dat nog eens proberen. (eerst backup van je sd maken natuurlijk)
[ Voor 61% gewijzigd door Hyp Hyper op 18-08-2010 20:09 ]
Verwijderd
thx hij doet hetjob schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:22:
Hmm.. verrek daar zeg je wat.
Daar heb je inderdaad lkmod voor nodig.
Wel geflashed en geboot zonder geheugenkaart en sim ?
Gewoon nogmaals proberen dat flashen.
Ja het is altijd goed om te onthouden dat een vers systeem niet houd van "gebruikte" ext2 partities. Als je dus probeert je telefoon te flashen met een vuile ext2 partities blijft hij hangen op het samsungboot screen. Áltijd je SD eruit halen, Sim-kaart hoeft trouwens niet.
Pas nadat je hem hebt opgestart zónder SD kaart, sluit je je Spica af, stop je de SD kaart in je telefoon, en ga je naar het Recovery menu. Dan flash je de ext2 partitie opnieuw, en klaar is Kees.
[ Voor 18% gewijzigd door thijsken op 19-08-2010 10:02 . Reden: Aanvulling ]
Verwijderd
Het lag aan mijn sd kaart,ik moest hem namelijk formatteren.thijsken schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:00:
[...]
Ja het is altijd goed om te onthouden dat een vers systeem niet houd van "gebruikte" ext2 partities. Als je dus probeert je telefoon te flashen met een vuile ext2 partities blijft hij hangen op het samsungboot screen. Áltijd je SD eruit halen, Sim-kaart hoeft trouwens niet.
Pas nadat je hem hebt opgestart zónder SD kaart, sluit je je Spica af, stop je de SD kaart in je telefoon, en ga je naar het Recovery menu. Dan flash je de ext2 partitie opnieuw, en klaar is Kees.
ps: waarom duurt het 6 seconde tot mijn camera open gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 12:34 ]
Komende dagen zal ik er eens met spelen
Edit: Mod geïnstalleerd vanuit kitchen v2
Alles werkt naar behoren. Voelt 'iets' sneller aan, en tevens nog geen fouten tegengekomen
[ Voor 48% gewijzigd door Bluefall op 20-08-2010 08:24 ]
Verwijderd
YouTube: Samsung i5700 Spica multitouch demonstration
Hij komt binnekort uit
Heb je daar ook een bron van? (of moet ik maar 's samdroid.net door gaan spitten.Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:31:
MULTI TOUCH VOOR SPICA !!
YouTube: Samsung i5700 Spica multitouch demonstration
Hij komt binnekort uit
[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 21-08-2010 09:49 ]
Of is een van deze 1.5 ?
[ Voor 16% gewijzigd door Beroemdheid op 22-08-2010 20:14 ]
In het 2e geval moet je in de recovery kiezen voor 'install any zip from SD', of iets soortgelijks.
Ik weet niet of het herflashen van de PDA noodzakelijk is, maar voor alle zekerheid zou ik het toch doen.
Anders kan het zijn dat je met een mix van de 2 LK-mods zit, doordat sommige files bij de 1e nodig waren/veranderd waren, en bij de 2e niet noodzakelijk.
neem anders hier even een kijkje, of in de nieuwe Kitchen
@Beroemdheid: De originele 1.5 staat daar inderdaad ergens aan het begin van die lijst.
XEIL3 of 5 als ik me niet vergis (het staat hier in het topic ergens vermeld, zoeken op XEIL zal het waarschijnlijk wel naar boven halen)
@ Bluefall: Helaas vond ik eerder al dit zorgwekkende bericht in dat topic waar jij naar linkt:
En ik heb al geprobeerd die zip te installeren in recovery, maar dat wilde hij niet doen. Ook ben ik bang dat het opnieuw flashen van een PDA bestand mijn samdroidmod verpest.You MUST use this only with original firmwares!!!!!!!!!!!!!! Don't use with SamdroidMod!!!!!!!!!!
De reden dat ik een nieuwere LK wil is dat sommige zips niet werken als ik apply any zip doe, en dan heb ik het over thema's. Ik krijg dan dit:
E: Can't mount /dev/st16
(Invalid Argument)
E: Can't mount SYSTEM:app
[ Voor 86% gewijzigd door I-Heine-I op 22-08-2010 20:37 ]
Hij werd in NL oorspronkelijk geleverd met: i5700XXIJ5Bluefall schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:28:
@Beroemdheid: De originele 1.5 staat daar inderdaad ergens aan het begin van die lijst.
XEIL3 of 5 als ik me niet vergis (het staat hier in het topic ergens vermeld, zoeken op XEIL zal het waarschijnlijk wel naar boven halen)
later kwam er nog een 1.5 update naar i5700XXIL3
Zie: Mattie112 in "Samsung Galaxy Spica I5700 [deel 2]"
Of de phone versie ook nog overeen moet komen weet ik zo niet. Iemand die dat weet?
[ Voor 16% gewijzigd door job op 22-08-2010 20:52 ]
Verwijderd
ik heb deze roms geprobeerd:
-I570EXXJCE
-I570EXXJH1
-I570EXXJG3
-I570EXXJG2 (gebruik ik nu)
G3 heeft wel altijd gewerkt in 1.5, waarom werkt het niet in 2.1, en is er een oplossing om G3 werkend te krijgen zonder terug te gaan naar 1.5?
Heb je de instellingen van je provider betreft 3G er weer in gezet?Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:28:
Ik heb vandaag mijn spica van 1.5 naar 2.1 geflasht, maar 3G werkt niet (KPN)?
-I570EXXJCE
-I570EXXJH1
-I570EXXJG3
G3 heeft wel altijd gewerkt in 1.5, waarom werkt het niet in 2.1, en is er een oplossing om G3 werkend te krijgen zonder terug te gaan naar 1.5?
Bij mij werkt 3G/H prima (op het moment ook met JG2, maar ik heb zo'n beetje alle firmwares al geprobeerd). Doet je hele internet/GPRS het niet of kan je alleen lage snelheid internetten? In het eerste geval kan je de instellingen overnemen van de KPN pagina of de code hieronder copy-pasten naar een xml bestand en opslaan in /sdcard/ApnBackupRestoreVerwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:28:
Ik heb vandaag mijn spica van 1.5 naar 2.1 geflasht, maar 3G werkt niet (KPN)?
-I570EXXJCE
-I570EXXJH1
-I570EXXJG3
1
2
3
4
| <?xml version='1.0' encoding='UTF-8' standalone='yes' ?> <apns> <apn name="KPN" numeric="20408" mcc="204" mnc="08" apn="portalmmm.nl" user="" server="" password="" proxy="10.10.100.20" port="5080" mmsproxy="" mmsport="" mmsprotocol="null" mmsc="" type="default" /> </apns> |
Deze kan je dan met het gratis programma Apn Backup and Restore importeren.
[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 23-08-2010 09:39 ]
Hebben al de Europese firmwares ook de Nederlandse taal aan boord, of ben je daar beperkt tot een aantal firmwares (en zo ja, welke?
En is in die firmwares die belachelijke vertaling van Thuis naar Startpagina (in o.a. het adresboek) verdwenen?
op http://samsung-firmware.webs.com/samsunglettercode.htm kan je zien welke talen er in welke firmware zitten. De xx firmwares (eigenlijk alle recente firmwares op de site daar) hebben gewoon de nederlandse taal.Jab65 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:16:
Hebben al de Europese firmwares ook de Nederlandse taal aan boord, of ben je daar beperkt tot een aantal firmwares (en zo ja, welke?)
Ik geloof dat dat sinds je1 is gefixed. Nu staat er huis waar er in het engels home staat.En is in die firmwares die belachelijke vertaling van Thuis naar Startpagina (in o.a. het adresboek) verdwenen?
Ohja, vorige maal vergeten te zeggen t-mobile werkt prima met 2.1 je moet alleen zelf even het apn toevoegen.Beroemdheid schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:11:
Ik moet m'n Spica weer de oude firmware (Android 1.5) geven van mijn vader, weten jullie waar ik die kan vinden? Of werkt 3g bij nieuwe versie wel (bij t-mobile)? Daar gaat het namelijk om.
Of is een van deze 1.5 ?
[ Voor 26% gewijzigd door job op 23-08-2010 10:33 ]
Ik heb JG3 erop gezet, en het loopt erg goed.
Wat me opvalt is dat hij naar 3G overgaat zodra ik hem een tijdje laat liggen. Doe ik dan weer iets, dan schakelt hij weer over naar Wifi na een minuut oid.
Dat hoort zo. Wifi schakelt vanzelf uit of gaat in standby zodra je het scherm uit zet. Als je hem dan unlockt, gaat hij weer proberen via WiFi verbinding te maken. Als je wifi altijd aan wil hebben zal je dat via een programmaatje moeten doen.Nielsio schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:36:
Vraagje:
Ik heb JG3 erop gezet, en het loopt erg goed.
Wat me opvalt is dat hij naar 3G overgaat zodra ik hem een tijdje laat liggen. Doe ik dan weer iets, dan schakelt hij weer over naar Wifi na een minuut oid.
Wat zijn verder je ervaringen met JG3? Dat is toch een firmware van Rogers Canada oid? Is er veel aangepast / andere programma's/icoontjes dan standaard?
[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 23-08-2010 10:39 ]
En het slaapstandbeleid bij de geavanceerde WiFi instellingen dan? Werkt het niet als je die op 'nooit indien ingeschakeld' zet i.p.v. 'als scherm wordt uitgeschakeld'.?gwystyl schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:38:
Dat hoort zo. Wifi schakelt vanzelf uit of gaat in standby zodra je het scherm uit zet. Als je hem dan unlockt, gaat hij weer proberen via WiFi verbinding te maken. Als je wifi altijd aan wil hebben zal je dat via een programmaatje moeten doen.
Ja, juist ja. Die instelling was ik vergeten, en zit ook wat verstopt. Dat werkt nu weer prima.Hyp Hyper schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:29:
[...]
En het slaapstandbeleid bij de geavanceerde WiFi instellingen dan? Werkt het niet als je die op 'nooit indien ingeschakeld' zet i.p.v. 'als scherm wordt uitgeschakeld'.?
Weet ik niet zo goed want ik heb geupgrade van 1.5 naar 2.1 JG3.gwystyl schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:38:
Wat zijn verder je ervaringen met JG3? Dat is toch een firmware van Rogers Canada oid? Is er veel aangepast / andere programma's/icoontjes dan standaard?
Wat ik je kan vertellen:
- Ik ben heel erg blij met Google Navigation. Werkt fantastisch en helemaal gratis! De telefoon wordt wel erg warm, en mogelijk laadt hij dan ook niet op als ik de USB in the USB van mijn autoradio heb. Misschien verbruikt hij wel al die energie?
- Soms loopt hij vast/gaat 'ie in de reboot. Maar voor normaal gebruik is hij stabiel. Ik vind hem eigenlijk behoorlijk stabiel. Bij het opstarten moet hij even 'uit de 1e versnelling komen', maar dan gaat het goed.
- Hij heeft het duidelijk wat zwaarder met 2.1 dan met 1.5 . Alles gaat allemaal iets langzamer. Maar daar zit ik niet zo mee. Ik ben erg happy met al de nieuwe functionaliteit.
Met behulp van dit topic ben ik aan het rooten gegaan en mijn telefoon flink aangepast. Nu ben ik helaas te enthousiast geweest met het deleten van apps.
Twee bestanden die blijkbaar ook nodig zijn voor market downloads heb ik verwijderd en zitten niet tussen mijn backup apps, omdat ik ervan overtuigd was dat dit alleen op Google Talk invloed heeft.
De bestanden zijn:
gtalkservice.apk
ImProvider.apk
Zie details hier.
Nu mijn prangende vraag aan mensen met 2.1: Wie o wie kan mij helpen en deze bestanden vanuit system/apps zippen en ergens uploaden?
Update: Ik heb de bestanden al uit de kitchen geplukt!
[ Voor 3% gewijzigd door harlekein op 23-08-2010 22:10 . Reden: Opgelost, sorry voor de overlast :p ]
Nog makkelijker, hij zit nu ook in de kitchen: kies gewoon kernel 2.09.1..... Ik heb hem verder nog niet getest, ik ben nu de laatste firmware aan het flashen (I5700XXJH6) en ga proberen het daar op te zetten. Als dat niet werkt, probeer ik de full package kitchen met kernel met MT-ondersteuning.Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:59:
MULTI TOUCH VOOR SPICA IS UIT TEST HET ZELF !
http://forum.samdroid.net...ouch-driver-release-1970/
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 16:06
:strip_exif()/u/142128/crop65f05ddf03716.gif?f=community)
Vandaag eens een backup runnen! Vanavond alles updaten!Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:59:
MULTI TOUCH VOOR SPICA IS UIT TEST HET ZELF !
http://forum.samdroid.net...ouch-driver-release-1970/
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
- Touchdomex
Browser, Nintendo gameboy emulatorsFurY_84 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:45:
Ben benieuwd naar alle ervaringen met MultiTouch! Moet wel een beetje bekennen dat ik nog niet helemaal inzie waar ik multitouch allemaal voor zou moeten gebruiken, maar goed...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Ik denk dat snel typen met 2 vingers nog het handigste is met multitouch!FurY_84 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:45:
Ben benieuwd naar alle ervaringen met MultiTouch! Moet wel een beetje bekennen dat ik nog niet helemaal inzie waar ik multitouch allemaal voor zou moeten gebruiken, maar goed...
multitouch = met meerdere vingers tegelijk aanraken. Hoe wil je dat combineren met typen? Knap toetsenbord dat dat snapt. Ik denk dat één aanraakpunt tegelijk genoeg is om te typen, je moet alleen het scherm loslaten voor je een nieuwe letter typt. Dat moet je bij je toetsenbord van pc/laptop/mac ook.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:07:
[...]
Ik denk dat snel typen met 2 vingers nog het handigste is met multitouch!
Heeft iemand nog een tip voor welke applicatie met MT-ondersteuning ik gezien *moet* hebben?
Gewoon rösti
Ik heb nog niet geprobeerd om multitouch aan de praat te krijgen, dus ik weet niet zeker of het in pong werkt, maar ik dacht dat in de beschrijving in de market staat dat hij multitouch support heeft.
Verwijderd
Je denkt verkeerdgwystyl schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:13:
[...]
multitouch = met meerdere vingers tegelijk aanraken. Hoe wil je dat combineren met typen? Knap toetsenbord dat dat snapt. Ik denk dat één aanraakpunt tegelijk genoeg is om te typen, je moet alleen het scherm loslaten voor je een nieuwe letter typt. Dat moet je bij je toetsenbord van pc/laptop/mac ook.
@hierboven: Pong werkt inderdaad goed met multitouch!
Edit: ik weet niet of dit ook in de keyboards zit verwerkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 22:49 ]
Oh, ik had toch begrepen dat alle 2.1 firmwares tot nu toe in vergelijking met 1.5 een behoorlijk irritante audio-video lag hadden....?The_Double schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:41:
Zelfde als eerst. heel weinig, niet iriterend.
Ah op die manier. Ik houd het qua toetsenbord wel bij Swype, dat is volgens mij de snelste methode met mijn lompe vingers. Gericht twee toetsen tegelijk inmeppen is echt onmogelijk voor mijVerwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:43:
[...]
Je denkt verkeerd. Als je je 1e vinger op de A zet en de 2e vinger op de B, registreert ie alleen de A als je A en/of B loslaat. Bij multitouch registreert ie B ook als je die na de A loslaat of daarvoor!
@hierboven: Pong werkt inderdaad goed met multitouch!
Edit: ik weet niet of dit ook in de keyboards zit verwerkt.
De multitouch werkt goed, alleen zat de Genie news & weather er niet bij.
Heeft iemand de apk file hiervan? (En ja, ik heb gezocht in de market)
En weet iemand welke apk file van latitude is? Ik heb gezocht, maar geen enkel bestand bevat latitude in system>app.
En ik gebruik het echt nooit...
-Multitouch werkt perfect
-Processor is veel sneller (Linpak score 5.3 ipv 2.8 zonder die laatste optimizer in de kitchen)
-Apps2SD (wist niet dat je via camera down bellen en ophangen kon booten in een recovery menu waarbij je dus ook je SD kaart klaar kunt maken voor apps2sd. Super handig).
Wat er nog meer verbeterd is weet ik niet, ik had hiervoor JD1 + LKmod 2.03. In elk geval perfecte telefoon ineens, terwijl ik eerder mn twijfels had over de spica.
PS swipe is echt een aanrader! T9 is trouwens ook gewoon nog steeds erg snel maar dit is perfect zo.
- Touchdomex
Maar de website in de TS(samsung-firmware) werkt niet meer en om eerlijk te zijn durf ik niet echt gewoon lomp te googlen omdat ik niet weet wat er met die roms is gebeurd

Daarna kan je de SamdroidMod Kitchen v.2 'All in One' gebruiken.
[ Voor 22% gewijzigd door mno op 25-08-2010 20:22 ]
Gewoon rösti
- Touchdomex
Die heb ik allemaalmno schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:18:
Die kan je van Samdroid.net zelf halen. Eerst deze installeren: http://forum.samdroid.net...ther-bb-12-07-2010-a-1193
Daarna kan je de kitchen gebruiken: http://forum.samdroid.net...sung-spica-i5700-en-1901/
Ik draai nu nog JE2.... Maar die is al een tijdje verouderd en crasht regelmatig... Wil dat dus updaten en daarna de rest eroverheen gooien
Ah, ik begrijp het. Het zou best kunnen dat je eerst op een 2.1 firmware moet zitten. Ik heb die ook nog wel liggen.Touchdomex schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:20:
Die heb ik allemaalMaar de echte Eclair firmware niet
Alles staat klaar om te gaan. Kitchen mod en de lk2. Tesamen met Odin...
Gewoon rösti
- Touchdomex
Hoe oud is die? Ik wil het liefste de meest recente zodat ik de komende 2 maanden eigenlijk weinig meer hoef te veranderen.... Aangezien mijn huidige random crasht waardoor ik niet kan bellen of gebeld worden....mno schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:28:
[...]
Ah, ik begrijp het. Het zou best kunnen dat je eerst op een 2.1 firmware moet zitten. Ik heb die ook nog wel liggen.
Huidige is ook 2.1.... Maar een oude dus
[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 25-08-2010 20:32 ]
[ Voor 3% gewijzigd door mno op 25-08-2010 20:40 ]
Gewoon rösti
- Touchdomex
Ik zie net dat ik voor die LK 2.08 dat je minimaal JC3 moet hebben.... Weet dus niet of het ook voor mijn firmware ismno schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:38:
Ik heb I570EXXJCE liggen. Hiermee ben ik ooit [ahum, een maand geleden] mijn Eclair avontuur begonnen. Maar als jij al op 2.1 zit dan maakt het volgens mij niks uit of je eerst een nieuwe versie installeert of niet. In de Kitchen kies je toch een Base Package, bijvoorbeeld SamdroidMod Version 1.3.1.deodexed [XXJH1] (Android 2.1) \[58 MB]. Daarin zit dus JH1 en die overschrijft je 'oude' firmware compleet.

Ik gebruik JH1 omdat dat ook de basis van kitchen v2 is. Even googlen op i5700XXJH1 zou hem zo tevoorschijn moeten toveren. Samsung-Firmware heeft een beetje problemen met zijn hoster en/of Samsung (vergelijkbaar met de problemen die XDA-developers een tijd terug met Microsoft heeft gehad). Het adres is veranderd naar http://www.samfirmware.webs.com/. De spica firmwares kan je dus hier vinden:Touchdomex schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:54:
[...]
Ik zie net dat ik voor die LK 2.08 dat je minimaal JC3 moet hebben.... Weet dus niet of het ook voor mijn firmware isWil liever zekerheid hebben daarover voordat ik straks van mijn werkende spica een prachtige onderzetter maak
http://samfirmware.webs.com/i5700.htm
- Touchdomex
Ik download nu lekker de JH6gwystyl schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:50:
[...]
Ik gebruik JH1 omdat dat ook de basis van kitchen v2 is. Even googlen op i5700XXJH1 zou hem zo tevoorschijn moeten toveren. Samsung-Firmware heeft een beetje problemen met zijn hoster en/of Samsung (vergelijkbaar met de problemen die XDA-developers een tijd terug met Microsoft heeft gehad). Het adres is veranderd naar http://www.samfirmware.webs.com/. De spica firmwares kan je dus hier vinden:
http://samfirmware.webs.com/i5700.htm
waarschijnljik niet, want ik heb verschillende oudere en nieuwere firmwares (wel allemaal 2.1) gebruikt voor kitchen v1 en die had JE1 als basis. Een nog eerdere versie had een mix van JCE en JCF als basis. Als je de full package gebruikt, overschrijf je het grootste deel toch met de kitchen basisTouchdomex schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:57:
[...]
Ik download nu lekker de JH6Maar zou het veel kwaad kunnen om die dus te pakken als basis ipv de JH1?
- Touchdomex
Ik ga toch maar voor JH1... Zekere voor het onzekere! Ben nu mijn telefoon aan het voorbereiden voor het hele proces.... Het gaat weer als vanouds niet soepel!gwystyl schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:30:
[...]
waarschijnljik niet, want ik heb verschillende oudere en nieuwere firmwares (wel allemaal 2.1) gebruikt voor kitchen v1 en die had JE1 als basis. Een nog eerdere versie had een mix van JCE en JCF als basis. Als je de full package gebruikt, overschrijf je het grootste deel toch met de kitchen basis
en eindelijk aangesloten en odin werkende! Staat nu al 8 minuten vrolijk te pruttelen op setup connection! Dus afwachten wat hij gaat doen. JH1 here i come! Daarna lekker modden
[ Voor 14% gewijzigd door Touchdomex op 25-08-2010 23:23 ]
Hoe lang zou dat dan eigenlijk moeten (mogen) duren? Ik heb hem na 5 minuten maar afgebroken omdat ik er geen vertrouwen in had dat ik het allemaal goegedaan had....Ben ik te ongeduldig????Touchdomex schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:36:
Staat nu al 8 minuten vrolijk te pruttelen op setup connection!
- Touchdomex
Nee ik was domJab65 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:44:
[...]
Hoe lang zou dat dan eigenlijk moeten (mogen) duren? Ik heb hem na 5 minuten maar afgebroken omdat ik er geen vertrouwen in had dat ik het allemaal goegedaan had....Ben ik te ongeduldig????

Ondertussen werkt hij prima! Draait als een malle hier! Multitouch is echt lachen in de browser maar wel wennen... Ik werkte soms ook uit automatisme met 2 vingers op het scherm maar dat moet ik echt niet meer doen.... zoom in zoom uit... en dat constant.... Voor de rest draait hij hier echt supersnel. Had dit eigenlijk veel eerder zo moeten doen met die mods
Waarom duurde het maken van die connectie bij jou zo lang dan? Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen. Ik kom nu dus niet verder.....Touchdomex schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:52:
[...]
Het duurde hier zodra ik door had dat het niet zo lang mocht duren met een half uurtje klaar met nieuwe firmware + 2 modsHet uitzoeken en instellen was het langste....

Als de drivers eenmaal gelukt is, moet het maken van connectie in no time gebeurd zijn. Het overbrengen van een volledige rom (100 mb?) duurt even, maar na 2 min moet hij echt wel klaar zijn met flashen.Jab65 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:28:
[...]
Waarom duurde het maken van die connectie bij jou zo lang dan? Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen. Ik kom nu dus niet verder.....![]()
![]()
De eerste keer opstarten kan wel vrij lang duren; een beetje afhankelijk van hoe zwaar gemod de rom is en of je cache/data/dalvik-cache gecleard hebt maximaal een kwartier denk ik.
- Touchdomex
Ik dacht dat het hoorde om zolang te durenJab65 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:28:
[...]
Waarom duurde het maken van die connectie bij jou zo lang dan? Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen. Ik kom nu dus niet verder.....![]()
![]()

Zie je in je tray niet een New PC Studio icoontje? Check ook even via de taskmanager of er nog een nps procesje loopt. Die moet helemaal afgesloten zijn wil je met Odin connectie kunnen maken.Jab65 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:28:
[...]
![]()
- Registreren op twee websites
- Odin Donwloaden en installeren
- Een willekeurige (min of meer) Android 2.1 firmware downloaden en installeren met Odin, opnieuw opstarten
- LK2.0x mod downloaden en installeren met Odin, opnieuw opstarten
- Met de Kitchen een update.zip maken en deze op de SD kaart van de Spica zetten
- De Kitchen update via de recovery mode van LKmod installeren
- De SD kaart verwijderen, opnieuw opstarten, wachten, SD kaart plaatsen
- Frozen Eclair packages downloaden en op de SD kaart zetten
- Frozen Eclair via Samdroid's recovery installeren, SD kaart verwijderen en opnieuw opstarten
- SD kaart plaatsen, alle instellingen en apps terugzetten
- Root Explorer installeren, gebruiken om de GPS configuratie weer Nederlands/Europees te maken en zo de GPS fix weer een acceptabele snelheid te geven.