Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Yep mij ook. Mijn fout was dat ik door ging modden met de kitchen, maar als je daar kiest voor no baseband (wat ik dus moest ivm Vodafone) gaat er van alles mis. Dan maar de live wallpapers handmatig installeren.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breynHouteborg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07-2010
Iemand een idee welke firmware afspelen van 3gp streams ondersteunt? Op de originele firmware van de telefoon werkte het wel, maar met JCE en JE4 niet... (bijvoorbeeld videos op m.deredactie.be)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je handmatig wallpaper instellen?
ik heb namelijk ook vodafone dus kan geen mods gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
gewoon bladeren naar je sdkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
justin_ti schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:53:
gewoon bladeren naar je sdkaart
Denk dat ie live wallpapers bedoelt.
Ik heb Launcher Pro plus Wallpaper picker draaien op de jce4 + i5700_LK2-06_beta4_PDA. Deze combi werkt perfect met Vodafone, dus data ook. Het was wel wat klooien om het geheel zonder fouten te laten draaien. bij
Mooi is dat de Spica de Live wallpapers met gemak trekt. Er is nauwelijks lag vergeleken met een normale wallpaper en ze lopen allemaal vloeiend. Ik heb het idee dat de Spica hier profijt heeft van zijn relatief snelle processor.

[ Voor 22% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-07-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:28:
[...]

Denk dat ie live wallpapers bedoelt.
Ik heb Launcher Pro plus Wallpaper picker draaien op de jce4 + i5700_LK2-06_beta4_PDA. Deze combi werkt perfect met Vodafone, dus data ook. Het was wel wat klooien om het geheel zonder fouten te laten draaien. bij
Mooi is dat de Spica de Live wallpapers met gemak trekt. Er is nauwelijks lag vergeleken met een normale wallpaper en ze lopen allemaal vloeiend. Ik heb het idee dat de Spica hier profijt heeft van zijn relatief snelle processor.
Ik draai ook JE4 +I5700_LK2-06_beta4_PDA.
Kan jij mij uitleggen hoe ik Live wallpaper picker op het juist manier kan instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:49:
[...]

Ik draai ook JE4 +I5700_LK2-06_beta4_PDA.
Kan jij mij uitleggen hoe ik Live wallpaper picker op het juist manier kan instaleren
Volg in dit topic het advies van MUGHALGXT op. Werkt perfect voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:07:
[...]

Volg in dit topic het advies van MUGHALGXT op. Werkt perfect voor mij. :)
Dankje het is gelukt :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Even een vraagje voordat ik een mod uit de kitchen ga flashen. Wat bedoelen ze met dit:
3. You should have 2 partitions on the SD card; one partition must be ext2
moet ik zelf aan het formatteren gaan? :? Ik heb op dit moment JD1 met LK2.02.

En dan vraag ik me ook nog af in welke firmware Nederlandse taal zit?, of zit het bij allemaal inbegrepen?

[ Voor 27% gewijzigd door I-Heine-I op 10-07-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Spica opstarten in recovery mode (kan als je lkmod hebt), daar kan je een ext2 partitie aanmaken. spica een keer normaal opstarten en je fat32 partitie wordt opnieuw aangemaakt (vergeet deze dus niet te backuppen voordat je de ext2 partitie maakt).

[ Voor 8% gewijzigd door job op 10-07-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
job schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:33:
Spica opstarten in recovery mode (kan als je lkmod hebt), daar kan je een ext2 partitie aanmaken (je hoeft alleen de grootte hiervan te kiezen). spica een keer normaal opstarten en je fat32 partitie wordt opnieuw aangemaakt (vergeet deze dus niet te backuppen voordat je de ext2 partitie maakt).
Ok bedankt voor je uitleg, en wat is dan precies de functie van die ext2 partitie?, komen daar je programma's op? Dan weet ik namelijk hoe groot ik hem moet maken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door I-Heine-I op 10-07-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48
I-Heine-I schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:36:
[...]

Ok bedankt voor je uitleg, en wat is dan precies de functie van die ext2 partitie?, komen daar je programma's op? Dan weet ik namelijk hoe groot ik hem moet maken ;)
Daar kan je programma's op zetten als je App2SD (applicaties op de sd-kaart) gebruikt. Daarvoor heb je root-access nodig (krijg je met de kitchen). Als je niet al te veel programma's installeert kan je met het intern geheugen toe, maar dat raakt een keer op. Je kan de ext2 partitie verschillende groottes maken (128/256/512mb geloof ik). Je zal zelf moeten inschatten welke grootte voor jou genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
heb de samdroid mod kitchen geinstalleerd maar na de reboot blijf hij de nexus one boot anmiation herhalen. Af en toe blijft hij stiltaan en begint het filmpje weer vanaf het begin. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 16:52
I-Heine-I schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:51:
heb de samdroid mod kitchen geinstalleerd maar na de reboot blijf hij de nexus one boot anmiation herhalen. Af en toe blijft hij stiltaan en begint het filmpje weer vanaf het begin. Is dit normaal?
Start op in recovery mode (volume down + call/answer + power) en clear cache (select wipe, choose what > data/cache). Grote kans dat dit jouw probleem oplost.

[ Voor 4% gewijzigd door biest op 12-07-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Bestaat er ergens een handige guide hoe je root kan unlocken op de Spica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
biest schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:24:
[...]

Start op in recovery mode (volume down + call/answer + power) en clear cache (select wipe, choose what > data/cache). Grote kans dat dit jouw probleem oplost.
Dat deed het inderdaad, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
coendeurloo schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:27:
Bestaat er ergens een handige guide hoe je root kan unlocken op de Spica?
ja verschillende. Onder andere hier en hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Ik ben me bewust van de zoekfunctie op het wereldwijde internetwebsysteem, ik vroeg me af of er 1 echt handige guide aangeraden wordt. Maar bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
coendeurloo schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:32:
Ik ben me bewust van de zoekfunctie op het wereldwijde internetwebsysteem, ik vroeg me af of er 1 echt handige guide aangeraden wordt. Maar bedankt ;)
Sorry voor het bijdehante antwoord, maar dit is een vaak terugkerende vraag. Om toch even serieus antwoord op je vraag te geven: de makkelijkste en snelste methode is door LkKernel 2.08_pda te flashen. Is net uit sinds vandaag, en bij het topic waar die staat, is ook een korte maar heldere manier om hem te installeren te vinden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
How to install LK2.xx
Your data or programs will not be deleted!!!!

0. You should have any Android 2.1 firmware since JC3.
1. Download: i5700_LK2-08_PDA.7z
2. Flash with Odin
After flash, i5700 will boot in Recovery, update and reboot to system

Mocht dit te kort door de bocht zijn geef maar een gil, dan leg ik het wat uitgebreider uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey alweer een nieuwe? Heb LK2.07 Beta1 nog geen 2 weken... heeft iemand deze al geprobeerd, is bijv. de camerabug (processor blijft op 800 Mhz) al eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:44:
Hey alweer een nieuwe? Heb LK2.07 Beta1 nog geen 2 weken... heeft iemand deze al geprobeerd, is bijv. de camerabug (processor blijft op 800 Mhz) al eruit?
Ik draai deze nu in combinatie met JF2, en het volume van het opstartgeluid en notificaties is in ieder geval enorm hard :X. De sound-bug lijkt er dus in ieder geval uit. Verder is er een nieuwe SuperUser app (nog niets van gemerkt, werkt net zoals de oude wmb) en zit de nieuwe recovery erin (die ook in 2.07 zit, maar niet in 2.06). Is dus vooral handig als je opnieuw gaat flashen, dan hoef je niet eerst 2.06_pda en daarna via de recovery 2.07 te flashen.
Of de 800MHz bug er uit is weet ik niet, ik heb nog geen programma geprobeerd die de CPU-snelheid weergeeft. Wat is het probleem en hoe kan je zien of het is opgelost? Ik wil wel kijken of ie het nog doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
gwystyl schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:48:
[...]

Sorry voor het bijdehante antwoord, maar dit is een vaak terugkerende vraag. Om toch even serieus antwoord op je vraag te geven: de makkelijkste en snelste methode is door LkKernel 2.08_pda te flashen. Is net uit sinds vandaag, en bij het topic waar die staat, is ook een korte maar heldere manier om hem te installeren te vinden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
How to install LK2.xx
Your data or programs will not be deleted!!!!

0. You should have any Android 2.1 firmware since JC3.
1. Download: i5700_LK2-08_PDA.7z
2. Flash with Odin
After flash, i5700 will boot in Recovery, update and reboot to system

Mocht dit te kort door de bocht zijn geef maar een gil, dan leg ik het wat uitgebreider uit.
Hee super, bedankt! Ik had al eens eerder een LKmod proberen te installeren met odin, maar dat ging niet...Ik heb nu wel 2.1 JE1 erop staan. Blijft Vodafone mobiel internet gewoon werken met deze mod? Er staat in die post dat je na het toepassen van deze mod ook de 'kitchen' kan gebruiken, hou dat in dat je makkelijker kan updaten?

En excuses voor de herhalende vragen, ik heb echt wel ervaring met zoeken op forums, en ik ben niet van gisteren, maar soms zie je door de bomen het bos niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:06:
[...]
Of de 800MHz bug er uit is weet ik niet, ik heb nog geen programma geprobeerd die de CPU-snelheid weergeeft. Wat is het probleem en hoe kan je zien of het is opgelost? Ik wil wel kijken of ie het nog doet
Als je de camera opstart en weer afsluit (zelfs via beheer) dan blijft de processor op 800 MHz staan; wat slechter is voor de batterijduur. Ik gebruik SystemPanel om te monitoren; even bovenstaand uitvoeren en dan ff met SystemPanel checken wat de kloksnelheid is. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
coendeurloo schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:43:
[...]

Hee super, bedankt! Ik had al eens eerder een LKmod proberen te installeren met odin, maar dat ging niet...Ik heb nu wel 2.1 JE1 erop staan. Blijft Vodafone mobiel internet gewoon werken met deze mod? Er staat in die post dat je na het toepassen van deze mod ook de 'kitchen' kan gebruiken, hou dat in dat je makkelijker kan updaten?
Als je de kitchen gebruikt, kan je vooral makkelijk zorgen dat de programma's die daar in staan (een deel standaard android apps, een deel gratis niet-standaar apps) in /system/app terecht komen en toch te updaten zijn. Ook kan je makkelijk van kernel wisselen. Je update niet het hele systeem als je 'without base package' aanvinkt, maar alleen onderdelen daarvan. Als je een base package daarboven uitkiest, vervang je je huidige firmware door degene die je uitkiest. De meeste zijn volgens mij gebaseerd op JE1, dus zou je Vodafone moeten blijven werken. Voor de zekerheid zou ik toch 'without base package' aanvinken en dan een paar apps uitkiezen die je hebben wil.
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:44:
[...]

Als je de camera opstart en weer afsluit (zelfs via beheer) dan blijft de processor op 800 MHz staan; wat slechter is voor de batterijduur. Ik gebruik SystemPanel om te monitoren; even bovenstaand uitvoeren en dan ff met SystemPanel checken wat de kloksnelheid is. Thanks!
Ik zal het zo thuis even proberen, en dan laat ik het wel weten.

edit: net ff gekeken, maar hij blijft inderdaad op 800 MHz staan als je de camera opent, ook als je hem daarna met een task manager killt.

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 14-07-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: net ff gekeken, maar hij blijft inderdaad op 800 MHz staan als je de camera opent, ook als je hem daarna met een task manager killt.
Bedankt voor het checken, scheelt weer een uurtje flashen en opnieuw instellen ;).
Jammer dat het niet aangepast is; aan de andere kant weet ik ook niet hoeveel het nou precies zou uitmaken voor de batterijduur. Dat zal ik eens moeten testen.

Ik heb tot vorige week SetCPU gebruikt, maar vrijdag werkte ineens vanalles niet meer (o.a. sms ontvangen). Ik weet niet of het daar aan lag (lijkt me eigenlijk sterk) maar heb het toch nog niet opnieuw geinstalleerd, vooral omdat je echt very low level settings aan gaat passen en dat kon wel eens fout gaan!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 10:27 . Reden: quote vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Ik heb nu met tevredenheid Samdroidmod uit de kitchen draaien maar ik vraag me af hoe je systeem apps kan verwijderen zonder opnieuw een firmware te flashen. Ik heb namelijk spijt dat ik bepaalde apps heb toegevoegd in de kitchen. Met androidmate is het me niet gelukt en volgens mij kan het ook niet via recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
I-Heine-I schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:43:
Ik heb nu met tevredenheid Samdroidmod uit de kitchen draaien maar ik vraag me af hoe je systeem apps kan verwijderen zonder opnieuw een firmware te flashen. Ik heb namelijk spijt dat ik bepaalde apps heb toegevoegd in de kitchen. Met androidmate is het me niet gelukt en volgens mij kan het ook niet via recovery?
Kort maar krachtig antwoord:
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403195?data[filter_keywords]=root%20explorer&data[boolean]=AND]

(copy-paste bovenstaande link en lees de posts door die daarin tevoorschijn komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 16:52
Voor de camera bug te omzeilen gebruik ik de app CoolS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
biest schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:46:
Voor de camera bug te omzeilen gebruik ik de app CoolS.
Thx, dat is handiger dan het hele ding opnieuw opstarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja goede tip, bedankt hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
gwystyl schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:05:
[...]

Als je de kitchen gebruikt, kan je vooral makkelijk zorgen dat de programma's die daar in staan (een deel standaard android apps, een deel gratis niet-standaar apps) in /system/app terecht komen en toch te updaten zijn. Ook kan je makkelijk van kernel wisselen. Je update niet het hele systeem als je 'without base package' aanvinkt, maar alleen onderdelen daarvan. Als je een base package daarboven uitkiest, vervang je je huidige firmware door degene die je uitkiest. De meeste zijn volgens mij gebaseerd op JE1, dus zou je Vodafone moeten blijven werken. Voor de zekerheid zou ik toch 'without base package' aanvinken en dan een paar apps uitkiezen die je hebben wil.
Dat klinkt erg interessant, kan iemand met Vodafone een werkende LKMod bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Iemand trouwens last van het badeendjes geluid met JF2 firmware?
Niet helemaal duidelijk wanneer ik het badeendje hoor.. maar het lijkt te komen als hij klaar is met opladen.. ook hoor het wel eens als ik de spica net opnieuw heb opgestart (hij hing toen wel aan de usb kabel).

[ Voor 41% gewijzigd door job op 17-07-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33
job schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:41:
Iemand trouwens last van het badeendjes geluid met JF2 firmware?
Ik hoorde het net toen ik de camera had gebruikt en m'n scherm weer uit ging.
Is het niet CoolS die de processor terugklokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verrek, zou kunnen. Wel raar geluidje dan.
edit: notification staat bij cools overigens uit (op silent dus). Nouja.. zolang alles verder werkt vind ik het prima.

[ Voor 58% gewijzigd door job op 17-07-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Ja ik meende dat ook al een aantal keer gehoord te hebben, is dus inderdaad CoolS.
Wel vreemd want hij staat bij mij ook op silent, bugje?

Anyway; had het ook al ff in het Spica topic gevraagd, maar zijn er nog mensen die JE1 draaien en het standaard Android toetsenbord nog geïnstalleerd hebben?

Dit is trouwens ook wel tof, Gallery3D maar dan zonder vage artifacts: Samdroid link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beckertje1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04-2022
Vinze schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:08:
Ja ik meende dat ook al een aantal keer gehoord te hebben, is dus inderdaad CoolS.
Wel vreemd want hij staat bij mij ook op silent, bugje?

Anyway; had het ook al ff in het Spica topic gevraagd, maar zijn er nog mensen die JE1 draaien en het standaard Android toetsenbord nog geïnstalleerd hebben?

Dit is trouwens ook wel tof, Gallery3D maar dan zonder vage artifacts: Samdroid link
Ja ik vroeg me ook al af waar dat rare toetertje/badeendje vandaan kwam. Verder heb ik ook gallery3D draaien. Die heb ik gelijk bij de kitchen van samdroid gepakt. Werkt erg mooi, pakt gelijk ook de fotos erbij die je online hebt staan op je google account. Heb de originele galerij gelijk maar weggejonast uit het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Nou hier snap ik dus helemaal niets van: ik heb precies het plan gevolgd op pagina 1 om naar 2.1 te flashen. De telefoon wordt herkend in NPS, gaat allemaal prima.
Totdat ik in download modus kom, dan herkennen zowel mn pc EN mn laptop mn telefoon niet meer (zegt iets over USB DEVICE NOT RECOGNIZED).
Uiteraard herkent Odin dus ook niets meer :(

Iemand raad?? :/

[ Voor 8% gewijzigd door Lowroad op 23-07-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Dat heb ik ook aan de hand gehad. De enige oplossing was uiteindelijk de juiste NPS (1.5.0 AC4) te installeren op een PC waar nog nooit iets van Samsung op had gestaan en het vervolgens niét op te starten, maar meteen door te gaan met Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
Ah da's niet handig, want ik heb geen andere pc/laptop tot mn beschikking
Ik zal eens pogen te uninstallen dan...

edit: helaas. Uninstallen hielp niet, system restore + die andere versie installen hielp ook niet. Zelfde probleem :'(

edit 2: nou vraag me niet hoe maar het is gelukt! Wat heb ik gedaan? Niets anders dan simpelweg proberen met de sdcard erin gestoken. Flashen werkte ineens probleemloos. Vaaaaaag. 8)7 |:( Iemand een verklaring??

[ Voor 66% gewijzigd door Lowroad op 23-07-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik de LkMod_2.4.1_PDA.7z als PDA over de I570EXXJF2 heen zetten om root access en live wall papers te krijgen of moet ik hier I570EXXJCE voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Shaodar schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:29:
edit 2: nou vraag me niet hoe maar het is gelukt! Wat heb ik gedaan? Niets anders dan simpelweg proberen met de sdcard erin gestoken. Flashen werkte ineens probleemloos. Vaaaaaag. 8)7 |:( Iemand een verklaring??
Het gedrag van Samsung drivers is niet te verklaren.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:18:
Kan ik de LkMod_2.4.1_PDA.7z als PDA over de I570EXXJF2 heen zetten om root access en live wall papers te krijgen of moet ik hier I570EXXJCE voor gebruiken?
Probeer het 's? ;) In het ergste geval moet je opnieuw flashen.
Ik heb 'm over de JE4 gegooid.

Als je geen Vodafone hebt zou ik deze doen. Daar zit in wat je wil en ook de handige Samdroid tools.

[ Voor 43% gewijzigd door Hyp Hyper op 23-07-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Om de keuze nog wat lastiger te maken, zou ik LkMod 2.08 nemen. Die hoef je alleen met Odin te flashen als PDA deel (net als degene die jij aanwees), en dat is volgens mij de snelste manier om root te krijgen. Hij heeft een iets nieuwere/meer aangepaste kernel dan 2.4.1 en een nieuwere recovery console, waardoor je /system en /data kan backuppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties. Even proberen zit er niet in. Als het mis gaat moet ik alle apps opnieuw installeren en daar heb ik weinig zin in.
gwystyl schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:58:
Om de keuze nog wat lastiger te maken, zou ik LkMod 2.08 nemen. Die hoef je alleen met Odin te flashen als PDA deel (net als degene die jij aanwees), en dat is volgens mij de snelste manier om root te krijgen. Hij heeft een iets nieuwere/meer aangepaste kernel dan 2.4.1 en een nieuwere recovery console, waardoor je /system en /data kan backuppen
Ik heb 2.08 er op staan, maar heb nog geen live wall papers, hoe krijg ik deze er op?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
gwystyl schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:58:
ik krijg hiermee problemen met market; die crashed regelmatig
Tenminste, of het moet aan launcherpro liggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:42:
Bedankt voor jullie reacties. Even proberen zit er niet in. Als het mis gaat moet ik alle apps opnieuw installeren en daar heb ik weinig zin in.
De eerste keer dat je de Market opent, staan bij downloads alle apps die je bij de vorige aanmelding/rom geïnstalleerd had via de Market. Die kan je dus vrij snel aanklikken en installeren. Een andere methode is om bij appbrain een account te maken, en daar alles in één keer te installeren. Je moet dan nog wel elke install goedkeuren, maar niet meer alles op te zoeken, op installeren te drukken en de permissies goed te keuren. Met fastwebinstaller (addon voor appbrain) gaat het misschien nog sneller, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
[...]

Ik heb 2.08 er op staan, maar heb nog geen live wall papers, hoe krijg ik deze er op?
zoek op livewallpaperspicker.apk (op samdroid, misschien ook wel hier), en installeer wat live wallpapers.
Verder moet je een launcher gebruiken die het ondersteunt zoals LauncherPro, ADW.launcher, Home++ en nog ene paar. Pantheon (standaard spica launcher) ondersteunt het sowieso niet.
Shaodar schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:06:
[...]

ik krijg hiermee problemen met market; die crashed regelmatig
Tenminste, of het moet aan launcherpro liggen :/
Daar heb ik geen last van gehad, met JE1 (dacht ik), LkKernel 2.08 en Launcherpro (steeds nieuwste versie afgelopen twee weken ofzo)

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 25-07-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
Vaag, snap ook niet waar het aan ligt. Market crashed iedere keer als iets geinstalleerd is. Geen enorm probleem, maar wel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Doe eens een cache wipe (vanuit het recovery panel). Wellicht dat het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 08:01
Dit kan misschien helpen: http://samsungfw.wordpres...a-improving-battery-life/

De bug is dat de CPU in performance mode (altijd 800Mhz) blijft staan nadat de camera geopend is. Dit progje zet de cpu automatisch terug in conservative mode zodra het scherm gelockt wordt. Heb het zelf getest, werkt prima.

Edit: Dit is dus CoolS zoals hierboven reeds vermeld.

[ Voor 33% gewijzigd door Ge0force op 26-07-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:04

arnova

weet veel, maar niet alles

Misschien een stomme vraag: Maar welke 2.1 firmware heeft die camera-bug niet en welke firmware is momenteel zo ie zo aan te bevelen qua stabiliteit ed. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedline_37
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb stabiel EXXJF2 Eclair 2.1 update-1 draaien. Geflashed met ODIN.

Camerabug nog niet vast gesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door speedline_37 op 26-07-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
speedline_37 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:20:
Ik heb stabiel EXXJF2 Eclair 2.1 update-1 draaien. Geflashed met ODIN.

Camerabug nog niet vast gesteld.
Download SystemPanel Lite maar eens, en open die nadat je de camera geopend hebt gehad. Als CPU clock op 800MHz blijft hangen, heb je de camerabug. Zoals al genoemd is die weer te verhelpen met CoolS. Ik had het met JF2 wel, en nu met JG2 ook. Ik probeer er dus aan te denken om elke keer nadat ik een foto heb gemaakt even op de widget van CoolS te drukken, maar dat vergeet ik nog wel eens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Waarom een widget? cools klokt zelf wel terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
job schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:22:
Waarom een widget? cools klokt zelf wel terug :)
Oh. dan ga ik de instellingen nog eens doorspitten :). Bij de widget zet je iig de CPU terug naar het conservatieve gedrag, zodat hij op 66MHz loopt als hij niets belangrijks aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Nog een vraagje: Hebben de laatste 2.1 firmware versies nou nog last van video sync problemen en/of mp3 "stotter" problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
arnova schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:07:
Nog een vraagje: Hebben de laatste 2.1 firmware versies nou nog last van video sync problemen en/of mp3 "stotter" problemen?
Ik heb nooit mp3 stotter gehad. Wel kraakjes en die heb ik nog steeds. (valt vooral op bij 'stillere' nummers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Nu online
EDIT - deels opgelost, heb toevallig de oplossing gevonden voor Contacten:

Ga naar het menu van Contacten,
Kies Grp weergeven
Kies de gekoppelde account (van gmail bijv)
Vink alle groepen aan die daar genoemd zijn.
Klaar.

Probleem met sms is daarmee nog niet uit de wereld, alleen een selectie wordt getoond bij het kiezen van contacten uit de adresboek, bij opstellen van een sms. Ook de autocomplete vindt alleen contacten uit die selectie. Blijft raar, lijkt een bug...?

--------------

Beste heren,

Het is me (redelijke noob :)) gelukt 2.1 I570XXJCE op m'n Spica te zetten, volgens de procedure aan het begin van dit topic genoemd. Mooi! Wel alles weg, da's duidelijk. Ik begon dus m'n contacten terug te zetten, eerst handmatig, stuk voor stuk (had nog niet gezien dat importeerfunctie in 2.1 beter is).

Eenmaal online voegde ik m'n google-account toe, ook om wat te downloaden uit Market. Het is bij toevoeging natuurlijk ook mogelijk te syn'en met google/contacten. Niet gedaan, ik heb helemaal geen contactgegevens in m'n google-account staan.

Maar nu komt ie: ik heb geen internetabo en ben nog heel weinig online, in dat geval via wifi dus. Sinds m'n google-account is toegevoegd, is het NIET MEER mogelijk contacten zichtbaar te krijgen onder de 'Contacten'. Er staat:

"U heeft geen contacten om weer te geven. (Als u net een account heeft toegevoegd, kan het enkele minuten duren voordat de contacten zijn gesynchroniseerd.)"

Maw, ik denk dat door het niet-sync'en al m'n contacten niet meer zichtbaar zijn. Wel kunnen ze worden toegevoegd en staat een aantal onder 'Oproepen' en 'Favorieten'. Maar zichtbaar in het adresboek: ho maar.

Onder Berichten (sms) > Nieuw Bericht > kiezen van een contact uit Contacten, wordt slechts een beperkt aantal contacten getoond. Ik zie zo niet welke selectie dit zou zijn. Raar?!

Begrijp ik goed dat in 2.1 het *noodzakelijk* is steeds te sync'en als je contacten toevoegt, om die te kunnen zien?! Laat ik het niet hopen. Heb al wat opties geprobeerd, oa het verwijderen van de gekoppelde gmail-account, maar dan is de reactie dat dat alleen kan door de telefoon te resetten naar fabrieksinstellingen, ofwel: weer alles kwijt. 8)7 Iemand ervaring mee? Of is dit een bug? Of gewoon een erg slecht bedachte feature?

[ Voor 12% gewijzigd door zeegerd op 27-07-2010 10:33 ]

There's nothing moister than an oyster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Hyp Hyper schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:02:
[...]

Ik heb nooit mp3 stotter gehad. Wel kraakjes en die heb ik nog steeds. (valt vooral op bij 'stillere' nummers)
Dat is (ook) irritant! En hebben alle 2.1 firmwares dit probleem? Ik heb het nl. met mijn stock 1.5 nooit gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
arnova schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:10:
[...]

Dat is (ook) irritant! En hebben alle 2.1 firmwares dit probleem? Ik heb het nl. met mijn stock 1.5 nooit gemerkt...
Toen had ik het ook al dus misschien valt het voor jou mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBCDEFG
  • Laatst online: 15-06 22:31
vraagje... waar kan ik recovery downloaden voor de spica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
gwystyl schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:27:
[...]

Oh. dan ga ik de instellingen nog eens doorspitten :). Bij de widget zet je iig de CPU terug naar het conservatieve gedrag, zodat hij op 66MHz loopt als hij niets belangrijks aan het doen is.
Is geen instelling, maar zodra je je scherm locked klokt cools automatisch terug.
JBCDEFG schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:15:
vraagje... waar kan ik recovery downloaden voor de spica?
Wat bedoel je? Het recovery panel? Dat krijg je als je bijvoorbeeld lk 2.08 over je android 2.1 installatie gooit.
zeegerd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:25:
Begrijp ik goed dat in 2.1 het *noodzakelijk* is steeds te sync'en als je contacten toevoegt, om die te kunnen zien?! Laat ik het niet hopen. Heb al wat opties geprobeerd, oa het verwijderen van de gekoppelde gmail-account, maar dan is de reactie dat dat alleen kan door de telefoon te resetten naar fabrieksinstellingen, ofwel: weer alles kwijt. 8)7 Iemand ervaring mee? Of is dit een bug? Of gewoon een erg slecht bedachte feature?
Het lijkt erop alsof je met/door de synchronisatie juist alle contacten verloren hebt.
Ik zou opnieuw importeren. de nummers heb je toch nog? En synchronisatie uitzetten als je niet wilt dat google je nummers heeft.
edit: omgekeerd dus :). eerst synchronisatie van contacten uit, dan weer importeren.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 30-07-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beckertje1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04-2022
zeegerd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:25:
EDIT - deels opgelost, heb toevallig de oplossing gevonden voor Contacten:

Ga naar het menu van Contacten,
Kies Grp weergeven
Kies de gekoppelde account (van gmail bijv)
Vink alle groepen aan die daar genoemd zijn.
Klaar.

Probleem met sms is daarmee nog niet uit de wereld, alleen een selectie wordt getoond bij het kiezen van contacten uit de adresboek, bij opstellen van een sms. Ook de autocomplete vindt alleen contacten uit die selectie. Blijft raar, lijkt een bug...?
Over die sms bug. Ik had hetzelfde probleem, weet niet of iemand anders het ook heeft of had (heb niet alles gelezen)
Maar ik denk te weten hoe je het oplost. Als je bij je contacten kijkt (contact wijzigen) die niet voorkomen bij de sms, zie je waarschijnlijk hun mobiele nummer op "privé" staan. Zet dat nummer om naar "mobiel" dan moet het opgelost zijn. Bij mij was het zo wel opgelost. Blijkbaar denkt android dat je op prive nummers (zoals thuisnummers) geen sms kun t sturen.

Hoop dat het hiermee opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:06

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik ga mijn telefoon weer eens updaten :) Van 2.1 naar een nieuwere 2.1 + LKmod. Ik wil root en ik wil de standaard apps weghalen die ik niet gebruik.

Maar als ik nu de tutorial pak uit de TS pakt hij hem niet... Moet ik dus nu KIES gebruiken in plaats van de oude samsung programma voor het gebruik van de drivers? Of hoe werkt dat?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Komop mensen.. wees eens duidelijk met de probleemomschrijving. :)
"pakt hij hem niet". Wat bedoel je daarmee? Ik zou het niet weten dus ik gok maar de oplossing waar de meeste mensen tegen aanlopen omdat ze de search functie niet willen gebruiken.

Nee kies heb je niet nodig.. je moet de drivers van nps gebruiken.
nadeel van nps is dat het op de achtergrond een agent laat draaien.. en zolang die agent draait vindt odin de spica niet.
Over het hoe en wat verder... gebruik de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Laatst online: 13-09 10:32
Even een update van mijn ervaringen na het flashen van JD1 via Odin:

Mijn Spica draait nu een maand op JD1 en was in het begin erg tevreden.
Ik installeerde vrij snel ook Launcherpro wat een verademing was..
TOTDAT..
Ik ontdekte dat mijn batterij nog maar een uur of 8 meegaat
(nauwelijks internet en bellen, Wifi, G3, Sync, Bluetooth, allen uit)
Dit was echt direkt vanaf het moment dat ik van de stock 1.5 naar
de 2.1update1 (JD1) ben gegaan.

Ik dacht dat dit aan Launcherpro lag, en heb toen Helix geinstalleerd.
De accu leek wat langer mee te gaan maar dat bleek blijkbaar toch niet
zo te zijn.
Nog steeds is mijn accu na een uur of 8 leeg.
Ik heb zelfs een nieuwe accu erbij gekocht, maar die deed exact hetzelfde.

Ik lees nu van de Camera-bug en ben eens gaan kijken met Systempanel
en inderdaad staat mijn CPU continu op 800Mhz..
Ik heb mijn Spica uit en weer aangezet, en zag vervolgens in Systempanel
de CPU weer continu op 800 Mhz staan.
Echter, wellicht dat tijdens en vlak na het booten de CPU altijd op 800 Mhz
staat, want een 5 minuten later zag ik waardes van 66 Mhz in Systempanel.

Ik ga eens experimenteren met CoolS en hoop dat dit goed werkt.
Ook maar meteen Launcherpro terug :-)

Ik zal t.z.t. weer even mijn ervaringen met CoolS posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorcee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 14:27
Na lang wachten heb ik het gisteren toch ook gedaan! 2.1 is stukken beter dan 1.5, alleen heb ik soms het gevoel dat het allemaal wat slomer gaat? Klopt dit of verbeeld ik me dit maar :P?

Het flashen zelf ging overigens erg snel, na hooguit 2 minuten was 'ie al klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Zijn hier mensen die een nieuwere versie dan JE1 hebben i.s.m. werkend Vodafone mobiel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
coendeurloo schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:38:
Zijn hier mensen die een nieuwere versie dan JE1 hebben i.s.m. werkend Vodafone mobiel internet?
JE4 hier. Vodafone data gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
coendeurloo schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:38:
Uhh. ja.. alle firmwares vanaf je1 ondersteuning vodafone.
Ik zelf draai jg2 en daarna geroot en werkt prima met vodafone.. wel moet je zelf de apn voor vodafone toevoegen.

jg2 is geen foutloze rom (kan ook door het rooten komen) soms kom je nog wel eens rare dingen tegen (reboots, of vastlopers).

[ Voor 9% gewijzigd door job op 06-08-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle 2.1 's onderhand al op de spica gehad (inclusief samdroidmod APPS2SD etc.), nu weer origineel 1.5 na reparatie GPS
1.5 werkt op de spica toch sneller. met 50 APPs nog 90 mb geheugen over, met 2.1 nog maar 20 mb
Mijn eindconclusie: spica te weinig geheugen voor 2.1, en verwacht dat daarom samsung ook niet met de upgrade gaat komen.
Advies: spica op 1.5 houden en overstappen naar een betere foon met meteen Froyo 2..2
(reken aan de hand van je uurloon maar eens uit wat het je al gekost heeft om met spica en 2.1 te klooien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:18:
Alle 2.1 's onderhand al op de spica gehad (inclusief samdroidmod APPS2SD etc.), nu weer origineel 1.5 na reparatie GPS
1.5 werkt op de spica toch sneller. met 50 APPs nog 90 mb geheugen over, met 2.1 nog maar 20 mb
Mijn eindconclusie: spica te weinig geheugen voor 2.1, en verwacht dat daarom samsung ook niet met de upgrade gaat komen.
Advies: spica op 1.5 houden en overstappen naar een betere foon met meteen Froyo 2..2
Zet dan ook je apps naar sd. Dan gaat je geheugenruimte niet zo snel achteruit. :)
(reken aan de hand van je uurloon maar eens uit wat het je al gekost heeft om met spica en 2.1 te klooien)
Dat doe ik niet aangezien ik mijn hobby niet verreken naar uurloon. Een tweaker vindt zoiets als klooien met roms en mods namelijk leuk. :*)
(of doe jij het op je werk? dan is het balen voor je baas ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 07-08-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-04-2024

mauritsm

zo veel tekst...zo weinig ruim

@een paar reacties hierboven:

Het krakende geluid bij muziek komt door het gebruik van mobiel internet (mss ook wifi), als je muziek luistert en ondertussen internet/push/syncen kan je dat geluid horen.

Het lijkt een beetje op het geluid dat je hoort als je je telefoon bij je speakers houdt; zelfde principe imho.

Maar je hoort het eigenlijk alleen als je de muziek behoorlijk zacht zet...

[ Voor 4% gewijzigd door mauritsm op 07-08-2010 22:45 . Reden: verkeerde zinsconstructie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Opvolger Spica is ondertussen gelanceerd in Duitsland & Frankrijk

http://www.samsung.de/de/...T-I5800DKADBT/detail.aspx

The-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
'Handig'

Na gisteren leeg te zijn gelopen en vannacht te hebben opgeladen blijkt m'n Spica een fabrieksreset te hebben gedaan oid. Ik heb nu weer de kale JE4, maar dan zonder market?
Zo te zien ga ik vandaag weer veel werk hebben....

edit: inmiddels het meeste weer op orde. Meteen maar de LK2_08 er overheen gegooid. Toch maar eens backuppen. 8)7

edit2: strange. Na JE4 plus LK2_08 plus kitchen-mod had ik nog geen root terwijl de superuser app er wel opstond. Na su-2.1-i5700-LK2.0X.zip te flashen vanuit de recovery-mode was ie wel geroot.

[ Voor 127% gewijzigd door Hyp Hyper op 08-08-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
job schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:24:
[...]

Uhh. ja.. alle firmwares vanaf je1 ondersteuning vodafone.
Ik zelf draai jg2 en daarna geroot en werkt prima met vodafone.. wel moet je zelf de apn voor vodafone toevoegen.

jg2 is geen foutloze rom (kan ook door het rooten komen) soms kom je nog wel eens rare dingen tegen (reboots, of vastlopers).
Dat is mooi! Ik zou graag willen upgraden, maar ik heb JE1 zonder root...is het dan mogelijk om het systeem te rooten (met normale root guides op internet?) zonder dat ik alles kwijtraak? Zo ja, dan kan ik Titanium backup installeren, mijn apps & settings backuppen, upgraden en recoveren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
coendeurloo schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:22:
[...]

Dat is mooi! Ik zou graag willen upgraden, maar ik heb JE1 zonder root...is het dan mogelijk om het systeem te rooten (met normale root guides op internet?) zonder dat ik alles kwijtraak? Zo ja, dan kan ik Titanium backup installeren, mijn apps & settings backuppen, upgraden en recoveren toch?
Officieel moet kunnen zonder iets kwijt te raken, maar niemand garandeert iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:04:
[...]

Officieel moet kunnen zonder iets kwijt te raken, maar niemand garandeert iets. :)
Het beste is om te backuppen, dat kan nooit kwaad! Zeker als je vaker flasht is het handig om gewoon een backup te hebben, dan is het terugzetten zo gepiept (met Titanium of MyBackup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
Ik ben nieuw met de hele Galaxy Spica, gister gekocht in de veronderstelling dat de 2.1 update ook in Nederland al uitgerold was. Maar helaas... Dan maar via de onofficiele manier.

Ik heb heel veel zitten lezen, maar ik kan er maar niet uit komen wat voor mij de beste optie is. Ik heb een Samsung Galaxy Spica met momenteel de CupCake 1.5 firmware. Mijn provider is Hi, dus ik heb de Vodafone issues niet. Nu las ik op een paar topics dat met 2.1 na het gebruik van de camera, de proc blijf hangen op 800mhz. Hoe voorkom ik dat?

Alvast bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik ben ook maar eens aan het flashen geslagen (het duurde me uren om erachter te komen dat je gewoon via de recovery console de geheugenkaart in 2 partities kon flashen). Maar wat ik nu mis (2.1 + kitchen incl. Launcher en Helixlauncher) is de horizontale indeling van het menu waar alle apps in staan. Ik kon dus eerst naar links en naar rechts voor een 2e venster met de apps, nu moet ik verticaal scrollen. Kan iemand met vertellen waar dit te wijzigen is, kon het nergens vinden. Of moet ik hiervoor wisselen van launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Ik heb Ondertussen 2.1 eropstaan, maar nogsteeds maar 3 homescreens... Ik heb over mijn 2.1 Lkmod Geinstalleerd, maar behalve 3D Gallerij en andere navigatie voegt dat niets toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:06

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
thijsken schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:13:
Ik heb Ondertussen 2.1 eropstaan, maar nogsteeds maar 3 homescreens... Ik heb over mijn 2.1 Lkmod Geinstalleerd, maar behalve 3D Gallerij en andere navigatie voegt dat niets toe!
Probeer eens om Launcherpro erop te zetten. Dan kun je zeer gemakkelijk meer installeren/instellen!

http://www.launcherpro.com/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Tnx Touchdomex, ik was er nét zelf achter gekomen. Mooie app, en t hele homescreen loopt soepeler ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Hyp Hyper schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:04:
[...]

Nou, ik heb LK2.08 erop gezet, en dat ging echt supermakkelijk dmv deze cleane guide: http://mesonprojekt.com/b...-samsung-spica-with-lk208, nu heb ik root & een duidelijk snellere spica zonder dat ik ook maar wat kwijt ben! Een aanrader dus.

Ik zou nu echter SamdroidMod v 1.03 erop willen zetten (http://tinyurl.com/37sq479) maar ik heb het idee dat je dan wel alles kwijt bent...kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Iemand de nieuwe JH1 firmware van Samsung Firmwares al geprobeerd? Ben benieuwd of met name die camera/800MHz bug gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-03-2022
arnova schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:33:
Iemand de nieuwe JH1 firmware van Samsung Firmwares al geprobeerd? Ben benieuwd of met name die camera/800MHz bug gefixt is.
Ben ook wel benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

(via Google: )
I tried this ROM and... nothing change, the same bugs:
- Panteon is really sloooow...
- music player noise/click ( I don't have that on SamdroidMod)
- 800mhz after run camera
- bluetooth file send sometimes works sometimes not...
- 3D like always

...and it's in russian but you can change it to english in settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 07:12

KVanL

Alles is relatief

Ik wou gisteren ook weer eens een nieuwe 2.1 rom flashen, maar die rar file van JH1 is beveiligd met een wchtwoord. Toen heb ik er maar JG2 op gezet, en die bevalt tot nu toe nog goed.
Ik had er eerst JE4 op staan, maar dan had ik vaak geen internetverbinding als hij met een wifi netwerk was verbonden. Hebben meer mensen dat probleem bij JE4? Ik heb dit probleem nog niet gehad bij JG2, maar ik had niet altijd problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

wachtwoord staat op de 1e hit bij mn google link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
KVanL schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:32:
Ik had er eerst JE4 op staan, maar dan had ik vaak geen internetverbinding als hij met een wifi netwerk was verbonden. Hebben meer mensen dat probleem bij JE4? Ik heb dit probleem nog niet gehad bij JG2, maar ik had niet altijd problemen.
Nope. Ik heb ook JE4 en altijd internet met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
schaduw schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:38:
wachtwoord staat op de 1e hit bij mn google link :)
Wachtwoord is samsung-firmwares.com (de site waar die vandaan komt dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
Iemand de nieuwe I570EXXJH1 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
fransf schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:20:
Iemand de nieuwe I570EXXJH1 al geprobeerd?
Iets verder lezen dan je neus lang is alsjeblieft!
arnova schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:33:
schaduw schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:20:
(via Google: )

I tried this ROM and... nothing change, the same bugs:
- Panteon is really sloooow...
- music player noise/click ( I don't have that on SamdroidMod)
- 800mhz after run camera
- bluetooth file send sometimes works sometimes not...
- 3D like always

...and it's in russian but you can change it to english in settings.

[ Voor 20% gewijzigd door thijsken op 11-08-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
:O

[ Voor 96% gewijzigd door fransf op 11-08-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Jaa luiheids zelve bedoel je?;)

• winand
  • Laatst online: 13-09 10:32
SUPER!
CoolS heeft alle accuproblemen opgelost bij mij :)
Hiervoor was mijn accu in 7 a 8 uur leeg
Nu: na 18 uur nog 70% :) :)

• Fazal-sama
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-07 15:46
Sinds ik android 2.1 erop heb gezet loopt de audio niet sync met de video bij mij. Heb mn spica geflasht naar samdroidmod 1.2 via de kitchen, maar nog steeds geen verandering >.<
Wordt deze bug maybe in de nieuwere firmwares opgelost (JG2, JH1 etc.)? of is er een andere manier?

• coendeurloo
Ik heb Samdroidmod 1.0.3 geprobeerd, toen had ik geen mobiel internet met Vodafone, maar met de Samdroidmod kitchen weer wel, misschien handig mocht iemand het proberen...

Overigens, het werkte super om mijn originele 2.1 eerst te rooten, dan Titanium backup erop te zetten, alle settings, apps etc. backuppen, backup van het sd kaartje kopieren, Samdroidmod erop zetten, Titanium weer installeren, en de backup terugzetten :) Zo ben ik dus niks kwijt!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:00
Ben nu het wachten toch ook een beetje zat en wil nu dan maar zelf aan de slag. Is het mogelijk om "de beste firmware" aan te wijzen, of heeft iedere versie voor en nadelen? En zo ja, wat zijn die dan.... (Iets voor de startpost wellicht?)

• Hyp Hyper
coendeurloo schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:00:
Overigens, het werkte super om mijn originele 2.1 eerst te rooten, dan Titanium backup erop te zetten, alle settings, apps etc. backuppen, backup van het sd kaartje kopieren, Samdroidmod erop zetten, Titanium weer installeren, en de backup terugzetten :) Zo ben ik dus niks kwijt!
Je weet dat je via de Samdroid recovery mode een backup kunt maken van je system en data? :)

• job
En wat heb je er aan om een recovery backup te maken, je firmware te upgraden om daarna de backup terug te zetten (en dus weer te downgraden)?? :)
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste