Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 07:12

KVanL

Alles is relatief

Ik heb mijn Spica ook nog steeds op de originele 1.5 firmware draaien, en ik durf het niet aan om hem te flashen. Niet omdat ik bang ben dat ik mijn telefoon in een baksteen veranderen, maar vooral om de garantie.

Hier is wel eens vaker een vraag gesteld over hoe het zit met de garantie, maar daar komt eigenlijk nooit duidelijk antwoord op. Ik snap ook wel dat de kans dat je de telefoon sloopt door hem te flashen minimaal is, maar het gaat mij er vooral om dat Samsung het als een goed excuus kan zien om onder garantieclaims uit te komen, ook voor hardwarematige defecten.
Ik heb namelijk geen zin om voor de reparatiekosten op de gaan draaien als mijn telefoon het om wat voor reden dan ook begeeft.

Voordat ik mijn telefoon flash zou ik dus graag de ervaringen horen van iemand anders die zijn Spica heeft geflasht, en daarna, voor wat voor defect dan ook, onder garantie heeft laten repareren. Ik weet niet of die hier zijn, want ik heb nog weinig verhalen gehoord van Spica's die de geest hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Bij mij hadden ze gewoon de 1.5fw weer erop geflasht. Ligt aan je provider, die levert immers de garantie. Ik heb t-mobile en die laten je toestel repareren bij Solid-Vision. Heb er dus niks over gehoord, maar toen ik m aan zette dacht ik.. huh mijn samdroid bootlogo is weg. Mijn reparatie viel niet onder garantie, scherm gebroken. Wel staat er expliciet op de bon dat mijn garantie blijft staan en dus nog bijna 2 jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is er verschil qua batterijduur tussen JCE en JEx? JCE werkt hier helemaal perfect, maar als ik GPS/video gebruik dan gaat de batterij snel leeg. Opzich logisch, maar dit is het grootste nadeel van de huidige smartphones imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:06
Is er al een oplossing gevonden voor het Trema probleem wat Robnijs heeft aangekaard? Je gebruikt het niet heel veel, maar het is wel makkelijk... Zijn er andere toetsenborden die dat eventueel oplossen en ook goed draaien (bijv in landscape) op de Spica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Swype keyboard is te downloaden he sinds kort, in het Nederlands. Geript van de Samsung Galaxy S. Echt...... een verademing! (wel een paar dagen wennen)

Download hier:
http://www.androidworld.i...ung-galaxy-s-per-android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:06
Poeh, ik weet niet of ik dat heel fijn vind.. Haha, maar wel gaaf! Iemand anders toevallig de oplossing of een 'makkelijker' toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Better keyboard is een veel gebruikte app. Kost je wel geld, maar daar valt zo'n beetje alles aan te customizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Better keyboard vind ik zelf echt verrot, hij onthoud niet eens wat je het vaakst getypt hebt dus je moet iedere keer weer het woord aanklikken wat jij wilt. Wat jij moet hebben is HTC_IME mod, het welbekende HTC toetsenbord met extra verbeteringen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416

Ik vind swype echt gaaf. Je kan er ook gewoon op drukken zoals bij ieder ander toetsenbord, zelfs dan is hij heel goed. Woorden die je intikt worden altijd automatisch toegevoegd aan je woordenlijst, typ minder snel mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Jammer dat de swype beta geen Nederlands woordenboek heeft, en dat de samsung galaxy s versie op mijn spica 5 maal per minuut crasht. :p Zal wel door de lkmod komen die ik geinstalleerd heb.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 23-06-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Oke, nou ik draai weer android 1.5 sinds hij terug is geweest voor mn gebroken scherm, daar werkt hij zonder crash op.

Tss samsung zou in maart al komen met 2.1... dikke lul 3 bier. Echt belachelijke software engineering daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
job schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:25:
Jammer dat de swype beta geen Nederlands woordenboek heeft, en dat de samsung galaxy s versie op mijn spica 5 maal per minuut crasht. :p Zal wel door de lkmod komen die ik geinstalleerd heb.
Blijkbaar wel, ja. Bij mij doet ie het perfect op de JE1

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Hyp Hyper schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:42:
[...]

Blijkbaar wel, ja. Bij mij doet ie het perfect op de JE1
Bij mij doetie het ook perfect op JE1 met LkKernel 2.06beta4. Verder heb ik geen spannende mods, alleen een zooi programma's geïnstalleerd en een paar weggehaald. Het kan dus zijn dat JIT oid gewoon instabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Heb je die gemaakt in de Rom kitchen? Ik snap die niet helemaal, vooral dat LkKernel. Is die van jou het beste om te kiezen met JE1 of JE4? Wel leuk trouwens om je eigen rom samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
justin_ti schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:58:
Heb je die gemaakt in de Rom kitchen? Ik snap die niet helemaal, vooral dat LkKernel. Is die van jou het beste om te kiezen met JE1 of JE4? Wel leuk trouwens om je eigen rom samen te stellen.
Ik heb die kitchen niet gebruikt voor mijn huidige samenstelling, wel voor veel dingen daarvoor. Ook heb ik veel geprobeerd met JIT, maar dat was niet stabiel genoeg voor me.
Nu ben ik dus naar een redelijk basis rom (JE1 officiele firmware) met een kernel waarbij ik root-access heb (2.06b4) gegaan, en heb ik alleen wat voor mij niet nuttige programma's uit /system/app gegooid en programma's die ik wel gebruik geïnstalleerd. Zie hier voor ongeveer alles wat er bij mij uitgesloopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ow dat ziet er wel vet uit, ik had hiervoor ook wel root maar nooit gesnapt hoe je die apps eruit gooit. Maar ik neem aan met root explorer en dan naar die map gaan en de apk's verwijderen? Ik ga dat ook wel nemen, lekker licht lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
justin_ti schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 09:36:
Ow dat ziet er wel vet uit, ik had hiervoor ook wel root maar nooit gesnapt hoe je die apps eruit gooit. Maar ik neem aan met root explorer en dan naar die map gaan en de apk's verwijderen? Ik ga dat ook wel nemen, lekker licht lijkt me.
Ja inderdaad. Ik verplaats ze eerst zodat ik ze eventueel kan terugplaatsen, maar het weghalen uit /system/app zorgt er in ieder geval voor dat dat programma verdwijnt uit je menu en geen/weinig ruimte meer inneemt op je toestel. Zeker bij die van ons, met weinig intern geheugen, is dat erg handig.
Ik wil alleen nog graag weten waar verder delen van programma's achterblijven, zodat die evt ook weg te halen zijn.
Ik heb al gevonden dat veel programma's instellingen opslaan in /data/data/<submap van app>, maar dat hakt er niet echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Owja dat zou wel mooi zijn, dan kan je m helemaal strippen. Maar misschien installeren ze wel niets, dat zijn wij nou eenmaal gewend van windows. Het kan net zo goed zijn dat het 1 bestand is, hetzelfde idee van portable apps en loadable roms. En dat ze verder idd maar 1 mapje gebruiken om de data in op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Bij "instellingen > toepassingen > toepassingen beheren" kan je soms ook nog wat resten (cache ed) van software verwijderen. Beetje afhankelijk van het programma en of je het ooit gestart hebt of niet.

Ook kan je van system/apps de .odex bestanden van desbetreffende software verwijderen. Die zijn meestal niet zo groot als de apk bestanden, maar alle beetje helpen toch?

[ Voor 30% gewijzigd door job op 26-06-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 09:59
Kan iemand me helpen bij droid explorer? Ik krijg namelijk niet de mappen te zien die op mijn Spica staan.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/vzatxe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Iemand trouwens al eens die openGL driver geprobeerd? En zo ja valt er dan lekker mee te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
giganielsie schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:16:
Kan iemand me helpen bij droid explorer? Ik krijg namelijk niet de mappen te zien die op mijn Spica staan.

[afbeelding]
Lekkere duidelijke probleemomschrijving?
Heb je ook nog wat anders gedaan dan de software opstarten en verwachten dat dan alles zomaar werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Wat snap je er niet aan?

Ik heb hem geïnstalleerd. Daarna me telefoon aan mijn computer gehangen en dan ziet mijn computer hem wel en droid explorer ziet hem ook, maar die opent geen mappen.
Ik heb al wat instellingen op mijn spica veranderd, maar geen resultaat.
Ook heb ik allebei de versies van droid explorer geprobeerd en alleen versie .x86 doet het.

Ik kan trouwens wel screenshots maken met droid explorer.

Hopelijk is het zo duidelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wat ik niet snap.. ik zie niets behalve een plaatje.. Daar kan ik toch niets mee.. Ik kan hooguit concluderen dat je droid explorer hebt geinstalleerd en opgestart.

Je hebt wat dingen veranderd? Wat heb je dan veranderd?
Op de site van droidexplorer staat aangegeven hoe je je telefoon moet instellen, en welke drivers je moet gebruiken. Ik kan in jou verhaal niet terugvinden dat je dat ook daadwerkelijk hebt gedaan.

En je weet dat deze tool dus oorspronkelijk is geschreven voor de droid? en dus niet perse met elke telefoon werkt? En als ik het goed begrijp heb je dus root access en busybox nodig op je android.
Je moet .net installeren, en abd (zit in de sdk).. Heb je dat allemaal voor elkaar?

[ Voor 50% gewijzigd door job op 26-06-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik probeer mijn spica ook te updaten naar 2.1, maar slaag er echt niet in om deze in download modus te krijgen.

Wat heb ik gedaan?

- Een factory reset gedaan (*2767*3855#), en succesvol uitgevoerd
- Na de factory reset, spica uitgedaan, sd-kaart en simkaart uitgehaald
- op volume laag + OK + Power, tegelijk gedrukt => geen resultaat, spica start normaal op
- op volume laag + Camera + Power , tegelijk gedrukt => geen resultaat, spica start normaal op

ik heb beide combinaties geprobeerd, hebt ze blijven ingedrukt houden, zelfs tot de spica helemaal is opgestart..

heb dan hetzelfde geprobeerd als de spica aan staat.. maar ook (wat wel normaal is) zonder resultaat..

Iemand die me kan helpen?

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:29:
Hallo,
- op volume laag + Camera + Power , tegelijk gedrukt => geen resultaat, spica start normaal op

ik heb beide combinaties geprobeerd, hebt ze blijven ingedrukt houden, zelfs tot de spica helemaal is opgestart..
Die doet het bij mij iig wel...
Doen de knoppen het wel als ie aanstaat? (volume down en camera dus)
En ik neem aan dat je de power als laatste indrukt van de drie en ze alledrie ook ingedrukt houdt. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 26-06-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Jahoor. Vol. down + camera + power vasthouden is de juiste combinatie.
Maar wat jij moet doen is je usb kabel uit je pc (of spica) trekken voordat je die knoppen indrukt (en vasthoudt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij elke 2.1 versie crasht sygic mobile maps.
Ik gebruik nu 2.1 je2 zonder mod.
gebeurt dit ook bij jullie ??

getypt via mijn spica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:26:
Iemand trouwens al eens die openGL driver geprobeerd? En zo ja valt er dan lekker mee te gamen?
daar ben ik ook erg benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 23:25:
[...]

Jahoor. Vol. down + camera + power vasthouden is de juiste combinatie.
Maar wat jij moet doen is je usb kabel uit je pc (of spica) trekken voordat je die knoppen indrukt (en vasthoudt).
Dat deed het hem.. opgelost, én succesvolle update naar JE4

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Op de Samsung firmware site staan een rits nieuwe firmwares na JCE:

I570EXXJCF 2010 March
I570EXXJD1 2010 April
I570EXXJD4 2010 April
I570EXXJE1 2010 May
I570EXXJE2 2010 May
I570EXXJE4 2010 May

Brengen die firmwares een nuttige verbetering met zich mee?, iemand ze al geprobeerd?

Ik heb nu namelijk JCE en die is op zich goed alleen irriteer ik mij de laatste tijd er aan dat hij vaak traag reageert, je zit soms echt lang te wachten voordat hij een app opstart of het menu geeft bij alles een vertraging. Is er iemand die ook dit probleem heeft, ligt het aan een bepaalde app? (task killer?), is het te verhelpen met LK mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke 2.1 versie gebruiken jullie en welke mod voldoet aan deze eisen:

- Internet Vodafone 3G
- Sygic moet niet elke keer crashen
- Soepel

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:13:
Welke 2.1 versie gebruiken jullie en welke mod voldoet aan deze eisen:
- Internet Vodafone 3G
Vanaf JE1
soepel zijn ze alle drie wel, met sygic mag je het zelf mooi testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:38:
[...]

Vanaf JE1
soepel zijn ze alle drie wel, met sygic mag je het zelf mooi testen.
Welke firmware gebruik je en welke navigatie programma gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:43:
Bij elke 2.1 versie crasht sygic mobile maps.
Ik gebruik nu 2.1 je2 zonder mod.
gebeurt dit ook bij jullie ??
Sygic Mobile Maps 10, JD1, geen mods.
Onder JCF gedraaid: Crash gehad, oorzaak: SD-Kaartje. Verdwenen na nieuwe format met:
http://www.sdcard.org/consumers/formatter/

Ik draai het nu onder JD1: Eerst moeite met opstarten van Sygic, moest soms 2x starten voordat het werkte. Na een hard reset en een verse installatie geen problemen meer. Draait prima.

Dus: Check je SD-kaart en/of doe hard reset met verse installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:02:
[...]

Sygic Mobile Maps 10, JD1, geen mods.
Onder JCF gedraaid: Crash gehad, oorzaak: SD-Kaartje. Verdwenen na nieuwe format met:
http://www.sdcard.org/consumers/formatter/

Ik draai het nu onder JD1: Eerst moeite met opstarten van Sygic, moest soms 2x starten voordat het werkte. Na een hard reset en een verse installatie geen problemen meer. Draait prima.

Dus: Check je SD-kaart en/of doe hard reset met verse installatie
Bedankt _/-\o_
Wat bedoel je eigenlijk met verse installatie?
Ik heb nog net JE4 geherinstalleerd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 08:01
Ik heb gisteren probleemloos mijn Spica kunnen upgraden naar Android 2.1 (JCE) met de New PC Studio van Samsung zelf. Het programma gaf zelf aan dat er een update was en installeren verliep probleemloos (de 2de poging toch, je MOET New PC Studio als administrator starten of het upgraden werkt niet!)

Ik lees overal berichten van mensen bij wie het op die manier niet lukt omdat de nieuwe firmware gewoon niet beschikbaar is. In dat geval zou ik New PC Studio eens uninstallen en opnieuw installeren met als land België. Want hoewel de Spica in mijn landje niet eens beschikbaar is, wordt wel de officiële upgrade naar 2.1 aangeboden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Heb je daar wat bewijs voor? Niet om bot over te komen, maar ik heb al vaker gelezen dat er zogenaamde upgrades werden uitgevoerd.

Als het waar is ben ik zeer benieuwd naar je bevindingen, draai nu zelf JE4 en ben benieuwd of de officiele samsung release sterk verschilt (zal wel niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
Het beste bewijs ligt hier voor m'n neus, namelijk m'n Spica die nu netjes op 2.1 draait :)

Ik lees af:

Firmwareversie: 2.1-update1
Baseband-versie: i570EXXJC1
Kernelversie: 2.6.69
Buildnummer: ECLAIR.XXJCE

Ik heb de New Pc Studio gebruikt uit de link van het openingstopic van deze thread en als land België gekozen. Zodra ik m'n Spica aansloot kreeg ik al de melding dat er een update klaar stond. De Spica zelf komt blijkbaar uit Frankrijk (besteld via pixmania.be).

Ik heb thuis een screenshot van pc studio met de nummers van de oude en de nieuwe firmware (screenshot genomen om de oude versie te kennen moest ik die willen terug zetten), als je wil kan ik die vanavond online zetten. Als je graag andere bewijzen hebt mag je ze gerust vragen!

[ Voor 4% gewijzigd door Ge0force op 30-06-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Ok dat klinkt veelbelovend. Ik weet niet of het er mee te maken heeft dat je telefoon oorspronkelijk uit een ander land komt of dat je belgie als locatie hebt ingesteld. Misschien dat iemand met een nog orginele nederlandse firmware kan kijken of de update ook klaar staat als je nederland als locatie hebt gekozen?

Overigens denk ik niet dat ik nu over ga naar jce, vind je4 nu prima werken and if it ain't broke.. dont fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een echte Belgiesche versie is moet die er voor NL ook zijn,.
BNL zou samen uitkomen, lijkt me toch niet dat Belgie zo maar voor NL het maar gaat uitbrengen, of we zijn ergens deze week allemaal lekker aan het spelen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
Goodfellas schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:46:
Ik weet niet of het er mee te maken heeft dat je telefoon oorspronkelijk uit een ander land komt of dat je belgie als locatie hebt ingesteld.
Ik DENK het eerste. De firmware die ik gekregen heb is duidelijk gericht op Frankrijk: standaard taal Frans, homepage samsungmobile.fr enz... Ik kon 'm weliswaar gewoon in 't Nederlands zetten.

Edit: langs de andere kant denkt heel de wereld nog steeds dat men in België enkel Frans spreekt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ge0force op 30-06-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 07:46:
[...]
Wat bedoel je eigenlijk met verse installatie?
Gewoon een hele nieuwe installatie (dus ook de mappen op de SD-kaart) op een 'schone' Spica met 'schone' SD-kaart. Lekker 'vers' dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ge0force schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:36:
Het beste bewijs ligt hier voor m'n neus, namelijk m'n Spica die nu netjes op 2.1 draait :)

Ik lees af:

Firmwareversie: 2.1-update1
Baseband-versie: i570EXXJC1
Kernelversie: 2.6.69
Buildnummer: ECLAIR.XXJCE
En zijn bij het updaten je instellingen en geinstalleerde apps behouden of moest je opnieuw beginnen (zoals gebeurt via de ODIN-methode)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
Ik draait momenteel op JD4, maar GPS ontvangst is echt slecht met Mobile Maps aan. Ook reageert die soms niet als ik me scherm draai.
Is JE1 of JE4 aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Zidane007nl schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:25:
Ik draait momenteel op JD4, maar GPS ontvangst is echt slecht met Mobile Maps aan. Ook reageert die soms niet als ik me scherm draai.
Is JE1 of JE4 aan te raden?
Ja volgens mij zijn die beide beter. Ik had op een gegeven moment ook slechte GPS ontvangst, maar ik weet niet meer of dat nou JD1 of JD4 was. Met JE1 en JE4 heb ik in ieder geval prima bereik. JE2 zou ik overslaan omdat dat een SFR (franse provider) branded versie is. Dat betekent alleen maar meer troep die je moet weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
Dmitri schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:51:
[...]

En zijn bij het updaten je instellingen en geinstalleerde apps behouden of moest je opnieuw beginnen (zoals gebeurt via de ODIN-methode)?
Je begint volledig opnieuw alsof je het toestel pas hebt aangekocht. Mijn contacten waren gelukkig wel gesynchroniseerd met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ge0force schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:29:
[...]

Je begint volledig opnieuw alsof je het toestel pas hebt aangekocht. Mijn contacten waren gelukkig wel gesynchroniseerd met Google.
Da's jammer, maar was wel te verwachten. Dus goed onthouden wat je allemaal geinstalleerd hebt enzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dmitri schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:35:
[...]

Da's jammer, maar was wel te verwachten. Dus goed onthouden wat je allemaal geinstalleerd hebt enzo!
Gelukkig hebben we nog pen en papier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Heb nu JE4 erop gezet, werkt op het eerste gezicht wel lekker. Wel even LauncherPro erop gezet, is wel wat sneller en beter in mijn ogen. Ff kijken of ik er nog een leuk modje op kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Wat is eigenlijk het verschil tussen de flash methode die die in de start topic staat en de methode die op de website van samsung-firmwares staat?

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Ik heb echt een heel vreemd probleem met mijn Spica op JCE 2.1, hij wordt elke keer nadat ik een andere launcher heb ingesteld over de tijd slomer. Het begon met de Helixlauncher die ik vrij snel na het flashen op mijn telefoon heb geinstalleerd omdat ik niet zo te spreken ben over de Samsung interface. Na verloop van tijd werd die launcher echt tergend sloom: niet alleen het menu, maar ook applicaties bleven soms echt 10 seconden hangen en door het gehele toestel was een onacceptabele vertraging te merken. Ook had het toestel regelmatig problemen met opstarten omdat system vastliep en de sim unlocker niet verscheen. Ik dacht dus dat het aan de Helixlauncher lag, dus recent Launcher pro geïnstalleerd. De eerste dag dacht ik dat het probleem weg was: een mooiere interface afkomstig van froyo die snel werkte (zelfs het 3D menu, alles zonder taken te 'killen'), maar de tweede dag merkte ik al een degradatie in snelheid, nu zit ik weer op een onacceptabel niveau. Ik begon dus de launchers te verdenken dat ze log worden door hun cache, maar als ik bij toepassingen beheren een launcher erbij pak kan ik de cache niet wissen omdat die leeg is. Ik snap echt niet hoe het mogelijk is dat de prestaties telkens na een korte tijd achteruit gaan. Nu ben ik weer terug bij de standaard Samsung launcher en ik hoop dat die niet deze kuren vertoond, maar ik betwijfel het eerlijk gezegd.

Is er iemand anders met dit probleem en is er wat aan te doen?, zou ik de rom opnieuw moeten flashen?, is er al een nieuwere firmware dit niet deze kuren vertoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
I-Heine-I schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:28:
is er al een nieuwere firmware dit niet deze kuren vertoond?
Er is sowieso een nieuwere rom. zie samsung-firmwares. Ik heb bijvoorbeeld met JE1 geen last van wat jij beschrijft. Maar hoe weet jij zo zeker dat het aan de rom ligt? Je hebt ongetwijfeld nog software geinstalleerd staan.
golfdiesel schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:11:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de flash methode die die in de start topic staat en de methode die op de website van samsung-firmwares staat?
Niets.. exact dezelfde methode. Het enige wat in de TS extra staat is het installeren van Samsungs NPS, eigenlijk alleen zodat je de drivers installeert welke je nodig hebt in de download modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@golfdiesel Dit is, als het goed is, dezelfde: firmware downloaden naar pc, spica in downloadmodus, odin opstarten, aansluiten en go!

@ I-Heine-I Ik ben bang dat je toch even opnieuw moet flashen; ik gebruik JE4, LK2.07beta1 & een mod uit de Samdroid kitchen en dit gaat prima. Sinds ik deze configuratie gebruik heb ik zelfs geen last meer van vastlopers bij in- en uitschakelen Wifi (even afkloppen), of dat het scherm niet meer ge-unlockt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:01:
[...]

Gelukkig hebben we nog pen en papier ;)
Off makkelijker: AppMonster (Pro), en dan je apps exporteren. Mail naar jezelf, dan krijg je een mailtje met de titels, versie en een linkje naar de market van al je geïnstalleerde programma's.

* gwystyl is lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Die van mij kreeg ook via de pc studio software een upgrade naar 2.1
Ik heb hem daarna nog wel naar je4 geflasht.

Overigens stond mijn spica nieuw in de doos op spaans ingesteld dus waar die webwinkels die dingen allemaal vandaan halen is mij een raadsel...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
gwystyl schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 16:05:
[...]

Off makkelijker: AppMonster (Pro), en dan je apps exporteren. Mail naar jezelf, dan krijg je een mailtje met de titels, versie en een linkje naar de market van al je geïnstalleerde programma's.

* gwystyl is lui.
Ik gebruik Mybackup Pro. Kost een cent, maar dan heb je ook wat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Hyp Hyper schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:11:
[...]

Ik gebruik Mybackup Pro. Kost een cent, maar dan heb je ook wat. ;)
Dat dacht ik ook ja, helaas kun je net zo goed met appbrain een lijstje van je apps maken, want al je settings, savegames etc. ben je gewoon kwijt...lekkere backup, not ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Ik sta op het punt een mod toe te voegen aan mijn Spica firmware maar ik snap 1 (groot :P ) ding niet:

Eerst was het plan om de LK mod erop te zetten. Die blijkt van naam veranderd te zijn naar samdroidmod. Tot zover begrijp ik het, maar dan blijken de instructies bij het LKmod sticky veel eenvoudiger te zijn: je moet bij het flashen van de firmware enkel de LKmod bij PDA opgeven. Als ik ga kijken bij de Samdroidmod sticky staat er dit:
1.At least you must have installed LK2.02 + update, any Android 2.1 firmware (it will be completely replaced by SamdroidMod)
2.If you have had installed SamdroidMod firmware all your data must be saved, in other cases, device can have problems with booting (endless rebooting, or do not boot at all), to fix this enter Recovery, select Wipe → Wipe data/cache.
3. While you should use as a 2 partitions on the SD only ext2
4. If you had already used apps2sd, we strongly recommend reformat 2 nd partition on SD card

- Download this: SamdroidMod-1_0_3-update.zip (77.84 MB)
- Place it in root of your SD card.
- Reboot to Recovery and select “Apply any zip” -> SamdroidMod-1_0_2-update.zip
First booting will last long time, especially between logo and boot animation, don't be afraid, just wait. BUT! It's not normal, if booting lasts more than 5 minutes.
- One more reboot
Dat was dus één en al verwarring. Na even rondgespeurd te hebben op het Samdroid forum begrijp ik nu volgens mij dat LK2.02 een manier is om de software van de telefoon aan te passen vanaf de telefoon zelf.

Dus als ik het goed heb moet ik om de samdroidmod te krijgen:
1. Een firmware flashen. (XXJCE?, of werkt het ook met een nieuwere?)
2. LK2.02 installeren. (wat bedoelen ze met 'Put it to root of SD card! (mount or with help adb)'?)
3. Samdroid mod installeren met behulp van LK2.02. Klopt het dat je met LK2.02 firmwares kan flashen zonder tussenkomst van een pc? :o

Ik heb het idee dat ik nu echt een paar kapitale fouten maak, maar het gebrekkige Engels op het Samdroid forum is lastig te begrijpen en er is daar nergens een topic waar even alles gecombineerd wordt uitgelegd.

Het alternatief is gewoon LKmod als PDA flashen, voor mij lijkt het nu in elk geval alsof dat veel eenvoudiger is. Heeft Samdroidmod een groot voordeel ten opzichte van LKmod? (ik wil vooral een mod voor livewallpapers, een sneller systeem en root)

[ Voor 3% gewijzigd door I-Heine-I op 03-07-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
om het makkelijk te maken (of nog verwarrender), nog een optie:
1. Flash een firmware van je keuze (JE1 of JE4 zijn goed als basis)
2. Flash LkKernel 2.06beta4_pda als pda-gedeelte met Odin

Nu heb je root access op een verder ongewijzigd systeem. Je kan dan met ES explorer of Root Explorer bestanden/programma's uit /system/app halen die je niet wilt hebben.

Als je verder wilt modden, pak je de keuken (kitchen all in one), en kies je daar de componenten die je hebben wilt. Als je base package (één van de bovenste drie opties) neemt, heb je een pda gedeelte die een mix is van JCE en JCF volgens mij. Je kan ook 'without base package' kiezen, en dan alleen de programma's kiezen die je hebben wil. Als je alles hebt geselecteerd wat je hebben wil, druk je op de knop onderin.

Vervolgens download je Samdroidmod_update.zip. Die zet je in de root van je sd-kaart (hang je telefoon aan de computer, kies in de statusbalk voor usb koppelen en je kan hem benaderen als verwisselbare schijf).
Dan zet je de telefoon uit, en doe je de volgende toetsencombi om in de recovery te komen:
Volume down, bellen en ophangen. Ongeveer 20 sec inhouden tot je de recovery ziet.
Daar kies je 'apply any zip from sd-card'
Selecteer Samdroidmod_update.zip en bevestig met de home knop.

Het verschil met de kitchen of alleen de kernel is dat de programma's die je kiest in /system/app terecht komen in plaats van in /data/app (waar ze zouden komen als je ze los installeert uit de market). Bij de kitchen kan je ook makkelijk een andere launcher kiezen (launcherpro of adw launcher?) en een andere phone en contacts. Die laatste twee zijn lastiger later toe te voegen volgens mij.

Nog even ter info: de kitchen is eigenlijk Samdroidmod 1.2.x, en bevat LkKernel 2.05 of 2.06 of 2.07. De thread waar jij naar verwees bevat SamdroidMod 1.0.3 en LkKernel 2.0.3. Beide ouder dus. LkMod is nog ouder.

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 03-07-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
@ gwystyl: Ontzettend bedankt alvast voor de hulp. Ik denk dat het op deze manier wel gaat lukken. Zo heb ik straks een nieuwere firmware en root acces en de hele meuk d:)b .
Alleen bij dit:
om het makkelijk te maken (of nog verwarrender), nog een optie:
1. Flash een firmware van je keuze (JE1 of JE4 zijn goed als basis)
2. Flash LkKernel 2.06beta4_pda als pda-gedeelte met Odin
Moet je de pda van LK tegelijk flashen met de firmware of moet het ernaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
I-Heine-I schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 22:06:
@ gwystyl: Ontzettend bedankt alvast voor de hulp. Ik denk dat het op deze manier wel gaat lukken. Zo heb ik straks een nieuwere firmware en root acces en de hele meuk d:)b .

[...]

Moet je de pda van LK tegelijk flashen met de firmware of moet het ernaa?
Daarna. Je moet dus eerst JE1 of JE4 flashen (kan ook een andere 2.1 firmware), waarbij je alle delen invult in odin (.ops, boot, phone, pda en csc).
Dan laat je hem helemaal opstarten en vervolgens zet je hem weer uit.
Dan weer in downloadmodus, zodat je LkKernel2.06b4_pda als pda gedeelte kan flashen. Daarvoor heb je alleen de .ops en lkkernel nodig
Weer opnieuw op laten starten, en dan kan je als je wil nog verder modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
coendeurloo schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:18:
[...]

Dat dacht ik ook ja, helaas kun je net zo goed met appbrain een lijstje van je apps maken, want al je settings, savegames etc. ben je gewoon kwijt...lekkere backup, not ;)
Heb zover nog niet getest. Die worden dus niet meegenomen met een data-backup? Minder.
Maakt appbrain ook een backup of krijg je alleen een lijstje als geheugensteun?

[ Voor 9% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-07-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Hyp Hyper schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:10:
[...]

Heb zover nog niet getest. Die worden dus niet meegenomen met een data-backup? Minder.
Maakt appbrain ook een backup of krijg je alleen een lijstje als geheugensteun?
Appbrain werkt bij mij een beetje vaag. Hij maakt inderdaad een soort lijstjes, waarbij je via web aan kan geven dat je die weer wilt installeren. Om de één of andere reden loopt dat bij mij niet goed.

btw, LeshaK is druk bezig met FroYo op de Spica. Hij heeft net een filmpje gepost waarin hij laat zien dat de markt, mail en internet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
gwystyl schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:33:
[...]

Appbrain werkt bij mij een beetje vaag. Hij maakt inderdaad een soort lijstjes, waarbij je via web aan kan geven dat je die weer wilt installeren. Om de één of andere reden loopt dat bij mij niet goed.

btw, LeshaK is druk bezig met FroYo op de Spica. Hij heeft net een filmpje gepost waarin hij laat zien dat de markt, mail en internet werkt :)
Ik heb nu m'n Spica geroot (hoi hoi app2sd en live wallpapers) en zie nu bij mybackup dat ie ten eerste bij het opstarten aangeeft dat ie meer functies heeft nu de telefoon geroot is en bij het backuppen van application is nu de keuzemogelijkheid 'apps + data' erbij gekomen. Zou hij nu wel savegames meenemen?

Mooi van Froyo! Hopelijk kost die niet meer performance (zoals van 1.5 naar 2.1 enigszins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Hier is te lezen dat ie stukken sneller is dan 2.1 ; nieuws: 'Android 2.2 is 450 procent sneller dan 2.1'

Alhoewel in het filmpje 'slechts' 9 megaflops gehaald wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 10:32
HELP!
Na al die geruststellingen van jullie, besloot ik de gok te wagen en met Odin te flashen.

1 factory reset,
2 kaartjes verwijderd,
3 opstarten in download mode
4 Odin starten
5 Spica aan USB kabel

.. Odin ziet geen COM-poort, ook als ik eerst de spica aan usb hang en dan Odin start.. Geen compoort!
Als ik de spica aan de pc hang geeft ie aan dat ie het apparaat niet succesvol geinstalleerd heeft..
Heb ik een USB -> serial driver nodig?
Waar haal ik die?
Ik probeerde dit alles op XP SP3, ben nu een poging aan het wagen op een verse install van Win7, maar ook deze kan het apparaat niet succesvol installeren en heeft drivers nodig..
Ben Nu KIES aan het downloaden in de hoop dat hier een USB -> serial driver in zit.
:( :( :(
Wie kan me hierbij helpen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
usb serial drivers heb je niet nodig, dus maak je daar niet druk over.
Dat odin je spica niet vindt kan meerdere oorzaken hebben.

Je hebt de usb drivers nodig welke bij nps worden geinstalleerd.
Klein probleempje met nps is dat deze op de achtergrond een agent laat draaien, sluit deze agent via taakbeheer af en dan zal het ongetwijfeld wel werken.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 04-07-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
Thanks, ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
Odin is nu aan het flashen! :)
Heb nu NPS geinstalleerd op XP-SP3
Wat ook belangrijk was:

Zet 'USB connectie enkel voor data-opslag' UIT!!

Anders krijg je geen com-poort.
Dacht dat dit niet nodig zou zijn in download-mode, maar dat is het toch wel.

En nu.. fingers crossed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
Hoe lang duurt dat flashen? Odin is nu al 10 minuten bezig? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
10 minuten is veeeeeeel te lang. Je kan linksonder zien of je uberhaupt wel aan het flashen bent.

Kijk eens of de nps agent nog op de achtergrond draait (taakbeheer).

[ Voor 27% gewijzigd door job op 04-07-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Wat is de laatste melding die je hebt linksonder?
Bij mij blijft ie vaak hangen op 'setting up connection'. Dan gewoon opnieuw de procedure doorlopen en op een gegeven moment pakt ie 'm wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
heb em nu gestopt (16:31 min) zag in het youtube filmpje ook een progress bar in Odin en op de telefoon.
Die zag ik niet...
Dus die NPS agent moet draaien? Ik zie em niet in mijn taskmanager. Nieuwe poging.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
winand schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:32:
Dus die NPS agent moet draaien? Ik zie em niet in mijn taskmanager. Nieuwe poging.
Thanks!
Nee die moet niet draaien... die zorgt namelijk voor het probleem wat jij nu hebt.

winand.. lees eerst eens dit topic door. Alles waar jij tegenaanloopt is al tig keer beschreven door andere mensen en ook verholpen.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 04-07-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
Het lijkt te werken!
Ik heb inderdaad opnieuw het start-topic gevolgd.
Deze is veel beter dan die (ik geloof) van samsung firmwares, die had ik uitgeprint en dacht em effe snel te volgen en klaar... maar deze is verre van compleet.
Odin is nu net klaar met JD1.. :)
Ik ga er eens mee spelen ;)
Bedankt voor je snelle steun Job!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Bedankt medetweakers! Vandaag eens besloten om eindelijk te updaten. Met de topic start en alle andere info hier ging het uitstekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
heb nu JD1 op mn spica staan.
Alles lijkt prima te werken gelukkig..
Echter, widgets worden niet netjes in het 'raster' geplaatst, maar tussen twee regels in,
waardoor zowel de positie(s) erboven als eronder bezet worden.
Ook wordt het er niet overzichtelijker op..
Is hier wat aan te doen, is dit bekend bij JD1, is er een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt aan de stock launcher (Pantheon); ik zou Helix of LauncherPro nemen, die doen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Nou.. hier ook het probleem dat Vodafone data het niet doet na het modden.
JE4 gaat prima, maar met Samdroid is het over.
Bye bye App2sd, bye bye Live wallpapers. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
@robnijs: thanks, weet ik meteen wat Pantheon is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Het zit er langaam maar zeker aan te komen, Froyo voor de spica.
Er zijn wat troubles met het gebruik van wat gesloten libraries, hopelijk lossen ze dat op.

http://forum.samdroid.net/f9/android-2-2-froyo-samsung-galaxy-spica-updates-1384/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
golfdiesel schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:00:
Het zit er langaam maar zeker aan te komen, Froyo voor de spica.
Er zijn wat troubles met het gebruik van wat gesloten libraries, hopelijk lossen ze dat op.

http://forum.samdroid.net/f9/android-2-2-froyo-samsung-galaxy-spica-updates-1384/
Ik ben benieuwd. Misschien wat meer geluk met Vodafone NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Hyp Hyper schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:09:
Nou.. hier ook het probleem dat Vodafone data het niet doet na het modden.
JE4 gaat prima, maar met Samdroid is het over.
Bye bye App2sd, bye bye Live wallpapers. :(
Als je nou alleen de kernel pakt (selecteer 'without base package' en de kernel van je keuze zoals 2.07b1), en de apps die je wilt?
De base package is namelijk gebaseerd op JCE/JCF. Daarmee heb je dus nog Vodafone problemen. Als je eerst JE4 flasht en dan uit de keuken wat aanpassingen doet die je wilt, hou je JE4, maar zet je die extra apps erbij of in plaats van de originele apps.
Live wallpapers kan volgens mij nog simpeler door een launcher te installeren die dat ondersteunt (helixlauncher, launcherpro, adw launcher) en 'livewallpaper picker' te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Ik heb een vraagje, laatst zag ik namelijk iemand die de browser, myspace en al die andere 'troep' weg kon laten bij de installatie.
Nu kijk ik op Samdroid en zie dat Kitchen maar daar kan je niet de browser etc. weghalen.
Weet iemand misschien hoe dat moet? (linkje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Waar zag je dat dan? Lijkt me handig om dat aan diegene die dit voor elkaar had te vragen. :)
Ik ben het hier volgens mij nog niet tegengekomen

Wat natuurlijk altijd kan is (als je toch bezig gaat met de samdroid firmware) root access verkrijgen en de software die je niet gebruikt verwijderen.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 06-07-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een tweaker internationaal gegaan, waarom hij deze lijst niet hier gepost heeft weet ik ook niet...
http://forum.samdroid.net...hen-spica-1328/#post19349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Dat was idd de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:05:
Hier is een tweaker internationaal gegaan, waarom hij deze lijst niet hier gepost heeft weet ik ook niet...
http://forum.samdroid.net...hen-spica-1328/#post19349
Eh dat was ik dan he :).
Ik heb eerst op goed geluk wat verwijderd waarvan ik dacht dat ik er wel zonder kon zonder dat het systeem op zijn gat ging, ook naar aanleiding van wat er allemaal weggelaten was in de lightweight mod op Samdroid.

Twee posts onder mijn post heeft Markus75 een link naar een pdf gepost waarin een hele lijst met apk's staan uit een Android systeem met daarbij wat ze doen en of ze weggehaald kunnen worden of niet. Die is gebaseerd op mods van Cyanogen, maar ik neem aan dat de apk's die ook in een standaard of samsung Android systeem voorkomen hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen,
elke keer als ik de update naar 2.1 wil doen,
start mijn mobiel vanzelf opnieuw op en dan loopt ie vast bij het startscherm waar 'samsung' staat.
Is er iemand die hier raad mee weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:54:
Wie kan mij helpen,
elke keer als ik de update naar 2.1 wil doen,
start mijn mobiel vanzelf opnieuw op en dan loopt ie vast bij het startscherm waar 'samsung' staat.
Is er iemand die hier raad mee weet?
Het is normaal dat de eerste keer opstarten vrij lang duurt (enkele minuten).
Als je een custom rom van Samdroid hebt geïnstalleerd, heb je een recovery console. Als het opstarten echt niet doorgaat, kan je in de recovery console kiezen voor wipe dalvik-cache en wipe cache. Als je die beide hebt gedaan zou hij wel op moeten starten. Als dat nog niet werkt kan je wipe data/cache nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee posts onder mijn post heeft Markus75 een link naar een pdf gepost waarin een hele lijst met apk's staan uit een Android systeem met daarbij wat ze doen en of ze weggehaald kunnen worden of niet.
Oh ja dat was ik vergeten erbij te zetten ;). Ik moet wel zeggen dat ik jouw lijst handiger vind, al is ie niet zo volledig. Het is uiteindelijk nog steeds een kwestie van smaak of je de browser eraf gooit, en of je email niet gebruikt bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
@ gwystyl: Kan je misschien uitleggen hoe je die browser, myspace etc. kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
giganielsie schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:47:
@ gwystyl: Kan je misschien uitleggen hoe je die browser, myspace etc. kan verwijderen?
Met Root Explorer (niet gratis) of ES File Explorer (wel gratis maar niet zo stabiel met root-rechten) kan je programma's die je niet gebruikt (.apk en .odex) verwijderen uit /system/app. Daarvoor heb je wel root rechten nodig. Het kan zijn dat je ook nog instellingen kan verwijderen, maar ik weet niet precies waar die opgeslagen worden. Volgens mij in /data/data/<app-naam>
Die root-access kan je krijgen door eerst de firmware van je keuze te flashen met Odin, daarna LkKernel 2.06beta4_pda als pda-gedeelte in Odin flashen (verder niets, alleen de ops).

ES File Explorer werkt bij mij alleen met root rechten als je naar de instellingen gaat, root rechten aanzet (HiAPK), bestanden verwijdert en dan root-rechten weer uitzet in de instellingen. Als je dat niet gelijk weer uit zet moet je ES File Explorer opnieuw installeren of de instellingen weggooien uit /data/data/com.android.estrongs.pop of iets wat daar op lijkt. Kan zijn dat je daar ook root-rechten voor nodig hebt...
Ik heb zwaar het vermoeden dat ik iets soortgelijks al eens hier of in het gewone Spica topic heb uitgelegd, maar voor het overzicht nog maar een keer......ah: hier gwystyl in "[Samsung Galaxy Spica] Firmwares en Flas..." en hier
gwystyl in "[Samsung Galaxy Spica] Firmwares en Flas..."... kostte een halve bladzijde omhoog scrollen.

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 06-07-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Thanks voor de uitleg!!!
Straks even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dat is dus een lijst met welke software je met de hand kan verwijderen. (is hier al eens gepost)

Dat is wel wat anders dan die software bij de installatie achterwege laten (datgeen wat jij vroeg).

[ Voor 8% gewijzigd door job op 06-07-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Maakt toch niet zo heel veel uit of je het nou weglaat bij de installatie of dat je het later verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Opzich niet het scheelt alleen tijd en moeite. Waar het me om ging is dat jij vroeg om het een maar bleek later het andere te bedoelen :)

[ Voor 28% gewijzigd door job op 06-07-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
gwystyl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:50:
[...]

Als je nou alleen de kernel pakt (selecteer 'without base package' en de kernel van je keuze zoals 2.07b1), en de apps die je wilt?
De base package is namelijk gebaseerd op JCE/JCF. Daarmee heb je dus nog Vodafone problemen. Als je eerst JE4 flasht en dan uit de keuken wat aanpassingen doet die je wilt, hou je JE4, maar zet je die extra apps erbij of in plaats van de originele apps.
Live wallpapers kan volgens mij nog simpeler door een launcher te installeren die dat ondersteunt (helixlauncher, launcherpro, adw launcher) en 'livewallpaper picker' te installeren.
Aha thanks! De kitchen heb ik nog niet gebruikt. (heb de gewone mod erop gegooid)
Ik neem aan dat 'without base package' een optie daarin is. Komend weekend ga ik me er eens helemaal in verdiepen. :*)

Moet Launcher Pro met 'livewallpaper picker' dus ook gewoon op een je4 zonder meer werken? Dan ga ik daar vanavond al mee klooien. (launcher pro heb ik al draaien)

Edit: okay, het is gelukt met de kitchen. Klopt het dat het zo niet mogelijk is app2sd erbij te krijgen? (zie geen 'aanvinkmogelijkheid' daarvoor)

[ Voor 18% gewijzigd door Hyp Hyper op 06-07-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik kreeg ook met geen mogelijkhed Gmail, Market etc. ingesteld (account), maar na eers JE4 opnieuw te hebben geflashed en eerst het account te hebben ingesteld en pas daarna te modden is dat opgelost.
Nu crasht ie weer bij het syncrhoniseren. :P Ik klooi nog maar ff aan.

Edit: nu werkt het zo'n beetje. Klopt het dat bij i5700_LK2-06_beta4_PDA app2sd gewoon werkt zonder, naast de ext2 partitie te maken, instellingen te hoeven en kunnen doen? (zoals wel met samdroid tools)
Het geheugen neemt wel iets af bij het installeren van wat apps, maar volgens mij niet zoveel als te verwachten is.

[ Voor 107% gewijzigd door Hyp Hyper op 07-07-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
JE4 bevalt mij perfect icm i5700_LK2-06_beta4. Echt helemaal tevreden zo. Navigatie: sygic mobile maps 10. Heb m meerdere malen uitgebreid getest, zeer veel POI's (moest iemand ophalen bij het zwembad in ootmarsum, je kiest gewoon ootmarsum > recreatie > zwembad > tadaaa). Verder lekker snel, maar goede Open GL drivers mis ik nog wel. Wat ik leuk vind is die nieuwe launcherPro, die echt heel erg snel en stabiel werkt. Pantheon ziet er overigens wel leuk uit, maar heb ik maar weggegooid omdat het traag is.
Wat mij opvalt is dat mijn batterij nu 3 dagen meegaat! Ik gebruik geen internetverbinding maar zet eigenlijk nooit WiFi en GPS uit. Hij gaat dus echt zuiniger om met bronnen die niet gebruikt worden. Op de 1.5 hoefde ik Wifi en GPS nl niet aan te laten staan, dan slurpt hij hoe dan ook de accu in een dag leeg.
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste