Welke mod is beste voor XXJE1?
Nou... na heel veel ruzie met drivers etc. is het flashen dan toch gelukt.
Het herkennen van de Spica in downloadmode lukte alleen door NPS 1.5 AC op een netbookje te installeren waar nog nooit iets van Samsung op heeft gestaan. Daarna heb ik NPS niet opgestart, maar meteen de Spica in downloadmode eraan gehangen en hij werd meteen herkend.
In Odin had ik het bekende 'setup connection' probleem, maar dat was vrij snel opgelost na wat gepruts met diverse usb-poorten. Het lijkt wel van belang te zijn een minuutje te wachten voordat je de Spica aansluit na opgestart te zijn in downloadmode en als het niet meteen lukt de Spica eens opnieuw te starten.
Na het flashen bleef de Spica hangen bij het opstarten, maar vanaf die keer is ie goed blijven opstarten.
edit: ohja.. de rom die ik heb gedownload van Samsung Firmwares kwam niet als 'One package' zoals beschreven in de tutorial in de OP, dus ik heb de diverse onderdelen apart opgegeven en uiteraard 'one package' niet aangevinkt.
(misschien heeft iemand iets aan deze ervaringen)
Het herkennen van de Spica in downloadmode lukte alleen door NPS 1.5 AC op een netbookje te installeren waar nog nooit iets van Samsung op heeft gestaan. Daarna heb ik NPS niet opgestart, maar meteen de Spica in downloadmode eraan gehangen en hij werd meteen herkend.
In Odin had ik het bekende 'setup connection' probleem, maar dat was vrij snel opgelost na wat gepruts met diverse usb-poorten. Het lijkt wel van belang te zijn een minuutje te wachten voordat je de Spica aansluit na opgestart te zijn in downloadmode en als het niet meteen lukt de Spica eens opnieuw te starten.
Na het flashen bleef de Spica hangen bij het opstarten, maar vanaf die keer is ie goed blijven opstarten.
edit: ohja.. de rom die ik heb gedownload van Samsung Firmwares kwam niet als 'One package' zoals beschreven in de tutorial in de OP, dus ik heb de diverse onderdelen apart opgegeven en uiteraard 'one package' niet aangevinkt.
(misschien heeft iemand iets aan deze ervaringen)
[ Voor 12% gewijzigd door Hyp Hyper op 05-06-2010 18:34 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Kennen jullie deze al?
http://www.gimpsta.com/themerlo/
Kan je een HTC_IME keyboard zelf skinnen. Je kan zelfs kiezen uit presets met aanpassingen of helemaal zelf met eigen plaatjes je toetsenbord samenstellen.
Je hebt een low res en high res versie, maar ik neem aan dat de spica low res draait en dat ze met highres 800x480 wordt bedoeld.
http://www.gimpsta.com/themerlo/
Kan je een HTC_IME keyboard zelf skinnen. Je kan zelfs kiezen uit presets met aanpassingen of helemaal zelf met eigen plaatjes je toetsenbord samenstellen.
Je hebt een low res en high res versie, maar ik neem aan dat de spica low res draait en dat ze met highres 800x480 wordt bedoeld.
[ Voor 23% gewijzigd door justin_ti op 07-06-2010 14:58 ]
Ik gebruik zelf de 1.2 versie van Samdroidmod: http://forum.samdroid.net...public-05-18-2010-en-939/Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 18:31:
Welke mod is beste voor XXJE1?
Voor de mensen die het nog niet wisten: LkMod == SamdroidMod, Leshak heeft hem gerenamed ivb met de verwarring met de LKernel naming
Werkt goed, LauncherPro is lekker snel
Ik heb het probleem dat ik met JE1 vanuit mijn Spica niet meer het SD-kaartje kan formatteren. De optie licht niet op en blijft dus grijs.
Iedereen hetzelfde probleem?
Iedereen hetzelfde probleem?
Hoe heb je dat gedaan? Er staat: 1.At least you must have "LK2.02 + update" mod installed ( it will be completely replaced by SamdroidMod . Maar LK2.02 kan je toch niet installeren op de JE1?Law3raser schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:45:
[...]
Ik gebruik zelf de 1.2 versie van Samdroidmod: http://forum.samdroid.net...public-05-18-2010-en-939/
Voor de mensen die het nog niet wisten: LkMod == SamdroidMod, Leshak heeft hem gerenamed ivb met de verwarring met de LKernel naming
Werkt goed, LauncherPro is lekker snel
Is al gelukt
Hopla. Gelukt met E1.Iemand E2 al geprobeerd?
Helemaal happy met 2.1 en vodafone. Is af en toe wat trager, maar niet hinderlijk.
Helemaal happy met 2.1 en vodafone. Is af en toe wat trager, maar niet hinderlijk.
woei!
E2 heb ik net geinstalleerd. Laat die maar zitten, dat is een branded firmware van een of andere franse provider.
Weer allerlei extra zut op je spica.
Ik probeer atm mijn Spica te rooten (incl. Lk.2.02), maar k loop een beetje vast bij het volgende:
Root guide Leshak
2. Put it to root of SD card! (mount or with help adb)
Hoe moet je iets in de 'root' van de SD-kaart zetten?
Eigenlijk weet ik niet eens wat de 'root' van de SD-kaart is...
Kan iemand mij helpen?
Root guide Leshak
Eigenlijk weet ik niet eens wat de 'root' van de SD-kaart is...

Kan iemand mij helpen?
De root is gewoon het eerste wat je ziet als je je sd kaart opentmauritsm schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:30:
Ik probeer atm mijn Spica te rooten (incl. Lk.2.02), maar k loop een beetje vast bij het volgende:
Root guide Leshak
Eigenlijk weet ik niet eens wat de 'root' van de SD-kaart is...![]()
Kan iemand mij helpen?
Is het zo simpel?
Ik had verwacht dat het behoorlijk lastig iets was...
heel erg bedankt in ieder geval!
Ik had verwacht dat het behoorlijk lastig iets was...
heel erg bedankt in ieder geval!
Verwijderd
Ik vraag me af of de Samsung Galaxy Spica GT-i5700 zo'n High Capacity SD-Card van 32GB aan kan?
Iemand ervaring met HC SD? Ik hoor het graag ...
Verwijderd
heb een SDHC van 8 gb op mijn spica, doet t gewoon...Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 00:24:
Ik vraag me af of de Samsung Galaxy Spica GT-i5700 zo'n High Capacity SD-Card van 32GB aan kan?
I570EXXJE2 is nu al ongeveer 1 week uit, iemand al geprobeerd?
Hoe staat het met de sync tussen video en audio als je video's bekijkt? Dat is eigenlijk de enigste bug waar ik last van heb
(ik gebruik momenteel JD4).
edit: vergeten om het stukje boven te lezen sorry
Hoe staat het met de sync tussen video en audio als je video's bekijkt? Dat is eigenlijk de enigste bug waar ik last van heb

edit: vergeten om het stukje boven te lezen sorry

[ Voor 11% gewijzigd door Fazal-sama op 08-06-2010 00:59 ]
Nee, maar ik begrijp ook niet precies hoe je dat bedoelt..Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:46:
staan die niet bij alt + hoofdletter ?
En dat lees ik dan net als ik op het knopje 'start' heb gedrukt in Odinjob schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:44:
E2 heb ik net geinstalleerd. Laat die maar zitten, dat is een branded firmware van een of andere franse provider.
Edit: hmm toch maar JE1 er achteraan geflasht.E2 is inderdaad branded, een SFR firmware. Compleet met rode icoontjes in Pantheon en een nutteloze Find&Go.
[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 08-06-2010 08:49 ]
Verwijderd
Dat had ik inderdaad ook geprobeerd, maar het kan inderdaad niet.. mijn eerste oplossing was SwiftKey (kan de apk wel ff uploaden als je wil), maar beter nog is Better Keyboard. Die doet alles, en je kunt aardig wat customizen!Lampie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 07:35:
[...]
Nee, maar ik begrijp ook niet precies hoe je dat bedoelt..
Toch hoop ik dat een volgende firmware wel weer support heeft voor speciale tekens in het standaard Android toetsenbord.
Wat zijn jullie bevindingen van de snelheid van JE1 en JD4?
Ik heb er nu JE1 op maar soms reageert die echt heeeeeeeeeeeeeel slecht!!! en na een uur ofzo doet die het weer goed.
Ik heb JD4 nog niet op mijn Spica gehad dus wil ik graag wat bevindingen van jullie.
Ik heb er nu JE1 op maar soms reageert die echt heeeeeeeeeeeeeel slecht!!! en na een uur ofzo doet die het weer goed.
Ik heb JD4 nog niet op mijn Spica gehad dus wil ik graag wat bevindingen van jullie.
Heb JD4 een tijdje gehad, en draaide redelijk goed. Snel maar sabiliteit kon iets beter (oa zelden spontane reboots).giganielsie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:10:
Wat zijn jullie bevindingen van de snelheid van JE1 en JD4?
Nu draait mijn Spica SamdroidMod 2.03, dit is de beste ervaring tot op heden. Snel en bijzonder stabiel.
Minpunt bij alle 2.1 firmwares die ik voorlopig geprobeerd hebt:
- Exchange koppeling werkt niet (Error: Voor deze Exchange ActiveSync-server zijn beveilingingsfuncties nodig die uw telefoon niet ondersteunt)
- Na gebruik van de camera loopt cpu constant tegen 100% (dit zorgt dat battery sneller leeg loopt).
De maker van SamdroidMod vindt JC1 voorlopig de beste.
Waar kan je Samdroidmod 2.03 eigenlijk vinden?
Ik heb op dat forum gezocht maar niks kunnen vinden.
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 21:04
:strip_exif()/u/142128/crop65f05ddf03716.gif?f=community)
Eventjes een kort vraagje. Als ik de tutorial volg in de TS... Kan ik daarna nog connecten met NPS? Ik wil namelijk alles in NPS backuppen en daarna weer terugplaatsen...
Of is een andere tool handiger/gemakkelijker?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Hmm.. ik heb eigenlijk nog geen echte performanceproblemen gehad met JE1. Alles loopt vloeiend.giganielsie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:10:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen zware gebruiker ben en vooral simpele appjes draai. (geen heftige games bv)
Verwijderd
Een volgroeide internetter gooit de term even door googlegiganielsie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:27:
Waar kan je Samdroidmod 2.03 eigenlijk vinden?
maar hier dus:
http://forum.samdroid.net/f28/
Eerst lk2.02 + update installeren (uitleg is degelijk)
Daarna met kitchen de samdroid samenstellen en downloaden
ps: Recovery mode start je op zoals download mode maar met: vol down + opnemen + opstarten
(dus niet met camera maar met opnamen)
Sorry maar heb dit topic een tijd niet meer gevolgt. Ik begrijp dat samsung nog steeds (zucht) geen officiele update doet naar 2.1 
Aangezien de nieuwe navigatie alleen werkt vanaf 1.6 moet ik toch maar es upgraden
(dus mijn vraag eigenlijk:)
Welke firmware werkt nou gewoon 100% goed?
Aangezien de nieuwe navigatie alleen werkt vanaf 1.6 moet ik toch maar es upgraden
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Als je er verder niets aan wilt modden lijkt JCF me de beste keuze, maar JE1 doet het ook prima. Beide zijn ook een goede basis voor mods.Mattie112 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:22:
Sorry maar heb dit topic een tijd niet meer gevolgt. Ik begrijp dat samsung nog steeds (zucht) geen officiele update doet naar 2.1
Mja, ik ga vooral updaten omdat ik gebruik wil maken van de navigatie optie 
ik ga JCF even downloaden dus
edit:
even => wat een trage site zeg waar samsung-firmwares upload
(ja of je moet betalen :x)
edit2:
updating
edit3:
Klaar, ging lekker snel
nou mn backup terug zetten en es kijken hoe het bevalt
ik ga JCF even downloaden dus
edit:
even => wat een trage site zeg waar samsung-firmwares upload
(ja of je moet betalen :x)
edit2:
updating
edit3:
Klaar, ging lekker snel
nou mn backup terug zetten en es kijken hoe het bevalt
[ Voor 53% gewijzigd door Mattie112 op 09-06-2010 18:17 ]
Verwijderd
heb mn phone er nu net aanhangen voor een 2.1 flash, vond het nu wel eens tijd worden.. als samsung niet zelf ermee komt, dan maar op deze manier...
hoe lang duurde het flashen bij jou dan?? bij mij is ie al 9min bezig
hoe lang duurde het flashen bij jou dan?? bij mij is ie al 9min bezig

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 18:47 ]
Flashen zelf duurt hooguit een minuut of 2.
Daarna moet je spica uiteraard nog rebooten (2maal) en de firmware uitpakken... dat duurt langer dan het flash gebeuren.
Daarna moet je spica uiteraard nog rebooten (2maal) en de firmware uitpakken... dat duurt langer dan het flash gebeuren.
[ Voor 66% gewijzigd door job op 09-06-2010 18:54 ]
Zeker weten dus dat je wel aan het flashen bent?
Op je spica moet bij downloading wel het balkje bewegen.. anders is het ding niets aan het doen.
Kijk eens bij taakbeheer of de nps agent toevallig nog draait?
Als dat zo is dan kan je wachten tot je een ons weegt
Op je spica moet bij downloading wel het balkje bewegen.. anders is het ding niets aan het doen.
Kijk eens bij taakbeheer of de nps agent toevallig nog draait?
Als dat zo is dan kan je wachten tot je een ons weegt
[ Voor 29% gewijzigd door job op 09-06-2010 18:54 ]
Verwijderd
haha dankje, ik keek bij toepassingen maar dat staat bij processen...
EDIT: nu die agent afgesloten, heb ik nu de boel verkloot?
of springt ie straks over op flashen??
EDIT: nu die agent afgesloten, heb ik nu de boel verkloot?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 19:05 ]
(off-topic)
hoe verander je die 4 standaard icoontjes?
(bellen, sms, contacten en browser)
er gebeurt niks als ik ze 'ingedrukt' houd
edit:
hij was na een minuut of 10 zeker klaar
@qgem1992
als ie nog nix gedownload heeft is er nog niks verkloot, ik zou het even opnieuw proberen.
edit:
hij was na een minuut of 10 zeker klaar
@qgem1992
als ie nog nix gedownload heeft is er nog niks verkloot, ik zou het even opnieuw proberen.
[ Voor 37% gewijzigd door Mattie112 op 09-06-2010 19:07 ]
Ik zou dat doen ja, als er verder nog niks gebeurt is (en dat balkje helemaal leeg is)
en? lukt het nu wel?
Verwijderd
nee nu herkent mn laptop de usb device niet meer
kan de spica gewoon helemaal uit ? of crash ik dan mn phone?
zou niet weten waarom niet. Ik had het ook toen ik die samsung update deed (1 van de eerste was ik toen ;p)
dat failde ook 100x en mn telefoon is niet stuk gegaan
dat failde ook 100x en mn telefoon is niet stuk gegaan
Verwijderd
oki thanks probeer ik dat nog ff 
echt vaag.. ik heb precies gedaan wat er staat, ok die agent staat er nu niet meer, en nog download ie niets, heb SD en SIM eruit, toestel in DL, Odin in admin geopent.. er begint gewoon geen enkel balkje te downloaden
echt vaag.. ik heb precies gedaan wat er staat, ok die agent staat er nu niet meer, en nog download ie niets, heb SD en SIM eruit, toestel in DL, Odin in admin geopent.. er begint gewoon geen enkel balkje te downloaden
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 19:43 ]
In odin moet eerst de compoort geel worden. Dan wordt het ding goed herkend. Als dat niet zo is, usb kabel eruit, en er weer in. Is het geel, dan kan je op start drukken.
Verwijderd
ja d'r kwam een code in dat blokje: COM-4 ofzo
ik download wel even een andere firmware, misschien dat dat helpt
ik download wel even een andere firmware, misschien dat dat helpt
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 19:54 ]
ik heb ook gedaan wat er stond en dat werkt prima hier 
miss even rebooten zodat nps enzo echt uit is?
miss even rebooten zodat nps enzo echt uit is?
[ Voor 3% gewijzigd door Mattie112 op 09-06-2010 19:57 ]
Verwijderd
ja hehe
heb nu de JCE3 gebruikt, deze doet het wel, zal wel aan de firmware gelegen hebben denk ik, nog bedankt voor je support
JCE3? welke is dat? die zie ik niet staan @ samsung-firmwares
Verwijderd
die ook in het voorbeeld is gebruikt
nu met het volgende probleem... mn mobiel internet...
hij zegt dat er geen netwerk is..
nu met het volgende probleem... mn mobiel internet...
hij zegt dat er geen netwerk is..
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 20:21 ]
(volgesmij is dat zonder '3' maargoed dan vat ik het
)
ik heb de JCF gebruikt btw
so far werkt ie prima
alleen nog es kijken hoe ik die 4 standaard dingen kan changen
ik heb de JCF gebruikt btw
so far werkt ie prima
alleen nog es kijken hoe ik die 4 standaard dingen kan changen
Verwijderd
oh kan wel kloppen, anyway, weet je misschien hoe ik mn mobiel internet etc. weer aan de praat krijg? kan alleen via WiFi atm :\
internet regel je door de apn met de hand toe te voegen.
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 21:04
:strip_exif()/u/142128/crop65f05ddf03716.gif?f=community)
Iemand een goede suggestie nog?Touchdomex schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:38:
Eventjes een kort vraagje. Als ik de tutorial volg in de TS... Kan ik daarna nog connecten met NPS? Ik wil namelijk alles in NPS backuppen en daarna weer terugplaatsen...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb Pandahome erop gejast (meteen meer homescreens), maar ik meen me te herinneren dat je het scherm met de apps moet openen, dan via menu bewerken kiezen en dan de 4 standaard icoontjes wegslepen.Mattie112 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:03:
In elk geval vond ik het irritant dat m'n homescreen kleiner werd door die meuk.
Ja inderdaad, bedankt!Hyp Hyper schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:43:
[...]
Ik heb Pandahome erop gejast (meteen meer homescreens), maar ik meen me te herinneren dat je het scherm met de apps moet openen, dan via menu bewerken kiezen en dan de 4 standaard icoontjes wegslepen.
In elk geval vond ik het irritant dat m'n homescreen kleiner werd door die meuk.
(wel jammer dat als je ze weghaalt, die 'balk' er nog staat
[ Voor 6% gewijzigd door Mattie112 op 09-06-2010 21:22 ]
Vandaar Pandahome.Mattie112 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:22:
[...]
Ja inderdaad, bedankt!
(wel jammer dat als je ze weghaalt, die 'balk' er nog staat
Die lijkt het meest op de originele imo. En dan met een hoop extra functionaliteit.
Ik ga dr es naar kijken, bedankt voor de tip
Werkt in 'JCF' de gps-ontvanger?
Of hij werkt niet bij mij, of het duurt gigantisch lang
Of hij werkt niet bij mij, of het duurt gigantisch lang
Volgens mij is de GPS gewoon heel slecht (zie ook eerdere posts in dit topic).. Ik zelf heb ook dat probleem. Echter als je buiten staat dan werkt het meestal wel...
Ik ben geen fan van de GPS in de Spica.. Maar daar kan ik geloof ik niets aan doen. Waar ik wel fan van ben is de 2.1 die mijn toestel opeens wel beter maakt.
Overigens ik kreeg een keurig mailtje van Samsung dat de upgrade er gewoon is plus een complete beschrijving hoe ik moet update... Gelukkig had ik dat allemaal al gedaan en was mijn 1.5 nog altijd up to date..
Ik ben geen fan van de GPS in de Spica.. Maar daar kan ik geloof ik niets aan doen. Waar ik wel fan van ben is de 2.1 die mijn toestel opeens wel beter maakt.
Overigens ik kreeg een keurig mailtje van Samsung dat de upgrade er gewoon is plus een complete beschrijving hoe ik moet update... Gelukkig had ik dat allemaal al gedaan en was mijn 1.5 nog altijd up to date..

Jah, post dat mailtje effe, ben wel benieuwd
Ik heb ook vandaag een mailtje terug gehad van samsung.
Maar waar ze het vandaan halen dat 2.1 beschikbaar is
Hier het mailtje
Geachte heer/mevrouw,
Wij begrijpen uit uw e-mail dat u meer informatie wilt ontvangen over het updaten van uw Samsung Galaxy Spica I5700.
Op dit moment is er een update voor uw Samsung Galaxy Spica naar Android 2.1 beschikbaar. U kunt deze update uitvoeren via New PC Studio.
Na het installeren van deze software, kunt u het toestel aansluiten op uw computer.
Het programma zal in dit geval aangeven dat uw toestel gevonden is.
Rechtsonder in beeld ziet u een icoon die bestemd is voor het updaten van uw toestel.
Hier klikt u op en u kunt ervoor kiezen om de update uit te voeren.
Mocht uw toestel niet herkend worden door het programma, willen wij u adviseren om een instelling in het toestel te controleren.
U dient hiervoor op het toestel naar Instellingen > Extra instellingen > USB voor Massaopslag te gaan.
De optie voor het instellen voor alleen massaopslag, dient uitgevinkt te zijn.
Hierna kunt u het toestel nogmaals verbinden met de computer
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Samantha Schnitzler
Samsung Electronics Benelux BV
Maar waar ze het vandaan halen dat 2.1 beschikbaar is
Hier het mailtje
Geachte heer/mevrouw,
Wij begrijpen uit uw e-mail dat u meer informatie wilt ontvangen over het updaten van uw Samsung Galaxy Spica I5700.
Op dit moment is er een update voor uw Samsung Galaxy Spica naar Android 2.1 beschikbaar. U kunt deze update uitvoeren via New PC Studio.
Na het installeren van deze software, kunt u het toestel aansluiten op uw computer.
Het programma zal in dit geval aangeven dat uw toestel gevonden is.
Rechtsonder in beeld ziet u een icoon die bestemd is voor het updaten van uw toestel.
Hier klikt u op en u kunt ervoor kiezen om de update uit te voeren.
Mocht uw toestel niet herkend worden door het programma, willen wij u adviseren om een instelling in het toestel te controleren.
U dient hiervoor op het toestel naar Instellingen > Extra instellingen > USB voor Massaopslag te gaan.
De optie voor het instellen voor alleen massaopslag, dient uitgevinkt te zijn.
Hierna kunt u het toestel nogmaals verbinden met de computer
Met vriendelijke groet,
Samantha Schnitzler
Verwijderd
Ik probeer mijn spica I5700 te flashen, ik heb hiervoor alles gevonden wat nodig is.
Het lukt echter niet omdat mijn telefoon niet in de downloadmodus komt.
De telefoon staat uit, ik start 'm op met volumelaag knop, ok knop en aan/uit knop.
Heb vervolgens geprobeerd met volumelaag, camera en aan/uit knop.
Toestel instellingen:
Instellingen -> Toepassingen ->Ontwikkeling -> vink "USB fouten opsporen" aan.
Instellingen -> over het toestel -> extra instellingen -> vink "enkel massaopslag" uit.
Na wat proberen lukt het me nog steeds niet, batterij heb ik al een aantal keren eruit gehaald. Kwartiertje later weer geprobeerd maar nog steeds geen resultaat.
bedankt alvast!
Het lukt echter niet omdat mijn telefoon niet in de downloadmodus komt.
De telefoon staat uit, ik start 'm op met volumelaag knop, ok knop en aan/uit knop.
Heb vervolgens geprobeerd met volumelaag, camera en aan/uit knop.
Toestel instellingen:
Instellingen -> Toepassingen ->Ontwikkeling -> vink "USB fouten opsporen" aan.
Instellingen -> over het toestel -> extra instellingen -> vink "enkel massaopslag" uit.
Na wat proberen lukt het me nog steeds niet, batterij heb ik al een aantal keren eruit gehaald. Kwartiertje later weer geprobeerd maar nog steeds geen resultaat.
bedankt alvast!
3 tips..
- Gebruik de juiste knoppen (dus niet de combinatie die jij gebruikt). Dus wel: Voldown+Cam+Power
- Doe dit terwijl je spica niet aan je pc hangt
- Houd de drie knoppen vast totdat je het downloading schem ziet.
edit:
Even voor de zekerheid.. dat downloading heb je nodig indien je via oding wilt gaan flashen.
Ga je via pc studio flashen dan hoef je niet in de download mode te komen.
- Gebruik de juiste knoppen (dus niet de combinatie die jij gebruikt). Dus wel: Voldown+Cam+Power
- Doe dit terwijl je spica niet aan je pc hangt
- Houd de drie knoppen vast totdat je het downloading schem ziet.
edit:
Even voor de zekerheid.. dat downloading heb je nodig indien je via oding wilt gaan flashen.
Ga je via pc studio flashen dan hoef je niet in de download mode te komen.
[ Voor 43% gewijzigd door job op 10-06-2010 21:27 ]
Net nog eens even gekeken, maar er staat geen nieuwe update klaar. Allen de bekende update van 1.5fransf schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:54:
Ik heb ook vandaag een mailtje terug gehad van samsung.
Maar waar ze het vandaan halen dat 2.1 beschikbaar is![]()
Hier het mailtje
,,,
[ Voor 60% gewijzigd door Goodfellas op 10-06-2010 21:39 ]
Verwijderd
Helaas de voorgestelde manier geeft geen resultaat.
Via de update van samsung komt de installatie niet verder dan het uitpakken van binary bestanden. Na een half uur wachten..... vandaar dat ik het nu zo wil gaan proberen.
Nog andere mogelijkheden voor de downloadmodus?
Via de update van samsung komt de installatie niet verder dan het uitpakken van binary bestanden. Na een half uur wachten..... vandaar dat ik het nu zo wil gaan proberen.
Ook ik heb problemen om de spica in downloadmodus te krijgen. Volgens de handleiding van samsung-firmwares gebruik ik de juiste knoppen combi, maar wat ik ook doe (kort, lang ingedrukt houden) het werkt gek genoeg niet. Zou er iets in die toetsen combi zijn veranderd of ben ik gewoon stom?
Kijk eens een paar posts hoger. Of gebruik de search, is al vaak genoemdkarimov schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:52:
Ook ik heb problemen om de spica in downloadmodus te krijgen. Volgens de handleiding van samsung-firmwares gebruik ik de juiste knoppen combi, maar wat ik ook doe (kort, lang ingedrukt houden) het werkt gek genoeg niet. Zou er iets in die toetsen combi zijn veranderd of ben ik gewoon stom?
De handleiding klopt niet, op samsung-firmware zelf staat ook de juiste combinatie (op de pagina waar de firmwares staan).
Zie topic de topicstart.Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:42:
Helaas de voorgestelde manier geeft geen resultaat.
Die download mode is voor als je odin gebruikt.
Als je pc studio wilt gebruiken moet je je telefoon gewoon starten. Tevens heb je niets aan pc studio.. je zal dan nog steeds met 1.5 blijven zitten. De officiele 2.1 update is voor NL gewoon nog niet uit.
[ Voor 46% gewijzigd door job op 10-06-2010 23:35 ]
JE4 is in mijn optiek niet heel veel beter dan JE1... wel kan ik ineens NOS teletekst weer gewoon uit de market downloaden. Ik heb wel het idee dat de 3d drivers iets aangepast zijn... als ik mijn scherm kantel bij het bekijken van de favorieten in de browser, dan werkt dat iets beter dan het deed.Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:20:
Wat zijn jullie ervaringen met JE2 en JE4 wat is er beter dan JE1
Overigens heb ik wel een hoop gedoe met de GPS ontvangst... dat lijkt echt voor geen meter te functioneren in JE4... maar goed... in JE1 had ik ook niet echt een soepele GPS ontvangst....
Survival of the W-est
Verwijderd
Welke 2.1 firmware is erg stabiel en werkt met vodafone 3g? en welke mod gebruik je bij die firmware?
Verwijderd
Ik heb de JE2 geflashed, performances ziet er goed uit. Alleen blijft het autosync-logo continu in beeld staan ook al staat hij nu uitgeschakeld. Batterij is nu al wel bijna leeg (<30% na 4 uur...)
GPS heeft tot op heden geen ontvangst.
Vanavond maar JE1 proberen.
Na 6 uur was de batterij volledig plat. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad? Nadat de batterij <30% kwam heb ik alles wat maar energie slurpt uitgezet (autosync, gps, wifi, bluetooth).
Natuurlijk geen oplader bij me opt werk dus wachten tot vanavond.
GPS heeft tot op heden geen ontvangst.
Vanavond maar JE1 proberen.
Na 6 uur was de batterij volledig plat. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad? Nadat de batterij <30% kwam heb ik alles wat maar energie slurpt uitgezet (autosync, gps, wifi, bluetooth).
Natuurlijk geen oplader bij me opt werk dus wachten tot vanavond.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 13:12 ]
Vanaf JE1 werkt vodafone, oudere versies niet.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:15:
Welke 2.1 firmware is erg stabiel en werkt met vodafone 3g? en welke mod gebruik je bij die firmware?
@ job
dank voor het duwtje in de goede richting. zal de volgende keer eens verder kijken dan mijn neus lang is. Intussen draait 2.1 prima, alleen heb ik met Hi een mindere 3g ontvangst, maar daar zal vast ook wel een oplossing voor te vinden zijn.
dank voor het duwtje in de goede richting. zal de volgende keer eens verder kijken dan mijn neus lang is. Intussen draait 2.1 prima, alleen heb ik met Hi een mindere 3g ontvangst, maar daar zal vast ook wel een oplossing voor te vinden zijn.
Verwijderd
Ik heb JE1 op m'n spica gezet + LK2.02 root + SamdroidMod v 1.0.3
Maar nu doet m'n internet het niet meer wat ik eingelijk best raar vind omdat vodafone op JE1 zou werken.
Wat ik heb gedaan :
1. Install JE1
2. Install LK2.02
3. Go to recovery
4. Wipe data/cache!!!!
5. Install SamdroidMod
Kan iemand me helpen ?
Alvast bedankt
Maar nu doet m'n internet het niet meer wat ik eingelijk best raar vind omdat vodafone op JE1 zou werken.
Wat ik heb gedaan :
1. Install JE1
2. Install LK2.02
3. Go to recovery
4. Wipe data/cache!!!!
5. Install SamdroidMod
Kan iemand me helpen ?
Alvast bedankt
Ik neem aan dat je wel de APN juist hebt ingesteld?Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:41:
Ik heb JE1 op m'n spica gezet + LK2.02 root + SamdroidMod v 1.0.3
Wat ik heb gedaan :
1. Install JE1
2. Install LK2.02
3. Go to recovery
4. Wipe data/cache!!!!
5. Install SamdroidMod
Kan iemand me helpen ?
Alvast bedankt
Verwijderd
Bedankt voor je reactie , dit zijn de instellingen:Hyp Hyper schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:45:
[...]
Ik neem aan dat je wel de APN juist hebt ingesteld?
APN: live.vodafone.com
Name: Vodafone Internet
APN: live.vodafone.com
Proxy: 192.168.251.150
Port: 8799
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: <Not set>
MMSC: mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: <Not set>
MMS port: <Not set>
MCC: 204
MNC: 04
APN type: Internet
Beveiliging : PAP
EDIT: Heeft iemand JE1 + een goeie mod werkend met vodafone??
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2010 21:07 ]
Als je je MMS data invult, zou ik ook de proxy en port invullen: 192.168.251.150:8799
En APN type: Internet+MMS
[ Voor 15% gewijzigd door El_Bandito op 13-06-2010 10:12 ]
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Verwijderd
Ik heb ook proxy en port gedaan maar niet aan elkaar ?El_Bandito schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:12:
Als je je MMS data invult, zou ik ook de proxy en port invullen: 192.168.251.150:8799
Hoeft ook niet aan elkaar.
edit:
om je nog even te helpen.
download apn backup & restore uit de market (via je wireless).
Download dit bestand, zet de folder die erin zit in de root van je sd kaart.
Start apn backup & restore
kies voor delete apns (dan verwijder je alle apns die met de JE1 rom meekomen (allerlei buitenlandse providers en heb je toch niet nodig.)).
Kies dan voor restore apn en vink vodafone.xml aan.
schakel je wireless uit even wachten en je hebt verbinding.
Heb je geen wireless, pak dan hier de apk van apn backup & restore.
edit:
kies voor delete apns (dan verwijder je alle apns die met de JE1 rom meekomen (allerlei buitenlandse providers en heb je toch niet nodig.)).
[ Voor 100% gewijzigd door job op 13-06-2010 15:48 ]
Verwijderd
Bedankt ik ga het nu proberen ik laat je het zo weten!job schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:21:
Hoeft ook niet aan elkaar.
edit:
EDIT: Hij werkt niet Pff ik word echt helemaal gek weet je nog een andere optie ??
Ik heb echt precies gedaan wat er boven stond . Toch bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 19:33 ]
Raar. Misschien dat die mod iets raars doet of wat stuk maakt. je1 was ook de eerste firmware die met vodafone werkt. Vrees dat je dan wellicht eerst zonder die mod aan de slag moet.
Verwijderd
Job zonder mod werkt ie dankjejob schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:09:
Raar. Misschien dat die mod iets raars doet of wat stuk maakt. je1 was ook de eerste firmware die met vodafone werkt. Vrees dat je dan wellicht eerst zonder die mod aan de slag moet.
Welke mod gebruik jij eingelijk?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 20:11 ]
Even een vraagje:
Als de telefoon een tijdje op stand-by staat, gaat de wifi verbinding uit. Is er ergens een instelling van dat het altijd aan blijft? Of een app?
Edit: Al gevonden in een ander topic
Toch eerst even de zoekknop gebruiken
Als de telefoon een tijdje op stand-by staat, gaat de wifi verbinding uit. Is er ergens een instelling van dat het altijd aan blijft? Of een app?
Edit: Al gevonden in een ander topic

[ Voor 20% gewijzigd door giganielsie op 13-06-2010 20:22 ]
Geen mod. Had ik nooit zin in.Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:10:
Welke mod gebruik jij eingelijk?
En omdat ik vodafone heb kan ik er ook niet aan beginnen voorlopig als ik jouw verhaal zo hoor
[ Voor 6% gewijzigd door job op 14-06-2010 21:33 ]
Heeft iemand Exchange sync aan de praat?
Ik heb reeds een vijftal firmwares geprobeerd, maar bij geen enkele werkt exchange koppeling. (Error: Voor deze Exchange ActiveSync-server zijn beveilingingsfuncties nodig die uw telefoon niet ondersteunt)
Via Outlook Web Access (webmail) staat een Android device onder Mobile Devices, maar blijkbaar is er een security probleem. (Alle SSL-certificaten accepteren staat aan op mijn Spica).
Ik heb reeds een vijftal firmwares geprobeerd, maar bij geen enkele werkt exchange koppeling. (Error: Voor deze Exchange ActiveSync-server zijn beveilingingsfuncties nodig die uw telefoon niet ondersteunt)
Via Outlook Web Access (webmail) staat een Android device onder Mobile Devices, maar blijkbaar is er een security probleem. (Alle SSL-certificaten accepteren staat aan op mijn Spica).
Vandaag had ik een mailtje terug van samsung over 2.1 aangezien het bij mij ook niet werkt.
Ik heb wel een Nederlands toestel.
Hier het mailtje van samsung:
Geachte heer,
Wij willen u adviseren om telefonisch contact met ons op te nemen. Wij zullen u het adres geven van één van onze "Premium points".
U kunt dit punt bezoeken om uw toestel te laten controleren. Indien zij het niet ter plaatsen voor u kunnen oplossen, sturen zij het toestel door naar het reparatie centrum.
Hoogstwaarschijnlijk dient de software opnieuw op uw toestel geplaatst te worden. Indien het Premium Point deze software niet heeft, kan die inhouden dat zij het toestel op dienen te sturen.
Wij zijn te bereiken op het telefoonnummer (NL) 0900-SAMSUNG(0900-7267864) of (BE) 02/2012418.
Met vriendelijke groet,
Samantha Schnitzler
Hier het mailtje van samsung:
Geachte heer,
Wij willen u adviseren om telefonisch contact met ons op te nemen. Wij zullen u het adres geven van één van onze "Premium points".
U kunt dit punt bezoeken om uw toestel te laten controleren. Indien zij het niet ter plaatsen voor u kunnen oplossen, sturen zij het toestel door naar het reparatie centrum.
Hoogstwaarschijnlijk dient de software opnieuw op uw toestel geplaatst te worden. Indien het Premium Point deze software niet heeft, kan die inhouden dat zij het toestel op dienen te sturen.
Wij zijn te bereiken op het telefoonnummer (NL) 0900-SAMSUNG(0900-7267864) of (BE) 02/2012418.
Met vriendelijke groet,
Samantha Schnitzler
Wat bedoel je precies met "het werkt niet"fransf schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:17:
Vandaag had ik een mailtje terug van samsung over 2.1 aangezien het bij mij ook niet werkt.
*knip*
Je kan geen nieuwe firmware flashen? Telefoon niet herkend?
Wat heb je allemaal reeds geprobeerd?
Ik wil gewoon de orginele van samsung zelf hebben.
Samsung zegt dat die gewoon beschikbaar is via PC studio. Helaas is dat niet het geval (1.5 update staat erop).
Ben al paar dagen aan mailen geweest hoe dit nou zit en nu zeggen ze inene dat je naar een servicepoint moet of hem laten opsturen voor de 2.1 orginele samsung software.
Samsung zegt dat die gewoon beschikbaar is via PC studio. Helaas is dat niet het geval (1.5 update staat erop).
Ben al paar dagen aan mailen geweest hoe dit nou zit en nu zeggen ze inene dat je naar een servicepoint moet of hem laten opsturen voor de 2.1 orginele samsung software.
Die 2.1 van samsung is er voor Nederland gewoon nog niet.
Wat die pipo's bij de samsung helpdesk ook zeggen, hij is er niet.
Wat die pipo's bij de samsung helpdesk ook zeggen, hij is er niet.
[ Voor 6% gewijzigd door job op 16-06-2010 09:27 ]
Hoi,
ik heb sinds gisteren 2.1 op mijn spica gezet (I570EXXJE4). Allemaal mooi, nieuwe versie google maps + navigatie etc. Alleen 3g werkt niet meer. Ik krijg wel het symbooltje voor 3g (en soms een 'H') in beeld maar ik kan dan geen verbinding krijgen met wat voor ip-adres dan ook. GPRS werkt wel.
Ik heb dus wel 3g bereik maar het lijkt er op alsof ik geen contact kan krijgen met de server. Zou t-mobile actief mensen weren die geen officiele firmware hebben? Ik bedoel, T-mobile heeft zelf ook 2.1 toestellen in zijn assortiment volgens mij.
En de onofficiele firmwares zijn volgens mij wel geschikt voor 3g want mensen met KPN hebben geen problemen. Dus ergens moet er iets niet compatible zijn tussen deze 2.1 versie en t-mobile. Bewust of onbewust.
Iemand enig idee?
Ik heb een t-mobile abo en ik heb al verschillende APN settings geprobeerd maar geen van allen helpen.
Ik heb nu de volgende settings:
Naam: T-Mobile NL
APN: smartsites.t-mobile
Gebruikersnaam: *
Wachtwoord: *
Server: *
MMSC: http://t-mobilemms
MMS-proxy: 010.010.010.011
MMS-poort: 8080
MNC: 16
APN-type: internet + mms
ik heb sinds gisteren 2.1 op mijn spica gezet (I570EXXJE4). Allemaal mooi, nieuwe versie google maps + navigatie etc. Alleen 3g werkt niet meer. Ik krijg wel het symbooltje voor 3g (en soms een 'H') in beeld maar ik kan dan geen verbinding krijgen met wat voor ip-adres dan ook. GPRS werkt wel.
Ik heb dus wel 3g bereik maar het lijkt er op alsof ik geen contact kan krijgen met de server. Zou t-mobile actief mensen weren die geen officiele firmware hebben? Ik bedoel, T-mobile heeft zelf ook 2.1 toestellen in zijn assortiment volgens mij.
En de onofficiele firmwares zijn volgens mij wel geschikt voor 3g want mensen met KPN hebben geen problemen. Dus ergens moet er iets niet compatible zijn tussen deze 2.1 versie en t-mobile. Bewust of onbewust.
Iemand enig idee?
Ik heb een t-mobile abo en ik heb al verschillende APN settings geprobeerd maar geen van allen helpen.
Een manier om de desbetreffende rom uit te sluiten is door een andere te testen.
Probeer het eens met JE1.
Probeer het eens met JE1.
Dit is het internet abo voor de Iphone.foobalicious schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:25:
Hoi,
Iemand enig idee?
Voor de niet Iphones zijn de APN gegevens:
Naam: T-Mobile
APN: Internet
Gebruikersnaam: tmobile
Wachtwoord: tmobile
de rest heb ik niet ingesteld.
hmm..dat is apart. Ik heb de gegevens overgenomen van iemand die een G1 gebruikt, geen IPhone. Zijn die gegevens niet generiek? Zo niet dan zou dat dus betekenen dat T-Mobile filtert op hardware of firmware?Deadsy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:08:
[...]
Dit is het internet abo voor de Iphone.
Voor de niet Iphones zijn de APN gegevens:
Naam: T-Mobile
APN: Internet
Gebruikersnaam: tmobile
Wachtwoord: tmobile
de rest heb ik niet ingesteld.
Ik ga ze eens proberen.
T-Mobile 3G werkt gewoon op mijn Spica met JE1
Ik ben wel benieuwd hoe ie het gaat doen als ik m'n Vodafone data abo krijg bij m'n company sim.
Ik ben wel benieuwd hoe ie het gaat doen als ik m'n Vodafone data abo krijg bij m'n company sim.
heb die wat jij gepost hebt ook gevonden toen ik het bij mijn Spica moest instellen maar kreeg het niet aan het werk (niet bij 2.1 en ook niet bij de originele 1.5).foobalicious schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:36:
[...]
hmm..dat is apart. Ik heb de gegevens overgenomen van iemand die een G1 gebruikt, geen IPhone. Zijn die gegevens niet generiek? Zo niet dan zou dat dus betekenen dat T-Mobile filtert op hardware of firmware?
Ik ga ze eens proberen.
De site van T-Mobile zelf is waardeloos als je een GSM hebt die hun niet bij een abonnement aanbieden.
Heb dus toen verder gegoogled en kwam erachter dat die instelling special voor het Iphone abonnement waren.
heb nu zoveel gelezen over firmware updaten bij de Spica, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb nu mijn Spica gewoon out-of-the-box:
Cupcake 1.5
pda i5700xxij5
phone i5700xxij5
csc i5700xenij5
Ik heb mijn Spica NOOIT succelvol aan NPS of KIES kunnen koppelen, vanalles geprobeerd
Nu heb ik het volgende probleem waardoor het echt tijd wordt voor een update / verse install van 1.5 :
- krijg regelmatig meldingen dat 'android.process.media' onverwacht gestopt is.
- Ik kan geen apps meer installeren van de market
- Reageert vaak traag, soms kan ik zelf een telefoontje niet opnemen of weer ophangen!
Mijn vragen:
- Is mijn Spica met csc i5700xenij5 wel te updaten ? (las dat dat niet met elke csc kan)
- Wat is de veiligste manier voor mij? (kies en nps werken niet!)
- Hoe kan ik mijn Spica weer herstellen als het flashen fout gaat?
Cupcake 1.5
pda i5700xxij5
phone i5700xxij5
csc i5700xenij5
Ik heb mijn Spica NOOIT succelvol aan NPS of KIES kunnen koppelen, vanalles geprobeerd
Nu heb ik het volgende probleem waardoor het echt tijd wordt voor een update / verse install van 1.5 :
- krijg regelmatig meldingen dat 'android.process.media' onverwacht gestopt is.
- Ik kan geen apps meer installeren van de market
- Reageert vaak traag, soms kan ik zelf een telefoontje niet opnemen of weer ophangen!
Mijn vragen:
- Is mijn Spica met csc i5700xenij5 wel te updaten ? (las dat dat niet met elke csc kan)
- Wat is de veiligste manier voor mij? (kies en nps werken niet!)
Ik was het wachten op een zgn firmware upgrade van Samsung spuugzatwinand schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:30:
heb nu zoveel gelezen over firmware updaten bij de Spica, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Cupcake 1.5
pda i5700xxij5
.
.
.
.

Binnen 4 minuten had ik de boel geflashed met officiële Samsung firmware; alleen niet op een 'officiele' Samsung manier (lees via KIES). Google maar eens rond op samsung firmwares ; op die site staat een zeer duidelijke flash-guide en alle benodigde software.
[ Voor 27% gewijzigd door giancarlo_f op 21-06-2010 17:12 ]
Thanks, heb de info gevonden op samsung-firmware.webs.com
Vind het wel erg spannend, want als het mislukt kan ik niet meer terug!?
Winand, als je het niet probeert blijf je waar je nu zit (met 1.5).
Flashen met odin is technisch gezien niet heel anders dan flashen met pc studio.
Maar als je het te eng vindt, je kan (totdat je je volledig hebt ingelezen in het flashen met odin (lees dit topic eens helemaal door)) eerst je spica terugzetten naar de fabriekswaarden met: *2767*3855#
Let wel op dat je alles dan verliest (sms'jes, programma's instellingen e.d.).
Flashen met odin is technisch gezien niet heel anders dan flashen met pc studio.
Maar als je het te eng vindt, je kan (totdat je je volledig hebt ingelezen in het flashen met odin (lees dit topic eens helemaal door)) eerst je spica terugzetten naar de fabriekswaarden met: *2767*3855#
Let wel op dat je alles dan verliest (sms'jes, programma's instellingen e.d.).
@Winand,
Het flashen kan bijna niet verkeerd gaan, vooral als je (zoals Job zegt) de instructies in dit topic volgt.
En mocht het echt misgaan, dan kun je je telefoon (gelukkig) weer in download-modus zetten en het overnieuw proberen. Het is dus bijna onmogelijk om je telefoon kapot te laten gaan.
Als het niet helemaal lukt, dan moet je gewoon hier om hulp vragen!
Het flashen kan bijna niet verkeerd gaan, vooral als je (zoals Job zegt) de instructies in dit topic volgt.
En mocht het echt misgaan, dan kun je je telefoon (gelukkig) weer in download-modus zetten en het overnieuw proberen. Het is dus bijna onmogelijk om je telefoon kapot te laten gaan.
Als het niet helemaal lukt, dan moet je gewoon hier om hulp vragen!
De enige manier waarop het fout kan gaan is als je mobiel onderweg in de brand vliegt, of miss als je pc op een ongelukkig moment uit valt, verder kan je altijd terug naar de download mode en het nog een keer proberen.winand schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:42:
Thanks, heb de info gevonden op samsung-firmware.webs.com