Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Draai al een paar dagen een standaard JCF en die bevalt wel eigenlijk. In het begin nog wel een crash gehad maar die kwam daarna niet meer voor.

Helaas nog wel een niet sync lopende video enzo, maar dat doe ik toch amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucano
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 07:02
Net JCE erop gezet, werkt prima tot nu toe, geen gezeur meer met dat irritante unlocken van het scherm! Dank voor dit duidelijke topic dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Ik dacht dat de officiële 2.1 voor de Spica halverwege april zou komen, is daar al wat nieuws over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees steeds over APN lists. Maar als ik een APN wil "kiezen" dan zie ik geen lijst met allemaal "provider" namen... Ik moet tot nu toe altijd (bij elke firmware die ik heb gebruikt, 1.5 -> 2.r1) zelf een APN aanmaken en zelf de gegevens inkloppen. Wie heeft er wel een keuzelijst in zijn/haar Spica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
JD1 zojuist geinstalleerd met LKmod maar lijkt erop dat m'n internet (3G) het niet doet met Vodafone...

Al een fix hiervoor?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Heb maar even zowel mijn vraag gemailed naar de helpdesk van Vodafone als op het forum gevraagd :)

Edit: toch raar dat Vodafone internet het op de Milestone met Android 2.1 wel doet:

[Milestone] Geen internet na update naar Android 2.1

[ Voor 46% gewijzigd door El_Bandito op 21-04-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit hier nu ook met JD1 en geen mobile internet meer. (Wel bij Mobile vikings, BE)
Settings allemaal terug gedaan zoals het moet (APNs toegevoegd).
Edge symbool zichtbaar, maar niks ...

Sync button helpte hier echter niet :(

edit: een restart echter wel :)

Iemand een goede mod voor JD1 gevonden ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Iemand weet of JD1 ook problemen heeft met video sync? JCE + Helix is imho perfect, behalve dat video niet helemaal goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:17
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:40:
Zit hier nu ook met JD1 en geen mobile internet meer. (Wel bij Mobile vikings, BE)
Settings allemaal terug gedaan zoals het moet (APNs toegevoegd).
Edge symbool zichtbaar, maar niks ...

Sync button helpte hier echter niet :(

edit: een restart echter wel :)
Ik had vandaag hetzelfde probleem (ook bij MV, op JD1)
Nog niet eerder een probleem met gehad (draai JD1 nu bijna een week)

[speculeermodus]Zal waarschijnlijk even een storinkje geweest zijn waardoor er iets mis liep met de IP's [/speculeermodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook mijn Galaxy Spica geflashed met I570EXXJD1. Erg mooi, maar erg veel problemen!

- Internet werkt niet meer (Wifi wel)
- Ontvang geen SMS meer
- SD card werkt niet icm Android Market.

Om deze redenen wilde ik terugflashen, maar mijn Windows 7 ziet mijn telefoon niet meer?!?!?

Wie kan mij helpen?

Hoe kan ik mijn Galaxy terugflashen? (hoe zorg ik ervoor dat mijn telefoon weer herkent wordt?)
Welke firmware moet ik kiezen om gebruik te kunnen maken van Android Market icm SD card?

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 07:40:
Ik heb ook mijn Galaxy Spica geflashed met I570EXXJD1. Erg mooi, maar erg veel problemen!

- Internet werkt niet meer (Wifi wel)
- Ontvang geen SMS meer
- SD card werkt niet icm Android Market.

Om deze redenen wilde ik terugflashen, maar mijn Windows 7 ziet mijn telefoon niet meer?!?!?

Wie kan mij helpen?

Hoe kan ik mijn Galaxy terugflashen? (hoe zorg ik ervoor dat mijn telefoon weer herkent wordt?)
Welke firmware moet ik kiezen om gebruik te kunnen maken van Android Market icm SD card?

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen....
Heb je wel je APN instellingen weer goed gezet? Kijk op de support pagina van je provider wat de instellingen moeten zijn
Voor SMS kan je proberen Handcent SMS te installeren
SD card die niet werkt snap ik niet. Wat doet het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om te updaten naar JD1, maar dan ben ik toch meteen al mijn contacten, smsjes en apps/data kwijt? Is er een manier om deze (bijvoorbeeld) even op te slaan naar je SD-kaart en daarna weer terug te zetten op je vers geflashde telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:01:
Ik sta op het punt om te updaten naar JD1, maar dan ben ik toch meteen al mijn contacten, smsjes en apps/data kwijt? Is er een manier om deze (bijvoorbeeld) even op te slaan naar je SD-kaart en daarna weer terug te zetten op je vers geflashde telefoon?
Voor sms-jes heb je backup-programma's, contacten synct hij vanzelf weer met google dus dat is geen probleem, en apps kan je het makkelijkst backuppen met appmanager volgens mij. Als je voor het eerst de market opent en naar 'Mijn downloads' gaat, kan het wel zijn dat er nog een boel programma's staan. Dan is het een kwestie van aantikken, downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Antwoord Vodafone over de 2.1 & 3G kwestie:
Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Helaas is het dan moeilijk om dit op te lossen voor
mij. Dit komt omdat er voor dit toestel geen ondersteuning is, zal ik dit ook niet
doorkunnen zetten.

U zou wel eventueel naar een Vodafonewinkel kunnen gaan of mijn collega's daar iets
kunnen testen.
U zou eventueel uw telefoon een harde reset kunnen geven of terug zetten naar
fabrieksinstellingen.

Anders ter reparatie. Meer kan ik helaas hiervoor niet doen.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-04-2024

mauritsm

zo veel tekst...zo weinig ruim

@El_bandito,

Toen ik een mailtje daarover naar Vodafone stuurde (2 weken terug) kreeg ik dit terug:

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Dit is momenteel niet bekend bij ons. Ik zal dit ieder geval ter onderzoek uit stellen.

Ik kan mezelf niet voorstellen dat we 3G eruit halen. Zowiezo zijn er voor Vodafone toestellen speciale updates die gemaakt worden voor die telefoon toestellen.

Bedankt voor de informatie. Momenteel heeft Vodafone Nederland nog geen officiele release naar de 2.1

Er is dus progressie! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:12:
[...]

Heb je wel je APN instellingen weer goed gezet? Kijk op de support pagina van je provider wat de instellingen moeten zijn
Voor SMS kan je proberen Handcent SMS te installeren
SD card die niet werkt snap ik niet. Wat doet het niet?
Bedankt voor de info over APN instellingen...Heb ik veranderd en mijn Internet werkt weer...SMS werkt ook gewoon, was gewoon iets te voorbarig..

Het SD kaartje werkt nog steeds niet..Mijn telefoon ziet het kaartje wel (bij instellingen), maar als ik een app wil downloaden zegt Android market: "Sorry there's not enough space to install this item"

Alles geprobeerd, zelfd mijn sd kaart geformateerd, maar het werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Nieuwe reply VF:
Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Ik heb de instellingen van een HTC Desire aan u doorgegeven, en deze heb ik aan de gang gekregen voor het internet.
Ik vind het zeer spijtig, maar dit wil niet direct aan Vodafone liggen.

Van dit toestel hebben wij geen testgegevens of instellingen, vandaar dat het moeilijk is om optimale ondersteuning te bieden. Want hardware verschil kan ook invloeden hebben.

Er is helaas geen persoon via de mail beschikbaar die verder technischer is dan ik. Ik heb geprobeerd om dit via de telefoon op te lossen.
Maar helaas blijft het zo dat wij geen support bieden op dit toestel. U kunt hierbij eventueel meer informatie krijgen bij de toestelfabrikant. Maar de gegevens die ik u heb gegeven zijn instellingen die werken op een 2.1 systeem. En als het niet werkt op het toestel dat niet door Vodafone wordt uitgeleverd ligt eventuele verdere support bij de fabrikant of derde partij winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoel je dan dat apps2sd niet werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:49:
bedoel je dan dat apps2sd niet werkt ?
Ik weet niet wat dat is? Ben hier nogal nieuw mee zoals je merkt..Ik heb een normaal 1gb SD kaartje in mijn Galaxy zitten..Hij deed alles prima met de oude firmware, maar met deze kan ik geen apps installeren..De vraag is dus eigenlijk, hoe zorg ik ervoor dat mijn SD kaart gaat werken met deze firmware..

PS Het is een gewone (geen class 6 oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan geen apps installeren met android op je SD
wil je dit wel dan moet je vb apps2SD installeren op je phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:02:
je kan geen apps installeren met android op je SD
wil je dit wel dan moet je vb apps2SD installeren op je phone
Dat snap ik dan weer niet zo, aangezien het met de vorige versie wel gewoon ging...Hij installeerde toen wel alles..Waar ligt het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je nieuwe versie die wellicht meer van je intern geheugen gebruikt of omdat je nu meer apps probeert, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:37:
je nieuwe versie die wellicht meer van je intern geheugen gebruikt of omdat je nu meer apps probeert, ...
Dat zal dan inderdaad wel, ik wil eigenlijk graag terug naar de basis en gewoon weer 1.5 erop zetten.
Het probleem is alleen dat mijn pc mijn telefoon niet ziet..Blijft maar fouten geven met mijn driver voor SAMSUNG MOBILE MODEM...

Wie kan mij helpen..Wordt er een beetje moedeloos van..Graag ook de orginele ROM, zodat ik alles weer terug kan zetten Met een handleiding oid.

Sorry voor all the trouble, maar heb nu al 6x alles opnieuw doorgelopen en het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Zojuist I5700XEIL5 teruggezet, maar nog geen 3G :{ :{ K*T Vodafone..

[ Voor 12% gewijzigd door El_Bandito op 22-04-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Hoe kan ik nou weer m'n originele Samsung firmware (i5700XXIJ5) terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:00:
Hoe kan ik nou weer m'n originele Samsung firmware (i5700XXIJ5) terugzetten?
Staat die firmware niet op samsung-firmware? Heb je ook geen backup oid (nandroid?)? Ik heb 'm nog op mijn telefoon staat, als iemand mij vertelt hoe het moet, wil ik hem wel extracten en uploaden. (ik zal dan ook de ouder .ops moeten uploaden, toch?)
Ik zal het alleen niet eerder dan vanavond kunnen doen, waarschijnlijk pas morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd Mulder
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 12:44
El_Bandito schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:47:
Ik heb zelf ook de I5700XEIL5 met Vodafone en bij mij werkt het, bij instellen van APN eerst niet. Maar kon me herinneren dat toen ik hem later editen de "Authentification Mode" (is dat een woord?) op "Normal(PAP)" moest zette i.p.v. None(default). Toen ging ie werken

Je kan trouwens ook de GSM/3G status bekijken door *#*#INFO#*#* (INFO == 4636) te "bellen". Dan "Phone information".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:47:
Zo heb ik het op XEIL5 (name mag je zelf verzinnen), wachtwoord is ook "vodafone":
Afbeeldingslocatie: http://85.92.139.226/device1.pngAfbeeldingslocatie: http://85.92.139.226/device2.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Hee thanks, ben alweer iets verder maar werkt op JD1 helaas nog steeds niet. Zowel met PAP niet, als met CHAP niet. Ook met CHAP+PAP niet helaas.

Wel de phone information gedaan: krijg een user authentication error! Hoe zou dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Zou het soms kunnen kloppen dat je PC de telefoon niet meer herkent als hij geflasht is naar een nieuwere fw indien je bijv. je PC opnieuw installeert zodat hij opnieuw naar apparaatstuurprogramma's moet gaan zoeken? Ik lees namelijk wel eens mensen die het probleem hebben dat ze hun spica niet meer kunnen installeren. Ik heb zelf eindelijk tijd om te flashen, maar mijne wordt uberhaupt niet herkend onder windows 7:( Alleen als ik PC studio eraf gooi en opnieuw installeer herkent hij m de eerste keer als GT-I5700, zodra ik m losgekoppeld heb en weer aankoppel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Hij doet t al, was de virusscanner op de pc, panda cloud. Heb de smaak nu te pakken, LK mod + JCE!! De mod is hij er nou op aan het flashen, ben erg benieuwd. Het was in der daad maar 2 minuutjes voor de rom en een halve minuut voor de mod.

[Edit]
Nou ik heb volgens het advies van de meesten gekozen voor JCE + lkmod, met de bestanden uit de topicstart. Ik moet zeggen dat ik m tot dus ver super goed vind. En wat betreft de snelheid, mijn bevinding is dat hij juist sneller is dan android 1.5! Verbinding maken, synchroniseren, die switches omschakelen, programma's opstarten. Het gaat echt veel sneller! En ik begrijp de mensen die m traag vinden ook, maar dit lijkt me eigenlijk puur grafisch. Scrollen door de homescreens gaat bijvoorbeeld niet zo vloeiend.

Wat mij ook opvalt is dat het touchscreen nou beter reageert! Ik maak minder typfouten en hij is ook duidelijk gevoeliger. Ook vind mijn huisgenoot mijn telefoon nu ineens vet, terwijl hij m met android 1.5 gewoon klote vond. Ik ook trouwens, maar dit overtreft mijn verwachtingen.

Ik moet alleen even uitvinden wat ik hier allemaal weer mee kan, want volgens mij kan ik veel meer dan ik tot nu toe heb gepield.

[ Voor 66% gewijzigd door justin_ti op 24-04-2010 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
En ik baal nog steeds :P

@Law3raser en rugterlak: 3G werkt inderdaad weer op XEIL5 met de PAP instelling :) Maar wil het graag met 2.1 doen. Ligt wss. toch aan de rom. Even wachten op een nieuwe rom dan maar ;)

[ Voor 79% gewijzigd door El_Bandito op 24-04-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geprobeert die lkmod te flashen flashen ging perfect maar de telefoon starte niet meer op kwam niet verder dan het samsung logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:39:
geprobeert die lkmod te flashen flashen ging perfect maar de telefoon starte niet meer op kwam niet verder dan het samsung logo
Heb je de nieuwe spica.ops gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
coendeurloo schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:15:
Ik dacht dat de officiële 2.1 voor de Spica halverwege april zou komen, is daar al wat nieuws over bekend?
Weet niemand wat meer hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coendeurloo schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:38:
[...]

Weet niemand wat meer hierover?
De nieuwe(re?) firmwares op samsung-firmware zijn volgens mij al 2.1. Die zijn officieel van samsung toch? Maar OTA of via de pc-studio valt er blijkbaar niet te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:09:
[...]

De nieuwe(re?) firmwares op samsung-firmware zijn volgens mij al 2.1. Die zijn officieel van samsung toch? Maar OTA of via de pc-studio valt er blijkbaar niet te updaten.
Nee dit zijn niet officiele binaries van samsung. Alles is compiled onder leshak (van samdroid) zijn pc dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Niet officieel van Samsung:
Dank u voor uwe-mail met betrekking tot uw Samsung GT-I5700.
In uw e-mail geeft u aan dat u een update heeft uitgevoerd naar Android
2.1 sindsdien werkt u 3G niet meer. Er is nog geen officiele update voor
de Galaxy Spica vrijgegeven voor de Android 2.1. Aangezien u geen
officiele Samsung update heeft gebruikt kunnen wij niet garant staan
voor het gebruik van uw 3G.Graag willen wij van u weten welke softwware
u gebruik van maakt. En waar u deze update vandaan heeft.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:58:
Niet officieel van Samsung:

[...]

;)
Stuur ze maar niet de links van de 2.1 onofficiele update. Kunnen ze toch niks mee doen. Anders kan ik mijn phone straks niet meer (gratis) ter garantie opsturen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ik stuur ze helemaal niks 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:40:
[...]

Heb je de nieuwe spica.ops gebruikt?
ja zoals aangegeven

hij starte alles netjes op flaste goed
herstarte
kwam geen geluid en het samsung logo bleef in beeld

heb hem maar terug geflashed naar gewoon de android 2.01 zonder de lkmod er na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Had ik ook. Toen maar gewoon de normale PDA geflasht, zonder LKMod dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ik ook gedaan
is er een andere manier om ook live wallpapers te draaien?
live wallpaper picker loopt vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Laatst online: 14-11-2023
@thaworks

Je moet livewallpaperspicker.apk handmatig in je apps map plaatsen, als je hem installeerd blijft hij hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:49:
[...]

ja zoals aangegeven

hij starte alles netjes op flaste goed
herstarte
kwam geen geluid en het samsung logo bleef in beeld

heb hem maar terug geflashed naar gewoon de android 2.01 zonder de lkmod er na
Oh dat zag ik er niet bij staan.

[quote]
thaworks schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:39:
[/quote]

Welke LkMod heb je gebruikt? Ik heb nu 2.5.5d, en App2SD, en daarbij moest ik wipe cache + data doen vanuit de recovery console voor hij doorstartte. Aangezien ik toch al van plan was alles opnieuw in te stellen was dat geen probleem.
Het kan ook helpen om gewoon lang (lees 20 min oid) te wachten. Ik heb een keer mijn telefoon een tijdje 'vergeten' nadat ik een paar keer een paar minuten 'Samsung' zag gloeien, en op een gegeven moment is hij blijkbaar doorgestart omdat ik toen ik een hele tijd later terugkwam wel een homescreen had.

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 26-04-2010 22:01 . Reden: vorige bericht opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Laatst online: 14-11-2023
@gwystyl

heb jij livewallpapers werkend gekregen met apps2sd? ik krijg hem niet aan de praat. Ik heb een .apk in system/app gedropt en in system/sd/app maar hij ziet hem niet. Op samdroid geeft niemand antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie net dat ik een andere versie er op had gezet ik had I570EXXJD1 ipv de jce
wat is het verschil tussen deze ?
en welke versie heeft de beste prestaties qua batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
The_Double schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:53:
@gwystyl

heb jij livewallpapers werkend gekregen met apps2sd? ik krijg hem niet aan de praat. Ik heb een .apk in system/app gedropt en in system/sd/app maar hij ziet hem niet. Op samdroid geeft niemand antwoord...
live wallpapers heb ik nog niet geprobeerd, maar een eerste poging met google maps lijkt te werken. Je launcher moet het wel ondersteunen. Ik gebruik helixlauncher, die doet dat blijkbaar wel
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:58:
zie net dat ik een andere versie er op had gezet ik had I570EXXJD1 ipv de jce
wat is het verschil tussen deze ?
en welke versie heeft de beste prestaties qua batterijduur?
Er zit niet veel verschil tussen JCE en JD1. JCE lijkt het meest stabiel gevonden te worden, maar ik moet zeggen dat ik met JD1 ook geen problemen heb. Volgens mij zijn de videodrivers wel anders, dus het kan zijn dat er optisch wat verschil in zit. De batterijduur is volgens mij meer afhankelijk van gebruik (van internet, gps, pollen van nieuws/mail/twitter/live achtergronden en wifi) dan van de build. Ik heb er in ieder geval geen verschil tussen gemerkt. Met alleen telefoongebruik red ik een paar dagen, bij 'normaal' gebruik (2u gps, hele dag mail en twitter via gprs, af en toe wifi) moet hij aan het eind van de dag dringend aan het infuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik al eerder zei: samsung released een buggy test rom als officieele update.het schijnt dat je bij tmobile kunt laten updaten, maar dat is geen nieuwere rom dan al beschikbaar is. ach ja...een les geleerd voor volgende keer: geen samsung meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JD1 is bij mij al meermaals vastgelopen
heb er dus nu maar JCE en lkmod opgezet en loopt al veel beter

Toch soms problemen met men APN's

ps: helixlauncher <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Zie net op Samsung Firmwares dat I570EXXJD4 uit is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt doet zeer goed op mijn spica beter dan de andere JCE , JCF etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
En mijn allerbelangrijkste vraag is nu natuurlijk: werkt het met Vodafone mobiel internet? :X :P Ga het zo eens zelf testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Helaas :r Nog steeds failed user authentication...

[ Voor 69% gewijzigd door El_Bandito op 30-04-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:10:
Weet je toevallig of de video en audio (van bijv. divx) nog steeds out-of-sync zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Voor zover ik zie loopt het geluid en audio gelijk op Youtube en is nu ook HQ beschikbaar :P Dus wel mooie kwaliteit filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb de JD1 uitgeprobeerd, maar het bleek dat dan mijn gehele telefoon geheugen vol zat, alleen daar al mee. Geen ruimte meer over om ook maar iets van de Market te downloaden. Hebben meer mensen hier last van? Oplossing? (heb al hard reset gedaan, levert niets op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
El_Bandito schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:25:
Helaas :r Nog steeds failed user authentication...
Wel bizar eigenlijk.

Ik heb even lopen zoeken en dit probleem is al tijden bekend. De geekphone had het zelfde probleem en daarvoor is sinds half maart al een nieuwe firmware uitgebracht.

Maarja, zij hebben ook maar 1 model waar ze support op moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Jep, ook gezien inderdaad. Zij zeggen dat het in de hardware zit? Vooralsnog laat ik 2.1 erop staan, puur omdat het zoveel leuker werkt dan 1.5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:33:
Hoi,

Ik heb de JD1 uitgeprobeerd, maar het bleek dat dan mijn gehele telefoon geheugen vol zat, alleen daar al mee. Geen ruimte meer over om ook maar iets van de Market te downloaden. Hebben meer mensen hier last van? Oplossing? (heb al hard reset gedaan, levert niets op)
Hm nee, heb ik niet. Beschikbare ruimte met 6 apps (NU, Het Weer, ATK, SMS Backup & Restore, Battery Left en Better keyboard) installed: 113mb :)

[ Voor 7% gewijzigd door El_Bandito op 01-05-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:32
Hoe zit het met I570EXXJD4?
Bugs er in? werkt de agenda functie?
Ik draai nog op de samsung updated 1.5 maar ik wil android 2 wel es proberen :D

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie112 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:17:
Hoe zit het met I570EXXJD4?
Bugs er in? werkt de agenda functie?
Ik draai nog op de samsung updated 1.5 maar ik wil android 2 wel es proberen :D
Tijdje op JD1 + LK2-02 +Apps2sd gedraaid en werkte prima. Ik dacht alleen dat je met apps2sd kon kiezen waar je een app installeert, maar helaas wordt alles op de sdkaart geinstalleerd. Bij per ongeluk unmounten van de SDkaart heb je dan een probleem. Weet iemand of er een mogelijkheid is bij installeren om te kiezen waar de app heen moet ?
Ik draai nu zonder problemen JD4 zonder root en apps2sd, met helix uit de market. Heb bij 50 Apps nog 35 mb over, en wacht nu even met root en apps2sd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:10:
Wat werkt hier beter aan? Zijn er dingen die in JCE/F niet werkten die nu wel werken? Zijn er dingen bijgekomen? Is hij sneller (merkbaar of happy thaughts?)

Ik zit nu op JD1 + SamdroidMod + App2SD, maar ik had een beetje geklooi omdat ik App2SD pas had ingesteld nadat ik JD1 een beetje had ingesteld. Nu zijn sommige programma's niet geïnstalleerd, terwijl de market denkt van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• white-dragon
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06-2010
hoe kan ik apk op telefoon zetten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

white-dragon schreef op zondag 02 mei 2010 @ 08:02:
hoe kan ik apk op telefoon zetten,
Gewoon de apk downloaden in de standaard browser. De url kan je zonodig scannen met de barcode scanner, zodat je die niet zelf hoeft in te vullen.

Zo maak je een qr code:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen wil terug naar jce maar als ik odin start en alles doe zoals beschreven kom ik niet verder dan : setup conection iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de JD4 gebruikt. Ook 0.0 intern telefoon geheugen. Las nu dat iemand anders dit ook al had. Dit resulteert namelijk in het niet kunnen downloaden van apps uit de market. Misschien dat Apps2SD eens proberen. Heb wel alles via onePackage gedaan, maakt dat nog uit? Anders LKMod proberen en programma's weg gooien. Wel vreemd dat niet iedereen hier last van heeft.

Verder nog de orginele firmware gevonden van de 1.5, maar is een Nandroid backup en heb nog geen idee hoe ik die terugzet. Heeft de I5700XXIJ5 overigens voordelen boven de EJB2, anders hoef ik er ook geen moeite voor te doen (orgineel heeft wel nieuwer nummer, dus lijkt op zich beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had overigens ook soms problemen met setup connection, bleek conflict met draadloos toetsenbord te zijn (Trust Media Center), maar las hier ook dat je telefoon settings goed moeten staan en dat sommige mensen het oplossen door te rommelen met de USB drivers, staat al verder terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucano
Ik had eerst JCE met LKmod en daar zat zo'n nieuws en weer applicatie bij. Heb nu JD1 erop staan zonder mod, en vroeg me af of ik ook ergens los die nieuws en weer applicatie kan vinden. Vond hem wel handig namelijk. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
luuk.luuk schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:57:
Ik had eerst JCE met LKmod en daar zat zo'n nieuws en weer applicatie bij. Heb nu JD1 erop staan zonder mod, en vroeg me af of ik ook ergens los die nieuws en weer applicatie kan vinden. Vond hem wel handig namelijk. Iemand?
Dat ding heet bij mij com.google.android.apps.genie.geniewidget, en is in JCE te vinden in /system/app als GenieWidget.apk. Ik hoop dat je daarmee genoeg info hebt; anders kan ik hem vanavond wel ergens naartoe uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Is het voor Vodafone gebruikers nog steeds niet te doen om 2.1 te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucano
gwystyl schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:20:
[...]

Dat ding heet bij mij com.google.android.apps.genie.geniewidget, en is in JCE te vinden in /system/app als GenieWidget.apk. Ik hoop dat je daarmee genoeg info hebt; anders kan ik hem vanavond wel ergens naartoe uploaden.
Tnks is gelukt, wel een oudere versie geloof ik maar werkt prima.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
De officiele onthulling van 2.1 voor Nederland gaat nu niet lang meer duren:
http://www.allaboutphones...pdate-voor-de-Galaxy.html

Ben wel benieuwd wat voor build dat gaat zijn; het zou me niet verbazen als ze gewoon de Duitse of Franse pushen hier. Elke firmware die ik totnutoe geprobeerd heb had NL als te kiezen taal, dus dat kan het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als de officiele uit is kun je die er dan nog wel op krijgen als je hem geflasht hebt met een onofieciele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Tuurlijk, waarom niet ;) Eind mei denken ze.... veels te lang, dan is onderhand 2.2 uit :z Ben benieuwd of Vodafone Mobiel Internet wel werkt met de officiele update.
coendeurloo schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:39:
Is het voor Vodafone gebruikers nog steeds niet te doen om 2.1 te installeren?
Ik heb nu echt allerlei 2.1 versies geprobeerd, JCE, JCF, JD1 en nu JD4, maar 3G werkt echt voor geen ene meter. Krijg bij alle builds de "user authentication failure" via #*#*#4636*#*#* (info). Ligt dus echt aan de rom, dus hoop dat dat in de officiele wel opgelost is. Gebruik 2.1 daarom nog wel, puur omdat 'ie zoveel mooier is dan 1.5 :P Dan maar via WiFi even m'n internet regelen.

[ Voor 153% gewijzigd door El_Bandito op 03-05-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
El_Bandito schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:40:
Tuurlijk, waarom niet ;) Eind mei denken ze.... veels te lang, dan is onderhand 2.2 uit :z Ben benieuwd of Vodafone Mobiel Internet wel werkt met de officiele update.
2.2 komt pas in juni, en ik denk dat er pas aangepaste Spica-roms komen als Samsung zelf aan het ontwikkelen gaat met 2.2 en er dus beta's gelekt worden. Het aanpassen van een rom voor een ander toestel is veel moeilijker dan één voor het goede toestel optimaliseren
[...]

Ik heb nu echt allerlei 2.1 versies geprobeerd, JCE, JCF, JD1 en nu JD4, maar 3G werkt echt voor geen ene meter. Krijg bij alle builds de "user authentication failure" via #*#*#4636*#*#* (info). Ligt dus echt aan de rom, dus hoop dat dat in de officiele wel opgelost is. Gebruik 2.1 daarom nog wel, puur omdat 'ie zoveel mooier is dan 1.5 :P Dan maar via WiFi even m'n internet regelen.
Dat zou een mooie toevoeging zijn, maar volgens mij ligt dat niet zozeer in het pda gedeelte (hoofdmoot van de roms die je noemt), maar in het CSC gedeelte. Als die nou ook beschikbaar komt, kan je volgens mij op alle verdere 2.1 roms met Vodafone aan de slag (beetje wishful thinking).

@spicaphone: de officiele komt vast ook beschikbaar via andere kanalen dan via NPS. Als je al een 2.1 rom hebt geflasht, moet je KIES of Odin gebruiken om te updaten. Als je nog 1.5 hebt kan je NPS gebruiken om te updaten naar 2.1, en dan moet je vanaf dan alsnog KIES gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet wat er beter is aan JD4 t.o.v. JCE ?

Ik bedoel ... is het de moeite om JD4 over JCE te flashen ?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07-2018
Hallo,

Ik ben van plan een Spica aan te schaffen icm met mijn huidige Telfort abonnement. Zal dat goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Nielsio schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 01:05:
Hallo,

Ik ben van plan een Spica aan te schaffen icm met mijn huidige Telfort abonnement. Zal dat goed gaan?
Ja, waarom niet?

offtopic: volgens mij kan deze post beter in Samsung Galaxy Spica I5700 [deel 2], daar vind je meer ervaringen. Dit topic is voor firmwares en flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07-2018
gwystyl schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:24:
[...]

Ja, waarom niet?

offtopic: volgens mij kan deze post beter in Samsung Galaxy Spica I5700 [deel 2], daar vind je meer ervaringen. Dit topic is voor firmwares en flashen.
Oh, ok. Nou, ik zag hier dat mensen problemen hadden met hun internet via een bepaalde provider. Dus ik dacht even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Nielsio schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:29:
[...]

Oh, ok. Nou, ik zag hier dat mensen problemen hadden met hun internet via een bepaalde provider. Dus ik dacht even checken.
Ah vandaar.... ik heb alleen problemen met vodafone gezien volgens mij. Telfort gebruikt het KPN netwerk, dus dat zou geen probleem moeten zijn als ze dezelfde manier van data-overdracht gebruiken. Ik heb met KPN met alle roms nog contact gekregen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
gwystyl schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:27:

Dat zou een mooie toevoeging zijn, maar volgens mij ligt dat niet zozeer in het pda gedeelte (hoofdmoot van de roms die je noemt), maar in het CSC gedeelte. Als die nou ook beschikbaar komt, kan je volgens mij op alle verdere 2.1 roms met Vodafone aan de slag (beetje wishful thinking).
Als ik nou eens gewoon 2.1 opnieuw flash, maar dan met het CSC bestand van 1.5? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
El_Bandito schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:01:
[...]
Als ik nou eens gewoon 2.1 opnieuw flash, maar dan met het CSC bestand van 1.5? :P
Probeer maar; heb je nog een CSC van een 1.5 rom waarbij je wel dataverbinding had? Volgens mij had ik XIJ5 er op staan toen ik mijn Spica kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ja, die heb ik nog. Van XEIL5. Daarmee werkte 3G gewoon, wel met PAP authenticatie, maar werkt wel ;)

Dus dat ga ik straks even proberen! Wat ik wel lastig vind aan Android 2.1: het is in je SMS-inbox niet duidelijk welke thread een ongelezen bericht bevat. Er wordt niks gehighlight ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
JD4 opnieuw geflashed, maar met het CSC bestand van XEIL5, maar werkt helaas nog niet. Nog steeds "fail because of user authentication" :{

Edit:

Ook met het Phone-bestand van XEIL5 werkt het niet.

[ Voor 18% gewijzigd door El_Bandito op 04-05-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:12:
Heb ook de JD4 gebruikt. Ook 0.0 intern telefoon geheugen. Las nu dat iemand anders dit ook al had. Dit resulteert namelijk in het niet kunnen downloaden van apps uit de market. Misschien dat Apps2SD eens proberen. Heb wel alles via onePackage gedaan, maakt dat nog uit? Anders LKMod proberen en programma's weg gooien. Wel vreemd dat niet iedereen hier last van heeft.

JD4 is toch full rom, gewoon geflasht en evenveel geheugen als de andere 2.1's

Verder nog de orginele firmware gevonden van de 1.5, maar is een Nandroid backup en heb nog geen idee hoe ik die terugzet. Heeft de I5700XXIJ5 overigens voordelen boven de EJB2, anders hoef ik er ook geen moeite voor te doen (orgineel heeft wel nieuwer nummer, dus lijkt op zich beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan soms niet op het mobiel internet.
Als ik op het internet qil dan moet ik mijn gsm herstarten. Iemand die raad weet?

Ik gebruik jce en lkmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Auto sync uit- en aanzetten, heb ik weleens gelezen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig geluk daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
El_Bandito schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:26:
JD4 opnieuw geflashed, maar met het CSC bestand van XEIL5, maar werkt helaas nog niet. Nog steeds "fail because of user authentication" :{

Edit:

Ook met het Phone-bestand van XEIL5 werkt het niet.
Is JD4 geen full update? Kan je proberen om alleen de CSC en/of phone te flashen (alleen spica_new.ops en CSC inladen)? Ik weet niet of het werkt, maar het is goed dat iemand het een keer probeert, dan weten we dat ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Hoe bedoel je precies? Ik heb de PDA en Bootloader files uit de JD4 geflasht op mijn foon, en de PDA en Phone files van de XEIL5 rom geflashed, dus ik heb gewoon Android 2.1 maar dan met de Phone en PDA files van Android 1.5 :P Hij werkt gewoon hetzelfde als wanneer ik JD4 compleet flash, maar zodanig hetzelfde, dat ik dus ook geen 3G heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
El_Bandito schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:50:
Hoe bedoel je precies? Ik heb de PDA en Bootloader files uit de JD4 geflasht op mijn foon, en de PDA en Phone files van de XEIL5 rom geflashed, dus ik heb gewoon Android 2.1 maar dan met de Phone en PDA files van Android 1.5 :P Hij werkt gewoon hetzelfde als wanneer ik JD4 compleet flash, maar zodanig hetzelfde, dat ik dus ook geen 3G heb 8)7
Ik bedoel dat je kan proberen om niet alle bestanden in te laden (ops, boot, phone, csc, en pda), maar alleen de ops (oud of nieuw maakt dan niet uit) en CSC (uit een rom waarbij dataverbinding wel werkte) nadat je geflasht hebt naar JD4. Op die manier overschrijf je het CSC gedeelte dat dan aanwezig is, waardoor je hopelijk de goede instellingen kan kiezen voor Vodafone. Als het ligt aan iets in het pda gedeelte van de 2.1 roms heeft dit uiteraard geen zin, maar ik weet niet waar het probleem in de dataverbinding met vodafone ligt.
Heb je enig idee of mensen in andere landen (met vodafone of andere provider) er ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Andere landen weet ik niet, voor zover ik weet heeft niemand met Vodafone in Nederland én Android 2.1 verbinding met 3G.

Wat je zegt werkt niet, om alleen via Odin CSC en OPS over te sturen: hij zegt dan "check image files", dus je moet wel alle bestanden kiezen lijkt het, dus: CSC, PDA, Boot, OPS en Phone.

[ Voor 41% gewijzigd door El_Bandito op 05-05-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
El_Bandito schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:01:
Andere landen weet ik niet, voor zover ik weet heeft niemand met Vodafone in Nederland én Android 2.1 verbinding met 3G.

Wat je zegt werkt niet, om alleen via Odin CSC en OPS over te sturen: hij zegt dan "check image files", dus je moet wel alle bestanden kiezen lijkt het, dus: CSC, PDA, Boot, OPS en Phone.
Dat is jammer... alleen ops en pda werkt namelijk wel, en alleen ops en boot ook. Ik had verwacht dat alleen ops en csc dan ook wel zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag JD1 op mijn spica zetten maar als ik de firmware download zitten er allemaal kleine bestanden in kan ik dit ook als one package flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:24:
Ik wil graag JD1 op mijn spica zetten maar als ik de firmware download zitten er allemaal kleine bestanden in kan ik dit ook als one package flashen?
Nee dat kan niet, maar als je kijkt naar de bestandsnamen, kan je wel snel zien waar je ze in moet laden.
Je drukt eerst op de knop <ops> en zoekt je spica_new.ops op (net als bij 'one package'), en vervolgens ga je het rijtje af. Nadat je op <boot> hebt gedrukt zoek je een bestand op met boot in de naam enz.
Zet geen vinkje bij 'one package', en druk op start; dan moet Odin ze netjes op volgorde op het apparaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt!

maar als ik hem opstart staat die samdroid logo er nog steeds hoe kan ik deze wegkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:01:
bedankt!

maar als ik hem opstart staat die samdroid logo er nog steeds hoe kan ik deze wegkrijgen?
Dat kan je wegkrijgen door alleen spica.ops in te laden en een boot-bestand van bijvoorbeeld JC3 of JD1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn spica is nu ook al 2-3x volledig uitgevallen met JCE en lkmod
2x was de batterij supper snel plat en de 3x heb ik hem (mits in en uitpluggen batterij) terug kunnen booten.
Ik heb maar even livewallpapers afgezet (want die zorgde overigens voor nogal veel denktijd) en hoop dat het me niet meer voorkomt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:43:
Mijn spica is nu ook al 2-3x volledig uitgevallen met JCE en lkmod
2x was de batterij supper snel plat en de 3x heb ik hem (mits in en uitpluggen batterij) terug kunnen booten.
Ik heb maar even livewallpapers afgezet (want die zorgde overigens voor nogal veel denktijd) en hoop dat het me niet meer voorkomt :s
Had zelfde problemen met 1.5, met 2.1 JCE zonder 'gemod' geen problemen meer ondervonden met batterij, die gaat nu makkelijk een week mee ... had vaak gedacht dat TaskKiller het probleem van snel-lege-batterij veroorzaakte.
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste