Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een week?? Ligt je telefoon dan de hele dag ongebruikt op een kastje oid?
Ik haal met JD1 2 dagen max, bij normaal gebruik (nu.nl in de trein, email sync overdag uit op het werk).

Vertel mij uw geheim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Een week lijkt mij een beetje overdreven. Ik gebruik geen mobiel internet, alleen soms wifi. Verder normaal gebruik. Dan gaat de accu max 3 dagen mee. Als ik er niks mee doe en ik zet er een power saver op dan gaat hij wel langer mee. Misschien met onderklokken (kan dat eigenlijk op de spica?) en een goede power saver.
Ik merk geen verschil tussen 1.5 en JCE kwa accuverbruik. Wel met live wallpapers, dan is hij zo leeg. Beetje stom dat hele live wallpapers trouwens. Het ziet er echt wel leuk uit, maar het vreet performance en accu.

[ Voor 25% gewijzigd door justin_ti op 06-05-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Die live wallpaper is meer iets voor de wow-factor. Hoe vaak zit je nou op je mobiel naar de wallpaper te staren.
Op je pc snap ik het.. al heb vaak al mijn vensters gemaximaliseert, maar op je android.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 06-05-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:53:
Die live wallpaper is meer iets voor de wow-factor. Hoe vaak zit je nou op je mobiel naar de wallpaper te staren.
Op je pc snap ik het.. al heb vaak al mijn vensters gemaximaliseert, maar op je android.
Dit geldt ook voor mij. Eyecandy is meer voor de normale gebruiker, niet voor de tweaker in mijn ogen. Android gebruik ik om zijn vrijheid (vooral als je root bent).

Overigens jammer dat Samsung nog geen update uit heeft gebracht. Maar ik snap dat ze het goed moeten testen en dat andere mobieltjes een hogere prioriteit hebben.

Edit:
@El_Bandito: Ja, op samdroid staat een livewallpapers.apk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik zie eigenlijk nergens Live-wallpapers in mijn Android 2.1 JD4. Moet je nog iets ervoor installeren ofzo?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21
El_Bandito schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:08:
Ik zie eigenlijk nergens Live-wallpapers in mijn Android 2.1 JD4. Moet je nog iets ervoor installeren ofzo?
Is JD4 verder stabiel? Leshak baseert zijn volgende mod waarschijnlijk (weer) op JCE/JCF omdat hij wat bugs had gevonden volgens mij. Hoe zijn jouw ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Gewoon goed en stabiel. Eindelijk (weet niet of dat in vorige 2.1's ook al was) Youtube filmpjes in HQ kwaliteit en synchroon :P Verder werkt de GPS en WiFi ook gewoon goed. Synchronisatie met agenda, contacts en email ook. Vind hem ook gewoon snel in de omgang. Alleen het bekende Vodafone 3G & 2.1 probleem nog steeds natuurlijk, wat erg lastig is.

Maar waar zal ik die Live wallpapers moeten vinden dan? Lijkt me sterk dat het ligt aan het feit dat ik de Phone en CSC bestanden uit XEIL5 heb. Wat voor bugs dan? ;) De geheugenproblemen die sommige users hier melden heb ik niet. Heb nu toch zeker alweer 8 apps geinstalleerd en nog gewoon ruimte over.

[ Voor 11% gewijzigd door El_Bandito op 07-05-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
El_Bandito schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:24:
Gewoon goed en stabiel. Eindelijk (weet niet of dat in vorige 2.1's ook al was) Youtube filmpjes in HQ kwaliteit en synchroon :P Verder werkt de GPS en WiFi ook gewoon goed. Synchronisatie met agenda, contacts en email ook. Vind hem ook gewoon snel in de omgang. Alleen het bekende Vodafone 3G & 2.1 probleem nog steeds natuurlijk, wat erg lastig is.

Maar waar zal ik die Live wallpapers moeten vinden dan? Lijkt me sterk dat het ligt aan het feit dat ik de Phone en CSC bestanden uit XEIL5 heb. Wat voor bugs dan? ;) De geheugenproblemen die sommige users hier melden heb ik niet. Heb nu toch zeker alweer 8 apps geinstalleerd en nog gewoon ruimte over.
Hier kan je LiveWallpapers vinden. Ik ga van 't weekend nog wel ff JD4 met root proberen, dan kan ik in ieder geval wat dingen weghalen die ik toch niet gebruik. JCE + LkMod 2.03.3 + Samdroidmod 1.03 + App2SD is wat mij betreft leuk, maar niet bepaald sneller dan een standaard rom met root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Hm oke, dacht dat het standaard in 2.1 zat. Niet dat het zoveel toevoegt, maar weleens leuk om te zien hoe het werkt en eruit ziet denk ik.

[ Voor 52% gewijzigd door El_Bandito op 07-05-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
El_Bandito schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:40:
Hm oke, dacht dat het standaard in 2.1 zat. Niet dat het zoveel toevoegt, maar weleens leuk om te zien hoe het werkt en eruit ziet denk ik.
De standaard launcher ondersteunt het niet (Pantheon van Samsung ook niet volgens mij), dus je moet een launcher gebruiken die het wel ondersteunt zoals de Nexus One launcher (launcher2.apk) of HelixLauncher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu JD4 maar ik weet nog niet hoe ik voorgebakken programma,s verwijderen kan iemand een idee?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Dan moet je hem eerst rooten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:45:
ik heb nu JD4 maar ik weet nog niet hoe ik voorgebakken programma,s verwijderen kan iemand een idee?
zorgen dat je root wordt, en dan de programma's die je weg wilt hebben verwijderen uit /system/app.(je mag zelf uitzoeken hoe, er staan genoeg hints in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ga ik zeker doen!

JD4 is tot nu toe wel de snelste ( naar mijn mening ).

is daar ook een mod voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!
Doe een goed poging...
Alles gedownload, netjes geladen in Odin. Hij vond de telefoon, maar het duurde bij mij langer dan 22 minuten. Ik las hieronder dat dat bij iemand ook zo was en dat afbreken geen probleem is. Dus: ik afgebroken, nu herkent hij de telefoon niet meer... What to do? Begin een beetje radeloos te worden. Ik ben er al 3 uur mee bezig...

Iemand die mij wil helpen? Ik ben hier niet extreem goed in, dus svp in de makkelijkste taal?

Edit: heb het voor elkaar: batterij eruit en weer erin en toen vond hij hem wel :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Instellingen>toepassingen>ontwikkeling>usb fouten opsporen aanvinken

als het goed is herkent odin je spica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:29:
Oke ga ik zeker doen!

JD4 is tot nu toe wel de snelste ( naar mijn mening ).

is daar ook een mod voor?
Je kan sowieso root worden (heb ik net gedaan), de meeste andere mods veranderen veel meer aan het pda gedeelte, waardoor die meer lijkt op de build waarop de mod gebaseerd is (de nieuwste vaak op JCE en/of JCF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar in 2.1 kan je ergens custom ringtones voor bepaalde contacts zetten ?
in 1.5 stond dat mooi per contact als keuze, maar ik vind het niet in 2.1 terug. Sterker nog, zelf met ringdroid lukt het niet om een ringtone aan een contact te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Contactpersoon openen (uit je contactlist), als je dan het schermpje ziet waar je "Bellen naar.." ziet, menu-toets op je Spica, "Opties", "Groepsbeltoon" :)

[ Voor 3% gewijzigd door El_Bandito op 08-05-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Heb ook JD4 op mijn telefoon gezet, maar nu kan ik de applicaties die ik gekocht heb niet meer installeren, ze zijn niet zichtbaar in de market.
Iemand anders die dat ook heeft?

Heb wat zoekwerk gedaan, blijkt dat dit vaker voorkomt, en hangt samen met een DRM versie? Het komt er op neer dat bepaalde apps niet zichtbaar zijn als je van firmware wisselt (dit is nou net wat ik regelmatig doe). Nu lijkt Google er wel naar te kijken maar nog geen oplossing kunnen vinden.

[ Voor 45% gewijzigd door Daantje20 op 10-05-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Daantje20 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:47:
Heb ook JD4 op mijn telefoon gezet, maar nu kan ik de applicaties die ik gekocht heb niet meer installeren, ze zijn niet zichtbaar in de market.
Iemand anders die dat ook heeft?
Bij mij geen gekochte app, maar ik kan runkeeper niet meer vinden. Het onhandige van gekochte apps is dat je ze vaak niet kan backuppen met een AppManager. Misschien kan je op het net een .apk vinden of wil de ontwikkelaar hem je sturen als je die e-mailt?
Een andere optie is terugflashen naar een andere rom waarbij je die apps wel kan vinden of MarketEnabler installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:17
JD4 wordt hier momenteel uitvoerig getest.
Het enige verschil dat ikzelf al heb kunnen waarnemen is dat geluid bij het bekijken een film eindelijk weer wat sync begint te lopen.

Btw, 2.1camerasoftware O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Veel opties inderdaad in de camera applicatie, maar jammer is wel dat hij standaard de gemaakte foto's in een andere map (IMAGES) opslaat dan 1.5. Dat in combinatie met het niet kunnen wijzigen van de save-locatie, is dat best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toon700
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-09 02:06
Weet iemand waar ik LeshaK's Wifi Tether for samsung spica los kan downloaden?

[ Voor 3% gewijzigd door toon700 op 11-05-2010 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier last van met één van de 2.1 firmwares: http://forum.samdroid.net...ttery-suddenly-dead/page3 ?

Men zegt dat het door de camera komt; ik heb het met JCE (met LkMod) en JD1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:15:
Heeft iemand hier last van met één van de 2.1 firmwares: http://forum.samdroid.net...ttery-suddenly-dead/page3 ?

Men zegt dat het door de camera komt; ik heb het met JCE (met LkMod) en JD1.
Neeh geen last van. Over dat standaard apps verwijderen he... Hoe doe je dat? Ik heb JCE met LKmod, mijn telefoon is dus geroot. Ik kan alleen niet gewoon maar alle programma's verwijderen, of moet dat via zo'n command line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
justin_ti schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:54:
[...]

Neeh geen last van. Over dat standaard apps verwijderen he... Hoe doe je dat? Ik heb JCE met LKmod, mijn telefoon is dus geroot. Ik kan alleen niet gewoon maar alle programma's verwijderen, of moet dat via zo'n command line?
zoek eens terug in dit topic? En dan vooral naar de woorden root, explorer, /system/app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Ik kom niet verder dan "setup connection"
Heb het nog een keer geprobeerd en toen ging het wel goed.

Heb hem inmiddels geflasht...heel veel dank voor de toturial!
Tot nu draait JCF helemaal perfect.

[ Voor 112% gewijzigd door ChrissieOne op 11-05-2010 15:54 ]

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:11
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van de Lkmod erop flashen? Ik heb nu JCE erop.
En als ik de Lkmod erop zet, ben ik dan weer al m'n apps kwijt?

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
jooncheez schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:23:
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van de Lkmod erop flashen? Ik heb nu JCE erop.
En als ik de Lkmod erop zet, ben ik dan weer al m'n apps kwijt?
Hier een lijstje met features. Ik heb gewoon de JCE zonder LkMod, en zelf de Helix Launcher uit de market geinstalleerd. De rest van de wijzigingen in LkMod heb ik niet nodig (en ik wil geen aangepast startup screen). Maar goed, dat moet je zelf beslissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:11
JanDM schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:14:
[...]

Hier een lijstje met features. Ik heb gewoon de JCE zonder LkMod, en zelf de Helix Launcher uit de market geinstalleerd. De rest van de wijzigingen in LkMod heb ik niet nodig (en ik wil geen aangepast startup screen). Maar goed, dat moet je zelf beslissen :)
Oke, bedankt :) Ik gebruik ook gewoon de Helix Launcher van de market, en aan het lijstje te zien voegt de LkMod voor de rest niks toe wat ik nodig heb.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een spica binnen gekregen, erg leuk!

Zit er alleen ook over te denken om de 2.1 firmware erop te zetten. Probleem is alleen dat ik Vodafone heb en wel veel gebruik maak van 3G....

Daarom wilde ik het gewoon erop zetten om te kijken hoe ik het vind, om het vervolgens (waarschijnlijk) weer terug te zetten op de originele software. Ik heb alleen twee vragen

Mijn vraag is als ik eenmaal deze deze firmware erop heb gezet, is het dan op een eenvoudige manier mogelijk de orginele software erop te zetten?

Mijn tweede vraag is. Overal wordt gewaarschuwd eigen risico dit of dat, maar het gaat toch gewoon om software, wat is de worst case scenario? (daar krijg ik niet echt duidelijkheid over). En zelfs dat moet toch wel op te lossen zijn? (In dit topic heeft zich ook niemand gemeld met "huge" problemen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pocketpete
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:23
Je kan gewoon 1.5 later terug flashen met odin
Vodafone 3g gaat echter nog niet werken met 2.1

Je moet wel hele rare dingen doen om hem te bricken
Met odin kan je desnoods je telefoon formateren, alleen bij debug niet de laatste optie aanvinken anders veranderd je imei in allemaal nullen

[ Voor 51% gewijzigd door pocketpete op 12-05-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazal-sama
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-07 15:46
Vandaag heb ik dus zonder problemen mijn spica naar JD1 geflasht en daarna heb ik geprobeerd om hem te flashen met de Lkmod, maar hij blijft bij de reboot hele tijd hangen op die samsung loading screen
en als ik de comments hier bekijk zie ik alleen maar dat mensen de Lkmod op JCE hebben en dat JD1 niet ondersteund wordt :\ ik ben niet zeker of ik gelijk heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Nee je moet volgens mij je cache legen ofzo via het admin / testpanel menu. Daar kan je als het goed is nog wel in komen. En anders moet je gewoon een uur laten liggen zo, kan eenmalig heen lang duren. Heb er geen ervaring mee @ JCE. En anders gewoon JD1 opnieuw erop zetten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 08:10
Voor de mensen die een iets langere batterijduur willen hebben op hun i5700: http://www.batteryupgrade...9407/shopGroupId/50228018 daar kan je een 2000mhA batterij kopen. wel een BE website maar zal vast ook in NL te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
sn33ky schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:43:
Voor de mensen die een iets langere batterijduur willen hebben op hun i5700: http://www.batteryupgrade...9407/shopGroupId/50228018 daar kan je een 2000mhA batterij kopen. wel een BE website maar zal vast ook in NL te vinden zijn.
Deze is voor de I7500 (de "echte" Galaxy, niet de Spica). Wel een leuk idee, maar is deze batterij gewoon een paar millimeter dikker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Die accu is geschikt voor de i7500 he, ik zie de i5700 (de Spica) er niet tussen staan.

Edit: Damn, na een uur alsnog net te laat :P

[ Voor 21% gewijzigd door brinkdinges op 13-05-2010 14:48 ]

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

84hannes schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:46:
[...]

Deze is voor de I7500 (de "echte" Galaxy, niet de Spica). Wel een leuk idee, maar is deze batterij gewoon een paar millimeter dikker?
Denk wel dat de batterij te dik is voor de spica, omdat er bij de galaxy ook een extra dikke cover bijgeleverd wordt. Ook valt te betwijfelen of deze batterij snel slijtage heeft. Ik weet namelijk ook niet precies hoe die li-ion batterijen slijten.

Na de examens even kloten met de source die op opensource.samsung.com staat! De vorige poging is mislukt, omdat de compiler niet mee wou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Laatst online: 08-06 16:52
Fazal-sama schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 00:32:
Vandaag heb ik dus zonder problemen mijn spica naar JD1 geflasht en daarna heb ik geprobeerd om hem te flashen met de Lkmod, maar hij blijft bij de reboot hele tijd hangen op die samsung loading screen
en als ik de comments hier bekijk zie ik alleen maar dat mensen de Lkmod op JCE hebben en dat JD1 niet ondersteund wordt :\ ik ben niet zeker of ik gelijk heb
Ik heb praktisch hetzelfde probleem als jij. Heb geflashed met JD4, dat ging prima en snel.
Daarna Lkmod erop gezet om te rooten, maar de phone staat al bijna een uur idle op het Samsung start-logo.

Als het nog lang duurt zet ik de JD4 er opnieuw op.

edit: JD4 eropnieuw opgezet, rooten zal voor later zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door biest op 13-05-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazal-sama
biest schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:10:
[...]

Ik heb praktisch hetzelfde probleem als jij. Heb geflashed met JD4, dat ging prima en snel.
Daarna Lkmod erop gezet om te rooten, maar de phone staat al bijna een uur idle op het Samsung start-logo.

Als het nog lang duurt zet ik de JD4 er opnieuw op.

edit: JD4 eropnieuw opgezet, rooten zal voor later zijn.
ye, ik heb jd4 ook gewoon opnieuw erop gezet voordat ik erachter kwam dat je hem moest resetten |:(
maarja jd4 draait wel vlot zonder mod, ik haal nu iets van 3.1 megaflops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Probleempje met JD4 ontdekt: bij inschakelen van WiFi synchroniseert hij niet automatisch je mail. Moet handmatig, ondanks hij op autosync staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:03
Ik heb een probleem (denk ik). In plaats van flashen naar Android 2.1 wil ik gewoon graag de firmware op mijn Spica upgraden. Gewoon omdat ik het fijn vind om datgene op mijn telefoon te hebben wat het meest up-to-date is, maar wat ook bij de fabrikant zelf weg komt.
Nu lukt het upgraden mij niet. New Pc Studio loopt vast zo gauw ik mijn telefoon aansluit en KIES zegt hem niet te herkennen of blijft zeggen dat ik moet blijven wachten (maar er komt gewoon niks). Heb telefoondrivers geïnstalleerd, USB fouten opspeuren aanstaan en massaopslag uitgezet, niks helpt. Mijn pc draait op Windows Vista 64 bit.

Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd zie? Alvast bedankt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door meintje op 14-05-2010 15:59 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm
  • Laatst online: 12-04-2024

mauritsm

zo veel tekst...zo weinig ruim

Aan KIES heb je op dit moment nog niks, die is voor I5700's met android 2.1
Dus je zult New Pc Studio moeten gebruiken, heb je wel de nieuwste versie van NPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Ik heb de NPS die te downloaden is op de website van Samsung NL (1.3.0IJ1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm

mauritsm

Okay, dan kan ik je zelf ook niet verder helpen.
Misschien gewoon een paar keer proberen...bij mij lukte het ook niet de eerste keer.

Die update die op NPS staat stelt niet heel veel voor hoor, het voegt volgens mij alleen een Divx app toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm

mauritsm

Nog een vraag over het flashen:
Heb laatst naar JCF geflasht met one-package en een tar bestand.
Alleen zit er bij de nieuwste FW geen tar bestand, maar deze bestanden:

I570EXXJA1_CL132638_Bootloader
I570EXXJD1_Phone
I570EXXJD4_CL273309_PDA
I570EOXEJD2-CSC-MULTI-CL263367]

Moet ik ze allemaal invullen bij Odin? Ik wil geen custom rom, maar gewoon de JD4 FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
mauritsm schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:22:
Okay, dan kan ik je zelf ook niet verder helpen.
Misschien gewoon een paar keer proberen...bij mij lukte het ook niet de eerste keer.

Die update die op NPS staat stelt niet heel veel voor hoor, het voegt volgens mij alleen een Divx app toe.
Tjah er valt weinig te proberen. NPS loopt gewoon direct vast als ik het opstart en wordt er dan uitgegooid door Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazal-sama
mauritsm schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:51:
Nog een vraag over het flashen:
Heb laatst naar JCF geflasht met one-package en een tar bestand.
Alleen zit er bij de nieuwste FW geen tar bestand, maar deze bestanden:

I570EXXJA1_CL132638_Bootloader
I570EXXJD1_Phone
I570EXXJD4_CL273309_PDA
I570EOXEJD2-CSC-MULTI-CL263367]

Moet ik ze allemaal invullen bij Odin? Ik wil geen custom rom, maar gewoon de JD4 FW
ja, gewoon allemaal invullen in odin, je kan al aan de namen zien waar je ze moet invullen.

edit:
btw firmware JE1 is uit
link: http://forum.samdroid.net/threads/904-i570EXXJE1-EN
Ik heb het nog niet geprobeerd maar misschien iemand anders hier die het al geprobeerd heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door Fazal-sama op 15-05-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
En dan vooral iemand met vodafone? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Fazal-sama schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 17:51:
[...]

ja, gewoon allemaal invullen in odin, je kan al aan de namen zien waar je ze moet invullen.

edit:
btw firmware JE1 is uit
link: http://forum.samdroid.net/threads/904-i570EXXJE1-EN
Ik heb het nog niet geprobeerd maar misschien iemand anders hier die het al geprobeerd heeft?
Hij staat er bij mij op, en het lijkt voor mij hetzelfde als JCE/JCF/JD4. Werkt gewoon goed, maar niet veel anders. Bij deze build schijnt de Russische localisatie beter voor elkaar te zijn. Dat is voor mij niet belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm

mauritsm

Ik heb net naar JD4 geflasht...alleen nu moet ik bij de APN-instellingen opeens een MCC invullen...
Hebben meer mensen dit? Misschien ligt het aan de provider...(BEN)
wat hebben jullie bij MCC staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Daar kan je ben natuurlijk voor bellen. Of je slingert google aan.
Dat is echt heel easy te vinden namelijk.

maar oke om je toch te helpen: mcc is niet zo bijster interessant dat is land afhankelijk (nl = 204), mnc is provider afhankelijk.

[ Voor 66% gewijzigd door job op 15-05-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm

mauritsm

Ik heb het inmiddels al gevonden, maar het is blijkbaar een of andere bug, want als ik alles invul en op 'opslaan' druk verdwijnt die APN weer.
Ik denk dat ik maar eens terug ga flashen, want zo heb ik geen mobiel internet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:28:
[...]

Hij staat er bij mij op, en het lijkt voor mij hetzelfde als JCE/JCF/JD4. Werkt gewoon goed, maar niet veel anders. Bij deze build schijnt de Russische localisatie beter voor elkaar te zijn. Dat is voor mij niet belangrijk :)
Vandaag JE1 geflasht; volgens mij is de camerabug nu gefixt (Ik draai 'm nu zonder root, en pantheon draait ok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm

mauritsm

Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:57:
[...]

Vandaag JE1 geflasht; volgens mij is de camerabug nu gefixt (Ik draai 'm nu zonder root, en pantheon draait ok)
Werkt GPS bij jou wel? Want bij mij doet hij het sinds deze versie niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mauritsm schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:42:
[...]

Werkt GPS bij jou wel? Want bij mij doet hij het sinds deze versie niet meer...
GPS werkt bij mij goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 10-09 13:08
Ik heb nu al I570EXXJD1 en I570EXXJD4 getest en werken lekker. Voor mijn gevoel is JD4 iets sneller dan 1.
Maar bij beide werkt mijn internet verbinding niet (wifi wel).

Ik las al dat anderen ook het probleem hadden dat bij JD1 ze geen internet verbinding konden maken. Anderen dit probleem bij JD4 ook? Mits ja wat is de laatste goede 2.1 firmware waar internet wel mee werkt?

Heb overigens T-Mobile en heb zover ik weer alle APN gegevens goed ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Dat is een bekend probleem, vooral met Vodafone. Met 1.5 heb ik wel gewoon 3G (mobiel internet), maar met alle versies van 2.1 verdomd 'ie het. Krijg een "user authentication failure". Hopelijk komt het goed met de officiele 2.1 updat van Samsung zelf, maar heb er zo m'n twijfels over. Vodafone zegt gewoon dat zij de Spica niet ondersteunen. Maar natuurlijk wel gewoon losse sim-only abbo's met 3G abbo verkopen 8)7

Edit: Zie net dat JE1 uit is, ga ik nu proberen i.v.m. Vodafone & 3G probleem :)

[ Voor 9% gewijzigd door El_Bandito op 17-05-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Vodafone 3G werkt op JE1! Bevestigd!

Me is happy! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
El_Bandito schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:14:

Me is happy! _O_
Eindelijk :). Kan je hier nog even de instellingen posten zodat het makkelijker terug te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
mensen die problemen hebben met 3G etc met vodafone kunnen die het volgende is proberen? MMS op de HTC Desire en Legend met Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:14:

Me is happy! _O_
ah nice!!! tijd om vanavond ook 2.1 erop te gooien :D.

ps. Als het samsung ooit nog lukt hun software (NPS/Kies) lopend te krijgen en er verschijnen via dat programma updates, kan je die dan nog gebruiken? Zodat ik later daarmee kan updaten en geen gezeur krijg over garantie als er daarna ooit iets misgaat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
TWFpa2Vs schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:46:
mensen die problemen hebben met 3G etc met vodafone kunnen die het volgende is proberen? MMS op de HTC Desire en Legend met Vodafone
Dat was niet het probleem waar El_Bandito op doelde. Maar toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:08:
[...]

ah nice!!! tijd om vanavond ook 2.1 erop te gooien :D.

ps. Als het samsung ooit nog lukt hun software (NPS/Kies) lopend te krijgen en er verschijnen via dat programma updates, kan je die dan nog gebruiken? Zodat ik later daarmee kan updaten en geen gezeur krijg over garantie als er daarna ooit iets misgaat??
In principe zou je met KIES een update van 2.1 naar wat ze dan aanbieden moeten kunnen doen. De huidige builds JCE en JCF zijn ook via KIES verspreid in Duitsland en Frankrijk geloof ik. Ik kan me dus niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen over garantie als je softwarematig flasht met hun programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
gwystyl schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:40:
[...]

Eindelijk :). Kan je hier nog even de instellingen posten zodat het makkelijker terug te vinden is?
Gewoon de standaard settings van Vodafone zelf, die je overal vindt :P Verificatie is ook niet nodig (PAP, CHAP of beide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Yup internet werkt hier ook eindelijk weer. Wilde al terug gaan naar 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Vind JE1 wel iets langzamer dan JD geloof ik. Verder nog niet uitvoerig getest (werken enzo).
TWFpa2Vs schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:46:
Heb ik ook geprobeerd, maar bood geen oplossing helaas.

[ Voor 63% gewijzigd door El_Bandito op 17-05-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:59
Kan iemand mij helpen met wat je moet kiezen bij one package?

Ik zie namelijk 4 .tar bestanden waaruit je kunt kiezen, namelijk: Boot, Phone, Pda, Csc.

Ik heb nu Phone gekozen maar hij doet na 8 minuten niets. Wat moet ik nu doen want dit staat er nu bij odin:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/v3hfu1.jpg

Edit: ik heb de nieuwste Firmware (JE1) gedownload

Edit 2: Na een half uur deed die nog niets, heb hem er nu maar uitgehaald.
Alles doet het nog gewoon maar welk .tar bestand moet je kiezen?

[ Voor 23% gewijzigd door giganielsie op 17-05-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm

mauritsm

Oef....hij blijft hangen bij het downloaden in Odin.
Ik was vergeten de Sim en de SD-card eruit te halen.
Is die nu bricked?

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/7015/odinmultiloader.png

En verder komt die niet :/

@Giganielsie, als de telefoon nog geen verbinding heeft gemaakt dan maakt het nog niks uit.
Dan kan je hem er nog uit halen.

-edit: heb mijn telefoon er gewoon uit getrokken en het opnieuw geprobeerd. Toen lukte het wel....

[ Voor 100% gewijzigd door mauritsm op 18-05-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
giganielsie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:57:
Kan iemand mij helpen met wat je moet kiezen bij one package?

Ik zie namelijk 4 .tar bestanden waaruit je kunt kiezen, namelijk: Boot, Phone, Pda, Csc.

Ik heb nu Phone gekozen maar hij doet na 8 minuten niets. Wat moet ik nu doen want dit staat er nu bij odin:

[afbeelding]

Edit: ik heb de nieuwste Firmware (JE1) gedownload

Edit 2: Na een half uur deed die nog niets, heb hem er nu maar uitgehaald.
Alles doet het nog gewoon maar welk .tar bestand moet je kiezen?
Je moet One Package uitvinken en dan gewoon alle 4 bestanden los selecteren.
Boot bij Boot, PDA bij PDA etc.

@El bandito
Ik vind JE1 tot nu toe ook best traag. JD4 was lekker snel en soepel waar JE1 soms een beetje traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Thanks, is gelukt! Nu heb ik eindelijk ook Android 2.1 :D

Nu nog even de Lkmod installeren.

Edit: hoelang duurt dat Lkmod? ik heb hem zo'n 20 minuten geleden met odin gestart, maar er staat nu nog steeds dat samsung teken. Doe ik iets verkeerd?

[ Voor 45% gewijzigd door giganielsie op 17-05-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje wat bedoelen ze bij stap 2 : download alle drivers
Moet ik hem dus updaten ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:46:
[...]

Gewoon de standaard settings van Vodafone zelf, die je overal vindt :P Verificatie is ook niet nodig (PAP, CHAP of beide).
Alles gelukt thnx El_B dat je deze versie zo snel getest hebt, ik heb hem nu ook erop gezet.

instellingen voor ANP vodafone:

Vodafone (Thnx Wilson) (proxy & server settings niet altijd nodig)
Name: Vodafone Internet
APN: live.vodafone.com
Proxy: 192.168.251.150
Port: 8799
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: <Not set>
MMSC: mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: <Not set>
MMS port: <Not set>
MCC: 204
MNC: 04
APN type: default

(ps. copy/paste vanaf androidworld.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
giganielsie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:16:
Thanks, is gelukt! Nu heb ik eindelijk ook Android 2.1 :D

Nu nog even de Lkmod installeren.

Edit: hoelang duurt dat Lkmod? ik heb hem zo'n 20 minuten geleden met odin gestart, maar er staat nu nog steeds dat samsung teken. Doe ik iets verkeerd?
Even mezelf quoten,

Ik heb namelijk mijn telefoon in totaal ongeveer 2 en een half uur laten liggen.Het woord samsung ging namelijk niet weg :|
Na de batterij eruit te halen en weer opnieuw opstarten deed hij het nog steeds niet.
Toen maar weer opnieuw geflasht (JE1) en hij lijkt het nu weer normaal te doen.
Is het bij iemand dan al gelukt om Lkmod erop te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://img225.imageshack.us/i/naamloosr.png/
Hij blijft hangen hier wat heb ik verkeerd gedaan :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ga ik morgenavond even proberen :) Maar hij lijkt wel trager ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Had ik ook vandaag. Bleek dat de map waar Spicajc3.ops al verwijderd was, maar stond nog wel zo in Odin. Verder had ik ook even de batterij eruit gehaald en opnieuw erin gestopt. Je kan ook nog een hard reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm

mauritsm

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:25:
Vraagje wat bedoelen ze bij stap 2 : download alle drivers
Moet ik hem dus updaten ?

Alvast bedankt
Het betekent gewoon dat je NPS moet hebben geïnstalleerd. (niet aan hebben staan)
Want als je NPS installeert, dan installeert die automatisch de drivers die hij nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mauritsm schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:38:
[...]

Het betekent gewoon dat je NPS moet hebben geïnstalleerd. (niet aan hebben staan)
Want als je NPS installeert, dan installeert die automatisch de drivers die hij nodig heeft.
Het is gelukt ik heb 2.1 erop gedaan maar Lkmod lukt niet hij blijft hangen bij samsung. Ik ga hem nu opnieuw weer flashen naar JCE1. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:32:
Ga ik morgenavond even proberen :) Maar hij lijkt wel trager ja.
dat idee had ik ook

en de ANP werd vannochtend verwijderd nadat ik telefoon in vliegtuigmodus had gezet en terug haalde (nog niet gekeken of dit structureel is)

edit: nu is 3G weer uitgevallen, geen idee waarom. telefoon ligt hier gewoon en ik wilde even mails erop controleren geen verbinding meer...

gsm opnieuw gestart en dan werkt 3G weer

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Laatst online: 08-06 16:52
giganielsie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:53:
[...]

Even mezelf quoten,

Ik heb namelijk mijn telefoon in totaal ongeveer 2 en een half uur laten liggen.Het woord samsung ging namelijk niet weg :|
Na de batterij eruit te halen en weer opnieuw opstarten deed hij het nog steeds niet.
Had idem als jij, met JD4. Heb een uurtje gewacht tot mijn geduld op raakte :)

Lkmod moet compatibel zijn met de firmware versie volgens mij. Jij zet 'm op JE1, ik heb het op JD4 geprobeerd => werkt dus niet. Op een iets oudere versie zou het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ iedereen die LkMod probeert op JD/JE: lees ff de toelichting van LeshaK zelf, hij heeft het alleen gemaakt voor JCE tot nu toe. Er is wel een andere mod voor JD1, die heb ik zelf nog niet geprobeerd. Zie samdroid.net!

Verder: nog iemand last van vastlopen bij 1 vd nieuwere versies (JCE t/m JE1)? Ik nl. wel... maar weer eens opnieuw flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:17
JE1 er hier ook even opgezet.
Draait net hetzelfde als JD4, alleen valt iNet niet meer weg :)

Videogeluid blijft nog steeds out of sync.... *Gaat zijn creative zen van onder het stof halen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand al gelukt om JCE1 te modden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:03:
Is iemand al gelukt om JCE1 te modden ?
jahoor, geen probleem om root te worden met Root v3.

Er is ook net een kitchen uit op Samdroid waarbij je zelf kan bepalen wat je wel en niet in je rom wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:10:
[...]

jahoor, geen probleem om root te worden met Root v3.

Er is ook net een kitchen uit op Samdroid waarbij je zelf kan bepalen wat je wel en niet in je rom wil hebben.
Kan je mij een klein beetje uitleggen hoe het moet?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm

mauritsm

Weten jullie toevallig of de garantie vervalt als je naar een andere versie hebt geflasht met Odin?
Ik heb namelijk geen GPS meer sinds dat ik hem geflasht heb en dat is toch wel nuttig bij navigatie.
Zouden ze het doorhebben als ik terugflash naar 1.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
mauritsm schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:03:
Weten jullie toevallig of de garantie vervalt als je naar een andere versie hebt geflasht met Odin?
Ik heb namelijk geen GPS meer sinds dat ik hem geflasht heb en dat is toch wel nuttig bij navigatie.
Zouden ze het doorhebben als ik terugflash naar 1.5?
heb ook geen GPS maar heb hem alleen binnen getest en de GPS op de spica is nu eenmaal bagger.
Dus morgen eens buiten testen als er geen bewolking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb zelf een mod gemaakt voor de spica:

Afbeeldingslocatie: http://www.computerstad.nl/spicajustin1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Deadsy schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:22:
[...]
heb ook geen GPS maar heb hem alleen binnen getest en de GPS op de spica is nu eenmaal bagger.
Dus morgen eens buiten testen als er geen bewolking is.
Kijk gelijk effe of er geen aswolk voor je GPS satelliet hangt. 8)7

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
pasz schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:20:
[...]

Kijk gelijk effe of er geen aswolk voor je GPS satelliet hangt. 8)7
De Spica GPS is gewoon prut.
Binnen een GPS fix krijgen kun je vergeten. Buiten vind hij de locatie na wel maar als het regent of bewolkt is dan heb je nog meer kans om de lotto te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:38:
Ik heb zelf een mod gemaakt voor de spica:

[afbeelding]
Auw! :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:30:
[...]

De Spica GPS is gewoon prut.
Binnen een GPS fix krijgen kun je vergeten. Buiten vind hij de locatie na wel maar als het regent of bewolkt is dan heb je nog meer kans om de lotto te winnen.
Boude uitspraak...Ik merk alleen dat het nogal uitmaakt wel programma je gebruikt. De ene navigatie is sneller dan de andere. De snelste fix geeft GPS Status, gratis en ideaal om je GPS mee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen hoe je JCE1 moet modden.
Met die Lkmod is het me niet gelukt hij blijft vast bij samsung.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:38:
[...]

Boude uitspraak...Ik merk alleen dat het nogal uitmaakt wel programma je gebruikt. De ene navigatie is sneller dan de andere. De snelste fix geeft GPS Status, gratis en ideaal om je GPS mee te testen.
Ik heb zelf ook al verschillen gemerkt afhankelijk van het gebruikte programma en ben toen op aanraden van een Tweaker ook begonnen met het gebruik van GPS Status welke veruit het beste is.
Maar bij mij wil zelfs GPS Status bij regen of een zware bewolking geen signaal krijgen. Als ik bij bewolking een signaal krijg is het zeer zwak en valt zeer snel weg waardoor het (gps signaal) redelijk nutteloos is in dergelijke situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje kan ik weer terug naar 1.5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:39:
Nog een vraagje kan ik weer terug naar 1.5 ?
Waarom niet met odin kun je denk ik gewoon terug flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:17:
[...]

Kan je mij een klein beetje uitleggen hoe het moet?
Alvast bedankt
Het makkelijkst is om even terug te lezen in dit topic, of de flash guides op Samdroid of Samsungfirmwares door te lezen. Ook in het algemene Spica topic staat het al een paar keer genoemd. Ik heb daar ook al een keer een stappenplan neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beckertje1
  • Laatst online: 23-04-2022
giganielsie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:53:
[...]

Even mezelf quoten,

Ja dat heb ik nu met mijn telefoon, maar dan gewoon met android 1.5 van fabriek uit.
De telefoon lag op de tafel en opeens kwam samsung op het scherm en ging niet meer weg.
Bij batterij eruit halen en opnieuw erin doen, hetzelfde probleem. dus ik denk data ik de telefoon dan ook maar moet flashen......
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste