Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• arnova
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 20:15

arnova

weet veel, maar niet alles

84hannes schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:26:
[...]

Heb je recent een nieuw programma geinstalleerd? Bij mij leek Whatsapp de oorzaak, ik heb deze verwijderd en nu gaat de accu weer een dag mee.
Heb Whatsapp eraf gegooid en dat lijkt inderdaad de oorzaak te zijn. Het gekke is wel dat ik dat al een tijdje gebruik maar dat ik pas sinds ruim een week die batterij problemen heb...

• corrado20vt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22-06 08:23
ik heb de i5700 geflashed naar 2.1 update 1, daarna heb ik er 2 verschillende swypes op geprobeerd. Beide hvga, de ene swype 1.56 en de ander swype 2. nog wat. Ik kan het aanzetten en als ik swype zie ik de blauwe lijn maar hij trilt dan een keer en het woord verschijnt niet. Ook zie ik wel dat suggestie verschijnen maar geen suggesties.

Iemand nog suggesties? :)

• arnova

arnova

corrado20vt schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:20:
ik heb de i5700 geflashed naar 2.1 update 1, daarna heb ik er 2 verschillende swypes op geprobeerd. Beide hvga, de ene swype 1.56 en de ander swype 2. nog wat. Ik kan het aanzetten en als ik swype zie ik de blauwe lijn maar hij trilt dan een keer en het woord verschijnt niet. Ook zie ik wel dat suggestie verschijnen maar geen suggesties.

Iemand nog suggesties? :)
Dat had ik ook met 1.56. Dat lijkt te komen omdat ie (beta versie) expired is. Je moet een 1.65 apk hebben: die doet het wel (bij mij)....

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:58
arnova schreef op maandag 24 januari 2011 @ 07:30:
[...]

Dat had ik ook met 1.56. Dat lijkt te komen omdat ie (beta versie) expired is. Je moet een 1.65 apk hebben: die doet het wel (bij mij)....
2.10 doet het bij mij ook nog steeds prima. Dat is volgens mij ook de laatste beta. Standaard zit er geen NL bij in, maar er is op verschillende plekken wel te vinden hoe je dat moet toevoegen. DM me maar als je daar niet uit komt.

• justin_ti
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-06 16:11
Shit mijn USB poort doet niets meer, hij laadt ook niet meer. Net stond mn telefoon ineens uit toen ik m op pakte van de lader. Batterij verwijderd, andere oplader geprobeerd, PC-verbinding geprobeerd. Het werkt niet:( Hij doet het overigens nog wel, maar ik wil de accu nog een beetje sparen om eventueel via de SD kaart een standaard rom terug te flashen. Post wel ff in het flash topic of iemand weet of dat zomaar mogelijk is.

• Nazlive
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21-06 13:00
Weet iemand waar die nog te bestellen is? voor onder de 150?
Ik heb het idee dat die niet meer gemaakt word :S

• Mr_gadget
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:12

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

gwystyl schreef op maandag 24 januari 2011 @ 07:33:
[...]

2.10 doet het bij mij ook nog steeds prima. Dat is volgens mij ook de laatste beta. Standaard zit er geen NL bij in, maar er is op verschillende plekken wel te vinden hoe je dat moet toevoegen. DM me maar als je daar niet uit komt.
Werkt swype een beetje goed onder 2.1? Ik vond het onder 1.5 soms wat traag en het maakte hem mogelijk instabiel. Maar vind het wel een leuke techniek :)

• FFrenzy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-06-2013
Mr_gadget schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:53:
[...]

Werkt swype een beetje goed onder 2.1? Ik vond het onder 1.5 soms wat traag en het maakte hem mogelijk instabiel. Maar vind het wel een leuke techniek :)
Mijn bevinding is dat onder 2.1 het veel soepeler werkt, vooral de popups die je kirjgt verschijnen veel sneller en zonder vertraging.

Go retro with SLAY Radio

• gwystyl
Mr_gadget schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:53:
[...]

Hij is bij mij nooit instabiel; je moet af en toe even wachten op een popup inderdaad, maar hij 2.15 is volgens mij sneller dan de oudere versies. Ik vind het vooral veel fijner 'typen', en door de iets grotere toetsen dan het standaard toetsenbord kan ik ook de cijfers en symbolen makkelijker typen.

• Jab65
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23-06 11:21
Kom niet op internet van HollandsNieuwe met mijn Samsung Spica. Iemand ervaringen met internet op dit netwerk? Draai gewoon de standaard 2.1 Android.... Krijg geen instellingen toegestuurd na invoeren van het IMEI nummer, en handmatig invullen van de APN gegevens lijkt ook niet te werken.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:52
Jab65 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:01:
Kom niet op internet van HollandsNieuwe met mijn Samsung Spica. Iemand ervaringen met internet op dit netwerk? Draai gewoon de standaard 2.1 Android.... Krijg geen instellingen toegestuurd na invoeren van het IMEI nummer, en handmatig invullen van de APN gegevens lijkt ook niet te werken.
Werken andere instellingen wel? Al met HollandsNieuwe gebeld met de vraag? Wat heb je ingesteld? Linkje naar de APN gegevens.... Soms zijn namelijk enkele dingen aan te passen of hoeven niet ingevoerd te worden. Bijvoorbeeld proxy is 9 van de 10 keer niet nodig. Maar ook zijn er sommige netwerken die bijvoorbeeld roaming aanzetten nodig hebben om te functioneren...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Jab65
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23-06 11:21
Touchdomex schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:05:
[...]

Werken andere instellingen wel? Al met HollandsNieuwe gebeld met de vraag? Wat heb je ingesteld? Linkje naar de APN gegevens.... Soms zijn namelijk enkele dingen aan te passen of hoeven niet ingevoerd te worden. Bijvoorbeeld proxy is 9 van de 10 keer niet nodig. Maar ook zijn er sommige netwerken die bijvoorbeeld roaming aanzetten nodig hebben om te functioneren...
Ik weet niet wat het is, maar net (voor de zoveelste keer) weer eens opnieuw opgestart, en nu doet alles het naar behoren 8)7 . Ik zou niet weten wat ik nu heb gedaan dat ik in het weekend niet tig keer eerder heb gedaan. Maar gelukkig werkt het nu... _/-\o_

• ubuntu_demon
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-04-2015
Er werd een jaar geleden al een nieuwe officieele firmware door Samsung aangekondigd. Gaat deze er ooit nog komen ?

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:52
ubuntu_demon schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:22:
Er werd een jaar geleden al een nieuwe officieele firmware door Samsung aangekondigd. Gaat deze er ooit nog komen ?
Je bedoeld de 2.1?

Die is er ondertussen gewoon hoor ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• groxgrox
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:36
ik wil ook deze foon aanschaffen en hem rooten en dan nieuwe firmware erop zetten. Ik ben een nieuwkomer, maar zou graag willen weten welke ROM jullie gebruiken? Ik heb altijd HTC gehad maar wil over op Android.
De versie maakt me dan niet uit. het belangrijkste aan de rom is:

- snelheid
- batterijduur zo lang mogelijk
- Nederlandse taal
- GPS/BT moet werken
- mogelijkheid om Market te installeren

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• gwystyl
groxgrox schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:14:
ik wil ook deze foon aanschaffen en hem rooten en dan nieuwe firmware erop zetten. Ik ben een nieuwkomer, maar zou graag willen weten welke ROM jullie gebruiken? Ik heb altijd HTC gehad maar wil over op Android.
De versie maakt me dan niet uit. het belangrijkste aan de rom is:

- snelheid
- batterijduur zo lang mogelijk
- Nederlandse taal
- GPS/BT moet werken
- mogelijkheid om Market te installeren
- Ik gebruik nu CyanogenMod Light, met een aangepaste kernel (LukiqqKernelV5). De snelheid en 3D prestaties lijken vrij goed voor de Spica.

- Volgens mij kan je bij alle roms voor NL kiezen, want Android is multilingual. Misschien moet je letten op of het een Europese/Amerikaanse of Aziatische versie is, maar normaalgesproken is het geen probleem.

- GPS en BT werken beide. GPS een stuk beter dan onder 2.1 (laatste officiele rom), Bt werkt met headsetjes, ik weet niet hoe het nu werkt met een carkit. Bij eerdere 2.2 roms kon ik wel pairen, bellen en nummers zoeken, maar ik kon de namen er niet bij zien. Ik heb mijn carkit nog niet ingebouwd in mijn huidige auto, dus ik weet niet of dat nu opgelost is.

- de market is standaard in Android, dus dat lijkt me ook geen probleem. Af en toe zijn er roms waar google apps uit zijn gehaald/gelaten, maar dan kan je hem alsnog installeren.

- Batterijduur weet ik nog niet, ik heb de kernel er net op zitten. Over het algemeen laad ik hem toch elke dag op, omdat ik hem vrij intensief gebruik (veel internet, ong 3u navigatie, wekker met sleep tracker)

p.s. HTC verkoopt de meeste Android toestellen op het moment, maar ik gok dat je hiervoor een Windows Mobile toestel hebt gehad?

• arnova

arnova

gwystyl schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:27:
[...]

- Ik gebruik nu CyanogenMod Light, met een aangepaste kernel (LukiqqKernelV5). De snelheid en 3D prestaties lijken vrij goed voor de Spica.

- Volgens mij kan je bij alle roms voor NL kiezen, want Android is multilingual. Misschien moet je letten op of het een Europese/Amerikaanse of Aziatische versie is, maar normaalgesproken is het geen probleem.

- GPS en BT werken beide. GPS een stuk beter dan onder 2.1 (laatste officiele rom), Bt werkt met headsetjes, ik weet niet hoe het nu werkt met een carkit. Bij eerdere 2.2 roms kon ik wel pairen, bellen en nummers zoeken, maar ik kon de namen er niet bij zien. Ik heb mijn carkit nog niet ingebouwd in mijn huidige auto, dus ik weet niet of dat nu opgelost is.

- de market is standaard in Android, dus dat lijkt me ook geen probleem. Af en toe zijn er roms waar google apps uit zijn gehaald/gelaten, maar dan kan je hem alsnog installeren.

- Batterijduur weet ik nog niet, ik heb de kernel er net op zitten. Over het algemeen laad ik hem toch elke dag op, omdat ik hem vrij intensief gebruik (veel internet, ong 3u navigatie, wekker met sleep tracker)

p.s. HTC verkoopt de meeste Android toestellen op het moment, maar ik gok dat je hiervoor een Windows Mobile toestel hebt gehad?
Weet jij (of iemand anders) of er al een mod is die DivX/MPEG4 hardware-versnelling heeft ala de stock roms voor de Spica?

• gwystyl
arnova schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:14:
[...]

Weet jij (of iemand anders) of er al een mod is die DivX/MPEG4 hardware-versnelling heeft ala de stock roms voor de Spica?
DivX weet ik niet, maar Lukiqqv6 speelt in ieder geval MP4 en youtube dingen af. Dat deed v5 nog niet, dus je zou DivX ook kunnen proberen?

edit: om de posts een beetje op de goede plaats te houden: deze info (mijn antwoord en jouw vraag) passen volgens mij beter in [Samsung Galaxy Spica] Firmwares en Flashen

[Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 19-02-2011 09:59]

• mcbab
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 25-02-2011
heeey ik heb net mijn Spica en ik heb 1.5 en ik wil 2.1 ik heb NPS gedownload en hij vind mijn telefoon wel maar als ik op Upgrade druk vind ie niets en als ik erop klik zegt hij: Bestand overdracht word niet ondersteund door dit toestel. ik heb Alleen Massa opslag uit en fouten bij USB Aan .
help graag snel want ik heb het nodig voor de WhatsApp kan iemand me helpen? maakt niet uit of t legaal of illigaal is als ik maar kan WhatsAppen mail naar Ghostten@live.nl of reageer hier maar liever mail of PM THnx alvasttt

• gwystyl
mcbab schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:28:
heeey ik heb net mijn Spica en ik heb 1.5 en ik wil 2.1 ik heb NPS gedownload en hij vind mijn telefoon wel maar als ik op Upgrade druk vind ie niets en als ik erop klik zegt hij: Bestand overdracht word niet ondersteund door dit toestel. ik heb Alleen Massa opslag uit en fouten bij USB Aan .
help graag snel want ik heb het nodig voor de WhatsApp kan iemand me helpen? maakt niet uit of t legaal of illigaal is als ik maar kan WhatsAppen mail naar Ghostten@live.nl of reageer hier maar liever mail of PM THnx alvasttt
Snel? Lees dan deze thread eens goed door, en volg één van de stappenplannen. Het is hier al heel vaak uitgelegd.

Hint 1: met NPS kan je niet upgraden naar 2.1, met KIES wel
Hint 2: laatste firmware is te vinden op www.samfirmware.com
Hint 3: Odin werkt beter/makkelijker dan KIES.

succes.

Als je vragen hebt, laat dan eerst even weten wat je gevonden hebt, wat je geprobeerd hebt en wat er niet werkt. Ik kan me niet voorstellen dat het van levensbelang is om WhatsApp te hebben, dus een beetje moeite mag best.

• Zomerpeer
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06-07-2015
Ik weet niet of jullie al een oplossing hebben voor het irritante probleem dat je 3G verbinding het niet meer doet zodra je wifi hebt aangehad. Ik gebruikte eerst APNdroid om 3G mee aan en uit te zetten, maar die werkte niet meer na de officiele update naar 2.1

Na een hoop gezoek kwam ik de SMODA widget tegen, die werkt wel _/-\o_

• gwystyl
Zomerpeer schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:22:
Ik weet niet of jullie al een oplossing hebben voor het irritante probleem dat je 3G verbinding het niet meer doet zodra je wifi hebt aangehad. Ik gebruikte eerst APNdroid om 3G mee aan en uit te zetten, maar die werkte niet meer na de officiele update naar 2.1

Na een hoop gezoek kwam ik de SMODA widget tegen, die werkt wel _/-\o_
APNdroid werkt bij mij prima op zowel 1.5 als 2.1 als 2.2 en 2.3 (al is het bij die laatste twee niet meer nodig door de ingebouwde switch in de notificatiebalk)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 22-06 14:16
Vroeg me af of iemand weet hoe ik de "foto knop" op de zijkant kan configureren. Heb een andere foto-app gedownload, en wil dat die gestart wordt als ik de knop op de zijkant indruk. Nu wordt nog automatisch de standaard Android-app gestart..

• giganielsie
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23-06 20:22
Hoe kan je je telefoon 'clean' maken om hem te verkopen?

Gewoon een factory reset en dan JH7 flashen via odin ofzo?

• gwystyl
giganielsie schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:06:
Hoe kan je je telefoon 'clean' maken om hem te verkopen?

Gewoon een factory reset en dan JH7 flashen via odin ofzo?
Alleen factory reset zou al genoeg moeten zijn, maar JH7 flashen is wel aardig zodat er de laatste officiele rom op staat. Als de koper dan wil flashen moet hij zelf wel wat meer moeite doen (eerst rooten), maar dan zit hij niet met jouw custom rom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:02
Heb sinds vandaag ook een I5700, en heb een paar vraagjes. Mijn excuus als het al eerder gevraagd is.

Wat is de meeste snelle & stabiele rom die nu uit is? Gebruik de telefoon alleen voor bellen, sms'en, mailen, whatsapp en af en toe internet. Swype zou ook handig zijn. En hoe stel ik de telefoon in als USB massa opslag? Of kan ik alleen via Dropbox bestanden erop zetten?

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoFearCreations
Niemand, toch geen populaire telefoon?

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
NoFearCreations schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:21:
Niemand, toch geen populaire telefoon?
NoFearCreations schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:30:
Heb sinds vandaag ook een I5700, en heb een paar vraagjes. Mijn excuus als het al eerder gevraagd is.

Wat is de meeste snelle & stabiele rom die nu uit is? Gebruik de telefoon alleen voor bellen, sms'en, mailen, whatsapp en af en toe internet. Swype zou ook handig zijn. En hoe stel ik de telefoon in als USB massa opslag? Of kan ik alleen via Dropbox bestanden erop zetten?
Tip 1: niet kicken binnen 24 uur. In dit topic wordt wel dagelijks iets gepost, maar het is niet echt alsof iedereen er 24/7 bovenop zit.

Tip 2: kijk dit topic eens door, en voor roms kan je ook kijken in [Samsung Galaxy Spica] Firmwares en Flashen of op Samdroid.net

Swype wordt niet meegeleverd met de Spica, dus je kan het er alleen illegaal opzetten of door je in te schrijven voor de beta

Instellen als USB opslag gaat door de drivers te installeren. Die heb je ook nodig om te flashen, dus die kom je vanzelf tegen als je beide spica topics doorleest. Via Dropbox kan ook, maar dat vind ik persoonlijk niet echt makkelijk. Een handige tip die iemand anders in het Spica topic of het algemene Android software topic gaf is Samba. Daarmee kan je je SD-kaart delen, zodat je die via Wifi kan benaderen met andere computers in je draadloze netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoFearCreations
Bedankt voor de tip, morgen maar is voor gaan zitten. Ziet er een stuk ingewikkelder uit als met m'n HTC.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoFearCreations
Merk dat de accu van de Samsung wel erg snel leeg gaat, als hij s'avonds nog rond de 50% zit, is hij s'ochtends gewoon uit. Kan dit door een app op de achtergrond komen, of een slechte accu. Draai de originele 2.1 rom.

Zit er aan te denken om gewoon een andere accu van e-bay te halen, is deze te vertrouwen?:
http://cgi.ebay.co.uk/Bat...-S8500-Wave-/120593791427
Ziet eruit als een originele accu, maar van e-bay weet je het maar nooit...

• kristo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07-04 16:17

kristo

cosmotheoros

Goed, mijn scherm aan/uit knopje heeft het dus begeven, héél soms werkt het nog eens als ik rechtstreeks op het moederbord-knopje druk.

Kan ik het scherm met iets anders softwarematig locken? Dat het scherm constant aanstaat is niet erg (dat ik met een unlocked scherm vanuit m’n binnenzak in het ronde bel wel :P ).

Ik ga eens rustig kijken om er eventueel 2.1 op te zetten via de links hierboven, mss dat 2.1 meer mogelijkheden geeft.

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True