Ik heb het even getest en hij zet 'm zelf vooruit. Van 01:59 naar 03:00
mja, doelde meer op de tijd dat mn wekker afgaat 
zal voor de zekerheid maar een old-school wekkertje pakken
edit:
Ok, top!
zal voor de zekerheid maar een old-school wekkertje pakken
edit:
Ok, top!
[ Voor 7% gewijzigd door Mattie112 op 27-03-2010 19:08 ]
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Verwijderd
Nou...eigenlijk niet; Het gehele memory wordt gebruikt totdat het vol gaat lopen, dan flusht android de oudste applicatie die nog in het memory zit. Dus dat steeds legen van het memory van alle niet-actieve apps. door diverse 'taskmanagers' is nogal onzin en druist in tegen de logica van het memory-management van Android in. Ik weet dat het 'lekker' voelt om alles af te sluiten, maar het slaat werkelijk nergens op en kan zelfs averechts werken.Prototype666 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:12:
[...]
jepen daarbij dat het verstandig is een of andere taskmanager te installeren.
http://geekfor.me/faq/you...task-killer-with-android/
Verwijderd
Werkgeheugen is groot zat. Ik heb Opera Mini geïnstalleerd (1,2MB), en drie(!) navigatieprogramma's: Sygic (6,4MB), Navigon (18MB) en Co-Pilot Live (7MB). De maps worden automagisch geïnstalleerd op je SD-kaartje Geen centje pijn duswsmaal schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:42:
Zoals eerder vermeld overweeg ik de Spica aan te schaffen. Het interne werkgeheugen van de Spica is 146Mb, hetgeen niet bijster veel is. Ik wil Fring, Opera Mini en een simpel Turn by Turn Navigation programma toevoegen. De vraag is of de Spica daarvoor nog genoeg ruimte heeft.
Ik heb (vooralsnog) niet kunnen achterhalen hoe groot de Android executables gemiddeld zijn. Root of jailbreak de Spica om vervolgens applicaties op je externe geheugen (MicroSD tot 32GB) te kunnen installeren vind ik een te groot risico.
in eerste instantie heb je gelijk, maar daar hangt een hele grote maar aan. Menig game, maps app of gimmick draait vrolijk door op de achtergrond met weet ik het wat hij allemaal wil berekenen terwijl hij op de achtergrond draait. die taskmanager heb ik niet om ram vrij te maken, maar om mn cpu te ontzien en dus lagg te verminderen en batterij te sparen.Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 03:41:
[...]
Nou...eigenlijk niet; Het gehele memory wordt gebruikt totdat het vol gaat lopen, dan flusht android de oudste applicatie die nog in het memory zit. Dus dat steeds legen van het memory van alle niet-actieve apps. door diverse 'taskmanagers' is nogal onzin en druist in tegen de logica van het memory-management van Android in. Ik weet dat het 'lekker' voelt om alles af te sluiten, maar het slaat werkelijk nergens op en kan zelfs averechts werken.
Ik probeer mijn spica te flashen, maar ik krijg het niet echt voor elkaar. Volgens de tutorials moet ik, als ie uit staat, "volume down", "ok" en "power" ingedrukt houden, maar als ik dat doe, dan start mijn telefoon gewoon op.
Odin zegt: "added! detected! disconnected!", maar dat zegt hij ook als ik mijn telefoon gewoon opstart terwijl de USB kabel er in zit.
Wat doe ik fout? Zou ik iets op het schermpje van mijn telefoon moeten zien als 'ie in download mode gaat?
Odin zegt: "added! detected! disconnected!", maar dat zegt hij ook als ik mijn telefoon gewoon opstart terwijl de USB kabel er in zit.
Wat doe ik fout? Zou ik iets op het schermpje van mijn telefoon moeten zien als 'ie in download mode gaat?
[ Voor 10% gewijzigd door kvdveer op 28-03-2010 13:20 ]
Localhost, sweet localhost
Ik denk dat het ongevoelige touchscreen toch software is! ik heb net voor de gein eens het recovery menu geprobeert (tijdens boot call+ok+power) en bij de touchscreen test doet hij niet onder voor een ipod kwa gevoeligheid en nauwkeurigheid. ik hoor graag jullie mening hier over!
Je gebruikt te verkeerde knoppen, het moet namelijk zijn: volume down + camera + power.kvdveer schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:17:
Ik probeer mijn spica te flashen, maar ik krijg het niet echt voor elkaar. Volgens de tutorials moet ik, als ie uit staat, "volume down", "ok" en "power" ingedrukt houden, maar als ik dat doe, dan start mijn telefoon gewoon op.
Dan kom je in de download mode en kan je gaan flashen
Ja, dan staat er vrij groot download mode in beeldkvdveer schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:17:
Wel de knoppen (post hierboven staan de juiste) vasthouden totdat hij ook echt in download mode is.
Dank! dat werkte... Op samsung-firmwares.com staat dus voldown, ok en power. Is dat misschien voor eclair of zo?
In ieder geval ben ik nu aan het flashen... Ik ben benieuwd...
Update: gelukt.
In ieder geval ben ik nu aan het flashen... Ik ben benieuwd...
Update: gelukt.
[ Voor 6% gewijzigd door kvdveer op 28-03-2010 17:05 . Reden: updateje ]
Localhost, sweet localhost
Verwijderd
Er bestaat geen grote 'maar'. Lees de Application Fundamentals op de Android Developer page nog maar eens door:Prototype666 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:02:
[...]
in eerste instantie heb je gelijk, maar daar hangt een hele grote maar aan. Menig game, maps app of gimmick draait vrolijk door op de achtergrond met weet ik het wat hij allemaal wil berekenen terwijl hij op de achtergrond draait. die taskmanager heb ik niet om ram vrij te maken, maar om mn cpu te ontzien en dus lagg te verminderen en batterij te sparen.
http://developer.android.com/guide/topics/fundamentals.html
By default, every application runs in its own Linux process. Android starts the process when any of the application's code needs to be executed, and shuts down the process when it's no longer needed and system resources are required by other applications.
I have also seen people incorrectly assume that the more memory in use, the faster their battery will die. This would actually be more attributed to the amount of processor cycles (CPU %) going on and not the amount of memory being taken up by a certain program
We gaan uit van normale goedwerkende apps. Als er van bovenstaande sprake is (dus als de CPU blijft processen) dan heb je gewoon een rotte app. Natuurlijk kun je die blijven killen, maar ik zou eerder een van de vele alternatieven zoeken.
helaas hebben heel veel games dat, en ik heb geen zin om voor elke game die niet sluit een alternatief te vinden die dat wel doet... ik zou t wel fijn vinden als "long press" op home bijvoorbeeld de huidige app killt.Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:54:
[...]
Er bestaat geen grote 'maar'. Lees de Application Fundamentals op de Android Developer page nog maar eens door:
http://developer.android.com/guide/topics/fundamentals.html
By default, every application runs in its own Linux process. Android starts the process when any of the application's code needs to be executed, and shuts down the process when it's no longer needed and system resources are required by other applications.
I have also seen people incorrectly assume that the more memory in use, the faster their battery will die. This would actually be more attributed to the amount of processor cycles (CPU %) going on and not the amount of memory being taken up by a certain program
We gaan uit van normale goedwerkende apps. Als er van bovenstaande sprake is (dus als de CPU blijft processen) dan heb je gewoon een rotte app. Natuurlijk kun je die blijven killen, maar ik zou eerder een van de vele alternatieven zoeken.
Verwijderd
hoe krijg je dat voor elkaar? ik zit op de JC1 (2.1) rom. maar hij boot normaal door...ik ben erg benieuwd naarh et verschil. (en vooral: als het zo'n grote verbetering is, hoe we dat in normale modus kunnen krijgen).Prototype666 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:29:
Ik denk dat het ongevoelige touchscreen toch software is! ik heb net voor de gein eens het recovery menu geprobeert (tijdens boot call+ok+power) en bij de touchscreen test doet hij niet onder voor een ipod kwa gevoeligheid en nauwkeurigheid. ik hoor graag jullie mening hier over!
als ik em start, en daarna die knoppen inhoud, dan boot hij normaal door. als ik vanaf begin af aan die knoppen inhoud dan laadt hij een grijs balkje en zit daarna vast.
edit: lees net dat het in de 2.1 roms niet kan, wel in de 1.5 roms.zit jij op 1.5?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 16:06 ]
Verwijderd
Ben ik met je eens, goed idee. Er zitten IMHO toch al teveel knopjes op de SpicaPrototype666 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:05:
[...]
helaas hebben heel veel games dat, en ik heb geen zin om voor elke game die niet sluit een alternatief te vinden die dat wel doet... ik zou t wel fijn vinden als "long press" op home bijvoorbeeld de huidige app killt.
Met 1.5 kom je in die test-mode jaVerwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:02:
[...]
edit: lees net dat het in de 2.1 roms niet kan, wel in de 1.5 roms.zit jij op 1.5?
Jij, Ptototype666 alsmede Dragonslaughter hebben de pijngrens behoorlijk verlaagd ;-)Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 03:52:
[...]
Werkgeheugen is groot zat. Ik heb Opera Mini geïnstalleerd (1,2MB), en drie(!) navigatieprogramma's: Sygic (6,4MB), Navigon (18MB) en Co-Pilot Live (7MB). De maps worden automagisch geïnstalleerd op je SD-kaartje Geen centje pijn dus
ja, ik zit nog op 1.5. ik wacht op de officiële rom, en daarna gooi ik er een geroote rom op die gebaseerd is op de officiële... want ik hoor hier en daar toch nog wat geruchten over bugs en incomplete functionaliteit.Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:02:
[...]
hoe krijg je dat voor elkaar? ik zit op de JC1 (2.1) rom. maar hij boot normaal door...ik ben erg benieuwd naarh et verschil. (en vooral: als het zo'n grote verbetering is, hoe we dat in normale modus kunnen krijgen).
als ik em start, en daarna die knoppen inhoud, dan boot hij normaal door. als ik vanaf begin af aan die knoppen inhoud dan laadt hij een grijs balkje en zit daarna vast.
klopt het dat de camera button niets doet als je in het homescreen?
Of doe ik wat verkeerd?
Of doe ik wat verkeerd?
Gewoon even 2 seconden ingedrukt houden, ipv kort drukken.Marrtijn schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:35:
klopt het dat de camera button niets doet als je in het homescreen?
Of doe ik wat verkeerd?
oke, nu heb ik dat, en opent hij ChompSMS. weet je toevallig ook hoe ik dat kan aanpassen?
Ik heb geen chompsms, dus ik zou het niet weten.
Probeer trouwens eens de camera knop iets korter vast te houden.. kom tegen via google dat chompsms alleen op de cameraknop reageert als je de cameraknop lang vast houdt.. dus wellicht dat je het nu te lang doet.
Probeer trouwens eens de camera knop iets korter vast te houden.. kom tegen via google dat chompsms alleen op de cameraknop reageert als je de cameraknop lang vast houdt.. dus wellicht dat je het nu te lang doet.
[ Voor 113% gewijzigd door job op 28-03-2010 18:01 ]
In de opties bij chopsms kan je dat veranderen
Verwijderd
Werkgeheugen groot zat gaat iets te ver, maar is voldoende voor veel serieuze en handige APPS. In 2.1 is 147 mb beschikbaar (was bij 1.5 192 mb!!!). Ik heb 36 mb aan APPs er op ( 39 apps, waarvan COPILOT met 11 mb de grootste is) en er is nog 33 mb vrij (Ik neem aan dat de "samsung" apps 146-36-33=77 mb in beslag nemen???? of werkt dit anders ???).Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 03:52:
[...]
Werkgeheugen is groot zat. Ik heb Opera Mini geïnstalleerd (1,2MB), en drie(!) navigatieprogramma's: Sygic (6,4MB), Navigon (18MB) en Co-Pilot Live (7MB). De maps worden automagisch geïnstalleerd op je SD-kaartje Geen centje pijn dus
Dus voldoende voor meer serieus gebruik, maar iemand die ook nog veel games wil installeren zal wat meer geheugen wensen.
de gemiddelde app is ongeveer 1 mb, de gemiddelde game tussen de 5 en 10. al met al kan je makkenlijk 50 apps installeren voordat hij moeilijk gaat doen.
ach jah als ik het nodig ga hebben install ik de apps toch wel op mn sdVerwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:51:
[...]
Werkgeheugen groot zat gaat iets te ver, maar is voldoende voor veel serieuze en handige APPS. In 2.1 is 147 mb beschikbaar (was bij 1.5 192 mb!!!). Ik heb 36 mb aan APPs er op ( 39 apps, waarvan COPILOT met 11 mb de grootste is) en er is nog 33 mb vrij (Ik neem aan dat de "samsung" apps 146-36-33=77 mb in beslag nemen???? of werkt dit anders ???).
Dus voldoende voor meer serieus gebruik, maar iemand die ook nog veel games wil installeren zal wat meer geheugen wensen.
Is er trouwens al een 'definitieve' datum waarop de officiele 2.1 uitkomt in nl?
(of heb ik die post even gemist?)
Of je gaat voor de Galaxy S ;-)Prototype666 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:24:
[...]
ach jah als ik het nodig ga hebben install ik de apps toch wel op mn sd
Verwijderd
nieuwe firmware op samsung-firmwares.com de I570EXEJC1 staat online zijn er verschillen met de I570EXXJCB ??
volgends mij is het verschil de regiocode, B lijkt mij hoger dan 1, dus is verder een oudere verzie.
grapjas. tegen de tijd dat ik naar een opvolger voor mijn dan bejaarde spica ga kijken (~2 jaar) is die galaxy S alweer in de koopjesbak te vinden. Wat zouden mobieltjes over 2 jaar bezitten, evenveel power als de netbooks van nu, een pico projector, allemaal amoled?
Nope, zelfs de definitieve datum voor de Duitse versie(die als eerste zou moeten uitkomen) is nog niet bekend.Mattie112 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:51:
Is er trouwens al een 'definitieve' datum waarop de officiele 2.1 uitkomt in nl?
In Duitsland kunnen ze hem volgens mij al updaten hoor, heb ik tenminste al op een Duits forum gelezen!Marrtijn schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:22:
[...]
Nope, zelfs de definitieve datum voor de Duitse versie(die als eerste zou moeten uitkomen) is nog niet bekend.
[ Voor 18% gewijzigd door Maite op 29-03-2010 14:17 ]
Verwijderd
Heeft iemand de procedure voor APPS2SD ???Prototype666 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:24:
[...]
ach jah als ik het nodig ga hebben install ik de apps toch wel op mn sd
Heb je daar een link naar?Maite schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:42:
[...]
In Duitsland kunnen ze hem volgens mij al updaten hoor, heb ik tenminste al op een Duits forum gelezen!
In dit topic op Android-Hilfe.de. Zo rond pagina 20 word het interessant. Wel zijn er nog veel die problemen hebben met NPS
Android-Hilfe.de Topic Spica update
Hm, dacht dat ik ook ooit ergens een datum voor DU gezien had.
naja, van mij part mogen ze hun tijd nemen, als alles dan maar 100% goed is
(en geen stomme vertaalfoutjes zoals bellen naar startpagina)
naja, van mij part mogen ze hun tijd nemen, als alles dan maar 100% goed is
(en geen stomme vertaalfoutjes zoals bellen naar startpagina)
Hi,
heb een vraag wordt de spice na een tijd traag?
want dat heb ik op dit moment met de hero en wilde eigenlijk over stappen naar de spice.
kan iemand mij hier een antwoord opgegeven?
want dat heb ik op dit moment met de hero en wilde eigenlijk over stappen naar de spice.
Verwijderd
Al eens taskmanager geinstalleerd? Taskiller kan ook, staan in de market als het goed is. Plaats anders een reactie in hero topic over de traagheid. Een hard reset OF reboot kan je ook uitproberen als een taskiller niet helpt.guidosda schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:53:
Hi,
rutgerlak
bedankt maar voor die tips maar dat heb ik allemaal al gedaan
gebruik alleen puur telefoon maar wordt gewoon traag naar die tijd.
ik ben ook benieuwd of samsung dit ook heeft.
want ik heb het vaak als ik door telefoonboek scrol of sms wil type dat wat langer duurt.
die heeft wel een sneller processor.
bedankt maar voor die tips maar dat heb ik allemaal al gedaan
gebruik alleen puur telefoon maar wordt gewoon traag naar die tijd.
ik ben ook benieuwd of samsung dit ook heeft.
want ik heb het vaak als ik door telefoonboek scrol of sms wil type dat wat langer duurt.
die heeft wel een sneller processor.
Mijn spica wordt sinds vandaag in new pc studio herkend als SGH-I000
iemand enig idee wat daar aan te doen is en hoe het gekomen zou kunnen zijn? hij geeft ook de error unregistered model detected.
edit: probleem opgelost met een factory reset. nog steeds geen idee hoe het nou kwam... waar blijft die 2.1 update, damnit
edit: probleem opgelost met een factory reset. nog steeds geen idee hoe het nou kwam... waar blijft die 2.1 update, damnit
[ Voor 25% gewijzigd door Prototype666 op 29-03-2010 18:52 ]
een restart heeft geen zin?
ik heb al meer malen mijn telefoon en mijn pc te gerestart, dat haalt niets uit.Mattie112 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:35:
een restart heeft geen zin?
Wat een lutsers joh bij dat Samsung, zit nu al maanden op de 2.1 update te wachten

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Sinds kort een Spica mooi ding, voor weinig.
Zit nu te updaten naar: I5700XXJC1 , is dat nou andriod 2.1 of ben ik nou gek ?
Zit nu te updaten naar: I5700XXJC1 , is dat nou andriod 2.1 of ben ik nou gek ?

Verwijderd
NPS is ook wel een van de meest vage tools ooit gemaakt. Als ik de telefoon met USB verbindt dan start NPS netjes op. Daarna komt ie met de mededeling dat alleen de functie apparaat bijwerken ondersteund. Als je dan op apparaat bijwerken klikt, krijg je een mooie error apparaat wordt niet ondersteund ???
jep, en dan kom je nog verder dan de meesten! bij veel mensen wil nps de telefoon niet eens herkennenVerwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:44:
NPS is ook wel een van de meest vage tools ooit gemaakt. Als ik de telefoon met USB verbindt dan start NPS netjes op. Daarna komt ie met de mededeling dat alleen de functie apparaat bijwerken ondersteund. Als je dan op apparaat bijwerken klikt, krijg je een mooie error apparaat wordt niet ondersteund ???

Ik heb het probleem van het niet herkennen van het toestel door NPS ook al op een andere site gehoord.
Bij hem kwam het omdat de knop: "USB-fouten opsporen" (Instellingen > extra's > ontwikkeling) nog niet aan stond.
En de knop "alleen massa-opslag" moest uit staan. (Instellingen > over het toestel > extra instellingen)
Link: http://www.androidworld.nl/16518/samsung-galaxy-spica-krijgt-android-2-1-upate/ (zie comments van WB)
Toen ik dat deed herkende NPS mijn mobiel wel, alleen was mijn mobiel "niet ondersteund"...dus ik had er niet heel veel aan
Bij hem kwam het omdat de knop: "USB-fouten opsporen" (Instellingen > extra's > ontwikkeling) nog niet aan stond.
En de knop "alleen massa-opslag" moest uit staan. (Instellingen > over het toestel > extra instellingen)
Link: http://www.androidworld.nl/16518/samsung-galaxy-spica-krijgt-android-2-1-upate/ (zie comments van WB)
Toen ik dat deed herkende NPS mijn mobiel wel, alleen was mijn mobiel "niet ondersteund"...dus ik had er niet heel veel aan
Verwijderd
Net JCE gedownload en uitgepakt; bijna 200 mb, dus weer 30 mb minder voor APPS, dus 75 mb minder voor Apps tov 1.5. Deze ga ik dus niet flashen en ik hoop niet dat de officiele versie zo groot is, anders wordt het tijd voor de galaxy S of bliven draaien op JCBVerwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 00:22:
nieuwe firmware op samsung-firmwares.com de I570EXEJC1 staat online zijn er verschillen met de I570EXXJCB ??
Verwijderd
zojuist getest, leuk zo'n testmenu! maar....hij is niet echt sneller of gevoeliger dan in android zelf. ik moet nog steeds harder drukken dan bij iphone/hero en hij is niet zo nauwkeurig. als ik bijv een link wil klikken moet ik eerst ver inzoomen, anders klikt hij niks of de verkeerde aan. dat is bij hero ook wel een beetje zo trouwens hoor. maar al met al nog een stuk minder dan hero en/of iphone.
Verwijderd
Hallo,
ik had ff wat vraagjes :
hoe zit het met Samsung New PC Studio? als ik me galaxy aansluit op me computer krijg ik de keuze uit dit:
1. SGH-I000 ---> ongeregistreerd model, er kan geen verbinding mee gemaakt worden
2. SAMSUNG Mobile Modem Diagnostic Seriel Port (WDM) (COM5) ---> er is geen seriel apparaat op deze modem aan gesloten, selecteer een ander apparaat
dus, bij geen van de 2 herkent hij dus mijn spica??
en dan nog iets, ik begrijp egt helemaal nix van dat downloaden, en van bijvoorbeeld ODIN, hoe je die software van 2.1 nou moet downloaden
. kan iemand mij dat misschien in begrijpelijke woorden uitleggen?
alvast heeeel erg bedankt!
grtz.
EDIT
laatmaar, ik lees wel zo'n "howto" alleen, ik snap alles, maar hoe zet ik de spica in download-mode?
er staat : volume butten down + camera + power button maar als ik dat doe dan gebeurt er nix
...
ik had ff wat vraagjes :
hoe zit het met Samsung New PC Studio? als ik me galaxy aansluit op me computer krijg ik de keuze uit dit:
1. SGH-I000 ---> ongeregistreerd model, er kan geen verbinding mee gemaakt worden
2. SAMSUNG Mobile Modem Diagnostic Seriel Port (WDM) (COM5) ---> er is geen seriel apparaat op deze modem aan gesloten, selecteer een ander apparaat
dus, bij geen van de 2 herkent hij dus mijn spica??

en dan nog iets, ik begrijp egt helemaal nix van dat downloaden, en van bijvoorbeeld ODIN, hoe je die software van 2.1 nou moet downloaden

grtz.
EDIT
laatmaar, ik lees wel zo'n "howto" alleen, ik snap alles, maar hoe zet ik de spica in download-mode?
er staat : volume butten down + camera + power button maar als ik dat doe dan gebeurt er nix
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 14:38 ]
@ rogier1996
ik heb persoonlijk alleen nog de tut op samsungfirmwares geprobeert met de daar geleverde software, maar zo krijg ik het niet voor elkaar. in odin heb je meerdere .tar's nodig, de nieuwe firmware is er maar 1. hoe je je spica in download mode zet is ergens in dit topic te vinden, doe ff een search en je hebt m zo gevonden ^_^
.. die verbindingsproblemen maken het er ook niet makkelijker op. ~_~
ik heb persoonlijk alleen nog de tut op samsungfirmwares geprobeert met de daar geleverde software, maar zo krijg ik het niet voor elkaar. in odin heb je meerdere .tar's nodig, de nieuwe firmware is er maar 1. hoe je je spica in download mode zet is ergens in dit topic te vinden, doe ff een search en je hebt m zo gevonden ^_^
.. die verbindingsproblemen maken het er ook niet makkelijker op. ~_~
Op Kies staat nu "u kunt de firmware upgraden" dus mensen waar de Spica wel herkent wordt, kunnen hem misschien proberen?
Of zit ik nu oud nieuws te vertellen ^^?
EDIT: het is inderdaad oud nieuws, volgens androidforums is het een kleine update.
Ik kan het helaas niet testen, bij mij blijft ie oneindig lang connecten..
EDIT: het is inderdaad oud nieuws, volgens androidforums is het een kleine update.
[ Voor 15% gewijzigd door Marrtijn op 30-03-2010 18:06 ]
dat ga ik even testen! edit zodra ik het resultaat heb.Marrtijn schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:48:
Op Kies staat nu "u kunt de firmware upgraden" dus mensen waar de Spica wel herkent wordt, kunnen hem misschien proberen?
edit: ik zit nu eeuwig te connecten, op naar download modus voor ronde 2.
edit2: download mode het zelfde liedje... apparaat aansluiten, even wachten. misschien is 5 minuten niet lang genoeg?

edit3: het is hopeloos. beter komt samsung over niet al te veel weken met een update naar een volwassen OS (ik vind cupcake een beetje ruw en karig), anders is mn spica weer snel op marktplaats te vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door Prototype666 op 30-03-2010 18:59 ]
Verwijderd
ik begin toch te vrezen dat samsung voor commercieel gemak gaat en een niet final FW gaat uitrollen als final. in frankrijk en duitsland is dat al gebeurd, daar heeft men een FW met "E" erin gereleased. E staat voor experimental (kom niet aanzetten met dat het voor Eclair staat..das een fabeltje). het bevat nog veel problemen.
samsung gaat binnenkort ook andere landen "openzetten" zodat we via NPS/KIES kunnen updaten. Ik zou niet weten waarom wij dan wel opeens een degelijk versie krijgen. Het lijkt me dat die experimental build wordt gebruikt, met daarbij een op het land afgestemde CSC, waarin provider support wordt geregeld.
ik hoop dat ik er helemaal naast zit, maar het zou niet de eerste keer zijn dat een bedrijf dit doet (kijk maar naar WD die voor de originele WDTV alleen maar betas uitbracht, de support nu volledig lam ligt en alle mooie features die users hebben aangedragen in de WD TV live zitten)
samsung gaat binnenkort ook andere landen "openzetten" zodat we via NPS/KIES kunnen updaten. Ik zou niet weten waarom wij dan wel opeens een degelijk versie krijgen. Het lijkt me dat die experimental build wordt gebruikt, met daarbij een op het land afgestemde CSC, waarin provider support wordt geregeld.
ik hoop dat ik er helemaal naast zit, maar het zou niet de eerste keer zijn dat een bedrijf dit doet (kijk maar naar WD die voor de originele WDTV alleen maar betas uitbracht, de support nu volledig lam ligt en alle mooie features die users hebben aangedragen in de WD TV live zitten)
provider support? wat bedoel je daar precies mee?Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:25:
ik begin toch te vrezen dat samsung voor commercieel gemak gaat en een niet final FW gaat uitrollen als final. in frankrijk en duitsland is dat al gebeurd, daar heeft men een FW met "E" erin gereleased. E staat voor experimental (kom niet aanzetten met dat het voor Eclair staat..das een fabeltje). het bevat nog veel problemen.
Wat een zeikerts hier zeg, wees blij dat ze met een 2.1 komen. so far is de spica de enige pre-2.1 die een 2.1 update heeft!
Bovendien... sinds de 1e beta werkt 2.1 al perfect hier. (alleen had die nog geen gps support)
Bovendien... sinds de 1e beta werkt 2.1 al perfect hier. (alleen had die nog geen gps support)
The_Double schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:49:
Wat een zeikerts hier zeg, wees blij dat ze met een 2.1 komen. so far is de spica de enige pre-2.1 die een 2.1 update heeft!
even zo: als boeren het weer niet mee vinden zitten besproeien ze het land, als de tweakert zijn support niet krijgt bakt hij een rom

Verwijderd
@Marrtijn ...
Je zit geen nieuws te vertellen.
KIES werkt niet met Mobieltje op Android 1.5.
De melding "U kunt de firmware upgraden."
is een tekstballon die altijd verschijnt,
zelfs wanneer uw mobieltje niet is aangesloten.
@Prototype666 ...
Beetje dom dat je dat niet inziet,
en toch maar vanalles probeert onder KIES.
@Forumlezers ...
Zie mijn vorig bericht.
Android 2.1 (Eclair) komt pas officieel uit op 2 april 2010.
Samsung is alles in gereedheid aan het brengen
om de upgrade naar Android 2.1 tijdig klaar te
krijgen met New PC Studio.
Daarna zal alles werken onder KIES, waaronder ook
bluetooth bestandsoverdracht en MS Outlook sync.
Nog even WACHTEN dus !
Je zit geen nieuws te vertellen.
KIES werkt niet met Mobieltje op Android 1.5.
De melding "U kunt de firmware upgraden."
is een tekstballon die altijd verschijnt,
zelfs wanneer uw mobieltje niet is aangesloten.
@Prototype666 ...
@Forumlezers ...
Zie mijn vorig bericht.
Nog even WACHTEN dus !
ik heb alles met npc al geprobeert wat er te proberen valt. zonder iets te proberen kom je ook nergens achter, dus ik vond het het proberen wel waardVerwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:30:
@Prototype666 ...
[ Voor 44% gewijzigd door Prototype666 op 30-03-2010 21:04 ]
Verwijderd
Ook NPS Duitse installatie en Duitse proxy ingesteld ?ik heb alles met npc al geprobeert wat er te proberen valt. zonder iets te proberen kom je ook nergens achter, dus ik vond het het proberen wel waard
Ach ja, leuk dat mensen toch vanalles proberen ...
nee, zit ik straks met duits localized apps en marketVerwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:23:
[...]
Ook NPS Duitse installatie en Duitse proxy ingesteld ?
Ach ja, leuk dat mensen toch vanalles proberen ...

Verwijderd
geen idee hoe je aan die info komt, maar ik hoop dat je gelijk hebtVerwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:30:
@Forumlezers ...
Zie mijn vorig bericht.
Nog even WACHTEN dus !
edit: en dat samsung een goed werkende rom uit zn hoed tovert ipv de huidige buggy build uit te rollen (wat mij, gezien de geplande uitrol op 2 april niet realistisch is maar we zullen zien -> frankrijk en duitsland zijn de eerste gelukkigen met 2.1 via NPS-> die zijn ook Experimental en niet final)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 09:18 ]
Het enige Nederlandse programma dat ik niet kan vinden is NOS teletekst. Als ik de linkjes die ik via Google of Androlib vind probeer, kom ik in de market uit bij VRT teletekst. Als iemand een .apk heeft voor NOS teletekst houd ik me aanbevolen. Verder heb ik met geen van de i5700E-builds problemen gehad met dingen vinden in de Market.Prototype666 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:49:
[...]
nee, zit ik straks met duits localized apps en marketniet dat ik die nederlandse crap nou zo waardeer, het liefste heb ik een firmware zonder land / fabrikant filter. (een tweakert mag dromen right
)
Instellingen die er niet standaard in staat zijn de APN's voor NL providers, maar de instellingen voor mijn provider zijn makkelijk te vinden en ik weet ze inmiddels uit mijn hoofd
Gezien mijn eerdere geklooi met NPS en KIES blijf ik gewoon dingen via Odin flashen; een tweede voordeel daarmee is dat ik ook custom roms (met root) kan flashen.
goed te weten! provider settings maak ik me niet druk over, ik heb mn spica lockvrij gekocht dus die stonden er sowieso niet in. tijd om me te verdiepen in odingwystyl schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:05:
[...]
Het enige Nederlandse programma dat ik niet kan vinden is NOS teletekst. Als ik de linkjes die ik via Google of Androlib vind probeer, kom ik in de market uit bij VRT teletekst. Als iemand een .apk heeft voor NOS teletekst houd ik me aanbevolen. Verder heb ik met geen van de i5700E-builds problemen gehad met dingen vinden in de Market.
Instellingen die er niet standaard in staat zijn de APN's voor NL providers, maar de instellingen voor mijn provider zijn makkelijk te vinden en ik weet ze inmiddels uit mijn hoofd
Gezien mijn eerdere geklooi met NPS en KIES blijf ik gewoon dingen via Odin flashen; een tweede voordeel daarmee is dat ik ook custom roms (met root) kan flashen.
Na bovengenoemde bijdrage en o.a. deze bijdrage wacht ik eerst maar de upgrade af alvorens te besluiten om een Spica aan te schaffen. Wellicht ben ik te pessimistisch...Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:12:
[...]
geen idee hoe je aan die info komt, maar ik hoop dat je gelijk hebt
edit: en dat samsung een goed werkende rom uit zn hoed tovert ipv de huidige buggy build uit te rollen (wat mij, gezien de geplande uitrol op 2 april niet realistisch is maar we zullen zien -> frankrijk en duitsland zijn de eerste gelukkigen met 2.1 via NPS-> die zijn ook Experimental en niet final)
Verwijderd
Jaa, dat wilde ik ook nog wel even kwijt hoor, hoe kom je aan de informatie dat er 2 april de officiele update uitkomt via NPS of Samsung New PC studio of wat dan ook?? hij herkent me telefoon nog niet eens...

Verwijderd
Bedankt aan allen voor de enorm vele info over de Spica. Hebben jullie een tip of een stappenplan van wat ik het best doe qua upgrades voor mijn splinternieuwe Spica (gisteren ontvangen van PDAshop.be)?
Stap1: wacht tot morgen.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 08:21:
Bedankt aan allen voor de enorm vele info over de Spica. Hebben jullie een tip of een stappenplan van wat ik het best doe qua upgrades voor mijn splinternieuwe Spica (gisteren ontvangen van PDAshop.be)?
Stap2: bij instellingen -> over het toestel -> extra instellingen, zet "alleen massa opslag" uit.
Stap3: bij instellingen ->extra's -> ontwikkeling, zet "usb-fouten opsporen" aan. (dit zou op de een of andere manier npc helpen je telefoon te herkennen

Stap4: Sluit je telefoon aan op de computer.
Stap5: start NPC (samsung New Pc Studio, te downloaden van hier )
Stap6: klik op update(wereldbol met pijltje), kies het "update device" tabje.
Stap7: ???
Stap8: Profit!!!
Verwijderd
Was zelf heel erg nieuwsgierig en heb ze een mailtje gestuurd met de vraag. Beetje raar dat ze bij Samsung niets zeggen over 2 april.
Mijn vraag:
Het antwoord:
Mijn vraag:
Beste, Ik mail jullie via de Nederlandse site omdat ik op de Belgische site geen informatie kan vinden over de Galaxy Spica. Heeft dit invloed op de upgrade naar Android 2.1 met NPS? En kunt U mij eventueel ook vertellen wanneer dit geplanned is? met vriendelijke groet,
Het antwoord:
Geachte Heer, Dank u voor uw mail met betrekking tot uw Samsung GSM. De Galaxy is eigenlijk enkel gefabriceerd voor de Nederlandse markt. Het maakt niet uit waar u de update zou doen. De update is nog niet uit en we hebben ook geen datum voor u. Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Centre op het nummer 02 / 2012418. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, xxxxxx Contact Centre Medewerker Samsung Electronics Benelux B.V.
en morgen 2 april! Wat is je boodschap?
Verwijderd
Heb het toestel 2 maanden en reeds twee keer de melding gekregen:"Low on space" met als gevolg dat verschillende apps niet meer draaien of "geforceerd" moeten gesloten worden. Als ik een optelsommetje maak van mijn apps kom ik aan 30Mb, het toestel beweert echter dat alle geheugen is opgebruikt.
Wissen van mails, berichten,grote apps etc hielp niet.
Ben er tot nu toe alleen maar uitgeraakt door "standaardgegevens herstellen" te gebruiken.
Iemand een idee wat/wie dat geheugen opgebruikt?
Wissen van mails, berichten,grote apps etc hielp niet.
Ben er tot nu toe alleen maar uitgeraakt door "standaardgegevens herstellen" te gebruiken.
Verwijderd
Misschien browsercache?Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:35:
...
kunnen twee dingen Zijn. Kijk eerst eens bij instellingen, extra, toepassingen beheren of daar een app heel veel data heeft opgeslagen. Kijk daarnaast met een taskmanager of er wellicht een app is welke veel werkgeheugen in beslag neemt. Ik gok dus het laatste door een brak geprogrammeerde app.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:35:
Mijn 5700 gekocht in duitsland/ebay.de
Kon ik gewoon updaten naar 2.1 btw, nee geen grap.

[ Voor 18% gewijzigd door nFo op 01-04-2010 17:22 ]
Verwijderd
een brak geprogrammeerde app.
[/quote]
blijkkt geen van beide te zijn , het gekke is dat wat en hoeveel ik ook verwijder, het restgeheugen steeds op nul blijft staan. (O ja, ik werk met een duo-kaart, dat zou toch geen invloed mogen hebben?)
[/quote]
blijkkt geen van beide te zijn , het gekke is dat wat en hoeveel ik ook verwijder, het restgeheugen steeds op nul blijft staan. (O ja, ik werk met een duo-kaart, dat zou toch geen invloed mogen hebben?)
Nog steeds de i570EXXJC1 toch..? Hier herkent NPS nog steeds mijn Spica niet, dus ben toch benieuwd hoe ik moet gaan updaten 
Edit: WÁT een brak stuk software is dat NPS toch ook. Nu wordt mijn Spica ineens wel weer herkend (programma sluiten en openen), maar zodra ik wil updaten krijg ik error met "invalid pointer"
De ene keer herkent hij wel en dan weer niet. Vaker wel dan niet overigens.
Edit: WÁT een brak stuk software is dat NPS toch ook. Nu wordt mijn Spica ineens wel weer herkend (programma sluiten en openen), maar zodra ik wil updaten krijg ik error met "invalid pointer"

[ Voor 113% gewijzigd door El_Bandito op 01-04-2010 16:02 ]
Waar zie je dit restgeheugen?Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:33:
een brak geprogrammeerde app.
[/quote]
Over welk geheugen heb je het? werkgeheugen of opslag?
Verwijderd
Bij mij staat er nog dat ik 115Mb over heb van het telefoon geheugen onder "SD kaart en telefoon geheugen". Werkgeheugen kan ik niet vinden hoeveel daarvan vrij is.
Net ook nog even bij NPS geprobeerd om te kijken of er een Update is maar hier helaas nog steeds de melding: "apparaat ondersteunt deze softwareupgrade niet".
Net ook nog even bij NPS geprobeerd om te kijken of er een Update is maar hier helaas nog steeds de melding: "apparaat ondersteunt deze softwareupgrade niet".
Verwijderd
Als jij idd via NPS hebt geupdate dan:nFo schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:32:
Mijn 5700 gekocht in duitsland/ebay.de
- met welke versie van NPS heb je dat gedaan ?
- waar heb je die vandaan?
- welke taal/landkeuze heb je gemaakt tijdens de install?
- welke taal stond op je spica ingesteld?
- welke windows gebruik je?
verder: Als dit waar is dan bevestigt dit mij vermoeden: Samsung rolt een Experimental FW uit naar alle landen. Die is niet volledig en er zitten nog fouten in. Sterker nog, de versie die jij hebt gekregen is niet eens de laatste, dit is de voorlaatste.
ook samsung FW twitter spreekt niet meer over nieuwe FWs/final FW, maar alleen dat samsung druk bezig is om die update mogelijk te maken in alle landen via NPS. yippie, na 6345x proberen met gare software krijg je een update naar een pre-release FW
Dus gewoon lekker 1.5 houden. Heb je dan al die tijd op zitten wachten...
Het is D-Day! We zullen zien of RichardL's bron gelijk had 
edit: met odin I570EXXJCF geïnstalleerd, youtube laggt niet meer
De menu's helaas wel wat meer. available internal storage is van 152MB naar 128 gegaan, geen groot verlies
of vertel ik nu oud nieuws? 
edit2: OMG er zit vpn in
eindelijk wifi binnen mn schoolgebouw
edit: met odin I570EXXJCF geïnstalleerd, youtube laggt niet meer

edit2: OMG er zit vpn in
[ Voor 77% gewijzigd door Prototype666 op 02-04-2010 08:26 ]
Waarom zou je bij 1.5 blijven? Omdat het nog niet uit het beta-stadium is? Ik vind bijna alle 2.1 builds die ik geprobeerd heb (en dat zijn er vanaf eind januari zo'n 8 officiele en nog een stapeltje custom roms) bijna allemaal stabiel genoeg voor dagelijks gebruik. De eerste builds hadden wel eens wat last van spontane resets of bijv GPS dat niet werkte, maar de laatste maand ben ik dat niet meer tegen gekomen.El_Bandito schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:58:
Dus gewoon lekker 1.5 houden. Heb je dan al die tijd op zitten wachten...
Ik heb dus lekker NPS en KIES in de prullenbak gegooid en flash de nieuwste roms met Odin.
Ik hoop dat de build uit de screenshot hierboven (I5700XXJCB) niet de NPS-versie is of blijft. Daarna zijn volgens mij XXJC1, XXJCE (zit ik nu op) en zeer recent XXJCF uitgekomen. Het lijkt me raar dat ze nu zoveel beta's uitrollen als XXJCB al goed genoeg zou zijn?
Werkt Google Earth?Prototype666 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 07:36:
Het is D-Day! We zullen zien of RichardL's bron gelijk had
edit: met odin I570EXXJCF geïnstalleerd, youtube laggt niet meerDe menu's helaas wel wat meer. available internal storage is van 152MB naar 128 gegaan, geen groot verlies
of vertel ik nu oud nieuws?
edit2: OMG er zit vpn ineindelijk wifi binnen mn schoolgebouw
Survival of the W-est
als je maps bedoelt, ja die werkt. alleen geen multitouch. (ook geen live wallpapers by the way

Maps werkte ook al in de andere roms. Multitouch zat er in EXXJCE ook niet in en Live Wallpapers ook niet... Ik heb op EXXJCE wel Google Earth getest... en die startte niet op....Prototype666 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:49:
[...]
als je maps bedoelt, ja die werkt. alleen geen multitouch. (ook geen live wallpapers by the way)
Survival of the W-est
ik kan nergens google earth vinden, ook niet in de market.wpuntnl schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:12:
[...]
Maps werkte ook al in de andere roms. Multitouch zat er in EXXJCE ook niet in en Live Wallpapers ook niet... Ik heb op EXXJCE wel Google Earth getest... en die startte niet op....
ik met deze rom ook niet meer. *breekt zijn klomp
edit1: ook nieuw in deze rom... Exchange agenda synchronisatie!
edit1: ook nieuw in deze rom... Exchange agenda synchronisatie!
[ Voor 43% gewijzigd door wpuntnl op 02-04-2010 10:45 ]
Survival of the W-est
I570EXXJCF is leuk, maar jammer van de kleine bugs, ontbrekende live wallpapers en de GIGANTISCHE knoppen in de muziekspeler. heel vinger vriendelijk enzo, maar de vorige layout vond ik beter...
Live wallpapers ligt aan de launcher die gebruikt wordt volgens mij. Probeer eens Home++ of helixlauncher, die zouden het wel moeten ondersteunen.Prototype666 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:53:
I570EXXJCF is leuk, maar jammer van de kleine bugs, ontbrekende live wallpapers en de GIGANTISCHE knoppen in de muziekspeler. heel vinger vriendelijk enzo, maar de vorige layout vond ik beter...
De muziekspeler heb ik nog niet getest, maar JCE doet het hier voorlopig prima. Ik wacht even op een LkMod van JCF voor ik overstap
Ik heb zelf KPN, maar ik heb in mijn xperia tijd veel dingen langs zien komen over problemen met Vodafone. Daar lag het probleem vaak in dat sommige programma's alleen werken via de proxy, en andere juist niet. Heb je die instellingen goed staan voor de toepassing (browser, IM, youtube?) die je wil gebruiken?Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:27:
Ik vraag het dan wel even in dit topic: werkt vodafone ook met de EXXJCE?
[ Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 02-04-2010 11:01 ]
.. nope. heb wel de live wallpaper chooser apk geinstalleerd vanaf mn sdcard, maar die crasht zodra je er een kiest. home++ is wel awesome trouwens, nu mn default. minpuntje is dat er geen goed alternatief is voor de notification bar maar daar kan ik mee levengwystyl schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:59:
[...]
Live wallpapers ligt aan de launcher die gebruikt wordt volgens mij. Probeer eens Home++ of helixlauncher, die zouden het wel moeten ondersteunen.
Notification bar kan je alsnog aanzetten door het gesprekswolkje met uitroepteken iets langer aan te drukken.Prototype666 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:01:
[...]
.. nope. heb wel de live wallpaper chooser apk geinstalleerd vanaf mn sdcard, maar die crasht zodra je er een kiest. home++ is wel awesome trouwens, nu mn default. minpuntje is dat er geen goed alternatief is voor de notification bar maar daar kan ik mee leven
Nou ja, ik heb dus Vodafone en hoor hier en daar dat dat niet goed werkt met de 2.1 roms. Wil sowieso dus een stabiele, snelle ROM. Weet dus eigenlijk niet waar ik goed aan doe...gwystyl schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:13:
[...]
Waarom zou je bij 1.5 blijven? Omdat het nog niet uit het beta-stadium is? Ik vind bijna alle 2.1 builds die ik geprobeerd heb (en dat zijn er vanaf eind januari zo'n 8 officiele en nog een stapeltje custom roms) bijna allemaal stabiel genoeg voor dagelijks gebruik. De eerste builds hadden wel eens wat last van spontane resets of bijv GPS dat niet werkte, maar de laatste maand ben ik dat niet meer tegen gekomen.
Ik heb dus lekker NPS en KIES in de prullenbak gegooid en flash de nieuwste roms met Odin.
Ik hoop dat de build uit de screenshot hierboven (I5700XXJCB) niet de NPS-versie is of blijft. Daarna zijn volgens mij XXJC1, XXJCE (zit ik nu op) en zeer recent XXJCF uitgekomen. Het lijkt me raar dat ze nu zoveel beta's uitrollen als XXJCB al goed genoeg zou zijn?
Ik zit een beetje met hetzelfde, is er al iemand die kan bevestigen dat Vodafone werkt??Nou ja, ik heb dus Vodafone en hoor hier en daar dat dat niet goed werkt met de 2.1 roms. Wil sowieso dus een stabiele, snelle ROM. Weet dus eigenlijk niet waar ik goed aan doe...
Volgens mij is het vandaag helemaal geen D-Day voor 2.1:(
Mijne doet nou niet meer moeilijk ineens, hij zegt nu gewoon netjes dat er nog geen update meer nodig is. Ik krijg deze melding sinds ik KIES naast PC studio heb geinstalleerd. Ik draai windows 7, 32-bit.Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:50:
Volgens mij ook niet, NPS doet nog steeds moelijkJammer Samsung
Beste Spica gebruikers,
Ik kan bevestigen dat de samsung Spica niet wasmachine bestendig is.
Naast de krassen op het scherm gaat ie (na eerst uit elkaar te schroeven en te drogen in de rijst) niet meer aan.
Ik raad daarom af om de wasmachine te gebruiken als schoonmaak tool...
Dit was wel onder Android 1.5, misschien dat het anders is met 2.1
Ik kan bevestigen dat de samsung Spica niet wasmachine bestendig is.
Naast de krassen op het scherm gaat ie (na eerst uit elkaar te schroeven en te drogen in de rijst) niet meer aan.
Ik raad daarom af om de wasmachine te gebruiken als schoonmaak tool...
Dit was wel onder Android 1.5, misschien dat het anders is met 2.1
[ Voor 10% gewijzigd door itarix op 02-04-2010 17:39 ]