Ik zou nu inderdaad ook blind zeggen dat ik volop meedoe, maar ik kan me van de vorige toto precies hetzelfde herinneren. In het begin vult iedereen het in door zich wat in de wedstrijd te verdiepen, dan komt fase 2 waarbij iedereen doelloos een 1, 2 of 3 invult en daarna wordt het helemaal niet meer ingevuld, maar als we het gaan proberen doe ik weer mee!
Misschien ook vast naar de cup kijken, want hij is er dit seizoen weer bij ingeschoten. Nou heb ik wel twee seizoenen aan mijn vlagverzameling kunnen werken, maar zou toch wel weer eens een cup willen spelen. Misschien moeten we het anders opzetten of gewoon een speelronde kiezen wanneer we beginnen.
Ik heb destijds een standaard opzet voor de cup gemaakt, qua speelronde met beginnen en hoe het oploopt richting de finale, maar ik zie dat de gottrick site niet heel soepel loopt op dit moment. Op de website in ieder geval al de reglementen gevonden:
GoT Cup Reglementen
Uitdagingen
In principe daagt de thuisploeg de tegenstander uit voor vrijdag 22:00 uur, maar aangezien het community gevoel bij GoT hoog in het vaandel staat kan de uitspelende ploeg ook gewoon de thuisploeg uitdagen.
De tegenstander accepteert deze uitdaging voor zondag 22:00 uur
Wanneer de wedstrijd zondag 22:00 nog niet geregeld is, stuurt de ploeg waarvan de uitdaging niet geaccepteerd wordt een ht-mail naar de cup geit (zie onder). Dit moet ook gebeuren als de tegenstander al een andere oefenwedstrijd geregeld heeft. Regel dan niet zelf meteen een wedstrijd anders kan er niet na gegaan worden wie 'de schuldige' is. Als gecontroleerd is dat de tegenstander fout zat (wat zo snel mogelijk zal worden gedaan), wordt er middels ht-mail gereageerd dat er een vriendschappelijke wedstrijd tegen een ander team geregeld kan worden. We hopen dat dit een scenario is wat niet voor zal komen.
Wanneer er geen ht-mails worden verstuurd, en er dus niet na gegaan kan worden wie de punten 'verdiend' zal de wedstrijd eindigen in een 20-20 gelijkspel, waarbij geen punten verdeeld worden.
De poule wedstrijden worden gespeeld met normale regels. Mocht er toch volgens bekerregels gespeeld worden, dan telt de stand die na 90 minuten op het scorebord stond.
De finales worden gespeeld met bekerregels.
Walk over
Wanneer een team een walk-over veroorzaakt zal hij een waarschuwing krijgen. Hij komt dan op de zogenaamde warn list. De warn list zal ook op de GoT Cup site te zien zijn. Wanneer een team een tweede waarschuwing krijgt voor het veroorzaken van een walk over in één seizoen zal deze op de blacklist komen.
Wanneer een team op de blacklist staat wordt dit team voor de volgende editie van de GoT Cup uitgesloten van deelname.
Poules
De indeling van de poules gebeurt automatisch en willekeurig
Finales
Alle groepswinnaars gaan door naar de achtste- of kwartfinale. Mochten er te weinig teams zijn dan zal dit aantal worden aangevuld met de beste ploegen die geëindigd zijn op de 2e of 3e plaats. Dit hangt af van het aantal teams, poules en of er een achtste finale gespeeld zal worden.
Ik had verder een standaard schema gebouwd voor de cup wat zo uit de kast getrokken kan worden. Dat schema ging alleen over max 48 teams met poules van 6 wat mee kon doen en ik denk niet dat we dat redden. Maar als standaard opzet is dit denk ik aardig. Het voordeel van grote poules is dat je er niet na 2 oefenpotjes uitligt, maar zo minimaal 5 wedstrijden hebt. Als jullie het graag anders zien laat het weten.
Competitie ronde 3
Beker ronde 4
1 dag na beker ronde 4 wordt de inschrijving voor de GoT cup geopend
Competitie ronde 4
Beker ronde 5
Competitie ronde 5
Beker ronde 6
1 dag na beker ronde 6 wordt de inschrijving voor de GoT cup gesloten (donderdag, 23.00 uur)
1 dag later wordt het speelschema bekend (vrijdag)
Competitie ronde 6
Beker ronde 7 [GoT cup ronde 1]
Beker ronde 8 [GoT cup ronde 2]
Beker ronde 9 [GoT cup ronde 3]
Beker ronde 10 [GoT cup ronde 4]
Beker ronde 11 [GoT cup ronde 5] -> Afhankelijk van aantal deelnemers 8 of 16 teams door naar knockout
Beker ronde 12 [GoT knockout ronde 1] -> 4 of 8 teams door
Beker ronde 13 [GoT knockout ronde 2] -> 2 of 4 teams door
Beker ronde 14 [GoT knockout ronde 3] = finale of halve finales
Beker ronde 15 [GoT knockout ronde 4] finale
Een nadeel van grote poules is dat je 6/12/18/24 deelnemers moet hebben. Met kleinere poules is het weer lastiger om beste nummer 2's te bepalen en dergelijke. Laat jullie licht er maar over schijnen. Tevens goed dat we hier ruim op tijd aan beginnen, hulde voor de initiator (TheNose)!