Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 67 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 29.078 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Brainpower schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:49:
[...]

Bied je toch zelf het bedrag waarvoor je hem te koop wou zetten? Of daar iets onder...
Boehoeoeoeoeoeoeeoeoeoeoeooeoe :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Heb te weinig in kas om het te bieden!! ;w :F 8)7 :X

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hem nog wel iets verhogen, maar kom ook niet boven de gemiddelde transferprijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:07:
Ik kan hem nog wel iets verhogen, maar kom ook niet boven de gemiddelde transferprijs uit.
Tja heeft niet zoveel nut. Laat maar hangen joh. Ik zie het allemaal wel :(

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainpower schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:49:
[...]

Bied je toch zelf het bedrag waarvoor je hem te koop wou zetten? Of daar iets onder...
Als ik het goed begrijp was het niet eens de bedoeling om hem te koop te zetten!!!

Edit : moet meer f5-en voor de posting......

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Zijn er nog liefhebbers om met mij in een jeugd competitie te gaan zitten? 1/4 Wanneer de nieuwe competitie aangemaakt kan worden natuurlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net weer opnieuw begonnen waardoor mijn jeugd 3 wedstrijden in 6 dagen hebben gespeeld. Zo'n 4 team competitie heeft toch wel zijn voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Held, toch nog ff 2 miljoen bieden ;)

Heb van de week ook de verkeerde speler te koop gezet. Iets met scherpte en zo... Ik zie wel wat hij doet morgenochtend. Beetje lullig om een speler met 7 weken training te koop te zetten terwijl hij 2 weken later popt. Shit happens zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had bod al geplaatst voordat ik het bericht hier las dat het niet nodig was, maar ja verwacht toch dat er nog mensen over heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Vast wel. Wilde zelf ook gaan bieden toen ik het eerste bericht las, maar veel hoger moet je op het moment niet gaan. Ik verwacht overigens dat er nog wel een aantal meer gaan bieden, want dit is nog steeds niet heel veel voor zo'n speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Laten we het hopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Ik heb helaas een speler gekocht waar ik niks mee kan, dom dom dom dom.
Nu wil ik deze weer zsm verkopen maar hij heeft nog geen enkele wedstrijd gespeeld en is dat dus niet mogelijk.
Omdat ik nu mijn beste spelers wil opstellen voor de oefenwedstrijd van vandaag en volgende week zit ik er niet op te wachten om hem een wedstrijd lang te laten spelen zodat ik hem kan verkopen.
Mijn vraag is dus, hoeveel minuten moet iemand spelen voor je hem mag verkopen? Een hele wedstrijd of zijn een paar minuten ook al voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:31

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

M@NIC schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:56:
Ik heb helaas een speler gekocht waar ik niks mee kan, dom dom dom dom.
Nu wil ik deze weer zsm verkopen maar hij heeft nog geen enkele wedstrijd gespeeld en is dat dus niet mogelijk.
Omdat ik nu mijn beste spelers wil opstellen voor de oefenwedstrijd van vandaag en volgende week zit ik er niet op te wachten om hem een wedstrijd lang te laten spelen zodat ik hem kan verkopen.
Mijn vraag is dus, hoeveel minuten moet iemand spelen voor je hem mag verkopen? Een hele wedstrijd of zijn een paar minuten ook al voldoende?
een minuten is ook al voldoende....ik heb vorige wedstrijd zelfs per ongeluk de fout gemaakt een speler in te brengen en in dezelfde minuut weer eruit te wisselen en ook die wedstrijd staat als gespeelde wedstrijd in zn 'wedstrijdhistorie' met '0 minuten gespeeld'

overigens, een snelle doorverkoop kost je meer omdat je een veel lager deel van de eventuele opbrengst krijgt....
een extra week wachten kan soms nog wel financieel gunstig zijn (afhankelijk van zn loon en hoeveel hij zou moeten opbrengen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
1 minuut is voldoende dacht ik?

Ik ben overigens ook gepromoveerd naar de VII. Heb één botteam in mijn competitie :D Voor de rest zitten er zeker een aantal sterke teams tussen... Ben nu bezig mijn team te versterken met de 3 miljoen die ik nu heb. Moet nog een goede vleugelspeler en een goede spelhervatter. Wil ook met m'n middenvelders nog een stapje hoger gaan. Op zich heb ik er wel vertrouwen in, maar m'n nieuwe competitie lijkt redelijk op niveau te zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

ik denk dat je voor die gast niet heel veel meer extra gaat vangen (hoop het wel voor je dat dan weer wel).
je aankoop bedrag ga je zeker niet terug verdienen

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Nou je weet me wel op te vrolijken :'( dankje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij nog verder gaat dan praat hij mij ook nog in een depressie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Damien2004 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:05:
Nou je weet me wel op te vrolijken :'( dankje :P
ik denk ook dat je hem ergens tegen de 2,7 en 3 miljoen zult kwijtraken... ook stevig onder de TL-vergelijkwaarde omdat het momenteel gewoon verschrikkelijk rustig is qua bieders en weinig tegen elkaar 'opbieden'... zeker zulke spelers schaft men liever niet een week voor seizoensaanvang aan omdat men dan denkt aan de extra 70K loonkosten die je moet betalen (wat vreemd genoeg onzin is, omdat je een week later er zo makkelijk 2 tot 3 ton meer voor moet neertellen of over 4 weken hij misschien zelfs makkelijk tegen de 4 miljoen doet).

bovenal heeft hij ook nog eens zwak vorm (en gezien zn TSI zit hij ook qua die vorm relatief laag erin), en als hij niet in de friendly speelt kan die vorm verder dalen.. met verdere gedaalde vorm is hij zelf een salarisslurper die niet eens mee kan doen op volle kracht.

ik overweeg overigens ook misschien wel een beetje mee te bieden, maar juist daarom, volgens mij is iedere prijs tot 3 miljoen een bijna gegarandeerde winst, die je over 5 weken er makkelijk uithaalt...
hij is eigenlijk stiekem wel qua salariskosten een beetje te duur, maar ik heb op dit moment nog 5 miljoen in mn begroting over, en deze speler zou mn misschien qua beker-run wel een kans geven een ronde verder te komen dan normaal' óf juist mn competitie begin net wat steviger op het middenveld voor de dag te komen (afhankelijke ervan of zn vorm hersteld of verder dropt).

je kunt natuurlijk zelf ook overwegen mee te bieden én kunt misschien kijken naar een potentiele vervanger ... juist nu zou die nog goedkoop te vinden zijn, maar als het seizoen begint stijgen de prijzen toch altijd wel een stuk...

het is ook het overwegen waard juist zelf hem voor jezelf terug te kopen... zou dat je 3 miljoen kosten om hem van jezelf te kopen, zijn je kosten effectief maar iets minder dan 3 ton (volgens mij al dat nog wel gaan, aangezien je met inkomsten uit andere transfer ook alvast zelf door kunt bieden), en misschien zou een geschikte vervanger zoeken je die kosten nu net óók opleveren, of zelfs duurder worden

[ Voor 17% gewijzigd door RM-rf op 04-08-2010 16:46 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:59
RM-rf schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:05:
[...]

heel eerlijk gezegd denk ik dat 'handhaving' al zo goed als onmogelijk is, en 'meedoen' was al bedoeld als 'serieus spelen voor klassebehoud'.

erlijk gezegd denk ik wel dat je je stratagische aanpak wel wat zal moeten aanscherpen... zelfs al ben je tot nu toe redelijk makkelijk doorgegroeid, betwijfel ik eerlijk gezegd of dat groeien qua liga werkelijk kwam doordat je team ook veel sterker werd...
je huidige liga is echt een plafond, en je zult een reuzestap moeten maken in je ontwikkeling ... imho kun je dat alleen doen door ook echt serieus betere spelers aan te schaffen en je financiele beleid véél beter op orde te krijgen...

mogelijk heb je de afgelopen 'succes-seizoens' ook prima inkomsten gehad, doordat je ook veel wedstrijden won en bovenin meespeelde en erg tevreden fans had ... als je nu tegen degradatie moet vechten kan het best wel zwaar gaan tegenvallen, je inkomsten/toeschouwersaantallen zelfs lager dan in je vorige lagere divisie.

ik kan je enkel aan te raden je vast te leggen op één trainingsvorm en ook echt een trainingslinie te hebben van spelers die ook in waarde stijgen door die training en door hen duurder te verkopen ook darmee winst te boeken en met die winst ook andere linie's te versterken...

mogelijk kun je dit seiozen wel afwegen dat als je toch de kans erg hoog inziet dat je het niet red, je verder bespaart o die restlinie's en ook daar bv XP-trainee's neer te zetten (bv spelers met solid leiderschap, en matig XP (maar hoog in matig)) die kun je relatief goedkoop aankopen, maar als ze poppen naar redelijk XP zijn ze opens zeker 250K waard als 'future coaches' (al moeten ze naar 'goed' XP voor de écht geschikcte future coaches)
Ik wil je ondanks de blijkbaar niet zo positieve vooruitzichten erg bedanken voor je uitgebreide reactie. Ik ben nog niet zover dat ik de ins- en outs van Hattrick ken en dat ik hier zelf een goed beeld over kan vormen.

Waar ik eigenlijk vooral mee zat is dat ik een redelijke verdediging schijn te hebben ( ik gebruik vooral HattrickOrganiser als tool ) en ook wel een aanval die prima lijkt te zijn, maar een middenveld die het geheel wat naar beneden trekt.

Ik hoop dat ik niet teveel van je vraag, maar raad je aan om dan het middenveld iig te gaan versterken (liefst niet te duur, dus ik denk zelf dat die wel wat ouder mogen zijn) en dan mijn verdedigingslinie te gaan trainen (daarvoor wat duurdere dus jongere spelers aanschaffen)? Ik probeer zelf een beetje te zoeken wat voor mij de beste (meest interessante) optie is. Ik heb 1.3 mil op de bank staan, als ik dat moet investeren om me te handhaven en hier verder door te kunnen groeien, dan doe ik dat graag maar wel met het oog op de verdere toekomst.

Nogmaals erg bedankt voor je uitgebreide reactie, ik ben er wel behoorlijk mee geholpen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

RM-rf schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:41:
[...]

je kunt natuurlijk zelf ook overwegen mee te bieden én kunt misschien kijken naar een potentiele vervanger ... juist nu zou die nog goedkoop te vinden zijn, maar als het seizoen begint stijgen de prijzen toch altijd wel een stuk...

het is ook het overwegen waard juist zelf hem voor jezelf terug te kopen... zou dat je 3 miljoen kosten om hem van jezelf te kopen, zijn je kosten effectief maar iets minder dan 3 ton (volgens mij al dat nog wel gaan, aangezien je met inkomsten uit andere transfer ook alvast zelf door kunt bieden), en misschien zou een geschikte vervanger zoeken je die kosten nu net óók opleveren, of zelfs duurder worden
Volgens mij heeft Damien al aangegeven er geen geld voor te hebben momenteel. Ik weet niet of een bod op je eigen speler over je beschikbare fondsen heen mag gaan?

Ik zou gewoon het verlies nemen, het geld vangen wat er uiteindelijk geboden gaat worden, en daarmee toch gaan zoeken naar een speler die net wat meer gebalanceerd is. (Dus meer Defending.)

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:41:
[...]
Volgens mij was meebieden geen optie, want daar had hij niet genoeg geld voor op het moment.

Weet eigenlijk niet of je hoger kan bieden op je eigen spelers dan je werkelijk aan geld hebt omdat je het toch niet uitgeeft uiteindelijk. Zou wel logisch zijn, maar waarschijnlijk zal het voor alle transfers wel hetzelfde zijn dat je over het geld moet beschikken wil je een bod kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

jbdeiman schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:02:
[...]
Ik hoop dat ik niet teveel van je vraag,
helmaal niet ;) het morelen is hooguit van de medefederatieleden die weer zulke lange stukken in het topic zien verschijnen... maar die hebbenw el geleerd ze te negeren ;) (hoop ik :P)
maar raad je aan om dan het middenveld iig te gaan versterken (liefst niet te duur, dus ik denk zelf dat die wel wat ouder mogen zijn) en dan mijn verdedigingslinie te gaan trainen (daarvoor wat duurdere dus jongere spelers aanschaffen)? Ik probeer zelf een beetje te zoeken wat voor mij de beste (meest interessante) optie is. Ik heb 1.3 mil op de bank staan, als ik dat moet investeren om me te handhaven en hier verder door te kunnen groeien, dan doe ik dat graag maar wel met het oog op de verdere toekomst.
ik denk ook dat je verdediging nu best stevig is, maar dat kan ook doordat daar wat ervarener spelers rondlopen (oudere spelers met meer ervaring presteren wat 'beter' dan jonkies meestal, zeker op lagere skillniveau's maakt de ervaring veel uit), je met 4 verdedigers speelt (waar veel anderen het met 3 doen)
zou je echter een trainingslinie creeeren met jongere spelers, is de kans evengoed zeer aanwezig dat juist daarin je ook wat kwetsbaarder wordt.

opbouw van en goede en optimale trainingslini kost ooke en investering en het kan lastig zijn (zoniet onmogelijk) om én je training te optimlaiseren vanuit je huidige team, én daarbij op de korte termijn je team echt sterker te maken...

wat ik je overigens écht aanraad is om te kijken naar goede XP-trainee's... spelers van 28jr+, solid (of heel misschien redelijk) Leiderschap en dan misschien matig XP (en check dan via Alltid of die speelrs al wat langer met die matig XP rondlopen)...
op die manier moet het mogelijk zijn voor misschien 50-100K per spelers een speler te kopen die qua speelprestatie beter presteert dan je huidige spelers ... maar bovenal zullen deze spelers na mischien een seizoen in je A-team gespeld te hebben, en na een XP pop naar redelijk (bij solid Leiderschap) 250-300K waard zijn...
nog twee seizoenen later (meegerekend dat hun skill wat verval kan hebben) zullen ze zelfs 600K waard zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Homerius schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:32:
Firefox 3.6.8 (onder windows 7). Ik zal eens proberen of er addons lastig doen, en/of andere browser proberen.Zonder addons ook geen succes.
Firefox 3.6.8 onder linux doet nog vervelender: die popt de alert direct weer op als je de alert dichtgooit.
In IE (8.0.7600) gaat alles goed :)
Geef nog even aan of het nu wel goed werkt op GoTtrick. Heb daar nog geen reactie op gehad van je.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Wat een ziekenboeg.... :(

(3) Stefan Schulze-Kösling
(2) Carlo Hoek
(1) Timmy Dinkelman
(3) Dennis Barbour
(1) Gerrie Goorhuis

Waarvan ook nog eens 3 A spelers ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:59
RM-rf schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:20:
ik denk ook dat je verdediging nu best stevig is, maar dat kan ook doordat daar wat ervarener spelers rondlopen (oudere spelers met meer ervaring presteren wat 'beter' dan jonkies meestal, zeker op lagere skillniveau's maakt de ervaring veel uit), je met 4 verdedigers speelt (waar veel anderen het met 3 doen)
zou je echter een trainingslinie creeeren met jongere spelers, is de kans evengoed zeer aanwezig dat juist daarin je ook wat kwetsbaarder wordt.
Ik heb 2 spelers van nog geen 21, 1 van 28 en een van 31 in mijn verdediging lopen. Denk ook dat je bedoeld dat het misschien loont die te vervangen? In elk geval de oudere. Ik ga het in elk geval in overweging nemen.
opbouw van en goede en optimale trainingslini kost ooke en investering en het kan lastig zijn (zoniet onmogelijk) om én je training te optimlaiseren vanuit je huidige team, én daarbij op de korte termijn je team echt sterker te maken...
Ik wil ook niet persé op korte termijn echt sterker worden, maar ik weet wel dat ik met mijn huidige team geen/ bijna geen kans maak in deze klasse te blijven en dat er iets moet gebeuren. Het zou voor mij al een winst zijn als ik in deze klasse zou kunnen blijven en tegelijkertijd mijn team wat kan vernieuwen/ verbeteren, om er op lange termijn sterker uit te komen.
Ik heb wel gekeken bij mijn latere aankopen dat ze een beetje jong zijn en een tijdje mee kunnen, juist om wat te kunnen trainen en niet steeds nieuwe spelers te hoeven kopen. In het begin was ik meer met de kortste termijn bezig.
Overigens zie ik op alltid ook staan dat het beter is/ kan zijn voor mij om 3-4-3 te gaan spelen, deze opstelling krijg ik iig van alltid terug. Is het ook slim om die taktiek op die manier aan te passen?
wat ik je overigens écht aanraad is om te kijken naar goede XP-trainee's... spelers van 28jr+, solid (of heel misschien redelijk) Leiderschap en dan misschien matig XP (en check dan via Alltid of die speelrs al wat langer met die matig XP rondlopen)...
Bedankt voor de tip, ik ga eens even kijken op alltid voor die XP trainees, misschien loopt er ook al wel wat rond bij mij, ik heb geen idee.
Die XP trainees, die laat ik dan in de beker/ oefenwedstrijden (GOT-cup?) spelen?

[ Voor 4% gewijzigd door jbdeiman op 05-08-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Ben benieuwd hoeveel sneller het dadelijk allemaal gaat die trainingen :)

BTW 30 man personeel is echt belachelijk laag!! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Damien2004 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:12:
Ben benieuwd hoeveel sneller het dadelijk allemaal gaat die trainingen :)

Belachelijk? Ik vind het wel meevallen eigenlijk: 10 assistent coaches, 6 woordvoerders, 6 fysiologen, 4 psychologen en 4 dokters. Prima toch?

Ik kijk ook erg uit naar de nieuwe trainingssnelheid. Ben benieuwd of er weer studies op losgelaten gaan worden, of dat de editorial genoeg informatie levert om met factoren te kunnen werken op de eerdere resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel man heb je nu rond lopen dan???
Ik zelf ben nog zeker niet personeel gericht bezig geweest, maar dat is in mijn opbouwfase ook nog niet echt heel relevant. Ben wel altijd benieuwd geweest naar die opbouw bij " oudere / ervaren " teams.
CoRrRan schreef :[/b]
4 dokters. Prima toch?
Heb jij deze bijvoorbeeld constant rond lopen ?? Of alleen op het moment dat er echt blessures zijn ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik ben gepromoveerd naar de VIII divisie en moet nog wat goede aankopen plegen:)

Mijn aanval is wel redelijk sterk naar mijn idee, alleen middenveld/ centrale verdediging is erg zwak. Nu vroeg ik me af wat ik het beste kon aankopen om dit te versterken. Heb at the moment 4 ton in kas.
FC de Geblesseerden (146176)

P.S. Ik train op scoren :)

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 19:29
Brainpower schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:29:
[...]

Geef nog even aan of het nu wel goed werkt op GoTtrick. Heb daar nog geen reactie op gehad van je.
Oh, excuses. Ik had nog niet gemerkt dat je er al aan toegekomen was om iets aan te passen, en wilde niet ongeduldig lijken ;) Maar helaas moet ik zeggen dat ik onder firefox nog steeds hetzelfde probleem zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CoRrRan schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:31:
[...]
Belachelijk? Ik vind het wel meevallen eigenlijk: 10 assistent coaches, 6 woordvoerders, 6 fysiologen, 4 psychologen en 4 dokters. Prima toch?

Ik kijk ook erg uit naar de nieuwe trainingssnelheid. Ben benieuwd of er weer studies op losgelaten gaan worden, of dat de editorial genoeg informatie levert om met factoren te kunnen werken op de eerdere resultaten.
ikzelf heb 9 trainings-assistenten (8 co-trainers en 1 keeperstrainer)... ik had het ooit berekent en de 'werkingskracht' van de 9 co-trainer was zo laag, uitgaande van een wekelijke trainingsopbrengst van tegen de 250 tot 270K versnelde het de training 0.390625% en dan is die €1800 loon gewoon duurder dan de 'financiele meerwaarde' van zn trainingsversnelling (0,4% van 270K is €1080)

mn goalkeeperscoach had ik enkel omdat die ook de vorm van mn keeper iets beter op peil zou helpen (alhoewel je ook daarvan kunt afvragen hoeveel 'financieel nut' dat heeft)

verder heb ik 5 woordvoerders (en volgens berekeningen is dat nog altijd optimaal bij mn sponsorinkomsten van iets meer dan een ton), nu 2 fysio's maar volgend seizoen maak ik daarvan waarschijnlijk 4 ( * ),
en van de sportpsychologen neem ik er volgend seizoen ook 5 in het begin, maar dat zal minder kunne worden als ik een succesvolle run ken en mn teamgest en vertrouwen al hoog staat.

ik denk dat ik zeker niet boven de 25 staff uitkom, en zelfs als je bv hoger komt en dus meer woordvoerders zou kunnen aanschaffen is dat gewoon een strategische keuze, dan moet je afwegen wélk aspect je belangrijker vind en dus eerder misschien een assistnt trainer opgeven om een woordvoerder te kunnen aannemen, als die je financieel meer opbrengt

* ) Wat betreft Fysio's... er is wat twijfel over het specifieke effect... odnerzeoeken welke ik zag gaf eigenlijk een erg minimaal effect, maar werd altijd over langere periodes gedaan ... zelf ben ik van mening dat het 'verhogen' of 'verlagen' van je aantal fysio's het blessurerisico behoorlijk kan verhogen tijdelijk...
zo ad ik een periode van vrijwel blessurevrijheiddirekt nadat ik twee Fysio's extra aangenomen had en heb ik ook wel drie blessure's gekregen bijna direkt nadat ik er eentje ontslagen had...
zelf gebruik ik dus mn fysio's ook om tijdens bepaalde seizoensfase's mn blessurerisico kleiner te maken (als dat ten minste klopt) ... bv zolang ik nog in de beker speel of als ik de week erop zwaardere tegenstanders tref... terwijl ik fysio's ontsla als een week later ik tweemaal een lichtere tegenstander tref

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 05-08-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=34468422,noline]RM-rf schreef

ikzelf heb 9 trainings-assistenten (8 co-trainers en 1 keeperstrainer)... ik had het ooit berekent en de 'werkingskracht' van de 9 co-trainer was zo laag, uitgaande van een wekelijke trainingsopbrengst van tegen de 250 tot 270K versnelde het de training 0.390625% en dan is die €1800 loon gewoon duurder dan de 'financiele meerwaarde' van zn trainingsversnelling (0,4% van 270K is €1080)
Heb je dan het omslagpunt te pakken bij 8 co trainers ipv de 9 uit je voorbeeld ??

Ikzelf heb namelijk het idee dat voor mij een groot aantal co-trainers simpelweg niet rendabel te krijgen is. Mijn trainees zijn op dit moment jongens aan de onderkant van de markt welke voor mijn budget prima in de aanschaf zijn en redelijk snel met mooie marge zijn door te verkopen. Als ik hier een team co-trainers tegenaan ga gooien kan dat volgens mij predicters hooguit een weekje winst in de pops opleveren, twee max, maar meer niet.

Alles is bij mij wel afgestempt op de trainingswijze van vorige seizoenen, en weet dus niet wat dat voor mij gaat inhouden als straks de nieuwe snelheden ingevoerd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:26:
[...]

Heb je dan het omslagpunt te pakken bij 8 co trainers ipv de 9 uit je voorbeeld ??

Ikzelf heb namelijk het idee dat voor mij een groot aantal co-trainers simpelweg niet rendabel te krijgen is. Mijn trainees zijn op dit moment jongens aan de onderkant van de markt welke voor mijn budget prima in de aanschaf zijn en redelijk snel met mooie marge zijn door te verkopen. Als ik hier een team co-trainers tegenaan ga gooien kan dat volgens mij predicters hooguit een weekje winst in de pops opleveren, twee max, maar meer niet.

Alles is bij mij wel afgestempt op de trainingswijze van vorige seizoenen, en weet dus niet wat dat voor mij gaat inhouden als straks de nieuwe snelheden ingevoerd gaan worden.
de truc is dat je ongeveer moet inschatten hoeveel één week training je 'in theorie' oplevert, dus welke waardestijging je spelers krijgen in één week...
bij mij is dat tegen de 250K per week (train verdedigers en heb ongeveer 9 trainee's die training ontvangen, waarvan ik meestal poog ongeveer per seizoen dat ze bij me spelen een waardestijging van tegen de 450-500K te krijgen)

een assistent kost je € 1800 per week aan slaaris en dus moet hij die 'meerwaarde-stijging' van je trainee's ook zeker €1800 hoger maken dan zonder hem aangesteld te hebben (ik vermoed ergens dat de meeste mensen snel teveel assistent coaches aannemen)

http://wiki.hattrick.org/wiki/Training#Effect_of_assistants

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

RM-rf schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:56:
[...]

Tsja, dat vind ik nu echt 'marginaal' en dan ga ik liever voor de 'alle beetjes helpen' om het sneller te laten verlopen. Tuurlijk kan het zo zijn dat je er verlies op draait (zeer lastig uit te rekenen wat het effect precies is, denk ik), maar aan de andere kant kun je (door slim aan te kopen) net door die ene assistent een speler een week eerder laten poppen, dan heb je al die kosten er in 1x uit. (Tsja, dat luistert natuurlijk zo nauw dat ook dit niet echt goed te berekenen is...)
* ) Wat betreft Fysio's... er is wat twijfel over het specifieke effect... odnerzeoeken welke ik zag gaf eigenlijk een erg minimaal effect, maar werd altijd over langere periodes gedaan ... zelf ben ik van mening dat het 'verhogen' of 'verlagen' van je aantal fysio's het blessurerisico behoorlijk kan verhogen tijdelijk...
zo ad ik een periode van vrijwel blessurevrijheiddirekt nadat ik twee Fysio's extra aangenomen had en heb ik ook wel drie blessure's gekregen bijna direkt nadat ik er eentje ontslagen had...
zelf gebruik ik dus mn fysio's ook om tijdens bepaalde seizoensfase's mn blessurerisico kleiner te maken (als dat ten minste klopt) ... bv zolang ik nog in de beker speel of als ik de week erop zwaardere tegenstanders tref... terwijl ik fysio's ontsla als een week later ik tweemaal een lichtere tegenstander tref
Ik denk dat het gehele effect van fysiotherapeuten echt zo'n gevoelskwestie is, zoals jij aangeeft. Zelf heb ik mijn fysio's niet veranderd voor een aantal seizoenen en het aantal blessures dat ik heb gehad is op 1 hand te tellen (en volgens mij hoef je dan niet eens al je vingers te gebruiken. :) ).
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:00:
[...]

Heb jij deze bijvoorbeeld constant rond lopen ?? Of alleen op het moment dat er echt blessures zijn ?
Momenteel maar 2 doktoren rondlopen, als de nood aan de man is (dus een trainee of een bepalende speler van mijn A-team) gaat die naar 6~8. Met het nieuwe systeem moet ik dus even nadenken hoe ik dat aanpak. Misschien wel een fysio+woordvoerder minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Damien staan die data op GoTtrick niet wat kort achter elkaar voor de GoTcup, want nu zou het betekenen dat iedereen 1 dag heeft om zich in te schrijven. Zou toch lullig zijn voor de mensen die net die 2 dagen niet online kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:28:
@Damien staan die data op GoTtrick niet wat kort achter elkaar voor de GoTcup, want nu zou het betekenen dat iedereen 1 dag heeft om zich in te schrijven. Zou toch lullig zijn voor de mensen die net die 2 dagen niet online kunnen zijn.
Ja moet ik nog even aanpassen. Wacht nog even op het inladen van het nieuwe seizoen in Hattrick dan maak ik hem helemaal kloppend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
RM-rf schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:56:
[...]
mn goalkeeperscoach had ik enkel omdat die ook de vorm van mn keeper iets beter op peil zou helpen (alhoewel je ook daarvan kunt afvragen hoeveel 'financieel nut' dat heeft)
Ik ben het een heel eind met je eens, maar ik speel nu 2 jaar met 10 assistent trainers en zonder keeperstrainer en de vorm van mijn keeper is gewoon altijd positief. De hele keeperstrainer heeft volgens mij 0 nut. Die tiende assistent waarschijnlijk ook, maar ik steek liever mijn geld daarin dan in een keeperstrainer die gewoon helemaal niets oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Damien2004 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:24:
[...]

Ja moet ik nog even aanpassen. Wacht nog even op het inladen van het nieuwe seizoen in Hattrick dan maak ik hem helemaal kloppend.
Volgens mij krijg je toch een mooie prijs voor je speler Damien. Momenteel al op 3.2M met nog behoorlijk wat uren te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ook mijn personeel maar aangepast voor Hattrick het doet. Dit leek me het beste, die woordvoerders heb ik nodig omdat ik bijna alles verloor :p
Keeperstrainers 1
Assistent-trainers9
Sportpsychologen5
Woordvoerders10
Accountants0
Fysiotherapeuten5
Dokters0
Totaal30

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
CoRrRan schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:01:
[...]
Volgens mij krijg je toch een mooie prijs voor je speler Damien. Momenteel al op 3.2M met nog behoorlijk wat uren te gaan.
Hij gaat goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:15
Pewwy schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:18:
[...]

Ik ben het een heel eind met je eens, maar ik speel nu 2 jaar met 10 assistent trainers en zonder keeperstrainer en de vorm van mijn keeper is gewoon altijd positief. De hele keeperstrainer heeft volgens mij 0 nut. Die tiende assistent waarschijnlijk ook, maar ik steek liever mijn geld daarin dan in een keeperstrainer die gewoon helemaal niets oplevert.
Hier precies hetzelfde. Ik ben jaren terug van 9 om 1 over gegaan naar 10 om 0 en mijn keeper is prima in vorm (op dit moment in het tussenseizoen zelfs goed vorm). Ik heb het eerst een keer 1 seizoen geprobeerd en geen verschil gemerkt en heb toen dit gehouden en dat bevalt prima. Ik heb wel eens die percentages gezien die het scheelde of je 7/8/9/10 assistenten had en dat maakt praktisch niet uit. Maar aangezien 10 toch het maximum oplevert heb ik dat altijd maar gehouden.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Keeperstrainers 0
Assistent-trainers 10
Sportpsychologen 1
Woordvoerders 9
Accountants 0
Fysiotherapeuten 4
Dokters 6
Totaal 30

dit heb ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
10 assistenten
10 woordvoerder
4 fysio's
4 dokters

Heb ik nog speling om bij lange blessures er 2 dokters extra bij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Het vervelende van die 30 man is dat je, als je vol zit, er eerst een aantal moet ontslaan om dokters aan te nemen. Ik zor dat ik er 24 heb, en dat moet dan maar voldoende zijn. Heb geen zin om te blijven ontslaan als er een blessure is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Pewwy schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:08:
Het vervelende van die 30 man is dat je, als je vol zit, er eerst een aantal moet ontslaan om dokters aan te nemen. Ik zor dat ik er 24 heb, en dat moet dan maar voldoende zijn. Heb geen zin om te blijven ontslaan als er een blessure is.
Tja ik vind het sowieso raar dat je 10 of meer doktoren nodig heb voor 1 geblesseerde spelen :S In het echt is dat ook niet zo. 2 of 3 zouden voldoende moeten zijn. Zelfde telt eigenlijk voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:40

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik ga voorlopig voor dit:

Keeperstrainers 0
Assistent-trainers 9
Sportpsychologen 3
Woordvoerders 5
Accountants 0
Fysiotherapeuten 7
Dokters 6
Totaal 30

Ik heb vrij veel ouwe knarren in mijn team vandaar de fysiotherapeuten en doktoren. Al heb ik op dit moment geen blessures dus zijn die in principe overbodig. Maar ik durf ze niet te ontslaan. Laatste keer dat ik dat deed kon ik de week erna ze weer terug halen dus uit bijgeloof blijven ze nou gewoon staan :+

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach het kost je net zoveel als wanneer je ze om de andere week weer aan moet nemen. Dat is ook de voornaamste reden dat ik mijn doktoren gewoon in dienst hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heb je om de andere week doktoren nodig dan?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wel eens zo'n seizoen gehad dat had ik ze net een week had ontslagen dat er weer een geblesseerd raakte. Sinds dien hou ik ze eigenlijk gewoon in dienst en heb er eigenlijk niet meer naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
pfff ben wel bezig zeg :( Nu weer een dubbele keeper gekocht omdat ik niet wist dat ik er al één binnen had gehaald........

Misschien maar tijd om er helemaal mee te stoppen?? :P

Afijn wel weer een middenveldertje gehaald. Iets te duur maar de opbrengst van het trainen komt er wel. Na één seizoen verpatsen.

Vraag is wat te doen met: Narciso Requerey (265060579). Gekocht voor 1.875.000 en nu gemiddeld waard: 263037698 05-08-2010 13 790 2 708 000 € 19
262320196 04-08-2010 12 790 2 805 001 € 19

Gekocht trouwens op 24-06-2010 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:40

hilgo

Clear your mind of can't.

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:08:
Heb wel eens zo'n seizoen gehad dat had ik ze net een week had ontslagen dat er weer een geblesseerd raakte. Sinds dien hou ik ze eigenlijk gewoon in dienst en heb er eigenlijk niet meer naar gekeken.
Hier hetzelfde. Dus ook maar lekker laten staan :)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik zet enkel dokters in als een A-team speler geblesseerd is of een belangrijke trainee én ik bereken hebt dat het inzetten van één of meerdere dokters ook daadwrrkelijk hem eerder fit maakt zodat hij nog training of een competitiewedstrijd kan meepakken.

deze site vind ik wel handig en duidelijk qua die berekening, en mn ervaring is dat dit oe toe redelijk precies klopt:
http://www.ht-box.ru/healing.php?

overigens, kijk gerust naar bv het 'verschil' in werking tusen de eerste, tweede en latere dokters..

wat dat betreft heb ik héél weinig geloof dat meer dan 5 dokters ooit echt zin hebben, anders dan bij écht héél zware blessure's en zéér waardevolle spelers:
bij bv een relatief zware blessure van tegen de +3 bij een 25jarige scheelt de erste dokter je zo een hele week dat die speler eerder helemaal fit is, maar de vijfde dokter scheelt ook dan slechts 0.5 gezondheidsupdate in iets van twee weken
heeft uiteindelijk toch nog 3,4 miljoen opgebracht... lijkt me best mooi nog, had voorhee echt niet heel veel meer dan 3 miljoen verwacht gezien zn vorm en conditie, maar het blijft natuurlijk wel flink onder de prijs die je zelf neergelegd hebt en die hij eigenlijk waard is.
heb nog meegeboden op 3,2 miljoen, maar dat vond ik al best ewel een 'pijngrens', uitgaande van het ide dat de toekomst niet bepalde veel waardestijgingen van spelers lijkt te bieden, een fikse daling lverwacht ik eerder, al zal de korte termijn no wel een 'herstel' kennen in de komende weken

[ Voor 28% gewijzigd door RM-rf op 06-08-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
heb nog meegeboden op 3,2 miljoen, maar dat vond ik al best ewel een 'pijngrens', uitgaande van het ide dat de toekomst niet bepalde veel waardestijgingen van spelers lijkt te bieden, een fikse daling lverwacht ik eerder, al zal de korte termijn no wel een 'herstel' kennen in de komende weken
Tnx :) Had hem alleen voor 8 ton meer gekocht nog niet lang geleden :-) Maarja kan nu op die andere speler dik verdienen als ik hem verpats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Ik heb hier een nieuw topic geopend. Als ik nog tijd heb ga ik er komende week nog een vers sausje overheen gooien, maar ik moet ook nog op vakantie dus het zou ook zomaar daarna kunnen zijn. Alle feedback en ideeen blijven welkom voor de OP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Sandyman538 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 21:13:
Ik heb hier een nieuw topic geopend. Als ik nog tijd heb ga ik er komende week nog een vers sausje overheen gooien, maar ik moet ook nog op vakantie dus het zou ook zomaar daarna kunnen zijn. Alle feedback en ideeen blijven welkom voor de OP!
Om het wat makkelijker voor jezelf te maken, kun je ook "mede-topic-houders" aangeven. Er kunnen tegenwoordig meerdere personen de startpost bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damien2004 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:09:
pfff ben wel bezig zeg :( Nu weer een dubbele keeper gekocht omdat ik niet wist dat ik er al één binnen had gehaald........
Wat ik in die situaties altijd deed Damien is terug schakelen naar 1 kratje per dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
Ik kom niet op de 'start tips' website die in de OP staat, klopt dat?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
CoRrRan schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:06:
[...]
Om het wat makkelijker voor jezelf te maken, kun je ook "mede-topic-houders" aangeven. Er kunnen tegenwoordig meerdere personen de startpost bijhouden.
Het is niet veel werk om te doen aangezien de info niet echt onderhevig is aan veranderingen. Mocht dit in de toekomst wel zo worden dan zal ik me misschien bedenken. Maar ik heb de afgelopen 2 jaar denk ik 3 of 4 DM's gehad over de OP met tips/ideen/feedback, dus het is nog wel te doen in mijn eentje :)

Oh ja, ga nou posten in dat nieuwe topic ipv deze :>

[ Voor 4% gewijzigd door Sandyman538 op 07-08-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk gaat niemand daar verder omdat je delen 67 en 68 niet aan de 'reeks' toegevoegd had ;)

[ Voor 75% gewijzigd door TheZeroorez op 07-08-2010 16:37 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.