Oxigeon schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:11:
Ik ben sinds zaterdag ook begonnen met Hattrick. Sta 2e in mijn competitie. Zit alleen met een aantal vraagjes:
- Mijn training staat nu op 5% conditite en 90% positiespel... is het verstandiger om op positiespel 95% te zetten?
Je kunt je gekozen trainingssoort niet op een 'ercentage zetten... wel je training an sich kun je 'lager' instellen, maar zet deze altijd gewoon op 100%...
hiervan is een bepaald aandeel 'conditietraining'... persoonlijk zou ik het conditieaandel altijd op minimaal 10% zetten, liever 12 of 13%, of, als je veel oudere spelers (die meer nodig hebben om hun conditie op te houden) hebt nog hoger
- Is het beter om op het begin een betere trainer te kopen? Zoja waar moet ik dan aan denken
jazeker, het is zeker aan te raden je trainer snel te vervangen... standaard krijg je een trainer met 'zwak' training... die moet je zeker vervangen door minimaal een 'redelijk' trainer... koop een direkt met waardeloos leiderschap (Leiderschap kost behoorlijk veel meer als je direkt een trainer 'extern' aanschaft, het heeft vooral zin zodra je hogere stats haalt en is in het begin nog niet zo belangrijk)
- Ik heb maandag een nieuwe middenvelder gekocht, is deze goed genoeg of had ik beter een andere kunnen nemen?
mischien, misschien niet, dat kunnen we van buiten heel slecht zien, en is ook héél afhankelijk van wat precies je bedoelingen zijn.
Ik zou iig oppassen direkt al te snel te gaan voor de 'beste prestaties' maar gewoon ook te letten op bv hoeveel loon een speler je per week kost...
als je positiespel traint moet je gewoon zoeken naar jonge trainee's die je verder kunt optrainen...
voor niet trainingsplaatsen is het meestal gunstiger wat oudere en ervaren spelers te nemen....
kies je voor zulke plaatsen spelers met goed tot redelijk Leiderschap en matig ervaring kunnen zulke spelers op de middellange of lange termijn zelfs ook later 'intern' als voach opgeleid worden (of als coach-to-be winstgevend doorverkocht)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen