Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 67 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.111 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
Salv schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:32:
Haha, ik doelde meer op de speeldag, want nu wachten we namelijk een week. Met een 4 mans liga kun je toch namelijk allemaal verlaten en dan 2 dagen later weer je eerste wedstrijd spelen?
Klopt. Maar er moet wel steeds iemand anders de nieuwe competitie openen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor dat is helemaal niet nodig. Ik sluit mijn competitie telkens en open weer een nieuwe na 2 dagen en dat werkt gewoon. Dus dat hoeft volgens mij niet steeds iemand anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik wel hem ook met liefde op maandag laten starten hoor. Mij maakt het niet uit. Alleen de laatste keren hadden mensen de voorkeur voor donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 14:40
Mij maakt het ook helemaal niks uit, lijkt me juist mooi om steeds die paar dagen winst te pakken, voor de mensen die toppers hebben die getraind moeten worden :)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net binnen een federatie een mooi vlaggetje opgepikt voor komende woensdag. Voor de goede seizoensstart gaan mijn jongens naar Nicaragua :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Salv schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:16:
Mij maakt het ook helemaal niks uit, lijkt me juist mooi om steeds die paar dagen winst te pakken, voor de mensen die toppers hebben die getraind moeten worden :)
Zeker mee eens! :)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Nodig ik iedereen gewoon opnieuw uit.

Uitnodigingen zijn eruit. Maandagavond om 18.15.

[ Voor 41% gewijzigd door Pewwy op 29-05-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:55:
Nee hoor dat is helemaal niet nodig. Ik sluit mijn competitie telkens en open weer een nieuwe na 2 dagen en dat werkt gewoon. Dus dat hoeft volgens mij niet steeds iemand anders doen.
Oh, mijn excuses. Dacht dat ik dat ooit ergens gelezen had. Misschien heeft het iets te maken met het verlaten van je eigengemaakte competitie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
ik zie net op m'n tomattrick home screen dat m'n youth squad van 1 naar 2 is gegaan.
ik dacht dus dat 1 betekende dat je 1 squad had.
aangezien ik nu nog steeds maar 1 squad heb, zal het wel wat anders betekenen :)

iemand enig idee wat?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekernieuws

Nabeschouwing Ronde 6

Ook met alle aandacht op hun gericht wisten de spelers van SCSL te winnen. In eigen stadion werd de wedstrijd van de week met 4-2 gewonnen en plaatsten ze zich voor de volgende ronde. Al een aantal ronde is er spraken van de meest succesvolle bekercampagne ooit en als het zo door blijft gaan word die niet snel meer overtroffen. Chario2 toonde in zijn partij een geweldige veerkracht door in de laatste 11 minuten van de wedstrijd er nog een gelijkspel uit te halen. De 2-0 achterstand werd omgebogen en liet de tegenstander verslagen achter. Van dat feit maakte de spelers dankbaar gebruik door in de verlenging het beslissende doelpunt binnen te schieten. Pielewiepers lieten in hun wedstrijd geen spaan heel van hun bezoekers. Binnen het half uur stond de thuisploeg met 5-0 voor en stuurde de bezoekers uiteindelijk met een 8-1 nederlaag terug naar Hengelo. Een zware avond werd verwacht voor RKVV Messen, maar deze tweaker nam een 0-3 overwinning mee terug naar huis vanuit Friesland. OO0nMe's Dreamteam ondervond weinig problemen tegen zijn tegenstander en nam een gemakkelijke 0-3 overwinning mee naar huis. Sportclub Rijssen had een makkelijk avondje met een 0-8 overwinning. Aan het eind van de wedstrijd namen ze zelfs niet meer de moeite om een geblesseerde speler te vervangen en speelde de wedstrijd gewoon met 10 man uit.

Van de 7 nog actieve tweakers in de beker was de Sokjes het enige team dat deze ronde niet met een overwinning af kon sluiten. Dus over het geheel een zeer goede ronde.

Voorbeschouwing Ronde 7

Deze ronde staat SCSL voor een mission impossible tegen II-divisionist Sedud. Dit is de eerste wedstrijd waar deze tweaker niet als favoriet gezien kan worden. Echter met het de hulp van zijn supporters zou deze mission impossible wel eens tot een goed einde gebracht kunnen worden. Pielewiepers krijgt zwaar bezoek en als we daar de blessures bij op tellen dan word het waarschijnlijk een stuk moeilijker dan de vorige ronde. Het zelfde gaat ook op voor RKVV Messen. Alhoewel zijn tegenstander voor de bekerwedstrijd nog een speler zal zien vertrekken zal dit ook geen makkie worden. Sportclub Rijssen begint komende woensdag aan waarschijnlijk zijn laatste uitwedstrijd van dit seizoen. Mocht de wedstrijd gewonnen worden dan verplaatst het bekeravontuur zich naar het eigen stadion. Echter kampt sportclub met 2 kleine blessures en een schorsing. De ziekenboeg van zijn tegenstander zit voller dus het zal een race worden we het snelst zijn spelers weer fit krijgt. OO0nMe's Dreamteam zou wel eens de makkelijkste wedstrijd van allemaal kunnen hebben. Zijn tegenstander heeft momenteel 3 sterke spelers te koop staan. Mochten hier niet op tijd vervangers voor worden gehaald zal het wel eens in het voordeel van deze tweaker uit kunnen pakken.

Statistieken

Aantal deelnemers Nederland: 6/77
Aantal deelnemers Belgie: 0/2
Aantal deelnemers Duitsland: 0/1

Wedstrijd van de Week

Chario2 - Lampegat United (283861410)
Met de eerste thuiswedstrijd voor de boeg behoort een evenaaring van het vorig seizoen gezette record nog tot de mogelijkheden. Vorig seizoen had Chario2 een geweldige run tot en met ronde 8 waar het toen eindigde. Het zal alleen geen makkelijke opgave worden tegen de gasten uit Eindhoven. Misschien kan het voordeel van deze tweaker wel liggen het feit dat de veel scorende spits van de bezoekers geblesseerd is. Dus met de support van het eigen publiek en het gemis bij de tegenstander is Chario2 misschien wel licht favoriet.

Overzicht

Nieuwe overzicht. Mocht er teams ontbreken dan hoor ik het graag en dan voeg ik ze toe.
Bekeroverzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Weer nipt verloren :-( word nog lastig niet te degraderen :-(

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Gisteren de eerste van mijn twee wingbacks gekocht. 19jr 0dg uitmuntend wing, redelijk def.
Na mijn vakantie haal ik de volgende, zodat mijn aanvallende ploegje over 3 seizoenen mooie wingratings kan halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Dsanka: altijd leuk het beker overzicht !

Zeker als je geselecteerd bent als wedstrijd van de week !

Gister lekker een botje met 12-0 in de pan gehakt geen blessure's dus gaat goed.
Enkel kampioenschap wordt lastig, de nr1 is gewoon simpelweg sterker.
Ik krijg hem nog thuis maar ik heb zo'n idee dat ik nog wel ergens een puntje laat liggen.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn eerste nederlaag geleden van het seizoen. Blijf nog wel eerste staan, maar de nummer 2 heeft nu wel een gelijk aantal punten. Nu heb ik pas 2 thuiswedstrijden gespeeld in 6 wedstrijden en de nummer 2 andersom. Dus dat is in ieder geval in mijn voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:00:
Gisteren mijn eerste nederlaag geleden van het seizoen. Blijf nog wel eerste staan, maar de nummer 2 heeft nu wel een gelijk aantal punten. Nu heb ik pas 2 thuiswedstrijden gespeeld in 6 wedstrijden en de nummer 2 andersom. Dus dat is in ieder geval in mijn voordeel.
dat gaat nog een spannend seizoen bij jou worden in de competitie !
zit allemaal dichtbij elkaar, ik heb zo'n vermoeden dat de nr2 ook zeker nog punten gaat laten liggen, simpelweg dat als hij een blessure krijgt of schorsing hij wel erg kwetsbaar is.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Damien2004 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 07:44:
Weer nipt verloren :-( word nog lastig niet te degraderen :-(
ik heb hetzelfde :'( van het weekend ook weer netaan verloren..

wel van tevoren verwacht en tegen een sterkere tegenstander maar de manier waarop was weer balen... had juist bij mn analyse vooraf vastgesteld dat mn enige kans lag in zn conditie-problemen, aangezien hij vooral te oude spelers had had hij een groot conditieverval (ruim 20%) en dus aan het eind van de wedstrijd behoorlijke problemen..
En daarop had ik ook mn wisseltactiek ingesteld, door juist in de laatste 15 minuten alles op mn middenveld te zetten en een wat conditiezwakke verdediger te vervangen door een 'frisse'...
NU stond ik in minuut 80' idd met slechts 1-1 gelijk en dacht ik een goede kans te hebben iig een punt te halen, maar zelfs met 22% conditieverval scoorde die tegenstander dus nog steeds in de 82' de winnende treffer... terwijl ze op dat moment nu juist zwakker waren.

dit seizoen is het al de derde wedstrijd die ik in de eindfase verlies, ondanks dat mn conditie juist uitstekend is en weinig 'verval (tussen de 7 en 10%... mn tegenstanders hebben altijd juist een zwakkere conditie, maar toch verspeelt mn team de winst meermaals juist in de eindfase)

Ik hoop wel nog een kans te hebben op klassebehoud... volgende week en de week erop tegen de nummer laatste en dan moeten er gewoon 6 punten in de knip komen, en ook daarna heb ik relatief veel thuiswedstrijden (ik heb nog maar twee keer thuisgespeeld dit seizoen)

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 31-05-2010 10:41 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik heb gelukkig weer 3 nieuwe punten te pakken gisteren. Ook wel een beetje verwacht, maar ik pakte zelfs meer middenveld dan ik nodig had. Toch voor niets gePIN'd. :( Wel vervelend, want nu zal mijn TS naar "content (hoog)/satisfied (laag)" droppen voor de wedstrijd van komende zondag, vrees ik. Maar even hopen dat het toch nog stiekem satisfied blijft.

Vraagje: is het al mogelijk om een vleugelspeler halverwege de wedstrijd op een middenveld plek te krijgen en een middenvelder naar een vleugel te plaatsen? (Oftewel een positie wissel, zonder nieuwe spelers er voor te gebruiken?)

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:04
Korte vraag, hebben jullie dit ook?

Hoogste bod: 1 033 819 € door Dynamo Wurzelpeter
Je moet met minstens 2% verhogen (tot tenminste 1 054 495 €)
Plaats een bod op deze speler € 1054495 Bied

Als ik gewoon standaard op bied klik zegt ie dat ik minstens 2% moet verhogen tot het bedrag wat ik net geboden heb? 8)7 :?

Als ik er dan een eurotje bij gooi dan pakt hij het wel. Komt het omdat er van die hansworsten zijn die 1233452 bieden ipv 1.200.000 of is dit een soort bug?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Ja! Dat had ik vandaag ook. Maar die persoon bood ook steeds 1739567 ipv 1700000. Weet niet waaraan het precies ligt, maar je bent niet de enige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Ik heb precies hetzelfde gehad, met een euro erbij lukt het inderdaad ook. Geen idee hoe dat allemaal komt, maar irritant is het wel.

Overigens 2-0 gewonnen met MOTS van de nummer 1 gisteren. Gelukkig moet ik komende weken tegen een team dat het al opgegeven heeft.

[ Voor 61% gewijzigd door Pewwy op 31-05-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Gisteren gepict, en met 11-1 gewonnen. Word nog spannend, nummer 1 heeft 15 punten, nummer 2 t/m 5 12 punten en de rest zit eronder. Ik sta momenteel nog 2e, maar ben benieuwd of ik nog promoveren kan. Denk dat ik binnekort maar eens wat ga verkopen, en een heel nieuw team ga neerzetten. Heb een beetje overkill wat spitsen betrefd ( buitenaards, reusachtig, wereldklasse ) in de 8e divisie. Buitenaardse spits zit nog op 22 jaar 109 dag, Reusachtig is net 3 dagen 23, wereldklasse staat op 21 jaar 14 dagen. Denk dat ik ze alledrie verkoop, zo'n 15 miljoen in de kas heb, en wat (goedkope) trainees koop en dan me middenveld ga opkrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Is wel een beetje overkill ja die spitsen in de 8ste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Buitenaards loopt zelfs bijna niet in mijn V :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn middenvelders zijn wel 2x Buitenaards en 1x Reusachtig, maar draai dan wel in de top van de V mee. Mocht ik niet promoveren dan gaat dat ook verbouwd worden, want het is maar net aan met het salaris van die gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:43:
Mijn middenvelders zijn wel 2x Buitenaards en 1x Reusachtig, maar draai dan wel in de top van de V mee. Mocht ik niet promoveren dan gaat dat ook verbouwd worden, want het is maar net aan met het salaris van die gasten.
Ja inderdaad. En je kunt (naar mijn idee) beter bovennatuurlijk met goed/uitstekend passen hebben dan een kale buitenaardse. Qua salaris is het ongeveer de helft en qua sterren wel gelijk.

Overigens vandaag een nieuwe spits gehaald (bovennatuurlijk scoren, goed passen, 8,5 sterren). Was eerst aan het bieden op een bovennatuurlijk/uitstekend (ook 8,5 sterren). Die is er uiteindelijk voor 5.4 miljoen uit gegaan en ik heb mijn nieuwe aankoop voor 4.5 miljoen. Dat scheelt bijna een miljoen en hij levert hetzelfde aantal sterren, dat vond ik nogal wat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

brambest schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:51:
Gisteren gepict, en met 11-1 gewonnen. Word nog spannend, nummer 1 heeft 15 punten, nummer 2 t/m 5 12 punten en de rest zit eronder. Ik sta momenteel nog 2e, maar ben benieuwd of ik nog promoveren kan. Denk dat ik binnekort maar eens wat ga verkopen, en een heel nieuw team ga neerzetten. Heb een beetje overkill wat spitsen betrefd ( buitenaards, reusachtig, wereldklasse ) in de 8e divisie. Buitenaardse spits zit nog op 22 jaar 109 dag, Reusachtig is net 3 dagen 23, wereldklasse staat op 21 jaar 14 dagen. Denk dat ik ze alledrie verkoop, zo'n 15 miljoen in de kas heb, en wat (goedkope) trainees koop en dan me middenveld ga opkrikken.
pas wel een beetje op dat de markt in de tweede helft van het seizoen eerder krimpt en het dus veel risicovoller is om 'dure' spelers met een lage vraagprijs op de TL te zetten..?

bij buitenaards za het nog meevallen, omdat daar het verschil in prijs relatief nog laag is, zelfs reusachtig wel...
maar juist bij wereldklasse is de gemiddelde prijs in de eerste weken rond de 3,1 miljoen, maar n de twede helft rond de 2,5 miljoen (je kunt dat nakijken op http://www.databased.at/hattrick/htpe/ > Transfer Statistics > Transfer price > price devellopment en kijken op de laatste 48 weken en je ziet een duidelijke 'ontwikkeling binnen één seizoen van de prijzen, specifiek rond de ietwat lagere skills als wereldklasse)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik eerder al aangaf ben ik nog relatief nieuw met Hattrick. Eind maart een team gekregen, en dat team stond toevallig tweede in de competitie. Hier nog drie wedstrijden gespeeld en als tweede gepromoveerd naar een klasse hoger.
Ik heb een duidelijke lange termijnsvisie waarin ik rustig in deze (VIII) competitie kapitaal wil opbouwen om in de toekomst omhoog te klimmen. Nu sta ik bijna halverwege ruim punten los op de nummer 3 en drie punten achter de nummer 1. Promotie is niet wenselijk in mijn plan, echter niet ondenkbaar gezien het competitie verloop.
Is het verschil met de VII erg groot??
En welke ratings moet je minimaal halen om je daar te kunnen handhaven ??
Ik wil namelijk geen onnodige investeringen doen om me te kunnen handhaven.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:12:
Promotie is niet wenselijk in mijn plan, echter niet ondenkbaar gezien het competitie verloop.
Waarom niet, dan ga je toch gewoon door met je langere termijn visie in een hogere klasse?
Ik zou zeggen, kijk eens op alltid.org vergelijk daar de verschillende competitie's eens. Je kunt selecteren van beste naar slechtste en kijk dan of je daar in mee kan komen
Dat is niet te zeggen omdat er een enorm verschil zit in sterkte met de beste VII en de slechtste VII
Dan doe je dat toch niet :) Gewoon je lange termijn visie vasthouden (dit werkt toch het beste) en als je dan promoveert daar niet vanaf stappen en 2 versterkingen kopen omdat je je wilt handhaven. Als je plan nu is om over 2 of 3 seizoenen te promoveren naar de VII dan zou je ook prima dit seizoen kunnen promoveren, volgend seizoen degraderen en het jaar daarna weer promoveren, dat maakt op een lange termijn planning natuurlijk weinig uit imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:12:

volgens mij, als je nu redelijk eenvoudig bovenin meespeelt, én je liga is niet bovenmatig 'zwak' is (dat kunt je een beetje controleren op Alltid), kun je ervan uitgaan dat je niet geheel kansenloos zult zijn een liga hoger.
Ik zou dus nu géén specifieke zorgen maken.... wél kan het soms zin hebben als het een erg 'close' finish zou zijn en je divisie erg zwak, niet te willen promoveren, als je verwacht een divisie hoger werkelijk enkel tegen degradatie te moeten strijden terwijl je in je huidige divisie bovenin kunt blijven meedoen (omdat dat nu eenmaal meer toeschouwersinkomsten geeft, en daarin soms een liga lager wél bovenin meespelen, financieel gunstiger is dan hoger spelen, maar voral verliezen)

als je je teamID (of naam) geeft kunnen we misschien mer zeggen of je liga juist erg zwak is, of je team gewoon goed zich aan het ontwikkelen is en je best promotie kunt wagen..
(Over het algemeen is het nu zo dat in de lagere liga's erg veel verval zit en je redelijk snel kunt 'doorstromen')

[ Voor 12% gewijzigd door RM-rf op 01-06-2010 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:56:

als je je teamID (of naam) geeft kunnen we misschien mer zeggen of je liga juist erg zwak is, of je team gewoon goed zich aan het ontwikkelen is en je best promotie kunt wagen..
(Over het algemeen is het nu zo dat in de lagere liga's erg veel verval zit en je redelijk snel kunt 'doorstromen')
Is goed. Ben benieuwd naar de bevindingen.

Voor de duidelijkheid, mijn prioriteit ligt voorlopig bij het opbouwen van kapitaal. Ik koop zo goedkoop mogelijke 17 jarige om de meeste winst te genereren. Winnen is nog secundair...

Naam : ADP Gaterinos
ID : 1225902

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

17 jarigen bieden lang niet altijd 'winst-optimalisatie'... imho is de winst hoger bij net wat oudere spelers met hogere skills en die wat verder op te trainen.
enkel heb je dan een groter beginbudget nodig en is het financiele risico ook wat groter.

Het lijkt dat je Verdedigers traint en je team ziet er wel erg solid en slim opgebouwd uit.
enkel je keeper is eigenlijk veels te zwak... mocht je daarvoor echter budget kunnen vrijmaken, kun je bv een 20-jarige uitmunted/briljant keeper kopen (tussen de 1,9 en 2,2 miljoen) en die in de vriendschappelijke wedstrijden meetrainen op DEF..
een seizoen later kun je die meestal op DEF zwak/matig doorverkopen voor minimaal 3ton meer...
dat geeft je iig de mogelijkheid je keepersplek véél beter te bezetten dan die Donny Groeneveld die net één ster haalt en zou een substantiele versterking voor je team betekenen...

het is natuurlijk een fikse begininvestering, maar ook eentje waarvan de kosten zichzelf 'terugbetalen'.

Verder kun je overwegen om voor je 'opvulplaatsen' heel gericht spelers te zoeken met wat meer ervaring (minimaal matig, liever nog redelijk) én redelijk of nog beter solide leiderschap... en deze XP te laten 'oppikken'...
zulke spelers zijn interssant als potentiele coaches en leveren veelal juist meer op bij doorverkoop , terwijl ze qua prestaties veelal nog best kunnen meekomen in jouw klasse...

op termijn zou voor jou ook een goed trainer nóg beter zijn en meer winst opleveren maar je huidige redelijke trainer heb je nog maar net 7 weken, dus ik denk dat je die niet direkt wilt vervangen... eveneens kan het misschien zinnig zijn je conditie-aandeel in training iets te laten zakken... ik zag dat je een 29-jarige speler hebt die nog altijd goed in conditie heeft wat wijst op een relatief hoog conditieaandeel... wél goed voor dje prestatie, maar gaat ten kostte van je skilltraining (en ook vorm)

[ Voor 32% gewijzigd door RM-rf op 01-06-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:12:
17 jarigen bieden lang niet altijd 'winst-optimalisatie'... imho is de winst hoger bij net wat oudere spelers met hogere skills en die wat verder op te trainen.
enkel heb je dan een groter beginbudget nodig en is het financiele risico ook wat groter.
Het beginbudget is inderdaad nog even het probleem. Ik koop ze nu voor 1.000 en geen stuiver meer, en zo kan ik ze na 1 of 2 skill improvements met redelijk winst doorverkopen.
Uiteindelijk zal ik dit proces moeten upgraden uiteraard.
Het lijkt dat je Verdedigers traint en je team ziet er wel erg solid en slim opgebouwd uit.
enkel je keeper is eigenlijk veels te zwak... mocht je daarvoor echter budget kunnen vrijmaken, kun je bv een 20-jarige uitmunted/briljant keeper kopen (tussen de 1,9 en 2,2 miljoen) en die in de vriendschappelijke wedstrijden meetrainen op DEF..
een seizoen later kun je die meestal op DEF zwak/matig doorverkopen voor minimaal 3ton meer...
dat geeft je iig de mogelijkheid je keepersplek véél beter te bezetten dan die Donny Groeneveld die net één ster haalt en zou een substantiele versterking voor je team betekenen...
De keeper staat inderdaad hoog op mijn verlanglijstje maar daar ontbreekt nu nog even het kapitaal voor.
Ik zou ook angstig zijn om hem met een blessure te verliezen in friendlies.
op termijn zou voor jou ook een goed trainer nóg beter zijn en meer winst opleveren maar je huidige redelijke trainer heb je nog maar net 7 weken, dus ik denk dat je die niet direkt wilt vervangen... eveneens kan het misschien zinnig zijn je conditie-aandeel in training iets te laten zakken... ik zag dat je een 29-jarige speler hebt die nog altijd goed in conditie heeft wat wijst op een relatief hoog conditieaandeel... wél goed voor dje prestatie, maar gaat ten kostte van je skilltraining (en ook vorm)
Deze trainer zal ik inderdaad nopg niet gaan vervangen. Dacht ook ergens gelezen te hebben dat je met een Goed trainern moet gaan werken vanaf VI of V.
Voor wat betreft mijn conditie aandeel heb ik in eerste instantie gekozen om de gemiddelde leeftijd van mijn team aan te houden, mijn aandeel is derhalve 14% op het moment.
Ik ga denk ik wel overwegen om het te verlagen voor de rest van dit seizoen.

Ik waardeer je info enorm, bedankt daarvoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Over die conditietraining, ik heb een keer een tabel langs zien komen met % en conditieverval bij leeftijden. Alleen gaat die tabel maar tot 10% (waar je minimaal 5% in moet stellen). Zijn er hier mensen die met 5% conditie aandeel werken?

Ik gebruik momenteel zelf 10% conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
nWo_Riot schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:41:
Ja! Dat had ik vandaag ook. Maar die persoon bood ook steeds 1739567 ipv 1700000. Weet niet waaraan het precies ligt, maar je bent niet de enige ;)
Ik begon het zo vervelend te vinden dat ik maar even op het hattrick forum ben gaan kijken. Het blijkt dat vroeger je nieuwe bod verhoogt werd met een duizendtal (afgerond naar boven). Dat hebben ze veranderd, op dit moment bied je precies 2% meer dan het vorige bod. Alleen kan het nu dus zo zijn dat jou bod (wat hattrick aangeeft) bijvoorbeeld 1000123 is, maar er achter de komma nog een .1 (voor de exact 2% verhoging) staat, dus 1000123.1. Dit wordt dus niet naar boven afgerond door hattrick (1000124), waardoor je soms dus met dit probleem te maken krijgt. Althans, dat was de uitleg die ik gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 02-10 16:45
Ohh vandaar dat ik een geniale speler ben misgelopen vanwege die klote bug :( Briljant vleugel en passen en uitmuntend positiespel van 23 die bijna omhoog ging :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hoeze misgelopen? Je wist niet hoe je 1 euro meer moest bieden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

-TheNose- schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:05:
Over die conditietraining, ik heb een keer een tabel langs zien komen met % en conditieverval bij leeftijden. Alleen gaat die tabel maar tot 10% (waar je minimaal 5% in moet stellen). Zijn er hier mensen die met 5% conditie aandeel werken?

Ik gebruik momenteel zelf 10% conditie.
http://iht.smdesign.es/node/79 gaat vanaf 5%

Overigens , ik meende ooit gelezen te hebben dat een erg laag stamina-niveau ook betekende dat een speler (met weinig conditie) minder effectief skilltraining krijgt en het dus mogelijk contraproductief kan zijn bij 17 en 18-jarigen té sterk je stamina-aandeel te laten vallen, omdat die juist nog moeten stijgen qua conditie én net wat meer stamina-aandeel in training nodig hebben dan spelers van 21/22jr.
enkel, ik kan geen bevestiging daarvan vinden en wet niet of ik dat nu niet verkeerd gelezen heb of misschien fout begrepen...

edit, straks oefenwedstrijd, ontvang een team uit Faeroer Eilanden, een vlag war ik al veel langer op zat te azen :) (laatste 'kleine' europese land dat ik nog mistte)

[ Voor 18% gewijzigd door RM-rf op 01-06-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:53
Sinds 4 jaar? Ook maar weer eens aangemeld, zijn nogal wat dingen veranderd zo te zien, zoals een nieuwe 'jeugd-trainginssysteem' het veranderde vriendschappelijke wedstrijden systeem en layout.

Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom terug dan maar en succes met het opbouwen van je team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
RM-rf schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:42:
[...]

pas wel een beetje op dat de markt in de tweede helft van het seizoen eerder krimpt en het dus veel risicovoller is om 'dure' spelers met een lage vraagprijs op de TL te zetten..?

bij buitenaards za het nog meevallen, omdat daar het verschil in prijs relatief nog laag is, zelfs reusachtig wel...
maar juist bij wereldklasse is de gemiddelde prijs in de eerste weken rond de 3,1 miljoen, maar n de twede helft rond de 2,5 miljoen (je kunt dat nakijken op http://www.databased.at/hattrick/htpe/ > Transfer Statistics > Transfer price > price devellopment en kijken op de laatste 48 weken en je ziet een duidelijke 'ontwikkeling binnen één seizoen van de prijzen, specifiek rond de ietwat lagere skills als wereldklasse)
Denk inderdaad dat ik gewoon maar even wacht met het verkopen van die spitsen. Misschien even een half seizoen op passen trainen, zodat ze voor iets meer geld wegkunnen eind dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
-TheNose- schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:30:
Hoeze misgelopen? Je wist niet hoe je 1 euro meer moest bieden? :P
Ja wel maar toen was de deadline net verlopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo opstellingen zijn gemaakt t/m de 20ste. 1 friendly geregeld (andere zal ik wel een weekje overslaan) en ik ben klaar voor de vakantie. Tot 20 juni mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
-TheNose- schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:24:
Zo opstellingen zijn gemaakt t/m de 20ste. 1 friendly geregeld (andere zal ik wel een weekje overslaan) en ik ben klaar voor de vakantie. Tot 20 juni mensen!
Veel plezier!

Gisteren mijn bovennatuurlijk spits met goed passen en magisch spelhervatten verkocht voor de vraagprijs 4.99M. Vorige week al zijn vervanger gehaald voor 4.5M. Dus a-spelers tegen hetzelfde bedrag vervangen en dan ook nog verjongen gaat nog steeds goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Tijdje niet actief geweest in dit topic, ook omdat ik wat minder gemotiveerd was met HT. En dat ben ik nog steeds wel een beetje eigenlijk.
Dit seizoen zeer slecht begonnen in de competitie, paar keer onterecht puntenverlies, nu komen we weer een beetje bij. In de beker gaat het allemaal wel florissant, alleen heb ik zelfs de volgende ronde nog een uitwedstrijd, dat was niet zoals gepland helaas. Zal ook wel de laatste bekerronde worden, tegenstander is gewoon te sterk, maar we gaan er gewoon voor met de counter.

edit: was zelfs zo lang geleden dat mijn competitie van 2 seizoenen geleden nog in mijn signature stond...

[ Voor 9% gewijzigd door sarinsarin op 04-06-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheNose- schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:24:
Mag je gewoon in het buitenland vanaf een willekeurig IP adres op je account inloggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:07:
Mag je gewoon in het buitenland vanaf een willekeurig IP adres op je account inloggen??
Ja hoor. Zo lang je niet ineens rare aankopen oid begint te doen, niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:07:
[...]

Ik werk al een jaar in het buitenland (Amerika) en nooit problemen mee gehad. Misschien dat ze een beetje raar gaan opkijken, nu ik door de weeks in Duitsland in log, in het weekend in Nederland en over een aantal weekjes weer in Amerika. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

:( :(

ik maak echt een absoluut Hattrick dieptepunt mee .....

sta al volgens mij niet helemaal terecht op een degradatieplaats en speel nu thuis tegen het enige team onder me en het allerzwakste team uit de liga en heb duidelijk mn team ingesteld dat ik relatiefsterk speel en eigenlijk tegen de 70-80% kans zou moeten hebben te winnen...

ik sta echter nu al 0-2 achter :( :(

edit:
heb uiteindelijk 1-2 verloren :( ... matchID=274718008
mijn hatstats waren 241 tegen zijn 194.... 57% en 2e helft 59% BB en mn aanval was ruim dubbel zo sterk als zijn aanval..
volgens de berekening van Foxtrick/HTMS had ik 80% kans deze wedstrijd te winnen en hij 3,73% te winnen...

op deze wijze ga ik gewoon degraderen, ondanks dat ik eerder qua stats in de middenmoot behoor (deze ronde was ik de nr.1 in mn Liga qua HTstats, en overall sta ik tweede op Alltid), maar dit is al de tweede wedstrijd dit seizoen dat dit gebeurt....

[ Voor 41% gewijzigd door RM-rf op 05-06-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Wow, vleugelspeler en mid per abuis omgedraaid. Gelukkig moest ik tegen het slechtste team uit de competitie. Dit had nogal slecht uit kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Haha zat al te kijken hoe kom jij plots aan een zwak middenveld :P

Ik heb mijn eerste domper in de competitie te pakken 1-3 voor en weg gegeven voor een 4-3. Gezien de ratings wellicht wel terecht maar ik had toch graag ongeslagen kampioen geworden, nu komen ze plots weer een stapje dichterbij, dan thuis maar gehakt van hem maken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Dat dus, gecombineerd met een MOTS vorige week en een pic vandaag. Maak je vrienden mee ;) Mijn team is redelijk aangepast, en ik draai dus steeds de namen van twee spelers om. En vandaag had ik dat dus te laat in de gaten... Gelukkig zonder al te veel problemen, aangezien ik won en de nummer één twee punten verspeelde. Maar mijn doelsaldo heeft er weinig profijt van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

En ik heb dus ook gewoon 2 punten laten liggen afgelopen zondag. Beetje vreemde match, alles lijkt er toch op, dat ik hier de winst had mogen meenemen, maar dat is dus niet gebeurd.

(matchid=280462054) De Kekkes - Spatie mag wel : 4 - 4

Wel grappig: 3 vd 4 wedstrijden in onze league kwamen uit op een gelijk spel. :D

Na 7 wedstrijden hebben we dus 6 teams op 2 punten van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
Mijn fans zijn nog altijd in de zevende hemel en we zijn het niet waard om in deze divisie te spelen.
Terwijl we gewoon 3e staan en 2x hebben verloren (nummer 1 en 2) de rest alles gewonnen.

Gisteren tegen een team dat al langer inactief blijkt..(aka 5-0 winst) volgende week hetzelfde verhaaltje..
Beetje jammer zo, had eigenlijk wat meer tegenstand verwacht in deze competitie, nu sta ik 3e met 6 punten voorsprong op nummer 4, en 6 achter op nummer 1...saaie boel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een stel onverwachte resultaten in mijn competitie. Ik was namelijk de enige van de top4 die wel zijn wedstrijd wist te winnen. De overige drie verloren allemaal en daardoor sta ik weer 3 punten los, maar ik verwacht dat het de tweede helft van het seizoen best nog wel eens lastig kan gaan worden. In ieder geval zijn 4 van de volgende 7 wedstrijden thuis. Dus dat zou in ieder geval een voordeel moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Overigens... ikzelf overweeg om toch een extra aankoop te doen om mn slechte presteren tot nu toe een beetje te ondervangen...
enkel, ik heb niet direkt een idee wat ik dan het beste kan aankopen:

ik train zelf DEF, en speel afwisselend 5-3-2 counter en 4-4-2 normaal.
momenteel heb ik een relatief sterke keeper (althans is dat een vand e beste in mn liga en denk niet dat dàár mn grote probleem ligt).
Ik heb iig nog wél 7,5 miljoen aan budget voor zulke aankopen,

verder heb ik 4 echt sterke verdedigers, maar hun passing skill is niet altijd de top, mn jongere trainee's halen wel hogere passing, maar missen dus de hogere DEF-skill (18jr+formidabel DEF)..
verder twee middenvelders, waarvan één al twe gele kaarten heeft en dus een schorsing riskeert
ook heb ik twee vleugelspelers met specialiteiten (snel+koppen)
en twee spitsen (één darvan zat lang in vormdip, maar lijkt daar nét op tijd uit te geraken)

mn opties:

A > nieuwe verdediger die ook sterk in counters is: 19/20jr+ uitmuntend DEF + solid PAS
B > extra middenvelder, bovennatuurlijk PM, misschien wat ouder
C > vleugelspeler
D > extra spits

kan iemand misschien meedenken? ook óf het nog zin zou hebben?

mn teamID = 997939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:36
Ik sta nu bovenaan in de VIII 978, gelijk aantal punten met de nummer 2, maar een doelsaldo van + 16 op de nummer 2. In principe moet ik (voor de 3e keer op rij) kunnen promoveren. Ben vanaf het begin al elke keer aan het promoveren geweest. Had eigenlijk gedacht het niet te redden, maar een paar (redelijke) aankopen gedaan die toch wel goed uitpakken. Heb al een paar pops gehad dit seizoen, dus dat is altijd positief.

Ik probeer ook al (naast de aankopen) 2 seizoenen lang geld te verzamelen, en dat gaat ook aardig. Eind deze week 1,1 mil op de bank. Niet slecht lijkt me voor een team dat slechts 2 seizoenen bezig is. Ik probeer dus ook wel al te trainen met mijn spelers en zo nu en dan wat te verkopen. In elk geval is de (gemiddelde) waarde van mijn spelers hoger dan de uitgegeven bedragen voor de aankopen.

Nu dus maar proberen door te stoten naar de VII (waar ik eerst dacht nog maar een extra jaar VIII te spelen) en dan hopen dat ik me daar kan handhaven en een beetje door kan sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

RM-rf schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:50:
Overigens... ikzelf overweeg om toch een extra aankoop te doen om mn slechte presteren tot nu toe een beetje te ondervangen...
enkel, ik heb niet direkt een idee wat ik dan het beste kan aankopen:

[...]

A > nieuwe verdediger die ook sterk in counters is: 19/20jr+ uitmuntend DEF + solid PAS
B > extra middenvelder, bovennatuurlijk PM, misschien wat ouder
C > vleugelspeler
D > extra spits

kan iemand misschien meedenken? ook óf het nog zin zou hebben?

mn teamID = 997939
Zow, kwestie van "bad luck" zeg... 2 van je 3 laatste wedstrijden toch niet de punten gepakt die je eigenlijk zou hebben verdient.

Ik denk dat je die spits die in je laatste wedstrijd op de linkerkant speelde (met zwak vorm) wel aan vervanging toe is? 30yr+ en maar zwak in vorm?

Tevens kun je ook toch wel gaan nadenken of je niet gewoon die keeper op de TL zet en dan een wereldklasse+ keeper gaat kopen met wat verdediging & spelhervatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Die spits van 30jr+ speelde enkel de laatste 10 minuten, en is eigenlijk vooral een XP trainee, heeft nl solid XP en solid LS.... dat was gewoon een koopje (iets meer dan 600K en dan nog 3000 TSI, met 0 tsi doen zulke spelers al 600K) en zo'n speler kan je goed de laatste paar minuten mee laten spelen en die doen het dan vaak beter dan spelers die de hele wedstrijd gespeeld hebben en dan conditieverval hebben. (ik heb momenteel twee ervan en zn voorganger heeft al tweemaal punten gered in de laatste minuten)

hij kwam erin voor een andere spits die de week ervoor nog waardeloos vorm had en net qua vorm op de weg terug is. (die heeft nu ook zwak vorm, verwacht verdere verbetering)

M'n huidige keeper train ik ook op DEF (als ik trainingsplaatsen daarvoor over heb), die heeft nu daarin zwak en de TL-vergelijk doet dan ongeveer 2,7 miljoen... nog een stuk of 5,6 trainingen dan popped hij naar matig en dan doet de TL-vergelijk opeens ruim 4,4 miljoen.
Ik wil hem dus zeker nog zolang doortrainen, eb verkoop nu lijkt me niet gunstig

ik heb trouwens al een verdediger erbij aangeschaft,,, briljant DEF en excellent PASS en 21 jr. voor een prijs onder de TL-vergelijk (2,5 miljoen)
dat moet het mogelijk maken veel sterker te counteren volgende week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:28:

M'n huidige keeper train ik ook op DEF (als ik trainingsplaatsen daarvoor over heb),
Hoe zit het met een back-up in dat proces?
Je loopt toch risico op een blessure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:06:
[...]

Hoe zit het met een back-up in dat proces?
Je loopt toch risico op een blessure?
idd is er zeker een blessure-risico ( wat heet blessure-risico, diezelfde A-keeper heeft vorig seizoen 5x of 6x maal een wedstrijd voortijdig met een blessure verlaten, in iets van 9 weken)

ik heb momenteel ook twee keepers, de backup heb ik vorig seizoen gekocht toen mn A-keeper geblesseerd raakte (idd in een friendly waar hij getrained werd), 20 jr + briljant keepen, voor 2,4 miljoen ... die heeft nu slecht DEF (3 pops).hierbij maak ik gebruik van een Transfermarkt-glitch waar 19/20 jarige briljant keepers veel goedkoper zijn dan 21 jarige keepers.

zou ik hem over 14 dagen op de TL zetten (dan wordt hij 21) krijgt hij een TL-vergelijk van 3 miljoen (zelfs zonder zn DEF verder op te trainen, lukt het me wel nog zn DEF op matig te krijgen, haalt die 3,7 miljoen TL-vergelijk) en is het zeker waarschijnlijk dat ik ook die met winst kan verkopen, maar ook dat is dus nog minimaal 2 weken wachten.

Mijn belangrijkste probleem daarbij is echter wel dat mn trainingsplaatsen gewoon erg krap worden, met die beide keepers heb ik 12 trainee's nu... zelfs als ik beide wedstrijden met 5 verdedigers speel kan ik momenteel dus niet alle trainee's vol trainen

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 08-06-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:17:
[...]

Mijn belangrijkste probleem daarbij is echter wel dat mn trainingsplaatsen gewoon erg krap worden, met die beide keepers heb ik 12 trainee's nu... zelfs als ik beide wedstrijden met 5 verdedigers speel kan ik momenteel dus niet alle trainee's vol trainen
Dat is zonde inderdaad. Je laat dan wekelijks value liggen.

Als ik eindelijk het benodigde kapitaal bij elkaar heb om mijn keeper eruit te gooien en te vervangen zal ik hem om te beginnen niet in friendly's laten spelen, om het door jou genoemde risico niet te lopen. Het niet op DEF trainen lijkt mij gelijkwaardig aan het 9 weken missen van de keeper door een blessure, vwb de value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:07:
[...]

Dat is zonde inderdaad. Je laat dan wekelijks value liggen.

Als ik eindelijk het benodigde kapitaal bij elkaar heb om mijn keeper eruit te gooien en te vervangen zal ik hem om te beginnen niet in friendly's laten spelen, om het door jou genoemde risico niet te lopen. Het niet op DEF trainen lijkt mij gelijkwaardig aan het 9 weken missen van de keeper door een blessure, vwb de value.
je laat enkel value liggen als je die training helemaal niet zou benutten... een speler die geblesseerd is maar welke je kunt opvangen door een (vrijwel gelijkwaardige) backup is geen achteruitgang... hooguit zou hij later dan die training moeten krijgen óf zonder die training nog altijd met winst of iig kosten-efficient doorverkocht moeten kunnen worden
sterkler nog, ik wil eigenlijk streven naar een situatie waarin ik twee zeer gelijkwaarige keepers heb en ik domweg degene met de beste vorm kan laten spelen, waardoor ik minder kwetsbaar ben voor vorm-zwenkingen... ook de kans dat beide geblesseerd raken is eerder lager dan de kans om als je maar één top-keeper hebt deze geblesseerd te zien raken.

door gebruik te maken van de transfermarkt-glitches kun je vrijwel garanderen dat je deze keepers altijd 'kosten-neutraal' kunt doorverkopen, ofwel anderhalf seizoen later weer voor een hoger bedrag door te verkopen wat ofwel een bedrag van 107,5% van je aanschafsprijs is + eventueel betaald salaris...

het enige nadeel is hooguit dat je dus een groter startinvestering nodig hebt (die je echter niet verliest, de 'waarde' is vast of levert je zelfs nog een leuke winst op als je wel DEF kunt bijtrainen op een winstegevende manier) ...
Verder werkt het vooral in liga's hoger dan de de V (dus VI, VII, VIII)... kom je hoger zul je ook een steeds betere keeper nodig hebben en wordt het juist lastiger die transfermarktglitches te vinden en zul je vaker een ietwat 'oudere' keeper willen hebben die dankzij wat meer XP ook domweg betere ratings haalt...
De prijs-glitches op de Transfermarkt worden eerder kleiner op hogere skillniveau's, en je vind sowieso vrij weinig hoge skill keepers van laag in de 19 jaar oud.

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 08-06-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Ik weet dat er een groot verschil bestaat tussen 19 en 20 jarige keepers op de TL. Dit omdat iedereen zoekt naar een 20-25 jarige keeper, vallen de 19 jarigen buiten de boot. Maar ik lees nu bij jou dat er tussen 20 en 21 jarigen ook nog een verschil zit? Dat zou ik namelijk niet kunnen verklaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

een kleiner verschil dan tussen 19 en 20... maar bv een briljante keeper van 20 zonder enige bijstats doet tegen de 2,45 miljoen, en als die 21 jaar zou zijn 2,75 miljoen ...
punt is wel dat dat verschil eigenlijk te klein is omer werkelijk op te handelen (zelfs als je spelers 16 weken bij je houd ontvang je altijd nog slecht 93% van de transfersom én je moet daarbij dus loon betalen, wat bij zulk een keeper ook ruim 1,25 ton zal zijn)... enkel, als je zoals ik die spelers niet direkt voor financiele winst gebruikt maar ook als eventuele backup, kun je hem wel langer kosten-neutraal aanhouden ..
je verliest geen geld en als je bv een keeper van 20jr+95d hebt, heeft het zeker zin nog twee weekjes te wachten hem te verkopen.
(en als je wel DEF kunt bijtrainen en het lukt hem op matig DEF te krijgen, opent zich helemaal een fijne TL-vergelijk, die bij KEEP=briljant en DEF=matig een vergelijk geeft met "Defending between inadequate (5) and solid (7)" die nog eens 7 ton hoger uitvalt)...

verklaarbaar is het imho nog altijd met de mogelijkheid dat speler zoeken 'vanaf' een bepaalde leeftijd... dus ofwel een keeper 'vanaf' 20 jaar, maar nog meer zoeken 'vanaf' 21 jaar'..
zeker veel spelers op zoek naar een 'betere A-keeper denken dat ze beter vanaf 21 jaar kunnen zoeken dan vanaf 19 jaar, maar weten niet dat die 19 jarigen stiekem goedkoper zijn ... (behalve goed meelezende GoT-federatieleden natuurlijk ;))

[ Voor 32% gewijzigd door RM-rf op 08-06-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekernieuws

Nabeschouwing Ronde 6

De geweldige reeks van SCSL is voorbij na een nederlaag afgelopen woensdag tegen een team uit II. Ondanks de nederlaag schijnt de penningmeester nog steeds de polonaise te lopen door het stadion. Het uitverkochte stadion zal de clubkas in ieder geval goed gedaan hebben. Chario2 gaat echter gewoon nog een ronde verder. Voor het eigen thuispubliek werd de tegenstander ogenschijnlijk met 2-0 opzij gezet. Daarmee is het clubrecord van vorig seizoen dus geevenaard en kunnen ze het komende woensdag nog scherper gaan stellen. Pielewiepers leidde een gelijkwaardige wedstrijd qua balbezit bij rust met 4-1. Er leek dan ook geen vuiltje aan de lucht. Echter in de tweede helft werd het binnen een kwartier alsnog spannend. Met doelpunten in de 65,76 en 78 minuuut trokken de bezoekers de stand gelijk. De mannen van deze tweaker waren zo van slag dat ze uiteindelijk in de verlening ook nog een 5e doelpunt om de oren kregen. De spelers van RKVV Messen werden pas in de tweede helft wakker, maar toen stond de 0-2 eindstand al op het bord. De tegenstander van Sportclub Rijssen dacht met een 2-0 voorsprong te gaan rusten, maar 1 minuut voordat ze aan de thee konden vielen er twee ballen achter hun keeper. De tegenstander was zo verbaasd over de gelijke ruststand dat ze in het begin van de wedstrijd nog niet bij de les waren toen de 2-3 eindstand binnen viel. De verwachting waren goed voor OO0nMe's Dreamteam en hij maakte deze verwachting helemaal waar. Met een bliksemstart stond het na 5 minuten al 0-2 voor de bezoekers. De Roemeense spits van de tegenstander fleurde de tweede helft nog wel op met een hattrick, maar dat was niet genoeg tegenover de zes doelpunten van OO0nMe's Dreamteam.

Voorbeschouwing Ronde 7

Zie de wedstrijden.

Statistieken

Aantal deelnemers Nederland: 3/77
Aantal deelnemers Belgie: 0/2
Aantal deelnemers Duitsland: 0/1

De wedstrijden

BVO TOPPERS - OO0nMe's Dreamteam (284105768)
Deze bekerwedstrijd werd een tijd geleden al eens eerder gespeeld. Om precies te zijn op 24-06-2009 wist de tweaker deze uitwedstrijd al eens met 1-3 te winnen. Het was toen al in ronde 6 dat de teams elkaar ontmoeten. Dan weer terug naar het heden. Alleen de thuisploeg heeft iemand in de ziekeboeg zitten. De internationale ervaring van OO0nMe's Dreamteam met 90 u20-interlands en 26 interlands zou wel eens de doorslag kunnen geven in deze wedstrijden. Aan de andere kant is de vraag of de twee verdedigers de aanvallen door het centrum van de tegenstander kunnen weerstaan.

De Vale Gieren - Sportclub Rijssen (284105776)
Als een slechte generale altijd leid tot een goede voorstelling dan ziet het er gunstig uit voor Sportclub Rijssen. Afgelopen weekend werd er met 1-0 verloren van een zwakkere tegenstander dus veel slechter had de generale niet kunnen verlopen. De supportersgroepen zijn het er over eens dat de thuisploeg licht in het voordeel is, maar in deze fase in het toernooi is elke wedstrijd er eentje opzich. Echter zal met de veel betere tegenstander de uitmuntende counterkwaliteiten wel eens van pas kunnen komen. Laat we hopen dat er genoeg counters in vliegen deze ronde.

Chario2 - Lion Coons (284105757)
Chario2 heeft een kans om clubhistorie te schrijven deze ronde. De manager hoopt in ieder geval langer mee te doen dan vorig seizoen. Toen was het eigenlijk na 2 minuten al over toen de bezoekers van toen scoorde en de mannen van Chario2 die 0-1 niet ongedaan wisten te maken. Het kan deze keer beide kanten op gaan. De verwachting bij de toeschouwers is dat Chario2 de leiding in de wedstrijd zal nemen, maar wel uit moet kijen voor de levensgevaarlijke counters van de tegenstander. Ook bestaat de hoop dat het niet op het laatste kwartier aan moet komen, want de tegenstander ziet er conditioneel wel erg sterk uit.

Overzicht

Nieuwe overzicht. Mocht er teams ontbreken dan hoor ik het graag en dan voeg ik ze toe.
Bekeroverzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Zo, 2e helft van het seizoen is zo'n beetje begonnen, en ik ben passen gaan trainen om de lonen van m'n spitsen wat te beperken en zodat ik ze met iets meer winst kan verkopen. Heb gelijk al 3 pops, waarvan 1 spits. Briljant scoren, en passen van goed naar uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik heb voor de tweede helft van het seizoen toch wel stevige versterking aangekocht, dat in de hoop door een versterking wél lijfsbehoud te kunnen garanderen...
ik sta nu laatste, alhoewel slechts 2 punten af van een niet-degradatieplaats, ben ik toch wat onzeker.... teveel ongeluk al gehad, in de laatste drie wedstrijden tweemaal onterecht verloren van mede-degradatiekandidaten (zwakkere teams) en dat zijn heel dure punten die je dan misloopt.

ik heb nu geinvesteerd in een verdediger (21jr briljant def) die met uitstekend passing ook mn counterskills duidelijk verstevigt, waarin ik nu nog een te grote zwakte had (3x counter gespeld, tweemaal met één doelpunt verschil verloren en eenmaal gelijk gespeeld ... een nét wat groter counterrating kan dan het verschil uitmaken tusen 1 of 2 punten meer).

Mn tweede aankoop is eigenlijk wel een groot risico, een van mn vleugelaanvallers was de 'zwakste schakel' volgens mn analyses en dus heb ik gekozen een puur kwalitatieve verbetering aan te kopen daarvoor, maar ook een redelijk dure, 4 miljoen.. maar hij heeft 5x zoveel TSI en op winger een skill hoger, positiespel op uitstekend gelijk en passing ruim dubbel zo hoog (van matig naar briljant).

met deze aankopen zou mn counter duidelijk beter moeten worden, mn counter taktiekrating substantieel hoger (naar wereldklasse), verdediging zelf ook net wat sterker en van mn aanvalsrating verwacht ik ook een behoorlijke stijging..
enkel, HO! zelf berekent nog altijd relatief lage winstkansen (50% winstkans voor mn tegenstander als ik vergelijk met zijn voorgaane thuispartijen waarin hij vrijwel altijd dezelfde stats haalt en zeer 'stabiel' speelt)..
Zou dat soms deels kunnen komen doordat HO! nogal eens counter-kansberekening onderschat?
en scoorkansen te hoog? ... mn tegenstander heeft de allerzwakste aanval, één centrale aanvaller en die ook vaak defensief, evenals zn vleugelspelers naar het midden, eigenlijk zou die geen kans mogen hebben tegen mn defensie (maar dat dacht ik vorige week dus ook en dat klopte ook wel volgens de stats, maar de ME had bedacht dat ie er dus best wél twee kon inleggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook soms een vreemde simulatie in HO!.
Het westrijdprogramma geeft dan aan dat "we geen schijn van kans hebben", en de simulatie geeft vervolgens aan dat ik 98% van de potten ga pakken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ja maar met welke versie is dit? Als je namelijk de niet dev versie hebt rekent hij door op de oude match engine waardoor je ratings anders zullen uitvallen dan deze werkelijk zijn en dat kan soms wel eens 1 niveau schelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salv schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:11:
Ja maar met welke versie is dit? Als je namelijk de niet dev versie hebt rekent hij door op de oude match engine waardoor je ratings anders zullen uitvallen dan deze werkelijk zijn en dat kan soms wel eens 1 niveau schelen..
Ben nu op mijn werk, kan dat dus niet checken. Weet wel dat ik het gewoon via de website heb gedownload. Ik ging er gemakshalve vanuit dat het de meest recente versie zou zijn.

EDIT : IK DRAAI HIER 1.425, DAT IS DE MEEST RECENTE TOCH??
IK ZIE ANDERS ALLEEN EEN BETA 426 NAMELIJK!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:13

Shabbaman

Got love?

Bizar: een keeper die ik drie jaar geleden een keer van Pewwy gekocht heb is op z'n 31e voor meer geld verkocht dan dat ik toen voor hem betaald heb |:(

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een flink stuk opgetraind in verdedigen gok ik dan, want anders is het inderdaad niet te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:13

Shabbaman

Got love?

Z'n TSI was wel lager. Volgens mij was hij ook al 26 toen ik hem verkocht.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

weer eens verloren, en weer niet omdat ik minder was (haalde hogere hatstats) maar omdat het geluk op de verkeerde momenten tegen zit (hij scoort met een ultra zwakke aanval tweemaal uit SE's)...
ik krijg met wereldklasse Counterrating slechts één counterkans en mis die ondanks supersterke aanval.

Ik heb nog wel een kans degradatie te voorkomen... de afstand tot twee andere teams is overbrugbaaren in theorie moet ik met de stats die ik haal nog wel punten kunnen halen...
maar met zoveel ongeluk tégen me, wordt hetwel steeds lastiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
RM-rf schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:34:
weer eens verloren, en weer niet omdat ik minder was (haalde hogere hatstats) maar omdat het geluk op de verkeerde momenten tegen zit (hij scoort met een ultra zwakke aanval tweemaal uit SE's)...
ik krijg met wereldklasse Counterrating slechts één counterkans en mis die ondanks supersterke aanval.

Ik heb nog wel een kans degradatie te voorkomen... de afstand tot twee andere teams is overbrugbaaren in theorie moet ik met de stats die ik haal nog wel punten kunnen halen...
Ongelofelijk, vaak zie je dat mensen gaan zeuren als ze één wedstrijdje pech hebben, maar dit is echt niet normaal meer! In 4 wedstrijden heb je er maar ééntje echt terecht verloren... Dit is best wel zuur, vooral omdat je er zo actief mee bezig bent.
Misschien had je bij die laatste wedstrijd toch wat meer middenveld moeten pakken, die 1-2 levels extra middenveld door een 2e CM erbij te doen levert gewoon aanzienlijk meer kansen op.

Achja, kan ook zijn dat je de 2e helft van het seizoen wel het geluk aan je zijde hebt en toch nog een mooie reeks kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

RM-rf schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:34:

wat ik zou doen als ik jou was.....ik zou of mijn mid versterken dusdaning dat je als je 4-4-2 speelt (kost wel trainings plekje) een uitstekend mid zou halen. doordat je vleugels en verdediging sterk zijn ga je zeker wedstrijden winnen. tegen tegenstanders die echt een flink mid halen heb je dan nog mooi je wereldklasse counter tacktiek achter de hand, dan weten je tegenstanders ook niet wat je gaat doen.
ook nu je counter speelt zou ik proberen om je mid te verhogen naar zwak hoog of matig laag bv.
(kan je doen als je je bovennatuurlijke verdediger verkocht heb:) )

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Hmm, ik heb weer eens gewonnen, is blijkbaar een botje geworden waar ik tegen moest. Met 5-0 van gewonnen. Nummer 1 heeft punten gemorst, hoewel het er in het begin heel gunstig uitzag voor mij(hij stond achter), heeft hij er gelijk spel van gemaakt. Hoe dan ook, ik sta dus nog steeds 2e met 1 puntje verschil. Alleen beetje raar dat mijn 3 spitsen helemaal niet in actie geweest zijn, terwijl zij echt de beste spelers van m'n team zijn... Matchid 280585705 voor de geinteresseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:19:
[...]

Ben nu op mijn werk, kan dat dus niet checken. Weet wel dat ik het gewoon via de website heb gedownload. Ik ging er gemakshalve vanuit dat het de meest recente versie zou zijn.

EDIT : IK DRAAI HIER 1.425, DAT IS DE MEEST RECENTE TOCH??
IK ZIE ANDERS ALLEEN EEN BETA 426 NAMELIJK!
Dat is wel de recente versie, maar die zijn berekeningen nog wel uitvoert op de oude match engine, wanneer je de beta versie gebruikt zul je een verschil in ratings merken, deze zullen dan ook dichter in de buurt zitten met de ratings die je in de wedstrijd zult halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salv schreef op maandag 14 juni 2010 @ 00:59:

Dat is wel de recente versie, maar die zijn berekeningen nog wel uitvoert op de oude match engine, wanneer je de beta versie gebruikt zul je een verschil in ratings merken, deze zullen dan ook dichter in de buurt zitten met de ratings die je in de wedstrijd zult halen ;)
Thanks, ga het vanmiddag even updaten.
Blijven mijn "oude" gegevens wel in de applicatie als ik update ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Gisteren ook maar weer een team aangemaakt omdat ik een mailtje tegenkwam van Hattrick.
Dus zo gezegd, zo gedaan en had meteen al een team.

Nu weer bezig om alles weer in te lezen en gisteren meteen maar eerste wedstrijd gehad tegen de nr.8 op de ranglijst (botteam). En met een ruime zege gewonnen, 8-0 :)

Nu druk bezig om team beetje op orde te krijgen en het geld binnen te laten stromen, en dan nadenken over trainingsvorm en investeringen. Ik denk er aan om scoren te gaan trainen, heb 3 op 'goed' maar nadeel is dat er maar 1 ervan 20 jaar is (andere 26 en 31:P), en 1 redelijk van 25 jaar.

Mijn team: FC de Geblesseerden (146176)

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
[b][message=34180923,noline]
Nu druk bezig om team beetje op orde te krijgen en het geld binnen te laten stromen, en dan nadenken over trainingsvorm en investeringen. Ik denk er aan om scoren te gaan trainen, heb 3 op 'goed' maar nadeel is dat er maar 1 ervan 20 jaar is (andere 26 en 31:P), en 1 redelijk van 25 jaar.
Je kan rustig 3 17-18 jarige met red-goed scoren kopen, deze heb je al voor een paar 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Vincitore schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:17:
Gisteren ook maar weer een team aangemaakt omdat ik een mailtje tegenkwam van Hattrick.
Dus zo gezegd, zo gedaan en had meteen al een team.

Nu weer bezig om alles weer in te lezen en gisteren meteen maar eerste wedstrijd gehad tegen de nr.8 op de ranglijst (botteam). En met een ruime zege gewonnen, 8-0 :)

Mijn team: FC de Geblesseerden (146176)
Voordat je wat anders doet: redelijk coach met slecht leiderschap kopen. (Die kost je 80K, maar is een goede investering.) Dan kijken hoeveel centjes je overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ben al een beetje op zoek gegaan naar spelers van begin 17 jaar met redelijk scoren, en die begin op een (paar) 1000 euro inderdaad :)

Heb nu nog maar 50k cash vanwege diploma wat je moet halen, dus een coach zal er komen na de update van het geld :)

Het is nog maar 6 weken, en die ga ik gebruiken om mijn tactiek uit te vogelen, min team beetje op orde te krijgen (een andere coach en een andere keeper) en mijn scoren trainees naar een hoger level te krijgen.
Geluk is wel dat ik 5 van de 6 wedstrijden thuis moet spelen, en dus ook weer extra inkomsten heb :)

[ Voor 50% gewijzigd door Vincitore op 15-06-2010 13:28 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nWo_Riot en chario2 ... dank jullie voor de ietwat opbeurende woorden :)

ik ben eigenlijk niet van plan nu nog verder versterking aan te schaffen, ik heb nu juist twee aankopen gedaan vorige week, vooral erop gericht mn counterspel te versterken en ik zet gewoon de rest van het seizoen daarop..
overigens, ik haalde al mn thuiswedstrijden tot nu toe een middenveld-overwicht, maar juist tegen de zwaksten mocht dat niet baten.
waar ik counter of defensief speelde haalde ik tweemaal een ietwat gelukkig gelijkspel, en tweemaal verloor ik netaan ongelukkig (alhoewel de stats daar tegen me spraken, maar ik beide wedstrijden met 2 doelpunten voor had gestaan en pas in de slotminuten de wedstrijd verloor... eenmaal tegen juist een team dat een zwaar conditieprobleem heeft met 22% conditieverval, dat vond ik wel erg zwaar, omdat ik juist er sterk op gegokt had dat me dat ten voordel kon zijn en dacht binnen te zijn)...

Ik gok erop dat ik 9 tot misschien 12 punten nodig zal hebben om wel te handhaven, uit de komende 6 wedstrijden (waarbij overigens het team dat ook op een degradatieplek staat met me, eveneens qua HT-stats boveninstaat, 3e, net onder mij ... ook die had drie wedstrijden gewoon dom ongeluk).
Misschien lukt dat me nog wel, maar ik probeer het ook zo te spelen dat als ik degradeer ik iig snel kan terugkeren en structureel mn team verder kan blijven versterken op de langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Hmm... is het normaal dat er bij de financiën dit staat?

Huidige financiën (week 9)
Kapitaal: 0 € (0 €)

Ik had toch echt eerst mijn startkapitaal en mijn verworven gelden van de manager license :S

Is al helemaal opgelost zo te zien, was vast een foutje!

[ Voor 14% gewijzigd door Vincitore op 16-06-2010 13:11 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt er op dat ze met de financiën bezig zijn, want ik zie nieuwe dingen verschijnen die er nog niet waren. Hou het even in de gaten en mocht het zo blijven gewoon even een berichtje naar de GMs sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

er staat idd een verandering van het Financiele overzicht gepland (namelijk ook een lange-termijns-overzicht van je uitgaven en inkomsten, war je ook weken uit het verleen kunt opvragen of een gemiddelde overzicht kunt zien) ..
en bovendien wat meer inkomsten- en uitgavenposten ('Commission' apart van 'Players sold', stadionbouw apart, spelersaankopen)
en woensdag is meestal de dag dat ze aanpasingen in de Live-site doorvoeren

[ Voor 33% gewijzigd door RM-rf op 16-06-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Op Stage kon je het al ongeveer een 3 weken gebruiken. Nu dus ook voor iedereen.

Er zat alleen bij mij altijd wel een verschil tussen de oude en nieuwe layout.

Wel leuk: summary van het afgelopen seizoen/lopende. Kun je toch goed kijken hoeveel geld je eigenlijk verdient en uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Vanavond gaat deze speler op de markt!

Jacky Dijsselhof (214222195)
23 years and 14 days, Next birthday: 23-09-2010
In inadequate form, weak stamina.
A sympathetic guy who is balanced and dishonest.
Has weak experience and passable leadership abilities.

Winger: inadequate
Passing: passable
Scoring: extra-terrestrial

Weet alleen nog niet wat ik ervoor moet vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
dat klinkt als een speler die ik nodig heb :P wat is gemiddelde prijs van zo'n speler volgens ht(kan der hier niet op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
HamburgerHenk schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:16:
dat klinkt als een speler die ik nodig heb :P wat is gemiddelde prijs van zo'n speler volgens ht(kan der hier niet op)
Ligt tussen de 4 en 6 million, alleen zijn dat allemaal vrij "oude" spelers, de mijne is nog jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
hmmz net iets te prijzig voor mij als ik niet weet te promoveren, jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

brambest schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:32:
[...]

Ligt tussen de 4 en 6 million, alleen zijn dat allemaal vrij "oude" spelers, de mijne is nog jong.
Van die prijsklasse weet ik niet zo heel veel, maar volgens mij biedt het 'jonger'-zijn weinig extra voordeel qua prijs...
Die speler zal ook minder ervaring zal hebben (wat meespeelt in hoe goed ze presteren) ... het efefct dat de prijs van veel spelers zo rond de 21 en 22 op hun top is, is volgens mij het sterkste op net wat lagere skillniveaus, maar vlakt lager echt stevig af

eerlijk gezegd is die 'weak' stamina imho een behoorlijk nadeel... die conditie optrainen zal een flinke klus zijn en nu haalt die speler aan het einde van wedstrijden dus slechts 4 sterren en 'mis' je een groot deel van zn vermogen over een substantieel deel van de wedstrijd...

ik vermoed dat je die speler met dat lage conditieaandeel niet zo heel makkelijk kwijtraakt, al kun je natuurlijk wat hoger inzetten, rondde TL-vergelijkprijs en hopen dat iemand over die conditie 'heenkijkt'

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 17-06-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
brambest schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:40:
Vanavond gaat deze speler op de markt!

Jacky Dijsselhof (214222195)
23 years and 14 days, Next birthday: 23-09-2010
In inadequate form, weak stamina.
A sympathetic guy who is balanced and dishonest.
Has weak experience and passable leadership abilities.

Winger: inadequate
Passing: passable
Scoring: extra-terrestrial

Weet alleen nog niet wat ik ervoor moet vragen...
I don't want to break the mood, maar
brambest schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:32:
[...]

ga je er natuurlijk nooit voor krijgen. Als ik op transfervergelijking klik met buitenaards positiespel en redelijk passen, leeftijd 23 jaar, krijg ik prijzen tussen de 2.7 en 4.1 miljoen. Dat zijn dan wel spelers met een TSI tegen de 100.000 en die van jou heeft 'maar' 60.000. Tevens (zoals hierboven al opgemerkt) heeft hij een slechte conditie.

Als je er 4 miljoen voor krijgt mag je echt je handjes dichtknijpen, ik denk eerder richting de 3.7 miljoen. Maar laat even weten als je hem gelist hebt (en voor hoeveel) en dan even kijken of ik nog een beetje verstand van het spelletje heb ;)

ps.

Om de kansen op verkoop te vergroten zou ik toch wat aan zijn conditie gaan doen. Op dit moment is het voor geen enkel team dat zulke spelers kan betalen een directe versterking.

/edit

Nu ik je team zo bekijk zie ik dat al je spelers een slechte conditie hebben, ik zou toch aanraden daar wat aan te gaan doen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sandyman538 op 17-06-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Aha, dus daarom gaat het zo slecht! Moet gewoon meer conditie training doen. Heb het even veranderd van 5% naar 20%. Overigens denk ik dat ik dan ook maar even een week of wat wacht met verkopen. Wil niet teveel geld mislopen hierdoor!

Haha, en ik speel sinds 2004. Nooit zoveel in verdiept...

@Hierboven

Het is buitenaards scoren, geen positiespel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

brambest schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:51:
Aha, dus daarom gaat het zo slecht! Moet gewoon meer conditie training doen. Heb het even veranderd van 5% naar 20%.
ik weet niet of het slim is dat héél rigoureus te doen.... conditietraining is iets dat pas echt effect heeft op de langere termijn en één week dat heel hoog zetten zal niet leiden tot een snelle substantiele conditiestijging.
Pas als je meerdere weken je conditie-aandeel hoog hebt zal dat optimaal effect hebben...

Daarbij zul je echter wel het effect ervaren dat het opschroeven van je conditie behoorlijk desastreus voor je vorm kan zijn... met in ene je vorm op 20% is de kans imho erg hoog dat je vannacht bij de tzrainingsupdate je vorm bij driekwart van je spelers ziet dalen, en geen conditiestijging...

het is imho slimmer om je conditie op 15 of 16% te zetten en dat gewoon een seizoen aan te houden om je spelers sterkere conditie te geven...

tevens zou ik je aanraden voor die tijd te proberen het conditieverval te ondervangen door je midenvelders te wisselen... bv na 70 minuten deze te vervangen door een twede garde, aangenomen dat die ook meer dan 4,5 sterren kunnen halen en dan 'beter' presteren dan je vermoeide spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
brambest schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:51:
Het is buitenaards scoren, geen positiespel ;)
Dat had ik dan verkeerd gezien :+ Maar dan nog zal de prijs zo tussen de 4 en 4.8 miljoen liggen, 6 miljoen is echt veel te hoog ingeschat. Ik weet dat mensen graag naar uiterste verkoopprijzen op de transfervergelijking kijken, maar vaak hebben die spelers iets extra (zoals bijvoorbeeld spelhervattingen). Als ik transfervergelijking check dan zie ik zo'n 10 verkopen van de afgelopen maand.
4.0
4.5
4.9
5.0
4.1
4.3
4.7
5.3
4.7
5.0
Gemiddeld 4.65 miljoen. Maar als je eerst even een paar weken aan zijn conditie werkt (ik heb hem op 15% staan) dan moet het wel lukken de prijs richting de 4.5 te krijgen. Succes met de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Ik heb jullie advies maar even opgevolgd, conditie gezet op 15% en wachten met het verkopen van de speler. Ook heb ik voortaan 3 wissels per wedstrijd. Eerst 45 min oud trainees laten spelen, dan 45 min jong, dit op woensdag en op zondag. Hopelijk heeft het effect. Promotie ga ik sowieso niet voor. Misschien is het zelfs beter om gewoon m'n hele team te verkopen, en opnieuw te beginnen. Sowieso scoren trainen, dat is imho leuk en kost niet al teveel moeite/tijd. Want, zoals ik al zei, in 2004 begonnen en nooit hoger gekomen dan de 8e divisie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Wow. Dan heb je een speler met buitenaards scoren en wordt je nog niet kampioen in de 8e divisie... Is de rest van je spelers dan zo slecht?

Oh, heb eventjes je team bekeken, en als je wat aan die conditie doet ga je echt veel beter presteren. Toch betaal je onnodig veel loon voor een 8e klasser. 160k aan loon! 8)7 Je team is niet echt gebalanceerd. Met dit team wordt je wel snoeihard kampioen als je je middenveld iets verbetert en je conditie omhoog gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een 8e klasser. 160k aan loon!
Bram, plus je wel elke week met deze loonkosten ???
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.