Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 67 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.111 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Mijn bekeravontuur is ook afgelopen. Ik krijg totaal geen goede verdediging op de been met mijn huidige trainees, dus dat is ook niet vol te houden. Gooi er dan de nodige pech tegenaan en je bent klaar. Ook nog een mooie schorsing overgehouden aan mijn laatste bekerwedstrijd en een flinke vormdip bij mijn mids, dus het zal lastig worden om zondag te winnen. Al met al zitten er 3 teams in mijn competitie die dit seizoen de boel hebben omgegooid, dus een plekje bij de top 4 moet makkelijk haalbaar zijn. Volgend seizoen moet er weer meer balans zijn dan nu, vooral op het middenveld, want daar lopen alleen maar opa's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:19
chario2 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 09:45:
@sandstorm: zuur dat je eruit ligt, met zijn vleugelaanval haalt hij op een vleugel redelijk. Tja hij had behoorlijk mazzel in die wedstrijd, maar dat heb je veel met bekerwedstrijden.
Ja, zijn redelijk (hoog) vleugel staat tegenover een goed (laag) verdediging. Al mijn 3 verdedigende punten zijn sterker dan zijn aanvallende punten en 2 van mijn 3 aanvallende punten zijn sterker dan zijn verdedigende punten, hij haalt alleen een iets hoger middenveld. Daarom is het zo balen. Hij zou gewoon 1 of 2 kansen meer moeten krijgen, maar nog steeds moeten verliezen omdat hij ze niet scoort, en dat gebeurt nu wel. Dus inderdaad zonde, maar nu kan ik weer lekker met een stuk of 8 keepers spelen in mijn oefenwedstrijden :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 14:40
Ik heb nu een beetje geld in kast en zag dat zondag mijn verdediger er voor 2 weken word uitgeschopt, deze is niet op tijd fit en moet dus even opzoek gaan voor vervanging.

Ik speel momenteel 343, 352 en ga woensdag ook ervaring in 442 weer omhoog halen deze was wat weg geebt :P

Mijn huidige verdedigers mogen er eigenlijk ook allang niet meer zijn, dus een verfrissing daar zou niet heel veel kwaad kunnen. Zoals jullie kunnen zien hier onder;

Rendert Bouwstra
23 jaar en 59 dagen
Vleugelspel: redelijk
Verdedigen: formidabel

Cédric Van Gaeveren +2
28 jaar en 45 dagen
Positiespel: redelijk
Verdedigen: uitstekend

Gilbert Heijnen
30 jaar en 32 dagen
Positiespel: redelijk
Vleugelspel: goed
Verdedigen: goed
Spelhervatting: uitstekend

Nu heb ik een niet al te sterke competitie dus ik hoef geen mega klappers achterin te hebben, maar zou ik met bijvoorbeeld 3x formidabel en dan goed positiespel/wing uit de voeten kunnen, of is dit goedkoop/duurkoop verhaal?

Of zou ik het nu gewoon uitzingen deze competitie en versterking pas komen tegen het einde van het seizoen?

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Sandyman538 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:26:
[...]

Ja, zijn redelijk (hoog) vleugel staat tegenover een goed (laag) verdediging. Al mijn 3 verdedigende punten zijn sterker dan zijn aanvallende punten en 2 van mijn 3 aanvallende punten zijn sterker dan zijn verdedigende punten, hij haalt alleen een iets hoger middenveld. Daarom is het zo balen. Hij zou gewoon 1 of 2 kansen meer moeten krijgen, maar nog steeds moeten verliezen omdat hij ze niet scoort, en dat gebeurt nu wel. Dus inderdaad zonde, maar nu kan ik weer lekker met een stuk of 8 keepers spelen in mijn oefenwedstrijden :)
HMM met 8 keepers gaan spelen ? Je traint nog steeds spelhervatten ??

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 17:06

_Z3

Met gewoon pullen kun je ook leuk verkopen:
Dieter Pot (285056175)
17 jaar en 16 dagen, volgende verjaardag: 18-08-2010
Verdedigen:uitstekend
Positiespel:slecht
Vleugelspel:slecht
Passen:zwak
scoren:slecht
Spelhervatting:goed

Hij was goed, maar na 1 week trainen gepopt naar uitstekend, vanmiddag 1.000.000 opgrbracht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
chario2 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:19:
[...]

HMM met 8 keepers gaan spelen ? Je traint nog steeds spelhervatten ??
Ja klopt, ik zou overstappen op passen training, maar door de veranderingen van de ME is dat weer op de langere termijn geschoven. In mijn hoofd had ik namelijk het idee om fantastisch mooie multi skilled spelers te maken een een paar prachtige tDfw's. Maar toen werd de ME aangepast, tDfw's kregen minder invloed. Het spelen met 3 centrale spelers werd ingeperkt etc. etc. Dus ik heb ervoor gekozen om nog een seizoen 'makkelijk' spelhervatting te trainen. Het levert zoveel geld op, dat is echt ongelooflijk. Ik kan hier natuurlijk niet alle tipjes van de sluier oplichten, want dan traint straks iedereen het, maar het casht behoorlijk. Ik merk ook dat er steeds meer teams zoeken naar spelers die ik train. Meestal kwam ik 1 team tegen op de transfermarkt, hij en ik waren altijd op zoek naar dezelfde spelers, maar nu zijn het al veel meer teams die ik tegen kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik zal mij eerst snel even voorstellen voordat ik zomaar vragen ga stellen en daar antwoord op verwacht, vindt het anders ook maar zo associaal.

Ik ben Paul heb ongeveer 3 jaar geleden fanatiek hattrick gespeeld tm de 6de toen ben ik gestopt en ben nu sinds de laatste 3 weken van vorig seizoen weer aan het spelen geraakt. Het was niet mogelijk om op punten nog te promoveren maar met het kleine geluk dat de 9de wegviel ben ik al weer hoogstwaarschijnlijk opweg naar de 7de (zal daar vast worden afgestraft op m'n spelers maar ach). Bij het verkrijgen van m'n nieuwe team ging ik weer voor het ouderwetse positiespel trainen omdat dat jaren terug zo goed was en ik dat toen ook al deed. Na de aankoop van mijn 10 trainies las ik over de nieuwe engine voor dit seizoen maarja :P kan dus moeilijk terug. In die tijd zat ik in India dus heb ik voor een prikie (ivm tijdverschil daar, kon spelers om 3 uur snachts europese tijd kopen) 17 jarige trainies met redelijk pos en minimaal 1 zwakke bijstat gekocht (passen en/of verdedigen) en wings met matig-redelijk pos en matig-goed wing en zwak passen en/of def. ondertussen zijn er al 7 van de 10 spelers met positiespel +- 1,5 niveau gestegen (centrale middenvelders allemaal goed pos.)

Mijn vraag is, nu 3-5-2 minder sterk is geworden om een hoog middenveld te scoren is het nu belangrijk om een aanvaller verdedigend te zetten die veel positiespel heeft (heb er een met goed scoren en redelijk pos. en een met matig scoren goed pos en redelijk vleugel)

of zijn er andere manieren om alsnog te profiteren van het feit dat ik positiespel train en een significant hoger middenveld als m'n tegenstanders in de competitie heb. (of terwijl misschien andere opstelling met 1 wing minder en 3 centrale middenvelders)

ik ben van plan om m'n trainies met weinig bijstats aan het eind van dit seizoen te verkopen (3-5 spelers) om m'n andere linies te verbeteren en nieuwe trainies te kopen met minimaal matig bijstats. Dit omdat ik hoogst waarschijnlijk kampioen wordt in m'n competitie want ik heb het geluk gehad da tik de eerste 2 wedstrijden PIC kon spelen en daarna tegen de andere kans hebber in de competitie moest en hier kon motsen en dus heb gewonnen.

zijn deze toekomst plannen nog up-to-date met de verandering van speel engine etc? of zou het verstandiger zijn om na dit seizoen over te stappen op iets anders omdat daar meer potentie in zal zitten...

teamnaam: FC VWV

oja m'n laatste vraag, is het met de nieuwe engine nog de moeite om wings naar het midden toe te zetten of wordt dit effect teniet gedaan door dat je al met 3 centrale middenvelders speelt en zouden dezen dan misschien beter op aanvallend kunnen staan (aan een zijde dit geval) met een aanvaller die ook naar de vleugel staat (die met goed passen en redelijk vleugel en matig scoren)

en is er al een programmatje dat stats kan berekenen met de nieuwe engine? want hattrick organizer is niet meer up to date, zou ik HAM moeten aanschaffen hiervoor?

ben benieuwd naar jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
Ik heb een jeugdspelertje, 17 jaar en 3 dagen. Ik kan hem op zijn vroegst morgen promoveren. Wel is het zo dat hij nog naar goed vleugelspel getraint kan worden. Op de TV levert dat wel iets meer op. Toch lees ik vaak dat je je spelertjes het beste op 17y <10 dagen kan promoveren (het liefst 17y 0 dagen), omdat daar gewoon bruut veel geld voor betaald wordt. Nu is het ook nog eens hoogseizoen voor de jeugdspelertjes. M'n speler ziet er als volgt uit:

Kasper Lelieveld (72322174)
17 jaar en 3 dagen, volgende verjaardag: 02-09-2010

Speler kan pas gepromoveerd worden over 1 dagen.
Arriveerde bij de club: 25-01-2010 09:55 (111 dagen geleden)

Positiespel: onbekend (max. matig)
Vleugelspel: matig (max. goed)
Passen: redelijk (max. redelijk)
Scoren: goed (max. goed)

Wat zeggen jullie, promoveren en verkopen? Of nog doortrainen naar ''goed'' vleugelspel? Ik neig zelf naar promoveren, zie soms dat er voor deze talentjes met nog maar weinig dagen heel veel geboden wordt. Aan de andere kant is het ook wel weer enigsinds zonde om zijn potentieel op vleugelspel niet te benutten.

Oja, nog iets. Hoe doen jullie dat, gewoon listen voor 0 euro? En laten jullie hem ook nog snel één minuutje in een oefenwedstrijdje meespelen zodat je extra % geld krijgt bij doorverkoop?

[ Voor 63% gewijzigd door nWo_Riot op 16-05-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
@Paulvwv, het is zeker nog steeds de moeite om je vleugelspelers naar het midden toe te zetten. Juist nu omdat je middenveldratings naar beneden zijn gegaan.

3 CM's is nog steeds beter voor je middenveld dan 2 CM's, alleen ga je een klein percentage inleveren. Dit kan je inderdaad compenseren met een DFW (spits verdedigend), ook zou je een OCD kunnen kopen, offensive central defender. Die heeft dan positiespel en door hem aanvallend te zetten levert die dan meer bij aan je middenveld.

Ik had laatst een nieuwe versie van HO gedownload, weet alleen niet of die ook met de nieuwe ME werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
nWo_Riot schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:52:
3 CM's is nog steeds beter voor je middenveld dan 2 CM's, alleen ga je een klein groot percentage inleveren.
Vergelijk even deze 2 wedstrijden van mij
WedstrijdID = 282655374 (Goed (heel laag) middenveld, 19,5 ster centraal, 8,5 ster towards middle) 3-5-2
WedstrijdID = 280415502 (Redelijk (heel hoog) middenveld, 13,5 ster centraal, 8,5 ster towards middle) 4-4-2
Beide keren een uitwedstrijd, beide keren PIC (heb dit voorbeeld al vaker gegeven).

[ Voor 43% gewijzigd door Sandyman538 op 16-05-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Tja, wat is een klein/groot percentage hè? Het is een beetje gevoelsmatig... Je levert er inderdaad op in met 3 CM's, dat is een ding dat zeker is.

Als je die éérste keer gepict hebt, is je teamgeest hoger bij die 2e wedstrijd waardoor je middenveld weer beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet zeggen dat ik het voor mijn divisie maar een klein percentage vind(het gaat nog niet om dat ene tussen niveautje hoog/zeer laag) ik zal vaak winnen/verliezen op grote verschillen met stats dus verlopig kan ik wel leven met dat percentage dat je verliest op je verdediging of aanval zolang ik nu relatief snel geld kan verdienen door 10 trainees op te stellen elke week

iig bedankt voor de info so far, mocht ik met een DFW willen spelen is het dan nog belangrijk dat hij naast positiespel en scoren ook nog veel passen heeft of dat niet? en zelfde vraag met een OCD (buiten verdedigen en pos ook nog passen ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Passen op een verdediger levert geen extra stats op. Het is alleen handig voor de tactiekvaardigheid bij counteren. Passen op een verdediger is dus niet nodig.

Voor een (t)DFW is het wel passen wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
nWo_Riot schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:38:
Als je die éérste keer gepict hebt, is je teamgeest hoger bij die 2e wedstrijd waardoor je middenveld weer beter is.
Ja, maar dat zou maar 1 stapje zijn (heb maar een matige leiderschap trainer), dus dat verschil is heel erg klein. En als je dan het verschil in sterren ziet en het verschil in ratings, dan is dat natuurlijk heel erg klein. Daarom ben ik ook nu van plan 1 van mijn 4 middenvelders in te ruilen voor een briljant verdediger met wonderbaarlijk positiespel, die als aanvallende centrale verdediger zo'n 6 sterren haalt en waardoor ik dus niet met 3 IM's hoef te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Sandyman538 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:27:
[...]

Ja, maar dat zou maar 1 stapje zijn (heb maar een matige leiderschap trainer), dus dat verschil is heel erg klein. En als je dan het verschil in sterren ziet en het verschil in ratings, dan is dat natuurlijk heel erg klein. Daarom ben ik ook nu van plan 1 van mijn 4 middenvelders in te ruilen voor een briljant verdediger met wonderbaarlijk positiespel, die als aanvallende centrale verdediger zo'n 6 sterren haalt en waardoor ik dus niet met 3 IM's hoef te spelen.
Daar ben ik er ook 1 van aan het trainen. Scheelt werkelijk een boel in middenveld, al is mijn speler bovennatuurlijk in positiespel (wel de laatste, die zakken in waarde en worden alleen minder waard als je ze traint lijkt het wel). Ga hierna twee wonderbaarlijk mids trainen op verdedigen. Duurt alleen afgrijselijk lang voordat ze eindelijk een beetje kunnen verdedigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pewwy op 16-05-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Zo... en vandaag dus weer 3 punten binnengesleept.

Weer niet verwacht, maar mijn tegenstander liep keihard tegen het BBZ probleem aan. :D

Met andere woorden, het lijkt er steeds rooskleuriger uit te gaan zien, aangezien ik al 6 punten heb gepakt tegen teams waar ik het niet van had verwacht.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Pewwy schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:00:
[...]

Daar ben ik er ook 1 van aan het trainen. Scheelt werkelijk een boel in middenveld, al is mijn speler bovennatuurlijk in positiespel (wel de laatste, die zakken in waarde en worden alleen minder waard als je ze traint lijkt het wel). Ga hierna twee wonderbaarlijk mids trainen op verdedigen. Duurt alleen afgrijselijk lang voordat ze eindelijk een beetje kunnen verdedigen.
Dit speelt ook een beetje door mijn hoofd, eerst wilde ik passen gaan trainen, maar ik denk toch dat het echte geld uiteindelijk in het multiskilled gaat zitten, helemaal nu 3 centrale spelers weinig zin meer heeft. Dus het is aantrekkelijk om met 1 of 2 aanvallers verdedigend te spelen en met 1 of 2 centrale verdedigers aanvallend te spelen. Maar daarvoor moeten je verdedigers wel een behoorlijke portie positiespel hebben, anders is het redelijk nutteloos. Ach, het blijft leuk om je mee bezig te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Van het weekend een meevaller; 2-2 uit tegen de bovenmatige sterke nummer 1 van mn Liga (die ook vrijwel zeker zal gaan promoveren)...

grappig genoeg heb ik vrijwel eenzelfde soort tactiek geprobeerd als vorige week tegen een duidelijk zwakker team: Counter met 5-3-2 en 2 vleugelspelers, in de tweede helft een aanvaller eraf gehaalt en twee Centrale MFers de eindfase laten spelen.
Ondanks dat ik mindere stats haalde dan vorige week en mn tegenstander wél duidelijk beter was op alle fronten, haalde ik nu dus wel een punt, terwijl ik netaan verloor vorige week (overigens had ik dat liever andersom gehad; dat was én eerlijker, aangezien mn tegenstander nu gewoon écht beter was, maar vorige week was het ook gewoon een direkte concurrent die met de 3ptn er vandoor ging).

Wel sta ik in mn liga er best wel positief voor ... slechts een vierde plaats nog, maar heb ook van 4 wedstrijden slechts één keer thuis gespeeld (en toen ruim gewonnen) en moet nog tegen de duidelijk zwakste teams uit mn liga.

Momenteel ben ik vooral erg tevreden over mn mogelijkheden te scoren uit Special Events, dat is me tot nu toe in 5 uit 6 wedstrijden gelukt (inclusief mn bekerwedstrijden) ...
Heb begin dit seizoen extra gelet op spelers met specialiteiten (een snelle spits, 2 vleugelspelers met Koppen en Snel erbij gekocht) en dat lijkt zich zonder extra salariskosten inderdaad goed uit te betalen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Zo gisteren tegen een zwakke broeder eenvoudig met 0-7 gewonnen. Volgende week tegen de sterkste broeder in de compo. zijn verdediging is sterker dan mijn aanval en zijn aanval is slechts 2 nivo's lager dan mijn verdediging, dus dat voorspelt weinig goeds. We zullen zien. Ik ga maar alles op mijn centrale verdediging gooien en dan hopen op een paar mooie counters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren mijn vierde overwinning van het seizoen geboekt en weer geen doelpunt tegen. Sta redelijk stevig bovenaan met 12 punten en een doelgemiddelde van 15 voor en maar 1 tegen. Als ik in dit tempo door ga heb ik op de helft van het seizoen al meer punten dan het hele seizoen vorig jaar. Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat er nog wel verliespunten aan gaan komen, maar hoop het natuurlijk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
En mijn grootste jeugdtopper ooit staat te koop! Haalde in de jeugd maar liefst 10,5 ster.

Kasper Lelieveld (286261380)
17 jaar en 4 dagen, volgende verjaardag: 02-09-2010
Nederland

redelijk in vorm, conditie zwak
Een sympathiek persoon die temperamentvol en eerlijk is.

Total Skill Index (TSI): 1 290
Loon: 430 €/week

Huidige vaardigheden

Positiespel: 4/20 zwak
Vleugelspel: 5/20 matig
Passen: 6/20 redelijk
Scoren: 7/20 goed
Spelhervatting: 6/20 redelijk

PsicoTSI Terminus Edition 1.0.21
Scoring [Form=High]=7.23
Scoring [Form=Average]=7.3
Scoring [Form=Low]=7.38

Heb hem te koop gezet voor het astronomische bedrag van 0 euro. :D Heel erg spannend, want voor een team uit de VIII kan dit veel geld opleveren. Laten we't hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

nWo_Riot schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:04:
En mijn grootste jeugdtopper ooit staat te koop! Haalde in de jeugd maar liefst 10,5 ster.

[...]

Heb hem te koop gezet voor het astronomische bedrag van 0 euro. :D Heel erg spannend, want voor een team uit de VIII kan dit veel geld opleveren. Laten we't hopen :)
€2000!

Ik train echter geen spitsen, dus ik vrees dat €2000 niet het laatste bod zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
CoRrRan schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:11:
[...]
€2000!

Ik train echter geen spitsen, dus ik vrees dat €2000 niet het laatste bod zal zijn...
Dat verwacht ik ook niet... En mocht dat wel zo zijn, dan bied ik hem hoogstpersoonlijk naar 3000 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

nWo_Riot schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:46:
[...]

Dat verwacht ik ook niet... En mocht dat wel zo zijn, dan bied ik hem hoogstpersoonlijk naar 3000 8)7
Wat? Mij overbieden op je eigen speler? Je gunt me ook niets... ;)

Hmm, belachelijk. Nu al iemand die 114K biedt.

[ Voor 38% gewijzigd door CoRrRan op 17-05-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
CoRrRan schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:41:
[...]
Wat? Mij overbieden op je eigen speler? Je gunt me ook niets... ;)

Hmm, belachelijk. Nu al iemand die 114K biedt.
Haha, wie gunt wie niets? :>

(Offtopic: wanneer komt meneer nou eens online op Guild Wars? Je had me nog iets beloofd >:) )

Edit: Wat kies jij trouwens voor deadline's voor jouw spelers? :o Deadline: 19-05-2010 05:34
Ik ben een def-trainer, dus wat dat betreft zou ik je een beetje kunnen helpen met die speler omhoog bieden, maar die deadline... :F

[ Voor 42% gewijzigd door nWo_Riot op 17-05-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

nWo_Riot schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:20:
[...]

Haha, wie gunt wie niets? :>

(Offtopic: wanneer komt meneer nou eens online op Guild Wars? Je had me nog iets beloofd >:) )
Jaja, wat in het vat zit verzuurd niet...

Afgelopen 2 wkn vakantie gehad, dus over een uurtje waarschijnlijk online. (Ben op m'n werk, kan hier niet GW installeren, vind admin niet goed...)

Oh, ennuh, jij mag ook wel op mijn verdedigertje bieden hoor, als je wilt. ;)

edit:
Ah, dat heb je dus al gedaan ook...

[ Voor 4% gewijzigd door CoRrRan op 17-05-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Houdt het nuttig en ontopic, voor slowchat kun je beter op msn terecht.

[ Voor 74% gewijzigd door psychoclown op 18-05-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
As zondag speel ik voor het eerste tegen een counter team:

locomotiv_sampo - Jokers (280459636)

Wat kan ik dan het beste doen? Ik speel normaal gesproken al 343 dus ik hoef het niet van mijn middenveld te hebben. Zal ik dan een middenvelder doorschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
d3lph schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:58:

Wat kan ik dan het beste doen? Ik speel normaal gesproken al 343 dus ik hoef het niet van mijn middenveld te hebben. Zal ik dan een middenvelder doorschuiven?
Kijk of je over je vleugels kan spelen. Ik verloor vroeger altijd van dat soort teams met mijn counterploegje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

met je normale opstelling zou je al gehakt van die gast moeten maken..
jouw aanvalsrating is vrijwel gelijk aan zijn DEF-rating, wat zal betekenen dat hij een erg lage kans heeft jouw kansen te verhinderen en je zeker doelpunten gaat maken, des te groter die effectiviteit, des te lager zijn kans dat hij jouw kansen kan terug-counteren;
aangezien voor counters het eerst noodzakelijk is dat hij jouw kansen stopt, en dan zelf een hoge counterrating haalt om een hogere kans te hebben dan zelf een counter te krijgen...

tegen counterteams is het minder belangrijk een hoog MF te hebben, zolang je Aanval maar extreem sterk is en je eigen def ook niet te zwak.... waar je prima op 'zeker' zit, jouw def is duidelijk sterker dan zijn aanval, dus mocht hij een counter krijgen, is de kans groot dat ook die gestopt wordt.

zn grootste gevaar... Kopdoelpunten, hij heeft 4 spelers met Koppen als specialiteit (verder geen specialisten en hij laat zn vleugels vrij, speelt vol op de centrale aanval en je kunt ook je defense vol daarop concentreren) en dus een relatief grote kans dat hij uit een kop-SE zou kunnen scoren..wel zijn Head-verdedigers kwetsbaar voor een aanvaller of winger met technical als specialiteit

[ Voor 14% gewijzigd door RM-rf op 18-05-2010 21:19 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

speel zelf ook al een poos 3-4-3 en je moet een flink mid halen tegen counter teams en zorgen dat je aanval sterker is als zijn verdediging dan win je !
al zijn er counter teams die veel SE'S hebben, blijven lastige en onvoorspelbare ploegen om tegen te spelen.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

chario2 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:00:
[...]

speel zelf ook al een poos 3-4-3 en je moet een flink mid halen tegen counter teams en zorgen dat je aanval sterker is als zijn verdediging dan win je ! .
eerlijk gezegd durf ik te betwijfelen dat een hoger middenveld al te belangrijk is tegen counterteams ... de meerwaarde is juist imho relatief gering of je nu 65% of 70% BB haalt.
Mijn indruk is dat met de ME-omstelling, de noodzaak voor counterteams ook hun MF niet te zwak te maken, iets gedaald is en counterteams die werkelijk zonder ook maar enig middenveld spelen, beter presteren dan voorheen (er zijn bv een aantal counterteams die nu 5-2-3 spelen, met 2 vleugelspelers en drie aanvallers, en daarin behoorlijke resultaten boeken).

Veel belangrijker is imho dan dat je verdediging sterk genoeg is voor zijn aanval (counterteams hebben een effectievere aanval nodig, ze krijgen duidelijk minder kansen dan teams die wel de MF-strijd aangaan) en jouw aanval erg sterk én effectief (wat soms verschillend kan zijn, volgens mij heeft Tjecken ook wel eens aangegeven dat de effectieve kansen-effectiviteit niet geheel in de HT ratings is uitgedrukt en bv zelfvertrouwen ook een effect heeft buiten de ratings om ... mijn ervarings is dat een hoog zelfvertrouwen daarbij erg belangrijk is)...

imho zou Jolly Jokers gewoon 3-4-3 moeten kunnen spelen; met drie centrale verdedigers (sampo haalt op de vleugelaanval slechts een waardeloze rating. - Sowieso vind ik het geen 'sterk' counterteam ... vééls te zwakke aanval én verdediging om imho een beetje succesvol te counteren, en een beetje dom dat hij nog steeds met drie centrale MFers speelt, dat is eigenlijk drie spelers 'weggooien' op zijn sowieso zwakste positie war hij ook een zware 'penalty' op heeft als hij én 3 spelers daar heeft lopen én counter speelt, het zou me niet verwonderen als hij nauwelijks in MF achteruitgaat als hij die drie MFers zou vervangen door één ietsjes sterkere, oude speler)
hij haalt verder een waardeloos hoog of slecht laag middenveld (thuis), en Jolly Jokers haalt vast met gemak een zwak middenveld (uit), wat hem een BB zou geven van minimaal 60%...
ik zou Jolly Jokers gewoon aanraden te richten op een zwak hoog middenveld, en mocht je daar ruim op uitkomen, ervoor te kiezen meer speler aanvallend te zetten, ofwel middenvelders of vleugelspelers (welke spelers natuurlijk de meeste meerwaarde bieden offensief).

Interessante 'Release Note' trouwens:
What's up?
19.05.2010 Release Notes
(...)
When a set piece taker is injured or red carded, the first player available on the penalty takers' list will be replacing him. (It was meant to be that way from the beginning, but it never worked according to plan, now it does)
is imho een erg handige bugfix, en geeft een betere mogelijkheid een alternatieve spelhervatter te definieren, of ook een tactiek te gebruiken waarbij je je beste spelhervatter laat wisselen, zonder direkt een 'random' spelhervatter te krijgen.

het is nu ook nuttig om in andere wedstrijden (niet cup) je penalty-takers in te stellen

[ Voor 22% gewijzigd door RM-rf op 19-05-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo ik zit even te kijken om nog een kleine trainee switch te maken. Mijn keeper die ik op def train verkoop ik, een andere briljant 20jr def gaat eruit. Daarvoor in de plaats komen dan een simpele trainee (skilltrader) en een uitmuntend/briljante mid die ik tot aanvallende def ga trainen.

Hetgeen ik nu tegenaan loop is dat mijn formidabele keeper met zwak def (19jr) 500k lager uitkomt op de TL dan "kale" formidabele keepers. Ehm huh? Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
-TheNose- schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:19:

Hetgeen ik nu tegenaan loop is dat mijn formidabele keeper met zwak def (19jr) 500k lager uitkomt op de TL dan "kale" formidabele keepers. Ehm huh? Iemand een verklaring?
Puur toeval lijkt mij. Zwak verdedigen levert nog niet meer op dan een kale, maar hoort ook niet minder op te leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nWo_Riot schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:05:
[...]

Puur toeval lijkt mij. Zwak verdedigen levert nog niet meer op dan een kale, maar hoort ook niet minder op te leveren...
het verschil tussen bv slecht en zwak verdedigen is meestal 3 of 4 trainingen (hooguit)

ik heb net eventjes gekeken, en kwam op 1.027K voor een 19jr keep:forminabel, def:waardeloos
1.118K voor eentje met def op slecht, en met def op zwak 1.212K..

enkel kun de transfervergelijk makkelijk een lichte fluctuatie kennen van tussen de 150K plus en 150K minus
zeker als er bv spelers aangeboden zijn met spelhervatting hoger kan dat de prijs bij keepers flink opdrihjven en in deze transfer-compare wordt Spelhervatting compleet genegeert (die wordt pas meegrekend bij spelers boven de uitstekend SH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
RM-rf schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:19:
[...]

het verschil tussen bv slecht en zwak verdedigen is meestal 3 of 4 trainingen (hooguit)

ik heb net eventjes gekeken, en kwam op 1.027K voor een 19jr keep:forminabel, def:waardeloos
1.118K voor eentje met def op slecht, en met def op zwak 1.212K..

enkel kun de transfervergelijk makkelijk een lichte fluctuatie kennen van tussen de 150K plus en 150K minus
zeker als er bv spelers aangeboden zijn met spelhervatting hoger kan dat de prijs bij keepers flink opdrihjven en in deze transfer-compare wordt Spelhervatting compleet genegeert (die wordt pas meegrekend bij spelers boven de uitstekend SH)
1.2 moet ik er nu wel voor kunnen krijgen dus, dat zou mooi zijn. Hij gaat er pas uit als mijn def naar briljant popt, dus met een beetje geluk is hij dan zelfs matig def en hoop ik er dan 1.4-1.6mill voor te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door -TheNose- op 19-05-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Zo ben er even een seizoentje tussen uit geweest maar ik ga na mijn vakantie weer eens de draad op pakken :-)
Had het een beetje te druk met bruiloft, huwelijksreis en andere zaken ;)

Anyho, ik lees dus even wat topics door over wat er allemaal gaat veranderen maar begreep de big picture nog niet. Toen las ik hier ergens dat iemand zei een verdediger met positiespel heeft ook een hoge bijdrage aan je middenveld en toen was ik helemaal de weg kwijt hehe.

Wat ik begrijp uit de verhalen dat 1 mid 100% bijdraagt en 2 mids 2x 50% ofzo? en 3 mids 3x 33,3%? Klopt dit? En is dit niet de vernietiging van 5-3-2, 3-5-2 en 4-5-1? Dit lijkt mij de opkomst van 4-3-3 of 3-4-3 en 4-4-2?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Damien2004 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 07:51:
Zo ben er even een seizoentje tussen uit geweest maar ik ga na mijn vakantie weer eens de draad op pakken :-)
Had het een beetje te druk met bruiloft, huwelijksreis en andere zaken ;)
Ook belangrijk ;)
Anyho, ik lees dus even wat topics door over wat er allemaal gaat veranderen maar begreep de big picture nog niet. Toen las ik hier ergens dat iemand zei een verdediger met positiespel heeft ook een hoge bijdrage aan je middenveld en toen was ik helemaal de weg kwijt hehe.
Een aanvallende centrale verdediger zal iets bijdragen aan je middenveld.
Wat ik begrijp uit de verhalen dat 1 mid 100% bijdraagt en 2 mids 2x 50% ofzo? en 3 mids 3x 33,3%? Klopt dit? En is dit niet de vernietiging van 5-3-2, 3-5-2 en 4-5-1? Dit lijkt mij de opkomst van 4-3-3 of 3-4-3 en 4-4-2?
Je krijgt een penalty als je met 3 centrale spelers speelt (verdedigers, middenvelders of aanvallers). Dus ik denk zelf dat het overgrote deel terug gaat naar 4-4-2 omdat je dan in geen enkele linie 3 centrale spelers hebt. Mijn voorbeeld staat al een paar keer genoemd hier in dit topic over het middenveld. Bijna gelijke omstandigheden, maar een ster of 6 meer (met 3-5-2) op het middenveld leverde 2 sublevels hoger middenveld op en is het daarom (imho) niet waard. Dus ik ga nu ook 4-4-2 spelen met 1 aanvallende centrale verdediger en 1 verdedigende centrale aanvaller... :)

Oh ja, welcome back :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad welkom terug Damien.

Voordat we het trouwens weer vergeten dit seizoen. Laten we het vast weer eens gaan hebben over de beker der bekers. Onzer aller geliefde GoT-cup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

)
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:49:

Voordat we het trouwens weer vergeten dit seizoen. Laten we het vast weer eens gaan hebben over de beker der bekers. Onzer aller geliefde GoT-cup.
Geen interesse dsanka ;) ik beker nog effe verder :)
Volgende week zie ik ook wel kansen, al is het jammer dat ik uit speel. Tegenstander haalt een behoorlijk hoog mid thuis (Formidabel :/ ) weet niet of dat nou een uitschieter was. Aan de andere kant speel ik na de beker wedstrijd tegen een botje thuis die kan ik piccen. Ik PIN denk ik en kijk waar het schip strand.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Mocht er weer een GoT Cup komen vanaf week 7 (of 8?) wil ik ook wel meedoen, al vermoed ik niet echt langs de groepsronde uit te komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:49:

Ook ik zou wel weer mee willen doen alleen ivm vakantie word het lastig om opstellingen te maken enzo. Dus kijk wel even aan :)

Wat betreft het middenveld is het wel duidelijk. Vraag is wel welke training je dan het beste kan hanteren in een 4-4-2 :/ Welke training ga jij doen dan?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Damien2004 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:35:
[...]

Ook ik zou wel weer mee willen doen alleen ivm vakantie word het lastig om opstellingen te maken enzo. Dus kijk wel even aan :)

Wat betreft het middenveld is het wel duidelijk. Vraag is wel welke training je dan het beste kan hanteren in een 4-4-2 :/ Welke training ga jij doen dan?
keeper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik weet niet of iedereen op de hoogte is, maar HO heeft momenteel al een beta versie met betere predictions voor de nieuwe ME dan de laatste officiële release (1.425).

http://ho1.sourceforge.net/nightly/ (beta 1.426)

Als je weet welke opstelling je wilt spelen, ga je naar de opstellings-tab, dan heb je rechts ergens een regel "prediction", die staat standaard op "default". Als je dropdown aanklikt, krijg je keuzes uit dingen als "1d-2m-3f" wat een opstelling met 1 CD, 2 IMs en 3 FWDs betekend (bijv. 3-4-3 met 2 IMs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Hmm te weinig profit denk ik. Misschien toch maar passen dat is 2x 6 spelers dus 12 in het totaal. Is 3 minder maar profit is nog steeds lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damien2004 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:23:
[...]
Hmm te weinig profit denk ik. Misschien toch maar passen dat is 2x 6 spelers dus 12 in het totaal. Is 3 minder maar profit is nog steeds lekker.
In de vriendschappelijke wedstrijden kan je natuurlijk gewoon maximaal trainen. Dus als je passen traint met middenvelders en aanvallers kan je er gewoon 14 trainen nadat je uit de beker bent geknikkerd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:44:
[...]

In de vriendschappelijke wedstrijden kan je natuurlijk gewoon maximaal trainen. Dus als je passen traint met middenvelders en aanvallers kan je er gewoon 14 trainen nadat je uit de beker bent geknikkerd natuurlijk.
Ohja :) idd. Met middenveld training zou het dan maar 1 minder zijn uiteindelijk....hmmm nou nog effe verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Damien2004 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:51:
[...]

Ohja :) idd. Met middenveld training zou het dan maar 1 minder zijn uiteindelijk....hmmm nou nog effe verzinnen
Maar met openingen maken train je toch verdedigers + middenvelders. Dan train je als je 4-4-2 speelt toch acht spelers? En dan in je oefenwedstrijd 5-5-0, dan kun je in totaal toch 18 spelers trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
En mijn jeugdtopper is vanavond verkocht. Gelist voor 0 euro en uiteindelijk bleef hij staan op 1.236.000! Jammer dat de transfervergelijking omlaag was gegaan vandaag. Hij stond vandaag rond de 600-700k, terwijl er gisteren veel spelers op stonden die voor 1,2 - 1,3 mil weggingen. Maar al met al ben ik zeer tevreden. Wil vooral RM-rf nog bedanken voor het opbieden van mijn spelertje. Dat bod naar 500k zette de vaart er in :-)

Binnenkort kom ik voor een lastige keuze te staan. Namelijk of ik wil promoveren naar de VII of niet. Misschien dat ik er binnenkort nog wel iets over post hier. Eerst m'n wedstrijd van komende zondag afwachten en er zelf goed over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Damien! Welcome back oude Plan© schrijver! ;) Ik zal gelijk even kijken of ik nog een supporterslot over heb voor je.

Mensen, ik heb wat vragen want ik weet even niet goed wat ik moet doen.
De keeper waar ik het een paar posts terug over had is vandaag gepopt naar matig def. Die gaat dus op de lijst, maar de grote vraag is voor hoeveel?
Adam Skubis (266415399) Polska 19 jaar en 82 dagen, formidabel keepen en matig verdedigen.
Op zijn trainingsplek ga ik skilltraden voorlopig.

Als mijn (soon to be) briljante def eruit gaat dan wil ik er een multiskilled trainee voor terug halen. Ik zit dan te denken aan een middenvelder met wat def skills zodat ik die straks na mijn trainingsswitch eventueel kan gaan gebruiken als aanvallende extra verdediger (bij een 4-3-3 opstelling) of een verdedigend mid (bij een 3-4-3 opstelling), de bedoeling is nog steeds om spitsen te gaan trainen aangezien ik straks geen kapitaal heb om passen te gaan trainen.

Mijn cash op het moment is zo'n 600k, mijn keeper zal voor 1.5mill eruit gaan denk ik? Mijn briljante def voor 2mill? daarvoor moet ik dus een keeper en een multiskilled trainee terug halen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de juiste keuze maken voor nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Sandyman538 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:14:
[...]

Maar met openingen maken train je toch verdedigers + middenvelders. Dan train je als je 4-4-2 speelt toch acht spelers? En dan in je oefenwedstrijd 5-5-0, dan kun je in totaal toch 18 spelers trainen?
Klopt maar passen voor een verdediger schijnt weer niet zo interessant te zijn. Ik denk dat het bij aanvallers en middenvelders meer oplevert in the long run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Ik heb er van de week ook naar gekeken, en de verschillen in prijs lijken niet heel bijzonder bij verdedigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Damien ik ben weer supporter geworden hoor, leuk om weer iemand van de oude garde terug te zien. :)

Slaan jullie mijn vragen op de vorige pagina niet over mensen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ress
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 10:50
Vandaag een zeer goede trainigsupdate :-)

Buiten het feit dat er geen vorm dalingen waren in de basis elf, zijn er totaal 5 relevante spelers omhoog gegaan in Winger.

Nieuw aangekochte trainee na zijn tweede wedstrijd naar solid.

Skill trade naar de eerste gespeelde wedstrijd naar excellent.

Een wingback die vanaf passable kwam is nu excellent, twijfel om het verder te trainen of om hem te vervangen voor een skilltrade.

De twee basis wingers zijn gepopt naar outstanding.

Bij deze twee twijfel ik of ik er nu al 1 verkoop of nog 1 skill om hoog te trainen. Opzich kan ik er al wel 1 missen en blijf ik sterk genoeg voor mijn divisie, aan de andere kant heb ik het geld ook nog niet nodig. Over een half seizoen heb ik 1 vervanger hoog genoeg door getraind. Voor de 2e winger moet ik echter nog een vervanger zoeken. Ik ga dit keer voor een meer multiskilled winger met minimaal excellent playmaking, momenteel zijn ze beide inadequated.

Suggesties zijn welkom ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
-TheNose- schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:32:
Damien ik ben weer supporter geworden hoor, leuk om weer iemand van de oude garde terug te zien. :)

Slaan jullie mijn vragen op de vorige pagina niet over mensen! :P
Okies :D Ben na mijn vakantie dus medio midden juni weer wat meer actief ;)

Wat betreft je vragen zou ik ja zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Damien2004 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:55:
[...]

Okies :D Ben na mijn vakantie dus medio midden juni weer wat meer actief ;)

Wat betreft je vragen zou ik ja zeggen ;)
Ik ben ook van begin juni tot midden juni op vakantie...je gaat toch niet naar Zuid Frankrijk he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
-TheNose- schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:56:
[...]

Ik ben ook van begin juni tot midden juni op vakantie...je gaat toch niet naar Zuid Frankrijk he? ;)
Wel naar Zuid maar niet Frankrijk maar Afrika :) En nee niet voor de voetbal maar voor de huwelijksreis ;)

Heb het hele stuk nog eens goed doorgelezen. De opstellingen met 5 spelers worden echt oninteressant op misschien 5 verdedigers gebruiken na. Omdat de verdedigers toch weer een beetje een boast.

Vleugelspelers naar het midden gebruiken word eigenlijk niet meer echt iets wat je kan gaan gebruiken om je middenveld of verdediging te boasten. Ik denk zelf dat een opstelling 3-4-3 een ultieme opstelling is. Dan in de oefenpotjes 2-5-3 dan heb ik dus 15 spelers die ik kan trainen op passen. Wat betreft backup spelers is het wel lastiger denk ik. 1 def, 1 mid en 1 spits is makkelijk te doen alleen een vleugelspeler als backup hebben is prijzig denk ik.
In lastige potjes tegen een sterker team zou je ook nog 4-4-2 kunnen spelen omdat je verdediging dan wat sterker is.
Om 4-3-3 te kunnen spelen heb je eigenlijk 1 hele brute middenvelder nodig. En dan moet je er ook nog één in de vervanging hebben omdat anders je hele team in zakt als je die speler uitvalt.

Ben wel benieuwd of dit nu echt wat veranderd aan de verhoudingen zoals ze nu zijn. En ben wel benieuwd naar jullie plan©en eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen mensen,

Zal even een korte introductie geven.

Mijn persoontje, een gamer die vanaf de eerste consoles gamed ( nu zo'n jaartje of 21 ), is redelijk verslavingsgevoelig. Mijn toevallige kennismaking met Hattrick in combinatie met eerder genoemde verslavingsgevoeligheid heeft ervoor gezorgd dat ik inmiddels weer redelijk wat vrije tijd kwijt ben, maar daar zal ik de meeste niets over hoeven te vertellen.

Eind maart een team aangemaakt en sindsdien dus dagelijks lekker bezig met mijn ploeg. Resultaten enthousiast delen met mijn gezin, waarna slechts verbaasde blikken mijn deel zijn. Maar goed, zij zien het belang van de zondag en woensdag dan ook niet zoals ik dat inmiddels doe.

Nadat ik in de eerste week zinloos wat munten over de balk heb gegooid, heb ik inmiddels de zaak redelijk op orde. Kapitaal groeit, traag maar groeit, en ook de resultaten zijn bovenverwachting.

Ik heb hier de nodige informatie gevonden, ook uit andere bronnen overigens, en vind het dus niet meer dan normaal om mijzelf even aan te melden. Wat mij tevens opvalt is dat er veel tools zijn die redelijk gedatteerd zijn. Wat is in jullie optiek de beste assistent op dit moment, die ook nog een goed vista compliant is ?

That's it for now!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:06:
Wat is in jullie optiek de beste assistent op dit moment, die ook nog een goed vista compliant is ?
Welkom bij de club! Wacht maar af tot je een GoT cup beker finale op de TV gaat kijken via je media center of iedere andere belangrijke wedstrijd. Mijn aanstaande is nog steeds niet over de schok heen ;)

De beste tool ben je zelf! :) Maar anders was H(attrick)O(rganizer) altijd wel prima eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 02-10 16:45
Ik heb zo'n 15/16 miljoen op mijn bankrekening na jaren spelers te verkopen die wat opleverde en jeugdspelers te verkopen en voor de rest gewoon helemaal niets doen. Ik zit nu in de 7e maar ik wil weer beginnen. Ik heb nog wel wat spelers rond lopen van een jaartje of 27/28 met formidable-wonderbaarlijke in hoofdskills. Zou ik die moeten verkopen en compleet opnieuw beginnen met zo'n 22 mil of moet ik die spelers behouden en 15 mil uitgeven aan nieuwe spelers + die ervarenspelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:13

Shabbaman

Got love?

Ress schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:24:
Vandaag een zeer goede trainigsupdate :-)

Buiten het feit dat er geen vorm dalingen waren in de basis elf, zijn er totaal 5 relevante spelers omhoog gegaan in Winger.

Nieuw aangekochte trainee na zijn tweede wedstrijd naar solid.

Skill trade naar de eerste gespeelde wedstrijd naar excellent.

Een wingback die vanaf passable kwam is nu excellent, twijfel om het verder te trainen of om hem te vervangen voor een skilltrade.

De twee basis wingers zijn gepopt naar outstanding.

Bij deze twee twijfel ik of ik er nu al 1 verkoop of nog 1 skill om hoog te trainen. Opzich kan ik er al wel 1 missen en blijf ik sterk genoeg voor mijn divisie, aan de andere kant heb ik het geld ook nog niet nodig. Over een half seizoen heb ik 1 vervanger hoog genoeg door getraind. Voor de 2e winger moet ik echter nog een vervanger zoeken. Ik ga dit keer voor een meer multiskilled winger met minimaal excellent playmaking, momenteel zijn ze beide inadequated.

Suggesties zijn welkom ;-)
Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe oud ze zijn. Oude spelers trainen heeft niet zo veel zin. Extreem jonge spelers (17, misschien 18) kunnen belachelijk veel opleveren. Mijn wingtrainee van 17 jaar en 89 dagen ging vandaag naar uitmuntend vleugelspel. TC geeft (slechts) twee verkoopprijzen van 2 600 000 € en 1 750 000 €. Wat ik meestal doe is kijken wat deze speler oplevert als ik 'm nog een niveau hoger train. Dan is hij 18 jaar en briljant vleugelspel. Er zijn meer van dat soort spelers, dus waarschijnlijk is hij dan minder waard dan nu (al vraag ik me af of ik echt meer dan 2M voor deze speler zou krijgen) en is het het overwegen waard om hem nu al te verkopen. Op zich heb ik ook een betere vleugelaanval nodig in m'n eerste team, dus waarschijnlijk train ik hem door.

Het is wel zo dat wingers vanaf briljant vleugelspel echt behoorlijk duurder worden. Wat dat betreft is het niet raar om ze door te trainen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damien2004 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:13:
[...]

Welkom bij de club! Wacht maar af tot je een GoT cup beker finale op de TV gaat kijken via je media center of iedere andere belangrijke wedstrijd. Mijn aanstaande is nog steeds niet over de schok heen ;)

De beste tool ben je zelf! :) Maar anders was H(attrick)O(rganizer) altijd wel prima eigenlijk.
Ben ik met je eens, maar een extra steuntje in de rug, of even een andere kijk op de zaak, is zo nu en dan ook wel prettig.
H.O. heb ik lopen, en dat is inderdaad best aardig. In het begin HAM (?) gebruikt, maar dat liep voor geen meter ( althans dat idee had ik, kan natuurlijk ook mijn onkunde als beginner zijn geweest ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 12:14

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik gebruik op dit moment http://tomattrick.org
Lekker online, dus kan ik zelfs op mn mobiel kijken, en dan ook mobiel mn opstelling maken in hattrick zelf. (en werkt dus ook goed op vista ;))

Sommige dingen werken daar niet erg goed nog, maar de tool is nog wel steeds in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
HAM ook gehad toen maar vond ik niks. De online tool zal ik effe bekijken. Denk dat ik weer een excelletje gaat maken :) Veel variatie in opstelling heb ik toch niet. Meestal gewoon de sterkste en dan zie ik wel. Zal volgend seizoen wel anders zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Iemand een idee waarom uitmuntende keepers bijna 2x zo duur zijn als formidabele keepers? :P
Zo hij staat op de lijst in ieder geval, heb maar een gemiddelde prijs genomen van wat ik aan concurrentie op de markt zag. Tijdelijk ga ik maar met mijn B keeper spelen (slechts goed keepen), mijn verdediging is toch sterk zat.

Nog mensen hier ervaring met het trainen van wingbacks? Lijkt erop dat dat ook niet echt rendabel is zo te zien 500k winst als je een briljant wing/redelijk def optraint naar briljant/formidabel. Schiet niet echt op ook dus. :(
Misschien toch maar gewoon saaie trainees halen en dan maar gewoon optrainen tot mijn switch...

[ Voor 86% gewijzigd door -TheNose- op 21-05-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:35:
[...]

Ben ik met je eens, maar een extra steuntje in de rug, of even een andere kijk op de zaak, is zo nu en dan ook wel prettig.
H.O. heb ik lopen, en dat is inderdaad best aardig. In het begin HAM (?) gebruikt, maar dat liep voor geen meter ( althans dat idee had ik, kan natuurlijk ook mijn onkunde als beginner zijn geweest ).
Ham is twee weken geleden aangepast naar de nieuwe opstellingen. Is nog wel in beta, maar de nieuwe update ziet er best goed uit. Morgen weet ik of de voorspellingen beter zijn dan ze waren, dus dat laat ik wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
HamburgerHenk schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:23:
Ik heb zo'n 15/16 miljoen op mijn bankrekening na jaren spelers te verkopen die wat opleverde en jeugdspelers te verkopen en voor de rest gewoon helemaal niets doen. Ik zit nu in de 7e maar ik wil weer beginnen. Ik heb nog wel wat spelers rond lopen van een jaartje of 27/28 met formidable-wonderbaarlijke in hoofdskills. Zou ik die moeten verkopen en compleet opnieuw beginnen met zo'n 22 mil of moet ik die spelers behouden en 15 mil uitgeven aan nieuwe spelers + die ervarenspelers
Niemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Gewoon beginnen met een strategie waar je zelf achter staat.

Stem je team zo af dat je makkelijk promoveert en koop hele goede trainees. Lijkt me de makkelijkste manier om weer te beginnen. Als je spelers die je nog hebt goed genoeg zijn kan je ze houden totdat ze opa's zijn. Zijn ze niet goed genoeg dan moet je ze vervangen. Jas niet al je geld er direct doorheen. Is nergens voor nodig, zeker niet in de 7e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Voor mensen die wat meer willen weten wat ze kopen:

http://chechesa.net/Hattrick/TSI-Calculator

Een calculator die skills achter de comma kan schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Pewwy schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:19:
[...]

Gewoon beginnen met een strategie waar je zelf achter staat.

Stem je team zo af dat je makkelijk promoveert en koop hele goede trainees. Lijkt me de makkelijkste manier om weer te beginnen. Als je spelers die je nog hebt goed genoeg zijn kan je ze houden totdat ze opa's zijn. Zijn ze niet goed genoeg dan moet je ze vervangen. Jas niet al je geld er direct doorheen. Is nergens voor nodig, zeker niet in de 7e.
Ten eerste gefeliciteerd Pewwy :P

En verder ben ik het er volledig mee eens. Je moet een manier van spelen bedenken die voor jou prettig en aantrekkelijk lijkt. Er is niet 1 ideale weg naar Rome, omdat anders iedereen die wel zou bewandelen. 15 miljoen lijkt heel wat, maar met 3 bovennatuurlijk verdedigers ben je al door het grootste gedeelte heen (om maar wat te noemen) of 2 reusachtige spitsen ben je ook 10 miljoen kwijt. Dus zelf zou proberen je team op alle linie's gelijkwaardig te krijgen. Dus eerst kijken wat het allemaal kost en dan bijvoorbeeld alleen maar uitmuntende spelers (op de hoofdstat) te kopen. Daar een team van neerzetten en dan doorontwikkelen. Blijven trainen, nieuwe spelers (iets betere) kopen etc. etc. Dat is de lol van het spelletje.

Dus zulke vragen zijn heel lastig te beantwoorden, mocht je er meer hebben, laat het dan weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Sandyman538 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 02:07:
[...]

Ten eerste gefeliciteerd Pewwy :P
Bedankt ;) Vanaf vandaag officieel voetbalveteraan. Volgend seizoen mag ik bij de opa's meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

HamburgerHenk schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:23:
het heeft natuurlijk weinig zin om spelers te verkopen die eenzelfde 'niveau' hebben als nieuw materiaal welke je weer zou moeten aankopen...
ik zou dus gewoon je spelers aanhouden die voldoen, maar plaatsen opzoeken waar verbetering mogelijk is, en darin gericht investeren.

Overigens zou ik daarbij aanraden eerder conservatief en voorzichtig te investeren.... juist als je veel geld op je bankrekening hebt kan het verlokkend zijn over te spenderen, en eigenlijk een té sterk team aan te kopen, dat je momenteel nog niet nodig hebt...
beter is het dan je geld slim te investeren, bv ook al een toekomstige coach aan te schaffen, met solid leiderschap en bv redelijk ervaring, die kan meespelen in je huidige team en zo meer ervaring kan opdoen: dat is véél gunstiger dan een nieuwe coach met hoog leiderschap direkt te moeten 'aankopen'.

Over mijn Team:
Zware teleurstelling gisteren.... moest thuis tegen een degradatiekandidaat, die een vand e zakste middenvelden haalt en ook op andere linies minder is dan mijn team en geen specifieke specialiteiten heeft of een sterke spelhervatting.
Normaal moet dat een makkelijk 3 punten zijn en ik had eigenlijk ook een tactiek op zeker gespeeld: middenveldoverwicht, en hopen dat mn wingers met specialiteiten en 3 spelers met kopspecialiteit hun Special Events uitnutten....

Maar niks, gewoon 2-1 verloren, ondanks 58-59% Balbezit. Geen enkel special event en twee tegengoals door het midden, waar ik eigenlijk een overwicht had...

nu sta ik 7e en moet me opmaken voor een degradatiestrijd, volgende week uit tegen de nr.2 en daartegen verwacht ik geen grote kans te hebben...
wel staat over het algemeen het 'veld' dicht bij elkaar ... vanaf die nr. 2 tot mijn team op de 7e staan dus 6 teams binnen 4 punten.
Tevens ben ik qua ratings zeker niet een zwak team in mn liga, Alltid noemt me qua ratings zelfs bij zowel middenveld en aanval op de tweede plek en aanval vierde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Thanks voor de info, ik denk dat ik eerst jonge spelers ga kopen die me laten promoveren/in de 7e houden(sta nu al wat achter dus promotie niet zeker) en die tegelijkertijd te trainen.

Mijn trainer is volgens mij niet zo super :p

Een goed trainer die aanvallend is ingesteld.
Een sympathiek persoon die kalm en oneerlijk is.
Hij heeft wonderbaarlijk ervaring en is een rampzalig leider.

Of telt leiderschap niet zo zwaar mee(vast wel :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

HamburgerHenk schreef op zondag 23 mei 2010 @ 12:28:

Mijn trainer is volgens mij niet zo super :p

Een goed trainer die aanvallend is ingesteld.
Een sympathiek persoon die kalm en oneerlijk is.
Hij heeft wonderbaarlijk ervaring en is een rampzalig leider.

Of telt leiderschap niet zo zwaar mee(vast wel :( )
qua training voldoet hij zeker wel, maar rampzalig leiderschap betekent dat je weinig meerwaarde hebt van PIC spelen, terwijl MOTS te spelen desastreus zal blijken te zijn voor twee of drie wedstrijden die erop volgen...
je teamgeest laat zich weinig 'uitnutten' of versterken..
Dat is juist in ietwat hogere liga's een zeer geeigend middel om de verschillen te maken en ook theoretisch sterkere teams te kunnen verslaan, domweg omdat je teamgeest veel hoger is en daardoor je Middenveld-ratings en Balbezit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo mijn seizoen zit er weer op lijkt het. Verloren van de practisch niet aktieve degradant die stijf eerste staat. Die lange termijn strategie van me begint me wel op te breken. Tuurlijk heb ik straks opeens een bak geld te besteden, maar momenteel speel ik volgend seizoen alweer, ehm, veel te lang in de VIII.

Een speciale multiskilled trainee gaat er in ieder geval niet komen, aangezien ze in aanschaf nog net wat te duur zijn. Ik koop dus gewoon een normale trainee (in de leeftijd/skills van mijn jongste trainees nu) en kijk dan even wat ik met mijn geld doe. Heb straks als mijn keeper morgen verkocht wordt 2.3mill in kas... :P

EDIT: Mijn formidabel/matig keeper is dus niet verkocht voor 1.7mill. :( Iemand zin om hem wat op te spammen? Staat nu voor 0 op de lijst. Bedankt alvast! >> Adam Skubis (K) 266415399

[ Voor 12% gewijzigd door -TheNose- op 24-05-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekernieuws

Nabeschouwing Ronde 4

In tegenstelling wat de namen zouden doen vermoeden viel de blessure bij de tegenstander van VanOnderen. In een ultieme poging om de gelijkmaker te maken tegen dit team uit III werden de enkels van de Argentijnse spits van de tegenstander hardhandig doormidden gezaagd. SCSL wist zijn thuiswedstrijd tegen een hoger spelend team met uiterst gemak te winnen. In beide helften vielen vijf doelpunten voor deze Gotter waardoor hij op een comfortabele 10-0 overwinning uitkwam. 1980 Muppets United wist zijn tegenstander goed tegenstand te bieden, maar de vermoeidheid was te groot om de penalty's nog goed te nemen. 1980 Muppets United mistte er 4 van 5 na 120 minuten spelen. Hun tegenstander was uiteindelijk iets nauwkeuriger, maar miste er toch ook nog 3. De inhaalrace van FC Silver Bullets kwam te laat opgang deze ronde. Een kwartier voor tijd werd de 0-3 achterstand verkleind tot 2-3, maar het was uiteindelijk niet genoeg. Nadat er aan beide kanten in het eerste half uur een speler geblesseerd was uitgevallen wist RKVV Messen naar een 0-2 overwinning uit te lopen. Thorgal Eagles had een verlenging nodig om het lager spelende Johnny Cash United van zich af te schudden, maar dit lukte uiteindelijk wel in de 93e minuut.

Nabeschouwing Ronde 5

Ook deze week was er weer een grote overwinning voor SCSL met een grote hoofdrol voor hun spits Kalf. Met een hattrick binnen 10 minuten besliste hij hoogstpersoonlijk de wedstrijd in de eerste helft. Het Kluitje had goede hoop om ook deze ronde te overleven, maar in de laatste 10 minuten werd deze hoop de grond in geboord doordat hun tegenstander uitliep van 0-1 naar 0-3. Bij FC Braobant leek het lang op een bloedeloze 0-0 af te stevenen, maar de tegenstander bracht daar vlak voor tijd verandering in waardoor de wedstrijd in 1-0 eindigde. Dus dit seizoen geen thuiswedstrijd voor FC Braobant. Chario2 haalt wel de volgende ronde door op tweederde van de wedstrijd de enige treffer van de wedstrijd binnen te schieten. Matsier zorgde met zijn twee doelpunten al in het eerste kwartier voor de overwinning van Pielewiepers. De oud-bondscoach Xanathorn mag nu zijn kunsten voor het thuispubliek gaan vertonen. RKVV Messen zal nog even geschrokken zijn van de opleving een minuut van de tegenstander die de 0-4 achterstand ineens verkleinde naar een 2-4 achterstand. Gelukkig voor RKVV Messen bleef het daarbij en plaatste zij zich voor de volgende ronde. Waar de verlenging een ronde eerder de Thorgal Eagles nog goed gezind was ging het deze ronde mis. In de 108e minuut schoot de tegenstander de winnende binnen en schakelde daarmee deze Gotter uit. Daarmee vormt hij samen met FC ASN de eerste afvaller uit IV. Zij werden helemaal weggespeeld door hun tegenstander en de fans wenste na de wedstrijd dat ze deze 11-0 nederlaag hadden kunnen fast forwarden, maar ze konden die knop nergens vinden het stadion van Fast Forward 2006.

Voorbeschouwing Ronde 6

Met nog maar 7 deelnemers actief in de beker komt het einde van het bekerseizoen rap dichterbij. Hopelijk kunnen we nog lang genieten van deze teams. OO0nMe's Dreamteam heeft voorgaande ronde al zijn wedstrijden vrij gemakkelijk gewonnen, maar komende ronde zal het er waarschijnlijk eindelijke eens om gaan spannen nu. Zijn tegenstander heeft in de vorige ronde bewezen over een hoop veerkracht te bezitten. Sportclub Rijssen mag op bezoek bij een team dat dit en een groot deel van vorig seizoen nog ongeslagen is. Op een gelijkspel na in de competitie rijgen ze de overwinningen aan elkaar. Dus Sportclub Rijssen is gewaarschuwd, want hun tegenstander is in vorm. Ondanks dat de Sokjes een divisie hoger spelen dan hun tegenstander zal het spannende wedstrijd worden. Beiden lijken beter te presteren in de beker dan in de competitie. Dus dit belooft een spektakelstuk te worden. RKVV Messen zal een zware avond te gemoed gaan. Alhoewel de blessures bij de tegenstander misschien wel in het voordeel van deze tweaker uit kunnen vallen. Pielewiepers kan deze bezoek vanuit Hengelo verwachten. De internationale ervaring van de manager en spelersgroep zou in deze wedstrijd wel eens de doorslaggevende factor kunnen zijn. Chario2 kan zijn voordeel hebben dat zijn spelers redelijk in vorm zijn. De spelers hopen dat de kantine na de wedstrijd konijenbouten serveert, want dat zou betekenen dat zij de volgende ronde hebben gehaald.

Statistieken

Aantal deelnemers Nederland: 7/77
Aantal deelnemers Belgie: 0/2
Aantal deelnemers Duitsland: 0/1

Wedstrijd van de Week

SCSL - Theseus1 (283622267)
SCSL is de laatste tweaker die nog actief is vanuit divisie VI. Ondanks dat ze dus veel lager spelen als hun tegenstander zijn ze alles behalve kansloos. Kijkend naar voorgaande ronde zouden ze zelfs bijna als favoriet bestempeld kunnen worden. Tel daar bij op de fantieke aanhang in het stadion die dit seizoen al zoveel hebben mogen genieten in de beker en je hebt een winnende mix. Echter moet er toch wel enige waakzaamheid zijn, want alles blijft mogelijk binnen het voetbal. Een ding is zeker dat er meer tegenstand zal zijn dan vorige wedstrijden.

Overzicht

Nieuwe overzicht. Mocht er teams ontbreken dan hoor ik het graag en dan voeg ik ze toe.
Bekeroverzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

even een vraagje.

Wanneer mijn scout van de jeugdopleiding met een talent komt is zijn beste vaardigheid per definitie de skill waarop gescout is?
En is het zo dat dit talent altijd beter is dan de spelers in de jeugdploeg waarmee je start??

Even iets anders.
Is de weermodule realtime ?

thanks for the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:53:
Mensen,

even een vraagje.

Wanneer mijn scout van de jeugdopleiding met een talent komt is zijn beste vaardigheid per definitie de skill waarop gescout is?
En is het zo dat dit talent altijd beter is dan de spelers in de jeugdploeg waarmee je start??

Even iets anders.
Is de weermodule realtime ?

thanks for the time
Nee, de vaardigheid die gerapporteerd wordt, heeft niets te maken met waar je op zoekt, noch op wat de maximale potentie skill zou zijn. Wel is het zo, dat als je een 'forward' zoekt, de scout een beter dan gemiddelde 'forward' zal vinden, of in veel gevallen een slechter dan normale 'andere positie dan forward'. Toch kun je heel veel geluk hebben en een goudhaantje krijgen waar je niet specifiek naar zoekt, daar is ook een kans op.

Het weer is voor 2dgn bekend: vandaag & morgen:
Bron: http://stage.hattrick.org/Help/Rules/Default.aspx
[...] At the "Region" page you can see what the weather is like today and a weather forecast for tomorrow. If the sun shines today, it's more likely (compared to other weather types) that it also shines tomorrow, so weather isn't completely random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoRrRan schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:04:

Nee, de vaardigheid die gerapporteerd wordt, heeft niets te maken met waar je op zoekt, noch op wat de maximale potentie skill zou zijn. Wel is het zo, dat als je een 'forward' zoekt, de scout een beter dan gemiddelde 'forward' zal vinden, of in veel gevallen een slechter dan normale 'andere positie dan forward'. Toch kun je heel veel geluk hebben en een goudhaantje krijgen waar je niet specifiek naar zoekt, daar is ook een kans op.
Bedankt voor je toelichting.

Ik ben bang dat ik de afgelopen twee belletjes al een "potentiele" topper ben misgelopen omdat het rapport mij niet aanstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ach ja, het is en blijft een loterij.

Op Stage is er een nieuwe feature uitgerold. Ik kwam hem gisteren pas tegen, maar hij is wel erg leuk voor statistiek-gekken zoals ik: finance-history. (Verborgen in de huidige "finance-pagina", maar ik heb al een nieuwe link gekregen in het linker rijtje. Alleen werkt die link nog niet... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zit ik vrij laag in hattrick, maar wat een buttgame is het toch afentoe.
Door de nieuwe regels met opstellingen dacht ik even te switchen van 352 naar de 442 opstelling.
Ik speelde tegen de nummer laatst die 0 punten heeft dus moet kunnen.
Verlies ik !@@!@#% met 3-0.
Alle stats waren veel hoger, en toch schoppen ze weer geen deuk in een pakkie boter.

De wedstrijd hiervoor tegen een gelijkwaardige tegenstander.
Zij krijgen 1 rode kaart met de stand 0-0.
Dan denk je die is binnen.. win ik nog niet!!
Baggerspel :(

Dan maar weer terug naar 352 ofzo, snap er geen moer meer van dat spel :X
Ik probeer dit seizoen wel af te maken, maar zo is er echt weinig motivatie om een team te trainen voor de mindere hattrick spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Laatst online: 03-10 14:21
Zo. Ben benieuwd. Grootste talent uit de jeugdopleiding staat te koop. Als er nog keeperstrainers zijn (majoh had ik al gemaild), ga je gang: hier is ie, nu nog voor maar 1 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 12:14

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

En ik heb er maar even 1000 op geboden, ik hou m iig in de gaten, zou leuk zijn om nog een GoT trainee te hebben. (Heb ook een keepertje van RM-rf rondlopen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:14:
Alle stats waren veel hoger, en toch schoppen ze weer geen deuk in een pakkie boter.
Hier hebben we vrij weinig aan. Anders post je ook even een teamID of matchID zodat we even naar je wedstrijd kunnen kijken en je misschien nog wat tips kunnen geven die je over het hoofd hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

En niet desperate worden. Het is een spel van de lange adem: zie het als een uitdaging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

1 - 0 Kari Hentilä 8'
2 - 0 Kari Hentilä 40'
2 - 1 Heikki Pirkkonen 79'
2 - 2 Jeen van Gastel 86'
2 - 3 Frode Bjune 101'

wel lekker als je zo naar de 7e ronde gaat en nog thuis gaat spelen ook :)
na de 2-0 had ik het niet meer verwacht, maarja je blijft hoop houden he, dus ga je de 2e helft ook nog stiekum volgen tijdens het eten :+
ik moet zeggen dat dit toch wel de leukste dingen zijn van hattrick, als je van geslagen positie terug komt _/-\o_

Ronde 7 speel ik dus thuis, maar wel tegen een tegenstander die ik qua mid de baas ben maar waarvan zijn aanval en verdediging behoorlijk sterk is. Wellicht ga ik gewoon vol op de aanval en 2-5-3 spelen :9~

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ok dan, mijn 19 jarige formidabel/matig keeper is voor 1 320 568 verkocht, laagste prijs zo'n beetje uit de transfer vergelijking. Ach overkomt me wel vaker... :(

Een vraag die ik aan Chario2 heb gesteld op HT, maar nu ook maar hier neer gooi zodat anderen mee kunnen denken:
Ik ga over 1,5-2 seizoenen weer terug naar spitsen trainen (waar ik veel voldoening uit haalde, meer dan uit defs wat ik nu doe). Ik wil dan 3-4-3 en 4-3-3 (counter) gaan spelen. Voor die 4-3-3 opstelling zou ik dan 1 van mijn 2 mids naar de verdediging schuiven en die dan als aanvallend def laten spelen. Zou dat een beetje werken denk je? Dan ga ik daar nu voor shoppen en kan ik deze aanvallend def/verdedigend mid zelf kunnen opleiden. Mijn 3-4-3 opstelling zou ik met 2 mids spelen (een verdedigende en een aanvallende). zou ik met 2 wonderbaarlijke mids een aardig middenveld kunnen halen (goed genoeg om door te groeien naar de VIde)? Heel verhaal, maar goed, zou graag willen dat jij effe met me mee denkt. :-)

[ Voor 72% gewijzigd door -TheNose- op 28-05-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

-TheNose- schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:38:
Ok dan, mijn 19 jarige formidabel/matig keeper is voor 1 320 568 verkocht, laagste prijs zo'n beetje uit de transfer vergelijking. Ach overkomt me wel vaker... :(

Een vraag die ik aan Chario2 heb gesteld op HT, maar nu ook maar hier neer gooi zodat anderen mee kunnen denken:

[...]
Leuk, ik zag het vanmorgen dat je de vraag aan me stelde maar moest naar mijn werk :(

In iedergeval:

Met 2 wonderbaarlijke mids ga je het in de 6e niet redden, mits je verdediging supersterk is maar daar ga ik nog maar even niet van uit. Je zal denk ik minimaal redelijk hoog moeten gaan halen.
Wat je ook kan doen om een hoog mid te halen is om een trainer te halen met goed leiderschap, piccen helpt enorm !
Met je spitsen is het belangrijk dat je een sterker mid haalt als je tegenstander, lukt dat dan win je 8 van de 10 wedstrijden, simpelweg omdat je spitsen er altijd wel een paar in schoppen.
Zelf speel ik met 3 centrale mids en een vleugelspeler die ook hoog mid heeft, deze wissel ik vaak van positie.
Verder heeft mijn vleugelverdediger en vleugelaanvaller ook vleugel spel (beide goed), hierdoor wordt je dusdaning onvoorspelbaar dat als je tegenstander zijn verdediging centraal manifesteerd je vaak kansen krijgt over de vleugel.
Veel tegenstanders durven ook niet om hun verdediging centraal te zetten (of letten niet op) omdat ik altijd een onvoorspelbare vleugel heb.
Verder koop ik altijd spitsen die een SE hebben, behalve krachtig, deze leveren toch altijd net wat meer op.
Ook de nieuwe spelformatie van 2-5-3 geeft me meer mogelijkheden, 4-3-3 speel ik nooit omdat ik dan geen hoog genoeg mid haal.

Ik heb nog altijd veel lol in het trainen van spitsen :).
Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel ! Wat ik wel een goed idee van je vond is om een verdediger met positie spel te halen, ga ik eens voor sparen !

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
chario2 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:03:
[...]

Leuk, ik zag het vanmorgen dat je de vraag aan me stelde maar moest naar mijn werk :(

In iedergeval:

Met 2 wonderbaarlijke mids ga je het in de 6e niet redden, mits je verdediging supersterk is maar daar ga ik nog maar even niet van uit. Je zal denk ik minimaal redelijk hoog moeten gaan halen.
Wat je ook kan doen om een hoog mid te halen is om een trainer te halen met goed leiderschap, piccen helpt enorm !
Met je spitsen is het belangrijk dat je een sterker mid haalt als je tegenstander, lukt dat dan win je 8 van de 10 wedstrijden, simpelweg omdat je spitsen er altijd wel een paar in schoppen.
Zelf speel ik met 3 centrale mids en een vleugelspeler die ook hoog mid heeft, deze wissel ik vaak van positie.
Verder heeft mijn vleugelverdediger en vleugelaanvaller ook vleugel spel (beide goed), hierdoor wordt je dusdaning onvoorspelbaar dat als je tegenstander zijn verdediging centraal manifesteerd je vaak kansen krijgt over de vleugel.
Veel tegenstanders durven ook niet om hun verdediging centraal te zetten (of letten niet op) omdat ik altijd een onvoorspelbare vleugel heb.
Verder koop ik altijd spitsen die een SE hebben, behalve krachtig, deze leveren toch altijd net wat meer op.
Ook de nieuwe spelformatie van 2-5-3 geeft me meer mogelijkheden, 4-3-3 speel ik nooit omdat ik dan geen hoog genoeg mid haal.

Ik heb nog altijd veel lol in het trainen van spitsen :).
Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel ! Wat ik wel een goed idee van je vond is om een verdediger met positie spel te halen, ga ik eens voor sparen !
Die verdediging is geen probleem aangezien ik mijn eigen def trainees hou (3 stuks) die zullen minimaal wonderbaarlijk/wereldklasse verdedigen hebben. Misschien is die 4-3-3/3-4-3 afwisseling idd niet zo interessant en moet ik gewoon met een aanvallende def en 2 mids spelen. Zo krijg ik geen penalty voor 3 centrale mids, alleen moet ik wel zorgen dat mijn centrale verdediging dan sterk genoeg blijft. Iemand een idee wat je aan verdedigende kwaliteiten inlevert als je een verdediger aanvallend opstelt?
Een sterke keeper kan al een hoop oplossen denk ik. Het idee van een verrassende vleugel (en dus 1 openlaten) is ook wel wat idd.

Damn nu twijfel ik nog meer om een aanvallende def op te leiden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Voor de jeugdcompo van GoT Weglopers. Is het niet sneller als wij allemaal de competitie verlaten en dan als deze afgelopen is een nieuwe aan te maken en elkaar weer uitnodigen? Zo kunnen we toch weer eerder starten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Salv schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:21:
Voor de jeugdcompo van GoT Weglopers. Is het niet sneller als wij allemaal de competitie verlaten en dan als deze afgelopen is een nieuwe aan te maken en elkaar weer uitnodigen? Zo kunnen we toch weer eerder starten..?
Inderdaad.. het is behoorlijke zonde als je een 4-liga gewoon laat doorlopen, omdat je juist op dat moment 5 dagen kunt winnen:
competitie gewoon opheffen en opnieuw aanmaken en je kunt binnen 2 dagen weer verderspelen (er moet éénmaal een volle dag tussenzitten)... dat is nu juist een van de gronden waarom een 4-liga zo optimaal is, en je ten opzichte van andere liga's meer kunt trainen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ja tot nu toe wachten we altijd een weekje, niet dat het voor mij nu uitmaakt want zulke jeugdtoppers heb ik niet, maar de bedoeling is toch altijd dat er zo veel mogelijk word getrained met een 4liga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
na 5 wedstrijden is de competitie nu alweer gespeeld bij mij :( (VIII.521)), tenminste dat denk ik wel

Nummer 1 wint dik van iedereen (6-1 van nr 2) met 5-1 van mij (nr 3)
Nummer 2 wint van nummer 3 met 2-0
Nummer 3 wint met 4-0 van nummer 4

Maar ach, voor mijn eerste seizoen sta ik nu mooi 3e terwijl mijn fans me nog niet eens deze competitie waard vinden :D

Ik zie btw dat veel teams waarvan ik verlies (idem voor vriendschappelijke) dat ze 3-5-2 spelen, misschien moet ik daar ook naar toe overstappen? Maarja ik speel eigenlijk liever 4-3-3, iemand die me tips kan geven ?:)

@hieronder
Bedankt overigens voor onderstaande link :)

[ Voor 6% gewijzigd door korgakos op 28-05-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Overigens, ik ben me zelf een beetje aan het inlezen over 'vorm'..
laatst ook een interssant stuk gelezen over de typische 'vorm-dips' na de seizoenspause.... wel wat ouder (uit 2008) maar volgens mij best bruikbaar: http://www.hattrickblog.de/?p=261

de schrijver legt uit hoe het komt dat veel spelers in vorm 'duikelen' en legt wat meer uit over hoe precies de voorgrond en achtergrondvorm werkt (en dat juist de achtergrondvorm vaak gaat duikelen in de tussenfase van het seizoen als spelers dan niet spelen)

wél wil ik eigenlijk weten of het ook invloed heeft of een speler een hele wedstrijd speelt of slechts een aantal minuten op de vorm-updates...
Weet iemand daar meer over?
edit: hmm, Hagonline geeft aan dat aantal gespeelde minuten verder niet uitmaakt, enkel of hij gespeld heeft of niet: http://hagonline.org/#manual-chapter#id=14

(ik heb momenteel een van mn A-spitsen die met 'waardeloos' vorm zit, al drie weken lang, en maar niet stijgt.. sterker nog, zelfs verder gezakt is qua TSI over die periode en nu waarschijnlijk heel dicht bij de 'rampzalig' zal zitten)

[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 28-05-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Goed plan inderdaad! Ik heb Pewwy al een bericht gestuurd over de competitie. Heb een hoop talentjes lopen, dus zsm training ;)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik heb ook enorm last van waardeloos of slecht vorm spelers in mijn A-team momenteel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Brainpower schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:24:
[...]

Goed plan inderdaad! Ik heb Pewwy al een bericht gestuurd over de competitie. Heb een hoop talentjes lopen, dus zsm training ;)
Aangezien we met ze 4en zijn kunnen we om de beurt wel een comp aan maken en elkaar uitnodigen dat lijkt me niet zoveel werk, en we kunnen gewoon lekker door trainen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Grom, het is de eerste keer dat ik hem niet binnen 24 uur opnieuw heb aangemaakt ;) Vanavond rond 20.30 heeft iedereen zijn uitnodiging binnen en volgende week spelen we gewoon weer. We kunnen overigens ook een paar dagen eerder gaan spelen = meer winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
GoT Weglopers is weer in de lucht. Stelletje stresskippen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Haha, ik doelde meer op de speeldag, want nu wachten we namelijk een week. Met een 4 mans liga kun je toch namelijk allemaal verlaten en dan 2 dagen later weer je eerste wedstrijd spelen?

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.