Ik denk dat het niet kan... Mac OS X is behoorlijk brak met externe schermen, althans met de iMac. Zelfs met SwitchResX lukt het mij niet. Hiermee kun je overigens wel je externe scherm, bijvoorbeeld je tv dus, uitschakelen. Iets wat Mac OS X nieteens kan, waardoor je de kabel uit je iMac moet trekken.Ant86 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:54:
Heb ook een vraagje. Me iMac heb ik via Minidisplayport aan me TV gekoppeld. Wanneer ik een Filmbestand bekijk wil ik graag dat alleen me tv scherm aan staat en het iMac scherm uit staat. Hoe kan ik dit instellen, want nu zie ik vanuit mijn ooghoek ook het beeld op de iMac. Is niet erg fijn.
Ben nu bezig met het vinden van een oplossing en de beste die ik vind is als volgt:Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:29:
[...]
Ik denk dat het niet kan... Mac OS X is behoorlijk brak met externe schermen, althans met de iMac. Zelfs met SwitchResX lukt het mij niet. Hiermee kun je overigens wel je externe scherm, bijvoorbeeld je tv dus, uitschakelen. Iets wat Mac OS X niet eens kan, waardoor je de kabel uit je iMac moet trekken.
Wanneer ik gewoon aan het werkt ben zonder me televisie nodig te hebben zet ik de scherm in synchroon modus. Dan heb je niet het probleem dat je muis extreem ver buiten je scherm kan gaan.
Bij het kijken van een video via VLC speler schakel ik de synchroon modus uit. Deze instelling vind je Systeemvoorkeuren > Beeldscherm > Rangschikking. IN VLC kan je bij Voorkeuren > Video een vinkje zetten bij schermen zwart maken in schermvullend. iMac scherm wordt dan zwart wanneer je de video op de tv schermvullend zet.
Sluimerstand van beeldscherm inschakelen heeft geen zin. Zwart scherm is het maximaal haalbare. Na de film schakel ik de schermen weer in synchroon modus.
EDIT: Ik heb beeldscherm bovenin me balk gezet, dan kan ik makkelijk tussen synchroon in en uit schakelen switchen.
[ Voor 4% gewijzigd door Ant86 op 22-05-2010 12:03 ]
Tijd voor een brilletje misschien?Grin schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:53:
[...]
Helemaal mee eens.
Ik heb het ding nu een aantal weken en de resolutie is absoluut te hoog voor een 27".
109 pixels per inch is gewoon waanzin!
Vaak wordt een hoog aantal PPI weggezet als voordeel (bv een 15" met full HD reso; wie verzint dat?) maar dat is het absoluut niet voor alle toepassingen.
Een artikel lezen op bv tweakers doe ik niet zonder inzoomen; de tekst is gewoon te klein.
De 30" heeft maar 160*2560 pixels minder!
Voor Front Row op mijn TV gebruikte ik altijd het programma TV Row. Hiermee selecteer je op welk scherm Front Row moet starten. Het ongebruikte scherm gaat op dat moment op zwart (niet uit). VLC heeft er geloof ik z'n eigen opties voor.
http://sites.google.com/site/robijnx/products/tvrow201
http://sites.google.com/site/robijnx/products/tvrow201
[ Voor 21% gewijzigd door Frietsaus op 22-05-2010 12:02 ]
Scherm uit: Shift + ctrl + eject
Doe dit altijd op m'n MBP, geen idee of dit ook voor iMac werkt
Doe dit altijd op m'n MBP, geen idee of dit ook voor iMac werkt
Dat werkt wel voor de iMac, maar dit commando kapt ook het videosignaal naar een externe monitor/tv af.
FFies een kleine update:MetaFrame schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:48:
[...]
Dank voor het mee denken!
Echter heb ik beide routers geforceerd op 802.11G draaien, daar kan het dus niet aan liggen. M`n Macbook Pro die er naast staat haalt makkelijk de max. snelheid.
Uiteraard ben ik maar eens gaan rondzoeken op de support fora van apple, het zijn bekende problemen met deze modellen...
Ik ga eens proberen met een Wlan stickie die ik hier nog heb liggen of ik daarmee de snelheid wel omhoog krijg. Anders moet ik binnenkort maar eens kijken of ik het bedraad kan doen, jammer maar het is niet anders.
Edit:
Met het stickie werkt het wel goed... Voorlopig die maar even gebruiken dan
Heb een airport Extreme gekocht maar verbinding blijft belabberd
I am the great Cornholio!
Zit je scherm dicht tegen een muur aan? Bij ons schoot vorige week het signaal omhoog toen we het scherm er 10 cm vanaf zette (muur vol bewapening en reservegoud).
Nee helemaal niet, zit een paar CM tussen en de AE staat links van het apparaat. Zit nog geen 10M en een houten muurtje tussen

Verwijderd
WIFI signaal is complexe materie. Soms verbetert het signaal al hevig door een apparaat een paar cm te verschuiven. Speel eens met de positie van je Airport Extreme. Verschuif naar links en naar rechts, draai een kwartslag. Ook is de 5GHz band in mijn ervaring veel zwakker dan de 2,4GHz. De theorie dat de 5GHz band leeg is en dus minder problemen veroorzaakt is mooi, maar in de praktijk gebruik ik 2,4GHz omdat 5GHz een veel zwakker bereik heeft.MetaFrame schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:51:
Nee helemaal niet, zit een paar CM tussen en de AE staat links van het apparaat. Zit nog geen 10M en een houten muurtje tussen
Ik heb wel gewoon met nummeriek, werk veel met indesign en sketchup dan is dat wel handigDannyBevers schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 01:15:
Wat ik tegenwoordig in het "Show je mac topic" vaak zie is dat toch bijna 90% (puur op eigen inzien) een draadloos toetsenbord heeft van apple. Ben ik de enige die daar de numlock op mist?
Waarom heeft iedereen de draadloze variant en niet die met draad vraag ik me een beetje af. Is die draadloos veel fijner of hoe moet ik dit zien. Op dit moment zit ik met mijn bedrade ^^"
Verwijderd
Ik gebruik ook het bedrade toetsenbord, maar alleen maar omdat ik de usb-poorten zo handig vindt en omdat ik page-up en down vaaaaak gebruik. Numeriek gedeelte gebruik ik nooit. De draadloze ligt ongebruikt in een kast. Het voordeel van die draadloze is juist dat 'ie klein is, want dan ligt je muis niet zover naar rechts en naar mijn gevoel is dat ergonomischer.Aight! schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:37:
[...]
Ik heb wel gewoon met nummeriek, werk veel met indesign en sketchup dan is dat wel handigvond de draadloze variant ook erg klein.
Heb je helemaal gelijk in.Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:32:
[...]
WIFI signaal is complexe materie. Soms verbetert het signaal al hevig door een apparaat een paar cm te verschuiven. Speel eens met de positie van je Airport Extreme. Verschuif naar links en naar rechts, draai een kwartslag. Ook is de 5GHz band in mijn ervaring veel zwakker dan de 2,4GHz. De theorie dat de 5GHz band leeg is en dus minder problemen veroorzaakt is mooi, maar in de praktijk gebruik ik 2,4GHz omdat 5GHz een veel zwakker bereik heeft.
Het scheelt dat het design van de Airport Extreme erg mooi is, hij staat nu dus achter mn iMac. Gewoon bedraad aangesloten, draadloos voor mn Macbook pro en bezoekers
Had gelukkig nog genoeg meters aan UTP liggen en kon het makkelijk netjes weg werken
Verwijderd
Ik ga ergens deze week mijn eerste iMac ophalen en installeren op mijn nieuwe bureau.
Ik ben al enkele weken mezelf aant inlezen op de overstap naar mac, maar ik ben totaal om: geen Windows meer!
Mijn vraag gaat nu over mijn 2 externe harddisk, waarop ik mijn fotoverzamelingen altijd heb gebackupped. Ik ben amateurfotograaf en heb momenteel op 2 ext. harddisks mijn verzamelingen gebackupped. De ene schijf is een FAT32 en de andere is NTSF-schijf. Beide zijn letterlijke kopieen van mijn huidige (interne) fotoschijf.
Kan ik straks beide harddisks (een lacie en een iomega) gewoon aan de imac prikken om de foto's toeganjkelijk te maken?
Ik wil tzt over op een Time Capsule (die dan dienst doet als een soort NAS, of begrijp ik het dan verkeerd?). Od is het beter om een Airport Extreme te nemen en daar mijn huidige ext. disks in te prikken?
Ik ben al enkele weken mezelf aant inlezen op de overstap naar mac, maar ik ben totaal om: geen Windows meer!
Mijn vraag gaat nu over mijn 2 externe harddisk, waarop ik mijn fotoverzamelingen altijd heb gebackupped. Ik ben amateurfotograaf en heb momenteel op 2 ext. harddisks mijn verzamelingen gebackupped. De ene schijf is een FAT32 en de andere is NTSF-schijf. Beide zijn letterlijke kopieen van mijn huidige (interne) fotoschijf.
Kan ik straks beide harddisks (een lacie en een iomega) gewoon aan de imac prikken om de foto's toeganjkelijk te maken?
Ik wil tzt over op een Time Capsule (die dan dienst doet als een soort NAS, of begrijp ik het dan verkeerd?). Od is het beter om een Airport Extreme te nemen en daar mijn huidige ext. disks in te prikken?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 12:44 ]
FAT32 = lezen en schrijvenVerwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:37:
Ik ga ergens deze week mijn eerste iMac ophalen en installeren op mijn nieuwe bureau.
Mijn vraag gaat nu over mijn 2 externe harddisk, waarop ik mijn fotoverzamelingen altijd heb gebackupped. Ik ben amateurfotograaf en heb momenteel op 2 ext. harddisks mijn verzamelingen gebackupped. De ene schijf is een FAT32 en de andere is NTSF-schijf. Beide zijn letterlijke kopieen van mijn (interne) fotoschijf.
kan ik straks beide harddisks (een lacie en een iomega) gewoon aan de imac prikken?
Ik wil tzt toch over op een Time Capsule (die dan dienst doet als een soort NAS, of begrijp ik het dan verkeerd?)
Moet ik trouwens de Airport Extreme zien als een vervanger voor mijn huidige Linksys router?
.
NTFS = alleen lezen.
Uiteindelijk zal je vanzelf je backup-gewoonten aanpassen en een schijf voor OSX formateren.
Time Capsule = Airport Extreme + NAS-HDD. Je kan het als vervanger zien van, je kan ook met Linksys verder gaan als router.
SL kan naar ntfs schrijven. Apple heeft dit alleen standaard uitgezet. Er zijn ook verschillende third party oplossingen hiervoor.
[ Voor 5% gewijzigd door lowfi op 26-05-2010 12:43 ]
Verwijderd
Dus een Time capsule IS gewoon een airport Extreme, maar dan met een HDD erin...?
Dus een Time capsule kan ik óók gebruiken om printer in te pluggen die dan ook weer bruikbaar is voor de Windows7-laptop van mijn vrouw? Maar ook om volautomatisch backups naar te laten schrijven?
Time Capsule is ook benaderbaar voor Windows-machines toch?
Sorry voor de vragen nu ineens, maar ik ben heel even in verwarring. Ik dácht dat ik het wist
Dus een Time capsule kan ik óók gebruiken om printer in te pluggen die dan ook weer bruikbaar is voor de Windows7-laptop van mijn vrouw? Maar ook om volautomatisch backups naar te laten schrijven?
Time Capsule is ook benaderbaar voor Windows-machines toch?
Sorry voor de vragen nu ineens, maar ik ben heel even in verwarring. Ik dácht dat ik het wist
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 12:48 ]
Op al je vragen: ja
[ Voor 7% gewijzigd door Sluuz op 26-05-2010 13:11 ]
PSN: Sluuz
Er zit inderdaad ook een USB-poort op de Airport voor oa printers of additionele harde schrijven. Maar een extra harde schijf laat zich via USB niet configureren voor Time Capsule-software, dus dat is de enige beperking eigenlijk. En ja, ook windowscompatbibel en nogmaals ja, het is gewoon een Airport extreme met wat extra's.
Met een NAS (bijv. van Qnap) kun je een normale schijf wel configureren voor Time machine, zie de uitleg hier:Delerium schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:25:
Maar een extra harde schijf laat zich via USB niet configureren voor Time Capsule-software, dus dat is de enige beperking eigenlijk.
http://wiki.qnap.com/wiki...S_with_Apple_Time_Machine
Of die methode ook werkt met een Airport Express + USB schijf weet ik niet, maar op het moment dat de schijf via een share benaderbaar is zou het in theorie moeten werken
Voor de geinteresseerden, de Kanex XD met EU power adapter is pas rond 04-06 weer leverbaar...
Zie: http://www.kanexlive.com/products/kanexXD.html
Ziet er goed uit, check youtube > http://www.youtube.com/watch?v=W1ZJqBTu9Nk
Zie: http://www.kanexlive.com/products/kanexXD.html
Ziet er goed uit, check youtube > http://www.youtube.com/watch?v=W1ZJqBTu9Nk
[ Voor 23% gewijzigd door aramdin op 26-05-2010 16:05 ]
Dat is een gaaf doosje, alleen vraag ik me af als je 720p stretched over de 27" of het beeld nog wel scherp is.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Met Plex kun je gewoon instellen dat als je het start dat het full screen op je 2e scherm opent (dus je TV) en je kunt ook instellen dat je 1e scherm zwart wordt. Het is dan wel handig om een apple remote te hebben...Ant86 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:54:
Ik heb hem ook draadloos. Dacht inderdaad ook even aan de numlock, maar ik reken weinig dus type ze wel gewoon in.
Heb ook een vraagje. Me iMac heb ik via Minidisplayport aan me TV gekoppeld. Wanneer ik een Filmbestand bekijk wil ik graag dat alleen me tv scherm aan staat en het iMac scherm uit staat. Hoe kan ik dit instellen, want nu zie ik vanuit mijn ooghoek ook het beeld op de iMac. Is niet erg fijn.
Verwijderd
Weet iemand of onderwijskorting voor docenten op Apple Mac's ook door Mediamarkt gegeven wordt?
Even een vraagje.
Ik zit er al een tijd over na te denken een iMac te kopen, o.a omdat hij een heel mooi design heeft
, alles in 1 zit. (geen gedoe met aparte pc kast, beeldscherm etc, etc.). Maar ik ben dus van plan om, voordat ik echt zo'n mac koop, er eentje te proberen (of Mac OS X me wel bevalt bijv.). Maargoed, nu kan ik voor 35 euro een iMac G3 krijgen met een processor van 450mhz en 512mb geheugen. Valt hier redelijk op te werken? En kan ik hier dus gewoon probleemloos muziek mee beluisteren, internetten, en dingen voor school doen zoals een document typen met Word (om maar wat te noemen)?
Alvast bedankt voor reactie!
Ik zit er al een tijd over na te denken een iMac te kopen, o.a omdat hij een heel mooi design heeft
Denk dat je daar prima op kunt werken, zolang je niet teveel dingen tegelijk wilt doen. Maar het reflecteert natuurlijk niet hoe een nieuwe iMac zal lopen binnen jouw situatie. Voor wellicht een betere ervaring zou je ook bij de lokale APR even naar binnen kunnen lopen om te kijken hoe het allemaal loopt op recente hardware/OS X.Brad schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:06:
Even een vraagje.![]()
Ik zit er al een tijd over na te denken een iMac te kopen, o.a omdat hij een heel mooi design heeft, alles in 1 zit. (geen gedoe met aparte pc kast, beeldscherm etc, etc.). Maar ik ben dus van plan om, voordat ik echt zo'n mac koop, er eentje te proberen (of Mac OS X me wel bevalt bijv.). Maargoed, nu kan ik voor 35 euro een iMac G3 krijgen met een processor van 450mhz en 512mb geheugen. Valt hier redelijk op te werken? En kan ik hier dus gewoon probleemloos muziek mee beluisteren, internetten, en dingen voor school doen zoals een document typen met Word (om maar wat te noemen)?
Bedankt voor je reactie =)
Gelukkig zit hier 25 minuten fietsen vandaan een iCentre (haarlem), dus daar zal ik wel een keertje langsgaan.
Op deze iMac staat nu trouwens Panther, maar zou daar nog Tiger op geinstalleerd kunnen worden? Of nog beter, Leopard?
Gelukkig zit hier 25 minuten fietsen vandaan een iCentre (haarlem), dus daar zal ik wel een keertje langsgaan.
Op deze iMac staat nu trouwens Panther, maar zou daar nog Tiger op geinstalleerd kunnen worden? Of nog beter, Leopard?
Verwijderd
Ik ga morgen ebij A-Mac in Eindhoven eindelijk mijn lang gewenste 27-inch iMac kopen...... applecare erbij en wss. meteen een 1 tb Time Capsule, maar dat laatste weet ik nog niet zeker. Ik zie daar nu de meerwaarde nog niet zo van
Ik heb nog 2 externe harddisks
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 20:32 ]
Snow Leopard werkt alleen op intel based imacs. leopard alleen op g4 of hoger met 512mb ramBrad schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:57:
Bedankt voor je reactie =)
A wise man's life is based around fuck you
Maar Tiger zou dus eventueel wel kunnen? 
Want dat is net weer even moderner enzo als Panther, toch?
Zit er eigenlijk veel verschil tussen Panther en Tiger?
Dan weet ik ook gelijk of upgraden wel zo handig is
tiger gaat gewoon werkenBrad schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:41:
Maar Tiger zou dus eventueel wel kunnen?
G3 of hoger met 256mb ram en 3gb harddisk zijn de eisen
feature list: Wikipedia: Mac OS X Tiger
[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 26-05-2010 20:55 ]
A wise man's life is based around fuck you
Pfoeh, je hebt het wel over een machine van 10 jaar geleden... Internet wordt lastig omdat in Panther (en daar moet je echt bij blijven imho, hoewel Tiger nog misschien net zou kunnen) eigenlijk geen moderne browser zit. Tikken in Word gaat prima, met office 2004. Muziek luisteren gaat wel met iTunes, verwacht echter geen multitask wonderen.Brad schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:06:
Even een vraagje.![]()
Ik zit er al een tijd over na te denken een iMac te kopen, o.a omdat hij een heel mooi design heeft, alles in 1 zit. (geen gedoe met aparte pc kast, beeldscherm etc, etc.). Maar ik ben dus van plan om, voordat ik echt zo'n mac koop, er eentje te proberen (of Mac OS X me wel bevalt bijv.). Maargoed, nu kan ik voor 35 euro een iMac G3 krijgen met een processor van 450mhz en 512mb geheugen. Valt hier redelijk op te werken? En kan ik hier dus gewoon probleemloos muziek mee beluisteren, internetten, en dingen voor school doen zoals een document typen met Word (om maar wat te noemen)?
Verder vind ik, hoewel het een mooie beeldbuis is, het scherm niet echt meer van deze tijd om op te werken. Ikzelf kreeg er hoofdpijn van (ja ik heb vorig jaar aan een G3 geknutseld en geprobeerd er op te werken.
Overigens vind ik het een hoop geld. Een P4 2ghz met een TFTtje (helaas voor jou veel bruikbaarder) koop je al voor 50 euro.
Oh en geen enkel iCentre heeft nog een pakketje Tiger liggen, dat zul je illegaal/2ehands moeten aanschaffen.
[ Voor 4% gewijzigd door sebastius op 26-05-2010 21:06 ]
Ik zou het overslaan. Niet dat 35 euro veel geld is, maar iedere investering om er wat moderners mee te doen is al veel duurder. Een licentie voor Tiger bijvoorbeeld kost al meer. En ergens heb ik het idee dat je voor 100 euro een betere machine hebt. bv een eMac 1000 (Processor: G4 - 1000 MHz Geheugen: 1024 MB Harddisk: 60 GB) enzovoort.
Want qua snelheid is op 450 MHz multitasken geen gebruikerservaring. Natuurlijk konden we het daarmee 10 jaar terug goed uithouden maar de tijden zijn aardig veranderd.
Want qua snelheid is op 450 MHz multitasken geen gebruikerservaring. Natuurlijk konden we het daarmee 10 jaar terug goed uithouden maar de tijden zijn aardig veranderd.
Precies. Spaar even door voor een iMac G4 of G5, minimaal 1ghz. Daar kun je best nog wat mee
Aan Tiger zou ik wel kunnen komen (alleen niet op de legale manier).
Maar het is dat ik niet zo veel geld te besteden heb, anders had ik wel een iMac G4 voor rond de €100 kunnen kopen, of een eMac.
Ik zit nog even druk rond te zoeken op internet
Ik weet nog dat PC4everyone.nl (weet niet of ik sites mag vermelden) een keer een aanbieding had, een eMac met 1.25ghz en 768mb geheugen voor €80. Die kans had ik moeten grijpen..
Maarja.
Maar het is dat ik niet zo veel geld te besteden heb, anders had ik wel een iMac G4 voor rond de €100 kunnen kopen, of een eMac.
Ik zit nog even druk rond te zoeken op internet
Ik weet nog dat PC4everyone.nl (weet niet of ik sites mag vermelden) een keer een aanbieding had, een eMac met 1.25ghz en 768mb geheugen voor €80. Die kans had ik moeten grijpen..
Maarja.
Koop dan gewoon een P4tje voor 50 euro incl een TFTtje zou ik zeggen, dit is gewoon weggegooid geld.
Ja dat is wat jij ervan vind, ik wil gewoon graag een Apple. En voorkomen dat ik een miskoop doe door eerst een dure iMac te kopen en er dan achter komen dat zo'n ding helemaal niks voor me is. €35 kan ik trouwens makkelijk missen. En mocht zo'n iMac me totáál niet bevallen, dan zou ik hem misschien gewoon door kunnen verkopen voor iets van €20.
Ach ik neem deze kans gewoon..
Dat snap ik niet. Je wilt een Mac van 1500 euro kopen maar vindt dat te duur om te gokken. Daar kan ik mee inkomen. Je vindt dan 100 euro voor een OSX-testsysteem dan te duur maar kan 35 euro makkelijk missen. Enerzijds heb je geld, anderzijds niet?
In beide gevallen: spaar je motivatie eens op, verzin de dingen die je wilt zien op een Mac en schrijf dat ergens op en ga naar een Apple-dealer voor een goede indruk. Dat kost je niet alleen niets, je krijgt dan ook een Mac-ervaring met een actueel systeem ipv een best outdated systeem.
Ik heb ook mijn eerste gok op OSX gedaan door voor 500 euro een Macmini te kopen (begin 2005). Dat was een G4 1.25 Ghz met 1 Gb geheugen. Ik heb 'm toevallig gisteren nog aangezet en Panter mogen bewonderen en hoewel het lekker vlot draaide en een redelijke indruk gaf, ontbrak er nog best veel tov Snow Leopard. Voor een indruk was en blijft het ding goed. Maar een G3-450 is enkele generaties slomer, dus ik betwijfel of dat enig zicht geeft over hoe een systeem draait, dan is een winkel-optie denk ik beter.
In beide gevallen: spaar je motivatie eens op, verzin de dingen die je wilt zien op een Mac en schrijf dat ergens op en ga naar een Apple-dealer voor een goede indruk. Dat kost je niet alleen niets, je krijgt dan ook een Mac-ervaring met een actueel systeem ipv een best outdated systeem.
Ik heb ook mijn eerste gok op OSX gedaan door voor 500 euro een Macmini te kopen (begin 2005). Dat was een G4 1.25 Ghz met 1 Gb geheugen. Ik heb 'm toevallig gisteren nog aangezet en Panter mogen bewonderen en hoewel het lekker vlot draaide en een redelijke indruk gaf, ontbrak er nog best veel tov Snow Leopard. Voor een indruk was en blijft het ding goed. Maar een G3-450 is enkele generaties slomer, dus ik betwijfel of dat enig zicht geeft over hoe een systeem draait, dan is een winkel-optie denk ik beter.
tipje: koop applecare via ebay. Scheelt je bakken met geld. Zie ook het topic hier op tweakers hierover...Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:31:
Ik ga morgen ebij A-Mac in Eindhoven eindelijk mijn lang gewenste 27-inch iMac kopen...... applecare erbij en wss. meteen een 1 tb Time Capsule, maar dat laatste weet ik nog niet zeker. Ik zie daar nu de meerwaarde nog niet zo vanIk heb nog 2 externe harddisks
Tja, het is gewoon geen representatieve indruk van hoe Apple er tegenwoordig bijstaat. Koop dan liever een G4 mac mini of iMac (nog veel mooier ook!). Die zijn tenminste gewoon normaal te gebruiken nog (wij gebruiken nog een tiental G4 laptops/iMac op de basisschool voor werkstukken en internet gebruik, en dat gaat prima. Zelfs het moderne Garageband 09 en dergelijke werkt nog prima!Brad schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:13:
Ja dat is wat jij ervan vind, ik wil gewoon graag een Apple. En voorkomen dat ik een miskoop doe door eerst een dure iMac te kopen en er dan achter komen dat zo'n ding helemaal niks voor me is. €35 kan ik trouwens makkelijk missen. En mocht zo'n iMac me totáál niet bevallen, dan zou ik hem misschien gewoon door kunnen verkopen voor iets van €20.
In contrast staat de G3 die ik vorig jaar heb opgeknapt. Een 333mhz. Minder snel dan jouw exemplaar, dat is waar. En daar was wel een beetje op te werken. Maar je mist zo veel. Bijvoorbeeld een courante browser. Genoeg snelheid om zonder vertraging te kunnen typen en documenten op te kunnen maken.
Het werkt wel, maar naar moderne standaarden voldoet het absoluut niet meer. Je wordt er alleen maar Apple Depressief van.
Overigens is het misschien een idee om een Hackingtosh te bouwen van je huidige PC? Pakketje Snow Leopard kost 29 euro, de rest is gratis te scoren. Heb je een prima Mac ervaring op bestaande hardware. Ik ben zelf ook helemaal om, en heb een zelfbouw 'Mac' voor even veel geld als een Mac Mini: een i5 750, 4gb RAM en een prima videokaart.
[ Voor 11% gewijzigd door sebastius op 26-05-2010 23:02 ]
Bel de MM zou ik zeggen, maar voor de prijs hoef je doorgaans niet bij de MM te zijn voor Apple spullen en dan zou ik toch eerder naar een wat minder klantonvriendelijke winkel gaan. Gister weer een uur bij Saturn (=zelfde idee als MM) bij de servicebalie mogen vertoeven voor een simpele inruilactie. Drie wachtenden voor me en maar één medewerker. Dat schiet echt zo niet op.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:42:
Weet iemand of onderwijskorting voor docenten op Apple Mac's ook door Mediamarkt gegeven wordt?
Een vriend van mij heeft een iMac sinds december. Nu blijkt de disc drive het niet te doen. Na een telefoongesprek blijkt dat hij 80 euro onderzoekskosten moet gaan betalen. Is dat normaal? De garantie is nog niet voorbij...
Verwijderd
Als het een defect is wat onder de garantie valt, lijkt het me niet normaal dat er onderzoekskosten moeten worden betaald.FerdiV schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:16:
Een vriend van mij heeft een iMac sinds december. Nu blijkt de disc drive het niet te doen. Na een telefoongesprek blijkt dat hij 80 euro onderzoekskosten moet gaan betalen. Is dat normaal? De garantie is nog niet voorbij...
Waar heb je de iMac laten repareren? Normale gang van zaken is dat je naar een repair center moet brengen. Of je laat het via Apple gaan en dan moet je er (minstens) 50 Euro voor hun serviceFerdiV schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:16:
Ligt er totaal aan wat voor bedrijf 'm repareert, en waar je deze koopt natuurlijk.FerdiV schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:16:
Ook kan dit zijn omdat het eigen schuld dikke bult is, ik sta soms echt te kijken wat mensen in die superdrives proppen ..(SD kaarten, 2-3 CDs, mini-cds, muntgeld)
Mocht deze echt ineens defect zijn zonder dat er vreemde dingen in de drive gevonden worden zijn onderzoekskosten belachelijk als het app. nog in de garantie zit.
Als het onder de garantie valt, hoeft hij geen onderzoekskosten te betalen. Als het niet onder de garantie valt wel. Vraag is hier even: wie heeft de garantie verleend? Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met iMacs als je geen AppleCare hebt.
Ik heb hem via de Apple site voor m gekocht (heb veel korting). Er zit geen AppleCare op idd.joepert schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:53:
Als het onder de garantie valt, hoeft hij geen onderzoekskosten te betalen. Als het niet onder de garantie valt wel. Vraag is hier even: wie heeft de garantie verleend? Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met iMacs als je geen AppleCare hebt.
Oke om nog even terug te komen op de iMac G3.
Ik denk dat ik er vanaf zie, want ergens anders ben ik een eMac tegengekomen met 1000mhz, 512mb geheugen en Tiger. En dat voor slechts €35!! (net zo duur dus)
Het enigste probleem is dat de verkoper in Vinkeveen woont, een halfuur rijden hier vandaan.
Dus ik moet even kijken hoe ik dat voor elkaar krijg bij mijn ouders..
Ik denk dat ik er vanaf zie, want ergens anders ben ik een eMac tegengekomen met 1000mhz, 512mb geheugen en Tiger. En dat voor slechts €35!! (net zo duur dus)
Het enigste probleem is dat de verkoper in Vinkeveen woont, een halfuur rijden hier vandaan.
Dus ik moet even kijken hoe ik dat voor elkaar krijg bij mijn ouders..
Ook zonder AppleCare verleent Apple doorgaans 1 jaar fabrieksgarantie. Ook de winkel waar je hem hebt gekocht (webshop) heeft verplichtingen jegens jou als consument. Lees anders deze post die ik eerder in dit topic plaatste nog eens door.FerdiV schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:37:
[...]
Ik heb hem via de Apple site voor m gekocht (heb veel korting). Er zit geen AppleCare op idd.
joepert in "[iMac] Ervaringen & Discussie - Deel 6"
Kort gezegd: zeker als het nog binnen de 6 maanden valt, zal Apple niet zomaar mogen claimen dat het defect door eigen schuld is en daardoor niet onder de garantie valt. Maar ook daarna lijkt mij het in rekening brengen van onderzoekskosten alleen aan de orde als het een defect is dat niet onder de garantie valt (omdat het bijvoorbeeld door val- of stootschade is opgetreden).
Na lang nadenken ga ik waarschijnlijk toch geen Macbook kopen, maar koop ik een iMac 27" en voor mijn studie een Windows laptopje.
Nu heb ik al een beetje gelezen her en der. Maar ik vraag me nu nog steeds af wat de meerwaarde is van de i7 tegenover de i5. Ik las dingen zoals hypertreading, maar het schijnt dat echt nog maar een paar programma's hier gebruik van maken. Hoe zal die situatie over 2-3 jaar zijn? Werkt Photoshop hier dan bijvoorbeeld ook mee?
Ik wil natuurlijk later geen spijt krijgen van de keuze dat ik nu 180 euro bespaar door een i5 te kopen inplaats van een i7.
Dus graag even jullie advies!
Nu heb ik al een beetje gelezen her en der. Maar ik vraag me nu nog steeds af wat de meerwaarde is van de i7 tegenover de i5. Ik las dingen zoals hypertreading, maar het schijnt dat echt nog maar een paar programma's hier gebruik van maken. Hoe zal die situatie over 2-3 jaar zijn? Werkt Photoshop hier dan bijvoorbeeld ook mee?
Ik wil natuurlijk later geen spijt krijgen van de keuze dat ik nu 180 euro bespaar door een i5 te kopen inplaats van een i7.
Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!
Het is een afweging die je moet maken. Als je kijkt op lange termijn is de i7 ongeveer evenveel toekomstproof als de i5. De meest voorkomende mening is dat het de meerwaarde niet waard is voor dat geld.
Heb ook lange tijden nagedacht of ik voor de i5 of i7 ging. Ik ben zelf voor de i5 gegaan, omdat het verschil heel erg klein is. Je merkt er bijna niets van zelfs. Toekomst gericht zal hyperthreading de levensduur/up-to-date duur van de processor niet verlengen. Beter stop je die 180 in je zak, en mocht het nodig zijn kan je extra geheugen in je iMac knallen. (Niet via Apple bestellen, want die zijn nogal duur.) Daar merk je meer van dan die HT i7!Ratjetoe92 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:02:
Na lang nadenken ga ik waarschijnlijk toch geen Macbook kopen, maar koop ik een iMac 27" en voor mijn studie een Windows laptopje.
Verwijderd
Ik heb mijn 27-imac nu 4 dagen in huis...wat een machtig apparaat zeg: kabeltje erin, utp erin en klaar. geen gedonder met ellenlange registraties...heerlijke machine!!
Of je hebt je systeem niet geupdate (1,4GB aan updates, 3 of 4 firmware updates voor diverse apparaten(en de daarbij behorende reboots)) of je bent een fanboy die dat wel zou vermelden als hij een Windows machine zou kopen, maar niet als hij een iMac koopt.Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:27:
Ik heb mijn 27-imac nu 4 dagen in huis...wat een machtig apparaat zeg: kabeltje erin, utp erin en klaar. geen gedonder met ellenlange registraties...heerlijke machine!!
@aramdin,
Dit was mijn ervaring toen ik mijn 27" iMac een kleine maand geleden aansloot. Overal lees je de uitpakken installeren aanzetten en klaar verhalen, maar ik was inderdaad een goede anderhalf uur verder voordat ik up to date was.
[ Voor 21% gewijzigd door TheSiemNL op 31-05-2010 14:30 ]
Ik heb het een en ander al door zitten lezen, alleen ik heb antwoord op mijn vraag nog niet echt kunnen vinden. Ik heb sinds dit weekend een iMac overgekocht van een kennis, maar ik kan de computernaam niet wijzigingen. ik heb mijn beheerdersnaam al aangepast maar iedere keer als ik een defenitieve wijziging wil doorvoeren komt hij toch nog terug met de orspronkelijke computernaam van de voormalige eigenaar. Hoe kan ik dit verwijderen/aanpassen naar mijn gegevens?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Cheers
Cheers
[ Voor 8% gewijzigd door Snorry op 31-05-2010 18:16 ]
There is always a way
Vergeet niet dat updates optioneel zijn, je hoeft natuurlijk niets te updaten. Zelfde geldt voor een Windows bak, je kan Windows Updates net zo makkelijk uitzetten. En weer terug naar iMac ervaring plzjantje.vlaam schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:07:
[...]
Of je hebt je systeem niet geupdate (1,4GB aan updates, 3 of 4 firmware updates voor diverse apparaten(en de daarbij behorende reboots)) of je bent een fanboy die dat wel zou vermelden als hij een Windows machine zou kopen, maar niet als hij een iMac koopt.
Maar om het je helemaal " eigen te maken" is een mooie nieuwe installatie niet beter? Goed voor je kennis die je opdoet en je hebt niets met de " zooi " van een ander te maken. Lekker schoon en snel. Heb je geen installatie DVD van SL dan koop je die gewoon kost iets van 25 euro dus dat kan het niet zijn.Skiddels schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:07:
Ik heb het een en ander al door zitten lezen, alleen ik heb antwoord op mijn vraag nog niet echt kunnen vinden. Ik heb sinds dit weekend een iMac overgekocht van een kennis, maar ik kan de computernaam niet wijzigingen. ik heb mijn beheerdersnaam al aangepast maar iedere keer als ik een defenitieve wijziging wil doorvoeren komt hij toch nog terug met de orspronkelijke computernaam van de voormalige eigenaar. Hoe kan ik dit verwijderen/aanpassen naar mijn gegevens?
Cheers
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Naar mijn weten kan dit niet. Wat wel kan is dat je een nieuw account aanmaakt, die beheerder maakt en daarna dat andere account eraf gooit.Skiddels schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:07:
Cheers
Zelfde probleem met mijn vandaag gearriveerde 27" iMac, zowel met een WRT54G als een AirPort Extreme 802.11g... maar even kijken wat ik doe, kabels ga ik niet trekken en het lijkt er niet op dat het te fixen is.MetaFrame schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 23:52:
Ik heb hier het laatste model 21,5" iMac staan en wat me opvalt en behoorlijk frustreert is dat WIFI niet vooruit te branden is. Met een speedtest op mn Macbook Pro die er naast staat haal ik makkelijk 14Mbit/s en 1 up. Doe ik diezelfde test met mn iMac dan krijg ik niet meer dan 4Mbit/s en 1 up.
Zowel via de Wlan van het modem en mn Linksys WRT54L (tomato)
Iemand enig idee hoe ik dit aangepast krijg? Aangezien ik nog wel eens nieuws groepen gebruik is dit natuurlijk een beetje jammer als ik niet meer dan 500kbs gebruik van mn internet verbinding (20mbit)
WRT54G is de boosdoener, instabiel rot ding.Frietsaus schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:42:
[...]
Zelfde probleem met mijn vandaag gearriveerde 27" iMac, zowel met een WRT54G als een AirPort Extreme 802.11g... maar even kijken wat ik doe, kabels ga ik niet trekken en het lijkt er niet op dat het te fixen is.
Ik had precies het zelfde met dat ding.
Heb nu een Sitecom gekocht en nergens geen last meer van.
Sitecom wireless gigabit router 300N
WL-351.
Airport extreme heb ik dan geen idee van
[ Voor 3% gewijzigd door Dutchzilla op 31-05-2010 23:40 ]
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Voor de geinteresseerden, Fan Control werkt prima op de 27" iMac (heb zelf een i7). Kon de bovenkant nauwelijks aanraken en het kleine beetje extra geluid valt mij niet op tussen mn andere apparatuur 
Link: http://www.derman.com/iMac-Fan-Control
smcFancontrol werkt trouwens ook: http://www.macupdate.com/info.php/id/23049/smcfancontrol
smcFancontrol werkt trouwens ook: http://www.macupdate.com/info.php/id/23049/smcfancontrol
[ Voor 13% gewijzigd door aramdin op 31-05-2010 23:54 ]
Geen probleem hier met mijn WRT54G en mijn iMac 21,5".Dutchzilla schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:39:
[...]
WRT54G is de boosdoener, instabiel rot ding.
WL-351.
Haal zelfde snelheid als mijn Win7 laptop en XP desktop(allemaal rond de 14Mbit via sabnzbd).
En firmware is ook al enige tijd niet geupdate(aantal jaren....
[ Voor 6% gewijzigd door degroot op 01-06-2010 09:42 ]
www.degroot-it.nl
Mja het ligt het echt niet aan de router, ook met mn Airport Extreme doet hij het nog niet voldoende; alsin wisselend.
Bedraad is hoe dan ook de beste optie waar mogelijk.
Bedraad is hoe dan ook de beste optie waar mogelijk.
Montana schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:19:
[...]
Maar om het je helemaal " eigen te maken" is een mooie nieuwe installatie niet beter? Goed voor je kennis die je opdoet en je hebt niets met de " zooi " van een ander te maken. Lekker schoon en snel. Heb je geen installatie DVD van SL dan koop je die gewoon kost iets van 25 euro dus dat kan het niet zijn.
Dit heb ik al gedaan, maar iedere keer als ik echt wat wil veranderen blijft hij de oorspronkelijke gebruiker weergeven of in terminal btwKees Kluskens schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:05:
[...]
Ik vind het verder geen probleem om SL aan te schaffen maar volgens mij werkt dit niet.
Naar mijn weten kan dit niet. Wat wel kan is dat je een nieuw account aanmaakt, die beheerder maakt en daarna dat andere account eraf gooit.
There is always a way
De WRT54G is inderdaad niet super, maar ik heb gemerkt dat wanneer ik de router direct achter de iMac zet dat alles perfect is en als ik de router voor de iMac zet dat de snelheid inzakt. Zorgt die aluminium behuizing voor zoveel signaalverlies? Ik kan me niet voorstellen dat dit normaal is... Apple kan toch niet verwachten dat hun klanten de router achter de iMac plaatsen?Dutchzilla schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:39:
[...]
WRT54G is de boosdoener, instabiel rot ding.
WL-351.
[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 01-06-2010 19:35 ]
Geen idee wat je dan doet met de bovenkant van je iMac, en waarom je die uberhaupt aan wou willen raken, maar mijn i7 iMac blijft gewoon warmpjes hoor. Zodra de boel te warm wordt komen de fans in actie.aramdin schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:53:
Voor de geinteresseerden, Fan Control werkt prima op de 27" iMac (heb zelf een i7). Kon de bovenkant nauwelijks aanraken en het kleine beetje extra geluid valt mij niet op tussen mn andere apparatuur
Het zou zelfs een beetje krom zijn zelf een stukje software te moeten installeren om je computer koel te houden. Je weet zeker dat de sensoren en fans naar behoren werken?
Als ik video ga monteren en renderen schiet de CPU temp omhoog naar een graad of 60, fans gaan dan stilletjes wat harder draaien maar hoor ze dan nog totaal niet. De behuizing wordt wel wat warm, maar niet te heet om niet beet te kunnen pakken
welke temps heb je dan als je niet eens je mac aan kan raken van de warmte? (iStat pro widget) Dan moet er wel iets mis zijn lijkt me
Ik heb precies hetzelfde, na een paar minuten Asassins Creed 2 kan ik de achterkant(/bovenkant) ook bij niet meer aanraken. Ik heb een i5 overigens. De fans draaien bij mij wel sneller dan bij idle, hij geeft aan +/- 900, 1100 en de laatste 900. Als temp geeft ie meteen na het het gamen iets van 75 graden aan via istat.Type-R schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:29:
welke temps heb je dan als je niet eens je mac aan kan raken van de warmte? (iStat pro widget) Dan moet er wel iets mis zijn lijkt me
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Heb even een heel andere vraag. Ik heb net wat full HD films gedownload en nu zie ik zo een horizontale refresh line van beneden naar boven door het beeld lopen bij beweging. Hoe verhelp ik dit? Lijkt wel of hij de refresh rate niet aan kan. Heb de 27 inch i5.
Ik vind het een prettiger idee als mijn hardware wat koeler "loopt", had ik al bij mn pc en heb ik ook bij mn Apple gear. We zijn toch tweakersAppie Heijn schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:20:
[...]
Ik heb precies hetzelfde, na een paar minuten Asassins Creed 2 kan ik de achterkant(/bovenkant) ook bij niet meer aanraken. Ik heb een i5 overigens. De fans draaien bij mij wel sneller dan bij idle, hij geeft aan +/- 900, 1100 en de laatste 900. Als temp geeft ie meteen na het het gamen iets van 75 graden aan via istat.
Ten eerste: jep, aluminium houdt alles tegen, achterin de behuizing zit een gat op de plek van het Apple logo, daar zitten de antennes.Frietsaus schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:35:
[...]
De WRT54G is inderdaad niet super, maar ik heb gemerkt dat wanneer ik de router direct achter de iMac zet dat alles perfect is en als ik de router voor de iMac zet dat de snelheid inzakt. Zorgt die aluminium behuizing voor zoveel signaalverlies? Ik kan me niet voorstellen dat dit normaal is... Apple kan toch niet verwachten dat hun klanten de router achter de iMac plaatsen?
Ten tweede: wat dan? Je hebt liever een router voor je toetsenbord liggen dan ergens weggewerkt!?
Hier stond achterhaalde informatie…
Nou, ik heb m'n router gewoon in de meterkast bij m'n modem hoor en ik denk velen met mij...Digistorm schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:48:
Ten tweede: wat dan? Je hebt liever een router voor je toetsenbord liggen dan ergens weggewerkt!?
Grab shell dude!
Hier dus ook, de router staat in de meterkast en de iMac kan op die manier totaal niet fatsoenlijk op het internet komen. Ik vind dit behoorlijk gaar want m'n 17" en 24" iMacs hadden hier geen last van.
Maar goed, de iMac is teruggegaan naar Apple vanwege een andere reden, misschien dat de volgende er minder last van heeft. Anders moet ik maar een andere oplossing zoeken.
Maar goed, de iMac is teruggegaan naar Apple vanwege een andere reden, misschien dat de volgende er minder last van heeft. Anders moet ik maar een andere oplossing zoeken.
[ Voor 57% gewijzigd door Frietsaus op 03-06-2010 16:18 ]
Ik zit net ff te kijken en mijn iMac 21,5 heeft dus 4 geheugenslots. (2x2 zit er al in) Aangezien ik veel Photoshop/indesign/illustrator (CS5)/Aperture 3 open heb staan, gebruik ik aardig wat geheugen.
Voor ongeveer 100 euro kan ik er 2x2gb bij prikken. Is opzicht toch wel de moeite waard?
Alleen waar bestellen jullie dat meestal?Lees zo her en der in de macbook topics dat men kingston geheugen gebruikt.
Voor ongeveer 100 euro kan ik er 2x2gb bij prikken. Is opzicht toch wel de moeite waard?
Alleen waar bestellen jullie dat meestal?Lees zo her en der in de macbook topics dat men kingston geheugen gebruikt.
Let er dan wel op dat je Mac-compatible geheugen gebruikt.
zoals dit: Linkje via Kingston configurator
zoals dit: Linkje via Kingston configurator
Verwijderd
Hoi, ik heb net een i7 gehaald. Pleuris ding maakt een piepend/schrapend geluid alsof het aan de HD ligt. Geluid is zeeer irritant te noemen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gelukkig niet; ik zou gelijk terug gaan!Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:42:
Hoi, ik heb net een i7 gehaald. Pleuris ding maakt een piepend/schrapend geluid alsof het aan de HD ligt. Geluid is zeeer irritant te noemen. Heeft iemand hier ervaring mee?
TimeMachine?Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:24:
fukomruilen dan maar... waste of time alles weer overgooien...
Verwijderd
Nieuwe gebruiker - weet er nu meer vanaf. Heb inmiddels een nieuwe, werkt 100x fijner =) TimeMachine loopt inmiddels op een NAS.
Welke NAS als ik vragen mag? En heb je nog iets moeten veranderen aan Snow Leopard of de NAS om het werkende te krijgen?Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 01:16:
[...]
Nieuwe gebruiker - weet er nu meer vanaf. Heb inmiddels een nieuwe, werkt 100x fijner =) TimeMachine loopt inmiddels op een NAS.
Verwijderd
Huisgenoot heeft het gedaan, geen id tbh.smeerbartje schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:35:
[...]
Welke NAS als ik vragen mag? En heb je nog iets moeten veranderen aan Snow Leopard of de NAS om het werkende te krijgen?
Verwijderd
Ik heb nu 4 weken mijn I7 imac.
Maar sinds een paar dagen flikkert mijn airport connectie er telkens uit.
Hij ziet geen netwerk niks meer alleen rebooten helpt.
Van de week is een belletje plegen.
Maar sinds een paar dagen flikkert mijn airport connectie er telkens uit.
Hij ziet geen netwerk niks meer alleen rebooten helpt.
Van de week is een belletje plegen.
Iemand enig idee of het mogelijk is vsync op imac in te schakelen? Dat lost het probleem op met horizontale strepen op snelle beelden. Op de Windows computer was dit via de OpenGL in te stellen, maar kan het bij de iMac nergens vinden. Of moet ik dit dan via VLC instellen? Heb daar alle uitvoermodules al geprobeerd, zonder resultaat.
[ Voor 42% gewijzigd door Ant86 op 08-06-2010 18:21 ]
Moet je even met De-interlace optie`s spelen van VLC
Aah super heb het gevonden. Was even zoeken maar het heeft de sync problemen opgelost. Mocht iemand het niet kunnen vinden. Open VLC, Ga naar Voorkeuren, vink dan All aan, dan naar video, dan naar filters, en dan bij video-uitvoermodules deinterlace aanzetten.MetaFrame schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 08:24:
Moet je even met De-interlace optie`s spelen van VLC
Bedankt Metaframe!
Geen probleem, maar je kunt het nog makkelijker doen:
In het boven menu naar Video gaan en dan Deinterlace, je kunt dan deinterlacing on the fly veranderen.
In het boven menu naar Video gaan en dan Deinterlace, je kunt dan deinterlacing on the fly veranderen.
damm vervelen , mijn net nieuw 2 maanden oud C2D iMac 27 start nu ineens niet meer op . Ik heb nog die avond ervoor gewoon netjes mee gewerkt en nu blijf ie hangen bij het witte rondje
Zelf heb ik van alles geprobeerd zoals stroom eraf halen en alle apparatuur etc. maar het heeft niet veel nut , heeft iemand nog wat tips? Of zou ik hem gewoon terug brengen naar Xando in Zwolle waar ik hem gekocht hebt. Deze wou ik zowieso al een keertje terug brengen ivm Gele waas (ja nog steeds
) maar juist niet op dit moment omdat ik voor school iMovie nodig hebt etc.
Stel ik breng hem terug , gaan ze dan bij reparatie mijn bestanden wipen? Want ik heb alleen de backup van vorig week omdat ik deze in hebt gesteld dat de imac elke maandag timemachine moet back-uppen moet maken maar nu was ie zondag overleden
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zelf heb ik van alles geprobeerd zoals stroom eraf halen en alle apparatuur etc. maar het heeft niet veel nut , heeft iemand nog wat tips? Of zou ik hem gewoon terug brengen naar Xando in Zwolle waar ik hem gekocht hebt. Deze wou ik zowieso al een keertje terug brengen ivm Gele waas (ja nog steeds
Stel ik breng hem terug , gaan ze dan bij reparatie mijn bestanden wipen? Want ik heb alleen de backup van vorig week omdat ik deze in hebt gesteld dat de imac elke maandag timemachine moet back-uppen moet maken maar nu was ie zondag overleden
Radical Birds
Ik had bij de bestelling van mijn iMac een ander factuuradres gekozen dan afleveradres. Bij het factuuradres is nooit een factuur terecht gekomen. Kan ik deze alsnog krijgen als ik Apple contacteer?
Heb hetzelfde gedaan en na 4 weken nog geen factuur gehad. Misschien toch idd even contact opnemen. heb alleen via de e-mail factuur gehad.Armada. schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:43:
Ik had bij de bestelling van mijn iMac een ander factuuradres gekozen dan afleveradres. Bij het factuuradres is nooit een factuur terecht gekomen. Kan ik deze alsnog krijgen als ik Apple contacteer?
Beste mensen,
Even een snelle/korte vraag m.b.t. aankoop van een nieuwe iMac 21.5". Ik zie dat er twee versies zijn, een met een Nvidia GPU en een met een ATI Radeon GPU. Maar ik weet niet welke ik nu moet nemen.
Het overgrote deel van het gebruik bestaat uit werken met Illustrator/Freehand(ondanks dat het oud is, nog een heerlijk programma) af en toe wat Photoshop bewerkingen en verder standaard werk zoals emails/tekstverwerken e.d.
Voor gamen zal ik hem niet tot nauwelijks gebruiken daar heb ik nog een Windows bak voor met een verouderde 7600GT erin en daarbij speel ik ook geen zware games op het graphics vlak.
Voor zover ik weet is een goede GPU alleen van belang voor gamen en heb je juist voor programma's zoals Illustrator meer RAM nodig.
Nog een andere vraag; hoe is het gesteld met het geluid van de fan(s)?
Zowel bij idle als bij belasting. Bij veelvuldig gebruik (toch wel elke dag van de week een halve dag) gaat dat snel irriteren. Helaas was dit lastig te horen in een lawaaige Apple store.
Even een snelle/korte vraag m.b.t. aankoop van een nieuwe iMac 21.5". Ik zie dat er twee versies zijn, een met een Nvidia GPU en een met een ATI Radeon GPU. Maar ik weet niet welke ik nu moet nemen.
Het overgrote deel van het gebruik bestaat uit werken met Illustrator/Freehand(ondanks dat het oud is, nog een heerlijk programma) af en toe wat Photoshop bewerkingen en verder standaard werk zoals emails/tekstverwerken e.d.
Voor gamen zal ik hem niet tot nauwelijks gebruiken daar heb ik nog een Windows bak voor met een verouderde 7600GT erin en daarbij speel ik ook geen zware games op het graphics vlak.
Voor zover ik weet is een goede GPU alleen van belang voor gamen en heb je juist voor programma's zoals Illustrator meer RAM nodig.
Zowel bij idle als bij belasting. Bij veelvuldig gebruik (toch wel elke dag van de week een halve dag) gaat dat snel irriteren. Helaas was dit lastig te horen in een lawaaige Apple store.
@Beanie, ik sta voor dezelfde keus en denk toch dat ik naar de versie ga met de gescheiden videokaart, al is het alleen maar dat ik die eventueel in de toekomst misschien zou kunnen upgraden. (als ik daar dan behoefte aan heb). Ik twijfel trouwens wel of ik hem nu moet gaan kopen, of toch wachten tot na de zomer, altijd moeilijk met electronica.
De fans zijn niet tot nauwelijks aanwezig qua geluid. Alleen in warme ruimtjes hoor je het geluid wat qua hardheid net een laptop evenaart. Dus daar zul je (vooral als je een windows bak gewend bent) helemaal geen last van hebben !Beanie schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:58:
Beste mensen,
gewoon nee.
Ik ben er sinds zojuist achter gekomen dat mijn iMac 27" 'ontwaaks' uit z'n sleep status door mobiel telefoonverkeer. Erg irritant
. Als m'n telefoon mijn mail checkt, dan gaat de iMac plotseling aan. Ben bang dat ik hier niets aan kan doen, toch?
Welk type telefoon, en op welke manier wil deze verbinding maken met je Mac?, Wifi / Bluetooth / of via usb etc. Weet je dat dan zou je er ook wat aan kunnen doen lijkt me.smeerbartje schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:17:
Ik ben er sinds zojuist achter gekomen dat mijn iMac 27" 'ontwaaks' uit z'n sleep status door mobiel telefoonverkeer. Erg irritant. Als m'n telefoon mijn mail checkt, dan gaat de iMac plotseling aan. Ben bang dat ik hier niets aan kan doen, toch?
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Hoe zit het bij jullie i5/i7 iMacs met de fans? Want ik merk op sommige momenten dat de cpu fan op ~1500 rpm draait en dat geeft best een hinderlijk geluid, terwijl er totaal geen cpu belasting is op dat moment. Ook merk ik dat het ontzettend lang duurt voordat de computer weer stil is nadat ik bijv. een spel heb gespeeld. Mijn vorige iMacs waren binnen 5 min weer doodstil, maar bij deze duurt het ruim een kwartier tot 20 minuten voor de cpu fan weer merkbaar langzamer gaat draaien, meer mensen hier last van? SMC heb ik al gereset, dat maakt geen verschil.
Maandag zal ik het ook even voorleggen aan de technische helpdesk van Apple, ik zit nog binnen de 14 dagen omruilperiode (heb hem 5 dagen) dus als het een defect is, is niet zo erg verder.
Maandag zal ik het ook even voorleggen aan de technische helpdesk van Apple, ik zit nog binnen de 14 dagen omruilperiode (heb hem 5 dagen) dus als het een defect is, is niet zo erg verder.
Staat BT op je telefoon aan?smeerbartje schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:17:
Ik ben er sinds zojuist achter gekomen dat mijn iMac 27" 'ontwaaks' uit z'n sleep status door mobiel telefoonverkeer. Erg irritant. Als m'n telefoon mijn mail checkt, dan gaat de iMac plotseling aan. Ben bang dat ik hier niets aan kan doen, toch?
Dit topic is gesloten.