Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
SanderPS3 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:47:
[...]

De fans zijn niet tot nauwelijks aanwezig qua geluid. Alleen in warme ruimtjes hoor je het geluid wat qua hardheid net een laptop evenaart. Dus daar zul je (vooral als je een windows bak gewend bent) helemaal geen last van hebben !
Vandaag even bij een andere zaak langs geweest, had een iMac (oude 24" versie?) staan in een stille ruimte. Hij was compleet stil, werkelijk genieten, zelfs bij kleine werkzaamheden geen enkel geluid. Dus dat zit wel goed.

Zit ik alleen nog even met de kwestie of de Nvidia 9400M afdoende is. Zelf denk ik al van wel, immers zijn bewerkingen in PS en Illustrator niet afhankelijk van een GPU maar van RAM. Maar toch hoor ik daar nog graag wat meningen over om de doorslag te geven. :P

PS: Kwam er vandaag achter dat er maximaal 16GB RAM in kan :o 16x meer dan wat ik nu een windows bak heb. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Beanie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:16:
[...]

Vandaag even bij een andere zaak langs geweest, had een iMac (oude 24" versie?) staan in een stille ruimte. Hij was compleet stil, werkelijk genieten, zelfs bij kleine werkzaamheden geen enkel geluid. Dus dat zit wel goed.

Zit ik alleen nog even met de kwestie of de Nvidia 9400M afdoende is. Zelf denk ik al van wel, immers zijn bewerkingen in PS en Illustrator niet afhankelijk van een GPU maar van RAM. Maar toch hoor ik daar nog graag wat meningen over om de doorslag te geven. :P

PS: Kwam er vandaag achter dat er maximaal 16GB RAM in kan :o 16x meer dan wat ik nu een windows bak heb. :X
9400M zal voldoende zijn voor illustrator en PS werk.. MAAR, PS neemt sinds CS4 wel degelijk gebruik van je videokaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04
SyS_ErroR schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:06:
[...]

Staat BT op je telefoon aan? ;)
Nee, staat uit. Maar het is ook niet dat de telefoon met de iMac een verbinding wil maken; het is gewoon interferentie van het belsignaal waardoor de apple waarschijnlijk denk dat iemand op het toetsenbord heeft geramd ofzo... het gaat om een T-mobile G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duffet1
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 10:45
Ik volg deze thread al een tijdje.. Erg fijn dat iedereen zijn/haar ervaringen post. Ik sta op het punt om een imac c2d 27" aan te schaffen, echter het missen van een HDMI aansluiting stoort me. Zeker bij een machine van €1500.. Ik kijk veel films via de PC, dus vind HDMI toch wel een welkome aansluiting.

Weet iemand wanneer er een nieuwe iMac uitkomt? De laatste is van oktober 2009.. Zou er rond oktober weer een update komen, of kan dat nog veel langer duren? Dan denk ik namelijk dat ik er toch nu al ene aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

HDMI zal er wel niet snel in komen, maar je kunt toch ook gewoon een mini-displayport > HDMI kabel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
duffet1 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:31:
Ik volg deze thread al een tijdje.. Erg fijn dat iedereen zijn/haar ervaringen post. Ik sta op het punt om een imac c2d 27" aan te schaffen, echter het missen van een HDMI aansluiting stoort me. Zeker bij een machine van €1500.. Ik kijk veel films via de PC, dus vind HDMI toch wel een welkome aansluiting.

Weet iemand wanneer er een nieuwe iMac uitkomt? De laatste is van oktober 2009.. Zou er rond oktober weer een update komen, of kan dat nog veel langer duren? Dan denk ik namelijk dat ik er toch nu al ene aanschaf.
Macrumors zegt dat het gezien de tijd dat de huidige generatie er is, het waarschijnlijk is dat er binnenkort een update komt. Maar dat zeggen ze ook al een tijdje voor een aantal andere macs. Ik denk dat je hem het beste kunt kopen als je hem echt nodig hebt, want een miskoop zul je zeker niet doen, maar als je kan wachten, zou ik dat zeker doen.

offtopic:
@Xekdekisi: Je hebt gelijk, even beter geformuleerd :+

[ Voor 8% gewijzigd door Lawree op 14-06-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Denk niet dat HDMI er op korte termijn gaat inkomen, Apple drukt (mini)displayport er gewoon doorheen...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duffet1
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 10:45
CM5 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:50:
HDMI zal er wel niet snel in komen, maar je kunt toch ook gewoon een mini-displayport > HDMI kabel gebruiken?
Ik weet dat er een mini-display naar DVI bestaat en DVI naar HDMI, maar omdat DVI geen geluid doorgeeft is dit dus voor mij geen oplossing... Al hoor ik ook weer geluiden dat DVI bij MAC wel geluid door zou geven..

Bedankt voor jullie reply's, ik denk dat ik wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
Xental schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:50:
[...]

Macrumors zegt dat een update eraan zit te komen. Maar dat zeggen ze ook al een tijdje voor een aantal andere macs. Ik denk dat je hem het beste kunt kopen als je hem echt nodig hebt, want een miskoop zul je zeker niet doen, maar als je kan wachten, zou ik dat zeker doen.
Mac rumors zegt helemaal niet dat er een update aan zit te komen.
Mac rumors zegt dat volgens de gemiddelde tijd die er tussen twee releases zit er nu ongeveer een iMac aan zou kunnen komen. Als je echter naar de balkjes kijkt zie je dat er ook releases zijn waar de nieuwe iMac veel langer op zich heeft laten wachten.

Ik denk eigenlijk ook dat er eerst Mac Pro's en/of cinema displays komen voordat de iMac geupdate word. Het is namelijk ook niet zo dat deze release een vliegende start had o.i.d. het zou dus makkelijk kunnen dat de release wat langer op zich laat wachten dan precies het gemiddelde.

(Mac Pro is meer dan 200 dagen overdue terwijl de iMac's nog niet eens over de tijd heen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Hard disk S.M.A.R.T status geeft aan dat hij "failing" is ... kwam er achter via de Tech Tool Deluxe. Aangezien hij nog niet overleden is wacht ik denk ik maar rustig af - TimeMachine draait en de Mac doet het prima dus op zich geen haast. Iemand enig idee hoe lang ik mijn Mac kwijt ben voor reparatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

Ik het enkele weken geleden gehad met mijn iMac i5, en niet veel later gaf hij de geest. Kijk er dus niet van op als hij bij die ene reboot niet meer opstart. Duurde bij mij technisch gezien een week na inleveren

[ Voor 63% gewijzigd door Type-R op 14-06-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
ik kom deze site tegen.......
http://www.apple.dou-shi.nl/pagina8.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:36
If it sounds to be good to be true....

Iemand enig idee hoe dit kan, Apple is nooit zo van de korting?
Ik wil komende maand precies zo'n iMac kopen namelijk :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Xcalibur schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:33:
Iemand enig idee hoe dit kan, Apple is nooit zo van de korting?
Ik wil komende maand precies zo'n iMac kopen namelijk :)
Lijkt me totaal onbetrouwbaar, simpel :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:10
duffet1 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:35:
[...]

Ik weet dat er een mini-display naar DVI bestaat en DVI naar HDMI, maar omdat DVI geen geluid doorgeeft is dit dus voor mij geen oplossing... Al hoor ik ook weer geluiden dat DVI bij MAC wel geluid door zou geven..

Bedankt voor jullie reply's, ik denk dat ik wacht.
Ik dacht hier ergens te lezen te hebben gelezen dat dit kabeltje dus wel zowel audio als beeld overgepompt krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Exirion schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:37:
[...]

Lijkt me totaal onbetrouwbaar, simpel :)
Lijkt mij ook.... maar toch ;)
Ik heb inmiddels een naam en adres erbij gevonden....

Inmiddels een mailtje verstuurd met de vraag om opheldering :)

[ Voor 11% gewijzigd door Xcalibur op 14-06-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ben benieuwd, voelt als een scam :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Jup.... maar dan doe je het toch niet achter de site van je sportschool, met KvK nummer erbij enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Xcalibur schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:02:
Jup.... maar dan doe je het toch niet achter de site van je sportschool, met KvK nummer erbij enzo?
Sommige mensen zijn niet zo snugger...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
En al een reactie:
Wij zijn een opleidingscentrum in de sport, binnen ons bedrijf hebben wij een hele grote order geplaatst bij Apple Nederland, hierbij hebben wij gebruik kunnen maken van een week korting die wel tot 40% onder van de winkelwaarde ligt.

Wij zijn elke dag van 13:30 tot 23:00 uur open.
Via onze mail kunt u een van de Apple producten bestellen.
Wat denken we hier van?
Weet iemand of dat inderdaad zo werkt bij Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Een lulverhaal. Als je als bedrijf voor vele duizenden euro's teveel hebt besteld, dan kun je op z'n minst praten over retour sturen van het overschot. Voor consumenten is het immers ook geen probleem om spullen retour te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JERONY
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Als je in de buurt woont, ga er langs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Mja, ze zitten in Bussum dus dat is nogal uit de buurt :P
Ik had nog gevraagd hoe je kunt betalen:
Na u bij ons een bestelling heeft geplaatst zal per mail een Factuur (inclusief btw bon) naar u worden opgestuurd die u kunt voldoen via een bankoverschrijving.
Vooraf dus, en die kun je niet terug laten storten.

Wat hun verhaal betreft: ik zou me voor kunnen stellen dat je teveel bestelt zodat je juist de korting krijgt, en het overschot met minder korting verkoopt. Dan wordt je er wel wijzer van natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Op internet hanteer ik de regel: "If it sounds to good to be true, it probably is"

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:47
Sorry hoor maar 40% korting bij apple? Never nooit..... If it's too good to be true it probably is. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Ik weet niet wat er gaande is bij Apple, maar in hun store kan je op het moment niets doen op het gebied imac.

http://store.apple.com/us...X&cp=BUYNOW-MACBOOK-INDEX
zodra je op select klik bij een imac naar keuze krijg je een fout melding. Dit is overal, zowel NL als COM.

zijn ze met een update bezig?? :D

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dat zal dan een bug zijn. Immers is de iMac-serie nog vers. Ja, we willen graag krachtigere gpu's maar in de ogen van Apple zijn gamers niet de doelgroep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:01
Toch is het vreemd. Er is net een nieuwe Mac Mini in de store gezet en nu deze foutmelding. Zou duiden op nieuwe specs voor de iMac. Zou voor mij hard balen zijn, er komt zometeen namelijk een UPS meneer aan de deur met mijn iMac i5...

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Indeed vreemd... maargoed, ik ben blij met m'n 27" imacje van een paar weken oud. Dat zal ook wel zo zijn als er nu een nieuw type op de markt komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Geweldig om te zien trouwens die nieuwe Mac Mini :) Ik vind 'm wel erg duur geworden, dus je bent eigenlijk gek als je zo'n ding koopt ipv een iMac. De iMac is veel meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Ik krijg nu een "We are busy updating the store" melding als ik een iMac kies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

i9 ? (grapje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zou apple niet gewoon de store aan het update zijn i.v.m. de nieuwe Mac Mini?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:01
Ik denk het ook. Volgens mij is de Apple Store gewoon een beetje kapot en zijn ze nu proberen hem weer te repareren.

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:51

Jrz

––––––––––––

aramdin schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:51:
Denk niet dat HDMI er op korte termijn gaat inkomen, Apple drukt (mini)displayport er gewoon doorheen...
hdmi zit er gewoon in hoor..
http://www.apple.com/nl/macmini/

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Maar het ging over de iMac; daar zal wel geen hdmi poort op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hij doet het weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 00:51

Jrz

––––––––––––

smeerbartje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:59:
[...]

Maar het ging over de iMac; daar zal wel geen hdmi poort op komen.
woops :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
  • Laatst online: 13-09 10:43
Ik heb net een aanbieding gekregen van een oom van mij voor deze mac:

iMac 24 inch
Intel Core 2 duo 2,66 GHz
4GB RAM
640 GB Harddisk

Voor een luttele 700 euro, er zit ook nog is apple care bij voor 3 jaar. Wat zeggen jullie: Doen?

offtopic:
Ik weet niet zeker of ik deze vraag hier mag stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

VaioVip schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:11:

iMac 24 inch
4GB RAM
640 GB Harddisk

Voor een luttele 700 euro, er zit ook nog is apple care bij voor 3 jaar. Wat zeggen jullie: Doen?

offtopic:
Nee niet doen, laat hem anders ff met mij bellen ;)

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:43

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

iMac 24 inch
4GB RAM
640 GB Harddisk

offtopic:
Lijkt mij wel, doen. Wil je later toch iets groter etc. dan ben je deze ook zo weer kwijt.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Waarom doet hij 'm weg voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
No brainer: doen. Prima machine voor een prikkie.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24

iMac 24 inch
4GB RAM
640 GB Harddisk

offtopic:
Gewoon doen, doet niet onder voor het basis 27" model (qua specs). En inderdaad mocht je toch straks groter willen raak je deze met winst wel kwijt :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een vraagje...ik heb een USB-hub gevonden die ik wil gebruiken op mijn nieuwe iMac 27".
Ik wil m onder mn tafel monteren. Iemand ervaring met onderstaande hub? Lijkt me erg makkelijk: schroef ik onder mn tafelblad en hoppa.
Geend raden over mn bureu, maar er lekker onder, waar geen mens tegenaan kijkt. Weet alleen niet of t gaat werken op mac (zou niet weten waarom niet)
Keuze tussen 4-poort, 7-poorts en 7-poorts met cardreaders

Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/9000_9999/9700/9720/9724/972434_LB_00_FB.EPS.jpg

Of met kaartlezer erbij:

Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/4000_4999/4100/4100/4105/410597_LB_01_FB.EPS.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/4000_4999/4100/4100/4105/410597_AB_01_FB.EPS.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:55
Zou gewoon moeten werken, je moet alleen even kijken of deze hub een externe voeding erbij heeft. De USB poorten kunnen namelijk niet teveel apparaten tegelijk genoeg power geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hub hééft inderdaad een voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
smeerbartje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:00:
Waarom doet hij 'm weg voor deze prijs?
Hij heeft zelf de 27inch versie gekocht. Is een beetje rijke suikeroom :P Alleen vraagt die nu opeens 800 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

VaioVip schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:42:
Hij heeft zelf de 27inch versie gekocht. Is een beetje rijke suikeroom :P Alleen vraagt die nu opeens 800 :/
Hij leest hier zeker mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
Nah hij is 88, en niet zo heel erg goed met computers.. Maarja, hij wil graag ze geld nog uitgeven denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ik kan een 21.5[standaard] + AppleCare en 4 gig extra geheugen voor 1269 bij maccity

niet gek toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Lijkt me inderdaad een goede deal.
VaioVip schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:42:
[...]

Voor iets meer zie ik in de V&A > V&A aangeboden: Apple iMac 24" 2.80GHz (begin 2008)

[ Voor 4% gewijzigd door aramdin op 16-06-2010 15:02 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:00:
FF een vraagje...ik heb een USB-hub gevonden die ik wil gebruiken op mijn nieuwe iMac 27".
....
Welke hub? Wil hem ook :). Pak ik hem zelf wel in in hout oid, zodat hij in mijn bureau geintegreerd zit ;p.

Edit: Gevonden :)
Linken is helaas niet mogelijk, maar zoek even op conrad.com op USB hub.

[ Voor 74% gewijzigd door iMick op 16-06-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de iMac 27" Core i7 besteld samen met een toetsenbord met numpad en de Apple Remote aangezien ik toch al veel geld uitgeef, dan doe ik het gelijk goed!

Dure aankoop maar na de aankoop van de 999 MacBook was ik verkocht. De Mac OS is geweldig (de MacBook was mijn eerste Mac ervaring).

Heb goed nagedacht voordat ik het ging kopen want ik speel ook graag games, maar de enige game die ik eigenlijk nog speel op de PC is World of Warcraft, en daar is ook een Mac versie van. StarCraft en Diablo3 wil ik ook spelen maar daar komt ook een Mac versie van en Steam heeft ook al een Mac versie dus de stap naar de Mac was opeens niet meer zo groot.

Laten we ook het feit niet vergeten dat games nu vooral op de consoles komen en de keuze om bij Windows te blijven is zowat nihil. Mocht ik nog echt Windows nodig hebben dan is er altijd nog bootcamp.

Anyway, ik heb een goede werkgever met een shitload aan secundaire arbeidsvoorwaarden dus ik heb het zo geregeld dat hun bestellen en betalen en dat ze dan de komende 6 maanden 333 euro inhouden.

Ben erg benieuwd. Zou ergens volgende week woensdag moeten komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:43:
Mocht ik nog echt Windows nodig hebben dan is er altijd nog bootcamp.
Voor games zou ik het niet aanraden, maar onderschat ook VMWare Fusion niet. Ik draai DOS/MINIX/Linux/Windows in VMWare en heb inmiddels m'n Linux en Windows partities gewist omdat alles wat ik doe prima onder VMWare werkt. Scheelt weer reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de vmware tip. Heb momenteel parallels desktops op me MacBook en dat werkt ook erg fijn, maar zal vmware fusion ook eens proberen.

Op de officiële site gooien ze wel met erg aantrekkelijke termen zoals gamen op de virtual machine met goede performance. Lijkt mij sterk, maar zou wel stoer zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:24:
Op de officiële site gooien ze wel met erg aantrekkelijke termen zoals gamen op de virtual machine met goede performance. Lijkt mij sterk, maar zou wel stoer zijn. :)
Er is bij de laatste versies van VMWare veel verbeterd. De Aero desktop in Windows 7 draait prima en ik heb voor de gein Prince of Persia Sands of Time (ok, spel uit 2004 ofzo) eens gedraaid en dat ging beter van verwacht. Persoonlijk hecht ik er weinig waarde aan omdat ik een PS3 voor gaming heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik vind Parallels v5 een beetje tegenvallen op mn iMac 27 i7 + 8GB RAM, vaak genoeg merk ik dat mn image (WinXP en ook Win7 64 bits) niet lijkt te reageren. Ik ga VMware Fusion zeker ook nog een kans geven, had gedacht dat eigen Apple spul 100% prima zou draaien.

[Edit]
Wist niet dat Parallels niet van Apple was :F

[ Voor 11% gewijzigd door aramdin op 20-06-2010 13:37 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

parallells is niet van apple btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er zijn niet veel reviews die VWware 3.0 afkraken, paralells 5.0 daarentegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Het scherm van m'n iMac 27 inch i5 begint wat smerig te worden (vingerafdrukken, etc). Hoe maken jullie de glasplaat voor het scherm schoon?

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Met dat doekje wat bij je toetsenbord zat :). Dus in die witte "doos". Dat zwarte doekje is daar perfect voor gemaakt. Lekker zacht en je poetst alles er zo af.
offtopic:
Hoewel ik me afvraag hoe je aan vingerafdrukken er op komt ;p, het is geen touch screen he ;p
Of als je even bijv. een USB stick erin wilt doen dat je hem "verkeerd" vastpakt. Heb ik namelijk ook nog vaak met mijn 27 inch i5 ;p.

[ Voor 44% gewijzigd door iMick op 18-06-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Microvezel doekje + wat water, werkt prima :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:58

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Wat een domper weer. Kreeg ik mijn imac 27 inch net terug van Xando Zwolle voor reparatie gele waas en plotseling niet meer opstarten (white screen of death 8)7 ) . Ga ik er vanuit dat alles is gerepareerd... nou bij aansluiting word ik al misselijk om naar te staren , ten eerste start ie nog niet op 8)7 en tweede ik kan nu met twee handen de dode pixel op het nieuwe scherm tellen

De imac heb ik eind april gekocht in de winkel Xando Zwolle en had al gele waas geconstateerd maar ik had die tijd met spoed een computer nodig voor school dus maar even gewacht , uiteindelijk heb ik maar een weekje plezier mee gehad en nu moet ik weer die kreng terug naar de winkel brengen

Is de imac zo gevoelig voor defecten ofzo? Daarbij leg ik niet eens nadruk op de gele waas maar naar de White Screen of Death of lig het gewoon aan deze imac die ik heb..

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Delerium schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:13:
Er zijn niet veel reviews die VWware 3.0 afkraken, paralells 5.0 daarentegen....
Gisteren Vmware Fusion op mn Macbook Pro (C2D 2.4ghz, 4GB RAM) geinstalleerd en getest met Win7 Pro x64. Dat liep nog een stuk vloeiender dan op mn iMac i7 met 8GB RAM met Parallels.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

aramdin schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:38:
[...]

Gisteren Vmware Fusion op mn Macbook Pro (C2D 2.4ghz, 4GB RAM) geinstalleerd en getest met Win7 Pro x64. Dat liep nog een stuk vloeiender dan op mn iMac i7 met 8GB RAM met Parallels.
Even voor het begrijpen:

Draai je dan zowel OSX en Windows7 tegelijk en switch je gewoon heen en weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Hoe kan ik mijn 2e scherm (VGA) aansluiten op mijn iMac? Dat kan toch met een Mini Displayport to DVI kabel? (met dan een converter van VGA naar DVI). Mijn monitor heeft ook wel een DVI ingang, maar dan zou ik ook een DVI kabel moeten kopen. En daar heb ik geen zin in.

Waarom dan geen VGA to Mini Display port? Nou omdat ik hem later nog wil gebruiken en misschien bij een nieuwe monitor wel alleen een DVI aansluiting zit.

Weet iemand ook of ik dan mijn PC met VGA ook op dat scherm kan aansluiten als ik geen extern scherm gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
RoyK schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:54:
[...]

Even voor het begrijpen:

Draai je dan zowel OSX en Windows7 tegelijk en switch je gewoon heen en weer?
Klopt, met Bootcamp boot je of in Windows/ander OS of in OSX. Met Parallels/Vmware draai je een ander OS virtueel binnen OSX.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
heb de 21.5 besteld met care met korting via slim.nl
ook een apple itouch waarvan ik als het goed is het geld terug krijg ivb met een aktie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

r5d schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:38:
Het scherm van m'n iMac 27 inch i5 begint wat smerig te worden (vingerafdrukken, etc). Hoe maken jullie de glasplaat voor het scherm schoon?
Gewoon alcohol of wat spiritus :) Ik maak m'n schermen (ook LCD's) al heel wat jaren daarmee schoon en vette vlekken vliegen eraf zonder dat het agressief is voor je apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

aramdin schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:11:
[...]

Klopt, met Bootcamp boot je of in Windows/ander OS of in OSX. Met Parallels/Vmware draai je een ander OS virtueel binnen OSX.
Ervaar je dan wel een lag of iets dergelijks? Of voelt het dan net zo snel aan als dat je ze zelfstandig opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:19:
Ervaar je dan wel een lag of iets dergelijks? Of voelt het dan net zo snel aan als dat je ze zelfstandig opstart?
Het is natuurlijk nooit helemaal even snel, maar als je redelijk wat geheugen en eventueel meer dan 1 CPU core toewijst aan de virtual machine, dan voelt het heel vlot aan. Voorwaarde is wel dat je een image laat aanmaken die meteen de groote van je virtuele harddisk heeft. Als je 'm op dynamisch laat staan dan is harddisk access relatief traag omdat ie meegroeit met wat er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Sluit me aan bij bovenstaande. Heb zelf 4 cores en max 2GB RAM toegewezen, doe er zelf niet veel op (alleen wat werkgerelateerde dingen), dus 2 cores was ook prima geweest.

Nog een probleem met Voip, maar daar zal ik een apart draadje voor openen

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ik kan 2 reepjes van 1 gig voor de imac vrij goedkoop kopen, kan ik die zonder problemen er bij plaatsen?
of is een extra 4 gig beter?
die 2 x 1 gig kosten nog geen 20 euro voor de set.

[ Voor 3% gewijzigd door angelico66 op 22-06-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Wat heb je er nu inzitten, volgens mij kan je het beste in setjes van gelijken upgraden voor beste performance (Dual Channel verhaal etc), als ik het goed heb

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Ik heb een 21,5 besteld met 4 gig.

ok dan, moet dus 4 gig er bij kopen.

iemand enig idee voor een nice price?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Heb je nu te weinig geheugen dan? Vind je je iMac traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
nee maar ik wil gewoon gelijk met 8 gig beginnen, ben ik verlopig klaar.
bij de apple shop vond ik de extra geheugen te duur.
heb hem trouwens rond 13.00 vandaag besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Relaxt.... ga je geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Zorg er ook voor dat je weet dat het compatible is, anders win je er nog niets mee :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
denk het ook niet.
mijn eerste mac! :9

ben benieuwd naar die ipod touch.
alleen jammer dat ik er net achter kom dat die applecare een stuk goedkoper is op ebay |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
hmm dat geheugen is dus niet zo goedkoop.
ik wacht dan wel even.
wil graag werken met HD content, dus ben bang dat ik wel wat meer dan 4 gig nodig heb.
aramdin schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:02:
Zorg er ook voor dat je weet dat het compatible is, anders win je er nog niets mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Hier met vier gig RAM geen probleem met HD content (Macbook Pro 2,26 Ghz). Ik weet niet wat voor projecten je wil gaan bewerken maar over het algemeen heb je aan vier gig ram zeker wel voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Hier ook 4Gig meer dan genoeg voor HD bewerken, heb nog geen een keer de behoefte gehad voor meer geheugen in mn MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is ook niet zo dat je de complete video's in RAM laadt om ze te bewerken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ik verwacht ze elk moment, ga de eerste dagen er mee spelen zodat ik aan de os gewend raak.
ik gooi mijn externe HD er aan en probeer 1 van mijn HD films af te spelen.

ben heel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
iemand een tip waar ik een beschermhoes voor mijn imac vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

angelico66 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:06:
iemand een tip waar ik een beschermhoes voor mijn imac vandaan kan halen?
Ben je zo bang dat er stofjes of vlekjes op komen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
wil hem gewoon goed beschermen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

angelico66 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:34:
Ik heb een 21,5 besteld met 4 gig.

ok dan, moet dus 4 gig er bij kopen.

iemand enig idee voor een nice price?
Hier heb ik mijn extra 4GB vandaan... En ja, met het extra RAM werkt de iMac toch een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Joh, je gaat toch niet voetballen of tennissen in je kamer? :P Zo'n ding kan wel wat hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
hehe gebruik die hoes wel waar hij in gekomen is >:)

mag hem toch wel stofvrij houden :)

trouwens wel even wennen hoor aan die mac os.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
bozzo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:53:
[...]

Hier heb ik mijn extra 4GB vandaan... En ja, met het extra RAM werkt de iMac toch een stuk fijner.
Thanks man 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Exirion schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:59:
[...]

Joh, je gaat toch niet voetballen of tennissen in je kamer? :P Zo'n ding kan wel wat hebben hoor.
Dat idee had ik ook al haha. Tegen stof vechten is dweilen met de kraan open ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ok i get it

ik ben nou eenmaal zeer zuinig op mijn spullen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik ook maar je kan overdrijven ;) Bevalt de iMac (en OSX) wel (kan me haast niet voorstellen van niet)?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ja hij bevalt wel.
moet nog wel veel leren.

overdrijven vind ik niet, is alleen maar een hoes voor mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben sinds kort overgestapt op de iMac en kan toch niet echt zeggen dat ik 100 procent tevreden
ben. Tuurlijk, de hardware is prachtig, maar de volgende dingen vind ik niet zo prettig:

1. Er zit geen 'Delete' toets op het toetsenbord. De Delete-toets functionaliteit bereik je door een
toetsencombinatie 'Fn + Backspace" toets in te drukken. Erg hinderlijk als je de Delete toets vaak
gebruikt zoals ik (bijv. bij het deleten van mail, directories, files, etc).
Een mogelijke oplossing is het bestellen van een apple keyboard met numeriek gedeelte want daar
zit de Delete toets wel op. Helaas is dit toetsenbord niet Wireless.

2. De Finder heeft geen 'Cut & Paste' functionaliteit. Ctrl-X, Ctrl-V is iets wat ik zeer veel gebruik.
Een oplossing is een third party applicatie zoals Pathfinder gebruiken, maar het valt me toch
zwaar tegen dat de Finder deze basis functionaliteit niet heeft.

3. De resolutie van de iMac 27 inch is zeer hoog. Zo hoog dat voor mij de letters niet echt leesbaar zijn.
Je kunt wel in ieder programma afzonderlijk de Zoom aan zetten, maar ik vind dit omslachtig. Als ik
naar Windows 7 kijk (en ook Windows XP, Windows Vista), dan kan ik voor letters en iccoontjes een
algemene zoomfactor instellen (125%). Deze resolution independence functionaliteit had ik ook wel
in Mac OS X verwacht, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Valt me op dat je niets zegt over het rode stoplicht dat geen programmas afsluit maar alleen het actieve window sluit. Of tenminste niet altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
1) Ik vind het bedraadde standaardtoetsenbord zelf fijner tikken en heb die (voordat ik mn imac had) aangeschaft. Ben het met je eens mbt de gemis van de knop

2) Ik los dit op met 2 Finders en gebruik te maken van de copy functionaliteit. Daarna bestand deleten, kost je een handeling meer, maar dit vind ik voor mezelf fijner werken dan Pathfinder.

3) Hier heb ik zelf geen last van, heb zelf ook een 27" en zit er vrij dichtbij op.

Waarschijnlijk vind hij dat wel lekker werken (ik iig wel haha)

Instagram / YouTube

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.