Leuke discussie maar ik denk dat er wat voorbij het doel geschoten word. Je kan 100.000 voorbeelden opstellen maar dat is helemaal de issue niet. Dat mensen een hypotheek afsluiten is omdat ze dat zelf willen, ze worden niet door hun werkgever of de bezoekers gedwongen
De issue is niet de advertentie op zich maar is een stukje van een geheel. 15 jaar lang heeft de wereld een gouden tijd doorgemaakt in de consumptie maatschappij en nu de markt is ingeklapt door, zoals ik het graag verwoord, witte boorden maffiosa zijn de mensen een beetje aan het bezinnen, zowel de industrie als de consument. Salarissen en bonussen stegen de pan uit, overal werd er grootschalig gefraudeerd en de burger/consument draait daar voor op. Men is een beetje toe aan duidelijkheid, eerlijkheid maar vooral rust, op vele fronten.
Veel mensen die zich over de rug van de knoeste arbeider zich hebben verrijkt maar daarvoor niet worden "gestraft" voelen zich bedrogen. Je mag geen eigen rechter spelen, moeten we ook niet willen, maar veel mensen liggen nu lachend op parelwit zand terwijl miljoenen mensen hun hele hebben en houwen zijn verloren en daar in hun leven niet meer uitkomen, pensioen, appeltje voor de dorst etc etc. Het is de politiek die samen met de industrie het spoor bijster zijn kwijt geraakt en voorlopig geen nieuwe richting kunnen geven hoe we in de wereld met elkaar om willen gaan en wat we nu als "mensheid" willen bereiken.
Advertentie's lezen en bekijken an sich is niet het probleem, het is meer de overdaad op alle fronten waar het platsvind en in welke hoeveelheid. Zelfs de Nederlandse omroepen zenden veel meer reclame's uit, het voetbaluurtje is verkleind naar 50 minuten etc etc, terwijl we zelf als burger/consument steeds meer "moeten" gaan betalen voor hetzelfde, terwijl we per saldo er minder voor terug krijgen.
Eén ding blijft een onverdrongen feit, de mensen bepalen nog steeds in grote mate zelf wat ze willen, al moet ik zeggen dat op overheidniveau je nergens meer aan kunt ontkomen, je word gedwongen of je het nu aan kunt of niet. Maar ook daar kunnen we nog steeds bepalen, als burger, wie we graag willen zien als onze volksvertegenwoordiger. Ter afsluiting, als de belastingdienst illegaal verkregen informatie gebruikt tegen de wet in, gekochte informatie over zwartspaarders uit Duitsland, maar jou voorzwengelen dat je wet dient te kennen en je daar dan ook aan dient te houden dan gaat het toch goed mis met de nieuwe revolutie van de afgelopen jaren, de digitale snelweg. De EU word je door je strot geduwd, in het eerste referendum verworpen waardoor men een tweede referendum niet meer aandurfde. En zo zijn er tal van zaken als feiten ter handen te nemen om een impressie te geven wat er nu daadwerkelijk aan de hand is.
Wie zich een beeld kan vormen begrijpt misschien een beetje waarom de mensen zo "moe" zijn de ontwikkelingen in de wereld en ik kan begrijpen dat advertentie's op het digitale park "vermoeiend" zijn, aangezien het internet het laatste stukje was wat nog niet zo was doordrongen van ads. Het feit zal hem dan ook niet zozeer in de reactie's hier zijn tegen T.net maar meer een reactie over het WWW in zijn algemeen. Het is hier imo nog steeds netjes op dat vlak en verder is de keuze aan de bezoeker zelf wat hij of zij daarmee doet. Het is net zoals speakers uitzoeken, daar valt geen advies over te geven, dat doe je op gevoel en je eigen beleving. Zo gaat dat ook met websites. En de ontwikkeling is al jaren zo, mensen "zeiken" nu eenmaal wat eerder en meer op fora's en in de anonimiteit, het is een beetje een uitlaatklep geworden
Maarjah, ik denk dat dit hele verhaal niet nodig was geweest, je word niet voor niets website van het jaar 2009, dat is iets wat voor zich spreekt

Opbouwende kritiek is altijd gezond maar je kan niet iedereen plezieren. En het blijft het een vrije keus om de site te bezoeken, niemand dwingt je