[feat] volgorde replies bij reageren

Pagina: 1
Acties:

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Er is een optie om de replies in topics om te gooien, van oudste eerst en nieuwste eerst, maar het zou prettig zijn als er een aparte optie is om dit ook bij het reageren te hebben. Het lezen op chronologische volgorde is handig als je een nieuw topic aan het lezen bent e.d., maar het is irritant als je twee mensen wilt quoten en je een RSI zit te scrollen omdat ze de laatste twee zijn die geantwoord hebben. Bij andere fora software (bijvoorbeeld phpBB) krijg je wel netjes het topic in chronologische volgorde en bij de reageren omgekeerd chronologisch.
Dus:
topic
post gisteren
post vandaag

reply:
post vandaag
post gisteren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Een lichte reminder voor deze feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Druk eens op de [End] toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:30
Moet je uiteraard wel eerst buiten het bericht vak klikken met de muis anders ga je naar het einde van de regel ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ja slimmeriken. Het is juist de bedoeling dat een stukje scrollen genoeg is om iemand te kunnen quoten vanuit de reageer pagina en niet helemaal naar beneden moet scrollen om te kunnen klikken op de quote knop, om vervolgens weer naar boven te moeten. Met steeds hogere resoluties heb je de scroll niet eens meer nodig om de laatste persoon te quoten, alleen maar de cursor op de quote knop en door typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:34

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Hero Of Time schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:09:
Een lichte reminder voor deze feature.
Ook hier geldt
moto-moi schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:22:
Kicken is nooit nodig, alles wordt gelezen en als er een update is vanuit de devvers melden ze dat vanzelf.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij hebt het over RSI krijgen van het scrollen. Ik heb het erover dat je je browser moet leren gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Anoniem: 26306 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:10:
Jij hebt het over RSI krijgen van het scrollen. Ik heb het erover dat je je browser moet leren gebruiken ;)
Je maakt mij niet wijs dat je dat geen onnodige toetsaanslagen of muisbewegingen kost, en iedere beweging is er een. ;) Of doelde je op iets als Greasemonkey?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Sorry, niet gezien.
Anoniem: 26306 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:10:
Waarom moet er weer altijd iemand zijn die met onzin argumenten komt om een feature af te fikken. Het is een OPTIE, ga jij je maar lekker wezenloos scrollen en klikken om aan het einde van de pagina te komen. Er is toch een regel hier die zegt "als je niets hebt bij te dragen, post dan niet"? Het gaat niet om het punt dat je toetsen als home en end hebt, het gaat om een bepaalde functie die tevens een visueel aspect meebrengt. Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen? Heb je nooit een keer de laatste post willen lezen voordat je reageert? Heel goed mogelijk dat er net iemand wat post waar je ook nog op wilt reageren, kan je dan in één oogopslag zien zonder helemaal naar beneden te moeten scrollen en weer naar boven om te antwoorden. Je wilt zo weinig mogelijk je handen bewegen, en met omgekeerd chronologische volgorde hoef je alleen maar een klein stukje te scrollen om een goed beeld te hebben waarna je in 1 stuk door kan typen. Geen home, end of muis nodig. Nu nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Goed idee. Gaat hier zeker van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hero Of Time schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:09:

Waarom moet er weer altijd iemand zijn die met onzin argumenten komt om een feature af te fikken.
Als je aangeeft welk argument onzin is, dan wil ik hem graag nog een keer duidelijker toelichten.
Het is een OPTIE, ga jij je maar lekker wezenloos scrollen en klikken om aan het einde van de pagina te komen.
Ik denk dat je mijn posts niet goed hebt gelezen of begrepen. Ik gebruik o.a. de [Home] en [End] toetsen, dat scheelt een hoop scrollen en klikken :)
Er is toch een regel hier die zegt "als je niets hebt bij te dragen, post dan niet"?
Nee nee nee, het is in een dictatuur dat andere meningen niet worden geduld. Gelukkig mag ik hier ook gewoon een mening hebben, ook als die anders is dan die van Hero Of Time. Ik ben van mening dat ik ook wel degelijk iets bij te dragen heb, vandaar dat ik hier post.
Het gaat niet om het punt dat je toetsen als home en end hebt, het gaat om een bepaalde functie die tevens een visueel aspect meebrengt. Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen?
Nogmaals, nee, het is zelfs erg eenvoudig. Alleen denk jij dat je een feature nodig hebt, ik denk dat die feature niet nodig is en dat jij moet leren handiger te werk te gaan. Maar daar wringt de schoen hè? Als jij iets moet veranderen dan kan dat niet, de developers moeten het maar voor jou veranderen...
Heb je nooit een keer de laatste post willen lezen voordat je reageert? Heel goed mogelijk dat er net iemand wat post waar je ook nog op wilt reageren, kan je dan in één oogopslag zien zonder helemaal naar beneden te moeten scrollen en weer naar boven om te antwoorden. Je wilt zo weinig mogelijk je handen bewegen, en met omgekeerd chronologische volgorde hoef je alleen maar een klein stukje te scrollen om een goed beeld te hebben waarna je in 1 stuk door kan typen. Geen home, end of muis nodig. Nu nog wel.
Ja gut, ik heb nergens last van en denk dat dit weer zo'n onnodige feature is. Ik vind dat je zélf gewoon efficiënt moet leren werken met de input devices die je aan je computer hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Anoniem: 26306 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:39:
[...]

Als je aangeeft welk argument onzin is, dan wil ik hem graag nog een keer duidelijker toelichten.
Het onzin argument van "er zit een end toets op je keyboard" en "leer je browser gebruiken". Beiden slaan nergens op. Wat heeft dat namelijk te maken met het vragen voor omgekeerd chronologisch weergeven tijdens antwoorden?
[...]

Ik denk dat je mijn posts niet goed hebt gelezen of begrepen. Ik gebruik o.a. de [Home] en [End] toetsen, dat scheelt een hoop scrollen en klikken :)
Leuk voor jou, maar als het niet hoeft, waarom zou ik het dan gebruiken? Daarom dus deze feature request.
[...]

Nogmaals, nee, het is zelfs erg eenvoudig. Alleen denk jij dat je een feature nodig hebt, ik denk dat die feature niet nodig is en dat jij moet leren handiger te werk te gaan. Maar daar wringt de schoen hè? Als jij iets moet veranderen dan kan dat niet, de developers moeten het maar voor jou veranderen...
Wat is er mis met het vragen om een feature wat zo'n beetje elke forum software al standaard heeft? Zoals ik al aangaf, phpBB heeft het al, dus waarom zoiets als het uitgebreidere myreact niet?
[...]

Ja gut, ik heb nergens last van en denk dat dit weer zo'n onnodige feature is. Ik vind dat je zélf gewoon efficiënt moet leren werken met de input devices die je aan je computer hangt.
Ipv de input devices efficiënt te gebruiken, wat dacht je eens van je output devices efficiënt gebruiken? Er is ruimte op het scherm om tekst weer te geven, waarom dan oude tekst in het beeld wat niet meer relevant is? Scheelt weer extra gebruik van input devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dit heeft niks te maken met het juist gebruik van inputbronnen, maar alles te maken met het plaatsen van relevante informatie op het scherm. Bij het bekijken van te plaatsen reacties is de laatste reactie zeer relevant, kijk maar eens hoe vaak mensen hetzelfde reageren. Niet (veel) hoeven scrollen (op welke manier dan ook) om te kijken of iemand anders gepost heeft verminderd dit probleem, en is waarschijnlijk niet al te moeilijk te implementeren..

Je kan verder wel op [End] drukken, maar aangezien de focus na 'bekijk bericht' automatisch op de textarea wordt gezet, is dat niet zo zinnig - dus dat wordt dan al [Tab][End][Shift-Tab] (2 handen nodig). :p En dan nog sta je niet altijd goed, aangezien niet alle posts op 1 pagina passen.

Dus ja, wat mij betreft is dit een zinnige feature, en zou die zelfs default moeten zijn. De huidige optie 'Draai volgorde berichten om?' is trouwens wel een wat gekke optie, zou iemand die gewild gebruiken? (1?)

Overigens is dit idee niet nieuw, maar behoeft het nog implementatie: :p
\[Forum/Feat] Draai berichten volgorde om in reply
[Feat] Volgorde van reacties omdraaien bij quoten
Reply/quote idee

Related: [feat] Volgorde posts bij replyen volgens instellingen prefs (helaas uitgevoerd :p)
Hero Of Time schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:57:
Ipv de input devices efficiënt te gebruiken, wat dacht je eens van je output devices efficiënt gebruiken?
:D had gescrold

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Dat is precies verwoord wat ik wilde zeggen, maar er de woorden niet voor kon vinden.

Ik had al wat gezocht, maar kon niets specifiek vinden, vast de verkeerde termen gebruikt, hoewel ik met 'volgorde' toch wel wat had moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Misschien maar eens een pref van maken :P

Intentionally left blank

Pagina: 1