[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 113 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 46.913 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Gerucht: Fermi/GF100 moet het opnemen tegen de Cypress.
Waarheidsfactor: 0%. Fermi moet het opnemen tegen de Hemlock of in het ergste geval de refresh van de huidige 5800 Serie.
Dit is vast een veel voorkomende mening hier, maar wel een mening die gepresenteerd wordt als een feit. Tot de Fermi prijzen bekend zijn blijft dit sowieso subjectief, en zelfs dan is het maar de vraag of crossfire on a stick echt een concurrent is voor een single GPU.
Gerucht: Fermi wordt eerst in de professionele markt gepositioneerd.
Waarheidsfactor: 100%. Eerst komen professionele oplossingen uit. Pas vanaf medio eind Maart 2010 zullen er waarschijnlijk consumercards uit komen.
Dit lijkt me toch achterhaald. Vooralsnog ziet het er naar uit dat GeForce iets eerder komt dan Tesla (26 maart vs 'early Q2'), en over Quadro is vziw nog niets bekend.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

madmaxnl schreef op zondag 28 februari 2010 @ 02:37:
Ja klopt, maar wat ik bedoel is anders.
Je hebt dus nu 2x2.7Tflops die het met 1Gb effectief moeten doen terwijl normaal maar 1x2.7Tflops het met 1Gb effectief moet doen snap je?
Je hebt 2 keer een kaart met 1GB. Dat is een totaal van 2 GB geen 1 GB. Die 2 GB moet gedeeld worden met 2 dus 1 GB per kaart.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Xenomorphh schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:12:
[...]

Je hebt 2 keer een kaart met 1GB. Dat is een totaal van 2 GB geen 1 GB. Die 2 GB moet gedeeld worden met 2 dus 1 GB per kaart.
Geheugen is nog niet shared. Dus elke kaart gebruikt alleen zijn eigen geheugen. De tweede CF kaart moet ook alles in het geheugen hebben wat de eerste kaart heeft (op dit moment tenminste)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Dus dan klopt het wat ik zeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Alleen als een dubbele hoeveelheid flops ook meteen een dubbele hoeveelheid geheugen nodig heeft, dan zou het inderdaad kloppen. Maar of dat zo is weet ik niet.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Dan nog steeds klopt het niet. De flops 'verdubbelen' misschien wel, maar niet per kaart. Je hebt nog steeds die 2.7 GFlops op 1 HD5870 die nog steeds dezelfde hoeveelheid bandbreedte heeft en dezelfde capaciteit om textures e.d. in te laden.

Je zou kunnen stellen dat je bij crossfire baat hebt aan 2GB per kaart, maar dat zou dan met name komen omdat je met crossfire eigenlijk op hogere resoluties wil spelen, waar 1GB gewoonweg niet genoeg zou kunnen zijn (denk hier dan vooral aan eyefinity-resoluties).

Dat is dan ook waar crossfire 'problemen' zouden kunnen ontstaan. Je moet het hele beeld op elke kaart renderen met de huidige technieken. Aangezien je over het algemeen crossfire gebruikt omdat je extra hoge resoluties wil gebruiken, kan het voorkomen dat een game eigenlijk meer dan die 1 GB wil gebruiken die een kaart heeft, niet omdat er opeens maar 512MB beschikbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat daarvoor ook een factor is, in hoeverre overlapt de data die beide kaarten in hun geheugen hebben? Ik ging er even van uit dat ze allebei andere data in het geheugen hadden, dan had je dus inderdaad netto 512MB per kaart als ze beiden 1GB hebben, dat zal ongetwijfeld niet kloppen. Als die 1GB bijna geheel overlapt bij beide kaarten dan zit het inderdaad wel goed.

Zat ik me bijna zorgen te maken of er niet een cruciale fout zat in CF/SLI :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
bwerg schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:05:
Alleen als een dubbele hoeveelheid flops ook meteen een dubbele hoeveelheid geheugen nodig heeft, dan zou het inderdaad kloppen. Maar of dat zo is weet ik niet.
Flops heeft niets te maken met de hoeveelheid geheugen. Wel de bandbreedte (dus snelheid van het geheugen) Want dat zorgt er voor dat die shaders hun data snel genoeg krijgen zodat ze die 2.7gflops kunnen halen.

De grote van het geheugen is vooral belangrijk voor het renderen van 3D zaken. Of als je hele grote instructies naar de GPU gaat pushen.

In het geval van CF worden of de beelden om en om gerendered of alles wordt in een schaakbord opgedeeld en dan worden die blokjes om en om verdeelt. In beide gevallen heeft elke GPU dus alle textueres nodig die je ook nodig zou hebben als je maar een kaart gebeurt.

Tenzij ze in de toekomst iets vinden waardoor de dat geheugen kunnen sharen is een 5970 2GB (of een HD4870 X2) dus effectief maar een 1GB kaart.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Laat maar zitten volgens mij heeft niemand mijn vraag/stelling begrepen, laten we maar op het nieuws van de dag verder gaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 18-08 11:10
Xenomorphh schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:12:
[...]

Astennu schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:01:
[...]

Geheugen is nog niet shared. Dus elke kaart gebruikt alleen zijn eigen geheugen. De tweede CF kaart moet ook alles in het geheugen hebben wat de eerste kaart heeft (op dit moment tenminste)
Dat bedoelt Xeno ook wel hoor vermoed ik. Op de huidge HD4870X2 en HD5970 is het zo dat er 2GB TOTAAL onboard is, maar ELKE gpu (waarvan 2 in totaal) kan MAAR 1GB aanspreken.
Zoals Astennu ook al aangeeft, het geheugen van de ene gpu kan niet worden benadert door de andere gpu. Zo simpel zit het, dat hier nu 2 pagina's discussie over is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 02:45
meljor schreef op zondag 28 februari 2010 @ 02:46:
maar het lijkt me sterk dat we op 'non-eyefinity resoluties' voorlopig veel baat gaan hebben bij 2gb videogeheugen....wellicht misschien wel als je een 30 inch monitor hebt, ik denk dat daar ongeveer het omslagpunt ligt.
Mjah, of 2GB vandaag voordeel bied maakt niet zoveel uit. Binnen een jaar kan de situatie namelijk anders zijn of het kan zijn dat je later een grotere monitor koopt waardoor 2GB plots wel nut heeft. Ik denk dat de meeste mensen toch wel een jaar of meer willen doen met hun nieuw kaartje. Persoonlijk vind ik dat 2GB geen overbodige luxe is. Ook kun je overclocken maar je kunt niet ff een GB geheugen bij prikken als blijkt dat daar de bottleneck zit :X .

[ Voor 8% gewijzigd door Hyperz op 28-02-2010 12:48 ]

Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

madmaxnl schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:18:
Laat maar zitten volgens mij heeft niemand mijn vraag/stelling begrepen, laten we maar op het nieuws van de dag verder gaan |:(
Ik wel, maar het klopt niet, zoals Astennu het uitlegt ;) In beide 1GB'jes staat wel hetzelfde maar beide GPU's hebben ook gewoon dezelfde data nodig. Per GPU is er dus de volledige 1GB die benut kan worden.

Het klopt natuurlijk wel dat je bij meer rekenkracht ook vaak op hogere resoluties speelt en wel meer geheugen kan gebruiken, maar het gaat dus niet dubbelop.

Chaos alom }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
madmaxnl schreef op zondag 28 februari 2010 @ 02:37:
Ja klopt, maar wat ik bedoel is anders.
Je hebt dus nu 2x2.7Tflops die het met 1Gb effectief moeten doen terwijl normaal maar 1x2.7Tflops het met 1Gb effectief moet doen snap je?
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/1989/atitopiccharts.jpg

Als we even de 5970 pakken.
Hij bedoelt waarschijnlijk dat als je CFX(dual gpu) draait je meer performance hebt (2x2.7Tflops hebt) ,maar toch maar 1 gb effectief per gpu.
Pakken we de 5870 ,dan heb je 1x2.7Tflops en ook maar met 1gb effectief.

:? Nou begrijp ik het zelf ook niet meer

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:17
Hij bedoel dat als je 1 HD5870 hebt met 1GB geheugen, dat er dan voor die 2.7Tflop 1GB geheugen beschikbaar is. Als je er vervolgens nog 1 HD5870 bijprikt, dan heb je dus 5.4Tflop, maar nogsteeds maar 1GB geheugen. Dus wat hij bedoelt is dat je dan in feite maar 512MB overhoudt voor 2.7Tflop, en in feite dus 512MB per kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Wat Alex zegt bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

AlexV schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:27:
Dus wat hij bedoelt is dat je dan in feite maar 512MB overhoudt voor 2.7Tflop, en in feite dus 512MB per kaart.
Alleen zegt "MB per Tflop" niet zo veel lijkt me... :) Ook hebben beide GPU's dus dezelfde data nodig waardoor het gewoon 1GB nuttig bestede data per kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 18-08 11:10
Hij bedoel dat als je 1 HD5870 hebt met 1GB geheugen, dat er dan voor die 2.7Tflop 1GB geheugen beschikbaar is. Als je er vervolgens nog 1 HD5870 bijprikt, dan heb je dus 5.4Tflop, maar nogsteeds maar 1GB geheugen. Dus wat hij bedoelt is dat je dan in feite maar 512MB overhoudt voor 2.7Tflop, en in feite dus 512MB per kaart.
Alleen klopt dat niet ;) Het wordt steeds chaotischer hier :9

1 HD5870 heeft 1GB geheugen voor 2.7Tflop.
2 HD5870's hebben per stuk 1 GB geheugen en leveren samen 5.4Tflop.
Dat betekent nog steeds 1GB per 2.7Tflop!!
Het moet niet gekker worden natuurlijk dat als je een kaart erbij steekt dat je geheugen effectief halveert 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog te bedenken dat Tflop helemaal niet afhankelijk is van de geheugen grootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:17
bwerg schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:34:
[...]

Alleen zegt "MB per Tflop" niet zo veel lijkt me... :) Ook hebben beide GPU's dus dezelfde data nodig waardoor het gewoon 1GB nuttig bestede data per kaart is.
Ik snap ook wel dat 't niet klopt, maar nu snappen jullie wat hij bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dan ga je er vanuit dat:
- één kaart zijn volledig geheugen nodig heeft.
- twee kaarten 100% schalen in rekenkracht.
- verdubbeling van de rekenkracht lineair een verdubbeling van geheugen gebruik betekent.

Ik quote jouw bericht AlexV omdat dat het laatste en meest begrijpelijke is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Wat een discussie :p
Maar iemand nog wat echt nieuws toevallig?

[ Voor 52% gewijzigd door pino85 op 28-02-2010 16:18 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[s]
Gurneyhck schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:48:
[...]

[...]

Alleen klopt dat niet ;) Het wordt steeds chaotischer hier :9

1 HD5870 heeft 1GB geheugen voor 2.7Tflop.
2 HD5870's hebben per stuk 1 GB geheugen en leveren samen 5.4Tflop.
Dat betekent nog steeds 1GB per 2.7Tflop!!
Het moet niet gekker worden natuurlijk dat als je een kaart erbij steekt dat je geheugen effectief halveert 8)7
We hebben het hier over reken taken. Dan moet je software al best goed in elkaar zitten wil je twee kaarten benutten. Als die dan samen werken aan een taak heb je voor 5.4 Tflop gewoon 1GB geheugen. Ik kan me voorstellen dat het daar ook mogelijk is te optimaliseren en taken goed te splitsen zodat je eerste kaart iets anders doet als de 2e en dan kan ik me voorstellen dat je wel effectief 2GB hebt.

Maar aangezien bij games aan dezelfde taak gewerkt wordt heb je dus effectief maar 1GB omdat beide gpu's dezelfde data nodig hebben.
pino22 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:19:
Wat een discussie :p
Maar iemand nog wat echt nieuws toevallig?
Helaas niet.... nVidia wil ons nog steeds wijs maken dat de GTX480 de 5970 gaat verslaan. Maar dat ding zal voorlopig niet beschikbaar zijn. En er is ook nog niets bekend rondom een eventuele opvolger van de 5870. Dus helaas niets nieuws......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Astennu schreef op maandag 01 maart 2010 @ 07:12:
Helaas niet.... nVidia wil ons nog steeds wijs maken dat de GTX480 de 5970 gaat verslaan. Maar dat ding zal voorlopig niet beschikbaar zijn. En er is ook nog niets bekend rondom een eventuele opvolger van de 5870. Dus helaas niets nieuws......
Natuurlijk zeggen ze dat.. ze willen de consument natuurlijk aansporen om te wachten met hun investering tot de 480 er is zodat ze niet nog meer verliezen aan AMD/ATi. En ze zullen er alles om doen om die uitspraak waar te maken, al is het maar in 1 game dat gebruikt maakt van hun Physx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
defcon84 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:58:
[...]

Natuurlijk zeggen ze dat.. ze willen de consument natuurlijk aansporen om te wachten met hun investering tot de 480 er is zodat ze niet nog meer verliezen aan AMD/ATi. En ze zullen er alles om doen om die uitspraak waar te maken, al is het maar in 1 game dat gebruikt maakt van hun Physx..
Er zijn wel meer manieren.
1: Inderdaad Physx
2: Games zonder SLI en CF support
3: Settings die optimaal zijn voor de GTX480 bv bepaalde AA modes / Resoluties.

Dan komen ze een heel eind. In het verleden is dat ook wel vaker gebeurt dat nVidia reviewsites opdraagt tests op bepaalde manieren te doen zodat de resultaten er in verhouding wat beter uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Astennu schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:05:
[...]

Dan komen ze een heel eind. In het verleden is dat ook wel vaker gebeurt dat nVidia reviewsites opdraagt tests op bepaalde manieren te doen zodat de resultaten er in verhouding wat beter uit zien.
dat ook ja..
dat heeft de 5890 ook eh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wat hij met Tesselation bedoelt zijn de Benshes met bijna alleen maar tesselation. Aangezien nVidia alles in de shaders doet kan de GTX480 tesselation veel sneller doen als de GPU verder niet veel hoeft te rederen (Zoals in de Heaven Benshmark)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Astennu schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:05:
[...]

Klopt maar ik neem aan dat anno 2010 review sites niet zo snel overstag gaan voor NVIDIA.
Of beter gezegd gewoon 100% objectief reviewen.. zou anders wel erg triest zijn als dit nog steeds zou gebeuren
Ze doen er alles aan om zich zelf er goed uit te laten komen maar als de reviews gewoon objectief gaan zijn op de meeste sites dan zullen ze hard door de mand gaan vallen

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 01-03-2010 11:07 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pino22 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:06:
[...]

Klopt maar ik neem aan dat anno 2010 review sites niet zo snel overstag gaan voor NVIDIA.
Of beter gezegd gewoon 100% objectief reviewen.. zou anders wel erg triest zijn als dit nog steeds zou gebeuren
Euh, dat gebeurt. Anders krijgen ze geen kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

@ Reinman
Dan zullen tweakers/hw.info ook geen kaart krijgen als men dit nu nog steeds doet
Want ik neem aan dat deze sites toch wel objectief zijn op deze punten :p
Zijn er nog bronnen dat men dit nog steeds doet? want zeggen dat ze het doen is 1, heb je ook iets om die aantijgingen te onderbouwen denk ik dan

@ hier onder

Als dat waar is, vind ik dat die website goed heeft gehandeld, dan maar niet direct een kaart krijgen om te reviewen
Je laat je toch niet gebruiken door een NVIDIA om alles maar te saboteren en dus te liegen uiteindelijk

[ Voor 75% gewijzigd door pino85 op 01-03-2010 11:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HardOCP die weigerde de GTS 250 te reviewen op de manier 'it's met to be reviewed'.

http://www.hardocp.com/news/2009/02/19/nvidia_stock_plummets

Heel veel sites doen gewoon wel wat nvidia zegt(big bang driver reviews zijn ook zo: Alleen die paar games waar de winst in zat...), anders krijg je niets. Of ben jij later dan je concurrenten.

Hoe het bij ATI/AMD zit weet ik niet.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat dit gedaan is in het verleden zijn volgens mij genoeg bronnen voor... Of het nu ook gebeurt niet, lijkt me, ze zijn toch nog helemaal niet zover dat ze de kaarten al naar reviewers aan het sturen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Daar verschillen de bronnen nogal over. Ik heb zowel gelezen dat er al kaarten waren verstuurd, maar ook dat ze dat nog niet hadden gedaan.

edit:
Ik zie net dat dit het ATi topic is... :|

[ Voor 17% gewijzigd door Edmin op 01-03-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ontopic ;)

Meer foto's van de Asus MAtrix ROG 5870
Neues von der Republic of Gamers
Asus HD 5870 Matrix auf der Cebit 2010: High-End-Radeon aus der ROG-Serie
Die Radeon HD 5870 Matrix stellt Asus' Single-GPU-Speerspitze dar. PC Games Hardware hat erste Bilder und Informationen zum Topmodell. (Marc Sauter, 01.03.2010)

Asus-HD5870-Matrix-07 [Quelle: siehe Bildergalerie]
Vor rund zwei Wochen gelangten erste Details zur Asus Radeon HD 5870 Matrix an die Öffentlichkeit. Auf der Cebit entdeckten wir am Asus-Stand gleich zwei Matrix-Karten im Crossfire-Doppelpack.

Altbekannt ist die optisch martialische Kühlerabdeckung, darunter verbirgt sich angeblich eine Heatpipe mehr als beim Referenzdesign, ergo vier. Neu: Das Vorabmodell nutzte noch zwei 8-Pin-Anschlüsse, die finale Version kommt mit einem 6- und einem 8-Pin-Steckplatz aus. Die Taktraten betragen 894/2.450 MHz, zudem sind satte 2 GiByte GDDR5 verlötet. Der obere Teil der Slotblende ist komplett gelocht, darunter sitzen zwei DVIs. Da die Matrix zur ROP-Serie gehört, ist sie nicht nur beleuchtet, sondern verfügt auch über einen BIOS-Reset-Button, einen hochwertigen Fujitsu-Kondensator und Messpunkte für anliegende Spannungen.
del;old news

[ Voor 66% gewijzigd door Bullus op 01-03-2010 12:06 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Bullus schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:40:
Ontopic ;)

NOW SAPPHIRE LAUNCHES TOXIC and Vapor-X HD 5850 *O*

[...]

Gelukkig ook nog wat meer non-reference van de 5850
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33490575
je bent maar een week of 2 te laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Joepie, glimmend water in DIRT2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
8)7 Dacht dat alleen een Toxic versie kwam van de 5850. Niet goed gekeken dus.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
chim0 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:04:
[...]

Joepie, glimmend water in DIRT2...
En het publiek was wat minder blokkerig :) Maar inderdaad tesselation wordt daar nog niet veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

AMD Designs New Logos for DirectX 11 and Eyefinity Features

Afbeeldingslocatie: http://news.ati-forum.de/images/stories/Szymanski/News/2010/ati_logo1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://news.ati-forum.de/images/stories/Szymanski/News/2010/ati_logo2.jpg

Sapphire to Showcase 4GB HD 5970 at CeBIT 2010

Sapphire has prepared a Radeon HD 5970 with 4GB of GDDR5 memory and plans to debut it at the CeBIT.

Described as “the fastest graphics card on the planet”, the card will feature higher clock speeds and a special cooling solution. Further details are yet to be found, but the card is very likely to come from Sapphire’s high-end Atomic series.

Sapphire is also gearing up to present its new products including Radeon HD 5870 Eyefinity6 Edition and N450 netbook at CeBIT 2010.

GPU Shortage Problem Expected to Last Until May

TSMC claimed their 40nm yield issues have been resolved, but according to Digitimes, the current shortage of graphics chips is largely caused by low yields of 40nm process at TSMC.

Although the defect density of TSMC’s 40nm technology is said to drop from 0.3-0.4 per square inch to 0.1-0.3, the improvement in overall yield is still incapable of catching up with market demand. AMD has almost completed the allocation of Radeon HD 5xxx series, and NVIDIA is also ready for transition to 40nm, so the shortage problem is expected to last till May.

Considering the GPU shortage and rising DRAM quotes, the graphics card makers including Asus, MSI, Gigabyte and TUL are planning to increase prices of their products by 5% to 10%.

[ Voor 78% gewijzigd door -The_Mask- op 01-03-2010 14:40 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik ben wel benieuwd hoe dat sapphire kaartje er uit ziet.

En over TSMC: Die uitspraken van het wordt beter horen we al maanden en dat wordt het niet. Semiaccurate had er ook een stukje over. En die zegt ook dat de Yields de ene keer weer hoger worden de andere keer weer lager. Ze zijn dus on the fly dingen aan het proberen om die rampen process beter te laten yielden. Het is daar momenteel echt een zooitje. Deze problemen hadden nooit zo lang aan mogen houden. Er zijn meerdere dingen fout gegaan. Zie ook:

http://www.semiaccurate.c...c-still-having-40nm-woes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:57
Ik heb een vraagje over Crossfire. Werkt dit ook als je 2 verschillende kaarten combineert? Zo ja, heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Van twee verschillende merken wel en over het gebruik van verschillende kaarten zijn de meningen geloof ik nog steeds verdeeld maar ik zou er maar van uit gaan dat het niet gaat werken.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Meningen verdeeld? Feiten zijn gewoon dat elke HD58xx met elke andere HD58xx en HD59xx in CrossFire kan en zo ook elke HD57xx met HD57xx.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Ook als er iets afwijkt in de PCB of clockspeeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Ik denk dat i7x bedoeld dat de meningen verdeeld zijn of het wel zinvol is. De hoogste kaart klokt namelijk terug naar de snelheid van de langzaamste kaart, in de praktijk betekent dit dat een 5850+5870 even snel is dan 2 keer een 5850.

Hier is daarover een review te vinden

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Astennu schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:48:
Ik ben wel benieuwd hoe dat sapphire kaartje er uit ziet.

En over TSMC: Die uitspraken van het wordt beter horen we al maanden en dat wordt het niet. Semiaccurate had er ook een stukje over. En die zegt ook dat de Yields de ene keer weer hoger worden de andere keer weer lager. Ze zijn dus on the fly dingen aan het proberen om die rampen process beter te laten yielden. Het is daar momenteel echt een zooitje. Deze problemen hadden nooit zo lang aan mogen houden. Er zijn meerdere dingen fout gegaan. Zie ook:

http://www.semiaccurate.c...c-still-having-40nm-woes/
Interessant inderdaad!
Ja we horen al een tijdje dat het beter zou gaan maar ook ik heb niet het idee dat de leverbaarheid bv al beter is( dat hangt toch ook samen hier mee?)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
i7x schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:11:
Van twee verschillende merken wel en over het gebruik van verschillende kaarten zijn de meningen geloof ik nog steeds verdeeld maar ik zou er maar van uit gaan dat het niet gaat werken.
Het kan maar het is niet nuttig:

HD5850 + HD5870 presteert ongeveer gelijk aan HD5850 CF. Misschien 1-2% sneller.

Waar HD5870 CF iets van 20% sneller is dan een HD5850 CF Setup..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:55
deleted

[ Voor 97% gewijzigd door Blastpe op 01-03-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Niet helemaal;
Op tweakers P-score
Op Cebit Xtreme-score

Score valt me wel tegen X14416 :P ik haal X15009 met 2x 5850@850-1200 cpu@4,2GHz 8)
Overclock potentieel zal wel een heel stuk hoger liggen met 2x8pins/1x6pins ,ander koeler ,enz.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Nou voor wie geintresseerd is in de Sapphire HD5970..

http://www.fudzilla.com/content/view/17873/1/

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2010/Cebit/sapphirehd58904gb-frontsmall.jpg

Niet echt een indrukwekkende koeler..
Lijkt me een beetje een vlugge actie om wat aandacht bij de Ares weg te houden.. Maargoed misschien is dit wel een ES dus who knows..

Deze heeft wel een 6 pins minder dan de Asus Ares dus minder OC potentieel?

[ Voor 17% gewijzigd door Xenomorphh op 02-03-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Is dat niet gewoon een variant van de Accelero Extreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Geen idee, maar de comment 'geen indrukwekkende koeler' deed me verwachten dat er iets custom-made werd verwacht. De Accelero Extreme (varianten) is een prima GPU koeler, dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:22
Zou de definitieve kaart er zo gaan uitzien of zouden ze nog met een eigengemaakte koeloplossing bezig zijn en die voor de retail versie gaan gebruiken?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:38:
[...]

Niet helemaal;
Op tweakers P-score
Op Cebit Xtreme-score

Score valt me wel tegen X14416 :P ik haal X15009 met 2x 5850@850-1200 cpu@4,2GHz 8)
Overclock potentieel zal wel een heel stuk hoger liggen met 2x8pins/1x6pins ,ander koeler ,enz.
Jou cpu is ook veel hoger geclockt en dat doet nog al wat voor 3DMark.
Xenomorphh schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:16:
Nou voor wie geintresseerd is in de Sapphire HD5970..

http://www.fudzilla.com/content/view/17873/1/

[afbeelding]

Niet echt een indrukwekkende koeler..
Lijkt me een beetje een vlugge actie om wat aandacht bij de Ares weg te houden.. Maargoed misschien is dit wel een ES dus who knows..

Deze heeft wel een 6 pins minder dan de Asus Ares dus minder OC potentieel?
Potentieel minder stabiele spanning. Maar als je een goede PSU hebt moet dat geen probleem zijn. Ik vind deze juist interessanter want ik gok dat deze geen 1000 euro gaat kosten. Ik vind een snelle 5970 helemaal geweldig maar ik ga er geen 1000 euro voor neer tellen. Dan koop ik liever 3x HD5870.
Edmin schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:20:
Is dat niet gewoon een variant van de Accelero Extreme?
Jep misschien hebben ze een 5970 versie gemaakt :P Dat was echt een super cooler voor de HD4870 X2. En hij is heel erg stil.
Bull schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 02:08:
Zou de definitieve kaart er zo gaan uitzien of zouden ze nog met een eigengemaakte koeloplossing bezig zijn en die voor de retail versie gaan gebruiken?
Waarom is dat nodig ? Die Artic Extreme zorgde er voor dat de HD4870 X2 40-50c cooler was dan stock. Dat zegt mij genoeg. Ik wil deze kaart wel hebben :P Hopelijk kun je cooler straks ook los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

gerucht: Northern Islands, 28nm rolt straks bij zowel GloFo als TSMC uit de fabrieken.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:58:
gerucht: Northern Islands, 28nm rolt straks bij zowel GloFo als TSMC uit de fabrieken.
Dat zou kunnen betekenen dat 28nm sneller klaar is of dat NI toch later komt. Wel apart dat ze die dingen bij Twee fabs maken. Misschien high end bij TSMC en mid/low bij GF of net andersom.

Ik had eigenlijk 40nm verwacht (maar dat kan nog steeds het geval zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geruchten zijn volgens mij dat ze alles bij zowel Global Foundries als TSMC kunnen produceren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:22:
Geruchten zijn volgens mij dat ze alles bij zowel Global Foundries als TSMC kunnen produceren.
Maar dan zouden ze alle chips 2x moeten ontwerpen want de productie technieken zijn bij elke foundry weer anders. Lijkt me niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Op de FP:
Hardwarefabrikant Gigabyte toont op de Cebit een flink overgeklokte HD 5870. De videokaart is uitgerust met een nieuwe koeler met twee ventilators. De videokaart is op 950MHz geklokt en lijkt daarmee voorlopig de snelste HD 5870.

Hoewel Gigabyte op zijn website al een HD 5870 met de nieuwe koeler toont, is die uitvoering voorzien van de standaardkloksnelheden. De op de de Cebit getoonde HD 5870 Super Overclock zou daarentegen een kloksnelheid krijgen van 950MHz in plaats van 850MHz, terwijl het geheugen op 5000MHz in plaats van op 4800MHz is geklokt. De videokaart zou eind maart uitgebracht worden voor een nog onbekende prijs.

MSI bracht al eerder de HD 5870 Lightning uit, waarvan de gpu op 900MHz is geklokt. Ook Asus heeft een overgeklokte HD 5870 op stapel staan, die vooral opvalt door de aanwezigheid van 2GB gddr5-geheugen. Deze Asus Matrix-kaart draait echter op 894MHz; Gigabyte levert met zijn nieuwste kaart voorlopig de hoogst geklokte HD 5870.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1267453763.jpeg

950 core is echt veel ! De hoogste clock tot nu toe. Raar dat MSI dan ook niet voor 950 heeft gekozen maar misschien kan CJ hier meer over vertellen ?

Memory is in ieder geval niet speciaal dat is op maar 1250 Mhz geclockt (50 MHz meer). Maar met die core clock bevalt me wel.

Echter vrees ik nu wel voor de toekomst van de HD5890. Of hij moet nog sneller zijn dan ene HD5870 OC op 950 of hij komt helemaal niet meer uit en we gaan meteen door naar NI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:58:
[...]

Maar dan zouden ze alle chips 2x moeten ontwerpen want de productie technieken zijn bij elke foundry weer anders. Lijkt me niet echt handig.
Dat ook, maar je spred natuurlijk wel je risico's (zie 40nm ramp) en nvidia doet dit natuurlijk al een hele tijd door producten ook bij UMC te laten maken.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Idd, als GF tegenvalt heb je TSMC als backup en andersom.
Vallen ze allebei tegen, dan heb je vette pech, maar iig wel alles er aan gedaan :)

En ze kunnen dan natuurlijk het meeste toewijzen bij de fabrikant met de beste yields.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:02:
[...]

Dat ook, maar je spred natuurlijk wel je risico's (zie 40nm ramp) en nvidia doet dit natuurlijk al een hele tijd door producten ook bij UMC te laten maken.
Zeker waar maar dit kost natuurlijk wel weer extra tijd. Ik ben erg benieuwd of er dan nog een nieuwe chip in de RV8xx serie komt voor die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Van wat ik er van begreep, had Charlie het erover dat een deel van de NI serie ontworpen wordt voor GF en een deel voor TSMC. Hoe die verdeling zou zijn is echter onduidelijk.

Een dubbele lineup zou echter ook niet voor het eerst zijn. In het verleden hadden ze ook een dubbele line-up, 1 die bij TSMC werd gebakken en 1 die bij UMC werd gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Laatst online: 21-05-2022
zijn er al benchmarks van hd58xx's met 2gb geheugen? Wil het verschil wel eens zien op stock snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke roundup van de complete 5xxx series : http://ht4u.net/reviews/2..._amd_radeon_hd5000_serie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Die is wel leuk ja. Ook mooi om te zien hoeveel zuiniger de HD5970 is in vergelijking met de HD4870 X2. Dat scheelt in furmark gewoon 82 watt !. De 4870 X2 verbruikt 373 en de 5970 291.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD 5830; Prepare for Power!

This is very cool, very exciting and very much a rumour at the moment but it seems that HD 5830 is going to really begin to kick ass. Word is that some companies might want to create some noise by placing HD 5850 cores on the HD 5830 and giving people the ability to “unlock” some stream processors.

This wouldn’t be the first time we’ve seen this happen, we saw one company do it with the X800 at one stage and we also saw the HD 4830 get the same fate. You might have some mixed feelings on the HD 5830 at the moment but if this does indeed become true this will quickly become the “in” card to own.

When you look at the fact you’ll be able to get HD 5850 performance out of the box with probably a bios hack and then with an overclock get HD 5870 performance this card is going to become one of the hottest things on the market.

At the moment it’s only whispers but it wouldn’t come as much of a surprise. And honestly it would completely take the lime light away from NVIDIA because they won’t have anything that can compete with something like this.

Fingers cross it happens; if we get some more updates we’ll let you know.

In case you wonder how something like this would accidentally get through quality control word is: “….when the worker go to have a cup of coffee, the chance of happening increase dramatically” Always appreciate it when someone steps away from the work station for a moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Interessant berichtje idd
Maar hoe zit het dan met je garantie, die ben je neem ik aan kwijt als je zo'n kaart koopt en die bios gebruikt om te unlocken, of zal een fabrikant die er gewoon bij doen?
Zelf durf ik het iig niet te ondernemen want heb er geen ervaring mee en zou een dure grap voor me worden als het fout gaat:p

Maar er zijn wel mensen die dit al vaker hebben gedaan en ik ben benieuwd welke fabrikanten deze kaarten gaan leveren of wie weet zal het wel juist heel erg random zijn

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 03-03-2010 10:34 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pino22 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:34:
Interessant berichtje idd
Maar hoe zit het dan met je garantie, die ben je neem ik aan kwijt als je zo'n kaart koopt en die bios gebruikt om te unlocken, of zal een fabrikant die er gewoon bij doen?
Zelf durf ik het iig niet te ondernemen want heb er geen ervaring mee en zou een dure grap voor me worden als het fout gaat:p

Maar er zijn wel mensen die dit al vaker hebben gedaan en ik ben benieuwd welke fabrikanten deze kaarten gaan leveren of wie weet zal het wel juist heel erg random zijn
Ja en dus ? :) Ik heb me HD5850 ook lekker geflashed met een 5870 bios. Officieel ben je je garantie kwijt ja. Maar in winkels controleren ze niet eens welke bios er in zit. En als je em verkeerd flashed is dat ook makkelijk te herstellen met een 2e video kaart.

Fabrikanten gaan dit denk ik niet als officiële feature leveren. Dit is echt een undocumented feature voor de tweakers. Mensen zoals jij die het eng vinden om dat soort dingen te proberen kunnen gewoon een 5850/5870 kopen die standaard al meer shaders actief hebben. Het is gewoon een gokje en als het lukt hebt je een leuke performance boost. Net als met de Phenom II X2 die je kunt unlocken naar een X4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Denk alleen niet dat het gaat werken, net zoals bij jouw je kunt er wel een HD5870 bios in flashen maar het blijft gewoon een HD5850 (met dus 1440 werkende shaders)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:57:
Denk alleen niet dat het gaat werken, net zoals bij jouw je kunt er wel een HD5870 bios in flashen maar het blijft gewoon een HD5850 (met dus 1440 werkende shaders)
Het ging over het pers bericht dat sommige fabrikanten 5850 cores op hun 5830's plakken waardoor dit dus wel zou gaan werken.

Die 5850's zijn gelasercut even als de 5830's die shaders blokken gaan nooit meer aan. Maar als je een 5850 chip pakt met een 5830 bios gaan er wel shaders uit en zijn die ook gewoon weer aan te zetten.

Alleen is het nu de vraag of ze die kaarten ook echt gaan komen of dat het niets meer dan een gerucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Is er dan een tekort aan kapotte chips en een overschot aan 5850 dat de fabrikanten met deze actie komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat lijkt me sterk. Maar misschien wil ATi wel 5850 cores leveren die geen lasercut hebben gehad om er 5830 cores van te maken, maar die toch de kwaliteitstesten voor een HD5850 niet doorstaan. Zo geeft men de kans aan enthousiastelingen om meer prestaties mee te nemen. Dat is weer goed voor het imago. Ik denk hierbij ook aan de unlockbare cores van een aantal AMD processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien het verbruik van de HD5830 zijn het mogelijk high leakage cores. Dat is voor ons overclockers juist wel lekker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:24:
Gezien het verbruik van de HD5830 zijn het mogelijk high leakage cores. Dat is voor ons overclockers juist wel lekker :).
Dat komt vooral door de v-core die draait bij sommige review samples op 1.19v dat is hoger dan een stock 5870. dus dan vind ik het niet raar dat hij zoveel meer verbruikt dan een 5850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeg ik, high leakage parts die niet binnen HD5850/HD5870 specs vallen ;). Die zijn wel lekker voor het klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:58

superwashandje

grofheid alom

Cebit news wat ik nog niet op de frontpage heb zien staan:

HD5770 eyefinity 5 edition?

vooral de possible uses zijn erg breed ;)

[ Voor 10% gewijzigd door superwashandje op 03-03-2010 12:07 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:53:
Dat zeg ik, high leakage parts die niet binnen HD5850/HD5870 specs vallen ;). Die zijn wel lekker voor het klokken.
Ik dacht dat op de 5970 ook high leakage chips zaten voor hoge OC. En op de 5870 zitten beide. Maar buiten spec zou dan de beste verklaring zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
superwashandje schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:06:
Cebit news wat ik nog niet op de frontpage heb zien staan:

HD5770 eyefinity 5 edition?

vooral de possible uses zijn erg breed ;)
Idd handig. :)
One possible use case could be playing games on four 1920x1200 screens and watch your favourite HD porn on the fifth 1920x1200 display. In case you find an exciting scene, just pause the game and enjoy the movie on four big screens - using the bezel adjust feature in Catalyst Control Center 10.2 this will be without any unwanted distortions.
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/10-03-02/5770_eyefinity_5_2.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
XFX HD5970 Black Edition Eyefinity 6:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1267615536.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1267615546.jpeg

Komt van de FP: nieuws: Cebit: XFX toont overgeklokte HD 5970 Eyefinity 6

Kaart krijgt 4GB 1200 MHz mem. Core wordt waarschijnlijk op 850 MHz geclockt. Hij heeft Eyefinity 6 support met 6x mini DP uitgangen. Kaartje moet 1000 dollar kosten.

Ik hoop echt dat die Sapphire 5970 4GB goedkoper wordt. Want die Asus Ares wordt ook heel duur.

[ Voor 71% gewijzigd door Astennu op 03-03-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

toch gaaf dat die van xfx ook een 6 edition word. meer power is er geloof ik op dit moment niet voor 6 schermen.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
superwashandje schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:04:
toch gaaf dat die van xfx ook een 6 edition word. meer power is er geloof ik op dit moment niet voor 6 schermen.
Klopt. Het kan alleen wel iritant zijn als je geen DP schermen hebt en gewoon 1 of 2 schermen wilt gebruiken. Maar dan kun je beter de Sapphire of Asus kopen.

Maar dit is op zich een goede zet een enkele 5870 heeft nooit genoeg power. Dit is ideaal voor iemand die op 6 schermen wil gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

haha, ik denk dat als je €1000 uitgeeft aan een videokaart en van plan bent om op 6 schermen te gamen dat je dan ook wel de meerprijs van DP schermen kan en wil betalen :)

maar deze kaart lijkt me inderdaad een betere zet voor gamen op 6 schermen dan de 5870. die heeft gewoon te weinig power voor gamen op 6 schermen en veel te veel voor 2d werk op 6 schermen. daar moet een 5670 (?) ook nog wel genoeg voor zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5850's cripplen om er 5830's van te maken lijkt mij vreemd. De vraag naar 5850's is nog erg hoog en als yields al niet geweldig zijn is het zonde om cores te gaan cripplen terwijl er genoeg cores zouden moeten zijn die niet geschikt zijn voor een 5850 maar wel voor een 583

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:35:
5850's cripplen om er 5830's van te maken lijkt mij vreemd. De vraag naar 5850's is nog erg hoog en als yields al niet geweldig zijn is het zonde om cores te gaan cripplen terwijl er genoeg cores zouden moeten zijn die niet geschikt zijn voor een 5850 maar wel voor een 583
Nee je leest het verkeerd: Het zijn waarschijnlijk cores die een te hoog verbruik hebben(high leakage parts), die zijn niet geschikt voor de HD5850/HD5870 en worden daarom in de HD5830 gezet. Gezien deze cores wel heel zijn, kunnen ze mogelijk worden geflashed naar een HD5850 en omdat ze high leakage parts zijn clocken ze ook nog fijn. Ze zeggen nergens dat ze opzettelijk gecrippeld worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:37:
[...]

Nee je leest het verkeerd: Het zijn waarschijnlijk cores die een te hoog verbruik hebben(high leakage parts), die zijn niet geschikt voor de HD5850/HD5870 en worden daarom in de HD5830 gezet. Gezien deze cores wel heel zijn, kunnen ze mogelijk worden geflashed naar een HD5850 en omdat ze high leakage parts zijn clocken ze ook nog fijn.
High leakage, hoe kan dat nou bijdragen aan een betere overclock? Het lijkt mij dat er meer stroom verloren gaat, als er meer lekt, dus je hebt meer stroom nodig om hem werkend te houden = meer warmte = eerder T-max bereikt = slechtere OC?

Of zit ik er nu compleet naast? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk wat betreft dat het extra warmte geeft, maar de extra juice geeft veel meer ruimte om hoog te klokken. high leakage parts worden vaak op OC modellen gebruikt.

Kan je niet echt duidelijkere links geven.
neliz in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Astennu schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:19:
[...]

Klopt. Het kan alleen wel iritant zijn als je geen DP schermen hebt en gewoon 1 of 2 schermen wilt gebruiken. Maar dan kun je beter de Sapphire of Asus kopen.

Maar dit is op zich een goede zet een enkele 5870 heeft nooit genoeg power. Dit is ideaal voor iemand die op 6 schermen wil gamen.
Er worden wat passieve adapters bijgeleverd, waardoor je in ieder geval 2 schermen met een resolutie tot en met 1920x1200 moet kunnen aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:45:
Je hebt gelijk wat betreft dat het extra warmte geeft, maar de extra juice geeft veel meer ruimte om hoog te klokken. high leakage parts worden vaak op OC modellen gebruikt.

En een hoger verbruik :P

Je hebt in feite een chip die een stuk meer verbruiken kan dan de normalere HD5850 / 5870 of 5890. Maar daarintegen kan je wel weer hoger océn zoals dat was met de TKWR-Cpu van AMD (C3 revisie van de X4 deed ongeveer precies hetzelfde, alleen 100Mhz minder op lucht).

Interessant iig. Doet me denken aan de X800 Pro vs X800XT tijd, 12 Pipes vs 16 Pipes. Met een biosflash unlockte je vaak de 4 extra pipes en had je zo 1000 extra punten in 3D mark :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Ik begrijp niet waarom Ati dit dan zou toe laten? Ik bedoel, een 5850 is duurder dan een 5830 en laat staan een 5870. Tenzij de vraag dadelijk zou hoog word zoals bij de Cpus van AMD, quadcore verkopen als een x3 of x2 etc... Maar ik vind dit meer wishful thinking =)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
De verschillende AIB's kopen gewoon de chips van AMD. Als zij dan een 'duur' betaalde Cypress pro in een HD5830 willen plaatsen, is dat hun keuze in principe. AMD zou misschien om andere redenen bezwaar kunnen maken, maar waar het om het financiele vlak gaat, is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoger met extreme koeling, niet met je luchtkoelert, dan kom je door de hitte gewoon minder ver.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:58
lekker boeiend....

oftewel, je legt 22 euro bij en hebt een ECHTE 5850. waarom gokken?

de 5830 is en blijft een absoluut onzinnig kaartje qua prijs/prestaties.

next.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meljor schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:43:
lekker boeiend....

oftewel, je legt 22 euro bij en hebt een ECHTE 5850. waarom gokken?

de 5830 is en blijft een absoluut onzinnig kaartje qua prijs/prestaties.

next.........
Hoezo, de HD5850 is een stuk duurder geworden, ja ik ben het met je eens dat de prijs van de HD5830 moet zakken, maar wil je redelijk snel een HD5850 betaal je de hoofdprijs(Bijna 300 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18

Maar dat betekend toch ook dat er meer stroom weglekt dus het heft elkaar op? Daarbij kan je op een "normale" GPU ook extra "juice" zetten. Dus dan lijkt de laatste voordeel te hebben?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.