silitek schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:32:
offtopic:
Als je zo lang op deze aardkloot rondloop mag je "jongen" zeggen. Wil wel meneer zeggen hoor maar dan ben ik voor jou U.

Snotneus

..Het willen of niet kunnen begrijpen is misschien wel leeftijd gerelateerd Jeep, of het is weer een andere generatie. Sarcasme vind ik een prima aanpak..overdrijven maakt duidelijk, vaak .
offtopic:
ook offtopic: jij mag misschien wel iets ouder zijn dan de gemiddelde tweaker hier, maar dan zou je juist respect voor oudere mensen moeten hebben! Al is het maar een jaar.

Ik had al opgezocht dat je jonger bent dan ik hoor. Dus dat snotneus mag je heel snel terugnemen.
Het is trouwens geen kwestie van niet begrijpen, maar van opvoeding. Je bent nooit te oud om te leren, maar als niemand je ooit iets verteld (duidelijke grenzen bij de opvoeding?), en je komt zelf niet op het idee dat er iets mist (oogkleppen?), hoe moet je dan ooit iets leren?
WilC2H5OH: ik wil je best helpen hoor, daar ben ik al een hele tijd mee bezig. Maar het is de manier waarop je dingen brengt. Ik ben op het moment heel relaxed, niet boos ofzo, ik wil ook niet belerend doen, maar ik ga even je reakties opsommen. Ik probeer zo objectief mogelijk te doen, maar het is natuurlijk altijd zoals het op mij overkomt.
Je hebt een probleem en je bent teleurgesteld en daardoor boos. Ok, begrijpelijk.
Vervolgens kom je binnenvallen met een arrogante agressieve houding, je vloekt en je scheld, je vertelt inhoudelijk niets waaruit blijkt dat je zelf de moeite hebt gedaan te zoeken naar mogelijke oorzaken en zegt dan met zoveel woorden dat wij jou hebben belogen en opgelicht en gaat ons dan vertellen wat wij moeten gaan doen.
In je volgende reactie kom je op je woorden terug, je laat blijken hoe voorbarig je bent (1 dag!), verongelijkt en zielig, en gaat dan nog even zeggen hoe slecht het allemaal klinkt en nog even een voorbarige conclusie er achteraan (sp opgeblazen).
Ondertussen heb je met 2 postings al bij 10 (tien!) mensen (meest) negatieve reacties ontlokt. Het lijkt alsof niemand je serieus neemt (niet fijn).
Volgende posting: je meld ons dat je zeker niet dom bent omdat jij iets niet over het hoofd hebt gezien wat zelfs de officiele importeur nog weleens vergeet (hoe zou dat overkomen op degene die daar vorig jaar weken over in zak en as zat?).
Vervolgens komt de aap uit de mouw: de 'versterker' (beter gezegd: vervormings generator) en welke audiofiele taboes jij met gemak weet te doorbreken (sorry voor de bloemrijke taal om het spelen met de 'toonregeling' te beschrijven, wat aangeeft dat de audiofiele wereld voor jou volledig buitenaards is). Je komt daarmee op degenen die al wel ervaring hebben met hifi licht verbazingwekkend (meelijwekkend?) over.
Volgende post:
Hoeveel vermogen heeft die Aurum Cantus nodig? is de verkeerde vraag. Dat is net zoiets als vragen wat is meer: 6 gedeeld door 0 of 100 gedeeld door 0? Jij weet in welke verzameling van getallen je dan uitkomt he? De vraag is irrelevant omdat niet het opgegeven vermogen van belang is, maar hoeveel de versterker werkelijk kan leveren bij een bepaalde impedantie. Daarvoor heb je een goede (dwz zware) voeding nodig.
29 januari 2011 12:31 laat je eindelijk wat echts horen. Dat je iets niet weet is prima. Dat is zo te verhelpen. Echter de opmerking:
Ik geloof uit ervaring sowieso 90% van wat er in de hifi audio rond gaat niet. toont denk ik een heel belangrijk deel van jouw probleem: je onwil om iets van iemand aan te nemen. Je gedemonstreerde gebrek aan kennis op dit gebied toont dat je niet de mogelijkheid hebt om die uitspraak te verifieren. Dan blijft alleen arrogantie over. Oh ja, en gooi er nog een foute mening overheen (versterkers gaan juist meer hetzelfde klinken naarmate ze beter zijn. Je benaderd het ideaal steeds meer van verschillende kanten. Het verlies aan informatie wordt steeds minder).
Daarna iets wat
eigenlijk door de groene linkse elite aangesmeerd wordt verhoudingsgewijs onbelangrijk is: stroomverbruik. (een 2x10W buizenversterker à 100W kost 2 cent per uur, dat is minder dan een pc of tv. Voor de prijs van de speakers kun je 30.000 uur 's avonds luisteren. Bespaar je gelijk op je stookkosten).
De volgende post gaat hier nog eens op door. Ik heb net in 1 minuut energietarieven opgezocht. (Waarom moeten wij dat voor je doen? Jij kunt toch wel rekenen neem ik aan?)
Je hebt een T-amp besteld, maar welke? Hoe kunnen wij jou dan helpen als je geen info geeft. Je heb alweer voorbarig gehandeld. (Geen probleem, je hebt alleen je recht verspeeld om ons de schuld van een eventuele foute keus te beschuldigen).
Volgende posting:
ik had een vraag gesteld. En je begint te merken wat de gevolgen zijn van je optreden. Niet begrijpend dat de vraag die je stelde (als het al een vraag was) de verkeerde vraag was. En alweer onvoldoende parameters.
Ik negeer trouwens helemaal niemand. Ik wil alleen geen flamewar beginnen.
KUCH
Sowwy, mij kunftgebip if ew uitgefwikket. Kan iemand effe helpe voeke?
Ik geloof dat je niet helemaal doorhebt welke indruk je geeft. Nu misschien wel.
Ik zal je wat tegeltjeswijsheid meegeven om je wat sociaal gedrag op gang te komen: wie kaatst kan de bal verwachten, wie goed doet goed ontmoet, een goed begin is het halve werk, 1 gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden, ken uzelf, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, goedkoop is duurkoop, wie het onderste uit de kan wil krijgt het lid op zijn neus, kinderen die vragen worden overgeslagen, wie het kleine niet leert, doet het grote verkeerd, hij heeft de kok wel horen fluiten maar hij weet niet waar de lepel hangt, om een ladder te beklimmen begin je met de onderste sport, Menen ligt dicht bij Kortrijk maar verre van Waregem.
(sorry, door de lengte wat contraproductief maar het was zo leuk voor n ouwe lul al die spreekwoorden).
Om te weten hoeveel Watt je versterker moet zijn is veel meer nodig dan zomaar even uit de losse pols de vraag te stellen. Je speakers zijn 86dB/W@8Ohm nominaal. Niet heel gevoelig maar ook niet erg veeleisend (geen rare impedantiedalen).
Wat alleen ook meespeelt in de vraag 'wat is genoeg' is: hoe hard wil je kunnen spelen, hoe groot is je kamer, zijn je vloer/plafond beton of hout, wanden idem, is de kamer akoestisch sterk gedempt (dikke gordijnen, kleden/tapijt, stoffen banken, boekenkasten), hoe stel je de speakers op (dicht bij de wand/in boekenkast of zoals het hoort op zeer solide zware stands een stuk de kamer in).
De akoestiek bepaald namelijk voor een zeer groot deel de klank, en dus ook het volume van je speakers. In een kleine stenen kamer met gladde wanden en de speakers in de hoek op de grond dender je met 10 echte Watts helemaal weg waar je in een kamer van 50m² met houten wanden, vloeren en tapijt en veel zware inrichting en speakers los op een tafeltje zelfs met een 200W versterker echt geen feestje kunt maken.