HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 144.541 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ik heb zo'n zelfde ampje als Jeep besteld nu, plus een 12V SMPS van Niels. (samenkopen).

Komen een stel Elac boekenplankluidsprekers op. :)

[ Voor 23% gewijzigd door mace op 22-01-2011 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet natuurlijk wel op het juiste type Tripath chip letten he? Een 2021 is anders dan een 2020, 2024 of 2022.
Bij Aliexpress is het deze, als de foto's tenminste ONjuist zijn (foto is van een M15 met type TA2024). Prijs is ok daar, incl verzenden. Niet, verzenden is $21 met DHL, kom je op $61.

Wel zelf even goed checken. Ik had m, en nou ben ik de juiste link kwijt. Ik dacht dat deze het was.

Voor wat extra info (en waarom ik juist voor deze versterker gekozen heb) lees dit. (FYI; deze Saarmichel zit ook op Röhren und Höhren).
Hij geeft ook de datasheets van de verschillende Trident chips.

Even een waarschuwing:
China devalueert koopkracht Amerikaanse dollar met 30%
De Chinezen hebben besloten om de koopkracht van de Amerikaanse dollar met zo'n 30% te devalueren zonder daarbij de waarde van hun Amerikaanse staatsobligaties aan te tasten. Gevolg: vanaf deze zomer zullen de Amerikanen voor bijna alles wat ze kopen véél meer moeten gaan betalen.
De devaluatie van de Amerikaanse dollar geschiedt in de vorm van een forse prijsverhoging van alle producten. In werkelijkheid is deze verhoging, die zo rond de zomer van dit jaar zal beginnen, het gevolg van inflatie.

Dus ook alle waren op Ebay die in $ worden aangeboden. En weet ik wat nog meer. Obama is aan het babbelen geweest met Hu Jintao. Dat krijg je dus als de één miljarden groene papiertjes bijdrukt (Federal Reserve Notes, aka [ongedekte] dollars) en de ander de koers kunstmatig veel te laag houdt om de export te stimuleren.

Dus als je van plan was om iets in China te bestellen; het zou kunnen zijn dat het dat de tijd voor koopjes aan het aflopen is. Maar dat was het al een beetje voor bv de MHZS cd-spelers en diverse buizenversterkers.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
Ik heb deze besteld, denk dat het dezelfde is als ]eep heeft hoewel er bij voeding 12v 7A staat..
Wel verleidelijk om ook de DAC/HP-amp te bestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door W0153R op 22-01-2011 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 05:39
@ ]eep.

Dus jij hebt de topping tp21 nu over? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WO153R het sku-nr is exact gelijk. Het is een doos van de fabrikant waar de voeding bij in zit. En aangezien de specs op de site niet altijd even geweldig zijn... denk ik dat je zo de goede krijgt.

Op Ebay is er ook nog deze: SMSL SA-S3 TA2021B. Ziet er ook erg goed uit met de grote voedingscaps en mooie alps pot. En een ledje er achter. :)
Verkoper Deskfi: Package includes a SMSL SA-S3 and a 14V high grade 110-240V AC power adapter.
En verkoper shortfin trading heeft de Topping TP21 met een 14V voeding (maar ook eenzelfde aanbieding met een 12V voeding?).

Ik heb nog iemand gevonden die de Muse gemod heeft (wel in 't Frans). Volgens hem doet de voeding (voltage+cap) het meest. De ingangscap minder. En zo te zien heeft hij de printbanen voor het ingang-signaal overbrugd met beter draad.
Afbeeldingslocatie: http://d.imagehost.org/t/0724/P1030917.jpg
klik voor grotere versie

Ik heb de Topping 'over', maar ik ga m nog misschien gebruiken.
Ik heb 'm nu een tijdje met de 14V voeding laten spelen, en ik moet zeggen; ik hoor eigenlijk geen verschil met de Muse. Ik moet er nog even beter voor gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Oke, np's. Voor die prijs kan ik hem zelf ook wel kopen. :)

Momenteel heb ik een Pioneer VSX D512 receiver ( http://www.pioneer.eu/eur...ive/VSX-D512-S/index.html ) i.c.m. KEF Cresta 2 speakers ( http://www.kef.com/histor...resta_1999-02/cresta2.asp ). Alleen deze twee speakers zijn erop aangesloten en verder gebruik ik al die extra's niet.

Zou ik het merken (in positieve of negatieve zin) als ik Topping of Muse aan zou schaffen?

Ik gebruik wel spdif van mijn computer ingang naar mijn receiver, mocht dit analoog gaan, zou dit tot kwaliteit verlies leiden? Of heeft dat i.c.m. mijn budget apparatuur geen verdere invloed?

En ik zie jullie praten over 12V of 14V, het verschil is 2V maar wat is het voordeel/nadeel? :)

[ Voor 6% gewijzigd door voil op 23-01-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
[
En ik zie jullie praten over 12V of 14V, het verschil is 2V maar wat is het voordeel/nadeel? :)
het verschil is het maximale vermogen aan de uitgang, ( P=U*I U=I*R ) als je dan uitrekent is het maximale vermogen ongeveer 36% meer bij 14 volt dan bij 12 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij ook. In geval kan ik m beter aan een onwetend iemand verkopen voor n waardig bedrag. Inkoop is tenslotte mijn vak geweest, goed inkopen kost ook geld. :)

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je er niet enorm op vooruit zou gaan. Alleen voor de PC-uitgang zou ik overgaan naar een M2Tech HiFace (€119) of een Musiland Monitor 01US (€60) of 02US(€105)> DAC of gelijk de Musiland MD-10 (€190 of de ..11 maar die is duurder). Je kunt de MD-10 of 02US allebei direct als DAC aan de USB van een windows-pc hangen. Met de bijgeleverde driver heb je zo een asymmetrische aansturing van de DAC (je raakt geen bitjes kwijt door opstopping van de usb). Dan heb je echt gelijk een hele sjieke bron.
Ik heb zelf de Musiland Monitor 02US en dat klinkt echt heel goed.

14V of 12V maakt geen wereld van verschil uit omdat het wel ongeveer hetzelfde klinkt, maar er zit dan meer pit in. Meer dynamiek, meer ballen. Het is een nuanceverschil maar wel duidelijk hoorbaar. Het is net alsof je de optimale contrast van je monitor 10% omlaag draait: het plaatje blijft hetzelfde maar je ziet het minder levendig.
Edit: andersom natuurlijk, maar dat snap je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Goede tips, bedankt!

Maar met die apparaten die je aanraadde heb ik niet de mogelijkheid om mijn speakers erop aan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Jeep en ook de andere Muse-bezitters,

Je review zal ongetwijfeld heel wat mensen aanzetten om deze ook aan te kopen.

Als ik het goed voor heb (en nog andere lezers), is het deze die je bij Dinodirect besteld heb :

http://www.dinodirect.com...speaker-currency-EUR.html

De foto die je postte is echter 'n EX2.
Misschien een vernieuwde versie, zonder dat de site aangepast werd ?

Je hou echter niet zo erg van zo'n champagne-kleur.
Zou deze Muse M21 EX dezelfde zijn, maar in zwart ? :

http://www.dinodirect.com...-ta2024-currency-EUR.html

Type lijkt gelijk (M21 EX), maar de chipsets zijn verschillend : TA2021 en TA2024.
Of is dit weer een onduidelijkheid ve Chinese site ? ;-)

Wie kent het verschil ?

tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Naar mijn weten is de M21 met TA2021 en de M15 met TA2024, dus óf hij is met 2021, óf het is een M15 en geen M21.

Hoe dan ook is de omschrijving fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 02:46:
Dus als je van plan was om iets in China te bestellen; het zou kunnen zijn dat het dat de tijd voor koopjes aan het aflopen is. Maar dat was het al een beetje voor bv de MHZS cd-spelers en diverse buizenversterkers.
Dat zeker ja. Want waar is dat spul nu nog te krijgen voor de prijs van een jaar of 2 geleden? Afaik nergens meer.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Dat wordt weer zelf knutselen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er vanavond achter dat ik niet goed gekeken had naar het frontledje van de Muse. Die zit er wel degelijk op achter de volumeknop. Het zijn alleen 4 platte SMD-ledjes. Doordat de volumeknop strak tegen de kast geduwd was kon er amper blauw licht ontsnappen. Ik heb de volumeknop 0.5mm naar voren getrokken en de potmeter loopt nu soepel en je kunt door het blauwe schijnsel zien dat ie aanstaat.
voil schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:22:
Maar met die apparaten die je aanraadde heb ik niet de mogelijkheid om mijn speakers erop aan sluiten?
PC>USB naar SPDIF omzetter (2702)>DAC(9001 of 8415 + 1793 of 4398 of 1853)>versterker (T2021)>speakers.
De apparaatjes die ik noemde zitten dus tussen de pc en de luidsprekers. Je moet alleen even goed lezen; vaak zitten meerdere apparaten cq chipjes bij elkaar geintegreerd. Over het algemeen geldt: hoe meer geïntegreerd, hoe goedkoper en hoe minder de kwaliteit. Dat zit 'm eigenlijk vooral in de kwaliteit van de voeding en in je keuze mogelijkheid.

Stel dat je een Musiland Monitor 02US met een Muse M21 EX2 neemt ben je voor €145 voorzien van alles wat je nodig hebt tussen de windows-computer en de speakers.

@saje:
Wat er ook eventueel niet klopt bij die Chinezen: je kunt er van uitgaan dat de prijs een hele goede indicatie is. Ze kunnen geen Latijnse letters lezen, maar Arabische getallen gaat meestal prima. >:) En de 2021 kost idd €40. Zij lezen gewoon de Kanji en de prijs en de inhoud klopt daar wel mee. Als je het zeker wilt weten kun je evt een mailtje sturen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Zojuist dit besteld via UPS:
  • MUSILAND SKU88 Monitor 02 US USB Sound Card Amplifier € 103.51 x 1
  • Home Audio Digital Power Amplifier Speaker AMP & Adapter TA2021 € 40.37 x 1
3 tot 7 werkdagen gaven ze aan bij het selecteren van de verzend methode..ben benieuwd. :)

En hopen dat ze er niet teveel $$$ bijdoen bij de douane. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door voil op 24-01-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
Ik heb al een paar keer eea gelezen uit deze topics, maar ik wil misschien binnenkort gaan upgraden. Ik heb echter nu een surround receiver, is dit ook te krijgen uit China? Dus ondersteuning voor HTS HD, Dolby TrueHD, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voil, bij mij gingen ze apart omdat de Muse wat langer duurde. Er stond waarde $10 op de envelop. Dus die is er zo doorgezeild. np.
Bij de Musiland moet je mss alleen even een andere stekker aan maken. Ik vermoed dat er een universele verloopstekker bijgedaan wordt. Ik had een Ebay-seller die er zo'n mooie nep Furutech schuckostekker aangemaakt had voor hetzelfde geld.

Romius: nope, niks kunnen vinden. Niet interessant iig. Welke wel interessant is, is de Emotiva voorversterker. Daar kun je je eigen eindversterkers aan koppelen.
mace schreef op maandag 24 januari 2011 @ 01:43:
Dat wordt weer zelf knutselen. :)
Ja! Leuk! Zelf knutselen. Zelf een leuk versterkertje maken, no holds barred...
Ik ben alleen bang dat ik dit niveau niet ga trekken:
Afbeeldingslocatie: http://zelfbouwaudio.nl/forum/download/file.php?id=20435&t=1
Afbeeldingslocatie: http://zelfbouwaudio.nl/forum/download/file.php?id=22301&t=1

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 13:19 . Reden: linkje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:31

Gotez

42

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:42:
.....
Ik ben alleen bang dat ik dit niveau niet ga trekken....
Das inderdaad een schitterende versterker. Heeft ook wel de nodige moeite gekost. Maar op zelfbouwaudio.nl komen wel meer hele mooie versterkers langs.

ps: je kunt hierop stemmen voor versterker van 2010!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18
Omdat ik wel hou van een gokje bij Ali de Muse besteld. Jeep, bedankt dat ik deze week weer op water en brood moet leven ;)

Ben benieuwd of ie blijft staan en de Bada weg speelt. Ach, we gaan het meemaken.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUNSY
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:13
De Muse T-amp lijkt mij ook erg interessant.

Gebruik nu een oude pioneer versterker ( ergens van een zolder geplukt ) die aan vervanging toe.

Heb 2 speakers staan, van chinese makelijk; K-Audio speakers ( google onvindbaar )
info: sensitivity 88db
imp. 4ohm
rec. amp. power 45-130 watt

die t-amp geeft 2x25 watt. Gaat het mogelijk een goed geluid geven als het wordt aangesloten of is het vermogen toch echt te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ik ben alleen bang dat ik dit niveau niet ga trekken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is inderdaad een zeer fraai ding.

Ik ben in het midden van een verhuizing maar ik zal eens foto's schieten van mijn zelfgebouwde dingetjes. Ik heb een zelfgebouwde DAC (twee eigenlijk), een zelfgebouwde koptelefoonversterker met bijbehorende voeding.

Verder heb ik nog een koptelefoonversterker met buizen die ik nog in een kastje moet frotten en ben ik bezig met een aparte voeding voor mijn dac. (Met Jung superreg).

Verder zit nog in de pijplijn 2 eindtrappen met 6C33B maar dat is nog even een brug te ver voorlopig.

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 24-01-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

mace schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:30:
[...]

Dat is inderdaad een zeer fraai ding.

Ik ben in het midden van een verhuizing maar ik zal eens foto's schieten van mijn zelfgebouwde dingetjes. Ik heb een zelfgebouwde DAC (twee eigenlijk), een zelfgebouwde koptelefoonversterker met bijbehorende voeding.

Verder heb ik nog een koptelefoonversterker met buizen die ik nog in een kastje moet frotten en ben ik bezig met een aparte voeding voor mijn dac. (Met Jung superreg).

Verder zit nog in de pijplijn 2 eindtrappen met 6C33B maar dat is nog even een brug te ver voorlopig.
Kijk dat zijn de echte DIYers...

Ik ben bezig met de Millitt MiniMax. Ben benieuwd hoe die klinkt.

http://www.diyforums.org/MiniMAX/MiniMAXoverview.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Gotez schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:45:
[...]

Kijk dat zijn de echte DIYers...

Ik ben bezig met de Millitt MiniMax. Ben benieuwd hoe die klinkt.

http://www.diyforums.org/MiniMAX/MiniMAXoverview.php
Nice.

Ik moet de mijne eigenlijk opnieuw opbouwen, is een zooitje en er zit een brom in die ik niet wegkrijg.

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 24-01-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
.

Romius: nope, niks kunnen vinden. Niet interessant iig. Welke wel interessant is, is de Emotiva voorversterker. Daar kun je je eigen eindversterkers aan koppelen.
Thanks, ziet er wel interessant uit, misschien kunnen we daar wel wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Romius schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:51:
[...]

Thanks, ziet er wel interessant uit, misschien kunnen we daar wel wat mee :)
Daar ben ik tevens nog altijd zeer tevreden over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Wat is klankmatig eigenlijk het verschil tussen een ta2020 en 2021, qua specs liggen ze niet heel ver uitelkaar.
Hier heb ik een ta2020 die momenteel op 12v draait, maar er is een 14v adapter onderweg. Eens kijken of dat wat gaat schelen qua vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik afgelopen week een aantal dagen naar een Topping TP 21 met 2021 chip zitten luisteren ,echter vond ik wel dat ie een beetje mat klonk in vergelijking met mijn huidige versterker maw ik miste de finesse en detaillering .Volgens de persoon die op MP adverteert met een S.M.S.I. SA-36 met 2020 chip zou deze 2020 chip veel beter presteren dan de 2021 en 2040 chips .Ik kan dit niet beoordelen maar misschien dat er hier personen zijn die dit kunnen bevestigen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ben bijzonder tevreden met mijn SA-36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk hier een prima alternatief gevonden te hebben voor de grotere versterkers. De bedoeling is redelijke kwaliteit te hebben met, vooral, minder verbruik (aansluiten in bootje (lm1, 2 speakers)alwaar ik zoveel mogelijk afhankelijk wil zijn van zonnepanelen).

Off T; ook ben ik op zoek naar tv met geïntegreerde dvb-s(2) module. Echter voorlopig alleen grotere modellen (vanaf 32 inch) goedgekeurd door tv vlaanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil zit 'm niet alleen in het vermogen, maar ook in de klank. De 2024 is de kleinste en goedkoopste, dan komt de 2020, dan de 2021 en dan de 2022. De 2020 en 2024 zie je het meest en de meeste beschrijvingen geven het aan als 'mooi gedetailleerd en ruimtelijk maar de klank is nogal lichtgewicht, mager'. De 2021 klink idem, maar dan wel vol. Dempingsfactor zou beter kunnen. De 2022 heeft veel meer (2x) vermogen, en kost dus ook veel meer. Maar, het schijnt lastig om hem stil te krijgen (ruis). Tenminste volgens de persoon van HLLY.

van Marktplaats:
Beschrijving
Andere op Marktplaats aangeboden t-amps met ta2024 chip of met ta2021 chip komen qua transparantie en dynamiek niet eens in de buurt van deze nieuwste SMSL versterker met ta2020 chip.
Uh huh. Tuurlijk. Het ìs een TA2024! En heb je gezien wat ie kost? €69+vzk.
Ik heb m op Ebay gevonden (zonder adapter weliswaar) voor €17,50 + €11vzk. Hij zit gewoon voor de winst zijn eigen waren aan te prijzen.
De SMSL SA36 is een TA2024 versterker met 6W @8Ohm (0.1%THD), zijn foto's van de buitenkant kloppen dus niet met zijn binnenkantfoto's. Volgens mij zijn die gewoon stukjes van Ebayfoto's waar de shoplogo's doorheen liepen. Die heeft ie gewoon er uit geknipt en er een mooie collage van gemaakt. Conclusie: hij is zijn eigen product aan het afkraken omdat hij niet de moeite heeft genomen om te kijken wat er werkelijk in zit.

En dus niet een echte eigen foto zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/2949/musem21ex2int.jpg
Het verscil van de M21 EX en mijn EX 2 zit m in de frontledjes (nu SMD), pot (goedkopere Alps) en inputpluggen (blokje ipv stevige losse).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik volg al een tijdje dit topic en tot mijn ergenis wordt er nauwelijks over speakers gepraat. Wel kwam het merk aurum cantus een aantal keren naar voren en zelfs in de opening post.

Dus ik heb maar een gok genomen en de aurum cantus leisure 2 besteld voor 600 euro. Mijn god wat een gigantische miskoop zeg! Ten eerste is chinese hifi helemaal niet goedkoop! Dat is nu een fabeltje want er zijn genoeg goede westerse producten voor een prikkie te kopen. Ik noem maar bijv. polk audio, paradigm, magnepan etc. Je kunt echt geen chinese hifi kopen voor onder de 200 euro maar je kunt wel goede westerse hifi voor dat bedrag kopen. Een setje speakers kost al minimaal 600 euro en dan moet je ook nog een dure versterker erbij nemen van enkele honderden euros.

En ten tweede klinken deze speakers nauwelijks beter dan mijn hifi set uit de jaren 90ig die ik toen voor iets van 200 gulden had gekocht. Nauwelijks beter dan de gemiddelde hometheatre bij de media markt. Laat staan dat ze beter klinken dan producten die 1000-2000 euro kosten wat hier gesuggereerd wordt.

Nou bedankt jongens! Ik ben er ingetrapt. Suggestie: koop paradigm atoms voor 200 euro (canadees merk en ja ik heb ze persoonlijk gehoord) en doe wat leuks met die andere 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:55
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:35:

En ten tweede klinken deze speakers nauwelijks beter dan mijn hifi set uit de jaren 90ig die ik toen voor iets van 200 gulden had gekocht. Nauwelijks beter dan de gemiddelde hometheatre bij de media markt. Laat staan dat ze beter klinken dan producten die 1000-2000 euro kosten wat hier gesuggereerd wordt.
Het ligt er aan wat je koopt. Ik zelf heb een Yaqin MC-10L gekocht voor 325 euro. Deze versterker heeft veel positieve recensies gekregen, waaronder deze http://coolcatdaddy.blogs...l-amp-initial-review.html

De Yaqin had ik voor het kopen beluisterd.
Nou bedankt jongens! Ik ben er ingetrapt. Suggestie: koop paradigm atoms voor 200 euro (canadees merk en ja ik heb ze persoonlijk gehoord) en doe wat leuks met die andere 400 euro.
Het was verstandiger geweest om de Aurum Cantus eerst te beluisteren, en niet blind te kopen.

Ik neem dat de Paradigm Atoms 200 euro per luidspreker kost?

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de Lite DAC AH (gemodificeerd) ontvangen , eerste luister indrukken zijn goed .Hij klinkt zeer analoog en warm met een goed en strak laag en het hoog mag er ook wezen zonder enige scherpte .

@ Jeep, aangezien ik nu de coaxuitgang van mijn cd speler ( Jolida JD 100) gebruik doen de buisjes niet meer mee , kan ik ze nu gewoon uit de speler halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de buisjes er gewoon uithalen ja. Dan slijten ze ook niet.

@ Wilcoholic:
ik vind je reaktie een tamelijk botte uithaal naar 'ons' terwijl het je eigen stomme schuld is. Wat uit jouw reactie direct opvalt is de frase "tot mijn ergenis". Ik denk dat je dat had kunnen voorkomen door je beter in te lezen. Voor luidsprekers geld namelijk des te meer dat je ze moet beluisteren voor aankoop, en dat je altijd je gezonde verstand moet gebruiken.
Het is mij nog nooit gebeurd dat ik met mijn luidsprekers niet super tevreden was (allemaal ongehoord gekocht, maar wel super veel ingelezen). En al helemaal niet dat ik dan de schuld bij anderen leg zoals jij dat doet. Wat een negatief zeikverhaal zeg.
Ten eerste is chinese hifi helemaal niet goedkoop!
Nee joh. Je hebt gelijk. :F Waar denk je dat dat spul vandaan komt? Alleen dan kost het 1/4 van wat je bij de MM betaalt. De Leisure 2 kost trouwens €250 in China (dwz winkelprijs). De rest is dure vliegvrachtkosten.
Over gezond verstand gesproken: de Chinezen hebben het voordeel van goedkope arbeid. Je kunt dus bv. een mooie afwerking verwachten, en een duurder soort drivers. Dat wil niet zeggen dat ze ergens anders niet een beter resultaat kunnen halen door een slimme aanpak en een goed uitgewogen ontwerp.

Om nog even je opmerking Laat staan dat ze beter klinken dan producten die 1000-2000 euro kosten wat hier gesuggereerd wordt. recht te zetten: De Leisure 2 klinkt niet beter dan elke willekeurige luidspreker in die prijsklasse. Hij kan zich meten met menig luidspreker in die prijsklasse. Dat is iets heel anders. Bovendien is de Leisure 2 de Red Rose Speakers Rosebud II.
The Rosebud II costs $3,500/pair.
Die prijs is niet mijn idee, maar puur de vraagprijs van mr Mark Levinson! En volgens de reviews zou die prijs gerechtvaardigd zijn (volgens mij niet!).

Als je alleen maar patat gewend bent had je kunnen weten dat kaviaar je niet bevalt.
Als jij het verschil niet hoort tussen een budgetspeaker en een luidspreker met goede carbonwoofer en ribbontweeter, dan moet je de grijze massa tussen je oren maar eens wat trainen. En zorgen dat je een monitor op een stevige stand zet en met goede versterking.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:35:
Haha alsof het onze schuld is dat jij een miskoop doet.

Ga iemand anders lastig vallen zeg. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: laat die luidsprekers eens een tijdje lekker spelen met verschillende soorten muziek. Zo slecht kunnen ze niet zijn, maar als het contrast met je vorige speakers te groot is moet je wel even wennen aan het nieuwe geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:50:
Tip: laat die luidsprekers eens een tijdje lekker spelen met verschillende soorten muziek. Zo slecht kunnen ze niet zijn, maar als het contrast met je vorige speakers te groot is moet je wel even wennen aan het nieuwe geluid.
Dat..ga eens een tijdje luisteren en laat deze mooie monitors inspelen. Wedde dat ze heel anders klinken. :+

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik geloof dat er in het starttopic ook duidelijk staat dat je geen garantie hebt en datde meeste dingen wel goed zijn maar dat er ook minder goede dingen zijn. Daar kun je uit afleiden dat het een beetje gokken is.
Wat me opvalt is dat je helemaal niet hebt gecommuniceerd met iemand hier. Je hebt eigenlijk daarmee een eenmansactie gedaan waar je andere mensen de schuld van geeft.
Stap uit je zelfmedelijden en ga die dingen tweaken. Dan leer je er nog wat van, en maak je misschien wel vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook helemaal niet gezegd dat de speakers slecht zijn. Sterker nog ze zijn gewoon goed. Ik vind ze alleen geen 600 euro waard. Ze klinken zeker niet 3x zo goed is als een budget speaker die 3x zo goedkoop is. Vooraf dacht ik trouwens echt dat ik iets te horen zou krijgen waar mijn mond van open zou vallen.

Maar goed ik weet zelf dat ik op dit moment geen goede versterker heb en dat de speakers niet helemaal ingespeeld zijn. Ik heb ze net gisteren gekregen. Dus dat kan allemaal nog verbeteren. Ik ga nog een versterker kopen en dat word dan echt mijn laatste aankoop. En daarna zet ik gewoon mijn verstand op nul en ga ik gewoon jaren genieten van mijn setje.

De speakers zou trouwens wel enorm ruk voor films. Ik weet niet of het aan mij versterker ligt of aan een defect in de speakers. Maar explosies klinken voor geen meter. De stemmen zijn te zacht dus ik moet het volume verhogen maar bij acties zijn is er dan zoveel distortie. Zelfs bij een voor mij gemiddeld volume kraakt het geluid enorm, ook bij muziek. Bij zacht volume is er niets aan de hand. Ik begin een beetje bang te worden dat mijn speakers opgeblazen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Anders vertel je er ook even bij wat voor versterker je hebt :)
De sensitivity is volgens mij vrij laag op die speakers dus je hebt wel een degelijke versterker nodig om ze aan te sturen. Zeg integrated stereo >15KG? Bij een "gewone" versterker is er meestal een mooie verhouding tussen gewicht en kwaliteit :) Even buiten de class D, buizen etc gerekend natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:17:
Ik heb ook helemaal niet gezegd dat de speakers slecht zijn. Sterker nog ze zijn gewoon goed. Ik vind ze alleen geen 600 euro waard. Ze klinken zeker niet 3x zo goed is als een budget speaker die 3x zo goedkoop is. Vooraf dacht ik trouwens echt dat ik iets te horen zou krijgen waar mijn mond van open zou vallen.

....
Das ook een beetje vreemde logica. Wat is drie keer zo goed? Je kunt geluidskwaliteit niet optellen, dus deze redenatie volg ik niet helemaal.
....
De speakers zou trouwens wel enorm ruk voor films. Ik weet niet of het aan mij versterker ligt of aan een defect in de speakers. Maar explosies klinken voor geen meter. De stemmen zijn te zacht dus ik moet het volume verhogen maar bij acties zijn is er dan zoveel distortie. Zelfs bij een voor mij gemiddeld volume kraakt het geluid enorm, ook bij muziek. Bij zacht volume is er niets aan de hand. Ik begin een beetje bang te worden dat mijn speakers opgeblazen zijn.
Wellicht een instelling op je computer/dvd speler? of anders een versterker instelling. Welke versterker gebruik je? en welke bron? Dit kan bijna niet enkel aan je speakers liggen.

Overigens ben ik nu wel benieuwd geworden naar deze speakers :) Wellicht eens een luistersessie organiseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Maar goed ik weet zelf dat ik op dit moment geen goede versterker heb en dat de speakers niet helemaal ingespeeld zijn. Ik heb ze net gisteren gekregen. Dus dat kan allemaal nog verbeteren. Ik ga nog een versterker kopen en dat word dan echt mijn laatste aankoop. En daarna zet ik gewoon mijn verstand op nul en ga ik gewoon jaren genieten van mijn setje.

Leg eens uit wat is je maatstaf??..Hoe moet een speaker van 600 euro dan klinken?
Gehoor is relatief en speakers onderling klinken anders, niet per definitie beter..
Maar krijg een beeld doordat je deze monitors in een film opstelling zet.. :+
Of wil je op centimeter nauwkeurig kunnen aanwijzen waar de piano in de ruimte de hoge c plaats?

Stemmen, bommen en granaten door deze speakers..tja, voor jou verkeerde koop.

Edit: Wat voor amp staat er achter?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
Je laatste verhaal klinkt mij in de oren alsof je een enorme ruk-opstelling hebt.
Heb je de transport-tape wel voor de tweeter weg gehaald? :+
Dat volume-verschil bij films lijkt me niet de schuld van de speakers, tenzij je een defect (filter?) paar hebt, lijkt me eerder dat je per ongeluk de night-mode op je (belabberde) versterker hebt uitgeschakeld of dat de tape voor de tweeters zit.. Of je versterker kan de speakers totaal niet aan, wat mij raar lijkt.

Naar mijn mening betaal je in de audio-wereld meteen het dubbele voor een klein beetje verbetering..
De AC Leisure's zijn enorm transparant, met mijn vorige speakers viel het platte van de Dussun DS99 helemaal niet op, terwijl het op de AC Leisure's een wereld van verschil is.

offtopic:
Kan natuurlijk ook nog dat je doof bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Ik verdenk toch ook wel zijn versterker, dit verhaal: De stemmen zijn te zacht dus ik moet het volume verhogen maar bij acties zijn is er dan zoveel distortie. Zelfs bij een voor mij gemiddeld volume kraakt het geluid enorm, ook bij muziek. lijkt mij alsof de versterker gewoon niet de kracht heeft om deze speakers aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herinneren me nu ineens iets uit deel 10:
PaulAM schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:20:
Nieuwe poging: Ik heb een probleem en wie weet waar moet ik naar kijken om het op te lossen.
Ik heb +/- een maand geleden een paar aurum cantus 2 deluxe luidspeakers binnen gekregen.
Het geheel klinkt veel slechter dan toen ik luisterde via mijn 2,5mm koperen draadjes en mijn Mission's 733

Ik heb een G&W 2006 versterker met een daar door middel van een
gesloten 1M RCA Interconnect Audio Cable Pair OFC Core CRC10 verbonden
Marantz cd 4000 speler. Dit geheel is aangesloten met1M RCA Interconnect
Audio Cable Pair OFC Core CRC10 met mijn AURUM 2 Deluxe HiFi BOOKSHELF
Loudspeakers.

Het geheel klinkt zo slecht dat ik soms blij verrast ben dat als ik wakker word door mijn Freecom
internet radio die op een speaker speelt. Dan hoor ik hoge tonen en dynamiek maar nu is er een geluid
alsof ik een radio beluister van een 10tje.
Wie weet waar ik naar moet kijken want deze speakers zo maar af te schrijven daar heb ik te lang naar ze toegeleefd.
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 01:23:
doen alle drivers het?
Heb je een test-cd om alles te checken? (Li, Re, midden, fase, sweep)
Heb je de speakers in fase aangesloten?
Staan ze stevig?
Hoe lang heb je ze al spelend? (ze moeten echt lang inspelen).

Het kan bijna niet dat ze echt slecht spelen als ze goed opgesteld en aangesloten staan.
PaulAM schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:55:
Mijn zondag kan niet meer stuk.
Mijn Aurum Cantusjes maken een geluid waar ik me niet meer voor schaam.
Ik heb Jeep z'n raad gevolgd en ben alles nog eens nagelopen.
Want zelfs ik wist dat zo slecht als het geluid was dat kon gewoon niet, uit een melkpak kwam een beter geluid.
Maar het was gewoon een stuk tape dat gebruikt was als transport bescherming voor de tweeters.
Het zag er voor mij uit als een membraan als onderdeel van de tweeter.
Een en ander zou allang duidelijk zijn geworden als ik of Chinees zou kunnen lezen of de speakers al eens
in levende lijve had gezien zonder frontje.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1r45yt.jpg

Maar ik ben blij, heel blij.
Ik begrijp de teleurstelling die hierdoor zou kunnen ontstaan, maar dan nog heb je meerdere manieren waarop je hierop kunt reageren. PaulAM wist het in ieder geval op een veel volwassener manier te verwoorden. En op een constructieve manier. Daardoor was het probleem in ieder geval toen veel sneller verholpen, en met veel minder ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Dat je je dat nog herinnerde zeg. Maar inderdaad, is het folie er wel af?
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja tuurlijk heb ik het tape eraf gehaald. Ik ben echt geen retard. En ik heb de speakers gekocht niet alleen om naar muziek te luisteren maar ook om films en tv shows af te spelen en ook dat ik later in de toekomst kan uitbouwen naar een 5.1 setje.

Ik heb zo een goedkope chinese versterker van het merk lepai. Daarvan heb ik de treble omlaag gedaan om de scherpe randjes er van af te halen. Het geluid klinkt nu redelijk dof maar dat gekraak bij hoge tonen of volumes is er er veel minder tenzij ik het volume opschroef. Maar films klinken gewoon nog steeds ruk. Explosies klinken gewoon helemaal niet realistisch en er zit teveel distortie in. Daarnaast kan ik het volume niet op het gewenste niveau zetten omdat het dan alleen maar erger is. Ik zit nu een beetje met de treble, bass EQ en het volume te spelen om de perfecte balans te vinden zodat het geluid niet te dof, te dun, te zacht en vervormd klinkt. Niet echt ideaal.

Maar nogmaals ze klinken niet verkeerd alleen zijn ze zwaar overhyped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Dat een luidspreker overstuurt in het hoog is idd niet normaal, al zou ik dan eerder naar de (voor)versterker kijken. Of er zit iets heel erg mis in het scheidingsfilter ... verkeerd aangesloten of afwezig bijvoorbeeld, niet onmogelijk bij Chinaspul denk ik (geen ervaring met Chinese audio dus speculatie mijnerzijds).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Welke Lepai heb je de Lepai LP2020? Die Lepai versterker heeft niet bepaald veel vermogen en het lijkt er op dat hij flink overstuurd. De Aurum Cantus kan best wat vermogen gebruiken, ik denk dat hier je probleem ligt. Heb je de mogelijkheid om met een andere (krachtigere) versterker te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Hangt er maak eens een versterker achter!! geen speelgoed :+ desnoods lenen i.i.g. een krachtige die deze monitors nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een lepai 838. Vervelend is dit zeg. Ik heb namelijk geen andere versterker om het te testen. Als ik er nu een koop zou ik nog een maand moeten wachten voordat hij gearriveerd is. Ik heb op dit moment ook geen flauw idee welke versterker ik zou moeten kopen.

Hoeveel vermogen heeft die Aurum Cantus nodig?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

waar woon je - er is altijd wel iemand die een oude transistorbak overheeft - desnoods haal je er eentje van marktplaats voor weinig om te testen en gebruik je die later voor je tuinfeesten. Zal niet zo sprankelend klinken als je wilt maar om te testen of vermogen een issue is moet mogelijk zijn zonder gelijk een dure echte versterker te kopen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Die Lepai 838 is 99% zeker het probleem. Je hebt echt geen bijzonder krachtige versterker nodig, maar die Lepai stelt niet zoveel voor. Hij is meer bedoeld voor portable audio.
Is er geen versterker die je van iemand kan lenen? Anders is een versterker van marktplaats misschien iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
Die Lepai lijkt mij ook het probleem, dat zou ik m'n auto- of zelfs m'n wekker-speakers nog niet aan doen.. En van die laatste verlang ik alleen dat ze een hoop kabaal maken..

Vermogen (in watts) lijkt me niet eens zo zeer je probleem, die Lepai is waarschijnlijk ondervoed voor het gebruik met je speakers, of trekt de impedantie niet. Ik heb de Muse waar ]eep het eerder over had besteld en heb hier een paar AC Leisure 2 staan, dus ik kan je laten weten wat 't resultaat is.

.
.
.
Moet dat zo?
Right..

[ Voor 104% gewijzigd door W0153R op 29-01-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:39:
Ja tuurlijk heb ik het tape eraf gehaald. Ik ben echt geen retard. ... :Z

Ik heb zo een goedkope chinese versterker van het merk lepai. Daarvan heb ik de treble omlaag gedaan ... Het geluid klinkt nu redelijk dof maar dat gekraak bij hoge tonen of volumes is er er veel minder tenzij ik het volume opschroef. ... zit teveel distortie in. Daarnaast kan ik het volume niet op het gewenste niveau zetten omdat het dan alleen maar erger is. Ik zit nu een beetje met de treble, bass EQ en het volume te spelen om de perfecte balans :? 8)7 |:( te vinden zodat het geluid niet te dof, te dun, te zacht en vervormd klinkt. Niet echt ideaal.

ze klinken niet verkeerd alleen zijn ze zwaar overhyped :F :X |:(
Spelen met emoticons is leuk. Duplo ook. Is dat niks voor jou? Of een boek? Basisbeginselen van hifi?
Ik heb even heel veel zin om je enorm in de zeik te nemen. Dat doe je ons immers ook. Er zijn nu iets van 10 mensen die jouw probleem aan het oplossen zijn met minimale informatie en moeite van jouw kant. En jij blaast alleen maar hoog van de toren en geeft ons nog de schuld ook. Ik vind dat behoorlijk onbeschoft. :(

Dus jij vind het gek dat je met dit speelgoedding,
Afbeeldingslocatie: http://www.siampic.net/il/lepailp83801.jpg
met de bijgeleverde 1A voeding waarschijnlijk, 13.5W@4Ohm dus ws iets van 6W@8Ohm, last van vervorming krijgt? Als jij de knop opendraait wil hij 20W leveren, maar door de voeding kan hij maar 12Vx1Ax80% rendement=10W leveren voor 3 kanalen. Dan ga hij zwaar clippen, met flinke blokgolven waardoor je je tweeters onherstelbaar kunt beschadigen.

Het was zeker nog niet in je opgekomen dat als je speakers wilt laten presteren op het niveau van veel duurdere speakers dat dan je aansturing ook op dat niveau moet liggen? En dat als je met een baggerding van €15 aankomt dat het GEHEEL dan ook bagger klinkt? Dat je dus in feite €600 weggooit?
Weet je wat, ik zou nog duurdere speakers kopen. Iets van €25000. Liefst een 2.1 set, past mooi bij deze versterker. Dan klinkt het vast veel beter. Wel Monsterkabels gebruiken hoor, anders klinkt het niet.

Ik zou die versterker maar heel gauw in de kliko mikken waar die thuis hoort, anders beschadig je je nieuwe dure speakers ook nog. Daarna wat manieren leren, de forumregels nog eens doornemen, een echte versterker regelen (tip: een echte versterker zitten geen plastic knopjes met bass en treble op) en dan nog eens voorzichtig komen vragen of je nog een vraag mag stellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat ik een krachtige versterker nodig had voor deze speakers. Ik dacht dat elke willekeurige versterker wel voldoende was omdat het gewoon bookshelf speakers zijn. Een t-amp kon bijv. ook gewoon succesvol gebruikt worden voor dure speakers. Sowieso heb ik nooit geweten dat het hele geluid gewoon totaal anders kon klinken

Ik geloof uit ervaring sowieso 90% van wat er in de hifi audio rond gaat niet. Ik denk zelf dat ik geen verschil zal horen in een 40 euro t-amp of een 400 euro buizenversterker. Laat staan versterkers boven de 1000 euro. En als er dan al sonische verschillen zijn betekent dat niet perse een verschil in kwaliteit maar meer een verschil in persoonlijke voorkeur naar een bepaald type geluid.

Daarom was het niet een prioriteit van mij. Zal een t-amp wel beter klinken met mijn aurum cantus speakers? Of moet ik echt naar versterkers van 400+ euro kijken. Ik wil denk ik geen buizenversterker omdat ze teveel stroom verbruiken en sneller kapot gaan, maar er zijn nauwelijks goede en goedkope transistor versterkers.

Ik maak mij bij buizenversterkers vooral zorgen om het energieverbruik. De yaqin mc-10l bijvoorbeeld verbruikt 220watt. Transistorversterkers iets van 50watt en meestal veel lager. Aangezien ik wel mijn eigen energie rekening moet betalen en vrijwel elke dag flink veel uren naar muziek luister maak ik mij hier wel zorgen om. Is de energie rekening van een buizenversterker echt zoveel hoger dan van een transistor?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Nou hebben we het weer over energie. Tip: Stap over op unitedconsumers prima club.
Goed, stroom kost relatief weinig tegenover stook. Als je mooie monitors kan kopen kan die paar euro meer wat een buizenamp verbruikt ook wel behappen, lijkt mij.

Maar dat zijn keuzes die je maakt. Zal een een klein beetje op weg helpen wil je rendement uit je speakers koop op MP een Yamaha AX b.v of Sony ES versterker AKAI AM serie ook niet verkeerd.
Dan heb je een High-end amp tegen een betaalbare prijs. Koop een MHZS CD-buizen speler en je speakers komen tot leven.

We zijn de beroerdste niet!!..

:+

Edit: By the way, Jeep maakt je het een en ander duidelijk over "normen en waarde" en wederom stap je daar klakkeloos overheen! Steek je hand eens in eigen boezem, jongen. :+

[ Voor 12% gewijzigd door silitek op 29-01-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel euros scheelt het op maandbasis? Als het een tientje per maand is betekent dat je al gauw 120 euro per jaar meer moet betalen om naar muziek te luisteren. Als het slechts enkele euros zijn dan is het makkelijker om het te overwegen.

Ik heb zojuist trouwens een t-amp bestelt. Hopelijk krijg ik hem zo snel binnen. Maar ik ben nog op zoek naar een mooie chinese versterker. Ik denk dat ik niet rustig kan slapen als ik denk dat mijn audio setje niet compleet is en de oog wilt ook wat zien. Dat is ook een reden waarom ik de aurum cantus gekocht heb. De ribbon tweeters zien er gewoon apart uit en de speakers zijn hardstikke mooi. Dat is dan wel weer het voordeel van buizenversterkers. Ze zien er hardstikke mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijker om die discussie over zijn reactie te negeren dan even 'sorry' te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Welke t-amp heb je besteld? Toch wel één met een redelijk vermogen en degelijke voeding. Met bijvoorbeeld een ta2024 hou je namelijk je huidige probleem.
De Aurum Cantus zijn nou eenmaal geen bijzonder gevoelige speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:31:

Ik maak mij bij buizenversterkers vooral zorgen om het energieverbruik. De yaqin mc-10l bijvoorbeeld verbruikt 220watt. Transistorversterkers iets van 50watt en meestal veel lager. Aangezien ik wel mijn eigen energie rekening moet betalen en vrijwel elke dag flink veel uren naar muziek luister maak ik mij hier wel zorgen om. Is de energie rekening van een buizenversterker echt zoveel hoger dan van een transistor?
Als jij denkt dat je met een versterker van 15 euro een paar speakers kunt aansturen ,en je nog druk gaat maken over het energie gebruik van een buizenversterker kun je beter van dit forum verdwijnen, en een andere hobby zoeken 8)7 note: je druk maken over de energie (en je kachel dan en je koelkast en je tv en bla bla bla enz) ,Jaja hier ben ik weer de enige echte piraat van dit forum :9 thanks jeep wat een toestand allemaal zo :*) :*)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@wilcoluisterniet je koopt in het wilde weg componenten en versterkers lijkt het. Geen chinese maar deze is een start, t-amp voor weinig en onvergelijkbaar beter dan dat prul wat je nu hebt.
NAD versterker 302 - http://link.marktplaats.nl/413239717

check dan je luidsprekers die je hopenlijk nog niet opgeblazen hebt met dat versterkertje van je.

klinkt het nog goed, dan kan je je gaan inlezen op buizenversterkers.
De ribbon tweeters zien er gewoon apart uit en de speakers zijn hardstikke mooi. Dat is dan wel weer het voordeel van buizenversterkers. Ze zien er hardstikke mooi uit.
Maar dan kop je toch een sterke transistorbak voor het geluid en zet je de goedkoopste buizenbak in het zicht voor als er bezoek langskomt? 2 8Ohm weerstandjes achter de kabeltjes en niemand die er achterkomt.
kan je alleen je volume niet aanpassen.

[ Voor 34% gewijzigd door franssie op 29-01-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: besloten om toch eerst wat anders aan te pakken in mijn set.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:08:
Edit: By the way, Jeep maakt je het een en ander duidelijk over "normen en waarde" en wederom stap je daar klakkeloos overheen! Steek je hand eens in eigen boezem, jongen. :+
offtopic:
Dat heeft te maken met communiceren 'jongen' (jij mag ook meneer zeggen hoor ;)). Ik probeer me gewoon aan te passen aan de manier van de ander. Actie is reactie. Ik zie nu al tig mensen hun tijd verspillen aan iemand die gewoon niet door heeft hoe veeleisend hij is voor anderen, maar niet voor zichzelf. Om te laten weten hoe iemand over komt heb je een spiegel nodig die je kunt begrijpen. Ik heb het idee dat als ik niet een flinke dosis sarcasme gebruik de boodschap niet echt overkomt.

Ha die ouwe zeeschuimer, is het schip weer los uit het ijs?

@ franssie
ik kan een glimlach van oor tot oor niet onderdrukken. Zeer fraaie formulering en heel goed advies. _/-\o_
Nad is zekers een leuke instap in de echte Hifi volgens de regels die normaal gelden (de keten is zo sterk als de zwakste schakel, speakers belangrijkste, dan de versterker en dan de bron).
Ik haal met de Muse M21EX dezelfde grap uit, iedereen denkt dat de buizenversterker speelt, maar het is de 2021. Eigenlijk een type t-amp dat een absolute uitzondering op de regel is in hifi. Maar dat wil dus zeggen dat je niet moet denken dat je met zo'n Lepai dus wel even het zelfde resultaat haalt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraag gesteld en ik heb daar geen antwoord op gekregen en dan krijg ik ook nog eens de schuld dat ik maar componenten lukraak koop en maar beter helemaal kan stoppen. Ik heb trouwens ook nog eens aangegeven dat ik nog steeds in de markt ben voor een chinees. Die t-amp is echt niet lukraak gekocht daar had ik al jaren dingen over gelezen. Aurum Cantus trouwens ook, die komt heel vaak voorbij. Daar heb ik trouwens ook gematigde reacties van gelezen. Maar goed ik kon ze zonder gezeik op ebay kopen daar waar andere speakers moeilijker te verkrijgen waren. Mijn eerste keus was bijvoorbeeld magneplanar mmg maar ik kon hem nergens vinden.

Ik negeer trouwens helemaal niemand. Ik wil alleen geen flamewar beginnen. Dus heeft iemand nog suggesties voor een chinees met een mooie afwerking, transistor dan wel buizen. Ik wil niet eerst goedkope troep kopen en dan later upgraden uit principes. Ik wil het gewoon gelijk goed doen en 20 jaar van het setje genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

[quote]Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 04:08:
[...]

offtopic:
Dat heeft te maken met communiceren 'jongen' (jij mag ook meneer zeggen hoor ;)). Ik probeer me gewoon aan te passen aan de manier van de ander. Actie is reactie. Ik zie nu al tig mensen hun tijd verspillen aan iemand die gewoon niet door heeft hoe veeleisend hij is voor ander.

offtopic:
Als je zo lang op deze aardkloot rondloop mag je "jongen" zeggen. Wil wel meneer zeggen hoor maar dan ben ik voor jou U. :P Snotneus :)..Het willen of niet kunnen begrijpen is misschien wel leeftijd gerelateerd Jeep, of het is weer een andere generatie. Sarcasme vind ik een prima aanpak..overdrijven maakt duidelijk, vaak .
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 08:38:
Ik had een vraag gesteld en ik heb daar geen antwoord op gekregen en dan krijg ik ook nog eens de schuld dat ik maar componenten lukraak koop en maar beter helemaal kan stoppen. Ik heb trouwens ook nog eens aangegeven dat ik nog steeds in de markt ben voor een chinees. Die t-amp is echt niet lukraak gekocht daar had ik al jaren dingen over gelezen. Aurum Cantus trouwens ook, die komt heel vaak voorbij. Daar heb ik trouwens ook gematigde reacties van gelezen. Maar goed ik kon ze zonder gezeik op ebay kopen daar waar andere speakers moeilijker te verkrijgen waren. Mijn eerste keus was bijvoorbeeld magneplanar mmg maar ik kon hem nergens vinden.

Ik negeer trouwens helemaal niemand. Ik wil alleen geen flamewar beginnen. Dus heeft iemand nog suggesties voor een chinees met een mooie afwerking, transistor dan wel buizen. Ik wil niet eerst goedkope troep kopen en dan later upgraden uit principes. Ik wil het gewoon gelijk goed doen en 20 jaar van het setje genieten
Adviezen sla je ook in de wind..waarom perse "chinees". No offence, maar vind de versterkertje van Chinese makelij buizen c.q. transistor bouwtechnisch mager van kwaliteit. Althans diegene die ik uit china kocht mankeerde het een en ander aan. Daar gaan we niet te diep op in, woekert weer een andere discussie aan. Enig stukje chinees wat "out of the box" wel een aanvulling is binnen je setup is een MHZS.
Een mooie NAD, Yamaha, Sony, Akai, CA versterker enz enz.. zwerven er plenty op MP.

Of een Yarland versterker goed gebouwd met prima componenten..

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 30-01-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Wat gaat het allemaal weer lekker op dit forum :P
Vanaf de eerste opstart was ik er al bij, en ik moet zeggen we hebben veel lol gehad maar ook wel veel discusies, maar we wisten wel waar we mee bezig waren, we zijn ook diverse malen bij elkaar op bezoek geweest, geweldig was dat praten en luisteren over Hifi, en natuurlijk de hapjes en de drankjes :)

Jeep is er ook al vanaf de eerste keer bij, en hij heeft veel maar dan ook veel aan dit forum bijgedragen en heel veel dingen uitgelegd van wat je beter of niet doen kan, als je alles bij elkaar optelt dan kan er over dit forum wel een bestseller geschreven worden :*)

Maar goed, laten we elkaar in waarde houden en niet elkaar berispen over bepaalde dingen, ik heb er ook wel eens de spot mee maar dat meen ik nooit. och ik ben al blij dat we nog steeds informatie met elkaar kunnen uitwisselen over dit mooie product uit het chinese land (waar ik al diverse malen ben geweest trouwens om eventueel een lijn op te zetten)

Dus alle vrienden, en oude vrienden lets go, :*)

Trouwens ik heb eindelijk mijn 805 powertriodes vervangen door deze VT-143=JAN-805 RCA Kuhl-Tube NOS 1943, Een beetje duur, (1 pair for $800) matched )
Maar ik moet dan wel zeggen wat een weelde, wat klinken die single endes toch geweldig, ik hoor dan geen verschil meer tussen een power-triode van Kronzilla of deze (trouwens die kronzilla heb je niet voor 15000)

[ Voor 18% gewijzigd door Bucanier op 30-01-2011 11:05 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

franssie schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:26:
@wilcoluisterniet je koopt in het wilde weg componenten en versterkers lijkt het. Geen chinese maar deze is een start, t-amp voor weinig en onvergelijkbaar beter dan dat prul wat je nu hebt.
NAD versterker 302 - http://link.marktplaats.nl/413239717
^met hem!
Ik was echt nét marktplaats aan het afschuimen voor een mooie NAD. Voor hetzelfde geld kom je een mooie 902 tegen oid.
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 08:38:
Ik wil niet eerst goedkope troep kopen en dan later upgraden uit principes.
Maar, dat doe je nu wel. Die t-ampjes zijn leuk voor bijvoorbeeld kratradiotjes, of als hobby/experimenteer dingetje. Speelgoed. En ja, er komt best aardig geluid uit voor het geld. Maar het is geen vervanger voor een "echte" versterker.

Je hebt een stel leuke speakers staan. En je koopt een ondermaatse versterker. En nog een.... ?
Zet die kleine ampjes op marktplaats en spaar er wat bij voor een echte.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:32:
offtopic:
Als je zo lang op deze aardkloot rondloop mag je "jongen" zeggen. Wil wel meneer zeggen hoor maar dan ben ik voor jou U. :P Snotneus :)..Het willen of niet kunnen begrijpen is misschien wel leeftijd gerelateerd Jeep, of het is weer een andere generatie. Sarcasme vind ik een prima aanpak..overdrijven maakt duidelijk, vaak .
offtopic:
ook offtopic: jij mag misschien wel iets ouder zijn dan de gemiddelde tweaker hier, maar dan zou je juist respect voor oudere mensen moeten hebben! Al is het maar een jaar. (8> Ik had al opgezocht dat je jonger bent dan ik hoor. Dus dat snotneus mag je heel snel terugnemen.
Het is trouwens geen kwestie van niet begrijpen, maar van opvoeding. Je bent nooit te oud om te leren, maar als niemand je ooit iets verteld (duidelijke grenzen bij de opvoeding?), en je komt zelf niet op het idee dat er iets mist (oogkleppen?), hoe moet je dan ooit iets leren?

WilC2H5OH: ik wil je best helpen hoor, daar ben ik al een hele tijd mee bezig. Maar het is de manier waarop je dingen brengt. Ik ben op het moment heel relaxed, niet boos ofzo, ik wil ook niet belerend doen, maar ik ga even je reakties opsommen. Ik probeer zo objectief mogelijk te doen, maar het is natuurlijk altijd zoals het op mij overkomt.

Je hebt een probleem en je bent teleurgesteld en daardoor boos. Ok, begrijpelijk.
Vervolgens kom je binnenvallen met een arrogante agressieve houding, je vloekt en je scheld, je vertelt inhoudelijk niets waaruit blijkt dat je zelf de moeite hebt gedaan te zoeken naar mogelijke oorzaken en zegt dan met zoveel woorden dat wij jou hebben belogen en opgelicht en gaat ons dan vertellen wat wij moeten gaan doen.

In je volgende reactie kom je op je woorden terug, je laat blijken hoe voorbarig je bent (1 dag!), verongelijkt en zielig, en gaat dan nog even zeggen hoe slecht het allemaal klinkt en nog even een voorbarige conclusie er achteraan (sp opgeblazen).
Ondertussen heb je met 2 postings al bij 10 (tien!) mensen (meest) negatieve reacties ontlokt. Het lijkt alsof niemand je serieus neemt (niet fijn).

Volgende posting: je meld ons dat je zeker niet dom bent omdat jij iets niet over het hoofd hebt gezien wat zelfs de officiele importeur nog weleens vergeet (hoe zou dat overkomen op degene die daar vorig jaar weken over in zak en as zat?).
Vervolgens komt de aap uit de mouw: de 'versterker' (beter gezegd: vervormings generator) en welke audiofiele taboes jij met gemak weet te doorbreken (sorry voor de bloemrijke taal om het spelen met de 'toonregeling' te beschrijven, wat aangeeft dat de audiofiele wereld voor jou volledig buitenaards is). Je komt daarmee op degenen die al wel ervaring hebben met hifi licht verbazingwekkend (meelijwekkend?) over.

Volgende post: Hoeveel vermogen heeft die Aurum Cantus nodig? is de verkeerde vraag. Dat is net zoiets als vragen wat is meer: 6 gedeeld door 0 of 100 gedeeld door 0? Jij weet in welke verzameling van getallen je dan uitkomt he? De vraag is irrelevant omdat niet het opgegeven vermogen van belang is, maar hoeveel de versterker werkelijk kan leveren bij een bepaalde impedantie. Daarvoor heb je een goede (dwz zware) voeding nodig.

29 januari 2011 12:31 laat je eindelijk wat echts horen. Dat je iets niet weet is prima. Dat is zo te verhelpen. Echter de opmerking: Ik geloof uit ervaring sowieso 90% van wat er in de hifi audio rond gaat niet. toont denk ik een heel belangrijk deel van jouw probleem: je onwil om iets van iemand aan te nemen. Je gedemonstreerde gebrek aan kennis op dit gebied toont dat je niet de mogelijkheid hebt om die uitspraak te verifieren. Dan blijft alleen arrogantie over. Oh ja, en gooi er nog een foute mening overheen (versterkers gaan juist meer hetzelfde klinken naarmate ze beter zijn. Je benaderd het ideaal steeds meer van verschillende kanten. Het verlies aan informatie wordt steeds minder).
Daarna iets wat eigenlijk door de groene linkse elite aangesmeerd wordt verhoudingsgewijs onbelangrijk is: stroomverbruik. (een 2x10W buizenversterker à 100W kost 2 cent per uur, dat is minder dan een pc of tv. Voor de prijs van de speakers kun je 30.000 uur 's avonds luisteren. Bespaar je gelijk op je stookkosten).

De volgende post gaat hier nog eens op door. Ik heb net in 1 minuut energietarieven opgezocht. (Waarom moeten wij dat voor je doen? Jij kunt toch wel rekenen neem ik aan?)
Je hebt een T-amp besteld, maar welke? Hoe kunnen wij jou dan helpen als je geen info geeft. Je heb alweer voorbarig gehandeld. (Geen probleem, je hebt alleen je recht verspeeld om ons de schuld van een eventuele foute keus te beschuldigen).

Volgende posting: ik had een vraag gesteld. En je begint te merken wat de gevolgen zijn van je optreden. Niet begrijpend dat de vraag die je stelde (als het al een vraag was) de verkeerde vraag was. En alweer onvoldoende parameters.
Ik negeer trouwens helemaal niemand. Ik wil alleen geen flamewar beginnen.

KUCH :r _O-
Sowwy, mij kunftgebip if ew uitgefwikket. Kan iemand effe helpe voeke?

Ik geloof dat je niet helemaal doorhebt welke indruk je geeft. Nu misschien wel.
Ik zal je wat tegeltjeswijsheid meegeven om je wat sociaal gedrag op gang te komen: wie kaatst kan de bal verwachten, wie goed doet goed ontmoet, een goed begin is het halve werk, 1 gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden, ken uzelf, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, goedkoop is duurkoop, wie het onderste uit de kan wil krijgt het lid op zijn neus, kinderen die vragen worden overgeslagen, wie het kleine niet leert, doet het grote verkeerd, hij heeft de kok wel horen fluiten maar hij weet niet waar de lepel hangt, om een ladder te beklimmen begin je met de onderste sport, Menen ligt dicht bij Kortrijk maar verre van Waregem.
(sorry, door de lengte wat contraproductief maar het was zo leuk voor n ouwe lul al die spreekwoorden).

Om te weten hoeveel Watt je versterker moet zijn is veel meer nodig dan zomaar even uit de losse pols de vraag te stellen. Je speakers zijn 86dB/W@8Ohm nominaal. Niet heel gevoelig maar ook niet erg veeleisend (geen rare impedantiedalen).
Wat alleen ook meespeelt in de vraag 'wat is genoeg' is: hoe hard wil je kunnen spelen, hoe groot is je kamer, zijn je vloer/plafond beton of hout, wanden idem, is de kamer akoestisch sterk gedempt (dikke gordijnen, kleden/tapijt, stoffen banken, boekenkasten), hoe stel je de speakers op (dicht bij de wand/in boekenkast of zoals het hoort op zeer solide zware stands een stuk de kamer in).

De akoestiek bepaald namelijk voor een zeer groot deel de klank, en dus ook het volume van je speakers. In een kleine stenen kamer met gladde wanden en de speakers in de hoek op de grond dender je met 10 echte Watts helemaal weg waar je in een kamer van 50m² met houten wanden, vloeren en tapijt en veel zware inrichting en speakers los op een tafeltje zelfs met een 200W versterker echt geen feestje kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:55:
[...]

offtopic:
ook offtopic: jij mag misschien wel iets ouder zijn dan de gemiddelde tweaker hier, maar dan zou je juist respect voor oudere mensen moeten hebben! Al is het maar een jaar. (8> Ik had al opgezocht dat je jonger bent dan ik hoor. Dus dat snotneus mag je heel snel terugnemen.
Het is trouwens geen kwestie van niet begrijpen, maar van opvoeding. Je bent nooit te oud om te leren, maar als niemand je ooit iets verteld (duidelijke grenzen bij de opvoeding?), en je komt zelf niet op het idee dat er iets mist (oogkleppen?), hoe moet je dan ooit iets leren?
offtopic:
Ok..volgens je profiel las ik bouwjaar 1970 dan is die snotneus van mij toch echt wat ouder :P volgens de letter dan he. Zo niet, staat je profiel niet goed. Ook neem ik nooit iets terug alles wat deze oude man zegt is gebouwd op feiten Verder ben ik het volledig met je eens hoor!!..

^^..Zo punt is wel gemaakt dacht ik. Goed verhaal, Jeep.
Nog wat wijsheden van deze "ouwe l*l": Wie de schoen past, trekke hem aan.
Wat ge niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Nog wat audio wijsheden: speciaal voor wilcoholic hopelijk heb je deze mooie monitors al niet vernageld met je playmobile ampje..zo ja, zie het maar als een leerproces

Sluit luidsprekers liever niet op een te zwakke versterker aan die daardoor misschien gaat clippen als hij te hard staat. Door het clippen ontstaan veel harmonischen die de dood zijn voor je tweeters.

of
Je versterker kan beter te zwaar dan te licht zijn, een speaker die vervormt omdat hij te hard gaat kun je zachter zetten. Een versterker die vervormt omdat hij de speaker niet aan kan, kost je vrijwel altijd je tweeter vóórdat je hoort dat 't fout gaat.

en
Watt/vermogen is NIET gelijk aan volume. Een luidspreker met een hogere gevoeligheid (rendement) geeft meer herrie terwijl je er minder in hoeft te stoppen
Wat maken vele Watts uit als de eerste er nog niet goed uitkomt..

:)

[ Voor 35% gewijzigd door silitek op 30-01-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

[...]

....

Menen ligt dicht bij Kortrijk maar verre van Waregem.
...
Die moet ik eens opzoeken.

Verder sta ik volledig achter je verhaal, mijnheer Jeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
oei die jeep, ben ik toch nog wat ouder haha, :*) :*) waar haal je die uitspraken vandaan, ik ken er maar 1 en dat is Hoelang is een chinees, haha _O- _O-

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei ik heb helemaal geen zin in die discussie over mij. Volgens mij heb ik tot op heden geen enkel scheldwoord gebruikt of iemand persoonlijk de grond in geboort.

Ik geloof ook echt niet dat jij het verschil kunt horen tussen een buizenversterker van merk A en een buizenversterker van merk B in deze. Ik wil gewoon dat mensen eerlijk zijn en ook gewoon eerlijk toegeven nou ik hoor bijna geen verschil en de extra knaken voor versterker B is het eigenlijk helemaal niet waard. En het is ook telkens zo dat als er een nieuwe versterker uitkomt dat dit gelijk de nieuwste hype is en de allerbeste versterker allertijden. Dat is gewoon hype creeeren om niets. Trouwens ik draai al een tijdje mee in de portable audio wereld en toen had ik ook allemaal oordopjes en versterkers gekocht en het was allemaal gelul. Je hoort nauwelijks verschil in kwaliteit, hooguit een andere "sound signature".

En deze thread bijv. volg ik serieus al jaren en al jaren wou ik chinees halen door deze thread maar heb het al die tijd niet gedaan omdat het te duur was. Nu heb ik eindelijk dure speakers aangeschaft maar ben ik gewoon teleurgesteld in al die hype. En dat ligt echt niet alleen aan mijn versterker want zoveel beter gaat het gaat het ook niet klinken. Maar goed ik geef het de voordeel van de twijfel en wil nog 500 euro extra uittrekken voor een mooie versterker. Dan zit ik al ver boven 1000 euro en dat is voor mij echt mega veel geld. Ik vraag mij af hoeveel "beter" hij dan is ten op zichte van een t-amp + een setje paradigm atom speakers. Zoals ik al in mijn eerste post aangaf... de paradigm atoms kosten 200 euro en de AC 600 euro. Verschil? Nauwelijks. Kwaliteitsverschil? Niet. Als mensen nou gewoon eerlijk zijn dan is dat alleen maar beter voor de rest van de community.

Maar goed even terug naar verstekers. Ik kan geen yarlands op ebay vinden. En ik heb ook gezocht naar mhzs en daar kon ik alleen een cd speler van terug vinden. Al mijn muziek is in mp3 of flac en die stream ik over wifi naar mijn airport express, die aangesloten is aan een versterker. Soms gebruik ik ook gewoon een line-out van mijn laptop direct naar de versterker. De standaard merken zijn zoals shanling, jolida zijn gewoon te duur voor mij. Als er niets anders is ga ik voor de yaqin mc-10l

Trouwens nog iets. Dat over energieverbruik. Ik ben alles behalve links (ben neutraal, ik bekijk elke zaak op individuele basis), maar ik moet gewoon mijn eigen rekening betalen. Een koelkast die bijv. dag en nacht aan staat voel ik echt wel in mijn portemonnee. Als het allemaal goedkoper kan des te beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Yarland vind je niet op Ebay maar hier:
http://www.yarland.eu/

MHZS is idd een buizen cd speler (indicatie bron eventueel)..voor jou niet van toepassing.
Als bron gebruik je digitale muziek en doormidden van WiFi..

Enigszins klopt wat marketing audio betreft wel wat je zegt. Zit zeker veel gebakken lucht tussen. Daarom ben ik fan van "vintage" apparatuur.

De topmodellen van toen zijn haast "built for life" en kunnen echt zowat wel elke vergelijking aan met het zogenaamde moderne audiofiele spul, dat er vaak, in mijn persoonlijke visie, ook nog eens een keertje niet uitziet of zaken niet aan boord heeft, die vroeger wel heel normaal waren (denk hierbij bijvoorbeeld aan een goede phono MM/MC pre).

De jaren zeventig en tachtig waren de meest spannende jaren op audiogebied. Het ene na het andere topproduct werd op de markt gebracht en audiofabrikanten schoten als paddenstoelen uit de grond. Merken zoals Dayton Wright, DB Systems, Harman Kardon Cition, Mark Levinson, Krell, Infinty etc. vonden allemaal hun oorsprong in de zestiger, zeventiger en tachtiger jaren. Geloof me, het wiel is al lang uitgevonden !

En nieuwe technieken in de nieuwste versterkers??? Dat is echt een fabel. Er worden nu andere technieken gebruikt met dezelfde eigenschappen. De schakelingen van de nieuwste versterkers zijn meestal vereenvoudigde en kleinere versies van versterkers uit de jaren b.v. "80. De onderdelen zijn wel beter geworden. Over het algemeen zijn de nieuwste versterkers van mindere kwaliteit.

De beste HiFi apparatuur werd gebouwd tussen 1975 en 1995 "No-offence"

[ Voor 85% gewijzigd door silitek op 30-01-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan misschien beter gewoon naar een krachtige transistor bak gaan kijken. Voor 500,- kan je vast wel iets van een Marantz PM-16 scoren. Die stuurt praktisch elke luidspreker wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Wat is het verschil tussen de Topping en de Muse dan? want ze zijn toch op dezelfde basis (TA2021?)

ik zie namelijk wel meer van dat soort mini bakjes op ebay staan prijzen tussen de 30 en 120 dollar :o

maar t ziet er allemaal t zelfde uit van buiten dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:30:

Maar goed even terug naar verstekers. Ik kan geen yarlands op ebay vinden. En ik heb ook gezocht naar mhzs en daar kon ik alleen een cd speler van terug vinden.
kijk maar es bij www.ornec.com (daar haalden wij vroeger al onze versterkers weg) en hifi uit china daar staan ook leuke single endes, even goed snuffelen en je komt er wel. :)

ps ik heb nog wel een mooie maranz versterker te koop voor je de pm 80 gemodficiteerd door JK acoustics
in "tharde. ik maak wel een leuk prijsje ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Bucanier op 30-01-2011 21:08 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilcoholic, De Aurum Cantus heeft eigenlijk flink wat vermogen nodig als ik de ervaringen van sommige gebruikers zo lees. Het is een luidspreker vanuit een hoger segment en dan gang je er ook iets deftig aan. Om geld te besparen had je beter een gevoelige luidspreker gekozen dan kwam je er wel vanaf met een goedkope versterker maar dan zou ik toch nog altijd niet de degene aanraden die je momenteel gebruikt.
Luidsprekers zoals Klipsh zijn een stuk boven de 90db gevoelig, single driver breedband luidsprekers en dergelijke hebben meestal ook niet veel nodig.
Zelfs mijn Yulong versterkertje die toch iets beter zou moeten zijn dan de jouwe is nog niet goed genoeg voor Aurum Cantus als ik volgende review lees...
http://dood.ca/2008/09/26...80-integrated-amp-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Dat er over dit topic een bestseller kan worden geschreven klopt inderdaad, maar er komen dan buiten de enthousiastelingen ook koopjesjagers op af die voor het laagste bedrag het grootste resultaat willen behalen.

Dat lijkt me ook volstrekt normaal en daar moeten we allemaal effe aan wennen.

Iemand snapt dus niet dat je keten van componenten van enigszins gelijkwaardig niveau moet zijn. Alles wat telt is de prijs en niets anders.

Het lijkt me dan ook handig om in de starttopic duidelijk te vermelden dat dit geen leidraad, maar een samenvoegsel is van persoonlijke ervaringen die niet voor iedereen hetzelfde ervaren kunnen worden.

Ik kan het niet zo mooi zeggen maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:00:
...en de oog wilt ook wat zien. Dat is ook een reden waarom ik de aurum cantus gekocht heb. De ribbon tweeters zien er gewoon apart uit en de speakers zijn hardstikke mooi. Dat is dan wel weer het voordeel van buizenversterkers. Ze zien er hardstikke mooi uit.
En later zeg je: Verschil? Nauwelijks. Kwaliteitsverschil? Niet.
Goede afwerking is ook kwaliteit, daar gaat een hoop geld in zitten.
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:30:
Zoals ik al zei ik heb helemaal geen zin in die discussie over mij. ik doe de moeite om je een spiegel voor te houden, lees het dan ook! Volgens mij heb ik tot op heden geen enkel scheldwoord gebruikt jawelof iemand persoonlijk de grond in geboort. nee. gewoon collectief

Ik geloof ook echt niet dat jij ...
Ik wil gewoon dat mensen eerlijk zijn en ook gewoon eerlijk toegeven nou ik hoor bijna geen verschil ...
En het is ook telkens zo ... gelijk de nieuwste hype is
Trouwens ik draai al een tijdje mee in de portable audio wereld ..., hooguit een andere "sound signature".

En deze thread bijv. volg ik serieus al jaren ... omdat het te duur was.
... teleurgesteld in al die hype. En dat ligt echt niet alleen aan mijn versterker want ...
Maar goed ik geef het de voordeel van de twijfel
Ik vraag mij af hoeveel "beter" hij dan is ...
Verschil? Nauwelijks. Kwaliteitsverschil? Niet.
Als mensen nou gewoon eerlijk zijn ... beter voor de rest van de community.
Wilco jongen, JE LUISTERT VOOR GEEN METER WAT ER TEGEN JE GEZEGD WORDT. Je gaat gewoon je eigen gang. IK GELOOF, IK VIND, JA MAAR JIJ,
wikipedia zegt:
Menen ligt dicht bij Kortrijk maar verre van Waregem.
Iets menen is niet genoeg; je moet er zeker van zijn. (Dit zeldzame spreekwoord wordt in Oost- en West-Vlaanderen soms gebruikt als ironische reactie wanneer iemand iets meent te weten, door te verwijzen naar de stad Menen, die ver van Waregem, dus de waarheid, vandaan ligt.)
Iemand die denkt iets te weten (menen) wat echter niet zo is (verre van Waregem), is niet ver van Kortrijk. Oftewel snel zijn centen kwijt omdat ie eigenwijs is.

Ik ben hardstikke eerlijk tegen je. Denk je nou serieus dat ik er enig belang in heb dat jij je geld over de balk gooit aan zaken die je niet kunt waarderen?
Maar goed even terug naar verstekers. Ik kan geen yarlands op ebay vinden. die zijn er niet En ik heb ook gezocht naar mhzs en daar kon ik alleen een cd speler van terug vinden dat klopt, dat had je kunnen weten als je beter leest. Al mijn muziek is in mp3 of flac en die stream ik over wifi naar mijn airport express, die aangesloten is aan een versterker. Soms gebruik ik ook gewoon een line-out van mijn laptop direct naar de versterker lekker high end 8)7 . De standaard merken zijn zoals shanling, jolida zijn gewoon te duur voor mij. Als er niets anders is ga ik voor de yaqin mc-10l waarom?! :F

Trouwens nog iets. Dat over energieverbruik. Ik ben alles behalve links ... lees wat ik ik zeg! .
Ik zeg je bent gehersenspoeld door de linkse kerk als je zulke dure spullen wilt moet je ook niet zeuren over een paar centen stroomverbruik.

En alweer ga je niet in op de wezenlijke vragen die ik je stel om je 'probleem' op te lossen. Als jij niet leest ga ik je ook niks verder vertellen.
Om te weten hoeveel Watt je versterker moet zijn is veel meer nodig dan zomaar even uit de losse pols de vraag te stellen. Je speakers zijn 86dB/W@8Ohm nominaal. Niet heel gevoelig maar ook niet erg veeleisend (geen rare impedantiedalen).
Wat alleen ook meespeelt in de vraag 'wat is genoeg' is: hoe hard wil je kunnen spelen, hoe groot is je kamer, zijn je vloer/plafond beton of hout, wanden idem, is de kamer akoestisch sterk gedempt (dikke gordijnen, kleden/tapijt, stoffen banken, boekenkasten), hoe stel je de speakers op (dicht bij de wand/in boekenkast of zoals het hoort op zeer solide zware stands een stuk de kamer in).

De akoestiek bepaald namelijk voor een zeer groot deel de klank, en dus ook het volume van je speakers. In een kleine stenen kamer met gladde wanden en de speakers in de hoek op de grond dender je met 10 echte Watts helemaal weg waar je in een kamer van 50m² met houten wanden, vloeren en tapijt en veel zware inrichting en speakers los op een tafeltje zelfs met een 200W versterker echt geen feestje kunt maken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reloader schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:56:
Wat is het verschil tussen de Topping en de Muse dan? want ze zijn toch op dezelfde basis (TA2021?)

ik zie namelijk wel meer van dat soort mini bakjes op ebay staan prijzen tussen de 30 en 120 dollar :o

maar t ziet er allemaal t zelfde uit van buiten dan...
Maar niet van binnen. Kijk naar de binnenkant en je weet het. De Topping 2021 is heel netjes afgewerkt, heeft een beter afgesloten potmeter, koptelefoonuitgang met versterking en vooral: een paar flinke voedingscondensators (buffer voor pieken in stroombehoefte). De Muse die ik heb uitgezocht heeft echter een 14V voeding ipv een 12V, (en op details: iets andere merken onderdelen) en klinkt daardoor beter.
De SMSL SA-S3 TA2021B ziet er ook heel goed uit. Geen HP-out maar wel dikke voedingscaps. Maar let op de voeding (of je) die je er bij krijgt.
Er is ook nog de Topping TP41. Dat is een 2021 met discrete voeding (dus geen geschakelde) met een flink zware toroidale trafo. Dat kost je wel aardig wat meer verzendkosten omdat het pakket >2x zo zwaar is.
vinz98 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:35:
Het lijkt me dan ook handig om in de starttopic duidelijk te vermelden dat dit geen leidraad, maar een samenvoegsel is van persoonlijke ervaringen die niet voor iedereen hetzelfde ervaren kunnen worden.
Dat had ik er ook altijd groot bijgeschreven hoor. En dat je altijd je gezonde verstand moet blijven gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
Er bestaat ook een lineaire voeding voor de Muse (hoewel ik niet weet of deze ook geschikt is voor de TA2021), de PA-60L.
[...]
(sorry, door de lengte wat contraproductief maar het was zo leuk voor n ouwe lul al die spreekwoorden).
offtopic:
niet alleen voor 'n ouwe lul _/-\o_

@wilchfdajkghfdkjl: doe zelf 's wat moeite man! 99% van de antwoorden die jou in de afgelopen dagen zijn gegeven, staan meerdere keren in het (laatste deel!) van dit topic genoemd, daarnaast bestaan er ook andere sites dan de laatste pagina van dit topic en ebay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31
@jeep denk aan je bloeddruk :)

Ook even een reactie van mij na lange tijd weer ;)

Volg de chinese hifi al jaren en heb ook al best veel spulen gehad, maar heb nu iets geinigs binnen wat ik ook even wil delen.

Het is een ontzettend klein buizenversterkertje waar ik goede dingen over las op oa 6moons, dus even 1 via ebay naar nederland laten komen.

Er staan slechts 2 buizen op van het type 6f3 (ecl85,18gv8 etc). Dit zijn buizen uit de 60's en 70's, relatief nieuw dus, met een voor en eindbuisje gecombineerd in 1 buis.

Er komt slechts 2.5 watt aan vermogen uit, dus hoog rendement en een makkelijk impendantieverloop is wel een pre.

Een foto:

Afbeeldingslocatie: http://image.dhgate.com/upload/spider/b/780/702/b_8qiifk702780_6.jpg

Ik speel nu zelf met speakers met een rendement van 98db, in een kamer van 20 m2, en de pannen gaan van het dak als je wil! Maar wat belangrijker is, het ding klinkt (zeker voor het geld) echt ontzettend goed, is prachtig qua bouw en techniek (geen ruis,geen plopjes met aan/uit). Verder zijn de buizen voor weinig te koop.

Aanrader wmb!

Nog even een foto hoe (klein) dit er nu irl uit ziet: (met telefoon genomen xcusez moi)

[Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skiffer/appj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Ja, nu is het wel welletjes met schoppen. Moet "opa' maar weer de wijste zijn :) Standpunten en alternatieven zijn allemaal aangedragen. Hij probeert nog met losse argumenten de boel te redden, dat lukt ook niet. Valt niet mee zo'n EGO knauw en wie geef nou graag fouten toe he, Meneer Jeep :+ Jou leg ik ook vlot over de knie geen probleem.. aha..je profiel is aangepast had dat dan even gezegd ouwe :P nou al last van Amnesia

Hopelijk zijn de monitors nog heel.

Edit:
^^ Kijk foto's..mooie speakers, man :*) welk merk is het?
Kunnen ze nog wat verder in de ruimte staan? Halve meter rondom lucht komen ze nog beter tot z'n recht.

Zal ook een duit in het zakje doen. Mijn luisterhok op MHZS na weinig "Chinees" toch een van de beste..
legendarische transmissielijn speakers...foei lelijk maar o, zo goed.

[ Voor 39% gewijzigd door silitek op 31-01-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Hah, een reel to reel. Ik heb nog een erg fraaie Pioneer RT-707 maar die moet ik nog restaureren. (Hij doet hele rare dingen, zoals achteruit lopen enzo 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

mace schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:51:
Hah, een reel to reel. Ik heb nog een erg fraaie Pioneer RT-707 maar die moet ik nog restaureren. (Hij doet hele rare dingen, zoals achteruit lopen enzo 8)7 )
Dat is een hele mooie, Mace. Zuinig op zijn is een DD systeem dus geen snaar probleem. Electronica dus
Dit was waarschijnlijk de beste van de 7 "haspel op haspel dekken ooit gemaakt, gebouwd als een tank.
Het heeft drie motoren (alle directe aandrijving), vier hoofden (wissen, te registreren en vooruit en achteruit afspelen), twee snelheden (7,5 en 3,75 ips / 19 en 9,5 cm) en is autoreverse In de afspeelmodus.

De unieke snaar in het apparaat binnen is het gebruikt voor de teller. Alle vervoer functies worden geactiveerd door solenoïden en heeft grote en echte lezing VU-meters.

Heeft een schakelaar voor bias instelling (STD en LH) en een andere voor de EQ-instelling (STD en LH), onafhankelijke kanaal record vervoerswijzen, pitch control, autorepeat functie en line en microfoon input knoppen met mix signaal functie. Op de achterkant is het onafhankelijke productievolume knoppen.

Maken en van genieten ;) ..eventueel weet ik nog wel iemand die briljant is met recorders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Goed om te horen! Ik ben zelf erg handig maar ik heb geen ervaring met recorders. Hij staat nu nog op de plank, want geen tijd, maar TZT ga ik ermee aan de slag.

Iets anders: Ik heb ook zo'n muse besteld, maar de tracking zegt nu dit:

RR988841458CN 2011 unsuccessful delivery NETHERLANDS NETHERLANDS 2011-01-29

WTF!?

Staan geen andere regels bij, alleen die. Meestal staan er een paar regels bij dat hij bij het sorteercentrum is geweest en dan in amsterdam etc... maar dus niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilcoholic, Die Magnepan MMG die jij zocht is geloof ik enkel via de website rechtsreeks te koop, niet via hun dealernetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:27

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:02:
Wilcoholic, Die Magnepan MMG die jij zocht is geloof ik enkel via de website rechtsreeks te koop, niet via hun dealernetwerk.
en nog wel iets zwaarder voor je versterker (als in: 86dB en 4Ohm, al is dat redelijk constant), en de bron (mp3 uit laptop? vergeet het maar) maar wat een geluid! O+

[ Voor 13% gewijzigd door mr.paaJ op 31-01-2011 13:31 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zie nu dat je direct een magneplanar mmg kunt bestellen door een amerikaans nummer te bellen. Ik had hun eigenlijk eerst even moeten emailen voordat ik de aurum cantus had gekocht. Een gemiste kans want nu zit ik jaren vast aan die aurum cantus terwijl die magneplan mmg toch echt mijn eerste keuze was.

Ik heb nog steeds geen geschikte versterker gevonden. Ebay is een must voor mij want ik krijg buyers protection, communicatie/betaling is hardstikke makkelijk en goeden alles wat met dhl verstuurd word heb ik binnen 2 weken binnen. En ik had gelezen dat in het verleden wel eens misging bij de standaard webshops voor chinese hifi
mr.paaJ schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:26:
[...]

en nog wel iets zwaarder voor je versterker (als in: 86dB en 4Ohm, al is dat redelijk constant), en de bron (mp3 uit laptop? vergeet het maar) maar wat een geluid! O+
Ok ik ga even reageren op een trol.

Ik draai mp3's EN flac. Ik heb nooit gezegd dat ik exclusief mp3s draai. Meeste albums heb ik in FLAC, meeste losse nummers in mp3 en dan vrijwel alleen hoge bitrates.

Ten tweede stream ik ook vaak muziek over wifi via de airport express. Airport Express maakt gebruik van een van de beste dacs die er zijn. Lees de reviews maar. Ik zelf hoor geen verschil tussen mijn laptop en de dac van de airport express. Maar goed over een paar weken krijg je een definitief antwoord van mij als ik mijn chinees binnen heb. Ooit wil ik misschien wel een externe dac kopen om helemaal alle twijfels weg te nemen maar ik denk zelf dat het zoveel uitmaakt mits je een goede versterker heb.

Ten derde ga ik die magneplanars natuurlijk niet aansturen met een lepai of een t-amp. Ik koop dan natuurlijk een betere versterker. Die lepai was trouwens altijd al een tijdelijk oplossing geweest totdat ik uitgezocht heb welke versterker ik nou echt wil hebben. Ook voor Aurum Cantus was dat het geval

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Elektrostaten hebben aardig wat sap nodig, ik denk dat je toch wel aan de 80W moet zitten om ze comfortabel aan te sturen. KT120 push-pull o.i.d.

edit: Al zijn magneplanars geen ESL's natuurlijk, maar hetzelfde principe is van toepassing.

[ Voor 24% gewijzigd door mace op 31-01-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mace, bij welke Ebay verkoper heb jij deze Muse besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:31:
Ik heb nog steeds geen geschikte versterker gevonden.
[...]
He Wilco ik zie dat je mijn bericht niet gelezen hebt ,ik wil je wel helpen hoor, ik heb nog een mooie Marantz Pm 80 staan klasse a en a/b schakeling deze is compleet gemod door Johan ketelaar jk acoestics.
net al wat ik zei ik maak wel een mooi prijsje, dan kun je voorlopig vooruit en het kost je niet veel . :)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Bucanier schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:32:
[...]

He Wilco ik zie dat je mijn bericht niet gelezen hebt ,ik wil je wel helpen hoor, ik heb nog een mooie Marantz Pm 80 staan klasse a en a/b schakeling deze is compleet gemod door Johan ketelaar jk acoestics.
net al wat ik zei ik maak wel een mooi prijsje, dan kun je voorlopig vooruit en het kost je niet veel . :)
Dat is zeker een mooi aanbod, Wilco..klasseA eerste 2x25watt en een mooie modificatie eroverheen.
Ik zeg doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:07:
@ Mace, bij welke Ebay verkoper heb jij deze Muse besteld ?
Bij leiqingjun1973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:32:
[...]

Ik vind dat aardig van je en ik waardeer het zeker. Maar ik wil denk ik gewoon een buizenversterker, nieuwe en chinees van ongeveer 500-600 euro.

Ik ben echt van plan om dit setje + AC speakers jaren te gebruiken, aangevult met misschien magnepans als ik ze ooit nog interesse daar in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duikboot9
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05-2021
mace schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:33:
Goed om te horen! Ik ben zelf erg handig maar ik heb geen ervaring met recorders. Hij staat nu nog op de plank, want geen tijd, maar TZT ga ik ermee aan de slag.

Iets anders: Ik heb ook zo'n muse besteld, maar de tracking zegt nu dit:

RR988841458CN 2011 unsuccessful delivery NETHERLANDS NETHERLANDS 2011-01-29

WTF!?

Staan geen andere regels bij, alleen die. Meestal staan er een paar regels bij dat hij bij het sorteercentrum is geweest en dan in amsterdam etc... maar dus niet. :?
Hmm misschien dat het chinese nieuwe jaar (3 feb. aanstaande) wat roet in het eten gooit...dan ligt het transport gebeuren daar overhoop.....succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:17:
[...]
Ik vind dat aardig van je en ik waardeer het zeker. Maar ik wil denk ik gewoon een buizenversterker, nieuwe en chinees van ongeveer 500-600 euro.

Ik ben echt van plan om dit setje + AC speakers jaren te gebruiken, aangevult met misschien magnepans als ik ze ooit nog interesse daar in heb.
Oke dan , mocht je je toch bedenken kun je altijd een privemailtje sturen. we wachten af.

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 01:46:
[...]

Maar niet van binnen. Kijk naar de binnenkant en je weet het. De Topping 2021 is heel netjes afgewerkt, heeft een beter afgesloten potmeter, koptelefoonuitgang met versterking en vooral: een paar flinke voedingscondensators (buffer voor pieken in stroombehoefte). De Muse die ik heb uitgezocht heeft echter een 14V voeding ipv een 12V, (en op details: iets andere merken onderdelen) en klinkt daardoor beter.
De SMSL SA-S3 TA2021B ziet er ook heel goed uit. Geen HP-out maar wel dikke voedingscaps. Maar let op de voeding (of je) die je er bij krijgt.
Er is ook nog de Topping TP41. Dat is een 2021 met discrete voeding (dus geen geschakelde) met een flink zware toroidale trafo. Dat kost je wel aardig wat meer verzendkosten omdat het pakket >2x zo zwaar is.

[...]

Dat had ik er ook altijd groot bijgeschreven hoor. En dat je altijd je gezonde verstand moet blijven gebruiken.
HP-out?

ik vond deze : SMSL-SA-S3 TA2021B

deze: Muse M20 maar dat is "minder" als de Muse M21 (die jij of moet ik u zeggen :9 geloof ik op de foto hebt staan).

de M21 kan ik niet vinden (behalve voor 109 euro)

en:

Topping TP21 TA2010

maar de SMSL is wel betaalbaar op dit moment (roep al lang dat ik een buizenversterker ga kopen maar het komt er steeds niet van en ze zijn toch wel prijzig, maar mijn kenwood is nu echt zo goed als einde verhaal en moet toch iets hebben om naar te luisteren) en na het lezen van de "review' van die muse had ik zoiets: als dat in de buurt komt van de yarland moet het toch wel strak klinken zeker tov dat huidige ding van me)

wat zou de beste koop zijn? (oja achterop die kastjes staat allemaal 12v maar 14 is dus geen probleem neem ik aan)

de gevoeligheid van de speakers die eraan horen is 91db dus dat lijkt me wel netjes

[ Voor 10% gewijzigd door Reloader op 31-01-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hervaz schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:21:
@jeep denk aan je bloeddruk :)

Ook even een reactie van mij na lange tijd weer ;)

Volg de chinese hifi al jaren en heb ook al best veel spulen gehad, maar heb nu iets geinigs binnen wat ik ook even wil delen.

Het is een ontzettend klein buizenversterkertje waar ik goede dingen over las op oa 6moons, dus even 1 via ebay naar nederland laten komen.

Er staan slechts 2 buizen op van het type 6f3 (ecl85,18gv8 etc). Dit zijn buizen uit de 60's en 70's, relatief nieuw dus, met een voor en eindbuisje gecombineerd in 1 buis.

Er komt slechts 2.5 watt aan vermogen uit, dus hoog rendement en een makkelijk impendantieverloop is wel een pre.

Een foto:

[afbeelding]

Ik speel nu zelf met speakers met een rendement van 98db, in een kamer van 20 m2, en de pannen gaan van het dak als je wil! Maar wat belangrijker is, het ding klinkt (zeker voor het geld) echt ontzettend goed, is prachtig qua bouw en techniek (geen ruis,geen plopjes met aan/uit). Verder zijn de buizen voor weinig te koop.

Aanrader wmb!

Nog even een foto hoe (klein) dit er nu irl uit ziet: (met telefoon genomen xcusez moi)

[[afbeelding]
Van je luidsprekers (de Zu omens wellicht zijn het zeker?) heb ik met intresse een thread gelezen op audiocircle, hoe vind je ze?
Gebruikers vinden ze super maar moesten in het begin de speaker veel schuiven in de kamer om eeen goede bass te vinden, naar het schijnt bied het ophogen van de speaker ook een verbetering van de bass.
Wat is jouw ervaring daarmee?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.