offtopic:
ik vond m wel grappig. Het zijn de fanatici die geen gevoel voor humor hebben.
Alleen de onjuistheid schrijnt een beetje.
ik vond m wel grappig. Het zijn de fanatici die geen gevoel voor humor hebben.
Alleen de onjuistheid schrijnt een beetje.
Ik heb toch maar de Hifi360 HF-D1B gekocht. Ik kon m van iemand op ZBA overnemen. Er zit geen bas-management op en hij had dat wel nodig. Ik niet echt.
ik ben er inmiddels wel achter dat een surround "oplossing" zonder bass management weinig tot niets waard is.
Je kan deze dan alleen gebruiken in een echte 5.1 opstelling, waar de .1 nodig is en je maar moet afwachten hoe deze gebruikt wordt (waar ligt het crossover punt, wat is de gebruikte filtering)
Als t goed werkt gaat dit dan tussen een laptop>TV en de stereo/surroundsetup.
Hier nog wat info/metingen van ZBA
Ik heb m nu even kunnen gebruiken. ik heb alleen de aux, FM en USB-mp3 geprobeerd.
- De tuner doet het eerlijk gezegd best aardig. Voor een sullig antennesnoertje van een meter.
- de mp3 deed het niet zo goed; die ging steeds skippen naar t volgende nummer. MAAR, ik moet er wel wel bij zeggen dat ik het via een usb-kaartlezertje met een sd-kaartje erin heb gedaan. Ik kan me voorstellen dat ie zich daar in verslikt. En hij doet alleen maar mp3. Geen flac, ape of m4a etc.
- de aux gaat ook goed.
De klank is weinig op aan te merken. Even zonder de high-end criteria dan he? Ik heb tenslotte 1 van mijn Reference3A als sub misbruikt op de KT88 en een paar zelfbouwexperimentjes als main speakers (Tangband 6.5" W6-789E woofers met Focal TC90DB5 tweeters aan een PIO).
Wel snap ik nu wat de vorige eigenaar bedoelde met gebrek aan bas-management. Hij maakt van de stereo-ingang standaard 2.1 of 5.1. De FLR, SLR en C zijn dus highpass, de bas krijgt standaard de lage bas aangeleverd (<150Hz 2e-order schat ik). Verder kun je alleen de C en bas 10, 25 of 40 ms vertragen. Dus geen frequentie instellen, steilheid, geen poorten toewijzen (dus ook niet >1 sub gebruiken).
De DSP zijn ook iets van 6 standaard programmas; rock, pop, stadium, etc. Bas en treble. Allemaal standaard. Maar het werkt wel goed.
Ook de afstandbediening werkt goed. Erg kleine bijschriften en knopjes wel. Maar ik kan zo wel de buizenversterkers van afstand in 1x regelen.
Nu dus alleen nog de digitale ingangen testen....
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 01:44 ]