Heren, heeft iemand al ervaring met een Bada DC222 versterker ?
Anoniem: 365612
Ik heb me door een deel van de oude topics geworsteld maar kan nog geen lange termijn-ervaringen vinden met de Dynavox TPR-2 phono pre. Ik zoek een behoorlijke preamp (tegen de tijd dat ik topklasse apparatuur kan betalen is deze al lang 'afgeschreven') maar wil/kan geen vermogen uitgeven en de bij elkaar gegooglede reviews lijken redelijk positief. Iemand daar wat over te melden?
Anoniem: 13443
Ik liep hier net tegenaan: stereoplay test. Ik denk dat je daar niet verkeerd aan doet. Het is een IC met buizenbuffer en externe voeding. Best netjes allemaal. Als je de volumepot niet nodig hebt kun je die evt bypassen of vervangen door een Alps want deze ziet er niet zo geweldig uit. Voor de rest duidelijk in China gemaakt. En hij ziet er netjes uit. Deze opbouw zie je nooit in deze prijsklasse. Het ECC82 buisje kun je makkelijk vervangen, zelfs voordelig met een mooi NOS buisje (enkele zijn makkelijk 2e hands te scoren).

Niet alle Dynavox producten zijn geweldig. En ze maken weinig (of niks) zelf. Maar dit is voor €116 niet verkeerd lijkt me.
Ik denk dat hij op het niveau van de Musical Fidelity V-LPS en de Pro-Ject Tube Box Mk II speelt (volgens stereoplay zijn die dan net iets beter, maar het scheelt weinig). Daar kun je dan echt een veel duurdere draaitafel en element op aansluiten zonder deze zodanig de zwakste schakel wordt dat je echt moet gaan upgraden. En dan bedoel ik een draaitafel tot €1000 en een element van €500.

Niet alle Dynavox producten zijn geweldig. En ze maken weinig (of niks) zelf. Maar dit is voor €116 niet verkeerd lijkt me.
Ik denk dat hij op het niveau van de Musical Fidelity V-LPS en de Pro-Ject Tube Box Mk II speelt (volgens stereoplay zijn die dan net iets beter, maar het scheelt weinig). Daar kun je dan echt een veel duurdere draaitafel en element op aansluiten zonder deze zodanig de zwakste schakel wordt dat je echt moet gaan upgraden. En dan bedoel ik een draaitafel tot €1000 en een element van €500.
[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 16-10-2010 01:09 ]
nog wat minder geld te schrapen: €110
plus-elektronik.de
Er is ook nog een Tpr 43 met 6 ingangen (1 direct gaat niet via de 12AU7). Dat is dus een complete voorversterker voor €179.
Beetje OT: Dynavox heeft trouwens ook het hele gamma losse luidsprekerdrivers van Fountek overgenomen. Met daaronder ook de ribbons die sterk op de Aurum Cantus lijken (beter meten en iets goedkoper zijn). De firma is dus redelijk actief bezig.
Hier nog een linkje naar een forum met ervaringen en mods voor de TPR2: analog-forum.de
plus-elektronik.de
Er is ook nog een Tpr 43 met 6 ingangen (1 direct gaat niet via de 12AU7). Dat is dus een complete voorversterker voor €179.
Beetje OT: Dynavox heeft trouwens ook het hele gamma losse luidsprekerdrivers van Fountek overgenomen. Met daaronder ook de ribbons die sterk op de Aurum Cantus lijken (beter meten en iets goedkoper zijn). De firma is dus redelijk actief bezig.
Hier nog een linkje naar een forum met ervaringen en mods voor de TPR2: analog-forum.de
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 16-10-2010 15:48 ]
Sinds wanneer is meten volgens jou relevant?
Het gaat toch allemaal om de beleving etc?
offtopic:
Zie het aub niet als een dikke troll ofzo hoor, maar ik vind het niet bij je passen zoals ik je ken.
Zie het aub niet als een dikke troll ofzo hoor, maar ik vind het niet bij je passen zoals ik je ken.
[ Voor 38% gewijzigd door Boudewijn op 16-10-2010 15:30 ]
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
Bedankt voor de links en meningen allemaal. Ik heb net naast het net gevist voor een nieuwe NAD PP-2 voor een gebruikte prijs, hier zal ik maar zsm op happen.
oh, dat waren metingen van Zaph (John Kruttke), een test van non-domes.
Ik was het er idd niet mee eens
Tenminste zijn conclusie dat ribbons slecht meten en dus waardeloos zijn, voor mensen die zichzelf graag voor de gek houden. Volgens mij ging hij de test doen om zijn punt te bewijzen. Dat vind ik een uitermate foute insteek.
Wat wel interessant is zijn de waterfalls en de rondstraalkarakteristieken van die tweeters. Je ziet duidelijk dat een goede ribbon heel snel en heel netjes uitsterft geen kammen laat zien (stored energy).
Als je 2 merken ribbons met elkaar vergelijkt kun je rustig zeggen dat de ene beter meet dan de andere omdat het vergelijkbare systemen zijn.
Desondanks heb ik wel de B&G Neo3-PDR klaarliggen (en een Hivi RT1L planar en een Focal TC90 TDX inverse TiO² dome) en kan de Fountek/Dynavox NEO3.0 kopen (alles 2eH). Dus dan kan ik zelf vergelijken. Ik ga ze trouwens pas boven de 5kHz inzetten. Dan is dat verhaal van hoge vervorming totaal pointless.
gewoonmaf: een NAD PP-2 is echt een stuk minder hoor. Dat is echt een goedkoop instappertje.
Ik was het er idd niet mee eens
Je gaat toch ook geen middentoners met tweeters vergelijken? Zo ook geen ribbons, die superlicht zijn en dus zeer snelle transiënten kunnen maken en tot >40kHz doorlopen, met een tweeter die met de hakken over de sloot de 20kHz haalt.Generally, these ribbons do not live up to their price and hype. This point is driven home by their comparison to the cheap little Vifa neo dome.
...
I often hear people babble on about the shimmer, sparkle and air of ribbon tweeters. These tests show where these "special effects" are coming from - distortion.
Wat wel interessant is zijn de waterfalls en de rondstraalkarakteristieken van die tweeters. Je ziet duidelijk dat een goede ribbon heel snel en heel netjes uitsterft geen kammen laat zien (stored energy).
Als je 2 merken ribbons met elkaar vergelijkt kun je rustig zeggen dat de ene beter meet dan de andere omdat het vergelijkbare systemen zijn.
Desondanks heb ik wel de B&G Neo3-PDR klaarliggen (en een Hivi RT1L planar en een Focal TC90 TDX inverse TiO² dome) en kan de Fountek/Dynavox NEO3.0 kopen (alles 2eH). Dus dan kan ik zelf vergelijken. Ik ga ze trouwens pas boven de 5kHz inzetten. Dan is dat verhaal van hoge vervorming totaal pointless.
gewoonmaf: een NAD PP-2 is echt een stuk minder hoor. Dat is echt een goedkoop instappertje.
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 17-10-2010 00:56 ]
Na al de delen de afgelopen tijd te hebben gelezen (althans grotendeels) hier nog iemand die is aangestoken door het virus.
Na 2 keer de AC V3F te hebben gehoord deze gekocht. Deze staan nu 2 weken te spelen op een hele simpele oude kenwood versterker. Ik gebruik al zo'n 4 jaar een Squeezebox classic en heb daarvoor nu een Transporter gekocht. Het verschil in geluid tussen de classic en de transporter is een stuk groter dan ik verwacht had.
Ik heb de AC gehoord in combinatie met een JAS Bravo 2.4 versterker en ga deze kopen. (dit is een demo model) , door mijn audio meubel ben ik beperkt in het aantal versterkers, de ruimte is maximaal 40 cm diep en de JAS is 35 cm diep dus dat moet net passen met kabels zonder dat hij over het meubel uitsteekt. Ander punt is dat ik een versterker wil met afstandbediening voor het volume zodat ik dat via de squeezebox transporter kan regelen. Daardoor vielen veel versterkers af, onder andere van Yarland omdat deze allemaal zonder AB zijn.
Aan kabels ed wil ik nog niet te veel uitgeven, ik heb een setje budget interlinks gekocht : Canare Digiflex I Gold Interlink 0,9m hiervan vond ik nogal wat positieve reviews.
Nu moet ik alleen nog speakerkabels hebben, probleem alleen is dat de speakers ongeveer 10 meter van de versterker staan......
ik heb ergens gewone koperen kabels gevonden tot 6 mm dik, of deze
http://www.hifisupply.nl/...20000010&aid=1312&lang=NL
zou dit voordeel hebben tov koperen ?
of van beide 2 korte stukjes bestellen en testen ?
kabels moeten uiteindelijk onder de vloer door.
Na 2 keer de AC V3F te hebben gehoord deze gekocht. Deze staan nu 2 weken te spelen op een hele simpele oude kenwood versterker. Ik gebruik al zo'n 4 jaar een Squeezebox classic en heb daarvoor nu een Transporter gekocht. Het verschil in geluid tussen de classic en de transporter is een stuk groter dan ik verwacht had.
Ik heb de AC gehoord in combinatie met een JAS Bravo 2.4 versterker en ga deze kopen. (dit is een demo model) , door mijn audio meubel ben ik beperkt in het aantal versterkers, de ruimte is maximaal 40 cm diep en de JAS is 35 cm diep dus dat moet net passen met kabels zonder dat hij over het meubel uitsteekt. Ander punt is dat ik een versterker wil met afstandbediening voor het volume zodat ik dat via de squeezebox transporter kan regelen. Daardoor vielen veel versterkers af, onder andere van Yarland omdat deze allemaal zonder AB zijn.
Aan kabels ed wil ik nog niet te veel uitgeven, ik heb een setje budget interlinks gekocht : Canare Digiflex I Gold Interlink 0,9m hiervan vond ik nogal wat positieve reviews.
Nu moet ik alleen nog speakerkabels hebben, probleem alleen is dat de speakers ongeveer 10 meter van de versterker staan......
ik heb ergens gewone koperen kabels gevonden tot 6 mm dik, of deze
http://www.hifisupply.nl/...20000010&aid=1312&lang=NL
zou dit voordeel hebben tov koperen ?
of van beide 2 korte stukjes bestellen en testen ?
kabels moeten uiteindelijk onder de vloer door.
Ah ik zie zo op het ook al flink wat mogelijkheden, elkootjes, condensatortjes en dioden vervangen voor betere types. (Vooral die keramische). Hier en daar een paar MKP1837ers als bypass. Ik zie ook 2 NE5532's die niet slecht zijn maar ruimte voor verbetering en die andere opampjes ws. ook.Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:08:
Ik liep hier net tegenaan: stereoplay test. Ik denk dat je daar niet verkeerd aan doet. Het is een IC met buizenbuffer en externe voeding. Best netjes allemaal. Als je de volumepot niet nodig hebt kun je die evt bypassen of vervangen door een Alps want deze ziet er niet zo geweldig uit. Voor de rest duidelijk in China gemaakt. En hij ziet er netjes uit. Deze opbouw zie je nooit in deze prijsklasse. Het ECC82 buisje kun je makkelijk vervangen, zelfs voordelig met een mooi NOS buisje (enkele zijn makkelijk 2e hands te scoren).
[afbeelding]
Niet alle Dynavox producten zijn geweldig. En ze maken weinig (of niks) zelf. Maar dit is voor €116 niet verkeerd lijkt me. .
Ik heb een ClearAudio SmartPhono, en als je die open maakt is dat van binnen ook net ff niks, bouw je voor een paar tientjes zo na.Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:00:
Achja.
[ Voor 14% gewijzigd door mace op 18-10-2010 23:17 ]
jp73, 20m kabel kan aardig een krater in je budget slaan als je bv. Siltech kabels wilt. Eigenlijk moet je dan niet te flauw doen en gaan biwiren. 
Waarom neem je nou die dikke tuinslangen? Die doorsnede is niet echt nodig hoor, ook al is het 10m. Misschien voor hele dikke subwoofers, en dan nog... Ik zou gewoon die Ixos nemen (van €2,xx of die van €7.15 /m) of de QED Silver Micro, Bij een afname van 20m zijn die laatste 2 €6,50/m. Ik denk dat je met de QED meer van het mooie hoog in tact houdt. Gewoon een simpel verzilverd OFC draadje doet het meestal heel goed. En deze is veel makkelijker weg te werken.
Als je echt veel waarde aan kabels hecht zou ik gewoon even in de ranglijst van wat Duitse bladen kijken. Meestal erg informatief. Of op heise.de (uitg. van al die bladen) kijken.
FYI; ik ben door ervaring tot de conclusie gekomen dat kabels wel degelijk verschil uitmaken. MAAR, en dat is een grote maar, het is tevens het product waar audiowinkels het meeste winst op maken. Dat is een teken dat de verschillen voor het grootste gedeelte in marketing en uiterlijk zitten. Niet alles wat duur is, is goed, en niet alles wat goedkoop is hoeft dus slecht te werken. Vandaar mijn advies.
Ik zat ff te denken; volgens mij komt je keuze niet bepaald uit de lucht vallen en heb je al aardig wat research gedaan... maar deel dan even in wat je hebt gevonden als je wilt? Want vlgs mij is dit een Chinees kabeltje die sommigen als geheime tip hebben.
Waarom neem je nou die dikke tuinslangen? Die doorsnede is niet echt nodig hoor, ook al is het 10m. Misschien voor hele dikke subwoofers, en dan nog... Ik zou gewoon die Ixos nemen (van €2,xx of die van €7.15 /m) of de QED Silver Micro, Bij een afname van 20m zijn die laatste 2 €6,50/m. Ik denk dat je met de QED meer van het mooie hoog in tact houdt. Gewoon een simpel verzilverd OFC draadje doet het meestal heel goed. En deze is veel makkelijker weg te werken.
Als je echt veel waarde aan kabels hecht zou ik gewoon even in de ranglijst van wat Duitse bladen kijken. Meestal erg informatief. Of op heise.de (uitg. van al die bladen) kijken.
FYI; ik ben door ervaring tot de conclusie gekomen dat kabels wel degelijk verschil uitmaken. MAAR, en dat is een grote maar, het is tevens het product waar audiowinkels het meeste winst op maken. Dat is een teken dat de verschillen voor het grootste gedeelte in marketing en uiterlijk zitten. Niet alles wat duur is, is goed, en niet alles wat goedkoop is hoeft dus slecht te werken. Vandaar mijn advies.
Ik zat ff te denken; volgens mij komt je keuze niet bepaald uit de lucht vallen en heb je al aardig wat research gedaan... maar deel dan even in wat je hebt gevonden als je wilt? Want vlgs mij is dit een Chinees kabeltje die sommigen als geheime tip hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 19-10-2010 03:32 ]
Ik gebruik al jaren 4kwadraats verzilverd OFC van Intertechnik, prima spul. Ooit eens een rol gekregen van een bevriende audiohandelaar die over de kop was gegaan jammer genoeg.
Hartelijk dank voor de commentaren allemaal. Ik hoop binnenkort de TPR-2 aan te kunnen schaffen. Mijn eerste ontmoeting met 'nieuwe' buizentechniek, ik ben benieuwd.
Je bedoelt deze kabel :mace schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:18:
Ik gebruik al jaren 4kwadraats verzilverd OFC van Intertechnik, prima spul. Ooit eens een rol gekregen van een bevriende audiohandelaar die over de kop was gegaan jammer genoeg.
http://shop.speakerenco.n...1f5tf9fmresgs80vlbi27k753
en ]eep
wat bedoel je precies hiermee, ik kan je niet helemaal volgen ......
Die kabel ziet er idd prima uit. Geen onzin, en gewoon koper.
Komt ook nog eens van een betrouwbare winkel... no-brainer dus
.
Komt ook nog eens van een betrouwbare winkel... no-brainer dus
Nee. Die van mij is verzilverd, maar dit is ook prima hoor.jp73 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:28:
[...]
Je bedoelt deze kabel :
http://shop.speakerenco.n...1f5tf9fmresgs80vlbi27k753
[ Voor 4% gewijzigd door mace op 19-10-2010 22:54 ]
Het is een goedkope no nonsense kabel? Goedkoop als in: niet duurder dan strikt noodzakelijk.
hier heb ik wat reviews / meningenAnoniem: 13443 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:03:
mijn vraag was of je kunt toelichten waarom je met deze kabel aankomt. Ik vermoed dat je al wat uitgezocht hebt en misschien ben je nog wat interessante info tegengekomen.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=26258.0
http://www.stereophile.com/features/0407recommended/
http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=4824&st=15
diverse meningen dat het goede kabels zijn, vandaar dat ik deze heb gekocht omdat ze niet duur zijn (geloof niet echt in die dure kabels)
Die interlinks heb ik al, de vraag was eigenlijk over de luidsprekerkabels.........
Mijn vraag was of je kunt toelichten waarom je juist met deze luidsprekerkabel aankomt. Ik vermoed dat je al wat uitgezocht hebt en misschien ben je nog wat interessante info tegengekomen.
Als ik ga googlen kom ik namelijk heel veel vage info tegen maar ook dingen die aan een best buy voor insiders doen denken.
Iets anders: waar ik mee luister als ik wil weten hoe goed het klinkt... cq de best klinkende muziek.
Ik was m al eerder tegen gekomen op Hifi.nl maar ik wil m toch even doorgeven.
klik
De voorschotjes van de redactie is eigenlijk precies mijn top 3
Wie wel eens bij mij geweest is kent nr 2 ongetwijfeld
omdat die muziek mij echt nooit verveeld.
Whoops: ik bedoel Secrets of the beehive. Daarvan hadden ze vorige keer ook de cover als header van het artikel.
Jazz at the Pawnshop (klassieker onder geluidspuristen, lees waarom in onze recente reportage)
David Sylvian - Gone to Earth (enorm sfeervol)
Cowboy Junkies - Trinity Sessions (opgenomen in een kerkje met slechts 1 microfoon. Let op de geluiden die van buiten doordringen)
Als ik ga googlen kom ik namelijk heel veel vage info tegen maar ook dingen die aan een best buy voor insiders doen denken.
Iets anders: waar ik mee luister als ik wil weten hoe goed het klinkt... cq de best klinkende muziek.
Ik was m al eerder tegen gekomen op Hifi.nl maar ik wil m toch even doorgeven.
klik
De voorschotjes van de redactie is eigenlijk precies mijn top 3
Wie wel eens bij mij geweest is kent nr 2 ongetwijfeld
Whoops: ik bedoel Secrets of the beehive. Daarvan hadden ze vorige keer ook de cover als header van het artikel.
Jazz at the Pawnshop (klassieker onder geluidspuristen, lees waarom in onze recente reportage)
David Sylvian - Gone to Earth (enorm sfeervol)
Cowboy Junkies - Trinity Sessions (opgenomen in een kerkje met slechts 1 microfoon. Let op de geluiden die van buiten doordringen)
Jazz @ the Pawnshop is idd briljant, heb hier de LP liggen. Fenomenaal.
Sinds een uurtje heb ik een TPR-2 hier thuis. Hij hangt aan mijn trouwe Technics SL2000 met Stanton 681EEE en stuurt een (ook Chinese) T-amp aan die speelt door een setje erg lekkere Yamaha-speakertjes. Geen high end allemaal, maar het klinkt erg gebalanceerd en ruimtelijk. Stukken beter dan de standaard phono-ingang van mijn 'grote' versterker. Ik las hier en daar wat opmerkingen over een mindere basweergave met de TPR-2, maar daar merk ik niets van. Prima apparaat.
vind dit zelf wel een fijn nummer , waarvan ik denk dat het goed opgenomen is
YouTube: The Swell Season - "Low Rising"
Ik heb de 2xLP en een 2xCD (latere langere uitgave van lossless). Maar ze klinken allemaal goed hoor. 
gewoonmaf:
die 'mindere' basweergave is natuurlijk relatief. Daar kwam ook ik pas achter toen ik mijn oude Musical Fidelity X-LP voor de Jolida JD9 verruilde.
De klank die jij omschrijft doet mij erg aan T-amp denken: heel goed en heel mooi ruimtelijk maar wat terughoudend in de bas. Je kunt de TPR-2 natuurlijk ook aan de receiver hangen en dan nog eens kijken hoe de bas is.
De draaitafel is idd niet het meest verfijnd maar niet zomaar ouwe meuk. Je hebt er al een aardig element in zitten. Zoals ik al zei: je kunt nu met deze phono-pre nog een heel eind doorgroeien.
gewoonmaf:
die 'mindere' basweergave is natuurlijk relatief. Daar kwam ook ik pas achter toen ik mijn oude Musical Fidelity X-LP voor de Jolida JD9 verruilde.
De klank die jij omschrijft doet mij erg aan T-amp denken: heel goed en heel mooi ruimtelijk maar wat terughoudend in de bas. Je kunt de TPR-2 natuurlijk ook aan de receiver hangen en dan nog eens kijken hoe de bas is.
De draaitafel is idd niet het meest verfijnd maar niet zomaar ouwe meuk. Je hebt er al een aardig element in zitten. Zoals ik al zei: je kunt nu met deze phono-pre nog een heel eind doorgroeien.
De draaitafel is in prima staat en het element is zeer goed (naald is ook in superstaat). Ik heb al een stuk of vijftien LPs gedraaid, het klinkt super! Niets aan te merken op de bas, klinkt net zo goed als wanneer ik CDs afspeel. Ik ga binnenkort nog wel wat experimenteren met de TPR-2 aan andere versterkers, ik wil wedden dat het ding meer uit de apparaten haalt dan ik tot nu toe heb gedaan. Ik ben erg tevreden met mijn aanschaf, voor een paar tientjes een zeer goed apparaat erbij.
Wellicht binnenkort eens kijken of er met een (betere kwaliteit) andere buis nog wat winst te behalen valt.
Wellicht binnenkort eens kijken of er met een (betere kwaliteit) andere buis nog wat winst te behalen valt.
voor wie in de buurt van Utrecht woont, je kunt gratis naar http://www.x-fi.nl/ dit weekend.
Dat is vlak naast de AV-NU (toevallig he?)
Ik ga morgen even kijken.
Dat is vlak naast de AV-NU (toevallig he?)
Ik ga morgen even kijken.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 23-10-2010 02:47 ]
Wat een leuk idee Jeep. Ik denk dat ik morgen ook even ga kijken. Als het een beetje weer is kan ik met de fiets;) Moet ik alleen wel op tijd de visite de deur uit "trappen".
Handtekening
Ik denk dat ik ook met de fiets ga, met de auto is niet zo'n plan. Weersverwachting is beroerd overigens.
Reloader schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:49:
vind dit zelf wel een fijn nummer , waarvan ik denk dat het goed opgenomen is
[video]
Dit is inderdaad een behoorlijk lekker nummer!
En voor zover ik dat kan beoordelen een erg goed opgenomen nummer.

euhmmmm
Zo, ik heb een leuk dagje gehad. Leuke gesprekken gehad met Mathijs van Triple-M en de ontwerper van de Bach speakers die in dezelfde ruimte stond. Hij gebruikte in zijn wisselfilters ook vnl. Russische PIO's. Hele kleine speakertjes die echt magnifiek klinken. Ze lijken net van gelatinepudding door de kromme vormen en kleurige velours bekleding. En met Focal TC-90TDX tweeters (waar ik toevallig net een paartje 2eH van gescoord heb, de oude goede) 
Ook leuk om weer weer hele vracht buizenversterkers en draaitafels te zien.
Waar ik (we) echt van onder de indruk was waren een paar redelijk kleine, zwart pianolak speakers van Roksan; Roksan Kandy K2 Speaker. Er stond een sub onder maar we moesten echt controleren dat deze NIET meespeelde! Op zo'n beurs staan diverse opstellingen die het dan 'net niet' zijn. Dat heeft vaak met de vreselijke akoestiek te maken en vaak staat het te hard. Maar deze klonken echt heel mooi. Volgens mij hebben ze HiVI-research RT2 planar tweeters gebruikt. Het geluid was echt heel mooi, mooi los, open, ruimtelijk en een hele mooie losse (maar strakke) bas alsof het een grote vloerstaande speaker was. Ik was echt even met mijn oren aan het klapperen toen ik de prijs hoorde: €1100! En dat is wel per paar. De hele set koste €2600.
Ook leuk om weer weer hele vracht buizenversterkers en draaitafels te zien.
Waar ik (we) echt van onder de indruk was waren een paar redelijk kleine, zwart pianolak speakers van Roksan; Roksan Kandy K2 Speaker. Er stond een sub onder maar we moesten echt controleren dat deze NIET meespeelde! Op zo'n beurs staan diverse opstellingen die het dan 'net niet' zijn. Dat heeft vaak met de vreselijke akoestiek te maken en vaak staat het te hard. Maar deze klonken echt heel mooi. Volgens mij hebben ze HiVI-research RT2 planar tweeters gebruikt. Het geluid was echt heel mooi, mooi los, open, ruimtelijk en een hele mooie losse (maar strakke) bas alsof het een grote vloerstaande speaker was. Ik was echt even met mijn oren aan het klapperen toen ik de prijs hoorde: €1100! En dat is wel per paar. De hele set koste €2600.

Zo'n hifi beurs is dan vaak meer een room-tweaking-contest dan wat anders. Je kan wel betere apparatuur hebben maar als je concurrent zijn mindere gear beter kan laten klinken in zo'n kamer, tja.
En als je bij een winkel gaat luisteren niet?mace schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:29:
Zo'n hifi beurs is dan vaak meer een room-tweaking-contest dan wat anders. Je kan wel betere apparatuur hebben maar als je concurrent zijn mindere gear beter kan laten klinken in zo'n kamer, tja.
Dan heb je minder vergelijkingsmateriaal
.
Precies. En ik durf te wedden dat als ik met een trotse ontwerper sta te praten dat ik heel wat betere info krijg dan van een of andere gladde verkoper. Techneuten zijn wat dat betreft betrouwbaarder en het is ook nog eens veel leerzamer. Na het gesprekje met de ontwerper van Bach speakers ben ik nieuwsgierig geworden naar mijn Focal tweeters. Nu ook even ongeduldig op mijn Ref3A aangesloten ipv de eigen tweeters. Gewoon even met een 10µF en 1Ohm ertussen (zelfde als bestaand maar dan wat afgezwakt). Het is nog iets te pittig, maar wel goed!
Ik heb ook nog een paar leuke LP's gekocht. Als je er dan toch bent... Oa. een andere bekend goed klinkende plaat: Aja van Steely Dan. Bij vinylvinyl. Ik baalde laatst dat Plato weg was, maar ik ben er nu achter dat ze naar de Voorstraat verhuisd zijn. En dat ze nu ook weer vinyl hebben.
Waar ik op de show ook naar heb zitten luisteren, en wat ik absoluut NIET voor kwam... Ik wilde gewoon even naar de Raidho luidsprekers luisteren omdat die zo goed zouden klinken (ook met ribbon). Ik vond het eigenlijk niet klinken. Veel te groot en denderende bas, geluidsbeeld klopte gewoon niet. Is die man aan het demonstreren en zegt doodgemoedereerd "zo en nu zet ik de andere kegeltjes onder de voorversterker". Ik denk WTF? *zucht*
Zit ik te luisteren naar een demonstratie van geluidsverbeterende Ti onderzetconusjes van Nordost voor de vriendenprijs van €250/st (×3=€750). Dus ik zeg aan het einde van de demo: 'ja, dat is leuk, maar weet u wat mijn versterker kost? €300. En die klinkt beter dan dit. Je denkt toch niet dat ik die ooit ga kopen he?'
Onder het motto "knuppel in het hoenderhok","olifant in de porceleinkast" of "liever een goede rel dan slap geouwehoer". Maar nu het vervelende. Ik kon niet anders dan toegeven dat wat ik hoorde een duidelijke verbetering opleverde. Het geluid was preciezer, beter te plaatsen en de bas was een stuk strakker.
Ik wil hiermee helemaal geen discussie opstarten. Dan ga je maar naar het zilveren kabels voor elfjes in maanlicht-topic. Ik rolde hier toevallig in. Maar ik weet wèl wat ik hoorde.
Mijn conclusie: leuk dat dat werkt voor jou. Kun je weer van tig nietsvermoedende audiofielen geld plukken. Maar ik weet dat ik dus geen Hegel voorversterker ga kopen als die door trillingen zo makkelijk te verstoren is.
Als dit verhaaltje zo is
En conclusie 2: lang leve het minimalisme: hoe minder componenten, hoe minder er fout kan gaan. En als je hardwired valt er ook veel minder te trillen omdat het toch al vrij opgehangen is.
Ik heb ook nog een paar leuke LP's gekocht. Als je er dan toch bent... Oa. een andere bekend goed klinkende plaat: Aja van Steely Dan. Bij vinylvinyl. Ik baalde laatst dat Plato weg was, maar ik ben er nu achter dat ze naar de Voorstraat verhuisd zijn. En dat ze nu ook weer vinyl hebben.
Waar ik op de show ook naar heb zitten luisteren, en wat ik absoluut NIET voor kwam... Ik wilde gewoon even naar de Raidho luidsprekers luisteren omdat die zo goed zouden klinken (ook met ribbon). Ik vond het eigenlijk niet klinken. Veel te groot en denderende bas, geluidsbeeld klopte gewoon niet. Is die man aan het demonstreren en zegt doodgemoedereerd "zo en nu zet ik de andere kegeltjes onder de voorversterker". Ik denk WTF? *zucht*

Zit ik te luisteren naar een demonstratie van geluidsverbeterende Ti onderzetconusjes van Nordost voor de vriendenprijs van €250/st (×3=€750). Dus ik zeg aan het einde van de demo: 'ja, dat is leuk, maar weet u wat mijn versterker kost? €300. En die klinkt beter dan dit. Je denkt toch niet dat ik die ooit ga kopen he?'
Onder het motto "knuppel in het hoenderhok","olifant in de porceleinkast" of "liever een goede rel dan slap geouwehoer". Maar nu het vervelende. Ik kon niet anders dan toegeven dat wat ik hoorde een duidelijke verbetering opleverde. Het geluid was preciezer, beter te plaatsen en de bas was een stuk strakker.
Ik wil hiermee helemaal geen discussie opstarten. Dan ga je maar naar het zilveren kabels voor elfjes in maanlicht-topic. Ik rolde hier toevallig in. Maar ik weet wèl wat ik hoorde.
Mijn conclusie: leuk dat dat werkt voor jou. Kun je weer van tig nietsvermoedende audiofielen geld plukken. Maar ik weet dat ik dus geen Hegel voorversterker ga kopen als die door trillingen zo makkelijk te verstoren is.
Als dit verhaaltje zo is
(en daar ga ik maar even vanuit, omdat het duidelijk verschil maakte) dan zou ik zeggen: maak dan apparatuur die niet trilt. Heb je ook geen absurd dure conusjes nodig.Whereas most equipment supports are referred to as Isolation Devices, this actually completely misunderstands the nature of the problem. The most harmful mechanical energy doesn’t enter the equipment from outside, it’s generated internally by the audio circuits and their power supplies. Transformers, power supply capacitors, even the active devices themselves, all vibrate as they operate – and those vibrations occur right where the fragile signal is, creating timing errors that smear and distort the music. The Sort Kone is designed specifically to deal with this threat to audio fidelity.
En conclusie 2: lang leve het minimalisme: hoe minder componenten, hoe minder er fout kan gaan. En als je hardwired valt er ook veel minder te trillen omdat het toch al vrij opgehangen is.
Ben helaas niet geslaagd in m'n opzet;) Zo te lezen heeft Jeep het iig goed naar z'n zin gehad. Nog mooie nieuwe cd's gehoord?
Handtekening
Hmm ik vraag me altijd af hoeveel verschil er dan zit tussen voetjes van 250 euro p/st en gewoon spikes met rubberen voet o.i.d. Trouwens waren er niet ook die honingraat-voetjes van 25 euro per stuk? Dat is dan een factor 10 goedkoper, en daar hoor je dan ook lovende verhalen over.Anoniem: 13443 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 01:29:
Zit ik te luisteren naar een demonstratie van geluidsverbeterende Ti onderzetconusjes van Nordost -knip-
Solid-state hardwiren is heel onpraktisch, teveel kleine componenten.En conclusie 2: lang leve het minimalisme: hoe minder componenten, hoe minder er fout kan gaan. En als je hardwired valt er ook veel minder te trillen omdat het toch al vrij opgehangen is.
[ Voor 42% gewijzigd door mace op 25-10-2010 11:50 ]
Vandaag kun je ook nog, maar de AV-NU is alleen voor handelaren vandaag.
Ik ben niet echt veel nieuwe muziek tegengekomen. Ik d/l gewoon eerst (google holyfuckingshit) en dan koop ik het later wel. Zoals nu Goldfrapp, Bjork (2x), Spinvis en dus Steely Dan. Ik stond nog met The Chemical Brothers- Further in mijn handen. Maar €26 voor een plaat... en dat klinkt niet perse beter op lp (zat ik mezelf met gezond verstand wijs te maken). En ik had al teveel.
Welke wel een tip is en die blijkbaar op was: Melody Gardot. Beetje Norah Jones ea. achtig. Supermooie stem.
Ja, maar het gebeurt soms wel. 47-labs is zo heel minimalistisch en het werkt ook nog.Solid-state hardwiren is heel onpraktisch, teveel kleine componenten.
Ik ben niet echt veel nieuwe muziek tegengekomen. Ik d/l gewoon eerst (google holyfuckingshit) en dan koop ik het later wel. Zoals nu Goldfrapp, Bjork (2x), Spinvis en dus Steely Dan. Ik stond nog met The Chemical Brothers- Further in mijn handen. Maar €26 voor een plaat... en dat klinkt niet perse beter op lp (zat ik mezelf met gezond verstand wijs te maken). En ik had al teveel.
Welke wel een tip is en die blijkbaar op was: Melody Gardot. Beetje Norah Jones ea. achtig. Supermooie stem.
[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 25-10-2010 17:25 ]
Melody Gardot, super! Heb ik paar jaar geleden op North Sea Jazz gezien. Gelijk cd gekocht toen.
Handtekening
Ik ben nu op amazon.co.uk aan het kijken, die verzenden nu gratis oa. naar NL, daar is de LP maar GBP 12.99, en diverse Sylvian CD's GBP 3 - 5 (secrets of the beehive Rem, Dead bees on a cake, Brilliant trees Rem.). Allemaal zeer goede opnames. Met de huidige stand van het Pond is dat bepaald goedkoop.
Als je nog meer muzikale pareltjes zoekt: de arrangeur van David Sylvian's nummer 'When poets dreamed of angels' is Ryuichi Sakamoto. Zijn discografie is zeer, zeer uitgebreid, vanaf de jaren '80 klinken ze allemaal zeer goed (referentiemateriaal IMHO). Een paar die erg goed zijn: Beauty, Neo Geo (worldmusic); The last Emperor (OST); Chasm en Bricolages, Vrioon en Insen (met Alva Noto) (minimal, glitch); Morelenbaum² Sakamoto: Casa, A day in New York (bossa).
Als je nog meer muzikale pareltjes zoekt: de arrangeur van David Sylvian's nummer 'When poets dreamed of angels' is Ryuichi Sakamoto. Zijn discografie is zeer, zeer uitgebreid, vanaf de jaren '80 klinken ze allemaal zeer goed (referentiemateriaal IMHO). Een paar die erg goed zijn: Beauty, Neo Geo (worldmusic); The last Emperor (OST); Chasm en Bricolages, Vrioon en Insen (met Alva Noto) (minimal, glitch); Morelenbaum² Sakamoto: Casa, A day in New York (bossa).
[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 27-10-2010 01:27 ]
Anoniem: 223060
Over audiofiele cd's gesproken , kennen jullie de cd "Cafe Blue" van Patricia Barber ?
Ik heb een paar weken terug de Xiang Sheng DAC-01A besteld. Zit nu aangesloten op mn Airport Express met optische kabel, en klinkt super. Veel beter dan de DAC in de Airport Express.
http://www.xshn.com/en/display.asp?id=89
http://www.xshn.com/en/display.asp?id=89
-- I talk to planets, baby --
En heb je al de verschillende outputs geprobeerd? (solid st, tube)
Misschien verder nog wat te vertellen erover? Hoe besteld, uiterlijk, afwerking, geluidskwaliteit uitgangen, koptelefoon etc.. Wij zijn nieuwsgierig weet je.
Herman: mooie cd!
Misschien verder nog wat te vertellen erover? Hoe besteld, uiterlijk, afwerking, geluidskwaliteit uitgangen, koptelefoon etc.. Wij zijn nieuwsgierig weet je.
Ik ben verpest. Als ik de foto's van het binnenwerk van die dac zie dan jeuken mijn vingers om vanalles te gaan modificeren.
Toen ik hem had besteld (via ebay) werd ie na een dag of twee verstuurd. Het zou 20 tot 30 werkdagen duren, maar het duurde slechts 3 dagen! Underpromise, overdeliver. ;-)Anoniem: 13443 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:09:
En heb je al de verschillende outputs geprobeerd? (solid st, tube)
Ik heb er $180 voor betaald inc verzendkosten, en daar kwam nog zo'n 20 euro invoer/btw bij.
Het zat netjes verpakt in een kartonnen doosje met handgeschreven adressering. In het doosje zat nog een handgeschreven briefje met bedankje voor het bestellen etc. Dat was wel grappig. Ik wist al dat er geen eurostekker bij zat, maar die had ik al besteld samen met een optische kabel en 3.5mm optisch naar gewoon optisch verloopstukje.
Uiterlijk is ie prima, zwart frontje, lelijke typografie, te felle blauwe LED, je kent het wel. Voelt allemaal solide aan.
Koptelefoon uitgang is knetterhard op mn Sennheiser HD555. Standaard regelde de volume knop alleen koptelfoon volume en niet het volume van de normale uitgangen. Mailtje gestuurd aan de fabrikant, en ik kreeg uitleg hoe ik 2 zwarte dopjes (hoe heten die? zaten ook op harddisks vroeger, sluiten een circuit kort) moest verplaatsen en nu regelt de volumeknop alles.
Hij is dus prima te gebruiken als pre-amp aangezien er 1 USB, 1 coaxiaal, 1 optisch en 2 analoge ingangen op zitten.
Toen ik hem aansloot ie nergens naar. Geen dynamiek, erg weinig mid, op zowel de solid state als tube uitgang. Ik had al wel ergens gelezen dat ie ingespeeld moest worden, maar behalve bij speakers geloofde ik daar niet zo in. Maar toch, al naar een half uur kwam de boel tot leven.
Ik heb geen blinde test gedaan, maar er is een duidelijk verschil te horen met de crappy DAC uit de Airport Express. Gedetailleerder stereobeeld, stemmen klinken helderder, transparanter, bekkens klinken ook beter.
Ik heb hem nu op de tube uitgang staan. Ik moet nog ff een extra tulp kabeltje halen, zodat ik beter het verschil kan horen tussen de solid state en de tube uitgangen.
Hij zit aangesloten op een Sony versterker met daaraan 2 Tannoy Revolution R3 speakers, EQ is niet nodig.
Ik wil hem nog een keer op mn computer aansluiten om eens te vergelijken met een goede externe geluidskaart. Ik heb daar 2 Tannoy Precision 6D monitoren aan hangen dus die verbloemen maar weinig.
Ik weet niet of het verschil met een goede CD speler wel te horen is, maar het is echt een verbetering tov de Airport Express. Ook aangesloten op mn Macbook Pro via optisch is er een merkbaar verschil.
Ik betwijfel wel of je het verschil hoort met slechte speakers. Speakers blijven toch absoluut het alle belangrijkst. Op akoestiek na, misschien dan. ;-)
Jammer dat ik dat niet kan, ik zou een andere volume knop in die DAC willen zetten, die een wat logaritmischer verloop heeft. Na een paar graden draaien is veel van het geluid al aanwezig, hier zou ik wat meer controle willen hebben. Dit is wel een minpuntje van die DAC. Ik denk dat dit problemen ga opleveren als ik mijn actieve monitoren er direct op aansluit. De knop is alleen verstelbaar in kleine stapjes, niet traploos. Ook niet handig..mace schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:14:
Ik ben verpest. Als ik de foto's van het binnenwerk van die dac zie dan jeuken mijn vingers om vanalles te gaan modificeren.
Klinkt goed! Ik ben ook aan het denken over een aparte DAC, gewoon om mee te spelen en om verschillen te ontdekken.
Die plastic dopjes heten jumpers, trouwens.
Jumperscc bcc schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:10:
Mailtje gestuurd aan de fabrikant, en ik kreeg uitleg hoe ik 2 zwarte dopjes (hoe heten die? zaten ook op harddisks vroeger, sluiten een circuit kort) moest verplaatsen en nu regelt de volumeknop alles.
edit: shit, beaten.
Hmm, als het een lineaire potmeter is dan kun je hem wat logaritmischer maken door er een weerstand overheen te zetten.cc bcc schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:16:
[...]
Jammer dat ik dat niet kan, ik zou een andere volume knop in die DAC willen zetten, die een wat logaritmischer verloop heeft. Na een paar graden draaien is veel van het geluid al aanwezig, hier zou ik wat meer controle willen hebben. Dit is wel een minpuntje van die DAC. Ik denk dat dit problemen ga opleveren als ik mijn actieve monitoren er direct op aansluit. De knop is alleen verstelbaar in kleine stapjes, niet traploos. Ook niet handig..
[ Voor 52% gewijzigd door mace op 27-10-2010 16:22 ]
Ja jumpers, hoe kan ik het vergetenAnoniem: 365612 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:17:
Klinkt goed! Ik ben ook aan het denken over een aparte DAC, gewoon om mee te spelen en om verschillen te ontdekken.

Ik heb hem ook besteld uit nieuwsgierigheid, maar vooral ook omdat ik de analoge uitgang van de Airport Express (AE) hoorbaar slechter vond klinken dat de dock van mn iPhone! Knappe prestatie op zich, die iPhone zal ook geen high end onderdelen bevatten..
Toen dacht ik, dit moet toch echt wel beter kunnen.
Nu heb ik het mooi voor elkaar, want binnenkort komt er een update voor de iPhone waardoor ik direct naar de AE kan streamen (lossless compressie zelfs)
[ Voor 5% gewijzigd door cc bcc op 27-10-2010 16:30 ]
Lucky Luke had er ook al een, die heette Jolly. 
Dat met die jumpers stond trouwens ook al op de xiangsheng heifi website waar je het linkje van had staan. Onderaan.
De binnenkant nodigt altijd uit als je wat handiger bent met een soldeerapparaat. Ik had al een vermoeden dat de volumeregeling wat goedkoop zou zijn.
Als je hulp wilt: je bent altijd welkom. Moet je wel een potmeter hebben. Een goede blue velvet van Alps kost ongeveer een tientje. En 5670 buisjes heb ik ook bij de vleet.
Het is trouwens hetzelfde apparaat bijna als deze: http://www.mav-audio.com/
Dat met die jumpers stond trouwens ook al op de xiangsheng heifi website waar je het linkje van had staan. Onderaan.
De binnenkant nodigt altijd uit als je wat handiger bent met een soldeerapparaat. Ik had al een vermoeden dat de volumeregeling wat goedkoop zou zijn.
Als je hulp wilt: je bent altijd welkom. Moet je wel een potmeter hebben. Een goede blue velvet van Alps kost ongeveer een tientje. En 5670 buisjes heb ik ook bij de vleet.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 27-10-2010 17:35 ]
Interessant, die mods. Ooit ook maar eens induiken, lijkt me ook wel handig om apparatuur te kunnen reviseren (zeker met de hoeveelheid ouwe troep die ik heb).
Hey Jeep, ik heb nog een paar 6N3P-DR buisjes. (De zeldzame long-long-looooong life
) Heb jij nog interessante 5670 varianten? Anders kunnen we ruilen eventueel.
[ Voor 14% gewijzigd door mace op 27-10-2010 18:41 ]
Hey Jeep, dat is inderdaad precies dezelfde DAC intern.
Ik ga eens kijken hoe zeer het me irriteert, die volumeknop, misschien maak ik wel gebruik van je aanbod. Is die 5670 buis een goede upgrade?
Ik ga eens kijken hoe zeer het me irriteert, die volumeknop, misschien maak ik wel gebruik van je aanbod. Is die 5670 buis een goede upgrade?
Ik weet er nog 1 die precies hetzelfde is: Dac-09 van Grant Fidelity.
Ander buisje is wel aan te raden ja. Zelfs een eenvoudige GE 5670 is al een hele upgrade. Verder heb ik nog RCA, .. Blackplates en Raytheons (en verder diverse enkele paartjes zoals, 6N3PE, WE-396a, Sylvania en CBS/Hytron).
Ander buisje is wel aan te raden ja. Zelfs een eenvoudige GE 5670 is al een hele upgrade. Verder heb ik nog RCA, .. Blackplates en Raytheons (en verder diverse enkele paartjes zoals, 6N3PE, WE-396a, Sylvania en CBS/Hytron).
Grappig dat bijna alle chineese dacs dit hebben. Ik heb er nu een aantal geprobeerd en alleen mijn huidige matrix mini-i heeft een goede volume controle.cc bcc schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:16:
[...]
Jammer dat ik dat niet kan, ik zou een andere volume knop in die DAC willen zetten, die een wat logaritmischer verloop heeft. Na een paar graden draaien is veel van het geluid al aanwezig, hier zou ik wat meer controle willen hebben. Dit is wel een minpuntje van die DAC. Ik denk dat dit problemen ga opleveren als ik mijn actieve monitoren er direct op aansluit. De knop is alleen verstelbaar in kleine stapjes, niet traploos. Ook niet handig..
Die maverick krijgt hele goede reviews op head-Fi.org, staat bij mij op het lijstje om uit te proberen. Overigens staat de Schiit ook op mijn lijstje, niet chinees, maar ik vind hem onovertroffen schitterend kwa uiterlijk. http://schiit.com/products/valhalla/Anoniem: 13443 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:31:
Lucky Luke had er ook al een, die heette Jolly.
Heeft iemand trouwens een little dot, die zou ik graag een keer willen horen, maar das in nederland moeilijk voor elkaar te krijgen.
zijn er eigenlijk ook chinese kabelmakers? Zelf ken ik eigenlijk alleen Choseal, en ben wel tevreden over hun dropveters. Maar zoek voor mezelf goedkope speakerkabels, het liefst in bulk
[ Voor 63% gewijzigd door Exphy op 28-10-2010 16:01 ]
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Zijn er eigenlijk ook niet Chinese kabelmakers kun je beter vragen. De meeste worden in China gemaakt. Maar daar kun je gewoon voor bij Ebay kijken. Let alleen wel op de samenstelling en de prijs. Omdat originele prijzen zo belachelijk hoog zijn is de kans op nep uit China des te groter.
Ornec heeft ook een aantal leuke kabels.Alleen de firma is minder.
Ik heb een leuk adresje gevonden voor vinyl-liefhebbers (of CD) en DJ's: www.vinyl-distribution.nl. Best leuke prijzen voor sommige dingen. De debuut LP van Melody Gardot kost er €15.
De CD daarvan kost op amazon.co.uk trouwens maar €5.
En voor wie nog hele goede oordopjes zoekt: op Amazon kosten een paar Etymotics HF.. maar €80 gratis bezorgd. Niet Chinees maar wel heel erg goed.
Ornec heeft ook een aantal leuke kabels.Alleen de firma is minder.
Ik heb een leuk adresje gevonden voor vinyl-liefhebbers (of CD) en DJ's: www.vinyl-distribution.nl. Best leuke prijzen voor sommige dingen. De debuut LP van Melody Gardot kost er €15.
De CD daarvan kost op amazon.co.uk trouwens maar €5.
En voor wie nog hele goede oordopjes zoekt: op Amazon kosten een paar Etymotics HF.. maar €80 gratis bezorgd. Niet Chinees maar wel heel erg goed.
Dat is een beetje 't probleem voor mij, kan niet echt shops vinden welke bulkwire verkopenAnoniem: 13443 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:30:
Zijn er eigenlijk ook niet Chinese kabelmakers kun je beter vragen. De meeste worden in China gemaakt. Maar daar kun je gewoon voor bij Ebay kijken. Let alleen wel op de samenstelling en de prijs.
Het moet wel je sound zijn die etymoticsEn voor wie nog hele goede oordopjes zoekt: op Amazon kosten een paar Etymotics HF.. maar €80 gratis bezorgd. Niet Chinees maar wel heel erg goed.
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Voor zover ik weet zijn deze Etymotics uitermate neutraal. En het ligt er erg aan wat voor dopjes je er voor gebruikt en hoe (diep) je ze in je oren stopt. Ik weet niet of je dat een 'sound' kunt noemen. 'Ze zeggen' dat er te weinig bas in zit, maar volgens mij is dat omdat de meeste jongelui niet eens weten wat goed klinkt. Die zijn helemaal verpest door die vette bas meuk van Skullcandy, Sennheiser etc. Als je meer bas wilt stel je toch je equalizer in? Op mijn kleine FiiO E5 kan ik simpel de bas wat ophalen met een knopje.
Ik heb ook nog een paar Chinese dopjes die heel erg goed klinken, zeker voor het geld (nu $79): Hifiman RE0. Die zijn ook heel neutraal, maar soms zijn die net wat te braaf. Dat komt ws omdat het dynamische zijn, de Etymotic hebben een enkel armatuur. Ultimate Ears bv. gebruikt meerdere armaturen en dat heeft ook weer zijn voor en tegens (prijs, wisselfilterinvloeden). Ik vind sowieso dat je in de winkel erg weinig keus hebt in goede oordopjes. Sony, Philips, Sennheiser, heel soms Klipsch en Bose (iew!) als 'betere' dopjes. That's it.
Op de beurs stonden ze met oordopjes zowaar. V-Moda. Ik heb die jongen de mijne eens laten horen (met andere dopjes erop hoor). Hij vond de zijne mooier klinken. Tuurlijk.
Ze klonken niet slecht hoor. maar wel weer die zelfde 'sound' (teveel bas). De middentonen vervormden echter wel (kwakerig/schraperig) en dat krijg je er met geen equalizer uit!
Ik heb ze net op Amazon UK gekocht, en er viel mij iets op: ze bieden je aan dat ze de prijzen voor je omrekenen. Dat lijkt sympathiek en lekker makkelijk. Maar volgens mij klopte er iets niet. Zij rekenen een koers van 1.19 terwijl de koers op dit moment toch echt op 1.14 staat. Dat is makkelijk verdiend.... scheelt mij mooi weer een tientje.
Ik heb ook nog een paar Chinese dopjes die heel erg goed klinken, zeker voor het geld (nu $79): Hifiman RE0. Die zijn ook heel neutraal, maar soms zijn die net wat te braaf. Dat komt ws omdat het dynamische zijn, de Etymotic hebben een enkel armatuur. Ultimate Ears bv. gebruikt meerdere armaturen en dat heeft ook weer zijn voor en tegens (prijs, wisselfilterinvloeden). Ik vind sowieso dat je in de winkel erg weinig keus hebt in goede oordopjes. Sony, Philips, Sennheiser, heel soms Klipsch en Bose (iew!) als 'betere' dopjes. That's it.
Op de beurs stonden ze met oordopjes zowaar. V-Moda. Ik heb die jongen de mijne eens laten horen (met andere dopjes erop hoor). Hij vond de zijne mooier klinken. Tuurlijk.

Ik heb ze net op Amazon UK gekocht, en er viel mij iets op: ze bieden je aan dat ze de prijzen voor je omrekenen. Dat lijkt sympathiek en lekker makkelijk. Maar volgens mij klopte er iets niet. Zij rekenen een koers van 1.19 terwijl de koers op dit moment toch echt op 1.14 staat. Dat is makkelijk verdiend.... scheelt mij mooi weer een tientje.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 02-11-2010 01:49 ]
Little Dot mk3 besteld voor mijn Beyer DT 880. Heel benieuwd hoe dat gaat spelen!

Ik heb 'm een tijdje gehad icm een DT990, mijn god wat een bas, was echt teveel voor mij, wel heel erg goed overigens. Ik vond ´m wat minder icm K701. Ik kan je de russische 62H1P-EV buisjes aanraden, die werken super in de MK3 en kosten geen kloot.
Bedoel je dat het een krachtige versterker is, of dat hij de bas lift?W0153R schreef op woensdag 10 november 2010 @ 05:33:
Ik heb 'm een tijdje gehad icm een DT990, mijn god wat een bas,
Ik denk dat het iets met dempingsfactor te maken heeft in de bas icm met een gesloten koptelefoon.
De AKG K701 is 62 Ohm, vrij laagohmig dus, de Bd DT880 meestal 250. Dus dat zou beter moeten gaan.
De AKG K701 is 62 Ohm, vrij laagohmig dus, de Bd DT880 meestal 250. Dus dat zou beter moeten gaan.
Vandaag al binnen! Speedy Gonzalez
Niet teveel bas hoor, juist net genoeg.
Het ding is wel erg gevoelig voor hoogfrequente ellende. Mijn Sonos WiFi-stream-dingetje moest een verdieping lager in het rek om static te voorkomen.
Het ding is wel erg gevoelig voor hoogfrequente ellende. Mijn Sonos WiFi-stream-dingetje moest een verdieping lager in het rek om static te voorkomen.
Ik bedoel dat de DT990 niet bepaald bass-light is en de MK3 de power heeft om dat goed te laten horen. De MK3 is niet bass-heavy oid, ik vind het een strakke buizenversterker die redelijk beïnvloedbare klank heeft door verschillende buisjes en instelling, absoluut geen wollige bas of lift in een bepaald spectrum.blissard schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:22:
[...]
Bedoel je dat het een krachtige versterker is, of dat hij de bas lift?
Waar heb je het mooie beestje besteld?Gluten Parody schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:05:
Vandaag al binnen! Speedy GonzalezNiet teveel bas hoor, juist net genoeg.
Bij David ZheZhe van de mooiebeestjesfabriek.
Ik heb ook wel interessen in zo'n dingetje. Ben op het moment aan het kijken naar een goede AMP/HEADPHONE/DAC combo aan het kijken. Ik twijfel op het moment tussen de Little Dot MKIV(SE) en de Schiit Valhalla. Hoe heb jij het gedaan met douanekosten?Gluten Parody schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:05:
Vandaag al binnen! Speedy GonzalezNiet teveel bas hoor, juist net genoeg.
Ik zou voor een DAC-HP-amp ook even naar de Fiio E7 kijken. Ik heb t kleintje, de E5, en ben er erg tevreden over. Werkt prima en goed geluid.
Edit, Uhmm, misschien n iets andere prijsklasse. Dat vraagt eigenlijk om n iets diepgaandere vergelijking.
Als je voor bij de pc, en niet portable zoekt, dan de Musiland Monitor 02 US misschien een betere optie.FiiO E7 portable headphone amplifier with USB audio decoder (DAC). This product is designed to replace PC onboard soundcard that do not have enough output power for higher-end headphone. With USB audio decoding, amplification and audio output, E7 can serve as both a professional headphone amplifier as well as an external USB soundcard.
●USB audio decoding and output for PC, functioning as a high quality external USB soundcard*;
●Texas Instruments’ PCM2706 serves as USB receiver. For better sound quality, a Wolfson WM8740 serves as digital-to-analog convertor (DAC), pairing with a high performance operational amplifier from ADI for the DAC circuit;
●Build-in headphone amplifier utilizing AD8692 and Texas Instruments’ TPA6130A as pre- and power-amp for high performance, good resolution, low distortion, and powerful output;
●Standard 3.5mm stereo line-in jack for portable amplification with conventional audio source;
●Dual 3.5mm headphone output jack. Convenient design makes it easy to share music between two listeners;
●World’s first portable headphone amplifier with dual colors OLED display;
●Easy to use digital volume control function with great precision and channel balance;
●Build-in EQ for 3 levels of Bass Boost;
●Build-in rechargeable 1050 mAH Li-ion battery for 80 hours of continuous operation**;
●Specialized dock for connecting E9*** to experience an even higher performance;
●Quality anodized aluminum satin finish case design, small and compact, ideal to be wrapped together with digital audio player;
●User selectable USB charging function to help prolong battery lifespan and lower distortion from power supply circuit;
●User definable startup volume memory and maximum volume limiter to protect user from hearing damage due to loud volume;
●Automatic keylock feature;
●User definable sleep timer function and total runtime display****.
Edit, Uhmm, misschien n iets andere prijsklasse. Dat vraagt eigenlijk om n iets diepgaandere vergelijking.
Die schiit is geweldig mooi, echt een schitterend ding. Vergeet niet om Head-Fi ff door te lezen. Daar hebben ze heel veel revieuws en dergelijke. Overigens zijn de Valhalla en de LD MK IV geen Dac's. Aan welke dac zit je te denken?maxietheboss schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:26:
[...]
Ik heb ook wel interessen in zo'n dingetje. Ben op het moment aan het kijken naar een goede AMP/HEADPHONE/DAC combo aan het kijken. Ik twijfel op het moment tussen de Little Dot MKIV(SE) en de Schiit Valhalla. Hoe heb jij het gedaan met douanekosten?
Anoniem: 288063
Ik twijfel(de) om de Easter Electric minimax DAC en de Guido Tentlabs DAC uit te proberen geprijsd boven de 500 euro.
Maar dit lijken mij zeer mooie DAC's voor een mooi prijsje als ik de review zo lees...
http://www.hifi.nl/recens...ustics-NOS-Mini-DACs.html
Al gelijk zin om de Quad DAC te bestellen maar zoals de review omschreef is deze DAC zeer gedetaileerd maar door zijn gebrek aan harmonische vervorming zoals bij vele buizendac's kan hij wat minder muzikaal overkomen voor sommige oren.
Maar als ik zo lees is de puurheid van deze DAC top!
Maar dit lijken mij zeer mooie DAC's voor een mooi prijsje als ik de review zo lees...
Al gelijk zin om de Quad DAC te bestellen maar zoals de review omschreef is deze DAC zeer gedetaileerd maar door zijn gebrek aan harmonische vervorming zoals bij vele buizendac's kan hij wat minder muzikaal overkomen voor sommige oren.
Precies, dat design is zooooooo mooi. Ik zit zelf aan een uDac2 van nuforce te denken. Ik heb de laatste dagen me compleet stukgelezen op head-fi en weet nu al veel meer van head-hifi. Eerst keek ik me kapot op een DAC die ook 24-bit/196khz ondersteunt, aangezien ik toen nog in het hoger=beter denkniveau zat. Echter zijn de meeste bestanden die ik luister niet hoger dan 44.1khz en 92khz is dus meer dan genoeg.Gotez schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:22:
[...]
Die schiit is geweldig mooi, echt een schitterend ding. Vergeet niet om Head-Fi ff door te lezen. Daar hebben ze heel veel revieuws en dergelijke. Overigens zijn de Valhalla en de LD MK IV geen Dac's. Aan welke dac zit je te denken?
Ok, ik Heb de Emotiva UMC-1 nu lang genoeg om genoeg te weten, tevens een vriend en betrouwbare bron heeft hem nu ook ter vervanging van zijn bijna 4x duurdere NAD T175 processor en is er zeer tevreden over (tot nu toe).Anoniem: 288063 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 00:07:
Ik heb laatst de Emotiva UMC-1 eens getest in stereo. Stemmen zaten mooi in het midden maar het klonk ietwat te kelinschalig in vergelijking met een dedicated stereo pre zoals mijn Dussun V8i of mijn EVA2 passive pre (die wel puurder klinkt tov de Dussun pre). Perfect normaal, het is immers een surround processor.
De DAC in de UMC-1 is goed zonder meer. Ik heb een MHZS CD88G (niet gemodificeerd) en ook nog een gemodificeerde DacMagic waar ik die kon meer vergelijken. Wereldsgrote verschillen waren er niet, miniem zelfs bij eerste indrukken (in mijn setup althans). De MHZS klonk net iets mooier, evenwichtiger, bij de DacMagic kwam het middengebied en de mid/bass ietsje meer naar voren terwijl bij de DAC in de Emotiva er net ietje mid/hoog was waar te nemen. Er was hier geen overduidelijke winnaar bij direkt vergelijk wat een mooi compliment is op de DAC in de Emotiva.
Een luisterimpressie in surround moet er nog komen.
De NAD had vele ongemakken, relais die klikken gepaard met vervelende speaker pops bij verandering van audio formaat, compatibiliteitsproblemen, de afstandbediening waar knoppen van loskomen... Dit heeft de UMC-1 niet.
Wat een groot voordeel is over de meeste AV receicer's en processors is de mogelijkheid van instellingen nadat je akoestische omgeving en speaker plaatsing gecalibreerd hebt met de bijgeleverde microfoon, NAD heeft Audissey en Emotiva heeft zijn eigen Emo Q.
Niet alleen de afstand van de luidsprekers en het volume waarop ze spelen wordt afgemeten maar ook wordt gemeten hoe de Hz en Khz band het best matched in jouw kamer, hoe diep in de lage tonen jouw speakers gaan, er is geen small of large toestanden maar meer precisie, is er bvb een probleem in jouw kamer met de subwoofer in een bepaalde Hz band gaat hij die bijstellen zodat je sub optimaal klinkt in jouw kamer.
En al dit kan nog verder manueel aangepast worden indien je dit nodig acht.
Dit kon de NAD niet op zo een uitgebreidde manier, daarom is er start sequence bij het aanzetten van de UMC-1 waar hij de programma instellingen laad.
Ivm met de surround processing en geluidskwaliteit is deze UMC-1 een no-brainer, ook stereo, waar ik in het begin wat wijfelde over zijn stereo kwaliteiten (het is tenslotte een surround processor) zijn deze ook al veel verbeterd in vergelijking toen hij net nagelnieuw uit de doos kwam.
Tegenover een voormalige Rotel en nu ook de NAD T175 hoor je met de UMC-1 meer detail en klinkt het juister mede dankzij een goeie afstelling van de sub en luidsprekers die mogelijk is.
Niet alleen het geluid maar ook de videooverdracht is zeer goed, je kunt kiezen voor gewoon pass through of het upscalen, de resolutie, deep color optie, beeldinstellingen regelen...
PLII houd ik voor movies, niet voor music maar dit ligt niet aan de UMC-1, ik heb het nooit gehad voor stereo opnamen in PLII music af te spelen, klinkt goed wanneer je in huis rondloopt maar om zitten te luisteren is de plaatsing niet meer ok bij doordachte en goede stereo opnames, wel is multichannel music die zo opgenomen is zoals een 5.1 sacdtje ofzo wel zeker aan te raden.
Eén ding waar je een UMC-1 niet moet voor kopen is voor zijn DSP mogelijkheden zoals de Rock, Live, Hall, standen en dergelijke nabootsingen van akoestiek in je kamer, je krijgt alleen maar galm.
Bij men voormalige Yamaha, Yamaha die flink investeerd en de mogelijkheid heeft om zo een akoestiche processen en DSP programma's te verwezenlijken was op dit gebied veel beter.
Maar uiteindelijk als je in een min of meer goeie kamer en plaatsing van de luidsprekers hebt was dit eigenlijk overbodig, leuk om eens mee te spelen maar meestal weinig gebruikt.
Nee, dan ben je beter met een kwaliteits processor die zo puur mogelijk je eindversterker en speakers laat spelen op een ideale manier (dankzij de Emo Q) ipv die toestanden.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 288063 op 12-11-2010 15:18 ]
Ik wil hier even wat op zeggen: je bent een beetje in een foute aanname geloodst hier: muzikaal en harmonische vervorming (HV) zijn NIET het zelfde. HV is slecht, maar van alle soorten vervorming het meest goedmoedig/slecht hoorbaar omdat alles wat trilt (dus ook je binnenoor) HV maakt.Anoniem: 288063 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:32:
maar door zijn gebrek aan harmonische vervorming zoals bij vele buizendac's kan hij wat minder muzikaal overkomen voor sommige oren.
Een buis klinkt zo goed omdat het een zeer eenvoudige schakeling is in vergelijking met andere versterkende schakelingen. Er is dus minder foutverstrooiing en dus klinkt het goed.
Achter een DAC valt er nog wel wat te versterken (V) en daar istie dan ook weer goed voor. Maar een goede opamp kom je ook een eind mee.
Ik heb nu een Musical Fidelity V-Dac. Zou de Quad DAC een vooruitgang zijn als ik die zou aanschaffen?Anoniem: 288063 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:32:
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Hangt af van andere factoren, je systeem, smaak... of je hem zou beter vinden.Xfile schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 10:12:
[...]
Ik heb nu een Musical Fidelity V-Dac. Zou de Quad DAC een vooruitgang zijn als ik die zou aanschaffen?
Tis al te gemakkelijk iemand die zegt dat dit de beste dac is enz..., zo zijn er ontelbare quotes op het net te vinden, ook tegenstrijdige, immers ervaart elk individu het iets anders.
Ikzelf kan er niets over zeggen, enkel dat de review suggereert dat het heel veel is voor zijn geld, en als ik de revies zo lees neem ik aan dat de DAC dik in orde zou moeten zijn door de goeie omschrijving van wat voor sound je mag verwachten van die DAC.
Ik geloof dat Metrum Acoustics niet werkt via een dealernetwerk? Dus je V-DAC vergelijken bij een dealer zit er niet in denk ik. Maar misschien best eens contact opnemen.
Mijn persoonlijke reden waarom ik momenteel intresse heb in een DAC is dat ik wel een mooie cd speler heb, namelijk een MHZS CD88G die ik eventueel als loopwerk zou kunnen gebruiken.
Een speler als de MHZS CD33 of CD88 zijn vrij makkelijk te modificeren voor een nog betere sound, het probleem is dat de CD88G die ik heb en mooi vind veel moeilijker en duurder is om te modificeren, daarom wil ik wel eens een mooi DACje proberen.
Dat is Nederlands he?
hifi.nl recensie De recencent is er iig lyrisch over. Ik denk dan ook dat ie het van de V-dac, die in feite een budgetapparaat is, wel ruim zal winnen. Ik heb het eerlijk gezegd niet meer zo op MF, beetje erg braaf. Die mening is persoonlijk, gebaseerd op een ander apparaat (X-LP).

Ik heb net de Etymotic HF5 binnen. Letterlijk
Die gaan echt diep je oor in zeg! Het doet echt pijn als ik mijn mond open die om een hap koek te nemen. Maar het geluid is echt heel goed. Heel neutraal en eerlijk en toch zit er echt diepe bas in. Niet hard, maar diep. Totaal oningespeeld. De bas begint nu al wat losser te worden. Hij klinkt echt heel goed, eerlijk, strak, snel. En dat zonder enige equalising.
hifi.nl recensie De recencent is er iig lyrisch over. Ik denk dan ook dat ie het van de V-dac, die in feite een budgetapparaat is, wel ruim zal winnen. Ik heb het eerlijk gezegd niet meer zo op MF, beetje erg braaf. Die mening is persoonlijk, gebaseerd op een ander apparaat (X-LP).

Ik heb net de Etymotic HF5 binnen. Letterlijk

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 13-11-2010 15:47 ]
Ik heb gisteren een email naar Metrum Acoustics gestuurd of er winkels zijn die de dac verkopen en heb er het volgende antwoord op gekregen:Anoniem: 288063 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:44:
[...]
Hangt af van andere factoren, je systeem, smaak... of je hem zou beter vinden.
Tis al te gemakkelijk iemand die zegt dat dit de beste dac is enz..., zo zijn er ontelbare quotes op het net te vinden, ook tegenstrijdige, immers ervaart elk individu het iets anders.
Ikzelf kan er niets over zeggen, enkel dat de review suggereert dat het heel veel is voor zijn geld, en als ik de revies zo lees neem ik aan dat de DAC dik in orde zou moeten zijn door de goeie omschrijving van wat voor sound je mag verwachten van die DAC.
Ik geloof dat Metrum Acoustics niet werkt via een dealernetwerk? Dus je V-DAC vergelijken bij een dealer zit er niet in denk ik. Maar misschien best eens contact opnemen.
Geachte heer ......
Feitelijk geen één. Wij hebben gekozen de prijs laag te houden en zouden we dat doen via een winkel, dan zou de prijs bijna 2x zo hoog worden immers, men wil winst op het product. Er is wel helaas een wachttijd van 8-10 weken als gevolg van de test van Rene van Es op Hifi.nl .U kunt het product wel bij ons bestellen of vooraf luisteren middels een afspraak.
Met vriendelijke groet,
Cees ruijtenberg
Mijn ervaringen met losse dacs is dat het erg weinig uitmaakt. Ik vind het de investering tov de winst/verbetering/verandering in geluid veelal niet waard. Ik merk telkens dat ik "tevreden" ben met de dacs in m'n cdp. Ik luister geen muziek vanaf m'n laptop, dus heb daar ook geen losse dac voor nodig. Wellicht dat ik dat in de toekomst nog wel ga doen en dan zou het wel noodzakelijk zijn.
Persoonlijk zou ik, wanneer je een set aan het opbouwen bent, verder sparen voor een upgrade in versterking of speakers.
Persoonlijk zou ik, wanneer je een set aan het opbouwen bent, verder sparen voor een upgrade in versterking of speakers.
Handtekening
De NOS Mini DAC Quad kost 295 euro. Een nieuwe cd-speler van die prijsklasse is de Marantz CD-5004. Is de dac van deze cd-speler even goed als de de NOS Mini DAC Quad?Balboa schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:20:
Mijn ervaringen met losse dacs is dat het erg weinig uitmaakt. Ik vind het de investering tov de winst/verbetering/verandering in geluid veelal niet waard. Ik merk telkens dat ik "tevreden" ben met de dacs in m'n cdp.
B.t.w. ik gebruik de Musical Fidelity V-DAC i.c.m. een Marantz 67SE.
Echt niet. De meeste ingebouwde dac bij cd-spelers onder de €1000 zijn niet zo heel geweldig (uitzonderingen daargelaten). Rond die prijs begint het pas.Xfile schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:38:
De NOS Mini DAC Quad kost 295 euro. Een nieuwe cd-speler van die prijsklasse is de Marantz CD-5004. Is de dac van deze cd-speler even goed als de de NOS Mini DAC Quad?
B.t.w. ik gebruik de Musical Fidelity V-DAC i.c.m. een Marantz 67SE.
Ik kwam nog een leuk versterkertje tegen met een usb-ingang.
Class A Single Ended Tube Amp USB DAC Audio Amplifier
Ik denk dat er best goed geluid uit komt met die FU50. 12W SE en hardwired van binnen. Alleen geen koptelefoon aansluiting.
nee FU50
heel goedkoop maar goed klinkend buisje. rond de 10W
ik vind dit ook wel een dotje

New Little Dot Q MINI DAC USB TUBE Headphone Amplifier
Ik zie dat de 4 ingangen relaisgestuurd zijn. Hardwired. Netjes.In this amplifier,We use FU50 in triode mode to make the sound as similar with 300B.Input stage powered by military grade 6N8P-J tubes, One 5Z4P rectifying tube rate voltage for filaments

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 19-11-2010 01:50 ]
Even een vraagje, ik hoorde van iemand dat het buisje in deze phono pre er voor spek en bonen in zat????
Kan iemand mij dit bevestigen?
Ik vindt deze pre erg leuk, maar als dat buisje alleen maar een patsfactor heeft,... laat maar......
Ik vindt deze pre erg leuk, maar als dat buisje alleen maar een patsfactor heeft,... laat maar......
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:08:
[afbeelding]
Parklife
Alleen heel jammer dat er een ledje inzit, de buizengloed gaat dan een beetje verloren, en dan wordt het een beetje een cheap, neonlight bling bling dingAnoniem: 13443 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 01:45:
nee FU50
[...]
Ik zie dat de 4 ingangen relaisgestuurd zijn. Hardwired. Netjes.
[afbeelding]
Nee hoor, de buis doet wel degelijk mee. In dit topic staat een link naar een Duits forum waar ze 'm getest hebben, de buis upgraden schijnt ook resultaat te geven.Parklife schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:14:
Even een vraagje, ik hoorde van iemand dat het buisje in deze phono pre er voor spek en bonen in zat????
Ik heb er zelf ook een gekocht en ben er zeer tevreden mee, Fijn geluid.
Kennen jullie een betaalbare buizenbuffer of buizen voorversterker met gebalanceerde in en uitgangen?
Ik heb nu al een tijd gegoogled, maar het lijkt erop dat buizen voornamelijk met RCA werken.
Het leukste is natuurlijk DIY, maar das absoluut geen vereiste.
Ik heb nu al een tijd gegoogled, maar het lijkt erop dat buizen voornamelijk met RCA werken.
Het leukste is natuurlijk DIY, maar das absoluut geen vereiste.
Ik vandaag de NOS mini DAC quad besteld! Helaas is er een wachttijd van 8 tot 10 wekenAnoniem: 13443 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:47:
Dat is Nederlands he?
[afbeelding]
Zul je ons binnen 10 weken nog herrinneren en laten weten hoe deze DAC presteert in vergelijking met je V-DAC?Xfile schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:57:
[...]
Ik vandaag de NOS mini DAC quad besteld! Helaas is er een wachttijd van 8 tot 10 weken.
Hmm die ken ik nog niet, Chinese kloon van de GU50 of ander ontwerp?Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 01:45:
nee FU50
Zal ik doen, eind januari 2011.Anoniem: 288063 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:48:
[...]
Zul je ons binnen 10 weken nog herrinneren en laten weten hoe deze DAC presteert in vergelijking met je V-DAC?
ja, precies dezelfde.
Blijkbaar hebben zij het ontwerp ook weer van de Duitsers (Telefunken) gejat in de oorlog. Wel een heel goed buisje.The Chinese version of this Tube is called FU-50 and production still continues. Probably by Shuguang, the major Chinese tube builder.
typ in je browser "w GU-50" en je weet het (in Opera tenminste. w=zoeken op wikipedia).Although the tube was not originally designed for the purpose, recently some valve sound enthusiasts have used the GU-50 in hi-fi tube audio, both in Single-Ended Triode and Push-pull amplifier designs.
offtopic:
Je onderschrift is wel grappig, alleen pertinent onjuist, onlogisch en smadelijk. Het precies omgekeerd evenredig: degenen die hem het meest lezen stemmen hebben er de minste problemen mee, en degenen die hem niet lezen de meeste.
Je mag van mij hoor... Het is alleen overduidelijk een bijdehante opmerking van een totale onbenul op betreffend vlak.
Je onderschrift is wel grappig, alleen pertinent onjuist, onlogisch en smadelijk. Het precies omgekeerd evenredig: degenen die hem het meest lezen stemmen hebben er de minste problemen mee, en degenen die hem niet lezen de meeste.
Je mag van mij hoor... Het is alleen overduidelijk een bijdehante opmerking van een totale onbenul op betreffend vlak.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 25-11-2010 02:43 ]
Anoniem: 13443 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 02:39:
offtopic:
offtopic:
Lol, het is puur en alleen als grapje bedoeld hoor, ook christenen moeten humor kunnen hebben toch? (Overigens heb ik hem meermaals gelezen en heb ik er nog steeds problemen mee maar dat terzijde)
Lol, het is puur en alleen als grapje bedoeld hoor, ook christenen moeten humor kunnen hebben toch? (Overigens heb ik hem meermaals gelezen en heb ik er nog steeds problemen mee maar dat terzijde)
[ Voor 7% gewijzigd door mace op 25-11-2010 09:07 ]
Dit topic is gesloten.