HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 144.546 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 05:39
Ja zat te twijfelen een nieuw topic maken of hier posten, aangezien dit een specifiek topic is over hifi uit china. :X

Eigenlijk nog niks, op kieskeurig.nl staan er alleen van die grote versterkers en dan heb ik nog op de site van ornec gekeken maar daar staan er zoveel dat ik geen idee heb waar te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@brilsmurf
niet alle metalen buisjes zijn microfonisch hoor. Ik heb hier een stel GE die dat idd wel zijn. Maar ze klinken wel goed, zolang je versterker op een stevige ondergrond staat. Ik heb ook diverse andere 6AK7 6SJ7 die absoluut niet microfonisch zijn. De rode RCA 5693 kan zelfs schokken van 100G aan.

Ik weet al wel ongeveer hoe de binnenkant er uitziet. PCB. Zie ook het schema: hier

@voil
2 speakers aan elkaar knuppen is een doodzonde voor audiofielen (in de neutrale zin van het woord AF). Je maakt dan geen stereobeeld maar een geluidsbrei. Om maar te zwijgen over wat het met je impedantie doet.

Een spdif ingang is natuurlijk nooit een must, want je kunt via een aparte dac (zoals bv een Musiland) aansluiten. Nog beter ook.

Je moet ff op zoek naar een Topping TP20 (of 30 of 40, weet niet meer precies uit mijn hoofd). 1tje daarvan is een mooie T-amp met DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 05:39
Ja klopt, ik wist dat ik er een aantal mensen de kriebels mee zou bezorgen, het spijt me. ;)

Oke dat ziet er goed uit, die Topping TP30. Maar ik zie dat deze 4ohm is en 2x 15W aan output heeft. Mijn Kefs zijn geloof ik 8ohm. Levert dit geen problemen op?

En komt er nog wel (hard) geluid uit mijn boxen als die TP30 maar 2x 15W is? Mijn huidige versterker heeft 80W per kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een versterker 'is' niet 4 ohm. Hij levert 15W bij 4 Ohm met x% THD. Afhankelijk van de impedantie van de speaker die er aan hangt kan hij zijn vermogen leveren. Jouw versterker is 80 W + 80 W (vlgs DIN: 1 kHz, 1,00 %, 8 Ohm). Het zijn allemaal specs en die kunnen misleiden. (Lees nou zelf eens de tekst die bij het plaatje van de DM5 staat!) Ga nu maar uit van 10W voor een T-2024 dan zit je aardig in de richting.

Is dat veel? Nee. Is dat genoeg? waarschijnlijk wel. Wil je meer zoek dan naar T-AMP TA2020. De Tripath 2020 heeft meer vermogen. zoals deze erg mooie Muse. Maar ik ben er (nog) geen tegengekomen met een usb ingang. Dan moet je een aparte usb soundcard zoals deze Musiland er bij doen. Dat is imo ook een beter klinkende oplossing.

Binnen de referenties die je opgeeft is de TP30 het dichtst bij wat je aangeeft te zoeken.
Je KEFs zijn geen 8 Ohm maar 8Ohm nominaal, dwz de impedantie zakt niet veel onder 8Ohm maar wel meer. Dus pak m beet tussen de 6 en de 30 Ohm.

Het verschil tussen je huidige Pioneer en een T2024 is dat de Pioneer 2x zo hard speelt (8W>80W ^=10dB) als je hem helemaal open draait (en wanneer doe je dat?). (Het scheelt trouwens 13dB tegen 4 speakers met veel interferentie ellende.)

Zo dat was het antwoord op de vragen die je stelde. Oftewel: nu weet je wat jij dacht dat je nodig had. Maar nu mijn vraag: stel dat je zo'n versterkertje hebt: klein, koel, rond de €100 en met aansluiting voor een pc of laptop... Ben je dan uit de situatie die je aanleiding gaf voor de volgende vraag:
Nu wil ik mijn versterker vervangen voor een veel kleinere simpelere versterker die tenminste ook niet zo warm wordt. Heeft iemand een idee naar wat voor versterker ik op zoek moet gaan?
Wat is het echte probleem achter die vraag? Ruimtegebrek? Warmte? Energierekening? Klank bevalt niet? En wat is er dan niet goed aan?

Mijn advies: ga eerst eens naar je opstelling in de kamer kijken. Zet de speakers (de Crestas bij voorkeur) eens in een goede 3-hoek opstelling op stevige stands 2-3 m van elkaar en van je luisterpositie, een halve meter uit de achtermuur.
En ga dan eens analytisch luisteren alsof je het moet uitschilderen wat je nou precies hoort. Lijkt het nu alsof je voor een podium zit met muzikanten of is het 1 wolk van geluid. Staat de zanger midden voor je en hoe ver naar voren of achteren? Lijkt het een reus of een kabouter of een normaal persoon? (dat heeft allemaal met differentiatie van faseverschillen te maken die je met je 2 sets aan elkaar geknupt totaal verpest).

Daarna ga je naar de klank luisteren. Klinkt een gitaar als een gitaar, een mannenstem als een man, een vrouw als een vrouw. Dit heeft met de frequentiekarakteristiek te maken. Etc.

Volgende: als je een pianoaanslag hoort of een ander instrument, blijft de toon dan zuiver? Ook als hij harder gaat? Of klinkt het anders als je het geluid harder zet? Dat je het gevoel krijgt alsof je oren dichtzitten?

Kost niks en is zeer leerzaam.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:54:
@brilsmurf
niet alle metalen buisjes zijn microfonisch hoor. Ik heb hier een stel GE die dat idd wel zijn. Maar ze klinken wel goed, zolang je versterker op een stevige ondergrond staat. Ik heb ook diverse andere 6AK7 6SJ7 die absoluut niet microfonisch zijn. De rode RCA 5693 kan zelfs schokken van 100G aan.
Die rode 5693 heb ik ook gekocht (alleen niet van RCA, maar van United Electron)
Zwarte 5693 heb ik wel van RCA, die ga ik van de week proberen.

Ik heb nu mijn set compleet, met dank aan alle info die ik hier vandaan heb gehaald.
Mijn Aurum Cantus Leisure 3 Se's zijn vandaag binnen gekomen.
Nu dus de Oumeidanji AC-EL34 (tung sol), aangestuurd door een netbook met foobar met daartussen de Teradak Chameleon.

Afbeeldingslocatie: http://www.eschotte.tweakdsl.nl/plaatjes/opstelling2.jpg

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik nog niet zo heel veel vergelijkende luister-ervaring heb, maar dit is voor mij zonder meer de mooiste kwaliteit wat ik ooit gehoord heb.b :Y
Heel natuurlijk, rustig, ruimtelijk, helder etc.
En dan te bedenken dat de DAC en de boxen nog ingespeeld moeten worden 8)7

O ja, de vergelijking tussen de Bravo en de Indeed headphone amp laat nog even op zich wachten omdat ik de Indeed gemold heb.
De mooie gesoldeerde uitstekende draadjes bleken de Indeed toch kwetsbaar te maken.
Ik zat achter de computer en voelde ineens een aparte sensatie aan mn elleboog. :F
Bleek een van de draadjes te zijn, had even niet op gelet waar de Indeed stond.
Het andere draadje stond tegen de metalen omlijsting vd mingda aan. |:(
Even proberen en geen kik meer natuurlijk.
Ik heb even gemaild met Indeed met de vraag wat er kapot zou kunnen zijn.
Krijg ik ongevraagd 2 nieuwe spanningsregelaars toegestuurd, over service gesproken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 15:25

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Gast, hoeveel laatjes heb je nodig? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
27? (een meer dan beschikbaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo? Hij vroeg gewoon een kast waar ie zijn 10 cd's, 7 dvd's, 5 LP's en 4 boeken in kwijt kon. O-)

Ziet er super uit man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
offtopic:
Niet mijn smaak, die kast. De setup daarentegen.... ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 15:13

Gotez

42

Ik ben op zoek naar een Matrix Mini-i. Weten jullie of deze ook via een nederlandse dealer te krijgen is, of alleen via ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
mace schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:12:
Gast, hoeveel laatjes heb je nodig? 8)7
chevy250 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:19:
27? (een meer dan beschikbaar?)
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:27:
Hoezo? Hij vroeg gewoon een kast waar ie zijn 10 cd's, 7 dvd's, 5 LP's en 4 boeken in kwijt kon. O-)
Dit is een kast waar ik voorlopig al mijn buizen in kwijt kan, elk type zijn eigen la. d:)b
offtopic:
Zonder gekheid, als je zoveel laatjes hebt ga je ze altijd gebruiken ook al denk je ze niet nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb mijn geliefde G&W TW2006x inmiddels te koop gezet, ik ga overstappen op een zware surround-installatie. Helaas zijn de chinese receivers mij nog iets te duur. Of heeft iemand nog tips?

En weet iemand waar Aurus Cantus speakers het beste (minst duur) kunnen worden aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ik krijg vanmiddag een lading 6N3P-DR binnen, dus de beste versie, beter dan de EV
(Het zijn de buisjes in de MHZS spelers)

Ik zou nog 1 setje kunnen missen eventueel, nog interesse? (Ruilen voor iets anders leuks)

[ Voor 10% gewijzigd door mace op 30-07-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disbehave: dat wordt denk ik best lastig. Surround is toch wel iets anders. Als je daarmee het stereogeluid op hetzelfde niveau wilt houden gaat dat aardig in de papieren lopen.

Je kunt natuurlijk ook een losse vv nemen met een 3- of 5-kanaals eindversterker erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T loopt wel storm hier he, de laatste weken?

Ik heb weer eens 16 kg aan Chinese meuk gekocht. Alleen voor het resultaat zul je waarschijnlijk nog wel even geduld moeten hebben. Het zijn 12" Kenford Kevlar SBX 3040. Ik zag dat ze wel erg goedkoop aangeboden werden en heb dus maar direct toegeslagen.
De bedoeling is dat ze in 2 dubbele ripole subwoofers komen. Dat is niet voor bij mijn huidige speakers hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal,

na alle 11 delen gelezen te hebben zal ik me even voorstellen.
mijn naam is Tim en houd me sinds kort bezig met chinese audio.
ik ben reeds overgegaan tot het aanschaffen van een cd speler merk MHZS 88F geheel gemodificeerd
deze bevalt prima in combinatie met mijn Dynaudio Contour S 3.4
maar ik heb het gevoel dat er meer uit te halen is door het vervangen van mijn versterker
(nog losser en meer detail)
zijn er mensen die chinese buizenversterkers in combinatie met de S 3.4 gehoord hebben met het gevoel dat dat de juiste combinatie is vooral omdat de speakers veelvragend zijn :Y)

ben benieuwd naar reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 01:06:
hoi allemaal,

ik ben reeds overgegaan tot het aanschaffen van een cd speler merk MHZS 88F geheel gemodificeerd
maar ik heb het gevoel dat er meer uit te halen is door het vervangen van mijn versterker
zijn er mensen die chinese buizenversterkers in combinatie met de S 3.4 gehoord hebben met het gevoel dat dat de juiste combinatie is vooral omdat de speakers veelvragend zijn :Y)

offtopic:
hoelang ben je bezig geweest met alle 11 de delen? Overigens respect voor de volhardendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Mooi spul Dynaudio.

Met een gevoeligheid van 86dB is hij niet heel erg geschikt voor buizenversterkers met een laag vermogen. Ik raad je dan ook aan om iets met bijv. een KT88, 6L6GC of EL34 in push-pull te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dynaudio staat bekend om zijn lage rendement. Denk er ook even aan dat dat getal 86dB/W geldt bij een nominale impedantie van 4 Ohm. Het is dus nog lager en daarmee moet je versterker nog harder werken.

Als je daarmee voor een buizenversterker zou gaan dan heb je minimaal een EL34 of KT88 PP nodig met een vermogen van >40W en een 4 Ohm aansluiting. Ik zou ook eens een hybride overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ik heb wel deze gezien op eBay: http://cgi.ebay.nl/Afford...e-amplifier-/120114466053

Ik weet alleen niet of het wat is eerlijk gezegd, ziet er wel aardig uit alleen de beschrijving is zo schreeuwerig, ik laat liever de producten voor zichzelfs spreken.

[ Voor 25% gewijzigd door mace op 09-08-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:47:
Ik heb wel deze gezien op eBay: http://cgi.ebay.nl/Afford...e-amplifier-/120114466053

Ik weet alleen niet of het wat is eerlijk gezegd, ziet er wel aardig uit alleen de beschrijving is zo schreeuwerig, ik laat liever de producten voor zichzelfs spreken.
dat gevoel had ik ook een beetje maar ik zou zeker gaan luisteren als er een mogelijkheid is.
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:01:
Dynaudio staat bekend om zijn lage rendement. Denk er ook even aan dat dat getal 86dB/W geldt bij een nominale impedantie van 4 Ohm. Het is dus nog lager en daarmee moet je versterker nog harder werken.

Als je daarmee voor een buizenversterker zou gaan dan heb je minimaal een EL34 of KT88 PP nodig met een vermogen van >40W en een 4 Ohm aansluiting. Ik zou ook eens een hybride overwegen.
ik heb al eens een blik geworpen op de Shanling A300 omdat het zo'n powerbak is maar die moet ik maar eens gaan luisteren,binnenkort is er ergens een demodag. (jullie misschien bekend)

gotez: het waren aardig wat avonden (studeren) veel namen zien komen en gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:01:

Dan moet niet enkel mijn versterker, de Dussun V8i zeker de Dynaudio's aankunnen maar klonk het heel mooi in vergelijking met oa B&W, Wharfedale, Monitor Audio, Tannoy, Proac zelfs Totem bij een vergelijking. Dussun klinkt en matched alvast zeer goed met Dynaudio kan ik zeggen. Het was de X16 die ik hoorde, toch uiteindelijk voor hyperion vloerstaanders gekozen maar als ik ooit een kleine luidspreker nodig heb maakt Dynaudio een grote kans... en het relatief goedkope merk Heco sprak mij ook aan, zeer levendige speaker, geeft goed het live gevoel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
brilsmurf schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 02:20:
[...]

Ik heb geboden en contact gehad met de verkoper over de afwikkeling.
Maar er lezen er hier meer mee want ik ben ineens overboden terwijl hij er al een week opstaat.

Ik heb de Indeed vandaag binnen gehad!
Het valt gelijk op dat hij een stuk groter is dan de Bravo:
[afbeelding]

Mijn broer had zijn soldeerbout meegenomen dus hebben nwe gelijk 2 draadjes gemaakt om makkelijker de bias in te stellen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Er zit een schakelaar op zodat er meerdere types buizen op kunnen, maar dan is het wel noodzakelijk de bias in te stellen.
Het russische buisje dat er standaard bij zat gaf koud links en rechts 11.7 Volt.
Dit hebben we verhoogd naar 13 volt, na een uur stonden ze op 12 volt en dit hebben we maar zo gelaten voorlopig.
[afbeelding]

Bij de bravo hebben we gelijk de mosfets vervangen van IRF630 naar IRF510, voor een beter hoog.
De Indeed heeft deze tegenwoordig al standaard.
Een vergelijking volgt nog.

ook nog wat buisjes binnen gekregen voor mijn ming-da,
telefunken ecc83, setje smooth plates en ribbed plates, kijken of ze echt zo goed klinken als men zegt.
Valvo EL84
[afbeelding]
[afbeelding]
Genoeg te doen dus.
heeft er iemand ondertussen al luister ervaring ? hoor je echt verschil ? / is het de moeite waard (op mijn redelijk low end audio-set? :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit er ook aan te denken mijn speakers te vervangen die ik nu aan mijn versterker voor de platenspeler heb hangen. Zijn matige Magnat Motion Project 5.1 zuilen...

Echter ik heb niet heel groot budget en vroeg mij af of men ervaringen heeft met de kwaliteit van monitors/speakers in de 200 euro range uit china in vergelijking met wat je hier kan krijgen voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
Reloader schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:52:
[...]

heeft er iemand ondertussen al luister ervaring ? hoor je echt verschil ? / is het de moeite waard (op mijn redelijk low end audio-set? :9 )
Op welk deel in het nogal uitgebreide verhaal doel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:54:
dat gevoel had ik ook een beetje maar ik zou zeker gaan luisteren als er een mogelijkheid is.

ik heb al eens een blik geworpen op de Shanling A300 omdat het zo'n powerbak is maar die moet ik maar eens gaan luisteren,binnenkort is er ergens een demodag. (jullie misschien bekend)

gotez: het waren aardig wat avonden (studeren) veel namen zien komen en gaan
Die affordable valve company zou ik niet mee in zee gaan; ik hou er niet van als mensen in een ad anderen gaan lopen afkammen en zwaaien met rechtszaken en zo. En dan die naam. Net of iemand je met geweld aan je mouw een donker steegje in sleurt en zegt: "mij kun je vertrouwen". :F

Je mag gerust zeggen dat je de demodag van Pacific Audio bedoelt hoor (van Pauli, die hier ook meeleest/doet). Ik ben er vorige jaren ook geweest en dat was zeker de moeite waard.

Respect voor je vasthoudendheid trouwens, dat je alle delen doorgenomen hebt. Er zijn ondertussen toch al wel een paar jaar overheen gegaan.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:38:
ik zit er ook aan te denken mijn speakers te vervangen die ik nu aan mijn versterker voor de platenspeler heb hangen. Zijn matige Magnat Motion Project 5.1 zuilen...

Echter ik heb niet heel groot budget en vroeg mij af of men ervaringen heeft met de kwaliteit van monitors/speakers in de 200 euro range uit china in vergelijking met wat je hier kan krijgen voor dat bedrag.
Je praat een beetje alsof iedereen zo bij je in de kamer kan kijken wat je hebt staan. :)
Doe eens een beetje meer moeite om te vertellen wat je hebt staan en waar je naar toe wilt (of wat je niet bevalt).
Als ik het goed heb heb je nu een Sony Receiver STR-DE695 met Magnat Motion 88 Fronts, Magnat Motion Center 1 en nog 2 Magnat Motion Surrounds met een DVD-speler. En heb je dan een aparte versterker voor de platenspeler met dezelfde fronts er aan? En dan wil je nu een paar aparte, betere, speakers voor een stereoopstelling?

Leg het eens wat beter uit ajb.

Overigens is je budget wel vrij laag, erg laag. €400 pp incl opsturen is op het kantje. Voor speakers die uit verre landen opgestuurd worden gaat er namelijk behoorlijk wat porto op omdat speakers verhoudingsgewijs vrij zwaar zijn. Er zijn er wel, maar je kunt mss beter kijken naar 2e hands. Bv deze ProAc response 2 voor >€350

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
brilsmurf schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 01:52:
[...]

Op welk deel in het nogal uitgebreide verhaal doel je?
sorry, was een beetje dom 8)7

nee, maar zo'n hippe bravo versterker in het algemeen doet dat serieus wat (positiefs) af een mijn low-end audio-set?

(kenwood AX-series amp + BNS Symphony 120 speakers )

• brilsmurf
Reloader schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:00:
[...]

sorry, was een beetje dom 8)7

nee, maar zo'n hippe bravo versterker in het algemeen doet dat serieus wat (positiefs) af een mijn low-end audio-set?

(kenwood AX-series amp + BNS Symphony 120 speakers )
Geen idee, geen ervaring mee. (als voorversterker als je de indeed zou hebben)
Maar het zijn zowiezo eigenlijk koptelefoonversterkers die je het best rechtstreeks op je computer kunt aansluiten als je daar muziek op luistert.
Dan komen ze denk ik het best tot hun recht.

• Gotez

Gotez

42

Gisteren heb ik mijn nieuwe Matrix Mini-I dac ontvangen. Er komt een heel mooi warm/rond/hybride geluid uit. Heel anders als mijn vorige zero dac. Hij staat nu te spelen als dac/pre naar mijn ucd eindbak.

Ik begin langzamerhand een chinese audio fan te worden ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:51:

Je praat een beetje alsof iedereen zo bij je in de kamer kan kijken wat je hebt staan. :)
Doe eens een beetje meer moeite om te vertellen wat je hebt staan en waar je naar toe wilt (of wat je niet bevalt).
Als ik het goed heb heb je nu een Sony Receiver STR-DE695 met Magnat Motion 88 Fronts, Magnat Motion Center 1 en nog 2 Magnat Motion Surrounds met een DVD-speler. En heb je dan een aparte versterker voor de platenspeler met dezelfde fronts er aan? En dan wil je nu een paar aparte, betere, speakers voor een stereoopstelling?

Leg het eens wat beter uit ajb.
mijn excuses dit had ik inderdaad beter moeten neerzetten :) Het gaat niet om mijn surround set speakers maar om het volgende:

Op moment heb ik een Thorens TD-165 aangesloten op een Cambridge A1 MK3 SE met Phono Module.
Hieraan staan nu 2 Magnat Project 5.1 Zuilen (voor 2 euro meegekregen door foutje ;)) die NIET aan de surround versterker staan en zat al te denken
aan deze mogelijk te vervangen. Nu begint dit nog meer te kriebelen aangezien nu per ongeluk iemand een foamrand gemold heeft en repareren 50 euro minstens gaat kosten wat ik zonde vind kijkend naar de waarde van de speaker..

Ik zal eens wat meer gaan verdiepen in 2ehands audio =) Wanneer ik groter budget heb ga ik me zeker
meer inlezen over Chinese HIFI...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 10:55 ]

Verwijderd

@spawnkamikaze
Ja, nu snap ik het. Dat is een 'echte' stereoset. Leuke instap voor leuk budget. Daar kunnen inderdaad wel leuke speakers op. Maar wil je dan monitors op standaard of vloerstaande?
Een paar Aurum Cantus Leisure 2 (evt SE) kan dan best. Maar dan moet je wel even goed zoeken. Die ProAc uit mijn linkje (vorige post) zou dan wel heel leuk staan hoor. Mooie combi, ook beetje vintage, en goed geluid!

offtopic:
wat slecht geschreven van mij. :| Ik ben wel in een hele 'leuke' stemming.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 12:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:51:
[...]
Respect voor je vasthoudendheid trouwens, dat je alle delen doorgenomen hebt. Er zijn ondertussen toch al wel een paar jaar overheen gegaan.
ik krijg nu toch geen overhoring hoop ik ;)
veel koppensnellen op nuttige,leuke of interessante informatie.
b.v. alle input om een luistersessie te organiseren zijn zijn al tig procent van de reacties B)

ontopic:
De Dussun V8i is natuurlijk ook een goede suggestie
al word de prijscategorie ook steeds hoger

ik heb zelf zoiets als de classic 16.6 in gedachten maar zoals zo vaak gezegd eerst maar eens luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-08 08:08
Is het misschien geen goed idee om een keer een groupbuy te doen? Als je dit soort zaken per zeecontainer laat komen dan kan dat veel schelen! Je kan dan b.v. per 1 m3 aan containerruimte huren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Leuk idee maar volgens mij is dat een administratieve hel waar je U tegen zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
JP-tjuh schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:43:
Is het misschien geen goed idee om een keer een groupbuy te doen? Als je dit soort zaken per zeecontainer laat komen dan kan dat veel schelen! Je kan dan b.v. per 1 m3 aan containerruimte huren :)
Als je alles bij één leverancier besteld dan valt dit wel te doen. Het is echter niet iets wat je even op een middagje geregeld hebt. Een kvk- en EORI-nummer zijn bijvoorbeeld bij bijna alle vervoerders een vereiste.

Het makkelijkste is om de leverancier FOB te laten leveren en dan een Nederlandse vervoerder in de arm nemen om de LCL zending vanaf de Chinese haven naar jouw adres te laten sturen. De vervoerder kan dan ook gelijk alle duaneformaliteiten afhandelen. Afhankelijk van de vervoerder kost dit je ongeveer €400,- voor de 1e m3 en komt er voor elke extra m3 zo'n $65,- bij.

Mocht je er serieus over nadenken en nog vragen hebben kan je altijd een pm sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

En dan allemaal vooruit betalen aan jou zeker?

Verwijderd

Zo ik heb mijn Chinese woofertjes binnen. 4x30cm kevlar. Dat wordt leuk. :)
Ze zijn netjes afgewerkt. Niks opvallends in negatieve zin of positieve zin (niks geen rare bling-bling). Gewoon netjes en goed. Ze werken ook prima.

Alleen de verpakking vanuit Duitsland was knudde. 2 van de 4 roosters die ik er bij besteld had waren ingedeukt en dus niet meer bruikbaar. Niet in het zicht iig.

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ik vraag me af of er een chinese toko is die UGT's verkoopt, en misscien wel op specificatie wikkelt.
Zoals AE-Europe maar dan niet $assrape prijzen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 01:06:
hoi allemaal,

Ik heb zelf Dynaudio Contour 3.0 gehad, ook 86dB / 4Ohm. Hoewel een laag rendement, is het impedentieverloop wel redelijk vriendelijk en duikt niet naar beneden.

Mijn ervaring met een buizenversterker met vermogen van 50W in combinatie met Dynaudio was zeer goed. De (weliswaar niet Chinese) Edgar buizenversterker beviel zo goed dat ik mijn Musical Fidelity Nuvista (beest van een) versterker verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Heel het rendement/vermogen verhaal hangt sterk af van de grote van je luisterruimte.

In een kleine ruimte (4x4 meter) kon ik met 2x10 watt buizenpower heel de tent opblazen (zonder vervorming of slechte laagweergave) met 87db bij 6 ohm gemiddeld.

Dus in een kleine ruimte heb je ook voor een dynaudio niet krankzinnig veel nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
ruco88 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:51:
[...]Het makkelijkste is om de leverancier FOB te laten leveren en dan een Nederlandse vervoerder in de arm nemen om de LCL zending vanaf de Chinese haven naar jouw adres te laten sturen. De vervoerder kan dan ook gelijk alle duaneformaliteiten afhandelen. Afhankelijk van de vervoerder kost dit je ongeveer €400,- voor de 1e m3 en komt er voor elke extra m3 zo'n $65,- bij.
Ik kan wss wel een leuk prijsje voor dat Nederlandse vervoer regelen, ik heb alleen geen flauw idee hoe dat werkt met delen van een container, wij krijgen alleen complete containers binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Laatst online: 10-09 14:51
Het grootste gedeelte van de kosten die ik schetste zitten in het laden/lossen, afhandelen van duane-formaliteiten en vervoer binnen NL. Daar valt denk ik moeilijk op te besparen, als de vervoerder het geen probleem vindt om een extra lading in jouw container mee te nemen dan kan dit wel wat schelen.

Het grootste probleem is denk ik om iemand te vinden die én betrouwbaar is en al het werk van de inkoopactie op zich wil nemen. Dit gaat namelijk een ongelofelijke klus worden. Denk aan de onzekerheid in de financiën door bijv. wisselkoersen en douane kosten, import en export procedures, belastingen, achter betalingen aangaan, aannemen en controleren van de zending, alles naar elke deelnemer sturen & afhandeling van eventuele defecten. Nu laat ik zelfs nog een hoop logistieke problemen achterwege.

Ik denk dat er weinig mensen zijn die dit voor hun rekening willen nemen. Bovendien zullen de kortingen die je krijgt op inkoop en verzending deels teniet gedaan worden doordat je met een grote zending niet onder btw en importheffingen uit komt.

Mocht iemand deze klus toch op zich willen nemen dan wil ik hem best van advies voorzien en plaats ik ook zeker een bestelling, maar onderschat het werk van zo'n inkoopactie niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik woon nu in China en na een jaar hier gezeten te hebben wil ik mijn eigen spullen kopen. Het huis waar ik nu in zit heeft alleen een beeldbuis tv :F. Hiervoor nog een 42" TV, maar we zijn sinds kort verhuisd.

Nu heb ik al een beetje zitten kijken, maar gek genoeg is het aanbod hier niet zo groot en zijn er veel kleine winkeltjes die maar enkele spullen verkopen. Grote elektronica ketens verkopen merken als Samsung en Sony en kleine winkels richten zich meer op high-end. Prijzen zijn nog steeds relatief duur voor een gemiddeld huishouden hier. Een home cinema systeem zie ik eigenlijk niet in een normaal huishouden. Wel vaak een grote LCD TV.

Nu heb ik hier gelezen dat soms de kwaliteit van export producten hoger is, hoe uit zich dat?

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Dat uit zich in slechtere kwaliteit afwerking, onderdelen, veiligheid, geluid etc... Gewoon slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt voornamelijk aan de kwaliteitscontrole. Omdat wij in het westen allemaal van die vervelende certificaten eisen, moeilijk doen over veiligheid en zo ;).
Ik denk dat als je een beetje gerenommeerd merk koopt dat er weinig verschil is. Vaak is het gewoon marketinggeblaat van tussenhandelaren die bang zijn dat sommige klanten aan hen voorbijgaan. En 'exportquality' is altijd al een marketing-kreet geweest; wat verkoopbaar is exporteer je voor hoge prijzen en aanzien, de rest is voor de eigen markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Export bier is ook niet echt geweldig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het uit België komt wel hoor! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:20:
nou... deze brouwerij staat ook in belgie en kijk wat voor bocht die allemaal produceert
http://www.jacquestrifin....ieres/bocholt_martens.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

nou, Polen hebben heel veel verstand van drank. En die kopen hardstikke veel van dat Schultenbrau van de Aldi enzo.....Dat komt ook bij die Belg vandaan als ik dat lijstje zo eens nalees.

arf arf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:20:
Nou ik bedoelde het merk "Export" en geloof me. dat is niet lekker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Van een vraag naar Chinese kwaliteit komen we tot 'Export' bier. Nu kan ik melden dat het bier hier in China heel goedkoop is. Je kan al voor 1,10 Yuan (12 cent) een fles bier kopen van 600ml. Het smaakt eigenlijk nog redelijk. De duurdere, maar lichte bieren hier drinken weg als water.

Het komt er dus op neer dat mindere kwaliteit componenten gebruikt kunnen zijn voor de fabricage. Op het zicht lijken ze hetzelfde, maar een apparaat laten openen en dan te vergelijken met een foto is waarschijnlijk zelfs mogelijk hier in China. Ik ga eens rustig inlezen in Chinese HiFi.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ja, zelfs de onderdelen maken ze na.

"Robycon" ipv Rubycon condensators en dat soort geintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha, Bocholt - brouwerij Martens.

Met die onderdelen is het idd maar afwachten of het echte zijn. Er wordt in China nu eenmaal veel namaak geproduceerd. Bij de supergoedkope apparaten kan het ook gewoon niet voor die prijs. Maar dan zie je eigenlijk aan de afwerking al hoe de vork in de steel zit: als de volumeknop van gedraaid aluminium is of verchroomd plastic en meer van dat soort bling bling. Hoe is er gesoldeerd en gelast, hoe is het spuitwerk.

Goedkoop aan de buitenkant, goedkoop aan de binnenkant. Maar als de kast duur is geeft je dat nog geen garantie dat aan de binnenkant ook alles klopt! Ook daar kan stiekem bezuinigd zijn met neppers. Maar dan is de kans dat het met een modificatie weer recht te breien is vele malen groter, en ook de moeite waard. Veel van dat soort apparaten zijn nml. hardwired, wat het modificeren makkelijker maakt en meer de moeite waard.

De duurdere Chinese merken beginnen met modulaire ontwerpen, meer gestroomlijnde productie, betere QC. Meer westerse manier van produceren. En dan komen de mooie, en dure apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Tja aan het einde van de rit heb je natuurlijk een kast met een stel buizen en een stel trafo's
Daar valt altijd wel wat leuks van te maken natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Laatst online: 09-04 17:37
Op 11 en 12 september zijn er weer demo dagen bij P.A. hier wordt dus alleen Chinese audio verkocht. Een mooie gelegenheid om is te luisteren naar de diversen producten uit China.

Denk aan:

Meixing Mingda buizen versterkers.
Bada versterkers en cd spelers
Xindak apparatuur inclusief de Anniversary DAC.
MHZS cd spelers inclusief top model Cd-99
Veel Aurum Cantus speakers.

En alles onder het genot van een kopje koffie of thee en veel gezelligheid :):)

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er trouwens achter gekomen dat Swans/Hivi ook een nederlandse site heeft.
Soms erg duidelijk (=slecht) uit het Duits vertaald met google.

Best wel leuke luidsprekers voor een nette prijs. Laat maar. Ik denk dat je op de site de stereo-luidsprekers per stuk in je mandje kunt toevoegen (de oude verkooptruc waar ik een bloedhekel aan heb). Dat maakt de prijzen dus dubbel zo hoog, en dan is het leuke er ook wel af.
deze M3 bv: €995 per stuk
Afbeeldingslocatie: http://www.swansspeaker.nl/images/Swans_M3_High_End_Lautsprecher_klein_05_c32135bc8f.jpg
(RT1.3 planar, 2" dome, carboncomp woofer, redelijk hoog rendement).
Jammer dat ie zoveel rendement verliest in het filter. Die mid en tweet doen 92dB/W en zijn behoorlijk recht in hun frq-kar. :s
Afbeeldingslocatie: http://www.swansspeaker.nl/images/M1B.jpg
M1B van €800 per stuk is ook erg mooi
De klassieke M1 kost iets minder en de uitgeklede M1s (geen leer/hardhout) kost €500/st.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Laatst online: 09-04 17:37
volgens mij is iedereen gestopt met chinese audio kopen en luisteren :):):)

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Haha, die vaart zal het niet lopen.
Denk dat het ook meespeelt dat inmiddels iedereen weer werkt, naar school gaat, etc.
Die mensen genieten juist 's avonds van hun (Chinese) audio-install ;)

Persoonlijk ben ik juist bezig met voorbereidingen voor mijn trip naar China eind oktober! Helaas niet de mogelijkheid om spullen mee terug te nemen, maar wie weet kom ik daar wel wat nieuwe interessante dingen tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm, ja ik kan ze ook niet schoppen :P

Ik ben zelf ook druk met hele andere nogal ingrijpende dingen. Nogal wat voor m'n kiezen gehad. Maar het gaat nu de goeie kant op.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

@paulie

Er is weinig vernieuwing in het audio segment. Op een gegeven moment ben je wel een beetje uitgepraat over de oude modellen. Als ik naar Opera Audio kijk maken ze weer mooie interessante dingen maar is hun export/importeurbeleid zo strak dat het niet op een DIY manier binnen te halen is voor die ouwe interessante prijs.

Omdat ik inmiddels bij enige chinese websites (non-audio) wat heb gekocht, daar ben ik niet meer bang voor. Dit topic heeft me gesterkt in het vertrouwen en manier van communiceren met de handelsmarkt aldaar. Dus dat is mooi meegenomen.

Ik weet dat het hier niet thuishoort maar hier enkele links voor wat alternatieve fun, voor ieder wat wils. Dus ook trouwjurken, moet je meissie wel een beetje chinese maten hebben.....arf arf.

h##p://www.dealextreme.com/
h@@p://www.focalprice.com/
hxxp://www.buyincoins.com/
h--p://www.lightinthebox.com/
h99p://everbuying.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulie72 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:28:
volgens mij is iedereen gestopt met chinese audio kopen en luisteren :):):)
Kheb voornamelijk veel intresse in betaalbare maar zeer goede hifi die veel duurder gerief het vuur aan de schenen kan leggen, of het nu chinees is of niet.
Is er op gathering tweakers geen succesvol topic over betaalbare hifi in het algemeen en niet alleen chinees?
Of kan er op deze thread daar ook over gepost worden ook al is het niet van chinese makelij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij mag het. Ik heb de topictitel niet zo bedacht. Eigenlijk ging het mij meer om betaalbare hifi die klinkt als high-end. Het is alleen zo dat je daarvoor bijna uitsluitend in China moet zijn. Dit topic is er voor om mensen van hun vooroordelen en koudwatervrees af te helpen. En om te helpen met het helpen met gebreken verhelpen, modden ed.

Het gaat tenslotte om het resultaat. Alleen als je hier bv over kabels welles/nietes wilt gaan discussieren dan moet je ergens anders wezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:55:
Van mij mag het. Ik heb de topictitel niet zo bedacht. Eigenlijk ging het mij meer om betaalbare hifi die klinkt als high-end. Het is alleen zo dat je daarvoor bijna uitsluitend in China moet zijn. Dit topic is er voor om mensen van hun vooroordelen en koudwatervrees af te helpen. En om te helpen met het helpen met gebreken verhelpen, modden ed.

Het gaat tenslotte om het resultaat. Alleen als je hier bv over kabels welles/nietes wilt gaan discussieren dan moet je ergens anders wezen.
Ok, ik wilde dit al een paar keer hier posten... Het gaat om Daisen componenten uit Siberie, vooral het Ampino model is zeer betaalbaar voor 220 euro voor het geluid wat je er voor krijgt.
Het leest allemaal zeeeeer belovend.
Op oa Audio Circle loopt ze er wilt van, er loopt daar een thread op het "Cheap and Cheerful" forum.

http://www.audiocircle.com/index.php?topic=84799.0

De 6moons review (Srajan Ebaen,een gerespecteerd reviewer is wel veel duurder gerief gewend en toch zeer enthousiast)...

http://www.6moons.com/audioreviews/dayens/ampino.html

En de website...

http://www.dayens.rs/eng_amplifiers.html

Hun versterkers met hoger vermogen zijn al direkt een stuk duurder maar nog betaalbaar, ik las iets van 400 euro voor de Menuetto en 550 euro voorde Ecstasy.
Wat de prijs is van hun eindversterkers weet ik niet.

Verwijderd

Dat is inderdaad ook best een interessant versterkertje. Uit Servië dus (Serbia is niet Siberië ;)).
Goede onderdelen, simpel, 2 ingangen, laag vermogen maar wel goed. Hij land op de lijst "realsization van 6 Moons (waar mijn FV34A en Jolida JD9 ook op staan, maar ik was lekker eerder :P).
Zeker een leuk apparaat dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:53:
Dat is inderdaad ook best een interessant versterkertje. Uit Servië dus (Serbia is niet Siberië ;)).
8)7

Tja, het kriebelt om hem te bestellen en uit te proberen (alhoewel las ik een bericht dat ze uit stock zijn) maar ik ben voorlopig even zoet, mijn Emotiva UMC1 surround processor is net aangekomen. :)
Dus wil ik deze even aan de tand voelen... En een paar maand geleden heb ik mijn EVA 2 passieve pre (LDR based) mogen ontvangen waar ik overigens tevreden over ben.
Dit was mijn eerste ervaring als het passieve voorversterkers aan gaat.
Linkje van Audiocircle (weeral, kdenk dat ik mij ook kan vinden in wat ze daar posten denk ik).

http://www.audiocircle.co...81176.msg836564#msg836564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel erg benieuwd naar de UMC1 wat je daar van vindt.

En om nog even op 6-moons terug te komen: ik zag dat Srajan daar de speaker die ik hierboven van een plaatje heb staan (de Swans M3) ook getest heeft ( test Swans M3 op 6-Moons. Hij vermeld alleen een iets andere prijs ($2000 ipv €1000). De NL-prijs is een stuk leukere prijs.

Edit: Wel %^$#@
Er viel zojuist een muntstukje ter waarde van €0.12 :X
Op de nl-site staat nergens iets vermeld over per stuk of per paar. Oftewel je kunt spullen die alleen per paar verkocht worden vrolijk per stuk aan je winkelmandje toevoegen en dan lijkt het net of de prijs maar de helft is. Je hoort de prijs per verkoop-eenheid te vermelden. :(

Waar ik me erg in kon vinden is de editorial die er bij stond van Srajan Ebaen over Chinese Hifi en namaak. Ik quote het even integraal:
To comment on cosmetic cloning, I would want personal certainty that I could properly identify the original. Who really was first? Many audio companies have come and gone. Others I may have never heard of. Ours is a global magazine. Statements such as these ought to account for all international markets to be factual rather than frivolous. Whenever I'm not absolutely certain, I prefer to not point fingers in this department.

Next, why single out Swans? Sonus Faber design cues litter the speaker landscape including other fine Italian brands like Chario. If lack of design originality were to address Swans as a Chinese company in particular, what to make of the fact that their senior designer is one Frank Hale working out of the US?

When it comes to loudspeaker drive units, China today is packed with Dynaudio clones, ScanSpeak clones etc. ScanSpeak even was Chinese for a while until its Danish engineers bought it back. Peerless remains Chinese. Add wholesale outsourcing to the East which gave away 'secrets' and the cloning phenom is a nearly foregone conclusion. But isn't much of this part of any delayed industrial revolution? There were times when the Japanese were considered nothing but copycats - albeit par excellence often exceeding the originals in execution. Just as children learn by copying, so do young industrialized cultures. Is that sufficient reason to discredit them? I think not. As a reviewer, my chief concerns must be: how well is a product executed; and is it properly supported to the end user.

That said, originality in our world does seem on the wane, cultural peculiarities which once were unique blended and diluted today. A Jaguar automobile looks like a Ford Taurus. McDonalds is in Moscow. This applies to everything. As a content creator who gets cloned daily—by blogs which steal reviews and news items without credit; by importers and manufacturers who use our original photos for their own websites without permission; with entire reviews of ours appearing reformatted on someone else's website—I perhaps have grown somewhat more inured to it all than I should. In the end, much of this discussion simply exceeds the scope of what I consider relevant to an audio review. That means not that these aren't legitimate questions and concerns. I simply feel they ought to occur outside a formal equipment review.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:43:
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de UMC1 wat je daar van vindt.

[...]
Zal ik zeker doen, eerst ga ik het stereovoorversterker gedeelte eens vergelijken met dit van de Dussun en mogelijks ook de passieve pre die ik heb.
Ik verwacht niet echt veel op stereo gebied van een surround processor vanzelfsprekend.
En daarna de onboard DAC met mijn geupgrade DacMagic.
Ik had vroeger al eens mijn DacMagic vergeleken met een Xindak DAC 8, de Xindak klonk in eeste instantie mooier maar ook heel wat dunner in het laag (zoals met zoveel high end DAC's volgens mijn ervaring), toen toch maar de DacMagic gehouden.
Ik kan alvast zeggen dat het osd menu zeer eenvoudig, overzichtelijk is en gebruiksvriendelijk.
Je kan alle video en audio inputs afzondelijk een plaats en naam geven wat het apparaat flexibel maakt.
En de triggers zijn ook intressant als compatibele componenten hebt.
Om een, oordeel te vellen op het surroundgedeelte vind ik voor mij persoonlijk moeilijker dan in stereo, ook omdat ik bij films gewoon niet zo een kritisch oor heb denk ik.
Mijn vorige surround opstelling was een Yamaha 640RDS receiver en met andere luidsprekers dan die ik nu heb.
Maar als ik mijn nieuwe surround opstelling voltooid heb zullen de indrukken me misschien wel duidelijk worden wat het Emotiva beeste in zijn mars heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
Zo, het is goed stil hier de laatste tijd. Iemand nog naar de open dag van Pacificaudio geweest?

Paar maanden geleden heb ik een Teradac Chameleon gekocht, maar heb deze net weer op marktplaats gezet. Ik merk dat ik niet zo'n modder ben en het verschil in kwaliteit met m'n CDP was aanwezig, maar ik kon nou niet echt zeggen dat ik de separate dac heel veel beter vond klinken. Hij klonk erg goed, maar ik miste de "kracht" van een stem. De bas is, zoals bekend ongemodificeerd, wat minder.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst de Emotiva UMC-1 eens getest in stereo. Stemmen zaten mooi in het midden maar het klonk ietwat te kelinschalig in vergelijking met een dedicated stereo pre zoals mijn Dussun V8i of mijn EVA2 passive pre (die wel puurder klinkt tov de Dussun pre). Perfect normaal, het is immers een surround processor.
De DAC in de UMC-1 is goed zonder meer. Ik heb een MHZS CD88G (niet gemodificeerd) en ook nog een gemodificeerde DacMagic waar ik die kon meer vergelijken. Wereldsgrote verschillen waren er niet, miniem zelfs bij eerste indrukken (in mijn setup althans). De MHZS klonk net iets mooier, evenwichtiger, bij de DacMagic kwam het middengebied en de mid/bass ietsje meer naar voren terwijl bij de DAC in de Emotiva er net ietje mid/hoog was waar te nemen. Er was hier geen overduidelijke winnaar bij direkt vergelijk wat een mooi compliment is op de DAC in de Emotiva.
Een luisterimpressie in surround moet er nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd wel rustig. Ik ben ook niet in staat geweest naar de PA open dag te gaan.

Maar ik heb weer ns wat gevonden: wie komt deze Dynavox Hybrideversterker ook bekend voor:
Afbeeldingslocatie: http://shop.strato.de/WebRoot/Store11/Shops/61307121/4B88/1CC9/9CF2/5F2E/0883/C0A8/2935/DC32/206105_m.jpg
VR-209 €269

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was m op Ebay ook al tegengekomen voor €120 ex verzk.
Afbeeldingslocatie: http://www.superetrade.com/images/Amplifiers/QinPu/A6000/big/DSCF2779.JPG
Qinpu A-6000MkII

En sixmoons had er al een review van Srajan Ebaen van natuurlijk.

En het is dezelfde als de
Afbeeldingslocatie: http://www.emptek.com/images/vt402.jpg
EMP VT-40.2
Integrated Tube Hybrid Amplifier
$379.00
emptek.com
Daar is ook een leuke review van op Audioholics (met metingen).
En ook foto's van de binnenkant.
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y114/KurtEW/EMP%20amp/IMG_3552.jpg

Er is trouwens wel 1 verschil: de Qinpu heeft officieel 16W, de andere 40W. Maar dat zijn specs (betrouwbaarheid?).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Dat ziet er best aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Grappig, ik heb er ook eentje. Stiekem lees ik al erg lang mee in dit topic en laatst maar eens eentje besteld dus. Via ebay heb ik ook een mini-dac gekocht, deze zit met een optische kabel aan m'n htpc. En niet te vergeten het nieuwe setje q accoustics 2010.

Ik heb niet veel ervaring met audio apparatuur dus ik zou wel eens willen weten wat jullie van dit setje vinden?

(ik heb er ook een redelijk oude subwoofer aan hangen trouwens, een Yamaha yst-sw80)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4148/5063186732_1fab371c5f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4126/5062576537_f7c5f6b10a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4106/5063187182_0fa379e81c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4125/5063187376_cf54a4d95a.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ocdaan op 09-10-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:12
Interresant.
Ook ik lees af en toe mee.
Ik wil me eens wat meer gaan verdiepen in audio.
Dus ik ben van plan om zelfbouw speakers (een set met planken enz.) te kopen.
Maar dan moet ik ook een versterkertje hebben natuurlijk.
Ik kan beginnen met goedkoop versterkertje van marktplaats, maar zoiets als hierboven is natuurlijk veel leuker om te hebben/zien/voelen enz.
wat raden jullie mij aan?

Ik ben niet veel gewend (stereo toren en aan de pc een logitech Z2300).
Mijn budget zal rond de 450 euro liggen incl. boxen als het mogelijk is.
Dat word dus, of een chinese versterker of een van marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Het versterkertje koste ongeveer 170 euro incl verzenden. De speakers heb ik in Engeland besteld en koste 150 euro incl verzenden. De speaker kabels kosten ook 25 euro (30 meter) als je ze in Engeland koopt, bij MediMarkt betaal je 90 euro. Zo kan je wel een leuk setje samenstellen ;)

De versterker geeft maar 2x 16 watt maar het is genoeg om de kamer behoorlijk te vullen, echt hard gaat het niet natuurlijk maar hard genoeg om te moeten schreeuwn om elkaar nog te kunnen verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
waarom word die Qinpu A-6000 dan aangeboden als headphone amplifier?

stuurt dat ding BNS Symphony's een beetje goed aan? 16 watt klinkt als erg weinig , maar mijn 2x45 kenwood type oud (AX-45?) begint het nu echt heel slecht te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb werkelijk geen idee ;)

Ik twijfelde ook om deze te kopen omdat het als headphone amp werd aangeduid. Maar geen spijt van de aankoop omdat het prima klinkt. Ik weet niet wat voor speakers je hebt, ken het merk niet maar ik denk als je echt zware speakers er aan hangt dat het zonde van de speakers is omdat je nauwelijks iets met de speakers doet dan. Het setje wat ik er aan heb hangen is niet erg krachtig en past dus goed bij de laag vermogen versterker. (denk ik tenminste) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
link http://www.jvanschaikcons...radiomuseum/bns/index.htm

(niet mijn site, wel dezelfde speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

aha

Als ik zo naar de specs kijk moet het wel goed gaan lijkt me....

Jouwn speakers:

*impedantie 8 ohm
*Frequentiebereik 40 Hz - 22 KHz
*gevoeligheid 91 dB
*vermogen 20 - 100 watt
*max. vermogen 120 W

Mijn speakers:

•Frequency Response: 68Hz - 22kHz
•Nominal Impedance: 6Ω
•Minimum Impedance: 4Ω
•Sensitivity: 86dB
•Recommended Power: 15 - 75w
•Crossover Frequency: 2.8kHz

De jouwe zijn een slagje zwaarder/beter maar kan me niet voorstellen dat het niet zou werken..... als het aan te raden is weet ik ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
het is namelijk wel een fijn prijsje :), maar ik zie toch op tegen 16.5 watt..

weet ook niet wat dat qua volume en geluidskwaliteit doet, nu woon ik vrij klein dus staat het -NOOIT- echt hard, maar je wilt natuurlijk wel een keer met een lekker nummer die volume knop een draaitje kunnen geven

de reviews zijn in iedersgeval wel lovend over het apparaat maar vooral om kleine speakertjes aan te sturen, en laat ik nou net vrij grote hebben.

waar dus inderdaad wel de gevoeligheid goed van is dus wat dat betreft zou het moeten kunnen.

iemand anders een idee of het "aan te bevelen" is?

Hier geven ze aan dat het wel kan
"Small but has it all" is the best word to describe this fine piece of tube transistor amplifier, it performs equally well in your bedroom or your living room with its MP3 and i-Pod input, and produces enough power to push large speakers with harmonic, articulate musical sounds.
maar dat is natuurlijk verkoop praat

[ Voor 26% gewijzigd door Reloader op 10-10-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Met een gevoeligheid van 91dB moet je met zo'n buizenversterkertje wel aardig wat geluid uit je luidsprekers kunnen krijgen volgens mij.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ik zie dat er geen toonregeling op die versterker zit, is dat een probleem? (gezien ik bij mijn huidige flink wat bij moet sturen voor een prettig geluidje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Toonregelingen zijn voor heidenen zonder smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
mace schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:59:
en petje-boombox figuren.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
of voor mensen met BNS Symphony's en een kenwood AX-43
:+

maar waarschijnlijk gaat het dus wel lekker klinken die versterker? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Als je in de buurt woont gooi je de speakers in de auto en kom je langs om ze te luisteren!

(zonder toonregelaar dus petje thuis laten)

lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
volgens mij passen die dingen helemaal niet in mijn kofferbak joh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:59:
:*)

Die dingen zijn hopeloos. Je krijgt het nooit goed, èn je verslechterd het geluid doordat er (nog meer, goedkope) elektronica tussen zit. Het wordt meestal gebruikt bij versterkers met een te goedkope voeding die onvoldoende spanning kunnen leveren als de impedantie inzakt. Dus een amechtige bas opleveren. Het is net zoiets als een dikke hollandaisesaus over een slecht stuk vlees.
Met een echte versterker heb je dat niet nodig en wil je het ook nooooooit meer.

Bijvoorbeeld:
ideale versterker - goede versterker - slechte versterker bij 8 Ohm, 4 Ohm, 2 Ohm en 1 Ohm
100, 200, 400, 800 - 20, 35, 70, 100 - 45, 55, 25, 15
Je ziet: 'when the going gets tough, the tough get going'. De getallen zijn fictief maar je kunt hier bijvoorbeeld invullen een dikke Krell versterker (die haalt dat ook niet!), een klein Engels high-end versterkertje, een receiver uit een midi-setje.
Speakers hebben nooit maar 1 continue weerstand maar een schijnbare weerstand die sterk op en neer gaat. Als je speakers hebt die richting 2 Ohm (sommige Infinity's), of erger: 1 Ohm (Apogees) gaan en de voeding van je versterker kan dat niet aan dan hou je geen vermogen over. En meestal is dat in het laag bij de resonantiefrequentie van je woofers en de baspoort.

Even kort en reële praktijk: heb je speakers met dubbele woofers dan hebben ze meestal een minimum impedantie van 3-4 Ohm (2x8Ohm drivers met minimum van 6-8 Ohm is heel reëel). Met jouw 3-weg, net ontwerp; geen probleem. Met 91dB/W heb je zelfs aan een 8W versterker genoeg in een normale huiskamer. Echt.

De Qinpu wordt aanbevolen als headphoneamp omdat er een 3,5 mm output op zit en omdat ie klein is. Maar het is gewoon een kleine maar volwaardige versterker.

@ocdaan
Samen met de Q-Acoustics 2010 is dat een heel leuk beginners-setje. Ik neem aan dat je FLAC's via de pc>Muse-DAC stuurt?
Ik heb trouwens (nu) in Nederland veel lagere prijzen gezien. €150 voor een paar hoogglans. Laat maar. Ik word zo moe van die oneerlijke prijzen per halve eenheid... Je koopt een broek toch ook niet per broekspijp?! :(

Waar je wel meer aandacht aan moet besteden is de opstelling van je speakers: als ze zo op je bureau staan is zonde. Leuk voor muzak maar niet voor serieus relaxed muziek luisteren. zet ze eens op een nette stand zodat ze stabiel op oorhoogte staan en maak een driehoek-opstelling van 2m uit elkaar, 2.5m luisterafstand. De subwoofer liefst er tussenin.
o
/ _ \
s s
Moet je dan eens actief gaan luisteren wat je hoort. Dan zul je merken dat je een virtuele ruimte betreed die high-end zo verslavend maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

]eep, leuk he die prijzen hier in NL, ik trap er niet meer in ;)

Ik heb de speakers niet op een buro staan:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4152/5063273122_1d4103789c.jpg

Ik heb momenteel niet echt de ruimte zoals je kan zien maar ik onthoud het wel en ga het wel eens proberen. Thanx voor je input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
@ocdaan, waarom gebruik je eigenlijk een DAC? is dat beter qua geluid als een gewone jack naar tulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ze zeggen van wel ja... tenminste, de externe dac die ik gebruik zal beter zijn als de onboard dac van het geluidschippie in m'n htpc.

Weet je wat het is, als je veel op het forum en andere websites leest krijg je een bepaald beeld van wat algemeen het beste word gevonden. Ik heb zelf het idee dat ik niet eens het verschil zal horen maar als je er veel over leest word je er een beetje in mee gezogen. Daarom heb ik dus eens de richtlijnen gevolgd van wat algemeen het beste resultaat zou opleveren en ben op basis daarvan een setje gaan samenstellen. Ik moet zeggen dat het best goed klinkt alhoewel ik weinig vergelijkingsmateriaal heb.

Hiervoor luisterde ik nog via het zilveren stereotje wat je hierboven op de foto ziet. Het is dus al een behoorlijke vooruitgang. En het setje heeft me ook niet veel gekost zoals ik al vermeld had, het dac-je koste maar 35 euro ofzo.

Het is dus eingelijk meer nieuwschierigheid als het echt zo mooi zou klinken als altijd over word geschreven. Om de 'test' helemaal compleet te krijgen moet ik nog ff wat hoogwaardig geluidsmateriaal zien te krijgen (of downloaden) en dan de speakers in een goede opstelling zetten zoals ]eep hierboven ook aanbeveeld. Ik luister eingelijk altijd naar internet radio met een bitrate van 128 Kb/s of meer dus daar gaat het niet mee lukken.

En het warme geluid van de buizenversterker waar ze het altijd over hebben... al sla je me dood, ik hoor echt geen verschil. haha Ik zou eens een transistor er naast moeten zetten en dan wisselen om te testen. Maarja, ik ben dan ook van de houseparty generatie met nu al op jonge leeftijd een gehoorbeschadiging dus misschien ligft het daar ook wel aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
De qinpu is natuurlijk ook een hybride,

voor mijn electrische gitaar heb ik ook een hybride en een full-tube en dat verschil dat hoor je echt goed vind ik,
maar nu zit ik met het dilemma , dat mijn huidige kenwood (link naar soort Marktplaats) aan het doodgaan is

gezien mijn huidige woonruimte nogal klein is vind ik het eigenlijk zonde om een hele surround set aan te schaffen wat ik eigenlijk wel leuk vind voor bij de tv HTPC haha.alleen heb ik bijvoorbaat al medelijden met de buren, een zo'n qinpu is natuurlijk lekker goedkoop en er zal hopelijk een beter geluid in zitten als in mijn huidige kenwood :) :9

ondertussen ga ik nog ff lekker twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Das idd een oudje - nou ja, twijfel nog lekker ff verder toch ;)

Jij heb meer kaas gegeten van buizenversterkers dus. Ik wist niet eens dat het een hybride is .... haha Hoe zit dat dan? Is de eind-trap de buizen ofzo? Nu begrijp ik ook waarom de behuizing zo warm word, ik vond het al vreemd. Op de plaatjes een stukkie naar boven zie je idd 2 transistors aan de behuizing vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahum, transistors aan de buitenkant? Je bedoelt die 6N3p buisjes?
De voortrap wordt gedaan door 2 buisjes, de eindversterking met transistors, die overigens ook warm worden. Daarom zit er een koelblokje op die aan de behuizing vastzit. Die zie je op de foto van de binnenkant.

Nu ik aan het typen ben en begin na te denken (goeie volgorde he? :P) over het aantal pinnetjes dat er aan zitten begin ik te vermoeden dat het een chip is. Een transistor heeft 3 pootjes. Ook transistors worden warm, hoeveel ligt aan de schakeling; klasse A of B of A/B. Klasse A (ruststroom=vermogen) wordt klink warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Het kan natuurlijk ook een Tripath chippie zijn, of waarschijnlijker gewoon zo'n monolithisch versterker IC, zoals bijvoorbeeld de LM3886 (gainclone geval).

[ Voor 54% gewijzigd door mace op 12-10-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

haha het verschil tussen een transistor en een buisje zie ik ook nog wel. :+

Maar ik was in de veronderstelling dat ik een volledig buizenversterkertje had gekocht, nah ja, ook geen probleem....

Mace, hoe zijn deze chippies anders dan normale transistors eingeljik?

[ Voor 15% gewijzigd door ocdaan op 12-10-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
volgens mij doet een tripath versterker iets met intern bruggen , zoals die TA2024 versterkertjes die ook veel op ebay staan. (zo'n ding zit in mijn [url=http://srv.davesmits.nl/1.jpg]kratradio[url]--> en dat speelt erg netjes en HARD met 6x9 speakers ..)

hier nog een pic van mijn huidige opstelling (statief stond nog even in de weg :+ )
Afbeeldingslocatie: http://srv.davesmits.nl/DSC_0008%20(2).JPG

dat was overigens net na het verhuizen dus het is nu "ietsjes opgeruimder"

de Speakers zijn eigenlijk veel te groot voor de ruimte waarin ze staan maarja, ze klinken naar mijn mening gewoon erg fijn en ik heb ze gekregen :) dus waarom weg doen?

deze is misschien ook leuk Music Angel 6P1 (6AQ5) Stereo Integrated Amplifier / Push-Pull Stereo Tube Amplifier

en deze: Meng X3 EL34

* Reloader gaat reviews zoeken

[ Voor 78% gewijzigd door Reloader op 12-10-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
ocdaan schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:07:
Mace, hoe zijn deze chippies anders dan normale transistors eingeljik?
Nou in plaats van dat je een versterker maakt met een aantal verschillende transistors, condensators, weerstanden en andere onderdelen, zitten die onderdelen gewoon al in 1 behuizing als versterkermodule. Op die manier kan je met een minimaal aantal externe onderdelen een versterker maken. Je vind ze vooral veel in dingen zoals autoradio's en 5.1 setjes en dat soort dingen waar het vooral compact moet zijn en niet al te veel mag kosten. :P

Gelukkig zijn een aantal van die chips best goed als je ze op de juiste manier gebruikt, er is namelijk een hele DIY-groep omheen onstaan die versterkers maken met zulke chips (de z.g.n. chipamps of gainclones) Dit is begonnen toen een onbekende fabrikant met de gaincard uitkwam, een peperdure versterker die goed klonk maar van binnen niks anders was dan zo'n chipversterker + wat losse onderdeeltjes. Mensen zijn die toen gaan namaken.

De Tripath chipjes zijn dan weer een hele andere klasse en ik denk eerlijk gezegd niet dat dit dat is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Reloader, die zijn ook leuk ja, ben ze ook wel tegen gekomen maar ik vond het op het oog niet zo mooi en die ik nu heb las ik iig positieve dingen over. Maar die anderen zijn wel wat zwaarder iig.

Mace, ahh ok, dat verklaard. Wel leuk om te weten hoe e.e.a. werkt... thanx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Jeetje ]eep, wat een verschil zeg! Ik heb nu een hele bak met flac's gedownload en ik was vergeten hoe muziek hoort te klinken. Het lijkt wel of Freddie Mercury naast me in de kamer zit. Ik moest het toch even melden ;)
Thanx!
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.