swordfish103 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:31:
[...]
Brilsmurf, bedankt voor de review!
Ik denk dat ik ook maar een Bravo ga bestellen als test...
Ga steeds meer m'n hoofdtelefoon gebruiken, en dan is dit een leuke instap.
Had je geen probleem met het van buis wisselen als het zo fragiel is? Of de buissockel wel aardig stevig?
En heb jij geen problemen met ruis (eventueel zonder DAC testen?

)
Nee hoor, de gedeelte waar de buis zit , in het midden, is gewoon stevig. Het zijn meer de uitstekende delen die slap aanvoelen.
Ik zou niet weten hoe ik m zonder dac zou moeten testen?
*edit* o ik zie het al, via dat gele stekkertje, maar ik heb daar geen kabeltje voor op het moment, dat wordt even zoeken in de schuur.
Ik ga hem wel modificeren, de stock mosfet IRF630 wil ik vervangen voor IRF510.
Ik heb daar verder geen bal verstand van, maar het zou de hoge tonen helemaal terug moeten brengen.
De kleinste mod met het grootste resultaat, daar doen we het voor.
En ik ben bezig een siemens en een telefunken buisje te krijgen hiervoor.
Wordt vervolgt.
Anoniem: 13443 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:56:
Ik ben trouwens bezig geweest met een aantal ECC82/12AU7/5963 te vergelijken gisteren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze ook niet zo 1,2,3 zo even kan beschrijven. Mijn eigen oude Golden Dragon EC82C (chinees '90, goldpin) zijn iig niet slecht vergeleken met de andere van EI, RCA en GE.
De EI ECC82 viel mij wat tegen; hij klinkt wat stroef. Niet echt lekker.
De RCA 5963 klonk wel mooi rond maar was behoorlijk microfonisch; de plaat tussen de voortrap en de voeding in mijn versterker hoorde je constant meezingen op 800Hz ongeacht het volume. Hiel ik de plaat (stevig!) vast, of de buis, was het weg.
De GE 5963 klonk prima. Maar ik hoor geen wezenlijke verbetering tov de GD EC82C
Nu nog de Sylvania, en dan op naar de verschillende ECC83/12AX7/5751.
En, nog gelukt om de ecc83's te vergelijken?
Ik wil ook iets dergelijks gaan doen.
Ik heb JJ's (2 soorten), svetlana's, tung sol's, eh's, sovtek's en philips miniwatt's. Er zijn telefunkens's onderweg.
Maar het is denk ik ook afhankelijk van de hele opstelling of je veel verschil hoort.
Omdat ik geen geduld meer heb om op mijn nieuwe boxen en versterker te wachten heb ik dit weekend wat oude boxen achter uit de schuur getrokken (b&w dm302) en een opstelling gemaakt met de mingda en de teradak, de muziek komt van een netboekje.

Ik gebruk foobar met wasapi output.
Als de nieuwe spullen arriveren kan ik ze er nu zo tussen plaatsen.
Het klinkt nu al heel leuk, heel helder en zuiver, goed geplaatst, alleen een compleet gebrek aan laag.
Ik heb de JJ buizen al verwisseld voor de philips miniwatt's, het klinkt wel wat 'prettiger', maar nog steeds geen drive en laag.
Het zal wel aan de boxjes liggen dan, die zijn ook best klein natuurlijk.
Ik weet dat het wel kan, want ik heb een tijdje terug van de buurman een set jmlab focal geleend en dat ging echt tekeer op de mingda, ook behoorlijk in het laag gezien het formaat van de boxjes..
Maar dat is ook een heel andere prijsklasse dan de b&wtjes natuurlijk.