Ik wil eigenlijk een compleet nieuwe opstelling maken omdat de mingda bij de computer staat en de nieuwe opstelling echt in het zitgedeelte van de kamer moet komen.Anoniem: 13443 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:05:
Brilsmurf, waarom wacht je niet eerst even hoe de speakers het doen op de Mingda? Als hij het niet goed doet naar je zin kun je altijd nog een andere versterker kopen. Maar hij zal het in ieder geval goed genoeg doen voor normale luisterniveaus om het heel lang uit te houden. 5W is meer dan je denkt.
Als ik het even uitreken wat ik hier heb: 10W op 92dB/W kom ik (grof gereken met diverse invloeden +/- weggestreept) op 102 dB op luisterpositie. Dat is HEEL hard. Jij zou dan op 5W op 87dB/W 94dB komen. Dat is nog steeds op het gehoor meer dan half zo hard (definitie dB is 10dB klinkt 2x zo hard).
Nog even over de 6N2p (6H2π) een quote van Machmat:
[...]
De 2N2p is dus helemaal geen slechte buis hoor! Erg goed zelfs. En goedkoper dan een paartje ECC83 Telefunken 17mm smoothplate die net zoveel kosten als de hele versterker (ecc83/12AX7 zijn veel gebruikt en dus erg duur als NOS).
En het is ook leuk om dan een beetje wat te gaan uitwisselen later.
Ik zag trouwens ook deze nog, zelfde prijsklasse, en er staan wel erg veel buizen in (lees:ziet er indrukwekkend uit
Zou die beter kunnen zijn als die el34?