HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 144.334 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 12:03
Anoniem: 13443 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:05:
Brilsmurf, waarom wacht je niet eerst even hoe de speakers het doen op de Mingda? Als hij het niet goed doet naar je zin kun je altijd nog een andere versterker kopen. Maar hij zal het in ieder geval goed genoeg doen voor normale luisterniveaus om het heel lang uit te houden. 5W is meer dan je denkt.

Als ik het even uitreken wat ik hier heb: 10W op 92dB/W kom ik (grof gereken met diverse invloeden +/- weggestreept) op 102 dB op luisterpositie. Dat is HEEL hard. Jij zou dan op 5W op 87dB/W 94dB komen. Dat is nog steeds op het gehoor meer dan half zo hard (definitie dB is 10dB klinkt 2x zo hard).

Nog even over de 6N2p (6H2π) een quote van Machmat:

[...]

De 2N2p is dus helemaal geen slechte buis hoor! Erg goed zelfs. En goedkoper dan een paartje ECC83 Telefunken 17mm smoothplate die net zoveel kosten als de hele versterker (ecc83/12AX7 zijn veel gebruikt en dus erg duur als NOS).
Ik wil eigenlijk een compleet nieuwe opstelling maken omdat de mingda bij de computer staat en de nieuwe opstelling echt in het zitgedeelte van de kamer moet komen.
En het is ook leuk om dan een beetje wat te gaan uitwisselen later.
Ik zag trouwens ook deze nog, zelfde prijsklasse, en er staan wel erg veel buizen in (lees:ziet er indrukwekkend uit :+ )
Zou die beter kunnen zijn als die el34?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 22:35
Ah, ik ben achter het verschil tussen de AC Leisure 2 SE MKII en de AC Leisure 2 Luxury MKII. De Luxury heeft Aurum Cantus condensatoren in het filter en de SE voor de export heeft Mundorf MCap Supreme. Ik denk dat het verschil in geluid daardoor geen 200 euro extra waard is. Ik ga bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

Aurum Cantus maakt geen condensatoren ! dus dit verhaal klopt niet , en Mundorf Mcaps koop je al voor een
aantal euro's dus die 200 euro extra is volgens mij weggegooid geld .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Staat op hun eigen website ook bij sommige modellen ook als "Aurum Cantus MKP Capacitors". In ieder geval zijn het geen Mundorf caps. Ik ga gewoon kijken hoe het klinkt en anders schroef ik ze een keer open en zet ik er zelf andere in. Weet iemand hoeveel invloed zoiets heeft op het geluid?

Overigens vandaag al de Amp en CD speler binnengekregen! Ziet er allemaal goed uit, werkt prima, ik heb er alleen een onvindbare speakerset van Mirage aangehangen (type M-09is, google kent hem niet) dus het klinkt nog niet helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

de 6p1 buis is geen el84. Dus lastig tuberollen. Beter de 6p14, das wel een russiche equivalent van de EL84. 8 buisjes geeft wel lekker vermogen, maar kost ook meer met vervangen (€100 voor de eindbuizen). Mij lijkt die EL34 SE zeer veel waar voor het geld, en anders de 6p14 pp.

Mirage zijn toch van die dipool speakers? Die zijn helemaal niet verkeerd hoor!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 21-05-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:42:
Mirage zijn toch van die dipool speakers? Die zijn helemaal niet verkeerd hoor!
Dit zijn volgens mij gewoon kleine ported boekenplankmodelletjes... Ik weet dat Mirage prima spul maakt. Het klinkt nu allemaal een beetje klein naar mijn idee. Echt heel slecht zijn deze ook niet, detail zit prima en de indruk is goed, ik vind het vooral vreemd dat het type niet lijkt te bestaan en ook totaal niet in het assortiment van Mirage past (lijkt zo simpel tussen het toch "bijzondere" assortiment van Mirage). Komen gewoon bij RAF vandaan, kostten destijds 500 gulden dacht ik.

[ Voor 15% gewijzigd door TimTimX op 21-05-2010 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:42:
de 6p1 buis is geen el84. Dus lastig tuberollen. Beter de 6p14, das wel een russiche equivalent van de EL84. 8 buisjes geeft wel lekker vermogen, maar kost ook meer met vervangen (€100 voor de eindbuizen). Mij lijkt die EL34 SE zeer veel waar voor het geld, en anders de 6p14 pp.
Ok ik ben overtuigd. :)
De EL 34 is besteld en onderweg, voor dat geld kan ik er geen buil aan vallen.
Maarre.. die 6p1 ,daar kunnen deze dan ook weer in.
Het blijft toch leuk om te proberen misschien.
Nu nog een usb-dac en boxen.
Ik ben erg tevreden over mijn Super Pro 707 maar die Teradak Chameleon lijkt me ook wel wat, dan kan ik vergelijken.
Boxen moeten de Leisure 2 SE MKII worden.
Ik kan eigenlijk van beiden geen leuke aanbiedingen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

@Jeep:

Buizentypen en schakelingen ben ik nog verder aan het bestuderen. Ik denk wel dat ik al snel richting 20W moet gaan, woonkamer is ~45m2.

Nu zie ik bij Auee een mooi setje Audio Physic Spark V staan. Op het oog 'WAF proof', maar ik ken het geluidsbeeld natuurlijk niet. Op een paar ervaringen van anderen afgaande lijken dit kanshebbers. Ze zijn 4ohm maar verdere specs (gevoeligheid) zie ik zo snel niet.

Kortom, kent iemand deze speakers en zijn ze goed aan te sturen door een buizenbak?

Ook een beetje nono vraag: wat zijn globaal de verschillen tussen 8 en 4 ohm qua aansturing en volumebereik? Mijn logica zegt dat de lagere weerstand zorgt voor een hogere gevoeligheid van de speaker en grotere schommelingen in stroomsterkte. Dus wat hogere eisen aan de versterking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, 4Ohm is lastiger aan te sturen. Dat komt door de dubbele woofer. Je hebt kant dat ie ergens in de bas inkakt. Maar van de paar beschrijvingen die ik gelezen heb zijn de Audio Physic Spark V nogal nette brave saaie speakers met weinig bas (of strakke bas) en wat vermoeiend hoog. Als ik dit soort dingen lees (van een audiogon lid) wordt ik niet bepaald enthousiast:
I have listen extensively to the Audio Physic Spark and Yara (I have no experience witht the RM-22). In my opinion, the Yara has a warmer overall sound. The highs are natural and open. For a speaker of its size, it has a solid bottom end (much better than the Spark). On the other hand, the Spark was too analytical and cold. It was not involving at all.
Bij 2e hands heb ik ook soms de twijfel van "waarom heeft de vorige eigenaar ze weggedaan als ze dan zo goed zijn?"

Als ik daar wat zou kopen zou ik eerder voor de ADAM Audio HM2 gaan. Ik heb ze niet gehoord maar volgens mij zijn dat hele goede speakers. En als je dan toch in Utrecht zit moet je ook zeker bij Wilbert en Audio Design (vooral die!) gekeken hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 21-05-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Hmm, ik begon al wat enthousiast te worden en kwam juist niet zoveel slechte verhalen tegen. Karakteriseringen als een evenwichtig warm geluid. Inderdaad geen hele aanwezige lage tonen, maar wel vrij diep en strak. Een ervaring van aansluiting van deze set op een Bewitch KT88 is hier te vinden:

http://hifi-unlimited.blo...dio-physic-spark-and.html

Misschien gewoon maar eens gaan luisteren. Kan ik ook Aurum Cantus eens horen...

/Edit:

Ik heb me ook verdiept in de JAS Bravo 2.3. Mooi ding en sluit volgens mij aan bij mijn situatie. Maar tegen de 2k dollar? Of mis ik even de goedkopere aanbieders... Op Ebay is het in ieder geval ook niet te vinden.

Verder nog wat amps waar ik me nu verder op orienteer:
1) Classic 16.0 (EL34 buis). Genoeg vermogen in ieder geval 40w/20w (pent/triode).
2) Cayin Spark a88t, de eenvoudige omschakeling van ultralineair naar triode is een aardige feature.
3) Original at2008

Inderdaad, de looks spelen ook een rol, maar ik hoor graag de voors- en tegens.
Klopt het verder ook dat K88t, EL34 en 6550 buizen onderling uitwisselbaar zijn? Op verschillende sites zie ik dat er vaak gekozen kan worden welke buis wordt meegeleverd.

[ Voor 51% gewijzigd door JPS op 22-05-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 12:34
Hoe zit het eigenlijk met de tube pre amplifiers? Niet dat ik mijn combinatie niet goed vind klinken, maar ik las dat er meer druk achter het geluid zit en dat de bass krachtiger wordt wanneer een voorversterker meedoet.

Helpt het dus bij een chinese buizen versterker om er een chinese buizen voorversterker aan te hangen?

Deze had ik op het oog:

http://cgi.ebay.co.uk/MA-...ain_0&hash=item3ca594d4db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ JPS
Luisteren is eigenlijk altijd een must voor luidsprekers (waar ik me al 2x met succes aan heb onttrokken ;P).

Ik kwam trouwens een bijna ideale versterker tegen voor jou: een Opera Consonance M88-10 4xKT88 met afstandbediening, 2e hands (2007) €600. Topmerk en mooi om te zien. Voor dat geld haal je hem zelf niet uit China.
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/markt/images/75759_1__M88_10_anniversary_met_5650EH_7.JPG

Ik kwam op hifi.nl trouwens nog meer hele mooie luidsprekers tegen:
Avalon Symbol met keramische tweeter upgrade €1500 in Utrecht
Aurum Cantus Leisure 2 MkII monitor luidsprekers + stands €899
Usher CP-6371
De Ushers zijn heel mooi, maar de Avalon ook. Ik zou daar maar even heel snel op reageren want die advertentie is net nieuw en zou wel eens heel snel weg kunnen zijn voor die prijs (nieuw kost 'ie €5400)!

@Soedarkmaster
dat zou best wel eens kunnen kloppen ja. Ik zou het eens kunnen proberen: mijn Audio Note heeft een voorversterkeruitgang vanaf 2 ecc82's. Op het geluid van die versterker afgaand zou dat verhaal wel kunnen kloppen. Hij heeft na de ecc82/12au7 een ecc83/12ax7 > eindbuis. Dat is dus een trapje voor wat je vaak ziet bij veel eenvoudige Chinese buizenversterkers. Maar dit heeft ook zijn nadelen: meer elektronica, meer overgangen en kabels en dus een minder eenvoudige signaalpad wat zich vertaald in minder ruimtelijk detail en precisie.

edit:
aha, had jij die gekocht. Ik zou het hem eerder zoeken in een eenvoudige mod met koppelcondensatoren. Daar kun je het laag mee straktrekken door een iets kleinere waarde te nemen en detail en ruimtelijkheid winnen door betere te nemen.
Voor de bas kun je trouwens ook de 8 Ohm uitgang proberen tov de 4 Ohm, dat geeft een beetje hetzelfde effect. Je kunt rustig allebei proberen; daar gaat niks van kapot als je normale sterkte luistert. Luidsprekers zitten er meestal toch tussenin.

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 22-05-2010 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 02:06:
Luisteren is eigenlijk altijd een must voor luidsprekers (waar ik me al 2x met succes aan heb onttrokken ;P).

Ik kwam trouwens een bijna ideale versterker tegen voor jou: een Opera Consonance M88-10 4xKT88 met afstandbediening, 2e hands (2007) €600. Topmerk en mooi om te zien. Voor dat geld haal je hem zelf niet uit China.
[afbeelding]
Ziet er inderdaad erg mooi uit! Ik heb alleen al een versterker gekocht van Martijn (Digitalman) ;). Hij gebruikte zijn audioromy fu13 niet meer en dus speel ik er nu mee. Hij klinkt veel luchtiger dan mijn oude transistor bak met meer lagen en diepte in de muziek waar de 2e en 3e stemmen makkelijker te horen en beter te volgen zijn. Het hoog is zachter, maar misschien net iets minder gedetailleerd. Dit vind ik overigens niet erg aangezien het met de transistor bak te scherp was. Het laag lijkt groter te klinken maar minder diep te gaan, er is een mindere ''kick'' maar klinkt met bijvoorbeeld wind (Radical Face - Asleep on a train) erg realistisch! :).

Jammer genoeg is 1 van mijn oml-1 speakers onderweg naar het reparatie centrum vanwege een lastige tweeter die het alleen doet wanneer het hem uitkomt en ben ik dus 2 weken lang aangewezen op mijn dali lektor 2 speakertjes.

Ik hoef niet perse een voorversterker want het klinkt goed, maar wanneer ik voor 150/200 euro een chinese voorversterker kan laten overkomen en het geeft de muziek nog meer diepte dan denk ik: waarom niet? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

@ JPS
Als je snel je slag wilt slaan moet je soms wat gokken nietwaar ;)
[afbeelding]
Ik had al absoluut mijn ogen gericht op oa hifi.nl, maar hier blijkbaar overheen gekeken. Ziet er inderdaad prima uit. Overigens zitten er EH6550 buizen in ipv KT88. Wat is dan het verschil?
Ik kwam op hifi.nl trouwens nog meer hele mooie luidsprekers tegen:
Avalon Symbol met keramische tweeter upgrade €1500 in Utrecht
Aurum Cantus Leisure 2 MkII monitor luidsprekers + stands €899
Usher CP-6371
De Ushers zijn heel mooi, maar de Avalon ook. Ik zou daar maar even heel snel op reageren want die advertentie is net nieuw en zou wel eens heel snel weg kunnen zijn voor die prijs (nieuw kost 'ie €5400)!
Wel hele grote jongens die Ushers. Gaat vrouwtje niet accepteren vrees ik. Zelf verkies ik ook liever wat minder aanwezige speakers. Ben nu wat aan het kijken naar Monitor Audio: RX8 of natuurlijk liever de GS60.

We zijn vandaag en morgen grotendeels weg, maar daarna duik ik er zeker weer in!
Ik ben trouwens erg blij met je suggesties Jeep. Hoewel ik niet vies ben van verdieping in het onderwerp is wat sparring heel waardevol om sneller tot iets goeds te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
@ JPS
Ik nu ook,
Ik heb gisteren de Aurum Cantus Leisure 3 SE MKII besteld met stands.
En alvast deze kabel voor 46 euro.
Puur omdat ik die er wel mooi uit vond zien, en niet al te duur was.

Ik kan alleen echt nergens de teradak chameleon vinden, ja op een amerikaanse site die alleen binnen de vs verscheept of op chinese sites waar ik ook niet verder kom.

**edit**
Gevonden en besteld, hij heet Valab chameleon :Y

[ Voor 4% gewijzigd door brilsmurf op 22-05-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6550 en kt88 zijn wel uitwisselbaar.

De Avalon Symbol is niet zo groot hoor. Iig niet zoals de MA RX8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Klopt, die zijn niet zo groot. De anderen zijn in ieder geval niet door de test bij mevrouw gekomen... Monitoren op stands gaat het iig niet worden.

Ik heb nog wat onderzoek gedaan naar de Opera Consonance MT88-10, maar ik kan er bijna niets over vinden. Geen heel gedetailleerde specs, geen reviews, geen gebruikerservaringen. Verder zie ik deze bij Ornec voor onder de 600e nieuw aangeboden... Ik ben wel in overleg met verkoper, maar sta nog niet te trappelen (ook ivm vraagprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net even ingelogd met mijn id bij Ornec: de versterker is €579+€147shipping=€719 + dat je er geheid nog een rekening van de douane achteraan krijgt (DHL=gekloot).

Ik heb hier nog wel iets gevonden:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-39-13111.html
Opera is verder behoorlijk safe, het zijn echt topproducten, nog geen slecht apparaat tegengekomen.

Ik ben trouwens net aan het solderen aan de HK-DAC in de MHZS.

3 uur later.....
pff wat een frustratie, doet alleen de rechterkant het maar. Ik maar zoeken wat ik nou toch fout heb gedaan. Ligt t aan het bordje ;w
Andere gepakt, solderen, klaar. Muziek. Ik kwam er trouwens achter dat het muziekkabeltje dat er bij zit niet echt geschikt is als digitaal kabeltje door het apparaat. Bij stille stukken pak je servosignalen op van de cd-speler. Ik heb dus maar even a(udiofie)lufolie er omheen gewikkeld en toen was het stil. :) (ik had al even buitenom getest met een videokabel en toen was het ook weg). Ik had eigenlijk eenstukje cat5 kabel willen gebruiken maar ik kon geen los stukje vinden.

een dag later...
speelt toch wel beter nu. Ik hoor meer details (maar het klinkt sowieso wat puntiger/scherper) en het lijkt ruimtelijker (breder en dieper). Nog maar wat langer inspelen.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 23-05-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
he jeep,

even wat anders. wat doe je tegenwoordig. :)
Anoniem: 13443 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 00:52:
Ik heb net even ingelogd met mijn id bij Ornec: de versterker is €579+€147shipping=€719 + dat je er geheid nog een rekening van de douane achteraan krijgt (DHL=gekloot).

Ik heb hier nog wel iets gevonden:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-39-13111.html
Opera is verder behoorlijk safe, het zijn echt topproducten, nog geen slecht apparaat tegengekomen.

Ik ben trouwens net aan het solderen aan de HK-DAC in de MHZS.

3 uur later.....
pff wat een frustratie, doet alleen de rechterkant het maar. Ik maar zoeken wat ik nou toch fout heb gedaan. Ligt t aan het bordje ;w
Andere gepakt, solderen, klaar. Muziek. Ik kwam er trouwens achter dat het muziekkabeltje dat er bij zit niet echt geschikt is als digitaal kabeltje door het apparaat. Bij stille stukken pak je servosignalen op van de cd-speler. Ik heb dus maar even alufolie er omheen gewikkeld en toen was het stil. :) (ik had al even buitenom getest met een videokabel en toen was het ook weg).
he jeep,

even wat anders. wat doe je tegenwoordig. :)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha die Bucanier, long time no see :)
* Anoniem: 13443 zwaait even heel...
offtopic:
Nog steeds hetzelfde maar dan anders.

Ik zag dat je achternaamgenoot PA4Urk ook op zelfbouwaudio.nl actief is.

edit;
Zo, eindelijk eens even zitten stoeien met m`n nieuwe SmartQ V7. Er komt best heel behoorlijk geluid uit voor een computer. Beter dan m`n desktop. Maar vgl met cd is het redelijk plat. En film spelen gaat best goed. Goed beeld, erg goed geluid.

En dit typen gaat niet echt snel. Je maakt snel fouten. Maar wel relaxed internetten zo. :p

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 24-05-2010 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
ik heb een vraagje.
Ik heb een Meixing Mingda MC-84C07 en beluister deze met een sennheiser hd650 koptelefoon
Ik ben wat andere buizen aan het proberen (nu heb ik er JJ in,zowel de ecc83 als de el84), en deze klinken zeer goed. (philips miniwatt nos liggen klaar).
Ook heb ik verschillende nieuwe ecc83's: svetlana's, Tung-sol's, EH, Sovtek's en andere JJ's (803s ipv 83s) liggen. Zo kan ik me zelf een beeld vormen van de verschillende karakters van de buizen.

Mijn vraag is eigenlijk dat als je een koptelefoon gebruikt zijn toch alleen de (voorste) ecc83 buizen van belang, of doen de el84's ook wat?
Zeker een mooi ding zeg, misschien dat ik ook eens voor een 2ehands Opera ga kijken, want nieuw zijn ze wel erg duur (relatief dan).
Vergeleken met de rest wat ik besteld heb valt de versterker een beetje uit de toon nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, vanmiddag de MHZS CD88 van Gideon onder handen genomen. Het DAC inbouwen duurde wat langer dan gepland. De communicatie met de cd-drive ging wat langzaam. Met rooksignalen enzo. Dat bleek aan de aftakplek voor de stroomvoorziening te liggen. Die heb ik van ver moeten halen na 2 mislukte pogingen. Eigenlijk had ik gelijk naar eigen inzicht moeten doen: stroom bij de bron halen. Ik ben in alle consternatie vergeten foto's te nemen.

Mijn CD33 speelt trouwens prima. Ik had net even ReLOAD van Metallica even lekker hard opstaan. Man, dat knalde er uit! Hij is een stuk dynamischer nu.

Brilsmurf:
de eindversterkerbuizen doen zeker wel wat. Sommige koptelefoons vragen wel degelijk aardig stroom.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 25-05-2010 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Het is de Opera Consonance M88-10 geworden, mijn eerste buizenbak is dus een feit. Gisteren heb ik de versterker kunnen beluisteren op Phonar luidsprekers en dit kwam erg goed over. Een fris en stevig geluid.

Waarschijnlijk heb ik pas volgende week tijd om thuis aan te sluiten en vooralsnog zal ik de Magnat speakers eraan gaan hangen. Nu dus nog op zoek naar een puike (slanke, 1m hoge) speakerset. Phonar wil ik dus ook nog eens beter beluisteren en vergelijken met oa Kef en Monitor Audio. De enige verkoper van Phonar in NL, Stassen (Venlo) is echter niet naast de deur. Iemand nog andere luistersuggesties al dan niet in het meer exotische segment? Tweede hands is een optie, budget max 2000e/paar en voldoende geluidsrendement (>89dB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-06 14:22

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Iemand nog suggesties voor mooie monoblokken met flink wat power? En die ook een beetje laag gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
JPS schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:15:
Het is de Opera Consonance M88-10 geworden, mijn eerste buizenbak is dus een feit. Gisteren heb ik de versterker kunnen beluisteren op Phonar luidsprekers en dit kwam erg goed over. Een fris en stevig geluid.

Waarschijnlijk heb ik pas volgende week tijd om thuis aan te sluiten en vooralsnog zal ik de Magnat speakers eraan gaan hangen. Nu dus nog op zoek naar een puike (slanke, 1m hoge) speakerset. Phonar wil ik dus ook nog eens beter beluisteren en vergelijken met oa Kef en Monitor Audio. De enige verkoper van Phonar in NL, Stassen (Venlo) is echter niet naast de deur. Iemand nog andere luistersuggesties al dan niet in het meer exotische segment? Tweede hands is een optie, budget max 2000e/paar en voldoende geluidsrendement (>89dB).
Gefeliciteerd met je versterker :)
Nog van plan om er andere buizen in te plaatsen in de toekomst?
Als ik jou was zou ik toch nog eens naar de aurum cantus leisure 2 of 3 SE gaan luisteren, die zijn zeker niet te groot en met goed geluid. (weet ik van de 2 dan).
Ik heb zelf de 3 besteld.

Ik ben ook nog zoekende naar een leuke amp en ben nu erg gecharmeerd van de Yaqin mc-100b-kt88
Heeft een leuk uiterlijk (kwestie van smaak natuurlijk, je kunt kiezen uit verschillende uitvoeringen)) en is volgens mij best krachtig en is te krijgen voor een redelijke prijs.
En wat er hier allemaal over is geschreven is ook positief.
(]eep, wat is jouw mening over deze amp?)

ps vandeweek een bravo v2 gewonnen voor 20 dollar :')
kijken hoe dat nou klinkt, heb ik weer wat meer vergelijkingsmateriaal.
Misschien ga ik hem wel modden, er is veel over te vinden en het is niet zo zweten voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

brilsmurf schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:49:
[...]

Gefeliciteerd met je versterker :)
Nog van plan om er andere buizen in te plaatsen in de toekomst?
Voorlopig niet, klink prima hier. Eerst nog speakers vinden. Buizen zijn al vervangen (russische 6SN7EH en 6550EH)
Als ik jou was zou ik toch nog eens naar de aurum cantus leisure 2 of 3 SE gaan luisteren, die zijn zeker niet te groot en met goed geluid. (weet ik van de 2 dan).
Ik heb zelf de 3 besteld.
Speakers op stands gaan het niet worden. Vrouw (en ikzelf) willen slanke en niet te opvallende/aanwezige zuiltjes.
Ik ben ook nog zoekende naar een leuke amp en ben nu erg gecharmeerd van de Yaqin mc-100b-kt88
Heeft een leuk uiterlijk (kwestie van smaak natuurlijk, je kunt kiezen uit verschillende uitvoeringen)) en is volgens mij best krachtig en is te krijgen voor een redelijke prijs.
Ik zat ook met een schuin oog naar deze te kijken: niet zo hard knallen, maar wel erg fraai qua uiterlijk en buizen. http://www.hifi.nl/tweede...egreerde_versterker_.html

Prijs is dacht ik ook niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
JPS schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:32:

Ik zat ook met een schuin oog naar deze te kijken: niet zo hard knallen, maar wel erg fraai qua uiterlijk en buizen. http://www.hifi.nl/tweede...egreerde_versterker_.html

Prijs is dacht ik ook niets mis mee.
Ja die had ik ook al gezien.
Maar ik zie op het eerste gezicht eigenlijk de meerwaarde niet t.o.v. een mc-100b die ik dan zelfs voor iets minder nieuw hier in huis kan halen.
Maar misschien zie ik wat over het hoofd?

ps: ben ik op timaudio aan het kijken naar de mc-100b (overigens veel duurder maar de garantie via pacific audio leek me wel aantrekkelijk), ga ik naar de hoofdpagina ( www.timaudio.com ), is de site gehackt -O-
Ik heb me er nog maar even niet geregistreerd.

[ Voor 18% gewijzigd door brilsmurf op 28-05-2010 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

offtopic
@ Jeep
Goeie tip van die SmartQ v7, heb er nu ook 1 besteld en ook een Moonse E-7001. Leuk, weer een nieuw project...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 21:16
rhodes54 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:58:
[...]

Geloof mij, daar ga je heel erg blij van worden!
Zodra hij aankomt, gelijk aanzetten en aan laten staan met een muziekje erop. Na 300 tot 400 uur trekt ie helemaal open.

Als je modificatie tips wilt hebben, dan hoor ik het wel. :-) Er zijn er een aantal die makkelijk uit te voeren zijn en een flinke verbetering geven.
Gisteren het lang verwachte pakketje binnen gekregen ;) Staat nu lekker te spelen. Eerste indruk is ok, geluid is nu nog wat "minder vol" dan de consonance cdp 120-10. Ben benieuwd wat het gaat worden. Het begin is iig hoopgevend.

Had al het eea gelezen over de warmte ontwikkeling in die doosjes. Ze worden goed warm, lijkt wel mn klasse A versterker;) Zou het kwaad kunnen ze wel op elkaar te laten staan? Heb net iets te weinig ruimte daar waar ik ze neer wil zetten.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-06 12:02
JPS schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:46:
Inderdaad, de looks spelen ook een rol, maar ik hoor graag de voors- en tegens.
Klopt het verder ook dat K88t, EL34 en 6550 buizen onderling uitwisselbaar zijn? Op verschillende sites zie ik dat er vaak gekozen kan worden welke buis wordt meegeleverd.
Je zou de EH 6CA7 Electro Harmonix kunnen proberen.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288063

Anoniem: 13443 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:52:
Ik heb deze trouwens helemaal gemist:
[afbeelding]
CHPO QINPU A1.0 A1.0X INTEGRATED AMPLIFIER

Volgens de review op 6-moons een zeer goede versterker. 100W transistor met kleine AB voor volume, 4 ingangen en 1 tape uit, uitschakelbare bas en hoog.

[...]
Heb daarnet de review gelezen en het ziet er veelbelovend uit. Hij zit ongeveer in dezelfde prijsklasse als een Bada DC-222 Hybride versterker die ook geprezen wordt. Kben benieuwd hoe die met elkaar zouden vergelijken.
Van de Bada vind ik enkel een review terug op 6moons maar die werd daar gemodificeerd voor een waarde van 5000$!!
http://www.6moons.com/audioreviews/aplhifi/uas1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
Balboa schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:25:
[...]

Gisteren het lang verwachte pakketje binnen gekregen ;) Staat nu lekker te spelen. Eerste indruk is ok, geluid is nu nog wat "minder vol" dan de consonance cdp 120-10. Ben benieuwd wat het gaat worden. Het begin is iig hoopgevend.

Had al het eea gelezen over de warmte ontwikkeling in die doosjes. Ze worden goed warm, lijkt wel mn klasse A versterker;) Zou het kwaad kunnen ze wel op elkaar te laten staan? Heb net iets te weinig ruimte daar waar ik ze neer wil zetten.
Ik heb m nu ook binnen, pakketje heeft er 5 dagen over gedaan.
Dat is best snel eigenlijk.
Ik hoefde verder niks aan de deur af te rekenen, de rekening zal nog wel komen dan.

Afbeeldingslocatie: http://www.eschotte.tweakdsl.nl/plaatjes/teradak.jpg

ps zag dat de verkoper een nogal creatieve rekening geschreven had, geen extra kosten dus.
Het was wel even zweten met aansluiten, omdat je niet kan zien of het een 110v of 230v versie is.
Afbeeldingslocatie: http://www.eschotte.tweakdsl.nl/plaatjes/teradak2
Ik had dat wel opgegeven, maar je weet het nooit natuurlijk.
Geen vuurwerkverschijnselen waargenomen, dus alles ok :7

[ Voor 22% gewijzigd door brilsmurf op 29-05-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Wat kost deze DAC eigenlijk? En ik ben erg benieuwd hoe deze is tov van de Super Pro 707. Zou je dat willen laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Zo, ik ben ik weer. Was de Alpe d'Huez op.
Balen, had ik de SmartQ V7 mee, net een paar films boeken en muziek op m'n SDHC gezet, kaartje vernaggeld met wegschrijven. >:( Een echte HD heeft toch z'n voordelen.

De Yaqin MC100 klink zeker goed, maar hij is nogal ruig met de buizen. De KT88's zijn in een jaar al versleten. In een vorig topic stat ook een vergelijk van de MC300b en de MC100: meer power en wat ruiger. Meer rock en roll itt jazz/klassiek. De 300B heeft wat meer verfijning, betere plaatsing en mooiere stemmen.

@Xfile:
6CA7 kan ipv de EL34. En is ook een stap beter imo. Maar ook wat donker in zijn timbre. De KT77 is ook uitwisselbaar en 3 stappen beter.

@JPS
Mooi man. Rustig op zoek naar speakers dan. Die Avalons die ik je aanwees zijn trouwens heel smal en slank hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Anoniem: 13443 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:10:

@JPS
Mooi man. Rustig op zoek naar speakers dan. Die Avalons die ik je aanwees zijn trouwens heel smal en slank hoor.
Dank nog voor de tip. Avalons lijken me zeker slank, maar vrouw vindt ze niet mooi, het past niet in het interieur. Ik sta zelf ook niet zo te springen van het uiterlijk en dat speelt toch mee. Het zal dus altijd een compromis worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan ik me voorstellen, ik vind ze zelf ook niet mooi, die obelisken. :P Maarja, smaken verschillen.

Monitors op bijbehorende stand zoals de AC Leisure zien er trouwens wel mooi uit hoor. Optisch niet veel anders dan vloerstaanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
JPS schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:58:
Wat kost deze DAC eigenlijk? En ik ben erg benieuwd hoe deze is tov van de Super Pro 707. Zou je dat willen laten weten?
Hij kostte mij omgerekend 412 euro.
Dat is wel een andere prijsklasse dan de Super Pro 707 .
Ik heb m nog niet aangesloten omdat ik de rest nog niet binnen heb voorlopig :')
Maar ik zal hem eens in de plaats van de super pro zetten (computer->super pro->mingda mc84-c07->sennheiser hd650)
Je hoort dat nog van me.

]eep:
Bedankt weer voor deze info, het is voor mij wel duidelijk dat ik dan voor een Yaqin MC100 ga kijken.
Het karakter van het geluid wat jij beschrijft bevalt me wel, ik hou wel van wat 'jukebox'-geluid.
Dat die buizen maar een jaar meegaan zal me een zorg zijn, dan kan ik ook eens wat andere merken en soorten proberen.
Ik vroeg aan pacific audio waarom zij geen Yaqin meer verkopen en dat kwam vooral omdat sommige modellen een slechte betrouwbaarheid hadden en de manier van opbouw.
Ze hebben wel deze nieuw in het assortiment.
Deze is qua uiterlijk wat ingetogener, maar ook 100 euro duurder als een Yaqin mc-100b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ie ook een stuk beter is; een KT90 (direct uitwisselbaar met KT88) heeft meer drive (dat is wat anders dan meer vermogen!) en is eenvoudiger opgebouwd en single ended. Dan heb je wel meer drive en vermogen dan een 300B maar ook de precisie en ruimtelijkheid van single ended.
Paul heeft gelijk als hij zegt dat Yaqins nogal wel eens stuk gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 31-05-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Balboa schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:25:

De boel wordt goed warm hè? Vooral de voeding. De DAC chips worden na verloop van tijd minder warm. Ik heb ze naast elkaar staan.
Het geluid is inderdaad erg transparant in eerste instantie. Het laag trekt bij en er zijn ook nog een aantal modificaties waarmee je het laag meer body kan geven, mocht je het niet voldoende vinden.
Het stereobeeld wordt steeds mooier naarmate hij goed ingespeeld is. iets 'grootser' heb ik nog bijna nooit uit een DAC horen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
Anoniem: 13443 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:33:
Ik denk dat ie ook een stuk beter is; een KT90 (direct uitwisselbaar met KT88) heeft meer drive (dat is wat anders dan meer vermogen!) en is eenvoudiger opgebouwd en single ended. Dan heb je wel meer drive en vermogen dan een 300B maar ook de precisie en ruimtelijkheid van single ended.
Paul heeft gelijk als hij zegt dat Yaqins nogal wel eens stuk gaan.
okeee dat maakt de keus niet zo makkelijk als ik eerst dacht.
Die mc100b heeft de looks, maar de KT90 is de betere, zowel in kwaliteit als geluid, en is ook zeker niet lelijk.
Ok, even sparen nog maar.
rhodes54 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:57:
[...]

De boel wordt goed warm hè? Vooral de voeding. De DAC chips worden na verloop van tijd minder warm. Ik heb ze naast elkaar staan.
Het geluid is inderdaad erg transparant in eerste instantie. Het laag trekt bij en er zijn ook nog een aantal modificaties waarmee je het laag meer body kan geven, mocht je het niet voldoende vinden.
Het stereobeeld wordt steeds mooier naarmate hij goed ingespeeld is. iets 'grootser' heb ik nog bijna nooit uit een DAC horen komen.
Misschien heb ik ook wel interesse in die mods over een tijdje als hij ingespeeld is en het niet te moeilijk is.
(Afbeeldingslocatie: http://www.eschotte.tweakdsl.nl/plaatjes/brilsmurf.png = noob met soldeerbout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

brilsmurf schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:25:
[...]

Hij kostte mij omgerekend 412 euro.
Dat is wel een andere prijsklasse dan de Super Pro 707 .
Ik heb m nog niet aangesloten omdat ik de rest nog niet binnen heb voorlopig :')
Maar ik zal hem eens in de plaats van de super pro zetten (computer->super pro->mingda mc84-c07->sennheiser hd650)
Je hoort dat nog van me.
Ik ben benieuwd of je het prijsverschil eraf kunt horen. Verschil tussen SB Wolfson "high-fidelity" DAC (*kuch*) en de 707 was in ieder geval het geld meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
brilsmurf schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:27:
Misschien heb ik ook wel interesse in die mods over een tijdje als hij ingespeeld is en het niet te moeilijk is.
([afbeelding] = noob met soldeerbout)
De drie makkelijkste mods zijn gelijk ook de degenen die het meeste effect opleveren:
1. De rode uitgangscondensatoren vervangen door goede (Neem een mooie 4,7uF filmcondensator. die 10uF is te hoog gekozen). Veel gebruikt worden Mundorf Silver/Oil, Silver/Gold of Silver/Gold/Oil.
2. de 180r I/V weerstand vervangen door een kwalitatief goede. 175R is de optimale waarde bij 16 dac chips. De TX2575 van Texas Components is werkelijk de beste weerstand die ik ooit gehoord heb, echt geweldig! Alleen direct te koop via www.texascomponents.com. Kost je ongeveer $30 voor twee weerstanden, incl. verzending.
3. Verwijder de 0,1uF condensator die als filter dient aan de output. Hiermee wordt de soundtage flink vergroot.

Edit: Hier wat foto's:

Mod 1
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_64J2huhlvrk/TAWI_vzvWFI/AAAAAAAAAs8/TJXLvEtnPaM/s128/a10.jpg

Mod 2 & 3

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_64J2huhlvrk/TAWI_9iL-7I/AAAAAAAAAtA/4auU3tlDKoc/s128/a13.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door rhodes54 op 02-06-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foto's plaats je toch hier? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile

@Xfile:
6CA7 kan ipv de EL34. En is ook een stap beter imo. Maar ook wat donker in zijn timbre. De KT77 is ook uitwisselbaar en 3 stappen beter.
Ik heb de 6CA7 (i.p.v. Mullard EL34 buizen) al een half jaartje draaien. Ik houd wel van het donkerte.

Welke KT77 is aan te raden? Merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Je hebt helemaal gelijk. Bij deze m'n post aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
rhodes54 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:57:
[...]

Die mods ben ik evt. op termijn wel in geïnteresseerd, maar wil eerst de boel eens even rustig beluisteren. Belangrijker nog, ik kan me de laatste keer - en de eerste keer trouwens ook niet - herinneren dat ik een soldeerbout in m'n handen had.

Vooralsnog merk je dat de dac opentrekt. Als ik het nu vergelijk met de Consonance CDP lijkt het alsof deze er een wat dikkere laag over heen doet. De Teradak klinkt idd erg neutraal. Het stereobeeld is igg dik in orde.

Rhodes54, jij hebt aardig wat uurtjes in deze dac zitten als ik het zo lees op div. fora. Leuk!

@Brilsmurf Mijn bestelling heeft er wel iets langer over gedaan. Zo'n 2.5 week. Ik zag dat hij een goede week bij de douane heeft gestaan. Wellicht heb je geluk met de belasting e.d. Ik moest €38 afrekenen, maar ben ik totaal minder kwijt dan jij. Waar heb jij de dac besteld? Ik rechtstreeks bij Teradak voor $399.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Balboa schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 01:28:

Die mods ben ik evt. op termijn wel in geïnteresseerd, maar wil eerst de boel eens even rustig beluisteren. Belangrijker nog, ik kan me de laatste keer - en de eerste keer trouwens ook niet - herinneren dat ik een soldeerbout in m'n handen had.

Vooralsnog merk je dat de dac opentrekt. Als ik het nu vergelijk met de Consonance CDP lijkt het alsof deze er een wat dikkere laag over heen doet. De Teradak klinkt idd erg neutraal. Het stereobeeld is igg dik in orde.

Rhodes54, jij hebt aardig wat uurtjes in deze dac zitten als ik het zo lees op div. fora. Leuk!

@Brilsmurf Mijn bestelling heeft er wel iets langer over gedaan. Zo'n 2.5 week. Ik zag dat hij een goede week bij de douane heeft gestaan. Wellicht heb je geluk met de belasting e.d. Ik moest €38 afrekenen, maar ben ik totaal minder kwijt dan jij. Waar heb jij de dac besteld? Ik rechtstreeks bij Teradak voor $399.
Met het laag kun je aardig spelen. Omdat de uitgangsstage geheel passief is en slecht uit enkele componenten bestaat is het van groot belang dat ze kwalilatief hoogwaardig zijn. Die 180R I/V weerstanden bijvoorbeeld zijn nu simpele metaalfilmpjes. Vervang ze door bij de TX2575 en de klank wordt stukken strakker, en je krijgt meer laag. Hetzelfde geldt voor de uitganscondensator.

Zoals je ziet stellen de modificaties niet veel voor en ik denk dat als je ooit gesoldeerd hebt en een beetje een vaste hand hebt, je dit zo voor elkaar krijgt. Alles met moed en beleid. :-)

Omdat ik het voorgaande model, de 8x TDA1543, flink gemodificeerd heb, ben ik gevraagd de eerste versie van de Chameleon te evalueren en modificeren. Vandaar dat er al vanaf het begin bij ben geweest.

Ik zou persoonlijk de DAC aanschaffen bij Teradak zelf. Scheelt én geld én je weet zeker dat je de nieuwste versie krijgt. Het viel me op dat Vintage Audio Lab nog de test versie verkoopt, en nog voor $100 meer ook!
Daarbij kun je van Teradak het schema krijgen. Erg handig bij het modificeren. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
rhodes54 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:41:
[...]

Met het laag kun je aardig spelen. Omdat de uitgangsstage geheel passief is en slecht uit enkele componenten bestaat is het van groot belang dat ze kwalilatief hoogwaardig zijn. Die 180R I/V weerstanden bijvoorbeeld zijn nu simpele metaalfilmpjes. Vervang ze door bij de TX2575 en de klank wordt stukken strakker, en je krijgt meer laag. Hetzelfde geldt voor de uitganscondensator.

Zoals je ziet stellen de modificaties niet veel voor en ik denk dat als je ooit gesoldeerd hebt en een beetje een vaste hand hebt, je dit zo voor elkaar krijgt. Alles met moed en beleid. :-)

Omdat ik het voorgaande model, de 8x TDA1543, flink gemodificeerd heb, ben ik gevraagd de eerste versie van de Chameleon te evalueren en modificeren. Vandaar dat er al vanaf het begin bij ben geweest.

Ik zou persoonlijk de DAC aanschaffen bij Teradak zelf. Scheelt én geld én je weet zeker dat je de nieuwste versie krijgt. Het viel me op dat Vintage Audio Lab nog de test versie verkoopt, en nog voor $100 meer ook!
Daarbij kun je van Teradak het schema krijgen. Erg handig bij het modificeren. :-)
toon volledige bericht
Ik hem m van ebay vandaan, ik zag bij Teradak nergens de mogelijkheid om hem daar te kopen en ben verder gaan kijken.
Hoe kun je dan zien of je een testversie hebt en wat is het verschil?
Mijn eerste indruk is trouwens heel goed van dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
brilsmurf schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:50:
Ik hem m van ebay vandaan, ik zag bij Teradak nergens de mogelijkheid om hem daar te kopen en ben verder gaan kijken.
Hoe kun je dan zien of je een testversie hebt en wat is het verschil?
Mijn eerste indruk is trouwens heel goed van dit apparaat.
Klopt, je moet ze even een mail sturen en dan krijg je een prijs en betalingsdetails doorgestuurd.

Er zijn een aantal (optische) verschillen waar de verschillende versies aan te herkennen zijn. Hieronder een paar voorbeelden:
De oude versie heeft op het digitale board waar de USB en SP/DIF binnenkomen nog een 74HC04 zitten die in de nieuwe versie is verwijderd.
oud:
Afbeeldingslocatie: http://public.bay.livefilestore.com/y1pclloPd9LnhvaW1f0y_Qq4-LLzmdi9K-JHi5ff13jIbgvHKMz9l8umXyIoQ_DBJxMiiJtQZZfYLr3-t_gskT3Cw/IMG_0045.JPG
nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://public.bay.livefilestore.com/y1puYlaXXRxIwR3p1DESLD84Pv9tA9QT7iSkwtUE5Zg-Yoo7gTXoZ9CP1aYcqPk70EjZXubK1Uq72SDLz4PM2-bGQ/a6.jpg

De nieuwe versie heeft een relay aan boord (vlak bij de spanningsconnector, hier links op de foto)
oud:
Afbeeldingslocatie: http://public.bay.livefilestore.com/y1puUA6b0HPIjnqIkW3cVjMkf7WqkNI3n9r0VQQlgMP7TFQBr4Imi8plOyd-So1p1ErP2JVVZGsqdU5kfVE0uB2Lw/IMG_0053.JPG
nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://public.bay.livefilestore.com/y1p9HIRHvxI-KuqW1wt4d-xO1RVXRJTNiKnWz0O7AFdxTNZSVddYeaylsO2-6mFawn4MXmnbAV76oefYiTKypKHyw/a2.jpg

De voeding is verbeterd. (Iets andere printlayout en de nieuwe versie heeft rechthoekige spanningsregulatoren ipv ronde)
oud:
Afbeeldingslocatie: http://public.bay.livefilestore.com/y1puKQnXzcl4VpfYxxxN0d88j84j2tOQQbVMZTiCEWSuOU8h3fWURGB-hqx8lK4jm_0xGSnEU30DuXdeTFpJsHDZw/IMG_0048.JPG
nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://public.bay.livefilestore.com/y1poRS4NlNdt0j8_vGUXPJpghp_DWIw0lFxDM_S9A7LXsJFqGTT4gDVDSLnGS-4HbVDvYPV-sJ6oW9iEyZlrenn1w/a1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
rhodes54 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:03:
[...]

Klopt, je moet ze even een mail sturen en dan krijg je een prijs en betalingsdetails doorgestuurd.

Er zijn een aantal (optische) verschillen waar de verschillende versies aan te herkennen zijn. Hieronder een paar voorbeelden:
De oude versie heeft op het digitale board waar de USB en SP/DIF binnenkomen nog een 74HC04 zitten die in de nieuwe versie is verwijderd.
oud:
[afbeelding]
nieuw:
[afbeelding]

De nieuwe versie heeft een relay aan boord (vlak bij de spanningsconnector, hier links op de foto)
oud:
[afbeelding]
nieuw:
[afbeelding]

De voeding is verbeterd. (Iets andere printlayout en de nieuwe versie heeft rechthoekige spanningsregulatoren ipv ronde)
oud:
[afbeelding]
nieuw:
[afbeelding]
toon volledige bericht
Wow daar hou je geen rekening mee dat je ook wel eens een andere versie zou kunnen krijgen.
Hij werd wel in een originele Teradak-doos geleverd.
Maar volgens mij heb ik de goede:
Afbeeldingslocatie: http://www.eschotte.tweakdsl.nl/plaatjes/geentestversie.JPG

Wat hebben die veranderingen eigenlijk met het eindresultaat gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door brilsmurf op 02-06-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
brilsmurf schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:43:
Wow daar hou je geen rekening mee dat je ook wel eens een andere versie zou kunnen krijgen.
Hij werd wel in een originele Teradak-doos geleverd.
Maar volgens mij heb ik de goede:
[afbeelding]

Wat hebben die veranderingen eigenlijk met het eindresultaat gedaan?
Je hebt inderdaad de nieuwe versie. :-)

Ze hebben in eerste instantie een 74HC04 buffer geplaatst omdat ze dachten dat de XO de twee receiver chips (USB en SP/DIF) niet aan kon sturen. Maar daar heeft hij meer dan genoeg power voor dus die 74HC04 zit voor niks en introduceert alleen maar jitter. Weg ermee dus!

De eerste voeding was een gemodificeerde DC30W die Teradak los verkocht voor o.a. een squeezebox en de 8x TDA1543 versie. Voor de Chameleon stond ie eigenlijk op zijn max te draaien waardoor sommige mensen een (zacht) brommetje hadden in de audio. De nieuwe versie heeft een hogere ingansspanning en kan ook meer stroom leveren. Daarmee zijn niet alleen de problemen opgelost maar is de DAC ook dynamischer geworden.

De relay is gewoon een inschakelvertraging. De Chameleon wilde wel eens wat plopjes geven bij het aanzetten. Dat is hiermee verholpen.

Overigens, als je hem te clean vind klinken moet je het upsampling board maar eens verwijderen en de drie bypass jumpertjes plaatsen. Daar wordt ie een stuk ronder en smoother van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
rhodes54 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:21:
[...]

Je hebt inderdaad de nieuwe versie. :-)

Ze hebben in eerste instantie een 74HC04 buffer geplaatst omdat ze dachten dat de XO de twee receiver chips (USB en SP/DIF) niet aan kon sturen. Maar daar heeft hij meer dan genoeg power voor dus die 74HC04 zit voor niks en introduceert alleen maar jitter. Weg ermee dus!

De eerste voeding was een gemodificeerde DC30W die Teradak los verkocht voor o.a. een squeezebox en de 8x TDA1543 versie. Voor de Chameleon stond ie eigenlijk op zijn max te draaien waardoor sommige mensen een (zacht) brommetje hadden in de audio. De nieuwe versie heeft een hogere ingansspanning en kan ook meer stroom leveren. Daarmee zijn niet alleen de problemen opgelost maar is de DAC ook dynamischer geworden.

De relay is gewoon een inschakelvertraging. De Chameleon wilde wel eens wat plopjes geven bij het aanzetten. Dat is hiermee verholpen.

Overigens, als je hem te clean vind klinken moet je het upsampling board maar eens verwijderen en de drie bypass jumpertjes plaatsen. Daar wordt ie een stuk ronder en smoother van.
toon volledige bericht
Heel leuk om zo de achtergronden te horen van een apparaat wat hier op de kast staat, zo gaat het toch veel meer leven.
Waar zit het upsampling board?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
brilsmurf schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:25:
Heel leuk om zo de achtergronden te horen van een apparaat wat hier op de kast staat, zo gaat het toch veel meer leven.
Waar zit het upsampling board?
Het board dat het dichtst bij de usb-s/pdif-optische ingang zit is het receiver board. Daar worden de inkomende signalen omgezet naar I2S. Het board daarvoor is het upsampling board. Er zit een Xo en een AD1895 chip op dit board.
Deze kun je er (voorzichtig!) uit trekken en de drie jumpers doorverbinden. Wel even de DAC uitzetten hè, anders wordt het zeuren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
rhodes54 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:09:
[...]

Het board dat het dichtst bij de usb-s/pdif-optische ingang zit is het receiver board. Daar worden de inkomende signalen omgezet naar I2S. Het board daarvoor is het upsampling board. Er zit een Xo en een AD1895 chip op dit board.
Deze kun je er (voorzichtig!) uit trekken en de drie jumpers doorverbinden. Wel even de DAC uitzetten hè, anders wordt het zeuren ;-)
Nou daar ga ik nog wel mee aan de slag als alles ingespeeld is.
Heb trouwens net nog zo'n KT88 versterkertje (OUMEIDANJII) gekocht voor 258 incl verzenden dus mijn lineup is nu compleet denk ik.

(asus eee-->teradak chameleon-->kt88 versterker--> A.C leisure 3 SE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Ik ben nu aan het kijken voor een dac, en na wat zoeken ben ik toch bij deze terecht gekomen.
http://item.taobao.com/item.htm?id=2480001131 deze is 70 euro. (hij is al gebouwd toch?)

Hebben mensen hier ervaring mee, want mijn budget is zoals jullie zien niet heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een DAC met een volumeregeling ? klopt dit eigenlijk wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen ervaring maar het is dezelfde als deze
Grant Fidelity Tube DAC-09 Digital-to-analog Converter - MSRP US$300.00
Afbeeldingslocatie: http://grantfidelity.com/site/files/DAC09-4front.jpg
It is a 5-in-1 unit: can be used as 1) external USB DAC for laptop, 2) headphone amp, 3) tube processor for analog signal, 4) digital decoder for optical and coaxial signal, 5) tube preamp to drive your power amps with a simple jumper switch change.
Note that as shipped as a line level DAC, the TubeDAC-09 volume knob only controls the headphone output, do not hook up to a power amplifier until you have changed the jumpers which then results in volume knob controlling all outputs.
En deze
http://www.mavaudio.com/b...erick Audio Tube Magic D1
Afbeeldingslocatie: http://www.mavaudio.com/images/front1.jpg
De gebruikerservaringen die ik gelezen heb waren allemaal zeer lovend, al moet je dat met een korrel zout nemen omdat die gebruikers niet echt ervaren audiofielen waren.
Ik heb zitten zoeken naar wat voor dac-chip er nou in zit, en het is allemaal hush-hush. En ik meen dat het een goedkoop low-budget chipje is. Maar hij doet het dus wel prima. Leuke multifunctionele DAC/voor-/koptelefoon-versterker.

Tijmen, denk er wel aan dat er nog kosten bovenop kamen he? Ik schat dat je hem in huis hebt voor iets van €125 of meer. Blijft belachelijk goedkoop evengoed.

Ik heb wat reviews voor je:
vr-zone
av123
productbeschrijving fabrikant
hifi-forum.de

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-06-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:56:
Ik ben nu aan het kijken voor een dac, en na wat zoeken ben ik toch bij deze terecht gekomen.
http://item.taobao.com/item.htm?id=2480001131 deze is 70 euro. (hij is al gebouwd toch?)

Hebben mensen hier ervaring mee, want mijn budget is zoals jullie zien niet heel hoog.
Dus als ik het goed lees is deze voor 70 euro dezelfde als de Tube Magic D1 of de Grant fidelity? Werkt deze op de link die je gaf ook op 230V? Wat bedraagt de verzending? Kheb net wat goede ervaringen gelezen over oa de Audio GD DAC's op forums en op "Pacific Valve" maar als deze ze ook kan evenaren zou dit wel een koopje zijn. Op de Grant fidelity weet ik dat er relatief simpele mods beschikaar zijn, dus ook op deze ga ik ervan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
@Xfile:
Ik heb vandaag de 6CA7 buizen gewisseld met de JJ KT77. Het geluid klinkt wat helderder, niet meer zo dof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat niet alleen, ze klinken ook dynamischer en ruimtelijker. Ze zijn gewoon allround een klasse beter.
Over de dac; hij kan op 220v en verzending van dat gewicht zal iets van 50 euro zijn. Maar dat kun je ws makkelijk checken op de site van de taobao-agent.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 05-06-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2023
Is er iemand bekend luidsprekers van GMhifi? Ik kwam nl. de volgende luidsprekers tegen tijdens het audiosurfen: http://www.gmhifi.nl/assortiment/ (onderaan).

[ Voor 11% gewijzigd door narcan op 06-06-2010 13:55 ]

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

narcan schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:54:
Is er iemand bekend luidsprekers van GMhifi? Ik kwam nl. de volgende luidsprekers tegen tijdens het audiosurfen: http://www.gmhifi.nl/assortiment/ (onderaan).
Zijn mooi voor hun prijs he!?!
Ik vroeg er ook naar nu meer dan een jaar geleden toen ik mijn Dussun V8i daar kocht.

Dit kreeg ik terug...

Beste Dany,

Goed om te horen dat u tevreden bent over de afhandeling van het een en ander, en het geluid van de versterker.

De luidsprekers kopen wij in bij een grote fabrikant welke bouwt voor Tannoy, JBL, Philips en vele anderen, wij brengen deze uit onder onze eigen naam.

Wij verwachten deze eind april te kunnen leveren, afbeeldingen en tech. gegevens komen aankomende maand op de website.

Veel luisterplezier en vriendelijke groet,

Gerdo www.gmhifi.nl

Das alles wat ik weet, mijn vermoeden is dat ze kwaliteit leveren aan een competitieve prijs.
Mocht je gaan luisteren laat je ervaringen maar weten op dit forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Anoniem: 288063 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 23:56:
[...]

Dus als ik het goed lees is deze voor 70 euro dezelfde als de Tube Magic D1 of de Grant fidelity...., dus ook op deze ga ik ervan uit.
Ik heb een prijs opgave gedaan. Dus ik laat nog horen hoeveel die precies kost. Ik gok op 80 euro inclusief verzend kosten.

Edit:
Omdat hij een gewicht heeft boven de 2kg moet hij met DHL verstuurd worden. En dan komt het bedrag op 133 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 131383 op 08-06-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DHL is nou niet bepaald mijn favoriet (in tegendeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Het probleem van DHL is dat ze standaard aangeven bij de douane, ook als ze het bedrag niet exact weten ronden ze het fors naar boven af. Ook als je twee keer niet thuis bent aangetroffen moet je vaak enorm ver rijden om het op te halen.

Ik heb in het verleden bij Timaudio besteld, die verstuurt ook liefst via DHL, ze kunnen daar meer marge op maken denk ik. Ook claimt DHL 0% loss te hebben dus voor de verkoper een veilig gevoel.

Doe mij dat aardige TNT mannetje maar. Ze toeteren al naar me als ik in het dorp rij, dan weet ik dat ze weer wat voor me hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:36
:P
Ik denk dat je met een Qinpu (ook wel CHPO) meer kunt.
Dank voor je uitgebreide reactie jeep, en excuses voor mijn late reactie. Ik heb me toch in 1e instantie gefocust op het merk Indeed, omdat zij de meeste keus in buizen hebben, en ik graag wil weten welke (standaard) buis ik het beste kan nemen.

Overigens is het ook wel goed om even aan te geven waarom ik een hoofdtelefoon voorversterker wil: ik ben momenteel in het bezit van een Alessandro audio MS1 en een Grado SR-80(geen i), en ik heb het idee dat er meer inzit dan mijn Rotel en Technics versterker er uithalen. Kan ik eindelijk ook eens goed kiezen tussen deze 2 headphones.

Maar goed, terug naar de verschillende typen buizen. Gesorteerd op prijs kom ik op het volgende lijstje uit:
Peking 6N11
Russia 6N23P
Electro-harmonix 6922EH MK2 versie
China 12AU7
Electro-harmonix 6922EH G2 versie

De 12AU7 zie ik gekwalificeerd als saaie rotbuizen. Maar niet doen dus. :)
DJ Henk geeft aan dat hij de 6N23P als een upgrade vanaf de Electro-harmonix 6922EH ziet. Toch maf juist die laatste bij Indeed duurder zijn. Verder lees ik in de topicstart goede verhalen over de 6N3p. Is deze verwant aan de 6N23P? Of wellicht gelijk aan?
Weet iemand het verschil tussen de G2 en MK2 Electro-harmonix 6922EH?

Zo, nou, dat zijn heel wat vragen. Daarnaast blijft de hoofdvraag voor mij: welke buis kan ik het beste nemen? Als ik dat weet dan ga ik misschien nog naar andere merken kijken dan Indeed.

Het zou overigens ook kunnen zijn dat het prijsverschil ook zit in het merk weerstanden, type condensatoren en dergelijke. Ik merk in ieder geval dat het mij een beetje duizelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
"Welke buis is het beste" is net zoiets vragen als "welke auto is de beste".

Er zijn zoveel smaken en meningen en voors- en tegens dat het niet te zeggen is, je zult zelf moeten proberen, en dat is ook de lol er aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
mace schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:14:
Er zijn zoveel smaken en meningen en voors- en tegens dat het niet te zeggen is, je zult zelf moeten proberen, en dat is ook de lol er aan. :)
Ehm ja, maar er moet toch wel iets van een karakteristiek per buis gegeven kunnen worden? Er zullen vast buizen bij zitten die je beter kan mijden...

Misschien moet ik het nog even wat verduidelijken: Zoals gezegd duizelt het me een beetje met al die buizentypes. Ik zou het vervelend vinden als ik redelijk op de gok 1 van die Indeeds kopen terwijl ik beter een versie had kunnen kopen die beter klinkt, makkelijker te upgraden is of voorzien is van betere onderdelen. Vandaar.

[ Voor 29% gewijzigd door musicfreak op 09-06-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-06 16:10

SED

hmm, mijn ervaqring met de JJ KT77 zijn toch heel wat minder. De TAD EL34 premium klinken stukken beter en met een fraaie strakke bas. De JJ KT77 daarentegen komen wat bonkerig over en ook het hoog kan niet tippen aan de toch niet bijzonder kostbare TAD buizen. Geen JJ meer voor mij in ieder geval.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
musicfreak schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:48:
[...]

:P

[...]

Dank voor je uitgebreide reactie jeep, en excuses voor mijn late reactie. Ik heb me toch in 1e instantie gefocust op het merk Indeed, omdat zij de meeste keus in buizen hebben, en ik graag wil weten welke (standaard) buis ik het beste kan nemen.

Overigens is het ook wel goed om even aan te geven waarom ik een hoofdtelefoon voorversterker wil: ik ben momenteel in het bezit van een Alessandro audio MS1 en een Grado SR-80(geen i), en ik heb het idee dat er meer inzit dan mijn Rotel en Technics versterker er uithalen. Kan ik eindelijk ook eens goed kiezen tussen deze 2 headphones.

Maar goed, terug naar de verschillende typen buizen. Gesorteerd op prijs kom ik op het volgende lijstje uit:
Russia 6N23P
Peking 6N11
Electro-harmonix 6922EH MK2 versie
China 12AU7
Electro-harmonix 6922EH G2 versie

De 12AU7 zie ik gekwalificeerd als saaie rotbuizen. Maar niet doen dus. :)
DJ Henk geeft aan dat hij de 6N23P als een upgrade vanaf de Electro-harmonix 6922EH ziet. Toch maf juist die laatste bij Indeed duurder zijn. Verder lees ik in de topicstart goede verhalen over de 6N3p. Is deze verwant aan de 6N23P? Of wellicht gelijk aan?
Weet iemand het verschil tussen de G2 en MK2 Electro-harmonix 6922EH?

Zo, nou, dat zijn heel wat vragen. Daarnaast blijft de hoofdvraag voor mij: welke buis kan ik het beste nemen? Als ik dat weet dan ga ik misschien nog naar andere merken kijken dan Indeed.

Het zou overigens ook kunnen zijn dat het prijsverschil ook zit in het merk weerstanden, type condensatoren en dergelijke. Ik merk in ieder geval dat het mij een beetje duizelt...
toon volledige bericht
Ik heb toevallig een paar dagen geleden een Bravo binnengehad die ik voor 20 dollar had gewonnen.
Afbeeldingslocatie: http://www.eschotte.tweakdsl.nl/plaatjes/bravo.jpg
Ik heb voor het 12au7 buisje al een JJ ECC802 S klaarliggen, dat moet een warmere (buizen)sound geven hopelijk.
Ik heb het dingetje nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
musicfreak schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:31:
[...]

Ehm ja, maar er moet toch wel iets van een karakteristiek per buis gegeven kunnen worden? Er zullen vast buizen bij zitten die je beter kan mijden...

Misschien moet ik het nog even wat verduidelijken: Zoals gezegd duizelt het me een beetje met al die buizentypes. Ik zou het vervelend vinden als ik redelijk op de gok 1 van die Indeeds kopen terwijl ik beter een versie had kunnen kopen die beter klinkt, makkelijker te upgraden is of voorzien is van betere onderdelen. Vandaar.
OK, duidelijk.

Ik denk dat je aan de 6N23P geen buil kan vallen. Doorgaans is de vuistregel ook dat Russische buizen beter zijn dan de chineze.

De 6922 is duurder omdat daar het Electro Harmonix labeltje op zit, ze hoeven niet per se beter te zijn dan de 6N23P. De 6922 en de 6N23P zijn in principe gelijk.

De 6N3 is ook een leuk buisje, maar neem dan niet de chineze, maar wel de russische variant. 6N3P-EV is de lekkerst klinkende IMO. Een ander "6N3" buisje die ik fijn vind is de 5670W van General Electric. Ik heb zelf een mix van 6N3P-EV en 5670W in mijn CD-33 cd-speler. Maar volgens mij is er geen indeed amp met dat buisje er in. En de 6N3P is zeker niet gelijk aan de 6N23P

[ Voor 18% gewijzigd door mace op 09-06-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 10:33
wat doet zo'n ding nou precies: ebaylink

äls ik het goed begrijp geeft dit "de buizen sound" mee aan je gewone versterker?!

klinkt te mooi om waar te zijn voor een paar tientjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narcan
Anoniem: 288063 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:04:
[...]

Zijn mooi voor hun prijs he!?!
Ik vroeg er ook naar nu meer dan een jaar geleden toen ik mijn Dussun V8i daar kocht.

Dit kreeg ik terug...

Beste Dany,

Goed om te horen dat u tevreden bent over de afhandeling van het een en ander, en het geluid van de versterker.

De luidsprekers kopen wij in bij een grote fabrikant welke bouwt voor Tannoy, JBL, Philips en vele anderen, wij brengen deze uit onder onze eigen naam.

Wij verwachten deze eind april te kunnen leveren, afbeeldingen en tech. gegevens komen aankomende maand op de website.

Veel luisterplezier en vriendelijke groet,

Gerdo www.gmhifi.nl

Das alles wat ik weet, mijn vermoeden is dat ze kwaliteit leveren aan een competitieve prijs.
Mocht je gaan luisteren laat je ervaringen maar weten op dit forum!
toon volledige bericht
Ze zien er idd goed uit, hij zou ze eens ter beschikking moeten stellen voor een review, dat we bv. met een groepje uit dit forum ze eens zouden kunnen beoordelen.

Hoe bevalt trouwens de Dussun, ik zit zelf te twijfelen tussen de V8i en een Bada Purer 3.8 SE.

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

narcan schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 03:50:
[...]

Ze zien er idd goed uit, hij zou ze eens ter beschikking moeten stellen voor een review, dat we bv. met een groepje uit dit forum ze eens zouden kunnen beoordelen.

Hoe bevalt trouwens de Dussun, ik zit zelf te twijfelen tussen de V8i en een Bada Purer 3.8 SE.
Op de website staat dat alles te beluisteren is, dus dat zou moeten kunnen. En volgens http://www.hotfrog.nl/Companies/Gm-Hifi zouden ze in Ede moeten zitten - da's redelijk centraal :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heren , heeft iemand al ervaring met de Bada DC-222 versterker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narcan
The Eagle schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:00:
[...]

Op de website staat dat alles te beluisteren is, dus dat zou moeten kunnen. En volgens http://www.hotfrog.nl/Companies/Gm-Hifi zouden ze in Ede moeten zitten - da's redelijk centraal :)
Ja, daar heb je helemaal gelijk in 8)7 ik weet niet of er nog meer interesse is van mensen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:01
Anoniem: 131383 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:41:
[...]

Ik heb een prijs opgave gedaan. Dus ik laat nog horen hoeveel die precies kost. Ik gok op 80 euro inclusief verzend kosten.

Edit:
Omdat hij een gewicht heeft boven de 2kg moet hij met DHL verstuurd worden. En dan komt het bedrag op 133 euro.
Tijmen, hoe heb je contact gemaakt met deze verkoper? Ik zit toevallig ook te kijken naar dezelfde DAC.
Mijn Chinees is nog steeds wat roestig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 10:33
brilsmurf schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:33:
[...]

Ik heb toevallig een paar dagen geleden een Bravo binnengehad die ik voor 20 dollar had gewonnen.
[afbeelding]
Ik heb voor het 12au7 buisje al een JJ ECC802 S klaarliggen, dat moet een warmere (buizen)sound geven hopelijk.
Ik heb het dingetje nog niet uitgeprobeerd.
ben benieuwd hoe het klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:34

Gotez

42

ik ben ook benieuwd naar het geluid, laat snel weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geinig ding, mijn vingers jeuken om er 1 te kopen, maar ik heb al zoveel rommel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

narcan schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 03:50:
[...]

De V8i klinkt gedetaileerd en dynamisch maar een beetje koel en hard als geintegreerde versterker, best matchen met ietwat zachter klinkende luidsprekers. Met Dynaudio klinkt hij alvast niet slecht heb ik ondervonden en met Heco luidsprekers was er een goede "live" klank, niet slecht voor relatief goedkopere speakers zoals die Heco's, bestaat ook al lang dit duits merk.
Ikzelf gebruik de V8i met Hyperion luidsprekers, ik was helemaal weg van de klank van die luidsprekers, of de V8i daar een ideaale match voor is weet ik niet maar het klinkt helemaal niet slecht.
Ik had die Hyperions ook gehoord met klasse D monoblokken van Nuforce en met een tentlabs volume control.
De Nuforce klonk net iets completer op de Hyperion terwijl bij de V8i de midrange wat meer eruit sprong, maar de Nuforce blokken kosten al gauw 5000$.
Momenteel gebruik ik de V8i als power amp (het is mogelijk de pre en power stage apart te gebruiken van de V8i) met een LDR gebaseerde volume control, de EVA II meer bepaald die ik besteld heb op een DIY shop voor 300 euro.
Ik heb het wel voor passieve pre's laatst, het klinkt iets precieser, juister en puur vind ik maar ik speel al wel met het gedacht om daar nog eens een tube buffer bij te steken om te zien of ik de precisie en het detail behoud maar toch wat warmte kan toevoegen.

Van wat ik gelezen heb van oa reviews, uitwisselen van informatie en mails heeft de Bada hybride zoals de purer 3.8SE en de DC-222 een iets warmer en voller klinkende klank en zeker ook muzikaal.
Ik zou deze graag wel eens gehoord hebben maar naar mijn gedacht zijn de V8i en de 3.8 of DC-222 dijken van versterkers.
Een hybride zou wel eens het beste van beidde werelden kunnen bieden, dat is buizen geluid (als je dit aanspreekt) maar met power van solid state.
Maar het gaat puur om smaak tussen beidde versterkers, er zijn er wel een paar die zeer tevreden zijn over Dussun op dit forum maar over de Bada ook neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Even een aparte vraag:

In hoeverre maakt het uit of er een scherm tussen de speakers staat op een bureau? Ik heb sinds gisteren namelijk een 32inch i.p.v een 22inch en het geluid klinkt heel anders. Het lijkt alsof het aan de speakers blijft plakken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Eagle schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:00:
[...]

Huh? Das vlakbij (3 km of zo, ik woon in Ede). Ik zou wel eens even kunnen gaan kijken voor je als je een specifieke vraag hebt. Ik heb iig goeie oren aan mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
mace schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:42:
[...]
Ik denk dat je aan de 6N23P geen buil kan vallen. Doorgaans is de vuistregel ook dat Russische buizen beter zijn dan de chineze.

De 6922 is duurder omdat daar het Electro Harmonix labeltje op zit, ze hoeven niet per se beter te zijn dan de 6N23P. De 6922 en de 6N23P zijn in principe gelijk.
Dank voor je reactie! Als de 6922 en de 6N23P zijn in principe gelijk zijn blijf ik ngo wel benieuwd naar de verschillen tussen de apparaatjes waar ze in gemonteerd zitten, ook naar de verschillen tussen de G2 en MK2 6922EH.

Als dat allemaal niet zo uitmaakt kan ik tenslotte ook proberen voor 20 euro ofzo via een veiling een exemplaar te scoren, en dat ik daarna het buisje vervang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
Ik heb de Bravo audio even getest.
De opstelling die ik nu heb : mijn computer-->super pro usb DAC 707 -->Bravo audio 12au7 --> Sennheiser HD650 koptelefoon.

Normaal heb ik hier de Ming Da mc84-c07 tussen staan dus daar kan ik hem mee vergelijken.

Mijn eerste indruk is redelijk, ik mis wel t.o.v. de Ming Da het sprankelend hoog en het laag is minder krachtig.
Verder klinkt het wel heel zuiver, maar wel wat vlak.
Voor het geld zeker niet verkeerd.
Maar nu had ik ook al een ander buisje klaarliggen, en heb ik de chinese 12au7 vervangen voor een JJ ecc802S.
Aanzetten en weer luisteren...
Het lijkt of ik naar een heel ander apparaat zit te luisteren.
Veel meer en ook sprankelender hoog, en ook het laag is helemaal terug.
Hij benadert nu echt mijn ming da, alleen de 'plaatsing' van het geluid lijkt wat minder.
In de Ming Da heb ik overigens ook JJ buizen; ik vind dat fijne buizen om naar te luisteren.
Het geluid van dat kleine dingetje verbaast me echt, zeker omdat er ook nog relatief eenvoudige mods zijn om het geluid verder te verbeteren.
Ik zou zeggen, als je niet zeker weet of buizen iets voor je is, probeer eerst dit eens.

Afbeeldingslocatie: http://www.eschotte.tweakdsl.nl/plaatjes/bravoinbedrijf.jpg

O ja, het is wel erg fragiel allemaal; Bij het aansluiten bij een van de rca kabels boog een connector flink door , dat was wel ff schrikken.

ps nog wat vergeten te melden.
Als ik flacs draai klinks dat natuurlijk het mooiste en meest zuiver, maar mp3's worden met dit systeempje helemaal opgehaald!
Ik heb zelden mp3's zo goed horen klinken als op dit systeempje.
Ze liggen erg lekker in het gehoor

edit:
Even gek gedaan
Ik heb de bravo via de koptelefoonuitgang ook aangesloten op de **kuch** logitech Z2300 en dan merk je wel dat hij duidelijk power onderin en drive mist t.o.v. de mingda.
Met een koptelefoon (waar hij natuurlijk voor bedoelt is) merk je dat niet zo erg, maar met een dikke subwoofer dus wel. Maar het klinkt ook zeker niet slecht.
Wilde het nog even melden, voor wat het waard is.

[ Voor 18% gewijzigd door brilsmurf op 12-06-2010 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
brilsmurf schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:38:
ps nog wat vergeten te melden.
Als ik flacs draai klinks dat natuurlijk het mooiste en meest zuiver, maar mp3's worden met dit systeempje helemaal opgehaald!
Ik heb zelden mp3's zo goed horen klinken als op dit systeempje.
Ze liggen erg lekker in het gehoor
Ik vind het heel leuk dat het zo zuiver klinkt, maar ik hoor geen verschil wanneer ik mp3's afspeel of cd's. Volgens mij is er helemaal geen verschil hoorbaar, maarja dat maken veel mensen zichzelf wijs. Jij zegt dat je het nu ook al op dit kleine versterkertje hoort, maar ik heb bij raf eens op een set van bijna 20000 euro ook geen verschil gehoord. Men kan blijven beweren dat er zo veel verschil is, maar wanneer er blind wordt vergeleken weet ik zeker dat niemand het verschil hoort ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narcan
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 02:33:
[...]

Huh? Das vlakbij (3 km of zo, ik woon in Ede). Ik zou wel eens even kunnen gaan kijken voor je als je een specifieke vraag hebt. Ik heb iig goeie oren aan mijn hoofd.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe ze klinken. Vooral die GM-HF829 (2e) en de GM-HF1880 (laatste). :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 02:06:
Ik vind het heel leuk dat het zo zuiver klinkt, maar ik hoor geen verschil wanneer ik mp3's afspeel of cd's. Volgens mij is er helemaal geen verschil hoorbaar, maarja dat maken veel mensen zichzelf wijs. Jij zegt dat je het nu ook al op dit kleine versterkertje hoort, maar ik heb bij raf eens op een set van bijna 20000 euro ook geen verschil gehoord. Men kan blijven beweren dat er zo veel verschil is, maar wanneer er blind wordt vergeleken weet ik zeker dat niemand het verschil hoort ;).
Tja, over mp3 vs lossless is al zoveel gediscussieerd. Ik denk dat voor je eigen geloofwaardigheid mss beter is als je het gewoon bij je eigen ervaring houdt en niet gaat impliceren dat een ander zichzelf voor de gek houd.. Luisteren is nml ook iets wat je moet leren zoals alles wat je met je hogere hersenfuncties doet. Luisteren is niet alleen ondergaan maar ook opletten. Zeggen dat je iets NIET hoort kan zowel duiden op het niet voorhanden zijn van verschil alswel eigen compentie. ;)

SOEDARKMASTER, dat jij het onzin vind is nog geen reden om Brilsmurf zijn enthousiasme te smoren.
Als jij nou denkt dat hij nog een hoop moet leren, wees dan zo verstandig en durf de hand in eigen boezem te steken. Ik vind je oordeel en woordkeuze niet getuigen van rijpheid. Net zo min als ik alles pretendeer te weten vind ik alleen dat het verstandiger is om wat voorzichtiger met je uitspraken om te gaan en dingen die zo subjectief zijn minder zwart-wit te brengen.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 14-06-2010 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 288063 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:08:
[...]

Van wat ik gelezen heb van oa reviews, uitwisselen van informatie en mails heeft de Bada hybride zoals de purer 3.8SE en de DC-222 een iets warmer en voller klinkende klank en zeker ook muzikaal.
Ik zou deze graag wel eens gehoord hebben maar naar mijn gedacht zijn de V8i en de 3.8 of DC-222 dijken van versterkers.
Een hybride zou wel eens het beste van beidde werelden kunnen bieden, dat is buizen geluid (als je dit aanspreekt) maar met power van solid state.
Maar het gaat puur om smaak tussen beidde versterkers, er zijn er wel een paar die zeer tevreden zijn over Dussun op dit forum maar over de Bada ook neem ik aan?
Ik heb nu al weer een jaar of 2.5 de Bada Purer 3.8SE. M'n eerste exemplaar had de vervelende gewoonte om af en toe, zonder aankondiging of reden, in de protectmodus te schieten. Dit is door de TD van Pacific Audio geprobeerd te verhelpen, maar uiteindelijk heeft PA mij een geheel nieuw exemplaar gegeven. Erg netjes geregeld.

Qua geluid is het lastig. Heb hier het nodige thuis gehad, maar een echte "shoutout" nog niet echt gedaan. Behalve met een Densen DM10. Dit vond ik echt een topper, maar ik kreeg een erg goed aanbod voor die versterker en heb hem verkocht.
De Bada heeft genoeg power om m'n Volla's aan te sturen. De Yarland Pro-200SE heeft toch wel de dikste bas van alle versterkers die ik heb gehad. Die zou ik graag nog een keertje willen hebben/luisteren in m'n huidige set-up, maar mijn Yarland had best wel wat kinderziektes.

Al met al ben ik erg tevreden met de Bada. Al hoewel er nog wel wat dingen voor verbetering vatbar zijn. Zo heb ik de buis snel gewisseld en zouden er nog wat condensatoren e.d. kunnen worden vervangen voor mooie pio's.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
[...]

Ach ja, het ligt ook aan de kwaliteit van de mp3's natuurlijk, die zijn dan blijkbaar bij mij van wat mindere kwaliteit.
Maar het is inderdaad hetgene wat ik dan ervaar. (lees:mijn persoonlijke ervaring)
Verder helemaal niet belangrijk want daar ging mijn post helemaal niet om. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:12:
Tja, over mp3 vs lossless is al zoveel gediscussieerd. Ik denk dat voor je eigen geloofwaardigheid mss beter is als je het gewoon bij je eigen ervaring houdt. Luisteren is nml ook iets wat je moet leren (zoals alles wat je met je hogere hersenfuncties doet). Zeggen dat je iets NIET hoort kan zowel duiden op het niet voorhanden zijn van verschil alswel eigen compentie. ;)
Nou, ik heb al zoveel luister ervaring, dus wat je zegt over gebrek aan compentie klopt niet. In jouw reactie wordt nu duidelijk dat jij wel het verschil hoort tussen lossless en mp3, wat heel leuk voor je is, maar dan hoop ik dat je het hebt over mp3's van onder de 320kbps. Ik heb zo vaak lossless en mp3 naast elkaar gezet en eerst gedacht dat losless beter was, omdat je gelooft dat het beter moet zijn omdat het lossless is. Uiteindelijk luisterde ik weer naar de mp3 en kwam erachter dat ik de diepte die ik zo speciaal vond bij de lossless, ook bij de mp3 hoorde! :*)

Ik geef dus toe dat ik ook verschil hoor, maar dat is omdat mijn hersens dat graag willen horen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narcan
Anoniem: 288063 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:08:
[...]

De V8i klinkt gedetaileerd en dynamisch maar een beetje koel en hard als geintegreerde versterker, best matchen met ietwat zachter klinkende luidsprekers. Met Dynaudio klinkt hij alvast niet slecht heb ik ondervonden en met Heco luidsprekers was er een goede "live" klank, niet slecht voor relatief goedkopere speakers zoals die Heco's, bestaat ook al lang dit duits merk.
Ikzelf gebruik de V8i met Hyperion luidsprekers, ik was helemaal weg van de klank van die luidsprekers, of de V8i daar een ideaale match voor is weet ik niet maar het klinkt helemaal niet slecht.
Ik had die Hyperions ook gehoord met klasse D monoblokken van Nuforce en met een tentlabs volume control.
De Nuforce klonk net iets completer op de Hyperion terwijl bij de V8i de midrange wat meer eruit sprong, maar de Nuforce blokken kosten al gauw 5000$.
Momenteel gebruik ik de V8i als power amp (het is mogelijk de pre en power stage apart te gebruiken van de V8i) met een LDR gebaseerde volume control, de EVA II meer bepaald die ik besteld heb op een DIY shop voor 300 euro.
Ik heb het wel voor passieve pre's laatst, het klinkt iets precieser, juister en puur vind ik maar ik speel al wel met het gedacht om daar nog eens een tube buffer bij te steken om te zien of ik de precisie en het detail behoud maar toch wat warmte kan toevoegen.

toon volledige bericht
De Heco Statement staat bovenaan mijn verlanglijstje voor nieuwe luidsprekers, ik heb nu Impulse Aria luidsprekers en Rotel versterking. Ik wil voor een wat rustiger geluid gaan, de set die ik nu heb is echt front row en scherp.

Die Hyperions zijn erg mooi zeg (vooral die full range modelen), ik kende het merk nog niet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
SOEDARKMASTER schreef op zondag 13 juni 2010 @ 02:06:
[...]

Nou, ik heb al zoveel luister ervaring, dus wat je zegt over gebrek aan compentie klopt niet. In jouw reactie wordt nu duidelijk dat jij wel het verschil hoort tussen lossless en mp3, wat heel leuk voor je is, maar dan hoop ik dat je het hebt over mp3's van onder de 320kbps. Ik heb zo vaak lossless en mp3 naast elkaar gezet en eerst gedacht dat losless beter was, omdat je gelooft dat het beter moet zijn omdat het lossless is. Uiteindelijk luisterde ik weer naar de mp3 en kwam erachter dat ik de diepte die ik zo speciaal vond bij de lossless, ook bij de mp3 hoorde! :*)

Ik geef dus toe dat ik ook verschil hoor, maar dat is omdat mijn hersens dat graag willen horen. ;)
Laat Jeep maar, die is audiofiel en die hebben altijd gelijk.
Dat soort houdinkjes is ook de reden waarom ik hier niet meer post, je kunt er toch niet met rationele argumenten tegen op.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Boudewijn schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:08:
[...]

Dat soort houdinkjes is ook de reden waarom ik hier niet meer post, je kunt er toch niet met rationele argumenten tegen op.
Oke, dan laat ik het hier maar bij. Iedereen mag horen wat hij/zij horen wilt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:03:
[...]

Ik heb nu al weer een jaar of 2.5 de Bada Purer 3.8SE. M'n eerste exemplaar had de vervelende gewoonte om af en toe, zonder aankondiging of reden, in de protectmodus te schieten. Dit is door de TD van Pacific Audio geprobeerd te verhelpen, maar uiteindelijk heeft PA mij een geheel nieuw exemplaar gegeven. Erg netjes geregeld.

Qua geluid is het lastig. Heb hier het nodige thuis gehad, maar een echte "shoutout" nog niet echt gedaan. Behalve met een Densen DM10. Dit vond ik echt een topper, maar ik kreeg een erg goed aanbod voor die versterker en heb hem verkocht.
De Bada heeft genoeg power om m'n Volla's aan te sturen. De Yarland Pro-200SE heeft toch wel de dikste bas van alle versterkers die ik heb gehad. Die zou ik graag nog een keertje willen hebben/luisteren in m'n huidige set-up, maar mijn Yarland had best wel wat kinderziektes.

Al met al ben ik erg tevreden met de Bada. Al hoewel er nog wel wat dingen voor verbetering vatbar zijn. Zo heb ik de buis snel gewisseld en zouden er nog wat condensatoren e.d. kunnen worden vervangen voor mooie pio's.
Die Densen DM10 moet wel echt een topper zijn als ik zo gebruikservaringen lees en de binnenkant ervan zie. Als het klopt, in 1995 verschenen en maar een 2000 tal stuks van geproduceerd las ik.
Over het algemeen lees ik wel goede ervaringen over de Bada DC-222 en over hun cd spelers, vooral de pacific valve shop http://www.pacificvalve.us/BADAGallery.html prijst de DC-222 en de nieuwere purer 3.3SE de hemel in voor zijn geld. Echte gebruikerservaringen erover vinden zal moeilijker zijn denk ik, het blijft ook een niche produkt ivg met een Rotel of NAD bevoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:08:
[...]

He, komop zeg! Ik geef juist hele rationele argumenten zonder een oordeel te geven (als je iets niet hoort is het of niet voorhanden of het ligt aan je eigen waarneming). Dat is zo logisch als het maar kan.
Het omgekeerde is immers ook maar al te vaak het geval. Mensen die zich voorstaan op hun 'neutrale wetenschappelijke aanpak' zo vooringenomen zijn als het maar kan. En de andere partij discrediteren door op de man spelen, zoals jij nu doet. Ik vind dat een zwaktebod. En onnodig en ongewenst.

Als je dit zegt:
Ik vind het heel leuk dat het zo zuiver klinkt, maar ik hoor geen verschil wanneer ik mp3's afspeel of cd's. Volgens mij is er helemaal geen verschil hoorbaar, maarja dat maken veel mensen zichzelf wijs.Jij zegt dat je het nu ook al op dit kleine versterkertje hoort, maar ik heb bij raf eens op een set van bijna 20000 euro ook geen verschil gehoord. Men kan blijven beweren dat er zo veel verschil is, maar wanneer er blind wordt vergeleken weet ik zeker dat niemand het verschil hoort ;).
zeg je eigenlijk: "ik hoor het niet, dus jij bent gek" Hoe je het ook wendt of keert. Het blijft een belediging en flame-uitlokkend.

Ik zeg dit, omdat mp3 vs cd of lossless flame-gevoelig is. Dus laten we het daar niet over hebben. Daar zijn andere threads voor. Ga de boel hier nou niet verzieken.
Mijn mening hierover geef ik daarom niet, ook niet als jij mij woorden in de mond legt, omdat het totaal off-topic is.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 14-06-2010 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
brilsmurf schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:38:
"Test Bravo audio"
De opstelling die ik nu heb : mijn computer-->super pro usb DAC 707 -->Bravo audio 12au7 --> Sennheiser HD650 koptelefoon.

O ja, het is wel erg fragiel allemaal; Bij het aansluiten bij een van de rca kabels boog een connector flink door , dat was wel ff schrikken.
Brilsmurf, bedankt voor de review!
Ik denk dat ik ook maar een Bravo ga bestellen als test...
Ga steeds meer m'n hoofdtelefoon gebruiken, en dan is dit een leuke instap. 8)

Had je geen probleem met het van buis wisselen als het zo fragiel is? Of de buissockel wel aardig stevig?
En heb jij geen problemen met ruis (eventueel zonder DAC testen? :$ )

V.w.b. het ik hoor wel/geen verschil verhaal...
Een 'gezellige' vorm van discussie is interessant, maar hoort hier niet helemaal thuis denk ik. Tevens vind ik dat mensen in hun waarde gelaten moeten worden.
Er zijn zoveel variabelen waarmee rekening gehouden moet worden en dan nog zijn er mensen die niet overtuigd kunnen of willen worden. Enerzijds de audio-fanaten die hun gevoel TEveel blind volgen, anderzijds de wetenschappers die hun gevoel TEveel laten sturen door cijfers.
Een beetje van beide zou gezond zijn, maar sluit het andere niet uit, of respecteer dit!

@ Boudewijn; Jammer dat je hier niet/weinig meer post. Denk toch dat jij genoeg inhoud en ervaring hebt om een waardige bijdrage aan dit topic te leveren!
Weet jij misschien wat een licht tikkend geluid kan veroorzaken in de MHZS CD33? Dit hoor ik nu zeer licht, maar erger dan hiervoor... Het lijkt wel uit de buizen te komen :?
Kan het opwarmen of slijten van de buis dit veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swordfish: ik ben het helemaal met je eens over dat welles/nietes.

Ik heb met mijn MHZS nu ook ineens dat als ik hem aandoe en er zit een cd in dat hij begint te zoeken alsof hij hem niet kan lezen. Ik dacht 1st dat t aan de gebrande cd lag, maar een gewone geeft hetzelfde. De lengte van de cd maakt wel uit. Dus ik denk dat het armpje wat moeite begint te krijgen om helemaal naar het eind te glijden. Als hij eenmaal warm is, is het ook over.

Het opwarmen en afkoelen van de buisjes geeft inderdaad een tikkend geluid. Dat komt gewoon door warmteuitzetting en krimp. Niet alle delen warmen even snel op en er ontstaat spanning (N/mm) op de buispinnetjes/sokkel/pcb en dat ontlaad zich met schokjes. Dit moet alleen wel klaar zijn als het apparaat volledig op bedrijfstemperatuur is.
Bij mij is het licht tikkend geluid nu dus het looopwerk. Dat vind ik minder prettig.

Ik ben trouwens bezig geweest met een aantal ECC82/12AU7/5963 te vergelijken gisteren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze ook niet zo 1,2,3 zo even kan beschrijven. Mijn eigen oude Golden Dragon EC82C (chinees '90, goldpin) zijn iig niet slecht vergeleken met de andere van EI, RCA en GE.
De EI ECC82 viel mij wat tegen; hij klinkt wat stroef. Niet echt lekker.
De RCA 5963 klonk wel mooi rond maar was behoorlijk microfonisch; de plaat tussen de voortrap en de voeding in mijn versterker hoorde je constant meezingen op 800Hz ongeacht het volume. Hiel ik de plaat (stevig!) vast, of de buis, was het weg.
De GE 5963 klonk prima. Maar ik hoor geen wezenlijke verbetering tov de GD EC82C

Nu nog de Sylvania, en dan op naar de verschillende ECC83/12AX7/5751.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 14-06-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Anoniem: 13443 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:56:
Swordfish: ik ben het helemaal met je eens over dat welles/nietes.

Ik heb met mijn MHZS nu ook ineens dat als ik hem aandoe en er zit een cd in dat hij begint te zoeken alsof hij hem niet kan lezen. Ik dacht 1st dat t aan de gebrande cd lag, maar een gewone geeft hetzelfde. De lengte van de cd maakt wel uit. Dus ik denk dat het armpje wat moeite begint te krijgen om helemaal naar het eind te glijden. Als hij eenmaal warm is, is het ook over.

Het opwarmen en afkoelen van de buisjes geeft inderdaad een tikkend geluid. Dat komt gewoon door warmteuitzetting en krimp. Niet alle delen warmen even snel op en er ontstaat spanning (N/mm) op de buispinnetjes/sokkel/pcb en dat ontlaad zich met schokjes. Dit moet alleen wel klaar zijn als het apparaat volledig op bedrijfstemperatuur is.
Bij mij is het licht tikkend geluid nu dus het looopwerk. Dat vind ik minder prettig.

Ik ben trouwens bezig geweest met een aantal ECC82/12AU7/5963 te vergelijken gisteren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze ook niet zo 1,2,3 zo even kan beschrijven. Mijn eigen oude Golden Dragon EC82C (chinees '90, goldpin) zijn iig niet slecht vergeleken met de andere van EI, RCA en GE.
De EI ECC82 viel mij wat tegen; hij klinkt wat stroef. Niet echt lekker.
De RCA 5963 klonk wel mooi rond maar was behoorlijk microfonisch; de plaat tussen de voortrap en de voeding in mijn versterker hoorde je constant meezingen op 800Hz ongeacht het volume. Hiel ik de plaat (stevig!) vast, of de buis, was het weg.
De GE 5963 klonk prima. Maar ik hoor geen wezenlijke verbetering tov de GD EC82C

Nu nog de Sylvania, en dan op naar de verschillende ECC83/12AX7/5751.
toon volledige bericht
Mijn favoriete ECC82 (of equivalent) is tot op heden nog steeds de JAN 6189W. Dan wel de Philips/Sylvania versie, niet GE. Het is in mijn versterker de enige buis waarmee het stereobeeld en diepte overeind blijft. Hij klinkt niet te rond en heeft een mooi laag.

De ECC802S van Tesla is ook erg mooi maar klinkt wel erg strak waardoor hij wat koud over kan komen. Detailering is daardoor wel erg goed. Ik wissel dan ook regelmatig af tussen deze en de 6189W.

Ook een leuke om mee te experimenteren is de Telefunken 6211. Hij heeft dezelfde pinout maar wel andere specs, dus let op. In sommige versterkers gaat het prima, andere helemaal niet. In mijn eindblokken werkte ze niet en gingen de eindbuizen oscilleren. M'n andere buizenbakjes werkt de 6211 prima.
Klank is uitermate transparant in het mid en hoog en laag erg strak.

Heb de GE 5963 hier ook liggen. Is inderdaad een prima buis maar ik kan niet echt punten aanwijzen waarop hij uitblinkt. Hij doet gewoon goed zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:45
rhodes54 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:41:
Ook een leuke om mee te experimenteren is de Telefunken 6211. Hij heeft dezelfde pinout maar wel andere specs, dus let op. In sommige versterkers gaat het prima, andere helemaal niet. In mijn eindblokken werkte ze niet en gingen de eindbuizen oscilleren. M'n andere buizenbakjes werkt de 6211 prima.
Klank is uitermate transparant in het mid en hoog en laag erg strak.
Ha! De TF6211 heb ik in m'n MHZS zitten. Inderdaad erg transparant met een klankbeeld dat ietwat neigt naar een helder karakter.

Wat betreft de ECC82-equivalenten is de CBS5814A /WA (midden jaren '50) ook een aanrader. Buitengewoon transparant met het meest evenwichtige klankbeeld in m'n setup (een blijvertje dus).
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.