HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 144.383 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

@ Reloader,
HeadPhone Out? Ik weet niet of je die gebruikt?
Je moet gewoon zoeken op TA2021
Je kunt via Ebay bestellen, maar ik moet je zeggen, Dinodirect beviel mij erg goed. En de laagste prijs incl verzending. Daar moet je zoeken op Digital Power Amplifier.

De SMSL-SA-S3 is prima, maar je moet er $9.99 bij optellen voor de adapter.
De Muse M21 is op Ebay minimaal €55

De Trident 2021 kan meen ik maximaal 15V verdragen. Hoe hoger, hoe sneller hij slijt maar hoe meer hij presteert (net als bij een gloeilamp). Dus een 13,5V of 14V voeding kan geen kwaad. Met 12V klinkt het een fractie minder dynamisch.
Met 91dB/W kun je met deze 15W aardig blazen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277935

hervaz schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:21:
Het is een ontzettend klein buizenversterkertje waar ik goede dingen over las op oa 6moons, dus even 1 via ebay naar nederland laten komen.
[afbeelding]
Heb je misschien een link voor deze charmante versterker van de verkoper op Ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:01

Gotez

42

Anoniem: 277935 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:45:
[...]

Heb je misschien een link voor deze charmante versterker van de verkoper op Ebay?
Ik ben ook wel benieuwd naar een schema en wat foto's van de binnenkant!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337579

RonaldBas
quote:
hervaz schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:21:
Het is een ontzettend klein buizenversterkertje waar ik goede dingen over las op oa 6moons, dus even 1 via ebay naar nederland laten komen.
[afbeelding]

ik denk dat je 't hier kan vinden :

http://cgi.benl.ebay.be/S...m3a5ffdb857#ht_6326wt_858

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 23:25

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ik had een briefje van TNT in de bus, het kan zomaar de Muse zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
De speaker is inderdaad de ZU omen, plaatsing moet ik nog mee experimenteren, evenals met versterkers, heb ook nog een ta2021 chip ampje op komst (danku voor de link jeep!).

Ik heb ze sinds kort staan maar de 1ste indruk is erg goed, speakers verdwijnen in de kamer, brede stage, ritme en timing is erg lekker. Echt een ""live"" geluid.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-listening.com/wp-content/uploads/2010/09/zu-omen-loudspeakers.jpg

Over de 6f3 amp; Op 6moons staat een review, met nudies oa:

Afbeeldingslocatie: http://www.6moons.com/audioreviews/synergy4/open1.jpg

Ik heb hem bij user supermarket8 op ebay.de gekocht.

[ Voor 29% gewijzigd door hervaz op 01-02-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-07 14:15
Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 04:46:
@ Reloader,
HeadPhone Out? Ik weet niet of je die gebruikt?
Je moet gewoon zoeken op TA2021
Je kunt via Ebay bestellen, maar ik moet je zeggen, Dinodirect beviel mij erg goed. En de laagste prijs incl verzending. Daar moet je zoeken op Digital Power Amplifier.

De SMSL-SA-S3 is prima, maar je moet er $9.99 bij optellen voor de adapter.
De Muse M21 is op Ebay minimaal €55

De Trident 2021 kan meen ik maximaal 15V verdragen. Hoe hoger, hoe sneller hij slijt maar hoe meer hij presteert (net als bij een gloeilamp). Dus een 13,5V of 14V voeding kan geen kwaad. Met 12V klinkt het een fractie minder dynamisch.
Met 91dB/W kun je met deze 15W aardig blazen hoor.
HP Out gebruik ik niet, zou alleen wel een zwarte willen maar dat is een 2020 :(

dus dan word het maar een zilvere :9
hoelang levertijd zat er ongeveer op beetje standaard 20 dagen zoals meestal uit iets richting china enzo?

(wel tof dat de site aanbied om in het nederlands te zijn, vervolgens krijg je google translate _/-\o_ )

[ Voor 7% gewijzigd door Reloader op 01-02-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 17:52
Zo gisteravond bij DHL de Muse M21 opgehaald. Net aangesloten en herken Jeep z'n verbazing. Heb nog geen 1 op 1 vergelijking gedaan met de Bada, maar het geluid dat er uitkomt is zeker niet verkeerd. Merk wel dat ik 'm redelijk open moet draaien om de Volla's te voeden. Meter staat nu op 12 uur bij een goed kamer vullend volume (als ik alleen ben en er niet gesproken hoeft te worden;) )

Weet niet of het beter is dan wat er uit de Bada komt, maar is zeker een goede backup en "kleine" verrassing. Je kunt je bijna niet voorstellen dat er zo'n groot geluid uit zo'n klein dingetje komt.

Eén ding breekt me nu al wel op. Er zit geen AB op en laat ik nou juist gisteravond m'n enkelbanden hebben in of afgescheurd.

Jeep bedankt voor de tip!

@ Wilco..... Als ik m'n Volla's er mee aan kan sturen dan moeten de jouw AC's helemaal geen probleem zijn denk ik.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reloader schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:26:
HP Out gebruik ik niet, zou alleen wel een zwarte willen maar dat is een 2020 :(

dus dan word het maar een zilvere :9
Nee joh: hier is een zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
dat is een 2024?!

Anoniem: 13443 in "HiFi uit China versus de bekende commerc..." bedoel je daar dat zo'n 2024 "mooier" speelt als zo'n huge pioneer ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077

Ik heb een smsl ta2020 t-amp bestelt. Maar hij word pas 10 februari verscheept.

Ik kan gewoon geen geschikte buizenamp vinden. Alles wat redelijk goed/betrouwbaar/mooi is kost al gauw boven de 1000 euro. Dat vind ik te duur. Ik heb ook een beetje op sites als ornec gekeken maar bestellen op dat soort sites vind ik te onbetrouwbaar.

Andere producten kan ik nauwelijks reviews van vinden. Weer een ander probleem is dat ik gewoon niet weet welke amp voldoende is voor mijn AC's en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Anoniem: 210077 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:31:
Ik heb een smsl ta2020 t-amp bestelt. Maar hij word pas 10 februari verscheept.

Ik kan gewoon geen geschikte buizenamp vinden. Alles wat redelijk goed/betrouwbaar/mooi is kost al gauw boven de 1000 euro. Dat vind ik te duur. Ik heb ook een beetje op sites als ornec gekeken maar bestellen op dat soort sites vind ik te onbetrouwbaar.

Andere producten kan ik nauwelijks reviews van vinden. Weer een ander probleem is dat ik gewoon niet weet welke amp voldoende is voor mijn AC's en welke niet.
Die Klasse A van Marantz had je bij mij kunnen kopen voor 350 euro en helemaal gemod wat mij toen al extra 400 euro had gekost boven op de normale prijs van wat hij koste :Y

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
mace schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:34:
Ik had een briefje van TNT in de bus, het kan zomaar de Muse zijn. :D
En jawel! Kan er nog niks over vertellen, geen tijd gehad om hem aan te sluiten.

Ik heb in mijn dommigheid een 12v smps besteld, maar misschien dat ik het nog iets kan opkrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUNSY
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:23
ben benieuwd, wel snel binnen. Heb 'm tegelijk met je besteld via dinodirect en verwacht dat dat nog wel even op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
mace schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:10:
[...]

En jawel! Kan er nog niks over vertellen, geen tijd gehad om hem aan te sluiten.

Ik heb in mijn dommigheid een 12v smps besteld, maar misschien dat ik het nog iets kan opkrikken.
ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ik heb trouwens een EX besteld maar een EX2 gekregen dus. :)

Maar het was inderdaad ERG snel, niet gewend, en gelukkig ook want het is net voor het Chinese nieuwjaar binnen. :)

Ik was te krenterig om de voeding erbij te bestellen maar ik heb toch nog bakken vol trafo's, LM317's en elko's dus een simpele lineaire voeding zit zo in elkaar. :D

edit: Ah mijn SMPS die ik bij Niels heb besteld heeft een potmetertje om de spanning te verhogen, daarmee moet ik aan iets meer dan 13 volt kunnen komen. Moet wel lukken.

[ Voor 19% gewijzigd door mace op 01-02-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288063

hervaz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:05:
De speaker is inderdaad de ZU omen, plaatsing moet ik nog mee experimenteren, evenals met versterkers, heb ook nog een ta2021 chip ampje op komst (danku voor de link jeep!).

Ik heb ze sinds kort staan maar de 1ste indruk is erg goed, speakers verdwijnen in de kamer, brede stage, ritme en timing is erg lekker. Echt een ""live"" geluid.

[afbeelding]

Over de 6f3 amp; Op 6moons staat een review, met nudies oa:

[afbeelding]

Ik heb hem bij user supermarket8 op ebay.de gekocht.
Zu audio beschikt over geen dealernetwork in de benelux als ik het juist heb.
Jammer want ik heb ook intresse in deze maar ook in de Mageplanar mmg en Tekton luidsprekers en deze zijn ook weeral niet te beluisteren/verkrijgen bij dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 11:35
Op 24-01 de Musiland Monitor 02US besteld en gister binnen gekregen! Best snel dus. :)

Nu wachten op mn little receiver die later aankomt, ik zal eens mailen of t mogelijk is dat ze er een 14V voeding bij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
hmm, ik heb nu ook een harman kardon AVR 35 aangeboden gekregen voor een zeer zacht prijsje (goedkoper als een Muse EX21 ....)

is wel leuk om in de toekomst misschien te upgraden naar 4.0 of 5.0 ... verdomme was ik er eindelijk uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
Anoniem: 210077 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 03:22:
Lol laat maar. Ik zit hier op een forum waar er 1 leider is met een aantal onderdanen die als schapen de leider blind volgen en gelijk opkomen als die in gevaar komt.

Dit is exact wat ik bedoelde toen ik zei dat ik een flamewar wou verkomen. Jeep zit mij al dagenlang zwart te maken, te provoceren, te vernederen. Dan zeg ik er wat van en dan springt iedereen als vliegen op stront er op af. Bekend fenomeen. Jammer dat elke psychologische theorie die er bestaat hier in klap bevestigd word.

Jeep had ook gewoon een aantal versterkers hier kunnen plaatsen of wat cijfertjes kunnen geven over hoeveel watt ik grofweg nodig heb voor buizen, danwel transistors bij gebruik in een gemiddelde kamer. Andere users hebben dat ook gedaan zoals Balboa bijvoorbeeld.
jij hebt in je eerst post direct all die toon gezet met tot jou grote ergernis en die eindig je met Nou bedankt jongens! Ik ben er ingetrapt en die toon heb je constant door gezet wat bij meer mensen op dit forum tot irritatie leid. dit werd ook door anderen duidelijk weergegeven maar zoals al eerder geconstateerd: begrijpelijk lezen is een probleem, of je leest wel erg selectief.
en dat heeft niets te maken met leider en schapen, behalve dat jij kennelijk leider zou willen zijn, als de forum leden hier jou niet de door jou gewenste informatie / antwoorden geven deugen ze niet. maar een fatsoenlijk antwoord op vragen die je worden gesteld hoef jij kennelijk niet te geven.

[ Voor 11% gewijzigd door chevy250 op 03-02-2011 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik blijf die Tripaths een beetje frappant vinden. Voor zover ik weet was Tripath 3 of 4 jaar geleden al falliet. Dan moet er wel een enorme batch chips ergens achter zijm gebleven. 41Hz draait volgens mij ook nog steeds vrolijk verder. Ik ben benieuwd naar de TA2021. Bij de TP20, die al enkele jaren goed bevalt, viel destijds ook mijn mond open. Maar het is ook het 'groot geluid uit klein kastje' aspect natuurlijk.

Edit: Ik hoop dat ik even tussendoor mag. :p

[ Voor 5% gewijzigd door Oyster op 03-02-2011 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302094

Oyster schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 04:34:
Ik blijf die Tripaths een beetje frappant vinden. Voor zover ik weet was Tripath 3 of 4 jaar geleden al falliet. Dan moet er wel een enorme batch chips ergens achter zijm gebleven.
Nou, ik heb er hier nog een stuk of 20 42-ers liggen van een zelfbouwproject dat nooit echt van de grond gekomen is. Volgens mij zijn de aansluitpennen inmiddels volledig weg-gecorrodeerd!

Ik neem aan dat meer klanten toendertijd gedacht hebben wat ik toen dacht, namelijk dat als de prijs voornamelijk door de transportkosten worden bepaald, het niet uit maakt of je er nou 1 of 100 koopt. Ik kon ze overigens alleen per buisje kopen, en daar zaten er 24 in. Ik meen dat ik er 8 euro voor betaald heb. Inclusief verzending, wel te verstaan.
Oyster schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 04:34:
Edit: Ik hoop dat ik even tussendoor mag. :p
Dat weet ik niet, dat moet je aan Boudewijn vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 10:34

silitek

Tubes Only

Anoniem: 302094 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 05:23:

Dat weet ik niet, dat moet je aan Boudewijn vragen ;)
Waar hangt die uit?.. of heb ik weer het een en ander gemist 8)
Mace, hoe bevalt je nieuwe aanwinst?

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
silitek schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:39:
Waar hangt die uit?.. of heb ik weer het een en ander gemist 8)
Mace, hoe bevalt je nieuwe aanwinst?
Boudewijn loopt hier nog wel rond hoor. :)

Ik kan er nog niks over vertellen helaas. Ik ben afgelopen weekend verhuisd en mijn audioset boven (waar de Muse voor bestemd was) heb ik nog geen tijd voor gehad om aan te sluiten.

Volgende week moet ik voor mijn werk naar de UK maar eind volgende week moet het lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

mace schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:56:
[...]

Boudewijn loopt hier nog wel rond hoor. :)

Ik kan er nog niks over vertellen helaas. Ik ben afgelopen weekend verhuisd en mijn audioset boven (waar de Muse voor bestemd was) heb ik nog geen tijd voor gehad om aan te sluiten.

Volgende week moet ik voor mijn werk naar de UK maar eind volgende week moet het lukken....
Akkoord!!.. ben benieuwd. Denk dat ik er ook 1 op transport gooi al is het maar voor de heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
@]eep:

eigenlijk wil ik gewoon goed geluid, daar draait het allemaal om, maar ik als non-expert kijk misschien nog teveel naar t merk "harmann kardon moet toch ook goed klinken want het is Harman kardon"

surround ga ik toch nog niet gebruiken, en t gaat natuurlijk gewoon om de kwaliteit....

* surft weer naar dino-direct voor de 3e keer vandaag

[ Voor 8% gewijzigd door Reloader op 03-02-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ik kon het niet laten, heb de Muse M21 EX2 aangesloten op mijn set beneden.
Heb mijn Canton Reference 2DC's erop aangesloten, en dat zijn toch flinke knapen!

Had niet zoveel tijd dus 1 cd'tje gedraaid, de XRCD van Brothers in Arms van Dire Straits.

Wat mij vooral opviel was het sublieme realisme en mooie stereobeeld, het was alsof Mark in de huiskamer stond te spelen. (Dit lees je wel eens in reviews, maar ik bedoel het zeer letterlijk!)

Iets uitgebreider verhaal houden jullie nog tegoed, maar ik kan hem alvast aan iedereen aanraden, al helemaal voor dat geld.

[ Voor 12% gewijzigd door mace op 03-02-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
@ Wilcoholic
Nou zou ik een hele hoop lelijke dingen kunnen gaan zeggen over en naar jou, maar eigenlijk heb ik wel respect voor jou. Iemand die - wellicht tegen beter weten in - voet bij stuk houdt en zich hoe dan ook niet laat beïnvloeden of bijsturen of openstaat voor andere meningen moet wel heel bijzonder zijn. O-) (Mubarrak mode)

Ook bijzonder hoe zo'n topic na maanden van bijna gehele inactiviteit door één individu ineens weer zo veel bekijks trekt ;)

Blijft staan dat de Muse M21 EX2 nog steeds een grote glimlach weet te bewerkstelligen.

[ Voor 14% gewijzigd door Balboa op 03-02-2011 21:11 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ja het is echt een juweeltje. Het tovert bij mij ook een dikke grijns op mijn smoelwerk.

Goede tip Jeep!

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 03-02-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duikboot9
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05-2021
mace schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:51:
Ja het is echt een juweeltje. Het tovert bij mij ook een dikke grijns op mijn smoelwerk.

Goede tip Jeep!
Gaat het nou dan om deze dan? = http://www.dinodirect.com/amp-adapter-digital-power-amplifier-speaker-currency-EUR.html

Dit is een 12v voeding, heb jij dan een 14v er bij of?

[ Voor 4% gewijzigd door duikboot9 op 03-02-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
duikboot9 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:25:
[...]

Gaat het nou dan om deze dan? = http://www.dinodirect.com/amp-adapter-digital-power-amplifier-speaker-currency-EUR.html

Ik heb 'm bij Ali gekocht. Zie nu echter dat ie is uitverkocht. Wellicht even een email sturen. Na bestellen had ik 'm binnen een week.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ja, in zoverre dat ik de EX2 heb. ( En ik durf te wedden dat die gewoon uitgeleverd wordt ipv de EX)
Nee ik draai nog met een 12v voeding maar ik heb een andere besteld die is onderweg. Daarmee ga ik hem op 14v draaien. :)

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 03-02-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

franssie

Save the albatross

lol, kost echt niets bij dino - gelijk eentje gekocht, de onderdelen zijn het los al bijna waard (mooie case voor een antenne tuner oid mocht ik het niets vinden).

edit: wat voor voeding gebruiken jullie hiervoor? Voor die 40 euro kan je 'm ook wel misbruiken in een kratradio zels (die ik ooit nog eens wil maken, Versie 2 in HIFI uitvoering van hout, maar wel in de 'originele' afmetingen maar ik kan de juiste hoekprofielen maar niet vinden)

edit2:// @ hotemetoot beneden: Ja - dat argument gebruikt mijn vriending voor kleding en schoenen en ik voel me nu betrapt :+

[ Voor 57% gewijzigd door franssie op 03-02-2011 22:53 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ding is zo belachelijk goedkoop dat je eigenlijk een dief van je eigen portemonee bent, of zoiets dan toch, als je er geen hebt. Ik krijg haast de behoefte om er een in elke box in te bouwen die ik heb en overal een actief systeem van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Die 805 buizenamp van mij daar kun je de krant bij lezen, misschien is dat wat voor wilco
.
1 hij hoeft geen lampen meer aan te doen (want er is licht)
2 de kachel hoeft niet meer te branden (want dat ding wordt gloeiend heet)
3 hij heeft gelijk het geluid wat hij wil.
4 hij bespaart stroom.

Nu dan, wat wil een mens nog meer. :P

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bucanier schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:55:
Nu dan, wat wil een mens nog meer. :P
Een Muse M21 EX2, of twee... of tien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
mace schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:54:
Ik kon het niet laten, heb de Muse M21 EX2 aangesloten op mijn set beneden.
Heb mijn Canton Reference 2DC's erop aangesloten, en dat zijn toch flinke knapen!

Had niet zoveel tijd dus 1 cd'tje gedraaid, de XRCD van Brothers in Arms van Dire Straits.

Wat mij vooral opviel was het sublieme realisme en mooie stereobeeld, het was alsof Mark in de huiskamer stond te spelen. (Dit lees je wel eens in reviews, maar ik bedoel het zeer letterlijk!)

Iets uitgebreider verhaal houden jullie nog tegoed, maar ik kan hem alvast aan iedereen aanraden, al helemaal voor dat geld.
Dire straits *O* *O* *O* *;

toch bijzonder dat zon 40 euro versterker op jullie verwende gezichten een smile weet te tover ...imposant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat is het. Maar ik voelde me toch een beetje schuldig omdat ik er steeds zo melig van werd. Ik doe zelf psychotherapie (als cliënt maar niks ernstigs hoor) en ik moet er om lachen hoe een schoolvoorbeeld dit is van disfunctioneel gedrag. En hoe ik ook diverse schema's er op los laat; het resultaat blijft nul. Maar op de een of andere manier moet ik er erg om lachen (machtsgevoel?). Ik weet het, het is slecht van me. })
Anoniem: 302094 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 03:10:

Goh, dat ik een half jaar stilte heb moeten afsluiten om dit te posten zeg! Had ik haast een nieuw record gescoord, krijg je dat weer! Nou ja, dat komt dan in 2012 nog wel.

Overigens, mijn 2A3 staat nog steeds continue aan, en hij is nog net zo mooi als de eerste dag, alleen wat stoffiger ('t ziet er blits uit, maar is een hel om schoon te houden!) Ik heb een paar maanden geleden wel de bias wat bijregeld, en hij fluttert inmiddels wat op -88dB, maar in de praktijk hoor je dat alleen als je je oor in de speaker hebt hangen.

Heb inmiddels 8 nieuwe buisjes gekocht, maar ik durf ze er niet in te steken, bang dat het alleen maar minder wordt!
Hoe dat zo? Alsof je niks te melden zou hebben? Één tip, niet met de swiffer de buizen afstoffen als hij aanstaat. Ik weet uit ervaring dat dat een plakkerige stinkboel geeft. O-)

Je kunt de voorbuizen toch wel rollen? En de eindbuizen. Gewoon even bijhouden welke voet ze in zaten en welke stand zodat je gewoon alles weer in dezelfde stand weer terug kunt steken als het inderdaad minder goed klinkt.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-02-2011 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Nou wil het geval dat ik vandaag een setje (in superstaat trouwens) KEF Coda III speakers heb gekregen. :)
Hier wil ik nog een leuke platenspeler (Thorens TD160/165) bij kopen en misschien een buizenversterkertje.

Het geval wil natuurlijk dat ik hier niet teveel aan uit wil geven (iets met dubbeltje en eerste rang), dus heb
ik mijn ogen even flink de kost gegeven op ebay etc. Daarbij vielen de buizenversterkers in de prijsklasse
van ca. €200 mij op. Voor een leek als mij lijkt het natuurlijk heel wat, maar is het ook echt wat of moet
ik hier ver van wegblijven om zo mijn geld niet te verspelen? Het komt trouwens in een ruimte van 4x4..
Oh ja, die (TV) -ruimte staat niet al te veel in. Kale muren, vloerbedekking, bankje en een joekel van een TV.

Dit idee dus:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ORl61.jpg

http://cgi.ebay.nl/Hybrid...fiers&hash=item3a62c6bfa3

[ Voor 5% gewijzigd door Sinner op 04-02-2011 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ik weet niet hoor. Bij mij gaan er belletjes rinkelen als ik lees:
2x25W, This amp uses 2 x 6N2 & 2 x 6P15 Valves. Treble, Bass,
Deze buisjes zijn in SE ongeveer 5W. Dus als je er 25W uit wilt gaan trekken (Ultra Linear) gaat dat ten koste van de geluidskwaliteit, en van de ruimtelijkheid blijft ook niet veel over met die toonregeling.

En waarom niet deze? Veel goedkoper.
Ik zou ook eens naar de Yaqin MS-6v6 kijken.
Of de Uround 6P1.
Of de Menyue MINI L4 EL84 6p14 Push Pull maar dan wel de koppelcaps vervangen (en evt potmeter).
De Koda (87dB/W@8Ohm) is ongeveer dezelfde speaker als mijn oude LS3/5a (82.5dB/W@16Ohm) maar dan iets gevoeliger. Ik kon 'm met mijn 25W buizenversterker makkelijk aansturen in een 4x4 kamer. Dus dan moet je het met 12W ook wel redden.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-02-2011 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Die van €58 zag ik ook al staan, maar daar had ik niet zo'n vertrouwen in. Volgens de verkoper
schijnt er een bromtoon in te zitten. Hij zegt dan wel leuk dat je die alleen hoort met het volume
helemaal uit, maarja.. Verkopers zeggen wel vaker dingen welke later anders blijken te zijn. ;)

Het voorbeeld wat ik liet zien was omdat ik het een leuk uitziend ding vind en het vermogen niet
al te hoog is (het hoeft van mij niet meer zo hard). De Menyue welke jij voorstelt ziet er wel heel
erg mooi uit, maar ik ben volgens mij niet handig genoeg om die onderdelen te vervangen.
Ik ben het trouwens met je eens dat ik met 12W wel voldoende vermogen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 02:15:
Je kunt de voorbuizen toch wel rollen? En de eindbuizen. Gewoon even bijhouden welke voet ze in zaten en welke stand zodat je gewoon alles weer in dezelfde stand weer terug kunt steken als het inderdaad minder goed klinkt.
Jaja, maar dan moet ik 'm uitzetten! Da's tegen mijn principes 8)7

BTW, die flutter is weer weg, kwam van mijn AZBox die via de audio-kabel nogal wat troep injecteert. Daar moet dus een kraaltje op, of zoiets. Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 02:42:
De Koda (87dB/W@8Ohm) is ongeveer dezelfde speaker als mijn oude LS3/5a (82.5dB/W@16Ohm) maar dan iets gevoeliger. Ik kon 'm met mijn 25W buizenversterker makkelijk aansturen in een 4x4 kamer. Dus dan moet je het met 12W ook wel redden.
Als die speaker-vergelijking klopt, dan kan ik bevestigen dat 14W op een LS3/5a voldoende is om een 6x5 kamer mee te vullen. Dat is namelijk wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:28:
[...]

Oordopjes? Jeez, ik had bijna hoofdpijn die keer dat ik bij je was. Zo hard kon dat. :D Of nee, dat was de Marantz? Nou weet ik het niet meer.

Nee Jeep dat was die 805 Haha, Ja dat ging echt donderse hard, het hele apartement lag te schuden op zijn heipalen, en dat was het lied Rood van Borsato. Ja wat een lol hadden we toen ;) .

Trouwens even voor alle liefhebbers, dit klinkt misschien een beetje dom, maar hebben jullie al eens van Joshua james gehoord, want dat is ook wat geweldigs om naar te luisteren. Wat kan die man goed zingen en gitaar spelen. luister maar eens even op youtube, een geweldige sound voor op onze amps en speakers. :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
@ dinodirect bestellers: wat is de levertijd? kan t niet vinden op de site

die buizenversterker van 60 euro komt wel een beetje als poppenspul over met die knopjes zo?

[ Voor 39% gewijzigd door Reloader op 04-02-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

Ik heb zojuist ook een Muse M21 besteld bij Dinodirect ,op dit moment is het in China nieuwjaar dus kan de levertijd wel een aantal dagen langer gaan duren, maar geduld is een schone zaak nietwaar ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07 11:56
Even een vraagje over die buizen versteker van 90 euro incl shipment. Is dat echt iets? kan het me nauwelijks voorstellen. Zelfde gevoel zoals reloader het hier boven al zegt: speelgoed of toch serieus nemen?

Er staat bij dat het B-grade is.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

boombes schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:48:
Even een vraagje over die buizen versteker van 90 euro incl shipment. Is dat echt iets? kan het me nauwelijks voorstellen. Zelfde gevoel zoals reloader het hier boven al zegt: speelgoed of toch serieus nemen?

Er staat bij dat het B-grade is.
Wat denk je zelf :+ zal wel geluid uitkomen maar of dat muziek is?..koop een Muse ben je beter af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Dat ding is B-grade omdat er een "buzz" in zit, dat staat ook duidelijk in die advertentie.
Waarschijnlijk zijn dat units welke niet door de quality check zijn gekomen.

Hier staat de normale versie, kost wel bijna 2x "zoveel"; http://cgi.ebay.nl/Hybrid...fiers&hash=item3a62c6bfa3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
heb nu cambridge sirocco s30 speakers van:4-8 ohm en 100 watt. op de achterkant staat recommened power amp: 25 - 100 watt.

Nu even de noob vraag: Kan ik dit fatsoenlijk aansturen met de Muse? (wil niet zeggen dat ik de ballen verstand ervan heb alleen mijn kennis zit meer in automotive A/V systemen en daar is het zo dat als je tegen het einde van het versterker bereik aankomt de vervorming meer dan kwadratisch toeneemt.)

Nog een vraagje: Zijn deze kabels op dino direct goed of kan ik beter ergens anders kijken? http://www.dinodirect.com...ah-5406-currency-EUR.html

Alvast bedankt voor het reageren.

[ Voor 28% gewijzigd door boombes op 04-02-2011 16:11 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ja gaat prima met die speakers. :)

edit: verkeerd gekeken met die kabels, maar ze lijken me prima hoor.

[ Voor 73% gewijzigd door mace op 04-02-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee niet doen. Er is iets mis mee. Als je voor het zelfde geld toch iets met buizen wilt, en niet veel vermogen nodig hebt is de Qinpu A3 (8W) of A6000 (16W) misschien wel wat. Die schijnt erg goed te klinken.

Sorry, had niet op verstuur bericht gedrukt. Ik bedoel natuurlijk dat buizenversterkertje.

Die kabel lijkt me prima no-nonsense kabel. Nou hoor ik persoonlijk wel verschil in kabels, maar voor dit bedrag is dat niet echt van belang. Wel dat de aansluitingen goed stevig zijn en dat je kabel goed afgeschermd is.

Wat er achter op speakers staat is een aanbeveling gebaseerd op een goede transistorversterker. En die beginnen meestal bij 25W. Na enig zoeken toch Specifictions gevonden (gevoeligheid staat er op de site niet bij). 90dB@8Ohm. Daar heb je dus geen enkel probleem mee.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-02-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
Nog een vraagje en dan hou ik ermee op voor vandaag ;)

Heb net die MUSE M21 EX TA2024 en die kabel besteld. Maar heb even terug zitten lezen in het topic maar ben nu niet zeker of er een power adapter bij zit? Dus m.a.w. kan ik hem gewoon insteken in nederland of moet ik zelf een voeding maken / zoeken ?

Bedankt voor de goede antwoorden en snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is de zwarte toch? A0260000DI Voor die €40 zit de adapter er bij, de zilveren A0260000DJ wel nml. Zoals gezegd, de beschrijvingen zijn niet echt helemaal jofel.
en daar is het zo dat als je tegen het einde van het versterker bereik aankomt de vervorming meer dan kwadratisch toeneemt.
Dat is met dit versterkertje ook. Je draait alleen 2 dingen om: wat heb je nodig en wat gebeurt er als je de versterker heel ver open moet draaien. De vraag is eigenlijk: hoeveel heb ik nodig zodat de versterker niet op zijn tenen hoeft te lopen. Met 90dB in een kleinere kamer heb je niet zo veel nodig, een paar W. Als je de Muse 2021 op 3 uur zet blaas je een aardig end weg. :)

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-02-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
http://www.dinodirect.com...-ta2024-currency-EUR.html deze heb ik besteld :).

: A0260000DI.
Dus de adapter zit er bij. Ik blij en kijken of deze versterker beter geluid geeft als mijn Denon Avr-1610

Ik was dus bang dat ik deze versterker een heel eind open moest gaan draaien voordat er een beetje geluid uit ging komen omdat op de speakers stond minimaal 25 watt :)

Maar zoals ik het nu hoor gaat dat meevallen. Nog een keer mooi. Ben echt benieuwd naar het geluid voor dat geld. Die denon was een stukje duurder ;)

[ Voor 40% gewijzigd door boombes op 04-02-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

]eep, bedankt voor de tips! :)
Die A-6000 lijkt me wel wat, ik ga me even een stukje inlezen en wat reviews zoeken.

edit:

Oh ja, als ik alleen een oude platenspeler (Thorens) erop wil
aansluiten heb ik zeker ook nog een voorversterker nodig of niet?

[ Voor 38% gewijzigd door Sinner op 04-02-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een draaitafel wilt aansluiten heb je idd nog een phono-preamp nodig. Dat is voor de RIAA compensatie.

Wat misschien wel wat is, is de Yaqin YAQIN MS-11B MM RIAA Pre-Amplifier (chipje) of de iets duurdere YAQIN MS-22B Tube Phono Stage (chipje met buizenbuffer). Dan heb je echt een leuk pre-ampje. De MS12B was ook al erg goed. Of een Pro-ject Phono Box MkII. Zo rond de €95/125.
De Yaqin zijn voor MM (high output elementen dus), de Project kan ook MC aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-02-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Nogmaals bedankt man, ik waardeer het erg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Laatst online: 26-06 14:57

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Opa_vertelt schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 02:19:
Nou wil het geval dat ik vandaag een setje (in superstaat trouwens) KEF Coda III speakers heb gekregen. :)
Hier wil ik nog een leuke platenspeler (Thorens TD160/165) bij kopen en misschien een buizenversterkertje.

Het geval wil natuurlijk dat ik hier niet teveel aan uit wil geven (iets met dubbeltje en eerste rang), dus heb
ik mijn ogen even flink de kost gegeven op ebay etc. Daarbij vielen de buizenversterkers in de prijsklasse
van ca. €200 mij op. Voor een leek als mij lijkt het natuurlijk heel wat, maar is het ook echt wat of moet
ik hier ver van wegblijven om zo mijn geld niet te verspelen? Het komt trouwens in een ruimte van 4x4..
Oh ja, die (TV) -ruimte staat niet al te veel in. Kale muren, vloerbedekking, bankje en een joekel van een TV.

Dit idee dus:
[afbeelding]

http://cgi.ebay.nl/Hybrid...fiers&hash=item3a62c6bfa3
Is dit niet hetzelfde, maar dan voor 1/4 van de prijs? http://cgi.ebay.nl/AD-601...fiers&hash=item27b856700e

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Ja, alleen een B-keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
B GRADE AD-601 THE TRANSFORMER MAKES A VERY QUIET HUMM THAT DOES NOT EFFECT THE PERFORMANCE

THE SLIGHT TRANSFORMER HUMM SOUND CAN ONLY BE HEARD WHEN NO VOLUME IS APPLIED

Daarom is die veel goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die zelfde versterker heb ik ook op Taobao gevonden. In China kost ie €55 en hij heet Nobsound MS10D. Duidelijk geen goede naam voor de Engelse markt (nob is kort voor nobility, van adel, maar ook piemel). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Ik heb nog €44 store credit bij TaoBao Zarmark, ik denk dat ik die "NobSound" (:')) gewoon koop.
Als het niks is gebruik ik hemgewoon voor de iPhone/Hoofdtelefoon ofzo.

Via Zarmark.com (mijn taobao agent) kost het me maar €72 om dat ding hierheen te laten komen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Sinner op 05-02-2011 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, 't kost ook niet veel zo. Goed dat ik t ff meldde dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik ben me aan het oriënteren op enkele speaker oplossingen om geluid weer te geven van zowel mijn iPod als mijn laptop. Ik ben benieuwd of jullie me in de juiste richting kunnen wijzen voor een betaalbare Chinese mini amplifier a la de Scythe Bay AMP 2000 en Lars & Ivan Hybrid Amp. Het liefste zou ik dus een amplifier hebben met daarin direct een iPod dock verwerkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-eu.com/uploads/tx_cfamooflow/SDAR-2000-ViewTop-On-SL_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2007/11/pa-40ti-ipod-docking.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogey_21
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2022
Wat blijft dit toch een fantastische topic. Na jarenlang meegelezen te hebben hierbij toch een een keer wat feedback. Even wat historie, enkele jaren geleden op zoek naar een versterker bij toeval in deze topic beland. Na flink wat inlezen besloten om een een yarland buizen amp te halen. Een flinke verbetering ten opzichte van een oud transistor bakkie en al gauw volgde een mhzs cd speler. Wederom een goede koop en veel plezier van gehad dankzij de goede verhalen hier op het forum. Zoals altijd met hifi sloeg begin dit jaar weer de kriebels toe om weer een upgrade te doen. Mijn KEF cresta 2 speakers waren nu de zwakste schakel in het systeem en waren dus aan vervanging toe. Op zoek naar speakers weer in de topic geland en kwam een stukje tegen over de musiland monitor 02 US. Na onderzoek online blijkt het een kwalitatief goede budget DAC te zijn. Door de prijs was de drempel laag, dus twee weken geleden aangeschaft en nu aangesloten. Wat blijkt nu na 3 dagen spelen......de rek was nog lang niet uit mijn speakers, als herboren brengt hij nu muziek sprankelend en fris en met een flink dosis meer soundstage en ruimte tussen de instrumenten. Wat een klein kastje allemaal niet kan doen door 0'len en 1'tjes een beetje behoorlijk om te zetten. Nooit verwacht dat het zoveel verschil uit te maken, speaker upgrade is dus voorlopig van de baan, komende tijd wordt het gewoon ouderwets genieten. En dat is het mooie van hifi voor mij, stapje bij stapje verbeteringen doorvoeren en elke keer weer een nieuwe ontdekkingsreis maken door mijn muziekcollectie.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt. Lang verhaal kort:
Musiland monitor 02 US is echt een aanrader als je nog je muziek aanstuurt met je onboard geluidskaart. Je systeem is net zo goed als je zwakste schakel, bij mij was het dus de bron. En als laatste, hifi hoeft niet duur te zijn, mits je zorgvuldig je spullen samenstelt (en dus niet zoals een zeker persoon zomaar lukraak wat kopen en als het dan niet bevalt het forum de schuld geven...........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet er uit mijn hoofd 2 te noemen met een Ipod dock:
Afbeeldingslocatie: http://www.hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/integ_amp/AI-QP-Q5/photo_07.jpg
Qinpu Q5
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/shanling-mc30-music-center.jpg
Shanling MC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:43:
Ik weet er uit mijn hoofd 2 te noemen met een Ipod dock:
[afbeelding]
Qinpu Q5
[afbeelding]
Shanling MC30
Die laatste kwam ik ook tegen bij Pacific Audio, maar met een prijskaartje van €829.00 kan ik niet spreken over een betaalbaar product :). Althans zoveel geld heb ik niet voor dit product over :). Ik zit meer te denken aan een maximum van 150 euro.

Die eerste die je noemt ga ik eens even nader bekijken :). Zo te zien niet geschikt voor de iPod Touch en levert slechts 2x2W. Toch bedankt voor je antwoord ;). The search continues.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 05-02-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
of deze:
http://www.mei-xing.com/English/cp/1_84C2.html

of deze:
http://us.shanling.com/en/productdetail.asp?productid=169

of deze:
http://us.shanling.com/en/productdetail.asp?productid=155

of deze:
http://us.shanling.com/en/productdetail.asp?productid=153

zelf heb ik de Shanling MC30 (voor 2 X 3W doet het erg goed) enig nadeel geen full ipod connector maar eenvoudige headphone jack aansluiting

[ Voor 10% gewijzigd door chevy250 op 06-02-2011 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand wat er aan de hand is met 300b buizenversterkers? Ze zijn allemaal maar 8watt maar ze zijn een stuk duurder dan normale buizenversterkers die 30-60watt leveren.

Waarom zijn ze een stuk duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Wellicht omdat een 300b glasbak zowaar het mooiste is wat je kunt hebben in buizensound...
Staar je nu nog steeds naar hoeveelheid watt?..300b 8watt blaast je thermopane raampjes eruit, no-problemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja tuurlijk. Ik wil er namelijk wel een beetje volume uitkrijgen zonder dat hij gelijk gaat clippen. En wellicht wil ik de speakers en versterker later ook in een grotere kamer gebruiken. Dus ik wil wel wat voor de toekomst ook hebben.

Daarnaast kijk ook naar de prijs. Ik vroeg mij dus alleen af of die hogere prijs het ook waard is en waarom? Maar ze klinken dus beter dan de standaard buizenversterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chevy250 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 00:37:
of deze:
http://www.mei-xing.com/English/cp/1_84C2.html

of deze:
http://us.shanling.com/en/productdetail.asp?productid=169

of deze:
http://us.shanling.com/en/productdetail.asp?productid=155

of deze:
http://us.shanling.com/en/productdetail.asp?productid=153

zelf heb ik de Shanling MC30 (voor 2 X 3W doet het erg goed) enig nadeel geen full ipod connector maar eenvoudige headphone jack aansluiting
Jammer dat die eerste boven mijn budget ligt (deze heb ik gezien voor 350 euro ongeveer) en jammer dat de iPod dock er zo plomp verloren bovenop is gezet. Verder ziet die er wel erg netjes uit. De US site van Shanling laadt momenteel niet goed, maar heb er wel een paar gevonden via hun andere site en die zitten ook ver boven mijn budget. Ik denk sowieso dat je voor dit budget eerder uitkomt bij een gewone versterker dan een eentje met buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb op mijn Classic 16.6 zo'n ipod dock van de mediamarkt/saturn, dat werkt prima en klinkt ook nog eens goed.

Overigens was ik dit topic een beetje uit het oog verloren, en ik heb mijn Classic 16.6 & Mhz CD33 nu al een paar jaar in huis, en geniet er nog steeds van! (Anouk knalt op dit moment door de speaker! :P)

Heb nog altijd het idee om de CD33 te laten modden, omdat in eerdere versies van dit topic werdt geroepen dat dat een behoorlijk verschil kan opleveren... magoed is er nog altijd bij gebleven omdat ik het zlef niet kan. :N

[ Voor 65% gewijzigd door Chaoss op 06-02-2011 16:38 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

silitek schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:38:
Staar je nu nog steeds naar hoeveelheid watt?..300b 8watt blaast je thermopane raampjes eruit, no-problemo.
Dit verbaast mij nogal.

Ik denk dat het tijd is voor mij om me een beetje in te lezen
in de manier waarop een buizenversterker werkt ofzo.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij twee Watt continu en een beetje rendement doen de buren 's nachts geen oog dicht, hoor. En bij een buizenbak is het clipgedrag veel netter dan bij een torrenbak, die meteen alles recht afknippen. Daardoor heb je bij buizen voornamelijk 3e harmonische vervorming en minder 2e harmonische, en dat klinkt een stuk muzikaler. Neem dat bij elkaar en je krijgt uit een buizenversterker gemakkelijk 5x meer 'vermogen' dan uit een transistorenversterker. Dus 12W buis 'klinkt' als 60W tor.

En als de muziek niet teveel gecomprimeerd is (dynamiek is wat anders dan luid, dus wel Wagner's Ring maar geen Muse's supermassive black hole) dan speelt 99.99% zich af op meer (of minder zo je wilt) dan -20dB van je maximale bereik. 10dB is een factor 10 in vermogen, dus tel maar uit.

Dan voor hardleerse Wilco: Er zit verschil tussen de ene buis en de andere, en de 300B is een vrij goede buis. Verder zit er verschil tussen SET (Single Ended Triode) en Push-Pull. Dat laatste geeft meer vermogen, maar doordat er geduwd en getrokken wordt ook wat intermodulatie-vervorming. En dat is wel zo'n beetje de laatste vervorming die je wilt hebben. Maar omdat het allemaal klasse-A gebeurt valt het nogal mee. Geoefende oren horen het verschil. En als je eenmaal weet waar je op moet letten is het allemaal heel simpel.

En dan tenslotte, in deze multi-topic reply: Ik heb onlangs een Shanling MC3 en STP-10 gezien en gehoord, die hebben beiden een IPod interface. Zeker niet slecht, maar ik zou ze niet willen ruilen met mijn Yaqin MS 2A3. Ik vind Shanling over het algemeen wat te duur. Maar daar staat tegenover dat je bij die MC3 niet alleen een IPod interface, maar ook een CD speler voor je geld krijgt. Overigens heb ik wel een oogje op de UFO die Shanling CD-T300 heet... Gelukkig (!) staat mijn budget het niet toe dat het meer dan een oogje wordt!

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 302094 op 06-02-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360127

En fm/am tuner.

Zit er toevallig ook een pre-out op? Dan kan ik deze koppelen aan mijn buizen eindbak van wel 2 x 13 watt! :)

Oh ja, dat kan echt hard! Zelfs met mijn monitoren van 87dB/W/mtr. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ik heb nu mijn SMPS binnen, en met het potmetertje die erop zat heb ik hem nu op 14v draaien, hoef hem dus niet te modden.

Nog steeds val ik bijna steil achterover van het detail van deze versterker. Vooral het hoog is ongelofelijk gedetailleerd met alle kleine belletjes en rinkeltjes die gewoon kloppen. (Probeer Time van Pink Floyd maar eens ;) ) Ook is het geluidsbeeld erg 3-dimensionaal, niet alleen in de breedte, maar ook in de hoogte.

Geweldig.

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 06-02-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Anoniem: 360127 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:42:
En fm/am tuner.

Zit er toevallig ook een pre-out op? Dan kan ik deze koppelen aan mijn buizen eindbak van wel 2 x 13 watt! :)

Oh ja, dat kan echt hard! Zelfs met mijn monitoren van 87dB/W/mtr. ;)
ik neem aan dat je de MC30 bedoelt , ja die heeft een pre out tenzij je er nog een van de eerste serie vindt die hadden geen preout.

PS ik wil de mijne modden zodat die een echte ipod connector krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:13:
Ik heb nu mijn SMPS binnen
[...]
Geweldig.
Vooral geweldig omdat alles wat als fout wordt beschouwd in de wereld van hifi audio volledig aan dit kastje voorbij gaat. Als je een willekeurige andere versterker van een smps zou voorzien word je standrechtelijk geexecuteerd! Neem een klasse-T bakje, en het maakt allemaal niet meer uit.

Mace, ik zou wel eens willen weten hoe 'Still Life (Talking)' van Pat Metheny er bij jou doorheen komt. Ik heb daarbij namelijk mijn bedenkingen, ben bijna alle detail in de (erg aggressief opgenomen) timbalen kwijt, maar dat kan aan mij (en mijn installatie) liggen. Als dat bij jou ook nog goed gaat heeft hij de test glansrijk doorstaan!

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 302094 op 06-02-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
mace schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:13:
Ik heb nu mijn SMPS binnen, en met het potmetertje die erop zat heb ik hem nu op 14v draaien, hoef hem dus niet te modden.

Nog steeds val ik bijna steil achterover van het detail van deze versterker. Vooral het hoog is ongelofelijk gedetailleerd met alle kleine belletjes en rinkeltjes die gewoon kloppen. (Probeer Time van Pink Floyd maar eens ;) ) Ook is het geluidsbeeld erg 3-dimensionaal, niet alleen in de breedte, maar ook in de hoogte.

Geweldig.
ik wil ook O-) ( einde van de week bestellen :9 iets met salaris, geld, student, prioriteiten )

hoelang zit er ook weer levertijd op, en hoe is het laag mace?

[ Voor 4% gewijzigd door Reloader op 06-02-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet het vermogen van een buizenversterker ook niet overdrijven hoor, 5x vind ik wat ruim door de bocht. En laten we nou niet net doen of buizenversterkers daarin iets bijzonders doen, het punt is dat de meeste transistorversterkers juist iets heel fout doen (of beter; de ingenieurs die ze ontwerpen). De meeste zandbakken gaan gigantisch door hun enkels als ze echt vermogen moeten leveren. Buizenbakken leveren echte Watts, zandbakken leveren fantasie-Watts als de impedantie daalt. Om bij 4 Ohm hetzelfde vermogen af te staan als 100W bij 8Ohm moet hij 200W kunnen leveren. Maar een amp met fantastische specificties van 100W zou onder de 4 Ohm maar zo kunnen inzakken tot 80W in plaats van 200W. Dan ben je in de bas dus maar zo 4dB kwijt en klinkt het slap. Slapper dan een echte 40W. Een bijkoend nadeel is dat een zandbak vaak verder open moet voordat het lekker begint te klinken, een buizenbak klinkt ook al lekker als ie zacht staat. Je hebt dus niet de neiging van 'harder, harder!'. Maar het houd wel een keer op met 8W.
Anoniem: 302094 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:59:
Vooral geweldig omdat alles wat als fout wordt beschouwd in de wereld van hifi audio volledig aan dit kastje voorbij gaat. Als je een willekeurige andere versterker van een smps zou voorzien word je standrechtelijk geexecuteerd! Neem een klasse-T bakje, en het maakt allemaal niet meer uit.
Tja, het blijft toch een beetje apart. Maar zo is het wel.
Vandaar dat die grijns niet weg te poetsen is. :Y

Ik was nog aan het kijken of er nog modificaties mogelijk zijn, andere ingangscaps of zo. Die 2.2µF zijn niet echt het beste wat er is. Maar wat dan wel wat er in past. Ja, 2x WIMA MKP10 (ook niet echt goedkoop), maar ik denk niet dat die heel veel beter dan Vishay MKT's zijn, of wel?
Of mss bruggen met een 0.33µF PiO?
Military K73-16V PETP Capacitor 2.2uF? Is dat wat?
Of Audiophiler MKP 2.2uF 400V DC audio grade capacitor
Iemand suggesties?

Edit:
al zoekend kwam ik een leuk stukje tegen over het effect van diverse caps op het geluid. Verhelderend (voor het gedeelte dat ik snap in vogelvlucht).
Part 1 and Part 2 of the article for your convenience

and a quote to wet your appetite...
Quote:Dielectric absorption becomes a critical factor in circuits which are highly dependent upon speed of response. As the a.c. signal goes to zero (as in a short circuit) the trapped or bound electrons within the dielectric do not follow as fast. These electrons take a finite time to move from the dielectric to the electrode. As capacitors are typically used in audio circuitry, we could translate these defects into loss of accuracy in reproducing the fine inner detail of music, as well as the music's dynamic structure.
It is quite illuminating to consider what effect a phenomenon such as DA will have on an a.c. signal consisting largely of transients (such as audio) might have. For example, when an a.c. voltage is applied, there is a tendency for the dielectric absorption phenomenon to oppose this change in polarity.
When music is the a.c. signal, the sonic degradation is one of compression or a restriction of the dynamic range. Also, a loss of detail results, and the sharpness is noticeably dulled. With dielectric types which have high DA, there is a definite "grundge" or hashy distortion added to the signal.
It is quite important to describe the sonic thumbprint that DA contributes to subjective audio. The effects of DF and DA can be perceived differently. DF is primarily a contributor to phase and amplitude modulation DA reduces or compresses dynamic range. This it does by not returning the energy applied all at once. With signal applied to a capacitor with DA present, the amplitude is reduced by the percent DA. When this energy does get returned (later), it is unrelated to the music and sounds like noise or "garbage" being added; the noise floor is also raised. High-frequency and/or transient signals are audibly compressed the most. Signals that look like tail pulses (a lot of transient music information is of this nature) are blunted or blurred in their sound. "Dulling," 8'loss of dynamics," "added garbage or hash," and "an inability to hear further into the music" have been subjective terms used to describe the DA effect in capacitors.
Oh, die Audiophilers zijn niet bepaald geweldig als ik dit mag geloven:
Now, about the OP's post on this particular capacitor.

This is the stock capacitor as supplied with the Arjen Tripath TA2020 amps, and a few of his other products.

It's not a 'bad' sounding cap, compared to some that are found in low cost audio. I burned in the new amps for about a month continuously. The amp settles in after about 60 hours, these caps apparently included, and if there is any improvement after that, it's slow and subtle. After 7 days the sound was consistent; I cannot say I heard any improvement in the following weeks.

I replaced these on my TA-2020 MkIII with the least expensive Mundorfs(1) in the same value. I'm burning these in now.

I don't know where the "knee" in the "capacitor burn-in curve" is with the Mundorfs, but almost as soon as they were installed (eg the first half hour) there was a noticeable improvement in detail and smoothness over the Audiophilers, even in the burned-in state.

After about 10 hours (now) there is really no area where I would prefer the Audiophilers; the Mundorfs are an improvement across the board. Most notable (you could hear it almost immediately) was an improvement in inner detail and a significant reduction in sibilance on female vocals.

(1)Mundorf M-Cap(R) MKP Series 2.2uF 250V
offtopic:
voor het eerst van m'n leven nu zelf eens een boete uitgeschreven. Niet dat ik het leuk vond maar ik was het grondig zat na 2 mnd betalingsachterstand.

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 07-02-2011 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Anoniem: 302094 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:59:
SMPS is in principe niks mis mee, mits goed geimplementeerd.
Mace, ik zou wel eens willen weten hoe 'Still Life (Talking)' van Pat Metheny er bij jou doorheen komt. Ik heb daarbij namelijk mijn bedenkingen, ben bijna alle detail in de (erg aggressief opgenomen) timbalen kwijt, maar dat kan aan mij (en mijn installatie) liggen. Als dat bij jou ook nog goed gaat heeft hij de test glansrijk doorstaan!
Ik zit nu in de UK voor het werk, maar ik zal er eens naar luisteren! (ff een flacje opzoeken nog :P )
Reloader schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:54:
ik wil ook O-) ( einde van de week bestellen :9 iets met salaris, geld, student, prioriteiten )

hoelang zit er ook weer levertijd op, en hoe is het laag mace?
Die van mij was met een week binnen, dat is ongekend snel voor China. Ik heb hem op ebay gekocht maar dan krijg je er meestal geen voeding bij. Ik raad je dus aan om bij DinoDirect te bestellen. :)

Het laag is goed aanwezig maar niet boemerig, gewoon gecontroleerd en strak, dikke prima dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reageert de t-amp ongeveer hetzelfde als een buizenversterker? Ik begrijp namelijk gewoon niet dat men bij transistor versterkers al klagen dat 200watt niet genoeg is en ook misschien niet eens reeel. Bij buizenversterker is dat minder een probleem omdat het om de werkelijke wattage gaat en ook soft-clipping optreedt als hij tot het uiterste gedreven wordt zodat het lijkt alsof hij meer vermogen heeft. Maar bij een t-amp is iedereen lovend terwijl hij maar 13 watt per kanaal levert. Tenzij hij dezelfde karakteristieken als een buizenversterker heeft.

Ik heb namelijk ook een t-amp besteld en ik zou graag willen weten waar ik sta. Ik sta namelijk nog steeds op het punt om een buizenversterker aan te schaffen. Ik trek het wachten bijna niet meer en als ik dan uiteindelijk de t-amp heb (waarschijnlijk over 2 weken) en hij bevalt niet dan moet ik weer 2-3 weken op een nieuwe versterker wachten. Die t-amp is toch maar 25 euro of zoiets dus een buizenversterker kan er zeker nog extra bij besteld worden. Dat zit nog binnen mijn financiele mogelijkheden. Maar als het gewoon niet nodig is geef ik natuurlijk liever die 600-700 euro aan wat anders uit. Zo graag daarom duidelijkheid willen hebben omdat ik 1) het wachten niet trek en 2) ook niet geld zomaar wil verspillen.

Wat kan ik van een t-amp verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Heel kort door de bocht; dat MITS je een goede keuze hebt gemaakt je er veel plezier voor een klein bedrag hebt. Je hebt er echter wel hoog-rendement luidsprekers voor nodig, het liefst ook nog met een mooi impedantieverloop.
Als ik mijn B&W 685 erop zet, zullen de meeste T-ampjes het niet trekken op hoger volume. Met slechts 86db rendement en een impedantieverloop waar je U tegen zegt lukt dat gewoon niet.
De mensen die tevreden waren wisten waar ze naar op zoek waren en wisten grotendeels wat zij konden verwachten qua vermogen en/of sound. Bovendien kan je met de prijzen van die T-ampjes nog eens een gokje wagen, wat met een kwalitatieve buizenbak wat lastiger wordt (financieel gezien).

Maar Wilco, probeer de rust te behouden en goed te lezen en durf ook aan te nemen wat anderen zeggen.
Bestel (de volgende keer) niet lukraak de 1e beste T-amp, maar kijk naar de aanraders in dit topic (staan er meer dan genoeg).
Ga eens ergens luisteren wat je van de buizensound vind en hoe deze versterkers op JOU speakers klinken. Een beetje audio-zaak laat je dit wel proberen. Dan kan je altijd nog de specs van die versterker naast een Chinees exemplaar leggen ter vergelijking. Lees sowieso even de startpost door en lees je in omtrent het verschil in buizen, Push Pull, SE-Triode, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Die t-amp is toch maar 25 euro of zoiets,
Ik denk niet al te veel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
vinz98 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:06:
[...]

Ik denk niet al te veel....
heb je het topic al doorgelezen? 8)7
Anoniem: 210077 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:00:
Reageert de t-amp ongeveer hetzelfde als een buizenversterker? Ik begrijp namelijk gewoon niet dat men bij transistor versterkers al klagen dat 200watt niet genoeg is en ook misschien niet eens reeel. Bij buizenversterker is dat minder een probleem omdat het om de werkelijke wattage gaat en ook soft-clipping optreedt als hij tot het uiterste gedreven wordt zodat het lijkt alsof hij meer vermogen heeft. Maar bij een t-amp is iedereen lovend terwijl hij maar 13 watt per kanaal levert. Tenzij hij dezelfde karakteristieken als een buizenversterker heeft.

Ik heb namelijk ook een t-amp besteld en ik zou graag willen weten waar ik sta. Ik sta namelijk nog steeds op het punt om een buizenversterker aan te schaffen. Ik trek het wachten bijna niet meer en als ik dan uiteindelijk de t-amp heb (waarschijnlijk over 2 weken) en hij bevalt niet dan moet ik weer 2-3 weken op een nieuwe versterker wachten. Die t-amp is toch maar 25 euro of zoiets dus een buizenversterker kan er zeker nog extra bij besteld worden. Dat zit nog binnen mijn financiele mogelijkheden. Maar als het gewoon niet nodig is geef ik natuurlijk liever die 600-700 euro aan wat anders uit. Zo graag daarom duidelijkheid willen hebben omdat ik 1) het wachten niet trek en 2) ook niet geld zomaar wil verspillen.

Mijn tip voor jou: ontspan ff je blaast er zo een hoop geld doorheen, wacht eens even af wat je T-amp doet (welke heb je besteld? en waar?)

dat ding gaat misschien wel harstikke tof spelen, een buizenamp kan dan later nog?

in de TS staat veel info over welke buis welke sound levert (de auto metaforen)

[ Voor 82% gewijzigd door Reloader op 07-02-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102028

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik ben al geruime tijd op zoek naar een audio-set waar ik minimaal 10-15 plezier van wil hebben.

Van goedkoop naar duur, van bekende naar onbekende merken, ik zie door de bomen het bos niet meer. Totdat ik op de website van een Amerikaanse fabrikant belandde: Emotiva.

Heeft iemand hier ervaring met dit merk? Het gaat mij dan vooral om de betrouwbaarheid. Met hun aantrekkelijke prijzen en de huidige dollarkoers, heb ik met een CD-speler, voor- en eindversterker op papier een geweldig systeem voor nog geen negenhonderd ballen. Dat is niet eens de helft van wat ik voor componenten had begroot :{.

Meestal is zo'n deal te mooi om waar te zijn, dus mijn vraag blijft: is Emotiva het proberen waard of is het beter dit merk links te laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn M21's al een paar maanden aan de Warfedale Xarus in de studio hangen, en ze maken een takkeherrie als het moet! Ik gebruik ze overigens 'push pull mono', gewoon aan de symetrische XLR van het mengpaneel. Als de knop open gaat holt iedereen de studio uit. Maar toegegeven, dan klinkt het ook niet meer. Tot pakkembeet driekwart open is het prima, daarna krijgt hij het moeilijk. De geluidsdruk ligt dan rond 110dB, in een studiootje van 34 kuub, en ik weet ook wel dat bij die geluidsdruk mijn oren het laten afweten (en die van jullie ook, wed ik!). Wellicht is dat nog een wijze les voor veel mensen die alsmaar denken dat het harder moet: denk nou echt niet dat je de kwaliteit van een installatie nog kan beoordelen boven de 106dB! Tussen de 80 en 96 dB hoor je het beste. Boven de 100dB verdwijnen de eerste details, en boven de 120dB kan je zelfs geen verschil meer horen tussen een sinus op 1400Hz en een op 2800Hz (probeer het maar, evt. blijvende gehoorschade is voor eigen risico!)

Ik gebruik deze setup naast mijn Genelec monitors, omdat je nu eenmaal verschillende uitersten moet kunnen vergelijken.De Genelecs zijn heel wat gedetailleerder, maar ook veel agressiever, maar die bonkende Warfedales hebben dan ook al heel wat klappen gekregen... Om af te mixen voldoen beide setjes prima - binnen hun genre!

Het prijsverschil tussen een Genelec 8040 en een Tarus met een TA2021 amp is trouwens bijna nul. Ik maak me sterk dat er in die Genelec ook een TA versterkertje zit, of iets wat daar sterk op lijkt. Als je mij vraagt "Actieve monitors kopen of klassieke speakers met een Muse" dan kies ik voor het eerste, puur uit gemakzucht. Maar als je die speakers al hebt staan en alleen een versterker nodig hebt om je oude monitors aktief te maken (dat was mijn insteek in dit hele verhaal) dan zijn het fantastische doosjes. Ik ben maar wat blij dat ik mijn oude luxman versterker kon dumpen (had ik immers weer plaats voor 4 effectkasten in het rack!)

Ik heb ook nog ergens wat lompe Tannoys staan, zal ik volgende week eens aansluiten.

Overigens heb ik mijn TA2021 gewoon op ebay besteld, in Frankrijk wel te verstaan, bij diezelfde boys die hier (ik woon in het zuid-Fransche) Yaqin importeren, en kreeg er de voeding bij, totaal 126 euro, dus wel wat duurder dan wat 'men' er voor betaalt. Moet je maar niet op de feiten vooruit willen lopen!

Oh nee, wacht even, ik heb er natuurlijk 2 voor dat geld! Dan valt het nog mee.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 302094 op 07-02-2011 23:58 . Reden: Wel de goede nummertjes gebruiken! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
De M21 is toch op basis van de TA2021? of begrijp ik jou verhaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reloader schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:09:
De M21 is toch op basis van de TA2021? of begrijp ik jou verhaal verkeerd?
Ja, nee, ik zit uit mijn nek te lullen. Ik heb jaren geleden een ander project gedaan met TA2024s en zit nu de nummers door elkaar te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 302094 op 07-02-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ah, gelukkig had je zelf al gevonden dat TA2042 ook niet juist is. :P

Ik zat net eens de datasheets van de TA2020 en de TA2021 te vergelijken, maar daar staan nogal wat wazigheden in. Het enige wat ik zo snel even kan vinden is dat de channel seperation bij de 2021 beter is (89dB tov 99dB). Vervolgens staat er een grafiekje van metingen en deze blijken van beide gelijk. Daarin wordt de opgegeven waarde op dat punt niet eens gehaald (83dB). Alle grafiekjes zelf lijken identiek te zijn muv de Frequency Response, waarbij de curve gelijk is alleen de legenda iets anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102028 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:01:
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik ben al geruime tijd op zoek naar een audio-set waar ik minimaal 10-15 plezier van wil hebben.

Van goedkoop naar duur, van bekende naar onbekende merken, ik zie door de bomen het bos niet meer. Totdat ik op de website van een Amerikaanse fabrikant belandde: Emotiva.

Heeft iemand hier ervaring met dit merk? Het gaat mij dan vooral om de betrouwbaarheid. Met hun aantrekkelijke prijzen en de huidige dollarkoers, heb ik met een CD-speler, voor- en eindversterker op papier een geweldig systeem voor nog geen negenhonderd ballen. Dat is niet eens de helft van wat ik voor componenten had begroot :{.

Meestal is zo'n deal te mooi om waar te zijn, dus mijn vraag blijft: is Emotiva het proberen waard of is het beter dit merk links te laten liggen?
Ja, ja en ja (of nee).
Lekker kort en duidelijk he? ;)

Je zit hier hartstikke goed, maar ik denk dat je wat preciezer moet beschrijven wat je wilt. Ik heb nml een beetje het idee dat je misschien ook wel iets wilt met surround? Puur voor stereo luisteren zou ik de Emotiva eindversterker niet als eerste optie aanbevelen. De UPA-7 kan ik daarentegen wel inkomen.
Iemand hier heeft de UMC-1 en is er zeer tevreden mee. Moet je maar even zoeken.

Hoe Emotiva is met betrouwbaarheid is de vraag, en zal dat ook wel even blijven, maar ik neem eigenlijk wel aan dat dat ok is. Verwacht alleen niet dat een cd-speler 15 jaar meegaat. In mijn ervaring gaan ze niet zo lang mee.
Vergis je trouwens ook niet in de verzendkosten. Het zijn zware componenten en je gaat dus honderden €€ betalen aan airfreight. En dan nog de 4% invoerkosten en dan nog eens de BTW. Ik schat de kans dat het zo door de douane zeilt nml nogal laag in.

Wat is het nut van een aparte voorversterker? Ga je je ook een draaitafel gebruiken dat je de USP-1 uitkiest? Wat is het voordeel behalve de MM/MC en het bijpassende front? Heb je al die ingangen nodig? Nee toch?
Ik zie ook veel meer elektronica in de binnenkant dan gezond is om muzikaal geluid over te houden (uitgaande van mijn 'filosofie'/waarheid dat elk componentje, chipje, printbaan/kabeltje, overgangsweerstand iets verlies geeft in muzikale informatie en dat je verloren informatie voorgoed kwijt bent).

Als je door de bomen het bos niet ziet moet je misschien eens naar een echte audiowinkel gaan. Dan kun je gewoon eens luisteren hoe het kan klinken. Als het goed is kom je dan niet bij een Japans setje (Denon, Kenwood etc) of een kloon daarvan uit.

Stel dat je alleen stereo wilt dan zou ik gewoon een geïntegreerde versterker nemen met een cd-speler/andere bron. Een muziekserver met NAS in de meterkast is ook wel vet trouwens. 8)

Stel, je zou ook surround willen bij de tv met de mogelijkheid voor ouderwets stereo, kies speakers die niet lastig aan te sturen zijn, neem de UMC-1 met 3 van die Muse T-ampjes en een buizenversterker voor stereo (7.1=8 kanalen), een goede cd-speler/BD-speler, aansluiting voor muziek en film vanaf een pc-tje (Musiland met goede dac) en een mooie draaitafel, dan zou je wel een aardig ideaal systeem hebben voor zowel audio als video.
Of zit ik nu te beschrijven waar ik zelf naar toe zit te werken? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 08-02-2011 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ff misschien een stomme vraag, maar hoe sluit je dat aan met 3 t-ampjes? (bijvoorbeeld vanaf je ps3 of van je pc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens een ta2020 smsl t-amp besteld. Ik had deze genomen omdat er al dik 100+ van verkocht waren. Maar als ik van de muse m21 had afgeweten had ik die genomen. Maar goed ik denk niet dat er veel verschil in zit.

Maar zit ik wel goed? Ik had hem al eeuwen geleden al besteld maar het is nog steeds geen 10 februari. Ik begin zo langzamerhand het chinees nieuwjaar nu wel echt achterlijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
haha, TA2020 of TA2021?

]eep vertelde dat de SMSL ook een goede keuze was, zit er wel een 14 volt voeding bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:57
Reloader schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:42:
ff misschien een stomme vraag, maar hoe sluit je dat aan met 3 t-ampjes? (bijvoorbeeld vanaf je ps3 of van je pc?)
Daar is, als ik het goed begrijp, dan je USP-1 voor.

De T-ampjes zijn dan puur als eindversterkers aangesloten op je "Receiver".

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
KillaZ schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:00:
[...]

Daar is, als ik het goed begrijp, dan je USP-1 voor.

De T-ampjes zijn dan puur als eindversterkers aangesloten op je "Receiver".
dat is een stereovoorversterker?

je zult toch het signaal voor de achterspeakers naar een M21 moeten krijgen , de voorspeakers naar een andere M21 en de centerspeaker naar een M21?

ergens moet dat signaal dan "gescheiden" worden zodat het op je tulpjes terecht komt die weer in de m21 passen

[ Voor 11% gewijzigd door Reloader op 08-02-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Is er hier trouwens nog iemand met een 14V/?A voeding voor de Tripaths in de buurt van NH, Kennermerland? Ik ben namelijk wel even benieuwd naar het verschil met mijn 12V/3A voeding. Anders bestel ik even een 14V/5A, of knoop ik mijn labvoeding eraan.

[ Voor 85% gewijzigd door Oyster op 08-02-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reloader schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:59:
haha, TA2020 of TA2021?

]eep vertelde dat de SMSL ook een goede keuze was, zit er wel een 14 volt voeding bij?
In de advertentie op ebay stond dat er een ta2020 chip in zit. Die voeding is niet zo een probleem ik heb hier echt 1000en adapters liggen.

Nu nog een leuke buizenversterker vinden.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.