HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 144.385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Anoniem: 341939 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:18:
Hallo iedereen,

Ik ben met een vriend aan het kijken voor een hybride geintergreerde versterker.
Zijn keuze is de Sheng Ya A10CS, mijn persoonlijke keus is de Bada Purer 3.3.
Als je de specificaties leest dan is de Bada met mooiere/betere componenten in elkaar gezet en heeft een groter frequentiebereik.
Maarrr dat zegt niets over hoe het klinkt.
Heeft iemand ervaring met beide versterkers?
:?
Ik heb eigenlijk ook lang een A10CS overwogen (ik heb de bijpassende CD-speler ook)
Na lang overwegen om er 1 uit China te halen, is het toch afgeketst omdat ik in Nederland een leuke 2dehands Dussun V6i. In Nederland gaan deze vaak weg voor 450,- tot 550,-. Misschien ook een optie om naar te kijken?

Ik ben in ieder geval positief verrast door deze Dussun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49130

Anoniem: 344197 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:36:
Of voor het ontbrommen, want ik zie aan de bovenkant geen meetpunten.
Geen meetpunten aan de bovenkant, wel twee schroefpotjes. Dat zijn de 2 potjes die je kan zien op de PCB.
Anoniem: 13443 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:56:
Mooi ding maar wel erg goedkoop uitgevoerd.

zie je die bruine dropjes van de 1e naar de 2e print? Dat zijn de koppelcondensatoren (van goedkope kwaliteit).
Voltage meten (als je hem aanzet vanwege piekspanning) en vervangen door goede MKP's of PIO's die het voltage aankunnen.
Die potten zijn vlgs mij weerstanden, (100ohm 5%)
Yep, de koppelcondensatoren moeten vervangen worden. Gezien het zeer beperkte aantal onderdelen op het pcb ben ik aan het overwegen om alle onderdelen te vervangen door onderdelen met betere toleranties of het gehele PCB weg te doen en point to point het circuit op te bouwen.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 49130 op 17-03-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341939

Ghanzzzzz schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:29:
[...]

Ik heb eigenlijk ook lang een A10CS overwogen (ik heb de bijpassende CD-speler ook)
Na lang overwegen om er 1 uit China te halen, is het toch afgeketst omdat ik in Nederland een leuke 2dehands Dussun V6i. In Nederland gaan deze vaak weg voor 450,- tot 550,-. Misschien ook een optie om naar te kijken?

Ik ben in ieder geval positief verrast door deze Dussun!
Thanks, dat is ook overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Anoniem: 49130 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 00:27:
Hij wordt geadverteerd als zijnde een sv-2a3, welke zou moeten duiden op een SUN audio versterker. Een kloontje dus.
De buitenkant wel, maar de binnenkant niet: PCB ipv hardwired. Het lijkt me sterk dat het Tamura trafo's zijn. Waarschijnlijk niet want de Tamuras hebben 8 en 16 Ohm taps, deze 4 en 8 Ohm (wel zo praktisch trouwens)
Het apparaat zat zeer goed verpakt. Meteen na het uitpakken heb ik het apparaat geopend. Bij vorige versterkers ontbrak aarding nog wel eens. Fotos zeggen meer dan woorden, hier een aantal fotos met de onderkant en trafokappen verwijderd.
Misschien volgende keer het apparaat even op zijn kop leggen en recht van boven fotograferen, een beetje afstand nemen en inzoomen (voorkomt perspectief vervorming).
Heb ook nog een Sweet Peach FU50 SET amp, zal de 2a3 versterker later met deze versterker vergelijken in een review. :)
De FU50 lijkt me erg interessant! Kun je hier ook een foto van de binnenkant laten zien?

En hoe werkt de usb? Kun je er een pc op aansluiten en gebruiken om bv FLAC mee af te spelen, of is het alleen voor mp3/wma?

Hoe goed is de MM (RIAA) ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://mzhang.ipsodox.com/feel/337/sweetpeach2.jpg

Zo ziet de binnenkant er uit, zal morgen zelf highres photos schieten, maar binnenkant is 100% indentiek. Die usb ingang is gewoon een USB geluidskaart, M'n linux bak ziet hem dan ook gewoon als usb soundcard. Flac / mp3 / wav het maakt allemaal niet uit. Geen idee hoe de kwaliteit van de Phono is, ik bezit geen platenspeler. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik volg dit topic al zo'n 2,5 jaar met veel belangstelling maar nooit de behoefte gevoeld om te reageren. Dankzij dit topic heb ik een paar jaar geleden mijn 1e buizenversterker gekocht, de Yarland FV34CIII. Hier heb ik 2 Mordaunt Short Avant 904i vloerstaanders op aangesloten en dit gaat prima.

Nu heb ik sinds een aantal weken een nieuw fenoneen voor mij. Ik heb last van geknetter over de speakers. Vergelijkbaar met een stoffige lp zeg maar. Dit geknetter is in een tijdsbestek van 10 minuten gemiddeld 2 a 3 keer hoorbaar en de ene keer is het hard en de andere keer zacht. Ik heb de kabels al een keer los en vast gedraaid omdat corrosie natuurlijk goed mogelijk is maar dit loste het niet op. Hebben jullie enig idee waar ik de oorzaak kan zoeken? Zijn de buizen op na 2 jaar? Ik luister hooguit gemiddeld een uur per dag, heb vaker een koptelefoon op.

[ Voor 0% gewijzigd door Sailorman op 23-03-2010 19:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sailorman schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:44:
Ik volg dit topic al zo'n 2,5 jaar met veel belangstelling maar nooit de behoefte gevoeld om te reageren. Dankzij dit topic heb ik een paar jaar geleden mijn 1e buizenversterker gekocht, de Yarland FV34CIII. Hier heb ik 2 Mordaunt Short Avant 904i vloerstaanders op aangesloten en dit gaat prima.

Nu heb ik sinds een aantal weken een nieuw fenoneen voor mij. Ik heb last van geknetter over de speakers. Vergelijkbaar met een stoffige lp zeg maar. Dit geknetter is in een tijdsbestek van 10 minuten gemiddeld 2 a 3 keer hoorbaar en de ene keer is het hard en de andere keer zacht. Ik heb de kabels al een keer los en vast gedraaid omdat corrosie natuurlijk goed mogelijk is maar dit loste het niet op. Hebben jullie enig idee waar ik de oorzaak kan zoeken? Zijn de buizen op na 2 jaar? Ik luister hooguit gemiddeld een uur per dag, heb vaker een koptelefoon op.
Buisvoetjes / buizen nazien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarschijnlijk oxidatie op de pinnen van de buisjes. Even de buisjes wiebelen helpt even (je krabt dan de oxidatie een beetje er af). Beter is gewoon even met poetsmiddel. Of buisjes met gouden pinnetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XldMpJzUWgWNWkyaPaRLPqAA/thumb.jpg

Clickable voor groter formaat. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 49130 op 24-03-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07-2024
Soms kunnen dingen zo simpel zijn.... buisjes eruit gehaald, stof uit de houdertjes geblazen en de buisvoetjes schoongemaakt met een droge doek... problem solved :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Na bijna 2 jaar uiteindelijk een DAC, deze keer geen chinese, maar een Beresford (simpelweg omdat het de goedkoopste is). Voor 130 euro had ik hem in huis. En het klinkt goed met mijn yarland versterker en Aurum cantus boxen (bookshelves). Zonder de DAC had ik het soms het idee alsof ik achter een houten muur luisterde. Nu zijn met name het midden en hoog beter gedefinieerd en helderder. Op dit moment gebruik ik mijn playstation 3 via optische out voor de muziek. Maakt het trouwens nog uit via welke bron (computer, PS3, Airport Express etc) het optische signaal komt? Het is toch allemaal digitaal totdat het bij de DAC komt, niet? Het hangt toch meer van de kwaliteit van het muzieknummer nu af? mp3, aac , flac, apple losless, bitrate etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, niet helemaal. Er komt nog wat bij zoals samplingfrequentie (44 of 48kHz) en dingen zoals jitter, asymmetrische aansturing enzo. Maaar daar ga ik me niet aan branden omdat ik daar niet genoeg van weet.

Voor extra informatie moet je anders ook nog even hier op zba kijken voor wat informatie over Musiland apparaatjes. Dat gaat met name over via USB>extern. Ik zou zeggen; als je al optisch hebt zit je goed, maar daarvoor weet ik er net niet genoeg van.

Op Hifi.nl staat ook een heel recent artikeltje van Henk en Marja over pc-audio, Foobar en high-end.

Oh, en dit filmpje [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IP2FrxXddA8&NR=1] moet je even kijken (staat ook op dat ZBA-topic maar dan 1 pagina verder).

Die Beresford TC7510 schijnt best goed te zijn.
offtopic:
Alleen jammer dat die Stanley Beresford zelf zo'n eikel schijnt te zijn; zijn eigen spullen aanprijzen op head-fi als iemand anders en constant ruzie maken (firma List & Bedrog). bron

Oh, hoe kwam ik daar nou op? Ik zat te zoeken naar wat voor dac-chip daar nou in zit. Maar ik kom niet verder dan dat het een Burr-Brown is. Dan gok ik op een Burr Brown PCM1793 (in het gunstigste geval).

Ik weet er trouwens nog wel een leuke: Tube Magic D1 DAC van Maverick Audio. Of was het nou Grant Fidelity Tube DAC-09 of was het nou de XiangSheng DAC-01A? :P

[ Voor 176% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 29-03-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288334 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 09:56:
Review : Mhzs cd 33F
Ik heb nu al een ongeveer 1 jaar een MHZS cd 33F cd speler staan .
vind het een erg mooi apparaat om te zien ,voelt lekker zwaar aan .
Ik heb door de tijd heen ook de mods op dit forum geprobeerd.
er zijn Sa claritycaps ingegaan en pwa caps ,en de oPamp is verwijderd
en de nodige weerstanden veranderd voor hetzelfde signaal sterkte te behouden .
en andere buizen General Electric 5670W .

na die mod vond ik hem toch iets wat apart klinken , vooral met pianoklanken die hoorden ik alsof ze over de top hard gingen .
en zo een heele tijd geluisterd met die mods , bassen waaren wat zwaarder en klonk iets frisser voor de rest , alleen het geluid was te hard geworden .

zoals in dat schema stond ,had ik die weerstanden veranderd , had er voor gekozen om de 33k te vervangen voor een 15k en de 62k voor een 82k .
dit was toch niet echt een lekker geluid .
Ik las later ook dat koifarm die 62k niet meer verhoogde naar een 82k , en op lampizator website las ik dat die ficus hele laage waardes erin gemaakt had .

had van de week ff paar weerstanden gekocht en de 82k weerstand vervangen voor een 22k en het geluid was al veel beter , en ik had de pwa caps gebypassed met 10nf caps , weet niet echt wat ik daar van moet denken , het geluid is er best apart van geworden net of je nu in een grootere ruimte bent , een soort kerk effect ,denk dat ik de bypasscaps er weer tussen uit haal .

En om de MHZS te vergelijken met een andere cd speler , heb ik ook al een tijdje een Sony 227esd cd speler.

En dan kom ik wel tot de conclusie dat de Mhzs meschien best een goede speler is voor zijn geld .
alleen ik irriteer mij nog altijd aan de hoeveelheid ruis die de MHZS heeft .

dan de vergelijking met de Sony 227 esd .
de Sony heeft geen ruis en met cd´s die heel veel ruis hebben hoor je het bij de sony nauwelijks.
de Sony klinkt veel helderder stemmen veel zuiverder.
de bassen komen er vaak bij de Mhzs niet uit , en als ik dan naar de sony luister denk ik ja heerlijk 8)

over het algemeen is de Sony gewoon veel beter , de Sony heeft een mooi loopwerk de mhzs een zielig budget cd of pcdvd geval die er prielig uit ziet .
de dac van de mhzs is ook niet geweldig , daarintegen die van de sony een stuk beter .

om een lang verhaal kort te maken .
ik heb er best lang mee gespeeld ,Aleen nu staat de Sony aan :*) en blijft voorlopig aan en dat voor een fractie van de MHZS prijs

getest op
Versterker : Meixing MingDa MC368B-90
luidsprekers : Vifa Format
Bedankt voor je review. Ik wil er alleen wel even een paar opmerkingen bij plaatsen. Het blijft jouw mening natuurlijk, maar ik kom nogal wat rare dingen tegen. Ik krijg hierdoor het idee dat je niet zo goed weet wat je nu eigenlijk gedaan hebt en wat de consequenties zijn. Ook al herken ik een paar dingen, ik vind dat je de MHZS hierdoor toch wel erg tekort doet.

Ten eerste: je heb niet 'de' mods gedaan, maar slechts enkele.
Ten tweede heb je ze later fout hersteld.
Ten derde: je moet niet blind afgaan op wat anderen aan mods doen maar je verstand gebruiken (waardoor 2.).
Ten vierde (ook al is het wat flauw) mag je wat mij betreft wel wat netter schrijven. Met hoofdletters en punten enzo. Dat leest even wat prettiger en je komt daardoor tevens wat serieuzer over.

Op 1.
- Je hebt leuke caps gebruikt, maar zeker niet de beste. Het effect daarvan is zeer duidelijk hoorbaar. De ClarityCaps SA zijn absoluut goed, maar ze klinken behoorlijk terughoudend in het hoog (gebrek aan detail) en wollig in de bas. Gebruik 0.22uF PiO (paper in oil) en je krijgt veel meer ruimtelijkheid, diepere strakkere bas, meer en beter hoog (sprankeling en detail).
- De 10uF APW zijn neutraler maar klinken wat suffer, minder ruimtelijk ook. Ik heb hier net 2 weken geleden de wat duurdere ClarityCap PX 6.8uF voor gebruikt met als gevolg meer detail en ruimtelijkheid. De aanbeveling voor de caps was ook: naar smaak variëren. Net als peper en zout in je soep. Als je soep te flauw is moet je er IMHO niet over zeuren maar gewoon zout erbij doen.
- De GE 5670 buisjes zijn een flinke upgrade, maar zeker niet de beste. Klinken net als de APW caps eigenlijk. Meer ruimtelijkheid en dynamiek, betere bas en hoge tonen.
- Je hebt de voedingsspanning voor de buisjes niet verhoogd. Meer controle en dynamiek.
- Je hebt de dac niet vervangen. Zeker als je net 1 hebt die ruist zeker doen. Dat was ook een aanbeveling van Koifarm.
- Je hebt de displaykabel niet ontstoord met ferrietring.
- Je hebt de clockmod niet gedaan (levert niet echt veel op)
Je hebt dus nog lang niet 'de' mods gedaan.

Op 2.
Ik hoorde hetzelfde als jij met piano-aanslagen. Met de 33k en 56k weerstandjes standaard was het geluid goed maar te zacht. Met 15k en 82k vervormd. Als je het topic (of die van de MHZS mod die nu verwijderd is, met 'dank' aan Teacher) een beetje bijgehouden had had je dit 2 jaar geleden al geweten want datzelfde had ik al gemeld.
Met weerstandjes 15 en 82k wordt het signaal naar de buisjes overstuurd. Ik had daarom al 22k en 68k weerstandjes gebruikt. En nog hoorde ik harmonische vervorming op piano-aanslagen. Dus heb ik ze een paar weken geleden nogmaals aangepakt en vervangen door 28k en 56k. Nu klinkt de piano weer helemaal zuiver en heb ik net voldoende uitsturing.

Op 3.
Als ik je goed begrijp heb je de 15k gelaten en de 82k voor 22k vervangen (dus 33>15 en 56>22). Dat gaat ook niet goed natuurlijk. Dan zijn ze allebei te laag met elkaar tegenwerkend effect. Dus dubbel fout. Èn vervorming, èn te lage uitgangsspanning. Dus èn vervorming èn te weinig dynamiek (dB uitgang).
Misschien heb je het verkeerd opgeschreven, of ik begrijp het anders dan wat je wilde opschrijven, maar zoals het er nu staat (en ik het opvat) weet je niet waar je mee bezig bent. Ook Lampizator zijn waarden moet je niet blind overnemen. Want (met alle respect) hij rotzooit maar wat aan. Maar hij weet tenminste waar hij mee bezig is dus hij kan dat gewoon doen. Ik zou zeggen: vraag het Fikus waarom hij dat zo gedaan heeft. Als je het mij vraagt zou ik heel andere waarden gebruiken (empirisch bepaald: ik heb de waarden al diverse keren veranderd).

Als laatste: als jij plezier hebt met de Sony dan is dat mooi. :) Ik ken m niet dus ik zeg er niets over. Ik heb wel andere hele goeie spelers gehoord (hele dure Denon, Myriad, Ah Njoe Tjoeb, Shanling, Teac met Pink Faun DAC) en ik durf rustig te beweren dat de MHZS (mits GOED gemod) zeker zijn mannetje staat en veel meer.
De Sony ES (toplijn van Sony) is origineel natuurlijk veel en veel duurder dan de MHZS. Dus dat je dan een beter loopwerk hebt is logisch (zelfs de duurste spelers hebben tegenwoordig een prutsloopwerk). Als jij die voor een mooi prijsje 2e hands hebt is natuurlijk heel fijn (hij is al heel oud en de going-price is nog ongeveer >€100). Maar ga dan niet zeggen 'voor een fraktie van de prijs' want dat is niet fair. Dan had je de MHZS ook maar voor een appel en een ei 2e hands moeten kopen. Als jij je daardoor bekocht voelt dan zeg ik: "eigen schuld". Bovendien heeft niemand wat aan de vergelijking 2e hands/nieuw want dan moet je dus op zoek naar een 'zeldzaam' 2e hands apparaat terwijl de andere direct verkrijgbaar is.

Nog even: dit stukje is niet persoonlijk of als aanval bedoeld. Maar als mensen dit later teruglezen moet de informatie wel eerlijk en genuanceerd zijn anders heb je ook niks aan dit forum. Daarom heb ik je proberen te laten zien waardoor jouw waarnemingen (IMO verkeerd) gevormd zouden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104659

Anoniem: 13443 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:56:
De Sony ES (toplijn van Sony) is origineel natuurlijk veel en veel duurder dan de MHZS. Dus dat je dan een beter loopwerk hebt is logisch (zelfs de duurste spelers hebben tegenwoordig een prutsloopwerk).
Een vraagje: heeft een beter loopwerk grote invloed op de kwaliteit van het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk het niet. Het loont ook bijna de moeite niet meer om een degelijk zwaar loopwerk te maken. Elk simpel cd-rom spelertje kan al zo nauwkeurig en snel lezen dat een duur solide loopwerk niet meer loont te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Jeep, nog geen maand back on track met het Chinese Hifi topic, en typt me even een verhaal zeg, 1 woord hulde! _/-\o_ and Welcome back!

Kan me helemaal vinden in jou mening. Heb zelf nog niet de tijd gehad om mijn CD33 te modden, maar heb wel een gemodde versie gehoord (waar overigens ook niet 'alle' mods waren uitgevoerd). Die klonk echter al een stuk beter cq. anders dan die van mij!
Maar het blijft een kwestie van smaak, en de MHZS leent zich perfect om naar je smaak te adapteren, mits je weet hoe of wat.

Voor wat betreft het "Mod je MHZS"-topic van Koifarm destijds: ik zal morgen eens goed gaan zitten om die op de Wiki te plaatsen (is al een aantal keren niet gelukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even een leuk Dacje:
Afbeeldingslocatie: http://www.tobao.cn/pic/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=344&g2_serialNumber=1
Afbeeldingslocatie: http://www.tobao.cn/pic/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=347&g2_serialNumber=1
Muse Mini USB DAC
Chips! de chips vegeten te vermelden: PCM2707+DIR9001+PCM1793
€65 euro in China (+10%+verzk + evt. BTW)
Ik zal het niet al te goedkoop doen lijken: bijna €100

Het is dezelfde als lijkt erg op de Aune (van hifidiy.net eigenlijk)
Afbeeldingslocatie: http://www.hifidiy.net/up/195/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bbs.hifidiy.net/attachments/month_0805/20080507_188b7f918ee6be98c6027lbGNYd3gd2c.jpg

Edit: verwacht niet al teveel van de USB-audio: de Texas Instruments PCM2707 is een chipje van een kwartje en jittert als de pest. Het zal best goed klinken maar geen high-end geluid.

Daarvoor moet je een Musiland Monitor 1 US/ -USD of 2 USD tussenschakelen: die ontvangt data op handshakebasis van de pc via ASIO
Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/img/imagerepos/ra/nt/rantion/1267188560783_hz_myalibaba_web15_378.jpg
Er is een driver voor die regelmatig bijgehouden wordt.
  • High speed USB connection
  • Independent APU MU6010 for 24 bit/192kHz audio processing
  • High quality S/PDIF transmitter
  • Optical, RCA coaxial or BNC coaxial digital output
  • Offer both RCA and BNC type SPDIF output, each with independent PE65612 pulse transformer.
  • PLUSE high quality digital power management
  • Support 24bit/192kHz digital output
  • Specialized ASIO driver - support Windows XP, Windows Vista and Windows 7
  • Aluminum alloy chassis for minimum interference
  • Power suply drained from USB

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 30-03-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:02:
Nog even een leuk Dacje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Muse Mini USB DAC
Chips! de chips vegeten te vermelden: PCM2707+DIR9001+PCM1793
€65 euro in China (+10%+verzk + evt. BTW)
Ik zal het niet al te goedkoop doen lijken: bijna €100

Het is dezelfde als lijkt erg op de Aune (van hifidiy.net eigenlijk)
[afbeelding]
[afbeelding]

Edit: verwacht niet al teveel van de USB-audio: de Texas Instruments PCM2707 is een chipje van een kwartje en jittert als de pest. Het zal best goed klinken maar geen high-end geluid.

Daarvoor moet je een Musiland Monitor 1 US/ -USD of 2 USD tussenschakelen: die ontvangt data op handshakebasis van de pc via ASIO
[afbeelding]
Er is een driver voor die regelmatig bijgehouden wordt.
  • High speed USB connection
  • Independent APU MU6010 for 24 bit/192kHz audio processing
  • High quality S/PDIF transmitter
  • Optical, RCA coaxial or BNC coaxial digital output
  • Offer both RCA and BNC type SPDIF output, each with independent PE65612 pulse transformer.
  • PLUSE high quality digital power management
  • Support 24bit/192kHz digital output
  • Specialized ASIO driver - support Windows XP, Windows Vista and Windows 7
  • Aluminum alloy chassis for minimum interference
  • Power suply drained from USB
Tja jammer alleen dat het musiland kastje niet onder linux werkt :( . Ik heb zelf de "lampucera" hong kong dac, en deze krijgt z'n signaal via coax spdif van de computer. Binnenkort ga ik proberen de opamp stage te bypassen door na de CS DAC chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259089

En? Hoe klinkt de muziek nu?

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 259089 op 30-03-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik zou dat niet fijn vinden, een closed-source driver van een onbekende fabrikant. Als die over de kop gaat is het einde oefening.
Doe mij dan maar een open source driver ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee, ik heb m niet. Maar ik gaf m even als alternatief voor de Beresford. Volgens wat ik gelezen heb (op DIYaudio of Headfi, dat weet ik ff niet meer) is hij behoorlijk goed.

who cares of die driver closed source is. Het is een apparaatje van €55 met een levensduur van een paar jaar. Als ie langer meegaat hou je gewoon je OS hetzelfde. Het gebeurd zo vaak dat je een mooie video(bewerkings)kaart of soundkaart hebt die ineens niet meer bijgehouden worden (zoals ik onlangs nog een vriend had die een nieuwe pc met Win7 had waardoor hij geen videocapture meer had). En die zijn vele malen duurder en dat vinden we blijkbaar allemaal maar heel gewoon.
Dat ie nog geen linux ondersteund vind ik wel jammer ja.

Ik heb trouwens deze besteld:
Afbeeldingslocatie: http://img04.taobaocdn.com/bao/uploaded/i4/T1.cxvXepqXXa3du70_035133.jpg_310x310.jpg
Dat is een AV preamp met DTS en 5.1 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 13443 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 01:49:
who cares of die driver closed source is.
Ik :).
Het is een apparaatje van €55 met een levensduur van een paar jaar. Als ie langer meegaat hou je gewoon je OS hetzelfde. Het gebeurd zo vaak dat je een mooie video(bewerkings)kaart of soundkaart hebt die ineens niet meer bijgehouden worden (zoals ik onlangs nog een vriend had die een nieuwe pc met Win7 had waardoor hij geen videocapture meer had). En die zijn vele malen duurder en dat vinden we blijkbaar allemaal maar heel gewoon.
Nee hoor , ik heb er echt zelden last van :).
Dat ie nog geen linux ondersteund vind ik wel jammer ja.
Same here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 23:25

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Ik ben zeeeer benieuwd welke chip musiland gebruikt voor de USB ondersteuning. Als dat gewoon een standaard geval is zoals bijv de PCM2707 maar met aparte USB ID's dan is het vrij makkelijk om support toe te voegen aan een standaard driver.

Jammer genoeg is het vaak niet zo simpel.

edit: Nee, ze gebruiken een FPGA, dus dat feest gaat niet door.

[ Voor 18% gewijzigd door mace op 01-04-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 17:52
Jeep, wat een info man. Had ik al gezegd dat het goed is dat je er weer bent ;)

Zo'n dacje tegen die prijs is altijd leuk, maar wat is nou de beste dac qua prijs/kwaliteit verhouding? Ben al een hele tijd een beetje aan het rondkijken. Heb een weekje een Cambridge DacMagic gehad, maar werd daar niet echt warm of koud van.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een dacje gezien dat dezelfde chips heeft als de befaamde Lampucera DAC van Fikus (cq Hong Kong dac genoemd in een ander forum, lekker onderscheidend :P) met Cirrus CS4397 DAC en CS8416 receiver maar dan op een iets groter bordje. Wat je met de opamps doet moet je dan maar even zien.

De Mocha D8 DAC
Afbeeldingslocatie: http://img07.taobaocdn.com/bao/uploaded/i7/T1C0trXaXiXXX1uPs0_035704.jpg_310x310.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.av199.com/attachments/month_0905/20090501_6e8e81c56f1c37de6c39zQAYYjCDPODq.jpg

(wel de linkjes klikken natuurlijk ;)
prijs ¥480x0.12 +vzk china)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 01-04-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 23:25

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Die Fikus moet je met een korrel zout nemen, hij lult 50% onzin. :P

Maar ik heb die "lampucera" DAC ook en met een aantal mods is hij erg goed! (Dat OS-CON everything is geen goed idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
@Jeep, wat is dat voor een apparaat wat jij besteld hebt? Puur als dac of ga je het ook ergens anders voor gebruiken.

Wat betreft die DAC's. Ik ben geen DIY-er wat betreft elektronica. Daar rekening mee houdend, wat is dan een leuke keuze voor +/- €100? Die Mocha?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:24
Ik zou nu ook wel eens willen weten welke dac een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik heb nu de Dacmagic en vind hem goed klinken. Ik zie hier alleen wel dat de goedkope dac's gigantisch vertegenwoordigd worden op dit forum. Wie weet hoe het ECHT zit met de kwaliteit van deze goedkope dac's en wie weet of zo'n china dac van 200 euro ook ECHT beter klinkt dan de Dacmagic, dan alleen maar wat dingen schreeuwen van: dac's in Nederland zijn hun geld niet waard.

Ik wil ongeveer 500 euro uitgeven voor een nieuwe dac :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die AV voorversterker besteld omdat ik toch wel een keer weer naar 5.1 wil voor video. En nu kom ik gewoon ingangen tekort, juist door de satellietontvanger (tv en radiogeluid). Ik ben nu dus regelmatig aan het ompluggen.
Bovendien wil ik nu een laptop met kapot scherm gaat recyclen als mediaplayer bij de tv. Dan kan ik dus via de usb of s/pdif 5.1 geluid weergeven (AC3/DTS/flac). Ik kan er ook een sub-kanaal mee aansturen (freq aanpasbaar en steil genoeg).

Het is een apparaat met precies alles wat ik nodig heb op audiogebied voor bij videoweergave. En als ik wil kan ik het verbeteren door het uit te breiden bv. met Musiland Monitor 1 USD of een andere DAC voor stereo.

Ik heb nog wel een andere gezien die helemaal mooi is. Daar kwam Koifarm mee aan.
Afbeeldingslocatie: http://emotiva.com/umc1/umc1_angle.png
De Emotiva UMC-1 ($700)
Zij verkopen alleen direct (dus geen tussenhandel via winkels). 7.l Channel Preamplifier/Processor die zelfs je kamer inmeet. Er zijn heel weinig (zegge: geen) losse a/v voorversterkers in deze prijsklasse.

Over DAC's. Ik heb er al wel een tijdje naar gelezen nu, maar ben er nog niet helemaal uit. Ik moet nog een paar (lange) foradraadjes doorlezen.
Wat ik wel weet waar je op moet letten: het begint bij de juiste ontvanger en DAC-chip en wordt afgemaakt met de juiste eindtrap (I/V omzetting na de DAC tot voldoende uitgangsniveau) en natuurlijk een nette voeding (liefst niet switching PS).
Voor de chippies heb je wel een goede leiddraad aan Lampizator vergelijking.
In the first corner: Old era champion - TDA1541
In the second corner: The HiFi press favourite Wolfson WM8740 DAC inside the Cambridge Azur 640 player
In third corner: Internet opinion leader: Burr Brown PCM1794 DAC
And finally in fourth corner: Lukasz Fikus new discovery - The LAMPUCERA DAC with Cirrus CS4397 DAC and CS8416 receiver

verdict
In my opinion, the Wolfson DAC inside Cambridge Azur 640 Player is fantastic and equal to Lampucera 1.0. I can not choose one over the other. They are both about equal which means superb.

They both make unbelieveable great sound, the difference is that Cambridge can be bought anywhere in the World as a ready product. Without any mods it is a CD player guaranteed to deliver. The Lampucera is in fact a simple DAC KIT available from Hong Kong - just wrire to LAwrence, he can help:
lawrencechanbig (a.t) msn(dot)com
The name of the kit does not exist hence my Lampucera nickname was invented as a temporary solution.
Search ebay for this item, which sells for 70 USD from H-K:
24bit/192KHz DAC DIY KIT , FULL ASSEMBLED KIT
Similar although not as economic and puristic solution is a Zhaolu DAC 2.5C
Maar die ik opgaf (Mocha DAC-8) is nog 2x zo goedkoop met dezelfde chips. Je hebt een kant en klaar doosje met een flipswitch voor coax/optisch.

Hier staat nog meer info over de diverse top DAC-chips. Nog even een opmerking over de uitkomst: voordat je zegt van het komt niet overeen, de CS4397 heeft een interne I/V omzetter. Dit is volgens mij van voordeel als je direct naar een buizenuitgangstrap gaat zoals de Lampizator.

Wil je daarna nog beter dan moet je dus gaan kijken naar de beste opamps (geen idee welke) of een mooi buizenuitgangstrapje en een fatsoenlijke voeding.

Ik moet nog even lezen over een leuke DAC: de XiangSheng DAC-01A die dus hetzelfde is als de Grant Fidelity Tube DAC-09 en de Maverick Audio - TubeMagic D1.
Ik kan m alleen niet aanbevelen omdat ik geen serieuze vergelijkingen kan vinden en ik ergens gezien heb dat de DAC-chip een heel goedkoop budget chipje is. Maar dat weet ik dus niet zeker.

Edit:
De chips worden angstvallig geheim gehouden, wat dus geen erg goed teken is. (denk aan het BS-verhaal van de MHZS DAC). Dat wil niet zeggen dat het perse slecht is maar dan gaan er wel belletjes rinkelen.
(Please understand that in order to deter unlawful design copy, manufacturer chooses not to disclose the exact model number for the main D/A converter chip and we respect their decision. The chips inside the unit have been erased off model number during production.)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-04-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:30:
Ik zou nu ook wel eens willen weten welke dac een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik heb nu de Dacmagic en vind hem goed klinken. Ik zie hier alleen wel dat de goedkope dac's gigantisch vertegenwoordigd worden op dit forum. Wie weet hoe het ECHT zit met de kwaliteit van deze goedkope dac's en wie weet of zo'n china dac van 200 euro ook ECHT beter klinkt dan de Dacmagic, dan alleen maar wat dingen schreeuwen van: dac's in Nederland zijn hun geld niet waard.
Ik schreeuw niet.
Jij wel (naam in allcaps).

Ik zou zeggen: probeer er eens 1 en vertel ons je bevindingen. Daar is dit forum voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
@]eep: Hoeveel was je in euro's kwijt aan die Mocha D8 + verzendkosten? (Of gewicht) En klopt 't dat ie praktisch alleen via taobao te bestellen is? Gebruik jij een agent daarvoor en zoja welke?
Ik had al even zitten kijken op taobao direct maar je krijgt niet 1-2-3 de verzendkosten te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee ik ga een HK dacje (dat kleine bordje) inbouwen in mijn MHZS. Ik kan mss aan 1 komen van een andere site (groupbuy over).

Ik probeer Taobaonow. Ben er nog mee bezig. Tarief is 10% over item+Cn verzk. En ze hebben goedkope verzending met EMS. Verzendkosten van 4.5 kg valt best mee (€60).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:30:

Ik wil ongeveer 500 euro uitgeven voor een nieuwe dac :).
Klinkt de Cambridge Audio DacMagic niet zo goed dat je een andere wil? Die DacMagic kost toch ook al 425 euro.

Ik zelf heb de goedkope Musical Fidelity V-Dac (225 euro) en vind hem goed klinken.
http://www.vi-fi.nl/downloads/200946musicalfidelityvdac.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:45:
[...]

Ik schreeuw niet.
Jij wel (naam in allcaps).

Ik zou zeggen: probeer er eens 1 en vertel ons je bevindingen. Daar is dit forum voor.
Ik heb deze naam gekozen toen ik lid werd van tweakers. Destijds was ik 14 jaar en dit is dus al 5 jaar terug ;). Ik bedoelde trouwens met het 'schreeuwen' dat iedereen maar roept dat de chinese dacs zo goed zijn maar dat ze nergens worden vergeleken met de dacmagic.

Demons: Ik wilde weten wat er nog meer voor dacs waren. Misschien dat er wel een betere tussenzit dan de dacmagic voor minder geld. Ik vond de musical fidelity scherp klinken, maar dit was wel de hoofdtelefoon variant, de v can. Dit heeft de v dac dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-07 19:36
In plaats van op paaseieren werd ik vanochtend getrakteerd op een probleem met mijn Yaqin MS-6V6: af en toe tikken in het rechterkanaal.

Ik kan niet achterhalen wat de oorzaak daarvan is. Ik heb de kabels opnieuw gelegd en de buizen tussen links en rechts verwisseld. Het probleem blijft aan de rechterkant aanwezig. Het zit ook echt in de versterker, want hij doet het ook als een ingang selecteer waarop geen apparatuur is aangesloten.

Wel een beetje balen, na twee jaar trouwe dienst. Ik ben op zich niet bang om een schroevendraaier te pakken, maar ik weet niet zo goed waar ik op zou moeten letten. Heeft iemand hier misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 10:34

silitek

Tubes Only

DJ Henk schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:54:
In plaats van op paaseieren werd ik vanochtend getrakteerd op een probleem met mijn Yaqin MS-6V6: af en toe tikken in het rechterkanaal.

Ik kan niet achterhalen wat de oorzaak daarvan is. Ik heb de kabels opnieuw gelegd en de buizen tussen links en rechts verwisseld. Het probleem blijft aan de rechterkant aanwezig. Het zit ook echt in de versterker, want hij doet het ook als een ingang selecteer waarop geen apparatuur is aangesloten.

Wel een beetje balen, na twee jaar trouwe dienst. Ik ben op zich niet bang om een schroevendraaier te pakken, maar ik weet niet zo goed waar ik op zou moeten letten. Heeft iemand hier misschien een idee?
Buizen(voetjes)pinnen al eens schoongemaakt?.

Edit: Wiebelen aan de buizen "rolling" helpt vaak ook!!...

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 04-04-2010 12:19 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
silitek schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:01:
Buizen(voetjes)pinnen al eens schoongemaakt?.
Nog niet. Moet dat nog op een speciale manier, of is gewoon stof eraf blazen ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ga ze eens rollen zoals silitek voorstelt. Kan al veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Net toch even opengemaakt, met mijn lekenoog ziet het er allemaal ok uit. Contacten lijken goed te zijn.

Maar rollen heeft inderdaad effect! Blijkbaar zit daar toch iets niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 10:34

silitek

Tubes Only

DJ Henk schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:32:
Net toch even opengemaakt, met mijn lekenoog ziet het er allemaal ok uit. Contacten lijken goed te zijn.

Maar rollen heeft inderdaad effect! Blijkbaar zit daar toch iets niet goed..
Niet ernstig denk ik!!..komt vaker voor. Rollen met de buizen af en toe voorkom je dit probleem.
;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Heh, of toch niet. Ik zit al een tijdje te azen op een Shanling A3000 en dit zou natuurlijk het perfecte excuus zijn om hem werkelijk te kopen >:)

Maar bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SOEDARKMASTER schreef op zondag 04 april 2010 @ 03:21:
[...]
Ik heb deze naam gekozen toen ik lid werd van tweakers. Destijds was ik 14 jaar en dit is dus al 5 jaar terug ;). Ik bedoelde trouwens met het 'schreeuwen' dat iedereen maar roept dat de chinese dacs zo goed zijn maar dat ze nergens worden vergeleken met de dacmagic.
Klopt, allerlei dacs zijn nooit met elkaar vergeleken.

Chinese apparatuur begint een beetje een hype te worden.
Demons: Ik wilde weten wat er nog meer voor dacs waren. Misschien dat er wel een betere tussenzit dan de dacmagic voor minder geld. Ik vond de musical fidelity scherp klinken, maar dit was wel de hoofdtelefoon variant, de v can. Dit heeft de v dac dus niet?
In een review las ik dat de DacMagic beter was dan de V-Dac. Dus niet veranderen van dac.

Ik vind de V-Dac niet scherp klinken, juist vrij neutraal. Maar dat zal wel komen door de combinatie van apparatuur: Translator Impact 30 boxen, Yaqin MC10L versterker, Musical Fidelity V-Dac, Marantz cd 67 en wat Monstercable + zelfgemaakte interlinks.

Ik vind het wel goed zo, bij elkaar heeft het niet meer dan 800 euro gekost. De boxen gratis gekregen (foamranden wel zelf vervangen), de cd-speler (loopwerk) 70 euro en de rest is nieuw.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 104659 op 05-04-2010 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Anoniem: 104659 schreef op maandag 05 april 2010 @ 01:48:
[...]

Klopt, allerlei dacs zijn nooit met elkaar vergeleken.

Chinese apparatuur begint een beetje een hype te worden.

[...]

In een review las ik dat de DacMagic beter was dan de V-Dac. Dus niet veranderen van dac.

Ik vind de V-Dac niet scherp klinken, juist vrij neutraal. Maar dat zal wel komen door de combinatie van apparatuur: Translator Impact 30 boxen, Yaqin MC10L versterker, Musical Fidelity V-Dac, Marantz cd 67 en wat Monstercable + zelfgemaakte interlinks.

Ik vind het wel goed zo, bij elkaar heeft het niet meer dan 800 euro gekost. De boxen gratis gekregen (foamranden wel zelf vervangen), de cd-speler (loopwerk) 70 euro en de rest is nieuw.
Hoe is jouw buizen versterker tegen een gewone versterker van 1000 euro? klinkt het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik ben een beetje allergisch voor het baseren op basis van 1 review, en ook wel dit soort vergelijkingen zoals hierboven. Een Arcam of (2e hands) McIntosh van 1000E (ok een mac voor dat geld is lastig) zal heel anders (beter is aan de luisteraar) klinken dan een Bose van 1k ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Boudewijn schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:49:
Ik ben een beetje allergisch voor het baseren op basis van 1 review, en ook wel dit soort vergelijkingen zoals hierboven. Een Arcam of (2e hands) McIntosh van 1000E (ok een mac voor dat geld is lastig) zal heel anders (beter is aan de luisteraar) klinken dan een Bose van 1k ;).
Het gaat mij erom of die buizen versterker uit china van 500 euro ongeveer hetzelfde kan klinken als duurdere versterkers in Nederland. Daarom vroeg ik het. Hier zie ik namelijk alleen maar buizen versterkers van rond de 2000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
In principe wel, maar ik zou zelf wel eens een goede vergelijking willen zien tussen de uitgangstrafo's.
Dat zijn nml (hier in NL) de duurste onderdelen van een amp, en wmb ook de meest kritische (samen met de buizen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SOEDARKMASTER schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:56:
[...]
Het gaat mij erom of die buizen versterker uit china van 500 euro ongeveer hetzelfde kan klinken als duurdere versterkers in Nederland. Daarom vroeg ik het. Hier zie ik namelijk alleen maar buizen versterkers van rond de 2000 euro.
Het is appels met peren vergelijken.

Ik heb de buizenversterker met mijn andere versterker, Sony TA-F700ES, kunnen vergelijken. De Sony geeft een wat cleaner/sterieler geluid.

Sony TA-F700ES http://www.thevintageknob...700800ES/TAF700800ES.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou dit topic nog maar eens even doorspitten. Ik heb toch al heel wat sessies gedaan met verschillende componenten.

Uiteraard zijn uitgangstrafos heel belangrijk. Maar het is wel een keten natuurlijk. Je kunt het daarvoor al aardig verpesten. Of goed doen waarbij de trafo's een dure sluitpost zijn. En dan kun je het frequentiebereik nogal inperken. Maar recht van 20 tot 20kHz is niet zaligmakend of perse nodig. De meeste speaker halen de 50Hz amper en de meeste oren de 15kHz niet.

Alles is een compromis. Bij Chinees spul zit er een hoop rek in arbeid. Je kunt er dus meer werk in steken voor een mooier resultaat. Alleen als je niet weet waar je dat in moet stoppen en op de foute plaatsen op componenten gaat bezuinigen ben je weinig verder. Of veel met dure buitenlandse componenten smijt maar ze verkeerd inzet (al of niet fake) ben je weinig verder. Dat zijn een paar stappen in de ontwikkeling van de Chinese industrie. Er zijn echter ook fabrikanten die wel de ingenieurs met oren hebben die weten wat een goed compromis inhoud.

Over vergelijkingen: ik heb een Relyon KT88 SE versterkertje (eigenlijk koptelefoonamp) die mij €160 incl verzending gekost heeft. Omdat hij single ended is heeft hij niet zoveel vermogen (12W) maar is wel retemuzikaal. Hij weet een perfect plaatje neer te zetten van een podium met muzikanten. Hij loopt alleen wat af in het hoog (of door de trafo's of de schakeling of de pentode voorbuizen daar ben ik nog niet uit).
Ik heb m wel gemod met goede Alps blue velvet pot, Russische PiO koppelcondensatoren en andere voorbuizen (totaal €200) maar ik durf er elke vergelijking mee aan met versterkers tot €2000 en meer als er op een beetje normale speakers gedraaid wordt qua rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Anoniem: 13443 schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:03:
Ik zou dit topic nog maar eens even doorspitten. Ik heb toch al heel wat sessies gedaan met verschillende componenten.

Uiteraard zijn uitgangstrafos heel belangrijk. Maar het is wel een keten natuurlijk. Je kunt het daarvoor al aardig verpesten. Of goed doen waarbij de trafo's een dure sluitpost zijn. En dan kun je het frequentiebereik nogal inperken. Maar recht van 20 tot 20kHz is niet zaligmakend of perse nodig. De meeste speaker halen de 50Hz amper en de meeste oren de 15kHz niet.

Alles is een compromis. Bij Chinees spul zit er een hoop rek in arbeid. Je kunt er dus meer werk in steken voor een mooier resultaat. Alleen als je niet weet waar je dat in moet stoppen en op de foute plaatsen op componenten gaat bezuinigen ben je weinig verder. Of veel met dure buitenlandse componenten smijt maar ze verkeerd inzet (al of niet fake) ben je weinig verder. Dat zijn een paar stappen in de ontwikkeling van de Chinese industrie. Er zijn echter ook fabrikanten die wel de ingenieurs met oren hebben die weten wat een goed compromis inhoud.

Over vergelijkingen: ik heb een Relyon KT88 SE versterkertje (eigenlijk koptelefoonamp) die mij €160 incl verzending gekost heeft. Omdat hij single ended is heeft hij niet zoveel vermogen (12W) maar is wel retemuzikaal. Hij weet een perfect plaatje neer te zetten van een podium met muzikanten. Hij loopt alleen wat af in het hoog (of door de trafo's of de schakeling of de pentode voorbuizen daar ben ik nog niet uit).
Ik heb m wel gemod met goede Alps blue velvet pot, Russische PiO koppelcondensatoren en andere voorbuizen (totaal €200) maar ik durf er elke vergelijking mee aan met versterkers tot €2000 en meer als er op een beetje normale speakers gedraaid wordt qua rendement.
Hoe doe je dat 160 euro met verzending. Ik zie alleen maar buizen versterkertjes van 150 tot 500 euro en dan zijn de verzendkosten 50 tot 200 euro :X. Ik zie trouwens wel dat er leuke dingen tussenzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Een paar jaar geleden was het allemaal een stuk goedkoper dan nu. Ik zie ook nergens meer CD33's of CD88's voor een euro of 180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
En die CD99 voor >2000, ze hebben een beetje uitgevogeld dat ze op ebay een beetje kunnen concureren met gevestigde merken.. en zelfs DX is niet altijd heilig.
Maar er zijn genoeg kanalen (hoewel ik de goedkope audio-gerelateerde kanalen wat dun vind worden) en zoals altijd moet je 't goed uitzoeken voordat je iets aanschaft.

(Semi-)DIY spul uit china vind ik nog wel retegoedkoop, en als je van te voren niet kan luisteren vind ik dat wel de beste optie.

offtopic:
@Boudewijn: Gefeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja ik had m gewonnen voor $10
plus de verzendkosten. Maar ik zie dat type ook niet meer hoor.

Ik heb net even zitten sleutelen aan m'n oude Audio Note Oto. Ik heb 10 Philips EL84 op de kop kunnen tikken voor €20. Ze waren ongemeten en niet nieuw. Ik d8 van ach ik hou er vast wel 4 over. Het was een goede aanschaf :)

Er zat 1 foute tussen waardoor 1 kanaal ging gloeien als een h@3renkachel, dus die maar snel er weer uitgehaald. Ik heb er nu 4 goeie inzitten. Sjonge. Hij klinkt weer als nieuw. Beter. Stemmen zijn nog steeds te groot. De Yarland en Relyon doen dat veel en veel beter. Daar is een stem (oid) heel precies te plaatsen als een punt in het midden. Met de AN Oto is het nu meer een wolkje (een o in plaats van een .). Hij klinkt wel weer strak nu.

Over bouwkwaliteit: de Audio Note (die nieuw nu €2400 kost) zit echt niks bijzonders in hoor. Of het moeten de trafo's zijn waar ik niks aan zie. De koppel-condensatoren zijn ERO MKT's! ;( De ingangen gaan met een 24-draads lintkabel van voor naar achter door de kast (overspraak). Daar ga je dan met je dure interconnects! Modulaire printplaten.

De MHZS heeft nu met de F en G versie wel steeds betere DAC-chips.
Bedenk ook dat ze voorheen de inkoopkosten bij de verzendkosten instopten en inzetten op $1. Dan is alles wat er geboden wordt winst. Behalve voor Ebay want die wordt betaald naar verkoopprijs, niet de verzendkosten.

Ik heb er nu 1 gevonden: MHZS CD33G voor €273 incl luchtpost verzending. En eentje voor €303 met 2 GE5670 buisjes. Ik had de mijne (een E-versie) voor €225 best goedkoop toen met oppervlaktepost (2 maanden wachten!!!). Dus zo heel veel scheelt het nou ook weer niet.
Als je trouwens nog 5670 zoekt, die heb ik nog zat in allerlei soorten en smaken.

Ik was trouwens in China een Opera audio CD100 Linear tegengekomen voor <€200. Wie zoekt...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 06-04-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 01:55:
De MHZS heeft nu met de F en G versie wel steeds betere DAC-chips.
Op Ebay advertenties staat dat MHZS zelf de dac-chip ontwikkeld.
http://cgi.ebay.co.uk/MHZ...kid%3D9018115677112863477
MHZS self developed 24bit DAC chipset which perform filtering, conversion and upsampling in one single chip
Klopt dit wel?
http://www.lampizator.eu/...NCES/MHZS/MHZS_CD66F.html

Afbeeldingslocatie: http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFERENCES/MHZS/MHZS-secret.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFERENCES/MHZS/MHZS-secret%202.JPG
Bedenk ook dat ze voorheen de inkoopkosten bij de verzendkosten instopten en inzetten op $1. Dan is alles wat er geboden wordt winst. Behalve voor Ebay want die wordt betaald naar verkoopprijs, niet de verzendkosten.

Ik heb er nu 1 gevonden: MHZS CD33G voor €273 incl luchtpost verzending. En eentje voor €303 met 2 GE5670 buisjes. Ik had de mijne (een E-versie) voor €225 best goedkoop toen met oppervlaktepost (2 maanden wachten!!!). Dus zo heel veel scheelt het nou ook weer niet.
Verzendkosten zijn vrij onduidelijk op Ebay.
Ik had geboden op een item en "gewonnen" $ 360. Er stond freeshipping voor Nederland, maar bij afrekenen bleek er wel verzendkosten te zijn en vrij hoog.
Antwoord van de verkoper op mijn vraag over de verzendkosten:
Hi Friend
Thanks for your question
Free shipping by sea mail cannot be used for buyers from Netherlands if the weight exceeds 20kg
you have to use by air or by express,
by air , add 52GBP
by express, add 68 GBP
Insurance is 17GBP for safe arrival
Thanks!
Uiteindelijk kwamen er $ 180 aan verzendkosten bovenop de $ 360. Ik heb gelukkig het bod kunnen annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat verhaal van Lampizator is bekend en dat zijn oude koeien. Een behoorlijk opgeklopt alarmerend verhaal wat nergens op sloeg. Het enige wat er wel aan klopte was dat MHZS de boel belazerde, want er zat dus gewoon een BB 1742 chipje in. Niet bepaald zelf ontwikkeld of supergoed. Maar hij deed zijn werk wel.

Het vervelende is alleen dat die geld ruikende Ebay-chinezen die oude misleidende marketing-babbel niet aanpassen. Het zou slimmer zijn om te vermelden welke chip er wèl in zit. Die is namelijk helemaal niet zo slecht. Goed zelfs. Ik wist welke (van Koifarm) maar ik kan het niet meer vinden. Als het kan moet je de G versie nemen iig.

Dat met gratis verzenden moet je wel even goed op letten; je kunt namelijk niet meer dan 21kg verzenden via surfacemail. Ja ik weet, het is achterlijk maar helaas wel zo. Als ze gratis verzending aanbeden moet je er dus even goed op letten wàt voor verzending. Sommige hebben een blauw lintje voor gratis surface en een rode voor gratis airmail. Zoals Tubestein uit jouw voorbeeld (meestal te duur ivglm Apple1917 of andere). Dat je dus naar het gewicht kijkt incl verpakking bij surface mail.
Voor een cd-speler geen probleem, of voor een EL84 versterker, of 2A3. Die zitten zo rond de 10-17kg. Maar een 4xEL34/KT88 of 845 is geheid te zwaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 06-04-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:42:
Dat verhaal van Lampizator is bekend en dat zijn oude koeien. Een behoorlijk opgeklopt alarmerend verhaal wat nergens op sloeg. Het enige wat er wel aan klopte was dat MHZS de boel belazerde
Dat is niet zo slim geweest van MHZS, want zo'n verhaal blijft lang bij het publiek hangen.
, want er zat dus gewoon een BB 1742 chipje in. Niet bepaald zelf ontwikkeld of supergoed. Maar hij deed zijn werk wel.

Het vervelende is alleen dat die geld ruikende Ebay-chinezen die oude misleidende marketing-babbel niet aanpassen. Het zou slimmer zijn om te vermelden welke chip er wèl in zit. Die is namelijk helemaal niet zo slecht. Goed zelfs. Ik wist welke (van Koifarm) maar ik kan het niet meer vinden. Als het kan moet je de G versie nemen iig.
Burr Brown kan nooit slecht zijn.
Dat met gratis verzenden moet je wel even goed op letten; je kunt namelijk niet meer dan 21kg verzenden via surfacemail. Ja ik weet, het is achterlijk maar helaas wel zo. Als ze gratis verzending aanbeden moet je er dus even goed op letten wàt voor verzending. Sommige hebben een blauw lintje voor gratis surface en een rode voor gratis airmail. Zoals Tubestein uit jouw voorbeeld (meestal te duur ivglm Apple1917 of andere). Dat je dus naar het gewicht kijkt incl verpakking bij surface mail.
Voor een cd-speler geen probleem, of voor een EL84 versterker, of 2A3. Die zitten zo rond de 10-17kg. Maar een 4xEL34/KT88 of 845 is geheid te zwaar.
Met fotografische apparatuur (objectieven en flitser) uit Hong Kong ging het altijd goed vanwege het lage gewicht, maar bij de buizenversterker had ik niet op gewicht gelet. Al doende leert men ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, vanmiddag eens even bezig geweest met poetsen testen en foto's nemen. Ik heb wat voor mijn beurt gepraat. Er zitten wel degelijk fatsoenlijke koppelcondensatoren in de Oto, alleen ze zitten onder de printplaat. Zo te zien toch iets van PiO's zo aan de metalen huls te zien. Ik heb geprobeerd het PCB uit te lichten maar dat ben er mee gestopt. Te weinig ruimte aan de gesoldeerde draden en de schroefjes gaan te lastig los.

De nieuwe Philips eindbuisjes spelen lekker, nu de voorbuisjes nog. Al zijn die amper gesleten want die worden nauwelijks warm.
Hier even een foto. Check onder het PCB, verstopt als een paaseitje.
Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/9469/2audionoteotolinesephil.jpg

offtopic:
stomme rooie balk. Als ik het netjes doe krijg ik geen thumbnail maar een link met waarschuwing voor popups op imageshack. Dan maar zo hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 07-04-2010 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
En dan is een warning wel ok?

Ontopic: ik heb 2 oude buizentesters, weet iemand een mooie chinese om die apparaten mee te vergelijken? Dat zou imo wel wat geld waard zijn , mijn apparaten zijn nog uit de goede oude tijd en ik wil ze zonder heel veel moeite afstellen.

offtopic:
Een testopstelling maken is niet heel tricky, maar hoe geldt die meteen voor n buizen bij m parameters?

[ Voor 26% gewijzigd door Boudewijn op 07-04-2010 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418

Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:42:
Dat verhaal van Lampizator is bekend en dat zijn oude koeien. Een behoorlijk opgeklopt alarmerend verhaal wat nergens op sloeg. Het enige wat er wel aan klopte was dat MHZS de boel belazerde, want er zat dus gewoon een BB 1742 chipje in. Niet bepaald zelf ontwikkeld of supergoed. Maar hij deed zijn werk wel.

Dit verhaal komt regelmatig terug... Ik heb er zo mijn eigen idee over gezien mijn ervaringen met babel-fish vertalingen op het internet. Ik heb namelijk het sterke vermoeden dat de chinese MHZS text gewoon netjes heeft vermeld dat het om een aangepastte, verbeterde BB DAC gaat (BB-DAC is door de Chinezen onder de afdekplaat uitgebreid met drie weerstanden oid (ben geen kenner op electronica gebied) wat volgens mij iets met het upsamplen te maken heeft).

Lijkt me dan vrij goed te begrijpen dat babel-fish van deze chinese text de text "better than BB DAC" maakt en dat dit op E-bay zo wordt aangeprezen. (nog niet eens door de producent, maar door een prive ebay-seller) Om de een of andere reden echter vallen hier heel veel mensen over en halen ze er zelfs de vete tussen China en Tibet bij om te laten zien wat een slecht volk de Chinezen zijn....... Dan krijg ik altijd het gevoel dat deze mensen graag een stok wilden vinden om mee te slaan..... Waarom? Geen idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344197

Kort overzicht van MHZS spelers en hun DAC's.

De CD88G en CD99 hebben een BB1792 Dac.
De CD33G heeft een CS4398 DAC.
Alle andere 33,66,88F en lagere letters hebben een BB1742 Dac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Hey Jeep, leuk dat je er weer bent. Welkom terug. ( misschien een late reactie omdat ik niet zo frequent meer kijk...)

Omdat jij zo goed alles weet te vinden heb ik een vraag aan je: Er zijn van Opera nieuwe versterkers uitgekomen een half jaar geleden. Weet jij misschien waar je die kunt verkrijgen?

bijvoorbeeld de cd speler Reference CD2.2 MKIII
en de Cyber-880 eindversterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk dat was 'm.

Crystalsound 4398 is n hele nette dac. De opvolger van de 4397 uit het Lampizator bordje.

Opera is heel lastig te vinden omdat ze verkoopkanalen goed in de gaten houden ivm hun goede reputatie. In Nederland is er ook geen distributeur van (BeNeLux is wel wel ingelijfd door een Franse maar daar heb je niks aan).

Op Taobao ben ik wel veel tegengekomen. Maar de CD2.2 is niet voor de 'interne' markt, de 2.3 wel. Die zie ik alleen als MkII. De Cyber 880 heb ik niet gezien.
check zelf maar: Taobao Opera Audio.
Oh w8, ik zat al op pagina 4. dit zou hem kunnen zijn.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 07-04-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344197 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:51:

In de V-DAC zit een Burr Brown DSD1792 chip. In welke rijtje hoort deze thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou zeggen google en lees.
Ik weet het ook niet uit mijn hoofd. Volgens mij is het de voorganger van de 1793 die je veel tegenkomt en die prima is. Nieuwer wil ook niet altijd zeggen beter, als er een nieuwe stepping gemaakt kan worden (kleinere die dus goedkoper) dan doen ze dat. Dus kan rustig ten koste gaan van de specs (signaal/ruis, ...).
Verschil DSD/PCM1792:
what it looks like is the DSD 1792 has a serial control interface which the PCM 1792 lacks
Zo, ik heb net mijn pakketje gratis Philips Miniwatt NOS buisjes opengemaakt. >:)
Van alles watt, vooral veel EF80 (6x). Geen idee wat ik daarmee moet.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 07-04-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Jeep, fabeltastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
[b][message=33758119,noline]

Over DAC's. Ik heb er al wel een tijdje naar gelezen nu, maar ben er nog niet helemaal uit. Ik moet nog een paar (lange) foradraadjes doorlezen.
Wat ik wel weet waar je op moet letten: het begint bij de juiste ontvanger en DAC-chip en wordt afgemaakt met de juiste eindtrap (I/V omzetting na de DAC tot voldoende uitgangsniveau) en natuurlijk een nette voeding (liefst niet switching PS).
Voor de chippies heb je wel een goede leiddraad aan Lampizator vergelijking.

[...]

Maar die ik opgaf (Mocha DAC-8) is nog 2x zo goedkoop met dezelfde chips. Je hebt een kant en klaar doosje met een flipswitch voor coax/optisch.

Hier staat nog meer info over de diverse top DAC-chips. Nog even een opmerking over de uitkomst: voordat je zegt van het komt niet overeen, de CS4397 heeft een interne I/V omzetter. Dit is volgens mij van voordeel als je direct naar een buizenuitgangstrap gaat zoals de Lampizator.

Wil je daarna nog beter dan moet je dus gaan kijken naar de beste opamps (geen idee welke) of een mooi buizenuitgangstrapje en een fatsoenlijke voeding.

Ik moet nog even lezen over een leuke DAC: de XiangSheng DAC-01A die dus hetzelfde is als de Grant Fidelity Tube DAC-09 en de Maverick Audio - TubeMagic D1.
Ik kan m alleen niet aanbevelen omdat ik geen serieuze vergelijkingen kan vinden en ik ergens gezien heb dat de DAC-chip een heel goedkoop budget chipje is. Maar dat weet ik dus niet zeker.
Ik heb me een tijdje afzijdig gehouden hier maar las toevallig dit verhaal.
een DAC die je absoluut even moet bekijken is Teradak's Chameleon. Ik heb de testversie in huis en was zeer onder de indruk van dit beestje. 16x parallelle TDA1543, passieve outputstage en I/V (enkel twee weerstanden en twee condensatoren), aparte voeding, coaxiaal, optisch en USB inputs en zeer goed modificeerbaar. Met een aantal upgrades wordt het een dac presterend op zeer hoog niveau.
Hij heeft alleen geen hoofdtelefoon uitgang en/of volumeregeling.

Als het goed is is hij inmiddels in productie en zal binnenkort te koop zijn. Richtprijs moet rond de $400,- gaan liggen (shipped).
Als je hem wilt horen, in de omgeving Haarlem staat er eentje. :-)

Hier het "draadje" op Head-Fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288063

Anoniem: 344197 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:51:

Hoi, ik zal zeker volgende week eens een fototje of 2 plaatsen zoals beloofd van de MHZS CD88G als ik hem heb los geschroefd. Ik heb me de laatste tijd wat bezig gehouden met het maken van lapp stroomkabels, mijn 2de trafo voor de frontend en het filter van mijn surround en center speaker te modificeren zodat die beter passen bij de fronts (alhoewel de speakers van hetzelfde merk zijn en dezelfde sound hebben klonken die toch redelijk verschillend op bepaalde gebieden, vooral in het hoog). Kheb wat geexperimenteerd met de crossover van bass naar tweeter en met weerstand op het hoog. Kheb het nog zeer goed kunnen matchen , niet perfect want een grote vloerstaander versus een kleine bookshelf kan niet 100% hetzelfde klinken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:04:
Kijk dat was 'm.

Crystalsound 4398 is n hele nette dac. De opvolger van de 4397 uit het Lampizator bordje.

Opera is heel lastig te vinden omdat ze verkoopkanalen goed in de gaten houden ivm hun goede reputatie. In Nederland is er ook geen distributeur van (BeNeLux is wel wel ingelijfd door een Franse maar daar heb je niks aan).

Op Taobao ben ik wel veel tegengekomen. Maar de CD2.2 is niet voor de 'interne' markt, de 2.3 wel. Die zie ik alleen als MkII. De Cyber 880 heb ik niet gezien.
check zelf maar: Taobao Opera Audio.
Oh w8, ik zat al op pagina 4. dit zou hem kunnen zijn.
Cattylink en Ornec beiden spullen aan van Opera Audio, ik heb hier zelf de Consonance reference 2.3 cd-speler gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zag dit net op Cattylink...

http://www.cattylink.com/page387.html

Lijkt mij bijna identiek aan de MHZS CD88G.

http://www.cattylink.com/page276.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Laatst online: 09-04 17:37
Zo nu wel met fotoos hiervoor niet gelukt.

De set is opgebouwd rond veel chinese apparatuur (Vandaar even in dit topic geplaatst) denk dan aan:

Doge voorversterker die wordt ook geleverd door Lua, MHZS CD88 gemodificeerd, Xindak DAC 9, Meixing Mingda MX-845AB monoblokken en alle bekabeling is Xindak.

Speakers zijn Genesis VI met servo gestuurd laag en dipool speakers.

Heel lang geleden mijn set up gepost hierbij de huidige setup

Overzicht foto kamer

Afbeeldingslocatie: http://img2.imageshack.us/img2/1423/p4023648.jpg

Overzicht foto kamer 2

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/8527/p4023647.jpg

Foto setup front

Afbeeldingslocatie: http://img532.imageshack.us/img532/8113/p4023634.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/802/p4023631.jpg

HT receiver

Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/9024/p4023636.jpg

Dac / Squeezebox en Cd speler

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/7499/p4023637.jpg

Voorversterker

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/8401/p4023638.jpg

HDI dune en cable

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/2630/p4023640.jpg

Servo Amp speakers

Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/672/p4023639.jpg

Mono Amp (Helaas lastig fotograferen)

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/8761/p4023642.jpg

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Paulie, jij bent ook lekker makkelijk. ;) Jij laat je speler gewoon bij Mattijs modden. Ik krijg de blaren op mijn vinger telkens als ik aan het solderen sla.

Mooie speakers ook. Beetje minder groot dan die Infinity. Die waren nogal 'aanwezig' in de kamer. Erg benieuwd naar deze. Mooie setup hoor. Helemaal niet opvallend in hoe het er uitziet (nou ja, de speakers wel) maar ik denk dat het wel erg goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Zit op die cd speler niet het stickertje van Rob ipv Mattijs?

Welke DAC is dat trouwens Paulie? Zie het al, een Xindak ;) Hoe is die tov de andere dacs van Xindak?

[ Voor 50% gewijzigd door Balboa op 11-04-2010 22:43 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
@jeep en Balboa

de speler is gemodificeerd door machinator (deze modificatie is een ontwerp van matthijs en rob samen)

De xindak dac is de dac 9 net nieuw een een topper met beter buisje speelt ie gelijk met de MHZS cd speler met modificatie. Dit is de 1e xindak dac in mijn set up waarbij ik voor de buizen uitgang heb gekozen.

Door het gebruik van de servo amp en het dipool ontwerp van de speakers is het net of je aanwezig bent bij het concert. De dynamiek is echt super het laag kan doorlopen tot 19 wat extreem laag is voor een speaker van dit formaat.

De buizen versterker levert genoeg vermogen voor het midden hoog had hiervoor single ended maar dat had niet voldoende power.

Deze setup is niet te vergelijken met mijn eerdere set up..... :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288063 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:29:
[...]

Ah ok, dus alle 4 condensators zoals bij de CD33 kunnen dus vervangen worden, dit zie ik wel zitten.
Ik ben er enkel nog niet echt uit of het de condensatoren uit de PWA serie of de SA serie gaat worden, kzal nog eens goed moeten luisteren denk ik alvorens ik weet of ik wat wil veranderen.
Eén dezer dagen zal ik de CD88G eens open maken en een fototje nemen om er wat familiar mee te worden.

Om passief om te bouwen... De I/V weerstand bestaat niet in de CD 88E (33E, F) schrijf je, ik heb de CD88G, daar zit ie dus wel? Zelfde mod als bij de Shanling CD-T100se toch? (vertrekken van de I/V weerstand naar de buizentrap).
Ik heb dus enkele foto's genomen zodat het makkelijker is de verschillen te kunnen aantonen van de binnenkant van de CD88G tov de andere modellen.
Er is één volledige foto van de binnenkant van de CD speler en meerdere opgesplitste foto's die dichter zijn genomen.
Hier zijn ze dan...

http://img59.imageshack.us/gal.php?g=dsc00246k.jpg

Gewoon op één van de foto's klikken en je kan ze dan nog eens uitvergroten om alles goed te kunnen zien.
Dit linkje leek mij beter dan een compimeerde vast formaat foto op het forum. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 288063 op 12-04-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verder geen mods gedaan dus zo te zien? Behalve de Tungsols.

Zo, als het goed is mijn nieuwste aanwinst, aankomst over een paar dagen.Afbeeldingslocatie: http://www.smartdevices.com.cn/uploads/allimg/091116/091116001.jpg
SmartQ V7 MID.

Als alles goed gaat kan ik er de laptop (bij tv-stereo) mee remote desktoppen (Linux) en andere leuke dingen mee doen (zoals 1080p kijken via HDMI). Ik kan er iig lekker mee prutsen met Ubuntu/WinCE/Android.

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 13-04-2010 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05

SED

hmm, leuk die v7. Ik heb zelf de Smartq 5 en die is wel wat traag met het zware Ubuntu erop en ook het touchscreen is nogal ongevoelig.
Met Android erop werd het ineens een heel andere apparaat. Ik wilde die als DLNA client inzetten ( nog steeds geen android toepassing gevonden) aangesloten op mijn Music Angel EL34 maar daar heb ik nu nogal wat Bias problemen mee. De zaak slaat compleet op hol lijkt het. Bij lage volumes klinkt het goed maar vanaf een kwart vermogen is het niet meer om aan te horen.
Op zoek naar iemand in de buurt die het kan fixen want dit gaat mijn petje dik te boven.

[ Voor 4% gewijzigd door SED op 13-04-2010 15:52 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De V7 is de nieuwere versie die veel vlotter is (dubbel zo snel geheugen en ARM-11 cpu).

Zeg even, wat is een DLNA client?
En welk apparaat bedoel je waarvan het volume niet te hoog mag? Ik kan me voorstellen dat je de q5 niet te hard moet uitsturen want dan krijg je over-modulatie (verzadiging van de ingang) van de MA EL34.
Volgens mij zit er een best wel nette dac in (Wolfson had ik ergens gelezen) maar je kunt misschien beter een externe usb geluidskaart aansluiten (of die [usb] Musiland >[s/pdif] externe DAC). De vraag is alleen of die PnP zijn met Android. Ik zit net te bedenken dat die Musiland niet kan want die heeft proprietary drivers alleen voor Windows. Maar een andere zou wel moeten lukken. Ik heb op Dealextreme zelfs een externe geluidskaart met s/pdif gezien voor $18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Met een DLNA clent leg je verbinding met je NAS ( in mijn geval een Netgear) waarop een mediaserver draait.
Je kunt dan emt je client al de muziek afspelen via je Smartq5 die via Wifi verbonden is. leuk gegeven en aangezien de Wolfson inderdaad goede prestaties neerzet een aanrader. Maar onder Luinux ( totem bijv) is de zaak niet vooruit te branden en onder Android Eclair is er geen volledige en fatsoenlijk werkende clent te vinden vooralsnog.

De Music Angel EL34 kon de locaal geinstalleerde stukken muziek prima aan totdat er problemen ontstonden met de bias die in op geen mogelijkheid meer op normale waardes krijg. Ongeacht de bron kan ik de MA alleen nog maar met een laag volume gebruiken. Bij hogere volumes is het niet meer om aan te horen. De ingespeelde TAD premium EL34 lampen leken wel opgebrand al stond aanvankelijk het bias goed ergens op 29mA. NU mee tik in de laagste stand iets van 60mV en slechts op drie lampen De 4e geeft helemaal geen reactie meer.

Ik lees wat over diverse weerstanden die problemen kunnen geven met Bias maar kom er niet uit. Hulp is welkom en wordt gewaardeerd hier ;)

Ps, heb je deze site al gezien.. als voorbereiding op je Smartv7 http://chronolytics.com/MID.html
en natuurlijk hier:
SmartQ 5/7 (cheapo Linux/WinCE/Android MIDs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, het draadje hier had ik al helemaal doorgespit. :) Die andere nog niet. Bedankt.

Nu snap ik het verhaal met de bias. Dat heeft totaal niets met de SmartQ5 te maken. Ik heb zelf geen ervaring met bias instellen. Ik heb nu 3 buizenversterkers maar geen van alle heeft die luxe. Wat ik zou doen is even openschroeven en de potmetertjes even meten met een multimeter en dan even terugdraaien. En gelijk even checken of de andere weerstanden nog kloppen met de waarde die op het pcb of schema staat. Het zou best kunnen dat er 1 kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
SED schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:52:
... Ik wilde die als DLNA client inzetten ( nog steeds geen android toepassing gevonden) ...
Draait andromote hier niet op? Zat er al een hele tijd aan te denken een nieuwe phone aan te schaffen speciaal hier voor, maar zo'n smartq is natuurlijk ook een oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

W0153R schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:20:
[...]

Draait andromote hier niet op? Zat er al een hele tijd aan te denken een nieuwe phone aan te schaffen speciaal hier voor, maar zo'n smartq is natuurlijk ook een oplossing..
Jawel maar de pro versie is niet verkrijgbaar via de market die op de android eclair verbinding heeft. De maker van Andromote is niet van plan he top een andere manier beschikbaar te stellen. Daarnaast is het erg instabiel in zijn demo versie. Maar misschien heb jij meer succes: support@andromote.de of rechtstreeks: "Mirko Czesla" <mirkoczesla@googlemail.com>
Dus zoek nog naar iets beters.. de Logitech Touch is eindelijk "uit" ook een heel aardige optie.

@Jeep.. ik ga eens kijken dit weekend.
En nee, dat heeft inderdaad niets met de Smartq5 te maken. Het viel alleen samen met het gebruik daarvan. Ik heb inmiddels van TAD een nieuwe lamp gekregen als garantie. De rest was nog goed. Het zou dus zo maar kunnen zijn dat die iets meegenomen heeft in zijn val.

[ Voor 24% gewijzigd door SED op 14-04-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342831

Zal hier ook nog maar eens mijn laatste aankoop uit China hier laten zien.
Wat een mooi apparaat zowel klankmatig als gewoon fysiek.
Luister eigenlijk bijna uitsluitend nog maar op de buizenbak.

Buizen wel direct vervangen door een mooi setje Electro Harmonix KT88's
voorbuizen zijn van Tungsoll 6SLGT's achter 6SN7 van misere dacht ik

Heerlijke combo al zeg ik t zelf

Afbeeldingslocatie: http://img682.imageshack.us/i/p1060626d.jpg/
Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/i/p1060623e.jpg/
Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/i/p1060622a.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
@Hawthorne
je links werken niet, en je melde niet om welke versterker het gaat maar wel dat die KT88's heeft leek me wel interresant om te zien maar helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chevy250 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:03:
@Hawthorne
je links werken niet, en je melde niet om welke versterker het gaat maar wel dat die KT88's heeft leek me wel interresant om te zien maar helaas.....
http://img682.imageshack.us/i/p1060626d.jpg/
http://img255.imageshack.us/i/p1060623e.jpg/
http://img202.imageshack.us/i/p1060622a.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet even de code voor je plaatjes aanpassen. Je moet de directe code van het plaatje gebruiken (dus adres van afbeelding kopieren).
offtopic:
Een of andere sukkel hier heeft bedacht dat ik een waarschuwing voor popups op imageshack nodig heb in plaats van het plaatje dat ik wil laten zien. Wil je het netjes doen met een thumbnail krijg je dat gezeik weer. Elke moderne browser heeft tegenwoordig een popupblocker hoor. :(

Afbeeldingslocatie: http://img682.imageshack.us/img682/7241/p1060626d.th.jpg
klik voor grote versie

Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/1404/p1060622a.th.jpg
klik voor grote versie

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/6138/p1060623e.th.jpg
klik voor grote versie

Mooi ding die Cayin A-88T! Duur, maar dan heb je ook echt een degelijk apparaat.

Leuk dat je even een net wit t-shirt hebt aangetrokken speciaal voor de foto :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 16-04-2010 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:13
Hey das een bekende versterker. Heb ik ook, misschien niet de goedkoopste chinees, maar wel een hele fijne!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311448

Ik vroeg me af of jullie mij konden wegwijs maken. Ik heb, mede dankzij dit forum, vorige zomer een yaqin mc-10l gekocht en ben hier nog altijd heel tevreden mee. Het enige dat ik eigenlijk echt mis is een uitgang voor mijn koptelefoon. Ik heb een AKG K340 en vroeg me af waar ik moet letten bij een versterker voor deze koptelefoon. (link hieronder vertelt " as K340 was very had to drive. " - wat houdt dit precies in?)
Als ik het rechtstreeks in mijn cd-speler duw trekt het geluid op niet veel, op mijn vorige versterker (luxman l85v) was het geluid wat beter. Maar als ik de kerels van head-fi mag geloven zit er toch zelfs meer potentieel in deze koptelefoon.

Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten om het te laten 'matchen' zoals cellen met armen op draaitafels?

Na mijn goede ervaring met de yaqin wil ik china nog wel eens proberen. Ik zit wel als student op een beperkt budget, max rond de 150 denk ik zo (liever minder natuurlijk)
Afbeeldingslocatie: http://ii.alatest.com/product/600x400/6/6/AKG-K340-Headphone-0.jpg
http://wiki.faust3d.com/wiki//index.php?title=AKG_K340

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 311448 op 17-04-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
@Hawthorne / demons

mooie buizenbak, zoiets staat ook nog op mijn verlanglijstje

@Ronnydm

het belangerijkste is dat de versterker de ongebruikelijke impedantie van je koptelefoon aan kan de meeste koptelefoons hebben impedanties van ongeveer 16 tot ongeveer 50 ohm deze heeft een impedantie van 350- 400 ohm en dat vraagd om een andere uitgang/uitgangstrafo op een buizenbak en om andere terugkoppeling in een transistor/mosfet bak vandaar dat ze spreken van "hard to drive" want je verliest kwaliteit als je versterker niet geschikt is om deze impedantie aan te sturen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk het gevonden te hebben. Ik ben gestommeld op de little dot's.
Krijgende goede reviews, enkele modellen zitten in mijn prijscategorie en ze zien er best knap uit!
De MK II kan je al krijgen vanaf € 140 incl. verzending en is volgens mij geschikt voor mn akg ('Suitable Headphone Impedance: 32 - 600 ohms')
Iemand hier ervaringen mee? Ik denk dat ik hem deze week nog ga bestellen, als ik geen beter alternatief vind :)
Afbeeldingslocatie: http://www.blue-shark-webdesign.nl/got/littledotmk2.jpg

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 311448 op 17-04-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Little Dot is een dotje ja. Maar er zijn meer leuke. Mijn advies: neem er even de tijd voor om te kijken wat je nodig hebt/ graag zou willen hebben.

Ik heb zelf een DT880 van 250 Ohm en die kun je ook niet overal op aansluiten. Maar hij doet het bij mij prima op mijn FiiO E5 (van $18 bij DX). Je zou voor dat geld kunnen overwegen om de koptelefoon te upgraden. Ik weeet niet wat ie gekost heeft maar hij is iirc niet van hetzelfde niveau als de 601 of 701. Dan zou een LDmkII wel te rechtvaardigen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja miscshien toch best nog wat wachten, ik blijf alternatieven vinden.
Ik heb ook een diy-kit gevonden voor bijna geen geld (http://www.head-fi.org/fo...hone-amp-kit-25-a-453425/) en lijkt me wel leuk als eerste projectje.
En daarna zal ik wel weer verder zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paulie72 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 20:02:
Zo nu wel met fotoos hiervoor niet gelukt.

De set is opgebouwd rond veel chinese apparatuur (Vandaar even in dit topic geplaatst) denk dan aan:

Doge voorversterker die wordt ook geleverd door Lua, MHZS CD88 gemodificeerd, Xindak DAC 9, Meixing Mingda MX-845AB monoblokken en alle bekabeling is Xindak.

Speakers zijn Genesis VI met servo gestuurd laag en dipool speakers.

Heel lang geleden mijn set up gepost hierbij de huidige setup

Overzicht foto kamer

[afbeelding]

Overzicht foto kamer 2

[afbeelding]

Foto setup front

[afbeelding]

en

[afbeelding]

HT receiver

[afbeelding]

Dac / Squeezebox en Cd speler

[afbeelding]

Voorversterker

[afbeelding]

HDI dune en cable

[afbeelding]

Servo Amp speakers

[afbeelding]

Mono Amp (Helaas lastig fotograferen)

[afbeelding]
Zeer mooie setup Paulie!
ik had al een tijdje mijn zinnen gezet op een voorversterker, de Doge 8 die jij hebt staan, staat nog steeds bovenaan mijn lijstje en had die waarschijnlijk al gekocht was het niet dat hij een "spiegel" front uiterlijk had.
In mijn setup hoe hij nu is krijg ik het niet over mijn hart iets merkbaar anders qua uiterlijk in mijn rack te plaatsen, maar in jouw rack/kast waar alles netjes apart staat lijk je er wel mee weg te komen. ;)
Misschien ik ooit ook maar ondertussen zoek ik nog naar een mogelijke vervanger van een Doge 8.

Speelt die DAC 9 echt zo goed als de gemodificeerde MHZS CD88? Zoja was het eigenlijk achteraf gezien niet nodig de CD speler te modificeren en gewoon de MHZS als loopwerk te gebruiken met de DAC9?
Ik had een DAC 8 en die klonk fraai, vooral met stemmen maar ik misste wat laagondersteuning en het klonk ietsje dunner ivg met een MHZS CD88 toen ik vergeleek. Voorkeur ging toen naar de MHZS maar vind je de DAC-9 beter dan de DAC-8 (in de veronderstelling dat je deze ook probeerde)?

Mooie speakers trouwens, qua formaat en design lijken ze wel een beetje op mijn Hyperion HPS-938 speakers.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 288063 op 18-04-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
@RCDucky.

Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van de Meixing MC-2A3 voorversterker met andere buizen en ook gemodificeerd maar vind de Doge 8 een verfijndere voorversterker. Wel heb ik de originele buizen vervangen voor Siemens buisjes niet goedkoop maar een absolute musthave die de Doge 8 echt verdiend.

Klinkt erg muziekaal en vooral transparant en snel. Plaatsing is ook erg mooi.

De Dac 9 en de HZS met modificatie spelen op gelijk niveau, de verschillen zijn meer smaak verschillen. De Dac 9 is misschien ietsjes verfijnder daar waar de MHZS weer een ietsjes mooier laag heeft maar dan praat je over minimale verschillen.

Ook de buis in de Dac 9 is vervangen voor een tesla buis als ik het me nog goed herinner.

Dit zijn de kleine broertjes van de Genesis V die ik het liefst zou willen hebben maar die zijn nog zeker 10 cm dieper dan wat ik nu heb en dat is niet ideaal voor de woonkamer. Meer iets voor als de droom van een dedicated HT/luisterruimte uitkomt.

Ik kijk net nog op de hyperion website en ja je speakers zouden broers kunnen zijn van die van mij.

Degene waar ik de Genesis van kocht speelde ook met de Hyperions .......

[ Voor 8% gewijzigd door Paulie72 op 19-04-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Rhodes, kijk eens wat ik vond: een Teradac in China. Met aparte voeding. Deze heeft echter 8x TDA1543 en een leeg stuk pcb waar de voeding zat. Prijs is ook leuk: ¥1650
http://www.haoog.com/item...896758caef7-50005053.aspx

De Teradac Chamelion staat er ook. Voor ¥2500
Dat klopt wel ongeveer met de prijs van $400

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 20-04-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Volgens mij wel eens eerder gevraagd, maar misschien dat ]eep het weet, hij schreef ooit dat je met een EL84PP bijna elke luidspreker aan kan sturen.

Geld dit ook voor een 6v6 PP?
Vorig jaar heb ik een chinees bouwkitje gekocht, maar na het bouwen kwam het volgende probleem aan het aan het licht: de versterker reageert extreem heftig op het impedantieverloop van een speaker. Als ik een speaker erop zet die vlak is, klinkt het goed. Zit ik m'n wharfedales erop, welke rond de 1000Khz een piek hebben van 16Ohm, krijg ik een enorme bult in de midden tonen, zo sterk dat het niet te luisteren valt. Corrigeer ik dit met een EQ (+/- 8DB) klinkt het wel goed. Misschien een idee wat er fout kan zijn?

De versterker is krachtig genoeg, kan heel de tent ermee opblazen als ik dat wil . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paulie72 schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:31:
@RCDucky.

Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van de Meixing MC-2A3 voorversterker met andere buizen en ook gemodificeerd maar vind de Doge 8 een verfijndere voorversterker. Wel heb ik de originele buizen vervangen voor Siemens buisjes niet goedkoop maar een absolute musthave die de Doge 8 echt verdiend.

Klinkt erg muziekaal en vooral transparant en snel. Plaatsing is ook erg mooi.

De Dac 9 en de HZS met modificatie spelen op gelijk niveau, de verschillen zijn meer smaak verschillen. De Dac 9 is misschien ietsjes verfijnder daar waar de MHZS weer een ietsjes mooier laag heeft maar dan praat je over minimale verschillen.

Ook de buis in de Dac 9 is vervangen voor een tesla buis als ik het me nog goed herinner.

Dit zijn de kleine broertjes van de Genesis V die ik het liefst zou willen hebben maar die zijn nog zeker 10 cm dieper dan wat ik nu heb en dat is niet ideaal voor de woonkamer. Meer iets voor als de droom van een dedicated HT/luisterruimte uitkomt.

Ik kijk net nog op de hyperion website en ja je speakers zouden broers kunnen zijn van die van mij.

Degene waar ik de Genesis van kocht speelde ook met de Hyperions .......
Bipool geluid zoals de Genesis maakt me wel nieuwsgierig, ik begrijp afgaand van reviews dat ze niet zo makkelijk te plaatsen zijn voor optimaal resultaat. De Hyperions spreiden wel goed het geluid moet ik zeggen tegenover de (rechte lijn) klank die uit de meeste speakers komt, vooral uit de tweeter. Klinkt de Genesis dan zo een beetje als een electrostaat? Ik vraag me af waarom bipool geluid niet echt doorbreekt in de hifi wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@gastje13:
ik vraag me af of je de uitgangstrafos wel helemaal goed aangesloten hebt. Het lijkt alsof je uitgangsimpedantie niet goed is. Normaal gesproken zou hij niet zo zenuwachtig op impedantie van de speaker moeten reageren. Wel een beetje maar niet zo extreem.
Anoniem: 288063 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:45:
Bipool geluid zoals de Genesis maakt me wel nieuwsgierig, ik begrijp afgaand van reviews dat ze niet zo makkelijk te plaatsen zijn voor optimaal resultaat. De Hyperions spreiden wel goed het geluid moet ik zeggen tegenover de (rechte lijn) klank die uit de meeste speakers komt, vooral uit de tweeter. Klinkt de Genesis dan zo een beetje als een electrostaat? Ik vraag me af waarom bipool geluid niet echt doorbreekt in de hifi wereld.
Simpel: de kosten. Voor een bipool heb je 2x zoveel drivers nodig. Voor een dipool een open kast waardoor je sterke laagafval hebt. Dit moet je (elektronisch, aktief) gaan compenseren met enorme basspeakers (>15"). En dat is ook weer duur.

Over de plaatsing: dat zal best meevallen, als je ze maar een flink stuk van de muur haalt.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 20-04-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Simpel: de kosten. Voor een bipool heb je 2x zoveel drivers nodig. Voor een dipool een open kast waardoor je sterke laagafval hebt. Dit moet je (elektronisch, aktief) gaan compenseren met enorme basspeakers (>15"). En dat is ook weer duur.

Over de plaatsing: dat zal best meevallen, als je ze maar een flink stuk van de muur haalt.
Mirage had ook zoiets en vrij betaalbaar, maar afgaand van wat ik zie is dit waarschijnlijk betaalbaar omdat het bipolar enkel effect heeft op de hoge tonen bij deze luidspreker denk ik.

http://reviews.audiorevie...ding-speaker-user-review/

Dat het duur is begrijp ik maar er zijn nog veel duurdere speakers, denk maar aan Wilson Audio, Avalon, Magico,... die doen blijkbaar niet echt mee aan bipool geluid. Het zal een kwestie van smaak zijn of een ingeprente "mind set" van mensen die enkel een klassiek luidsprekerontwerp voor ogen hebben zeker?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 288063 op 20-04-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets wat ik nog niet kende, niet echt een chinees product maar Thais (als dit even mag op dit forum).

IRD Audio... Leren kennen via forummembers die zeer positief verrast waren over de pre en power amps van dit merk ivg met veel duurdere componenten, en voor een zachte prijs.

http://www.irdaudio.com/products.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 01:08:
Hey Rhodes, kijk eens wat ik vond: een Teradac in China. Met aparte voeding. Deze heeft echter 8x TDA1543 en een leeg stuk pcb waar de voeding zat. Prijs is ook leuk: ¥1650
http://www.haoog.com/item...896758caef7-50005053.aspx

De Teradac Chamelion staat er ook. Voor ¥2500
Dat klopt wel ongeveer met de prijs van $400
Jeep, heb jij een LOI cursus Chinees gevolgd of zo? Kan er weinig van maken, behalve dan de plaatjes;)

Heb je al nieuws over je meest recente aanschaf?

[ Voor 3% gewijzigd door Balboa op 21-04-2010 01:09 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik gewoon de meest geavanceerde browsers. :) Als je Chrome van Google gebruikt krijg je op buitenlandse sites een balkje bovenin of google het voor je moet vertalen. En dat is in dit geval wel handig. Maargoed, een beetje chinees schrik ik niet van terug nee. Plaatjes kijken is veel makkelijker en er staan altijd namen van gebruikte componenten in het Engels bij.

Nope. Ze zijn erg langzaam met verwerken. Beetje jammer.

Dat IRD audio ziet er best goed uit. Thailand is ook een eastern tiger dus wdb prima op z'n plek hier al is het dan niet Chinees.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 21-04-2010 02:46 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.