Wat een gave gadget! Dinsdag na het zien van dit topic meteen een SmartQ V7 besteld bij allpmp.com. Donderdag bracht DHL hem al thuis! Helaas wel met een btw bon van 33euro..
Had de SmartQ voornamelijk gekocht om ook HD te kunnen kijken op reis. En dat werkt, na wat instellingen in VLC aan te passen, prima met de uitgeklede Ubuntu!
Echter werkte winCE niet op het apparaat. Eerste Google hit zei dat ik opnieuw firmware erop moest zetten. Zo gezegd, zo gedaan. Originele Engelse firmware werkte niet, maar de Chinese v1 update versie wel! Helemaal blij, tot ik Android weer probeerde op te starten. Ik kreeg een zwart scherm.
Na verder Googlen blijkt dat met de nieuwste boot loader Android en winCE niet samen kunnen worden geinstalleerd, want dan start Android niet meer op.
Het opnieuw erop zetten van de Engelse Android v3 firmware werkte niet. De update balk stopte al bij 4% en ik kreeg nog steeds een zwart scherm. Een oude firmware versie (Android 2.1 V2) werkte gelukkig wel! Nu werkt winCE niet meer, maar daar kan ik mee leven. Android werkt toch iets fijner als winCE.
Alleen heeft die oude firmware versie een grote bug. Als je Android op stand-by zet start hij daarna niet meer op, waardoor je dus telkens kompleet Android opnieuw moet opstarten. Erg irritant.
Weet iemand hoe ik weer de laatste Android rom op het apparaat kan zetten? Deze zou wel goed werken.