• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 12:08
Probleem al opgelost? Kan geloof ik liggen aan een oude bootloader die erop staat (de met een blauwe achtergrond).

Heb daarnet trouwens nog een review geschreven voor de SmartQ V3.

SmartQ V3 Review

Die is qua prijs wel ideaal imo voor een gadget. €78 euro is niet veel voor een apparaat met Linux, Android en een 4.3" 800x480 touchscreen.

De T7 heb ik hier ook nog liggen en daar zal ik snel wat over schrijven.

• Laurens Bossche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-03-2018
Voor mensen die opzoek zijn naar nog een mooie tablet hier is mijne te koop.

@ Stouten

Met externe voeding op de USB poort zou het in theorie mogelijk moeten zijn. Ik kwam via google in iniedergeval deze topic tegen.

Anoniem: 13443

Kan iemand mij misschien helpen? Omdat linux niet meer wilde opstarten heb ik een nieuwe firmware er op gezet. 5.5 met de nieuwe kleur bootloader. En android 2.1. Dat ging allemaal prima. Maar nu heb ik per ongeluk winCE gestart en nu komt ie niet meer door de bootloader heen.
Ik kan dus wel in de setup, en hij meld ook wel loading... maar hij doet helemaal niets. Ook als hij loading zegt kan ik gewoon wisselen in opties. Oftewel hij gaat niet verder.

Oh ja, ik heb al diverse firmwares geupgrade, ook de nieuwste winCE voor dit loadscherm, maar hij blijft dit doen.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 29-10-2010 17:15]

• BarôZZa
Misschien dit?
http://webcache.googleuse...c.php%3Ff%3D36%26t%3D1749

1 november is Smartqmid.com weer online, daar zitten altijd wel wat techies die het weten op te lossen. De SmartQ's echt bricken schijnt enorm moeilijk te zijn.

Nee daar was ik ook niet echt bang voor. Het blijft een softwareprobleem Iets met een verknalde MBR. Maar het is elke keer zo'n gedoe om het weer voor elkaar te krijgen. Ik heb al zoveel proberen op te zoeken. Ik wordt daar wel eens een beetje hopeloos van.

Ik was net zo blij dat ie het weer deed. Vorige week had ik m al uit bed laten vallen. Echt van 20 cm op t tapijt. Scherm helemaal wit. Na veel gepruts opengemaakt zonder beschadigen, bleek het lintkabeltje naar de display naast de videochip iets harder aangedrukt moet worden. Dus het schuimstickertje dat er op zit doorgeknipt en dubbeldik er op geplakt: tadaa. Ik blij. Tot een par dagen geleden.
Try again... There's no big deal :
1) install the VTC driver
2) switch your V5 to FWDN mode
3) launch the FWDN tool, select the bootloader and kernel provided by SmartQ
4) plug the V5 to your computer then click the big yellow button.
hier snap ik niks van...
Ik zal het later nog wel even beter lezen.

Is de linux 5.5 trouwens verder nog van enig nut behalve dat je daarmee android 3 ernaast kunt draaien?

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 30-10-2010 03:36]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

BarôZZa schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:24:
1 november is Smartqmid.com weer online, daar zitten altijd wel wat techies die het weten op te lossen. De SmartQ's echt bricken schijnt enorm moeilijk te zijn.
Goh, ik voel me vereerd dat het mij is gelukt.
Compizfox in "SmartQ 5/7 (cheapo Linux/WinCE/Android M..."
Compizfox in "SmartQ 5/7 (cheapo Linux/WinCE/Android M..."

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Ok, ik heb deat pakketje van de V5 gedownload. Ik ga er vanuit dat het die VTC-driver niet uitmaakt of er een V5 of mijn V7 aan hangt. Dan moet ik dus de V7 de menu enn de aan knop tegelijk drukken zodat ie in de 'flashen' stand gaat (rode en groene ledje tegelijk=geel)

En dan kan ik nergens een usb male male kabeltje vinden :(
En nog uitvinden waar ik de juiste ROM's vandaan haal. Of is dat gewoon het SmartQV7 en SmartQV7_AD bestand? Moet ik er .rom als extensie achter zetten oid?

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 01-11-2010 15:32]

• BarôZZa
Hebben jullie allebei al een topic aangemaakt op Smartqmid.com? Daar hangen lui rond die er aardig wat vanaf weten (van uit elkaar halen en hardware toevoegen tot custom Android firmwares).

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

Thanks voor de tip, zal ik eens doen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• R.Evil
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-01 14:20
Is er toevallig hier nog iemand geïnteresseerd in een Android 2.2 voor de Q7 ? Nu ben ik er 1 aan het maken, gebaseerd, losjes, op qdroid. Die zit eigenlijk vol fouten en problemen, daar heb ik er al een groot aantal van opgelost :-) en in de rom weten te zetten. Ook is het overclocken geslaagd, het uitbreiden van de applicaties en het verlengen van de batterijduur. Echter kan er nog geen usb stick in, enorm zonde van de aanwezige usb poort. Heeft iemand kennis/interesse mail dan even!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dennis74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 08:59
werken de SmartQ V5 of V7 met Activesync op de PC, om zo applicaties te installeren?

• dennis74
Hier vond ik gegevens over de paarse bootloader voor SmartQ V7. Ik heb hem zelf nog niet geinstalleerd, wacht nog op mijn V7 die ik goedkoop kon krijgen omdat de firmware er nog op moet.

Ik begreep dat de nieuwste WinCE van de smartdevices website op de SD kaart wordt geinstalleerd. Deze moet er dan inzitten bij het opstarten.
BarôZZa schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 01:11:
Probleem al opgelost? Kan geloof ik liggen aan een oude bootloader die erop staat (de met een blauwe achtergrond).

Heb daarnet trouwens nog een review geschreven voor de SmartQ V3.

[afbeelding]

SmartQ V3 Review

Die is qua prijs wel ideaal imo voor een gadget. €78 euro is niet veel voor een apparaat met Linux, Android en een 4.3" 800x480 touchscreen.

De T7 heb ik hier ook nog liggen en daar zal ik snel wat over schrijven.

[Voor 7% gewijzigd door dennis74 op 25-05-2011 14:44]

• dennis74
Ja ik heb hem binnen. Eerst de firmware geinstalleerd, toen Linux 5,5, Android 3.0 (niet de 60 MB laatste versie van de en.smartdevices.com.cn site maar een versie van 120 MB, ook met het logo van Smartdevices erin elders), en daarna de WinCE Update English 2.0 van de website. Werkt allemaal goed.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 10:56
heeft iemand een idee of de smartq v5 een externe usb hd kan aansturen met zijn otg poort? of gaan we dan in power problemen komen?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee