Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 13:18

Trouble

Everything is awesome

authenticator gekregen. Is het een van Starcraft. Ik ben teleurgesteld :')

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:20
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 06:37:
een uitgebreid verslag van blizz over de komende stat changes die "mastery stat" lijkt me echt imba :D :S
Mastery is leuk en aardig, maar nog maar helemaal afwachten hoe het uit gaat pakken en wat Blizzard ziet als de core abilities van je class / spec...

Verder maak ik me als tank ook een beetje zorgen over:

Stamina - Because of the way we will be assigning Strength, Agility, and Intellect, non-plate wearers will end up with more Stamina than before. Health pools will be much closer between plate-wearers and other classes.

En:

Armor: [...] We are also changing the mitigation difference among armor types so that plate doesn’t offer so much more protection than mail, leather, and cloth.

Tanks komen dus veel dichter bij de andere classes (DPS / Healing) te liggen. Vraag me af wat ze daarmee willen bereiken. Ook denk ik dat veel DPS classes niet echt zitten te wachten op meer stamina; leuk misschien nog voor melee DPS, maar wat moet je ermee als hunter?

Dit is op zich wel weer prettig:

Weapon Skill - This stat will be removed from the game completely. Classes will start with all the weapon skills they need to know and will not need to improve them.

Dus niet meer eindeloos inhakken op onsterfelijke mobjes in Blasted Lands :)

[ Voor 18% gewijzigd door Morrar op 02-03-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 09:41:
[...]

Gister een OS10 groep gezien, minimaal 5.4k GS :P Zelfs een OS 3D achievement voorkwam niet dat ik uit de raid werd gekicked, te lage gearscore.

En wat hebben ze dan nog te zeggen op de simpele vraag: GS 5k is minimaal 232 en ver erboven gear, waarom zou ik uberhaubt met deze gear nog ToC10 in willen?
Zo deed ik gistere nog os3d 10man..

Allemaal leuk en aardig maar ik heb dps gedaan voor 3 anderen...
Met Heroism en alles gepopped, deed ik overall data van recount 16.493dps, terwijl de eerst volgende nog niet boven de 7k uitkwam en daarna werd het alleen maar minder.

Wel gehaald natuurlijk, maar ze hadden allemaal meer GS als ik of ze hadden gear om veel meer te kunnen doen, dus ja inderdaad faceroll content betekend niet dat mensen ook er na presteren.
En maandag avond helaas weer geen raid due to geen mensen, ben nu al benieuwd hoeveel er woensdag gekicked gaan worden, woensdag loggers kieeel :<

edit: is geen stoerdoenerij of iets, doel meer op het feit van mensen doen vaak minder als ze kunnen

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 02-03-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Vind zelf die changes maar raar. Ze willen het systeem 'simpeler' maken, maar introduceren nog wel ff een "mastery" stat. Daarnaast halen ze simpele zaken als spellpower wel weg, maar niet helemaal (zit alleen op caster weapons), maar heb je nog wel zowel hit als exp, die eigenlijk vrijwel hetzelfde doen. Als je het dan toch wil versimpelen haal dan gewoon exp weg en zorg dat casters en melee gewoon dezelfde hitcap hebben.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:09:
Armor: [...] We are also changing the mitigation difference among armor types so that plate doesn’t offer so much more protection than mail, leather, and cloth.

Tanks komen dus veel dichter bij de andere classes (DPS / Healing) te liggen. Vraag me af wat ze daarmee willen bereiken.
De logica achter de armor van andere classes denk ik. Neem een shaman, mail gear en zelfs een shield, maar in huidige omgeving is het simpel -> tank dood -> wipe. Zelfs DPS plates kunnen amper klappen vangen van menig boss, terwijl diverse classes wel in nood kunnen healen. (ele shaman, balance druid, shadow priest).

Een tank moet wel uitblinken in het agro houden en iets meer klappen vangen, maar huidige situatie hebben zij een solo-status gekregen wie er klappen kan vangen van bosses :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:20
Tja als dat het idee is kun je op een gegeven moment de hele indeling in rollen (tank, DPS, healer) wel weglaten. Tanks vangen klappen, maar leveren daarvoor een enorme berg DPS in... Daarnaast is het zo dat er altijd maar weinig tankspots zijn per raid.

Heb op aardig niveau getankt vroeger, maar kost je echt veel moeite als tank om door te breken. Alle progressieguilds zitten redelijk vast aan hun tanks en omdat de rol zo centraal staat is er weinig sprake van rotatie. Als je dan eenmail mainttank in een progressieguild bent, dan moet je vervolgens ook iedere raid zo'n beetje mee (behalve farms). Helaas ging me dat niet lukken, dus ben ik ermee gekapt. Nog een tijdje PUG raids / heroics getanked, maar daar was het retardgehalte zo hoog dat ik er als tank ziek van werd.

Met dual spec is het nu wel makkelijker om te switchen tussen rollen, dus dat scheelt al een hoop. Maar als iedere DPSer zomaar even voor een boss kan springen lijkt me dat een beetje vreemd. Ik vind aparte rollen het spel wel zo interessant maken :) Ik vraag me ook af of dat de bedoeling is, of dat het meer PVP gerelateerd is; geen zwaar geturtlede tanks met mega healthpools die bijvoorbeeld de vlag dragen. Vermoed dat voor PVE het onderscheid tussen tanks en DPS meer gaat komen van dodge / parry / shield block.

[ Voor 21% gewijzigd door Morrar op 02-03-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het raiden een beetje zat. We hebben (minimaal) twee raids naar ICC25 per week. De eerste is altijd over ingeschreven, de tweede is soms niet vol. De beste mensen met de beste gear gaan de eerste avond en clearen tot putricide, waarvoor vervolgens te weinig tijd is dus die is nog nooit plat gegaan.

De tweede raid is de helft van de eerste raid er niet en kan je dus met de mindere spelers die langzaam aan ook staads meer achter gaan lopen qua gear proberen nieuwe bosses te doen. Blood princes is gelukt, maar Putricide en Lanathel zijn dan gewoon hopeloos.

Dan gaan we vervolgens TotC enzo doen met alts, omdat mensen de eerste bosses in ICC moe zijn. En dat wordt zeker minder als je nooit eens serieus nieuwe bosses probeert?

Maar suggesties als de groepen omdraaien en met de betere mensen de tweede raid doen worden genegeerd. Focussen op nieuwe bosses afgedaan met we zijn casual raiding guild. Al met al heb ik er geen zin meer in. Ik wil nieuwe bosses doen niet oude content herkauwen.

Looten is nog zo iets, dkp bidden duurt zo lang. Minimum bid is 20, minimum verhoging is 5 als je mazzel hebt verhoogd iemand eens met 10 of 20. Je voelt hem aankomen als ik zeg dat er mensen met 500 dkp tegen elkaar lopen te bidden :/

Als het looten alleen al sneller ging hadden we ruim voldoende tijd voor Putricide de eerste avond :(

Zelfs met hoe makkelijk Blizzard het gemaakt heeft zie ik mezelf ook deze expansion weer niet de laatste boss halen. Ik twijfel echt serieus of ik Cataclysm wel moet kopen. Raiden is het enige dat me nog boeit in dit spel en dat schiet ook niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

[...]

Mastery is leuk en aardig, maar nog maar helemaal afwachten hoe het uit gaat pakken en wat Blizzard ziet als de core abilities van je class / spec...

Stamina - Because of the way we will be assigning Strength, Agility, and Intellect, non-plate wearers will end up with more Stamina than before. Health pools will be much closer between plate-wearers and other classes.

En:

Tanks komen dus veel dichter bij de andere classes (DPS / Healing) te liggen. Vraag me af wat ze daarmee willen bereiken. Ook denk ik dat veel DPS classes niet echt zitten te wachten op meer stamina; leuk misschien nog voor melee DPS, maar wat moet je ermee als hunter?

Weapon Skill - This stat will be removed from the game completely. Classes will start with all the weapon skills they need to know and will not need to improve them.

Armor zegt tegenwoordig ook niet veel meer zoals ik gisteren gemerkt heb
Tank ging dood bij het tanken van Stinky, ik stond tweede op de threat list en begon vrolijk stinky te tanken met mijn cloth armor :')
Geen crits max dmg van 6k per klap; healers achteraf: "pff waarom een plate drager als een lock hem ook kan tanken"
Leuk momentje :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik ga me in ieder geval nog niet druk maken om Cataclysm en alle veranderingen die dat met zich meebrengt, Ik zorg wel dat ik alle classes op lvl 80 heb, dan kan ik beslissen waarmee als eerste verder te gaan. Die 5 levels zullen wel meevallen en tegen de tijd dat ik er 1 naar 85 heb is de rest wel rested :).

Ben alleen erg benieuwd naar Azerotch/Kalimdor en hoe ze die helemaal gaan updaten/veranderen.
Ik hoop alleen niet dat er weer instances/raids gerecycled worden, al moet ik zeggen dat SM wel leuk zou kunnen zijn op lvl 85 :P. En ik vraag me af wat er gebeurt met instances zoals Maraudon/Uldaman/BRD etc, deze instances zijn vergeleken met instances in WotLK 10x zo lang/groot.

Ach we zien wel.

Btw, nog iemand 'ervaring' met het levelen van een Lock? Ik was Demo maar dat werdt een beetje saai en ook mana regen viel erg tegen. Ben nu naar Affli gespecced om te kijken of dat wat beter is opzich lijkt het wel te werken maar de VW b.v. heeft een hele klap minder HP 3.3k naar 2.4k.

En aan iedere lock die je vraagt om tips krijg je ander advies, Demo/Affli/Destro of ze geven aan op een bepaald level te respeccen lvl50 voor demo gaan ivm die doomguard oid. De ander is vanaf het begin gelijk de Destro tree ingegaan. Ik zoek een spec waarmee ik flink door kan gaan, dus niet teveel gedoe met mana/lifetap/healen van pet etc.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lifetap is juist jou mana regen :P Ik ben altijd demo geweest, tot de doomguard en over naar afflicition voor die extra health drain. 2 tap's en in no time mijn health weer terug terwijl de doomguard lekker door staat te meppen. Had hunter maar zo'n skill, ipv die viper aspect.
Wootlock schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:24:
Tank ging dood bij het tanken van Stinky, ik stond tweede op de threat list en begon vrolijk stinky te tanken met mijn cloth armor :')
Geen crits max dmg van 6k per klap; healers achteraf: "pff waarom een plate drager als een lock hem ook kan tanken"
Armor werkt ook enkel maar op physical damage, dat lijkt steeds minder te worden. Denk bijvoorbeeld in PoS of FoS dat de verhouding magic:physical zo'n beetje 50:50 staat, een tank heeft dan enkel vanuit zijn talent/stance nog een reduction op damage (tot 12% afaik).

[ Voor 56% gewijzigd door SinergyX op 02-03-2010 11:35 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Gister na 2weken ploeteren met de andere council members toch maar tot de conclusie gekomen dat we als guild gaan stoppen met raiden.:'(
Gaat eigenlijk al dik 2maanden niet goed , moeite om onze 25mens rond te krijgen , en progress wise kwamen we ook niet echt meer vooruit.
Aardig deel van de guild gaat naar een andere guild op onze server , misschien dat ik daar maar eens ga kijken.

Of heeft er iemand anders nog een elemental shaman nodig? :P (alsof die nodig zijn in raids)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren naar 8/12 hardmodes gegaan \o. al waren het niet de mooiste kills :( Zowel Festergut als Bloodqueen op enrage maar door slim bubble gebruik toch down :)

Volgende week begint de lol met Sindragosa hardmode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ja de stamina maak ik me inderdaad ook zorgen over vooral dat de health pools aardig in de buurt komen vd health pools van bijv een melee dpser..dan maak je toch geen kans meer tegen een mage?

weapon skills ben ik idd wel weer blij mee haha was echt blij dat ik de "raise 4 weapon skills" en "Did somebody ordered a knuckle sandwich" had voltooid haha ennuh de blasted lands mobs zijn helaas niet meer onsterfelijk :( maarja zal ook wel een feat of strenght worden,krijg je over een jaar mensen die tof doen met de achievement :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:03

hmr

Woensdag A.S. eindelijk fatsoenlijke muti wapens namelijk de wrathfull offhand en mainhand.. had een tijdje pauze genomen van wow en daarom dus nog met furious wapens.. :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:19:
weapon skills ben ik idd wel weer blij mee haha was echt blij dat ik de "raise 4 weapon skills" en "Did somebody ordered a knuckle sandwich" had voltooid haha ennuh de blasted lands mobs zijn helaas niet meer onsterfelijk :( maarja zal ook wel een feat of strenght worden,krijg je over een jaar mensen die tof doen met de achievement :P
Ze mogen er nog wel een extra aan toevoegen, raise all available weapon skills to 400. Mijn hunter heeft ze nu allemaal maxed, jammer dat je er niets voor krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich ben ik wel blij met het LFG systeem, het is eenvoudiger om een party te krijgen voor instances. Daarentegen brengt het LFG systeem ook nadelen mee.
Het leaven van een speler die z'n loot niet wint of deze dropt bij een boss is de grootste.
Ik ben daarom ook van mening, dat ze de penalty voor leaven van een instance moeten verhogen naar een minimaal een half uur. Eventuele kicks daarbuiten gelaten, Deze kom ik overigens ook nooit tegen.

In instances ben ik tegenwoordig geen dps meer, het duurt te lang voordat een party is gevormd. Als healer is het hoogstens drie minuten wachten, heerlijk. Emblems vliegen erbij en met gold gaat het ook aardig rap.
Sinds einde TBC niets meer verkocht op AH of via trade channel, m'n gold maker toentertijd was Cobra Scales, belachelijk dat die dingen voor 30g per stuk verkochten terwijl ik er 10 of meer per uur farmde op een plek waar nooit iemand kwam.
Sinds WotLK al drie keer epic flying en Northend flying moeten kopen, geinvesteerd in glyphs (kan ze zelf maken maar ben er te lui voor) en gems (idem, ook te lui voor) en qua gold nog steeds niet te klagen.

FoS heb ik op farm, het enige wat ik wil hebben is Pappa's Brand New Bag, een 22-slotter.
Van de 15 keer dat ik er nu ben geweest, dat ding maar één keer droppen en geen geluk in de roll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SinergyX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:14:
[...]

De logica achter de armor van andere classes denk ik. Neem een shaman, mail gear en zelfs een shield, maar in huidige omgeving is het simpel -> tank dood -> wipe. Zelfs DPS plates kunnen amper klappen vangen van menig boss, terwijl diverse classes wel in nood kunnen healen. (ele shaman, balance druid, shadow priest).
Hoe is dat anders dan een healer? Gaan ze nu ook feral zo aanpassen dat ik als feral ook decent kan healen als de healer doodgaat? Ik mag toch hopen van niet. :X

Wat me het meeste tegen de borst stoot is dit:
You’ll have as much Stamina as you’re used to, though you may notice your tanking plate has a bit less Stamina than a comparable piece of DPS plate, since we tend to take the gem budget out of your most attractive stat.
Ehm...what? Dus iedereen is vrij in zijn gem-keuzes, maar een tank zal stamina moeten kiezen om überhaupt mee te kunnen komen? Welke idioot heeft dat verzonnen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:25:
Opzich ben ik wel blij met het LFG systeem, het is eenvoudiger om een party te krijgen voor instances. Daarentegen brengt het LFG systeem ook nadelen mee.
Het leaven van een speler die z'n loot niet wint of deze dropt bij een boss is de grootste.
Ik ben daarom ook van mening, dat ze de penalty voor leaven van een instance moeten verhogen naar een minimaal een half uur. Eventuele kicks daarbuiten gelaten, Deze kom ik overigens ook nooit tegen.
Dat gaat ook niet werken, iemand die het geen ... interesseert of hij nu een 15 minuten of uur krijgt (alts etc), geeft als bonus wel 3 van de 4 dezelfde penalty. Zeker als het een tank is, heeft het bijna geen nut om nog in de instance te gaan zitten wachten in de queue voor een nieuwe tank, ondanks dat je dan als eerste in de rij staat.

Daarnaast krijg je geen penalty als de eerste boss plat is (of bij de eerste wave aankomt in CoS), dat mogen ze dan wel toevoegen, dat je een penalty krijgt ongeacht waar je in de instance bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Wootlock schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:24:
[...]

Demon lock ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Lief dagboek,

Tijdens het levelen van mijn alliance toons heb ik altijd maar weinig instances gedaan. Nu ik een horde toon aan het levelen ben pak ik zo af en toe een instance mee, als ik quests tegenkom waarvoor je iets uit een instance moet hebben. Via de dungeon finder hoef je niet meer een roteind te reizen om "even" een instance te doen en dat maakt het een stuk aantrekkelijker om toch even Scarlet Monastry te doen bijvoorbeeld. Gisteren was ik bezig met een questline waarvoor ik ineens een item moest hebben uit SM:lib dus daar maar voor gequeued. Lekker doorgequest terwijl ik in de queue stond en na een minuut of 15 was ik aan de beurt voor een dps-spot in lib. Tien minuten later stond ik alweer buiten met veel meer XP dan ik voor mogelijk hield. Daarom vervolgens maar ff gequeued voor een SM-instance naar de keuze van de DF-tool. Dat werd dus Armory, ook leuk want had ik nog niet gedaan. Ik kwam in een groep die aan het levelen was door middel van Random Instance queueing; bleek dat ze nu voor de derde keer op rij SM:Armory kregen. Uiteindelijk heb ik 5x armory met hun gerushd (telkens het resultaat van random instance!) en ik had uiteindelijk Herod's helm, zijn shoulders en zijn bijl.

Daarna zelf gequeued voor SM:Cath en die gecleared met een andere groep die ook aan het instance levelen was. Dus Cath ook een keer of 3 gedaan en ook daar wat leuke upgrades aan overgehouden.

En man, wat gaat het XP hard in zulke groepen! Gisteren met een paar quests plus een sloot instances bijelkaar bijna 4.5 level omhoog gegaan, van net 34 tot ruim over 38.

Vanavond maar weer een paar instances denk ik :D

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SinergyX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:29:
[...]

Dat gaat ook niet werken, iemand die het geen ... interesseert of hij nu een 15 minuten of uur krijgt (alts etc),
Ehm, die timer blijft niet doorlopen als je uitlogt hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:59
NMe schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:29:
Ehm...what? Dus iedereen is vrij in zijn gem-keuzes, maar een tank zal stamina moeten kiezen om überhaupt mee te kunnen komen? Welke idioot heeft dat verzonnen?
Ik denk eerder dat die bedoeld dat de dps classen meer stamina op hun gear krijgen, en er dus relatief gezien minder stamina op de gear van een tank zit. Hij zegt ook dat je stamina hetzelfde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 19:42

Ryceck

Constants and Variables

[...]

Hoe is dat anders dan een healer? Gaan ze nu ook feral zo aanpassen dat ik als feral ook decent kan healen als de healer doodgaat? Ik mag toch hopen van niet. :X

Wat me het meeste tegen de borst stoot is dit:

[...]

Lees het eens anders: ze gaan de gems zodanig maken dat het itembudget voor de gems voor *iedereen* uit het meest aantrekkelijke stat gaat komen voor de rol waarvoor het item geitemised is.
Voor cloth zal het gem-budget dus uit Int of Spirit gehaald worden, voor leather en mail uit agility of int, voor plate uit strength of stam.

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ergens gelezen dat ze dezelfde kant op willen gaan als met de Retribution paladin en de manier waarop ie mana gebruikt en hersteld (dmv talents) dat je zeg maar op een soort van passieve manier een stat totaal niet meer nodig hebt...ken voor de rest ook geen LolaDins die masaal int stacken hehe maar ben zeer zeeeeer benieuwd hoe blizzard dit gaat oplossen ze zeggen wel dat de tank zn baantje niet kwijtraakt maar op die manier kan een demo lock straks weer zn void als tank gebruiken en staat de tank met zn handen in zn zakken...

en het raakt niet alleen de PVEers maar ook de PvPers,de balans is dan totaal zoek vooral als je tegenover een Mage met 40k HP staat als Melee Dps(in cataclysm meer hp natuurlijk)!

kan me vanilla wow nog wel herinneren waar je een clothie nog kon oneshotten en waar de mages nog echte glass cannons waren "snik" die goeie oude tijd haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
Ik snap niet zo dat met de aangekondigde cata wijzigingen mensen denken dat tanks hun baantje kwijt gaan raken...denken sommige dat nou echt? Blizzard stapt echt niet af van het tank-dps-healer model. Ze passen alleen de stats aan om ervoor te zorgen dat er niet 3 stats zijn die eigenlijk voor hetzelfde zorgen, zoals BlockRating en BlockValue etc. Tevens worden de avoidance stats aangepast. Met Dodge heb je kans om 1 aanval 100% te avoiden, met parry heb je kans om 2 aanvallen 50% te avoiden, en met block heb je kans om 1 aanval 30% te avoiden.

Ja, iedereen, behalve tanks, krijgen meer hp, maar ze hebben totaal geen defensieve stats, dus tanken zit er echt niet in voor dps. Tanks worden crit immune door stances/forms/presence etc.

[ Voor 30% gewijzigd door Roxors op 02-03-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ryceck schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:42:
[...]

Lees het eens anders: ze gaan de gems zodanig maken dat het itembudget voor de gems voor *iedereen* uit het meest aantrekkelijke stat gaat komen voor de rol waarvoor het item geitemised is.
Voor cloth zal het gem-budget dus uit Int of Spirit gehaald worden, voor leather en mail uit agility of int, voor plate uit strength of stam.
Ja, maar in een PuG krijg je te maken met mensen die GS gebruiken als uitgangspunt en mensen die zien dat jij minder health hebt dan de mage, bij wijze van spreken. Diezelfde mensen mekkeren dan nog voordat je gepulld hebt dat je een slechte tank bent want je hebt minder health dan de DPS...

Datzelfde ga je dus niet zien met DPS, domweg omdat die stats niet terug te zien zijn voor anderen zonder handmatig alle gear bij elkaar op te tellen.
Roxors schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:54:
Ik snap niet zo dat met de aangekondigde cata wijzigingen mensen denken dat tanks hun baantje kwijt gaan raken...denken sommige dat nou echt? Blizzard stapt echt niet af van het tank-dps-healer model.
Nee, dat klopt. Maar ze willen wel dat ook fury warriors kunnen tanken in heroics. De behoefte aan tanks wordt niet minder, maar het aantal mensen dat het kán wordt hoger. En vervolgens wordt die DPS-warrior daarvoor beloond met een grotere health pool dan een echte tank...

[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 02-03-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Destro zonder soullink :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben het hier over aanpassingen in de game die pas over een lange tijd live gaan. Laten we tegen die tijd kijken hoe het werkt, en of het goed werkt. Nu speculeren over dit soort zaken heeft totaal geen zin…

Laten we weer overgaan tot de orde van de dag:
- gearscore addons, blegh! / je kunt niet zonder
- Mijn guild is de beste/ ik baal van mn guild
- De raid was compleet kansloos/ leuk
- Ik heb eindelijk dat ene item! / ik haat rng!
- Warlock builds iemand?
- Hoe werkt RaF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hulkie schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:02:
We hebben het hier over aanpassingen in de game die pas over een lange tijd live gaan. Laten we tegen die tijd kijken hoe het werkt, en of het goed werkt. Nu speculeren over dit soort zaken heeft totaal geen zin…
You are not Prepared... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
NMe schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:56:
[...]
Nee, dat klopt. Maar ze willen wel dat ook fury warriors kunnen tanken in heroics. De behoefte aan tanks wordt niet minder, maar het aantal mensen dat het kán wordt hoger. En vervolgens wordt die DPS-warrior daarvoor beloond met een grotere health pool dan een echte tank...
Het kan inderdaad zo zijn dat blizz wil dat fury warrs kunnen tanken, dat weet ik niet, heb daar nog niks over gelezen (of was dit een hypothetisch voorbeeld?).
Wat ik nog niet begrijp is waarom een dps opeens meer health zou hebben dan een tank? Ik heb dat nog nergens terug kunnen vinden? Ja de healthpools tussen non-plate en plate dragers worden meer gelijkgetrokken, maar dat wil nog niet zeggen dat dan dps meer hp dan een tank heeft? (wat nu overigens al voor kan komen bij extreme verschillen in gear. DK dps met 30k is niet zo raar, een beginnende tank heeft misschien net 22k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:33
NMe schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:56:

Mijn main is nu een fury-warrior en hoewel ik geprobeerd heb te tanken als prot, zou ik toch liever als fury dat werk doen. Dat gaat mij een stuk natuurlijker af! Eigenlijk wel een reden om door te blijven spelen op de main; na het halen van 80 ging de lol er er toch wel snel van af.

[ Voor 0% gewijzigd door Trenchdog op 02-03-2010 13:07 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 15:30

junglebeast

hier staat iets

Denk een reden is van de stamina verhoging op dps is dat wanneer bij een warrior dps een zwaard en shieldje aan doet en dan in defensive stance gaat hij in de staat is om wat trash ofzo te tanken. De tank zal dan zo'n 60k health hebben, en de dps zo'n 50k ofzo iets unbuffed bij het begin van Cata?

(edit: Ah was weer eens te laat met reactie)

Het is wel gissen want geen idee hoeveel AP en SP ze gaan omzetten naar stamina.

Gister nog ff onze combatlog door gelopen van de 25 man naar TotC/Ony. Kwam er achter dat onze top 5-6 dps erg dicht bij elkaar zitten maar daar onder zien we een aantal flinke verschillen. Op de Twins fight zaten er zelfs een paar boven de 9k, altijd leuk die boosts. Hopelijk kunnen we nog hier een daar wat verbeteren en wellicht zijn de eerst paar bosses in ICC25 ook te doen. Ik (Stupid) was de gehele raid in MM pvp spec.. toch wel grappig. (behalve op Ony)

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Pff als het aan mij lag had ik het anders aangepakt.

Tanks terug naar alleen tanking . dus amper dmg output en hooge tps
En ze moeten alle mechanics niet versimpelen maar juist vermoeilijken. Ik ben hier tenslotte een rpg aan het spelen geen 3e person shooter.

Breng CC terug in instances. IK ben die bring the player not class onzin nu al zat.
Bring class.!!!. anders kun je net zogoed een alles in 1 klas maken :-/ of gewoon 1 klasse......

Nog een ding toe te voegen. Ban GS uit de game samen met de rest van die lag veroorzakende rotzooi

[ Voor 10% gewijzigd door HStyles op 02-03-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Roxors schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:05:
[...]

Het kan inderdaad zo zijn dat blizz wil dat fury warrs kunnen tanken, dat weet ik niet, heb daar nog niks over gelezen (of was dit een hypothetisch voorbeeld?).
Stond een paar maanden geleden om MMO-Champion.
Wat ik nog niet begrijp is waarom een dps opeens meer health zou hebben dan een tank? Ik heb dat nog nergens terug kunnen vinden? Ja de healthpools tussen non-plate en plate dragers worden meer gelijkgetrokken, maar dat wil nog niet zeggen dat dan dps meer hp dan een tank heeft? (wat nu overigens al voor kan komen bij extreme verschillen in gear. DK dps met 30k is niet zo raar, een beginnende tank heeft misschien net 22k)
Lees het stukje Engelse tekst dat ik hierboven quote nog eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hulkie schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:02:
Laten we weer overgaan tot de orde van de dag:
- gearscore addons, blegh! / je kunt niet zonder
- Mijn guild is de beste/ ik baal van mn guild
- De raid was compleet kansloos/ leuk
- Ik heb eindelijk dat ene item! / ik haat rng!
- Warlock builds iemand?
- Hoe werkt RaF?
-bannen die zooi :P
-ik heb geen guild meer :)
-Jep, zie mijn OS10 stukje :P
-ik haat RNG, weer mijn caster shield niet uit PoS normal.
-Demo
-Niet.

Zo, nu weer terug naar cata :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij wat meer tips geven over de mage? Momenteel ben ik een human mage aan het levellen (lvl 27) en ik weet eigenlijk niet of ik goed bezig ben.
Welke talent tree is het beste om te levellen? Fire of frost?
En welke acties geven het meeste damage?
Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
NMe schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:09:
Lees het stukje Engelse tekst dat ik hierboven quote nog eens. ;)
Ah, ik las het als een relatief verschil tussen tank plate en dps plate. Maar als je het dus leest zoals het waarschijnlijk bedoeld is :9 dan lijkt het er inderdaad op dat de healthpools van tanks en non-tanks veel dichter bij elkaar komt en misschien zelfs gelijk indien de tank niet voor stamina gemt. Lijkt er op dat ze af willen van het hebben van enorme healthpools van tanks, en daardoor bosses enorme hits geven, en dat de focus meer op avoidance verschuift.

[ Voor 5% gewijzigd door Roxors op 02-03-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2024

NeilForeal

Quay

Het valt me op dat zoveel mensen last hebben van de nieuwe LFG dungeon tool. Heb er zelf al wel tegen de 100 dungeons op zitten, heb nog nooit een probleem gehad met ninja's of mensen die zeuren om GS. Wel eens af en toe een leaver gehad, maar dat was meestal een disc en niet bv. vlak na een boss. Zijn al die verhalen nou zo overdreven, of heb ik gewoon geluk :)

Daarnaast, geluk dwing je af! Natuurlijk kom ik wel eens in de situatie dat ik echt ff mn best moet doen (een tank met weinig health/gear/skills), maar dan nog heeft dat tot dusver niet tot rare situaties geleidt.

Overigens las ik een aantal pagina's terug dat een DK qua taken damage uiteindelijk te vergelijken is met een Paladin of een Warrior tank. Dat houdt ik al sinds de launch van WotLK in de gaten, en ik ben het daar echt niet mee eens. Ik kijk altijd na een instance naar de damage taken, healing done en dergelijke. Er zit absoluut een lijn in de tanking class en deze stats. Een Paladin is naar mijn ervaringen absoluut de tank die het minste damage incasseert en het minste healing nodig heeft. Een warrior volgt niet heel ver, maar een DK moet ik in sommige gevallen wel 2 keer zoveel healen. Ja, 2 keer!! Overigens probeer ik het wel in verhouding te zien tot de gear en voor zover mogelijk de skill, maar zelfs dan. De feiten liegen er niet om. Een DK incasseert gewoon meer damage, period. Dat is natuurlijk geen smoes om als healer de schuld te geven aan de tank, maar ik merk dat ik dan gewoon wat beter moet opletten en moet proberen wat meer te anticiperen.

Op hogere gear levels kan het misschien best zo zijn dat deze verschillen minder worden, dat heb ik nog niet uitgebreid genoeg kunnen onderzoeken.

En wat betreft gearscore. Ik vindt dat het tot op zekere hoogte zeker wel wat zegt. Niet zoveel als een groot aantal mensen denken, maar een zeker gear level zegt meer dan alleen 'uren gespeeld'. Mensen die echt slecht zijn komen minder vaak in de gelegenheid om die gear te halen. Verder zegt het ook wel wat over dedication ed. Je zou wel altijd de gear even checken voor gems en gearscore boosting crap. Waar ik persoonlijk een beetje gek van wordt is al het gelul over dat gearscore TOTALE crap is. Dat is het niet. Iemand met een GS van 5K kan met veel minder moeite zijn ding doen dan iemand met 3K GS. Ervan uitgaan dat iemand met 3K het beter zou doen dan iemand met 5K is onrealistisch en statistisch gezien is die kans minder dan 50%, dus mag je er best een beetje rekening mee houden. Iemand met een lage gearscore moet wel eventjes behoorlijk beter zijn dan iemand met een hogere gearscore om hetzelfde te bereiken.

Performance is een combinatie van gear, skill en ervaring, en ook een beetje geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51

Seraphin

Meep?

HStyles schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:08:
Breng CC terug in instances. IK ben die bring the player not class onzin nu al zat.
Bring class.!!!. anders kun je net zogoed een alles in 1 klas maken :-/ of gewoon 1 klasse......
Weet je wat ik nou nog steeds niet snap? Toen patch 3.0 uitkwam, kregen shammies & druids ein-de-lijk een viable CC (hex voor shammies, indoor roots voor druids). Dit was gedurende TBC nog wel eens een probleem voor dps shammies & druids: niet mee mogen naar een heroic omdat je plek naar die rogue / mage / lock / hunter ging die wel kon cc-en.

Hoe vaak hebben de shammies hun Hex in WotLK gebruikt? (ow en pvp telt niet :P )
Iemand?
Heeft iemand die hele spell uberhaupt op action bar staan?
Iemand?
:|
:/
;(
:'(
Nog een ding toe te voegen. Ban GS uit de game samen met de rest van die lag veroorzakende rotzooi
Mja, je kan GS wel bannen, maar daarmee ban je het gezeik niet.
Eindfase van TBC mocht je ook alleen mee naar HC's als je minimaal T5 / T6 / Quel'danas Badge gear (=Tier 5equivalent of zelfs beter) had. . . .
Ik had laatst iemand in CoT normal die vond dat ik maar undergeared was als bear tank.
Pardon? 32k hp, 29k armor, 35%-ish dodge, en ik mag/kan nog niet eens een normal tanken????

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
NeilForeal schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:41:
Een Paladin is naar mijn ervaringen absoluut de tank die het minste damage incasseert en het minste healing nodig heeft.
Dat komt omdat een paldin een hoge blockrate heeft met met sacred shield en dat in 5 mans de mobs zo zwak slaan dat ze niet eens erdoor komen. Voor rest met seal of light kun je als goed gegeared paladin al bijna zonder healer in sommige instances

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Seraphin schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:48:
[...]

Weet je wat ik nou nog steeds niet snap? Toen patch 3.0 uitkwam, kregen shammies & druids ein-de-lijk een viable CC (hex voor shammies, indoor roots voor druids). Dit was gedurende TBC nog wel eens een probleem voor dps shammies & druids: niet mee mogen naar een heroic omdat je plek naar die rogue / mage / lock / hunter ging die wel kon cc-en.

Hoe vaak hebben de shammies hun Hex in WotLK gebruikt? (ow en pvp telt niet :P )
Iemand?
Iemand?
;(
Ik gebruik Hex nog regelmatig in Forge of Souls. Gisteren bijvoorbeeld nog een aantal keren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Roxors schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:31:
[...]
Ah, ik las het als een relatief verschil tussen tank plate en dps plate. Maar als je het dus leest zoals het waarschijnlijk bedoeld is :9 dan lijkt het er inderdaad op dat de healthpools van tanks en non-tanks veel dichter bij elkaar komt en misschien zelfs gelijk indien de tank niet voor stamina gemt. Lijkt er op dat ze af willen van het hebben van enorme healthpools van tanks, en daardoor bosses enorme hits geven, en dat de focus meer op avoidance verschuift.
Ik zou het op zich geen probleem vinden als de tanks dan damage gaan doen die gelijk is aan de damage van de dps klassen. Als een dps klasse een tank stat op zijn gear krijgt (stamina) dan ga ik er van uit dat de dps stat gegemmed moet worden. Het zou dan alleen maar eerlijk zijn als de tank de dps stat krijgt en de tank stat moet gemmen.

Het is natuurlijk wel de vraag wat de toegevoegde waarde van een tank is als iedereen kan tanken. Het zou wel eens het einde van het puur tanken kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik had laatst iemand in CoT normal die vond dat ik maar undergeared was als bear tank.
Pardon? 32k hp, 29k armor, 35%-ish dodge, en ik mag/kan nog niet eens een normal tanken????
lol dat gaat wel erg ver inderdaad. dat is meeer dan genoeg voor het tanken van een normal. ik heb op mijn dk tank wat naxx en beetje ulduar getanked. met ong 33k hp. dus het is gewoon niet normaal dat ze zeuren over hp soms.

blij dat ik healer gerolled heb :p iig geen gezeur meer over hp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:19:
ja de stamina maak ik me inderdaad ook zorgen over vooral dat de health pools aardig in de buurt komen vd health pools van bijv een melee dpser..dan maak je toch geen kans meer tegen een mage?
Het grote probleem is op dit moment in PvP gewoon dat elke class ongeveer dezelfde DPS doet, maar een class als een mage gewoon minder HP heeft dan een warrior. Dan heb je dus gewoon een achterstand.

Persoonlijk ben ik er meer voor dat mages glass cannons zijn (zo ben ik dat gewend vanuit andere RPGs) met minder health en meer damage, maarja dat mag niet omdat PvE dan oneerlijk is.
SinergyX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:29:
Daarnaast krijg je geen penalty als de eerste boss plat is (of bij de eerste wave aankomt in CoS), dat mogen ze dan wel toevoegen, dat je een penalty krijgt ongeacht waar je in de instance bent.
Tja. En wat nou als je in een instance met een zwaar ondergearde tank en healer zit en het gewoon ongeveer onmogelijk is de instance te doen. Als ze de debuff sterk verhogen pakken ze die mensen net zo goed.

Daarnaast: je hebt nu insta-kicks in 3.3.3 naast de verhoogde debuff naar 30 min. Als ik als tank de instance uit wil vraag ik dus gewoon of ze me willen kicken. = geen debuff. Dus dat lost ook niks op.
RyackWerk schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:56:
Ik zou het op zich geen probleem vinden als de tanks dan damage gaan doen die gelijk is aan de damage van de dps klassen.
Gaat vanwege PvP balance dus weer niet gebeuren, ze hebben juist net prot in PvP generft.

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 02-03-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Gekheid schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:56:
[...]

lol dat gaat wel erg ver inderdaad. dat is meeer dan genoeg voor het tanken van een normal. ik heb op mijn dk tank wat naxx en beetje ulduar getanked. met ong 33k hp. dus het is gewoon niet normaal dat ze zeuren over hp soms.

blij dat ik healer gerolled heb :p iig geen gezeur meer over hp
tja nax 10 kun je in met T6 gear dus.... Weet nog toen ik begon met tanken dat ik niet eens een 5 man heroic in kwam met 22k hp :-/\
Hydra schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:02:
[...]

Het grote probleem is op dit moment in PvP gewoon dat elke class ongeveer dezelfde DPS doet, maar een class als een mage gewoon minder HP heeft dan een warrior. .
Houd toch op man onzin prater. jij het oneindige kiting mogelijkheden en een schield dat aburbt veel abord op een korte cooldown . wat in feite gewoon een soort HP pot is. Zal ik maar even gaan janken over rogues ? een melee klasse met minder dmg reduction dan een cloty.. jank jank :/ Of paldinds met scared shield waar je met je white dmg attack ( met daggers) niet eens doorheen komt,. tenzij je wrathfull daggers hebt....

cry 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door HStyles op 02-03-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

btw.. ik was aan het lezen over de Cataclysm ivm Reforging zag ik dit: "Since the expansion is removing many non-base stat attributes (such a spellpower)"

bron: http://www.wowhead.com/?g...essions#screenshots:abc:1

wordt wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
HStyles schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:05:
tja nax 10 kun je in met T6 gear dus.... Weet nog toen ik begon met tanken dat ik niet eens een 5 man heroic in kwam met 22k hp :-/
Van het weekend uit een ToC normal group gekicked met m'n 24k DK. Gewoon goeie tankgear enzo, 536 def ofzo, en 24k unbuffed.
dCY schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:06:
btw.. ik was aan het lezen over de Cataclysm en zag dit: "Since the expansion is removing many non-base stat attributes (such a spellpower)"

bron: http://www.wowhead.com/?g...essions#screenshots:abc:1

wordt wat!
Daar hadden we 't net nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khrin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07-2012
Ook moet je die damage received alleen in raids vergelijken. In heroics scalen de classen allemaal wat anders. (E.g. de afflication lock op 2 mobs die direct door zijn zal minder dps doen dan de fury warrior).

In raids zal de healing received van een gelijk gegearde tank rond hetzelfde liggen. (Ook zitten er enorm veel dk's die tanken zonder minimum 5/8/5 spec en daardoor veel meer damage krijgen in de leveling dungeons.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

[...]

Ik zou het op zich geen probleem vinden als de tanks dan damage gaan doen die gelijk is aan de damage van de dps klassen. Als een dps klasse een tank stat op zijn gear krijgt (stamina) dan ga ik er van uit dat de dps stat gegemmed moet worden. Het zou dan alleen maar eerlijk zijn als de tank de dps stat krijgt en de tank stat moet gemmen.

Het is natuurlijk wel de vraag wat de toegevoegde waarde van een tank is als iedereen kan tanken. Het zou wel eens het einde van het puur tanken kunnen zijn.
Ben ik het toch niet helemaal mee eens..

Als ik naar mijn eigen stats kijk, balanced druid, 20k HP, 22k Mana, zonder buffs (pvp + deels dungeon set) dan zou ik met de nieuwe stats bij wijze van spreken naar de 23 of 24k hp gaan, terwijl mijn mana dan ook stijgt (hoe meer int, hoe meer mana). Ditzelfde geldt natuurlijk voor tanks ook, alleen bij hun zal de armor stat flink omhoog gaan omdat de adds anders geroute gaan worden.

daarnaast kan niet iedereen tanken.....zelfs tanks kunnen niet altijd tanken....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors

Kijk, ik denk dat hier het probleem zit van de huidige content, en daardoor dus iedereens perceptie:
In de huidige content is het: stamina == tank
In cata is het misschien: stamina != tank, maar avoidance == tank.
En natuurlijk de spells die een tank heeft en een dps niet.

En wat betreft gemmen: ze halen de belangrijkste stat voor de rol naar beneden (stamina voor tank, strength voor plate dps, agility voor mail/leather dps), en stoppen dit in het gemslot.

Dus in essentie krijgt inderdaad een dps 'gratis' een tank stat, namelijk stamina, en een tank 'gratis' een dps stat, namelijk strength. Al zal de hoeveelheid damage die door een tank gedaan wordt waarschijnlijk echt niet gelijk getrokken gaan worden met een dps. Want wat is dan nog het nut van de dps klasse? Voor een tank zal de dps stat strength waarschijnlijk omgezet worden in threat, en voor een dps in damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BornFlippy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:23:
Kan iemand mij wat meer tips geven over de mage? Momenteel ben ik een human mage aan het levellen (lvl 27) en ik weet eigenlijk niet of ik goed bezig ben.
Bedankt,
@ Bruges

Ik ben ook nog bezig met een mage te levelen, samen met een guildy.
Ik level als Frost mage, hij als arcane.
=> Frost voordelen:
==> Je kan redelijk gemakkelijk groepen van mobs aan.
==> Overlevingskansen zijn hoger als arcane (als een mob of groep bij je geraakt heb je nog tijd)
==> Meer ruimte voor foutjes (teveel mobs pullen, onverwachte patrouille in je nek krijgen, ...)
=> Frost nadelen:
==> Wordt pas echt stevig op de latere levels, daar waar arcane sneller & meer damage doet
==> Drink till you drop => out of mana gaan in het begin is bijna regelmaat, maar das zelfde voor beide specs. Frost is in de latere levels wel redelijk mana efficiënt waardoor je minder & minder potions & drank moet gebruiken. Evocation is natuurlijk wel altijd te gebruiken.

Tot nu toe gaan we gelijk op in snelheid en zelfs min of meer in dps. Ik heb geen klagen van frost leveling en zou het dan ook aan iedereen aanraden. M'n guildie is heel blij met z'n arcane en zegt dat ie iedereen neerlegt alvorens ze hem kunnen raken. Tis beetje kwestie van speelstijl.

Bij frost is het gevecht redelijk simpel => Frostbolten tot de vijand dood is. Met gebruik van utilities frostnova, blizzard, ... enz voor AoE'en van groepen.
Arcane ken ik (nog) niet.

Ik heb deze talent build + uitleg gebruikt voor m'n frost mage tot nu toe op lvl 67 te krijgen:
(BTW=> Tis wel een oude leveling spec, maar ik kan bevestigen dat ie nog altijd heel goed z'n werk doet :-)

http://criticalqq.wordpress.com/2008/11/09/leveling-frost/

Veel plezier!

[ Voor 2% gewijzigd door BornFlippy op 02-03-2010 14:31 . Reden: Toevoeging van commentaar. ]

WoW: Rashtafah-Warrior / Kaisaa-Druid / Wizzord-Mage / Vivalamuerte-DK @ EU-Nagrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:20

Draven

It wasn't me

Morgen proberen om m'n Hunter eindelijk op lvl 40 te krijgen. Daarna maar flink doorstomen naar de 80 :)
Blijft een verslavend spelletje. Gister van een guildmate een gun gekregen, doet flink wat damage vergeleken met de boog die ik daarvoor gebruikte.
Merk wel dat ik wat sterker armor begin nodig te hebben, wordt qua damage tegen krijgen steeds pittiger. Dus denk dat ik gelijk de mail proficency koop..

Zit ook al een beetje te denken een een alt, gewoon om te kijken hoe een andere class speelt.. Zit nog een beetje te dubben welke class alleen.
Vanavond en morgen weer verder WoW-en :9

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
HStyles schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:53:
[...]

Dat komt omdat een paldin een hoge blockrate heeft met met sacred shield en dat in 5 mans de mobs zo zwak slaan dat ze niet eens erdoor komen. Voor rest met seal of light kun je als goed gegeared paladin al bijna zonder healer in sommige instances
Ja het is echt erg :p
Ik deed gisteren mijn daily HC voor de 2 frost badges.
Group was totaal overgeared behalve de healer: tank Paladin (5950gs), arcane mage (5870gs) en healer druid (3200gs) nog een PUG dps (5000) en mijn unholy dk (5350gs).

Die healer was eigenlijk niet nodig, die Pala aggrode heel de kamer, pakte amper dmg en zergde hard mee. Ik kon mijn 2 diseases op een target zetten en pestilence maar amper een rotatie starten want daarna lag alles al neer.

Ik denk dat die healer een paar pops heeft gezet maar die moest gewoon volgen en zich nutteloos voelen :D

Bazen werder neergelegd in minder dan 20sec. Echt lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat is niet echt alleen voor paladins zo. Ik kreeg op mijn druid het commentaar van de healer (guildy) dat ik te weinig damage binnen kreeg, terwijl ik er al in DPS gear stond. Toen heb ik gezegd dat ik vanaf dat punt wel met mijn rug naar de mobs toe zou gaan staan, heb ik de rest van de instance zo getankt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

NMe schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:45:
Dat is niet echt alleen voor paladins zo. Ik kreeg op mijn druid het commentaar van de healer (guildy) dat ik te weinig damage binnen kreeg, terwijl ik er al in DPS gear stond. Toen heb ik gezegd dat ik vanaf dat punt wel met mijn rug naar de mobs toe zou gaan staan, heb ik de rest van de instance zo getankt. :P
hehe zo heb ik laats op mijn tank zonder chest/leggs getanked omdat onze guild healer zich verveelde :P

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51

Seraphin

Meep?

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:23:
Bedankt,
Ik zou je aan willen raden om als frostmage te levellen.

Nadelen:
a) het is -vooral in het begin- redelijk saai (frostbolt, frostbolt, frostbolt, drink, frostbolt, frostbolt, frostbolt, etc.). Later (60+ oid) krijg je wel leuke procs zodat het wat afwisselender wordt
b) je zal (iets) minder schade doen dan bij b.v. fire

Voordelen:
a) Je bent meer mana-efficiënt. In de lagere levels merk je hier niet zoveel van, maar vanaf lvl 40 begint frost echt leuk te worden, vanaf lvl 50 hoefde ik als frostmage eigenlijk nooit meer te drinken. Wissel evocation en je mana gems slim af en presto.
b) Je hebt veel leukigheidjes / oh-shit buttons: betere frostnova, frost barrier, iceblock; kortom je gaat minder dood.
c) AOE-grinding!!! Zoek op youtube naar "In frost we trust" en leer daar hoe je in 1 klap 10 mobs pwnd! :)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeilForeal schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:41:

Overigens las ik een aantal pagina's terug dat een DK qua taken damage uiteindelijk te vergelijken is met een Paladin of een Warrior tank. Dat houdt ik al sinds de launch van WotLK in de gaten, en ik ben het daar echt niet mee eens. Ik kijk altijd na een instance naar de damage taken, healing done en dergelijke. Er zit absoluut een lijn in de tanking class en deze stats. Een Paladin is naar mijn ervaringen absoluut de tank die het minste damage incasseert en het minste healing nodig heeft. Een warrior volgt niet heel ver, maar een DK moet ik in sommige gevallen wel 2 keer zoveel healen. Ja, 2 keer!! Overigens probeer ik het wel in verhouding te zien tot de gear en voor zover mogelijk de skill, maar zelfs dan. De feiten liegen er niet om. Een DK incasseert gewoon meer damage, period. Dat is natuurlijk geen smoes om als healer de schuld te geven aan de tank, maar ik merk dat ik dan gewoon wat beter moet opletten en moet proberen wat meer te anticiperen.

Op hogere gear levels kan het misschien best zo zijn dat deze verschillen minder worden, dat heb ik nog niet uitgebreid genoeg kunnen onderzoeken.
Kijk even goed uit met je oordeel, ben nu mijn pally aan het levelen (soms zie ik het ook in heroics) en elke keer als ik eens niet als tank sign (retri offspec) kom ik in een groep met een DK die dan wel even tankt. Dan doet ie frost presence aan (8% meer hp en meer armor) maar dat maakt je geen tank. Natuurlijk vangt zo'n figuur 3x de damage die een pally pakt. Als ik warriors of pallies zie tanken zie ik dat ze altijd wat "moeite" gedaan hebben, dus wat tanking gear en enchants aan hebben ipv 1 skill te swappen en zich tank te noemen.

Daarnaast hebben pallies en warriors sowieso voordeel als je alleen heroics beoordeelt. Groepjes mobs > blocktanks hebben voordeel, beren en DKs zullen wat meer dmg vangen. Echter ga je straks naar raid bosses kijken die voor 40k hitten dan ga je ineens een omgekeerd beeld zien.

Edit: tegenwoordig tank ik meestal ook in dps gear maar vergeet niet dat ilvl 245++ dps gear altijd nog een enorme bak stamina heeft en dat mobs 5 seconden leven, ipv 2 minuten. Dat scheelt ook een boel incoming dmg. En dat de healer 2x dikkere heals heeft dan een net-dinged-80 :)

[ Voor 10% gewijzigd door porn* op 02-03-2010 15:08 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!
porn* schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:58:
Daarnaast hebben pallies en warriors sowieso voordeel als je alleen heroics beoordeelt. Groepjes mobs > blocktanks hebben voordeel, beren en DKs zullen wat meer dmg vangen. Echter ga je straks naar raid bosses kijken die voor 40k hitten dan ga je ineens een omgekeerd beeld zien.
Beertje heeft toch die absorb skill? Meer mobs = meer kans op crit = minder damage. Ok niets vergeleken bij pala shield of warrior 100% block, maar zoiets kon ik niet 123 vinden bij DK's. (ben ook gestopt met mijn DK, tanken vind ik niets en qua DPS speel ik toch liever op mijn shaman).

Andere kant, meeste specs en 'guides' worden veelal vanuit 1 punt bekeken, of heroics of raids. Er zit imho toch flink verschil tussen, heroics heb je relatief veel meer aan meer mitigiation dan aan stamina, ICC raids lijken weer de voorkeur naar stamina te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

porn* schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:58:
[...]

Kijk even goed uit met je oordeel, ben nu mijn pally aan het levelen (soms zie ik het ook in heroics) en elke keer als ik eens niet als tank sign (retri offspec) kom ik in een groep met een DK die dan wel even tankt. Dan doet ie frost presence aan (8% meer hp en meer armor) maar dat maakt je geen tank. Natuurlijk vangt zo'n figuur 3x de damage die een pally pakt. Als ik warriors of pallies zie tanken zie ik dat ze altijd wat "moeite" gedaan hebben, dus wat tanking gear en enchants aan hebben ipv 1 skill te swappen en zich tank te noemen.

Daar zou je perfect gelijk in kunnen hebben. Ik deel mijn 5man heroic ervaringen, en daar blijkt dat uit. Uiteraard ga ik ervan uit dat het in andere situaties anders kan zijn. Het is overigens ook niet zo dat ik een hekel heb aan DK tanks, maar het valt me op dat ik dan echt meer moet healen.

Wat betreft healen in imba groups, ik probeer dan altijd zoveel mogelijk mee te dpsen. Holy Smite DPS is zoals jullie weten ontzettend imba :P Af en toe beetje mind sear gooien. Ik vermaak me meestal wel. Pas bij Ingvar 2k dps, als healer :P In nieuwe situaties moet je nieuwe uitdagingen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb mijn mage ook geleveled als Frost en dat is echt peanuts, kiten/aoe mega pulls, kortom dikke pret.
Toen ik eenmaal in Outland aan kwam ging het als een trijn, zeker met die pet erbij, 2 x frostnova, met "ice shield" kun je lekker wegkomen, beetje kiten als het om group quests ging, ideaal.

En als er eens een quest was waar een heleboel mobs bijelkaar staan pak je die lekker tegelijk.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:04:
[...]

Beertje heeft toch die absorb skill? Meer mobs = meer kans op crit = minder damage. Ok niets vergeleken bij pala shield of warrior 100% block, maar zoiets kon ik niet 123 vinden bij DK's. (ben ook gestopt met mijn DK, tanken vind ik niets en qua DPS speel ik toch liever op mijn shaman).

Andere kant, meeste specs en 'guides' worden veelal vanuit 1 punt bekeken, of heroics of raids. Er zit imho toch flink verschil tussen, heroics heb je relatief veel meer aan meer mitigiation dan aan stamina, ICC raids lijken weer de voorkeur naar stamina te gaan.
Oja die hebben wat nieuws gekregen in 3.0 ofzo ja, klopt mijn fout. Dan nog is hun "block" waarde lager dan warriors. DK's hebben ter compensatie meer % damage reduction en armor, wat dus minder effectief is tegen veel kleine hits, maar WEL weer enorm effectief is tegen een paar hele dikke hits (zat gisteren raidbuffed in 10 mans op 34.6k armor, bijna 70% reduction :) ).
Hoop ook zeker dat deze kleine verschillen zo blijven, zolang het gemiddelde resultaat ongeveer "eerlijk" is, ieder z'n eigen niche houdt het leuker.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
porn* schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:13:
[...]

Oja die hebben wat nieuws gekregen in 3.0 ofzo ja, klopt mijn fout. Dan nog is hun "block" waarde lager dan warriors. DK's hebben ter compensatie meer % damage reduction en armor, wat dus minder effectief is tegen veel kleine hits, maar WEL weer enorm effectief is tegen een paar hele dikke hits (zat gisteren raidbuffed in 10 mans op 34.6k armor, bijna 70% reduction :) ).
Hoop ook zeker dat deze kleine verschillen zo blijven, zolang het gemiddelde resultaat ongeveer "eerlijk" is, ieder z'n eigen niche houdt het leuker.
met de frost emblem gear kom je std al op 70% reduction van armor alleen. al die armor wat erop zit :P Maar ik tank eigelijk niet meer, loop in GS 5300+- rond met me paladin. raiden voelt te veel als werk. Zit nu meer op me rogue ( die pas van UD naar human ) is gegaan me voormalige guildys te ganken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
porn* schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:13:
Dat is inderdaad een berg armor :)

Defense wise zit het wel aardig, offense wise mogen ze hier en daar nog wel wat fixen.

http://forums.worldofwarc...25636414&sid=1&pageNo=1#0
Volledig verhaal van de stat veranderingen, denk dit ook flinke impact heeft op tanks.

Eerste gaat al fout bij spirit, waar 2 healer classes dit al 0,0 gebruiken een offensive class (warlock) er juist gebruik van maakt. Daar zal dus al flink gesleuteld moeten worden. edit, lees verderop dat dit ook spirit wordt, talent verandering dus.

Haste voor melee voor snellere regen van bv energy, ik hoor hier balans issues, maar valt te bezien. Stuk erna klinkt heel interessant 'do more stuff', haste gaat cooldown reduction geven? :D

De avoidance weet ik niet, block wordt 30%, parry 50% 2 hits, dodge 100%.. dus block krijgt een cap ipv huidig block value?

En belangrijk, geen spellranks meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:29:
[...]

Defense wise zit het wel aardig, offense wise mogen ze hier en daar nog wel wat fixen.

Volledig verhaal van de stat veranderingen, denk dit ook flinke impact heeft op tanks.

Eerste gaat al fout bij spirit, waar 2 healer classes dit al 0,0 gebruiken een offensive class (warlock) er juist gebruik van maakt. Daar zal dus al flink gesleuteld moeten worden. edit, lees verderop dat dit ook spirit wordt, talent verandering dus.

Haste voor melee voor snellere regen van bv energy, ik hoor hier balans issues, maar valt te bezien. Stuk erna klinkt heel interessant 'do more stuff', haste gaat cooldown reduction geven? :D

De avoidance weet ik niet, block wordt 30%, parry 50% 2 hits, dodge 100%.. dus block krijgt een cap ipv huidig block value?

Frostbolt Rank 1 was toch altijd best handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
SinergyX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:04:
[...]

Beertje heeft toch die absorb skill? Meer mobs = meer kans op crit = minder damage.
Ja, Savage Defense: "Each time you deal a critical strike while in Bear Form or Dire Bear Form, you gain Savage Defense, reducing the damage taken from the next physical attack that strikes you by 25% of your attack power."

Dus een SD proc 'blocked' een deel van de volgende blow, dus crit% is eigenlijk onze block %. Daarnaast hebben veel bears Imp. Leader of the Pack waardoor je iedere 6 seconden als je crit een 4% self-heal doet. Een hoge critrating krijg je vaak omdat je een flinke sloot agi op je gear hebt, wat ook nog eens betekent dat je veel dodge hebt. Agi is de avoidance stat voor bears. Met "DPS" gear waarop je flink op agi focussed heb je dus ook nog eens een goeie avoidance set. Dan kan het zo zijn dat je jezelf meer healed dan je damage krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benieuwd hoe dat veranderd in cata, gezien block dus nu fixed 30% reduction word op damage.

Zeg dat je inkomende dmg 6k is, block je 2k ervan (ongeveer). Voor 2k in bear, moet je dus 8k AP hebben.

*disclaimer ik weet totaal niet hoeveel AP een 80 druid uberhaubt heeft.

Enige character die ik nog level, mijn druid tank/healer. Bevalt me nog steeds, gaat steeds beter met tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 30% is niet fixed hè, dat is de startvalue. Deze kan veranderen door talents en abilities.

offtopic:
Heb je mijn DM gelezen trouwens? Over de authenticators.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

EINDELIJK! Lich King 25 down. Dat werd wel tijd ook :( Veel last gehad van mensen die niet konden etc, en met een groep van 28 raiders atm hang je dan al gauw. Zoekt er nog iemand een guild? ^_^

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HStyles schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:21:
[...]

met de frost emblem gear kom je std al op 70% reduction van armor alleen. al die armor wat erop zit :P Maar ik tank eigelijk niet meer, loop in GS 5300+- rond met me paladin. raiden voelt te veel als werk. Zit nu meer op me rogue ( die pas van UD naar human ) is gegaan me voormalige guildys te ganken)
Yep I know maar 1) m'n T10 is veel te goed en 2) kan ze er niet ff bij halen want ik heb de frost emblems nog nodig, heb m'n eerste zwik aan 25 Saro's moeten spenden :P
Ach wij hebben een gezellige guild so far dus... voorlopig ben ik puur PveE ;)
SinergyX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:29:
[...]

Ach er was lang geleden ook een flinke QQ-race over de spellpower conversie zal vast wel los lopen ;)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
KillGhost schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:47:
EINDELIJK! Lich King 25 down. Dat werd wel tijd ook :( Veel last gehad van mensen die niet konden etc, en met een groep van 28 raiders atm hang je dan al gauw. Zoekt er nog iemand een guild? ^_^
Gratz!

Ik zie trouwens bij jouw Shaman en een andere Shaman van een betere guild op mijn server dat jullie de haste totem hebben, ik het de stormstrike/attackpower totem genomen. Waarom heb je gekozen voor haste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Ligt eraan wat je kan bieden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Menace_1981 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:58:
[...]

Gratz!

Ik zie trouwens bij jouw Shaman en een andere Shaman van een betere guild op mijn server dat jullie de haste totem hebben, ik het de stormstrike/attackpower totem genomen. Waarom heb je gekozen voor haste?
Omdat haste eigenlijk volgens veel sims de beste stat is. En de totem daardoor beter uit de bus komt dan de stormstrike/ap totem.
Wootlock schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:59:
[...]

Ligt eraan wat je kan bieden :+
Een leuke guild :) als je echt interesse hebt kijk anders eens op www.clanbase.ro/xz. Dit is onze guildsite. Voor vragen mag je me altijd een DM oid sturen :)

[ Voor 25% gewijzigd door KillGhost op 02-03-2010 16:03 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mektheb schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:33:
[...]

Frostbolt Rank 1 was toch altijd best handig :P
Ook alleen maar vanwege de lagere cast-time. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21
Grats! Dat is dan weer een mooie realm first.

Wij zitten met 2 avonden aan try's nog steeds vast op de defile/valkyre fase (P3 of P2 afhankelijk van hoe je de fase change telt). Tien mans dan natuurlijk zoals bekend.

Als het laat begint te worden stomme foutjes en als het vroeg is een rogue met een pingpongverbinding die we toch echt nodig hebben. Grrrrrrrrr :| Nog wel progressie gelukkig. Deze week geen try's gezien ontbrekende guildies :'( must.... kill.... Lich King

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrrrr wil em ook killen :D, onze 10 man was gestopt bij sindragosa en is niet opgepakt meer voor deze week, dus waarschijnlijk vrijdag avond weer alle 10 bosses killen in een avond en dan tegen sindragosa weer !.

25man elke x niet genoeg, Blood Queen / Sindragosa / Putricde staan nog voor we bij de lichking zijn :< elke x woensdag 38 online donderdag / maandag / dinsdag 20 online 19 online heel soms 25 maar dan maar 2 healers bv.

Der is maar 1 guild bij ons die hem nu gekilled heeft op de server en geloof die op het moment richting Festergut zijn op heroic 25man.
Erg nice voor hun, helaas kan ik nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Zat die video van Ensidia te kijken, over de 4 eerste ICC bosses hardmode, maar wat een ongelooflijke dps doet die shadow priest! Ik had geen idee dat die tot zulke hoeveelheden damage in staat zijn. Continue top dps, met de gunship battle zelfs 13k (mind sear!). Misschien moet ik toch maar eens een dps setje bij elkaar gaan sparen. Inspirerend, die video!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
KillGhost schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:02:
[...]

Omdat haste eigenlijk volgens veel sims de beste stat is. En de totem daardoor beter uit de bus komt dan de stormstrike/ap totem.
Ok thanks. Welke sim gebruik je? Rawr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Menace_1981 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:20:
[...]

Ok thanks. Welke sim gebruik je? Rawr?
Simcraft gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeilForeal schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:16:
Zat die video van Ensidia te kijken, over de 4 eerste ICC bosses hardmode, maar wat een ongelooflijke dps doet die shadow priest! Ik had geen idee dat die tot zulke hoeveelheden damage in staat zijn. Continue top dps, met de gunship battle zelfs 13k (mind sear!). Misschien moet ik toch maar eens een dps setje bij elkaar gaan sparen. Inspirerend, die video!
Haha ja dat had een priest bij ons ook ! ;)
Moet wel zeggen het echt enorm gegearde mensen zijn al met BIS items om ook al naar de bosses te gaan.

Als ik vergelijk met mezelf en andere mages. ik heb nooit geluk met trinkets gehad in TOC al niet.
Ik ben nog aant sparen voor me Craftable Legg's.. en me 4 set bonus.
Scheeld al zo veel in vergelijking...
En zoals het hoort, hun raid is afgestemt op bepaalde classes voor buffs / maxen van raid dps healing ettc zoals het hoort bij een raid..alleen komen denk ik mensen zoals "wij" in raids die bestaan uit mense ndie online zijn en soms dus 1mage en 3 locks hebben dan bv 2 mages 2 locks etc.
Ook dat scheeld al wel een Boomkin geen Boomkin etc.

Zoiezo echt goed om dit soort filmjes te zien maar als ik al kijk naar andere mages in mijn guild en vergelijk met mij, zijn hun trinkets en wapens beter en daardoor doen ze al 1.5 / 2k meer dmg als ik.
Wat in fights zoals Festergut erg veel is. of ik ben toally clueless natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Die gasten bij Ensidia halen het maximale uit alles. Elke dps telt daar. Wat ik vooral leuk vindt om te zien is dat shadow priest blijkbaar prima mee kan komen qua dps, dat idee heb ik zelf nooit gehad. Ik had zelf altijd het idee dat ze nogal slecht scalen met die instant dots. Vamp Touch scaled echt enorm goed. Een jaar terug was het mn slechte dot, nu doet hij een stuk meer damage als mijn plague en shadow word, in minder tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeilForeal schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:28:
Die gasten bij Ensidia halen het maximale uit alles. Elke dps telt daar. Wat ik vooral leuk vindt om te zien is dat shadow priest blijkbaar prima mee kan komen qua dps, dat idee heb ik zelf nooit gehad. Ik had zelf altijd het idee dat ze nogal slecht scalen met die instant dots. Vamp Touch scaled echt enorm goed. Een jaar terug was het mn slechte dot, nu doet hij een stuk meer damage als mijn plague en shadow word, in minder tijd!
Indeed, als ik soms kijk hoe hunter / druid rijk mijn raid's zijn en ik de enige mage ben en zoals met een 10 man ik de enige clothie ben. noem ik het niet optimaal !

Ben nu aant sparen voor die Rotface trinket met haste ! die gaat me wel wat DKP kosten maar dat moet maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Mektheb schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:03:
[...]

Haha With ^^

: zou wel willen lijkt me best cool met een tweaker samen te spelen, maar denk me exp niet goed genoeg is voor jullie ;)
Je kan het altijd proberen. Je mag me dus altijd een DM sturen met je experience en kan ik zeggen of het idd de moeite is of niet.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Geen simcraft of rawr. Er is een speciale sim voor enhancement shamans. Zie EJ forums.
Dutchman! schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:09:
[...]

Grats! Dat is dan weer een mooie realm first.

Wij zitten met 2 avonden aan try's nog steeds vast op de defile/valkyre fase (P3 of P2 afhankelijk van hoe je de fase change telt). Tien mans dan natuurlijk zoals bekend.

Als het laat begint te worden stomme foutjes en als het vroeg is een rogue met een pingpongverbinding die we toch echt nodig hebben. Grrrrrrrrr :| Nog wel progressie gelukkig. Deze week geen try's gezien ontbrekende guildies :'( must.... kill.... Lich King
Thanks :) Inderdaad een realm first. Die phase met de file/valyre is inderdaad best lastig. Vooral op 25 man.

[ Voor 61% gewijzigd door KillGhost op 02-03-2010 16:34 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillGhost schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:31:
[...]

Je kan het altijd proberen. Je mag me dus altijd een DM sturen met je experience en kan ik zeggen of het idd de moeite is of niet.
Hehe me char is zoals me nickname ;), maar volgens mij zag ik al jullie niet op zoek waren naar een mage.
Wat niet het einde van de wereld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gz! Hoe lang hebben jullie erover gedaan? Wij hebben vorige week BQL pas neergekregen en zijn fanatiek met Sindra aan het oefenen maar vrees dat dat nog heeeel lang gaat duren (duurde ook op 10 mans wat langer dan de rest) en we hebben gewoon erg veel LoS fail :/
Gisteren LK ook gezien op 10 mans komen nu aardig ph2 in magoed nedz more prac! :)

[ Voor 6% gewijzigd door porn* op 02-03-2010 16:37 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Laatst online: 15-09 20:58
enige clothie in de raid? niet optimaal? ik zou killen voor enige clothie in de raid! MORE LEWT FOR MIE! ( komend van een holy / offspec shadow priest, in guild die gewoon standaard 4-6 priests meeheeft in een 25 man raid, omdat we niks anders hebben )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zontar schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:38:
enige clothie in de raid? niet optimaal? ik zou killen voor enige clothie in de raid! MORE LEWT FOR MIE! ( komend van een holy / offspec shadow priest, in guild die gewoon standaard 4-6 priests meeheeft in een 25 man raid, omdat we niks anders hebben )
Nou van de 10 bosses die down gingen op 10man, dropte er 1 cloth / caster item en dat was een back..die nog crap was ook verder alleen mail / plate / leather

Van de 10 bosses waren er 2 items geloot rest geshard..
Was veelal tankspull en wat healing items waarvan de meeste al een 25 variant van hebben

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 02-03-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Mektheb schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:33:
[...]

Hehe me char is zoals me nickname ;), maar volgens mij zag ik al jullie niet op zoek waren naar een mage.
Wat niet het einde van de wereld is ;)
Hij staat er niet bij. We hebben echter maar 2 mages, en ranged is wel iets wat we lacken.
porn* schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:34:
[...]

Gz! Hoe lang hebben jullie erover gedaan? Wij hebben vorige week BQL pas neergekregen en zijn fanatiek met Sindra aan het oefenen maar vrees dat dat nog heeeel lang gaat duren (duurde ook op 10 mans wat langer dan de rest) en we hebben gewoon erg veel LoS fail :/
Gisteren LK ook gezien op 10 mans komen nu aardig ph2 in magoed nedz more prac! :)
Thanks. Wij hebben er denk ik anderhalve week ofzo over gedaan, maar niet alle dagen tries. Vaak door lag of niet genoeg mensen niet echt goed kunnen oefenen. Wat wel handig is dat je zoveel mogelijk mensen in 10 mans krijgt op LK voor de practice.

[ Voor 50% gewijzigd door KillGhost op 02-03-2010 16:44 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillGhost schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:43:
[...]

Hij staat er niet bij. We hebben echter maar 2 mages, en ranged is wel iets wat we lacken.
Owh kijk is aan :), dan is het inderdaad wel even de moeite waard om te kijken.
als ik alleen al kijk naar wat jullie guildwize gedaan hebben, hebben jullie kwa ervaring toch zeker op hardmode gebied het dubble aan wat ik doe of gedaan heb.

Puurvanwege ik casual in het begin van LK ben gegaan en sinds Toc / Togc / Icc pas weer echt ben gaan spelen waardoor ik dus een hoop gemist heb.
Alleen TBC enorm veel gespeeld tot en met Sunwell gedaan tot en met Muru, Muru en KJ helaas pas net na de release van Lichking omdat ik op vakantie was en de guild kills gemist had.

Maar denk eerlijk genoeg me "experience in de lichking uitbreiding te weinig is voor je"

edit : als ik die mage zie bv Garghamel wat een gear :D

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 02-03-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mektheb schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:48:
Maar denk eerlijk genoeg me "experience in de lichking uitbreiding te weinig is voor je"
Hoe heeft eigelijk 'raiding experience' impact op de ICC of (farm) ToC raiding, of uberhaubt op je skills?

Ken er genoeg die 100den keer Naxx en Ulduar hebben gedaan, doodleuk nonstop failen op de flamewall in OS. Zoals eerder in het topic, als je eenmaal het trucje van de Raid kent, is alles makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:54:
[...]

Hoe heeft eigelijk 'raiding experience' impact op de ICC of (farm) ToC raiding, of uberhaubt op je skills?

Ken er genoeg die 100den keer Naxx en Ulduar hebben gedaan, doodleuk nonstop failen op de flamewall in OS. Zoals eerder in het topic, als je eenmaal het trucje van de Raid kent, is alles makkelijk.
Naja ik doel er meer op van ik heb niet de content gedaan zoals hun met bv Yogg +0 ;)
En dat zijn toch niet de simpelere dingen, tenzij je het vaak gedaan heb.
En het heeft niks met je skills te maken nee, maar je skills moet je laten zien wat je gehaald heb of gedaan heb kunnen ze al zien en zoals altijd zullen ze je eerst beoordelen op wat je gedaan hebt..voor ze uberhaudt nadenken om je een trail tegeven en dan te laten zien WAT je kan.

dat is wat ik zou doen, verder zegt achievments en gs enz niks over je skill maar je beoordeeld wel iemand aan eraan helemaal een xrealm player waarvan je ze reputatie op de server niet kent.

[ Voor 10% gewijzigd door Mektheb op 02-03-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Mektheb schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:48:

Owh kijk is aan :), dan is het inderdaad wel even de moeite waard om te kijken.
als ik alleen al kijk naar wat jullie guildwize gedaan hebben, hebben jullie kwa ervaring toch zeker op hardmode gebied het dubble aan wat ik doe of gedaan heb.

Puurvanwege ik casual in het begin van LK ben gegaan en sinds Toc / Togc / Icc pas weer echt ben gaan spelen waardoor ik dus een hoop gemist heb.
Alleen TBC enorm veel gespeeld tot en met Sunwell gedaan tot en met Muru, Muru en KJ helaas pas net na de release van Lichking omdat ik op vakantie was en de guild kills gemist had.

edit : als ik die mage zie bv Garghamel wat een gear :D
Tsja niet iedereen bij ons heeft Yogg+o gedaan. Goede raidervaring in het verleden nemen we ook absoluut wel mee. Je kan als je wilt even je experience in een DM vermelden samen met average ilvl gear oid en dan kan ik voor je kijken of je enigzins een kans maakt of niet.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[...]
Iemand?
Iemand?
;(
<o/ ik heb hex in ICC gebruik!!!11one \o>

spoiler:
Op een raid member. Terwijl ik geMC'd werd door Deathwhisper.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillGhost schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:02:
[...]
Tsja niet iedereen bij ons heeft Yogg+o gedaan. Goede raidervaring in het verleden nemen we ook absoluut wel mee. Je kan als je wilt even je experience in een DM vermelden samen met average ilvl gear oid en dan kan ik voor je kijken of je enigzins een kans maakt of niet.
Ik Fabriceer vanavond thuis wel een mooie dm voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

SnoeiKoei schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:13:
[...]

<o/ ik heb hex in ICC gebruik!!!11one \o>

spoiler:
Op een raid member. Terwijl ik geMC'd werd door Deathwhisper.
hehehe, ik gebruik eigenlijk ook nooit hex. Ook veels te onhandig met die erg lange CD.
Mektheb schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:15:
[...]

Ik Fabriceer vanavond thuis wel een mooie dm voor je :)
Is goed :D

[ Voor 22% gewijzigd door KillGhost op 02-03-2010 17:37 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek nog wel een guild ja, welke server is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die ensidia shadowpriest vid ook gezien, ben ZO bli dat ik nu met RaF een priest lvl zit al op 52, 2e dag nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Grats!

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.