Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat nu net een heerlijk tank wapen (en dacht ik shield in PoS) van die boss uit HoR droppen (232 axe), zou je wel een flinke boost geven.

De eerste agro die je wil hebben zijn de melee's, casters doen relatief gezien amper minder damage op jou dan op een DPS (healer ten alle tijden vrij houden), daar heb je even wat ruimte. Mark de mobs, als elke DPS maar wat vast pakt, zelf kies ik altijd rogue, priest, mage (let op mirror image), hunter, de rest.

In principe moet de healer altijd aan de andere kant van jullie staan, zodat ze geen aoe issues krijgen buiten die hunter die zijn icecube af en toe afschiet. Taunt en right.defense moet je dus gebruiken voor je healer.

Ik heb altijd SoCommand draaien daar, elke melee hit raak je veelal 2 andere mobs waardoor je iets meer AoE agro kan blijven houden dan SoCorruption, mobs willen nog wel eens flink een heen weer rennen. Stel je hebt een priest, mage, rogue en warrior, pik de 2 melee op (rogue prio) en loop ermee naar mage of priest (of interupt/silence hem). De 2de caster hou je enkel op je met een taunt, de melee die af en toe agro pakt moet gewoon even opletten of interupten (shaman is hier ideaal voor).

DPS gaat vaak te snel uit het hoekje, eigelijk moet je er blijven staan tot de tank van iig 2 mobs agro heeft. (hunter met icetrap om de hoek doet wonderen). Zorg dat je holy shield en (bubble buffje) altijd op je hebt zitten, het lijkt weinig maar elk beetje helpt. Per saldo ben je enorm afhankelijk van de DPS, hoe zij werken en of ze je ook echt helpen of gewoon staan te spammen en jij moet maar agro zien te houden.

Probleem is imho niet eens de eerste trashmobs, de eerste boss blijft voor mij een groter probleem (debuff die oploopt tot 75% healreduction).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 15:41

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Mijn DK tank heeft unbuffed 32k HP. Ik heb daar 1x HoR HC mee getanked. Dit ging zonder noemenswaardige problemen. Natuurlijk heb je als DK wel het voordeel dat je Death Grip hebt om de mobs wat meer bij elkaar te krijgen, maar D&D, Howling Blast en Blood Boil zijn voldoende om geen aggro te verliezen. Met Pally tanking heb ik geen ervaring, maar als ik het met ruwweg dezelfde stats op een DK kan, dan moet het met een Pally zeker ook lukken lijkt mij zo...

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
Als trash niet dood is voordat 2 pack komt heb je sireus dps propleem (en of dps zich in houd van wege tps of niet), is dat een no go
Vergeet ook niet Holy Wrath hier, is heerlijke aoe tread.

Om eerlijk te zijn ben ik geen fan van hor, sinds kort, als niet met guild run ga ik liever 15 wachten,
of er n00b dps mee die niet boven 2k uit komt, of ze gaan met alle ing line of sight staan, nee heb te vaak gewiped om daar nog aate wagen, heb niet nodig voor gear doe puur voor badges, en ben niet van plan te gaan wipen op vrij makelijk instance met goede groep. alleen is zeer lastig inschatte hoe goed groep is, dus stap liever bijvoorbaat maar uit.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Had laatst een 28k HP Protadin, buffed met LFG buff, fort en BoSanc in HoR... Zelf was ik de healer (oude main, was spriest is nu disc healer met m'n oude naxx25/ulduar10 gear). We hadden totaal geen problemen, DPS met brains helpt enorm ;) :P

We hadden ook nog die 'speed achievement' bij LK zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Even een Resto Shaman vraagje voor de ervaringsdeskundigen onder ons:

Wat doen jullie met Tidal Force? Aangezien je met crits i.c.m. Improved Water Shield mana regen krijgt, zit ik er aan te denken om dit gewoon onder m'n LHW, HW en CH knoppen te macro'en, zodat deze buff maximale uptime heeft en je dus maximale mana efficiëntie krijgt. Is er een goede reden om dit niet te doen of ben ik gewoon slim bezig :P als ik dat doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 14:20
Dat is wel slim ja, ik vergeet hem namelijk 99% van de tijd te gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348543

Vorige week, sinds 9 maanden, mijn account weer geactiveerd, was gestopt even nadat we KilJaeden hadden gekilled (Prenerf), paladin staat mooi te wezen in zijn 7/8 t6 tanking gear =\ (t6 shoulder token voor paladins heb ik nooit zien droppen, ondertussen mijn Mage maar wezen levelen, sinds gisteren level 80, heb al een paar heroics achter de rug, (Pit of Saron, Forge of Souls, ... of Crusader (geloof ik?) al een paar upgrades mogen looten, gaat abnormaal snel epics halen, in TBC moesten we nog eerst rep farmen tot revered/honored voordat we uberhaupt Heroics in konden, en dan moesten we nogsteeds de normal versie van de instance eerst doen, ook dat gezeur over GS is belachelijk, maar dat is iedereen wel eens zo te zien :p, ik hoop dat iig het RaidContent van Wotlk net zo goed is als Muru/Entropius, KJ of iets dergelijks, wil iig nog een keer 10 man Ulduar organiseren, zodat ik iig dat ook heb geproeft kwa content, anders sla ik toch iets over, heb sinds de launch van vanilla wow gespeeld, en sinds dien ook elke instance / raid gedaan

kan iemand mij verder wijzen naar een website met alle in's en out's van Mages, (wat ik moet/kan gemmen, specs, gear, rotations) etc? een site zoals tankadin.com of deathknight.info (geloof ik) zou handing zijn, had een thread gevonden op Elitist Jerks maar kom daar niet echt wijzer uit,

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldrak
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 11:15
Ik zou zeker Arcane gaan op dit moment, beste dps maar ook het meest mana intensief.

Deze guide geeft imho goede tips over arcane:

http://www.stratfu.com/classes/mage/arcane-mage-guide

OT: Tijd om te stoppen met lurken. Goedemorgen allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killbillfast
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

killbillfast

Challenge accepted!

Anoniem: 82860 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:18:
Vraagje over HoR heroic. Ik zie mezelf als iemand die tactieken en classes altijd redelijk snel doorheeft, beschouw mezelf ook als bovengemiddeld als het aankomt op nieuwe encounters oppikken, maar toch deed zich gisteren onderstaande voor:

De situatie:

Ik heb een gearscore van rond de 4.3k op mijn tankadin op dit moment. Defense ligt rond de 550, ca. 32k hp self buffed en een ilvl 200 zwaard om threat te houden.

Ik dacht ik queue even voor een random heroic dungeon en ik kom uiteindelijk in HoR Heroic terecht. Goed m'n gear is niet top, maar m.i. moet ik dit toch wel kunnen tanken met deze stats als de healer mee kan.

Ik heb hem al redelijk vaak op normal getankt, maar heroic blijkt wat minder vergegevensgezind. Ik ben nog geen 2 seconden in de instance of ik krijg al commentaar 'shit tank' enz. Waarschijnlijk vanwege gearscore. Ik denk, dit gaat nog leuk worden, ik heb nog geen mob aangeraakt.

We gaan gezellig met 5 man in de alcove staan, uiteraard heeft nog nooit iemand van de groep van CC gehoord, dus komt alles op mij als tank aan. Ik smijt met avenger's shield op de priests en mages die spawnen, richt me eerst op de rogues die spawnen, maar toch komen er soms, omdat mijn righteous defense en hand of taunt vrijwel continu op cooldown zijn, in de problemen met het tanken van alle spawns. Zo is de volgende wave ook al gespawnd voor de vorige neer is, wat betekent dat mobs al snel op de healer aan het bashen zijn, ze staan er in die alcove tenslotte maar een paar yards vanaf. Affijn, healer wordt gestunlocked of geinterrupt o.i.d. en iedereen gaat 1 voor 1 dood. rest van de party had een GS van boven de 4.8k.

Nu wil ik graag weten waar dit aan ligt. Pak ik de mobs niet snel genoeg op? moet ik meer verwachten van mijn party genoten qua dps/cc? Had mijn healer hier iets aan kunnen doen? Moet ik langer wachten met mijn gear?

Wat zouden jullie doen?
Dit klinkt als een DPS probleem inderdaad, pack moet dood zijn voordat de volgende komt. Ik vind het altijd wel handig als de hunter geshackled/repent wordt scheelt weer wat. Maarja wie wil nu nog CC gebruiken :'(

Livestream : http://twitch.tv/BF_Billiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

Onderstaande quote had ik op een website gezet en kreeg daar ook een reactie op die ik graag wil delen om te vragen of hij gelijk heeft want dat is toch wel heftig mocht ik niet in staat zijn om ICC10 te doen.
Ik ben volledig gefocused op spellpower ipv intellect.

Zelfs mijn gear is nog niet helemaal super en toch heb ik bij de laatste boss in TOC 10 die erom bekend staat om veel mana bij healers te kosten (P3) bijn geen mana opgedaan. Volgens mij kwam ik op de helft of zo. Als je kijkt naar mijn mana pool van een kleine 23000 (unbuffed) is dat niet slecht lijkt me.

Hier is een goede beschrijving van holy pallies en de keuze tussen inteelect en spellpower en crit tegenover haste: http://www.holypaladin.ne...-spell-power-or-intellect

Citaat:
A paladin using this strategy will use Flash of Light much more often than a paladin stacking Intellect, allowing you to throw many quick, small, mana-efficient heals throughout a fight - perfect for raid healing. Holy Shock will be more powerful and crit more often, giving you more access quick Infusion of Light powered Flash of Lights and Holy Lights. Your glyphed Holy Light AoE will be more powerful. Your Judgement of Light will be more powerful. You will have less overhealing, since you can choose the right spell for the amount of healing needed. You can better respond to split-second emergencies.

Deze is dan ook mijn speelstijl. veel gebruik van Flash of light en ik ga eigenlijk nooit OOM.
Antwoord van een andere pally:
Tsja, dat is jouw keuze, maar daarmee ga jij het niet redden in ICC25 en waarschijnlijk ook niet in ICC10 en ICC10 HC (laatste heb ik zelf geen ervaring mee).

Overigens is de quote die uit de artikel komt ook aardig outdated. De eerste reactie komt van bijna een jaar geleden. Verbaast me dan ook niets dat dit erin staat:

Citaat:
Your Judgement of Light will be more powerful.
en wat dus allang niet meer klopt, aangezien de Judgement of Light party en raidmembers healt op basis van hun health pool en niet jouw spellpower of wat dan ook.
Mijn char
GS: 4717
Wow heroes score: 2453

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Viggen schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:54:
Had laatst een 28k HP Protadin, buffed met LFG buff, fort en BoSanc in HoR... Zelf was ik de healer (oude main, was spriest is nu disc healer met m'n oude naxx25/ulduar10 gear). We hadden totaal geen problemen, DPS met brains helpt enorm ;) :P

We hadden ook nog die 'speed achievement' bij LK zelf :)
ik neem aan dat je het over normal hebt want no way dat je dit in heroic gedaan krijgt

@dricus. Maak een macro voor tidal force in combinatie met nature swiftness (instant spell) en healing wave. Dit is je life saver (of die van een tank). verder is het zonde om hem zo te gebruiken imo.

@dread: Wat is precies je vraag. Ik weet dat onze paladins full 20int stacken in alle slots (over de 40k mana inmiddels) en dat ze holy light spammen and dat beacon ontiegelijk veel healing done doet. Zit overigens wel op uhm 70% of meer overhealing geloof ik.
http://armory.wow-europe....t%27s+Hammer&cn=Apollongr
http://armory.wow-europe....ght%27s+Hammer&cn=Zipacna

[ Voor 39% gewijzigd door thewizard2006 op 04-03-2010 08:53 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

thewizard2006 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:45:
[...]
@dread: Wat is precies je vraag. Ik weet dat onze paladins full 20int stacken in alle slots (over de 40k mana inmiddels) en dat ze holy light spammen and dat beacon ontiegelijk veel healing done doet. Zit overigens wel op uhm 70% of meer overhealing geloof ik.
http://armory.wow-europe....t%27s+Hammer&cn=Apollongr
http://armory.wow-europe....ght%27s+Hammer&cn=Zipacna
Of ik met deze setup (spellpower ipv intellect) in staat zal zijn om Icc 10 te doen?

Ik zie dat jij gems hebt voor intellect. Ik heb er voor spellpower.

[ Voor 5% gewijzigd door dread op 04-03-2010 08:57 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dricus schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:58:

Wat doen jullie met Tidal Force? Aangezien je met crits i.c.m. Improved Water Shield mana regen krijgt, zit ik er aan te denken om dit gewoon onder m'n LHW, HW en CH knoppen te macro'en, zodat deze buff maximale uptime heeft en je dus maximale mana efficiëntie krijgt. Is er een goede reden om dit niet te doen of ben ik gewoon slim bezig :P als ik dat doe?
Als je wat beter in de gear zit, zal je Tidal Force alleen in bepaalde situaties gebruiken. En dan bedoel ik de momenten dat er een hoop (raid)healing nodig is. Denk aan Syndragosa (als je Unchained Magic hebt in the laatste fase), Blood Queen rond de Fear etc.
Meestal gebruik ik het dan ook in combinatie met Nature's Swiftness.

Gisteren een erg goede start van de reset gehad. Aan het begin wat afspraken gemaakt en het ging goed en lekker snel. Eerste 4 zonder problemen neer in minder dan een uur. Door naar de Blood Princes. Slordig maar een kill. Blood Queen na 2 wipes ook neer. Dit gevecht moet echt foutloos gaan, zeker in het begin.
The Plagueworks overgeslagen en door naar Dreamwalker. Eindelijk mijn stack een keer weten te behouden in de portal. Laatste 2 miljoen health vloog dan ook zo omhoog. Leuk om 65k+ Healing Waves voorbij te zien vliegen.
Hadden Syndragosa vorige week voor het eerst gekilled. Hadden ook een nieuwe mage mee die de fight nog nooit gedaan had. Eerste try toch tot 8% gekomen. 2e try was echt slecht met als toetje de nieuwe mage die de Frost Beacon midden in de raid liet landen. Maar de 3e try was ze neer _/-\o_ .
Vanavond Festergut en Rotface even facerollen en hopelijk ook Professor. En dan wipen op de Lich King.

Vorige week er achter gekomen dat relaties en guildies echt tot de meest bizarre situaties kan leiden.
Onze vrouwelijke (ex)GM had een relatie met een healer gekregen. Nou was die healer vanaf het begin een beetje een onruststoker. Maar ja liefje van de GM dus alles werd maar getolereerd. Tot dinsdag toen hij weer in Gchat bezig was om onrust te stoken. Hevige discussie in Officers chat. Had het wel even gehad en ben dus maar gelogd om wat anders te gaan doen. Log ik wat later in op een alt, is die guildless 8)7. Log in op mijn main, ook guildless. Gelukkig gebruiken we aparte channels voor healing/tanking etc. Dus ik vraag daar wat er gebeurd is. Blijkt iedereen uit de guild te zijn gekicked door de GM en daarna is de guild disbanded.
Co-GM heeft toen de guild weer opgericht (met dezelfde naam) en nu is bijna iedereen weer terug (de GM en haar vriendje natuurlijk niet). Zag zelfs dat de guildbank weer restored is.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 16-05 19:37
Gisteren bezig geweest met Blackrock Depths. Er komt geen einde aan die instance. Verschrikkelijk. Paar uur bezig als tank. En constant chainpullen. Eén keer een wipe en toen was een deel van de groep het zat. Ik hoop deze instance nog wel een keer compleet te clearen omdat het een achievment is. Misschien dat één van mijn geliefde guildies mij er nog een keer doorheen wil boosten, omdat dat ongeveer de enige plek is waar je dark iron ore kan krijgen. Die is als bs toch wel handig.

Zijn er mensen die hem al wel compleet gecleard hebben?

Zie quote:
Blackrock Depths is currently the largest 5-man instance in the game, and is likely to remain so, making it a true wonder of the World of Warcraft. The average time to complete the entire instance is 4–6 hours due to its complexity: a large amount of mobs and bosses, several scripts, and many quests. The enemy level range is 48-56, and the minimum level requirement to enter is level 40.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
HawVer schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:05:
Gisteren bezig geweest met Blackrock Depths. Er komt geen einde aan die instance. Verschrikkelijk. Paar uur bezig als tank. En constant chainpullen. Eén keer een wipe en toen was een deel van de groep het zat. Ik hoop deze instance nog wel een keer compleet te clearen omdat het een achievment is. Misschien dat één van mijn geliefde guildies mij er nog een keer doorheen wil boosten, omdat dat ongeveer de enige plek is waar je dark iron ore kan krijgen. Die is als bs toch wel handig.

Zie quote:

[...]
Ja hoor en zonder problemen eigenlijk. Eenmaal je die key hebt, kan je gwn meer dan de helft van die instance skippen. Paar weken terug nog een run in BRD gedaan en na iets meer dan een uur stonden we weer buiten. (Lvl ook een warrior btw. Nu lvl 70 :p)

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Mektheb schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:03:
[...]

Dan inderdaad geen 25man ;) wel op 10 haha

[...]

Ik heb nog geen 1 token gehad, waren mij te duur met DKP :P
Ik 1 token (onze eerste ooit) omdat vreemd genoeg niemand anders toen een bod deed. Waren zeker geschokt dat Saurfang dood was? Heb die shoulders die ik er voor gehaald heb nog nooit gebruikt. Pas bij 4 stuks is het de moeite voor een resto druid om 4pc T9 (alles 245) te breken.

Ds ik heb die token voor 20 dkp gepakt en nu gaan ze voor 400-500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2024

NeilForeal

Quay

dread schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:35:
Onderstaande quote had ik op een website gezet en kreeg daar ook een reactie op die ik graag wil delen om te vragen of hij gelijk heeft want dat is toch wel heftig mocht ik niet in staat zijn om ICC10 te doen.
Dat is onzin. Er zijn genoeg Paladin healers die ook in ICC nog voor spellpower gaan. De eeuwige discussie tussen SP/Crit, Int/Haste zal er altijd blijven. Net als de discussie holy/disc. Het heeft allebei zijn voor en nadelen. Iets meer int in ICC is on the long run wel handig, omdat het vaak gaat om kleine snelle heals. Met veel SP overheal je automatisch meer, net als met veel crit. Ik focus zelf 100% op int en haste (en daarna SP) om die reden (hoewel ik een priest ben).

Kijk maar eens het filmpje van de world first kill op Putricide heroic van Paragon. Deel van het filmpje is vanuit een paladin geschoten. Veel int, veeeeel haste en heals spammen. Er zijn in een raid veel manieren beschikbaar om mana te restoren, dus op die manier kom je simpelweg nooit in mana problemen. Met een SP build kun je minder heals doen, maar ze zijn krachtiger. Echter, in veel gevallen maakt dat krachtiger niet uit. Als er maar snel gehealed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Auspex schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:09:
[...]
Ja hoor en zonder problemen eigenlijk. Eenmaal je die key hebt, kan je gwn meer dan de helft van die instance skippen. Paar weken terug nog een run in BRD gedaan en na iets meer dan een uur stonden we weer buiten. (Lvl ook een warrior btw. Nu lvl 70 :p)
Aha dan is dat waarschijnlijk onze fout geweest. Wij gingen door de complete instance, we hebben niets overgeslagen. Die sleutel heb ik iig niet geloot. Op een gegeven moment kom je in een ruimte waar allemaal kluisjes zijn. Daar heb ik al mijn sleutels die ik had op gebruikt. Zit daar die betreffende poort in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-06 20:14
Te vaak in vanilla, jammer dat de 5 mans van tegenwoordig allemaal zo kort (en simpel) zijn.

Gister LK 25 eindelijk kunnen neerleggen, eindelijk een fatsoenlijk groep bij elkaar kunnen krijgen, buff had weinig invloed op het gevecht maar schijnbaar wel mentaal (mensen dachten dat het makkelijker zou zijn en dus was er meer animo voor), mooi gevecht.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
Ik was van plan om deze week na m'n wekelijkse VoA's op m'n mage 2t10 te kopen van emblems (shoulders+hands) want het is een flinke dps boost. Toch heb ik er een tijd mee gewacht alleen vanwege het feit dat je in VoA de kans hebt om t10 hands of legs te krijgen en het zou zonde zijn om t10 hands aan te schaffen voor 60 emblems om hem vervolgens in VoA te zien droppen. Nu was het geluk eens aan mijn zijde, in een VoA10 classrun dropte er de t10 hands voor mage. Nu heb ik meteen de t10 shoulders erbij gehaald zodat ik 2pc t10 heb. Kan ik weer emblems gaan sparen voor 4pc t10 :P "maar" 190 emblems nodig tenzij ik weer geluk heb in VoA en de legs krijg dan kost het maar 95 emblems en daar ben ik al bijna (heb er nu ~70).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 09:16
dread schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:55:
[...]

Of ik met deze setup (spellpower ipv intellect) in staat zal zijn om Icc 10 te doen?

Ik zie dat jij gems hebt voor intellect. Ik heb er voor spellpower.
Alleen in het begin (hc's runnen enzo) was ik vol sp. In het begin waren mijn heals gewoon niet krachtig genoeg dus toen gekozen voor alleen sp. Toen ik eenmaal beter in de gear kwam ben ik overgegaan naar vol int omdat ik het idee had/heb dat ik er veel meer voor terug krijg dan alleen sp. ik zit nu op over 50% crit raidbuffed dus dat betekent dat ik HEEL veel gebruik maak van holy shock en als die crit een gratis FoL.. het is niet vreemd voor mijn holy shock om te critten voor 10k dat samen met de instant FoL (die vaak ook crit vanwege 50%) dat is dus ongeveer 10k van holy shock en iets van 8/9k van instance FoL is dus gewoon 19k heal in HELE korte tijd. Vaak echt een levens redder.

Ik heb het uiteraard nog niet geprobeerd :p maar volgens mij kan ik oneindig FoL spammen. samen met divine plea en trinket mana return.

En alle paladin's bij ons zijn vol int. geen van de paladins die ik ken die ook raiden of tegenkom is vol sp gegaan. maar ze zullen er vast zijn.

Ik zou wel eens willen weten wat mijn sp is als ik daar vol voor gem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
  • Laatst online: 10-12-2024
HawVer schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:16:
[...]

Aha dan is dat waarschijnlijk onze fout geweest. Wij gingen door de complete instance, we hebben niets overgeslagen. Die sleutel heb ik iig niet geloot. Op een gegeven moment kom je in een ruimte waar allemaal kluisjes zijn. Daar heb ik al mijn sleutels die ik had op gebruikt. Zit daar die betreffende poort in de buurt?
Nee, die sleutel is eigenlijk een questreward. Je moet denk ik dood zijn om de questgiver te zien en die staat in die toren in het midden tussen al die kettingen nog voor je BRD binnengaat. Die geeft je dan die quest. En dan eenmaal je de sleutel hebt, kan je bij de entrance meteen naar links (gesloten deur) - rechts (andermaal gesloten deur) en dan meteen door de linkse gesloten deur. Dan kom je in kamer waar je dat poortslot moet openen en dan kan je echt wel een GROOT stuk skippen en kom je vrij snel al in die kamer met al die gnomes en golems.

Die vault keys gebruiken is ook voor een boss te triggeren geloof ik.

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Auspex schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:29:
[...]
Nee, die sleutel is eigenlijk een questreward. [...]
Bedankt voor de info. Volgende keer ga ik het proberen met sleutel. :)

[ Voor 23% gewijzigd door HawVer op 04-03-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is BRD ook met die kamer helemaal vol met die normal mobs? (waar je ergens paar elites moet meppen).

En uiteindelijk een boss op een troon heb zitten, waar je zelf ook op gaat zitten? Kluizen die je open kunt maken met sletuels die je loot?

Deze volgens mij op mijn druid volledig gedaan, uiteindelijk met 4 man.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 04-03-2010 09:40 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021
Dricus schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:58:

Zit bij mij onder riptide gemacroed. Ik merkte ook dat ik tidal force te lang van cooldown had staan, en aangezien ik meestal een riptide op de tank actief garandeer ik voldoende uptime. Ik ben daarmee nog nooit in de problemen gekomen wat healing betreft.

Paling Terran & Shaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 14:53
Heej allemaal! Ik ga binnenkort weer beginnen met WoW. Ik heb altijd een warlock gespeeld maar daar ben ik eerlijk een beetje op uitgekeken. Nu heb ik eens alle classes bekeken en heb gekozen om een paladin aan te maken :) Denken jullie dat deze gameplay mij kan bekoren :p ?

It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 11:21
SinergyX schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:38:
Is BRD ook met die kamer helemaal vol met die normal mobs? (waar je ergens paar elites moet meppen)
Yup, hier moet je die flame wardens of zoiets looten voor torches, zodat je 2 braziers aan kunt maken, anders gingen die deuren niet open... Was vaker een heerlijk wipefest in vanilla :D

Leuke herinneringen aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345994

Azertyftw schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:47:
Heej allemaal! Ik ga binnenkort weer beginnen met WoW. Ik heb altijd een warlock gespeeld maar daar ben ik eerlijk een beetje op uitgekeken. Nu heb ik eens alle classes bekeken en heb gekozen om een paladin aan te maken :) Denken jullie dat deze gameplay mij kan bekoren :p ?
Paladin is (zeker met dualspec nu) lekker multifunctioneel. Als je 80 zou zijn is het handig om met een tank spec of holy spec emblems te farmen (tank is instant queue in de dungeonfinder, holy is nagenoeg instant). Retri pally's kunnen goed mee met DPS. Dus met 1 class toch 3 goede keuzes moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233450

Zo gisteren Lich King op 10 mans neer gekregen, wel met de 5% buff maar dat was net dat kleine beetje wat we nodig hadden blijkbaar.

Onze andere 10 mans groep was wel eerder als ons, die hadden hem ook gister neer, maar een uurtje of 1/2 eerder als ons. Wel waren hun verder gegaan op een extended raid ID en hebben wij eerst de rest van de instance gecleared.

Verder ben ik als Enhancement Shaman erg blij dat ik toch v/d week de 2xT10 gehaald heb, samen met een andere build (met imp fire nova) toch een DPS increase, wat me eindelijk een beetje competief maakt met de rest van mijn groep.

Zal me char ook een neergooien hier, kijken of er nog iemand tips of trucs voor me heeft :)

Char: Saidar
Realm: Trollbane EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zeker BRD is nog steeds 1 van mijn favo 5mans gewoon puur vanwege de lore die erachter zit en de tijd die het koste om hem te finishen erg leuke instance wou dat er meer van zulke waren

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Bedankt voor de feedback mensen. Very much appreciated :). Het bovenstaande gelezen hebbende denk ik dat ik Tidal Force maar samen met Nature's Swiftness ga macro'en. Ik heb het nu al zo ingesteld staan dat ze met Nature's Swiftness instant worden als ik mijn heal knoppen combineer met CTRL. Dit gebruik ik in oh-shit situaties. Daar kan ik Tidal Force inderdaad wel aan toevoegen. Mana problemen heb ik momenteel toch niet.

Het is op dit moment op mijn level (bijna 65) natuurlijk wel zo, dat Tidal Force nog niet het maximale effect heeft. Als je op 40% crit zit, dan wordt de crit kans van je volgende spell 100%, dat is bij mij nog niet het geval. Maargoed, als die eerste cast geen crit is, dan wordt één van de volgenden dat zeer waarschijnlijk wel en is het nog steeds een goede ability voor oh-shit situaties.

Dit is mijn Shaman, trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06 13:23
Azertyftw schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:47:
Absoluut!! :9~
Heb nu zelf ook een paladin na altijd een priest te hebben gespeeld! Zeker met heirlooms is het constant de dps/dmg done meters toppen :D Op latere levels eiglijk nooit mana problemen dankzij sommige talents en skills en dus gewoon aan een stuk door raggen.
En natuurlijk de mogelijkheid om een tank/healing offspec te pakken op level 40!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Gekheid schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:27:
[...]

Alleen in het begin (hc's runnen enzo) was ik vol sp. In het begin waren mijn heals gewoon niet krachtig genoeg dus toen gekozen voor alleen sp. Toen ik eenmaal beter in de gear kwam ben ik overgegaan naar vol int omdat ik het idee had/heb dat ik er veel meer voor terug krijg dan alleen sp. ik zit nu op over 50% crit raidbuffed dus dat betekent dat ik HEEL veel gebruik maak van holy shock en als die crit een gratis FoL.. het is niet vreemd voor mijn holy shock om te critten voor 10k dat samen met de instant FoL (die vaak ook crit vanwege 50%) dat is dus ongeveer 10k van holy shock en iets van 8/9k van instance FoL is dus gewoon 19k heal in HELE korte tijd. Vaak echt een levens redder.

Ik heb het uiteraard nog niet geprobeerd :p maar volgens mij kan ik oneindig FoL spammen. samen met divine plea en trinket mana return.

En alle paladin's bij ons zijn vol int. geen van de paladins die ik ken die ook raiden of tegenkom is vol sp gegaan. maar ze zullen er vast zijn.

Ik zou wel eens willen weten wat mijn sp is als ik daar vol voor gem.
Goed na deze verhalen ga ik nu weer intellect gemmen. Ik had gewoon nooit een gebrek aan mana. En FoL kan ik idd oneindig gebruiken.
Eerst maar even ICC10 proberen en dan kijken we wel hoever ik kom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NG00 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:57:
Absoluut!! :9~
Heb nu zelf ook een paladin na altijd een priest te hebben gespeeld! Zeker met heirlooms is het constant de dps/dmg done meters toppen :D Op latere levels eiglijk nooit mana problemen dankzij sommige talents en skills en dus gewoon aan een stuk door raggen.
En natuurlijk de mogelijkheid om een tank/healing offspec te pakken op level 40!
Retri paladin staat zo goed als nummer 1 in mijn 'meest saaiste classes om te spelen', al liggen de 3-button-i-win Balance druid en arcane mage daar niet ver vandaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2020
mdmeijer schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:39:
[...]

Zit bij mij onder riptide gemacroed. Ik merkte ook dat ik tidal force te lang van cooldown had staan, en aangezien ik meestal een riptide op de tank actief garandeer ik voldoende uptime. Ik ben daarmee nog nooit in de problemen gekomen wat healing betreft.
Hmm, zou ik ook maar eens moeten doen, die crit en instant cast dingen gebruik ik nooit.

Kheb ze wel aan een macro hangen als "oh shit" button maar blijkbaar de reflexen niet voor om die in noodgevallen te gebruiken.

Gisteren in een rondje ICC 25 de addon power aura maar eens aangeslingerd.

Blijkbaar heb ik het nodig om visueel een reminder te krijgen als mijn mana shield weg is. Het scheelt enorm in mana als ik daadwerkelijk mijn shield constant up heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
thewizard2006 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:45:
[...]

ik neem aan dat je het over normal hebt want no way dat je dit in heroic gedaan krijgt
Uhm, was toch echt heroic... heb nog nooit normal gedaan :P Kost een hoop mana maar met decent dps is die instance echt niet zo moeilijk hoor ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
SinergyX schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:07:
[...]

Retri paladin staat zo goed als nummer 1 in mijn 'meest saaiste classes om te spelen', al liggen de 3-button-i-win Balance druid en arcane mage daar niet ver vandaan :P
Vriend van mij die een Rogue heeft ook niet heel veel knoppen waar die op moet drukken. Denk dat de meeste DPS classes in raids niet een heel uitgebreide 'rotatie' hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Menace_1981 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:23:
Vriend van mij die een Rogue heeft ook niet heel veel knoppen waar die op moet drukken. Denk dat de meeste DPS classes in raids niet een heel uitgebreide 'rotatie' hebben.
Maar daar heb je nog berg keuzes, vanuit stealth bv een stun, gewoon damage, een DoT, of als finisher een DoT, stun, damage, attackspeed, etc. Mischien dat je in raids idd voor optimale dps standaard setje gebruikt, in heroics kan je nog wat varieren.

En rogues zijn bad-ass :P (i am a backstabbing rogue immmmmmmbah!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Ik heb een vraag met betrekking tot de UI in WoW. Niet lang geleden heb ik geprobeerd een UI van een andere persoon te gebruiken op mijn desktop. Hij had mij z'n Addons en WTF folder gestuurd en ik heb een backup gemaakt van mijn Addons en WTF folders. Ik heb toen netjes eerst alles verwijderd dat er geen Addons of bindings bleven hangen en daarna alles vervangen met die mij toegestuurd was. Dit ging niet geheel goed (met name kgPanels proporties kloppen niet) en ik heb besloten om terug te gaan naar mijn oude UI tot ik een beter beeld heb van de Addons zodat ik van scratch een UI kan maken. Ik heb vervolgens weer netjes alles verwijderd en mijn backup terug gezet.

Vanaf dat moment ben ik verschillende problemen tegengekomen:

1. Schijnbaar word er informatie serverside opgeslagen want omdat een aantal .wtf bestanden leeg waren werden deze gevuld met settings van de UI die ik had verwijderd. Pas nadat ik handmatig .wtf bestanden die in mijn Account folder stonden heb gekopieerd naar mijn Character folder was dit probleem verholpen. Hoe werkt dit systeem precies en waarom zijn sommige settings van mij alleen bewaard op account niveau en niet op character niveau? Ik gok dat WoW eerst kijkt in de Character folder kijkt en als het daar leeg is dan online in de Character folder kijkt om vervolgens zo terug de boom in te gaan (Char-Off, Char-On, Server-Off, Server-On, Account-Off, Account-On).

2. Ik heb bij de skills/knoppen op mijn actionbars sindsdien alleen nog maar een tooltip met [Spellname] [Spellrank] en geen omschrijving van de spell meer. Dit had ik voorheen wel en het is best wel frustrerend dat ik persé naar mijn spellbook moet gaan om de omschrijving te lezen. Ik kan met geen mogelijkheid vinden waar dit door komt en waar ik het kan aanpassen dat het weer is zoals voorheen. Ik gebruik Bartender4 (met ButtonFacade) voor mijn actionbars maar kan ook daar geen optie in vinden. Voor mijn tooltip gebruik ik TipTac en ook daar staat geen optie tussen die hier op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:01
SinergyX schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:07:
[...]

Paladin heeft een best grote toolbox met hands/blessings en dergelijke, paar procs, en een half dozijn damage spells met een prio systeem. Vergis je niet. Mijn arcane mage vind ik saaier

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 15:55

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Lief dagboek,

Mijn horde pally is inmiddels bijna level 42 dus dat gaat alweer lekker. Naast het gewone questen probeer ik zoveel mogelijk verschillende instances te doen. Helaas kom je daar vaak niet ver mee... Nu al 3x gequeued voor Maraudon en als je daar eenmaal bent leaved iedereen na de eerste boss, dus zodra ze hun loot bag binnen hebben. De laatste keer merkte ik voor die boss al op dat ik hoopte dat iedereen verder wilde omdat er nog 7 bosses zijn. Ja iedereen wilde wel verder. Maar zodra de eerste boss neer was vertrok de tank dus toch... Nice. Vijfentwintig min in DFT gestaan in de hoop dat er een nieuwe tank zou worden toegewezen maar dat gebeurde niet.
Ook nog geprobeerd Uldaman te doen. Binnen 20 minuten een groep, viel nog mee. Eenmaal binnen blijkt al voor de eerste boss dat 3 van de 5 alleen voor een quest item komen, een broken necklace ofzo die dropt van trash. Necklace dropt en die 3 zijn weg, waaronder tank en healer.
Bijzonder jammer dat met name de grotere instances op deze manier echt niet te puggen zijn. Ik heb vroeger bv BRD niet gedaan en zou het erg gaaf vinden die te doen op deze levelende toon maar met deze houding wordt het niks ben ik bang.

Weet iemand op Shadowsong aan de horde side nog een leuk leveling guild dat actief is met zulke oude instances? Ik was eigenlijk niet van plan een guild te joinen omdat ik de meeste tijd aan alliance side rondloop en niet te veel verplichtingen wil aan horde side; ik kan namelijk niks garanderen aan wanneer en hoe lang ik op horde side online ben. Maar ik wil wel zoveel mogelijk instances doen en ik denk dat ik er dan toich aan moet geloven :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 12:26
Alle classes hebben vaak:

1/2 Dots die ze moeten managen
2/3 High damage abilities
1/2 DPS cooldowns.

Serieus, WoW is echt niet moeilijk. Sommige zijn instinctief wat gemakkelijker te spelen dan andere, mede afhankelijk door hun gebruikte resource (mana/energy/rage).

Als je warlock niet meer leuk vind, kun je inderdaad voor een melee class gaan; Ret paladin is erg sterk tijdens het levelen, mede door de mogelijkheid om jezelf te healen en op de hogere levels ook de oneindige mana door talents en abilities.

Wellicht is een feral druid of een rogue ook een optie; waarbij de feral druid waarschijnlijk het snelste en met de minste downtime leveled.

Old school gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Retri Paladins een prio systeem? Bij mijn weten hebben Retri Paladins een FCFS (first come first serve) rotation. Je hebt zelfs een FCFS addon die je vertelt wat je moet doen (CLCRet). Het komt er daarbij op neer dat je die ability gebruikt die van cooldown is. Als er meerder van cooldown zijn heb je wel een soort van 'prio' systeem (Hammer of the Righteous > Crusader Strike > Judgement > etc... ofzo), maar met zo'n addon als CLCRet is het aardig facerollen met een Retri Pala. Ik kan me voorstellen dat mensen dat saai vinden.

Je kunt het natuurlijk zonder die addon doen, maar dan zit je voortdurend naar je cooldowns te staren om te kijken wat van cooldown af is en heb je automatisch minder oog voor je omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutchman! schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:31:
Paladin heeft een best grote toolbox met hands/blessings en dergelijke, paar procs, en een half dozijn damage spells met een prio systeem. Vergis je niet. Mijn arcane mage vind ik saaier
Meeste classes hebben een arsenaal aan skills, of je ze daadwerkelijk gebruikt is vraag 2. Maar zal wel door de 2h's komen, attackspeed <2 heb ik nooit wat gevonden en eigelijk komt 90% van je hoge DPS puur uit crits. (shaman, hunter, frost DK en warrior kunnen DW, ik weer happy).

Paladin an sich heeft al die goodies, holy en prot ook, maar retri an sich vind ik gewoon saai (zal deels komen omdat ik met mijn mage nog alle skills gebruik ipv enkel arcane). Waar ik prot pala juist weer veelzijdig vind, tov frost DK en druid tanken (warrior trekt me nog steeds niet, rage problemen - maar dat zal wel verdwijnen).
Dirk IJntema schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:37:
Serieus, WoW is echt niet moeilijk. Sommige zijn instinctief wat gemakkelijker te spelen dan andere, mede afhankelijk door hun gebruikte resource (mana/energy/rage).
Ik zeg ook niets over moeilijk, want dat is WoW eigelijk nooit geweest (iig niet tov andere MMO's met een veel dieper skill-systeem). En dat vind ik jammer, deels saai, je betaald in je hele 80 lvls mogelijk 100den gold aan skills, wat gebruik je nu aan het einde? Handje vol skills?

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 04-03-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
Ik gebruik die addon niet en ben niet voortdurende naar mijn cooldowns aan het staren. De FCFS is een prio rotatie omdat je inderdaad een bepaalde volgorde hanteert afhankelijk van de setpices bonussen die je wel of niet hebt (2x T10, 4x T10 etc.).

Uiteindelijk is het m.i. in raids zo dat alle DPS classes in raids aan het facerollen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Ik als lvl 80 warlock ben niet echt tevreden met mijn dps in instances op dit moment. Heb het gevoel dat enemy's te snel dood gaan voordat ik damage begin te doen...
Ik ben nu demonology specced maar kan ook destro gaan dmv dual spec.
Hier mijn armory:
http://eu.wowarmory.com/c...t.xml?r=Sylvanas&n=Marcog

Op een dummy zit ik rond de 4k dps met demo. Maar in instances red ik al moeilijk de 3k ;(
Hebben jullie nog handige tips voor deze beginnende warlock?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3k op trash of bosses? Trash moet je nooit naar kijken, gewoon AoE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Y3LLoW schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:47:
Ik als lvl 80 warlock ben niet echt tevreden met mijn dps in instances op dit moment. Heb het gevoel dat enemy's te snel dood gaan voordat ik damage begin te doen...
Hier mijn armory:

Op een dummy zit ik rond de 4k dps met demo. Maar in instances red ik al moeilijk de 3k ;(
Is altijd zo in heroic's ;), zolang de boss fights goed zijn is er niks aan de hand
voordat ik een ab / gecast hebt is de mob al dood door een retri / warrior etc.

Ik doe alleen maar Aoe bijna op trash en voor de rest een beetje spammen maar de heroic's zijn zo overrated dat iedereen er doorheen fietst zonder ook maar na te denken

edit: en beginnen met je gear te enchanten want 1884 sp is best laag :)
en gewoon je 4/5 set bonus van T9 gaan halen van i232, want item lvl zegt niks over je gear dus niet te nauw nemen.
En verder gewoon zoveel mogelijk kopen met je emblems, je T9 bv en eventueel een Necklace die niet voor PvP is dan kom je al een heel eind !

[ Voor 14% gewijzigd door Mektheb op 04-03-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Trash in heroics gaat ook zo snel dood dat je dots niet uitgetikt zijn als het gevecht alweer over is. Da's niet prettig voor je dps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Op trash gewoon lekker Seed of Corruption spammen als lock = win. Wel mana intensief, maar daar hebben we dan weer Life Tap en een healer voor :P. Ook op bosses in heroics zul je vaak niet je max DPS eruit persen, want met de huidige gear van veel DPS'ers zijn ze bijna net zo snel dood als de trash ;).

Kortom: Heroics zijn geen goede graadmeter als het om je DPS gaat. Als je echt wilt weten hoe goed of slecht je DPS is, dan zul je wat langere gevechten moeten bekijken in raids. De nieuwste 2 VoA bosses zijn leuke graadmeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dricus schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:58:
Kortom: Heroics zijn geen goede graadmeter als het om je DPS gaat. Als je echt wilt weten hoe goed of slecht je DPS is, dan zul je wat langere gevechten moeten bekijken in raids. De nieuwste 2 VoA bosses zijn leuke graadmeters.
Die frost zeker niet, je zit daar met die orbs welke de 'taak' zijn voor ranged DPS. Denk dat de fire en earth boss de beste zijn voor DPS meting, lightning gast zit je ook weer met adds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Laatst online: 05-03 12:59
Menace_1981 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:45:
Uiteindelijk is het m.i. in raids zo dat alle DPS classes in raids aan het facerollen zijn...
Dit is dus zeker niet waar. Je 'kan' als DPS veel facerollen. als ik mijn lock speel hang ik meestal een beetje achterover buttons bashen, maar dat zijn alt raids waar DPS iets minder uitmaakt, als ik op m'n main (fury warrior) zit dan moet ik me echt concentreren om maximale DPS te halen. Ik weet niet hoe dat met andere classes is, maar ik vind het best een uitdaging om op m'n warrior 10k+ te trekken op de meeste bosses

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 15:34

Seraphin

Meep?

HawVer schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:05:

BRD is gaaaaaaf! :)
Damn daar heb ik vaak in gezeten toen ik nog in de 50-55 level range zat. Eerlijk is eerlijk: ik heb nooit alles in 1 keer gecleared, wel alle bosses in verschillende sessies gedaan. (overigens: ik deed hem dus pre-TBC at level; ongetwijfeld dat je er nu als een heet mes door zachte boter doorheen knalt).

Sowieso mis ik wel een beetje de old-school die-hard instances: de instances van tegenwoordig hebben 3 bosses en wat, 6 trash pulls? De eerste instance die ik ooit deed was Wailing Caverns (RFC in eerste instantie overgeslagen omdat ik als Tauren Druid niet/nauwelijks in Ogri kwam), en dan heb je dus al meteen een non-lineare instance met 8 bosses te pakken. :P

Daaaamn, krijg nu zin om op een hele nieuwe server te rerollen, dat gevoel van vroegah weer beleven :D

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrFlash schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:04:
[...]

Dit is dus zeker niet waar. Je 'kan' als DPS veel facerollen. als ik mijn lock speel hang ik meestal een beetje achterover buttons bashen, maar dat zijn alt raids waar DPS iets minder uitmaakt, als ik op m'n main (fury warrior) zit dan moet ik me echt concentreren om maximale DPS te halen. Ik weet niet hoe dat met andere classes is, maar ik vind het best een uitdaging om op m'n warrior 10k+ te trekken op de meeste bosses
Kwam ik maar op de 10k plus.

Het irritantste tot nu toe voor mij als mage is gewoon de server lagg, je proc's voor je arcane missles kan je gewoon niet afschieten door de lag waardoor er maar 1x een paar komen en dan is de cast al weg.
Gruwelijk irritant, en dat is dan meestal alleen woensdag's.

Gistere desondanks op festergut toch nog rond de 8k gekomen als ranged die gepuked word etc en moet rennen voor me spore's ( wat ik niet altijd doe want iceblock doet wonderen maar gistere wel, durfde het niet aan met de lag )

:< /rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
DrFlash schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:04:
[...]

Met facrollen bedoel ik meer dat je niet zoveel knoppen hebt om op te drukken.

Ik ben tijdens raids ook geconcentreerd bezig met het behalen van max dps. 10k+ klinkt erg lekker, dat haal ik bij lange na niet op mijn pala al zit ik in een 10 mans guild. Gisteren in ICC wel continu bovenaan gestaan met DPS. Mages en Rogues waren niet mee ;)

25 mans puggen voor wat beter gear doe ik haast niet, omdat ik op Dragonblight heeeele slechte ervaringen heb. Ben wel van plan om mij er binnenkort weer eens aan te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2020
Op trash gewoon lekker Seed of Corruption spammen als lock = win. Wel mana intensief, maar daar hebben we dan weer Life Tap en een healer voor :P. Ook op bosses in heroics zul je vaak niet je max DPS eruit persen, want met de huidige gear van veel DPS'ers zijn ze bijna net zo snel dood als de trash ;).

Life Tap :X

Opzich zal het me niet uitmaken als ik aan het healen ben. Maar laatst liep er een lock mee in een random HC en die was na iedere trash pack aan het tappen.

Dus ik vraag hem netjes of hij mana food nodig heeft? Waarop hij weet te melden ik heb toch Life Tap....

Hij liet het wel uit zijn hoofd toen hij een keer bijna dood was 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheNiker schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:14:
[...]

Opzich zal het me niet uitmaken als ik aan het healen ben. Maar laatst liep er een lock mee in een random HC en die was na iedere trash pack aan het tappen.

Dus ik vraag hem netjes of hij mana food nodig heeft? Waarop hij weet te melden ik heb toch Life Tap....

Maak dat ook zovaak mee, ach cast je 1x greater heal + renew en hij is weer vol :)
zo erg is dat toch niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Mektheb schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:51:
[...]

Is altijd zo in heroic's ;), zolang de boss fights goed zijn is er niks aan de hand
voordat ik een ab / gecast hebt is de mob al dood door een retri / warrior etc.

Ik doe alleen maar Aoe bijna op trash en voor de rest een beetje spammen maar de heroic's zijn zo overrated dat iedereen er doorheen fietst zonder ook maar na te denken

edit: en beginnen met je gear te enchanten want 1884 sp is best laag :)
en gewoon je 4/5 set bonus van T9 gaan halen van i232, want item lvl zegt niks over je gear dus niet te nauw nemen.
En verder gewoon zoveel mogelijk kopen met je emblems, je T9 bv en eventueel een Necklace die niet voor PvP is dan kom je al een heel eind !
Bedankt voor de warlock tips alvast mensen.
Over de enchants: Welke raad je me aan te nemen?

Over de T9 set: Dat zijn die 232 items die je met Emblems of Heroism kan kopen toch?
Dan zal ik daar maar eens naar gaan kijken alvast bedankt!

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 08:57
Menace_1981 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:13:

Met facrollen bedoel ik meer dat je niet zoveel knoppen hebt om op te drukken.
Roll eens een kitty ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

TheNiker schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:14:
[...]

Tsja voor een demo lock is life tap gewoon echt noodzaak (ivm mana-verbruik); bovendien is het (glyphed) een dps increase dus die life tap buff wil je ophouden. Als je dan een luie healer hebt die niet wil healen ben je de sjaak ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:04

Wootlock

Evilution

Menace_1981 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:45:
Lekker generaliseren :)
Het is neit meer zo in TBC (locks met de 0/21/40 spec anyone ?) dat iedereen facerolled. Ja er zijn bepaalde gevechten waar je stilstaat en je spells gewoon in een prio afdrukt. Maar er zijn encounters waar je niet bepaald kan facerollen (Putri even als voorbeeld) hier moet je toch wel degelijk nadenken van wat je cast ect.

Side note:
Gisteren ook weer ICC25 ingegaan, alles totaan Fester ge1shot. Zelfs met die zonebuff redden wij het niet op Fester. DPS is te laag, mensen vergeten naar spores te lopen. Ooit gaat hij nog wel down ;)
Daarna even op me rogue een VoA25 pug gejoined.
Ik had zo mijn twijfels bij die pug; trash ging niet soepel neer en we wipte 2 keer op de ijsbaas.
Na de 2de keer even recount bekeen waar het op stuk liep, daar zag ik toch iets raars: Een hunter en ik zaten keurig op 7.5k dps (goed voor 25% totale dmg) en de nummer 3 volgde op 3.5k :') en alles wat eronder zat zat ook op die dps.
Hoe de vock kun je in een 25m raid 3.5k dps pompen met al die buffs die je krijgt :?
De pug vaarwel gezegt en een anderee gejoined; een keurige one shot en alle dps zat boven de 5k. Soms vraag ik me af of mensen gewoon aan het slacken zijn en easy epics willen scoren of ze zijn niet slim genoeg en snappen hun class niet.
Geen drops gescoord overigens, die T10 pants (ilvl264) dropte maar die had ik al. Nu de 10m nog een keer runnen en dan kan ik bijna mijn 3de deeltje T10 halen.
PvP op me rogue gaat ook steeds beter, het is echt wennen als je van een ranged naar een melee gaat met pvp. Lekker zenuwachtig om je tegenstander rondlopen om toch maar proberen om in zijn rug te komen :P heerlijk ^^

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:18:
Tsja voor een demo lock is life tap gewoon echt noodzaak (ivm mana-verbruik); bovendien is het (glyphed) een dps increase dus die life tap buff wil je ophouden. Als je dan een healer hebt die niet wil healen ben je de sjaak ja.
Mijn demo/affi spec healed het toch redelijk rap terug, wel icm drain life :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Y3LLoW schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:17:
[...]

Over de T9 set: Dat zijn die 232 items die je met Emblems of Heroism kan kopen toch?
T9 kan je kopen met emblems of triump @ the argent tournament :)
Zitten leuke set bonussen bij !

Ik zou zoiezo gaan voor de Head enchant van 120g van Kirintor ( dalaran )
Shoulder enchant voor je schouders die bij sons of Hodir vandaan komt :)
Bracers laten enchanten met spellpower
Je Back bv laten enchanten met +23haste

Als het allemaal goed is met je gear en je hebt bv je T9 4 van de 5 van de set dan kan je bv.er voor kiezen de 5e set item niet te nemen en bv je Head die je al hebt te houden.
Ook kan je bijvoorbeeld bracers laten maken, die kosten niet heel veel meer tegenwoordig en zijn toch i245 en hebben hele goeie stats ( bejeweled bracers geloof ik zo )
Mijn ervaring is namelijk als je uit eindelijk een beetje je gear hebt hoef je geen hitrating te gemmen :), en kan je daar weer spellpower of crit / haste etc van doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 04-03-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 16:03
deTwisj schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:31:
Ik heb een vraag met betrekking tot de UI in WoW. Niet lang geleden heb ik geprobeerd een UI van een andere persoon te gebruiken op mijn desktop. Hij had mij z'n Addons en WTF folder gestuurd en ik heb een backup gemaakt van mijn Addons en WTF folders. Ik heb toen netjes eerst alles verwijderd dat er geen Addons of bindings bleven hangen en daarna alles vervangen met die mij toegestuurd was. Dit ging niet geheel goed (met name kgPanels proporties kloppen niet) en ik heb besloten om terug te gaan naar mijn oude UI tot ik een beter beeld heb van de Addons zodat ik van scratch een UI kan maken. Ik heb vervolgens weer netjes alles verwijderd en mijn backup terug gezet.

Vanaf dat moment ben ik verschillende problemen tegengekomen:

1. Schijnbaar word er informatie serverside opgeslagen want omdat een aantal .wtf bestanden leeg waren werden deze gevuld met settings van de UI die ik had verwijderd. Pas nadat ik handmatig .wtf bestanden die in mijn Account folder stonden heb gekopieerd naar mijn Character folder was dit probleem verholpen. Hoe werkt dit systeem precies en waarom zijn sommige settings van mij alleen bewaard op account niveau en niet op character niveau? Ik gok dat WoW eerst kijkt in de Character folder kijkt en als het daar leeg is dan online in de Character folder kijkt om vervolgens zo terug de boom in te gaan (Char-Off, Char-On, Server-Off, Server-On, Account-Off, Account-On).

2. Ik heb bij de skills/knoppen op mijn actionbars sindsdien alleen nog maar een tooltip met [Spellname] [Spellrank] en geen omschrijving van de spell meer. Dit had ik voorheen wel en het is best wel frustrerend dat ik persé naar mijn spellbook moet gaan om de omschrijving te lezen. Ik kan met geen mogelijkheid vinden waar dit door komt en waar ik het kan aanpassen dat het weer is zoals voorheen. Ik gebruik Bartender4 (met ButtonFacade) voor mijn actionbars maar kan ook daar geen optie in vinden. Voor mijn tooltip gebruik ik TipTac en ook daar staat geen optie tussen die hier op lijkt.
WoW kijkt in de WTF folder voor je UI instellingen, dit verschilt per PC. De meeste aangepaste toetsen worden serverside opgeslagen, al vallen Macro's hier niet onder. Althans, dacht ik :P

Je wtf folder slaat de instellingen van je WoW en addons op. Over de spellnames, probeer eens helemaal opnieuw te beginnen met je addons. Dus de mappen Interface en WTF weghalen. Als je WoW opstart worden deze opnieuw aangemaakt, waardoor WoW al je instellingen, accounts enzovoorts opnieuw aanmaakt. (Makkelijkste manier, schrijf op welke addons je gebruikt en of je nog iets speciaals daar heb ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 13:59
BRD heb ik gemengde gevoelens bij.
Opbouw van de instance is wel leuk maar eens je een bepaal gedeelte te vaak gedaan hebt wordt het gewoon vervelend.
In wow-vanilla heb ik ongeveer 100 jailbreak quests meegedaan om de twee raidgroepen + reserves attunned voor ONY te maken.
Dus nu heb ik zoiets oké BRD maar skip the jailsection please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Y3LLoW schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:17:
[...]

als je je DM even zet kan ik je een private msg sturen met wat tips van gear en waar je ze kan halen die ook haalbaar zijn voor je :D.
dan heb je soort van lijstje zo van dan kan ik sparen eerst voor me T9 en mischien ondertussen goeie drop krijgen in heroic X of in instance Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:44
Het is zo ver, na bijna een jaar toch mijn account weer geactiveerd. Zit nu alleen op mijn werk, dus moet tot vanavond wachten tot ik weer kan spelen. Moet zeggen dat ik er wel zin in heb _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
Y3LLoW schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:47:
Hier mijn armory:

Ik zie dat je zowel PvE als PvP gear gebruikt door elkaar. Probeer verder de Abyssal Rune als trinket te halen uit de normale Trial of the Chamoion 10 mans. Prima trinket!

Verder zijn je gems nog niet optimaal. Belangrijkste is als eerste je hit rating (zorg dat je niet overcapped raakt!), dan spellpower, haste en daarna pas crit.

Lees verder de Warlocks Denn (http://wowmb.net/) en Elitistjerks.com voor wat meer info.

Mede-warlock Elladin (http://eu.wowarmory.com/c...r=Skullcrusher&cn=Elladin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wootlock schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:18:
Lekker generaliseren :)
Het is neit meer zo in TBC (locks met de 0/21/40 spec anyone ?) dat iedereen facerolled. Ja er zijn bepaalde gevechten waar je stilstaat en je spells gewoon in een prio afdrukt. Maar er zijn encounters waar je niet bepaald kan facerollen (Putri even als voorbeeld) hier moet je toch wel degelijk nadenken van wat je cast ect.
Hij gaf er nog reactie op, hij bedoelde dus weinig knoppen. Maar Putri is meer de uitzondering die de regel bevestigd, grootste gedeelte van huidige content kan je gewoon doorspammen met alles wat je hebt, hier en daar even opletten (voids, flamepatches, spell shield in FoS). Verder gooi je er een berg gear tegen aan, hoge crit, raid buffs, en hoppa 6k in de pocket.

(en zoals ik die blog begreep, gaat balance druid dus de kant op van arcane, krijgen we 2 classes met 2 buttons op de skillbar?)
Mektheb schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:37:
Vraag me af waarom ik zoveel buttons heb dan als arcane mage :<
Opvulling van je skillbar, anders lijkt hij zo leeg :+

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 04-03-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Mektheb schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:23:
[...]

als je je DM even zet kan ik je een private msg sturen met wat tips van gear en waar je ze kan halen die ook haalbaar zijn voor je :D.
dan heb je soort van lijstje zo van dan kan ik sparen eerst voor me T9 en mischien ondertussen goeie drop krijgen in heroic X of in instance Y
Zou heel erg blij zijn als je me zo'n lijstje naar mijn mail kan sturen! _/-\o_
marcogeelen [at] hetemail puntkom

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 00:18

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Wel mana intensief, maar daar hebben we dan weer Life Tap en een healer voor :P.
En daar heb ik, sinds ik nu een level 44 priest heb, die ik vanaf level 15 eigenlijk alleen maar via de dungeon tool (instances dus) heb geleveld, dus zó een enorme schijthekel aan :P. Ik zit hier een beetje mijn best te doen om met spirit en +mana gear zo lang mogelijk zonder drinken te kunnen (zodat er ook bij lange gevechten niemand doodgaat) en gaan zijn een beetje tappen en dan 'priest heal!' roepen. Sorry, maar die mensen laat ik gewoon keihard creperen! Je kunt best wel een keer een HoT krijgen tijdens een gevecht als dat nodig is, maar out of combat helemaal leegtappen en dan van mij een heal eisen... koop je eigen zuipen :( .

Overigens kom ik ook wel eens paladins/warriors tegen met een 2h en retri/arms/fury spec die zich als tank hebben aangemeld... stellig verklaren dat dit 'op dit level niks uitmaakt' en vervolgens 3 packs pullen en harder kapotgaan dan ik kan casten (en ik ben disc, ik kan vrij goed tankhealen). Sorry, maar je verwacht van mij dat ik een beetje effort in het healen steek, dan kan er toch wel een schild en wat specs vanaf... dat gebeurt nu al zo vaak dat ik bij de start van elke random party via macro aankondig dat ik alleen prot of feral tanks heal. Niet mee eens? Mogen ze opzouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
[...]
Daarna even op me rogue een VoA25 pug gejoined.
Ik had zo mijn twijfels bij die pug; trash ging niet soepel neer en we wipte 2 keer op de ijsbaas.
Na de 2de keer even recount bekeen waar het op stuk liep, daar zag ik toch iets raars: Een hunter en ik zaten keurig op 7.5k dps (goed voor 25% totale dmg) en de nummer 3 volgde op 3.5k :') en alles wat eronder zat zat ook op die dps.
Hoe de vock kun je in een 25m raid 3.5k dps pompen met al die buffs die je krijgt :?
Hoe zit het eigenlijk met healing, ik zat in een VOA-pug 25 en daar werd na die nieuwe boss de recount gepost van healing done, en dat was even slikken. (10,7% healing done) terwijl ik voor mijn gevoel toch wel lekker bezig was.
Ik was raidhealer, en wat ik vooral deed was mensen healen met flasheals als ze wat damage hadden en AoE-heals na zijn specials en na orbs. Sprak met een DPS-er die een holy priest als main heeft en zij dat ik er veel meer uit moet kunnen persen dan wat ik had laten zien. Waar hij wel gelijk in had was dat ik weinig PoM gebruikte voor de tank als filler, echter voor de rest niet echt dingen waar ik voor mijzelf verbeteringen aan kon brengen.

Healing setup was 3 druids, 2 priests en een resto shaman. Waar zal een holy priest percentage-gewijs ongeveer op uit moeten komen als raidhealer in een PUG, want gisteren voelde ik me echt waardeloos als healer, terwijl ik altijd complimenten kreeg over mijn manier van healen.

En had ik al verteld dat ik die rogueboss haat in ToC 5mans met 4 melee.
Gauw even mijn frostemblems halen door random heroic, kom ik in een groep van 3 paladins, 1 warrior en ik als holy priest. We hadden de healer, hunter en rogue als bosses. Paar keer scheelde het maar een haartje of we zouden whipen, maar toch goed gekomen en een compliment krijgen naderhand is natuurlijk altijd goed voor de ego :+

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020
Goeiemorgen Allemaal!

Ten eerste wil ik Teunis ontzettend bedanken :) eergisteren hoorde ik buiten een zacht gekrijs en raad eens wie daar voor mn raam aan het fladderen was? ja de Gryphon Hatchling ..Thx :) echt een mooi beestje en zeer mooi afgewerkt,staat naast mn collectors edition Frotsmourne koffiemok en grandmarshall 2handed mace replica :)

om even terug te komen op de Anachronos guild <Dutch Twilight> : is een zeer leuke guild,ben al heel wat leden daarvan tegengekomen en heb er over het algemeen goede ervaringen mee ;)

de guild waar ik in zit maakt kwa leden ook zeer goede progress de enige behoorlijke pvp guild die voorheen op onze server zat was <Pagans of Valour> maar hun guildmaster had een faction change gedaan en kwam na ongeveer 2 weken weer terug waarop ie een lege guild aantrof,nu druk aan de onderhandel tafel met die gast (septar) om hem als officer binnen te gaan halen,hij is al een soort van minor celeberty en houd van premades maar die kan ie zich op dit moment niet permiteren aangezien er steeds maar 2 man online zijn en wij zijn met een gemiddelde van 16 spelers online toch een stuk groter en zelfs al de Grootste pvp guild op anachronos..

dus kort gezegt kwam het overlijden van die guild op een goed moment namelijk onze respec van pve naar pvp!er waren natuurlijk wel een aantal kleinere pvp guilds en mensen die ook ineens een pvp guild begonnen maar tot nu toe hebben we iedere andere pvp guild in ons opgenomen :) onze recruiting campaign werkte zeer goed en dat kunnen we nu op een lager pitje zetten aangezien we al een aardige reputatie hebben op de Anachronos server..me happy :)

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 08:57
Denk dat je pech had dat je met 3 druids in de raid zat, met zun 3en kunnen die makelijk de hele raid van dubbele hots voorzien en dan blijft er voor jou nog maar weinig over om te healen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Valkyre

Kitesurf FTW!

SinergyX schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:43:
[...]

Paladin an sich heeft al die goodies, holy en prot ook, maar retri an sich vind ik gewoon saai (zal deels komen omdat ik met mijn mage nog alle skills gebruik ipv enkel arcane). Waar ik prot pala juist weer veelzijdig vind, tov frost DK en druid tanken (warrior trekt me nog steeds niet, rage problemen - maar dat zal wel verdwijnen).
dan moet je toch iets meer gebruik maken van je paladin ik speel een paladin en een mage, en qua saaiheid als je het zo wilt noemen, is een mage echt maar 2 knoppen. en dan nog een keer wat cooldowns, maar die moet je gewoon in 1 macro rossen.
als paladin kun je echt nog wel veel beteken, met de verschillend hands (Freedom, salvation , sacrifice) daarnaast heb je nog Divine Sacrifice (althans ik heb die talent wel) waar je ook nog creatief mee kan omgaan bij een groot aantal bosses.

Gisteren met mijn mage een voa25 gejoned, er was 1 andere mage, en Toravon dropte gewoon 2x Mage T10 legs hoe lucky kan je zijn! echt een smooth run, gelijk ook de shoulders gekocht, en nu moet ik nog iets van 20 badges voor nog een T10 item :D

Las verder nog iets over ranged dps minder dmg doen op Toravon, het is dan niet rechttoe recht aan nuken, maar nog steeds als ranged kun je hoge dmg doen, volgens mij was ik als mage zijn de in voa25 in de top3/5 gisteren, snel tabben en dan kun je nog steeds veel dmg doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Valkyre op 04-03-2010 11:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020

PvP op me rogue gaat ook steeds beter, het is echt wennen als je van een ranged naar een melee gaat met pvp. Lekker zenuwachtig om je tegenstander rondlopen om toch maar proberen om in zijn rug te komen :P heerlijk ^^
ik heb gisteren veel samengewerkt met een Rogue in warsong gulch premade waarbij ik steeds repentance (ranged stun die door dmg wordt verbroken) op een healer gooide waardoor hij lekker in positie kon komen en we ze samen dood maakten,ging echt supersnel haha

daarna even saampjes wat arena gedaan en ik moet toegeven dat voor een all dps team een Rogue + Retridin een super combinatie is ;)

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:05

Neelon

FOR PONY!!!

Gisteren was het dan zover, mn boompje heeft z'n 80ste jaar-ring gekregen. Meteen even voor 4-5 levels aan skills gekocht (doei emmer met gold), mn spellpower cape en staff uit icc5 normal aangetrokken (viel me nog mee met het healen op 79, tot en met hor 1e boss gekomen als gimp healer en met een tank die er nog nooit geweest was) en de eerste heroic ingedoken met een bevriende warrior tank.

Was dus Oculus, en voor de verandering was er eens niemand die er meteen uit stapte, was dus al een goed begin. Sta ik vrolijk met een mage een table te summonen, staat hij al halverwege de eerste ring een legertje mobs te tanken. Dus rennen, helaas voor een dps paladin net te laat om hem in leven te houden, maar dat was meteen ook de enige casualty in de instance. Helaas geen loot kunnen ontvangen (kan helaas niet needen op cloth upgrade, is wel jammer) maar emblems komen toch snel genoeg. Heb toch al bijna genoeg om t9 shoulders te halen, en de rest van de kit gaat er snel genoeg komen. Mana problemen nog niet echt gehad, maar ik ben wel blij dat ik voor ik begin te instancen snel een endless mana potion had gemaakt.

Druid healing bevalt me wel na jaren van priest healing, heel andere mechaniek en ik moet zo nu en dan nog zoeken naar de paniek knoppen, maar ik mis mn priest bubble wel.

Heb ook nog een dikke 6 zones aan quests te doen (2e start area is pas half leeg gequest) op dit character, bijna alles in randoms geleveld met iedere dag een fishing en cooking daily erbij.

Ga nu nog wel op zoek naar een makkelijkere heal interface, nu staan de party/raid frames rechts onderin, vind ik een beetje te ver weg voor lekker healen. Moet iets leuks vinden met die frames in het midden-onder of zo.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neelon schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:56:
Gisteren was het dan zover, mn boompje heeft z'n 80ste jaar-ring gekregen. Meteen even voor 4-5 levels aan skills gekocht (doei emmer met gold), mn spellpower cape en staff uit icc5 normal aangetrokken (viel me nog mee met het healen op 79, tot en met hor 1e boss gekomen als gimp healer en met een tank die er nog nooit geweest was) en de eerste heroic ingedoken met een bevriende warrior tank.

Was dus Oculus, en voor de verandering was er eens niemand die er meteen uit stapte, was dus al een goed begin. Sta ik vrolijk met een mage een table te summonen, staat hij al halverwege de eerste ring een legertje mobs te tanken. Dus rennen, helaas voor een dps paladin net te laat om hem in leven te houden, maar dat was meteen ook de enige casualty in de instance. Helaas geen loot kunnen ontvangen (kan helaas niet needen op cloth upgrade, is wel jammer) maar emblems komen toch snel genoeg. Heb toch al bijna genoeg om t9 shoulders te halen, en de rest van de kit gaat er snel genoeg komen. Mana problemen nog niet echt gehad, maar ik ben wel blij dat ik voor ik begin te instancen snel een endless mana potion had gemaakt.

Druid healing bevalt me wel na jaren van priest healing, heel andere mechaniek en ik moet zo nu en dan nog zoeken naar de paniek knoppen, maar ik mis mn priest bubble wel.

Heb ook nog een dikke 6 zones aan quests te doen (2e start area is pas half leeg gequest) op dit character, bijna alles in randoms geleveld met iedere dag een fishing en cooking daily erbij.

Ga nu nog wel op zoek naar een makkelijkere heal interface, nu staan de party/raid frames rechts onderin, vind ik een beetje te ver weg voor lekker healen. Moet iets leuks vinden met die frames in het midden-onder of zo.
http://www.wowinterface.c...0RenditionofTukUI3.3.html

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Vivaladen schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:49:
Goeiemorgen Allemaal!

Ten eerste wil ik Teunis ontzettend bedanken :) eergisteren hoorde ik buiten een zacht gekrijs en raad eens wie daar voor mn raam aan het fladderen was? ja de Gryphon Hatchling ..Thx :) echt een mooi beestje en zeer mooi afgewerkt,staat naast mn collectors edition Frotsmourne koffiemok en grandmarshall 2handed mace replica :)
Ik was helaas niet thuis voor het pakketje ( Windrider Cub ) dus die ga ik vanmiddag bij het postkantoor ophalen het arme beestje uit het doosje verlossen.

Teunis nogmaals bedankt hij komt bovenop mijn DUal monitor setup samen met de pluche murlocs :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236827

Gisteren ICC10 in geweest. Eindelijk heeft m'n groep een Resto Druid eruit gedonderd. Hij was me altijd al aan het irriteren met z'n gehaast en z'n matige healing, plus snel doodgaan. Vele wipes waren simpelweg zijn schuld. Hij wordt in ieder geval niet meer geselecteerd.
In plaats daarvan hebben we een Holy Paladin gekregen, die vrij nieuw is in de guild.

Op lagship hebben we nog 2 wipes gehad, door een tank die op het andere schip bleef staan, of 18 stacks van die bleeding debuff had :P
Ik heb wel een 158spellpower trinket mogen looten, met een mana-on-use. Niet een BiS trinket, maar toch beter dan wat ik had, en er waren geen healers die 'm wilde hebben.
Na Saurfang had ik 95 Frost Emblems en kon ik een nieuwe Robe aanschaffen. Eindelijk van een bak hit af. Na de raid epic gems erin gepropt en een +10 stats enchant erop gezet.

Dreamwalker ging erg goed. Eén wipe hebben we gehad, maar dat was op 97%, waar de tank ineens doodging. Tweede try was heel goed en de draak was snel volgehealed. De healing was zoveel malen beter dan de tries die ik eerder met deze groep heb gehad... 17k hps Paladin en 11-14k hps Shaman. Mooie prestaties.

Ik ben tot nu toe altijd Fire de eerste 4 bazen, omdat die op farm staan. Daarna switch ik naar Arcane, voor het extra beetje DPS. Maar toch valt m'n DPS nog tegen met de gear die ik ondertussen heb. Ik kijk enorm uit naar de 2setbonus van T10. Ook kijk ik uit naar de Firespec buffs in patch 3.3.3.
Kan iemand nog tips geven voor m'n Mage?
Ik speel altijd zo effectief mogelijk en probeer m'n cooldowns op de beste momenten te gebruiken. Als ik moet lopen, zorg ik altijd dat ik toch damage doe, etcetera. Geen idee hoe ik hoger kan komen, richting de 7k DPS waar anderen op zitten.
Op Fester deed ik gisteren 5-5,5k DPS. Moet wel zeggen dat ik geen raidbuffs kreeg, behalve BoK en spellhaste totem. De rest was allemaal healing of physical DPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Mektheb schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:37:
Vraag me af waarom ik zoveel buttons heb dan als arcane mage :<
AB/AM
Fire/frost wards (mits je incanaters absorption talent heb dan is dit echt win, en de frost talents)
Pom
Cooldowns AP/Icey veinst (maar die heb ik in een macro
Mirrors
Abarrage voor als je aan het lopen bent
Blink
Iceblock
Invis

dan ben je er volgens mij wel qua noodzakelijke skills
alle andere spells heb ik ook op mijn action bar staan, binnen handbereik. maar voor een bossfight heb je eigenlijk alleen die nodig ;)
sabriel schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:45:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met healing, ik zat in een VOA-pug 25 en daar werd na die nieuwe boss de recount gepost van healing done, en dat was even slikken. (10,7% healing done) terwijl ik voor mijn gevoel toch wel lekker bezig was.
Ik was raidhealer, en wat ik vooral deed was mensen healen met flasheals als ze wat damage hadden en AoE-heals na zijn specials en na orbs. Sprak met een DPS-er die een holy priest als main heeft en zij dat ik er veel meer uit moet kunnen persen dan wat ik had laten zien. Waar hij wel gelijk in had was dat ik weinig PoM gebruikte voor de tank als filler, echter voor de rest niet echt dingen waar ik voor mijzelf verbeteringen aan kon brengen.

Healing setup was 3 druids, 2 priests en een resto shaman. Waar zal een holy priest percentage-gewijs ongeveer op uit moeten komen als raidhealer in een PUG, want gisteren voelde ik me echt waardeloos als healer, terwijl ik altijd complimenten kreeg over mijn manier van healen.
POM elke cooldown gebruiken zodra je weet dat de orbs komen,
COH (ik heb hem geglypehed op mijn priest)
POH als een groep veel dmg krijgt,maar dat gebeurt niet zo snel dat alle 5 in 1 group veel dmg krijgen, maar het zou kunnen.
en daarnaast strooi ik renews/flash heals in de rondte (Gheal heel afentoe)

[ Voor 53% gewijzigd door Valkyre op 04-03-2010 12:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gohan-san schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:18:
[...]

AB/AM
Fire/frost wards (mits je incanaters absorption talent heb dan is dit echt win, en de frost talents)
Pom
Cooldowns AP/Icey veinst (maar die heb ik in een macro
Mirrors
Abarrage voor als je aan het lopen bent
Blink
Iceblock
Invis

dan ben je er volgens mij wel qua noodzakelijke skills
alle andere spells heb ik ook op mijn action bar staan, binnen handbereik. maar voor een bossfight heb je eigenlijk alleen die nodig ;)

[...]

POH als een groep veel dmg krijgt,maar dat gebeurt niet zo snel dat alle 5 in 1 group veel dmg krijgen, maar het zou kunnen.
haha Weet ik maar als ik er zo weinig in me cast bar heb staan voel ik me zo simpel :<
haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

hehe vergeleken met mijn Paladin valt het op mijn Mage inderdaad ook wel mee.
heb ook ergens een lock rondzweven op lvl71 maar dat is wel ziek, die rotaties zijn een stuk gecompliceerder. :)

Qua priest healing heb je ook niet zoveel buttons nodig.

kwam er gisteren achter met de 2 upgrades die ik heb op mijn mage, dat ik nu op 25% hit zit echt te ziek.. niks gemmed, maar dat zal wel recht trekken wanneer ik de T9 hood + chest vervang daar zit ook een sloot hit op waar je U tegen zegt.

[ Voor 45% gewijzigd door Valkyre op 04-03-2010 12:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Jammer dat het een 1900x1200 UI is en dat er wat weinig buttons op zitten (ik gebruik die meestal om cooldowns in de gaten te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deTwisj schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:46:
[...]

Jammer dat het een 1900x1200 UI is en dat er wat weinig buttons op zitten (ik gebruik die meestal om cooldowns in de gaten te houden).
Past zich aan op je eigen resolutie, zijn geen addons maar lua scripts :) gebruikt 3/5mb totaal.
Knoppen kan je zelf bij maken of bij zetten ;)

ik gebruik em op ongeveer deze manier :
http://s.wowinterface.com/preview/pvw32620.jpg

Met meerdere knoppen etc, maar zoals je ziet is er rechts wat extra buttons bijgekomen, het beste is gewoon voor mij hij gebruikt bijna niets.
Ook dingen zoals recount / atlasloot etc gebruik ik niet dus zoiezo al lag free interface

edit 2: en je kan hem altijd aanpassen per char dus ik heb hem bij de healer voor healers ingedeeld en voor me mage als caster dps en voor me lock weer anders :D

[ Voor 39% gewijzigd door Mektheb op 04-03-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 15:36

TiMMieJ

PSN: Orixez

Het origeneel van die UI kan je vinden op:

http://tukui.org/

Ik vind het een super UI. Ook is daar een low Reso versie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 12:06
Menace_1981 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:23:
[...]

probeer maar is een ktty druid dan.
Active raiding cycle bevat de volgende abilities:
Mangle (refresh 12s)
Shred (zo vaak mogelijk)
Rake (refresh 8s)
Rip (12s 5cp finisher)
Savage Roar (5cp finisher als slice and dice)
Berserk (3m cd)
Tigers fury (30s cd)
Ferocious Bite (5cp finisher die gebruikt MOET worden tussen de andere 2 door om competetieve dps te hebben).

En dit is alleen in de basis rotatie.
Gedurende een bossfight gebruik ik bijna altijd ook nog enkele andere utilities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Vraagje over buffs (Pala in dit geval).
Als er twee Pala's in mijn party zitten en ik buff bijvoorbeeld BoM op mezelf dan BoMmed hij meteen ook de andere Pally.
Ik heb al gekeken in Healbot of dit een setting is (dat gebruik ik op mijn Shammy, en ja ik weet het ik moet Clique/Grid gebruiken, maar ik ben maar een simpele casual :) maar daar kon ik niets vinden.
Ook in de standaard settings van WoW zelf kon ik niets vinden. Iemand een oplossing?

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaDKiLL schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:14:
Als er twee Pala's in mijn party zitten en ik buff bijvoorbeeld BoM op mezelf dan BoMmed hij meteen ook de andere Pally.
Ik heb al gekeken in Healbot of dit een setting is (dat gebruik ik op mijn Shammy, en ja ik weet het ik moet Clique/Grid gebruiken, maar ik ben maar een simpele casual :) maar daar kon ik niets vinden.
Ook in de standaard settings van WoW zelf kon ik niets vinden. Iemand een oplossing?
niet als je de 30min buff neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
Zou best kunnen dat je als kitty in raids wat meer te doen hebt, wat meer in de gaten moet houden, maar goed, iedereen verdedigt zijn eigen class altijd wel aangezien niemand een faceroll class als main wil hebben :P Dit soort discussies voer ik namelijk zooo vaak. Wat niet wil zeggen dat het spelen van een kitty wel degelijk interessanter kan zijn. Heb daar geen ervaring mee. Spreekt mij eerlijk gezegd ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:01
Alle greater blessings zijn automatisch class wide. Dus als je in een raid zit met 25 paladins, gaat je greater blessing of might meteen naar alle 25.

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Altijd leuk, de reacties van healers als je een opmerking over Life Tap maakt :P. Ik heb nu twee healers (1x level 80 en 1x level 64) en ook een Warlock, dus ik snap de reacties op zich wel. Aan de andere kant vind ik het zelf een beetje overtrokken om daar meteen heftig op te reageren. Als een lock zich na elk gevecht op trash helemaal leegtapt is dat inderdaad irritant ja. Als een lock gewoon met een beetje brains tapt is er wat mij betreft niks aan de hand. Het water wat je op zak hebt als healer kost je de kop niet qua gold.

Daarnaast heb je als healer sowieso altijd zelf ook altijd wel wat mana regen mogelijkheden (als Paladin, Shaman en Druid iig, Disc Priest ken ik niet), dus je hoeft niet om de haverklap te gaan zitten drinken, ook niet als er een Life Tappende lock mee is. Met mijn level 64 Resto Shaman drink ik gemiddeld tussen de 2 en 5 keer in een instance. Er zitten uitschieters naar boven tussen als er bijvoorbeeld trigger-happy DPS mee is, maar over het algemeen valt het heel erg mee.
Wereldtip: Gebruik PallyPower! Daarmee kun je echt ALLES naar je eigen wensen instellen. In raids van mijn guild zijn vaak veel druids mee. Dat zijn dan zowel casters (tree, uil) als melee (kitty, beer). Met PallyPower kan ik het zo instellen dat ik bijvoorbeeld eerst alle druids een 30-min Wisdom geef, en vervolgens de melees een 10-min Might. Je hebt ook heel makkelijk inzichtelijk hoe lang de buffs nog duren, dus op tijd rebuffen is een koud kunstje. En dat allemaal met een doodsimpele UI. Echt een must-have voor elke Paladin die dungeons en raids doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:24

Grozno

acts without consequence!

Menace_1981 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:16:
Zou best kunnen dat je als kitty in raids wat meer te doen hebt, wat meer in de gaten moet houden, maar goed, iedereen verdedigt zijn eigen class altijd wel aangezien niemand een faceroll class als main wil hebben :P Dit soort discussies voer ik namelijk zooo vaak. Wat niet wil zeggen dat het spelen van een kitty wel degelijk interessanter kan zijn. Heb daar geen ervaring mee. Spreekt mij eerlijk gezegd ook niet aan.
Fury Warrior is anders redelijk /faceroll

Prioriteitenlijstje:
Bloodthirst
Whirlwind
Heroic Strike/Cleave
Instant Slam (als je zin hebt)
Execute

Daar red je het, kort samengevat, wel mee :P

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 15:49

Tao

DPC DE_KOMETEN

/quote

sabriel schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:45:
[...]

/unquote

Recount meet alleen maar hoeveel je geheald hebt.
Als je b.v. heals hebt die enige tijd duren (gheal b.v. van 2 sec.) kun je die wel starten, maar merk je dat een player al geheald is door een andere healer... Ik gebruik ook op mn holy priest PoM / PoH (buffed met serendipity), CoH en renew/flash. Daarbij merk ik dat, wanneer ik Gheals doe, mijn hps omhoog schiet.
CoH of PoH gebruiken geeft dat effect niet of veel minder.

Daarnaast, en dat vind ik nog veel belangrijker dan hoeveel je hps is, meet Recount niet welke heals nu essentieel zijn om de raidgroup in leven te houden. Het is dus ook 'een verdeeld genoegen' zo'n damagemeter: het geeft een indicatie en zegt tegelijkertijd ook helemaal niets.
Ik haal met m'n priest in een VoA 10 of 25 tussen de 2.5k en 4k hps. Afhankelijk van welke class de andere healers zijn (hebben ze hots of niet) en of ik zelf loop te slacken of niet >:) (meestal niet...)

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grozno schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:28:
Fury Warrior is anders redelijk /faceroll

Prioriteitenlijstje:
Bloodthirst
Whirlwind
Heroic Strike/Cleave
Instant Slam (als je zin hebt)
Execute

Daar red je het, kort samengevat, wel mee :P
Ze zouden gewoon weer queue up macro's moeten toestaan, bij hunter chimera, aimed, kill, arcane, silence en sting in 1 macro, steady shot op knop 1 (of gewoon random cast, werkt nog steeds afaik). Alle clickies (readiness, kill command, etc) erbij en gaan :P

MD FD en detterence doe ik niet aan, moet de tank maar beter z'n best doen :+

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.