Ik zou de helpdesk eens bellen, misschien kunnen zij je verder helpen.Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:54:
Time-out's bij binnenhalen van sommige mails met attachments
Het NIET binnen kunnen halen van email met bijlage's is een bekend probleem met sommige Genexis modems. Maak een afspraak met de helpdesk om het modem te laten vervangen.
Verwijderd
Bedankt Marigo, dat moet het wezen. Ik vond ook jouw andere draadje:marigo schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:04:
Het NIET binnen kunnen halen van email met bijlage's is een bekend probleem met sommige Genexis modems. Maak een afspraak met de helpdesk om het modem te laten vervangen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1384122
Precies dezelfde klachten en alle andere oorzaken heb ik hier ook uitgesloten. Deze week maar eventjes bellen dan voor vervanging...
Nogmaals bedankt
Dirk
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 12:40 . Reden: typo ]
Opzich werkt deze pagina ook, alleen kan je beter kijken op de website van xmsnet.nl die in iedere geval up-to-date zou zijn ten opzichte van vathorst.net, als ik het goed heb is dit een van de websites van de Stichting in Amersfoort.ari3 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:03:
Hmmm... https://mijn.xtramediaservices.nl heeft het verkeerde certificaat voor het domein (nl. die van mijn.xmsnet.nl) en het certificaat van https://mijn.vathorstnet.nl is verlopen.
Het blijkt dat je tergenwoordig https://mijn.xmsnet.nl moet gebruiken, maar aangezien de handleidingen op vathorstnet.nl nog steeds verwijzen naar oude URLs wordt het er niet duidelijker op. Ik had pas bij de derde poging de juiste service pagina te pakken.
We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.
Zo ik ben er even tussen uit geweest, maar kan iemand mij mss vertellen hoe staat met de uitrol/evaluatie van XMS en eventueel de verdere plannen zijn om XMS verder uit te rollen in Almere?
Verwijderd
Bij mij werken de extra diensten zoals uitzending gemist, hyves en i-fanzy niet.
Meer mensen die dit hebben?
Heb je dan toevallig ook geen XMS logo in je menu staan ?
Probeer dan via het menu even een een software update te doen.
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:47:
Bij mij werken de extra diensten zoals uitzending gemist, hyves en i-fanzy niet.
Vraagje over de mail van XMS: is het mogelijk de mail via IMAP op te halen? Of is het alleen POP?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
er zijn inderdaad een aantal genexis modems in omloop last hebben van een bug.. er is een test voor opgezet maar stuur me morgen even een reminder op denan@inter.nl.net dan zal ik de test opzoeken.Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:51:
[...]
Ik zou de helpdesk eens bellen, misschien kunnen zij je verder helpen.
@luuk: pop
Verwijderd
XMS logo is aanwezig, update, reset heb ik ook gedaan zonder succes.MiK schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:26:
Heb je dan toevallig ook geen XMS logo in je menu staan ?
[...]
Als ik bijvoorbeeld kiezen en kijken selecteer krijg ik direct weer de zender waar ik naar keek.
DONDERS!!denan schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:56:
[...]
er zijn inderdaad een aantal genexis modems in omloop last hebben van een bug.. er is een test voor opgezet maar stuur me morgen even een reminder op denan@inter.nl.net dan zal ik de test opzoeken.
@luuk: pop
Ik heb weken lang lopen kl*ten met een pop3 account buiten XMS om. En heel wat woorden gewisseld met de mail-provider, en nu lees ik dit. *oeps*
Nu moet ik wel zeggen dat ik pas mn Genexis modem zelf vervangen heb (niet schrikken, ik zit in dat werk) en er iid geen last meer van heb gehad.
Ik zou er graag meer over willen weten!
Ook zou ik willen weten of het mogelijk is om een Genexis met Gb poorten te bestellen ergens. Het viel mij trouwens ook op dat 200Mb klanten in Zeewolde tijdens het HAS-en nog steeds een 100Mb kassie krijgen en daarna maar moeten gaan klagen dat ze de snelheid niet halen.
Schijnbaar zijn er genexis CPE's in omloop die een sessie keihard afbreken na een serie a's. Dit komt in bepaalde attachments regelmatig voor en daardoor kun je je email niet ophalen.trankilo schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:39:
[...]
DONDERS!!
Ik heb weken lang lopen kl*ten met een pop3 account buiten XMS om. En heel wat woorden gewisseld met de mail-provider, en nu lees ik dit. *oeps*
Nu moet ik wel zeggen dat ik pas mn Genexis modem zelf vervangen heb (niet schrikken, ik zit in dat werk) en er iid geen last meer van heb gehad.
Ik zou er graag meer over willen weten!
Ook zou ik willen weten of het mogelijk is om een Genexis met Gb poorten te bestellen ergens. Het viel mij trouwens ook op dat 200Mb klanten in Zeewolde tijdens het HAS-en nog steeds een 100Mb kassie krijgen en daarna maar moeten gaan klagen dat ze de snelheid niet halen.
Op de volgende locatie staan twee tekstbestanden waarmee je de bug kunt checken (als je geen email kunt ophalen terwijl alles goed staat)
http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_1.txt
http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_2.txt
Als je een genexis hebt met de bug dan zal testcase 2 netjes een reeks x'sjes laten zien en eindigen met 'downloadbestandvoltooid!', maar testcase 1 zal na een paar a's afbreken en de tekst 'downloadbestandvoltooid!' niet laten zien.
Heb je een genexis zonder bug dan zullen testcase 1 en 2 netjes hun reeksen laten zien en beiden eindigen met 'downloadbestandvoltooid!'.
add: voor de volledigheid->voordat je dit test:
1) Moet er een probleem zijn met je email terwijl verder alles goed staat
2) Moet je je firewall/virusscanner uitschakelen
[ Voor 5% gewijzigd door denan op 06-04-2010 09:26 ]
Afgelopen vrijdag stopte mijn internet ermee, nadat het na een half uur nog niet werkte ben ik gaan kijken wat er aan de hand was....
Geen lampjes op de modem? groep gecontroleerd alles ok, multimeter gepakt en de voeding gemeten... geen 12V de adapter is dus stuk.
Aangezien ik telefonie nodig heb voor mijn alarm heb ik tijdelijk even een adapter van een ander apparaat geleend, en alles werkt weer.
Vandaag bel ik XMS en leg ik bovenstaand verhaal uit en leg ik het bovenstaande verhaal uit en vraag ik of ze mij een nieuwe adapter kunnen sturen.
XMS: Nee dat kan niet want alles werkt nu?
Ik: Ja dat heb ik toch net uitgelegd?
XMS: We kunnen pas wat doen als het niet werkt, je moet dus eerst de adapter er af halen zodat niets meer werkt en dan bellen zodat we een monteur kunnen sturen.
Ik: Monteur? heb alleen een nieuwe adapter nodig, die mag je gewoon opsturen.
XMS: nee dat kan niet.
Ik: Hoelang gaat dat dat dan duren?
XMS: Dat weten we niet precies maar het kan 2 weken zijn.
Ik: Mag ik het nummer van de gene die hierover gaat want dit is niet echt klantvriendelijk.
XMS: Nee dit gaat Via reggefiber en die zijn niet bereikbaar voor particulieren.
Ik: dus ik moet 2 weken zonder internet zitten voor een een nieuwe adapter.
XMS: wij kunnen er ook niets aan doen.
Ik: wtf en heb de haak er op gedonderd.
Kom op XMS dit gaat toch helemaal nergens over, stuur me gewoon een nieuwe adapter zo moelijk is dat toch niet?
Geen lampjes op de modem? groep gecontroleerd alles ok, multimeter gepakt en de voeding gemeten... geen 12V de adapter is dus stuk.
Aangezien ik telefonie nodig heb voor mijn alarm heb ik tijdelijk even een adapter van een ander apparaat geleend, en alles werkt weer.
Vandaag bel ik XMS en leg ik bovenstaand verhaal uit en leg ik het bovenstaande verhaal uit en vraag ik of ze mij een nieuwe adapter kunnen sturen.
XMS: Nee dat kan niet want alles werkt nu?
Ik: Ja dat heb ik toch net uitgelegd?
XMS: We kunnen pas wat doen als het niet werkt, je moet dus eerst de adapter er af halen zodat niets meer werkt en dan bellen zodat we een monteur kunnen sturen.
Ik: Monteur? heb alleen een nieuwe adapter nodig, die mag je gewoon opsturen.
XMS: nee dat kan niet.
Ik: Hoelang gaat dat dat dan duren?
XMS: Dat weten we niet precies maar het kan 2 weken zijn.
Ik: Mag ik het nummer van de gene die hierover gaat want dit is niet echt klantvriendelijk.
XMS: Nee dit gaat Via reggefiber en die zijn niet bereikbaar voor particulieren.
Ik: dus ik moet 2 weken zonder internet zitten voor een een nieuwe adapter.
XMS: wij kunnen er ook niets aan doen.
Ik: wtf en heb de haak er op gedonderd.
Kom op XMS dit gaat toch helemaal nergens over, stuur me gewoon een nieuwe adapter zo moelijk is dat toch niet?
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
XMS kan ook geen adapter opsturen, Glashart/Reggefiber is de beheerder van het netwerk, en dus ook van de aansluiting in huis. XMS is alleen maar een provider, net zoals Online, terwijl KPN de netwerkbeheerder is en dus bij problemen thuis dit op moeten lossen.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
Toch niet zo moeilijk om hier omheen te werken? Je meld gewoon dat je internet/adapter het niet doet en je wacht tot te hem komen vervangen. Tot die tijd gebruik je gewoon je eigen adapter.
Dat kan dus niet, omdat ze de modem online zien.
Moet hem dus echt offline houden anders vervangen ze hem niet.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Wat een achterlijk gedoe toch zeg, bij die providers (en believe me, KPN/Tweak zijn niet veel beter hoor). Zelfs ALS Glashart/Reggefiber de enige is die zo'n adapter kan opsturen omdat de Genexis apparaten van hen zijn, dan NOG hoort XMS dat aan te sturen. Want je sluit een contract met XMS, NIET met glashart!
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Modem offline gooien, afspraak maken, modem online gooien.fast-server schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:08:
Dat kan dus niet, omdat ze de modem online zien.
Vervolgens gaat er ergens in hu systeem vrolijk een belletje "hey hij is er weer". Afspraak cancelledVerwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:31:
[...]
Modem offline gooien, afspraak maken, modem online gooien.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Modem valt regelmatig spontaan uit, en komt vervolgens weer na enige tijd onlineeymey schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:25:
[...]
Vervolgens gaat er ergens in hu systeem vrolijk een belletje "hey hij is er weer". Afspraak cancelled
@:fast-sever
mail me even je naw gegevens. Dan zet ik het wel even door.
( webteam[at]xmsnet.nl )
mail me even je naw gegevens. Dan zet ik het wel even door.
( webteam[at]xmsnet.nl )
Heeft er iemand enig idee wat er met RTL gemist (RTL+) aan de hand is.
Op de site staat al een hele tijd dat dit zo snel mogelijk wordt verholpen, maar ja wat is zo snel mogelijk ........
Het zou ook wel fijn zijn als er een melddatum op de storingspagina zou staan.
Op de site staat al een hele tijd dat dit zo snel mogelijk wordt verholpen, maar ja wat is zo snel mogelijk ........
Het zou ook wel fijn zijn als er een melddatum op de storingspagina zou staan.
@yogoi
Mail gestuurd
Mail gestuurd
Verwijderd
ziggo is flink bezig met 3D (het WK misschien in 3D!!). mag XMS van mij ook wel gaan doen. voor het WK komt hier namelijk nog een mooie 3D panasonic in huis te staan (als me vader meewerkt:P)
Beste Yogoi (of andere XMS medewerkers?!)chocka schreef op maandag 05 april 2010 @ 09:02:
Zo ik ben er even tussen uit geweest, maar kan iemand mij mss vertellen hoe staat met de uitrol/evaluatie van XMS en eventueel de verdere plannen zijn om XMS verder uit te rollen in Almere?
Is er mogelijk al iets meer nieuws?
Verwijderd
Bedankt Denan, de test bevestigt de bug bij mij. Vanmorgen gebeld met XMS, ik word teruggebeld door de TD. Hopelijk duur het niet te lang want mijn vrouw ontvangt zo'n beetje dagelijks dit soort probleem-mails, wat betekent dat ze iedere keer via webmail de zaak moet herstellen...denan schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:22:
[...]
Schijnbaar zijn er genexis CPE's in omloop die een sessie keihard afbreken na een serie a's. Dit komt in bepaalde attachments regelmatig voor en daardoor kun je je email niet ophalen.
Op de volgende locatie staan twee tekstbestanden waarmee je de bug kunt checken
.....
Wat ik na je uitleg niet snap, is dat ik de 'foute' attachments wel via webmail kan downloaden (ik test zelf met een simpel .xls bestandje)
Dirk
Zal dan wel aan de pop server combinatie met genexis liggen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:47:
[...]
Bedankt Denan, de test bevestigt de bug bij mij. Vanmorgen gebeld met XMS, ik word teruggebeld door de TD. Hopelijk duur het niet te lang want mijn vrouw ontvangt zo'n beetje dagelijks dit soort probleem-mails, wat betekent dat ze iedere keer via webmail de zaak moet herstellen...
Wat ik na je uitleg niet snap, is dat ik de 'foute' attachments wel via webmail kan downloaden (ik test zelf met een simpel .xls bestandje)
Dirk
Verwijderd
Ja, dat dacht ik ook, maar het gaat dus ook fout bij het gewoon downloaden van dat testbestandje van Denan
Ben ik niet met je eens. Als een adapter van je Online Livebox kapot gaat is Online verantwoordelijk voor het opsturen van een nieuwe! Niet KPN zoals jij schetst in je verhaal.The Wizard schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:49:
XMS kan ook geen adapter opsturen, Glashart/Reggefiber is de beheerder van het netwerk, en dus ook van de aansluiting in huis. XMS is alleen maar een provider, net zoals Online, terwijl KPN de netwerkbeheerder is en dus bij problemen thuis dit op moeten lossen.
Ik heb dit namelijk ooit eens gehad met de voeding van mijn oude Livebox en na een telefoontje met Online had ik binnen 2 dagen per pakketdienst een nieuwe voeding.
Dat in dit geval het fiber modem niet van XMS is, maar van de leverancier, heb ik als klant niets mee te maken.
Zoals hierboven al gezegd, als klant heb je een contract met XMS, en die horen dit ook gewoon op te pakken en "binnen redelijke termijn" op te lossen. Kortom, XMS dient gewoon goede SLA's af te spreken met hun leveranciers.
De uitspraak van "ja maar het werkt nu want u heeft er zelf iets op gevonden, dus doen wij er niets aan" vind ik dus ronduit niet kunnen.
Als ik dat bij de klanten van mijn werk zou doen kan ik binnen een maand ander werk gaan zoeken, want er zou geen enkele klant zijn die met zo'n k*t verhaal het bos in gestuurd wil worden.
Persoonlijk heb ik zo het idee dat XMS te snel en te hard groeit.
Toen ik een probleem had met mijn oude provider (die me 2 weken te vroeg af sloot), had XMS binnen 45 minuten alles geregeld zodat ik alles via hun aan kon sluiten. En het werkte ook nog!
Uiteraard is dat perfecte service waar ik ze ook voor bedankt heb.
Echter, nu XMS flink aan de weg aan het timmeren is lijkt het er op dat ik niet meer interessant ben of ze geen tijd hebben, want als ik nu een mail stuur met een vraag/opmerking/klacht, word daar gewoon niet op gereageerd.
Als ik na meerdere keren mailen, zonder reactie, maar eens bel, krijg ik te horen dat het zo druk is dat ze een achterstand hebben. Maar ook telefonisch kunnen ze geen antwoord geven op mijn vragen.
Uiteindelijk heb ik per brief een klacht gestuurd, waar ik wel een ontvangstbevestiging van XMS voor gehad heb, maar ook tot op heden nog geen antwoord...
Jammer, want het begon juist zo goed...
[ Voor 41% gewijzigd door Thasaidon op 06-04-2010 19:55 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Mwoa... Het lijkt leuk, maar laat ze toch eerst het HD verhaal maar eens goed op de rit krijgen...Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:35:
ziggo is flink bezig met 3D (het WK misschien in 3D!!). mag XMS van mij ook wel gaan doen. voor het WK komt hier namelijk nog een mooie 3D panasonic in huis te staan (als me vader meewerkt:P)
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Idd.... en de service.
Ook erg leuk voor Ziggo hoor... ze willen 3D gaan doen, gutteguttegutte.... ik zie nu nog de uitzending van TrosRadar over de immense problemen die ook deze 'provider' heeft bij grote groepen gebruikers om zelfs maar de basisdienstverlening en bedrijfsprocessen goed te krijgen.
Echt, dat hippe gedoe van Ziggo mag ook met een grote vrachtwagenlading zout genomen worden.
Het is gewoon allemaal 1 pot nat... Ziggo, Xms, UPC.....
Ook erg leuk voor Ziggo hoor... ze willen 3D gaan doen, gutteguttegutte.... ik zie nu nog de uitzending van TrosRadar over de immense problemen die ook deze 'provider' heeft bij grote groepen gebruikers om zelfs maar de basisdienstverlening en bedrijfsprocessen goed te krijgen.
Echt, dat hippe gedoe van Ziggo mag ook met een grote vrachtwagenlading zout genomen worden.
Het lijkt mij persoonlijk dus helemaal niets... want je hebt er wel een 3D geschikte tv voor nodig en die beginnen bij 1200 euro.Fiber schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:51:
[...]
Mwoa... Het lijkt leuk, maar laat ze toch eerst het HD verhaal maar eens goed op de rit krijgen...
Op zich heeft Ziggo het HD verhaal goed op de rit alleen is Ziggo (net als ik) van mening dat je voor een HD zender die exact dezelfde content uitzendt dan de SD versie,als klant niet extra hoeft te betalen.
Ziggo heeft een eenmalig bedrag aangeboden maar dat wil RTL/SBS niet.
Bij XMS moet je dus ook aan het eind van het jaar gaan betalen voor die zenders in een apart HD pakket.
Ik wil zelf ook niet een duur HD pakket gaan afnemen voor deels geupscaled meuk,goed doorregen met reclames die dan ook nog eens dwars over alles heen geprojecteerd worden.
Dan download ik de series liever in HD en kijk ze zo in HD via mijn streamertje.
Ziggo kan morgen alle rtl/sbs HD zenders er op hebben,maar als dat betekent dat ik als klant 9,95 of zo moet gaan dokken voor een HD pakket met zenders vol herhalingen,reclame's,screeners dan hoeft dat voor mij ook niet.
Dus dat deel van Ziggo's houding ten opzichte van HD steun ik van harte.
Dat 3D,ach..we gaan toch niet allemaal met een brilletje op zitten met een tv van minimaal 1200 euro terwijl er nauwelijks 3D content is..dat is gewoon een flinke miskeeper van Ziggo.
De mensen die tevreden zijn hoor je niet, en het lijkt me toch dat dat de meerderheid is.eymey schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:46:
Idd.... en de service.
Programma's als Kassa/radar geven een vertekend beeld in mijn ogen, ze belichten nooit de goede kant van een bedrijf.
Encryptie/compressie zorgen ervoor dat het probleem niet voorkomt.. daarom zijn die 2 testpages ook zo ingericht dat de webserver ze niet compressed.Lizard schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:58:
De webmail gaat standaard via https.
add: er is trouwens een firmware upgrade beschikbaar voor de Amino130/130m's. Verhelpt een probleem met wegvallende HD streams.
[ Voor 18% gewijzigd door denan op 07-04-2010 08:55 ]
De applicatie die glashartmedia hiervoor gebruikte is uit de beta tijd van RTL+Danny67 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:54:
Heeft er iemand enig idee wat er met RTL gemist (RTL+) aan de hand is.
RTL+ heeft nu echter de decodering veranderd en Glashartmedia daar niet over ingelicht. (volgens mij waren ze dit vergeten omdat ze in beta stadium hieraan gewerkt hadden)
Resultaat hiervan: ongeveer 9 van de 10 programma's was niet meer werkend door deze nieuwe codering.
Er word nu dus een nieuwe applicatie geschreven hiervoor. (volgens mij is het de bedoeling dat het ongeveer zelfde layout/usage als de huidige uitzendinggemist applicatie krijgt)
Dus vanavond ff upgrade firmware uitvoeren, of gaat dat automagisch?denan schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:54:
[...]
Encryptie/compressie zorgen ervoor dat het probleem niet voorkomt.. daarom zijn die 2 testpages ook zo ingericht dat de webserver ze niet compressed.
add: er is trouwens een firmware upgrade beschikbaar voor de Amino130/130m's. Verhelpt een probleem met wegvallende HD streams.
GerkeP
Nee... Decoder uit en netwerk stekkertje er uit en dan een uurtje er uit laten dan er weer in doen en aansluiten,hij doet dan een dhcp request en krijgt tegelijk die nieuwe firmware binnen,zo was dat vroeger tenminste.Loveparade schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:10:
[...]
Dus vanavond ff upgrade firmware uitvoeren, of gaat dat automagisch?
Dan kan ik beter in het menu de update initiëren denk ikNick39 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:30:
[...]
Nee... Decoder uit en netwerk stekkertje er uit en dan een uurtje er uit laten dan er weer in doen en aansluiten,hij doet dan een dhcp request en krijgt tegelijk die nieuwe firmware binnen,zo was dat vroeger tenminste.
GerkeP
Kan gewoon via menu.
De software staat is nu ook daadwerkelijk beschikbaar.
(of althans sinds ~9:45AM)
edit:
Trouwens, Loveparade, is het wat die 130m en de beeldkwaliteit?
edit:
[ Voor 26% gewijzigd door Yogoi op 07-04-2010 11:16 ]
De Beeldkwaliteit is subliem, stukken beter dan bij Ziggo (digitaal dan heYogoi schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:06:
Kan gewoon via menu.
edit:
Ik heb wel regelmatig wat haperingen (nu geen powerline meer, maar gewoon Cat 6 kabel, maar dat zou met de nieuwe firmware opgelost zijn.
Grootste uitdaging is nog de totale programmering van mijn Logitech Harmony, zodat de vrouw het ook allemaal snapt. Als dat gelukt is gaan we om denk ik
GerkeP
Dan is Folkert ook weer blij denk ikLoveparade schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:21:
[...]
De Beeldkwaliteit is subliem, stukken beter dan bij Ziggo (digitaal dan he)
Ik heb wel regelmatig wat haperingen (nu geen powerline meer, maar gewoon Cat 6 kabel, maar dat zou met de nieuwe firmware opgelost zijn.
Grootste uitdaging is nog de totale programmering van mijn Logitech Harmony, zodat de vrouw het ook allemaal snapt. Als dat gelukt is gaan we om denk ik
Postcode gebied 2324 (Leiden Zuidwest)
Geen rtl4/5/8, sbs6, net5, dance tv de rest heb ik nieteens bekeken. Overal de melding "op dit moment is de zender niet beschikbaar" stekker eruit, softreset en software upgrade gedaan, mocht niet baten
UPDATE
DTV Algemeen
I.v.m. een storing in de levering van het Digitale TV signaal kunt u momenteel problemen ondervinden met het ontvangen van deze dienst.
Er is iedere keer wel wat volgens mij.
Geen rtl4/5/8, sbs6, net5, dance tv de rest heb ik nieteens bekeken. Overal de melding "op dit moment is de zender niet beschikbaar" stekker eruit, softreset en software upgrade gedaan, mocht niet baten
UPDATE
DTV Algemeen
I.v.m. een storing in de levering van het Digitale TV signaal kunt u momenteel problemen ondervinden met het ontvangen van deze dienst.
[ Voor 28% gewijzigd door boswandeling op 07-04-2010 16:02 ]
Waarschijnlijk ligt de oorzaak dan bij : http://www.nu.nl/internet...ites-publieke-omroep.htmlMiK schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:01:
Postcode gebied 2324 (Leiden Zuidwest)
UPDATE
DTV Algemeen
Dat is iets waar XMS/Glashart weinig aan kan doen, ook Tele2, Kpn IPTV hebben het zelfde probleem
[ Voor 6% gewijzigd door GerkeP op 07-04-2010 16:16 ]
GerkeP
Heerlijk inderdaad deze storing.
Je kan er weinig aan doen maar toch blijft het erg vervelend voor je klanten. Maar dat geld voor alle providers die hierdoor geraakt zijn.
Je kan er weinig aan doen maar toch blijft het erg vervelend voor je klanten. Maar dat geld voor alle providers die hierdoor geraakt zijn.
Verwijderd
Alweer problemen met de Ifanzy TV gids (snap eigenlijk niet waarom ik die dienst überhaupt nog gebruik, zoveel s*it is er al maaaaaanden mee...) : als ik hem nu selecteer vanuit het menu dan lijkt alles goed te gaan, maar vanaf het beginscherm waarom je dan terecht komt, doet ie helemaal niks meer
AB reageert nergens meer op en om eruit te komen moest ik op de knop linksonder op de AB drukken.
Software maar even ge-update vanuit menu: maakt niks uit.
Meer mensen die dit herkennen/ kunnen bevestigen ???
Trouwens; ik woon in Nijmegen en heb een A110
AB reageert nergens meer op en om eruit te komen moest ik op de knop linksonder op de AB drukken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 17:42 ]
Verwijderd
Ik kreeg een rode folder van XMS 2 maart 2010, waaruit bleek dat de zender ARTE uit het analoge pakket verdwijnt.
In dezelfde folder staat dat ARTE wel in het digitale pakket komt.
Ik heb dus een setupbox gekocht.
Ik ontvang nu digitale TV.
Ik heb geen ARTE en op de nieuwste lijst van XMS op het internet staat ook ARTE niet meer vermeld.
Zojuist gebeld met XMS en de juffrouw weet niet waarom ARTE uit het pakket gehaald is en de juffrouw weet ook niet of ARTE ooit terugkomt.
Ze weet dus niets.
Volgens haar wordt digitale TV aan XMS geleverd door Technicolor? Is dit juist?
Waar zijn deze mensen te bereiken?
Welke provider levert wel ARTE?
Ik heb geen ARTE en op de nieuwste lijst van XMS op het internet staat ook ARTE niet meer vermeld.
Zojuist gebeld met XMS en de juffrouw weet niet waarom ARTE uit het pakket gehaald is en de juffrouw weet ook niet of ARTE ooit terugkomt.
Ze weet dus niets.
Arte is inderdaad verdwenen uit het digitale pakket, dat staat ook op de website van XMS onder zenderwijziging.Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:45:
Ik kreeg een rode folder van XMS 2 maart 2010, waaruit bleek dat de zender ARTE uit het analoge pakket verdwijnt.
Ze weet dus niets.
En weer zijn we twee maanden verder, is er nou NOG STEEDS niks bekend over een amino met HDD recorder functionaliteit? Ik vind het echt heel erg slecht dat dit er nog niet is. Ik was van plan gewoon een HDD recorder te kopen, maar ik zit er eigenlijk ook niet op te wachten dat wanneer ik digitale TV kijk ik 'm niet op pauze kan zetten. Ik gebruik de timeshift ook behoorlijk vaak van de UPC box.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Gisteren gebeld omdat de RTL zenders nog altijd in 4:3 formaat uitgezonden worden. Kreeg ik van de dame bij de servicedeks te horen dat dit volgens haar altijd zo was geweest. Volgens een collega van haar lag het aan het feit dat dit oude uitzendingen waren. Ik ben echter praktisch zeker dat ik in het verleden programma's op Veronica als "Friends" full screen heb gezien. Volgens de buren was dit ook zo. Heb ik het mis of is dit (samen met het lage volume op de RTL zenders) pas sinds anderhalve week ofzo? Ik vraag me af waarom men daar dan niet van op de hoogte is bij de SD of iets op de pagina storingen plaatst. Waarom moet de communicatie zo beroerd zijn....
Op http://veenendaal.opglasvezel.nl/infolog.php staat bij het laatste artikel genaamd "Krijgen de Pol,Gelderse Blom en 't Hoorntje glasvezel?" de tekst "Begin maart zal er duidelijk worden of en eventueel wanneer er alsnog een glasvezelnetwerk aangelegd zal worden. "
Aangezien het nu april is, is hier al meer over bekend?
Aangezien het nu april is, is hier al meer over bekend?
Ik krijg nooit een folder van XMS,serieus.Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:45:
Ze weet dus niets.
Technicolor is het oude NOB of NOS.
Maar Arte heeft zelf aangegeven niet meer beschikbaar te zijn,of willen zijn,in het buitenland in betaalde pakketten en bij nieuwe aanbieders.
NOB/technicolor levert een ruime hoeveelheid streams en Arte zit daar nog steeds tussen ( Ziggo heeft het wel vanwege een langdurig contract ) en xms/reggefiber/glashart bepaalt welke zenders zij uit dat pakket willen weergeven. (en betalen)
Het is dus niet zo dat met een belletje naar technicolor je opeens Arte zal gaan krijgen.
De stream en het aanbod is er gewoon,maar als XMS geen overeenstemming bereikt met Arte krijg je die simpelweg niet te zien.
Ziggo heeft 5 zenders weg gehaald en per mei gaan alle porno zenders op 1 na in een porno pakket van 11 euro.
Dan valt 1 zendertje wel mee.
Mocht je toch arte willen ontvangen,schaf dan zo'n goedkoop schotelsetje aan, voor 100 euro heb je honderden FTA zenders,waaronder Arte.
Voor de packetfront mensen met 2 seconden vetraging bij start van het gesprek:
Hebben jullie hier nog last van? en zo ja dan wil ik met een aantal een testje doen. Ik heb een oplossing die lijkt te werken en wil graag bij een aantal mensen checken of dit klopt of niet.
Hebben jullie hier nog last van? en zo ja dan wil ik met een aantal een testje doen. Ik heb een oplossing die lijkt te werken en wil graag bij een aantal mensen checken of dit klopt of niet.
Makkelijk om dit te testen. Kijk dit 4:3 programma totdat de reclame begint.Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:27:
Gisteren gebeld omdat de RTL zenders nog altijd in 4:3 formaat uitgezonden worden. Kreeg ik van de dame bij de servicedeks te horen dat dit volgens haar altijd zo was geweest. Volgens een collega van haar lag het aan het feit dat dit oude uitzendingen waren.
is deze ook in 4:3 of wel gewoon normaal?
Als dit normaal is dan weet je dat het programma gewoon zo uitgezonden werd.
Er bellen hier veel mensen voor en ik kijk vaak tv (naast mijn bureau) om het te checken.
Tot nu toe nog geen gekke dingen kunnen vinden (ik gebruik bijna altijd een 130m trouwens) want de reclame is steeds gewoon 16:9 beeldvullend.
(trouwens die tellsell is knap in het verhullen van 4:3
Net bijvoorbeeld bij Coronation street (SBS6 HD) 4:3 beeld en daarna de reclame in 16:9
Friends is altijd 4:3 dus dat klopt wel. Het volume van de RTL-zenders lijkt lager omdat men nu uitzendt in Dolby Digital met een dialoognormalisatie van -4 dB. Lang (audio)technisch verhaal kan gehouden worden over het hoe, wat en waarom hiervan. Laat ik me beperken tot een workaround: activeer een zgn. DRC (dynamic range control) instelling in de televisie en/of versterker die gebruikt wordt. Hierdoor worden niveauverschillen uitgemiddeld waardoor alles subjectief even luid klinkt. Dit zorgt wel voor een foutief geluidsbeeld (een bomexplosie klinkt nu eenmaal harder als een gesprek...), maar veel mensen vinden het toch prettiger als ze alles op hetzelfde niveau horen.Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:27:
Gisteren gebeld omdat de RTL zenders nog altijd in 4:3 formaat uitgezonden worden. Kreeg ik van de dame bij de servicedeks te horen dat dit volgens haar altijd zo was geweest. Volgens een collega van haar lag het aan het feit dat dit oude uitzendingen waren. Ik ben echter praktisch zeker dat ik in het verleden programma's op Veronica als "Friends" full screen heb gezien. Volgens de buren was dit ook zo. Heb ik het mis of is dit (samen met het lage volume op de RTL zenders) pas sinds anderhalve week ofzo? Ik vraag me af waarom men daar dan niet van op de hoogte is bij de SD of iets op de pagina storingen plaatst. Waarom moet de communicatie zo beroerd zijn....
Overigens gebruiken de RTL-zenders een 5.1 kanaalconfiguratie, maar de uitzendingen lijken alleen links en rechts te gebruiken. Deze week was er een Star Wars film en deze gebruikt de subwoofer en zijkanalen helemaal niet. Best een gemiste kans. Hopelijk gaan ze dit nog oplossen.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Verwijderd
Ik geloof ook wel dat het programma NU zo uitgezonden wordt (gebruik ook de 130m). Ik ben er echter van overtuigd dat dit niet altijd zo is geweest en dat in het verleden de uitzendingen verstuurd werden in 16:9 formaat of opgerekt (geen idee of dat kan). Maar met mij zijn er meerdere personen waarbij dit is opgevallen dat dit pas sinds anderhalf/2 weken is ongeveer tegelijkertijd met de volumewijziging. Vandaar dat ik denk dat dit misschien met elkaar te maken heeft, aangezien er meer problemen zijn met de levering door de RTL groep (RTL +).Yogoi schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:01:
[...]
Makkelijk om dit te testen. Kijk dit 4:3 programma totdat de reclame begint.
is deze ook in 4:3 of wel gewoon normaal?
Als dit normaal is dan weet je dat het programma gewoon zo uitgezonden werd.
Er bellen hier veel mensen voor en ik kijk vaak tv (naast mijn bureau) om het te checken.
@m_panic:
Wij geven door wat we binnenkrijgen. Het is niet zo dat wij het van 16:9 naar 4:3 veranderen.
Dus ja als RTL dat veranderd heeft dan is dat inderdaad zo. Lijkt mij echter sterk dat ze uitzendingen opeens in 4:3 uitzenden?
en nog wat nieuws:
Travelchannel is nu ook beschikbaar (kanaal 243)
Wij geven door wat we binnenkrijgen. Het is niet zo dat wij het van 16:9 naar 4:3 veranderen.
Dus ja als RTL dat veranderd heeft dan is dat inderdaad zo. Lijkt mij echter sterk dat ze uitzendingen opeens in 4:3 uitzenden?
en nog wat nieuws:
Ja nog steeds last van.Yogoi schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:21:
Ik werd teruggebeld door de klantenservice, die zeiden dat de storing verder niet bekend was, en ook niet geconstateerd en dat ik nog maar eens moest bellen als het bleef.
Hoezo met een kluitje in het riet?
gr Ronald
mail me even je naw gegevens dan test ik het bij jou ook. (webteam[at]xmsnet.nl)
(en nee je telefoon zal het niet opeens niet doen, het blijft of hetzelfde of word beter)
(en nee je telefoon zal het niet opeens niet doen, het blijft of hetzelfde of word beter)
Verwijderd
Ik heb hier in het verleden wel last van gehad, maar bel te weinig via vaste lijn om hier echt iets zinnigs over te zeggen. Wel moet ik zeggen dat ik het deze week nog niet gemerkt heb. Zal er eens goed op gaan letten bij binnenkomende & uitgaande gesprekken.Yogoi schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:21:
Verwijderd
update 8 april : de AB reageert weer binnen de gids nadat Ifanzy geselecteerd is vanuit menu.Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:35:
Alweer problemen met de Ifanzy TV gids (snap eigenlijk niet waarom ik die dienst überhaupt nog gebruik, zoveel s*it is er al maaaaaanden mee...) : als ik hem nu selecteer vanuit het menu dan lijkt alles goed te gaan, maar vanaf het beginscherm waarom je dan terecht komt, doet ie helemaal niks meer![]()
Het is al vaker gevraagd maar ik heb er nooit een echt antwoord op gezien dus vraag ik het nog maar een keer:
Kunnen we binnenkort nog een snelheidsverhoging verwachten?
Ik denk het niet aangezien de kastjes in de meterkasten(en misschien op andere plekken geïnstalleerd) maar tot 100 mbit gaan, als er een snelheidsverhoging plaatsvind met 100mbit als standaard moeten alle kastjes vervangen worden om de snelheid van internet en televisie tegelijk aan te kunnen.fast-server schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:54:
Het is al vaker gevraagd maar ik heb er nooit een echt antwoord op gezien dus vraag ik het nog maar een keer:
Correct me if i'm wrong.
Dat probleem hebben ze nu toch ook als je 100Mbps aanvraagt?
Zet er dan bij: max. 100Mbps (snelheid is afhankelijk van eventueel afgenomen TV diensten)
Zet er dan bij: max. 100Mbps (snelheid is afhankelijk van eventueel afgenomen TV diensten)
op kort termijn lijkt me dat een redelijk conclusie.Gangster93 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:04:
[...]
Ik denk het niet aangezien de kastjes in de meterkasten(en misschien op andere plekken geïnstalleerd) maar tot 100 mbit gaan, als er een snelheidsverhoging plaatsvind met 100mbit als standaard moeten alle kastjes vervangen worden om de snelheid van internet en televisie tegelijk aan te kunnen.
Correct me if i'm wrong.
alhoewel ik moet zeggen dat ik hier niks officieels over heb gehoord de laatste tijd.
Klopt momenteel inderdaad nog. Overigens zal alleen DTV van invloed zijn. voip is echt maar max iets van 256kbitfast-server schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:15:
Dat probleem hebben ze nu toch ook als je 100Mbps aanvraagt?
(tenzij je 200mbit neemt, momenteel nog exclusief in zeewolde maar zsm ook in de rest van het netwerk, want dna krijg je een 1Gbit modem)
Nadeel is dat je bij een 200 Mbit upgrade gelijk aan een jaarcontract (voor die 200 Mbit) vast zit, in tegenstelling tot het 100 Mbit upgrade.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
@ari3
Ok bedankt, dan weet ik in ieder geval wat er aan de ahnd is en kan ik daar actie op ondernenemen, of niet. ik weet tenminste iets.
@yogoi
Gdeen idee wat er gewijzigd is, ik beweer ook niet dat het de schuld van XMS is. Ik (en anderen met mij) hebben het idee dat het beeldformaat anders was dan dat het nu is. Kan ook niets verzinnen waarom XMS het zou wijzigen, maar als ik hier een opmerking over heb, denk ik toch dat ik deze bij XMS moet plaatsen en niet naar RTL moet mailen.
BTW. Bedank voor het goede nieuws dat Travel Channel beschikbaar is!!
Ok bedankt, dan weet ik in ieder geval wat er aan de ahnd is en kan ik daar actie op ondernenemen, of niet. ik weet tenminste iets.
@yogoi
Gdeen idee wat er gewijzigd is, ik beweer ook niet dat het de schuld van XMS is. Ik (en anderen met mij) hebben het idee dat het beeldformaat anders was dan dat het nu is. Kan ook niets verzinnen waarom XMS het zou wijzigen, maar als ik hier een opmerking over heb, denk ik toch dat ik deze bij XMS moet plaatsen en niet naar RTL moet mailen.
BTW. Bedank voor het goede nieuws dat Travel Channel beschikbaar is!!
@ webteam
Bedankt voor de snelle service! (nieuwe adapter)
Bedankt voor de snelle service! (nieuwe adapter)
Ik weet het niet zeker meer maar volgens mij waren er hier ook mensen die issues hadden met playboy en adult channel.
Het werkt weer naar behoren. Dus 's avonds nu ook weer de normale content.
Het werkt weer naar behoren. Dus 's avonds nu ook weer de normale content.
Ik heb een WRT120N gekocht en deze werkt perfect met mijn XMS 50/50
Ik haal maximale download snelheid en upload gaat ook vlot (38 mbps gehaald bij speedtest.net)
Ook werkt ip tv nu eindelijk goed! (ik heb nog een DRG modem).
Low Budget (44 euro) aanrader dus!
Ik haal maximale download snelheid en upload gaat ook vlot (38 mbps gehaald bij speedtest.net)
Ook werkt ip tv nu eindelijk goed! (ik heb nog een DRG modem).
Low Budget (44 euro) aanrader dus!
Zojuist zijn er gasten van Glashart hier langs geweest om de glasvezel aan te sluiten in de meterkast. Ik heb helaas niet kunnen zien welke Genexis er nu hangt, aangezien er aan de buitenkant nergens een typenummer op staat.
Zodra mijn abonnement van XMS geactiveerd is, moet ik dan automatisch een IP adres krijgen? Of moet ik een brief krijgen waarin ik handmatig een IP moet instellen in mijn router?
En hoe zou ik eventueel in de Genexis kunnen kijken (webinterface?)
Zodra mijn abonnement van XMS geactiveerd is, moet ik dan automatisch een IP adres krijgen? Of moet ik een brief krijgen waarin ik handmatig een IP moet instellen in mijn router?
[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 09-04-2010 12:47 ]
- ik kan het typenummer voor je opzoeken als je wilt (naw gegevens naar webteam[at]xmsnet.nl)Luuk1983 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:47:
Zojuist zijn er gasten van Glashart hier langs geweest om de glasvezel aan te sluiten in de meterkast. Ik heb helaas niet kunnen zien welke Genexis er nu hangt, aangezien er aan de buitenkant nergens een typenummer op staat.
- krijg je automatishc uit de DHCP (misschien een renew nodig maar dat is alles)
- officieel kun je dit niet.
You've got mailYogoi schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:49:
[...]
- ik kan het typenummer voor je opzoeken als je wilt (naw gegevens naar webteam[at]xmsnet.nl)
- krijg je automatishc uit de DHCP (misschien een renew nodig maar dat is alles)
- officieel kun je dit niet.
Ik heb mijn abonnement in eerste instantie uitgesteld tot juni, maar heb gister toch besloten 'm direct in te laten gaan (in te stellen via Mijn XMS). Ik heb 'm nu dus op vandaag gezet. Is er een indicatie hoe lang ik moet wachten voordat het abo actief is? Gaat het nog extra lang duren omdat ik 'm pas op het laatste moment omgegooid heb?
Waar wij op wachten is het signaal dat deze modem is opgeleverd.
Dit duurt tussen de 0 en 48 uur. (meestal 2-4 uur)
Momenteel is het signaal nog niet binnen. Je wensdatum staat wel op vandaag dus zodra het binnen is zal de lijn zichzelf activeren.
Dit duurt tussen de 0 en 48 uur. (meestal 2-4 uur)
Momenteel is het signaal nog niet binnen. Je wensdatum staat wel op vandaag dus zodra het binnen is zal de lijn zichzelf activeren.
Begrijp ik het goed dat de OCG-118m 4 poorten heeft die werken als een switch? Maar als ik er nu apparaten op aan zou sluiten, welk apparaat krijgt dan via DHCP een IP toegekend?
Nee want diensten worden gekoppeld aan een poort.Luuk1983 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:44:
Begrijp ik het goed dat de OCG-118m 4 poorten heeft die werken als een switch? Maar als ik er nu apparaten op aan zou sluiten, welk apparaat krijgt dan via DHCP een IP toegekend?
Dus als internet op poort 1 gezet word dan werkt poort 1 en de rest niet.
en momenteel heb je maar 2 poorten nodig, 1 voor internet en 1 voor IPTV.
Euhm was het niet zo dat de QOS wordt gekoppeld aan een poort? Maar dat in principe elke poort gebruikt kan worden? Maar beter als je de voorkeurspoorten gebruikt ja. Correct me if im wrong.Yogoi schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:59:
[...]
Nee want diensten worden gekoppeld aan een poort.
Luuk heeft een genexis en jij vermoedelijk een packetfront als ik het zo hoor.Mau_Maus schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:08:
[...]
Euhm was het niet zo dat de QOS wordt gekoppeld aan een poort? Maar dat in principe elke poort gebruikt kan worden? Maar beter als je de voorkeurspoorten gebruikt ja. Correct me if im wrong.
Zit een verschil in de werking tussen deze FTU's
Ah en hoe weet ik welke poort wat is? Is poort 1 dan internet en poort 2 IPTV?Yogoi schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:59:
[...]
voor jou:
IPTV op 1 en internet op 2
en ik vermoed dta internet nu op 1 zit aangesloten
dus even wisselen en dan werkt het als het goed is momenteel al.
Uh, jah inderdaadYogoi schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:17:
voor jou:
Hij lijkt het inderdaad te doen. En wat ik al vaker gehoord heb is dat de upload hoger kan gaan dan wat hij in feite zou moeten:

Voor de geïnteresseerden, dit is in Wijchen Noord
[ Voor 32% gewijzigd door Luuk1983 op 09-04-2010 15:36 ]
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is om (met bijvoorbeeld SNMP) de hoeveelheid data verkeer te zien op de packetfront?
Yogoi, nog een vraag.
Ik kan nu aanmelden op mijn XMS. Ik heb hier in Wijchen toen het initiatief begon me aangemeld voor het totaal pakket. Ik zie nu op mijn XMS staan dat ik één settop box besteld heb. Ik kan me niet echt herinneren dat ik dat expliciet gedaan heb. Natuurlijk weet ik dat ik digitale TV besteld heb, maar niet dat ik een settopbox gekozen heb. Welke box krijg ik nou? Ik wil namelijk een HD box en ik zou het jammer vinden als ik nu een 'gewone' box krijg en die moet gaan betalen.
Ik kan nu aanmelden op mijn XMS. Ik heb hier in Wijchen toen het initiatief begon me aangemeld voor het totaal pakket. Ik zie nu op mijn XMS staan dat ik één settop box besteld heb. Ik kan me niet echt herinneren dat ik dat expliciet gedaan heb. Natuurlijk weet ik dat ik digitale TV besteld heb, maar niet dat ik een settopbox gekozen heb. Welke box krijg ik nou? Ik wil namelijk een HD box en ik zou het jammer vinden als ik nu een 'gewone' box krijg en die moet gaan betalen.
Ik zit er over te denken om over te stappen van UPC naar XMS-Glas. Weet iemand of er nog zenders bij gaan komen in het DTV pakket? UPC heeft o.a. BBC3 en 4 en SkyNews er in zitten. Vooral BBC3 is leuk omdat daar vaak films te zien zijn.
Nou 13th Street en SyFy weer in de lucht...Yogoi schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:36:
en nog wat nieuws:
Die hebben het welgeteld 3 dagen gedaan en zijn daarna weer op zwart gegaan...
Verwijderd
Het werkt weer, hoe en waarom snap ik niet maar sinds vandaag alles weer goed.Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:47:
Had ook al dgg aan servicedesk, vandaag weer gebeld om af te melden maar na 10 minuten was ik het irritante wachtmuziekje wel zat.
Loop anders even langs het servicepunt in Wijchen, daar kan men het voor je regelenLuuk1983 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:48:
Yogoi, nog een vraag.
Verwijderd
Erg goed bericht, kijk ik graag. Is er bekend dat de ondertiteling nog niet werkt op de digitale variant (analoog wel)? Software update van 130m heeft niet geholpen.en nog wat nieuws:
Al zicht op IPv6?Yogoi schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:59:
[...]
Bij sommige zenders kun je middels Teletext de ondertiteling selecteren.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:13:
[...]
Erg goed bericht, kijk ik graag. Is er bekend dat de ondertiteling nog niet werkt op de digitale variant (analoog wel)? Software update van 130m heeft niet geholpen.
Echter is er bij de meeste zenders geen Teletext beschikbaar, maar bij Travel channel toevallig weg.
Verwijderd
Klopt inderdaad, had ik ook gezien, via pagina 891. Dit is echter niet de "normale" ondertiteling, zoals deze ook bij het analoge kanaal meegeleverd wordt. Ik begreep dat de softwareupdate van (eer)gisteren dat probleem verholpen zou moeten hebben. Maar misschien nog niet voor Travel Channel omdat die er net iets later bij is gekomen.Thasaidon schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:18:
[...]
Bij sommige zenders kun je middels Teletext de ondertiteling selecteren.
Echter is er bij de meeste zenders geen Teletext beschikbaar, maar bij Travel channel toevallig weg.
Het begint goed. Het lijkt erop dat de DNS server niet echt meer willen werken hier in Wijchen. Als ik het IP adres van een site intyp werkt het prima, maar als ik een URL intyp werkt het niet.
Probeer deze eens:
http://www.opendns.com/
Rechts onder de adressen voor handmatig, of anders het programma gebruiken...
http://www.opendns.com/
Rechts onder de adressen voor handmatig, of anders het programma gebruiken...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
of de public dns servers van google
btw makkelijk te onthouden
primair 8.8.8.8
secundair 8.8.4.4
primair 8.8.8.8
secundair 8.8.4.4
Ja ook weer zoiets, sinds de groei van xms is de wachttijd enorm toegenomen. En als je dan eindelijk al iemand aan de lijn krijgt is dat 9 van de 10 keer iemand die amper weet waarover men spreekt.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:05:
[...]
na 10 minuten was ik het irritante wachtmuziekje wel zat.
Nogmaals - kluitje en riet enzo
Die doen het inderdaad meteen prima. Dus het lijkt me vrij duidelijk een probleem met de DNS servers van XMS. Nou ja, we zullen het maar opstartproblemen noemen, aangezien ze overal hier nog aan het werk zijn en overal aan het aansluiten. Maar echt handig vind ik het niet natuurlijkMiK schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:10:
of de public dns servers van google
primair 8.8.8.8
secundair 8.8.4.4
Dit topic is gesloten.
![]()