XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 161.780 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
http://www.glasvezel.nu/n...primeur-op-glashart-media

Het eerste seizoen is het EL-HD pakket dus gratis als dat artikel klopt. Dat zou wel netjes zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07
@ArChie: Agreed :) Ik waardeer je bijdrage m.b.t. techniek in de theorie vs. in de praktijk ook zeer. En ik moet toegeven: Zelf ben ik ook zo'n consument die IPTV op zich wel geweldig vindt, maar voor het dagelijkse TV kijken ook erg veel waarde hecht aan zo weinig mogelijk hassle (en DUS een dvb-c signaal, aangezien m'n tv dat kan ontvangen). Wat dat betreft wordt ik ondanks m'n passie voor techniek ook wel steeds meer een 'doorsnee consument' als het om dagelijks gebruik gaat (en niet in de minste plaats de "Wife Acceptance Factor" ;) ).

Helaas zit ik nog in KPN-glasvezelgebied en kan tot nu toe dus alleen maar kiezen uit providers die het IPTV pakket van KPN doorverkopen. Leuk detail is ook dat in Almere (waar het netwerk grotendeels KPN is) het aantal aanmeldingen voor glasvezel nog ver achterblijft bij de verwachting. En dat de afwezigheid van analoog en dvb-c bij KPN vaak als reden wordt genoemd. Lijbrandt claimt deze KPN-beperkingen vanaf oktober te komen doorbreken door ook hier DVB-C en analoog e.d. aan te komen bieden. Maar veel hoor je niet meer van ze....

Trouwens, om nog even de records "straight" te zetten:

XMS doet zelf helemaal niets met TV (niet met het analoge/dvb-c deel en ook niet met IPTV). Dit wordt door Glashart Media gedaan. Deze levert ook het signaal voor Lijbrandt, Concepts ICT, Edutel/OnsBrabantNet en de R+ abbo's van Tweak. Zeg maar alle providers die opereren in gebieden waar Reggefiber de vezels 'belicht'.

En Glashart Media is weer (als ik het correct hebt) het resultaat van een merger tussen Hertzinger en de TV-tak van Lijbrandt. 'Vroeger' stond op de XMS site ook altijd dat het TV signaal werd geleverd door Hertzinger en Lijbrandt.

En wat betreft de kwaliteit en frequentieruimte op het RF netwerk van Glashart Media, tsja... daar kan ik idd, net zoals Archie zegt, ook niet echt wat zinnigs over zeggen zonder te speculeren. Maar als Alexander01 het in z'n verhaal over het begin van dvb-c naast blokjes ook over haperingen heeft, dan kan ik daar eigenlijk maar 2 oorzaken voor beredeneren: Te veel frequenties te dicht op elkaar met te lage kwaliteit multiplexers ofzo. Ik kan me iig voorstellen dat, als je je dvb-c frequenties te dicht bij elkaar laat vallen, je apparatuur wel van heel goede kwaliteit moet zijn om alle frequenties binnen hun bandbreedte te houden zonder elkaar te storen. Want bij haperingen heb je het toch wel over "storingen" of iig een te groot beroep op de foutcorrectie in je ontvanger.

Maar het is in ieder geval al positief dat div. mensen het dvb-c signaal inmiddels net zo goed bevinden als het IPTV signaal dus dat is voor mij alleen maar een extra reden om te hopen dat ik ook ooit van de diensten van Glashart Media kan genieten ;)

Nog even een laatste 'verhaaltje' m.b.t. het gebruiken van eigen encoders door providers en het gevolg daarvan: Iets minder dan een jaar terug (toen ik nog ITV van KPN had via ADSL) wilden ze alle toenmalige MPEG2 streams vervangen voor MPEG4. Vanwege de lagere bandbreedte die nodig was voor dezelfde (subjectieve) kwaliteit. Dit faalde in het begin jammerlijk, het beeld was niet om aan te zien. Pas sinds februari dit jaar is het beeld echt super strak (gezien het feit dat ze maar 3,7 mbit per stream leveren).

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 20-08-2010 21:10 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is alleen dat de TV elke keer een ander setje zenders vind (1 transport stream), elke keer als ik scan op de 303mhz home frequentie met symbolrate 6956. Dit komt dus door dat afwijkende DVB-C signaal van Hertzinger zodat alleen hun Sagem box correct alle transport streams en zenders kan inladen.

De enige zenders die ik dan kan ontvangen zijn die in de eerste 303mhz transport stream (NL1,2,3,RTL4). Als de TV op 25% zoeken een ander setje zenders (transport stream) vind, dan krijg ik wel de juiste zendernamen, maar werken de zenders niet ('Zender niet afgestemd' krijg ik dan). Als ik dan kijk bij de info van zo'n zender, dan zie ik dus dat er 303mhz bij staat. En dat klopt dus niet. Enkel NL1,2,3,RTL4 zitten in de 303mhz TS. Dit komt dus allemaal door dat afwijkende DVB-C signaal van Hertzinger. De TV snapt dat niet en koppelt bij elke scan de gevonden transport stream aan de 303mhz.

Daarom blijf ik benadrukken dat het echt belangrijk is dat Glashart Media zo open mogelijk blijft werken.

Ik kan dus helaas dus niet door de zenders zappen om te kijken hoeveel transport streams er zijn.
Wat wel kan is gewoon de startfrequentie elke keer 8mhz verder instellen en kijken of die zoekbalk nog naar 25% springt. Op die manier kan ik ook zien of er transport streams zijn bijgekomen :)

Dit is de CATV module die gebruikt wordt:

http://www.packetfront.co...V_converter_datasheet.pdf

Operating frequency range 40 MHz to 862 MHz

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Alexander01: Is het bij jullie dan toch nog steeds Hertzinger? Of zijn ze bezig om ook Glashart Media te worden?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:21:
@Alexander01: Is het bij jullie dan toch nog steeds Hertzinger? Of zijn ze bezig om ook Glashart Media te worden?
OnsBrabantNet is al een tijdje Glashart Media hoor. Alleen de analoge installatie is in veel plaatsen nog uit het Hertzinger tijdperk inderdaad en dat zijn ze nu plaats voor plaats om aan het zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:07:
Probleem is alleen dat de TV elke keer een ander setje zenders vind (1 transport stream), elke keer als ik scan op de 303mhz home frequentie met symbolrate 6956. Dit komt dus door dat afwijkende DVB-C signaal van Hertzinger zodat alleen hun Sagem box correct alle transport streams en zenders kan inladen.

De enige zenders die ik dan kan ontvangen zijn die in de eerste 303mhz transport stream (NL1,2,3,RTL4). Als de TV op 25% zoeken een ander setje zenders (transport stream) vind, dan krijg ik wel de juiste zendernamen, maar werken de zenders niet ('Zender niet afgestemd' krijg ik dan). Als ik dan kijk bij de info van zo'n zender, dan zie ik dus dat er 303mhz bij staat. En dat klopt dus niet. Enkel NL1,2,3,RTL4 zitten in de 303mhz TS. Dit komt dus allemaal door dat afwijkende DVB-C signaal van Hertzinger. De TV snapt dat niet en koppelt bij elke scan de gevonden transport stream aan de 303mhz.
Dan is in ieder geval bewezen dat het DVB-C signaal bij jou provider dus nog steeds niet geschikt is voor de kabel ontvangers van bijvoorbeeld Ziggo. Ik ben in dat kader daarom ook zeer benieuwd hoe het zit met het signaal zoals dat bij Tweak wordt aangeboden aan de klanten. Als de doelstelling van Glashart Media is dat standaard DVB-C apparatuur gebruikt moet kunnen worden inclusief de kabel ontvangers die door Ziggo zijn "goedgekeurd", dan moet het signaal toch echt anders zijn opgebouwd.
Daarom blijf ik benadrukken dat het echt belangrijk is dat Glashart Media zo open mogelijk blijft werken.
Neem van mij aan dat het een utopie is dat digitale TV providers open en eerlijk zijn over hetgeen waar ze achter de schermen mee bezig zijn. Ze zijn als de dood dat ze op hun fouten worden afgerekend. Het is immers makkelijker als je net doet alsof je van niets weet zodat ze bij problemen naar andere partijen kunnen wijzen. Ik heb zelf te maken met twee telecom providers, namelijk de KPN voor Internet en telefonie en Ziggo voor analoge/digitale RTV. Beide providers zijn zo gesloten als de pest. Bij alles wat je wilt aanmelden kom je niet verder dan de helpdesk die nauwelijks technische bagage hebben en van hun management alles moeten ontkennen als de oorzaak ook maar enigszins in hun eigen richting dreigt wijzen.
Dit is de CATV module die gebruikt wordt:

http://www.packetfront.co...V_converter_datasheet.pdf

Operating frequency range 40 MHz to 862 MHz
Dan is de frequentie band van de COAX kabel tenminste geen beperkende factor en zal het mijns inziens toch gezocht moeten worden in de bereidheid om ook te investeren in meer multiplexers voor het genereren van meer Transport Streams. Ik kan mij voorstellen dat de glasvezel providers de kosten voor DVB-C beperkt willen houden als ze voornamelijk inzetten op IPTV voor het genereren van extra omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat laatste is ook mijn gok :). IPTV moet natuurlijk de hoofd-inkomstenbron blijven voor ze. Analoog en DVB-C is puur "extra maar noodzakelijke service" om de huidige kabel-consumenten over de streep te trekken.

Maar @Alexander01: Zou het niet zo kunnen zijn dat, als Analoog nog uit het Hertzinger-tijdperk stamt, dit bij DVB-C ook nog kan zijn? Helaas zit hier in het DVB-C topic op GoT nog erg weinig DVB-C over glasvezel ervaring, dus ik weet ook niet hoe het in bv. Amersfoort zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:25:
Maar @Alexander01: Zou het niet zo kunnen zijn dat, als Analoog nog uit het Hertzinger-tijdperk stamt, dit bij DVB-C ook nog kan zijn? Helaas zit hier in het DVB-C topic op GoT nog erg weinig DVB-C over glasvezel ervaring, dus ik weet ook niet hoe het in bv. Amersfoort zou zijn.
Ja dat is zo, wat Alexander01 aan DVB-C signaal heeft nu is gewoon het signaal wat gebruikt werdt voor PlusTV van Hertzinger. Dat is een hele rare vorm van DVB-C, klopt helemaal niks van volgens de standaard en daarom kan hij maar met bepaalde televisie een paar kanalen ontvangen na heel vaak scannen.

Dit moet dus nog omgezet worden naar een standaard DVB-C signaal wat Glashart Media gaat leveren, dit zal ergens in de komende maanden gebeuren in ieder geval waar ik woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:18

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

fast-server schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:20:
[...]

Zoals je ziet is dat het normale bedrag wat andere aanbieders betalen, lijkt me niet dat jullie dan veel meer betalen.
Rekam geeft geen zenders door die daar geld geld vragen zoals Discovery.
'Gelukkig' kan je in Gouda e.o. ook bij Caiway terecht maar dan kost het uiteraard meer.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 14:18

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

ik222 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:49:
[...]

Ja dat is zo, wat Alexander01 aan DVB-C signaal heeft nu is gewoon het signaal wat gebruikt werdt voor PlusTV van Hertzinger. Dat is een hele rare vorm van DVB-C, klopt helemaal niks van volgens de standaard en daarom kan hij maar met bepaalde televisie een paar kanalen ontvangen na heel vaak scannen.

Dit moet dus nog omgezet worden naar een standaard DVB-C signaal wat Glashart Media gaat leveren, dit zal ergens in de komende maanden gebeuren in ieder geval waar ik woon.
Ik heb daar idd moeite mee, mijn Panasonic plasma slaat de instellingen niet op :/
Het lukt wel om na invoeren van de getallen alle zenders te vinden en te kijken, maar als de tv uit is geweest zijn de zenders weg 8)7
Misschien komt dit omdat je geen kaart gebruikt, bij andere aanbieders heb je een kaart nodig (zeker indien gecodeerd signaal).
Ik heb een portable lcd die je op een bepaald land kan instellen, elk land heeft een aantal frequentiebanden die de tv herkent en de 304MHz van Xms valt nergens onder.
Als er nog iets veranderd wordt dan graag een 'normale' frequentieband en dan ook letten op de codering die soms standaard verwacht wordt en er bij Xms niet zal zijn ...
Het beeld is via dvb-c stukken beter dan via analoog, ook zie ik graag een wat meer standaard instelling voor dvb-c :)

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy-Andre op 20-08-2010 23:20 . Reden: typo ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik val misschien een beetje in herhaling, maar gisterenavond toch weer heel veel geluid problemen met RTL5 bijv.

Eerder werd dan wel caiway aangehaald dat ze 3 augustus aan het testen zijn, maar zijn inmiddels bij de 21ste aangeland...

En lijkt me deels sterk dat het alleen aan caiway ligt, want dan zou half nederland er last van moeten hebben...

Iemand een idee wanneer het analoge deel weer beter zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:27

Fiber

Beaches are for storming.

ericjanvanputten schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:58:
.....
Eerder werd dan wel caiway aangehaald dat ze 3 augustus aan het testen zijn, maar zijn inmiddels bij de 21ste aangeland...

En lijkt me deels sterk dat het alleen aan caiway ligt, want dan zou half nederland er last van moeten hebben...
.......
Caiway? :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:05

GerkeP

Vragen mag altijd........

Waar zijn ze mee bezig met IPTV?

Nu ook Belgie EEN in verkeerde formaat?

Kunnen al die streams niet gewoon een keer juist doorgegeven worden?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:50

DjVe

Hatsaflats!

Loveparade schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:48:
Waar zijn ze mee bezig met IPTV?

Nu ook Belgie EEN in verkeerde formaat?

Kunnen al die streams niet gewoon een keer juist doorgegeven worden?
Ik zie niets raars hoor. Zowel op A130 en A110 een prima beeld zonder rare verhoudingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Jordy van e schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:54:
[...]

Ik zie niets raars hoor. Zowel op A130 en A110 een prima beeld zonder rare verhoudingen.
Hier in Veenendaal smalle poppetjes, Canvas inmiddels al 2 maanden verkeerde verhoudingen, en dan spreken we nog niet over de zwarte balken bij een hele hoop zenders rondom :(

Zo kan ik mensen natuurlijk niet overtuigen van het voordeel van een digitaal abonnement.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Laatst online: 20-07 17:30
Loveparade schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:19:
[...]
Hier in Veenendaal smalle poppetjes, Canvas inmiddels al 2 maanden verkeerde verhoudingen, en dan spreken we nog niet over de zwarte balken bij een hele hoop zenders rondom :(
Bij mij ook, alleen maar hele lange en magere Belgen op Een.
En (zoals al heel lang) de muziekzenders daarna met "postzegelbeeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ArjenB64 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:24:
[...]

Bij mij ook, alleen maar hele lange en magere Belgen op Een.
En (zoals al heel lang) de muziekzenders daarna met "postzegelbeeld".
Ik zie dit:

Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/4532/img0076p.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door DjVe op 21-08-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
Ik heb maar 1 tv en zie dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/5740/afb011c.jpg

Dus met zwarte balken. Als ik de instellingen van m'n tv verander zodat de balken verdwijnen, verdwijnt er ook beeld aan de boven- en onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De oplossing voor wat betreft Een en Canvas is bij mij om de beeld instellingen te veranderen naar "1080i altijd breedbeeld".

Dus misschien is dat het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ik222 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:29:
De oplossing voor wat betreft Een en Canvas is bij mij om de beeld instellingen te veranderen naar "1080i altijd breedbeeld".

Dus misschien is dat het proberen waard.
Dat kan mijn tv allemaal niet, ik kan kiezen uit 4:3 16:9 en automatisch, en die laatste staat aan, en werkt altijd. Belachelijk dat ik moet gaan truccen omdat de stream door de Amino foutief wordt doorgegeven.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Loveparade schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:55:
[...]

Dat kan mijn tv allemaal niet, ik kan kiezen uit 4:3 16:9 en automatisch, en die laatste staat aan, en werkt altijd. Belachelijk dat ik moet gaan truccen omdat de stream door de Amino foutief wordt doorgegeven.
Dat moet je juist instellen op de amino, niet op je tv ;) Ga dus op de amino naar menu --> instellingen --> beeld. En daar moet je dan "1080i altijd breedbeeld" instellen.

Btw geweldig om nu op 3 EL HD kanalen voetbal in native HD te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
ik222 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:58:
[...]

Dat moet je juist instellen op de amino, niet op je tv ;) Ga dus op de amino naar menu --> instellingen --> beeld. En daar moet je dan "1080i altijd breedbeeld" instellen.
Bij mij werkt dit (op "720p altijd breedbeeld", die met 1080i accepteert de amino niet). Nu maar hopen dat het niet weer "vanzelf" veranderd.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ik heb het probleem met de foute beeldverhouding op één en Canvas ook. Het lijkt er op dat XMS de Amino settings op afstand naar default heeft teruggezet. Zag van de week al een scherm met "Loading settings..." voorbij komen. In het menu onder Beeld staat bij mij geen resolutie aangevinkt terwijl de output (volgens de TV) nu 720p is. Ook is de "PCM Audio only" optie in het witte menu opeens weer aanvinkt....

Best jammer dat XMS zonder kennisgeving (en toestemming!) van de gebruikers de instellingen wijzigt. Lijkt me dat ze op deze manier aleen maar support calls genereren.

Overigens helpt de instelling "1080i normaal" niet om de beeldverhouding van één en Canvas weer correct te krijgen.

Edit: de Amino instelling helpen niet. Ik heb net even gekeken in VLC en daar is de verhouding van één/Canvas ook niet goed. Het probleem zit in de bron.

[ Voor 15% gewijzigd door ari3 op 22-08-2010 01:40 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:56

d0s

sssst

ari3 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 01:31:
Ik heb het probleem met de foute beeldverhouding op één en Canvas ook. Het lijkt er op dat XMS de Amino settings op afstand naar default heeft teruggezet. Zag van de week al een scherm met "Loading settings..." voorbij komen. In het menu onder Beeld staat bij mij geen resolutie aangevinkt terwijl de output (volgens de TV) nu 720p is. Ook is de "PCM Audio only" optie in het witte menu opeens weer aanvinkt....

Best jammer dat XMS zonder kennisgeving (en toestemming!) van de gebruikers de instellingen wijzigt. Lijkt me dat ze op deze manier aleen maar support calls genereren.

Overigens helpt de instelling "1080i normaal" niet om de beeldverhouding van één en Canvas weer correct te krijgen.

Edit: de Amino instelling helpen niet. Ik heb net even gekeken in VLC en daar is de verhouding van één/Canvas ook niet goed. Het probleem zit in de bron.
Hoe verklaar je dan dat het bij Jordy van E. wel goed werkt? als het in de bron zou zitten zou het bij hem ook niet mogen werken..En zoals je ziet heeft hij zowel een 110 als een 130 aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ari3 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 01:31:

Het lijkt mij niet dat je instellingen zomaar aangepast zijn hoor. Maar ik ben helemaal met je eens dat de instelling "1080i normaal" gewoon een goed beeld op zou moeten leveren, dat dat nu niet zo is is dan ook gewoon een fout van Glashart Media. Die breedbeeld optie rekt gewoon elk signaal uit naar de breedbeeld breedte als het dat nog niet is. Dat werkt dus goed bij de Belgische zenders maar het nadeel is dat de "postzegel" zenders erg uitgerekt op het beeld verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
ik222 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 09:50:
[...]
Het lijkt mij niet dat je instellingen zomaar aangepast zijn hoor.
Zelf had ik niets gewijzigd aan de instellingen van mijn tv of STB, en toch wordt het beeld anders.
Ik (als niet-technische, simpele tv-kijker) vraag me af hoe dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArjenB64 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:04:
Zelf had ik niets gewijzigd aan de instellingen van mijn tv of STB, en toch wordt het beeld anders.
Misschien is het een firmware update geweest waardoor het gedrag veranderd is?

Het kan ook zijn dat instellingen verloren gaan bij een firmware update. Niet alle apparatuur kan altijd de instellingen overzetten van oude naar nieuwe als de interne structuur aangepast wordt. Het zou dus ook kunnen zijn dat de firmware geupdate is en daarbij (sommige, alle?) gebruikers instellingen verloren zijn gegaan.
d0s schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 05:22:
Hoe verklaar je dan dat het bij Jordy van E. wel goed werkt? als het in de bron zou zitten zou het bij hem ook niet mogen werken..En zoals je ziet heeft hij zowel een 110 als een 130 aangesloten.
Sommige TVs kunnen het beeld ook aanpassen/oprekken. Ik weet dat sommige Philipsen de zwarte balken kunnen detecteren en het beeld dan oprekken zodat het allemaal netjes op het scherm past. Ik heb zelf een 9703 gehad die dit deed (wel bij analoog signaal, digitaal heb je wellicht weer andere/minder opties). Ik weet alleen niet meer of ze hierbij ook de beeldverhouding konden veranderen - aangezien ik daar een hekel aan heb had ik het altijd zo ingesteld dat de verhouding hetzelfde bleef. Dit werkte dan goed op letterbox formaat uitzendingen in 4:3 waar je origineel helemaal rondom balken had op een breedbeeld TV en dat in ieder geval dan boven en onder verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ArjenB64 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:04:
[...]

Kijk jij had hem op "1080i normaal" staan (net als ik). Normaal gezien moet dat gewoon een goed 16:9 beeld opleveren bij zenders die 16:9 uitzenden en een 4:3 beeld bij zenders die 4:3 uitzenden en dat was ook zo eerst. Alleen Glashart Media of de contentleverancier heeft nu blijkbaar ergens een fout gemaakt op Een en Canvas waardoor ze een beeldverhouding signaal van 4:3 meesturen waar dat 16:9 moet zijn. Dan heeft de amino een optie om dat signaal te negeren en alles 16:9 weer te geven dus als je die gebruikt ziet belgie er weer normaal uit. Wat echter het nadeel is hiervan is dat beelden die 4:3 horen te zijn (oude programma's)ook uitgerekt worden als je die optie gebruikt en dat dat er niet uitziet.

Conclusie: Het is een prima tijdelijke oplossing als je bijvoorbeeld het wielrennen op belgie wilt kijken maar uiteindelijk zal Glashart Media en / of de contentleverancier voor een echte oplossing moeten zorgen in de vorm van het verhouding signaal goed meezenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ik222 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:29:
....... Alleen Glashart Media of de contentleverancier heeft nu blijkbaar ergens een fout gemaakt op Een en Canvas waardoor ze een beeldverhouding signaal van 4:3 meesturen waar dat 16:9 moet zijn..........uiteindelijk zal Glashart Media en / of de contentleverancier voor een echte oplossing moeten zorgen in de vorm van het verhouding signaal goed meezenden.
Precies! Het moet bij de bron aangepakt worden. :)

Yogoi.....!!!!! Hellup!!!!! :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk zelden naar één of canvas, maar omdat ik die discussie hier voorbij zie komen ben ik eens gaan kijken of ik uitgerekt beeld of zwarte balken heb op die 2 zenders en......alles OK hier, dus geen balken en geen uitgerekt beeld ! Kan dus niet in de bron zitten lijkt me.

Ik kijk overigens via A110, die aan een Packetfront (zonder losse telefonie) hangt en zit in Nijmegen.
(Jordy van e zat ook in NIjmegen zag ik overigens (en had ook geen problemen), maar dat zal er toch niks mee te maken hebben ????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:06:
Ik kijk overigens via A110, die aan een Packetfront (zonder losse telefonie) hangt en zit in Nijmegen.
(Jordy van e zat ook in NIjmegen zag ik overigens (en had ook geen problemen), maar dat zal er toch niks mee te maken hebben ????)
Nu ik de instellingen van mijn Amino130 heb veranderd, is mijn beeld ook weer goed.
Als door wat voor (onverklaarbare?) reden dan ook mijn beeld weer vervormt, kom ik wel bij jullie kijken: ik zit ook in Nijmegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Zit nu naar Veronica HD te kijken, Flashpoint, niet om aan te zien, steeds horizontale lijnen in het beeld, fout in de stream?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Loveparade schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:55:
Zit nu naar Veronica HD te kijken, Flashpoint, niet om aan te zien, steeds horizontale lijnen in het beeld, fout in de stream?
Nu zie ik op Veronica inmiddels Bavaria City Racing en daar is geen probleem te zien in ieder geval. Misschien is het dan iets in die specifieke uitzending geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels al mijn HD zenders kwijt

edit : ok even de spanning van de amino en ze waren er weer....

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 10:05 . Reden: fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
fast-server schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:20:
[...]

Onzin?

Bron: Trouw
Zoals je ziet is dat het normale bedrag wat andere aanbieders betalen, lijkt me niet dat jullie dan veel meer betalen.
Onzin ja. Mijn bron is het contract met de rechhebbenden/zenders. Ik denk dat dat iets betrouwbaarder is dan een schatting in trouw :) (add: niet het contract van XMS btw.. maar dat verschilt vast niet veel)

Zo uit mijn hoofd is een zender als Discovery al rond de 70 cent (of dat 1 zender is of de "discovery bundel" durf ik zo niet te zeggen). Waarschijnlijk gaan ze bij trouw uit van een analoog pakket met daarin de 10 basis zenders.

Add: @beeldverhoudingen
Waarschijnlijk is die instelling gereset tijdens een firmware update, ik durf zo niet te zeggen of men vooraf de config opslaat. Aangezien men het hele geheugen flashed denk ik ook dat je naar een kale config terug gaat.

Verder is de stream voor alle gebruikers van IPTV exact gelijk, het zijn namelijk multicast streams voor alle zenders dus als gebruiker 1 een probleem heeft met beeldverhoudingen terwijl gebruiker 2 dat niet heeft.. is het een lokaal iets.

[ Voor 30% gewijzigd door denan op 23-08-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-08 12:03

Mojo

The Power Within

denan schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:52:
[...]
Add: @beeldverhoudingen
Waarschijnlijk is die instelling gereset tijdens een firmware update, ik durf zo niet te zeggen of men vooraf de config opslaat. Aangezien men het hele geheugen flashed denk ik ook dat je naar een kale config terug gaat.

Verder is de stream voor alle gebruikers van IPTV exact gelijk, het zijn namelijk multicast streams voor alle zenders dus als gebruiker 1 een probleem heeft met beeldverhoudingen terwijl gebruiker 2 dat niet heeft.. is het een lokaal iets.
Klopt, als je een software upgrade van je STB doet, reset hij de instellingen m.b.t. beeldverhoudingen.

Als Canvas 4:3 is en de rest van de zenders 16:9 komt dat door de streamtypes. De Nederlandse zenders zijn allemaal 1080i gebroadcast van zichzelf (= breedbeeld). Alle SD kanalen zijn allemaal PAL 576i (4:3 dus) met een anamorfe beeldverhouding. Het is dan aan de STB of de TV dit recht te zetten. Dit doe je dus het liefst op de STB ;-)

Let op: Alle SD kanalen zijn ALTIJD 4:3 uitgezonden. Vrijwel altijd is dit anamorf of letterbox om zo breedbeeld te maken. Dat is normaal binnen de PAL standaarden!

[ Voor 7% gewijzigd door Mojo op 23-08-2010 12:20 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Mojo schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:19:
[...]

Klopt, als je een software upgrade van je STB doet, reset hij de instellingen m.b.t. beeldverhoudingen.

Als Canvas 4:3 is en de rest van de zenders 16:9 komt dat door de streamtypes. De Nederlandse zenders zijn allemaal 1080i gebroadcast van zichzelf (= breedbeeld). Alle SD kanalen zijn allemaal PAL 576i (4:3 dus) met een anamorfe beeldverhouding. Het is dan aan de STB of de TV dit recht te zetten. Dit doe je dus het liefst op de STB ;-)

Let op: Alle SD kanalen zijn ALTIJD 4:3 uitgezonden. Vrijwel altijd is dit anamorf of letterbox om zo breedbeeld te maken. Dat is normaal binnen de PAL standaarden!
Oke maar dan blijft dus dat dat streamtype in feite verkeerd is op dit moment. Want zou dat goed zijn dan hoefde je het niet te corrigeren met die uitrek optie op de amino.

Verder wat betreft firmware updates: Zijn die er uberhaupt ooit dan? :P Ik heb sinds ik IPTV heb al dezelfde software in de amino staan voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij mij blijft het beeld van België 2 (Canvas) sinds enkele maanden, en sinds kort ook België 1 (Een) verticaal uitgerekt. Beeldinstellingen wijzigen in de Amino helpt niet. Gek genoeg is het beeld analoog wel goed, gelukkig. Toch nog weer een voordeeltje van analoog dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 17:18
Tja, ik ben ook geen heilig boontje. Vandaag een email van XMS.

Geachte heer/mevrouw X,

Bij deze melden wij u dat u waarschijnlijk auteursrechtelijk beschermd materiaal via Internet heeft verspreid. Via dit bericht willen wij u verzoeken maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Omdat wij u hierbij graag behulpzaam zijn, vindt u de benodigde informatie in dit bericht.

In deze mail gaan wij in op de volgende zaken:

De klacht die wij ontvingen inclusief de impact c.q. overlast
De (mogelijke) oorzaak
Wat moet u doen?
waarom u actie moet ondernemen
Meer achtergrond informatie en technische details

1. De klacht die wij ontvingen inclusief de impact c.q. overlast
Wij ontvingen een klacht over verspreiding van auteursrechtelijk beschermd materiaal, namelijk:

FILENAME : Tomb Raider 2003 avchd 1080p NLUPPER
FILESIZE : 8502761585
FIRST_DATE : 19 Aug 2010 19:51:06 GMT
IP_ADDRESS : 92.254.xxx.xxx
LAST_DATE : 19 Aug 2010 19:51:06 GMT
P2PNETWORK : BitTorrent
P2PPROTOCOL : BitTorrent
TITLE : Lara Croft And The Cradle Of Life: Tomb Raider 2

Ik had deze verhalen al eens eerder gehoord, maar dacht 't zal wel...
Blijkbaar is het toch serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
marigo schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:08:

Downloaden via usenet is de oplossing; je verspreidt niets en het gaat nog sneller ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, totdat ook dat opdroogt (hoop het niet). Bv. omdat men een manier vindt om release groepen effectief aan te pakken of een rechter ergens een keer besluit dat aanbieders van usenet diensten ook aansprakelijk kunnen zijn of alle binaries moeten blocken.

Helaas, maar we weten allemaal dat wat we doen eigenlijk niet klopt en dat men altijd zal blijven 'jagen'. Providers moeten er helaas aan mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

ik222 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:53:
[...]

Oke maar dan blijft dus dat dat streamtype in feite verkeerd is op dit moment.
In feite wel, maar dat is gewoon zo in de PAL-standaard. Daar kan XMS/UPC/Ziggo/etc. ook niks aan doen.
Want zou dat goed zijn dan hoefde je het niet te corrigeren met die uitrek optie op de amino.
Wel dus, dat moet altijd. Een breedbeeld uitzending moet immers in een 4:3 vakje gepropt worden. Anders is het nooit goed. Gelukkig hoeft dit met HDTV niet meer (m.u.v. BBC HD trouwens, maar dat is satelliet :P)

Wellicht gaat het bij de automatisch detectie mis in je TV.

Lees op wikipedia maar eens Letterboxed en Anamorphic door, dan snap je wat ik bedoel.

[ Voor 6% gewijzigd door Mojo op 25-08-2010 00:56 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08 18:51
Op welke site heb je deze titel van dit bestand gezien ?
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan

Geachte heer/mevrouw X,

Bij deze melden wij u dat u waarschijnlijk auteursrechtelijk beschermd materiaal via Internet heeft verspreid. Via dit bericht willen wij u verzoeken maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Omdat wij u hierbij graag behulpzaam zijn, vindt u de benodigde informatie in dit bericht.

Dit is gewoon het doorzetten van de klachten van de studios. Het is niet zo dat XMS hier iets mee doet of je klantgegevens doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 14:46

Goku33

Ownage!

Kan je straks ook de Dune HD Max gebruiken om IPTV te kijken en op te nemen? In de specs staat dat hij IPTV ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Mojo schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:55:
[...]

In feite wel, maar dat is gewoon zo in de PAL-standaard. Daar kan XMS/UPC/Ziggo/etc. ook niks aan doen.

[...]
Wel dus, dat moet altijd. Een breedbeeld uitzending moet immers in een 4:3 vakje gepropt worden. Anders is het nooit goed. Gelukkig hoeft dit met HDTV niet meer (m.u.v. BBC HD trouwens, maar dat is satelliet :P)

Wellicht gaat het bij de automatisch detectie mis in je TV.

Lees op wikipedia maar eens Letterboxed en Anamorphic door, dan snap je wat ik bedoel.
Volgens mij begrijp jij het punt niet helemaal. Kijk bijna alle kanalen zijn gewoon in 16:9 wanneer je alles (amino en televisie) zo instelt dat ze het singaal 1:1 op het beeld geven dus zonder uitrekken. Ook de belgische zenders waren tot voor kort prima. Echter een paar weken geleden ging eerst Canvas naar het verkeerde beeldformaat en afgelopen week volgde Een.

Deze zenders zenden namelijk gewoon in Anmorphic breedbeeld uit maar op de een of andere manier wordt het bij IPTV van Glashart Media in een 4:3 formaat gepropt. Analoog is het probleem er overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik222 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:12:
[...]
Deze zenders zenden namelijk gewoon in Anmorphic breedbeeld uit maar op de een of andere manier wordt het bij IPTV van Glashart Media in een 4:3 formaat gepropt. Analoog is het probleem er overigens niet.
Glashart krijgt die zenders volgens mij vanaf de technicolor mediagateway, dezelfde bron als oa UPC. Daarna geven ze de zender 1 op 1 door aan de eindklanten zonder transcoding/encoding.. Om zeker te weten of de stream vanaf de mediagateway komt zou je even de bitrate moeten checken. Het kan ook zijn dat deze zender namelijk via een sat-headend op de multicast stream komt. Is de bitrate 3.5-4Mbit.. Dan is het Sat.. ligt het rond de 6-8Mbit dan komen de streams van technicolor.

(analoog komt het btw ook vanaf een sat-headend in de meeste locaties.. maar dat zijn regionale headends. Voor IPTV heeft met één centraal sat-headend en de feeds zullen dus afwijkend zijn van de meeste regionale situaties. Tenzij je in een locatie zit waar men een IP headend heeft en waar men geen sat-bronnen gebruikt om de analoge feeds op te zetten. Op die locaties gebruikt men gewoon de multicast feed vanaf het centrale headend en zet men dat om naar analoog.)

[ Voor 22% gewijzigd door denan op 25-08-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Een en Canvas komen van de satteliet, de bitrate is inderdaad ongeveer 4Mbit en als ik me niet vergis zitten deze zenders ook uberhaupt nog niet op de mediagateway. Tenminste een tijdje geleden weet ik wel dat UPC ook om die reden deze zenders van de satteliet haalde. Maar doordat ze het zelf van de satteliet halen heeft Glashart dus wel een ook een vorm van transconding / encoding nodig en daar lijkt het momenteen fout te gaan.

Wat betreft analoog komt dat hier inderdaad van een apart headend wat nog uit de Herzinger tijd komt waarschijnlijk. Maar daar komen ze dus wel in anamorphic breedbeeld door, dat haalde ik aan om aan te geven dat er blijkbaar iets fout gaat in het IPTV headend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:59:
Een en Canvas komen van de satteliet, de bitrate is inderdaad ongeveer 4Mbit en als ik me niet vergis zitten deze zenders ook uberhaupt nog niet op de mediagateway. Tenminste een tijdje geleden weet ik wel dat UPC ook om die reden deze zenders van de satteliet haalde. Maar doordat ze het zelf van de satteliet halen heeft Glashart dus wel een ook een vorm van transconding / encoding nodig en daar lijkt het momenteen fout te gaan.
Satelliet aanvoer heeft bijna nooit een vaste bitrate (alleen feeds). Als deze zenders een vast bitrate hebben van 4 Mbit dat is er een encoder gebruikt bij een variabele bitrate vermoedelijk niet. Ik heb zelf een satelliet pc card en kan zonder problemen streamen (SD of HD) naar mijn popcorn of VLC op het netwerk. Alleen is het een variabele bitrate met uitzondering van ARD en ZDF HD deze gebruiken een vaste bitrate van 13 Mbit

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Daarom, men gebruikt dus een encoder. Dat moet sowieso ook wel om het satteliet signaal om te zetten naar een ip multicast stream.

Maar daar gaat het dus ergens fout dus hopenlijk kunnen ze het een keer oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik222 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:26:
Daarom, men gebruikt dus een encoder. Dat moet sowieso ook wel om het satteliet signaal om te zetten naar een ip multicast stream.

Maar daar gaat het dus ergens fout dus hopenlijk kunnen ze het een keer oplossen :)
Dat is inderdaad redelijk simpel goed te zetten op de encoder.. Maar daar zullen yog/moj even achteraan moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:26:

Ik kan ook een multicast stream.instellen. Thuis gebruik ik gewoon unicast.
Het is zelfs mogelijk om de gehele transponder in 1 transportstream te zetten. Alleen kan de popcorn daar niet mee overweg. Ik gebruik dvbviewer een heel handig programma

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ahh, ik begrijp wat er bedoeld wordt.

Na wat checks:

De Amino 110 geeft het beeld goed weer. Dit zal waarschijnlijk komen omdat hij het beeld op 16:9 forceert.
In VLC is de stream inderdaad 4:3. De DAR of de SAR zal wel niet goed geflagged staan.

Overigens is Canvas en Een volgens mij gewoon VBR. VLC zegt dat de bitrate fluctueerd namelijk. Misschien dat de stream alleen even getranscoded wordt?

[ Voor 23% gewijzigd door Mojo op 25-08-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Mojo schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:28:
Ahh, ik begrijp wat er bedoeld wordt.

Na wat checks:

De Amino 110 geeft het beeld goed weer. Dit zal waarschijnlijk komen omdat hij het beeld op 16:9 forceert.
In VLC is de stream inderdaad 4:3. De DAR of de SAR zal wel niet goed geflagged staan.

Overigens is Canvas en Een volgens mij gewoon VBR. VLC zegt dat de bitrate fluctueerd namelijk. Misschien dat de stream alleen even getranscoded wordt?
Dat kan inderdaad maar als dat gebeurt zou de satteliet ontvanger het beeld al in een 4:3 formaat proppen. Immers bij transcoding wordt er verder niets meer aan het binnenkomende signaal aangepast enkel vindt conversie plaats van het ene digitale signaal naar het andere. Hoe dan ook ergens zit het in dat headend niet goed voor wat betreft de Belgische zenders...

Overigens bij zenders als TMF (die net als een hoop andere zenders nu in postzegel formaat is) gaat het ook niet helemaal goed. Akkoord dat is deels ook de schuld van de zenders zelf omdat zij een 4:3 signaal naar letterbox omzetten met zwarte balken. Maar het IPTV headend van Glashart Media maakt vervolgens van dat letterbox signaal weer een echt 4:3 signaal en die combinatie zorgt dan voor een postzegel formaat. Immers simpel gezegd voegt de zender eerst zwarte balken toe om het signaal in een breedbeeld formaat te krijgen en vervolgens zet het headend dat signaal inclusief zwarte balken weer om naar een 4:3 signaal.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 25-08-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:38

The Wizard

Moderator Mobile
denan schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:36:
[...]

Glashart krijgt die zenders volgens mij vanaf de technicolor mediagateway, dezelfde bron als oa UPC. Daarna geven ze de zender 1 op 1 door aan de eindklanten zonder transcoding/encoding.. Om zeker te weten of de stream vanaf de mediagateway komt zou je even de bitrate moeten checken. Het kan ook zijn dat deze zender namelijk via een sat-headend op de multicast stream komt. Is de bitrate 3.5-4Mbit.. Dan is het Sat.. ligt het rond de 6-8Mbit dan komen de streams van technicolor.

(analoog komt het btw ook vanaf een sat-headend in de meeste locaties.. maar dat zijn regionale headends. Voor IPTV heeft met één centraal sat-headend en de feeds zullen dus afwijkend zijn van de meeste regionale situaties. Tenzij je in een locatie zit waar men een IP headend heeft en waar men geen sat-bronnen gebruikt om de analoge feeds op te zetten. Op die locaties gebruikt men gewoon de multicast feed vanaf het centrale headend en zet men dat om naar analoog.)
Weet je zo welke regio's een IP Headend hebben, en welke een Sat Headend?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
The Wizard schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:05:
[...]

Weet je zo welke regio's een IP Headend hebben, en welke een Sat Headend?
Zeewolde is nieuw dus ik gok dat ze daar een IP headend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 17:18
sjansen schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 07:44:
[...]

Op welke site heb je deze titel van dit bestand gezien ?
8)
Gevonden via torrentz.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: Telefonie problemen!

Betreft probleem eerste 1 á 2 sec + DTMF tonen door gesprek heen.

Voor degenen die bovenstaande problemen naar mij hebben ge'PM't.
Ik zou jullie up to date houden.

Tot nu toe heb ik 7 PM's binnen van XMS klanten met deze problemen.

Vanavond heb ik Folkert (Directeur XMS) hierover gemaild.
Zodra ik iets verneem/weet dan meld ik dat hier.

Edit > Ik heb al een mail gehad van Folkert.
Hij gaat hier navraag over doen.

Ook heb ik de servicedesk gebeld van XMS.
Ik zou namelijk even melden na een tijdje hoe de stand van zaken is.
Heb gemeld dat de problemen alleen maar erger zijn geworden na update.

word vervolgd.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zowel Een als Canvas zijn nu weer in de juiste beeldverhouding. Geen idee of iemand hier er wat aan gedaan heeft maar het is in ieder geval weer goed nu :)

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-08 09:59
'' Digitale televisie Wijchen

In de nacht van 26 op 27 augustus zullen er werkzaamheden plaatsvinden aan het digitale televisie platform in Wijchen.

De werkzaamheden starten om 0:00. Hierdoor zal elke aansluiting tijdens deze nacht gedurende 3 minuten niet werkend zijn.

Onze excuses voor het ongemak. '' Van de XMS website afgehaald.

Ben toch benieuwd wat dit zou zijn, overplaatsing op andere apparatuur?
Wat zou dit kunnen zijn, kan iemand meer duidelijk geven?

Verwijderd

Betreft : Telefonie Problemen.

De mensen die mij een PM hebben gestuurd, hebben een PM'etje terug gekregen.
Gaarne dit bericht lezen, en gegevens terug zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Gangster93 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:18:
'' Digitale televisie Wijchen

In de nacht van 26 op 27 augustus zullen er werkzaamheden plaatsvinden aan het digitale televisie platform in Wijchen.

De werkzaamheden starten om 0:00. Hierdoor zal elke aansluiting tijdens deze nacht gedurende 3 minuten niet werkend zijn.

Onze excuses voor het ongemak. '' Van de XMS website afgehaald.

Ben toch benieuwd wat dit zou zijn, overplaatsing op andere apparatuur?
Wat zou dit kunnen zijn, kan iemand meer duidelijk geven?
Heeft te maken met deze:
Momenteel kunt u als XMS klant in Wijchen hinder ondervinden tijdens het kijken naar digitale televisie via uw Amino settopbox. Bij snel of veelvuldig zappen loopt mogelijk het beeld vast en kunnen ook de diensten internet en telefonie weg vallen.

Door de stroom enkele minuten van uw Genexis glasvezelmodem te halen, zal het probleem tijdelijk verholpen worden. Er wordt gewerkt om dit probleem zo spoedig mogelijk definitief te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak.

bron: http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ik222 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:44:
Zowel Een als Canvas zijn nu weer in de juiste beeldverhouding. Geen idee of iemand hier er wat aan gedaan heeft maar het is in ieder geval weer goed nu :)
Klopt! Hier zijn de beeldverhoudingen van de twee Vlaamse zenders ook weer goed. Super, dank voor het oplossen, wie dan ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Jordy van e schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:37:
[...]

Heeft te maken met deze:

[...]
Dat had ik begrepen, maar wat word het precies veranderd? Dat was eigenlijk mijn vraag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:36:
Betreft : Telefonie Problemen.

De mensen die mij een PM hebben gestuurd, hebben een PM'etje terug gekregen.
Gaarne dit bericht lezen, en gegevens terug zenden.
Marcel je bent grandioos,maar heeft dit nog wel zin,heel veel mensen hebben het probleem over de missende 2 seconden in en uitgaand en de pieptonen gerapporteerd,ik heb er verschillende brieven over gestuurd en er zouden traces geplaatst worden,ik moest de helpdesk voorzien van alle nummers waarmee ik gebeld had en die mij gebeld hebben en zowel aan Denan als aan Yogoi gegeven en nu meldt Folkert dat er geen structureel probleem met telefonie bekend zou zijn en moet er weer aparte mail met naam en adres gestuurd worden.
Al die gegevens zijn allang bekend en moeten nu weer opnieuw verzonden worden omdat er geen structureel probleem rond de telefonie bekend zou zijn.

Ziggo en UPC zijn naar de rechter gestapt om de joint venture van Reggefiber in het geheel alsnog te verbieden,en als die hun zin krijgen kon het wel eens afgelopen zijn met de verdere uitbreidingen rond de glasvezelnetten,misschien kunnen dan eerst eens de huidige problemen opgelost worden,als er dan nog wat overblijft...
Maar om nou te zeggen,wij bij XMS weten van geen telefoonprobleem af,is wel een beetje een slag in het gezicht van degenen die er al over geklaagd hebben en ook in dat van jou Marcel.
Oom Folkert zou eens een bril moeten kopen en in de stapel niet bekeken klachten moeten kijken,er is toch genoeg geklaagd over de telefoon problemen.
Ik bedank je voor je moeite maar ik ga niet weer alle gegevens verstrekken,die zijn allang bekend.
Mensen bellen me toch al mobiel of via Ziggo.
Als je er mee door gaat,succes,maar je zou toch door moeten gaan krijgen dat je aan een ( al dan niet werkend) telefoonlijntje wordt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

ik222 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:54:
[...]

Dat kan inderdaad maar als dat gebeurt zou de satteliet ontvanger het beeld al in een 4:3 formaat proppen. Immers bij transcoding wordt er verder niets meer aan het binnenkomende signaal aangepast enkel vindt conversie plaats van het ene digitale signaal naar het andere. Hoe dan ook ergens zit het in dat headend niet goed voor wat betreft de Belgische zenders...
Klinkt logisch. Ik vermoed eigenlijk dat het probleem bij Canvas en Een zelf zit, maar het is toch opgelost.
Overigens bij zenders als TMF (die net als een hoop andere zenders nu in postzegel formaat is) gaat het ook niet helemaal goed. Akkoord dat is deels ook de schuld van de zenders zelf omdat zij een 4:3 signaal naar letterbox omzetten met zwarte balken. Maar het IPTV headend van Glashart Media maakt vervolgens van dat letterbox signaal weer een echt 4:3 signaal en die combinatie zorgt dan voor een postzegel formaat. Immers simpel gezegd voegt de zender eerst zwarte balken toe om het signaal in een breedbeeld formaat te krijgen en vervolgens zet het headend dat signaal inclusief zwarte balken weer om naar een 4:3 signaal.
Viel mij ook al op. Jammer dat TMF het signaal zo ranzig doorstuurt. Het is gewoon erg ranzig om twee types signalen te ondersteunen, die fundamenteel anders werken. (Letterbox en Anamorphic that is) Sowieso is PAL uberhaupt niet gemaakt voor breedbeeld en wordt het met een omweggetje geforceerd. Lang leve HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Gangster93 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:53:
[...]

Dat had ik begrepen, maar wat word het precies veranderd? Dat was eigenlijk mijn vraag. ;)
Wat softwarematige aanpassingen in de Cisco apparatuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy van e schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:08:
[...]

Om precies te zijn is er een nieuw IOS op de Cisco switches geplaatst. Hiermee is het probleem hoogstwaarschijnlijk getackeld, Probleem begon zich naast Wijchen ook in Zeewolde te openbaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Jordy van e schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:08:
[...]
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:16:
[...]
Om precies te zijn is er een nieuw IOS op de Cisco switches geplaatst. Hiermee is het probleem hoogstwaarschijnlijk getackeld, Probleem begon zich naast Wijchen ook in Zeewolde te openbaren.
Ah oke, bedankt voor de reactie! Hopen dat het probleem verholpen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick > Het is uiteraard aan jou de keuze om dit wel of niet te doen.
Ik zou het wel erg fijn vinden als je dit nogmaals voor mij wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
De pilot online opslag is van start gegaan onder de naam XMS Netschijf
Tijdens de pilot is er 50GB opslagruimte per persoon, ik ben de eerste 9 Gb aan het uploaden,
de serie 24 season 8 welke in het voorjaar in Amerika op televisie te zien was bij FOX.

[ Voor 5% gewijzigd door wiebo66 op 27-08-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ wiebo > is het wel de bedoeling om de link daarvan hier neer te zetten ?!
Maakt mij niet uit hoor, maar weet niet of het de bedoeling is de pilot voor iedereen beschikbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:04:
@ wiebo > is het wel de bedoeling om de link daarvan hier neer te zetten ?!
Maakt mij niet uit hoor, maar weet niet of het de bedoeling is de pilot voor iedereen beschikbaar te maken.
Volgens mij kan iedereen die zich aangemeld heeft registreren en de overigen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:15:
[...]

Volgens mij kan iedereen die zich aangemeld heeft registreren en de overigen niet.
Dat heb je mis hoor.
Heb het net even getest vanaf andere locatie en andere provider en toen lukte registratie ook.
Dus beters de link maar even weghalen lijkt mij.
Want het was alleen voor een selecte groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:47
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:47:
[...]

Dat heb je mis hoor.
Heb het net even getest vanaf andere locatie en andere provider en toen lukte registratie ook.
Ik kan iig niet registreren. Dat wil zeggen dat dat ding geenf outmelding geeft, maar ik ook geen mailtje krijg en als ik op wachtwoord vergeten de gebruikersnaam invul krijg ik een "gebruiker neit gevonden!" melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08 18:51
wiebo66 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:27:
ik ben de eerste 9 Gb aan het uploaden,
de serie 24 season 8 welke in het voorjaar in Amerika op televisie te zien was bij FOX.
Ik vraag me af wat de regels worden op deze schijf. Ik kan me niet voorstellen dat je zomaar alls hier neer kan zetten.
P.s. ik zal straks eens kijken hoe snel ik je serie binnen kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik mag ook deelnemen aan de pilot (50GB is wel fijn), maar kan dus helaas niet inloggen of registreren.

Inloggen met mijn.xmsnet.nl gegevens werkt niet, registreren met deze gegevens ook niet, en leuk eigen registratiegegevens 'verzinnen' werkt ook niet.

Wil best positief blijven, maar ik vind het wel weer bij XMS passen dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:47:
[...]

Dat heb je mis hoor.
Security through obscurity is niet zo'n beste beveiligingstaktiek. :) Dat is hetzelfde als een onbeveiligde server op een niet-standaard poort gaan draaien en dan tegen je users zeggen: "Niet doorvertellen hoor!"

Iedereen kan alle DNS-records van het domein xmsnet.nl opvragen met algemeen verkrijgbare en legale tooltjes. Vervolgens kun je gewoon scannen welke poorten er beschikbaar zijn en welke services daar achter hangen. En dan zal dus blijken dat er een HTTP- of HTTPS-service actief is. Enige tool, die je daarna nog nodig hebt, is een browser.

Net naar het XMS-huis in Veenendaal geweest en me aangemeld voor een aansluiting (50Mb, telefonie en (HD)TV. De vorige eigenaar van mijn huis heeft zijn abonnement (wat in zou gaan eind november) nog niet geannulleerd. Ben benieuwd hoelang dit geintje gaat duren. Ben internet via UMTS/HSDPA wel een beetje beu eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
wiebo66 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:27:
De pilot online opslag is van start gegaan onder de naam XMS Netschijf
Tijdens de pilot is er 50GB opslagruimte per persoon, ik ben de eerste 9 Gb aan het uploaden,
Ik kan zien dat jij serie 24 aan het uploaden bent, dezelfde map die jij upload, kan ik zien.. Heb je hem gedeeld ofzo? Of is dat de bedoeling? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Gangster93 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:53:
[...]

Ik kan zien dat jij serie 24 aan het uploaden bent, dezelfde map die jij upload, kan ik zien.. Heb je hem gedeeld ofzo? Of is dat de bedoeling? :)
Voor zo ver ik kan zien kun je nog niets beveiligen aan bestanden. Maar het is juist de bedoeling om de bestanden binnen te halen, kunenn we snelheden testen. De upload had een snelheid van 2.6 Mb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
ericjanvanputten schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:53:
Ik mag ook deelnemen aan de pilot (50GB is wel fijn), maar kan dus helaas niet inloggen of registreren.

Inloggen met mijn.xmsnet.nl gegevens werkt niet, registreren met deze gegevens ook niet, en leuk eigen registratiegegevens 'verzinnen' werkt ook niet.

Wil best positief blijven, maar ik vind het wel weer bij XMS passen dit...
Je moet in elk geval gebruikmaken van je basislogin, waar je ook de facturen op binnenkrijgt, aliassen etc. dat lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

wiebo66 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:32:
[...]

Je moet in elk geval gebruikmaken van je basislogin, waar je ook de facturen op binnenkrijgt, aliassen etc. dat lukt niet.
Ik heb een andere naam (gebruik mijn tweakers naam.. ;) ) en een door XMS toegewezen wachtwoord in gebruik. Staat los van bijv. je webmail account.

[ Voor 4% gewijzigd door Moraxv op 28-08-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Laatst online: 31-05 15:39
Je kan zelf een login maken.
Krijg je een WW toegestuurd.

je moet echter wel een xmsnet email adres gebruiken ( of vathorst/glazenkamp/etc)

@BazzH:
Als je een 'bewijsje' hebt dat jij daar woont en niet de onbekende vorige eigenaar dan kan dat abonnement meteen verwijderd worden. (faxen/mailen) Dan zou je theoretisch na verwijdering via xmsnet.nl een inschrijving kunnen doen waarna je binnen enkele uren een werkend abonnement hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
Yogoi schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:15:

je moet echter wel een xmsnet email adres gebruiken ( of vathorst/glazenkamp/etc)
Gelukt, blijkbaar is dit een (voor XMS-ers) algemeen toegankelijke pilot. Daar gaan we gebruik van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-08 21:43
Ondanks dat mijn vrouw en ik niet blij waren met de kosten van het analoge gedeelte hadden we toch besloten om maar digitale TV aan te vragen.
Wij dachten: XMS bellen, aanvragen en een week later heb je digitale TV

XMS gebeld, wij hebben nu Internet en Telefonie en wij willen digitale TV

XMS: dat kun je via "mijn XMS" doen.
Wij daar hebben we al gekeken maar er is nergens een TV gedeelte beschikbaar in mijn XMS.
XMS: heeft U een moment
even later...
XMS: we kunnen dit zo niet voor U regelen, U moet dan een aangetekende brief sturen en een pakket wijziging aanvragen. als dat gebeurd is kunt u later via "mijn XMS" digitale TV aanvragen.
Wij huh? waarom kan dat niet gewoon nu geregeld worden?
XMS: Dit kunnen wij niet.

@XMS
Dit moet toch helemaal geen probleem zijn? het is bij iedere andere provider gewoon wel mogelijk.
Waarom is dit niet gewoon mogelijk via de tel of mijn XMS?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:15:

@BazzH:
Als je een 'bewijsje' hebt dat jij daar woont en niet de onbekende vorige eigenaar dan kan dat abonnement meteen verwijderd worden. (faxen/mailen) Dan zou je theoretisch na verwijdering via xmsnet.nl een inschrijving kunnen doen waarna je binnen enkele uren een werkend abonnement hebt.
Ik heb een kopie van de leverings-akte van het huis meegenomen naar het XMS-huis (keet op de parkeerplaats van het zwembad in Veenendaal). Maar volgens de medewerker daar, moest de vorige eigenaar zelf nog zijn abonnement opzeggen en een kopie van de akte opsturen. (Hij heeft wel ter plekke met de vorige eigenaar van het huis gebeld, om dit met hem te bespreken. De vorige eigenaar was in de veronderstelling per e-mail zijn abonnement opgezegd te hebben, maar dat moet natuurlijk schriftelijk.)

Ik zal woensdag weleens met XMS bellen over hoe en wat. Ik heb in het XMS-huis een formulier ingevuld om een aansluiting aan te vragen (in Veenendaal heb je een "actie" voor leden/supporters van voetbalvereniging DOVO om gratis aangesloten te worden, anders betaal je 350 euro aansluitkosten) en dat formulier gaat per post naar XMS. Ik ga woensdag waarschijnlijk toch even naar de zaak en dan kan ik de akte wel even door de MFP gooien om er een PDF van te maken. Hopen dat het dan snel geregeld is.

Wel allemaal een beetje vaag hoor. Die 350 euro zou zijn, omdat er dan een monteur langs moet komen om het "modem" (een Genexis volgens mij) te plaatsen. In mijn huis hangt echter geen lege huls, maar al een echt modem. Mijn router zit zelfs al aangesloten op LAN-poort 1, maar er zijn alleen nog geen diensten actief. Ik heb vorige week een stopcontact in de meterkast gemaakt en de adapters van het modem en mijn router aangesloten. (In de hoop dat ik misschien wel gewoon internet zou hebben....)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Nieuws over de PVR Amino voor opnemen en live pauzeren is naast de netschijf nu ook beschikbaar.
Vanaf november zal de Amino A532 Compact PVR beschikbaar zijn. Los 249 euro, maar als je de Amino 130 HD al bezit kun je die voor 50 euro omruilen naar de A532. Leuke actie dus wat mij betreft.

Ik heb het eea verder geschreven op http://www.glasvezel.nu/n...oduceert-pvr-en-netschijf

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
Jurjen de Vries schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:06:
Nieuws over de PVR Amino voor opnemen en live pauzeren is naast de netschijf nu ook beschikbaar.
Vanaf november zal de Amino A532 Compact PVR beschikbaar zijn. Los 249 euro, maar als je de Amino 130 HD al bezit kun je die voor 50 euro omruilen naar de A532. Leuke actie dus wat mij betreft.
Dat is goed nieuws! Bedankt voor je bericht, zo horen we nog eens wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ze dit niet met een firmware update konden doen:

- Ondersteuning voor een externe harde schijf.
- Als je die eraan koppelt krijg je ook meteen PVR functionaliteit.
- Media Center functionaliteit zoals het afspelen van mkv/h264 met support voor DTS audio en externe subtitles. Zowel vanaf de externe harde schijf als vanaf een NAS in je netwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:37:
Jammer dat ze dit niet met een firmware update konden doen:

- Ondersteuning voor een externe harde schijf.
- Als je die eraan koppelt krijg je ook meteen PVR functionaliteit.
- Media Center functionaliteit zoals het afspelen van mkv/h264 met support voor DTS audio en externe subtitles. Zowel vanaf de externe harde schijf als vanaf een NAS in je netwerk.
Technisch is het volgens mij wel mogelijk de USB te gebruiken, maar softwarematig houdt men het tegen. Dit omdat anders de verwachting is dat klanten beelden naar het openbare internet gaan toesturen en licenties voor het uitzenden van TV daardoor ingetrokken worden.
Jammergenoeg begrijpen producers en zenders nog te weinig van het internet, nieuwe kansen en mogelijke business modellen van zoals eindgebruikers het eigenlijk hedendaags zouden willen. Ik voorspel dat Google TV de komende paar jaar daar een doorbraak in gaat maken.

Overigens gaan we volgende week vrijdag en zaterdag vanuit GlasVezel.nu met 4 man naar de IFA Berlijn en komt er verslag wat voor nieuwe mogelijkheden en kansen daar voor glasvezel en gerelateerde diensten liggen. Ik ben benieuwd.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets dacht ik al ja. Het is jammer dat content leveranciers altijd zo paranoid denken over dit soort functionaliteit. Net of mensen dit masaal gaan misbruiken om tv content mee op te nemen om op het internet te gooien. Ik zie echt niet in waarom je dat zou willen? Als je zoiets wil doen, dan rip je dat toch van een echte bluray? Als mensen een 1080p bluray rip kunnen krijgen gaan ze echt niet jou 720p of 1080i tvrip downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:11:
Zoiets dacht ik al ja. Het is jammer dat content leveranciers altijd zo paranoid denken over dit soort functionaliteit. Net of mensen dit masaal gaan misbruiken om tv content mee op te nemen om op het internet te gooien. Ik zie echt niet in waarom je dat zou willen? Als je zoiets wil doen, dan rip je dat toch van een echte bluray? Als mensen een 1080p bluray rip kunnen krijgen gaan ze echt niet jou 720p of 1080i tvrip downloaden.
Denk bijvoorbeeld aan een voetbaluitzending via Eredivisie live, een serie etc. Dus niet enkel films. En er is zeker wel behoefte aan om dat soort content te delen en weer door anderen te bekijken.
Bijv. de youtube video YouTube: FC Utrecht Vs Celtic 4-0 \[4-2 On Aggregate] - All Goals & Match Highlights - August 26 2010 met goals van FC Utrecht - Celtic. Stond binnen korte tijd na de wedstrijd online, en heeft nu bijna 60.000 vertoningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:37
Bij deze de pvr komt:
http://www.glasvezel.nu/n...oduceert-pvr-en-netschijf

ik citeer:

Glasvezelprovider XMS introducteert twee nieuwe diensten: een persoonlijke schijf op afstand en de door haar klanten veel verzochte set-top box met harddisk opname functionaliteit.

Bestaande klanten van XMS die nu een HD Amino box zonder harddisk hebben krijgen de mogelijkheid deze voor 50 euro om te ruilen naar de Amino A532. De losse aanschafprijs zal 249 euro worden.

Nethardisk

zie:

Een andere nieuw product van XMS is de netschijf, een schijf op afstand. Vergelijkbaar met een netwerk hardeschijf waar men bestanden zoals documenten, foto's en video's kan opslaan. De voordelen zijn echter dat men geen grote investering hoeft te maken in de aanschaf van apparatuur en de schijf veilig tegen brand, diefstal en schade in een datacentrum staat. Hierbij komt gelijk het voordeel van glasvezel met hoge upload snelheden kijken omdat men geen vertraging in het plaatsen van de bestanden zal mogen merken.

Jullie worden nog wel gehoord :)

omg, spuit 11 :P

[ Voor 110% gewijzigd door White_Collar op 28-08-2010 18:39 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voetbal is misschien een uitzondering inderdaad. Al vraag ik me af hoeveel mensen een hele voetbal wedstrijd gaan terugkijken als ze de uitslag al weten.

Voor andere TV programma's heb je sowieso al uitzendinggemist wat sneller en makkelijker werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik zal eens een nieuw topic starten. Zo een nieuw deeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
DIT IS OUD
hier in woudenberg komt ok glasvezel

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Waarom reageer je in een topic uit augustus 2010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-08 19:10

IEF

Why so serious?

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.