XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 161.433 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Hebben ze in jou gebied het catv signaal al omgegooid dan?

oud:

frequentie 707mhz
symbolrate 6956
netwerk-id leeglaten

nieuw:

frequentie 304mhz
symbolrate 6875
netwerk-id 5600

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 16-08-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
analoog RTL4 wil nog niet echt meewerken. Geluid valt (zonder regelmaat) om de 5 a 10 minuten even voor een (fractie) van een seconde weg. Meer die problemen hebben?

Amersfoort - Vathorst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@Alexander01: Ik denk het niet dan, de onderste instellingen werken niet en de bovenste kan ik niet testen omdat ik van mijn Sony network id niet leeg mag laten.

@erikanvanputten: Ja is hier ook, erg vervelend inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je hem niet op 'Auto' zetten? En anders op 0 zetten, dat werkt ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 16-08-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
ericjanvanputten schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:27:
analoog RTL4 wil nog niet echt meewerken. Geluid valt (zonder regelmaat) om de 5 a 10 minuten even voor een (fractie) van een seconde weg. Meer die problemen hebben?

Amersfoort - Vathorst.
Dat probleem heb ik ook; Soest 3763 ZR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Modbreak:vrij zinloze reactie....

[ Voor 82% gewijzigd door bjck op 24-08-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12
Ach wiebo66, kom op :). Trek het je niet te veel aan ;)

Er zullen altijd mensen blijven die een grudge hebben tegen een provider omdat ze het gevoel hebben dat er niet geluisterd wordt. Dat is bij Ziggo zo, en ook bij XMS. Dat laatste valt gewoon niet te ontkennen.

Laten we slechts hopen voor degenen die meer heil denken te vinden bij Ziggo dat ze niet teleurgesteld worden.

Als mensen vinden dat Ziggo zo scheutig is met snelheidsverhogingen en de snelheid van XMS 19e-eeuws lijkt in vergelijking daarmee, laat ze toch :'). Ze zien gewoon niet dat de vergelijking WRONG is, omdat je bij Ziggo nog steeds meer betaalt dan bij XMS om meer dan XMS te krijgen... en dat ook nog eens tegen een geringere upload.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Laat ik wel van mijn kant af even duidelijk maken,
dat ik niets tegen een bepaalde provider heb!
Als XMS alleen wat met de telefonie gaat doen, ben ik dik tevree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja ik weet ook wel dat Wiebo alleen maar probeert te illustreren dat het bij Ziggo ook alles behalve koek en ei is.... en ook ik word in dit topic soms het constante gedreig met "als de snelheden niet verhoogd worden stap ik over naar Ziggo, waar ze wél de snelheden verhogen" (wat ook slechts den dele een beetje waar is) zat.

Maar op een gegeven moment moet je gewoon accepteren dat er hier mensen zijn die constant vinden dat te moeten doen.

En ach, vanwege de slechte communicatie en "boter op hun hoofd" mentaliteit bij de Tweak servicedesk doe ik hetzelfde in dat topic, door te dreigen dat ik overstap naar Lijbrandt ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 20:14
Ik heb nog steeds bij opstarten van de Amino 130 melding
Authenticatie mislukt.

Die melding is zo weggeklikt.. daarna werkt alles en kan ik zelfs gebruiken maken van alle extras als uitzending gemist.

Dat is het voordeel van XMS tov Ziggo de streams zijn niet encrypted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bluesparkle schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:43:en kan ik zelfs gebruiken maken van alle extras als uitzending gemist.
Dit is voor iedereen te gebruiken (kosteloos) tot 31 december dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 20:14
Anoniem: 269348 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:20:
[...]

Dit is voor iedereen te gebruiken (kosteloos) tot 31 december dit jaar!
Aha vandaar :*)
Dan toch nog maar eens met de helpdesk van XMS bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 20:54

The Wizard

Moderator Mobile
Ik zie geen verschil in IPTV en DVB-C. In mijn ogen zijn ze gelijkwaardig qua kwaliteit.

Hier werken alle diensten perfect, van digitaal t/m telefonie. Alleen krijgen we af en toe een belletje van mensen die verkeerd verbonden zijn, volgens mij gebruiken ze de tijdelijke XMS nr's opnieuw maar worden die niet snel gekoppeld worden aan nieuwe abonnees, waardoor ze bij ons uitkomen. XMS is hier al mee bezig.

De snelheid is gewoon marktconform. Iedereen zit alleen maar naar de download snelheid te kijken. Voor mij is de upload misschien nog wel belangrijker. Ik moet regelmatig backups maken van > 10 GB, en dan ben je blij met 50 Mbit/s :). Je kunt beter de download en upload bij elkaar optellen en dan kijken wat je per Mb/s betaald.

Ik download van Usenet maar het kan mij persoonlijk niet veel interesseren dat het 5 of 10 minuten langer duurt voordat het bestand binnen is, ik zet toch de download aan tijdens het eten :). Voor de rest krijg je nooit die 50 Mbit vol bij normaal internet verkeer, een standaard 4 Mbit ADSL voldoet ruimschoots voor het surfen op het web en voor het mailverkeer.

[ Voor 85% gewijzigd door The Wizard op 17-08-2010 16:34 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen extra compressie dus of geknepen bitrates bij DVB-C. Gelukkig!

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 17-08-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 20:54

The Wizard

Moderator Mobile
Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:33:
Geen extra compressie dus of geknepen bitrates bij DVB-C. Gelukkig!
Niet zichtbaar in ieder geval. Volgens mij wordt toch het bronsignaal van de IPTV dienst gebruikt voor het DVB-C signaal? En dat wordt toch op lokaal niveau geregeld?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat denk ik ook. Maar als ze teveel zenders in de frequentieruimte hadden gepropt moesten ze alsnog de bitrate gaan knijpen bij DVB-C. Als je zegt dat de kwaliteit hetzelfde is, dan lijkt het erop dat ze alles mooi passend gemaakt hebben. Gelukkig maar, want je zit dus echt niet te wachten op geknepen bitrates zoals wij dat hier in Eindhoven hebben (alhoewel het de laatste weken volgens mij omhoog is gegaan). Dan wordt het beeld merkbaar doffer en fletser.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 17-08-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
ericjanvanputten schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:27:

Amersfoort - Vathorst.
Er is een probleem bij Canal digitaal met de aanvoer.

Storingspagina van Canaldigitaal.
Update : 3 augustus 2010: korte onderbrekingen (Glitches) in het signaal; In onderzoek

Een technische storing veroorzaakt al enige tijd korte onderbrekingen (Glitches) in het signaal van verschillende CanalDigitaal zenders. Dit gebeurd zowel bij de SD (standaard Definition) als bij de HD (High Definition) zenders. Er wordt dan ook nog steeds hard gewerkt om ook voor deze zenders definitief een oplossing te kunnen aanbieden.

Op dinsdagavond 3 augustus zullen er testen uitgevoerd worden op Nederland 2 SD (standaard Definition), hierdoor kunnen er in korte tijd meerdere beeldonderbrekingen ontstaan. Deze testen zijn nodig om tot een definitieve oplossing te komen. Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 50% gewijzigd door Wagij op 17-08-2010 17:11 ]

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een idee om de aanvoer van de analoge RTL zenders onderhand eens over te gaan zetten op dezelfde aanvoer als NL1,2,3,SBS6, NET5 en Veronica analoog? De analoge RTL zenders zijn zo'n beetje de slechtste zenders samen met al die buitenlandse zenders. Niet om aan te zien gewoon die fletse doffe meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-05 22:37
Ik heb zojuist even het verhaal ondertiteling teruggelezen. Wat mij daarin verbaast, is dat het erop lijkt dat ook de ondertiteling via teletekst niet schijnt te werken? Wordt er dan bij XMS helemaal geen teletekst meegezonden? Ik zou het raar vinden dat teletekst wel werkt, maar de teletekst ondertiteling niet. Zou iemand dit voor mij eens willen checken voor Ned 1, 2 en 3 en TV Gelderland? (die laatste zender alleen na 21 uur 's avonds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

DTV, A110, Ned 1,2,3, TT pag. 888 werkt gewoon goed hier. Gebruik de AB van je TV voor TT.
Edit: Analoog werkt ook goed, en Digi Gelderland ook prima.

[ Voor 25% gewijzigd door Fiber op 18-08-2010 10:20 . Reden: Edit: ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:16:
Misschien een idee om de aanvoer van de analoge RTL zenders onderhand eens over te gaan zetten op dezelfde aanvoer als NL1,2,3,SBS6, NET5 en Veronica analoog? De analoge RTL zenders zijn zo'n beetje de slechtste zenders samen met al die buitenlandse zenders. Niet om aan te zien gewoon die fletse doffe meuk!
Mogelijk heeft dit ermee te maken dat RTL in Luxemburg zit?
martin2005 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:40:
Ik heb zojuist even het verhaal ondertiteling teruggelezen. Wat mij daarin verbaast, is dat het erop lijkt dat ook de ondertiteling via teletekst niet schijnt te werken? Wordt er dan bij XMS helemaal geen teletekst meegezonden? Ik zou het raar vinden dat teletekst wel werkt, maar de teletekst ondertiteling niet. Zou iemand dit voor mij eens willen checken voor Ned 1, 2 en 3 en TV Gelderland? (die laatste zender alleen na 21 uur 's avonds).
Op de UPC mediabox zit ook teletekst, maar ondertiteling kan je niet gebruiken. Heeft er misschien mee te maken dat teletekst op dat soort STB's op een andere manier werkt?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Trouwens, bij KPN IPTV heb ik ook relatief vaak glitches en storingen in beeld en geluid. Het lijkt er soms wel eens op dat er bij RTL zelf ook iets niet goed gaat (of iig de aanvoer naar NL).

Bij ons werkt overigens teletekst op de TV zelf uberhaupt niet meer sinds de STB (KPN) via HDMI op de TV is aangesloten. Dat VBI signaal wordt volgens mij gewoon niet meer ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik via IPTV van Glashart Media in ieder geval geen problemen heb met de RTL zenders, probleem lijkt mij dan ook eerder in de satteliet aanvoer te zitten aangezien voor IPTV Glashart Media de zender volgens mij rechstreeks van de mediagateway haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Hebben ze bij XMS zo lang vakantie of is er niets te melden, het is al weer een lange tijd stil vanaf de zijde van XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-05 22:37
Luuk1983 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:35:
Op de UPC mediabox zit ook teletekst, maar ondertiteling kan je niet gebruiken. Heeft er misschien mee te maken dat teletekst op dat soort STB's op een andere manier werkt?
Ervaring leert dat de teletekst ontvangst van STB's (van wie dan ook) slecht werkt. De beste oplossing is de teletekst voorziening van de TV zelf te gebruiken. Dat vereist dan inderdaad wel dat er een (goede) scartkabel tussen STB en tv zit. Via een HDMI kabel gaat dat inderdaad niet goed.

Overigens vanmorgen ontdekt dat het probleem van slechte ondertiteling(/teletekst) bij XMS ook bij hun analoge distributie speelt. Na contact met XMS begrijp ik dat hun 2e lijn daarmee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
wiebo66 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:34:
Hebben ze bij XMS zo lang vakantie of is er niets te melden, het is al weer een lange tijd stil vanaf de zijde van XMS
Om de een of andere reden lijkt dat overal zo te zijn |:(

Er spelen bij Tweak bv. ook nog serieuze telefonieproblemen in de KPN-gebieden en ook vragen m.b.t. de situatie in Almere (of Tweak, in navolging van Lijbrandt, ook R+ abbo's in KPN gebieden gaat aanbieden of dat zij zich blijven beperken tot de gebieden van XMS en Concepts ICT in Almere Buiten met die abbo's).

Maar ook van Tweak in de topics (of in DM, waar ze voorheen goed reageerden) helemaal geen teken van leven meer :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 16:35

Goku33

Ownage!

Is er al nieuws omtrent de PVR oplossing van XMS? Opnemen en TV pauzeren zijn toch wel zeer gewilde functies dacht ik zo; mijn inziens blijft XMS hier erg achter op de concurrentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goku33 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:22:
Is er al nieuws omtrent de PVR oplossing van XMS? Opnemen en TV pauzeren zijn toch wel zeer gewilde functies dacht ik zo; mijn inziens blijft XMS hier erg achter op de concurrentie...
Als ik dat zou zeggen begonnen de flamewars weer opnieuw,er is ook gezegd dat de nieuwste generatie philips net tv's met internet/netwerk aansluiting zouden gaan samenwerken met de decoder.
De amino kan het in elk geval (bewijst tele 2) maar de middleware,de decoder software en de platform software wordt blijkbaar niet verder uitgewerkt.
Misschien een te grote investering in een krisistijd.
Zelf heb ik zoiets van,stop nu even met die nieuwe diensten en zorg dat de basis diensten als bv telefonie,goed gaan werken.
Toevallig weet ik van iemand van technicolor (het vroegere nob) dat de "glitches" op de tv zenders in het netwerk van glashart onstaan en dat technici van beide partijen aan het zoeken zijn hoe of waar.
De zoektocht heeft in elk geval opgeleverd dat er ook een fout aan de kant van technicolor was met de encoder van nederland 2 HD is ontdekt en dat die ondertussen is hersteld.
Verder is er radio stilte,geen nieuwsbrief of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
wiebo66 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:34:
Even even korte dan (ben een badkamer aan het slopen): Eredivisie HD1 is toegevoegd aan het pakket :)

add:
@nick:
- De amino kan inderdaad alles en is een enorm stabiele STB. Wat je er exact mee kunt en hoe je dat aanstuurt is echter een kwestie van middleware.
- De glitches zitten ook in het signaal van CanaalDigitaal, ik heb er op mijn schotel enorm veel last van de laatste tijd en het is alleen maar erger aan het worden. Dat zou dus betekenen dat het ontstaat bij canaal digitaal of bij de bron (zitten die ook niet op technicolor aangesloten?).
- Er zijn ook wat glitches die ontstaan in het netwerk van Regge, maar dat is een puur lokaal iets wat op wijk/straatniveau speelt. Dat is meer een softwarematige issue in het netwerk en speelt volgens mij nu in Wijchen.
- DNS server: de servers zijn al een tijdje aangepast en hebben momenteel een enorme overcapaciteit. Als daar nog een keer iets " mis" gaat zou ik dat graag horen, ze hangen al een tijdje aan 24/7 monitoring en er is nog niets mis gegaan.
- Telefonie: volgens mij heeft die 1/2 seconden stilte te maken met de firmware in de DRG of met de mediagateway waarop men gekoppeld zit.. het is niet per se een issue bij Telio aangezien we het probleem bij Optibel niet hebben.

@mensen die mij mailen over abuse emails en of XMS wel of niet mag de waarschuwing van Brein mag doorzetten: Zie mijn disclaimer en neem contact op met iemand van XMS.
Persoonlijk ben ik van mening dat het prima is als ze de melding doorzetten.. zo weet je in ieder geval zeker dat Brein je IP gelogged heeft (zie het als een service). Verder doen ze er weinig mee totdat justitie met een bevel komt om de IP adressen en klantgegevens op te vragen.

[ Voor 70% gewijzigd door denan op 18-08-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
denan schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:22:
Even even korte dan (ben een badkamer aan het slopen): Eredivisie HD1 is toegevoegd aan het pakket :)

add:
@nick:
- De amino kan inderdaad alles en is een enorm stabiele STB. Wat je er exact mee kunt en hoe je dat aanstuurt is echter een kwestie van middleware.
Goed nieuws over EDL HD :) Kan je via Eredivisielive.nl eigenlijk ook meedoen aan de actie van 10 weken voor 10 euro? Lijbrandt is een andere aanbieder toch?

Heeft XMS uberhaupt capaciteit aan mankracht op wat met de middleware te doen? Een paar simpele features van de amino zouden (volgens mij) toch echt niet heel moeilijk moeten zijn:
  • Ondertiteling kunnen kiezen
  • Audiotrack kunnen kiezen
En nog één ding stoort mij behoorlijk. Het zal best dat het aan de zender zelf ligt, maar bijvoorbeeld TMF digitaal zend uit met een 4:3 signaal. Maar in dit 4:3 signaal zitten boven en onder zwarte balken. Als ik TMF digitaal kijk dan heb ik dus maar een klein beeld. En naar mijn mening (en smaak) zijn er veel teveel zenders die dit hebben. Valt daar niks aan te doen? Ik vind het wel dubbel: ik vind van de ene kant dat XMS gewoon het signaal 1 op 1 van de bron moet doorgeven, maar bij dit soort rare dingen mogen ze er wat mij betreft wat aan doen. UPC kan het ook, waarom XMS dan niet he.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degenen die het volgden: de rechter heeft de pkannen van de opta om de concurrent op de kabel te laten onrechtmatig verklaard.
http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=751828
Dit betekent dat upc/ziggo en de andere grote kabelaars niet verplicht kunnen worden om tele2 of andere providers op hun kabel toe te laten. (waar KPN grote interesse in had)
Ze hebben ook de mogelijkheid om het kontrakt volledig te vernietigen.
Dit kan dus betekenen dat het goedkope schaapje van Tele2 zijn langste tijd al weer heeft gehad.
En wie o wie gaat dat betalen.... in theorie had xms dus kabel tv kunnen aanbieden over het netwerk van ziggo/upc.
Dan had men dezelfde apparatuur kunnen houden.
Je zal maar net zijn overgestapt op tele 2 voor analoog en de rest via xms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het illustreert voor mij ook weer hoe belangrijk het is dat er concurrentie komt voor de kabel, in de vorm van FttH. En zo snel mogelijk!

Zie ook discussie op http://www.glasvezel.nu/n...-aan-provincie-overijssel

Ondanks het zielige gedoe van NLkabel blijft gewoon overeind staan dat concurrentie op de kabel introduceren blijkbaar zulke technische en politieke haken en ogen met zich meebrengt, dat het maar al te goed uit komt dat de kabelaar in je woonplaats MONOPOLIST blijft op het gebied van echt supersnelle internetverbindingen.

Behalve plaatsen waar FttH komt dan, waar inmiddels wel steeds meer concurrentie bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik222 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:15:
Ik moet zeggen dat ik via IPTV van Glashart Media in ieder geval geen problemen heb met de RTL zenders, probleem lijkt mij dan ook eerder in de satteliet aanvoer te zitten aangezien voor IPTV Glashart Media de zender volgens mij rechstreeks van de mediagateway haalt.
Daarom snap ik dus niet waarom dit ook niet voor analoog wordt gebruikt. Bij de andere analoge NL zenders zie je dat er duidelijk betere aanvoer wordt gebruikt, maar men vertikt het om dit ook voor RTL te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zo dat is goed nieuws inderdaad over EL-HD :) Net even gekeken en op kanaal 121 zit nu inderdaad Eredivisie Live 1 HD ipv de SD variant. Bitrate ligt net als bij de andere HD zenders tussen de 12 en 14 Mbit, dus prima 1:1 doorgegeven van de bron. Ik ben blij, dat wordt komend weekend dan genieten van HD voetbal :D

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 18-08-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
- Telefonie: volgens mij heeft die 1/2 seconden stilte te maken met de firmware in de DRG of met de mediagateway waarop men gekoppeld zit.. het is niet per se een issue bij Telio aangezien we het probleem bij Optibel niet hebben.
Bij mij hebben ze al een paar keer (3) met de firmware geklooid (ook geupdate).
Maar de problemen zijn alleen maar toegenomen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 120071 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:45:
[...]

Daarom snap ik dus niet waarom dit ook niet voor analoog wordt gebruikt. Bij de andere analoge NL zenders zie je dat er duidelijk betere aanvoer wordt gebruikt, maar men vertikt het om dit ook voor RTL te doen.
Ik denk dat dat alleen in jouw gebied is. In Nijmegen weet ik bvb dat de analoge feed van Nob->RTL->SBS->veronica dezelfde bron heeft.. en daar is geen groot verschil in kwaliteit te vinden bij de analoge zenders. Verder verschillen de headends per locatie/netwerk, er zijn volgens mij ook een paar IP-headends actief in het netwerk waar de analoge feed vanuit technicolor komt. Van jouw netwerk weet ik niet veel, dat wijkt te veel af van de standaard XMS/Regge setup om daar iets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:02
NOB bestaat niet meer, het heet nu allemaal Technicolor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Vinnienerd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:37:
NOB bestaat niet meer, het heet nu allemaal Technicolor.
Ik bedoelde niet de feed maar ned1,2,3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:47:
[...]
Heeft XMS uberhaupt capaciteit aan mankracht op wat met de middleware te doen? Een paar simpele features van de amino zouden (volgens mij) toch echt niet heel moeilijk moeten zijn:
  • Ondertiteling kunnen kiezen
  • Audiotrack kunnen kiezen
Sowieso ligt dat vooral bij Glashart Media natuurlijk aangezien dat de leverancier is van IPTV. Maar inderdaad die functies zouden niet heel ingewikkeld moeten zijn. Vooral omdat de andere audiotracks volgens mij al mee worden gezonden maar enkel de amino software daar niets mee doet. Via VLC heb ik namelijk al meerdere tracks gezien als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Even even korte dan (ben een badkamer aan het slopen):
Btw. sloopse >:)

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:23
wiebo66 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:36:
[...]

Dat probleem heb ik ook; Soest 3763 ZR
Betreft geluid RTL4
idem hier in Arnhem (6828), vanochtend maar eens gebeld en kreeg de vraag om het een tijdje in de gaten te houden en deze log binnenkort eens door te bellen.
Heb er al weken last van, maar altijd te lui om het door te bellen (nu kijk ik ook weinig tv dus is het niet echt een issue, maar begin me er de laatste tijd aan te ergeren..)
ben benieuwd...

Hi Ha Hopjesvla

Anoniem: 312857

dus als ik het goed begrijp is eredivisie live nu wel in HD? en ook voor 12 euro.

• E-VecTz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-09-2022
ik heb overdag erg veel problemen met xmsnet internet 50/50mbit

mijn upload is redelijk, rond de 35Mbit
maar mijn download schommelt tussen de 0.5 en 2mbit
het effect is erg goed te merken in games (om de seconde minimaal 2 seconde lag)

overigens komt dit vooral voor tijdens de middag uren

het is een extern probleem, alle intere mogelijkheden heb ik al uitgesloten

ik woon in almere buiten

zijn er anderen die hier ook last van hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door E-VecTz op 19-08-2010 18:19 ]

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:57

d0s

sssst

E-VecTz schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:15:
ik heb overdag erg veel problemen met xmsnet internet 50/50mbit

mijn upload is redelijk, rond de 35Mbit
maar mijn download schommelt tussen de 0.5 en 2mbit
het effect is erg goed te merken in games (om de seconde minimaal 2 seconde lag)

overigens komt dit vooral voor tijdens de middag uren

het is een extern probleem, alle intere mogelijkheden heb ik al uitgesloten

ik woon in almere buiten

zijn er anderen die hier ook last van hebben?
Maak je gebruik van een router? Zo ja, sluit de computer even direct op het glasvezelmodem als je dat nog niet gedaan hebt en kijk of dit effect heeft.

Anoniem: 319232

Anoniem: 312857 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:41:
dus als ik het goed begrijp is eredivisie live nu wel in HD? en ook voor 12 euro.
De inkoopprijs van eredivisie live is de afgelopen tijd voor de providers omhoog gegaan dus er is binnenkort waarschijnlijk wel iets te verwachten. (ziggo kost al 16,45 + HD pakket)

• E-VecTz
d0s schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:28:
[...]

Maak je gebruik van een router? Zo ja, sluit de computer even direct op het glasvezelmodem als je dat nog niet gedaan hebt en kijk of dit effect heeft.
zoals ik al zei heb ik alle interne mogelijkheden al uitgesloten, ja dit heb ik dus ook al gedaan

en ik heb ik er in de avond/nacht totaal geen last van

heb 2 verschillende systemen geprobeerd direct aan te sluiten op het modem, ongeveer dezelfde snelheid

dit zijn 2 speedtests van vandaag

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/920579593.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/920609062.png

[ Voor 18% gewijzigd door E-VecTz op 19-08-2010 18:45 ]

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:57

d0s

sssst

E-VecTz schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:35:
[...]

zoals ik al zei heb ik alle interne mogelijkheden al uitgesloten, ja dit heb ik dus ook al gedaan

heb 2 verschillende systemen geprobeerd direct aan te sluiten op het modem, ongeveer dezelfde snelheid

[afbeelding][afbeelding]
Ok. Welke poort van het glasvezelmodem gebruik je?

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 319232 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:31:
[...]

De inkoopprijs van eredivisie live is de afgelopen tijd voor de providers omhoog gegaan dus er is binnenkort waarschijnlijk wel iets te verwachten. (ziggo kost al 16,45 + HD pakket)
Inderdaad de prijs kan best wel eens wat omhoog gaan. Overigens is ziggo altijd al wat duurder geweest dan gemiddeld.

UPC heeft onlangs de prijs verhoogd naar 12,50 wat dus al een stuk minder is als Ziggo maar ook zij hebben verhoogd. Glashart Media zit nu op 11,95 dus een kleine prijsverhoging is wel waarschijnlijk. Heb ik ook geen problemen mee zolang ze maar HD doorgeven ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 19-08-2010 18:52 ]

• Luuk1983
[...]

[afbeelding][afbeelding]
Merk je die snelheid ook als je bijvoorbeeld een testfile van 1GB download bij één van de providers? En wat krijg je als je de speedtest van Ons Eindhoven (http://speedtest.onsneteindhoven.nl/) probeert?

Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat Speedtest verkeerde waardes geeft.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:43

GerkeP

Vragen mag altijd........

[...]

zoals ik al zei heb ik alle interne mogelijkheden al uitgesloten
Dus je hebt een andere netwerkkaart gebruikt, eventueel een andere machine, andere bekabeling. Storingsbronnen van telefoon/radio etc uitgeschakeld?

Ik heb deze waardes nl vaker gezien, en het was in alle gevallen een storing aan de kant van de gebruiker. Netwerkkabel die inteferentie had met elctrakabels ;)

GerkeP

• E-VecTz
d0s schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:49:
[...]

Ok. Welke poort van het glasvezelmodem gebruik je?
ik gebruik poort 2 van het glasvezelmodem voor internet, poort 1 voor tv

dit moet in principe omgedraaid zijn, maar andersom werkt geen van beide
daarnaast zal het probleem hier niet aan liggen
ik heb de poorten al zo staan sinds dat ik xmsnet heb en het heeft altijd gewoon gewerkt
Luuk1983 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:53:
[...]

Merk je die snelheid ook als je bijvoorbeeld een testfile van 1GB download bij één van de providers? En wat krijg je als je de speedtest van Ons Eindhoven (http://speedtest.onsneteindhoven.nl/) probeert?

Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat Speedtest verkeerde waardes geeft.
ik heb al diverse speedtests gedraaid speedtest.net bbned en upc
zelfde resultaat

dit is het resultaat van Ons Net Eindhoven
Down: 6957kbit
Up: 34794kbit

het is best storend dat ik nu rete traag internet heb
maar vanavond/vannacht kan ik weer met 40mbit+ downloaden

zoals ik al zei ligt het probleem niet intern

vandaar dat ik vroeg of er andere mensen waren in deze regio die dit probleem ook hebben

[ Voor 21% gewijzigd door E-VecTz op 19-08-2010 19:11 ]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
aangezien ik met de schotel steeds slechter ontvangst heb i.v.m. de bomen zit ik er aan te denken om digitale TV van XMS te nemen.

Op dit moment heb ik internet en telefonie van XMS net á € 44,95 per maand.
Ik heb geen behoefte aan het analoge signaal en ik wil alleen digitale TV en radio hebben á € 4,95 per maand + het pluspakket.

Als ik op http://www.xmsnet.nl/diensten/digitale_televisie kijk zie ik niet staan dat je analoog als koppelverkoop product er bij moet nemen.
Je hebt immers ook geen analoog signaal nodig om digitale TV te kunnen zien zoals bij de kabel.

Hebben er meer mensen digitale TV en radio zonder analoog signaal?

[ Voor 8% gewijzigd door fast-server op 19-08-2010 22:05 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:08

DjVe

Hatsaflats!

fast-server schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:01:
aangezien ik met de schotel steeds slechter ontvangst heb i.v.m. de bomen zit ik er aan te denken om digitale TV van XMS te nemen.

Op dit moment heb ik internet en telefonie van XMS net á € 44,95 per maand.
Ik heb geen behoefte aan het analoge signaal en ik wil alleen digitale TV en radio hebben á € 4,95 per maand + het pluspakket.

Als ik op http://www.xmsnet.nl/diensten/digitale_televisie kijk zie ik niet staan dat je analoog als koppelverkoop product er bij moet nemen.
Je hebt immers ook geen analoog signaal nodig om digitale TV te kunnen zien zoals bij de kabel.

Nee dat is niet mogelijk. Je moet televisie in je abonnement hebben afgenomen om dtv te kunnen krijgen.

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 22:09
fast-server schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:01:

Ik, maar ik betaal er wel voor :/
Bij de oplevering kreeg de monteur het CATV-signaal niet werkend, op het glasvezelmodem ging na een minuut steeds het error-ledje branden, ook na het controleren van de patching. Ik kon toen kiezen: of toch tekenen voor oplevering of een storing melden, en dan zou het weken gaan duren voordat de IP-verbinding het ook deed :( . Aangezien ik toch (voorlopig) geen gebruik maak van dat analoge signaal heb ik maar getekend voor oplevering.
Overigens, als XMS straks overal DVB-C gaat leveren over het CATV-signaal wordt het misschien wel interessant voor je want dan heb je geen settopbox meer nodig als je TV ook DVB-C kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@ Jordy van e

Als dit waar is dan is het een naai streek van XMS, de kabelaars hebben tenminste nog een valide reden (op de coax staat altijd analoog signaal)
Zou toch graag van XMS horen waarom dit zo is...

@ janbrede

Als DVB-C ook het pluspakket had dan was de keuze makkelijk, maar dat is helaas niet zo.
Je kan er ook meer TV's op aansluiten en kwa hardware is het ook goedkoper t.o.v IPTV, naast dat is het ook nog makkelijker (zendervolgorde etc.) en beter voor het millieu (als je een ingebouwde C tuner hebt)
Helaas gaat er niet om wat de klant wil, maar dat is bijna overal zo.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dit eerder ook al eens een keer aangekaart:
Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:49:
En het zou ook goed zijn als Glashart Media de analoge TV kwa abonnement van IPTV scheid zodat je de keuze krijgt om analoog op te zeggen als je volledig digitaal gaat.
Antwoord van denan:
denan schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:52:
dat zal qua kosten bijna niets uitmaken aangezien er een overlap zit in de rechten voor analoog en digitaal. Maw: digitaal zal iets duurder worden wanneer je analoog eraf haalt doordat een deel van de rechten van de digitale kanalen al in de analoge bundel afgekocht zijn.
Oplossing:
Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:58:
Misschien een idee om IPTV dan gewoon standaard iets duurder te maken, maar er dan bij te zetten je korting krijgt als je ook analoog afneemt. Op die manier heb je namelijk wel de keuze om analoog en IPTV apart af te nemen.
Dus als je al analoog hebt betaal je minder voor IPTV dan normaal.
en andersom kan het ook
Als je al IPTV hebt betaal je minder voor analoog dan normaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 20-08-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@ Alexander01
denan schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:52:
dat zal qua kosten bijna niets uitmaken aangezien er een overlap zit in de rechten voor analoog en digitaal. Maw: digitaal zal iets duurder worden wanneer je analoog eraf haalt doordat een deel van de rechten van de digitale kanalen al in de analoge bundel afgekocht zijn.
De kosten voor doorgifte van die zenders € 1,55 incl. btw, UPC en ziggo betalen dat ook en dat hebben ze zelf vrijgegeven na aanleiding van de concurentie op de kabel.

IPTV + rechten
€ 4,95 + € 1,55 (incl. btw) = € 6,50
Internet+Telefonie+IPTV = € 51,45
Maakt bijna niets uit? € 8,50 is toch een aardig verschil dacht ik zo.

Dus de oplossing die jij al voorstelde lijkt mij prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

E-VecTz schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:06:
........
zoals ik al zei ligt het probleem niet intern
........
Gewoon XMS bellen, sturen ze een monteur langs, als het een XMS storing is dan kost dat niets. Maar als de fout toch bij de klant ligt krijg je een fikse rekening. Maar aangezien je dat al uitgesloten hebt kun je met een gerust hart een monteur langs laten komen. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:08

DjVe

Hatsaflats!

fast-server schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:01:
@ Jordy van e

Als dit waar is dan is het een naai streek van XMS, de kabelaars hebben tenminste nog een valide reden (op de coax staat altijd analoog signaal)
Zou toch graag van XMS horen waarom dit zo is...

@ janbrede

Als DVB-C ook het pluspakket had dan was de keuze makkelijk, maar dat is helaas niet zo.
Je kan er ook meer TV's op aansluiten en kwa hardware is het ook goedkoper t.o.v IPTV, naast dat is het ook nog makkelijker (zendervolgorde etc.) en beter voor het millieu (als je een ingebouwde C tuner hebt)
Helaas gaat er niet om wat de klant wil, maar dat is bijna overal zo.
Ik heb geen idee of dat verhaal met die kosten klopt, maar 95% van de klanten met IPTV gebruikt analoog ook. Of dan wel voor een tv boven of een recorder en/of radio. Ik denk niet dat het gedaan wordt om jou te "naaien" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
janbrede schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:23:
Overigens, als XMS straks overal DVB-C gaat leveren over het CATV-signaal wordt het misschien wel interessant voor je want dan heb je geen settopbox meer nodig als je TV ook DVB-C kan.
DVB-C is eigenlijk niks meer dan een 'service' die XMS gaat bieden voor (met name) 2e TV toestellen met een DVB-C decoder. DVB-C is in alle opzichten inferieur aan IPTV qua band breedte en kwaliteit. Vandaar dat XMS alleen het standaard pakket (zonder HD) door gaat geven. Het is geen vervangen van IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Luuk1983 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:37:
DVB-C is in alle opzichten inferieur aan IPTV qua band breedte en kwaliteit.
Wat is dat nu weer voor een enorme onzin? DVB-C is net als IPTV een transmissie methode om een kanaal bij jou thuis af te leveren aan een apparaat. Hoe goed of slecht dat kanaal is hangt af van de MPEG compressie van het bronsignaal van de zender en de gebruikte MPEG decompressie chipset in de ontvanger voor weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 22:09
Luuk1983 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:37:
[...]

DVB-C is eigenlijk niks meer dan een 'service' die XMS gaat bieden voor (met name) 2e TV toestellen met een DVB-C decoder. DVB-C is in alle opzichten inferieur aan IPTV qua band breedte en kwaliteit. Vandaar dat XMS alleen het standaard pakket (zonder HD) door gaat geven. Het is geen vervangen van IPTV.
Je hebt natuurlijk te maken met dezelfde compromissen waar kabelaars last van hebben (moeten kiezen tussen het aantal analoge en DVB-C kanalen). Maar wel een 'nice to have', zeker als je een DVB-C PVR hebt omdat XMS nog steeds geen PVR op IPTV levert.
Overigens, alsof de duvel ermee speelt: vanochtend gaf bij mij de Amino ineens een melding 'Cannot load requested web page' o.i.d. Kijkend in de meterkast was ineens de rode error-led van het CATV-signaal uitgegaan. De internetverbinding doet 't nog wel. Blijkbaar kijkt de 2e-lijnssupport bij XMS ook mee ;) . Vanavond maar verder kijken wat er aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ArChie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:08:
[...]

Wat is dat nu weer voor een enorme onzin? DVB-C is net als IPTV een transmissie methode om een kanaal bij jou thuis af te leveren aan een apparaat. Hoe goed of slecht dat kanaal is hangt af van de MPEG compressie van het bronsignaal van de zender en de gebruikte MPEG decompressie chipset in de ontvanger voor weergave.
Ok, laat ik het anders zeggen: is POTENTIEEL veel beter. Het DVB-C protocol is veel inefficienter en de bandbreedte is beperkt aangezien er maar een bepaald frequentiebereik beschikbaar is. Wat je dus in de praktijk ziet is dat DVB-C leveranciers, zoals UPC en Ziggo, analoge zenders gaan schappen om maar ruimte voor digitale zenders te maken. Ze kunnen maar een beperkt aantal zenders kwijt, zowel analoog (wat nog inefficienter is dan digitaal) als digitaal. IPTV heeft dit probleem niet en kan vanwege de bandbreedte een oneindig aantal kanalen op veel hogere kwaliteit aan.

In principe heeft IPTV wat DAT betreft de toekomst. Maar uiteraard is de bron belangrijk hoe 'goed' een kanaal uiteindelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 20-08-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
[...]

Inderdaad klopt het niet dat DVB-C altijd slechter is, kijk bijvoorbeeld maar naar UPC en Ziggo die HD en alles doorgeven in dezelfde kwaliteit als Glashart Media via IPTV.

Waar hij wel gelijk in heeft is dat het bij XMS minder is dan IPTV. Er is namelijk bijvoorbeeld geen HD mee te ontvangen en als gevolg van het ontbreken van de HD varianten van zenders heb je ook lagere bitrates bij SF materiaal. Immers als nu op RTL4 HD iets in SD wordt uitgezonden wordt dat wel geupscaled en in een hogere bitrate uitgezonden, dat geeft met name bij snelle beelden zoals voetbal een veel beter beeld dan standaard SD. Dus ja bij Glashart Media heb je via IPTV een betere kwaliteit dan via DVB-C, echter ligt dat niet aan de techniek maar aan de keuze die men maakt. Glashart ziet DVB-C gewoon als vervanger voor analoog en voor HD + extra zenderpakketten + interactieve diensten moet je bij IPTV zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 20-08-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Luuk1983 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:19:
Ok, laat ik het anders zeggen: is POTENTIEEL veel beter. Het DVB-C protocol is veel inefficienter en de bandbreedte is beperkt aangezien er maar een bepaald frequentiebereik beschikbaar is. Wat je dus in de praktijk ziet is dat DVB-C leveranciers, zoals UPC en Ziggo, analoge zenders gaan schappen om maar ruimte voor digitale zenders te maken. Ze kunnen maar een beperkt aantal zenders kwijt, zowel analoog (wat nog inefficienter is dan digitaal) als digitaal. IPTV heeft dit probleem niet en kan vanwege de bandbreedte een oneindig aantal kanalen op veel hogere kwaliteit aan.

In principe heeft IPTV wat DAT betreft de toekomst. Maar uiteraard is de bron belangrijk hoe 'goed' een kanaal uiteindelijk is.
Nu ga je er allerlei irrelevante vergelijkingen bijhalen om je eerdere stelling te onderbouwen dat TV kanalen via DVB-C kwalitatief slechter zouden zijn dan wanneer je ze via IPTV krijgt aangeleverd. Een Transport Stream met de DVB-C instellingen bij XMS heeft een maximale bitrate van zo'n 50 Mbps. Het kanaal met de hoogste bitrate dat ik ooit ben tegengekomen was Discovery HD waarvan het bronsignaal een bitrate had van 20 Mbps omdat MPEG-2 HD compressie werd toegepast. Dat past dus makkelijk binnen die 50 Mbps en zolang de digitale TV provider maar met de vingers van het door Discovery aangeleverde digitale bronsignaal afblijft maakt het voor de kwaliteit verder niet uit of dit nu via DVB-C of IPTV transmissie bij jouw thuis wordt afgeleverd. DVB-C en IPTV zijn maar methoden om de bitjes van de MPEG stream van een kanaal naar jouw te versturen.

Het voordeel van IPTV is inderdaad dat in theorie het aantal kanalen onbeperkt is t.o.v. DVB-C. Praktisch zal de digitale TV provider er echter ook nog voor moeten zorgen dat die kanalen aangeboden kunnen worden. Ik zie tenminste niet in de kanalenlijst van XMS staan dat ze een onbeperkt aantal digitale TV kanalen aanbieden. Sterker nog, als ik even snel de kanalenlijst van XMS bekijk, dan komen ze qua aantal kanalen op dit moment niet verder dan hooguit de middenmoot van de kabelbedrijven. Maar dat is een heel andere discussie. De kwaliteit van een kanaal wordt bepaald door de kwaliteit van het aangeleverde digitale bronsignaal bij de digitale TV provider waarbij je als klant vervolgens alleen maar kan hopen dat de digitale TV provider heeft gekozen voor een bronsignaal met de best mogelijke kwaliteit en vervolgens dan dat bronsignaal ongewijzigd doorgeeft aan haar klanten. Gaat een digitale TV provider echter zelf het aangeleverde digitale bronsignaal hercomprimeren, of nog erger er wordt bitrate shaping toegepast, dan gaat dat altijd ten koste van de kwaliteit.

DVB-C heeft weer als voordeel t.o.v. IPTV dat het een geaccepteerde standaard is waardoor het tegenwoordig in diverse TV's geïntegreerd is en je dus geen apart kastje nodig hebt. Steeds meer TV fabrikanten maken daar handig gebruik van om de consumenten ook voorzieningen te geven die gebaseerd zijn op het digitale signaal, zoals timeshift en opname opties als je een USB device aansluit. En het belangrijkste voordeel van integratie van digitale ontvangst is natuurlijk dat de TV fabrikant dan ook kan beschikken over de originele MPEG data van het kanaal voor weergave i.p.v. een door een externe ontvanger gedecomprimeerd MPEG signaal waarbij de kwaliteit van de MPEG chipset in de ontvanger voor een groot deel bepalend is voor de beeldkwaliteit van het kanaal. Ook allerlei zaken die "vroeger" bij het analoge signaal zo vanzelfsprekend waren worden weer mogelijk als TV's zelf kunnen beschikken over het originele digitale signaal. Denk bijvoorbeeld teletext weergave door de TV i.p.v. de ontvanger omdat HDMI geen voorzieningen heeft om de teletext data door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ik222 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:07:
Waar hij wel gelijk in heeft is dat het bij XMS minder is dan IPTV. Er is namelijk bijvoorbeeld geen HD mee te ontvangen en als gevolg van het ontbreken van de HD varianten van zenders heb je ook lagere bitrates bij SF materiaal. Immers als nu op RTL4 HD iets in SD wordt uitgezonden wordt dat wel geupscaled en in een hogere bitrate uitgezonden, dat geeft met name bij snelle beelden zoals voetbal een veel beter beeld dan standaard SD. Dus ja bij Glashart Media heb je via IPTV een betere kwaliteit dan via DVB-C, echter ligt dat niet aan de techniek maar aan de keuze die men maakt. Glashart ziet DVB-C gewoon als vervanger voor analoog en voor HD + extra zenderpakketten + interactieve diensten moet je bij IPTV zijn.
Tja, dat XMS er voor kiest om via DVB-C opzettelijk kanalen met een lagere kwaliteit aan te bieden dan dat ze dat via IPTV doen moet XMS weten, maar dat vind ik niet echt relevant voor de discussie of een kanaal verstuurt via DVB-C van mindere kwaliteit zou zijn dan wanneer dat IPTV zou gebeuren. En dat is de indruk die Luuk1983 probeerde te wekken met zijn initiële opmerking over DVB-C waar ik op reageerde. Uiteindelijk heeft iedere techniek zijn voor- en nadelen waarbij die voor- en nadelen voor een ieder anders zullen wegen. Voor mij is het belangrijkste dat ik van die waardeloze (letterlijk en figuurlijk) kastjes af kan als ik gewoon, net als vroeger, gebruik wil maken van mijn TV. Het interesseert mij dan bijzonder weinig of de door digitale TV provider gekozen transmissie methode in theorie een onbeperkt aantal kanalen aan kan, zeker als die keuze van de digitale TV provider mij dan oplegt dat ik een zo'n kastje moet gebruiken. Dan maar wat minder kanalen als daar alledaags gebruiksgemak tegen over staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Sorry, het komt er allemaal beetje onhandig uit. Het punt wat ik wilde maken is dat IPTV veel meer de toekomst heeft.

Iemand maakte hier wat eerder in het topic een opmerking dat hij/zij aan het wachten is op DVB-C. Ik wilde aangeven dat DVB-C meer een extra service van XMS is dan dat het een vervanging is van IPTV. Omdat IPTV een hoop voordelen heeft t.o.v. DVB-C en ook meer toekomst-ready is. Hoewel het jammer is snap ik best dat XMS alleen maar het basispakket via DVB-C gaan aanbieden en niet alle diensten en (HD) zenders.

Ik ben het zeker met je eens dat het bronmateriaal, de provider en het aantal zenders veel belangrijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ArChie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:32:
[...]

Tja, dat XMS er voor kiest om via DVB-C opzettelijk kanalen met een lagere kwaliteit aan te bieden dan dat ze dat via IPTV doen moet XMS weten, maar dat vind ik niet echt relevant voor de discussie of een kanaal verstuurt via DVB-C van mindere kwaliteit zou zijn dan wanneer dat IPTV zou gebeuren. En dat is de indruk die Luuk1983 probeerde te wekken met zijn initiële opmerking over DVB-C waar ik op reageerde. Uiteindelijk heeft iedere techniek zijn voor- en nadelen waarbij die voor- en nadelen voor een ieder anders zullen wegen. Voor mij is het belangrijkste dat ik van die waardeloze (letterlijk en figuurlijk) kastjes af kan als ik gewoon, net als vroeger, gebruik wil maken van mijn TV. Het interesseert mij dan bijzonder weinig of de door digitale TV provider gekozen transmissie methode in theorie een onbeperkt aantal kanalen aan kan, zeker als die keuze van de digitale TV provider mij dan oplegt dat ik een zo'n kastje moet gebruiken. Dan maar wat minder kanalen als daar alledaags gebruiksgemak tegen over staat.
Klopt ik geef je daarom ook helemaal gelijk dat DVB-C als distributietechniek gelijkwaardig is aan IPTV, daarin hebben dan beide hun specifieke voor en nadelen op details. Echter feit blijft dat je bij Glashart Media (tv leverancier van o.a. XMS) wel via IPTV betere kwaliteit kan ontvangen dan via DVB-C omdat simpelweg HD over DVB-C niet wordt aangeboden. Dat dit niet komt door de techniek maar door de keuze van Glashart Media veranderd aan dat feit natuurlijk niets.

Overigens wat betreft eigen keuze van ontvangers is ook dat natuurlijk uiteindelijk de keuze van de provider, als die het niet wil houdt het op ondanks dat het met de techniek kan. Kijk bijvoorbeeld naar UPC, die leveren ook enkel via een verplicht kastje ondanks dat ze wel DVB-C gebruiken. Conclusie kwaliteit + gebruiksgemak hangt voor een groot deel af van de keuze van de provider.

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 20-08-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:49:
@ Alexander01

[...]

De kosten voor doorgifte van die zenders € 1,55 incl. btw, UPC en ziggo betalen dat ook en dat hebben ze zelf vrijgegeven na aanleiding van de concurentie op de kabel.

IPTV + rechten
€ 4,95 + € 1,55 (incl. btw) = € 6,50
Internet+Telefonie+IPTV = € 51,45
Maakt bijna niets uit? € 8,50 is toch een aardig verschil dacht ik zo.

Dus de oplossing die jij al voorstelde lijkt mij prima!
Onzin, de kosten voor de rechten van analoog zijn al een stuk hoger dan dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glashart Media heeft exclusieve primeur alle Eredivisie Live kanalen in HD

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3535

Voor alle HD kanalen wordt de prijs € 16,90

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 20-08-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Anoniem: 319232 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:18:

Ik geloof dat dit soort dingen mijn punten van net nogal bevestigd. Andere aanbieders moeten ruimte zien te maken voor alle nieuwe HD kanalen, terwijl IPTV via glasvezel meteen de bandbreedte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:37
XMS biedt nu Eredivisie Live in HD
19 August 2010

XMS biedt Eredivisie Live 1 vanaf heden in HD aan. Abonnees van Eredivisie Live met een HD settopbox zien zonder meerkosten de wedstrijden op kanaal 1 van Eredivisie Live in perfect beeld- en geluidskwaliteit. Voor meer informatie omtrent het complete HD zenderoverzicht klik hier.

http://www.xmsnet.nl/nieu..._nu_eredivisie_live_in_hd

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Ik snap zowel jouw verhaal als het verhaal van Luuk.

Het klopt dat de kwaliteit van een kanaal met name afhangt van het bronsignaal, in hoeverre hiermee is geknoeid, gebruikte codecs, etc.

En dat het bij twee identieke streams niet uitmaakt of je die via DVB-C krijgt of IPTV, dat klopt ook.

Maar het blijft een feit: In the long run zal DVB-C het afleggen. Want als 1 DVB-C frequentie (bouquet), zeg, 50 mbit beschikbaar heeft voor de transport streams van de verschillende zenders in dat bouquet, en je wil alle streams onaangetast doorgeven, well, dan kun je in 1 bouquet dus maar ongeveer 3-4 streams kwijt (zeker als je straks ook nog dingen wil gaan doen met meerdere audio tracks en zo).

Als je dan ook nog meeneemt hoeveel van die DVB-C bouquets je ongeveer kan creëren, gegeven je frequentie plan, dan kan je alleen maar concluderen dat DVB-C voor een groot zenderaanbod niet echt geschikt is.
Luuk1983 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:29:
[...]

Ik geloof dat dit soort dingen mijn punten van net nogal bevestigd. Andere aanbieders moeten ruimte zien te maken voor alle nieuwe HD kanalen, terwijl IPTV via glasvezel meteen de bandbreedte heeft.
Exactly! Alle beheerders van broadcast-gebaseerde technieken (DVB-S, DVB-C) moeten voor het toevoegen van dergelijke kanalen kijken waar ze het kunnen inpassen. Bv. door middel van het in een bestaand bouquet proppen (en de rest van de streams in bitrate verlagen, wat je eigenlijk ook niet wil), of door het invoegen van nieuwe bouquets/transponders, wat weer ingrijpt in je beschikbare frequenties.

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 20-08-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luuk1983 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:29:
[...]

Ja dat zeker alleen KPN en Caiway zal dit kunnen omdat zij het analoge pakket er uit doen. Maar providers zoals UPC en Ziggo hebben nog niet eens alle RTL en SBS6 zenders in het HD pakket en dan voor voetbal met 4 HD zenders komen dat zie ik niet snel gebeuren.

Op de satelliet is het ook mogelijk maar omdat er een complete nieuwe transponder moet worden gehuurd. Moet het financieel wel mogelijk met het aantal abonnementen dat Canaal digitaal op het moment heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

16,90 per maand. en dat voor de Nederlands voetbal competitie en wat Europa League wedstrijden. zo'n goed voetbal heeft de Eredivisie nou ook weer niet. heb ik er niet voor over. en ook 13,95 voor de SD variant is al helemaal van de zotte.

doe mij dan maar sport1 in HD voor 16,90. dat zou ik dan wel weer zo doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 312857 op 20-08-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Luuk1983 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:43:
Sorry, het komt er allemaal beetje onhandig uit. Het punt wat ik wilde maken is dat IPTV veel meer de toekomst heeft.
De vraag is of je dit soort aspecten van digitale TV wel zo zwart/wit moet benaderen. Misschien is de toekomst wel een combinatie van technieken. Even redenerend vanuit een kabelbedrijf als digitale TV provider zou ik mij kunnen voorstellen dat in de toekomst DVB-C alleen nog wordt gebruikt voor het doorgeven van een basispakket van kanalen waarbij na verloop van tijd van steeds meer kanalen alleen nog maar een HD variant zal worden doorgegeven omdat de toekomst nu eenmaal HD wordt. En dat daarnaast van IPTV gebruik zal worden gemaakt voor de doorgifte van allerlei extra pakketten, nice kanalen en Video On Demand content waarvoor de klant dan ook een kastje zal moeten hebben dat speciaal voor de digitale TV provider is aangepast. Voor dat basis pakket heeft de klant dan als voordeel het gebruiksgemak van geïntegreerde digitale ontvangst in TV's en indien de klant meer wil dan is er toch het kastje. Vergelijk het met de huidige analoge TV/digitale TV status waarbij toch een groot aantal kabel klanten kiest voor het gebruiksgemak i.p.v. de extra's van digitale TV.
Iemand maakte hier wat eerder in het topic een opmerking dat hij/zij aan het wachten is op DVB-C. Ik wilde aangeven dat DVB-C meer een extra service van XMS is dan dat het een vervanging is van IPTV.
Ook de digitale TV providers via glasvezel komen natuurlijk niet voor de lol met een extra DVB-C service. De providers moeten immers investeren in apparatuur om dat DVB-C signaal mogelijk te maken en men gaat ook een soort van commitment met de klanten aan voor levering van kanalen via DVB-C. Er staan immers nergens op de XMS website uitdrukkelijke waarschuwingen dat DVB-C maar een tijdelijke aangelegenheid is waarbij de klanten met klem wordt afgeraden om speciaal voor XMS apparatuur met DVB-C tuner aan te schaffen. De providers zullen gezien hebben dat tegenwoordig de meeste nieuwe TV's beschikken over een DVB-C tuner wat het gebruiksgemak van digitale TV verhoogt. Om dezelfde reden heeft een deel van die providers natuurlijk ook analoge TV als optie via de glasvezel aangeboden. Gebruiksgemak is immers een aspect dat kan zorgen voor de toestroom van potentiële klanten.
Omdat IPTV een hoop voordelen heeft t.o.v. DVB-C en ook meer toekomst-ready is. Hoewel het jammer is snap ik best dat XMS alleen maar het basispakket via DVB-C gaan aanbieden en niet alle diensten en (HD) zenders.
Langzaam aan zullen de SD uitvoeringen van de kanalen vervangen gaan worden door HD uitvoeringen. Er zal dus een moment komen dat ook XMS zal moeten heroverwegen wat ze hun beleid wordt ten aanzien van DVB-C. Gaan ze dan stoppen met het DVB-C signaal waarbij ze dan het risico nemen dat klanten die gebruiksgemak belangrijker vinden zullen overstappen naar een andere provider waar ze hun DVB-C apparatuur wel kunnen blijven gebruiken? Of gaan ze dan zelf de HD signalen van de kanalen in een basispakket omzetten naar SD varianten met alle daarbij behorende investeringen in MPEG conversie apparatuur? Of kiezen ze voor de optie om dan maar de HD varianten van de kanalen van het basis pakket te blijven doorgeven via DVB-C? Uiteindelijk zullen het commerciële aspecten zijn die de doorslag geven om te kiezen voor technieken. Het is allemaal leuk en aardig dat er via IPTV misschien in theorie een onbeperkt aantal kanalen kan worden doorgegeven, maar als ze daar geen klanten mee winnen of behouden dan is de keuze voor een andere (extra) techniek ook zo gemaakt. En dergelijke commerciële aspecten zullen ongetwijfeld de reden zijn geweest om ook DVB-C via de glasvezel te introduceren i.p.v. alleen maar met IPTV aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 4 HD zenders zijn vanaf 1 september alleen voor glasvezel mogelijk. Dus niet voor kabel en satelliet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Archie: Ik denk dat je het met je laatste analyse redelijk bij het juiste eind hebt (of iig de uitleg die ik ook het meest logisch vind).

DVB-C zal nog lang geschikt blijven als voorziening voor basispakketten, zeker omdat ook steeds meer TV's het kunnen ontvangen. Voor interactieve diensten en extra pakketten wordt IPTV ingezet.

Volgens mij doen de kabelaars dit nu ook al op een dergelijke 'hybride' manier en hebben bv. de mediaboxen van UPC gewoon een docsis modem ingebouwd zitten voor het interactieve deel.

Wat alle kabelaars (uitgezonderd de kleintjes zoals Caiway) dan weer FOUT doen is dat ze ook dat DVB-C gedeelte als een soort melkkoe gebruiken, met dure pakketten en dicht getimmerde conditional access (met als schandalig voorbeeld UPC, met z'n 4 euro bovenop die 17,50 voor dichtgetimmerde dvb-c troep).

Wat dat betreft vind ik het bij XMS/Lijbrandt (lees: Glashart Media) gewoon een mooie balans: DVB-C (zonder 'frills') en analoog als basis, IPTV voor de rest. Puur om die commerciele gelijkmaker te hebben tegenover de kabel, namelijk dat consumenten nog niet toe zijn aan IPTV op iedere tv en ook gebruiksgemak willen voor de 2e, 3e, 4e, etc. tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
denan schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:16:
[...]

Onzin, de kosten voor de rechten van analoog zijn al een stuk hoger dan dat bedrag.
Onzin?

Bron: Trouw
Ziggo vraagt 11 euro, Rekam kan het voor 3,54

Wat moet het doorgeven van een analoog tv-pakket kosten? Volgens de regeling van de Opta mag Ziggo het abonnement van 16,25 euro per maand als startpunt nemen. Daar gaat de btw vanaf (2,59) en vervolgens de contentkosten zoals auteursrechten (1,29), de kosten voor digitale kanalen (0,61) en de kosten voor marketing en klantenservice (0,71), waarna dus 11,05 euro ex-btw overblijft.

Maar concurrenten moeten ook BTW betalen, contentkosten maken en aan klantenservice doen, zodat er in feite geen marge overblijft om winst te maken.

Integendeel, door schaalgrootte zal Ziggo per klant minder kosten hebben dan kleinere concurrenten. De laatste lijden bij een doorgifte-prijs van 11,05 euro zeker verlies en zouden dus duurder moet zijn dan Ziggo om uit de kosten te komen.

De bedoeling van de concurrentie op het kabelnet is juist om de abonnementsprijzen omlaag te krijgen, die door het monopolie van Ziggo en UPC nu onnodig hoog zijn. Dat bewijst het kleine kabelnet Rekam in Gouda dat je voor 6,60 euro per maand al een compleet analoog tv-pakket via het kabelnet kan leveren.

Als de methode van de Opta op de prijs van Rekam wordt losgelaten, komt de prijs uit op 3,54 euro: 6,60 euro min 1,06 BTW, 1,29 contentkosten en 0,71 klantenservice en dergelijke.

Rekam hoeft overigens van de Opta geen concurrentie op zijn kabelnet toe te laten. Het bedrijf is niet alleen klein, maar rekent ook heel schappelijke prijzen.
Zoals je ziet is dat het normale bedrag wat andere aanbieders betalen, lijkt me niet dat jullie dan veel meer betalen.

[ Voor 0% gewijzigd door fast-server op 20-08-2010 12:44 . Reden: bron vermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:35:
Maar het blijft een feit: In the long run zal DVB-C het afleggen. Want als 1 DVB-C frequentie (bouquet), zeg, 50 mbit beschikbaar heeft voor de transport streams van de verschillende zenders in dat bouquet, en je wil alle streams onaangetast doorgeven, well, dan kun je in 1 bouquet dus maar ongeveer 3-4 streams kwijt (zeker als je straks ook nog dingen wil gaan doen met meerdere audio tracks en zo).

Als je dan ook nog meeneemt hoeveel van die DVB-C bouquets je ongeveer kan creëren, gegeven je frequentie plan, dan kan je alleen maar concluderen dat DVB-C voor een groot zenderaanbod niet echt geschikt is.
Het is allemaal leuk en aardig om op een dergelijke theoretische manier tegen de techniek aan te kijken, maar uiteindelijk is de praktijk niet zo zwart/wit. Klanten komen of blijven niet omdat je als provider kan roepen dat je gebruik maakt van techniek X i.p.v. techniek Y. Voor klanten zullen andere zaken de doorslag geven om te kiezen voor aanbieder A of B of C.

Laten we voor de aardigheid eens kijken naar Ziggo. Ondanks dat Ziggo via het digitale RTV platform meer kanalen, HD kwaliteit en diensten biedt is dat voor ongeveer 50% van de klanten nog steeds niet voldoende reden om in te stappen in het digitale RTV gebeuren. In plaats daarvan blijven ze liever gewoon analoge TV kijken omdat het zo gemakkelijk is. Geen gedoe met niet compatible losse buggy (HD) ontvangers, door providers opgelegde beperkingen van de kijk/opname vrijheid, etc. Gewoon je TV aanzetten en kijken. Gewoon de video/hdd/dvd recorder kunnen blijven gebruiken voor het opnemen van programma's. Opnames die je tot in lengte van dagen kan blijven terugkijken.
Exactly! Alle beheerders van broadcast-gebaseerde technieken (DVB-S, DVB-C) moeten voor het toevoegen van dergelijke kanalen kijken waar ze het kunnen inpassen. Bv. door middel van het in een bestaand bouquet proppen (en de rest van de streams in bitrate verlagen, wat je eigenlijk ook niet wil), of door het invoegen van nieuwe bouquets/transponders, wat weer ingrijpt in je beschikbare frequenties.
In theorie is digitale RTV via de satelliet ook onbeperkt. De vraag is echter of ze bereid zijn om de extra kosten te maken voor de huur van een extra transponder. Iedere techniek heeft zijn voor- en nadelen. Als ik jullie reacties zo lees over die onbeperkte mogelijkheden van IPTV dan vraag ik mij af waarom XMS dan zo weinig kanalen doorgeeft in verhouding met kabelbedrijven en de satelliet providers? En waarom glasvezel dan zo moeizaam van de grond komt als een glasvezel initiatief al doorgaat? Als ik jullie mag geloven dan moet zo'n toekomst vaste techniek als IPTV toch voor iedereen de reden zijn om onmiddellijk klant te worden als de glasvezel komt? De praktijk leert echter dat het zo niet werkt.

P.S. Een DVB-C freqeuntie geeft een Transport Stream door en dat is niet hetzelfde als een bouquet in DVB termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 319232 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:18:

Wow dat is goed nieuws zeg :D

Prijsverhoging maakt me weinig uit, dat heb ik er graag voor over in ieder geval. Maar dat moet ieder natuurlijk voor zich kiezen :)

Ik kan niet wachten totdat ze te zien zijn in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Eerlijk gezegd vind ik dat "weinig zenders doorgeven" van XMS (of KPN) nog wel meevallen trouwens, @Archie). En over welke sateliet provider heb je het trouwens? Canal Digitaal an sich geeft helemaal niet zo veel zenders of grote pakketten (die je via hun via CA zou moeten afnemen) door. De veelheid aan zenders op de sateliet is alleen bij gratie van het feit dat er gewoon heel veel verschillende aanbieders zijn waarvan een heel groot deel het in vrij te ontvangen vorm door geeft.

En wat je zegt over de sat aanbieders gaat dus ook op voor XMS/KPN met IPTV: Het is maar net hoe veel kosten Glashart Media en KPN willen maken om een zo groot mogelijk aanbod van zenders door te kunnen geven (los van hoeveel je er mogelijkerwijs kan kijken).

Ik snap dus ook wel degelijk het verschil tussen technische theorie en praktijk (marktwerking). Wat dat laatste betreft zijn we het volgens mij ook beiden wel met elkaar eens.

Maar als je puur technisch kijkt en naar kwantiteit, zeker bij de toekomstige bandbreedte problematiek van HD en mogelijk zelfs 3d, dan kan je niet anders dan het er mee eens zijn dat IPTV de meest gebruikte techniek zal worden, met slechts nog een basisrol voor DVB-C en analoog (basispakketten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de SD kanalen lijkt het erop dat deze kwa kwaliteit identiek zijn bij DVB-C en IPTV:

The Wizard in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Als je dus enkel basispakket aan SD zenders wil is er geen enkele reden om voor IPTV als het om de beeldkwaliteit gaat.

Glashart Media heeft natuurlijk niet voor niets het aantal kanalen teruggeschroeft tot 39/39. Ze hebben het waarschijnlijk gewoon uitgerekend dat dit het maximaal haalbare is wat mogelijk is in de frequentieruimte zonder dat men extra de bitrate moet gaan knijpen of moet gaan hercomprimeren.

Wat wel echt jammer is is dat ze het pakket niet nog ietsjes kleiner konden maken (+/-30 zenders bijvoorbeeld) om dan gewoon de NL basis zenders in HD doorgeven in plaats van SD. Beeldkwaliteit gaat immers ALTIJD voor het zenderaanbod! Ik hoop dat ze dit ooit wel een keer gaan doen in ieder geval.

Het belangrijkste is in ieder geval dat men zo open mogelijk te werk blijft gaan zodat er ook mogelijkheden blijven voor de klant om het DVB-C en IPTV signaal met eigen apparatuur te ontvangen. Dat is iets waar mensen echt veel waarde aan hechten en waar je ook veel klanten mee trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:26:
Voor de SD kanalen lijkt het erop dat deze kwa kwaliteit identiek zijn bij DVB-C en IPTV:

The Wizard in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Wat wel echt jammer is is dat ze het pakket niet nog ietsjes kleiner konden maken (+/-30 zenders bijvoorbeeld) om dan gewoon de NL basis zenders in HD doorgeven in plaats van SD. Beeldkwaliteit gaat immers ALTIJD voor het zenderaanbod! Ik hoop dat ze dit ooit wel een keer gaan doen in ieder geval.
Dat willen ze natuurlijk helemaal niet uit commercieel oogpunt, HD moet exclusief voor IPTV blijven zodat dat ook nog aantrekkelijk is. Tenminste dat zal de gedachte van Glashart Media zijn.

/Edit: EL2-HD, EL3-HD en EL4-HD zijn inmiddels toegevoegd zie ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 20-08-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Als je dus enkel basispakket aan SD zenders wil is er geen enkele reden om voor IPTV als het om de beeldkwaliteit gaat.
Voor IPTV geldt dat de publieke omroep en de RTL/SBS-zenders van Technicolor komen met een bitrate van 8Mbps. Voor DVB-C wordt de satelliet als bron gebruikt met een bitrate van 4Mbps. Verschil is vooral zichtbaar met snel bewegende beelden (en minder mozaiceffect bij dingen als water en vuur).

Tip trouwens voor de IPTV-gebruikers met een HTPC: De satellietversies van Ned1/2/3, RTL en SBS zijn ook beschikbaar als stream voor IPTV. Deze zitten niet in de zenderlijst want die bevat de 8Mbps Technicolor streams. Voor live-TV kijk je natuurlijk de 8Mbps stream, maar als je gaat opnemen is de satellietstream wel fijn want die neemt 50% minder diskruimte in beslag.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ari3 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:14:
[...]
Voor IPTV geldt dat de publieke omroep en de RTL/SBS-zenders van Technicolor komen met een bitrate van 8Mbps. Voor DVB-C wordt de satelliet als bron gebruikt met een bitrate van 4Mbps. Verschil is vooral zichtbaar met snel bewegende beelden (en minder mozaiceffect bij dingen als water en vuur).
Weet je dat zeker? Volgens mij wordt in het nieuwe Analoge/DVB-C pakket toch ook IP aanvoer gebruikt voor de Nederlandse zenders? Meestal merk je dat toch direct als satelliet wordt gebruikt (zeker als je de mogelijkheid om ze 1 op 1 te vergelijken). Doffer en minder helder beeld, fletsere kleuren, en inderdaad die blokjes/artifacts bij bewegende beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:13:
[...]

Weet je dat zeker? Volgens mij wordt in het nieuwe Analoge/DVB-C pakket toch ook IP aanvoer gebruikt voor de Nederlandse zenders? Meestal merk je dat toch direct als satelliet wordt gebruikt (zeker als je de mogelijkheid om ze 1 op 1 te vergelijken). Doffer en minder helder beeld, fletsere kleuren, en inderdaad die blokjes/artifacts bij bewegende beelden.
Volgens dit bericht zou de bitrate tussen 4 en 8 8Mbps
nieuws: Reggefiber maakt glasvezelnetwerken geschikt voor dvb-c-signaal

Ik neem aan dat alleen de nl zenders nl1,2,3 rtl en sbs de max bitrate van 8Mbps gebruiken en andere zoals ARD en ZDF rond de 6 zitten als hiervoor als aanvoer satelliet wordt gebruikt.

De beste oplossing is het uitlezen van de DVB-C multplex met m.b.v een pc card.

ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom kan ik bij mijn XMS nog geen eredivisie live SD voor 13,95 bestellen en HD voor 16,90? kan alleen nog bestellen voor 11,95. zou wel graag 1 maandje HD willen proberen kijken of het het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online

Glashart Media heeft natuurlijk niet voor niets het aantal kanalen teruggeschroeft tot 39/39. Ze hebben het waarschijnlijk gewoon uitgerekend dat dit het maximaal haalbare is wat mogelijk is in de frequentieruimte zonder dat men extra de bitrate moet gaan knijpen of moet gaan hercomprimeren.
Hoe zit het dan met die frequentie ruimte bij DVB-C via de glasvezel? Bij de normale kabel loopt het eventueel voor DVB-C bruikbare frequentie band van ongeveer 50 MHz tot 850 MHz. Ruwweg zo'n 100 frequenties met een bandbreedte van 8 MHz Trek daar de 40 analoge kanalen van XMS vanaf, dan blijven er zo'n 60 frequenties over voor DVB-C Transport Streams. XMS hoeft immers geen frequenties voor andere doeleinden zoals kabel Internet en Video On Demand te reserveren wat de kabel bedrijven wel moeten.

Als de COAX oplossing van XMS ook van ongeveer 50 MHz tot 850 Mhz loopt, dan heb ik dus zomaar het vermoeden dat frequentie ruimte niet het probleem is, maar dat de investering in extra multiplexers om de Transport Streams te maken de beperkende factor is. Voor iedere frequentie die ze willen benutten voor DVB-C hebben ze immers een multiplexer nodig die de bron signalen van de kanalen omzet naar een Transport Stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:44:
waarom kan ik bij mijn XMS nog geen eredivisie live SD voor 13,95 bestellen en HD voor 16,90? kan alleen nog bestellen voor 11,95. zou wel graag 1 maandje HD willen proberen kijken of het het waard is.
Aktie van eredivisie live 10 weken voor 10 euro ( niet vergeten schriftelijk op te zeggen als alleen 10 weken wilt kijken ).
Op site staat alleen Lijbrandt maar je moet navragen of dat ook voor alle andere providers geldt welke tv via glashart media aanbieden. Nummer van eredivisielive staat op website of informeren bij XMS

http://bestellen.eredivis...iders_10W10E/Default.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 20-08-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 312857 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:44:
Omdat het nog vers nieuws is en de tarieven nog niet aangepast zijn.

Sowieso als je nu gewoon Eredivisie Live besteld voor 11,95 en een HD pakket hebt krijg je ook gewoon alle 4 de HD kanalen voorlopig. Later zal dan wel bekend gemaakt worden dat er een prijsverhoging komt en dat je om EL in HD te blijven zien een extra pakket van 2,95 nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe zit dat dan met de mensen die geen HD-pakket hebben maar wel EL-HD willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:01:
[...]

Hoe zit het dan met die frequentie ruimte bij DVB-C via de glasvezel? Bij de normale kabel loopt het eventueel voor DVB-C bruikbare frequentie band van ongeveer 50 MHz tot 850 MHz. Ruwweg zo'n 100 frequenties met een bandbreedte van 8 MHz Trek daar de 40 analoge kanalen van XMS vanaf, dan blijven er zo'n 60 frequenties over voor DVB-C Transport Streams. XMS hoeft immers geen frequenties voor andere doeleinden zoals kabel Internet en Video On Demand te reserveren wat de kabel bedrijven wel moeten.

Als de COAX oplossing van XMS ook van ongeveer 50 MHz tot 850 Mhz loopt, dan heb ik dus zomaar het vermoeden dat frequentie ruimte niet het probleem is, maar dat de investering in extra multiplexers om de Transport Streams te maken de beperkende factor is. Voor iedere frequentie die ze willen benutten voor DVB-C hebben ze immers een multiplexer nodig die de bron signalen van de kanalen omzet naar een Transport Stream.
Dat kan natuurlijk ook ja. Het lijkt mij in ieder geval wel iets wat met ruimtegebrek te maken heeft.

Hier in Eindhoven is Hertzinger destijds begonnen met 53 analoge zenders. Deze waren gewoon scherp en helder van kwaliteit. Toen hebben ze digitaal erbij gezet in de vorm van van PlusTV. Toen dat een tijdje draaide is de analoge beeldkwaliteit op een gegeven moment ontzettend achteruit gegaan. Waarschijnlijk zijn ze toen op een gegeven moment tegen het limiet van hun apparatuur of de frequentieruimte aangelopen. Het beeld is toen veel doffer en blurrier geworden. Toen is later ook ook Nederland 1 HD er nog bijgekomen en is er een hele periode geweest dat het digitale signaal constant blokjes en haperingen had. Daarna hebben ze de kwaliteit van de digitale zenders omlaag gezet en toen was het blokjes/haper probleem weg. Je merkte wel echt dat Hertzinger er extra compressie op had gezet. Het beeld had een stuk minder diepte en detail en helderheid en de kleuren waren fletser. Met name rood zag er nep en vervuild uit door de compressie.

De laatste weken lijkt het alsof de bitrate weer omhoog is gezet (iig bij NL1,2,3,RTL4 die ik kan ontvangen), gezien de (kleur)helderheid weer is toegenomen en weer meer diepte en detail in het beeld zit. Voor zover ik weet hebben ze geen zenders eruit gehaald, dus het kan goed zijn dat ze dan inderdaad extra multiplexers hebben bijgekocht om meer frequentieruimte te kunnen gebruiken. Ik heb altijd al gedacht dat het een probleem was van de apparatuur. De slechte analoge omzetting geeft al een goede indicatie over hoeveel men bereid is te investeren in apparatuur. En gezien er geen andere diensten over de COAX lopen zou je toch denken dat 53 analoge en 65 digitale zenders (waarvan 3 HD) toch wel zouden passen zonder extra compressie. Zeker als je kijkt naar andere kabelmaatschapijen die vaak nog meer zenders hebben en dan ook nog internet en telefonie over de COAX.
Anoniem: 312857 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:33:
Waarschijnlijk wordt dat een apart HD pakket. Zoiets:
Anoniem: 120071 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:08:
Ze zouden Eredivisie Live kunnen opsplitsen in een apart SD en HD pakket. Ik geloof namelijk dat ze van plan waren om op termijn via 6 HD zenders uit te gaan zenden. Mensen met een HD ontvanger kunnen dan voor HD pakket gaan, en mensen met een SD ontvanger voor het SD pakket. En het normale HD pakket wordt dan ook niet duurder.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 20-08-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 312857 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:33:
Als je even de prijzen uit het artikel op totaaltv goed bekijkt dan kun je redelijk logisch afleiden wat de structuur wordt. Namelijk gewoon een Eredivisie Live pakket wat 13.95 gaat kosten en dan daarbij een Eredivisie Live HD pakket wat 2,95 gaat kosten.

Echter wat ik bedoelde is dat het er nu nog niet is die nieuwe structiir en dat je nu als EL + HD abbonnee gewoon de 4 HD kanalen krijgt (dat heb ik namelijk en ik heb nu 4 HD kanalen). Of je later ook zonder HD pakket wel het EL-HD pakket af kan nemen is natuurlijk afwachten op de keuze die Glashart Media hierin maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 20-08-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
is het inmiddels tijd voor een nieuw draadje. We zitten al over de 100 pagina;s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:22:
Wat dat laatste betreft zijn we het volgens mij ook beiden wel met elkaar eens.
Ik denk ook niet dat we zoveel van elkaar verschillen qua opvattingen. Het enige dat ik met mijn bijdragen aan deze discussie hoop te bereiken is het doorbreken van het zwart/wit denken over de toepassing van technieken. De geschiedenis heeft maar al te vaak bewezen dat niet altijd de technisch meest perfecte oplossing wordt gekozen. Uiteindelijk gaat het erom wat de consumenten bereid zijn te accepteren als een voor hun werkbare oplossing.

Hopelijk stimuleren mijn bijdragen het om eens verder te kijken dan alleen de eigen provider om te achterhalen wat de effecten van het door de provider gekozen beleid zijn. Ziggo, UPC en Caiway zijn bijvoorbeeld alle drie kabelbedrijven, maar ieder hebben ze een totaal andere invulling gegeven aan hun digitale RTV beleid waardoor er nu in de praktijk langzaam aan allerlei verschillen te ontdekken zijn in de acceptatie door klanten van digitale RTV en daaraan gerelateerde diensten. De glasvezel operators hadden al IPTV, maar toch besluiten ze om ook de DVB-C optie toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:35:
Hier in Eindhoven is Hertzinger destijds begonnen met 53 analoge zenders. Deze waren gewoon scherp en helder van kwaliteit. Toen hebben ze digitaal erbij gezet in de vorm van van PlusTV. Toen dat een tijdje draaide is de analoge beeldkwaliteit op een gegeven moment ontzettend achteruit gegaan. Waarschijnlijk zijn ze toen op een gegeven moment tegen het limiet van hun apparatuur of de frequentieruimte aangelopen. Het beeld is toen veel doffer en blurrier geworden.
Ik blijf het altijd moeilijk vinden om conclusies te verbinden aan zaken waarvan ik niet exact weet wat de providers aan het rommelen zijn in de technische ruimtes. We kunnen daar hooguit over speculeren en die speculaties proberen te toetsen aan de specificaties van de toegepaste technieken, maar verder houdt het dan op. Je zal van een XMS, Hertzinger of Ziggo nooit en te nimmer te horen krijgen dat ze bijvoorbeeld apparatuur hebben vervangen door een (goedkoper) alternatief waardoor de beeldkwaliteit opeens achteruit is gegaan. Voor de klanten is gewoon nauwelijks te bewijzen welke veranderingen bij de provider leiden tot verslechtering van de dienst verlening voor zover we al weten dat er veranderingen in de techniek hebben plaatsgevonden.

Vandaar dat ik je ook vraag of er in de specificaties van de gebruikte COAX modulator die op de glazvezel wordt geplaatst misschien een beperkter frequentie gebied is opgegeven dan normaal het geval is bij de COAX kabel die door de kabelbedrijven wordt toegepast. Als er geen sprake is van dergelijke beperkingen dan kunnen we de limiet van de frequentieruimte als mogelijke oorzaak uitsluiten aangezien er volgens mij behoorlijk minder frequenties voor DVB-C in gebruik zijn bij de glasvezel providers dan bij de kabel providers.
Toen is later ook ook Nederland 1 HD er nog bijgekomen en is er een hele periode geweest dat het digitale signaal constant blokjes en haperingen had. Daarna hebben ze de kwaliteit van de digitale zenders omlaag gezet en toen was het blokjes/haper probleem weg. Je merkte wel echt dat Hertzinger er extra compressie op had gezet. Het beeld had een stuk minder diepte en detail en helderheid en de kleuren waren fletser. Met name rood zag er nep en vervuild uit door de compressie.

De laatste weken lijkt het alsof de bitrate weer omhoog is gezet (iig bij NL1,2,3,RTL4 die ik kan ontvangen), gezien de (kleur)helderheid weer is toegenomen en weer meer diepte en detail in het beeld zit. Voor zover ik weet hebben ze geen zenders eruit gehaald, dus het kan goed zijn dat ze dan inderdaad extra multiplexers hebben bijgekocht om meer frequentieruimte te kunnen gebruiken.
Ik mag hopen dat Hertzinger niet zelf de MPEG compressie uitvoert voor ieder kanaal, maar gewoon het binnengekregen digitale bronsignaal rechtstreeks doorgeven aan de klanten. Als ze de boel wel hercomprimeren, dan heeft deze discussie nog nauwelijks zin omdat de kwaliteit van de MPEG compressors nu eenmaal behoorlijk kan verschillen.

Punt is wel dat iedere multiplexer een Transport Stream levert die op een eigen frequentie wordt doorgegeven. Als jij dus stelt dat er misschien extra multiplexers zijn bijgekomen waardoor Hertzinger de kanalen meer ruimte kan geven, dan moeten er ook meer Transport Streams zijn en dus meer frequenties zijn die gebruikt worden voor de doorgifte van die Transport Streams. En dat is natuurlijk zelfs met een eenvoudige DVB-C ontvanger te controleren door even langs ieder kanaal te zappen en te kijken op welke frequentie dat kanaal wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
http://www.glasvezel.nu/n...primeur-op-glashart-media

Het eerste seizoen is het EL-HD pakket dus gratis als dat artikel klopt. Dat zou wel netjes zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@ArChie: Agreed :) Ik waardeer je bijdrage m.b.t. techniek in de theorie vs. in de praktijk ook zeer. En ik moet toegeven: Zelf ben ik ook zo'n consument die IPTV op zich wel geweldig vindt, maar voor het dagelijkse TV kijken ook erg veel waarde hecht aan zo weinig mogelijk hassle (en DUS een dvb-c signaal, aangezien m'n tv dat kan ontvangen). Wat dat betreft wordt ik ondanks m'n passie voor techniek ook wel steeds meer een 'doorsnee consument' als het om dagelijks gebruik gaat (en niet in de minste plaats de "Wife Acceptance Factor" ;) ).

Helaas zit ik nog in KPN-glasvezelgebied en kan tot nu toe dus alleen maar kiezen uit providers die het IPTV pakket van KPN doorverkopen. Leuk detail is ook dat in Almere (waar het netwerk grotendeels KPN is) het aantal aanmeldingen voor glasvezel nog ver achterblijft bij de verwachting. En dat de afwezigheid van analoog en dvb-c bij KPN vaak als reden wordt genoemd. Lijbrandt claimt deze KPN-beperkingen vanaf oktober te komen doorbreken door ook hier DVB-C en analoog e.d. aan te komen bieden. Maar veel hoor je niet meer van ze....

Trouwens, om nog even de records "straight" te zetten:

XMS doet zelf helemaal niets met TV (niet met het analoge/dvb-c deel en ook niet met IPTV). Dit wordt door Glashart Media gedaan. Deze levert ook het signaal voor Lijbrandt, Concepts ICT, Edutel/OnsBrabantNet en de R+ abbo's van Tweak. Zeg maar alle providers die opereren in gebieden waar Reggefiber de vezels 'belicht'.

En Glashart Media is weer (als ik het correct hebt) het resultaat van een merger tussen Hertzinger en de TV-tak van Lijbrandt. 'Vroeger' stond op de XMS site ook altijd dat het TV signaal werd geleverd door Hertzinger en Lijbrandt.

En wat betreft de kwaliteit en frequentieruimte op het RF netwerk van Glashart Media, tsja... daar kan ik idd, net zoals Archie zegt, ook niet echt wat zinnigs over zeggen zonder te speculeren. Maar als Alexander01 het in z'n verhaal over het begin van dvb-c naast blokjes ook over haperingen heeft, dan kan ik daar eigenlijk maar 2 oorzaken voor beredeneren: Te veel frequenties te dicht op elkaar met te lage kwaliteit multiplexers ofzo. Ik kan me iig voorstellen dat, als je je dvb-c frequenties te dicht bij elkaar laat vallen, je apparatuur wel van heel goede kwaliteit moet zijn om alle frequenties binnen hun bandbreedte te houden zonder elkaar te storen. Want bij haperingen heb je het toch wel over "storingen" of iig een te groot beroep op de foutcorrectie in je ontvanger.

Maar het is in ieder geval al positief dat div. mensen het dvb-c signaal inmiddels net zo goed bevinden als het IPTV signaal dus dat is voor mij alleen maar een extra reden om te hopen dat ik ook ooit van de diensten van Glashart Media kan genieten ;)

Nog even een laatste 'verhaaltje' m.b.t. het gebruiken van eigen encoders door providers en het gevolg daarvan: Iets minder dan een jaar terug (toen ik nog ITV van KPN had via ADSL) wilden ze alle toenmalige MPEG2 streams vervangen voor MPEG4. Vanwege de lagere bandbreedte die nodig was voor dezelfde (subjectieve) kwaliteit. Dit faalde in het begin jammerlijk, het beeld was niet om aan te zien. Pas sinds februari dit jaar is het beeld echt super strak (gezien het feit dat ze maar 3,7 mbit per stream leveren).

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 20-08-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem is alleen dat de TV elke keer een ander setje zenders vind (1 transport stream), elke keer als ik scan op de 303mhz home frequentie met symbolrate 6956. Dit komt dus door dat afwijkende DVB-C signaal van Hertzinger zodat alleen hun Sagem box correct alle transport streams en zenders kan inladen.

De enige zenders die ik dan kan ontvangen zijn die in de eerste 303mhz transport stream (NL1,2,3,RTL4). Als de TV op 25% zoeken een ander setje zenders (transport stream) vind, dan krijg ik wel de juiste zendernamen, maar werken de zenders niet ('Zender niet afgestemd' krijg ik dan). Als ik dan kijk bij de info van zo'n zender, dan zie ik dus dat er 303mhz bij staat. En dat klopt dus niet. Enkel NL1,2,3,RTL4 zitten in de 303mhz TS. Dit komt dus allemaal door dat afwijkende DVB-C signaal van Hertzinger. De TV snapt dat niet en koppelt bij elke scan de gevonden transport stream aan de 303mhz.

Daarom blijf ik benadrukken dat het echt belangrijk is dat Glashart Media zo open mogelijk blijft werken.

Ik kan dus helaas dus niet door de zenders zappen om te kijken hoeveel transport streams er zijn.
Wat wel kan is gewoon de startfrequentie elke keer 8mhz verder instellen en kijken of die zoekbalk nog naar 25% springt. Op die manier kan ik ook zien of er transport streams zijn bijgekomen :)

Dit is de CATV module die gebruikt wordt:

http://www.packetfront.co...V_converter_datasheet.pdf

Operating frequency range 40 MHz to 862 MHz

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 20-08-2010 21:16 ]

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.