XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste
Acties:
  • 161.782 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancis schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:42:
[...]

Er hoeft ook helemaal niet gebeld te worden , een berichtje op de site zou al veel mensen een hoop ellende besparen
Dat berichtje staat er sinds 21 juli onder het kopje "Let op". (Ik bezoek de site van XMSnet tegenwoordig bijna dagelijks, om te kijken of mijn nieuwe adres al is vrijgegeven om me aan te melden. Als het goed is, is het abonnement van de vorige eigenaren van het huis beëindigd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Dancis schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:42:
Er hoeft ook helemaal niet gebeld te worden , een berichtje op de site zou al veel mensen een hoop ellende besparen
Ik vraag me af wat de meerwaarde is van een berichte op www.xmsnet.nl waarin staat "pas op.. vandaag is er (net zoals alle andere dagen van het jaar) weer een phishing mail verzonden." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Yogoi,

NOg enig zicht op wanneer de aankondigingen komen waar je het een tijdje geleden over had, of heb ik ze in de zomer gekte gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Er is weer eens een phishing run geweest (speciaal voor Dancis ;))

Geachte klant,

Uw XMS Internet Security is nog niet actief.

Log hieronder in om uw registratie te activeren.
<link verwijderd>Behagen compleet uw online verificatie

Security and Privacy Department.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:02

GerkeP

Vragen mag altijd........

Het leuke is dat het er op lijkt dat ze het XMS topic volgen ;)
Ik kreeg de phishing nl binnen op mijn mailaccount van Google, wat ik alleen voor tweakers gebruik :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:21:
Het leuke is dat het er op lijkt dat ze het XMS topic volgen ;)
Ik kreeg de phishing nl binnen op mijn mailaccount van Google, wat ik alleen voor tweakers gebruik :D
Ik vermoed ook dat de XMS klantgroep voor botnets/spammers erg interessant is vanwege de 50Mbit upload en het feit dat er geen poorten gefilterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:07:
[...]

Ik vermoed ook dat de XMS klantgroep voor botnets/spammers erg interessant is vanwege de 50Mbit upload en het feit dat er geen poorten gefilterd worden.
Dat weet ik wel zeker :D
Het is bijna ondoenlijk om mijn firewall loggingen nog door te spitten elke dag ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

ik heb de laatste tijd last van dat het geluid van digitale tv zo'n één seconde wegvalt. gebeurt toch wel erg vaak. verschilt overigens per zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 20:01
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:47:
[...]

Hmm, dat had ik over het hoofd gezien. Gebruik je toevallig ook een DIR-655 of een andere router met multicast ondersteuning? Anders kun je namelijk ook gewoon de streams via je internetverbinding openen als je multicast aanzet in je router. Een extra netwerkkabel naar een 2e NIC in je PC is dan niet nodig. Dit kan omdat alle netwerkpoorten op de Packetfront gedeeld zijn, in tegenstelling tot Genexis waar alle porten gescheiden zijn. De Packetfront kun je dus ook als switch gebruiken voor meerdere IPTV apparaten, waardoor je er zelf geen extra switch meer aan hoeft te hangen.
Gisteren getest om de netwerkkabel voor mijn TV en Amino 130 achter de DIR-655 te delen via een switch.
Via poort 1 van packetfront alleen internet met muticast AAN op de DIR-655. Via poort 2 van packetfront alleen IPTV op de Amino en geen internet op de TV.

Dus moet een tweede netwerkkabel gaan trekken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is kun je met VLC de streams openen als je multicast aan hebt in je DIR-655. Echter moet je dan wel een Amino direct op de Packetfront aangesloten hebben. Enkel als de Amino een IP lease heeft via de Packetfront werkt het namelijk om de streams te openen via je internetverbinding. Je kunt de Amino niet op de DIR-655 aansluiten omdat ie z'n zenders en configuratie dan niet kan inladen van w.zt6.nl. Die site is alleen bereikbaar via het IP/Gateway wat de Amino krijgt als hij direct op de Packetfront zit. Dat je TV geen internet kan krijgen komt denk ik omdat je IP-lease voor internet nog in gebruik is. Als je deze released op de DIR-655 en dan vervolgens weer de TV aansluit zou deze internet moeten hebben. Enkel zul je daarna dan denk ik wel een uur moeten wachten om weer internet te kunnen krijgen op je DIR-655. Dit omdat je denk ik niet de mogelijkheid hebt om je IP te releasen op de TV.

Hou er overigens rekening mee dat multicast in de DIR-655 alleen volledig werkt met firmware 1.11EU of Firmware 1.34WW. In alle EU en NA firmware versies daartussen werken de 239.193 adressen niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
Thanks for the inside tips :)
Ik kreeg bij eerste optie ook melding van de Amino dat hij de website niet kon benaderen dus dat zal wel liggen aan de FW van de DIR-655 (1.30 EU volgens mij).

[ Voor 73% gewijzigd door bluesparkle op 05-08-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat ligt eraan dat je die website (http://w.zt6.nl) niet kan openen vanaf je internet IP/Gateway. Dus ook al zet je firmware 1.11EU of of 1.34WW erop, dan kun je nog de Amino niet gebruiken via de DIR-655.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb trouwens nog steeds dagelijks dat het beeld op zwart gaat en ik het geluid haperend hoor. schijnt bij vrijwel niemand voor te komen en de helpdesk kan me ook niet echt verder helpen. heb 2 maanden geleden iemand hier langs gehad van xms die zei dat dit niet normaal was en dat hij er naar zou kijken. niet veel van gekomen dus. heb wel zn nummer maar neemt steeds niet op (ook pas 3 x geprobeerd en hij heeft het vast druk) morgen maar weer eens een keer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-08 17:06

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:46:
ik heb trouwens nog steeds dagelijks dat het beeld op zwart gaat en ik het geluid haperend hoor. schijnt bij vrijwel niemand voor te komen en de helpdesk kan me ook niet echt verder helpen. heb 2 maanden geleden iemand hier langs gehad van xms die zei dat dit niet normaal was en dat hij er naar zou kijken. niet veel van gekomen dus. heb wel zn nummer maar neemt steeds niet op (ook pas 3 x geprobeerd en hij heeft het vast druk) morgen maar weer eens een keer bellen.
Hmm ik heb het aardig druk ja maar daar heb ik een voicemail voor ;) Er is momenteel een algemene storing betreffende DTV in Wijchen en er wordt aan gewerkt. Ik quote even van de website:
Momenteel kunt u als XMS klant in Wijchen hinder ondervinden tijdens het kijken naar digitale televisie via uw Amino settopbox. Bij snel of veelvuldig zappen loopt mogelijk het beeld vast en kunnen ook de diensten internet en telefonie weg vallen.

Door de stroom enkele minuten van uw Genexis glasvezelmodem te halen, zal het probleem tijdelijk verholpen worden. Er wordt gewerkt om dit probleem zo spoedig mogelijk definitief te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak.
Ik hou het voor je in de gaten en heb het allemaal genoteerd :) Gaat het al wel beter met analoog tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 17:18
Dus moet een tweede netwerkkabel gaan trekken :O
Er bestaan passieve UTP splitters om bij fastethernet de ongebruikte aderparen te gebruiken om een extra component aan te sluiten. Ik heb voor deze oplossing gekozen omdat de aanschaf van managed switches een dure grap was en voor het trekken van een nieuwe kabel ik de halve huiskamer moest verbouwen.
't is maar een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degeen die hier ook last van hebben!
Een tijdje geleden had ik aangegeven op Tweak last te hebben van dat het eerste gedeelte van een telefoongesprek wegvalt.
Meerdere mensen gaven aan hier ook problemen mee te hebben.
Vervolgens is hier toen een nieuw modem geplaatst.
Probleem was hiermee afgedaan.
Maar toen kreeg ik een volgende probleem, er kwamen DTMF tonen dwars door het gesprek heen.
Dus toen heeft de netwerkbeheerder gisteren software opnieuw geladen in modem.
En jah hoor.... je raad het nooit....
het probleem dat het eerste gedeelte van het telefoongesprek wegvalt was weer terug van weggeweest :S

Netwerkbeheer gaat hier nu verder mee.
Ik laat weten zodra meer hiervan bekend is.

word vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-07 21:40
Inderdaad heb ik dat probleem met het wegvallen van de eerste paar seconden van een telefoongesprek ook (gehad?).
Volgens mij overigens alleen als ik zelf belde. Dan hoorde ik dus niet dat degene aan de andere kant zijn naam zei. Ook hoorde ik een dubbele overgangstoon.

Ik heb hier over gebeld en de mevrouw van de helpdesk beloofde dat er naar gekeken zou worden. Een paar weken later werd ik teruggebeld met de vraag of het nu wel goed was. Ze hadden een en ander veranderd waardoor het opgelost zou moeten zijn.

De dubbele toon is nu wel weg maar ik bel heel weinig dus weet niet of die missende seconden ook opgelost zijn. Het lijkt er tot nu toe wel op.
Alleen heb ik nu nog een echo op de lijn. Ik hoor mezelf dus terug, wat heel vervelend is.

Voor de duidelijkheid: ik heb geen nieuwe modem of wat dan ook gehad en met de helpdesk afgesproken dat ik terug ga bellen als het probleem zich weer/nog voordoet.

Door dit soort problemen en het in mijn ogen niet goed functionerende digitale televisie pakket krijg ik toch de nijging een alternatief te zoeken.
Het snelle internet is allemaal heel leuk maar voor mij niet van levensbelang.

Ik ben een van de eersten die gebruik konden maken van de diensten van XMS en was er in het begin erg over te spreken maar heb toch sterk het idee dat de boel een beetje stilstaat, of zelfs een stapje achteruit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quibus69 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:12:
Inderdaad heb ik dat probleem met het wegvallen van de eerste paar seconden van een telefoongesprek ook (gehad?).
Vraagje...
want ik ben het een beetje aan het bijhouden.
Maak jij gebruik van een Packetfront of Genexis modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:00
denan schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:49:
Er is weer eens een phishing run geweest (speciaal voor Dancis ;))

Geachte klant,

Uw XMS Internet Security is nog niet actief.

Log hieronder in om uw registratie te activeren.
<link verwijderd>Behagen compleet uw online verificatie

Security and Privacy Department.
Heb 'm nog niet voorbij zien komen....... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy van e schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:46:
[...]

Hmm ik heb het aardig druk ja maar daar heb ik een voicemail voor ;) Er is momenteel een algemene storing betreffende DTV in Wijchen en er wordt aan gewerkt. Ik quote even van de website:

[...]

Ik hou het voor je in de gaten en heb het allemaal genoteerd :) Gaat het al wel beter met analoog tv?
ik wist niet dat jij ook op dit forum zat;)

analoog is gewoon goed nu. DTV heb ik al last van sinds we dat hebben en heeft volgens mij niks met Wijchen in zijn geheel te maken. maar sinds kort heb ik wel last van dat het geluid steeds een paar seconden wegvalt. het lijkt er op dat het steeds minder wordt naar mate je langer een zender blijft kijken. heel raar.

ik weet niet of ik in aanmerking kom voor een nieuwe amino of dat die van mij gerepareerd kan worden of dat het via een andere manier verholpen kan worden maar ik wil dat het nu toch wel verholpen gaat worden (dat van dat zwarte beeld en haperend geluid dan he. wegvallend geluid heb ik hier al vaker gelezen).

heb trouwens ook al verschillende internet kabels etc. gebruikt in het geval dat je misschien denkt dat het daar aan ligt. maar we hebben sinds een paar weken allerlei nieuwe spullen en ik wil graag dat het nu eens goed werkt. ben zelf ook erg druk geweest afgelopen maand dus ik kom er nu pas mee.

hoop er via deze manier wat meer vaart achter te kunnen zetten. ik zou je morgen nog even bellen of een voicemail achterlaten dan weet ik precies hoe en wat.

alvast bedankt voor de respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-08 12:03

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 02:35:
[...]

analoog is gewoon goed nu. DTV heb ik al last van sinds we dat hebben en heeft volgens mij niks met Wijchen in zijn geheel te maken. maar sinds kort heb ik wel last van dat het geluid steeds een paar seconden wegvalt. het lijkt er op dat het steeds minder wordt naar mate je langer een zender blijft kijken. heel raar.
Het lijkt er wel op dat het ergens in Wijchen ligt. Je bent namelijk niet de enige die er last van heeft ;-)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-08 17:06

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 02:35:
[...]

ik weet niet of ik in aanmerking kom voor een nieuwe amino of dat die van mij gerepareerd kan worden of dat het via een andere manier verholpen kan worden maar ik wil dat het nu toch wel verholpen gaat worden (dat van dat zwarte beeld en haperend geluid dan he. wegvallend geluid heb ik hier al vaker gelezen).

heb trouwens ook al verschillende internet kabels etc. gebruikt in het geval dat je misschien denkt dat het daar aan ligt. maar we hebben sinds een paar weken allerlei nieuwe spullen en ik wil graag dat het nu eens goed werkt. ben zelf ook erg druk geweest afgelopen maand dus ik kom er nu pas mee.

hoop er via deze manier wat meer vaart achter te kunnen zetten. ik zou je morgen nog even bellen of een voicemail achterlaten dan weet ik precies hoe en wat.

alvast bedankt voor de respons.
Ik heb nog even voor je gebeld, maar het lijkt toch echt dat het een storing is in de lijn. Zoals ik al aangaf is men er mee bezig om dit op te lossen. Ik ben bang dat een RMA van je A130 niets gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:14:
[...]

Vraagje...
want ik ben het een beetje aan het bijhouden.
Maak jij gebruik van een Packetfront of Genexis modem ?
Ik heb degene waar internet en digitale tv gescheiden zijn, dus neem ik aan dat het een Genexis is? :?
Het ding hangt zo dat ie erg moeilijk bereikbaar is en ik kan niet vinden of het er op staat.
In ieder geval bestaat ie uit twee gedeeltes waarvan het bovenste (modem?) gedeelte via een kabeltje met stekker aangesloten is op het onderste (tv?). Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:04:
[...]

Het lijkt er wel op dat het ergens in Wijchen ligt. Je bent namelijk niet de enige die er last van heeft ;-)
o oke. dat is 'fijn' om te weten. dan wacht ik maar af. ook dat geluidsprobleem overigens? van dat het geluid een paar seconden wegvalt?
Jordy van e schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:35:
[...]

Ik heb nog even voor je gebeld, maar het lijkt toch echt dat het een storing is in de lijn. Zoals ik al aangaf is men er mee bezig om dit op te lossen. Ik ben bang dat een RMA van je A130 niets gaat veranderen.
oke bedankt alvast. dan is het denk ik een kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quibus69 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:07:
[...]

Ik heb degene waar internet en digitale tv gescheiden zijn, dus neem ik aan dat het een Genexis is? :?
Het ding hangt zo dat ie erg moeilijk bereikbaar is en ik kan niet vinden of het er op staat.
In ieder geval bestaat ie uit twee gedeeltes waarvan het bovenste (modem?) gedeelte via een kabeltje met stekker aangesloten is op het onderste (tv?). Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Ik denk dus dat je een Packetfront heb, met los telefonie modem.

Heb jij de bovenste of de onderste ?
Afbeeldingslocatie: http://www.packetfront.com/export/sites/default/left_imgs/drg-500_160x146.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.genexis.eu/images/products/ftu.png

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:47:
[...]

Ik denk dus dat je een Packetfront heb, met los telefonie modem.

Heb jij de bovenste of de onderste ?
[afbeelding]

[afbeelding]
Het ziet er naar uit dat je gelijk hebt.
Ik heb de bovenste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:44:
[...]

o oke. dat is 'fijn' om te weten. dan wacht ik maar af. ook dat geluidsprobleem overigens? van dat het geluid een paar seconden wegvalt?
Nope, dat heeft te maken van het zappen tussen de diverse streams.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:24:
[...]

Nope, dat heeft te maken van het zappen tussen de diverse streams.
nee dat bedoel ik niet :+ gewoon dat tijdens het tv kijken dus als hij gewoon een tijdje al op één zender staat dat het geluid dan ff wegvalt. en dan niet 1 x maar meerdere keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quibus69 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:35:
[...]

Het ziet er naar uit dat je gelijk hebt.
Ik heb de bovenste.
Okey dan thnks.
Een Packetfront dus!
Kijk, ik vraag deze info zodat ik ook een goed beeld krijg om te communiceren naar de netwerkbeheerder (Reggefiber).
Zodra meer bekend over dit probleem, dan post ik het hier voor jou/ en degeen die dit probleem ook herkennen.
Er moet nu maar is een oplossing voor dit irritante probleem komen vind ik.
Één ding kan ik al zeggen met zekerheid...
het ligt niet aan het Packetfront modem, want deze is al vervangen bij mij.
Mijn idee is, dat het een probleem is met de software, of probleem met de hardware van Packetfront... of dat het probleem bij Telio zit.

Maar goed word vervolgd.....!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:48:
[...]

nee dat bedoel ik niet :+ gewoon dat tijdens het tv kijken dus als hij gewoon een tijdje al op één zender staat dat het geluid dan ff wegvalt. en dan niet 1 x maar meerdere keren.
Dat heb ik ook al enige tijd.
Al een keer over gebeld en 2 weken geleden een mail verstuurd.
Beide keren werd me aangeraden de Amino met kabels en voeding mee te nemen naar het xms huis, daar kunnen ze dat nakijken schijnbaar.
Echter is dat xms huis in het centrum van Hilversum met de volgende openingstijden:
Woensdag 10.30-19.00 uur
Vrijdag 10.30-19.00 uur
Ik werk tot 17:00 uur en dan nog even door de verkeerschaos van hilversum heb ik nog geen moed voor gevonden.
Waarom is dat xms huis niet op zaterdag open?
Dan zijn de meeste mensen vrij toch?
Na mijn vakantie toch maar een x langsgaan of er moet een andere oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kan iemand vertellen of eredivisie live HD inmiddels te zien is viaIPTV? Zit zelf namelijk in het buitenland nu dus kan helaas niet kijken op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: Eerste sec. die wegvalt bij Telefonie

De netwerkbeheerder (Reggefiber) heeft nogmaals de software in mijn Packetfront opnieuw ingeladen,
en de INI-file teruggezet/hersteld naar de oude setting toen het functioneerde.
Nu ga ik dus komende dagen even testen,
en laat hier weer van mij horen of dit de oplossing is.

word vervolgd...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 21:16:
Kan iemand vertellen of eredivisie live HD inmiddels te zien is viaIPTV? Zit zelf namelijk in het buitenland nu dus kan helaas niet kijken op het moment.
Ik heb even voor je gebeld met XMS,
heb daar toch zo'n beetje een directe lijn mee :9 ;) .
Maar XMS bied Eredivisie live HD nog niet aan.
Is ook nog niet bekend bij de servicedesk wanneer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 21:52:
[...]

Ik heb even voor je gebeld met XMS,
heb daar toch zo'n beetje een directe lijn mee :9 ;) .
Maar XMS bied Eredivisie live HD nog niet aan.
Is ook nog niet bekend bij de servicedesk wanneer!
Wat klopt er dan niet de gegevens van de servicedesk of dit bericht
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er al weer even tussen uit hier op het forum, maar zijn er klachten bekend van het geluid bij Animal planet HD. Na enige tijd (ook niet bij alle uitzendingen) beginnen de speakers een beetje te "ploppen", net of het geluid TE hard is en het geluid als gevolg daarvan vervormd. .... De amino 130 is via de optische uitgang aangesloten op mijn versterker.
Andere zenders hebben er geen last van , alleen AP HD en niet eens bij alle programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
Nog even terugkomend op het wegvallen van de eerste paar seconden bij het telefoneren.
Vandaag weer niets dan problemen. Ik moest vanmorgen een keer of tien bellen en bij acht keer daarvan ging het fout. buiten die paar seconden viel het gesprek ook 3 keer helemaal weg na een paar minuten en was opnieuw bellen de enige optie. Erg vervelend als je net met een dure helpdesk (nee, niet die van XMS!) aan het bellen bent.

Maandag nog maar een poging wagen XMS te bellen.

Ik blijf de vorderingen hier posten, voor het geval iemand het interessant vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:12:
[...]

Wat klopt er dan niet de gegevens van de servicedesk of dit bericht
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3450
Dat moet je vragen aan de servicedesk Wiebo.
Ik geef alleen door wat ik kreeg te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quibus69 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:55:
viel het gesprek ook 3 keer helemaal weg na een paar minuten en was opnieuw bellen de enige optie.
Ook dit heb ik een aantal keren idd meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 20:27:
[...]

Ook dit heb ik een aantal keren idd meegemaakt.
Bedankt voor je bevestiging. :)
Ik heb het van meerdere mensen gehoord/gelezen dat ze hier last van hebben. Als iedereen met problemen nu ook nog de helpdesk gaat bellen wordt het misschien eindelijk eens opgelost. Het is toch van de zotte dat zulke problemen na zo'n lange tijd nog steeds bestaan. 8)7

Ik begin steeds meer te geloven dat het geen onwil is maar onkunde. hmm, ik weet niet wat ik erger vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bac_hus
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 17:10
Quibus69 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 20:50:
[...]

Bedankt voor je bevestiging. :)
Ik heb het van meerdere mensen gehoord/gelezen dat ze hier last van hebben. Als iedereen met problemen nu ook nog de helpdesk gaat bellen wordt het misschien eindelijk eens opgelost. Het is toch van de zotte dat zulke problemen na zo'n lange tijd nog steeds bestaan. 8)7

Ik begin steeds meer te geloven dat het geen onwil is maar onkunde. hmm, ik weet niet wat ik erger vind...
Ik kom als monteur veel bij mensen thuis die xms hebben en er zijn idd veel mensen die niet zo blij zijn met de telefonie. Geen idee waar het aan ligt overigens ik leg alleen het glas aan de softwarekant heb ik niets mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bac_hus schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:52:
[...]

Ik kom als monteur veel bij mensen thuis die xms hebben en er zijn idd veel mensen die niet zo blij zijn met de telefonie. Geen idee waar het aan ligt overigens ik leg alleen het glas aan de softwarekant heb ik niets mee van doen.
Dank je voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
In ieder geval voorlopig nog geen Eredivisie Live bij Glashart Media :(

Ben nu thuis maar geen HD kanaal te bekennen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Wie heeft / weet er nog een adapter voor een Animo 110 set top box. Heb xms al gebeld maar die kunnen er geen een leveren. Heb ook al een universele gekocht maar die werken niet te weinig Amper.
Het moet er een zijn van Input 100-240V 50-60Hz 0,25 A Output 5V----1,2 A 6W.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pieter01 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:05:
Wie heeft / weet er nog een adapter voor een Animo 110 set top box. Heb xms al gebeld maar die kunnen er geen een leveren. Heb ook al een universele gekocht maar die werken niet te weinig Amper.
Het moet er een zijn van Input 100-240V 50-60Hz 0,25 A Output 5V----1,2 A 6W.
Alvast bedankt
Dat is toch niet zo moeilijk

http://www.popelectronics...stabiliseerd-pr-2032.html

http://www.allekabels.nl/...top-Voeding,-35-Watt.html

Elke onderdelen zaak heeft zo voeding wel op voorraad.De voeding moet wel gestabiliseerd zijn (altijd 5Volt).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Je zou ook hier eens kunnen kijken:

http://www.kadaka.nl/amino.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: Telefonie (eerste sec die wegvalt)

Helaas is het probleem nog steeds niet verholpen.
Vanavond weer meerdere keren gehad dat de 1e/2e sec wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een amino overgenomen en bij mijn ouders geplaatst.
Deze hadden nog geen DTV maar wel het tripple pakket.
Nu heeft de A110 de hele dag op "loading" gestaan zonder resultaat.
Op aanraden van de supportpagina heb ik het ding 3uur van het stroom gehad en daarna rechtstreeks op de genesix aangesloten.
Hoe lang mag het duren voordat deze klaar is met laden?
Het ding heeft bijna een jaar bij de vorige eigenaar op zolder gelegen, kan het zijn dat ie nooit meer gaat doen?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft die vorige eigenaar die amino altijd op het XMS netwerk gebruikt? want anders gaat hij het nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
arjants schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:35:
Ik heb een amino overgenomen en bij mijn ouders geplaatst.
Deze hadden nog geen DTV maar wel het tripple pakket.
Nu heeft de A110 de hele dag op "loading" gestaan zonder resultaat.
Op aanraden van de supportpagina heb ik het ding 3uur van het stroom gehad en daarna rechtstreeks op de genesix aangesloten.
Hoe lang mag het duren voordat deze klaar is met laden?
Het ding heeft bijna een jaar bij de vorige eigenaar op zolder gelegen, kan het zijn dat ie nooit meer gaat doen?
In mijn XMS moet de digitale televisie nog geactiveerd worden denk ik,
Ga in mijn XMS naar digitale televisie en zet onder het kopje settopbox een vinkje bij "ik heb al een setoppbox" en vervolgens klik je op wijzigen. als het goed is en de settopbox is al een keer in het netwerk van XMS geweest moet deze gaan werken.
Dit is tenminste de situatie die ik bij mij zie in mijn XMS maar misschien is er iets veranderd omdat sinds een tijdje terug de settopbox gratis is en je per maand betaald voor digitale televisie.
Als bovenstaande niet werkt moet je even met de helpdesk bellen misschien kunnen ze je daar verder helpen.
Wel handig om het serienummer van de settopbox bij de hand te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:18:
Update: Telefonie (eerste sec die wegvalt)

Helaas is het probleem nog steeds niet verholpen.
Vanavond weer meerdere keren gehad dat de 1e/2e sec wegvalt.
Ik had hier toevallig gisteren ook last van. (1 maal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraxv schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:33:
[...]

Ik had hier toevallig gisteren ook last van. (1 maal)
Ben even aan het inventariseren!
Heb jij een Packetfront of Genexis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:36:
[...]

Ben even aan het inventariseren!
Heb jij een Packetfront of Genexis?
Packetfront. Mij niet dubbel tellen hoor... Had ik al doorgegeven. ;) (Moraxv in "XMS glasvezelinternet voor particulieren...")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraxv schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:42:
[...]

Packetfront. Mij niet dubbel tellen hoor... Had ik al doorgegeven. ;) (Moraxv in "XMS glasvezelinternet voor particulieren...")
nee nee..kwas weer opnieuw begonnen met tellen :P
Raak de tel wels kwijt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Even wat anders...

Vandaag hoorde ik, van mijn vrouw, dat haar collega (een XMS abonnee) een email had gehad van XMS met het verhaal dat de stiching BREIN bij XMS op bezoek was geweest. In deze email staat dat ze geconstateerd hebben dat er vanaf haar (IP) adres honderden Gigabytes aan data wordt geupload en als dit zo blijft dan wordt er gedreigd met afsluiten van het Internetverkeer.

Ik moest er om lachen en ik zei dat ze in de maling worden genomen. Er schijnt wel een bewaarplicht te bestaan voor ISP's ,maar dat is volgens mij alleen voor juridische doeleinden.

Uploaden mag niet, maar bovenstaande verhaal is toch gewoon fake?

[ Voor 4% gewijzigd door marigo op 10-08-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-08 18:05

Thasaidon

If nothing goes right, go left

marigo schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:20:
Even wat anders...

Vandaag hoorde ik, van mijn vrouw, dat haar collega (een XMS abonnee) een email had gehad van XMS met het verhaal dat de stiching BREIN bij XMS op bezoek was geweest. In deze email staat dat ze geconstateerd hebben dat er vanaf haar (IP) adres honderden Gigabytes aan data wordt geupload en als dit zo blijft dan wordt er gedreigd met afsluiten van het Internetverkeer.

Ik moest er om lachen en ik zei dat ze in de maling worden genomen. Er schijnt wel een bewaarplicht te bestaan voor ISP's ,maar dat is volgens mij alleen voor juridische doeleinden.

Uploaden mag niet, maar bovenstaande verhaal is toch gewoon fake?
lijkt me een niet kloppend verhaal, maar een telefoontje naar de hepdesk kan duidelijkheid bieden.

maar wat is uploaden? als mensen mijn site bezoeken komt de data bij mij vandaan en technisch ben ik dus de "uploader", het is tenslotte mijn upstream.

daarnaast is er idd een bewaarplicht voor isp's, maar daar heeft brein niets mee te maken.
brein is een stichting en heeft juridisch niets in te brengen.

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 10-08-2010 20:34 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Thasaidon schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:30:
[...]

maar wat is uploaden? als mensen mijn site bezoeken komt de data bij mij vandaan en technisch ben ik dus de "uploader", het is tenslotte mijn upstream.
Inderdaad, dan zou men moeten kunnen aantonen dat het om bv p2p verkeer gaat en dat het dan ook nog illegale content is. Technisch mogelijk, maar niet op zo'n grote schaal lijkt me.

Maar goed, ik zal het vertellen dat ze even contact op moeten nemen met de helpdesk en vragen of het email bericht daadwerkelijk van XMS afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marigo schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:42:
[...]

Maar goed, ik zal het vertellen dat ze even contact op moeten nemen met de helpdesk en vragen of het email bericht daadwerkelijk van XMS afkomt.
Bij p2p verkeer zijn er een aantal robots die meten waar het verkeer vandaan komt en heen gaat,xms krijgt dan een automatische klacht die ze doorstuurt.
Men maakt daar dan al snel een brein bezoek/mail van.

Dit is de mail:
Date: Mon, 14 Apr 2008 13:02:56 +0200 (MEST)
From: abuse@xtramediaservices.nl
Reply-To: abuse@xtramediaservices.nl
To: ********@xmsnet.nl
Subject: Mogelijke copyright-schending (ip: ************ )
X-Abuse-Case: IAID0473800480311FE (100315)
X-Message-Flag: T.a.v.
X-Antivirus: AVG for E-mail 7.5.519 [269.22.13/1376]
Geachte heer/mevrouw *********

Bij deze melden wij u dat u waarschijnlijk auteursrechtelijk beschermd materiaal via Internet heeft verspreid. Via dit bericht willen wij u verzoeken maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Omdat wij u hierbij graag behulpzaam zijn, vindt u de benodigde informatie in dit bericht.

In deze mail gaan wij in op de volgende zaken:

De klacht die wij ontvingen inclusief de impact c.q. overlast
De (mogelijke) oorzaak
Wat moet u doen?
waarom u actie moet ondernemen
Meer achtergrond informatie en technische details

1. De klacht die wij ontvingen inclusief de impact c.q. overlast
Wij ontvingen een klacht over verspreiding van auteursrechtelijk beschermd materiaal, namelijk:

FILENAME : The.Bank.Job[2008]DvDrip[Eng]-aXXo
FILESIZE : 735828090
FIRST_DATE : 12 Apr 2008 14:15:46 GMT
IP_ADDRESS : 82.215.32.64
LAST_DATE : 12 Apr 2008 14:15:46 GMT
P2PNETWORK : BitTorrent
P2PPROTOCOL : BitTorrent
TITLE : THE BANK JOB (2008)

Dit IP adres is door XMS aan u toegewezen (of was dat op voornoemd moment). Wij willen u er bij deze op wijzen dat verspreiding van dergelijk materiaal verboden is op basis van onze Algemene Voorwaarden en bovendien strafbaar is volgens de Nederlandse wet.

2. De (mogelijke) oorzaak
Vermoedelijk wordt uw computer (of één van uw computers, als u een lokaal netwerk heeft) gebruikt voor filesharing. Filesharing is het delen van bestanden op uw computer met anderen via het Internet. Meestal gaat het om muziekbestanden (MP3), films of software. Veel Internetgebruikers zijn erg enthousiast over filesharing toepassingen, zoals Kazaa, eDonkey, BitTorrent, SoulSeek, maar zijn zich nog niet bewust van de minder goede kanten ervan.

3. Wat moet u doen?
Allereerst moet u er voor zorgen dat het bestand waarover deze melding gaat niet meer vanaf uw computer(s) wordt aangeboden. Dat betekent dat u dit bestand helemaal van uw computer(s) moet verwijderen of dat u het op een plek op uw computer moet neerzetten waar uw filesharing programma er niet bij kan. De te ondernemen actie verschilt per filesharingprogramma. Daarna zou u in uw filesharing programma kunnen zoeken naar een mogelijkheid om het aanbieden (sharen, uploaden) van bestanden uit te schakelen. Niet alle programma's bieden deze mogelijkheid. Als uw filesharing programma er één is van het type "vast beginnen met aanbieden als de download nog niet compleet is", dan zou u kunnen overwegen een ander filesharing programma te gaan gebruiken (tenzij u in de toekomst enkel nog bestanden wilt gaan downloaden die niet auteursrechtelijk beschermd zijn).

4. Waarom u actie moet ondernemen
Het illegaal aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal is, conform de Algemene Voorwaarden van XMS en de Acceptable Use Policy, verboden. Ook loopt u het risico dat u strafrechtelijk vervolgd kunt worden, omdat illegaal aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal ook een overtreding van de Nederlandse wet is. Zie hiervoor http://www.auteursrecht.nl In geval van een rechtmatig bevel tot het afgeven van gegevens van een klant die zich hieraan schuldig gemaakt zou hebben, zal XMS deze gegevens moeten verstrekken.

5. Meer achtergrond informatie en technische details
Graag informeren wij u nader over dit onderwerp aan de hand van 2 veelgestelde vragen:

Filesharing is toch niet illegaal in Nederland?
Muziekbestanden ophalen wordt tot nu toe gezien als min of meer legaal, zeker waar het particulieren betreft. Het is in feite een grijs gebied: het wordt gedoogd als het geen bedrijfsmatige omvang krijgt en zolang het voor de thuisgebruiker moeilijk is om legaal aan MP3's te komen. Voor het ophalen van software en DVD's geld dit laatste argument niet, maar ook dit valt nog in een schemergebied. Mogelijk komt er snel verandering in deze situatie. Sommige providers bieden hun klanten inmiddels tegen betaling muziek aan, terwijl ook Apple zijn iTunes diensten in Nederland is gestart. Over het aanbieden van door copyright beschermd materiaal bestaat in de Nederlandse regelgeving geen enkele twijfel: het is strafbaar.

Als ik download, bied ik toch niets aan?
Dat denkt u misschien, maar vaak is het zo dat als u bestanden binnen haalt met filesharing programma's, u automatisch ook bestanden aan gaat bieden. Alles wat u heeft binnengehaald, kan in principe door andere gebruikers weer van uw computer worden opgehaald, tenzij u uw filesharing programma zo configureert dat dit onmogelijk wordt. Sommige filesharing programma's bieden geen mogelijkheid om het aanbieden uit te schakelen. U kunt dan natuurlijk de opgehaalde bestanden ergens neer zetten waar uw filesharingprogramma er niet bij kan, maar sommige varianten (zoals BitTorrent en eDonkey) beginnen al met het aanbieden van gedeelten van het bestand, voordat de download compleet is.

Wilt u meer weten over Internet en veiligheid? Kijk dan eens op http://www.internl.net/servicedesk/beveiliging

Wij rekenen op uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
XMS afdeling Abuse afhandeling

------------------------------------------------------
@Famous: packetfront:eerste 2 seconden vallen weg bij uitgaand telefonisch verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zou in iedergeval het ip nummer hierboven weghalen!

Verder kan de melding legitiem zijn, alleen kan XMS daar duidleijkheid over geven.
Misschien kids van je collega die lekker aan het sharen zijn
Thasaidon schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:30:
[...]

Als je een site bezoekt, dan download je in feite. De website die je bezoekt is niet aan het uploaden!

Het gaat erbij namelijk om wie het initiatief neemt. Het aanbieden ter download (server), wordt ook vaak aangeduid als uploaden, echter dat is het niet, omdat als je iets aanbied ter download (server), het pas wordt overgezet zodra de afnemer het initiatief neemt (en daarmee het een download is). De aanbieder neemt niet zelf het initief tot het starten van een transport, en alleen dan zou het een upload zijn.

Zie bijvoorbeeld Wikipedia: Uploaden (niet dat ik wikipedia zie als bron van waarheid). De definitie in het begin is goed. Alleen in de laatste zin gaan ze de fout in

(

offtopic:
Ik bedoel de zin "Dan is dus de client aan het uploaden en downloaden". Dat strookt niet met wat ze er boven zeggen, de client staat namelijk toe dat gehele wereld downwload, de client upload niets, waar eerst niet om gevraagd is (of te wel een download)

Ik heb alleen geen zin om het aan te passen...
voor de liefhebber Afbeeldingslocatie: http://www.mattcutts.com/images/duty_calls.png

[ Voor 97% gewijzigd door jeanj op 11-08-2010 10:17 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:10
Nick39 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:14:
X-Antivirus: AVG for E-mail 7.5.519 [269.22.13/1376]
Beeeeeetje oud :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
LAST_DATE : 12 Apr 2008 14:15:46 GMT

dit ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: Telefonie. Eerste 1/2 sec die wegvallen + DTMF toon!

Stand van zaken!
Op dit moment 4 mensen waar de eerste 1/2 sec van wegvallen met telefonie.
Allen hebben een Packetfront.

Oproep voor degeen die deze telefonie problemen (1/2 sec die wegvallen) herkennen,

Ook voor degeen die dit al gemeld hebben op het Tweak Forum.
Graag een PM (persoonlijk bericht) naar mij zenden.
Zodat ik goed het overzicht hou.
Graag in deze PM de volgende zaken vermelden :

- Soort modem (Packetfront met of zonder los telefonie modem /// of een Genexis).
- Woonplaats (graag eventueel met postcode).
- En hoe vaak deze problemen voorkomen (bijvoorbeeld 1 op de 10 gesprekken).
- en of dit alleen met uitgaande gesprekken voorkomt of ook met inkomende.

Graag ook daarbij vermelden of je het probleem herkend met de DTMF toon/tonen door het gesprek heen (ook daarbij vermelden of je weleens een continue DTMF toon door het gesprek heb gehad en dus moet ophangen en opnieuw bellen, of alleen een enkele DTMF toon)(deze niet verwarren met een wisselgesprek toon).
Uiteraard kun je mij ook PM'en als je alleen het DTMF probleem herkent, wel duidelijk vermelden dan als je alleen het DTMF probleem hebt.

Alvast bedankt aan ieder, en ik hou jullie echt op de hoogte.
Als ik een beetje een inventarisatie heb dan ga ik XMS daarmee benaderen, eventueel direct met Folkert (directeur XMS).

word vervolgd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:53:
Deze vraag kreeg ik net via de email.. en het lijkt me een redelijk generieke dus ik reageer even hier:

[...]

Dit heeft een aantal problemen:
- XMS heeft geen ondersteuning voor reverse DNS
- XMS gaat geen ranges voorzien van Whois informatie voor individuele klanten (en.. zou je dat als klant wel willen aangezien trendmicro aangeeft dat de WhoIs informatie de gegevens van de klant moet bevatten)

Het enige wat je kunt doen is gewoon de XMS mailserver gebruiken voor die specifieke gevallen die een MAPS DUL blocklist gebruiken. Note hierbij is dat het gebruik van die trendmicro DUL lijsten echt het stomste is wat je kunt doen als mail-ontvanger. Als je een bedrijf/partij kent die hun spamfiltering inricht met die DUL lijsten dan kun je het beste contact met ze opnemen en zeggen dat ze een echte spamfilter moeten gebruiken.
Deze zaak aankaarten bij trendmicro is een verloren zaak, als je een beetje googled zie je forums vol staan met klagende mensen/systeembeheerders die vergeefs proberen om trendmicro te overtuigen van een fout.
Heb ook deze week grote problemen mee gehad. Hoe meer mensen klagen hoe beter.

Je zou misschien verwachten dat deze machines op de Trend Micro / MAPS DUL lijst moeten maar tijdelijke Internet verbindingen hebben, en niet een vaste verbinding en een vaste IP adres.

Hierbij een oproep om de Trend DUL lijst te boycotten. Ik ga zelf een brief per post naar hun hoofdkantoor sturen. Niet allen op Internet dus. Want zij doen feitelijk mee aan denial of service.

Kortom:

1) er is heel veel onterechte informatie in deze lijst want het gaat enkel vanuit dat de statisch rDNS record van je ISP het woord "static" of "dynamic" omvat. Waarom moet de hele wereld aan zo een willekeurige actie meedoen? Wat doen de nieuwe domains in het arabisch of andere niet Latijnse talen? Waarom mag je niet de naam van je machine als rDNS record gewoon gebruiken?

2) het omzeilt alle internet standaarden
rDNS records mag blank zijn of elke willekeurige naam hebben.
Er is absoluut geen verplichte structuur in een rDNS naam.

Er is geen enkele standaard dat zegt dat je ISP je eigen DNS en je eigen mail server ook moet beheren.

3) die mensen bij mail-abuse.com zijn onfatsoenlijk en onbehulpzaam.
Zij acteren als de Netzwerk Polizei maar zij hebben geen enkele bevoegdheid.

4) Het feit dat een machine op de DUL lijst staat heeft geen enkele toegevoegde waard bij het besluit om een mail te accepteren of niet. Zelfs als het informatie betrouwbaar was. Waarom niet zelf gewoon een triple DNS lookup doen?

5) Per default kom je wel op het DUL lijst zelfs als er geen enkele bewijs is dat je link een dial up link is.
Ja. Je leest het goed. Als de rDNS record van jou ISP niet naar hun willekeurige eigen Trend standaard voldoet kom je wel op hun lijst te staan, zelfs bij twijfel gevallen. Dat is absoluut "not done" bij het beheer van zo een zwarte lijst.

Normaal gesproken moet er een goede reden zijn waarom je op een zwarte lijst komt, en ook een eerlijke manier waarop je eraf kan komen.

6) er is geen manier om de onjuiste inhoud zelfstandig te veranderen of verbeteren zonder tussenhulp van een willekeurige ISP. Zij accepteren geen enkele bewijs behalve een (ISP beheerde) RIPE record of een (ISP beheerde) rDNS record. Je kunt dus niet van het lijst eraf komen zonder dat een ISP actie voor je onderneemt op goedwillige basis, want je hebt geen enkele manier om je ISP tot actie te dwingen. Ze accepteren niet bewijsstukken zoals een factuur of een contract waarop in zwart wit staat dat het een vaste lijn en vaste IP adres is.

7) De mensen binnen Trend / mail-abuse.com weigeren een escalatie naar hun manager te doen.
Ze geven niet eens de postadres of fax nummer van hun bedrijf vrij. Er is geen reclame of protest mogelijk.

Volgens mij voldoet Trend dus absoluut niet aan de normen wat je van een integere beheerder van een blocklist mag verwachten.

• GerkeP

GerkeP

En jij denkt dat je het daarmee oplost?
Zoek eens op Google ;)

GerkeP

Verwijderd

Loveparade schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 07:27:
En jij denkt dat je het daarmee oplost?
Zoek eens op Google ;)
'tuurlijk niet. En zeker niet in mijn eentje.

Maar als de nummer EEn hit voor elke zoek actie op 'DUL' of 'Trend' altijd negatief uitpakt kan dat op zijn tijd inwerken.

Ik ga ook direct met hun Europees hoofdkantoor en MAPS in California per postbrief reclame maken onder Artikel 5 van de conventie tegen Cybercrime CETS No.: 185. [de VS heeft dit wet ook getekend]

Zij blijven incorrecte data over ons bedrijfssystemen aan derden versturen en verkopen, waardoor onze communicatie systemen niet volledig kan functioneren, terwijl zij zijn al herhaaldelijk op de hoogte gebracht dat hun informatie bronnen, hun logica, hun processen, noch hun data kloppen.

Article 5 – System interference

Each Party shall adopt such legislative and other measures as may be necessary to establish as criminal offences under its domestic law, when committed intentionally, the serious hindering without right of the functioning of a computer system by inputting, transmitting, damaging, deleting, deteriorating, altering or suppressing computer data.

• GerkeP

GerkeP

We zijn er al mee bezig vanaf het begin dat Trend Micro dit heeft aangeboden, water naar de zee dragen is het.
Het enige wat helpt is bedrijven die gebruik maken van Trend DUL aanschrijven, maar ook dat is onbegonnen werk.

GerkeP

En ook @bluesparckle
Ja sinds bitguardian en usenet niet meer van dit soort mails gehad,daarom ip nummer niet weggehaald.. dat is al lang niet meer van mij.
Ik weet wel dat ik me ook rot schrok van de mail toen.
Weet eigenlijk niet waarom ik hem bewaard heb...
En het ergste is,ruim 2 jaar na de waarschuwing en de download,heb ik de film nog niet bekeken ! :o

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 12-08-2010 10:33 ]

Verwijderd

Loveparade schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:15:
We zijn er al mee bezig vanaf het begin dat Trend Micro dit heeft aangeboden, water naar de zee dragen is het.
Het enige wat helpt is bedrijven die gebruik maken van Trend DUL aanschrijven, maar ook dat is onbegonnen werk.
Ik geef U gelijk. Maar niks doen is voor mij ook geen optie.

Als genoeg mensen het water dragen kunnen wij toch het tij keren

kijk aan de deltawerken ;)

• ik222
  • Niet online
Nog even wat betreft Eredivisie Live HD, ik was net aan het kijken op de site van eredivisielive en daar staat dat EL-HD bij lijbrandt beschikbaar zou moeten zijn in HD. Dat lijkt me raar aangezien het volgens mij dan ook bij XMS, OnsBrabantNet etc. in HD beschikbaar zou moeten zijn want dat is dezelfde leverancier (Glashart Media).

Iemand van de insiders hier die weet hoe het zit met EL-HD en of het eraan zit te komen? Dit is namelijk echt DE zender waar ik op zit te wachten wat betreft HDTV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
De laatste tijd heb ik regelmatig dat er een fractie van een seconde het geluid wegvalt op analoog is dit regelmatig; ongeacht zender en tijd en op digitaal is dit ook onregelmatig maar veel minder vaak. (Soest, 3763ZR)
Gistermiddag ( 17.30 - 18.00 uur) merkte mijn dochter op dat ze af en toe in plaats van Disney XD Dinsney Channel zat te kijken.Nu kan ik me herinneren dat UPC het alleenrecht heeft op Disney Channel. Maar het lijkt me ook dat als je de rechten niet hebt de beelden er ook niet kunnen zijn.
Is XMS misschien bezig met om Disney Channel deze toe te voegen aan onze zenderlijst?
Of was er ergens een storing op hogere niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:10
De storing in Wijchen begint wel irritant te worden. Als je redelijk snel achter elkaar zenders wisselt (en daar kan ook gewoon 15 seconden tussen zitten) dan heb je kans dat het beeld wegvalt. Internet en telefoon vallen dan ook uit. Ik moet dan Genexis dan opnieuw opstarten voordat alles weer werkt. Had het laatste weer 2 keer op een avond en dan probeerde ik absoluut langzamer te zappen. En zoals gewoonlijk is het weer compleet onduidelijk hoe lang dit probleem al speelt, wat de oorzaak is en hoe lang het waarschijnlijk gaat duren.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
wiebo66 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:04:
De laatste tijd heb ik regelmatig dat er een fractie van een seconde het geluid wegvalt op analoog is dit regelmatig; ongeacht zender en tijd en op digitaal is dit ook onregelmatig maar veel minder vaak. (Soest, 3763ZR)
Gistermiddag ( 17.30 - 18.00 uur) merkte mijn dochter op dat ze af en toe in plaats van Disney XD Dinsney Channel zat te kijken.Nu kan ik me herinneren dat UPC het alleenrecht heeft op Disney Channel. Maar het lijkt me ook dat als je de rechten niet hebt de beelden er ook niet kunnen zijn.
Is XMS misschien bezig met om Disney Channel deze toe te voegen aan onze zenderlijst?
Of was er ergens een storing op hogere niveau.
Dat was hier gisteren ook op analoog bij RTL4 en ik zit bij OnsBrabantNet. Bij digitale IPTV op RTL4 HD had ik overigens nergens last van.

Conclusie is dan dat het waarschijnlijk ergens ligt in het analoge aanvoersignaal van Glashart Media...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik222 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:05:
Nog even wat betreft Eredivisie Live HD, ik was net aan het kijken op de site van eredivisielive en daar staat dat EL-HD bij lijbrandt beschikbaar zou moeten zijn in HD. Dat lijkt me raar aangezien het volgens mij dan ook bij XMS, OnsBrabantNet etc. in HD beschikbaar zou moeten zijn want dat is dezelfde leverancier (Glashart Media).

Iemand van de insiders hier die weet hoe het zit met EL-HD en of het eraan zit te komen? Dit is namelijk echt DE zender waar ik op zit te wachten wat betreft HDTV :)
http://www.lijbrandt.nl/u...06LijbrandtPluspakket.pdf

Lijbrandt heeft geen eredivisie live hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 21:16:
Ik weet niet of onderhand al eredivisie live HD kunt ontvangen. Dat je hiervoor een HD ontvanger nodig hebt is duidelijk maar je moet ook een HD pakket hebben om eredivisie live HD bij Lijbrandt te kunnen ontvangen.

zie voorwaarden op de site van eredivisie live
http://bestellen.eredivis...lecomupgrade/default.aspx

update ik lees net je reactie van vandaag dat je hetzelfde ook had gelezen bij eredivisie live

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:53
Dus is er al iets bekend over een mogelijke snelheidverhoging of prijsverlaging op de "upgrades"? Het wordt wel heel erg aantrekkelijk om ziggo te bellen of ze de problemen hier in de buurt al hebben opgelost. Is dan alleen jammer van de upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister was trouwens weer een zooitje hier.

na een x aantal keer te zappen liep HDTV vast en daarmee ook meteen het internet. telefonie deed het overigens nog wel.

kan het zijn dat er een verband is tussen het vastlopen van HDTV/DTV en het eruit knallen van het internet? internet ligt er namelijk vaak uit wanneer HDTV/DTV vastloopt. weet dat er een storing uitstaat voor Wijchen voor dit probleem maar dat is enkel op TV gericht. niet op het uitvallen van internet. ook staat er niks van dat dat eventueel in verband met elkaar kan liggen.

wel vreemd. internet en TV is namelijk beide op een aparte poort van het modem.

EDIT: trouwens net weer geprobeerd en weer hetzelfde probleem. internet wordt gebruikt --> snel achter elkaar zappen --> HDTV loopt vast --> internet ligt eruit :( .

overigens wel vertrouwen in dat het verholpen gaat worden. maar mag wel eens opschieten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat is ook wat ik gezien had zoals ik aangeef maar eredivisielive zet wel op zijn site dat die dat hebben. En als lijbrandt het heeft zouden wij het hier ook hebben. Tevens is er nog het bericht op de site van totaaltv dat Glashart Media al als een van de eerste een contract heeft gesloten over de doorgifte van EL-HD.

Dus gezien die twee dingen vind ik het nogal vreemd dat het kanaal nog steeds niet te zien is en dat de providers er ook totaal niets van communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herrinnering : Update: Telefonie. Eerste 1/2 sec die wegvallen + DTMF toon!
Stand van zaken!
Op dit moment 5 mensen waar de eerste 1/2 sec van wegvallen met telefonie.

Oproep voor degeen die deze telefonie problemen (1/2 sec die wegvallen) herkennen,

Ook voor degeen die dit al gemeld hebben op het Tweak Forum.
Graag een PM (persoonlijk bericht) naar mij zenden.
Zodat ik goed het overzicht hou.
Graag in deze PM de volgende zaken vermelden :

- Soort modem (Packetfront met of zonder los telefonie modem /// of een Genexis).
- Woonplaats (graag eventueel met postcode).
- En hoe vaak deze problemen voorkomen (bijvoorbeeld 1 op de 10 gesprekken).
- en of dit alleen met uitgaande gesprekken voorkomt of ook met inkomende.

Graag ook daarbij vermelden of je het probleem herkend met de DTMF toon/tonen door het gesprek heen
(ook daarbij vermelden of je weleens een continue DTMF toon door het gesprek heb gehad en dus moet ophangen en opnieuw bellen, of alleen een enkele DTMF toon)(deze niet verwarren met een wisselgesprek toon).
Uiteraard kun je mij ook PM'en als je alleen het DTMF probleem herkent, wel duidelijk vermelden dan als je alleen het DTMF probleem hebt.

Als ik een beetje een inventarisatie heb dan ga ik XMS daarmee benaderen, eventueel direct met Folkert (directeur XMS).

word vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik222 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:08:
[...]

Dat is ook wat ik gezien had zoals ik aangeef maar eredivisielive zet wel op zijn site dat die dat hebben. En als lijbrandt het heeft zouden wij het hier ook hebben. Tevens is er nog het bericht op de site van totaaltv dat Glashart Media al als een van de eerste een contract heeft gesloten over de doorgifte van EL-HD.

Dus gezien die twee dingen vind ik het nogal vreemd dat het kanaal nog steeds niet te zien is en dat de providers er ook totaal niets van communiceren.
Wat ik zelf denk is dat Lijbrandt het wel aan gaat bieden (en dus xms ook) maar dat ze nog aan het onderhandelen zijn.
Eredivisie Live wil namelijk wel extra centjes vangen.
Ze hebben blijkbaar zo'n goede hoop op de afloop dat ze het alvast op hun site hebben gezet.
Ziggo heeft het EL pakket daarvoor met 2 euro verhoogd (naar 16,95) maar er zijn ook kabel providers die eisen dat je het hele HD pakket gaat afnemen, a bv 5,95
Ook zijn er providers die nu aan het stunten zijn,gratis dit of dat pakket tot eind 2010 (heeft xms ook geloof ik) die dus wachten tot eind 2010 voor ze het toevoegen omdat ze dan geld kunnen vragen.

Zit je dus met een dilemma,iemand die wel digitale tv heeft maar geen HD tv dwing je in princiepe tot een prijsverhoging van ED,hij krijgt daarbij wel een HD zender er bij maar daar heeft ie niets aan.

Dan is de oplossing om ED-HD in een HD pakket te gooien weer netter maar daardoor word je wel gedwongen om het tegen die tijd ongetwijfeld duurder geworden HD pakket af te nemen.
Hoewel de kwaliteit van ED-HD echt heel goed is (proefondervindelijk bij Ziggo mogen ondervinden) zullen diverse providers nu zelf een contructie moeten verzinnen om die prijsverhoging door ED-HD op de een of andere manier door te berekenen aan de klant.
Nadeel van de ED-HD zender in een HD pakket te stoppen is ook nog dat iemand zonder Eredivisie abonnement,op het veel goedkopere HD pakket wel de uitzendingen van ED-HD kan zien.
Ik denk dat Lijbrandt/Glashart aan het nadenken zijn in welk sausje ze dit nu moeten gaan verpakken.
Bepaalde pakketten zijn tot eind 2010 gratis en als daar opeens een zender in komt waar XMS/Lijbrandt/Glashart extra geld voor moet gaan betalen men daar beslist niet blij mee zal zijn.
Maar met de 2 euro prijsverhoging van Ziggo voor het ED pakket zijn ook veel mensen niet blij,ze hebben geen keus,het is of ED full pakket nemen (incl hd) voor 2 euro meer,of het hele pakket op zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 14-08-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zouden Eredivisie Live kunnen opsplitsen in een apart SD en HD pakket. Ik geloof namelijk dat ze van plan waren om op termijn via 6 HD zenders uit te gaan zenden. Mensen met een HD ontvanger kunnen dan voor HD pakket gaan, en mensen met een SD ontvanger voor het SD pakket. En het normale HD pakket wordt dan ook niet duurder.

Ik blijf het overigens wel uitmelkerij vinden dat je extra moet betalen voor 'de nieuwe standaard' van televisie kijken. En van Eredivisie Live vind ik het al helemaal brutaal om de prijs nog hoger te maken dan dat het al was. 4 voetbalzenders voor 11.95 gaat er bij mij echt niet in 8)7 Maarja, de spelerssalarissen moeten nog kunnen worden betaald he in deze slechte tijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het lijkt mij toch dat dat gewoon gaat zoals bij alle andere providers wat dus betekent dat je EL-HD kunt ontvangen wanneer je een EL abbo + een HD abbo hebt. De prijs zal dan gewoon doorberekend worden in het EL abbo, tenminste zo gaat dat ook bij Ziggo en UPC.

Mij lijkt dat persoonlijk ook prima omdat ik verwacht dat de mensen die bereid zijn voor EL te betalen meestal ook wel bereid zijn voor HD te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:19

Fiber

Beaches are for storming.

Ik weiger sowieso om extra te gaan betalen voor HD. toen we lang geleden van zwart-wit naar kleur gingen was er ook niet een duurbetaald kleur-pakket volgens mij. Waarschijnlijk is over een jaar of 5 alles standaard HD en hoef je niet meer te kiezen. Buiten dat, de 80 cm 100 Hz CRT doet het eigenlijk nog prima.

Meer mensen last van een verkeerde beeld instelling op Canvas of ligt dat aan mijn tv? Bij mij nog steeds verticaal uitgerekte beelden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:11:
Herrinnering : Update: Telefonie. Eerste 1/2 sec die wegvallen + DTMF toon!
Stand van zaken!
Op dit moment 4 mensen waar de eerste 1/2 sec van wegvallen met telefonie.

word vervolgd.
Erg eigenlijk dat partikulieren nu zelf een actie moeten ondernemen om de telefonie problemen uit de wereld te helpen.
Wel blij dat je het doet,maar er zijn klachten voldoende,waarom geeft xms niet gewoon toe dat het niet goed gaat,er wordt al 7 topics lang beloofd dat de problemen opgelost worden met Telio,maar er is altijd wel iets.
Nummer onderdrukking die niet werkte,voicemail die maanden niet werkte,spooktelefoontjes, DTMF tonen,1e 2 seconden die wegvallen.
Je maakt mij niet wijs dat het niet bekend is bij xms.
Nogmaals ik ben blij dat je het doet,maar dit zou eigenlijk niet nodig hoeven te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

[b][message=34520424,noline]
Meer mensen last van een verkeerde beeld instelling op Canvas of ligt dat aan mijn tv? Bij mij nog steeds verticaal uitgerekte beelden.
Ja inmiddels is dit al 7 weken bekend, maar helaas nog niet opgelost. :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:21:
[...]Je maakt mij niet wijs dat het niet bekend is bij xms.
Kan ik mijzelf ook echt niet voorstellen nick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:09:
[...]

Kan ik mijzelf ook echt niet voorstellen nick.
Ik kan aan elke werknemer bij de helpdesk minimaal 3 namen opnoemen van abonnees die door de steeds weer nieuwe problemen rond telefonie,analoge tv,digitale tv hun abonnement hebben opgezegd.
Iedereen weet dat de spamfilters niet perfect zijn en minder presteren dan andere.
Iedereen weet dat de telefonie niet in orde is.
Iedereen weet dat analoge tv soms sterk te wensen overlaat.
Iedereen weet dat de amino decoder nu niet een van de meest stabiele decoders is.
Iedereen weet dat er voortdurend wel haperingen zijn in het digitale tv signaal.
Beloftes over een firmware waarmee je op zijn minst wat kan opnemen... die er niet komt.
Geen snelheidsverhoging terwijl de concurrent je er mee dood gooit.
Open DNS servers gebruiken omdat de DNS van xms weer niet werkt..
Facturen die regelmatig niet kloppen,ik weet zelfs de voor en achternaam van de dame die daar over gaat bij xms..
XMS doet er niets aan,sterker,de klanten zelf gaan de klachten inventariseren en die aan de directeur aanbieden.
Hulde daarvoor,maar dan klopt er toch iets niet ?
Jammer,want het oude xms,met Denan die altijd voor je klaar stond,was een grandioos bedrijf.
Maar als xms hier al reageert is het met klant tevredenheids onderzoeken waarvan de uitkomsten totaal niet kloppen met wat de mensen hier zeggen.
Ik hoop dat het je lukt Famous,ik hoop dat xms nu eerst eens wat gaat doen aan de producten zelf ipv steeds netwerken uitrollen.

Ik weet dat sommigen me het liefst een spreekverbod geven maar bedenk je wel: dit is een opsomming van de klachten die jullie zelf de laatste tijden neerzetten.
Feit dat ik ze herhaal kan ergernis opwekken,maar het betekent ook dat xms het nog steeds niet opgelost heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 15-08-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:47:
Jammer,want het oude xms,met Denan die altijd voor je klaar stond,was een grandioos bedrijf.
Dat ben ik 100% met je eens, wat.... 200%!!!
Denan was/is een klasse appart die je helaas maar zelden tegenkomt.
Ik hoop dat het je lukt Famous!
Ik probeer mij na inventarisatie, er zoveel mogelijk in vast te bijten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
met betrekking tot de snelheid de prijs die je nu betaald is al behoorlijk concurrent tenopzichte van de andere. Waarom eisen voor een snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:19

Fiber

Beaches are for storming.

Eigenlijk zijn we er met z'n allen een beetje ingestonken toen we opeens allemaal tripple play moesten hebben. Als je het beste van alles wilt kun je denk ik toch beter je eigen pakket samenstellen. Bijvoorbeeld internet bij XMS, tv bij Ziggo en telefoon bij KPN.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:19:
Eigenlijk zijn we er met z'n allen een beetje ingestonken toen we opeens allemaal tripple play moesten hebben. Als je het beste van alles wilt kun je denk ik toch beter je eigen pakket samenstellen. Bijvoorbeeld internet bij XMS, tv bij Ziggo en telefoon bij KPN.
Dat ben ik idd met je eens, alleen zul je dan een heel ander prijsplaatje hebben.
Kijk.. dat er telefonie problemen zijn is mij nu wel duidelijk.
Het probleem is zeker niet individueel.
XMS zou dan al goed op weg zijn, door dit gewoon te melden op de storing pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Fiber schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:19:
KPN en Ziggo hebben al tientale jaren ervaring met hun product XMS xlechts 5 jaar. Het zou niet best zijn als KPN en Ziggo er een potje van maken en toch deden/doen ze het.....ze hebben beide jarenlang hun monopolie uitgemolken en nu er concurrentie is kunnen ze opeens van alles en zelfs in prijs.
Op dit forum zit een handjevol kritische gebruikers terwijl het gros nergens problemen mee heeft of van maakt. Ook KPN en Ziggo heeft kritsche gebruikers die ook klagen maar zij zijn in veel grotere getalen hoe kan het anders dat Ziggo en KPN jarenlang in de klachten top 3 stonden van Kassa en Radar.
Maar iedereen is vrij of te gaan en staan dus breek je tripple open en sluit losse abonnementen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:16:
[...]

KPN en Ziggo hebben al tientale jaren ervaring met hun product XMS xlechts 5 jaar. Het zou niet best zijn als KPN en Ziggo er een potje van maken en toch deden/doen ze het.....ze hebben beide jarenlang hun monopolie uitgemolken en nu er concurrentie is kunnen ze opeens van alles en zelfs in prijs.
Op dit forum zit een handjevol kritische gebruikers terwijl het gros nergens problemen mee heeft of van maakt. Ook KPN en Ziggo heeft kritsche gebruikers die ook klagen maar zij zijn in veel grotere getalen hoe kan het anders dat Ziggo en KPN jarenlang in de klachten top 3 stonden van Kassa en Radar.
Maar iedereen is vrij of te gaan en staan dus breek je tripple open en sluit losse abonnementen af.
Deels ben ik het met je eens Wiebo.
Maar toch is het een beetje een kortzichtige opmerking van je.
Het is mij nu zeer duidelijk wat ik al eerder aangaf dat telefonie een veel en groot voorkomend probleem is.
Waarom ontkend XMS dit toch zo volhardig.
Het zou ook een beetje van de zotte zijn dat je voor een bepaald probleem/dienst een andere leverancier/ provider moet nemen.
Alle diensten moeten gewoon correct werken.

Trouwens het gros van de gebruikers zie je ook niet klagen op dit forum, omdat ze niet weten van het bestaan van dit forum, en of daar geen kunde in hebben.

Zeker niet aanvallend bedoeld op jou persoonlijk hoor.
(ik ken je persoonlijk, en je bent een aardige gast :))

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 10:07
wiebo66 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:16:
[...]

Ik wil net zeggen.... ik durf te wedden dat Ziggo net zo veel (of zelfs meer) klagende gebruikers heeft als XMS. Want ook bij Ziggo zijn klachten over internetsnelheden die niet gehaald worden, tv die stoort en instabiele digitale ontvangers niet van de lucht.

Dan kunnen er wel (terecht klagende) XMS-abonnees zijn die de mazzel hebben dat het bij Ziggo wel goed werkt (en dat zullen er best veel zijn), feit blijft dat ook Ziggo veracht wordt op de div. fora. Om van UPC nog maar te zwijgen... die weten geen enkele stabiele STB te produceren.

Overigens, vwb KPN.... roep niet te hard ;). Ik ken meerdere mensen die met hun internetplusbellen abbo ook constant telefonie problemen hebben. Bij glasvezel hetzelfde. En dat alles icm. een Experiabox die iedere tweaker enkele maanden van zijn/haar leven kost. En de TV van KPN? (ik heb het dan over IPTV): Alleen de beeldkwaliteit en stabiliteit van de stream zijn prima in orde. Voor de rest wed ik dat de Motorola 1960 van KPN SLECHTER is dan de Amino, op alle fronten waarop men hier klaagt over de Amino.

Oh ja, ik zit zelf bij Tweak Glasvezel (via KPN infra). Ook hier werkt telefonie voor geen meter! DWZ, als je braaf de KPN Experiabox gebruikt. Ik heb zelf met hun technici tests uitgevoerd en tot de conclusie gekomen dat het probleem alleen optreedt als je de Experiabox gebruikt. Met een eigen SIP device, wat bij Tweak ook kan, werkt alles prima. Maar TOCH laten ze vervolgens op geen enkele manier zien dat ze hard bezig zijn die Experiabox bugs op te lossen. Wat schandalig is (want het gros van de mensen die om prijstechnische redenen voor Tweak kiezen zullen niet de know-how hebben om die Experiabox voor iets anders te veranderen).

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 15-08-2010 23:47 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:45:
[...]

Het zou ook een beetje van de zotte zijn dat je voor een bepaald probleem/dienst een andere leverancier/ provider moet nemen.
Alle diensten moeten gewoon correct werken.
De een haalt zijn vlees gewoon in de supermarkt omdat die dat prima vindt en de ander gaat daarvoor naar de slager, voor meer kwaliteit maar ook een hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik heb afgelopen dagen (misschien door het weer) wel last van de kwaliteit van mijn analoog tv signaal. Wordt af en toe (voor 10 - 30 seconden) ontzettend blokkerig. (het logo van bijv. RTL4 is niet meer te herkennen).

Even afwachten of het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
RTL 4 analoog is verschrikkelijk, gister tijdens holland got tallent, kon je geeneens normaal kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk we kunnen (nogmaals) wel blijven vergelijken met andere providers (supermarkten/ slagers :9 ) maar daar gaat het hier niet om!!!
Als je een dienst aanbied dan hoort deze gewoon correct te werken.
En dan kun je wel zeggen van jah.... maar bij die provider etc etc etc!!!
Nogmaals als je een dienst aanbied die niet naar behoren werkt,
kun je als provider verwachten dat je klachten krijgt.
Ik vind dat als je het begin gesprek niet hoort, en een DTMF toon dwars door het gesprek heen,
en dan opnieuw moet gaan bellen omdat die toon anders niet weg gaat, en gesprekken die gewoon verbroken worden niet niets!!!
En uiteraard zijn er providers die duurder zijn en waar het wel goed functioneert,
maar nogmaals daar gaat het niet om.
Bied je iets aan, dan hoort het correct te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

wiebo66 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:48:
[...]

De een haalt zijn vlees gewoon in de supermarkt omdat die dat prima vindt en de ander gaat daarvoor naar de slager, voor meer kwaliteit maar ook een hogere prijs.
Dat vind ik geen juiste vergelijking want in beide gevallen moet het naar behoren werken en moet het aan een bepaalde standaard voldoen. Bij de slager ligt het latje een slag hoger en mag je malser en verser vlees verwachten.

edit - Nog nooit zo lang over een bericht gedaan 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 16-08-2010 09:16 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 16:17

The Wizard

Moderator Mobile
DVB-C werkt uitstekend, maar helaas wordt er geen zenderinformatie meegezonden. Weet iemand of dit nog in de pijpleiding zit?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al 1 op 1 de kwaliteit kunnen vergelijken van de SD zenders bij DVB-C en IPTV? Is die identiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:26:
Heeft iemand al 1 op 1 de kwaliteit kunnen vergelijken van de SD zenders bij DVB-C en IPTV? Is die identiek?
Zal straks eens kijken hier of ik op de Sony de DVB-C zenders kan zoeken. Daar staat namelijk ook een IPTV decoder onder dus als dat lukt kan ik goed vergelijken.

/Edit: Werkt niet, ik moet frequentie en netwerk id invoeren maar die weet ik niet.

[ Voor 22% gewijzigd door ik222 op 16-08-2010 19:04 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.