Het belangrijkste is denk ik dat de digitale TV provider met zijn/haar vingers van het door de zender aangeleverde bron signaal af blijft en de boel één op één doorgeeft naar de ontvanger van de klant. Bitrate shaping of MPEG hercodering gaat alleen maar ten koste van de originele kwaliteit van het bron signaal.ik222 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:24:
Bitrate van bijvoorbeeld Ned1 HD ligt bij Glashart Media tussen de 12 en 14Mbit en voor zover ik weet is dat exact hetzelfde als bij UPC en Ziggo dus veel verschil zal er niet in zitten al heeft goed beeld natuurlijk met meer te maken dan enkel bitrate.
Zelf heb ik ooit UPC HDTV kunnen vergelijken met mijn eigen Glashart Media IPTV en ik kon eigenlijk geen verschillen ontdekken.
Voor de volledigheid nog even de bitrates van de HD kanalen bij Ziggo. Tegenwoordig is alles H.264/AVC HD, dus geen MPEG-2 HD kanalen meer. Daarnaast heeft alles meen ik een 1080i resolutie met uitzondering van Sport1 HD dat 720p is. Op Discovery HD Showcase na heeft alles een constante bitrate.
Nederland 1 HD: 12.2 Mbps
Nederland 2 HD: 12.2 Mbps
Nederland 3 HD: 12.2 Mbps
SBS 6 HD: 11.2 Mbps
Veronica HD: 11.2 Mbps
NET 5 HD: 11.2 Mbps
History HD: 12.6 Mbps
National Geographic Channel HD: 13.9 Mbps
Discovery HD Showcase: 6.3 Mbps (VBR)
Eurosport HD: 10.5 Mbps
Film1 HD: 13.8 Mbps
Sport1 HD: 14.4 Mbps