XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste
Acties:
  • 161.825 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:24:
Bitrate van bijvoorbeeld Ned1 HD ligt bij Glashart Media tussen de 12 en 14Mbit en voor zover ik weet is dat exact hetzelfde als bij UPC en Ziggo dus veel verschil zal er niet in zitten al heeft goed beeld natuurlijk met meer te maken dan enkel bitrate.

Zelf heb ik ooit UPC HDTV kunnen vergelijken met mijn eigen Glashart Media IPTV en ik kon eigenlijk geen verschillen ontdekken.
Het belangrijkste is denk ik dat de digitale TV provider met zijn/haar vingers van het door de zender aangeleverde bron signaal af blijft en de boel één op één doorgeeft naar de ontvanger van de klant. Bitrate shaping of MPEG hercodering gaat alleen maar ten koste van de originele kwaliteit van het bron signaal.

Voor de volledigheid nog even de bitrates van de HD kanalen bij Ziggo. Tegenwoordig is alles H.264/AVC HD, dus geen MPEG-2 HD kanalen meer. Daarnaast heeft alles meen ik een 1080i resolutie met uitzondering van Sport1 HD dat 720p is. Op Discovery HD Showcase na heeft alles een constante bitrate.

Nederland 1 HD: 12.2 Mbps
Nederland 2 HD: 12.2 Mbps
Nederland 3 HD: 12.2 Mbps
SBS 6 HD: 11.2 Mbps
Veronica HD: 11.2 Mbps
NET 5 HD: 11.2 Mbps
History HD: 12.6 Mbps
National Geographic Channel HD: 13.9 Mbps
Discovery HD Showcase: 6.3 Mbps (VBR)
Eurosport HD: 10.5 Mbps
Film1 HD: 13.8 Mbps
Sport1 HD: 14.4 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja wat ik al dacht dus, bitrates zijn exact hetzelfde. En ook Glashart Media zet inderdaad gewoon het bronsignaal 1:1 door dus dit is gewoon zoals het aangeleverd wordt.

Dan denk ik dat mijn eigen constatering dat ik geen verschil zag ook niet zo slecht was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:54
eymey schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:58:
....

Het zou nou juist mooi zijn als kabelbedrijven ook zouden inspringen op de FttH trein. Als hun coax netwerken op een gegeven moment zijn afgeschreven en FttH ligt er in steeds meer plaatsen al. Als die fysieke laag gewoon een 'nutsvoorziening' wordt, is het voor Ziggo en UPC zelfs een relatief koud kunstje om de Area-pops en city-pops ook aan te sluiten op hun backbone en zelf de kabels te belichten (naast Reggefiber en KPN).

Dit kan alleen maar goed zijn voor de concurrentie, lijkt me. Zelf ben ik iig super blij met FttH.
Dat gebeurt ook al in beperkte mate (vnl bij de kleinere kabelaars)

Ik ken een kabelaar waar je ook FttH kan afnemen. Hun leggen al geen coax meer in nieuwbouw, maar alleen fiber. Wel kun je gewoon analoge tv kijken + dvb-c (zonder encryptie op het basispakket), en is de 2e fiber voor datadiensten. Dit wordt binnenkort verder uitgebreid met een (open!) docsis3 netwerk, waarop meerdere partijen ook kunnen leveren..

Bij een andere kabelaar gaat eind volgende maand ook een open docsis3 plaform online, met op dit moment iets van 3-4 providers waar de klant keuze in heeft. Ook hun gaan nieuwbouw verder verglazen, en ook het coaxnetwerk uitfaseren.

De grotere kabelaars zijn wat terughoudender en meer op winstbelang. De kleine kabelaars zijn vaak stichtingen, en die investeren relatief gezien meer in infrastructuur.
ArChie schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:54:
[...]

Het belangrijkste is denk ik dat de digitale TV provider met zijn/haar vingers van het door de zender aangeleverde bron signaal af blijft en de boel één op één doorgeeft naar de ontvanger van de klant. Bitrate shaping of MPEG hercodering gaat alleen maar ten koste van de originele kwaliteit van het bron signaal.

Voor de volledigheid nog even de bitrates van de HD kanalen bij Ziggo. Tegenwoordig is alles H.264/AVC HD, dus geen MPEG-2 HD kanalen meer. Daarnaast heeft alles meen ik een 1080i resolutie met uitzondering van Sport1 HD dat 720p is. Op Discovery HD Showcase na heeft alles een constante bitrate.

...
Uit mn hoofd zijn dit ook de bitrates die (bv) Caiway levert aan wholesalers (en ik gok dat dit allemaal gewoon 1:1 vanaf de mediagateway komt).

Maar goed, een partij moet natuurlijk niet gaan 'prutsen' met de bitrates of compressie, dan kun je er nog geen touw op trekken.

[ Voor 25% gewijzigd door DJSmiley op 27-07-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:05
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:31:
@eymey

Dat laatste is bij KPN Glasvezel ook he. Persoonlijk vind ik UPC en KPN beide van hetzelfde laken en pak. Hun strategie is alles zoveel mogelijk gesloten houden en zoveel mogelijk de prijzen proberen uit melken waar ze dat kunnen. Wat ik niet echt snap is dat er toch zoveel mensen voor KPN Glasvezel kiezen (nieuws: KPN ziet vraag naar Interactieve TV flink stijgen). Ik kan niet 1 reden bedenken wat er aantrekkelijk is aan de IPTV dienst van KPN. Zo'n beetje alles is slechter dan dat van Glashart Media. Maarja, dat zullen wel mensen die geen keuze hebben in hun gebied. Een andere reden kan ik niet bedenken.
Het ligt idd voornamelijk aan de keuze in een bepaald gebied: Meestal heb je of KPN als actieve laag, of Reggefiber (met Glashart Media als tv dienst).

Overigens, ik kijk wel wat genuanceerder aan tegen IPTV van KPN.... Zeker in de ADSL variant (waar het een tientje per maand kost) vind ik het echt een werelds pakket (voor ik glasvezel kreeg had ik KPN ADSL extra 8 mbit OP IPTV). Het beeld vind ik werkelijk perfect.. in ieder geval beter dan Digitenne en ook beter dan UPC. De rest is idd matig tot slecht (trage settop box, tergende Experiabox). Maar goed, om de Experiabox viel heen te werken en: tadaaaa, mijn incentive om IPTV van KPN te nemen ;) Nu straks ook glashart media bij mij een optie wordt komen de zaken echter anders te liggen :)

Weer een analoog signaal terug (en DVB-C als bonus omdat m'n tv het nou eenmaal kan ontvangen :D ) zonder UPC... WAUW ;)

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 27-07-2010 23:00 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Coolrob schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:38:
[...]

Heb diverse servers geprobeerd en allen geeft het zelfde resultaat, zelfs andere speedtests zoals die van upc, onsbrabantnet, speedtest.nl....allen geven het zelfde beeld

@bluesparkle: heb de test ook rechtstreeks op de genexis gedaan en dat geeft ook het zelfde beeld...
Het kan ook aan je pc of aan je netwerkkaart liggen. Test de lijn eens met een andere pc of laptop. Of stop een een linux live cd in je pc en test eens daarmee.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

Fiber schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:23:
[...]

Het kan ook aan je pc of aan je netwerkkaart liggen. Test de lijn eens met een andere pc of laptop. Of stop een een linux live cd in je pc en test eens daarmee.
Heb het ook getest met een laptop en die geeft ook het zelfde beeld.....
Voor zover ik kan zien ligt het niet aan mijn pc of laptop.
Morgen moet ik xms weer bellen, want dan weten ze meer van de monteur die geweest is vandaag.

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Coolrob schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:30:
[...]

Heb het ook getest met een laptop en die geeft ook het zelfde beeld.....
Voor zover ik kan zien ligt het niet aan mijn pc of laptop.
Morgen moet ik xms weer bellen, want dan weten ze meer van de monteur die geweest is vandaag.
Heb je het ook al een keer geprobeert met een andere netwerkkabel of een keer met je virusscanner uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
ik222 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:59:
Ja wat ik al dacht dus, bitrates zijn exact hetzelfde. En ook Glashart Media zet inderdaad gewoon het bronsignaal 1:1 door dus dit is gewoon zoals het aangeleverd wordt.

Dan denk ik dat mijn eigen constatering dat ik geen verschil zag ook niet zo slecht was ;)
Totdat je op meerdere televsietoestellen HD televisie wilt gaan bekijken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45

GerkeP

Vragen mag altijd........

trankilo schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:26:
[...]

Ik kom dagelijks bij klanten (de eindgebruiker bedoel ik dan) van alle denkbare providers over de vloer. Dus ik heb veel HEEL VEEL demo's gezien. Zeg maar rustig honderden!! :P Ook van die Amino's

Neemt niet weg dat het mijn mening is, en niet meer dan dat.
Ik was ook zo'n kritische kijker. Ik kan wel degelijk zeggen dat het Digitale (HD) beeld van XMS superieur is aan dat van Ziggo en UPC.

Kennissen in Ede wachten met smart op XMS zodat UPC daar de deur uit kan ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebo66 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:48:
[...]

Dan gaat Glashard onderuit en blijft Ziggo staan.
Sinds dat overname gedoe gaat het bij xms/glashart slecht, support vragen worden nauwelijks tot niet beantwoord,snelheidsverhogingen kan je alleen tegen forse bijbetalingen "krijgen" terwijl Ziggo continue bezig is met verhogingen en na jaren zeuren komen ze er eindelijk voor uit dat de analoge tv niet goed is,daarna rollen ze de digitale tv uit met een door Upc en Ziggo afgekeurde decoder,moet je je qua epg zien te redden met een ifancy account die ook regelmatig niet werkt,meerdere decoders vormen een probleem,dingen lopen ook steeds vast terwijl ze de hoofdprijs kosten,de beloofde opneem functie komt er niet en uiteindelijk gaan ze dan maar DVB-C meesturen.
In het begin hoefde je maar te klagen en je had een complete meetploeg in huis,nu ze groter zijn is de boel net zo log als Ziggo.
Nu Tele2 ook kabel gaat leveren denk ik dat ze een hoop mensen kwijt gaan raken.
De glasvezel zal een enorm potentieel hebben,maar net als de klanten wordt die aardig afgeknepen.
Nu er concurrentie bij blijft komen zal xms toch iets moeten doen al was het maar om te handhaven.
Roepen,je kan wel tot 300 mbits afnemen,daar heb je weinig aan als dat bijna nergens te verkrijgen is en ook nog eens 80 euro meer kost.
Ik mis dat XMS van vroeger zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loveparade schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:44:
[...]

Ik was ook zo'n kritische kijker. Ik kan wel degelijk zeggen dat het Digitale (HD) beeld van XMS superieur is aan dat van Ziggo en UPC.

Kennissen in Ede wachten met smart op XMS zodat UPC daar de deur uit kan ;)
Helaas kan ik vanuit de pilots zeggen dat het HD beeld van Ziggo superieur is aan dat van XMS en dat je kennissen spijt gaan krijgen.
Zelfs de grootste klant van XMS ( portaal woningstichting) heeft afgehaakt en heeft de xms stekker er uit getrokken.
Onze huizen worden gesloopt in het kader van de stadsvernieuwingen en Portaal heeft nu al schriftelijk medegedeeld dat ze in de nieuwbouw geen glasvezel meer zullen aanbieden.
Er wordt niet meer geadverteerd en in de lege woningen ligt alleen een welkomst brief van Ziggo.
In Hilversum wil UPC zelf glas gaan aanleveren en is in gesprek met de 2e grootste klant van xms: Dudok woningen.
Wat blijft zijn slechts wat door enthousiastelingen opgezette prive projectjes.
Glas is fantastisch,beter dan Ziggo's coax,maar met de slangeklem die nu om dat glas heenzit verpest men het voor zichzelf.

[ Voor 44% gewijzigd door Nick39 op 28-07-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
wiebo66 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:48:
[...]

Waarom?

Hier kun je nu al 2 amino boxen op een abonnement zetten en straks na een update naar 1Gbit misschien nog meer. Bij UPC kun je ook maximaal 2 mediaboxen krijgen dus ik zie daar ook weinig verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

@Nick39

Inmiddels weten we je voorkeur wel, je valt in herhaling en blijft maar schoppen. Denk je niet dat mensen je gaan negeren?

Ziggo in leiden is wat anders dan Ziggo in Veenendaal ;)
Net zoals het "oude" A2000 netwerk een stuk beter functioneert dan het "oude" Nuon netwerk wat beide nu UPC is.

[ Voor 22% gewijzigd door GerkeP op 28-07-2010 10:21 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik222 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:18:
[...]

Waarom?

Hier kun je nu al 2 amino boxen op een abonnement zetten en straks na een update naar 1Gbit misschien nog meer. Bij UPC kun je ook maximaal 2 mediaboxen krijgen dus ik zie daar ook weinig verschil in.
Het gaat van je huidige internet stream af als dataverkeer in tegenstelling tot UPC en Ziggo.
En die update... da's niet veel meer als een goedkope reclamestunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Je oke het gaat van je internet af maar alleen als je een 100Mbit abbo hebt. Maar dan nog, stel je kijkt 2 verschillende HD kanalen op beide boxen dan gaat er ongeveer 25Mbit af en houdt je nog 75Mbit over dus dat lijkt mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loveparade schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:21:
@Nick39

Inmiddels weten we je voorkeur wel, je valt in herhaling en blijft maar schoppen. Denk je niet dat mensen je gaan negeren?

Ziggo in leiden is wat anders dan Ziggo in Veenendaal ;)
Net zoals het "oude" A2000 netwerk een stuk beter functioneert dan het "oude" Nuon netwerk wat beide nu UPC is.
Weet je dat het me helemaal niets interesseert als mensen me negeren,en zolang die herhalingen de waarheid zijn maken die ook niets uit.
In tegenstelling tot jou echter ( maar ik maak graag een uitzondering) maak ik het niet persoonlijk.
Ziggo in Leiden is nu misschien nog anders,maar sinds de fusie zijn ze volop aan het upgraden wat ik van xms niet kan zeggen,het enige wat die verhoogt is de prijs.
En vroeger was ik te positief over xms wat me vaak werd verweten,zie de vorige topics, en nu weer te negatief en blijf ik schoppen ?
Sinds wanneer is de waarheid dan schoppen ?
De waarheid is dat XMS gouden bergen beloofde aan de klanten om ze binnen te halen en nu allemaal noodsprongen maakt ( o.a. dvb-c toch toepassen) om ze in elk geval dan te behouden.
Dat die waarheid je niet bevalt,dat kan zijn,maar ik blijf hem verkondigen of je dat nou leuk vind of niet.
Ben je te positief,dan negeert men je,te negatief ook.
Hebben ze in een ander forum een woord voor dat ik bij deze graag ook hier introduceer:
XMS-Adepten.
Mensen die niets negatiefs willen horen ook al is het de waarheid.
Men is vrij om me te negeren,je hoeft niet als spreekbuis voor de anderen te gaan fungeren wat je nu wel doet.
Zodra iemand * he alexander) maar een beetje negatief doet wordt ie genegeerd door de xms adepten hier die menen namens iedereen te spreken.
Ik noem de naakte feiten, als jij dat schoppen noemt,zul je in je leven nog heel wat schoppen krijgen helaas.
En geloof me,dat gun ik je niet.
Maar de waarheid roepen is wat anders als schoppen al ervaar jij dat uiteraard anders.
Zullen we het bij de feiten houden en niet verder persoonlijk worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:17
Nick39 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:03:
[...]

Dan gaat Glashard onderuit en blijft Ziggo staan.
Sinds dat overname gedoe gaat het bij xms/glashart slecht, support vragen worden nauwelijks tot niet
Welke overname?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan er niets aan doen dat je niet leest dat bv internlnet (huidige leverancier internet) worden opgekocht en dat het oude xms door kpn wordt ingelijft door het opnemen van alle kleine ondernemingen zoals Herzinger,Lijbrandt door glashart/reggefiber.

Ik kan er ook niets aan doen dat een hoop mensen hier hun ogen willen sluiten voor de stoptrein kabel ( upc/Ziggo) die momenteel aan het omvormen zijn tot sneltrein en daarmee het stilstaande xms stationnetje passeren.

In bepaalde gebieden zal heus wel wat mis zijn met UPC en Ziggo,maar deze zijn wel bezig om daar iets aan te doen en het loont de moeite om daar nog even op te wachten.
Als door al mijn gezeur 1 potentiele xms klant nog even wacht en over een half jaartje een veel betere dienst krijgt voorgeschoteld dan is me het dat al waar.

Bij xms betaal je nog steeds 30 euro meer om naar 100 mbits te mogen en 80 euro meer om naar 300 mbits te mogen bovenop alle prijzen die je al moet dokken.
Voor de newsserver betaal je meer,xms hanteert voor alles meerprijzen..wat xms niet vertelt is dat die 300 mbits wel heeeeeeeeeel gefaseerd wordt uitgerold.
Er is in het hele bestaan van xms 1 keer een gratis snelheids upgrade gemaakt van 20 naar 50,voor de rest zijn alleen de prijzen fors verhoogd.
Of wil je me anders even de winkel of plaats wijzen waar ik een amino kan ophalen die bij jullie werkt die wel de al lang beloofde opname faciliteit heeft ?
Veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven.
Dat zou de slogan van xms kunnen zijn.

Mag je van de baas niet reageren op de andere dingen,want selectief quoten en feiten negeren valt wel erg op..
Ga eens in op de feiten dat de grote klanten xms laten vallen en op de andere nooit nagekomen beloftes ?
Mensen die een jaar lang moeten wachten en zeuren om een prijs die ze hebben gewonnen door een xms tuinprikkertje in hun tuin te laten staan en andere mensen die bij andere acties een jaar lang wachten en moeten zeuren,of bij de gezellige avondjes "oom Folkert vertelt" zich met lekkere belegde broodjes laten afkopen maar ook nog steeds niets gekregen hebben ?
Sorry,dan maar gelijk hard tegen hard als ik toch genegeerd wordt.
Verschil is dat ik ruim 3,5 jaar geleden al bij xms zat,en van al die beloftes weinig heb zien gebeuren.
3,5 jaar geleden beloofde men al digitale tv...en het enige wat men nu heeft is een haperende dienst en beloofde maar nooit geintegreerde functies.

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 28-07-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik kan er niets aan doen dat je niet leest dat bv internlnet (huidige leverancier internet) worden opgekocht en dat het oude xms door kpn wordt ingelijft door het opnemen van alle kleine ondernemingen zoals Herzinger,Lijbrandt door glashart/reggefiber.
En wie zegt dat, dat een nadeel voor xms is? Ik denk dat wij daar ons voordeel wel mee kunnen doen. Lijbrandt was al onder de noemer glashart, dus die vergelijking gaat niet op. Herzinger word overgenomen door Glashart media wat in mijn ogen een goede stap is en hoezo xms word ingelijfd voor kpn? Iedereen roept dat wel, maar daar is weinig van te merken hoor binnen het bedrijf.
Mag je van de baas niet reageren op de andere dingen,want selectief quoten en feiten negeren valt wel erg op..
Ik reageer hier niet namens xms, Dat is het verschil ;) En waarom doe ik dat niet? Omdat Yogoi dat altijd doet en meer kan voor de mensen met problemen. Ik ben maar een helpdesk medewerker op een Xms huis die niet meer kan dan een ticket versturen :+ En simpele oplossingen bedenken die meestal wel werken. Plus het feit dat ik zelf uitmaak waarop ik reageer en jij je daar niet over hoeft te bemoeien.
en het enige wat men nu heeft is een haperende dienst en beloofde maar nooit geintegreerde functies.
Overdrijven is ook een vak, Bij de meeste, waaronder ik, werkt het uitstekend. En bij wie het niet werkt, doet xms zijn best om het op te lossen. Het zou raar zijn als ze dat niet deden.
Ga eens in op de feiten dat de grote klanten xms laten vallen en op de andere nooit nagekomen beloftes ?
En wat hebben deze mensen eraan als ik daarop reageer? Nogmaals: ik heb geen hoge functie, ik kan vrij weinig voor deze mensen betekenen. En als ik dat kan, had ik dat allang gedaan ;)
Ik kan er ook niets aan doen dat een hoop mensen hier hun ogen willen sluiten voor de stoptrein kabel ( upc/Ziggo) die momenteel aan het omvormen zijn tot sneltrein en daarmee het stilstaande xms stationnetje passeren.
Misschien omdat zij gewoon tevreden zijn? Als jij niet tevreden bent, hoeven anderen dat per definitie ook niet te zijn.

Tot slot:
Je zult er met mijn post het waarschijnlijk nergens mee eens zijn. Maar Inmiddels weten we je ervaring nu wel. Elke keer als we hier over wat negatiefs horen kom jij even met een 1 post met het zelfde verhaal als elke keer en verdwijnt dan weer, totdat er weer wat negatiefs gepost word dan kom jij weer. Dat irriteert mensen.
Daarnaast vragen we je zelfs om er mee op te houden. Dus bij deze nogmaals: We weten je ervaring, je hoeft het voor ons niet continu opnieuw te vertellen.

[ Voor 72% gewijzigd door White_Collar op 28-07-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach ja, leuke discussie, zeker als de verbitterde Nick39 zich er weer in gaat mengen :')

Mensen kunnen blijven trollen en zeiken wat ze willen: Feit BLIJFT dat, voor het geld dat ervoor gevraagd wordt, 50/50 gewoon een PRIMA snelheid blijft. En heel stoer van Ziggo dat ze nu pas eindelijk een beetje beginnen die snelheid in te halen (qua download snelheid dan), wacht maar tot steeds meer mensen daar die snelheid willen gaan afnemen. Wedden dat dat een teleurstelling wordt?

Ik snap het werkelijk niet... Om bij Ziggo 120 mbit te krijgen moet je ze meer gaan betalen dan wat je nu bij XMS/Lijbrandt voor 50/50 krijgt. Dus dan betaal je OOK extra voor een hogere snelheid, net als dat je bij XMS meer moet betalen voor een hogere snelheid. Dus wat is je punt nou?

Er zal heus wel het e.e.a. mis gaan bij XMS en bij Glashart Media, maar om dan (deels onterecht) maar Ziggo/UPC te gaan verheerlijken :'). Trouwens, bij UPC betaal je trouwens nog steeds voor ALLES de hoofdprijs en werkt het nauwelijks beter dan wat Glashart Media biedt....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xs4all verdubbelt snelheid en gaat ook tv aanbieden.
http://www.nu.nl/internet...elt-internetsnelheid.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Volgens mij is dit het Xms topic, geen Xs4all topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Nick39 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:00:
[...]

In bepaalde gebieden zal heus wel wat mis zijn met UPC en Ziggo,maar deze zijn wel bezig om daar iets aan te doen en het loont de moeite om daar nog even op te wachten.
Als door al mijn gezeur 1 potentiele xms klant nog even wacht en over een half jaartje een veel betere dienst krijgt voorgeschoteld dan is me het dat al waar.

Bij xms betaal je nog steeds 30 euro meer om naar 100 mbits te mogen en 80 euro meer om naar 300 mbits te mogen bovenop alle prijzen die je al moet dokken.
Voor de newsserver betaal je meer,xms hanteert voor alles meerprijzen..wat xms niet vertelt is dat die 300 mbits wel heeeeeeeeeel gefaseerd wordt uitgerold.
Er is in het hele bestaan van xms 1 keer een gratis snelheids upgrade gemaakt van 20 naar 50,voor de rest zijn alleen de prijzen fors verhoogd.
Of wil je me anders even de winkel of plaats wijzen waar ik een amino kan ophalen die bij jullie werkt die wel de al lang beloofde opname faciliteit heeft ?
Veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven.
Dat zou de slogan van xms kunnen zijn.

Mensen die een jaar lang moeten wachten en zeuren om een prijs die ze hebben gewonnen door een xms tuinprikkertje in hun tuin te laten staan en andere mensen die bij andere acties een jaar lang wachten en moeten zeuren,of bij de gezellige avondjes "oom Folkert vertelt" zich met lekkere belegde broodjes laten afkopen maar ook nog steeds niets gekregen hebben ?
Sorry,dan maar gelijk hard tegen hard als ik toch genegeerd wordt.
Verschil is dat ik ruim 3,5 jaar geleden al bij xms zat,en van al die beloftes weinig heb zien gebeuren.
3,5 jaar geleden beloofde men al digitale tv...en het enige wat men nu heeft is een haperende dienst en beloofde maar nooit geintegreerde functies.
Overal zijn kritische klanten en dat is maar goed ook want dit houdt de provider scherp,
er zijn ook overal mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Elke nieuwe toepassing heeft tijd nodig om getest te worden, Rome is ook niet op één dag gebouwd.
Maar verhalen zoals die van Nick doen doorschemeren alsof alles maar slecht is bij XMS en dat is zeker niet het geval. Misschien moet Nick nog maar eens kijken naar de klanttevredenheidsonderzoeken die je overigens bij UPC en Ziggo niet ziet. Hen kom je alleen tegen is de klachten top 3 van Kassa en Radar.
Ziggo en UPC zouden een sneltrein worden?? dan is XMS met Tele 2 een internationale trein met alle luxe en snelheid. Maar goed we weten wat er gebeurd als een te snelle trein over een verouderd spoornet raast, kijk maar eens in Stavoren! En of dat nu ligt aan de trein en personeel (provider) of het verouderde spoornet (ADSL/Kabel) de waarheid zal wel nooit boven water komen. Maar een snelle trein kan alleen optimaal rijden op een vernieud spoornet (Glasvezel).
XMS heeft in haar bestaan de snelheden niet éénmaal maar tweemaal verhoogt van 10 naar 24 en van 24 naar 50 met een minimale prijsverhoging na jaren.
Net als Ziggo en UPC is ook XMS bezig met verbeteringen maar UPC en Ziggo hebben vele jaren maar ervaring en zouden dus al lang perfect moeten zijn maar dat zijn ze zeker niet.
XMS is ook zeker niet perfect maar blijft zijn/haar klanten wel volgen en daar krijg je zelfs nog een overheerlijk broodje bij!
Maar nomaals ik heb geen problemen alle diensten van XMS maar de diensten mogen wel verder uitgebreid worden maar ik zie XMS liever als een "Rome" dan als een kaartenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee opmerkinkjes!!!

1. Ik snap Nick zijn frustratie best.
Er is ook veel beloofd, wat wel erg lang duurd allemaal.

2. Ik heb zelf ook 2 probleempjes.
Even terzeide wat de problemen zijn, maar één daarvan duurd nu al weken.
Ik zou een nieuwe voeding krijgen, zo lang mag dat toch niet duren :S

Ook van het laatste klantonderzoek wat in Januari is verricht,
zijn nog steeds de prijswinnaars niet bekend gemaakt.
Ik vind dit toch wel heel erg lang duren!

edit> ik klaag niet snel, maar soms begin ik mij wel te irriteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klagen is gezond! Frustratie moet er een keer uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@Alexander01, Natuurlijk, mee eens. Maar niet honderd duizend keer het zelfde zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Even los van de discussie over wat 'beter' of toekomstvaster is (DOCSIS of Fiber, want de uitkomst lijkt me vanzelfsprekend ;) ) vind ik inderdaad wel dat XMS toch eens wat professioneler moet gaan worden. Ben benieuwd hoe het zal verlopen als op den duur InterNLnet er helemaal uit is... als dat gaat gebeuren tenminste.

Zelf is de kans groot dat ik (Almere Stad) per oktober over ga stappen naar Lijbrandt. Zelfde TV dienst als XMS, dus ga heeeel erg benieuwd zijn ;). Ik verwacht van de settopbox vooral meer snelheid, minder stroomverbruik en minder HERRIE.

Blijf het wel een aparte situatie vindne... Lijbrandt en XMS staan eigenlijk best dicht bij elkaar, maar toch ook weer niet (voor zover ik begrijp valt Lijbrandt onder Reggefiber en XMS onder Reggeborgh?).

Ik hoop iig dat, naarmate Lijbrandt in steeds meer en grotere gebieden actief wordt, Glashart Media zich ook genoodzaakt zal gaan zien om nou ECHT wat aan de problemen te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob

Coolrob

Lekker hoor...

wiebo66 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:47:
[...]

Heb je het ook al een keer geprobeert met een andere netwerkkabel of een keer met je virusscanner uitgeschakeld?
Heb diverse kabels geprobeerd, wifi alles bleef het zelfde beeld geven, virusscanner ook uit.
Maar er lijkt verbetering in te komen....

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/895143923.png

Vind alleen de ping wel erg lang duren.

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pieterbas12 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:22:
@Alexander01, Natuurlijk, mee eens. Maar niet honderd duizend keer het zelfde zeggen.
Nee okee idd!
Maar kijk als XMS iets sneller met de dingen is.. hoeven mensen ook niets te herhalen.
Kijk ik heb al meerdere malen aangegeven dat de prijswinnaars nog steeds niet bekend zijn gemaakt.
Dit heeft Yogoi ook min. eenmaal meegekregen.. maar toch gebeurt er nog niets mee.
Ik denk dat ik Folkert maar eens ga mailen over een aantal punten.
Ik kan hem persoonlijk benaderen, maar doe dat nooit snel.
Maar als er geen oplossing komt, dan zit er toch niets anders op helaas :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xms stopt met de verdere uitrol in Veenendaal.
http://www.glasvezel.nu/n...trol-glasvezel-veenendaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Apart dat het artikel spreekt van "XMS dit.." en "XMS dat...". Ik neem aan dat dit ook gewoon een Glashart project is? Verder jammer, maar de regels omtrent deelname drempel zijn duidelijk ;). Misschien dat, als er wat meer keus was geweest tussen providers, het succesvoller was geweest :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:33
eymey schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:10:
Apart dat het artikel spreekt van "XMS dit.." en "XMS dat...". Ik neem aan dat dit ook gewoon een Glashart project is? Verder jammer, maar de regels omtrent deelname drempel zijn duidelijk ;). Misschien dat, als er wat meer keus was geweest tussen providers, het succesvoller was geweest :).
Waarschijnlijk omdat XMS daar de vraagbundeling deed? Als het glashart was geweest was ook KPN daar actief geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Niet per se. Tegenwoordig worden ook de XMS/Reggefiber gebieden gewoon onder de "Glashart" vlag gehesen.....

edit: Voorbeeld: http://www.glashart.nl/veenendaal/

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 28-07-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
Zit sinds een half uurtje zonder tel/internet. alle lampjes (behalve de aangesloten poort naar de router) zijn uit. Volgens xmsnet is er hier geen storing, zijn er nog meer mensen die momenteel problemen ondervinden?

Omgeving Nijmegen-dukenburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granddad
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2011
Hier geen probleem alles werkt.
6538xl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verbaast me niet. Ik ken Veenendaal inmiddels een klein beetje (woon er nu een maand of 3 en mijn vriendin komt er vandaan) en ik had eigenlijk ook niet verwacht, dat er in de genoemde wijken (de Pol, 't Hoorntje en Dragonder) genoeg animo zou zijn voor glasvezel-uitrol. Dat zijn wat oudere wijken met over het algemeen wat oudere bewoners. Aangezien Veenendaal nog steeds in de bible-belt ligt, zitten daar relatief veel mensen die überhaupt geen internet willen/mogen. Voor een deel van de bewoners van deze wijken is zelfs de TV nog een beetje "taboe". Verder zitten er nog een hoop mensen, die absoluut niet meer nodig hebben dan ze nu hebben en de overstap naar een andere provider daarom gewoon niet zien zitten. Ik vond het al opvallend, dat er in West genoeg animo was voor de uitrol van het netwerk. Ik heb dan weer net de mazzel, dat ik een huis in West heb gekocht waar al glasvezel in zit.

De Gelderse Blom verbaast me trouwens een beetje. Volgens mij is in die wijk al (deels) glasvezel aangelegd. Een kennis van me heeft net een appartement gekocht aan de Dagpauwooglaan en, als ik me niet vergis, heeft hij ook glasvezel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
In Veenendaal West wonen over het algemeen wat meer wereldse personen is mijn ervaring, maar ook in dat deel was het kantje boord. Volgens mij zaten ze vast op net onder de 40% en heeft glashart (of wie dan ook) besloten het gewoon aan te leggen in de hoop dat meer mensen zich zouden aanmelden, wanneer ze het glas richting en voorbij hun huis zien gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizkid_niels schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:55:
Zit sinds een half uurtje zonder tel/internet. alle lampjes (behalve de aangesloten poort naar de router) zijn uit. Volgens xmsnet is er hier geen storing, zijn er nog meer mensen die momenteel problemen ondervinden?

Omgeving Nijmegen-dukenburg.
Er was een stroomstoring in het gebied waar jouw PoP staat.
Was rond 00:30 weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:43:
Niet per se. Tegenwoordig worden ook de XMS/Reggefiber gebieden gewoon onder de "Glashart" vlag gehesen.....

edit: Voorbeeld: http://www.glashart.nl/veenendaal/
Glashart heeft die pagina's daar gemaakt omdat ze het netwerk daar bouwen. Niet omdat ze echt onder eigen vlag diensten aan gaan bieden. Naast de gebieden die glashart uitrolt met meerdere ISP's zijn er nog altijd gebieden waarbij de ISP de vraagbundeling kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:32
Na mijn verhuizing afgelopen donderdag had ik geen connectie (internet en telefoon).
Volgens supportdesk was de line down. Gisteren netjes opgelost door monteur van Reggefiber.

Internet werkt weer, we kunnen weer bellen en nu ook digitale tv via Amino 130.
Die Amino gaf echter nog wel een melding bij opstarten Authenticatie mislukt...
Even in de gaten of deze melding verdwijnt de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Heeft iemand hier misschien een idee wanneer Eredivisie Live HD ook daadwerkelijk te zien is op de amino boxen? De competitie begint namelijk al over een ruime week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:01:
Heeft iemand hier misschien een idee wanneer Eredivisie Live HD ook daadwerkelijk te zien is op de amino boxen? De competitie begint namelijk al over een ruime week :)
De grootste glasvezelaanbieder Reggefiber / Glashart Media gaat Eredivisie Live HD vanaf de eerste wedstrijd doorgeven.
Bron: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3450

Volgens mij komt er voorlopig op iedere speeldag 1 wedstrijd in HD.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 14:42
Ik heb de afgelopen 2 dagen last gehad dat het beeld en geluid niet synchroon liepen op RTL 8 (HD). (bijv. eergisteren K-Pax en gisteren bij film 11.14).

Meer mensen bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
toevallig had ik 11.14 opgenomen op RTL 8 HD, heb even snel gekeken maar zie hier niet zo snel sync problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:33:
[...]

De grootste glasvezelaanbieder Reggefiber / Glashart Media gaat Eredivisie Live HD vanaf de eerste wedstrijd doorgeven.
Bron: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3450

Volgens mij komt er voorlopig op iedere speeldag 1 wedstrijd in HD.
Ja dat weet ik maar ik bedoelde wanneer we de zender in de zenderlijst kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik222 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:25:
[...]

Ja dat weet ik maar ik bedoelde wanneer we de zender in de zenderlijst kunnen verwachten?
Vanaf de eerste eredivisie wedstrijd lijkt me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
denan schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:33:
[...]

Ja oke dat mag ik sowieso hopen maar ik kan me niet voorstellen dat in een keer op vrijdagavond een uur voor de wedstrijd het kanaal verschijnt :P Lijkt me dat dat wat eerder gebeurt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er misschien al iets meer bekend over Sport1 bij XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:38:
is er misschien al iets meer bekend over Sport1 bij XMS?
Hier zit ik ook op te wachten, ben alleen bang dat dit nooit gaat komen, maar zeg nooit nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:06
McGreenNL schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:02:
[...]

Hier zit ik ook op te wachten, ben alleen bang dat dit nooit gaat komen, maar zeg nooit nooit
Ik denk dat XMS daarvoor nog wat meer moet groeien. Volgens mij is het gewoon simpelweg te duur nu.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:33:
[...]

Dat dacht ik ook. Maar volgens mij is het HD kanaal nog niet officieel gelanceerd door eredivisie live.
Op hun site staat dat HD nog niet mogelijk is.

http://www.eredivisielive.nl/veelgestelde-vragen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:58:
[...]

Ik denk dat XMS daarvoor nog wat meer moet groeien. Volgens mij is het gewoon simpelweg te duur nu.
De eigenaar van Sport 1 is Chellomedia en dat bedrijf is ook o.a. ook eigenaar van UPC.
CanalDigitaal heeft nu wel film 1 en sport 1 (HD) maar CanalDigitaal is in het verleden naar de rechter geweest om deze zenders. Schijnbaar gaat het niet altijd om zo veel mogelijk klanten voor sport 1/ film 1 maar ook om UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob

Coolrob

Lekker hoor...

Nou het is vandaag weer helemaal mis met mijn upload.....
De technische dienst gaat het uit zoeken zeggen ze bij xms en kan wel een week of twee duren. :O

Dit was het vandaag weer.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/896224056.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Hier in Veenendaal klapt IPTV er uit?

PC 3905, meer die hetzelfde hebben?

"Failed to establish a network connection"

Alles is goed, kabels gechecked etc, ineens weg :(

[ Voor 39% gewijzigd door GerkeP op 29-07-2010 22:14 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
UPC en Ziggo zo goed?? Waarom moeten ze dan de waarheid verdraaien??
http://www.glashart.nl/ni...cente-upc-en-ziggo-acties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
Ik heb een vraag:

Kun je de netwerkkabel uit poort 2 van de Packetfront (tbv IPTV) aansluiten op een switch om zo bijvoorbeeld ook gebruik te kunnen maken van de op de Philips TV aanwezige NETTV en Widgets?

Ik heb deze aansluiting nu via een patchpanel naar de Amino 130M gebracht maar wil hem daarvoor al opsplitsen dmv een switch zodat ik gebruik kan maken van genoemde diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:06
bluesparkle schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:39:
Ik heb een vraag:

Kun je de netwerkkabel uit poort 2 van de Packetfront (tbv IPTV) aansluiten op een switch om zo bijvoorbeeld ook gebruik te kunnen maken van de op de Philips TV aanwezige NETTV en Widgets?

Ik heb deze aansluiting nu via een patchpanel naar de Amino 130M gebracht maar wil hem daarvoor al opsplitsen dmv een switch zodat ik gebruik kan maken van genoemde diensten.
Hoewel IPTV en internet beiden het IP protocol gebruiken om informatie te versturen, kan poort 2 ALLEEN gebruikt worden voor IPTV. De diensten van een Philips TV hebben 'gewoon' internet nodig om te werken. Dus nee, je kan de uitgang van poort 2 niet gebruiken hiervoor.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een probleempje met IPTV op mijn PC én op de amino.

Vanuit mijn packetfront heb ik een kabel naar een simpele switch lopen. Vanuit de switch een kabel naar mijn PC en naar de amino110.

TV op mijn PC werkt prima als ik het MAC-adres van de amino cloon en het IP adres overneem.

Het probleem is dat ik niet gelijktijdig kan kijken op mijn PC en via de TV...

Lijkt mij ook logisch gezien het feit dat zowel de PC als de amino hetzelfde mac en ip hebben.
Hoe moet de switch nu weten waar hij de pakketjes moet afleveren? Heeft iedereen dit probleem?

Is er een oplossing bekend waar ik overheen gelezen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens je dhcpcore.dll (Win7) of dhcpcsvc.dll (WinXP/WHS) aan te passen (ze deze post) zodat je netjes een IP krijgt van de DHCP server. Vervolgens clone je het MAC-adres van de Amino op de LAN kaart die je voor IPTV gebruikt (had je al gedaan) en pas je je routes aan (zie hier voor Win7 en hier voor WinXP/WHS). Het aanpassen van de routes is eenmalig. Als je een ander IP of Gateway toegewezen krijgt op het IPTV-VLAN hoef je hier dus niks meer aan te veranderen.

Wellicht dat dat het verschil maakt, gezien de mensen die het op deze manier hebben geconfigureerd dat probleem niet lijken te hebben. Ik heb het tot nu toe alleen gehoord bij mensen die het IP van hun Amino clonen in hun NIC.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Wanneer komt er weer een nieuwsbrief van xms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:46:
Probeer eens je dhcpcore.dll (Win7) of dhcpcsvc.dll (WinXP/WHS) aan te passen (ze deze post) zodat je netjes een IP krijgt van de DHCP server. Vervolgens clone je het MAC-adres van de Amino op de LAN kaart die je voor IPTV gebruikt (had je al gedaan) en pas je je routes aan (zie hier voor Win7 en hier voor WinXP/WHS). Het aanpassen van de routes is eenmalig. Als je een ander IP of Gateway toegewezen krijgt op het IPTV-VLAN hoef je hier dus niks meer aan te veranderen.

Wellicht dat dat het verschil maakt, gezien de mensen die het op deze manier hebben geconfigureerd dat probleem niet lijken te hebben. Ik heb het tot nu toe alleen gehoord bij mensen die het IP van hun Amino clonen in hun NIC.
Ik heb in c:\windows\system32 dhcpcore.dll gevonden.
Ik kan echter in die file 10 03 03 niet vinden.

Voor de duidelijkheid ik draai windows 7 64 bit nl.
Ik heb thuis een amino 110 (dus geen 130).

Kan iemand evt de juiste dll file online knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zijn omdat de hex-editor onbedoeld de 32-bit dll uit C:\Windows\SysWow64\ pakt.
Probeer eens de dll uit de system32 te kopiëren naar een andere map en hem daar te openen met de hex-editor.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:08:
[...]

Ik heb in c:\windows\system32 dhcpcore.dll gevonden.
Ik kan echter in die file 10 03 03 niet vinden.

Voor de duidelijkheid ik draai windows 7 64 bit nl.
Ik heb thuis een amino 110 (dus geen 130).

Kan iemand evt de juiste dll file online knallen?
Ik heb ook een 110 en Windows 7 64 bit,

dus kan je wel het dll bestandje geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGreenNL schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:12:
[...]

Ik heb ook een 110 en Windows 7 64 bit,

dus kan je wel het dll bestandje geven?
JA graag.
Stuur maar naar mijn spam mailbox :-)

spam.mail[AT]zonnet.nl

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:10:
Vanuit mijn packetfront heb ik een kabel naar een simpele switch lopen.
Hmm, dat had ik over het hoofd gezien. Gebruik je toevallig ook een DIR-655 of een andere router met multicast ondersteuning? Anders kun je namelijk ook gewoon de streams via je internetverbinding openen als je multicast aanzet in je router. Een extra netwerkkabel naar een 2e NIC in je PC is dan niet nodig. Dit kan omdat alle netwerkpoorten op de Packetfront gedeeld zijn, in tegenstelling tot Genexis waar alle porten gescheiden zijn. De Packetfront kun je dus ook als switch gebruiken voor meerdere IPTV apparaten, waardoor je er zelf geen extra switch meer aan hoeft te hangen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:43:
[...]

JA graag.
Stuur maar naar mijn spam mailbox :-)

spam.mail[AT]zonnet.nl

Alvast bedankt
Heb je gemaild, naar het mailadres uit je profiel, omdat je zonnet adres het niet deed

EDIT

mail adres uit je profiel doet het ook niet

[ Voor 205% gewijzigd door FrankGNL op 31-07-2010 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:24
Ik heb het volgende probleem.
Door het aanpassen van de dll, krijg ik nu netjes een ipadres vanuit mijn nic2=iptv.
Ik heb nu dus signaal zonder de amino setupbox.
Alleen nu werkt mijn nic1= internet niet meer.

Ik heb dus even zitten kijken wat ik met het commando route kon doen, maar ik heb al steeds de METRIC van nic2 proberen te wijzigen maar dvblink houdt dit tegen ?

Hoe krijg ik het voormekaar dat ik op nic1 (vast ipadres=10.0.0.10, gateway 10.0.0.138) internet krijg en op nic2 (dhcp) iptv.

Actieve routes:
Netwerkadres Netmasker Gateway Interface Metric
0.0.0.0 0.0.0.0 10.0.0.138 10.0.0.10 25
0.0.0.0 0.0.0.0 10.252.172.1 10.252.174.91 10
10.0.0.0 255.255.255.0 On-link 10.0.0.10 281
10.0.0.10 255.255.255.255 On-link 10.0.0.10 281
10.0.0.255 255.255.255.255 On-link 10.0.0.10 281
10.252.172.0 255.255.252.0 On-link 10.252.174.91 266
10.252.174.91 255.255.255.255 On-link 10.252.174.91 266
10.252.175.255 255.255.255.255 On-link 10.252.174.91 266
127.0.0.0 255.0.0.0 On-link 127.0.0.1 306
127.0.0.1 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
127.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 127.0.0.1 306
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 10.252.174.91 266
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 10.0.0.10 281
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 10.252.174.91 266
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 10.0.0.10 281
===========================================================================

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

sjansen schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:18:
Hoe krijg ik het voormekaar dat ik op nic1 (vast ipadres=10.0.0.10, gateway 10.0.0.138) internet krijg en op nic2 (dhcp) iptv.
Heb het idee dat je nu zowel iptv als internet in hetzelfde ipsubnet hebt zitten. Je zou eens kunnen proberen het internet in een ander private subnet te stoppen (bijv. 192.168.x.x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien hoopvol:
** KPN krijgt een lening van circa 130 miljoen euro om de uitrol van glasvezelnetwerken in 33 steden te versnellen. Dat meldt het Financieele Dagblad vandaag. Reggefiber, voor een groot deel van KPN, kan hiermee verder werken aan hun glasvezelproject. De lening wordt verstrekt door de Europese Investeringsbank (EIB), samen met vier andere banken... http://www.glasvezel.nu/n...eringsbank-voor-glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Van de FP:
'EU gaat investeren in Reggefiber'
Door Arnoud Wokke, zaterdag 31 juli 2010 12:27
Submitter: Robinski, views: 307

De Europese Investeringsbank gaat 130 miljoen euro investeren in de aanleg van glasvezel door Reggefiber. De joint-venture van onder meer KPN krijgt daardoor ook leningen van andere bank, stelt het Financieele Dagblad.
Met het geld moeten 33 Nederlandse steden van glasvezel worden voorzien, schrijft het Financieele Dagblad. De investering is nog niet zeker: delen van het plan zijn goedgekeurd, maar het plan als geheel moet nog van een stempel worden voorzien, meent de krant. Door de investering zouden vier andere banken ook willen investeren in het project.
nieuws: 'EU gaat investeren in Reggefiber'

Is dit ook goed nieuws voor XMS?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ja, omdat xms haar diensten over reggefiber levert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:47:
Misschien hoopvol:
** KPN krijgt een lening van circa 130 miljoen euro om de uitrol van glasvezelnetwerken in 33 steden te versnellen. Dat meldt het Financieele Dagblad vandaag. Reggefiber, voor een groot deel van KPN, kan hiermee verder werken aan hun glasvezelproject. De lening wordt verstrekt door de Europese Investeringsbank (EIB), samen met vier andere banken... http://www.glasvezel.nu/n...eringsbank-voor-glasvezel
Misschien leuk voor de grotere steden, maar ik verwacht niet dat de kleinere steden en dorpen er iets mee zullen opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjansen schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:18:
Ik heb het volgende probleem.
Door het aanpassen van de dll, krijg ik nu netjes een ipadres vanuit mijn nic2=iptv.
Ik heb nu dus signaal zonder de amino setupbox.
Alleen nu werkt mijn nic1= internet niet meer.

Ik heb dus even zitten kijken wat ik met het commando route kon doen, maar ik heb al steeds de METRIC van nic2 proberen te wijzigen maar dvblink houdt dit tegen ?

Actieve routes:
Netwerkadres Netmasker Gateway Interface Metric
0.0.0.0 0.0.0.0 10.0.0.138 10.0.0.10 25
0.0.0.0 0.0.0.0 10.252.172.1 10.252.174.91 10
10.0.0.0 255.255.255.0 On-link 10.0.0.10 281
10.0.0.10 255.255.255.255 On-link 10.0.0.10 281
10.0.0.255 255.255.255.255 On-link 10.0.0.10 281
10.252.172.0 255.255.252.0 On-link 10.252.174.91 266
10.252.174.91 255.255.255.255 On-link 10.252.174.91 266
10.252.175.255 255.255.255.255 On-link 10.252.174.91 266
127.0.0.0 255.0.0.0 On-link 127.0.0.1 306
127.0.0.1 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
127.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 127.0.0.1 306
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 10.252.174.91 266
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 10.0.0.10 281
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 10.252.174.91 266
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 10.0.0.10 281
===========================================================================
Aan de metrics te zien zit je op een laptop.
METRIC 25 = 54Mbit 802.11g adapter
METRIC 10 = 1Gbit Ethernet adapter

Snellere verbindingen krijgen altijd een hogere prioriteit (lagere METRIC). Omdat je op een laptop zit kun je dus niet de kabels van je van netwerkkaarten verwisselen (was de makkelijkste oplossing).
Wat je dan het beste kunt doen is de draadloze netwerkkaart handmatig een hogere prioriteit (lagere METRIC) geven:

Typ in Uitvoeren: ncpa.cpl
Open de eigenschappen van je draadloze netwerkkaart. Dubbelklik op Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4). Klik op Geavanceerd. Vink Automatische metric uit en vul bij Interfacemetric 1 in.

Zodra je dit hebt gedaan moet je als het goed is weer internet hebben, maar kun je nog geen IPTV kijken. Om ook IPTV te kunnen kijken moet je op de netwerkkaart waar IPTV op binnenkomt de multicast route een lagere metric geven:

Typ in Command Prompt: route print
Kijk wat het interfacenummer is van de netwerkkaart waar het IPTV signaal op binnenkomt. Dit 2-cijferige nummer staat helemaal links in de bovenste tabel.
Typ in Command Prompt: route -p CHANGE 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 0.0.0.0 METRIC 1 IF <interfacenummer>

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
Nick39 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:47:
[...] vandaag. Reggefiber, voor een groot deel van KPN, kan hiermee[...]
Waarom benadruk je dat nu weer?

Dat bedrag moet toch wel voldoende zijn voor de aansluiting van zon 80.000 woningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:32:
[...]

Aan de metrics te zien zit je op een laptop.
METRIC 25 = 54Mbit 802.11g adapter
METRIC 10 = 1Gbit Ethernet adapter
Inderdaad goed gezien dat ik een wireless adapter er tussen had zitten. (Was geen 802.11g maar een N.) ;-)
Maar super bedankt voor je handleiding.
Het werkt nu perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGreenNL schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:58:
[...]

Heb je gemaild, naar het mailadres uit je profiel, omdat je zonnet adres het niet deed

EDIT

mail adres uit je profiel doet het ook niet
Hmm misschien mijn gegevens eens updaten? :-)
Maar het is me zelf gelukt. Bedankt.

Gewoon de aanwijzingen van de bovenstaande link volgen en dan Aminoaminet110fisys neerzetten ipv Aminoaminet130fisys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Caelorum schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:06:
[...]

Waarom benadruk je dat nu weer?
Slaat idd nergens op, wij kunnen zonder dat ook wel lezen wat er staat.
Die jongen is gewoon zwaar gefrustreerd en laat dat hier constant weer blijken, zucht :/

Het viel me net weer op dat ik bij Xms nergens iets over de dvb-c instellingen kan vinden.
In dit topic staat het gelukkig wel, maar waarom Xms er niks over vermeldt snap ik niet :?

Nog ff zelf vermelden, misschien ook handig voor de startpost?

XMS gebieden waar dvb-c nu werkt:
Almere
Zeewolde
Deventer (+omgeving)

Frequency 304Mhz
Symbols 6875
Network-ID:
Almere/Zeewolde 8200
Deventer 7461

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik heb pas geleden een aanvraag via xms voor internet en telefonie gedaan. Hoelang duurt het voordat ik eindelijk gebruik kan maken van deze diensten?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 16:09
Younes schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:56:
Ik heb pas geleden een aanvraag via xms voor internet en telefonie gedaan. Hoelang duurt het voordat ik eindelijk gebruik kan maken van deze diensten?
Bij mij 3 weken. Maar de POP was dan ook al opgeleverd en de kabel gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Met POP bedoel je de wijkkast? Ik heb ff gezocht, maar kon niets duidelijks vinden dan behalve dit.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:25

d0s

sssst

Waar woon je? Heb je al een actief/passief modem in je woning?

Dat zijn allemaal vragen die relevant zijn.

Als er al een actief modem hangt --> binnen een aantal uur
als er nog geen actief modem hangt (maar wel een passief modem) --> zou binnen 2 a 3 weken geregeld moeten zijn (mits je binnen een al afgerond gebied woont).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik woon in Amersfoort-Schuilenburg. Een passief of actief modem? Geen idee, maar ik kan je wel vertellen dat er alleen maar wat glasvezel naar binnen is gebracht en in een leeg, langwerpig wit/grijs kastje is aangelegd. Dat grijze gedeelte is waarschijnlijk waar het modem komt. Dat hangt er dus nog niet in.

Of het gebied actief is, weet ik zo nog niet. Ik weet wel dat ik al een aanvraag kan doen bij Concept ICT, KPN en XMS. Bij de laatste heb ik dus de aanvraag gedaan. Ik geloof 2 weken geleden.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 16:09
Younes schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:14:
Met POP bedoel je de wijkkast? Ik heb ff gezocht, maar kon niets duidelijks vinden dan behalve dit.
De POP is het huisje waarin de actieve apparatuur staat, wat ook duidelijk hoorbaar is aan het gebrom als je in de buurt staat :) . Die moet natuurlijk opgeleverd zijn en een verbinding hebben met de backbone.
In de wijkkastjes (die dingen van pakweg een halve meter hoog) worden de kabels vanuit de POP uitgesplitst in kabels naar individuele aansluitingen (van 2x48 vezels naar 2x1 vezel per aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob

Coolrob

Lekker hoor...

Had hier al eerder gemeld dat mijn upload erg slecht was.
Maar het probleem is verholpen.
Het zat in een tool van GFK (GFK monitor) |:(

Zie hier mijn goede upload. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/900297583.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
netjes, en ping ook. Zo hoort het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Laatst online: 18-09 16:43
heeft XMS geen ideeën om online backup dienst voor zijn klanten te maken? tegen betaling zoals kpn online of ziggo online? je kan dan lekker makkelijk snel uploaden dan inplaats van dat je een gecapped upload hebt naar een of andere provider.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
Ik krijg op mijn Amino 130 nog steeds de melding Authenticatie mislukt bij het opstarten.
Bij annuleren kan ik wel digitaal kijken, ik mis alleen het HD pakket die ik ook had aangevinkt bij het bestellen...

Daarvoor moet ik zeker even met XMS bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
Ja klopt.
Authenticatie mislukt moet XMS regelen..
Waarom je het HD pakket niet hebt, heeft volgens mij niks hiermee te maken, maar als je toch belt, dan weet je het meteen,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sjansen schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 08:41:
Ja klopt.
Authenticatie mislukt moet XMS regelen..
Waarom je het HD pakket niet hebt, heeft volgens mij niks hiermee te maken, maar als je toch belt, dan weet je het meteen,.
Als ze niet weten wie je bent.. gaan ze ook geen betaalde opties aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:05:
[...]

Als ze niet weten wie je bent.. gaan ze ook geen betaalde opties aanzetten.
IDD M. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Ik had me via internet aangemeld, had al een packetfront in de meterkast, en kon de verbinding na 1 a 2 uur gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54
Zijn er meer mensen in Deventer 7415 die problemen met de mail hebben?? Kan geen mail meer ophalen......

Voor het account Xmsnet kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Er is een onjuist wachtwoord ingevoerd. De volgende keer dat er berichten worden verzonden of ontvangen, moet een gebruikersnaam en wachtwoord voor dit account worden ingevoerd.

Serverfout: 0x800CCC90
Reactie van server: -ERR authorization failed
Server: 'pop.xmsnet.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC92
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee

Gister werkte het nog , verder niks veranderd en nu dus niks meer..

Edit: al opgelost , schijnbaar gereageerd op een phising mail. En daardoor is mijn email misbruikt voor spam en stond ik dus op de abuse lijst en was mijn email geblokkeert.

Maar vind het wel fijn dat ze even een melding maken dat er een phising mail rond gaat en dat ik bij de abuse afdeling bekent ben........ NOT 8)7 |:(

Maar ik heb de mail nog eens bekeken en de site , maar had zelf ook beter moeten weten achteraf :(

Beste Klant,

De toegang tot Uw E-mailRekening staat Te verlopen op het punt,
Wij adviseren u uw E-mailRekening bijwerkt om Opschorting te vermijden.

Gelieve te klikken hieronder de verbinding om uw E-mailrekening bij te werken.
htps://webmail.xtramediaservices.nl/src/

Dank u.
Klantenservice

Informatie van ESET Smart Security, versie van database viruskenmerken 5328 (20100731)
Het bericht is gecontroleerd door ESET Smart Security.

En als je dan op de link klikt , komt er dit in firefox te staan:

*://www.mos-parts.ru/images/stories/....

[ Voor 120% gewijzigd door Dancis op 03-08-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

McGreenNL schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:43:
[...]

Ik had me via internet aangemeld, had al een packetfront in de meterkast, en kon de verbinding na 1 a 2 uur gebruiken
Een packetfront?

Ik heb ff rondgeld, maar zowel Glashart (netwerkbeheerder) als XMS (provider) konden me niets vertellen. Ik heb wel een kastje aan de muur, maar geen modem (waarschijnlijk de packetfront die jij bedoeld) en de aanlegwerkzaamheden zijn nog gaande in mijn wijk. Door de bouwvakkersvakantie moet ik nog ff wachten... Helaas pindakaas...

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancis schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:42:
En als je dan op de link klikt , komt er dit in firefox te staan:
Het beste kun je de link toch even onbruikbaar maken.
Er zijn mensen die soms gewoon/ of per ongeluk op zo'n link klikken en dan ook in the problems komen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Dancis schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:42:
Maar vind het wel fijn dat ze even een melding maken dat er een phising mail rond gaat en dat ik bij de abuse afdeling bekent ben........ NOT 8)7 |:([/i]
Phishing mails gaan er dagelijks rond.. en als ze alle klanten moeten bellen die op zo'n mail (ok.. dit was wel een ERG slechte phishing mail) klikken hebben ze vast een tweede helpdesk nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik wordt hier helemaal gestoord.

Ik sta al vanaf het begin in het belmenietregister.

Nu is er een of andere meneer Sakura die mijn telefoonnummer doorgeeft, gemiddeld 5 telemarketeers per dag aan de lijn :(

Dit is sinds een week, of is er iets verkeerd, en krijg ik telefoontjes die niet voor mij bestemd zijn?

Bij xs4all kon ik met een toetscombinatie dit soort bellers blokkeren (ook als het nummer onbekend was), is dit ook iets wat bij XMS geimplementeerd gaat worden?

[ Voor 20% gewijzigd door GerkeP op 04-08-2010 11:01 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:47:
Ik wordt hier helemaal gestoord.

Ik sta al vanaf het begin in het belmenietregister.

Nu is er een of andere meneer Sakura die mijn telefoonnummer doorgeeft, gemiddeld 5 telemarketeers per dag aan de lijn :(

Dit is sinds een week, of is er iets verkeerd, en krijg ik telefoontjes die niet voor mij bestemd zijn?
Wellicht hebben ze het verkeerde nummer in hun database staan? Gewoon een klacht indienen.. of het nummer opvragen bij de provider en ze dan terugspammen.

add: anonymous call rejection zou toch een fijne toevoeging zijn -> *77 dus.

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 04-08-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:00:
[...]

Wellicht hebben ze het verkeerde nummer in hun database staan? Gewoon een klacht indienen.. of het nummer opvragen bij de provider en ze dan terugspammen.

add: anonymous call rejection zou toch een fijne toevoeging zijn -> *77 dus.
Ik heb al geklaagd bij OPTA en Consumentenauthoriteit, Bij belmenietregister staat mijn nummer juist, probleem is dat ze dus niet op nummer, maar op naam en adres controleren :(

Anonymous call rejection kan ik helaas niet toepassen, ik heb ook klanten die me bellen op die manier.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 07:55
Loveparade schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:03:
[...]

Ik heb al geklaagd bij OPTA en Consumentenauthoriteit, Bij belmenietregister staat mijn nummer juist, probleem is dat ze dus niet op nummer, maar op naam en adres controleren :(

Anonymous call rejection kan ik helaas niet toepassen, ik heb ook klanten die me bellen op die manier.
Misschien handig om volgende keer als er iemand belt, te vragen wat naam en adres vain die beste man is. kun je misschien met die naam en adres het nummer nogmaals blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54
denan schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:19:
[...]

Phishing mails gaan er dagelijks rond.. en als ze alle klanten moeten bellen die op zo'n mail (ok.. dit was wel een ERG slechte phishing mail) klikken hebben ze vast een tweede helpdesk nodig :)
Er hoeft ook helemaal niet gebeld te worden , een berichtje op de site zou al veel mensen een hoop ellende besparen
Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.