XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste
Acties:
  • 161.829 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:56:
[...]

Even kort geschetst:

Afname van product 1: kosten 50 euro
Afname van product 1,2 en 3: kosten 45 euro.

Dat je korting krijgt op product 1, als je ook product 2 en 3 afneemt, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar dat je korting krijgt op product 1 en product 2 en 3 er gratis bijkrijgt, vind ik vreemd. Want dan gaat iemand, die alleen product 1 wil gebruiken, natuurlijk gewoon product 1,2 en 3 afnemen, want dan betaalt hij alsnog minder.

Waarom biedt zo'n provider dan toch nog "alleen product 1" aan, terwijl "product 1, 2 en 3" minder kost per maand?

Stel nou, iemand wil TV via de satteliet (om welke reden dan ook) en heeft geen vaste telefoon nodig. Die gaat dan natuurlijk alsnog ook TV en telefoon afnemen, maar sluit het gewoon niet aan.
Oh, maar zo bedoelde ik het niet :) Het zit zo in elkaar:

Lossie diensten OnsNet Eindhoven:
- 100 Mbit/s Internet € 39,95
- Radio en Televisie € 13,95
- Vaste Telefonie, excl. gesprekskosten € 9,49

Kortingspakket 1 OnsNet Eindhoven:
100 Mbit/s Internet, Radio en Televisie én Vaste Telefonie, exclusief gesprekskosten
€ 39,95 + € 13,95 + € 9,49 = € 63,39 - € 6,89 korting = € 56,50 per maand

Je komt dan ongeveer op hetzelfde als de losse diensten bij OnsBrabantNet (hun werken niet met kortingspakketten):

Losse diensten OnsBrabantNet:
- Abonnementstarief basisdienst Vaste Telefonie via OnsBrabantNet: € 8,50 per maand
- Abonnementstarief vastrecht glasvezelkabel: € 20,00 per maand + Abonnementstarief Internet via OnsBrabantNet: € 12,50 per maand
- Abonnementstarief Basisdienst Radio en Televisie via OnsBrabantNet: € 13,95 per maand

totaal € 54,95

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjn27 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:00:
Ze zouden ziggo kunnen volgen en 80/80 gaan aanbieden
als ziggo straks 120 mbit gaat aanbieden word het gat wel heel groot
Hou er wel even rekening mee, dat bij de Ziggo de upload lager ligt. Bij Ziggo is het 80/10 (de upload van het 120Mb-pakket weet ik niet). Het 80/10 AIE-pakket van Ziggo is ook 15 euro per maand duurder dan het 50/50-pakket van XMS.

Ziggo kondigt snelheidsverhogingen altijd ruim van te voren aan en schuift de invoering vervolgens ook steeds op. Dat was bij de vorige verhoging ook zo. XMS heeft dus ruim de tijd om op die verhogingen te reageren (door zelf ook te verhogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:21:

I tried... Maar de optie in Mijn XMS was niet in te schakelen in Zeewolde, waarna navraag dus aangaf dat ik me geen zorgen hoefde te maken, want in Zeewolde was het al statisch ;) Ik bedoel, zeg maar waar ik eenmalig 25 euro dump om garantie te krijgen, consider it done. Ik snap best dat diensten geld kosten, en ben ook niet te beroerd om te betalen.
Om even de beeldvorming compleet te maken rond deze inmiddels 1 maand oude zaak: Na een DM wisseling met Yogoi en Denan die op 25 Juni eindigde met een statement 'misschien vandaag anders waarschijnlijk maandag' is volledig aansluitend op eerdere ervaringen NIETS meer vernomen.

Ik heb de boel aan mijn zijde maar overgezet en doorgecommuniceerd. If you want something done right, do it yourself. Ik ben in ieder geval op eerste gelegenheid weg bij deze toko die zowel technisch, administratief als communicatief de zaken niet op orde blijkt te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 11:29
@flop: check je mailbox-> ik heb je na dat weekend een mailgestuurd met de vraag of het weer goed gekomen was. aangezien ik daar geen reactie op kreeg ben ik ook niet verder gaan graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op hetzelfde mailadres als daarvoor neem ik aan? Niks hoor... Laat me raden "die zal om één of andere reden niet aangekomen zijn" :+

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wellicht in je spambox? :)

(Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien :P)

Maar.. zoals ik volgens mij in het mailtje daarvoor had aangegeven: je hebt een static IP dat gelocked is aan je klantgegevens. Tijdens de downtime van de DHCP server is een oud configfile herladen waardoor je een nieuw IP kreeg. Na afloop van de werkzaamheden is de standaard configuratie weer herladen en had je bij een nieuw verzoek je oude IP weer moeten krijgen. Toen dat niet gebeurde opperde ik nog de mogelijkheid dat iemand anders wellicht je IP gelocked had maar dat zou binnen een paar uur verdwenen moeten zijn. Daarna heb ik er eigenlijk niet meer naar gekeken.

Controleer in ieder geval maar eens in je mailbox wat jouw laatste reactie is geweest en wat mijn laatste reactie is geweest. Volgens mij was ik de laatste die reageerde. :)

Om een lang verhaal kort te maken: Ondanks het feit dat op de XMS website nergens staat dat het een 100% static IP betreft hebben genexis gebieden toch echt een static IP dat na een downtime van de server hetzelfde moet blijven. Gebeurt dat niet na een paar uur dan gaat er ergens iets fout.

Nb: aangezien XMS nergens in haar productspec heeft staan dat die gebieden een ' echt' static IP krijgen zijn er ook geen rechten te ontlenen aan het feit dat die IP's " statischer" zijn dan IP's met een lease time van 356 dagen. Ook zal men er via de CSD geen service op verlenen, het is tenslotte geen product van ze.

add: ik zie net trouwens dat jij aangeeft " het zou die vrijdag opgelost zijn en anders op maandag" . Aangezien ik daarna niets meer van je hoorde ga ik ook niet meer verder zoeken.. een iets pro-actievere houding van jouw kant is dan ook prettig :) Aangezien je mijn directe adres hebt houd niets je tegen om eens een emailtje met informatie te sturen.. maar ik blijf bij het feit dat ik ergens in die week nog een email heb gestuurd met de vraag " werkt het" ?
Verder is dat wat ik hier doe geen standaard dienstverlening... dus ik verwacht van jou ook geen 100% klanthouding :+

[ Voor 16% gewijzigd door denan op 23-07-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daarom had ik je eerdere e-mail ook wél ontvangen zeker? En ik heb hier alles open en gebackupt staan omdat het voor T.net mail ook niet handig is te werken met een spambox. Zeg dan gewoon dat je het vergeten bent en ga niet doen of je gemaild hebt.

Ik vertrok daarna naar Canada, en zoals aangegeven heb ik het maar anders opgelost. "Een iets actievere houding" voorstellen is een mooi statement - zoek anders even terug in dit topic waarin al gesteld wordt dat als de helpdesk niet kan helpen je gewoon nog een keer moet bellen omdat iemand anders het misschien wel oplost. De verdere acties, de suggesties die vroeger al aangedragen zijn op onjuiste informatievoorziening op de site, en ga zo maar door. Dat vond men allemaal niet belangrijk. Nee, we gaan tegen de mensen die onze salarissen betalen maar zeggen dat zíj een actievere houding moeten aannemen - geniaal!

Maar laat ik je vooral verder laten in de waan dat het zo gewéééldig loopt, en het allemaal aan die lastige klanten ligt :+ Als je niet wil dat mensen zich rechten ontlenen, doe dan geen uitspraken in de hoedanigheid van een bedrijf die niet volgens de voorwaarden zijn. Ik heb ook geen zin hier verder energie aan te verspillen, ik wil wel met de update het beeld even compleet maken zodat anderen weten wat ze kunnen verwachten van deze toko als er een keer wat misgaat.

Ik ga eens rustig kijken naar alternatieven en dan permanent gedag zeggen richting XMS. Misschien toch maar gewoon de upload elders huizen, en weg van glasvezel tenzij er ook meerdere keuze is in beheerorganisatie - want ik begrijp dat jij niet voor XMS lijnen specifiek werkt. Wat dat betreft was er met UPC de afgelopen jaren in ieder geval geen gezeik.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Even een korte recap:

- Er gaat iets mis waardoor je een ander IP krijgt
- Een static IP is geen dienst van XMS in de genexis gebieden
- Je krijgt de kans om, ook al is het geen dienst van XMS, je oude IP terug te krijgen
- Hiervoor moet de config nagekeken worden en dat zou vrijdag of maandag gebeuren
- Uiteindelijk zijn 2 beheerders, 1 projectmanager en een XMS csd medewerker bezig geweest om als "gunst" iets voor je te regelen.
- Je hebt directe adressen van mensen die ervoor kunnen zorgen dat alles goed komt
- Vervolgens werkt de oplossing niet vanzelf maar vertrek jij naar Canada
- Daarna laat jij niets meer van je horen om vervolgens hier op hoge toon te melden " dat het al 4 weken speelt' .

Kom op zeg.. als het zo belangrijk is had je toch best bij thuiskomst even kunnen emailen? Ik begrijp je zoute toon ook niet echt aangezien zowel Yog (die wel voor XMS werkt) als ik voor je bezig zijn geweest om iets te regelen wat niet onder de standaard dienstverlening van XMS valt.

Persoonlijk verwacht ik van een FP moderator iets meer inzicht in automatiseringsprocessen en het regelen van dingen die niet binnen de standaard bedrijfsprocessen vallen. Of op zijn minst genuanceerdere reacties :)

Add: mailtje niet meer gevonden maar in onze discussie vond ik wel een reeks PM's via tweak waarin ik zeg dat het vrijdag of maandag opgelost zal worden. Dat was het laatste bericht.

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 23-07-2010 15:43 . Reden: add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergeet het deel waar ik specifiek -voor met XMS in zee te gaan- verifieer of dat een vast IP mogelijk is, waarna een medewerker bij hoog en bij laag beweert dat dit standaard zo is. Redelijkerwijs mag ik aannemen dat een medewerker mij juist informeert - die voorwaarden zijn vanaf dat moment voor mij niets waard. Mijn keuze is blijkbaar gemaakt op basis van misleidende informatie verstrekt door een medewerker. Het verhaal loopt nogal wat langer, met wat meer contactpunten dan je nu schetst, waarbij ook in de aanloopfase gewoon als slechte communicatie is gevoerd. Ik blijf niet aan de gang.

En nee, ik ben het maar anders gaan regelen omdat er niets gebeurde, waarna ik hier uiteindelijk een update plaats dat blijkbaar ook die belofte niet werd nagekomen om mensen het volledige beeld te geven. Waarom moet ik als klant pro-actief jou achter je broek zitten als jij mij een belofte doet?

En ik reageer hier in dit forum gewoon als XMS klant - eentje die verwacht dat afspraken nagekomen worden, en dat dingen niet tegen nadrukkelijk navragen in anders uitpakken. Jullie leveren blijkbaar support hier via dit forum (Daar hebben we overigens bedrijfsaccounts voor, zodat je ook voor iedereen alszodanig herkenbaar bent), en zoals eerder gezegd is het nogal krom mij dan maar een ander medium te laten zoeken. Blijkbaar is het ok mijn functie erbij te slepen als ik dingen in fatsoenlijk Nederlands verwoord maar die niet positief gestemd zijn? Goed bezig... :X

En ten slotte vind ik het niet eens meer verbazend dat je nog steeds blind bent voor wat er aan jullie zijde allemaal fout gaat, en de betalende klant gewoon vertelt wordt dat het allemaal aan hem ligt en dat de voorwaarden nu eenmaal zeggen dat... Ik ga niet voor niets weg :+
Add: mailtje niet meer gevonden maar in onze discussie vond ik wel een reeks PM's via tweak waarin ik zeg dat het vrijdag of maandag opgelost zal worden. Dat was het laatste bericht.
Dat zeg ik :+

Ik stop hier overigens mee, ik heb mijn keuze al gemaakt en dus is het zinloos.
@hieronder _O- goeie grap. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:26
Rrrrright, dat is idd wel heel erg overtrokken van Floppus. Zulke korte lijntjes met iedereen hebben en dan daar niets mee doen :D. Verwachten dat de ISP maar altijd alles goed doet en oplost,... zonder zelf met enige proactiviteit of feedback terug te komen. Je mag op z'n minst van een klant verwachten dat hij, als een beloofde mail of actie niet is gekomen, al even wat sneller gaat checken. ISP kan ook niet ruiken dat een mail toevallig niet bij je is aangekomen.

Nou ja ach..... miljoenen NL'ers doen dat dagelijks ook richting hun overheid. Het is nooit goed of het deugt niet maar zelf niet betrokken zijn of participeren....

Maar goed, in beide gevallen blijft het een geval van "De mensen die wél tevreden zijn en er vertrouwen in hebben hoor je het minst".

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 23-07-2010 15:49 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:43:
Je vergeet het deel waar ik specifiek -voor met XMS in zee te gaan- verifieer of dat een vast IP mogelijk is, waarna een medewerker bij hoog en bij laag beweert dat dit standaard zo is. Redelijkerwijs mag ik aannemen dat een medewerker mij juist informeert - die voorwaarden zijn vanaf dat moment voor mij niets waard. Mijn keuze is blijkbaar gemaakt op basis van misleidende informatie verstrekt door een medewerker. Het verhaal loopt nogal wat langer, met wat meer contactpunten dan je nu schetst, waarbij ook in de aanloopfase gewoon als slechte communicatie is gevoerd. Ik blijf niet aan de gang.
Daar kan ik je niet mee helpen. Het enige wat ik weet is dat XMS officieel geen garantie geeft op het 100% static zijn van de IP's die ze uitdelen (staat ook niets over op hun website) maar dat de IP's zelf stiekem wel static zijn en ook na serverdowntime terug moeten komen op de oude waarde.
En nee, ik ben het maar anders gaan regelen omdat er niets gebeurde, waarna ik hier uiteindelijk een update plaats dat blijkbaar ook die belofte niet werd nagekomen om mensen het volledige beeld te geven. Waarom moet ik als klant pro-actief jou achter je broek zitten als jij mij een belofte doet?
Mijn belofte was dat vrijdag of maandag de DHCP configuratie nagekeken zou worden. Dat is ook gedaan en aangezien ik niets meer hoorde ging ik ervan uit dat het opgelost was. Zoals hierboven aangegeven heb ik er ook niet meer aan gedacht :)
En ik reageer hier in dit forum gewoon als XMS klant - eentje die verwacht dat afspraken nagekomen worden, en dat dingen niet tegen nadrukkelijk navragen in anders uitpakken. Jullie leveren blijkbaar support hier via dit forum (Daar hebben we overigens bedrijfsaccounts voor, zodat je ook voor iedereen alszodanig herkenbaar bent), en zoals eerder gezegd is het nogal krom mij dan maar een ander medium te laten zoeken. Blijkbaar is het ok mijn functie erbij te slepen als ik dingen in fatsoenlijk Nederlands verwoord maar die niet positief gestemd zijn? Goed bezig... :X
Ik werk niet voor XMS maar ben wel actief in dit forum op persoonlijke titel en in mijn vrije tijd (ja.. zelfs nu ben ik gewoon vrij ;)). Zou een beetje vreemd zijn als ik daarvoor een XMS webcare account aan zou vragen toch? Verder is het heel normaal dat ik je functie erbij sleep -> aangezien mensen weten dat ik voor InterNLnet werk verwachten ze ook dat ik netjes reageer.. zelfs al reageer ik ergens op een online forum of verzand ik in een pittige discussie.
Ik geef alleen maar aan dat ik van iemand in jouw positie ook beter verwacht.. net zoals ik tegen een systeembeheerder van bedrijf X zou zeggen dat ik verwacht dat hij weet hoe SMTP werkt. Als je liever niet hebt dat mensen je functie erbij slepen kun je beter een 2e account aanmaken voor posts op persoonlijke titel.
En ten slotte vind ik het niet eens meer verbazend dat je nog steeds blind bent voor wat er aan jullie zijde allemaal fout gaat, en de betalende klant gewoon vertelt wordt dat het allemaal aan hem ligt en dat de voorwaarden nu eenmaal zeggen dat... Ik ga niet voor niets weg :+
Ik werk niet voor XMS... dus stop nou eens met dat "jullie zijde" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:16:
.........en dan permanent gedag zeggen richting XMS........
Laat je het ons nog even weten als je een betere ISP gevonden hebt? Succes met zoeken! :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:06
ik ben stiekem wel benieuwt waar Floppes nu heen gaat. Maar goed. Ik vind het jammer dat hij nu zo boos is terwijl het probleem volgens mij nu is opgelost is en dat er twee verschillende mensen proberen zijn probleem op te lossen.

Erg jammer dat iemand weg gaat door een foutje met een paar cijfertjes (ip).

[ Voor 33% gewijzigd door White_Collar op 23-07-2010 16:48 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:08:
[...]

Laat je het ons nog even weten als je een betere ISP gevonden hebt? Succes met zoeken! :z
Dat zal dan wel een xDSL-provider worden, aangezien je bij kabel over het algemeen een dynamisch IP krijgt. Het verandert niet vaak, maar soms toch echt wel (is mijn ervaring bij Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje. nu is het zo dat je, ook al heb je geen hd-pakket, je toch hd zenders doorkrijgt van XMS (dat is iig zo tot eind dit jaar). maar hoe zit dat dan met de hd zenders zo meteen van Eredivisie Live? moet je daarvoor een hd pakket hebben of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
rjn27 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:00:
Ze zouden ziggo kunnen volgen en 80/80 gaan aanbieden
als ziggo straks 120 mbit gaat aanbieden word het gat wel heel groot
Het verschil is nu al groot ../50 en dit gat kan Ziggo nooit dichten.
Elk ander verschil levert ook een verschil in prijs op, net als 100/100 een prijsverschil oplevert.
Dus heel erg logisch als een kilo banenen 1 euro kost kun je moeilijk verlangen om voor die ene euro 2 kilo te krijgen!! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
wiebo66 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:06:
[...]

Elk ander verschil levert ook een verschil in prijs op, net als 100/100 een prijsverschil oplevert.
Dus heel erg logisch als een kilo banenen 1 euro kost kun je moeilijk verlangen om voor die ene euro 2 kilo te krijgen!! :) :)
en niet te vergeten: de enorm lage latency en bandbreedte garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
denan schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:57:
[...]
Verder zijn er nog een aantal andere ontwikkelingen op het veld van nieuwe diensten en nieuwe opties... minder vaag dan dat kan ik het helaas niet maken :)
Echt wel!! :9~

Zijn die "ontwikkelingen" dan direct ook voor KickXL, Solcon enz enz. Dus Glashart Media zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
wiebo66 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:06:
[...]

ik vind het wel heel makkelijk om die upload er telkens bij te halen die 90 procent niet nodig heeft . weet je wat doen ze mij een 80/20 account voor dezelfde prijs heb ik veel meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjn27 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:52:
[...]

ik vind het wel heel makkelijk om die upload er telkens bij te halen die 90 procent niet nodig heeft . weet je wat doen ze mij een 80/20 account voor dezelfde prijs heb ik veel meer aan
Precies! Sluit ik me bij aan.
Dat het internet prima werkt staat buiten kijf, ik gebruik de hoge uploadsnelheid volgens mij nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Misschien is het in dat geval handig om dan gewoon zelf een keuze te maken wat je wil, in plaats van steeds maar te blijven 'dreigen' dat XMS toch wel erg achter blijft op het gebied van download snelheid. Wat overigens gewoon heel erg mee valt, zeker voor dit geld.

Het is jullie goed recht om te redeneren dat je die uploadsnelheid niet vaak gebruikt. Maar anderen (waaronder ik) zeggen hetzelfde van de download snelheid, bv. Sterker nog, bij m'n huidige provider (Tweak) heb ik niet voor niets voor het 30/30 abbo gekozen. Omdat ik dat ook gewoon al zat vind. En als er een 20/20 was voor minder per maand had ik dat waarschijnlijk ook nog gedaan.

Maak dus gewoon zelf je overweging. Als je zelf denkt dat meer dan 50 mbit downstream noodzakelijk is en je die upstream niet nodig hebt, dan heb je blijkbaar genoeg keuze.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
"maar te blijven 'dreigen' dat XMS toch wel erg achter blijft op het gebied van download snelheid"
Daar is IMO niks dreigen aan. Op dat gebied lopen ze gewoon achter. De enige reden dat ik bij XMS blijf (voor het internet) is dat de verbinding van buitengewoon goede kwaliteit is.
Het is overigens toch niet vreemd om van een provider te verwachten dat ze aansluiten bij wat de consument wil? Ik vraag mij dan ook af waarom ze niet gewoon een 50/50, een 75/75, een 100/100 en een 200/200 abbo leveren en daarnaast ook nog een 100/20, voor een redelijke prijs. Dat maakt ze iig een stuk concurrerender en open misschien nog wat deuren om bepaalde zenders uit te mogen zenden, waardoor het tv pakket ook beter aansluit. (ookal is het probleem met die iptv voornamelijk de settopboxen)

Ik ben overigens niet van plan bij XMS weg te gaan vanwege die eerder genoemde stabiliteit. Ik zou echter wel graag een pakket hebben dat mij aanspreekt. Ik heb namelijk niks aan een 100mbit upload, maar een hogere downloadsnelheid zou ik wel voor willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ok... maar jij hebt het iig al over "ervoor betalen" ;). Het lijkt echter wel alsof sommige mensen hier gaan lopen verwachten dat XMS voor dezelfde prijs die je nu voor 50/50 betaalt, ineens 75/75 of 100/100 gaat bieden.

En ik blijf erbij dat ze niet achter lopen. Alleen Ziggo is ze net een stapje voor (maar zoveel scheelt het ook weer niet als je kijkt wat je bij Ziggo toch nog voor 120 moet betalen). In de rest van NL, waar je het qua breedband van bv. UPC of Caiway moet hebben, is de offering van XMS gewoon nog zeer interessant en niets om je voor te schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik wil er best voor betalen, maar dan moet de prijs wel realistisch zijn.
Het liefst heb ik echter dat ze dat IPTV goed maken, zodat ik helemaal bij ziggo weg kan.

En een snelheidsverhoging, gratis, zou zeker wel fijn zijn. Ik betwijfel of de verbindingen nu al 100% worden gebruikt., dus voor XMS zou er dan weinig veranderen, behalve dat ze beter uit de tests komen. Ik ben het overigens eens met de anderen dat er teveel wordt geleund op de hoge upload, terwijl de gemiddelde consument (waar het grote geld ligt) het een worst zal wezen dat hij/zij 50mbit upload heeft ipv 10. Het maakt hem of haar echter wel uit of zijn (legaal gekochte) download binnen 20min of 5 min binnen heeft.

[ Voor 61% gewijzigd door Caelorum op 24-07-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

Caelorum schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:47:
.......terwijl de gemiddelde consument (waar het grote geld ligt) ........ maakt hem of haar echter wel uit of zijn (legaal gekochte) download binnen 20min of 5 min binnen heeft.
Ook dat betwijfel ik.... De gemiddelde consument doet niet aan serieus downloaden, hooguit een enkel iTunes nummertje. Een verbinding moet vooral stabiel zijn denk ik, het altijd doen. En snel genoeg voor een vlotte MSN, games, Skype, e-mail, Hyves, YouTube, etc en eventueel thuiswerken. 10 of 20 Mbit is daarvoor eigenlijk al snel zat. Upload wordt trouwens wel degelijk belangrijker, langzamerhand, maar toch. Steeds meer mensen maken zelf video, foto's, etc. en willen dat ook uploaden.

Overigens is het symmetrisch zijn gewoon een vaste eigenschap van glasvezel, dat kun je er niet zomaar even uithalen. Adsl en kabel kunnen niet symmetrisch omdat ze daar gewoon de bandbreedte niet voor hebben.

Downloaden heeft trouwens z'n langste tijd gehad denk ik. als straks elke video en alle muziek binnen een paar klikken altijd en overal streaming beschikbaar is heeft het gewoon geen zin meer om het nog te downloaden en lokaal op te slaan. Zo ver zijn we nog niet, maar het komt er wel aan. YouTube wordt steeds groter en kijk naar bijvoorbeeld Spotify. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Fiber schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:33:
[...]Overigens is het symmetrisch zijn gewoon een vaste eigenschap van glasvezel, dat kun je er niet zomaar even uithalen.
Dat kunnen ze heel makkelijk door de abbo's anders te begrenzen. Kijk maar naar KPN.

Wellicht heb je gelijk, maar ik vind het jammer dat het pakket niet helemaal voldoet aan mijn wensen. Daardoor blijft het toch maar gewoon een goede dienst en geen buitengewone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 20:13
Iedereen heeft het in de laatste aantal posts over de upload en download snelheid. Ik vind zelf dat de prijs kwaliteit, puur gekeken naar de snelheid, niet super concurrerend is. Sommige mensen hebben de hoge upload nodig, veel mensen ook niet. Ik zelf vind het fijn dat als ik 200 foto's upload naar de HEMA om af te laten drukken dat dit takke snel gaat. Qua download willen sommige mensen het snelste van het snelste. Ik persoonlijk vraag me altijd af waar je mee bezig bent als je zo'n hoge download snelheid nodig hebt, want dan kan je NOG meer dingen downloaden waar je nooit genoeg tijd voor hebt om in je hele leven te kijken. Maar goed er zijn mensen die graag een hoge download snelheid hebben en dat respecteer ik.

Maar waar ik niemand over hoor is de ping. Ik vind het een super groot voordeel dat de ping van glasvezel zo verschrikkelijk laag is. Ik kan tweakers pingen tussen de 5 en 6 ms. Met mijn Telfort ADSL abbo was dat ruim 26 ms. Mijn hele gevoel van snelheid van het internet en gamen is dankzij de ping een stuk beter. En dan maakt het voor mij niet zoveel uit of de download nou 50, 75 of 100 mbit is. (Hoewel ik sneller natuurlijk nooit verkeerd vind ;))

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het gaat er niet om dat je meer kan downloaden maar dat je sneller kan downloaden.
Zelf vind ik het heel fijn als ik die laatste release van een linux distro binnen een minuut binnen heb. Of dat ik niet 5 uur hoef te wachten totdat alle veranderingen in de SVN van een project binnen zijn. Tuurlijk ik kan ook wel wachten en ff naar de stad gaan, maar vind het wel zo fijn als ik het bijna-instant binnen heb.

Daarnaast is de lage ping en de betrouwbaarheid van de lijn voor mij vele malen belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi denan,

Vraagje: op deze site staat een kaart van de stad Utrecht; waarbij er dekking in het grootste gebied zou moeten zijn. Echter, ik dacht dat XMS alleen huurhuizen aansluit? Dan kan er nooit zo'n groot gebied rood zijn. Is er een up-to-date kaart waar XMS écht beschikbaar is?

De postcode-check op die site lijkt ook niet te werken, ik krijg een foutje bij het zoeken van bijvoorbeeld:
http://www.xmsnet.nl/?zip...uct_code=&action=checkZip
An Error Was Encountered
The URI you submitted has disallowed characters
Mijn echte postcode post ik liever niet online; nog geprobeerd via DM maar dat heb je uitstaan. Het punt is: ik zou dolgraag op XMS aangesloten worden; misschien zelfs een buurtactie om wat abonnementen te ronselen. Maar heeft XMS überhaupt interesse in het aansluiten van koopwoningen in de binnenstad?

PS: ik vind het super dat je in je eigen tijd hier durft te reageren. Zeker gezien de soms ongenuanceerde en weinig waarderende reacties die je krijgt; mensen zijn verwend en beseffen het niet als mensen uit eigen wil een ander helpen. Mijn waardering heb je! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Weet iemand te vertellen of het mogelijk is om een decoder voor iptv te kopen buiten XMS om?
Dus gewoon in de winkel of zelfs tweedehands.
Ik heb een Amino 130 maar zou er wel een bij willen hebben met bijvoorbeeld de mogelijkheid om op te nemen.
Het vertrouwen dat XMS binnenkort met zo'n apparaat komt is namelijk volledig verdwenen.

Misschien dat het al eens langs is gekomen maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

DjVe

Hatsaflats!

Quibus69 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:22:
Weet iemand te vertellen of het mogelijk is om een decoder voor iptv te kopen buiten XMS om?
Dus gewoon in de winkel of zelfs tweedehands.
Ik heb een Amino 130 maar zou er wel een bij willen hebben met bijvoorbeeld de mogelijkheid om op te nemen.
Het vertrouwen dat XMS binnenkort met zo'n apparaat komt is namelijk volledig verdwenen.

Misschien dat het al eens langs is gekomen maar ik kan het niet vinden.
Dat kan prima! het moet wel een Amino zijn welke gespeeld heeft op het Glashart Media netwerk (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Laatst online: 10-09 12:55
Jordy van e schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:29:
[...]

Dat kan prima! het moet wel een Amino zijn welke gespeeld heeft op het Glashart Media netwerk (dacht ik).
Dan valt de winkel dus af, aangezien deze naar ik aanneem nieuw in de doos zitten en dus ook niet op een netwerk hebben gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 07:34

DjVe

Hatsaflats!

Quibus69 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:55:
[...]

Dan valt de winkel dus af, aangezien deze naar ik aanneem nieuw in de doos zitten en dus ook niet op een netwerk hebben gespeeld.
Als je een Glashart winkel/servicepunt bedoeld, dan kan het wel. Maar 9/10 amino's die je op MP tegen komt, hebben gedraaid op een Glashart netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel heel erg offtopic, vind je ook niet?

[ Voor 86% gewijzigd door IEF op 30-07-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En hoe veel betaal je daar voor?.... Is natuurlijk wel leuk om te weten :).

Verder fijn om te weten dat je er tevreden mee bent. Ik zou het echter niet zijn. 100 mb/s is gewoon overkill en die upload is veeel te laag. En de ping kan ook minstens 4x zo laag.

edit: Net ff op de website gekeken. Je betaalt dus al bijna net zo veel als wanneer je bij XMS 100 mbit zou nemen. Dus... wat wil je er verder mee zeggen?

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 24-07-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:18:
[afbeelding]
Dit krijg ik bij UPC en ben zeer tevreden
Ik ben ook blij voor je dat je tevreden bent. En het is ook maar goed dat verschillende mensen verschillende prioriteiten hebben, anders zou het maar een saaie boel worden.

Ik geef niet zoveel om een verschrikkelijk hoge download (zou natuurlijk wel mooi zijn, dat wel!), maar ik heb meer aan een goede upload en met name een goede ping.

Vergelijk de ping zou ik zeggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/890715040.png

En speedtest.net kan niet zo goed omgaan met hoge upload snelheden, bij de speedtest van ons eindhoven (http://speedtest.onsneteindhoven.nl/) gaat de upload vaak verder door naar de 70 a 80 mbit.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
eymey schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:26:
Misschien is het in dat geval handig om dan gewoon zelf een keuze te maken wat je wil, in plaats van steeds maar te blijven 'dreigen' dat XMS toch wel erg achter blijft op het gebied van download snelheid. Wat overigens gewoon heel erg mee valt, zeker voor dit geld.

Het is jullie goed recht om te redeneren dat je die uploadsnelheid niet vaak gebruikt. Maar anderen (waaronder ik) zeggen hetzelfde van de download snelheid, bv. Sterker nog, bij m'n huidige provider (Tweak) heb ik niet voor niets voor het 30/30 abbo gekozen. Omdat ik dat ook gewoon al zat vind. En als er een 20/20 was voor minder per maand had ik dat waarschijnlijk ook nog gedaan.

Maak dus gewoon zelf je overweging. Als je zelf denkt dat meer dan 50 mbit downstream noodzakelijk is en je die upstream niet nodig hebt, dan heb je blijkbaar genoeg keuze.
En daar sluit ik mij graag bij aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even advies nodig over webmail. Ik zal wel iets simpels over het hoofd zien ;=(
Ik heb 2 e-mailadressen van mijzelf a@xmsnet.nl en van mijn vrouw b@xmsnet.nl.

Als ik op vacantie ben dan wil ik via webmail graag de post van beide adressen kunnen lezen.
Als ik inlog op webmail krijg ik alleen de post van a@xmsnet.nl te zien het andere adres blijft verborgen.
Hoe kan ik dit veranderen en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Gewoon inloggen met de gegevens van b?

[ Voor 27% gewijzigd door White_Collar op 25-07-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem toch aan dat ik als hoofdgebruiker *alle* mails in *een* scherm kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nee, je bent namelijk geen hoofd gebruiker. Bij het aanmelden krijg je van xms standaard 1 aangemaakte e-mail adres. Daar worden alle facturen naar toe gestuurd. de andere zijn net zoals het eerste mail adres "gewone mail adressen". Elke email box is een aparte mail box. het zou een beetje raar zijn als een hoofd gebruiker de mails van andere mail adressen kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord. Ik snap wat je bedoeld.
Ik heb andersom gedacht.
Als ik nu zakelijke en prive post bijv. een ander emailadres geef, dan zou het toch wel omslachtig zijn als ik twee keer in moet loggen om alles uit te lezen.

Of maak ik een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:41:
Bedankt voor je antwoord. Ik snap wat je bedoeld.
Ik heb andersom gedacht.
Als ik nu zakelijke en prive post bijv. een ander emailadres geef, dan zou het toch wel omslachtig zijn als ik twee keer in moet loggen om alles uit te lezen.

Of maak ik een denkfout?
Daar heb je normaal aliassen voor, al weet ik niet of je die ook bij XMS hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor daar zit het! Ik moest even zoeken en aliassen is het antwoord. Ik ben er nu uit.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

[b][message=34398135,noline]
Maar waar ik niemand over hoor is de ping. Ik vind het een super groot voordeel dat de ping van glasvezel zo verschrikkelijk laag is. Ik kan tweakers pingen tussen de 5 en 6 ms. Met mijn Telfort ADSL abbo was dat ruim 26 ms. Mijn hele gevoel van snelheid van het internet en gamen is dankzij de ping een stuk beter. En dan maakt het voor mij niet zoveel uit of de download nou 50, 75 of 100 mbit is. (Hoewel ik sneller natuurlijk nooit verkeerd vind ;))
Ik denk dat dat meer ligt aan de infrastructuur van de provider ;)

Ik had met Xs4all ADSL nl ook een ping van rond de 4 ms naar de diverse gameservers.
Je hebt wel gelijk dat dat bij XMS ook prima voor elkaar is (of eigenlijk bij Internl)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik ben net terug van 3 weken vakantie in Italie, heerlijk uitgerust en geen dag regen gehad :D

Ik zet net de tv aan, en baal behoorlijk, nog steeds hakkelende beelden op diverse zenders op analoog signaal, maar ook op digitaal, sterker nog, het lijkt er op dat het erger is dan voor de vakantie. Ook Canvas heeft nog steeds een verkeerde beeldverhouding.

SBS zenders lijken weer het dubbele te hebben met geluidssterkte. Op de RTL zenders loopt het beeld en geluid niet synchroon.

Wat is er aan de hand?

@Yogoi moet ik dit dan maar mailen naar support?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:51:
even een vraagje. nu is het zo dat je, ook al heb je geen hd-pakket, je toch hd zenders doorkrijgt van XMS (dat is iig zo tot eind dit jaar). maar hoe zit dat dan met de hd zenders zo meteen van Eredivisie Live? moet je daarvoor een hd pakket hebben of niet?
nogmaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Loveparade schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:17:
[...]

Ik had met Xs4all ADSL nl ook een ping van rond de 4 ms naar de diverse gameservers.
Je hebt wel gelijk dat dat bij XMS ook prima voor elkaar is (of eigenlijk bij Internl)
Dan heb je echt mazzel gehad en zul je 1 van de weinigen zijn. Het lijkt me iig heel sterk. Het laagste wat ik ooit met ADSL (ook XS4ALL) gezien heb is minimaal 12 ms......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Loveparade schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:17:
[...]

Dat is onmogelijk. een ping van 4 met een adsl abbo. heb je daarvan een print screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

Zeewolde vandaag bij mij

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/891548391.png

Beetje lage upload dacht ik zo....
De ping lag vanmiddag rond de 125 en nu 7

ff in de gaten houden dus.

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Iemand anders in omstreek van arnhem waar de nieuwsserver het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XSnews die de newsdienst verzorgd voor XMS heeft problemen met de authenticatie databases.
Deze problemen zullen ongeveer rond dit tijdstip verholpen moeten zijn, aldus XSnews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ik gok dat EredivisieLive daar een extra pakket van maakt... maar zeker weten zul je het pas als ze het introduceren.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:53:
Vraagje: op deze site staat een kaart van de stad Utrecht; waarbij er dekking in het grootste gebied zou moeten zijn. Echter, ik dacht dat XMS alleen huurhuizen aansluit? Dan kan er nooit zo'n groot gebied rood zijn. Is er een up-to-date kaart waar XMS écht beschikbaar is?
Dat kun je het beste bij XMS vragen, Yogoi weet er vast meer van.

Wat betreft DM: dat staat gewoon aan hoor... ik zag net nog wat DM's staan toen ik inlogde.

@pieterbas: mijn laagste ping naar de DNS server direct binnen het netwerk is ook 16ms.. 6 ms zou wel erg rap zijn voor DSL.

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 25-07-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 14-09 20:36
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:49:
XSnews die de newsdienst verzorgd voor XMS heeft problemen met de authenticatie databases.
Deze problemen zullen ongeveer rond dit tijdstip verholpen moeten zijn, aldus XSnews.
Dankje ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
denan schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:03:
[...]

Ik gok dat EredivisieLive daar een extra pakket van maakt... maar zeker weten zul je het pas als ze het introduceren.
Het lijkt mij logischer dat je Eredivisie Live HD in het Eredivisie Live pakket komt te zitten en dat dat pakket duurder gaat worden. Eredivisie Live verkoopt namelijk enkel all in pakketten aan distributeurs zoals Glashart Media. Een los pakket voor 1 HD kanaal lijkt mij onlogisch...

Hoe dan ook we zullen het binnen twee weken weten aangezien Eredivisie Live HD vanaf het begin bij Glashart Media te zien gaat zijn volgens totaaltv :)

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 25-07-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het nog duurder wordt dan die 12 euro dan ga ik twijfelen hoor. hoop dat het toch echt maar 12 euro blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat Glashart Media alle HD zender-uitbreidingen bij Eredivisie Live er al ingecalculeerd heeft tijdens de onderhandelingen. Want zeg nou zelf, 12 euro voor 4 SD voetbal zenders is echt wel prijzig. Je moet wel echt een voetbal freak zijn om dat er voor neer te willen leggen.

Maar sowieso is Glashart Media best wel aan de prijs. Voor IPTV-basis + HD bij XMSNet kom je uit op 27,40 p/m. Bij Caiway heb je voor 15.95 p/m iets minder zenders, maar wel alle belangerijke en meest bekeken zenders en alle NL+BE zenders en Eurosport in HD. Leuk hoor al die opvulzenders bij Glashart Media, maar om daar bijna 12 euro meer voor te betalen terwijl ik er niet naar kijk vind ik zonde. Voor de prijs die Caiway vraagt kan ik bij Glashart Media/XMS nog niet eens analoog krijgen. Caiway kan blijkbaar veel efficiënter werken waardoor ze de kosten zo laag te kunnen houden. Wellicht een punt waar Glashart Media toch wat feller op moet inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

eymey schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:31:
[...]

Dan heb je echt mazzel gehad en zul je 1 van de weinigen zijn. Het lijkt me iig heel sterk. Het laagste wat ik ooit met ADSL (ook XS4ALL) gezien heb is minimaal 12 ms......
Dat is echt geen mazzel geweest, dat was normaal bij xs4all, een van de redenen zelfs om iedereen daar aan te sluiten in het verleden. Zojuist nog ff gekeken (heb hier nog een lijn liggen van xs4all), gemiddelde pingtime naar diverse servers rond de 5 ms ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

G#$@##@$@D, geen IPTV :(, ligt de boel er weer uit?

EDIT het werkt weer?

[ Voor 20% gewijzigd door GerkeP op 26-07-2010 06:36 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 02:32:
Misschien dat Glashart Media alle HD zender-uitbreidingen bij Eredivisie Live er al ingecalculeerd heeft tijdens de onderhandelingen. Want zeg nou zelf, 12 euro voor 4 SD voetbal zenders is echt wel prijzig. Je moet wel echt een voetbal freak zijn om dat er voor neer te willen leggen.

Maar sowieso is Glashart Media best wel aan de prijs. Voor IPTV-basis + HD bij XMSNet kom je uit op 27,40 p/m. Bij Caiway heb je voor 15.95 p/m iets minder zenders, maar wel alle belangerijke en meest bekeken zenders en alle NL+BE zenders en Eurosport in HD. Leuk hoor al die opvulzenders bij Glashart Media, maar om daar bijna 12 euro meer voor te betalen terwijl ik er niet naar kijk vind ik zonde. Voor de prijs die Caiway vraagt kan ik bij Glashart Media/XMS nog niet eens analoog krijgen. Caiway kan blijkbaar veel efficiënter werken waardoor ze de kosten zo laag te kunnen houden. Wellicht een punt waar Glashart Media toch wat feller op moet inzetten.
Tja dat is ieder voor zich natuurlijk, persoonlijk wil ik gewoon koste wat kost Eredivisie Live hebben. Verder met die 27,40 haal je analoog erbij en die dienst heb je natuurlijk niet bij Caiway dus dat is geen eerlijk vergelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Loveparade schreef op maandag 26 juli 2010 @ 06:29:
[...]

Dat is echt geen mazzel geweest, dat was normaal bij xs4all, een van de redenen zelfs om iedereen daar aan te sluiten in het verleden. Zojuist nog ff gekeken (heb hier nog een lijn liggen van xs4all), gemiddelde pingtime naar diverse servers rond de 5 ms ;)
Serieus? Denk je echt dat xs4all een betere pingtime heeft dan de rest en dat je daarom naar xs4all gaat? xs4all provide jou van internet via kpn. Daar ligt de pingtime rond een gangbare ms. 5 ms is echt te snel voor een koperen draadje. Wil je dat bereiken, dan moet je letterlijk in de wijkkast zitten met je laptop.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
ik222 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:10:
[...]

Tja dat is ieder voor zich natuurlijk, persoonlijk wil ik gewoon koste wat kost Eredivisie Live hebben. Verder met die 27,40 haal je analoog erbij en die dienst heb je natuurlijk niet bij Caiway dus dat is geen eerlijk vergelijk...
Bij Caiway heb je nog wel analoog zij het tot 10-10-2010 en daarna kun je gratis via DVB-T kijken (naast digitale DVB-C tv) van Caiway enige kosten (20 euro) zijn een losse DVB-T decoder als je geen tv's op slaapkamer/zolder hebt met DVB-T zie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Younes schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:21:
[...]

Serieus? Denk je echt dat xs4all een betere pingtime heeft dan de rest en dat je daarom naar xs4all gaat? xs4all provide jou van internet via kpn. Daar ligt de pingtime rond een gangbare ms. 5 ms is echt te snel voor een koperen draadje. Wil je dat bereiken, dan moet je letterlijk in de wijkkast zitten met je laptop.
Of ze hebben gewoon al glasvezel liggen tot aan de straatkast. Ik meende dat ziggo daar mee bezig was iig, dus kan me voorstellen dat ze dat bij *DSL ook aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak
  • Laatst online: 11-01 16:58

Imak

Opt-out?

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:53:
Hoi denan,

Mijn ouders wonen in een koophuis in Maarssenbroek en hebben glasvezel van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha. wordt net gebeld door de helpdesk omdat ik een maand geleden een voicemail had ingesproken bij de helpdesk of ze me terug konden bellen. mijn vader neemt op dus die had te horen gekregen dat vorige maand gebeld was enzo. me pa geeft mij me telefoon en ik krijg te horen dat ik het internet van de modem af moet halen en dat het probleem dan verholpen zou moeten zijn. ik dat doen met me half suffe kop en toen zei ik van maar we hebben helemaal geen problemen meer. zegt hij van o oke. bedankt voor uw tijd.

:P best leuk wakker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Loveparade schreef op maandag 26 juli 2010 @ 06:29:
[...]

post hier dan eens een printscreen, want een ping van 5 over een adsl lijn lijkt mij sterk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

Voor wat betreft de PVR functionaliteit hoop ik dat XMSNet binnen aanzienlijke termijn de Amino M540 PVR zal gaan voeren... Dat ding ziet er echt gaaf uit!

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files2/37821/TLgw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop het niet. die is net 2 cm te breed voor onze kast waar all het apparatuur in staat :P maar hij ziet er inderdaad erg nice uit. tele2 gebruikt ook Amino kastjes voor hun iptv dienst en die heeft wel PVR functionaliteit. die gebruiken alleen de A532 Compact PVR ipv de M540 PVR. ik heb ook liever een rechthoekig apparaat dan zo'n raket vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Caelorum schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:19:
[...]

Of ze hebben gewoon al glasvezel liggen tot aan de straatkast. Ik meende dat ziggo daar mee bezig was iig, dus kan me voorstellen dat ze dat bij *DSL ook aan het doen zijn.
Al zou de glasvezel in de APANK / B12-20 / of kunststof KVD liggen bij jou in de buurt of zelfs de straat, bij de x-DSL techniek ontkom je niet aan een MO-DEM. En dat modem zal je data eerst moeten MO-duleren (er geluid van maken zeg maar simpel) en dat op de lijn zetten. Aan de andere kant van de lijn moet het gemoduleerde signaal weer ge DEM-oduleert worden (er weer data van maken simpel gezegd). MO (moduleren) DEM (de-moduleren) MO-DEM.... Al deze handelingen kosten tijd. Het kost relatief gezien zelfs veel tijd. In 1988 was alles wat onder de 10ms zat natuurlijk een wereld snelheid!! (ja iid, je leest het goed, PING is de snelheid en Mbp/s is de hoeveelheid!). Dus ook al sluit je twee x-DSL modems aan elkaar aan op het zelfde buro, het zal nooit zo snel kunnen worden als een licht verbinding van 100 kilometer. De hoeveelheid (MB's p/s) kan je net zo gek maken als je bandbreedte hebt op het beschikbare transport medium (antenne netwerk, telefoon netwerk, radio frequenties met bv UMTS of HSDPA enz enz).

5ms op een A-DSL verbinding kan wel, als je via je draadloze verbinding naar je WAN IP pingt ofzoowiets 8)7

Ik zeg dus ook BS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Zijn er misschien problemen met het internet, ik kom met mijn 50/50 niet verder dan
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/892507115.png

Ik heb een packetfront kast en de internetkabel zit in poortje 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
McGreenNL schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:06:
Zijn er misschien problemen met het internet, ik kom met mijn 50/50 niet verder dan
[afbeelding]

Het is iid iets ingezakt zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Laatst online: 01-09 23:38
[afbeelding]
De upload van mijn 50/50 is inderdaad niet helemaal super:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/892560337.png

edit voor hieronder: test is gedaan in Firefox
Met OnsBrabant: up 329.194 kbps, up 16.488kbps

[ Voor 18% gewijzigd door ArjenB64 op 26-07-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
ArjenB64 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:57:
[...]

De upload van mijn 50/50 is inderdaad niet helemaal super:
[afbeelding]
Gebruik aub geen IE voor de speedtest, maar Chrome of Firefox. IE geeft altijd een vertekend beeld.

Hier in Zeewolde is alles normaal.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/892601786.png
De dik 70 Mbit/s up klopt wel, uploaden met FTP of backup online gaat ook met deze snelheid :).

De beste site om te testen is http://speedtest.onsbrabantnet.nl. Deze geeft helaas geen ping, maar wel de werkelijke te halen snelheden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob

Coolrob

Lekker hoor...

nou bij mij in Zeewolde is het al sinds zaterdag butt zeg maar met de upload

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/892678774.png

Hoop dat ze het gauw oplossen hier.

Edit: En op http://speedtest.onsbrabantnet.nl krijg ik geen upload te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Coolrob op 26-07-2010 20:52 ]

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Caelorum schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:19:
[...]

ONZIN. Geen enkele provider heeft glas liggen tot aan de 'straatkast'. Alleen KPN is daar in sommige steden mee bezig (onder de naam KPNGlasvezel, het is gewoon fiber to the curb). Je zit dus met xDSL gewoon gebonden aan de fysieke/technische beperkingen van het MOdulatie/DEModulatie proces op een koperlijn van ergens tussen de 100m en een paar km. Een voordeel is nog wel dat iedere abonnee (net als bij fiber) z'n 100% eigen lijntje (dus fysieke verbinding) heeft met de centrale en dat je de gebruikte frequentieruimte voor gemoduleerde signalen voor je zelf hebt.

Bij CAI netwerken zoals Ziggo is het nog wat erger: Vanaf de straatkast (en waarschijnlijk nog wel wat dieper in de infrastructuur) zit je met z'n allen op 1 'bus' (zie het als de splitter thuis waarmee je TV verdeeld over meerdere tv's, maar dan deel je het met enkele tientallen huizen). Gelukkig wel met een berg bruikbare frequentieruimte waar behoorlijk wat docsis links op ge-MODEM't kunnen worden, maar je deelt het wel met al je wijkgenoten. Zou Ziggo of UPC "Fiber to the Curb" willen aanbieden, dan zouden ze naar iedere straatkast glasvezel moeten aanleggen, die kasten een stuk groter moeten maken en iedere kabel naar ieder huis een eigen modem moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ok, dank je voor de opheldering..
Hoe zit dat trouwens met die 120mbit verbindingen die ziggo oplevert rond Enschede? Neem aan dat als de hele straat zo'n abbo neemt ze aan een overboeking van misschien wel 60/1 komen of niet?
Hebben ze daar dan ook geen FTTC, maar gewoon een paar extra koperaders naar de straatkastjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben natuurlijk geen expert op het gebied van DOCSIS netwerken (de techniek die voor internet via de kabel wordt gebruikt). Maar aan het 'uiteinde' van de grote 'mega splitter' staan de 'headends' die de signalen van de modems bij alle abonnees op dat segment ontvangen/coordineren/weer verzenden, etc.

Ik weet verder geen harde cijfers wat betreft de totale bandbreedte van docsis, maar mijn gut feeling zegt ook dat, als bijna iedereen op 1 headend zo'n 120 mbit verbinding zou nemen, gegarandeerd niet iedereen tegelijk die snelheid zal halen.

Nou heeft glasvezel natuurlijk ook wel dat probleem (overboeking), maar daar is het een kwestie van meer bandbreedte tussen de Area-pops, City-pops en/of het netwerk van de ISP fixen. De verbinding tussen klant en POP zelf zal nooit een bottleneck zijn, want de huidige fibers die in de grond liggen zijn op de lange termijn te upgraden naar minimaal 10 gbit.

Kabel (Docsis) zal dus altijd achter blijven lopen omdat, los van de backbone, gewoon die 'last mile' tussen klant en backbone NOOIT dedicated per klant zal zijn.

Die 120 mbit verbindingen per klant zijn heel knap geregeld (met upgrade naar docsis 3) maar dat houdt gewoon een keer op.... Met de toenemende vraag naar HD zenders en IP bandbreedte moeten kabelmaatschappijen op een gegeven moment ook gaan kiezen: Willen ze bandbreedte behouden voor analoge en DVB-C muxen (die zijn op 1 netwerk altijd broadcast, dus nemen sowieso bandbreedte in, ookal zouden slechte enkele abonnees er naar kijken) of switchen zij ook ooit naar IPTV? Ik weet namelijk dat Motorola ook al IPTV set top boxen maakt die, naast het 'traditionele' dvb-c, ook IPTV via docsis ondersteunen.

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 27-07-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[afbeelding]

Er was gisteren wel een behoorlijk grote outage bij KPN waardoor aardig wat verbindingen richting amsterdam er uit lagen en via een andere route kwamen. Dat was rond 18:30 opgelost dus als je snelheid nu weer normaal is heeft het daar mee te maken gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zelf merkte ik ook dat ik gisterochtend, zo rond 9:00 - 9:30, nauwelijks 3G verbinding had op het KPN netwerk (zat in de omgeving Deventer). Het netwerk was er wel, maar traffic: ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Hoe staat het eigenlijk met IPv6 bij XMS? Kunnen de huidige Genexis-en IPv6 aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansko84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-09 10:06
@luuk1983 interessante vraag! Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

pieterbas12 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:43:
[...]

Dat is onmogelijk. een ping van 4 met een adsl abbo. heb je daarvan een print screen?
Die kan ik wel ff maken ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Coolrob schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:48:
nou bij mij in Zeewolde is het al sinds zaterdag butt zeg maar met de upload

[afbeelding]

Hoop dat ze het gauw oplossen hier.

Edit: En op http://speedtest.onsbrabantnet.nl krijg ik geen upload te zien.
Router al gereboot? Ik moet af en toe mijn router even resetten.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob

Coolrob

Lekker hoor...

The Wizard schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:17:
[...]

Router al gereboot? Ik moet af en toe mijn router even resetten.
Zelfs zonder tussen komst van de router blijft de upload laag.
Maar als het goed is komt er vanmiddag een monteur langs :)

EDIT: Monteur is geweest en heeft niks kunnen vinden, singaal was goed.
upload is nog steeds laag....
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/893583554.png

XMS maar weer bellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Coolrob op 27-07-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 23:32
Je hebt geen QoS aan staan op je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Coolrob schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:34:
[...]

Zelfs zonder tussen komst van de router blijft de upload laag.
Maar als het goed is komt er vanmiddag een monteur langs :)

EDIT: Monteur is geweest en heeft niks kunnen vinden, singaal was goed.
upload is nog steeds laag....
[afbeelding]

XMS maar weer bellen.
Heb je al eens een speedtest naar een andere server geprobeerd, bv die in Eindhoven?

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
eymey schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:31:
Ik ben natuurlijk geen expert op het gebied van DOCSIS netwerken (de techniek die voor internet via de kabel wordt gebruikt). Maar aan het 'uiteinde' van de grote 'mega splitter' staan de 'headends' die de signalen van de modems bij alle abonnees op dat segment ontvangen/coordineren/weer verzenden, etc.
Dit klopt gewoon.
Ik weet verder geen harde cijfers wat betreft de totale bandbreedte van docsis, maar mijn gut feeling zegt ook dat, als bijna iedereen op 1 headend zo'n 120 mbit verbinding zou nemen, gegarandeerd niet iedereen tegelijk die snelheid zal halen.
Docsis spec staan hier met een mooi tabel Wikipedia: DOCSIS

Zowel Ziggo als UPC heeft op docsis-3 momenteel 4 downstream frequenties in gebruik wat neer komt op ongeveer 220Mb/s voor een hele wijk. En dat kan zomaar 300 klanten zijn.
Beide bedrijven hebben ook nog een hele hoop docsis-2 modems uit staan. Dan zit je met z'n alle op 30Mb/s.
Nou heeft glasvezel natuurlijk ook wel dat probleem (overboeking), maar daar is het een kwestie van meer bandbreedte tussen de Area-pops, City-pops en/of het netwerk van de ISP fixen. De verbinding tussen klant en POP zelf zal nooit een bottleneck zijn, want de huidige fibers die in de grond liggen zijn op de lange termijn te upgraden naar minimaal 10 gbit.

Kabel (Docsis) zal dus altijd achter blijven lopen omdat, los van de backbone, gewoon die 'last mile' tussen klant en backbone NOOIT dedicated per klant zal zijn.
Overboeking van 1 op 50 is bij A-DSL heel normaal, in de CAI (Centraal Antenne Systeem) kan dat dus behoorlijk veel hoger liggen.
Die 120 mbit verbindingen per klant zijn heel knap geregeld (met upgrade naar docsis 3) maar dat houdt gewoon een keer op.... Met de toenemende vraag naar HD zenders en IP bandbreedte moeten kabelmaatschappijen op een gegeven moment ook gaan kiezen: Willen ze bandbreedte behouden voor analoge en DVB-C muxen (die zijn op 1 netwerk altijd broadcast, dus nemen sowieso bandbreedte in, ookal zouden slechte enkele abonnees er naar kijken) of switchen zij ook ooit naar IPTV? Ik weet namelijk dat Motorola ook al IPTV set top boxen maakt die, naast het 'traditionele' dvb-c, ook IPTV via docsis ondersteunen.
Waar beide kabelaar (UPC en Ziggo) veel last van hebben is het toenemende gebruik van interactieve diensten als uitzending gemist. Bij die "mediaboxen" van UPC gaat dat zelf nog over een DOCSIS-2 =30Mb/s verbinding, en dat zie je er ook aan af. Als ik dan het zelfde bij een FttH klant zie dan is de keuze snel gemaakt. Ziggo gebruikt nu zelfs frequenties in (of net tegen) de radio band aan om aan de vraag te kunnen blijven voldoen. Maar bij Ziggo zien de streams er beter uit en ze gebruiken ook DOCSIS-3 STB's.

Wat betreft I-TV van KPN, dat ziet er best gelikt uit. Behalve dan de afstandsbediening, die lijkt zo in de Bart Smit gekocht te zijn. Hun STB is trouwens ook wat traag.

Wat betreft HD. Het mooiste beeld lijkt nog steeds van de kabelboeren te komen. Een DVB-C HD zender ziet er in mijn beleving mooier uit dan die MPG4 streams bij KPN of op een Amino STB.

Verder is FttH het eerste netwerk in Nederland dat uitsluitend voor IP is ontwikkeld. Wij als bedrijf leveren monteurs voor alle denkbare netwerken (vandaar dat ik er wat van af weet zeg maar;). Het telefonie netwerk en het TV netwerk zullen nooit volwaardige IP netwerken kunnen worden. Wel ben ik er van overtuigd dat ze beide volledige IP netwerken zullen worden. De CAI zal de langste adem hebben om de eenvoudige reden dat de kabelboeren het glas dichter bij de klant kunnen brengen en op die wijze de bandbreedte behoorlijk kunnen opschalen tot in de GB's aan toe. Dat trekt het telefoon netwerk natuurlijk nooit meer. Vandaar dat KPN (via een trucje) 51 procent van de aandelen in handen heeft van Reggefiber. Die weten nog beter dan wij wat de klanten doen, nodig hebben en wat ze tekort gaan komen.

Het is maar goed dat er voorlopig concurrentie blijft in deze markt. Als iedereen uitsluitend op FttH zou zitten voor alle diensten zou de prijs er niet beter van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
trankilo schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:43:
Zowel Ziggo als UPC heeft op docsis-3 momenteel 4 downstream frequenties in gebruik wat neer komt op ongeveer 220Mb/s voor een hele wijk. En dat kan zomaar 300 klanten zijn.
Bij UPC zijn er 6 Internet Downstream frequenties in gebruik en bij Ziggo heeft men in sommige gebieden 8 en andere gebieden 6 Internet Downstreams.
Beide bedrijven hebben ook nog een hele hoop docsis-2 modems uit staan. Dan zit je met z'n alle op 30Mb/s.
Met EuroDOCSIS-2 is sprake van zo'n 51 Mbps per Internet Downstream bij 256-QAM en een symbol rate van 6952. Bij Ziggo zijn de Internet Downstreams ook als zodanig ingesteld.
Waar beide kabelaar (UPC en Ziggo) veel last van hebben is het toenemende gebruik van interactieve diensten als uitzending gemist. Bij die "mediaboxen" van UPC gaat dat zelf nog over een DOCSIS-2 =30Mb/s verbinding, en dat zie je er ook aan af.
Video On Demand content wordt bij Ziggo en UPC via digitale TV Transport Streams verzonden. Bij UPC zijn die Transport Streams ingesteld op 64-QAM waardoor er een totale bitrate mogelijk is van 38 Mbps per VOD Transport Stream en bij Ziggo op 256-QAM met een totale bitrate van 50 Mbps per VOD Transport Stream. Ziggo heeft 2 VOD Transport Streams per wijk en UPC 8 VOD Transport Streams per wijk.
Als ik dan het zelfde bij een FttH klant zie dan is de keuze snel gemaakt. Ziggo gebruikt nu zelfs frequenties in (of net tegen) de radio band aan om aan de vraag te kunnen blijven voldoen. Maar bij Ziggo zien de streams er beter uit en ze gebruiken ook DOCSIS-3 STB's.
Dit volg ik niet. Zie de volgende links voor de frequentie plannen van Ziggo en UPC:
Ziggo/Casema
Ziggo/Multikabel
Ziggo/@Home
UPC
Wat betreft HD. Het mooiste beeld lijkt nog steeds van de kabelboeren te komen. Een DVB-C HD zender ziet er in mijn beleving mooier uit dan die MPG4 streams bij KPN of op een Amino STB.
Weet niet wat je bedoelt met een DVB-C HD zender, maar op een DVB-C frequentie wordt een digitale TV Transport Stream doorgegeven die een X aantal digitale RTV kanalen kan bevatten waaronder TV kanalen in H.264/AVC HD formaat. Wat de uiteindelijk kwaliteit is van HD kanalen heeft alles te maken met toegepaste MPEG profielen en maximale MPEG encoding bitrates. Als HD kanalen teveel gecomprimeerd worden gaat dat vanzelf ten koste van de kwaliteit. Daar heeft het type verzending (DVB-C, DVB-S/S2, IP-TV, etc.) verder niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@trankilo,

"Wat betreft HD. Het mooiste beeld lijkt nog steeds van de kabelboeren te komen. Een DVB-C HD zender ziet er in mijn beleving mooier uit dan die MPG4 streams bij KPN of op een Amino STB. ".

Dan vraag ik mij af waar jij een demo hebt gezien van een Amino STB 130m. Je bent van harte uitgenodigd op het xms huis, want de HD streams van xms zijn echt veel beter als de DVB-C HD van de kabelboeren. Glashart media stuurt namelijk een veel hogere bitrate mee dan Ziggo met de HD streams. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 27-07-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
pieterbas12 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:27:

Dan vraag ik mij af waar jij een demo hebt gezien van een Amino STB 130m. Je bent van harte uitgenodigd op het xms huis, want de HD streams van xms zijn echt veel beter als de DVB-C HD van de kabelboeren. Glashart media stuurt namelijk een veel hogere bitrate mee dan Ziggo met de HD streams. ;)
Maak het eens concreet door wat voorbeelden van bitrates van HD zenders bij XMS te geven. Dan zal ik de bijbehorende bitrates van die HD zenders bij Ziggo opzoeken. Dan weten we tenminste waar we het over hebben als jij spreekt over "veel hogere bitrate".

De bitrate alleen is overigens ook niet zaligmakend aangezien de ene MPEG compressie methode de andere niet is en helaas hebben digitale TV providers ook nog allerlei bitrate shapers waarmee ze het aangeleverde digitale bron signaal kunnen vernachelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

ArChie schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:36:
[quote]pieterbas12 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:27:

[...]

Maak het eens concreet door wat voorbeelden van bitrates van HD zenders bij XMS te geven. Dan zal ik de bijbehorende bitrates van die HD zenders bij Ziggo opzoeken. Dan weten we tenminste waar we het over hebben als jij spreekt over "veel hogere bitrate".

De bitrate alleen is overigens ook niet zaligmakend aangezien de ene MPEG compressie methode de andere niet is en helaas hebben digitale TV providers ook nog allerlei bitrate shapers waarmee ze het aangeleverde digitale bron signaal kunnen vernachelen.
Veel hoger is het niet volgens mij, maar wel iets hoger.
Wat ik wel weet is dat Animal Planet HD 20mbit is bij Glashart Media. Volgens mij is dit ook de zender met de hoogste bitrate.

Overigens heb ik UPC en XMS naast elkaar en derhalve kan ik zeggen dat het HD beeld van XMS echt by far beter is dan bij UPC.

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 27-07-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
d0s schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:43:
Veel hoger is het niet volgens mij, maar wel iets hoger.
Wat ik wel weet is dat Animal Planet HD 20mbit is bij Glashart Media. Volgens mij is dit ook de zender met de hoogste bitrate.
Helaas hebben we bij Ziggo geen Animal Planet HD, dus die bitrate kan ik niet opzoeken. Aan alleen de bitrate heb ik overigens niet genoeg, bij Ziggo had Discovery HD voorheen ook een bitrate hoger dan 20 Mbps, maar dat was een MPEG-2 HD kanaal. Animal Planet komt geloof ik uit dezelfde koker als Discovery, dus mogelijk gaat het bij Animal Planet ook om een MPEG-2 HD kanaal als bronsignaal.
Overigens heb ik UPC en XMS naast elkaar en derhalve kan ik zeggen dat het HD beeld van XMS echt by far beter is dan bij UPC.
Met dit soort uitspraken kan ik dus niet zoveel. Dat mondt alleen maar uit in welles/nietes discussies als het niet concreet wordt gemaakt zodat er echt te vergelijken valt. Bij Ziggo zijn er diverse HD kanalen die ieder weer hun eigen karakteristieken hebben zoals wel of niet een variabele bitrate, gebruikte MPEG-4 profielen, verschillende bitrates, etc. Dus één kanaal kan misschien heel mooi zijn terwijl het een lagere bitrate heeft dan een ander kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Helaas ben ik nog niet in de positie om het beeld van XMS (of beter gezegd, van Glashart Media) te vergelijken met UPC. Ik moet het voorlopig alleen met op KPN-diensten gebaseerde abbo's op FttH doen. Maar... daar komt in het najaar verandering in als Lijbrandt ook op de actieve laag van KPN Glashart Media diensten gaat aanbieden :D.

Van KPN is het HD beeld helaas niet echt denderend. Zo'n 7-9 mbit, dan houdt het wel op. Logisch natuurlijk want ze willen het ook aan ADSL klanten kunnen aanbieden 8)7 :'). En waarom zou je voor FttH klanten een stapje harder lopen om daar wel hogere bitrates door te geven? Natuurlijk de extra kosten van het erop na houden van dubbele encoders wrs. Het SD beeld van KPN vind ik, gezien een enkele stream ong. 3,7 mbit is (in mpeg4) wel rete strak :). Dat is ong. het enige dat ze sinds het introduceren van hun IPTV platform goed hebben gedaan en complimenten voor verdienen :').

@Trankilo: Je hebt gelijk :). Gelukkig is er nog concurrentie. Alleen jammer dat de kabelaars de consument geregeld voorliegen met hun "bij ons is ook alles al 90% glas" campagnes. Veel meer zal dat ook nooit worden en juist dat laatste stukje blijft een chronische flessenhals vormen (hoe veel verbeteringen komen er nog in DOCSIS land?). En wat ze niet voor DOCSIS gebruiken moet verdeeld worden onder alle zenders die ze in DVB-C willen doorgeven (hoeveel DVB-C ruimte zou er over blijven? In mbits gezien).

Het zou nou juist mooi zijn als kabelbedrijven ook zouden inspringen op de FttH trein. Als hun coax netwerken op een gegeven moment zijn afgeschreven en FttH ligt er in steeds meer plaatsen al. Als die fysieke laag gewoon een 'nutsvoorziening' wordt, is het voor Ziggo en UPC zelfs een relatief koud kunstje om de Area-pops en city-pops ook aan te sluiten op hun backbone en zelf de kabels te belichten (naast Reggefiber en KPN).

Dit kan alleen maar goed zijn voor de concurrentie, lijkt me. Zelf ben ik iig super blij met FttH.

Maar dat komt ook meer misschien omdat ik UPC gewoon veracht en het m'n eer te na is bij hen OOIT nog een abbo af te sluiten. Al is het alleen al om wat ze me in het verleden allemaal geflikt hebben en omdat ik het gewoon schande vind om 16 euro te betalen voor alleen analoog en nog vele euro's verder ben voor ik eens een digitaal signaal heb (dat ik oook nog steeds verplicht met hun apparatuur mag gaan gebruiken)....

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 27-07-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
pieterbas12 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:27:
@trankilo,

"Wat betreft HD. Het mooiste beeld lijkt nog steeds van de kabelboeren te komen. Een DVB-C HD zender ziet er in mijn beleving mooier uit dan die MPG4 streams bij KPN of op een Amino STB. ".

Ik kom dagelijks bij klanten (de eindgebruiker bedoel ik dan) van alle denkbare providers over de vloer. Dus ik heb veel HEEL VEEL demo's gezien. Zeg maar rustig honderden!! :P Ook van die Amino's

Neemt niet weg dat het mijn mening is, en niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eymey

Dat laatste is bij KPN Glasvezel ook he. Persoonlijk vind ik UPC en KPN beide van hetzelfde laken en pak. Hun strategie is alles zoveel mogelijk gesloten houden en zoveel mogelijk de prijzen proberen uit melken waar ze dat kunnen. Wat ik niet echt snap is dat er toch zoveel mensen voor KPN Glasvezel kiezen (nieuws: KPN ziet vraag naar Interactieve TV flink stijgen). Ik kan niet 1 reden bedenken wat er aantrekkelijk is aan de IPTV dienst van KPN. Zo'n beetje alles is slechter dan dat van Glashart Media. Maarja, dat zullen wel mensen die geen keuze hebben in hun gebied. Een andere reden kan ik niet bedenken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Op de eerste plaats bedank voor je posting!
[...]

Bij UPC zijn er 6 Internet Downstream frequenties in gebruik en bij Ziggo heeft men in sommige gebieden 8 en andere gebieden 6 Internet Downstreams.
Helaas niet in de gebieden waar wij momenteel werkzaam zijn voor deze bedrijven (Gelderland, Utrecht en braband). Maar ik mag aannemen uit jouw posting dat dit niet lang op zich zal laten wachten.
[...]

Met EuroDOCSIS-2 is sprake van zo'n 51 Mbps per Internet Downstream bij 256-QAM en een symbol rate van 6952. Bij Ziggo zijn de Internet Downstreams ook als zodanig ingesteld.
Vreemd dat de netto doorvoer dan blijft steken rond de 30, maar dit hoort niet in dit topic thuis (al wil ik hier wel meer van weten!).
[...]

Video On Demand content wordt bij Ziggo en UPC via digitale TV Transport Streams verzonden. Bij UPC zijn die Transport Streams ingesteld op 64-QAM waardoor er een totale bitrate mogelijk is van 38 Mbps per VOD Transport Stream en bij Ziggo op 256-QAM met een totale bitrate van 50 Mbps per VOD Transport Stream. Ziggo heeft 2 VOD Transport Streams per wijk en UPC 8 VOD Transport Streams per wijk.
Nu wil het toeval dat we hier vandaag nog wat "gedoe" over hebben gehad met UPC Gelderland, ik heb stellig het ID dat hun netwerk niet overal het zelfde is. Nu maak het voor mij niet uit of ze 30 of 50Mb hebben en of ze D-2 /D-3 of het in een qam persen, door de bank genomen is dat dus niet veel (even kort door de bocht mijn stelling).

Wel heel leuk om te lezen dat hier vakidioten uit een andere discipline in een FttH topic zitten :)
[...]

Dit volg ik niet. Zie de volgende links voor de frequentie plannen van Ziggo en UPC:
Ziggo/Casema
Ziggo/Multikabel
Ziggo/@Home
UPC
THX!
Ik ga ze later doorpluizen.
Ik hoor net dat ze tussen de 65 en 80Mhz iets doen (lekke vaag) ik vermoed dat het een retoursignaal is, wat anders kan je in dat stukje?
[...]

Weet niet wat je bedoelt met een DVB-C HD zender, maar op een DVB-C frequentie wordt een digitale TV Transport Stream doorgegeven die een X aantal digitale RTV kanalen kan bevatten waaronder TV kanalen in H.264/AVC HD formaat. Wat de uiteindelijk kwaliteit is van HD kanalen heeft alles te maken met toegepaste MPEG profielen en maximale MPEG encoding bitrates. Als HD kanalen teveel gecomprimeerd worden gaat dat vanzelf ten koste van de kwaliteit. Daar heeft het type verzending (DVB-C, DVB-S/S2, IP-TV, etc.) verder niets mee te maken.
Mee eens, maar dat neemt niet weg dat de CAI-mannen in mijn optiek het beste plaatje neerzet. Hoe dat er komt vind ik wel bijzonder interessant om te weten/leren, maar doet er aan het eind van de lijn (de eindgebruiker) verder weinig toe. Die wil gewoon het mooiste plaatje. En met die ogen proberen ik, als ik bij een consument over de vloer ben, te kijken naar de producten van de aanbieder.
Ik zie het verschil. En of dat de hardware, transportlaag, platform of wat dan ook is, ik stem tot nu toe dus voor de CAI.

Top dat je inhoudelijk hebt gereageerd. Zo als je ziet weet ik een hoop van alle aanbieders maar ben niet gespecialiseerd in 1 ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
trankilo schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:52:
Helaas niet in de gebieden waar wij momenteel werkzaam zijn voor deze bedrijven (Gelderland, Utrecht en braband). Maar ik mag aannemen uit jouw posting dat dit niet lang op zich zal laten wachten.
De boel wordt stap voor stap uitgebreid. Afhankelijk van het merk EuroDOCSIS-3 modem kunnen er bij Ziggo in ieder geval 6 of 8 Downstreams geconfigureerd worden. Hoeveel er daadwerkelijke geconfigureerd zijn hangt uiteraard af van diverse factoren zoals het aantal abonnementen en verkochte snelheden in een wijk. Hier in mijn wijk van Ziggo/Multikabel gebied zijn er in ieder geval 6 Internet Downstreams aanwezig en hier is de boel nog niet EuroDOCSIS-3 geschikt. Daarom ook lagere abonnementssnelheden hier dan in andere delen van het Ziggo netwerk. Heerhugowaard in Ziggo/Multikabel gebied heeft al wel een netwerk upgrade gehad en daar zijn in de modems 8 Internet downstreams geconfigureerd. Op het Ziggo gebruikers forum zijn topics waar Ziggo klanten hun modem configuratie dumpen en daar zie je dus allerlei configuraties langskomen van 1 Internet Downstream tot 8 Internet Downstreams en alles daar tussen.
Vreemd dat de netto doorvoer dan blijft steken rond de 30, maar dit hoort niet in dit topic thuis (al wil ik hier wel meer van weten!).
Dat zal dan alles te maken hebben met de gekozen abonnementssnelheid door de klant. Ieder EuroDOCSIS-2 modem krijgt continu zo'n 51 Mbps aan data te verwerken terwijl maar een deel van al die data daadwerkelijk voor de klant bestemd zal zijn.
Nu wil het toeval dat we hier vandaag nog wat "gedoe" over hebben gehad met UPC Gelderland, ik heb stellig het ID dat hun netwerk niet overal het zelfde is. Nu maak het voor mij niet uit of ze 30 of 50Mb hebben en of ze D-2 /D-3 of het in een qam persen, door de bank genomen is dat dus niet veel (even kort door de bocht mijn stelling).
Het netwerk van UPC is ook niet overal hetzelfde. Sommige delen van het netwerk zijn bijvoorbeeld (nog?) niet geschikt voor Video On Demand en andere interactieve digitale TV diensten. UPC Gelderland is daar zo'n voorbeeld van. Of dat ook consequenties heeft voor Internet via de kabel heb ik geen verder weet van.

Waar het bij VOD uiteindelijk om gaat is hoe de VOD content gecomprimeerd is. Bij Ziggo heeft de VOD SD content bitrates tussen de 3 en 4 Mbps en voor de VOD HD content ligt dat hoger (weet even VOD HD bitrates uit mijn hoofd). Daarvan gaan er dus een aantal samen in een VOD Transport Stream waarvan ze er bij UPC wat dus meer hebben dan bij Ziggo, maar ik heb hier in mijn wijk bij Ziggo nog nooit gezien dat de twee VOD Transport Streams helemaal vol zaten met bestelde VOD content.
Wel heel leuk om te lezen dat hier vakidioten uit een andere discipline in een FttH topic zitten
Geen vakidioot, maar gewoon een hobbyist met veel interesse voor de toegepaste kabel techniek.
Ik hoor net dat ze tussen de 65 en 80Mhz iets doen (lekke vaag) ik vermoed dat het een retoursignaal is, wat anders kan je in dat stukje?
Geen idee. Tot de 69 MHz werd bij EuroDOCSIS-2 tenminste benut voor de Internet Upstreams (ofwel het retoursignaal).
Mee eens, maar dat neemt niet weg dat de CAI-mannen in mijn optiek het beste plaatje neerzet. Hoe dat er komt vind ik wel bijzonder interessant om te weten/leren, maar doet er aan het eind van de lijn (de eindgebruiker) verder weinig toe. Die wil gewoon het mooiste plaatje. En met die ogen proberen ik, als ik bij een consument over de vloer ben, te kijken naar de producten van de aanbieder.
Ik zie het verschil. En of dat de hardware, transportlaag, platform of wat dan ook is, ik stem tot nu toe dus voor de CAI.
Zolang je maar duidelijk is dat het soort platform er in feite niets toe doet, maar dat de beeldkwaliteit bepaald wordt door MPEG encoders en toegepaste bitrate begrenzingen door zenders en digitale TV providers om de signalen van kanalen rendabel bij de klant te krijgen. Een hogere bitrate neemt meer ruimte in beslag en die ruimte is kostbaar als de totale hoeveelheid ruimte beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Bitrate van bijvoorbeeld Ned1 HD ligt bij Glashart Media tussen de 12 en 14Mbit en voor zover ik weet is dat exact hetzelfde als bij UPC en Ziggo dus veel verschil zal er niet in zitten al heeft goed beeld natuurlijk met meer te maken dan enkel bitrate.

Zelf heb ik ooit UPC HDTV kunnen vergelijken met mijn eigen Glashart Media IPTV en ik kon eigenlijk geen verschillen ontdekken.

[ Voor 34% gewijzigd door ik222 op 27-07-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het persoonlijk wel interessant allemaal om dit te lezen.
Maar gaat het niet een beetje te off top voor hier?!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob

Coolrob

Lekker hoor...

Wagij schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:00:
[...]

Heb je al eens een speedtest naar een andere server geprobeerd, bv die in Eindhoven?
Heb diverse servers geprobeerd en allen geeft het zelfde resultaat, zelfs andere speedtests zoals die van upc, onsbrabantnet, speedtest.nl....allen geven het zelfde beeld

@bluesparkle: heb de test ook rechtstreeks op de genexis gedaan en dat geeft ook het zelfde beeld...

Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.