XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste
Acties:
  • 161.830 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Volgens mij kun je niet een SD kanaal ontvangen bij de 130m, je krijgt automatisch het HD kanaal.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:42

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De homeplugs zijn blijkbaar nogal gevoelig voor adapters e.d. die je in hetzelfde blok prikt.
Met een batterijlader bij de ontvangende kant werkte de verbinding zelfs helemaal niet meer :P
Batterijlader e.d. op afstand, bijv. in een andere stekkerblok gaat een stuk beter.
Ik heb Northsee Jazz op 3 al een paar uur zonder glitches en storing kunnen kijken dus nu gaat het prima ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Speedy-Andre schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:36:
De homeplugs zijn blijkbaar nogal gevoelig voor adapters e.d. die je in hetzelfde blok prikt.
Met een batterijlader bij de ontvangende kant werkte de verbinding zelfs helemaal niet meer :P
Batterijlader e.d. op afstand, bijv. in een andere stekkerblok gaat een stuk beter.
Ik heb Northsee Jazz op 3 al een paar uur zonder glitches en storing kunnen kijken dus nu gaat het prima ;)
Voor homeplugs word ook aangeraden ze "alleen" in een stopcontact te steken, dus niet op, of samen met een stekkerblok in 1 contact.

Maar dat terzijde :)

Vwbt de netpvr... ik geef de voorkeur aan een STB met PVR functie en niet de netpvr...
Op die manier heb ik het spul "in huis" en ben ik niet afhankelijk van anderen en/of het netwerk.
Hoe meer zaken/partijen ertussen zitten, hoe meer er "fout" kan gaan.

Daarnaast zal dat netPVR (als het er komt) meer een verkapte "on demand" worden denk ik.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze aparte servers neer gaan zetten om iedereen ruimte te geven om "op te nemen".

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 12-07-2010 08:48 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:46:
[...]
IPTV inderdaad, nog geen kanaalnummer, maar de stream is er al wel. VLC heeft wel moeite met de videostream (14Mbps). Zie toch wel veel zwart. Een enkele keer zie ik beelden in side-by-side-formaat voorbij komen.
Omdat XMS een up-to-date zender aanbod wil blijven behouden zullen per 5 juli 2010 volgende zenderwijzigingen worden doorgevoerd in de digitale televisie zenderpakketten.

Zenderwijzigingen digitale televisie:
• Dance TV (110) is verwijderd uit het DTV Basispakket omdat deze zender gestopt is met uitzenden.
• FAN TV (236) is verwijderd uit het DTV Basispakket omdat de zender gestopt is met uitzenden.
• NHK World (216) wordt toegevoegd aan het DTV Basispakket.
• De Griekse zender ERT World wordt toegevoegd aan het DTV Basispakket (kanaalnummer 484).
• De Marokkaanse zender Al Maghrébyia is nieuw in het DTV Basispakket (kanaalnummer 465).
• Nick Hits (115) wordt verwijderd uit het DTV Pluspakket.
• MTV Brand New (102) komt nieuw in het DTV Pluspakket.
• Hallmark (238) wordt toegevoegd aan het DTV Pluspakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er meer mensen in Nijmegen last van gestoorde analoge radio? Het begon vandaag rond 18.15 op radio 1 (geluid alsof de radio naast de zender staat), en heeft zich sindsdien uitgbreid naar bijna alle zenders die ik heb geprobeerd; alleen bij 'harde' popmuziek valt het mee. XMS is in gesprek, mijn ervaring met de helpdesk is dat ze in 1e instantie denken dat het aan de gebruiker ligt, en ik ga in de loop van de week met vakantie, dus kan niet uitgebreid gaan testen. Heb tv en digitaal nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:35:
Hebben er meer mensen in Nijmegen last van gestoorde analoge radio?
Ja, dat is bij mij (Nijmegen) ook, maar gelukkig niet bij alle zenders. Afgelopen weekend had Radio Veronica er al last van, en vanavond stoort Radio 538 ook. Ik heb op mijn tuner maar 10 voorkeurzenders, die heb ik geprobeerd, de andere 30 heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Is er een storing in Veenendaal?
PC3905

Ik kan mijn servers niet bereiken, erg onhandig omdat mijn mail daarop draait en ik in Italie zit :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

@Yogoi,

Kan er eens iemand kijken naar België 2 (Canvas) Ik heb nog steeds heel smalle uitgerekte mensen daar. Ziet er niet uit. Animo 110 digitaal.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
Loveparade schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:47:
Is er een storing in Veenendaal?
PC3905

Ik kan mijn servers niet bereiken, erg onhandig omdat mijn mail daarop draait en ik in Italie zit :(
wederom 3905MN geen last ^^ Alles werkt al minstens de hele avond perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:04:
[...]

wederom 3905MN geen last ^^ Alles werkt al minstens de hele avond perfect
Vreemd, ik kon ruim een uur mijn servers niet bereiken, tracert liep stuk na xms-nh.customer.internl.net
Duidelijk dus een storing in het netwerk.

Nu werkt het weer, geen foutmeldingen op mijn servers, behalve dus tussen 21.03 en 22.11 geen verbinding met de buitenwereld.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 17:03
Komt xms nog eens beschikbaar in apeldoorn?
Het dorp (twello) heeft het al wel.

Het zou een goede reden zijn om over te stappen van upc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Loveparade schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:17:
[...]

Vreemd, ik kon ruim een uur mijn servers niet bereiken, tracert liep stuk na xms-nh.customer.internl.net
Duidelijk dus een storing in het netwerk.

Nu werkt het weer, geen foutmeldingen op mijn servers, behalve dus tussen 21.03 en 22.11 geen verbinding met de buitenwereld.
Leuk hoor XMS, hier (3905) ligt het er ook weer uit.....geen IP adres van de server....pfffffffffff
Wat is er toch aan de hand met die DHCP service? Doe de "changes" AUB tussen 02:00 en 04:00 zodat de klanten er geen last van hebben.

- Heb IP en DNS gegevens statisch ingegeven en het werkt weer als een zonnetje. Voor de toekomst laat ik het maar zo staan. DHCP ligt er nog wel eens uit. :?

[ Voor 11% gewijzigd door marigo op 12-07-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

marigo schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:27:
[...]

Leuk hoor XMS, hier (3905) ligt het er ook weer uit.....geen IP adres van de server....pfffffffffff
Wat is er toch aan de hand met die DHCP service? Doe de "changes" AUB tussen 02:00 en 04:00 zodat de klanten er geen last van hebben.

- Heb IP en DNS gegevens statisch ingegeven en het werkt weer als een zonnetje. Voor de toekomst laat ik het maar zo staan. DHCP ligt er nog wel eens uit. :?
3906
nergens last van gehad.
ook de buren niet, was daar toevallig met de pc bezig :D

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 13-07-2010 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:49
marigo schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:27:
[...]

Ik heb het even nagekeken maar met de DHCP server is niets aan de hand geweest. Changes worden ook altijd rond 03:00 ingeschoten, niet overdag of in de avonduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:20:
[...]

Ik heb het even nagekeken maar met de DHCP server is niets aan de hand geweest. Changes worden ook altijd rond 03:00 ingeschoten, niet overdag of in de avonduren.
Kennelijk is er toch wel wat aan de hand, ik kan wederom (3e keer in 2 dagen) niet bij mijn servers, loopt weer spaak bij xms-nh.customer.internl.net

Mijn ipadres is: 92.254.122.84

Lijkt me toch serieuze problemen?

Erg frustrerend, ik heb nu in driekwart jaar al meer storingen gehad dan in de 10 jaar daarvoor bij xs4all.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:52:
[...]

Kennelijk is er toch wel wat aan de hand, ik kan wederom (3e keer in 2 dagen) niet bij mijn servers, loopt weer spaak bij xms-nh.customer.internl.net

Mijn ipadres is: 92.254.122.84

Lijkt me toch serieuze problemen?
Nope.. niets aan de hand (aan onze kant). Maar ik kan je server ook niet bereiken. Stuur anders je postcode/huisnummer eens naar denan@inter.nl.net dan zal ik kijken of er iets binnen het netwerk mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Lijkt wel of ik op een eilandje zit zo :)
Heb in al die tijd dat ik XMS heb nog maar 1 keer problemen gehad en dat was echt iets van 5 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:56:
[...]

Nope.. niets aan de hand (aan onze kant). Maar ik kan je server ook niet bereiken. Stuur anders je postcode/huisnummer eens naar denan@inter.nl.net dan zal ik kijken of er iets binnen het netwerk mis gaat.
Is gestuurd

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
En je hebt een reactie. Alles lijkt in orde te zijn - er loopt data over de IPTV/VoIP en Internet vlans. Wat er ook aan de hand is, het heeft niets met de dhcp server te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
denan schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:31:
[...]

En je hebt een reactie. Alles lijkt in orde te zijn - er loopt data over de IPTV/VoIP en Internet vlans. Wat er ook aan de hand is, het heeft niets met de dhcp server te maken.
Tja, als er dan configuratie technisch niets is gewijzigd is er toch ergens iets in de chain wat soms voor problemen zorgt. Misschien ligt het aan "onze" kant, maar omdat "Loveparade", die in hetzelfde gebied woont, het probleem ook ondervind lijkt het een issue aan de ISP kant.

Ik kon gisterenavond geen lease meer ontvangen, wat zou duiden op een IP helper, Bootp service, DHCP, etc probleem.

In ieder geval, bedankt voor het nakijken.

PS Ik zit in hetzelfde subnet als Loveparade

[ Voor 3% gewijzigd door marigo op 13-07-2010 13:35 . Reden: zelfde subnet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
marigo schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:33:
[...]
PS Ik zit in hetzelfde subnet als Loveparade
Heb je nu wel weer een verbinding dan? Wellicht was er inderdaad iets mis in de wijk/straatrouter.. maar dan zouden er bij de netwerkoperator bellen moeten gaan rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
denan schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:58:
[...]

Heb je nu wel weer een verbinding dan? Wellicht was er inderdaad iets mis in de wijk/straatrouter.. maar dan zouden er bij de netwerkoperator bellen moeten gaan rinkelen.
Het vreemde is dat ik vanochtend geen Internetverbinding had, maar ik had alles nog statisch ingesteld staan. Wanneer ik de router weer op "auto-dhcp" had gezet, werkte het vreemd genoeg weer.

De netwerkbeheerder zou even in de log kunnen kijken van de wijkrouter om te achterhalen wat het nu precies was/is. Deze storing is wel eens vaker voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:26
Mja als het de bedoeling is dat je op auto-dhcp staat terwijl je het statisch hebt ingesteld, dan kan ik me voorstellen dat een switch of router op een gegeven moment je verbinding shut. Bv. als je langere tijd vanaf je mac adres / aansluiting geen dhcp lease hebt ofzo :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:07:
Mja als het de bedoeling is dat je op auto-dhcp staat terwijl je het statisch hebt ingesteld, dan kan ik me voorstellen dat een switch of router op een gegeven moment je verbinding shut. Bv. als je langere tijd vanaf je mac adres / aansluiting geen dhcp lease hebt ofzo :)
Klopt.. jullie zitten in het Genexis gebied en daar moet je de gegevens niet static invullen. Als je namelijk geen DHCP request doet gaat de verbinding idd dicht na iets van 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:31:
[...]

Zojuist de Untangledoos laten rebooten, maar krijgt nu geen lease?
Zou het kunnen zijn dat een ander mijn ip adres statisch heeft ingesteld?

Andere kennis heeft overigens geen telefoon, zou er door het noodweer dan toch een en ander misggegaan zijn?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ben ik weer, mijn buurman hier woont in 3905 3906, ook daar werkt het niet.

kun je testen met www.b44.nl

Dit is 4 straten bij ons vandaan.

Ik krijg nog steeds geen lease :(

zelfde subnet, eindigend op 106

Staat de wijkkast toevallig aan de Muurzwaluw? Daar is de bliksem ingeslagen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door GerkeP op 13-07-2010 20:28 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

en sinds 20.11 uur werkt de boel weer. Volgens de loggingen is de verbinding weg geweest van 04.03 tot 20.11 uur.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Deze vraag kreeg ik net via de email.. en het lijkt me een redelijk generieke dus ik reageer even hier:
MAPS DUL

This IP address xx.xx.xx.xx was listed on MAPS DUL because it apeared to
be an dynamic IP address to us. Dynamic IP addresses are easily abused by
spammers and should not be sending emails. Right now the in-addr shows xxx-
xx-xxx.ftth.xms.internl.net and we see no information indicating this as a
static IP. If this is a static IP address and is running a legitimate mail
server on it, we will need to hear from the space owner (your ISP) to
confirm this. So please contact your ISP, and have them contact us about
the correct allocation. We will be happy to remove the listing for you then.
-----------------------------

Heb een vast IP adres (xx.xx.xx.xx) van XMS gekregen en dat werkt
prima.Wel kreeg ik het onderstaande van Tend Micro dat ze het
niet herkennen als een vast IP en daarom alle mail blokkeren.

Ze zeggen dat ik met XMS (ISP) contact moet opnemen:

If you are an ISP, you can
1. Reference the rDNS of this IP to static.
2. Add a statement in WHOIS information indicating the space is statically
assigned.
Dit heeft een aantal problemen:
- XMS heeft geen ondersteuning voor reverse DNS
- XMS gaat geen ranges voorzien van Whois informatie voor individuele klanten (en.. zou je dat als klant wel willen aangezien trendmicro aangeeft dat de WhoIs informatie de gegevens van de klant moet bevatten)

Het enige wat je kunt doen is gewoon de XMS mailserver gebruiken voor die specifieke gevallen die een MAPS DUL blocklist gebruiken. Note hierbij is dat het gebruik van die trendmicro DUL lijsten echt het stomste is wat je kunt doen als mail-ontvanger. Als je een bedrijf/partij kent die hun spamfiltering inricht met die DUL lijsten dan kun je het beste contact met ze opnemen en zeggen dat ze een echte spamfilter moeten gebruiken.
Deze zaak aankaarten bij trendmicro is een verloren zaak, als je een beetje googled zie je forums vol staan met klagende mensen/systeembeheerders die vergeefs proberen om trendmicro te overtuigen van een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik snap Trend Micro niet, deze discussies lopen inmiddels al een jaar of 4, en ze blijven de poot stijf houden, ondanks klachten van hun klanten, kortzichtigheid, onkunde?

Inderdaad mailbeheerders die gebruik maken van die troep kun je toch niet meer serieus nemen, die snappen het zelf echt niet :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArjenB64 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:03:
[...]

Ja, dat is bij mij (Nijmegen) ook, maar gelukkig niet bij alle zenders. Afgelopen weekend had Radio Veronica er al last van, en vanavond stoort Radio 538 ook. Ik heb op mijn tuner maar 10 voorkeurzenders, die heb ik geprobeerd, de andere 30 heb ik niet getest.
Ja, hier bij mij (Nijmegen, 6545) ook. Mijn radio staat 's morgens altijd op 538 en sinds een paar dagen inderdaad geen goed ontvangst meer. Stereolampje knippert, en zender "knispert" af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 21:13
Loveparade schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:57:
Ik snap Trend Micro niet, deze discussies lopen inmiddels al een jaar of 4, en ze blijven de poot stijf houden, ondanks klachten van hun klanten, kortzichtigheid, onkunde?

Inderdaad mailbeheerders die gebruik maken van die troep kun je toch niet meer serieus nemen, die snappen het zelf echt niet :D
Mailbeheerders die mailservers draaien op consumentenlijntjes, die kan ik pas niet meer serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Vinnienerd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 02:26:
Mailbeheerders die mailservers draaien op consumentenlijntjes, die kan ik pas niet meer serieus nemen.
En consumenten die een mailserver op hun consumentenlijntje draaien? Niet elke hobbyist heeft tijd/geld om een mailserver bij een ISP te hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
denan schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:53:
Het enige wat je kunt doen is gewoon de XMS mailserver gebruiken voor die specifieke gevallen die een MAPS DUL blocklist gebruiken.
Je vergeet hierbij te zeggen dat de smtp-servers van XMS/InterNLnet ook regelmatig op blacklists staan. Ik gebruik noodgedwongen de smtp-servers van Gmail en van mijn hostingprovider.

[ Voor 15% gewijzigd door Krizna op 14-07-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Meer mensen in Arnhem waar de telefoon het niet werkt? Gisteravond konden we nog gewoon bellen maar vanochtend niet meer.. (6823)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00
psychoclown schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:50:
Meer mensen in Arnhem waar de telefoon het niet werkt? Gisteravond konden we nog gewoon bellen maar vanochtend niet meer.. (6823)
Telefonie

Ter verbetering van ons netwerk zullen de komende weken in de nachtelijke uren werkzaamheden plaatsvinden die van invloed zijn op de telefonie dienst van XMS. Deze werkzaamheden zullen plaatsvinden tussen 01:00u en 07:00u en zullen ongeveer 10 minuten duren. Gedurende deze 10 minuten kunt u geen gebruik maken van uw telefonie. De uitvoering zal per stad gebeuren en de planning ziet er deze week als volgt uit:

WEEK 28
14 juli Arnhem
15 juli Leiden

Mocht u hierna verbindingsproblemen ondervinden is het noodzakelijk de stroomtoevoer van de apparatuur van XMS 15 minuten te onderbreken.

Houdt u deze pagina goed in de gaten i.v.m. mogelijke wijzigingen en updates.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Vinnienerd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 02:26:
[...]

Want?

Waarom kan dat niet?

Jij noemt je zelf een serieuze mailbeheerder voor je eigen mailserver en betaald liever 600 euro per maand om je eigen mail te hosten?

Domme opmerking

edit:
Je bent werkzaam bij Trend Micro ?

[ Voor 6% gewijzigd door GerkeP op 14-07-2010 12:37 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Krizna schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:58:
Je vergeet hierbij te zeggen dat de smtp-servers van XMS/InterNLnet ook regelmatig op blacklists staan. Ik gebruik noodgedwongen de smtp-servers van Gmail en van mijn hostingprovider.
De mailservers staan een stuk minder vaak op blacklists nadat de webmail SMTP en de gewone smtp uit elkaar gehaald zijn en op verschillende machines gehost worden.
Verder staat het wel of niet op de blacklist staan van een STMP server (alle ISP's hebben daar vaak last van) los van het feit of MAPS DUL lijsten waardeloos zijn :)

@psychoclown: alle niet werkende adapters hebben zojuist op afstand een herstart gekregen, als het goed is werkt het nu weer?

[ Voor 9% gewijzigd door denan op 14-07-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Snap niet waarom internl wel rdns aanbied en xms niet.

http://www.internl.net/su...w=article&id=52&Itemid=61

Waarom is dat? moet voor xms toch ook makkelijk te implementeren zijn...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

denan schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:52:
[...]

@psychoclown: alle niet werkende adapters hebben zojuist op afstand een herstart gekregen, als het goed is werkt het nu weer?
Ik had die melding niet gezien, keek namelijk op de storingspagina.
Weet niet zeker of dat hem voor ons heeft gedaan maar dat zou goed kunnen, rond de tijd dat je gepost hebt deed de telefoon het weer. Thanks in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:07
fast-server schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:07:
Snap niet waarom internl wel rdns aanbied en xms niet.

http://www.internl.net/su...w=article&id=52&Itemid=61

Waarom is dat? moet voor xms toch ook makkelijk te implementeren zijn...
Ik kom van SurfSnelADSL en vroeger kon je daar inderdaad je eigen reverse DNS instellen, maar volgens mij werkt dat niet meer. Ik heb geprobeerd de PTR records terug te veranderen naar de default (dus xx-yy.surfsnel.dsl.internl.net) voordat mijn abo werd opgeheven, dit werd ook geaccepteerd maar niet doorgevoerd in de reverse DNS. Volgens mij is die pagina ook niet meer vanuit de interNLnet site aan te kiezen (wel als je googled op surfsneladsl reverse DNS). En het SOA record van de reverse zone is ook al bijna 3 jaar niet geupdated (12 augustus 2007). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00
Sjonge jonge, digitale/HD TV blijft weer regelmatig hangen hoor. Begin er wel een beetje genoeg van te krijgen hier in Wijchen. Beeld is mooi, daar niet van, maar als het beeld regelmatig blijft hangen en af en toe daarbij ook het geluid begint het toch echt te irriteren :@

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

SD Digitaal in Amersfoort heeft ook blokkerige artefacts. (SBS6) Canvas heeft nog steeds verticaal uitgerekt beeld.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 14:42
Hier ook wederom de stops in beeld en geluid (HD in Amersfoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin een beetje te balen van telefonie.
Pfff. vanavond tijdens een gesprek weer die (DTMF) constante pieptoon dwars door het gesprek.
Dus er zat niets anders op dan verbinding weer te verbreken.
Eerder deze week ook al een keer gehad.
En ook diverse malen een korte (geen wisselgesprek) DTMF toon door het gesprek :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:06
Hier in amersfoort ook storingen HD signaal.

@Al,

Als je digitale signaal "hapert" of stil staat, willen jullie dan even deze tijden noteren en ze door bellen naar xms. Dan gaan ze er wederom naar kijken ;)

[ Voor 112% gewijzigd door White_Collar op 15-07-2010 23:40 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 14:42
Wie heeft er voor toevallig een standaard voor een Amino 130 over, zodat ik die rechtop kan zetten? Of weet iemand hoe ik daar aan kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
De 130 gebruikt stb stand: 510-061
De 130M: 502-425

Bron: http://support-beta.amino...fileNum=92154&deptID=1281
http://www.aminocom.com/files/Amino%20STB%20Accessories.pdf

Verder geen idee waar je het kan kopen... Ik zou gewoon XMS vragen.

Of misschien kunnen hun het leveren? (volgens mij zelfde persoon):
http://cgi.ebay.nl/Amino-...MSNET-TELE2-/250654396913
http://audio-tv-foto.mark...-110-130-accessoires.html
http://webcache.googleuse...&ct=clnk&gl=nl&lr=lang_nl

Tis aan jou of je het via bovenstaande wil doen op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net deze email aan XMS verstuurd, ben benieuwd of er nu wel op gereageerd wordt, en hopelijk zinnig. Ja, ben voor de rest zeer tevreden over XMS, nee ga niet mail doorsturen en via gmail weer ophalen.

Hallo,

Zoals al een paar keer aangekaart: jullie spamfilter werkt niet. Nogmaals: WERKT totaal niet. Wordt er ziek van om zitten te wachten totdat spamfighter wel de spams eruit filter: 14.767 spam emails in 40 dagen.

Heb er met de helpdesk over gebeld, gemaild, wordt niet op mails gereageerd. Helpdesk vertelde me van mail adres te veranderen, nee dus. Dat ga ik niet doen, XMS bied de service aan van een spamfilter, dus die moet werken. Email adres veranderen geeft ellende als je bijvoorbeeld een wachtwoord moet opvragen, en vooral bijna alle mensen om je heen vragen hun contact bij te werken naar een nieuw email adres? Onbegonnen werk, snappen ze niet, doen ze niet, en ik mis belangrijke emails.

XMS bied een spamfiler aan, dus dat moet werken. Voorbeeld: ik koop een tv, verkoper wijst me op de mooie ingebouwde DVD speler. Thuis blijkt die niet te werken, krijg je advies van de verkoper om een losse DVD speler te kopen. Zelfde situatie, service wordt aangeboden, service moet werken. Als een simpel spamfighter het kan, bij mij op mij werk het kan, bij andere providers kan het, alleen bij XMS hebben sommige mailboxen een niet werkend spamfiler.

Graag nu wel eens een zinnige reply, en een werkend spamfilter, dit zit me nu zwaar dwars, ben tevreden over XMS, maar niet over het negeren van dit probleem.

Groet,

knip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gewoon je tv terugbrengen naar de winkel en een andere kopen. Simpel toch. Huilen helpt niet, boos worden ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InterNLnet waarover onze internet verbindingen lopen en waarvoor ( volgens de laatste informatie ) Denan werkt wordt opgekocht door tele2.
AMSTERDAM - Telecombedrijf Tele2 neemt telecomaanbieder BBned over voor een bedrag van 50 miljoen euro. Dat heeft Tele2 vrijdag bekendgemaakt.

© ANPDe overname moet nog worden goedgekeurd door de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa).

BBned, een dochteronderneming van Telecom Italia, biedt vaste netwerkdiensten aan in Nederland.
Het bedrijf is onder meer bekend van de producten bbeyond, Alice en InterNLnet. BBned boekte vorig jaar nog een omzet van 86 miljoen euro en een operationele winst van 14 miljoen euro.
http://www.nu.nl/internet...lecomaanbieder-bbned.html

Volgens de site watismijnip.nl is mijn provider nog internlnet,dus als het omzetten naar KPN waar volgens mij een pilot voor liep,niet opschiet is straks Tele2 onze internet provider.
Vrees dat een snelheidsverhoging er niet meer in gaat zitten...mogelijk wel een tariefsverhoging... en Tele2...daar zijn al zoveel klachten over..vrees het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach @Nick39: Zal ook vast wel mee vallen :). Ik ken div. mensen met Tele2, sommigen die er zelfs ook IPTV afnemen, en die zijn redelijk tevreden. Iig niet slechter dan bv. andere prijsvechters (Alice of Online)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Nick39 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:41:
InterNLnet waarover onze internet verbindingen lopen en waarvoor ( volgens de laatste informatie ) Denan werkt wordt opgekocht door tele2.
AMSTERDAM - Telecombedrijf Tele2 neemt telecomaanbieder BBned over voor een bedrag van 50 miljoen euro. Dat heeft Tele2 vrijdag bekendgemaakt.

© ANPDe overname moet nog worden goedgekeurd door de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa).

BBned, een dochteronderneming van Telecom Italia, biedt vaste netwerkdiensten aan in Nederland.
Het bedrijf is onder meer bekend van de producten bbeyond, Alice en InterNLnet. BBned boekte vorig jaar nog een omzet van 86 miljoen euro en een operationele winst van 14 miljoen euro.
http://www.nu.nl/internet...lecomaanbieder-bbned.html

Volgens de site watismijnip.nl is mijn provider nog internlnet,dus als het omzetten naar KPN waar volgens mij een pilot voor liep,niet opschiet is straks Tele2 onze internet provider.
Vrees dat een snelheidsverhoging er niet meer in gaat zitten...mogelijk wel een tariefsverhoging... en Tele2...daar zijn al zoveel klachten over..vrees het ergste...
Volgens mij is Tele2 onderdeel/ondermerk van, drie keer raden KPN! Maar hieronder vallen ook XS4ALL, en Telfort.
XS4ALL is de beste en Telfort de slechtste provider van Nederland en Tele2 hangt daar tussen in.
Het gaat er dus niet om wie er aan de touwtjes trekt of welk netwerk gebruikt wordt maar het gaat om de mensen die er werken.
En zolang Denan blijft zitten waar hij zit is er geen reden voor paniek.
Met Tele2 hebben we niets te maken onze provider is XMS en deze zal haar toeleveranciers nauwlettend in de gaten houden zoals nu ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

wiebo66 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 01:59:
[...]

Volgens mij is Tele2 onderdeel/ondermerk van, drie keer raden KPN!
Nee dus.
Tele2 is nooit KPN geweest en zal het (waarschijnlijk) ook nooit worden.

Tele2 wilde als "buitenstaander" op de Nederlandse markt een eigen netwerk hebben en heeft dit gerealiseerd door Versatel over te nemen. Dus niks KPN.

Wel ben ik het met je eens dat wij als XMS klant niets met Tele2 (of TeleNEE!) te maken hebben.
Wij hebben een contract met XMS, niet met Tele2

[ Voor 14% gewijzigd door Thasaidon op 18-07-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net geprobeerd om me aan te melden bij XMS. Op 13 augustus krijgen we de sleutels van ons nieuwe huis en daar is glasvezel beschikbaar. Echter is de huidige eigenaar van het huis ook klant bij XMS en daardoor kan ik me nu dus niet aanmelden via de website ;( .

Maar even een e-mail naar het info-adres gestuurd om na te vragen wat nu te doen. Ik moet natuurlijk op 16 augustus (1 weekendje zonder overleef ik wel op HSDPA) gewoon internet hebben in mijn nieuwe huis. Dus ik hoop, dat dit geen roet in het eten gaat gooien. (Anders moet ik alsnog een jaar naar Ziggo en daar heb ik eigenlijk geen behoefte aan.)

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overstappen of onder een andere naam aansluiten 'binnen glasvezel' is blijkbaar nog een klein drama... terug naar het ADSL tijdperk :{ :O.

Het is toch belachelijk dat je niet reeds een order kan inschieten zodat jij gewoon op dag 1 dat je in je nieuwe huis zit geactiveerd kan worden? :r

Zelf heb ik nu glasvezel bij Tweak, maar wil in het najaar over naar Lijbrandt (dat dan ook hier in Almere beschikbaar komt). Maar daar worden ook alweer de ergste horror verhalen voorgespiegeld door Tweak/KPN. Want KPN zou eerst de 'prik' van de lijn gehaald moeten hebben voordat ik uberhaupt bij een andere provider een order kan inschieten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 10:56:
Heb net geprobeerd om me aan te melden bij XMS. Op 13 augustus krijgen we de sleutels van ons nieuwe huis en daar is glasvezel beschikbaar. Echter is de huidige eigenaar van het huis ook klant bij XMS en daardoor kan ik me nu dus niet aanmelden via de website ;( .

Maar even een e-mail naar het info-adres gestuurd om na te vragen wat nu te doen. Ik moet natuurlijk op 16 augustus (1 weekendje zonder overleef ik wel op HSDPA) gewoon internet hebben in mijn nieuwe huis. Dus ik hoop, dat dit geen roet in het eten gaat gooien. (Anders moet ik alsnog een jaar naar Ziggo en daar heb ik eigenlijk geen behoefte aan.)

Iemand hier ervaring mee?
2 Maanden bij ziggo. Je heb maar 1 maand opzegtermijn en geen 1 jaar.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCy schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:21:
[...]

2 Maanden bij ziggo. Je heb maar 1 maand opzegtermijn en geen 1 jaar.
Teveel gedoe. Ik heb de eerste maanden in het nieuwe huis genoeg andere dingen te doen. Ik ga niet voor 1 of 2 maanden alles aansluiten en inregelen voor Ziggo, om daarna alles weer overhoop te moeten gooien om XMS aan te sluiten. Ik weet, dat je maar 1 maand opzegtermijn hebt bij Ziggo. (Ben op mijn vorige adres 5 jaar klant bij ze geweest.)

Maar ik wacht de reactie van XMS eerst even af, voor ik definitief een besluit neem. Ik weet, dat ik bij Ziggo - als ik op vrijdag 13 augustus 's middags een startpakket haal - uiterlijk op maandag 16 augustus online ben. Heel veel heb ik dus niet te verliezen. (En aangezien ik al klant bij ze ben geweest, heb ik al 2 DTV-ontvangers liggen. Die hoef ik dus niet eens aan te schaffen. Heb alleen een nieuwe smartcard nodig.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

PM je gegevens even naar me. Ik kan wel even kijken of ik wat voor je kan doen...

Technisch gezien moet de oude bewoner eerst opzeggen. Als hij dat niet heeft gedaan kan je prima van zijn aansluiting gebruik maken. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:18:
PM je gegevens even naar me. Ik kan wel even kijken of ik wat voor je kan doen...

Technisch gezien moet de oude bewoner eerst opzeggen. Als hij dat niet heeft gedaan kan je prima van zijn aansluiting gebruik maken. :P
Heb je ook een DM gestuurd, maar misschien wel handig om het hier neer te zetten:

Zal de huidige bewoner zijn "modem" (Packetfront / Genexis) niet meenemen? Moet hij deze niet retour sturen naar XMS, als hij zijn abonnement op gaat zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat lijkt mij toch niet. Volgens mij is zo'n packetfront of genexis gemaakt om gewoon voor altijd in de meterkast te blijven (je mag hem er officieel denk ik niet eens zelf uit halen). Hij zou gewoon gedeactiveerd moeten worden bij opzegging.... dat is tenminste ervaring bij andere mensen die ik heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:12:
Dat lijkt mij toch niet. Volgens mij is zo'n packetfront of genexis gemaakt om gewoon voor altijd in de meterkast te blijven (je mag hem er officieel denk ik niet eens zelf uit halen). Hij zou gewoon gedeactiveerd moeten worden bij opzegging.... dat is tenminste ervaring bij andere mensen die ik heb gelezen.
Hmmm, dat geeft hoop. In theorie zou XMS me dus d.m.v. een administratieve handeling snel online moeten kunnen krijgen, zodra de huidige bewoner zijn abo opzegt en ik me kan aanmelden. (Dat ik de HD-settopbox wat later geleverd krijg is geen punt, we zitten toch nog 8 maanden aan Digitenne vast. TV hebben we dus hoe dan ook.)

Wellicht hoef ik dan toch niet eerst een tijdje aan de Ziggo. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Sowieso: In het verleden (en nu nog steeds volgens mij) ging het meestal zo dat bij de aanleg voor Reggefiber er ook al Genexis/Packetfronts werden opgehangen bij mensen die zich hadden aangemeld voor XMS. De kastjes werden opgehangen samen met het naar binnen brengen van de kabels en binnen 48 uur was men geactiveerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Hier in Amersfoort-Schuilenburg hebben ze van duijsberg de glasvezel in huis aangebracht en een modem aan de muur geschroefd. Het echte modem zit er nog niet op. Ik vraag me af wanneer dat gaat gebeuren. Hoe lang duurt het volgens jullie ervaring voordat er uiteindelijk een modem wordt geinstalleerd nadat het kastje in huis is opgehangen? Want als dat modem er hangt, kan ik de aanvraag voor internet doen, toch? Hoe lang duurt het dan voordat ik uiteindelijk kan internetten?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:55

d0s

sssst

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:19:
[...]

Hmmm, dat geeft hoop. In theorie zou XMS me dus d.m.v. een administratieve handeling snel online moeten kunnen krijgen, zodra de huidige bewoner zijn abo opzegt en ik me kan aanmelden. (Dat ik de HD-settopbox wat later geleverd krijg is geen punt, we zitten toch nog 8 maanden aan Digitenne vast. TV hebben we dus hoe dan ook.)

Wellicht hoef ik dan toch niet eerst een tijdje aan de Ziggo. :)
Op het moment dat het oude abbo op het adres 'gecleared' word kan het nieuwe abo er binnen enkele uren opgezet worden! Zorg dus dat de oude bewoner zijn abonnement opzegt dan is dit zo geregeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:02:
[...]

Op het moment dat het oude abbo op het adres 'gecleared' word kan het nieuwe abo er binnen enkele uren opgezet worden! Zorg dus dat de oude bewoner zijn abonnement opzegt dan is dit zo geregeld. :)
Ik moet die mensen toch nog even bellen om af te spreken wanneer we nog even wat maten op kunnen nemen. (Zou lullig zijn als we een nieuwe bank bestellen, die "net" niet past ofzo.) Dit zet ik zeker op mijn vragenlijstje.

Ik heb er nu in ieder geval vertrouwen in, dat dit geen langslepende kwestie gaat worden. Komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:12:
In de meeste gevallen is het nog niet de bedoeling inderdaad dat mensen zelf dit soort kastjes monteren en demonteren in verband met de kwetsbaarheid van de glasvezel. Volgens mij blijft het modem ook eigendom van de service provider (of netwerkbeheerder).

In theorie zouden ze een monteur langs kunnen sturen om het kastje op te halen, maar ik betwijfel of ze die moeite doen. Diensten kunnen ze toch op afstand blokkeren indien nodig, en als de volgende bewoner weer glasvezel wil dan zouden ze hem toch weer terug moeten hangen.
Younes schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:01:
Hier in Amersfoort-Schuilenburg hebben ze van duijsberg de glasvezel in huis aangebracht en een modem aan de muur geschroefd. Het echte modem zit er nog niet op. Ik vraag me af wanneer dat gaat gebeuren. Hoe lang duurt het volgens jullie ervaring voordat er uiteindelijk een modem wordt geinstalleerd nadat het kastje in huis is opgehangen? Want als dat modem er hangt, kan ik de aanvraag voor internet doen, toch? Hoe lang duurt het dan voordat ik uiteindelijk kan internetten?
Ik denk dat je gewoon eens moet kijken of je een abonnement kan aanvragen. In veel gevallen wordt het echte modem pas opgehangen als iemand daadwerkelijk een abonnement neemt. Mocht dat hier anders zijn zullen ze je daar ongetwijfeld over informeren.

Het zou overigens kunnen dat de vezel al wel is afgewerkt in je huis, maar de centrale kant nog niet is aangesloten, dan kun je natuurlijk ook nog geen diensten krijgen, maar ook dat zouden ze je moeten kunnen vertellen.

(Zie ook de post van eymey net voor de jouwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heeft er hier iemand enig idee of Glashart Media (de aanbieder van IPTV bij o.a. XMS) ook Eredivisie Live HD door gaat geven? Dat zou wel mooi zijn namelijk als dat zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Op 26 maart van dit jaar is er een bijeenkomst van XMS in Baarn maar sindsdien is het vanaf de zijde van XMS erg stil.

Tijdens die bijeenkomst is geproken over:

Video on demand dienst
Voordelige aanschaf antivirusprogramma
Pilot data opslag
PRV functionaliteit voor de HD box

Kan iemand van XMS mij en ons vertellen wat de voortgang is van bovenstaande.
Kan Denan of iemand anders iets vertellen over het "moois" wat er volgens Denan aan zit te komen.

Er zal achter de schermen heel erg hard gewerkt worden maar de worst die ons word voorgehouden begint een beetje uit te drogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Als je een paar pagina's terug bladert kom je het antwoord vanzelf tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
pieterbas12 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 23:39:
Als je een paar pagina's terug bladert kom je het antwoord vanzelf tegen ;)
E.e.a. is inderdaad onderwerp van discussie geweest maar er is namens XMS NIETS concreets verteld en dat bedoel ik min of meer met de worst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
i know. Ik weet er verder ook niks af, ik had je graag willen helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 22-07-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:41:
Ik werk inderdaad bij InterNLnet/bbned.. en daar blijf ik ook nog wel een tijdje werken hoor :)
InterNLnet verzorgt een aantal diensen voor XMS, waaronder het managen van de IP blokken. Dat heeft verder niets met eventuele XMS snelheidsverhogingen te maken of de tarieven van XMS. XMS is een volledig op zichzelf staande BV en heeft niets met tele2 te maken.
wiebo66 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 22:42:
Video on demand dienst
Voordelige aanschaf antivirusprogramma
Pilot data opslag
PRV functionaliteit voor de HD box
Ik weet dat men hard werkt aan alle bovenstaande dingeno en een aantal daarvan bevinden zich in het laatste stadium. PVR komt er ook aan maar dat kan op basis van netpvr/usb hd of een PVR amino zijn.. Of wellicht een combinatie van die opties?

Verder zijn er nog een aantal andere ontwikkelingen op het veld van nieuwe diensten en nieuwe opties... minder vaag dan dat kan ik het helaas niet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
komt xmsnet nu nog met een snelheidsverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:03:
Ik denk dat je gewoon eens moet kijken of je een abonnement kan aanvragen. In veel gevallen wordt het echte modem pas opgehangen als iemand daadwerkelijk een abonnement neemt. Mocht dat hier anders zijn zullen ze je daar ongetwijfeld over informeren.

Het zou overigens kunnen dat de vezel al wel is afgewerkt in je huis, maar de centrale kant nog niet is aangesloten, dan kun je natuurlijk ook nog geen diensten krijgen, maar ook dat zouden ze je moeten kunnen vertellen.

(Zie ook de post van eymey net voor de jouwe)
Zowaar! Ik kan aanvraag doen bij XMS. Dat moet dan sinds deze week mogelijk zijn, want ik heb het daarvoor ook al gedaan, maar toen was ik nog niet bekend bij XMS. Nu dus wel. Hoe lang duurt zo'n aanvraag vanaf het moment dat ik de aanvraag op internet bevestig over het algemeen?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
rjn27 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:57:
komt xmsnet nu nog met een snelheidsverhoging
Hoezo? In de glasvezel wereld is XMS met 50/50 voor deze prijs nog steeds best concurrerend.

en jaaaaaa... Ziggo en BlaBla. Prima, ga dan gewoon daarheen. Als je vindt dat je meer hebt aan download dan aan upload en (op last mile niveau) gegarandeerde bandbreedte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

eymey schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:03:
[...]

Hoezo? In de glasvezel wereld is XMS met 50/50 voor deze prijs nog steeds best concurrerend.

en jaaaaaa... Ziggo en BlaBla. Prima, ga dan gewoon daarheen. Als je vindt dat je meer hebt aan download dan aan upload en (op last mile niveau) gegarandeerde bandbreedte.....
Waarom? Zou jij niet meer snelheid willen dan?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
meer snelheid kan je gewoon aanvinken met het hudige modem kan je ook het pakket 100 mb up en down afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:06:
Heeft er hier iemand enig idee of Glashart Media (de aanbieder van IPTV bij o.a. XMS) ook Eredivisie Live HD door gaat geven? Dat zou wel mooi zijn namelijk als dat zo is :)
Geregeld

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Younes schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:08:
[...]

Waarom? Zou jij niet meer snelheid willen dan?
Natuurlijk wel. Maar ik vind het gewoon onrealistisch om dat steeds maar te verlangen voor dit geld, zeker gezien wat je al krijgt (met name een mega upload snelheid). Het is altijd leuk maar ik ga er niet van balen als het niet zo is want op zich vind ik het nu al snel zat voor wat ik ermee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Klopt had het al gelezen, goed nieuws :)

Ik ben benieuwd wanneer we het kanaal zien verschijnen in de lijst.

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 22-07-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Toen de glasvezel een paar jaar geleden bij mij thuis in Arnhem werd aangelegd, hebben de monteurs met veel moeite de meterkast kunnen bereiken. De glasvezelkabel stond strak gespannen door de kruipruimte. Ongeveer een jaar geleden is er iemand komen kijken hoe de glasvezel aangelegd was (er waren kennelijk meer klachten), en die vond ook niet dat het erg netjes gebeurd was. Vervolgens heb ik er niets meer van gehoord...

Totdat er gistermiddag opeens een paar monteurs onaangekondigd op de stoep stonden. Gelukkig had ik gisteren een vrije dag, dus ligt de glasvezelkabel nu netjes langs de muren en is alles een stuk beter afgewerkt. Ik ben dus heel tevreden hie alles is afgewerkt, maar toch vind ik het wel vreemd dat monteurs op de gok in de vakantietijd langs de huizen gaan in de hoop dat er iemand thuis is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Of een snelheidsverhoging nodig is weet ik niet, maar hoeveel tijd heeft er bij XMS tussen:
10/10 -> 24/24 gezeten, en tussen 24/24 -> 50/50?

Ik denk dat het inmiddels wel weer even geleden is dat er een snelheidsverhoging is geweest en dat het misschien wel weer tijd is om een upgrade uit te voeren.

(het is leuk om te hebben, maar mijn server lijkt toch niet meer dan 3,5MB/s te trekken dus heel nodig heb ik het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Een snelheidsverhoging zal niet alleen leuk zijn voor de power users het zorgt ook voor een sterkere positie in de markt. Ik zal er niet treurig om worden als de snelheid dit jaar niet omhoog gaat maar het zou toch een leuke boost zijn. Zelfs mijn moeder zegt soms wel eens tegen mij dat het op haar overkomt alsof XMS stilstaat en de concurrenten juist sterker proberen te concurreren en zij is verre van een power user.. Dat zullen veel meer doorsnee consumenten hebben, je moet niet vergeten dat we hier op tweakers zitten en tweakers zijn doorgaans een stuk kritischer dan de gewone consument :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik zal het ook niet erg vinden als het op 50/50 blijft, maar vergeleken met Ziggo AIE Extra 80/10 begint het toch wel treurig te worden.
Of ze moeten het belang van de upload voor de consument benadrukken of ze moeten de snelheid verhogen, want bijv. de buurjongen wil alleen maar zo snel mogelijk downloaden en zal dus alleen anar de downloadsnelheid kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En hoeveel kost dat Ziggo AIE Extra abbo bij elkaar? Sorry, maar Ziggo lijkt ook echt de enige te zijn die enigszins weet (Of wil) te concurreren. Het is blijkbaar ook niet toevallig dat in de meeste plaatsen waar XMS actief is de kabel in handen is van Ziggo.

Alle overige partijen beginnen nog nieteens in de buurt te komen van wat XMS en bv. Lijbrandt aanbieden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ericjanvanputten schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:41:
Of een snelheidsverhoging nodig is weet ik niet, maar hoeveel tijd heeft er bij XMS tussen:

Ik denk dat het inmiddels wel weer even geleden is dat er een snelheidsverhoging is geweest en dat het misschien wel weer tijd is om een upgrade uit te voeren.
........
2004, 2007, 2008, ...... Inderdaad 2010 zou wel een mooi jaar zijn voor een upgrade. Probleem is echter dat voor de echte volgende stap de modems bij de mensen thuis grotendeels vervangen moeten worden. Als overal gigabit modems hangen kunnen ze bijvoorbeeld 100 Mbit standaard aanbieden met betaalbare opties voor 200, 500 en 1000 Mbit. Het zal er echt wel van komen, ooit.....
Caelorum schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 00:29:
Ik zal het ook niet erg vinden als het op 50/50 blijft, maar vergeleken met Ziggo AIE Extra 80/10 begint het toch wel treurig te worden.
.........
Kijk nou eens goed wat je schrijft.... een 56 Kbit analoog modem is mischien treurig tegenwoordig, en dat is voor veel mensen, waaronder mijn ouders nog maar een paar jaar geleden. 50 Mbit up en down is met geen mogelijkheid treurig te noemen, ik denk dat je daarmee nog steeds bij de bovenste 5 procent van Nederland zit.

Ik begin me trouwens steeds meer af te vragen of een vaste lijn sowieso niet achterhaald begint te worden tegenwoordig. De ontwikkelingen op het gebied van mobiel internet gaan ook erg hard. Als ik heel eerlijk ben zou ik prima afkunnen met een 3G kaartje in mijn laptop. De vaste telefoon wordt hier nauwelijks nog gebruikt, alleen als ik hem opzeg wordt mijn abbo duurder ipv goedkoper. TV kijken doe ik nog wel, maar ook daar zijn genoeg alternatieven voor natuurlijk. Servers etc. thuis hebben draaien is natuurlijk een typisch tweaker ding, leuk, interessant, maar eigelijk kun dat ook beter uitbesteden aan gespecialiseerde hosting-bedrijven. ;) Alleen de lage ping is natuurlijk nog onverslaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
ericjanvanputten schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:41:

(het is leuk om te hebben, maar mijn server lijkt toch niet meer dan 3,5MB/s te trekken dus heel nodig heb ik het niet)
Ik ben op zich tevreden over de huidige snelheid en zeker als ik zie wat ik ervoor betaal!
Alle providers die verhogingen van 200 - 500 % hebben uitgevoerd hebben de prijs ook flink verhoogt en in 2005 ben ik van start gegaan met € 50.00 en nu betaal ik € 51.50.
Alles heeft zijn prijs dus wil je meer snelheid dan moet je bereid zijn om er meer voor te betalen, althans dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot een paar maanden terug was ik Ziggo-klant. (Tot ik mijn appartement in Utrecht verkocht had.)
Bij Ziggo betaal je voor een AIE-pakket met:
- analoge TV+ radio
- digitale TV (decoder zelf aanschaffen) zonder extra zenderpakketten
- telefoon zonder onbeperkt-bellen opties
- internet 22/4 Mb

51,50 euro per maand. Wil je meer snelheid, dan zul je toch echt meer moeten gaan betalen. Voor 80/10 betaal je dan 66,50 per maand.

Lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Fiber schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 01:11:
Kijk nou eens goed wat je schrijft.... een 56 Kbit analoog modem is mischien treurig tegenwoordig, en dat is voor veel mensen, waaronder mijn ouders nog maar een paar jaar geleden. 50 Mbit up en down is met geen mogelijkheid treurig te noemen, ik denk dat je daarmee nog steeds bij de bovenste 5 procent van Nederland zit.
Pin me niet vast op een slechte woordkeuze. Ik ben ook ruim tevreden en weet ook wel hoe het vroeger was.
Ik haalde alleen maar Ziggo AIE Extra aan, omdat dat is wat Jan de Buurman ziet. Beloofde snelheden al dan niet waargemaakt.

Wat ik overigens ook raar vind is dat bij de XMS paketten zoals Internet + RTV, je nog eens apart voor digitale televisie moet betalen. Doe die 5E dan ook gewoon in de pakketten, zoals bijv. UPC, Ziggo en KPN(!!!) het ook doen.

@hierboven: Ziggo heeft dan wel altijd een actie lopen dat je of de decoder gratis erbij krijgt of je zoals nu 'maar' 39E moet betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 23-07-2010 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij OnsBrabantNet en OnsNet Nuenen heb je 100/100 voor € 32.50 p/m. Bij Onsnet Eindhoven is dat € 39,95 p/m, maar als je daar TV + telefoon erbij pakt gaat er nog € 6,89 vanaf. Als XMSNet in de glasvezel wereld wil blijven concurreren moeten ze dus de prijs met ongeveer 10 euro omlaag gooien en de snelheid verdubbelen.

En het zou ook goed zijn als Glashart Media de analoge TV kwa abonnement van IPTV scheid zodat je de keuze krijgt om analoog op te zeggen als je volledig digitaal gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:49:
Bij OnsBrabantNet en OnsNet Nuenen heb je 100/100 voor € 32.50 p/m. Bij Onsnet Eindhoven is dat € 39,95 p/m, maar als je daar TV + telefoon erbij pakt gaat er nog € 6,89 vanaf. Als XMSNet in de glasvezel wereld wil blijven concurreren moeten ze dus de prijs met ongeveer 10 euro omlaag gooien en de snelheid verdubbelen.

En het zou ook goed zijn als Glashart Media de analoge TV kwa abonnement van IPTV scheid zodat je de keuze krijgt om analoog op te zeggen als je volledig digitaal gaat.
XMS is alleen helemaal geen concurrent van OnsNet. Op de plaatsen waar XMS beschikbaar is, zijn de enige alternatieven: kabel en xDSL.

Je zult als consument nooit de keuze hebben tussen XMS en OnsNet.

De prijsstelling van Onsnet Eindhoven vind ik vreemd. alleen internet 40 euro en als je ook TV en telefoon erbij wil betaal je dus minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:49:
dat zal qua kosten bijna niets uitmaken aangezien er een overlap zit in de rechten voor analoog en digitaal. Maw: digitaal zal iets duurder worden wanneer je analoog eraf haalt doordat een deel van de rechten van de digitale kanalen al in de analoge bundel afgekocht zijn.
Caelorum schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:22:
Wat ik overigens ook raar vind is dat bij de XMS paketten zoals Internet + RTV, je nog eens apart voor digitale televisie moet betalen. Doe die 5E dan ook gewoon in de pakketten, zoals bijv. UPC, Ziggo en KPN(!!!) het ook doen.
En dan alle mensen daarmee dwingen om voor IPTV te betalen zelfs als je dat niet gebruikt? De groep mensen die perse een analoog signaal wil (geen zin op een kastje op de tv, geen zin om kabels te gaan leggen door het huis, geen zin om een nieuwe dvb-c enabled tv te kopen) is echt groot, vooral bij de oudere leeftijdsgroepen. Wees blij dat je de keuze krijgt of je het afneemt of niet :)

[ Voor 39% gewijzigd door denan op 23-07-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:26:
[...]
De prijsstelling van Onsnet Eindhoven vind ik vreemd. alleen internet 40 euro en als je ook TV en telefoon erbij wil betaal je dus minder?
Ja klopt. Dit zijn dan kortingspakketten.
denan schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:52:
[...]

dat zal qua kosten bijna niets uitmaken aangezien er een overlap zit in de rechten voor analoog en digitaal. Maw: digitaal zal iets duurder worden wanneer je analoog eraf haalt doordat een deel van de rechten van de digitale kanalen al in de analoge bundel afgekocht zijn.
Maar het zijn niet alleen rechten toch? Kosten voor onderhoud en uitbreiding zitten natuurlijk ook in de prijs. En het is wel lullig als je daar als IPTV klant voor betaald terwijl je niks meer met analoog doet. En juist nu je de diensten volledig kunt scheiden (in tegenstelling tot Analoog/DVB-C) kun je de kosten van de abo's nog lager maken.

Misschien een idee om IPTV dan gewoon standaard iets duurder te maken, maar er dan bij te zetten je korting krijgt als je ook analoog afneemt. Op die manier heb je namelijk wel de keuze om analoog en IPTV apart af te nemen.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 07:49:
Tot een paar maanden terug was ik Ziggo-klant. (Tot ik mijn appartement in Utrecht verkocht had.)
Bij Ziggo betaal je voor een AIE-pakket met:
- analoge TV+ radio
- digitale TV (decoder zelf aanschaffen) zonder extra zenderpakketten
- telefoon zonder onbeperkt-bellen opties
- internet 22/4 Mb

51,50 euro per maand. Wil je meer snelheid, dan zul je toch echt meer moeten gaan betalen. Voor 80/10 betaal je dan 66,50 per maand.

Lijkt me duidelijk.
Oftewel: XMS en Lijbrandt doen het VERRE van slecht. Want bij Ziggo kan je die zogenaamde l33te 100/120 mbit wel krijgen, maar tast je dus OOK extra in de buidel (en zit je nog steeds met relatief lage upstream).

Als ik hier R+ van Tweak zou kunnen krijgen had ik dat waarschijnlijk zelfs gedaan. Voor 45 euro in de maand 35/35. Echt he-le-maal niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:58:
[...]

Ja klopt. Dit zijn dan kortingspakketten.

[...]
Dat je korting krijgt, kan ik me iets bij voorstellen. Maar dat het totale maandbedrag lager wordt, als je meer diensten afneemt, vind ik dus vreemd. Dan zou iedereen natuurlijk alle diensten afnemen, ook als je ze niet gebruikt / nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
denan schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:52:
En dan alle mensen daarmee dwingen om voor IPTV te betalen zelfs als je dat niet gebruikt? De groep mensen die perse een analoog signaal wil (geen zin op een kastje op de tv, geen zin om kabels te gaan leggen door het huis, geen zin om een nieuwe dvb-c enabled tv te kopen) is echt groot, vooral bij de oudere leeftijdsgroepen. Wees blij dat je de keuze krijgt of je het afneemt of niet :)
Misschien dat ik het verkeerd heb begrepen, maar hier komt analoog ook gewoon opver de glasvezel naar binnen, maar wordt het omgezet. Daarnaast kan er prima analoog en IPTV tegelijkertijd worden geleverd toch?
Ik vind het zelf gewoon een beetje raar staan en ik denk dat ik niet de enige ben. Een beetje nederlander maakt toch een mooi overzichtje van de verschillende aanbieders en dan komt XMS toch niet zo goed uit de bus als ze zouden kunnen.
Ik snap nu iig wel waarom 'maar' 40% van de mensen hier aangesloten zitten bij XMS en de rest bij Ziggo. Zelf zou ik ook teruggaan naar Ziggo, ware het niet dat het internet er dan om de haverklap uitvalt. Dit zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom er toch zoveel mensen overstapten naar xms, naast de bekende "het snelste netwerk"-verkooppraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Het is ook het snelste netwerk. Want het netwerk word klaar gezet voor in de toekomst 1 gbit verbindingen. Dat is inderdaad het "het snelste netwerk". Ik zelf verwacht als alle modems 1 gigabit aankunnen er een snelheid verhoging komt. eerder niet vrees ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:52:
[...]

Dat je korting krijgt, kan ik me iets bij voorstellen. Maar dat het totale maandbedrag lager wordt, als je meer diensten afneemt, vind ik dus vreemd. Dan zou iedereen natuurlijk alle diensten afnemen, ook als je ze niet gebruikt / nodig hebt.
Wat is daar vreemd aan dan? Het is voor hun denk ik voordeliger en daardoor kunnen ze die korting geven. De meeste mensen nemen dan ook gewoon zo'n kortingspakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:30:
[...]

Wat is daar vreemd aan dan? Het is voor hun denk ik voordeliger en daardoor kunnen ze die korting geven. De meeste mensen nemen dan ook gewoon zo'n kortingspakket.
Even kort geschetst:

Afname van product 1: kosten 50 euro
Afname van product 1,2 en 3: kosten 45 euro.

Dat je korting krijgt op product 1, als je ook product 2 en 3 afneemt, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar dat je korting krijgt op product 1 en product 2 en 3 er gratis bijkrijgt, vind ik vreemd. Want dan gaat iemand, die alleen product 1 wil gebruiken, natuurlijk gewoon product 1,2 en 3 afnemen, want dan betaalt hij alsnog minder.

Waarom biedt zo'n provider dan toch nog "alleen product 1" aan, terwijl "product 1, 2 en 3" minder kost per maand?

Stel nou, iemand wil TV via de satteliet (om welke reden dan ook) en heeft geen vaste telefoon nodig. Die gaat dan natuurlijk alsnog ook TV en telefoon afnemen, maar sluit het gewoon niet aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Ze zouden ziggo kunnen volgen en 80/80 gaan aanbieden
als ziggo straks 120 mbit gaat aanbieden word het gat wel heel groot
Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.