XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste
Acties:
  • 161.834 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:55:
Hoi allemaal,

is het iemand gelukt lokaties voor uitzending gemist website te vinden en als rtsp op de pc af te spelen?

Of, zoals ik al vroeg, heeft iemand dit al gedaan?
Ik ga dat binnenkort doen als mijn USB-netwerkadapters binnen zijn. Mijn doel is echter niet direct om de UitzendingGemist-streams te kunnen opvragen, maar om te zien of ik de Amino mijn eigen stream kan laten tonen. Ik denk, net als jij, dat het mogelijk is om met twee bridged adapters, al het verkeer te kunnen onderscheppen voor analyse.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:55:
Hoi allemaal,

is het iemand gelukt lokaties voor uitzending gemist website te vinden en als rtsp op de pc af te spelen?

Ik begrijp dat omdat dat geen broadcast is ik met sharking niks kan beginnen.

Dus ik moet een bridge maken om die adressen/urls te achterhalen?

Een oude computer met 2 netwerkkaarten in bridge mode?

Kent iemand een livecd om dat snel te fixen?

Of, zoals ik al vroeg, heeft iemand dit al gedaan?

Hoe tijdelijk gegenereerd zouden die lokaties voor rtsp stream zijn?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34085586

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Dat moet inderdaad kunnen, zeker onder Linux :).

Een ouderwetse hub werkt trouwens ook perfect voor het onderscheppen van verkeer :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:59

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Hier in Veenendaal (3906) ook!
Erg irritant.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:34:
[...]

Hier in Veenendaal (3906) ook!
Erg irritant.
Zou mooi zijn als ze dat voor half augustus ff fixen. Dan kom ik ook in 3906 wonen en kan ik ook eindelijk aan het glasvezel-infuus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een Mededeling voor Mede Forum Leden!!!!

Ik heb net ook even naar de XMS klantenservice gebeld betreffende het probleem van de vele haperingen in het digitaal tv gebeuren.
De medewerker van XMS rade ook aan, de mensen die hier last van hebben dit door te geven aan XMS.
Dan kunnen zij deze meldingen doorgeven aan de netwerkbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:07:
Even een Mededeling voor Mede Forum Leden!!!!

Ik heb net ook even naar de XMS klantenservice gebeld betreffende het probleem van de vele haperingen in het digitaal tv gebeuren.
De medewerker van XMS rade ook aan, de mensen die hier last van hebben dit door te geven aan XMS.
Dan kunnen zij deze meldingen doorgeven aan de netwerkbeheerder.
Ik zal morgen eens bellen.
Ik kijk bijna nooit analoog, maar het viel m'n vriendin op toen de koters naar analoog keken van de week.
Maar...
ik merk af en toe ook dat dit probleem voor komt op digitaal.
Het beeld lijkt even te hangen (soms met pixel blokjes) en gaat daarna gewoon weer verder.
Op digitaal komt het wel minder vaak voor.
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:52:
[...]

Zou mooi zijn als ze dat voor half augustus ff fixen. Dan kom ik ook in 3906 wonen en kan ik ook eindelijk aan het glasvezel-infuus. :)
Ik zou zeggen welkom in de wijk :D

Ik hoop trouwens ook dat Telefonie goed gaat, want ik had van de week dat ik nog een "overgangs toon" hoorde terwijl de andere kant zijn naam al aan het roepen was, wat ik dus niet hoorde.
Was overigens de 1e keer dat dit me op viel en het gespek daarna ging wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Formaat van Canvas komt met DTV verkeerd door, wordt als 4:3 doorgegeven, hele smalle tennissers :D

Foutje in de stream?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Loveparade schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:58:
Formaat van Canvas komt met DTV verkeerd door, wordt als 4:3 doorgegeven, hele smalle tennissers :D

Foutje in de stream?
ik check het morgen ochtend meteen.

Het DTV blijven hangen gebeuren:
HD zenders only?
of hebben julie het ook bij SD zenders?

Met de HD zenders zou er vanochtend een aanpassing zijn gedaan maar ik begrijp dat er nog HD 'hickups' waren vanmiddag/avond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt van dat hickups. en of het HD only was durf ik je niet te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Wat doet XMS?

Ziggo heeft pas een verhoging gehad (alles in 1 extra) van 50 naar 80Mbps en dit gaat dit jaar nog verder omhoog naar 120Mbps !

Als je bij XMS deze snelheid wil hebben komt er 30 euro boven op de 55 euro (upgrade 100Mbps) en dan zit je al op 85 euro

"alles in 1 extra" is iets duurder (10 euro) maar daar krijg je ook wel iets voor terug. (meer downloadsnelheid nieuwsgroepen, meer zenders etc.)

Daarnaast heb je bij ziggo ook de keuze tot een PVR, eigen zenderlijst en alle zenders in DVB-C op alle TV's.

Ik weet dat XMS hard bezig is maar ze beginnen nu toch wel aardig achter de feiten aan te lopen. (prijs+gebruikersgemak)

Ik vraag het nog maar eens aangezien het al door meerdere mensen gevraagd is en er nooit een reactie op is gekomen...

Heb wel eens het idee dat XMS denkt:
oshi een vraag over snelheidsverhoging en/of prijs niets gezien... 8)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
[quote]fast-server schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:51:
Wat doet XMS?

"alles in 1 extra" is iets duurder (10 euro) maar daar krijg je ook wel iets voor terug. (meer downloadsnelheid nieuwsgroepen, meer zenders etc.)

De downloadsnelheid bij Ziggo is een maximaal haalbare bij XMS een gegarandeerde! De uploadsnelheid bij Ziggo is om te huilen! Meer zenders misschien digitaal maar analoog veel minder!

Daarnaast heb je bij ziggo ook de keuze tot een PVR, eigen zenderlijst en alle zenders in DVB-C op alle TV's. Mits je op elke televisie ook een duur kasje hebt geplaatst.

XMS komt binnenkort met een aantal vernieuwingen, welke dat zijn is nog onbekend maar de PVR functie op de 130 zal er nu toch wel aankomen denk ik. Via een usb harddisk meerdere streams tegelijkertijd opnemen, veel makkelijker dan op elke televisie afzonderlijk iets moeten inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

Yogoi schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:26:
[...]

ik check het morgen ochtend meteen.

Het DTV blijven hangen gebeuren:
HD zenders only?
of hebben julie het ook bij SD zenders?

Met de HD zenders zou er vanochtend een aanpassing zijn gedaan maar ik begrijp dat er nog HD 'hickups' waren vanmiddag/avond?
Ook SD

België ziet er inderdaad niet meer uit de laatste tijd, inderdaad iedereen lijkt heel lang en smal.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Piet piraat ziet er aardig normaal uit momenteel. (Canvas dus)
Tenzij hij normaal heel klein en dik is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Yogoi op 02-07-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
fast-server schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:51:
Wat doet XMS?

Ziggo heeft pas een verhoging gehad (alles in 1 extra) van 50 naar 80Mbps en dit gaat dit jaar nog verder omhoog naar 120Mbps !

Als je bij XMS deze snelheid wil hebben komt er 30 euro boven op de 55 euro (upgrade 100Mbps) en dan zit je al op 85 euro

Daarnaast heb je bij ziggo ook de keuze tot een PVR, eigen zenderlijst en alle zenders in DVB-C op alle TV's.

Ik weet dat XMS hard bezig is maar ze beginnen nu toch wel aardig achter de feiten aan te lopen. (prijs+gebruikersgemak)

Ik vraag het nog maar eens aangezien het al door meerdere mensen gevraagd is en er nooit een reactie op is gekomen...

Heb wel eens het idee dat XMS denkt:
oshi een vraag over snelheidsverhoging en/of prijs niets gezien... 8)
Volledig mee eens. Ik wilde eigenlijk internet e.d. over glas in mijn huis (voornamelijk vanwege de latency en de upload, dat is gewoon prettig), maar de gebruikte techniek is 'te moeilijk' om handig over te stappen. Ik ga namelijk echt geen losse kastjes meer neerzetten als mijn TV's DVB-C tuners onboard hebben. Dat is wel zo idioot....

Glas heeft absoluut de toekomst, maar voorlopig wint Ziggo het op gebruiksgemak en gebruikte techniek voor het digitale TV-signaal. Die 22/4 verbinding doet het prima, zeker voor zjin prijs.

XMS = fail (momenteel), helaas. Als ze DVB-C gaan gebruiken ben ik direct over, dat is het kantelpunt.

[ Voor 10% gewijzigd door garp op 02-07-2010 09:30 . Reden: Prijsargumenten verwijderd, was een non-issue. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij XMS heb je toch op steeds meer plekken DVB-C? alleen niet het volledige pakket, dat klopt. En dat zal ook NOOIT gaan gebeuren.

DVB-C is en blijft namelijk een achterhaalde en verouderde techniek die qua bandbreedte super inefficient is (je kan nou eenmaal maar een bepaald aantal DVB-C streams in een beperkte RF frequentieruimte doorgeven). DVB-C is en blijft een broadcast techniek waarbij je aan ALLE huizen ALTIJD hetzelfde door moet geven en je TV of settop box daar maar het gewenste uit moet pikken ('tunen').

Dat DVB-C qua gebruiksgemak op dit moment het beste is ben ik helemaal met je eens. Daarom wil ik ook dolgraag van mijn KPN Glasvezel aansluiting overstappen op iets met Glashart Media zodra het beschikbaar is. Maar los daarvan ben ik tevreden met dat basispakket wat je via DVB-C bij glashart media (XMS, Lijbrandt) zou kunnen krijgen.

Voor extra zenders of het meest (quasi onbeperkte) aanbod aan zenders is en blijft IPTV gewoon de toekomst. DVB-C is puur een extra service omdat steeds meer TV's het ondersteunen en is op die manier een mooie overbruggings oplossing voor mensen die toch niet het uitgebreide aanbod hoeven wat met IPTV mogelijk is. Het zou mij zelfs niets verbazen als de Ziggo's en UPC's van deze wereld uiteindelijk (zeker voor interactieve tv) ook steeds meer over gaan stappen naar IPTV, dus via dezelfde docsis modulatie waar nu ook internet via de kabel mee werkt.

Bedenk overigens dat jouw argument om XMS "fail" te noemen sowieso ook alleen maar stand houdt in gebieden waar je kan kiezen voor Ziggo of Caiway. In UPC gebied ben je, zelfs al heb je een tv met dvb-c tuner, nog steeds verplicht om voor digitaal extra kastjes te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 02-07-2010 09:45 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
XMS heeft in bepaalde gebieden al DVB-C en word later dit jaar in het gehele netwerk geimplementeerd.
Wel zullen we alleen de zenders aanbieden van het analoge pakket.
(in Zeewolde/Almere/Deventer is het gewoon in gebruik)

Dit omdat we natuurlijk IPTV als uitgangspunt blijvne gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
DVB-C ziet er goed uit, Kijk normaal gesproken alleen maar digitaal (IPTV), maar bij de dubbele wedstrijden was het prettig om PIP te kijken :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond weinig freezes ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 110, eerste helft bij Nederland - Brazilie had ik er toch een aantal. En dat is niet fijn als je de stereo toch redelijk hard hebt staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Gisteren bij mij gelukkig geen freezes/hickups meer tijdens de wedststrijd (Amino 130m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:38

OMD

Ik begin ook wel een beetje te twijfelen over XMS. Ik heb alleen internet en het werkt fantstisch, nooit storingen maar als ik Ziggo zie met 80Mbit en straks 120Mbit dan vind ik toch dat ik teveel betaal, zeker met 100Mbit.

De upload van Ziggo is 10Mbit, dat is voor de meeste gebruikers meeeeer dan voldoende. Gaat mij puur om de download snelheid ( net als velen. )

Ik kijk nog even de kat uit de boom, maar als Ziggo verhoogt naar 120Mbit en XMS heeft nog niets aangekondigd dan hebben ze iig 1 abonnee minder.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag aan mede XMS Telefonie Gebruikers!!!!!

Bij mij doet het volgende probleem al een behoorlijke tijd de ronde.
Tijdens een telefoon gesprek hoor ik dikwijls een korte piep,
(deze piep kun je vergelijken met een piep die je hoort als je één van de toetsen indrukt van je telefoon).

Ook heb ik al verscheidene keren meegemaakt dat er een onafgebroken pieptoon door het gesprek heenkomt.
(ook deze pieptoon kun je vergelijken alsof je een toets van je telefoon continu indrukt).
Deze pieptoon gaat niet weg, en de persoon waarmee je aan de telefoon zit kun je amper horen,
ook kan mijn gesprekspartner mij helemaal niet meer horen.
Dus er zit niets anders op dan het hele gesprek verbreken en opnieuw bellen.
Dit kwam zelfs eenmaal voor toen ik belde met XMS.
Het vervelende is vaak als je met een helpdesk belt, je hele verhaal weer opnieuw kan gaan doen.

Eerst dacht ik dat dit aan mijn telefoon lag.
Maar inmiddels heb ik een compleet nieuwe set gekocht, en je raad het al.
Er was niets aan de hand met de oude telefoon.

Ik ben dus nu even benieuwd of meerdere mensen dit probleem herkennen,
of dat dit een individueel probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:51:

(deze piep kun je vergelijken met een piep die je hoort als je één van de toetsen indrukt van je telefoon).
Dit hoor ik ook af en toe. Ik ging er tot nu toe van uit dat de persoon aan de andere kant een toets op de telefoon indrukte. Maar als meer mensen dit horen ligt het misschien daar toch niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OMD schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 19:54:
Ik begin ook wel een beetje te twijfelen over XMS. Ik heb alleen internet en het werkt fantstisch, nooit storingen maar als ik Ziggo zie met 80Mbit en straks 120Mbit dan vind ik toch dat ik teveel betaal, zeker met 100Mbit.

De upload van Ziggo is 10Mbit, dat is voor de meeste gebruikers meeeeer dan voldoende. Gaat mij puur om de download snelheid ( net als velen. )

Ik kijk nog even de kat uit de boom, maar als Ziggo verhoogt naar 120Mbit en XMS heeft nog niets aangekondigd dan hebben ze iig 1 abonnee minder.
Als je Ziggo kan krijgen kan ik me idd goed voorstellen dat je begint te twijfelen. Aan 10 mbps upload zou ik ook zat hebben :) (hoewel ik die 30 ook wel heeeerlijk vind, gebruik wel degelijk de upload vaak).

Helaas (of gelukkig?) is UPC nog totaaaaal niet competitief. Niet op TV gebied (alles hermetisch gesloten en duur) en niet qua internet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraxv schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:01:
[...]

Dit hoor ik ook af en toe. Ik ging er tot nu toe van uit dat de persoon aan de andere kant een toets op de telefoon indrukte. Maar als meer mensen dit horen ligt het misschien daar toch niet aan.
Kijk aan deze info kunnen we allemaal wat hebben :)
Want nu weet ik zo en zo al dat het niet alleen aan mijn lijn ligt.
Wat voor modem gebruik jij ?
Packetfront + los telefonie modem of Packetfront alles in één of Genexis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Yogoi komt er bij xms nog een gratis snelheids upgrade want de andere providers zijn ook de snelheid aan het verhogen (ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paris
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:25
...
De problemen zoals jij die nu schetst komen bij mij (nog) niet voor. Zelf heb ik een Packetfront met een losse telefoniemodem. De rest van de telefonieklachten komen me wel bekend voor:
  • Af en toe niet bereikbaar
  • Eerste twee seconden absulute stilte
  • Af en toe slecht geluid / connectie
  • etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Blijft toch wel apart dat er zo veel telefonie problemen zijn... en dat op een nagenoeg latency-vrij en breedbandig medium, met vastgestelde apparatuur en servers (die niet te vervangen zijn door de eindgebruikers).

Terwijl mijn eigen telefonie verbinding tussen een Fritzbox 7270 of willekeurige Siemens IP DECT centrale en bv. Callvoip.nl zelden of nooit ook maar 1 spoortje van storing geeft. En dat gaat dan nog via internet. Zelfs 'vroegah' op een KPN ADSL lijn met 27 ms. latency zelden of nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
Ik heb zelf weinig problemen met de telefonie via XMS.. Het enige waar ik wel last van heb (en nogal irritant vind) is dat de 1e 2 seconden wegvalt bij het bellen, hierdoor hoor je vaak de persoon die opneemt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, dat schaar ik ook onder wat ik in m'n verhaaltje noem ;)

Het moet toch gewoon mogelijk zijn om zoiets betrouwbaar te kunnen laten werken? Als het via <consumenten apparaat> -> <internet> -> <niet al te grote VOIP provider> ook gewoon zonder problemen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 23:32
Wanneer kunnen we de nieuwe Amino A540 PVR verwachten bij XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 08:24:
[...]

Kijk aan deze info kunnen we allemaal wat hebben :)
Want nu weet ik zo en zo al dat het niet alleen aan mijn lijn ligt.
Wat voor modem gebruik jij ?
Packetfront + los telefonie modem of Packetfront alles in één of Genexis?
Ik heb alles in één. Ik kan niet zo snel het merk vinden (Packetfront/Genexis). Het is 4 poorts. (42 networks DRG staat erop). Zit ingebouwd in het 'grote' kastje (staat dus geen merk op). Is al enkele jaren oud. (vanaf dat Utrecht ontsloten is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
Mailtje gekregen, volgens mij alleen de gebruikers in Zeewolde.
Geachte heer/mevrouw,

Via deze informatie e-mail willen u informeren over de problemen met het TV signaal waarvan u dit weekend hinder heeft ondervonden.

Het televisiesignaal van XMS wordt digitaal aangeleverd door Glashart Media. In uw stad wordt dit signaal enerzijds omgezet naar analoge (radio en) televisie, anderzijds wordt dit signaal gebruikt voor de setopbox waar u eventueel gebruik van maakt. Afgelopen weekend zijn er problemen geweest met de aanlevering van het signaal in het transportnetwerk naar uw stad.

Om dit probleem te verhelpen zijn er dit weekend in eerste instantie enkele netwerkelementen vervangen. Helaas bleek dit niet de beoogde oplossing te bieden. De afgelopen 24 uur is de netwerkbeheerder onafgebroken bezig geweest de daadwerkelijke oorzaak van het probleem te achterhalen. Inmiddels is de oorzaak gevonden en is het probleem vandaag (5-7-2010) om 11 uur opgelost.

Uit de reacties die wij nu van onze klanten krijgen blijkt inderdaad dat het probleem verholpen is. Uiteraard betreuren wij het incident enorm, vooral vanwege de grote sportevenementen die op dit moment plaatsvinden. Via deze e-mail willen u onze welgemeende excuses aanbieden voor dit incident.

Met vriendelijke groeten,

Folkert Moolenburgh
Directeur XMS
Hier trouwens geen problemen met telefonie, geen enkele storing gehad, Genexis.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraxv schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:38:
[...]

Ik heb alles in één. Ik kan niet zo snel het merk vinden (Packetfront/Genexis). Het is 4 poorts. (42 networks DRG staat erop). Zit ingebouwd in het 'grote' kastje (staat dus geen merk op). Is al enkele jaren oud. (vanaf dat Utrecht ontsloten is).
Dan zal het een packetfront wezen.
Ik heb zelf ook een alles in één.
Dus tot nu toe wel toeval dat dit beide dezelde betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hoor ik ook wel eens ja. Packetfront alles in 1, hier. Nijmegen.

Ik weet niet waarom, maar ik dacht altijd : zal wel de toon van een wisselgesprek zijn ofzo.... Nooit echt de tijd/moeite voor genomen om uit te zoeken hoe ik dat 2e gesprek op zou moeten nemen. Ze bellen maar een keer terug of spreken de voicemail maar in... >:)

Die onafgebroken pieptoon door een gesprek heen heb ik (gelukkig) nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenWal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-08 21:44
bluesparkle schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:28:
Wanneer kunnen we de nieuwe Amino A540 PVR verwachten bij XMS?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 14:42
Het valt mij op dat de laatste tijd Teletekst veel incomplete pagina's heeft of dat er allemaal teksten van verschillende pagina's door elkaar heen staan.

Heb een Amino 130..

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekool schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:57:
Het valt mij op dat de laatste tijd Teletekst veel incomplete pagina's heeft of dat er allemaal teksten van verschillende pagina's door elkaar heen staan.

Heb een Amino 130..

Meer mensen hier last van?
ja heb ik ook. komt erg knullig over. zou niet weten waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:58

Joppy

Ajuparaplu!

Dit zou in een eerdere firmware update al verholpen zijn maar werkt nog steeds niet goed

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57

Ik gebruik geen telefonie van XMS, maar herken de "dtmf" toon ook tijdens een gesprek. Dit had ik al toen er een Fritzbox aan de Genexis hing en nu met een Linksys SPA 3000 idem dito. Op zich niet echt storend, maar soms mis je net een stukje gesprek.

Misschien is er een VOIP/SIP expert aanwezig die het e.e.a. kan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is in ieder geval een behoorlijk storende "dtmf" toon door het gesprek.
(laat ieder wel goed duidelijk zijn, dat het hier geen wisselgesprek toon/piep is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:20:
Ik gebruik geen telefonie van XMS, maar herken de "dtmf" toon ook tijdens een gesprek. Dit had ik al toen er een Fritzbox aan de Genexis hing en nu met een Linksys SPA 3000 idem dito. Op zich niet echt storend, maar soms mis je net een stukje gesprek.

Misschien is er een VOIP/SIP expert aanwezig die het e.e.a. kan uitleggen?
Vooruit dan :)

Er zijn grofweg twee manieren om met DTMF om te gaan in een gesprek. De eerste is het makkelijkste: doe gewoon niets, en stuur de DTMF mee via de audiostroom zoals ook de spraak gaat. Er zit echter mogelijk een nadeel aan, dat het meeste geldt voor netwerken met lage bandbreedte waarin veel compressie wordt toegepast. Doordat deze compressie namelijk vooral bedoeld is voor stemgeluid en de frequenties van DTMF tonen nogal nauw komen kan het zijn dat de tonen zodanig vervormd worden dat ze aan de andere kant niet meer herkend worden. Bij mensen is dat geen probleem, maar als je met een voice-response computer belt is dat natuurlijk niet acceptabel.

Het alternatief is dan om een 'out-of-band' methode te kiezen. In dit geval zal de versturende kant de audio in de gaten houden en de DTMF tonen uit de audio filteren en ze op een andere manier (dus betrouwbaarder) versturen dan de rest van de audio. Aan de andere kant van de lijn worden deze tonen dan weer opnieuw in de audiostroom gezet zodat ze normaal overkomen.

Normaal treedt het genoemde probleem alleen op als out-of-band DTMF transmissie gebruikt wordt, en de zendende kant bepaalde 'flarden' gesprek als DTMF tonen detecteert. Doordat deze vervolgens op een 'betrouwbare' manier verstuurd worden en omdat aan de andere kant de toon opnieuw wordt gegenereerd komt deze dan aan de andere kant aan als een echte DTMF toon, terwijl dat natuurlijk niet de bedoeling is.

e.e.a. wordt wat complexer gemaakt doordat een netwerk niet alleen uit twee eindpunten hoeft te bestaan, maar dat er ook overgangen tussen netwerken en andere servers in de audiostroom kunnen zitten die wel of geen out-of-band transmissie gebruiken, of dit op de verkeerde manier doen.

Overigens is het voor FttH netwerken normaal gesproken zo dat daar voldoende bandbreedte is om 'fatsoenlijke' codecs te gebruiken waarvoor out-of-band transmissie niet nodig is. Mits alle apparatuur in de hele keten dit goed doet zouden dit soort problemen dan niet voor moeten kunnen komen. Er kunnen overigens nog andere redenen dan bandbreedte zijn om toch out-of-band transmissie te gebruiken, maar dat is aan de architecten van de netwerken en de service providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:44:
Blijft toch wel apart dat er zo veel telefonie problemen zijn...
Ik geloof dan ook niet dat dit aan de infra structuur van xms ligt(vezel en apparatuur) maar aan haar provider Telio. Vanaf het begin heb ik het hele scenario aan telefoonproblemen gehad,wegvallen van de eerste seconden,echo's, piepen,niet bereikbaar zijn,in gesprek krijgen terwijl het nummer niet in gesprek is,haperende of niet werkende voicemail enz, enz. Ik heb een packetfront met vast modem. XMS gebruikt de volgende onbetrouwbare partners,Hertzinger voor de analoge tv en Telio voor de telefonie,Glashart voor digitale tv. Op schriftelijke klachten heb ik nooit een antwoord mogen krijgen,net als de bewonerscommissie. En van Portaal hoor ik dat ook zij weinig antwoord krijgen en daarom de stekker uit het glasvezel project hebben getrokken,bij nieuwbouw of renovatie wordt de glasvezel niet meer aangesloten. Portaal is volgens de laatste vergadering nu rechtstreeks met Reggefiber in onderhandeling om een lagere prijs te bedingen omdat de totaal kwaliteit van het gebodene de huidige prijs niet rechtvaardigt. ( op internet na ).
De hoofdvestiging van xms is ook verhuisd naar Hillegom. ( KVK 30200236 0000 )
Het adres is :Satellietbaan 20, 2181 MH Hillegom waar een stuk of 20 subholdings zitten.
Dan nemen we Lijbrandt telecommunicatie die de digitale tv en zo verzorgd(e.)
KVK: 28096298 0000, adres: Satellietbaan 20, 2181 MH Hillegom met ook een zooi subholdings.
Dan nemen we Glashart media, ook weer via de KVK die nu de digitale tv verzorgt:.
Deze heeft een hele zooi subholdings dus moet je bladeren,maar op bladzijde 3 kom je ze tegen:
Satellietbaan 20, 2181MH Hillegom ,inschrijfnummer 28096298 0000
En ff googlen levert ook nog op: Reggefiber regiokantoor west: http://www.reggefiber.com/address.html
Hee.. daarvan leidt het email adres weer terug naar Lijbrandt. En dat zit allemaal op Satellietbaan 20, 2181 MH Hillegom. Hertzinger hoort inmiddels ook bij de Glashart Media Group. En Lijbrandt gebruikt ook Telio enkontakt via Telio verwijst naar: Lijbrandt.. Via allemaal sub bv'tjes ( waar overal Reggefiber/Glashart tussen zit) kom je toch weer terug bij het zelfde cluppie vandaar dat met klachten weinig gebeurt ( en da's helaas bij een hoop providers zo) We zijn al helemaal los van het oude xms en internlnet:
Toernooiveld 318, 6525EC Nijmegen.KVK:10145401 0000 Vroeger stond XMS daar bij, nu niet meer.
De rekeningen kwamen ook eerst uit Nijmegen en nu moet je de rekeningen ook betalen aan Hillegom. Daarom gebeurt er zo weinig, achter onze rug om is alles al overgeheveld en kun je je heerlijk verschuilen achter al die namen,problemen met digi tv.. da's de schuld van Glashart...dat die tot dat zelfde cluppie behoort hoeft men niet te weten,xms gaat vrijuit.

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 06-07-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
Toch heeft iedereen die hier klaagt over telefonie een packetfront. Ikzelf heb een Genexis en tot nu toe heb ik eigenlijk 0,0 problemen gehad met telefonie. Goed, ik bel niet zo veel via de vaste telefoon (heb nog 600 minuten op mijn mobiel ofzo), maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ik onbereikbaar ben, of dat ik rare tonen hoorde. Enige punt van kritiek is dat het geluid was aan de zachte kant is. Toen ik van Telfort naar XMS overging leek het geluid wel gehalveerd. Als het wat rumoeriger is in de kamer dan kan ik degene aan de telefoon bijna niet horen.

Internet heeft tot nu toe alleen in het begin heel even een probleem gehad met de DNS server, maar eigenlijk is dat al lang niet meer zo.

TV heeft zo nu en dan wat kuren, zoals recent de glitches in het HD beeld, maar die heb ik nu alweer een tijdje niet gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door Luuk1983 op 06-07-2010 08:45 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Laatst online: 30-08 11:25
Nogmaals

Yogoi of Denan komt er bij xms nog een gratis snelheids upgrade want de andere providers zijn ook de snelheid aan het verhogen (ziggo)

kan iemand hier antwoord op geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesTrekhaak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-04-2023
Yogoi schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:32:
Ok want Ned1 is overgezet op IPstream.

Probleem wat er speelt met analoog is namelijk de ASTRA satelliet van canal digital.
Elke keer als de codering daarvan veranderd stoort het beeld (zoals je gemerkt hebt)
Ze kunnen de codering uitzetten alleen dan kan heel europa alles ontvangen waar ze momenteel geen rechtenafdracht voor betalen dus dat is niet echt een optie denk ik.
Werd van de week gebeld door XMS dat het analoog signaal gerepareerd was.
Nederland 1 is inderdaad weer scherp en zonder glitches en hickups nu!
De rest van de zenders hakkelt echter nog regelmatig.. (Nijmegen, 6531)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
rjn27 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:25:
Nogmaals

Yogoi of Denan komt er bij xms nog een gratis snelheids upgrade want de andere providers zijn ook de snelheid aan het verhogen (ziggo)

Ik hoop eigenlijk ook wel op een verhoging naar 75/75, met een prijsverlaging van de 100/100 upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Caelorum schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:48:
[...]

Ik hoop eigenlijk ook wel op een verhoging naar 75/75, met een prijsverlaging van de 100/100 upgrade.
Ik HOOP gewoon op een 100/100 upgrade. 100Mbit download vind ik toch wel minimaal om concurrerend te blijven.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Nick39: Je bevindingen kloppen denk ik wel. Hoewel ik wel ooit ergens gelezen had dat Hertzinger nieteens meer bestaat en nu ook gewoon Glashart Media is (oftewel: Glashart Media doet nu analoog, dvb-c EN IPTV).

Verder had ik allang het vermoeden dat XMS en Lijbrandt tegenwoordig zo ongeveer 1 zijn, of iig nagenoeg aan elkaar geplakt. Dit blijkt ook wel uit het feit dat Yogoi voor beiden werkt (heeft hij in het Almere Glasvezel topic gezegd) :).

Het lijkt er op dit moment een beetje op dat XMS de primaire provider is in plaatsen waar een reggefiber-netwerk wordt uitgerold (meestal a.d.h.v. bewonersinitiatieven) en dat Lijbrandt de provider is/wordt die op zowel reggefiber netwerken als glashart netwerken (met KPN apparatuur) kan leveren.

Hoe het ook zij: Het wordt voor mij wel een dilemma. Ik wil graag van de beperkende, versleutelde (IPTV) en ubertrage KPN meuk af. Aan de andere kant sidder ik weer een beetje voor XMS/Lijbrandt. Hun TV aanbod is veel flexibeler door de aanwezigheid van analoog signaal, dvb-c en onversleutelde IPTV. Maar met alle glitches, slecht beeld, gebrek aan PVR en quirks blijft het al jaren erg houtje touwtje overkomen. Terwijl op dat gebied ik bij KPN gewoon nooit problemen heb met TV. Ja de box is traag en tergend, maar wel goed beeld, nooit glitches, pvr werkt aardig, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
rjn27 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:25:
Nogmaals

Ik denk niet dat Denan hier antwoord op mag/kan geven, gezien hij niet voor XMS werkt, en Yogoi heeft het nogal druk de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Bedankt voor de uitleg.

Wat je zegt is dat spraak "kan" worden herkent als een dtmf toon en wordt meegestuurd over de "lijn". De gebruikte codec, met een hoge compressie, zou hier de oorzaak van kunnen zijn.
Ergens anders heb ik gelezen dat een vrouwenstem dit vaker veroorzaakt dan een mannenstem.
http://dslr.net/forum/r22941362-voipms-strange-DTMF-issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Darkangle schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:56:
[...]

Ik denk niet dat Denan hier antwoord op mag/kan geven, gezien hij niet voor XMS werkt, en Yogoi heeft het nogal druk de laatste tijd.
Ik heb hier eigenlijk niks ove rgehoord de laatste tijd.
maar ik moet zeggen dat ik de laatste tijd meer emt Lijbrandt bezig ben geweest dan XMS.

Als ik wel nieuws voor jullie heb dan horen jullie het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yogoi > kun jij meer zeggen over deze "DTMF" problemen die zich voordoen ?
Dat ik af en toe een gesprek helemaal moet verbreken door deze toon is behoorlijk hinderlijk! :S

edit > btw. is de voeding al onderweg ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:33:
..........Via allemaal sub bv'tjes........dat die tot dat zelfde cluppie behoort hoeft men niet te weten,xms gaat vrijuit.
Klinkt als Maffia.....

Ach, eigenlijk zijn dit allemaal achterhoede gevechten. Vaste telefoon en tv zijn zooooo vorige eeuw... ;) De nieuwe generatie belt mobiel en kijkt niet zo veel tv meer. Zelfs mobiele internet snelheden benaderen vast internet. alleen de latency zal het nooit halen vergeleken met glasvezel.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Eerst even dit:
Dit is niet mijn terrein en ik claim ook niet dat ik hier alles van weet maar wilde er toch even een reactie op geven.Hou heir rekening mee in je conclusies.

Nick, de BV'tjes die je opnoemt moet je echt even updaten.
Veel is er niet accuraat of niet kloppend.

Analoog en digitale televisie is bijvoorbeeld Glashartmedia.
Wat dus soort van combinatie is van Hertzinger en TV BV. (dus niet Lijbrandt telecom)

Satellietbaan 20 zijn verschillende panden.
Wij zitten hier in een kantoor en Lijbrandt Telecom (provider hier in Hillegom en wat andere dorpjes in de buurt) zit in een ander kantoor om de hoek. (wat ook 20 is maar een andere letter :))

Het is trouwens niet zo dat als iets niet werkt bij Glashartmedia dat wij er niks mee doen omdat we ergens aan de achterkant dezelfde investeerder hebben.

XMS heeft trouwens een andere investeerder dan 'al die bv'tjes' waar jij het over hebt.
XMS is van Reggeborgh en de 'rest' is Reggefiber. Hetgeen een groot verschil is ook al lijkt dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Fiber schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:29:
[...]

Klinkt als Maffia.....
OT:
Cool, i'm a mobster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 19-09 23:00
dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door KarlMarX op 06-07-2010 12:40 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar Yogoi! Mijn berichtje gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Net teruggebeld door XMS of het probleem met de haperingen verholpen was.
Heb de hele dag nog geen tv gekeken dus de medewerkster raadde me aan als het probleem zich nog voordeed, de datum en tijd en zender op te schrijven en even contact op te nemen met de helpdesk.

Tot nu toe goede service van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Luuk1983 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:52:
[...]

Ik HOOP gewoon op een 100/100 upgrade. 100Mbit download vind ik toch wel minimaal om concurrerend te blijven.
OK Ik heb mij wat verkeerd uitgedrukt. Ik hoop 200/200, maar wil eigenlijk wel minimaal een verhoging naar 75/75 met een prijsverlaging op de 100/100 en 200/200 (en netwerkbrede uitrol van dit laatste)
Met 75/75 zou xmsnet ook zeker concurrerend blijven, vooral als er een redelijke verhoging naar 100 en 200 beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Nick39 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:33:
En van Portaal hoor ik dat ook zij weinig antwoord krijgen en daarom de stekker uit het glasvezel project hebben getrokken,bij nieuwbouw of renovatie wordt de glasvezel niet meer aangesloten. Portaal is volgens de laatste vergadering nu rechtstreeks met Reggefiber in onderhandeling om een lagere prijs te bedingen omdat de totaal kwaliteit van het gebodene de huidige prijs niet rechtvaardigt. ( op internet na ).
Ik kreeg hier (Amersfoort) een brief van Portaal dat er in mijn buurt werkzaamheden komen wegens lagere kwaliteit van de glasvezeldienst. Gaan ze alle lassen na ofzo.

Dus mijn indruk is dus niet dat Portaal zijn handen er helemaal vanaf heeft gehaald.
(Maar goed, meer weet ik er ook niet van, kan niet bij Portaal in de keuken kijken)

Overigens heb ik geen last van lagere kwaliteit van de dienst. Snelheid is volgens mij OK. (Alhoewel ik niet weet of 50MBit/s upload wel gehaald wordt.)
Keren dat ik de helpdesk belde ben ik goed geholpen.

Enige dat ik de laatste tijd zie op NL zenders is af en toe een glitch in het signaal, zoals hier ook mensen wel gemeld hebben.
Hoop dat DVB-C snel komt. Heb bij vervanging van mijn kapotte beeldbuisTV speciaal 1 met DVB-C ontvanger gezocht.
En snelheidsverhoging natuurlijk.

Verder tevreden gebruiker hier! :*)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesTrekhaak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-04-2023
Gangster93 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:57:
Net teruggebeld door XMS of het probleem met de haperingen verholpen was.
Heb de hele dag nog geen tv gekeken dus de medewerkster raadde me aan als het probleem zich nog voordeed, de datum en tijd en zender op te schrijven en even contact op te nemen met de helpdesk.

Tot nu toe goede service van XMS.
Houd je telefoon maar bij de hand.. Alleen Ned. 1 is vrij van haperingen.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Luuk1983 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:44:
Toch heeft iedereen die hier klaagt over telefonie een packetfront.
...
TV heeft zo nu en dan wat kuren, zoals recent de glitches in het HD beeld, maar die heb ik nu alweer een tijdje niet gezien.
Dat klopt niet. Ik heb ook een Genexis en ondervond laatst ook dat ik nog een "overgangstoon" hoorde, terwijl de persoon wie ik belde al opgenomen had en zijn naam aan het roepen was.

Vwbt TV, ik heb geen HD, maar zowel DTV als Analoog hikt af en toe nog steeds bij mij.
Bij analoog staat het beeld even stil terwijl de audio gewoon door gaat en bij DTV heb ik hetzelfde, alleen zie ik daar af en toe ook pixel blokken tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:31
Vreemd. Hier doet alles het prima zonder enige problemen. :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ik laat even weten dat we hier ook al meerdere keren het probleem hebben gehad van een telefoongesprek dat verstoord wordt door een constante toon. Enige manier om die te beeindigen was door op te hangen en weer terug te bellen. Erg vervelend. Korte, DTMF achtige tonen hebben we hier nog niet ontdekt. We hebben hier een packetfront met alles in 1, het telefoongedeelte is zwart en zit aan de rechterkant (als de stekkers aan de onderkant zitten). We wisten niet waar de toon vandaan kwam. Regio Hilversum trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:21:
Wat je zegt is dat spraak "kan" worden herkent als een dtmf toon en wordt meegestuurd over de "lijn". De gebruikte codec, met een hoge compressie, zou hier de oorzaak van kunnen zijn.
Ergens anders heb ik gelezen dat een vrouwenstem dit vaker veroorzaakt dan een mannenstem.
http://dslr.net/forum/r22941362-voipms-strange-DTMF-issue
Ik had het nog niet bekeken dat de vervorming van de codec zou kunnen zorgen dat foute detectie in de hand wordt gewerkt, maar dat zou op zich wel kunnen.

Dat een vrouwenstem gemiddeld vaker valse detecties triggert kan kloppen. Daar zitten hogere tonen in die meer in de richting van de DTMF frequenties gaan en dus makkelijker verkeerd gedetecteerd kunnen worden.

Voor het testen van de kwaliteit van een DTMF detectie implementatie worden o.a. zogenaamde 'bellcore tapes' gebruikt. Deze zijn al heel oud, maar erg handig (tegenwoordig op CD ipv tape). Het is een aaneenknoping van zo'n 3 uur korte audiofragmenten (sub-seconde) waarin geen enkele valide DTMF toon zit, maar wel dingen die daarop lijken. Deze 3 uur durende test is bedoeld om in de praktijk 100 uur gesprek te simuleren. Omdat niemand perfect is wordt voor deze test een bepaald aantal valse detecties toegestaan, en dat best pittig om te halen*.

* Eigenlijk is het heel makkelijk, namelijk met gewoon niets doen detecteer je geen enkele valse DTMF. Echter werkt dan de daadwerkelijke DTMF detectie ook niet, dus echt zinvol is het niet :P
Camiel schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:59:
Ik laat even weten dat we hier ook al meerdere keren het probleem hebben gehad van een telefoongesprek dat verstoord wordt door een constante toon. Enige manier om die te beeindigen was door op te hangen en weer terug te bellen. Erg vervelend. Korte, DTMF achtige tonen hebben we hier nog niet ontdekt. We hebben hier een packetfront met alles in 1, het telefoongedeelte is zwart en zit aan de rechterkant (als de stekkers aan de onderkant zitten). We wisten niet waar de toon vandaan kwam. Regio Hilversum trouwens.
Het zou kunnen zijn dat bij out-of-band DTMF gebruik de tonen los van elkaar aan en weer uitgezet moeten worden. Als er dan wat packetloss is zou het kunnen dat het 'uit' event gemist wordt. Eigenlijk verwacht ik echter dat de toon een bepaalde (relatief korte) duur heeft en als er geen nieuwe events meer komen deze automatisch weer uit gaat, maar dit kan afhankelijk zijn van de implementatie. Bovendien zou er (vrijwel) geen packetloss moeten zijn, zodat het wel erg toevallig is dat dit ook nog eens net op zulke momenten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:43:

Het zou kunnen zijn dat bij out-of-band DTMF gebruik de tonen los van elkaar aan en weer uitgezet moeten worden. Als er dan wat packetloss is zou het kunnen dat het 'uit' event gemist wordt. Eigenlijk verwacht ik echter dat de toon een bepaalde (relatief korte) duur heeft en als er geen nieuwe events meer komen deze automatisch weer uit gaat, maar dit kan afhankelijk zijn van de implementatie. Bovendien zou er (vrijwel) geen packetloss moeten zijn, zodat het wel erg toevallig is dat dit ook nog eens net op zulke momenten is.
Nou ik kan zeggen dat het behoorlijk irri is.
Dat van de continue DTMF toon heb ik toch al zeker wel een keertje of 10 meegemaakt.
En van die korte DTMF tonen door het gesprek ook al menige keren. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:19:
[...]

OK Ik heb mij wat verkeerd uitgedrukt. Ik hoop 200/200, maar wil eigenlijk wel minimaal een verhoging naar 75/75 met een prijsverlaging op de 100/100 en 200/200 (en netwerkbrede uitrol van dit laatste)
Met 75/75 zou xmsnet ook zeker concurrerend blijven, vooral als er een redelijke verhoging naar 100 en 200 beschikbaar is.
200/200 voor PacketFront zit er voorlopig niet in. De gehele installed base heeft klantenpoorten tot max 100mbps.

Komt op termijn wel apparatuur beschikbaar van PF met user-poorten tot 1Gb waardoor 200/200 mogelijk wordt. Weet niet of dit in de huidige gebieden ingezet gaat worden. Ook CPE's zijn reeds beschikbaar voor 1Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:31:
[...]

200/200 voor PacketFront zit er voorlopig niet in. De gehele installed base heeft klantenpoorten tot max 100mbps.

Komt op termijn wel apparatuur beschikbaar van PF met user-poorten tot 1Gb waardoor 200/200 mogelijk wordt. Weet niet of dit in de huidige gebieden ingezet gaat worden. Ook CPE's zijn reeds beschikbaar voor 1Gbps.
Ik snap het sowieso niet: het netwerk in Wijchen is nog erg nieuw en op dit moment gedeeltelijk actief en gedeeltelijk in aanbouw. En toch plaatsen ze daar overal gewoon 100Mbps Genexis modems. Waarom niet direct Gbit, dan ben je meteen op de toekomst voorbereid, zeker als 200Mbps beschikbaar zou komen. Anders moet je al die dingen weer gaan vervangen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:36:
[...]

Ik snap het sowieso niet: het netwerk in Wijchen is nog erg nieuw en op dit moment gedeeltelijk actief en gedeeltelijk in aanbouw. En toch plaatsen ze daar overal gewoon 100Mbps Genexis modems. Waarom niet direct Gbit, dan ben je meteen op de toekomst voorbereid, zeker als 200Mbps beschikbaar zou komen. Anders moet je al die dingen weer gaan vervangen :S
Deels ben ik het idd met je eens!
Maar ze zullen nog wel een oude voorraad 100Mbps hebben liggen.
En tjah.. de meeste mensen hebben toch geen behoefte aan +100Mbps.
Dus ik denk dat dat de achterliggende reden is.
Maar goed neemt niet weg dat het ook in mijn ogen dubbel werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is gewoon niet anders tot er een omslagpunt is in prijzen van die dingen. Blijkbaar is het nu nog goedkoper om overal 100Mbps CPE's op te hangen en alleen die paar klanten die echt 200 mbps gaan afnemen op dat moment te voorzien van 1000Mbps CPE's. Tot die 1000Mbps CPE's zodanig in prijs dalen dat het bijna geen verschil meer maakt.

Maar dat is alleen nog de klant-kant. Ook het netwerk moet natuurlijk geschikt zijn voor 1gbps. Ik kan me voorstellen dat de switches in de AP's, waar de glasvezels in uit komen, ook nog wel een prijsverschil kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die nog steeds wachten op een firmware update voor PVR functie op de Amino. Je kunt wachten tot je een ons weegt!
Ze willen dat je echt gaat dokken om op te gaan nemen via een centraal Cloud/DRM systeem. Alles in hun eigen beheer dus zoals UPC en KPN het ook graag doet zodat ze de consument flink kunnen uitmelken.
eymey schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:02:
* Hele belangrijke: Lijbrandt heeft op deze avond gezegd dat er binnenkort een persbericht komt over een PVR dienst: Dit gaat niet met een Amino met harddisk gebeuren, maar wordt een soort van cloud dienst! Dus je kan helemaal zelf je opnames schedulen zoals bv. ook bij KPN of UPC kan, maar ze worden in een datacenter bewaard. Voordeel voorhun is waarschijnlijk heel wat minder hassle en support vragen met crashende harddisk recorders e.d. en dat een programma dat bv. door 100 mensen wordt opgenomen maar 1x opgeslagen hoeft te worden :). Op zich vind ik het een acceptabele oplossing (ervan uitgaande dat de glasvezel geen storingen krijgt).
pendragon1 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:03:
4) ipv een IPTV kastje met HDD gaan ze een dienst aanbieden (kost 3 of 4 euro per maand en heet gemist pakket) waar je de opnames bij hun maakt. Vind ik persoonlijk positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
3 a 4 euro per maand om op te nemen met alle kastjes in huis zou ik zeker acceptabel vinden hoor :) Zeker als men het zo regelt dat een opname vanuit alle kastjes in huis te bekijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel is het niet nee, maar ik vind het wel geldklopperij. Iets wat makkelijk te realiseren is met een firmware update laten ze mensen nu voor betalen. Tevens wordt Timeshifting voor Live TV dan ook niet mogelijk. Dat laatste vind ik persoonlijk zelfs nog waardevoller dan het opnemen.

Overigens, mochten ze nadat dit is ingevoerd stiekem de streams gaan encrypten om HTPC's onmogelijk te maken, dan is Glashart Media voor mij afgeschreven. Maargoed, ik verwacht eigenlijk niet dat ze hun goede onderscheidende imago zo te grabbel gaan gooien.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:04:
Veel is het niet nee, maar ik vind het wel geldklopperij. Iets wat makkelijk te realiseren is met een firmware update laten ze mensen nu voor betalen. Tevens wordt Timeshifting voor Live TV dan ook niet mogelijk. Dat laatste vind ik persoonlijk zelfs nog waardevoller dan het opnemen.
Volgens mij valt dat wel mee. Die firmware update vanuit Amino had stabiliteitsproblemen en wellicht is de optie "usb HD" nooit echt van de grond gekomen. Als ze dan toch PVR willen leveren aan klanten met een 130/110 dan is NetPVR een goed alternatief. Vraag me alleen af hoe ze dat qua rechten op gaan lossen. Verder zou 3-4 euro per maand voor NetPVR best een scherpe prijs zijn.. de kosten voor storage en beheer lopen aardig op met zo'n oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is absoluut een scherpe prijs, vind ik. Bij UPC ben je iets soortgelijks kwijt als je de DVR optie erbij wil hebben en bij KPNGlasvezel ook (als je het goedkoopste abbo hebt, want dan zit HDD recording ook niet standaard bij de prijs in).

En @Alexander01: Ook hier: Ik deel je frustratie rondom DRM en zo. Maar ik vind dat je wel erg hard van stapel loopt. Laten we het gewoon afwachten. Ik acht het trouwens niet meer dan logisch als ze DRM op die opnames gaan zetten. Ze MOETEN namelijk gewoon uiteindelijk. Dat heeft er niets mee te maken dat Glashart Media je zou willen uitmelken ofzo. Dus ja, je kan het dan wel heel hard afschrijven, mwaar waar ga je dan heen?

Als je in Ziggo of Caiway gebied woont heb je nog een alternatief (varierend van acceptabel tot perfect, qua vrijheid). Maar als je in UPC gebied woont is het alleen maar bluf. Want daar zal je enige 'vrije' opnamemogelijkheid via analoog zijn. Sateliet is natuurlijk nog een optie, maar voor hoe lang?......

Trouwens, NetPVR vind ik eigenlijk wel geweldig :D (als je toch niks mag doen met je opnames). Geen lawaaiige kastjes in de woonkamer. Heerlijk :). Het kreng van KPN dat ik nu heb staan is namelijk niet te harden. Verder mag ik hopen dat timeshiften ook gewoon mogelijk zal zijn. Qua bandbreedte moet het iig makkelijk kunnen.

[ Voor 73% gewijzigd door eymey op 09-07-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@Alexander01,

Psst, UPC vraag 15 euro per maand extra ;)

[ Voor 50% gewijzigd door White_Collar op 09-07-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

pieterbas12 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:53:
@Alexander01,

Psst, UPC vraag 15 euro per maand extra ;)
Nee, in combinatie met een totaalpakket 5 euro extra voor dvr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:50:
En @Alexander01: Ook hier: Ik deel je frustratie rondom DRM en zo. Maar ik vind dat je wel erg hard van stapel loopt. Laten we het gewoon afwachten. Ik acht het trouwens niet meer dan logisch als ze DRM op die opnames gaan zetten. Ze MOETEN namelijk gewoon uiteindelijk. Dat heeft er niets mee te maken dat Glashart Media je zou willen uitmelken ofzo. Dus ja, je kan het dan wel heel hard afschrijven, mwaar waar ga je dan heen?
Je moet niet zo makkelijk de geruchten over de Contentindustrie aannemen :P Volgens mij valt het nog wel mee dat ze DRM 'moeten' toepassen bij de meeste zenders. Basiszenders als RTL, SBS, NET5, Veronica zijn daar helemaal niet zo streng in als een Film1 bijvoorbeeld. Verder over dat uitmelken verwees ik naar de volledige werkwijze van UPC en KPN. Glashart Media is gelukkig nog lang zo ver nog niet. Ik lees nu ook dat ze toch nog met die USB port aan de gang gaan zodat mensen zelf kunnen opnemen op eigen storage. Dat zou natuurlijk een goede combinatie zijn kwa opname functionaliteit. Dan kun je:
a) Zelf opnemen in MPEG2 of H.264 op bijvoorbeeld een usb stick, en deze meenemen naar vrienden of kennissen om hem daar in de TV te pluggen en de boel af te spelen. De meeste nieuwe TV's hebben namelijk die functionaliteit om dat soort bestanden in een eigen Media Player te kunnen afspelen :) En vergeet Timeshifting niet wat dan ook mogelijk wordt.
b) Gebruik maken van NetPVR/Uitzendinggemist voor alle zenders (zoiets zal het zijn toch?) om een overzicht te krijgen van alle uitzendingen op alle zenders die je wil terugkijken.

Als beide mogelijk worden dan is dat een goede combinatie wat mij betreft. Dan heb je sowieso de basisfunctionaliteit als zelf opnemen en Timeshifting, en daarnaast kun je premium functionaliteit krijgen met Uitzendinggemist voor alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En toch denk ik dat a) geen realiteit zal gaan worden ;). Hoop het wel natuurlijk :D. Maar daar zou glashart dan echt de ENIGE in zijn die dat aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Wat ik volgens mij al eens eerder genoemd heb, is dat ik het al super zou vinden als je een USB stick van een paar GB in de amino zou kunnen prikken, puur voor timeshiften (bijvoorbeeld een half uur ofzo). Dat zou ik al een zeer waardevolle toevoeging vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
yep, same here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

netpvr is een halfbakken oplossing, ik reis veel met de trein, wat ik vaak doe is mijn opnames op mijn netbook meenemen en dan lekker onderweg de boel kijken, dat werkt niet met netpvr, ik wil gewoon lokale opslag, zodat ik zelf kan bepalen hoe en wat.

Geen volwaardige PVR? Dan moeten we weer gaan grijpen naar illegale oplossingen (legio aanwezig), beetje jammer.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Loveparade: Jouw opmerking/argument (het meenemen van opnames) wordt hier door meerdere mensen aangehaald en is gewoon appels met peren vergelijken!!!!!

Er is geen enkele provider-geleverde PVR (niet bij KPN, niet bij UPC, niet bij Tele2, etc.) waarbij je je opnames (die wel lokaal op harddisk staan) mee kan nemen!!!! Ik snap dus niet waarom iedereen NetPVR een halfbakken oplossing loopt te noemen. Als je van het argument "je opnames meenemen" uit gaat, dan geldt dat dus voor IEDERE pvr dienst.

Als je dan toch je opnames mee wil nemen, ga dan voor een zelf in de winkel uitgekozen / gekochte PVR (evt. met dvb-c). Kritiek en vergelijken prima, maar het moet wel eerlijke zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
eymey schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:57:
@Loveparade: Jouw opmerking/argument (het meenemen van opnames) wordt hier door meerdere mensen aangehaald en is gewoon appels met peren vergelijken!!!!!

Er is geen enkele provider-geleverde PVR (niet bij KPN, niet bij UPC, niet bij Tele2, etc.) waarbij je je opnames (die wel lokaal op harddisk staan) mee kan nemen!!!! Ik snap dus niet waarom iedereen NetPVR een halfbakken oplossing loopt te noemen. Als je van het argument "je opnames meenemen" uit gaat, dan geldt dat dus voor IEDERE pvr dienst.

Als je dan toch je opnames mee wil nemen, ga dan voor een zelf in de winkel uitgekozen / gekochte PVR (evt. met dvb-c). Kritiek en vergelijken prima, maar het moet wel eerlijke zijn.....
Ik zie aan de herhaaldelijke uitroeptekentjes dat je een beetje oververhit begint te raken. Als je nu eerst eens even het één en ander uitzoekt voordat je dingen met zoveel stelligheid beweert. Met een aantal door Ziggo "goedgekeurde" PVR's kunnen opnamen zonder encryptie worden gemaakt die met behulp van een verbinding zonder problemen van de harddisk gehaald kunnen worden om te bekijken via een ander apparaat. Die door Ziggo "goedgekeurde" PVR's worden bij de meeste kabelbedrijven in Nederland aanbevolen met uitzondering van UPC. Ook voor CanalDigitaal zijn er door CanalDigitaal goedgekeurde PVR's waarbij de opnamen zonder encryptie zo van de harddisk zijn te halen. Voor Digitenne van KPN brengt KPN zelf een PC-TV oplossing uit (Anysee) waarmee direct op de harddisk van de PC zonder encryptie opnamen zijn te maken.

En of die providers die PVR's nu wel of niet direct zelf leveren doet er verder niet toe. Het gaat erom dat die providers apparatuur goedkeuren voor hun signaal waarmee het maken van opnames zonder encryptie mogelijk is en het mogelijk is om de opnames van de harddisk te halen. Het is dus bijzaak of een klant een PVR zelf kan/moet kopen of dat deze te leen of te huur als onderdeel van een abonnement wordt aangeboden. Het soort signaal (DVB-C, DVB-S/S2, DVB-T, IP-TV, etc.) doet er verder ook niets toe of er wel of niet opgenomen mag worden, alleen lijken de IP-TV aanbieders er allemaal voor te kiezen om de klanten geen of dichtgetimmerde opname faciliteiten aan te bieden. De oorzaak van dat dichttimmeren moet volgens mij gezocht worden aan het ontbreken van Conditional Access Systems (CAS) bij de meeste (of alle?) IP-TV implementaties. Dat is makkelijker, maar de gevolgen zijn dus nu ook al zichtbaar waarbij klanten gaan experimenteren met het opvangen van de IP-TV streams omdat die niet van encryptie zijn voorzien. Vanuit het standpunt van de makers van de digitale TV kanalen bezien haalt het echter niets uit om bij provider A te verbieden dat er opnames gemaakt mogen worden van het kanaal of alleen opnames met encryptie terwijl bij provider B hetzelfde kanaal zonder encryptie wordt doorgegeven. De opnames zijn dan immers toch eenvoudig te verspreiden.

De Video On Demand (VOD) content leveranciers stellen wel hogere beveiligingseisen voor hun VOD content waarbij het er in de praktijk op neer komt dat er geen opnames gemaakt mogen worden van die VOD content. Dat is echter een VOD middleware/firmware aangelegenheid waarbij het volstrekte flauwekul is om dan maar het gehele apparaat dicht te timmeren en/of geen PVR functionaliteiten/faciliteiten aan te bieden. Wat je wel ziet is dat de digitale TV providers zoals bijvoorbeeld UPC en Ziggo er toch voor kiezen om alle copieer mogelijkheden van dergelijke apparaten met VOD functionaliteit dicht te zetten en de opnames alleen met encryptie te laten maken. Dit doen ze om de VOD content leveranciers een soort veilig gevoel te bezorgen onder valse voorwendselen. Bij UPC en Ziggo werden de VOD streams namelijk in het begin van de uitrol van hun VOD diensten zonder enige vorm van encryptie verzonden terwijl diezelfde UPC en Ziggo hun mond vol hadden van hun Conditional Access beveiligingssystem in de persberichten die ze samen met de VOD leveranciers uitbrachten na het afsluiten van overeenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:09:
netpvr is een halfbakken oplossing, ik reis veel met de trein, wat ik vaak doe is mijn opnames op mijn netbook meenemen en dan lekker onderweg de boel kijken, dat werkt niet met netpvr, ik wil gewoon lokale opslag, zodat ik zelf kan bepalen hoe en wat.

Geen volwaardige PVR? Dan moeten we weer gaan grijpen naar illegale oplossingen (legio aanwezig), beetje jammer.
Eens. Wat heb je nou aan een PVR-systeem met allerlei beperkingen qua afspeelmogelijkheden. Met de huidige techniek zou het toch mogelijk moeten zijn om je opnames op een portable HD of grote USB-stick te zetten en dan onderweg of op een andere locatie te bekijken.

In een netPVR-oplossing zie ik ook niets. Geldklopperij. Zodra ik PVR wil gaan gebruiken (na onze verhuizing zitten wij ook in XMS-gebied), dan maak ik zelf wel een voor mij acceptabele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
True, er bestaan zeker ontvangers (die je zelf moet kopen) die geschikt zijn en gecertificeerd voor Ziggo (en bij Caiway zijn de meeste dvb-c streams sowieso Free To Air). Het ging mij dan ook puur om de standaard door de provider -bij het abbo geleverde- PVR. Niet om PVR's die je zelf koopt en al dan niet gecertificeerd zijn.

Overigens, op het gebied van PVR's die je zelf moet kopen kom je bij Glashart Media dus ook in steeds meer plaatsen niet meer te kort. Dezelfde populaire Humax PVR die je bv. voor DVB-C van Ziggo kan gebruiken, kan je ook gebruiken voor het DVB-C signaal van Glashart. Alleen dan idd niet in het uitgebreide zenderaanbod van IPTV.

In any way, ik snap de frustratie best wel maar ik stoor me gewoon een beetje aan het gemak waarmee een provider hierop wordt afgerekend door mensen terwijl je dus ook bij andere providers OF een pvr erbij krijgt waarmee je ook de opnames niet kan archiveren, OF je veel dieper in de buidel moet tasten om alsnog zo'n PVR te kopen.

Trouwens: Hier in Almere moet XMS/Lijbrandt concurreren met UPC dus hier is ALLES al beter :')

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 10-07-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
eymey schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:32:
True, er bestaan zeker ontvangers (die je zelf moet kopen) die geschikt zijn en gecertificeerd voor Ziggo (en bij Caiway zijn de meeste dvb-c streams sowieso Free To Air). Het ging mij dan ook puur om de standaard door de provider -bij het abbo geleverde- PVR. Niet om PVR's die je zelf koopt en al dan niet gecertificeerd zijn.
Zoals ik al aangaf doet het er niet toe of je nu zelf die PVR moet kopen of dat je die PVR leent of huurt bij een abonnement. Als een provider al door de leveranciers van (bepaalde) TV kanalen opgelegd zouden krijgen dat er geen opnames gemaakt mogen worden of alleen met encryptie, dan gaat zo'n provider zeker geen apparatuur goedkeuren en/of certificeren waarmee dat wel zou kunnen. Een Ziggo, en alle kabelbedrijven die gebruik maken van de door Ziggo "goedgekeurde" DVB-C apparatuur, geven alleen fabrikanten van "goedgekeurde" DVB-C apparatuur toestemming om Irdeto Conditional Access System ondersteuning in te bouwen samen met de door Ziggo toegepaste extra CAM key. Dat is ook de reden waarom Glashart e.d. die door Ziggo "goedgekeurde" ontvangers alleen kunnen gebruiken in combinatie met Free-To-Air (FTA) kanalen omdat Ziggo nooit geen toestemming aan Irdeto zal verlenen om hun CAM key ook toe te passen op Irdeto smartcard voor Glashart.

Ziggo levert zelf inderdaad alleen maar de Cisco en Samsung PVR's die ook geschikt zijn voor VOD content en die zijn om de drogredenen die ik eerder al aangaf helemaal dichtgetimmerd. Daarvoor moet je echter meestal nog wel bij betalen of kiezen voor een duurder en langduriger abonnement om het apparaat af te betalen. Wil je niet zo'n "gratis" interactieve PVR, dan zal je naar de winkels moeten gaan waar door het CAM key beperkingsbeleid van Ziggo meestal alleen maar door Ziggo "goedgekeurde" DVB-C apparatuur te verkrijgen is. Echt onafhankelijke DVB-C apparatuur is in de meeste gevallen namelijk niet zonder speciale aanpassingen te gebruiken of heeft beperkingen in het gebruik.
Overigens, op het gebied van PVR's die je zelf moet kopen kom je bij Glashart Media dus ook in steeds meer plaatsen niet meer te kort. Dezelfde populaire Humax PVR die je bv. voor DVB-C van Ziggo kan gebruiken, kan je ook gebruiken voor het DVB-C signaal van Glashart. Alleen dan idd niet in het uitgebreide zenderaanbod van IPTV.
Op zich is het een leuke zet van Glashart dat je nu ook je oude Ziggo apparatuur bij overstap naar een glasvezel provider kan blijven gebruiken, maar er zitten toch de nodige beperkingen aan. Geen HD kanalen, geen firmware support voor die Ziggo ontvangers en het blijft een groot vraagteken wat het beleid van Glashart is t.a.v. DVB-C. Nauwelijks een solide basis om te investeren in DVB-C apparatuur die eigenlijk bedoeld is voor Ziggo.
In any way, ik snap de frustratie best wel maar ik stoor me gewoon een beetje aan het gemak waarmee een provider hierop wordt afgerekend door mensen terwijl je dus ook bij andere providers OF een pvr erbij krijgt waarmee je ook de opnames niet kan archiveren, OF je veel dieper in de buidel moet tasten om alsnog zo'n PVR te kopen.
Waar het uiteindelijk allemaal om draait is of providers de door klanten gewenste mogelijkheden bieden. Of je daarvoor wel of niet extra in de buidel moet tasten doet voor de discussie niet ter zake. Gratis bestaat niet, dus ook "krijgertjes" betaal je uiteindelijk weer dubbel en dwars terug via hogere abonnementsgelden. De providers zijn immers ook commerciële bedrijven die geld willen verdienen. Als een provider daarbij probeert om de mogelijkheden van de klanten in te dammen omdat dat voornamelijk voor henzelf eenvoudiger is of meer geld kan opbrengen dan moeten die providers ook niet gaan lopen huilen als ze daarop worden afgerekend door hun klanten.

Persoonlijk vind ik het altijd zeer opvallend dat juist de telecom bedrijven die hun klanten Internet faciliteiten aanbieden maar zeer moeilijk lijken te kunnen begrijpen dat de klanten tegenwoordig door dat Internet eenvoudig kennis kunnen opdoen en vergelijkingen kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Zag gisteren een paar nieuwe streams beschikbaar: NHK World (Japans/Engels), ERT World (Grieks/Engels), Hallmark Channel (nl subs) en MTV Brand New.

Maar vooral interessant: het ASTRA 3D Demo kanaal met stereoscopische 3D uitzendingen in HD.

[ Voor 24% gewijzigd door ari3 op 10-07-2010 15:50 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ben het op zich eens met je hele verhaal hoor (de meeste dingen ben ik me ook van bewust).

Maar ik til er verder gewoon niet te zwaar aan. Ook bij Glashart Media heb je gewoon voldoende mogelijklheden om je eigen PVR zaken in te regelen. En DVB-C wordt op dit moment alleen maar uitgerold naar steeds meer plaatsen. Dus het zal vast ook wel op lange termijn beschikbaar blijven. Alleen ja.... ze zullen niet zo veel in HD diensten over DVB-C gaan investeren als bv. Ziggo doet. Gewoon simpelweg omdat ze daar een geweldige IPTV infra voor hebben.

Ik hoop net zo hard met iedereen mee dat je uiteindelijk ook gewoon je opnames naar HDD zal kunnen kopieren, maar tot die tijd vind ik de NetPVR voor gebruiksgemak icm. eigen PVR apparatuur (of PC Hardware) voor opnemen prima.

Vanuit mijn oogpunt dan. Ik ben UPC en KPN gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ari3 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:39:
Zag gisteren een paar nieuwe streams beschikbaar: NHK World (Japans/Engels), ERT World (Grieks/Engels), Hallmark Channel (nl subs) en MTV Brand New.

Maar vooral interessant: het ASTRA 3D Demo kanaal met stereoscopische 3D uitzendingen in HD.
Waar? iptv? zo ja: welk kanaal nummer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:32:
[...]

Eens. Wat heb je nou aan een PVR-systeem met allerlei beperkingen qua afspeelmogelijkheden. Met de huidige techniek zou het toch mogelijk moeten zijn om je opnames op een portable HD of grote USB-stick te zetten en dan onderweg of op een andere locatie te bekijken.

In een netPVR-oplossing zie ik ook niets. Geldklopperij. Zodra ik PVR wil gaan gebruiken (na onze verhuizing zitten wij ook in XMS-gebied), dan maak ik zelf wel een voor mij acceptabele oplossing.
Het is inderdaad geldklopperij MITS het de enige mogelijkheid wordt om dingen terug te kijken. Het beste zou natuurlijk zijn als ze van NetPVR gewoon een soort premium-uizendinggemist maken voor alle zenders, maar dat je doormiddel van een Amino firmware update ook gewoon de mogelijkheid krijgt om zelf met eigen usb storage opnames te maken en te kunnen Timeshiften. Die combinatie lijkt mij echt de beste!
Het feit dat andere providers zulke dingen veel meer dichttimeren wil natuurlijk nog niet zeggen dat Glashart Meda dat dan ook maar moet doen. Als ze zich willen blijven onderscheiden van andere providers (in positieve zin) dan moeten ze juist een compleet een ander beleid voeren dan wat al die monopolisten al jaren doen. De markt schreeuwt al jaren om veel meer openheid, transparantie en keuzevrijheid en die monopolisten zijn zich daar onvoldoende van bewust waardoor ze een steeds groter wordende groep klanten mislopen.
ArChie schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:17:
[...]
De Video On Demand (VOD) content leveranciers stellen wel hogere beveiligingseisen voor hun VOD content waarbij het er in de praktijk op neer komt dat er geen opnames gemaakt mogen worden van die VOD content. Dat is echter een VOD middleware/firmware aangelegenheid waarbij het volstrekte flauwekul is om dan maar het gehele apparaat dicht te timmeren en/of geen PVR functionaliteiten/faciliteiten aan te bieden. Wat je wel ziet is dat de digitale TV providers zoals bijvoorbeeld UPC en Ziggo er toch voor kiezen om alle copieer mogelijkheden van dergelijke apparaten met VOD functionaliteit dicht te zetten en de opnames alleen met encryptie te laten maken. Dit doen ze om de VOD content leveranciers een soort veilig gevoel te bezorgen onder valse voorwendselen. Bij UPC en Ziggo werden de VOD streams namelijk in het begin van de uitrol van hun VOD diensten zonder enige vorm van encryptie verzonden terwijl diezelfde UPC en Ziggo hun mond vol hadden van hun Conditional Access beveiligingssystem in de persberichten die ze samen met de VOD leveranciers uitbrachten na het afsluiten van overeenkomsten.
Een goede reden dus voor Glashart Media om niet met die Video On Demand (VOD) content leveranciers in zee te gaan. Mensen downloaden dat soort content toch gewoon van internet dus het is zonde om zoiets aan te gaan bieden met als consequentie dat ALLE zenders achter de encryptie moeten. Uiteindelijk verlies je daar meer HTPC-klanten door dan dat je er VOD-klanten mee wint.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

De opnames bij UPC, Ziggo en Tele2 zijn gewoon mee te nemen, mits je aan een aantal voorwaarden voldoet, dus het is zeker geen appels met peren vergelijken ;)

Niet brullen voordat je onderzoek hebt verricht :D

Ik heb met alle 3 genoemde getest, en voor alle 3 geldt dat het mee te nemen is, KPN heb ik helaas niet kunnen testen.

Dus ja, ik heb een eerlijke wens

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Loveparade schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:43:
[...]

De opnames bij UPC, Ziggo en Tele2 zijn gewoon mee te nemen, mits je aan een aantal voorwaarden voldoet, dus het is zeker geen appels met peren vergelijken ;)

Niet brullen voordat je onderzoek hebt verricht :D

Ik heb met alle 3 genoemde getest, en voor alle 3 geldt dat het mee te nemen is, KPN heb ik helaas niet kunnen testen.

Dus ja, ik heb een eerlijke wens
UPC opnames meenemen kan ja, maar echt vrijheid is dat natuurlijk ook niet... en UPC heeft dat zeker niet zo bedoelt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm is er ook analoge radio bij XMS?:P kom er net achter dat die er niet is. alleen maar één uitgang voor analoge TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 22:47:
uhm is er ook analoge radio bij XMS?:P kom er net achter dat die er niet is. alleen maar één uitgang voor analoge TV.
Is zelfde aansluiting ;)
Hirschmann splitter plaatsen en het werkt :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd. analoge radio is gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
pieterbas12 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:58:
[...]
Waar? iptv? zo ja: welk kanaal nummer? :P
IPTV inderdaad, nog geen kanaalnummer, maar de stream is er al wel. VLC heeft wel moeite met de videostream (14Mbps). Zie toch wel veel zwart. Een enkele keer zie ik beelden in side-by-side-formaat voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Vandaag viel Veronica radio een paar keer weg via de coax, m'n receiver had moeite met afstemmen en het stereo lampje knipperde.
Via de ether gaat radio beter momenteel :/
Inmiddels kijk ik digitale tv via een 200Mb/s homeplug, de software geeft bij HD zenders een stream van 17Mb/s aan.
Ned3 HD hikt nogal, vaak glitches in beeld en klickgeluiden :F
SD zenders werken probleemloos.
Overigens is het vreemd dat ik ned3 niet in SD ontvang, volgens de zenderlijst (Almere) zou dat wel moeten kunnen :?
Uitwijken naar dvb-c zou ook nog kunnen, maar dan kan ik alleen op m'n tv kijken en niet op groot formaat met de projector.

[edit]
Ned1 en Ned1HD hebben hetzelfde kanaal nummer, misschien moet ik de resolutie op de Amino 130 naar SD zetten om Ned in SD te ontvangen :?

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy-Andre op 11-07-2010 15:45 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.