XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 26 Laatste
Acties:
  • 161.835 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Mau_Maus schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:07:
@ Yogoi
Ok prima, duidelijk. Na die periode van 73 dagen zijn er denk ik wel wat vragen. ;)
73 dagen?
Zo lang? en ben ik hier met het idee dat het net ene paar weekjes is....
moet toch even werken aan mijn gevoel voor tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:21:
gedaan doorverbonden te worden en de situatie vriendelijk uit te leggen. Ook had ik gisteren al een mail naar support@ gestuurd, enige e-mail van XMS sindsdien: hier is uw nieuwe factuur ;)
Mailbeantwoording duurt standaard langer.. vooral als het iets is wat buiten de normale route valt.. en een DHCP issue na een storing valt duidelijk buiten die route.
Ik ben wellicht (mwa, wel zeker) wat aan de lompe kant, maar als je als medewerker al zegt dat je de helpdesk gewoon nog een keer moet bellen, is dat dan niet een signaal voor jullie eens te kijken naar de klantcommunicatie? Ik bedoel, ik ben nu lomp, maar ook dat hangt samen met eerdere
Ik werk niet bij XMS.. en volgens mij heeft Yog (die wel bij XMS werkt) niet geroepen dat je de helpdesk opnieuw kon bellen. :)
communicatie-ervaringen met XMS. Laat ik vooropstellen dat ik in de tussentijd 0,0 problemen heb gehad met de verbinding, en daar zit imho het grootste probleem van XMS ook niet. Wat dat betreft denk ik inderdaad nu al met schrik vooruit aan een moment dat IPs omgegooid moeten gaan worden... Worden we tijdig geinformeerd?
Als er een migratie aan komt zal XMS de klanten op tijd kunnen informeren. Als er iets stuk gaat (bvb als een server omvalt of een log/configuratie verdwijnt waardoor een backup niet mogelijk is) kunnen ze dat niet doen. Dat laatste zou normaliter niet mogen gebeuren natuurlijk.
I tried... Maar de optie in Mijn XMS was niet in te schakelen in Zeewolde, waarna navraag dus aangaf dat ik me geen zorgen hoefde te maken, want in Zeewolde was het al statisch ;) Ik bedoel, zeg maar waar ik eenmalig 25 euro dump om garantie te krijgen, consider it done. Ik snap best dat diensten geld kosten, en ben ook niet te beroerd om te betalen.
Het verschil zit hem in de natuur van het netwerk. In de packetfront gebieden werkt DHCP anders dan in de Genexis/cisco gebieden van XMS. Waar het bij Packetfront als 'optie' aan/uit te zetten is bestaat die mogelijkheid in de genexis/cisco gebieden niet. Daar gebeurt het op basis van de DHCP server van de ISP en is een dynamisch IP in principe niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net is me pa aan het bellen en valt opeens gewoon de verbinding weg. wilt hij opnieuw bellen hoort hij alleen maar snelle piepjes achter elkaar. na half uurtje is weer normaal.

EDIT: offtopic: ff terugkomend op mijn probleem met de Netgear WNDR3700. ik heb de SSID's en het bijbehorende wachtwoorden veranderd en nu doet hij het wel. ik denk dan dat mijn laptop op een of andere manier nog de oude namen in zijn geheugen had zitten en daar niet mee wilden verbinden.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:04

d0s

sssst

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:54:
net is me pa aan het bellen en valt opeens gewoon de verbinding weg. wilt hij opnieuw bellen hoort hij alleen maar snelle piepjes achter elkaar. na half uurtje is weer normaal.

EDIT: offtopic: ff terugkomend op mijn probleem met de Netgear WNDR3700. ik heb de SSID's en het bijbehorende wachtwoorden veranderd en nu doet hij het wel. ik denk dan dat mijn laptop op een of andere manier nog de oude namen in zijn geheugen had zitten en daar niet mee wilden verbinden.
Dat zijn dus die oude certificaten :) een andere SSID kan dan inderdaad ook oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zie dat HD1 nu voornamelijk in 3D gaat uitzenden. Het wordt een soort promotiekanaal voor 3D. Mischien leuk als XMS die stream kan doorzetten naar haar klanten?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:44
Is er een storing in Wijchen met betrekking tot digitale TV? Niet leuk in ieder geval met de wedstrijd van Nederland vanavond :( Ik heb gisteravond een software update van de Amino doorgevoerd en gister deed ie het verder nog prima. Maar nu zegt hij bij het opstarten dat hij geen verbinding met het netwerk kan krijgen. Zo te zien krijgt ie geen IP adres toegewezen. Is er soms iets fout gegaan na de software update???

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:42:
[...]

Hmm het IP is ook statisch. Je zit in het genexis deel van het netwerk in zeewolde en daar worden IP's gekoppeld aan het unieke glasvezel poortnummer.
Hebben die Genexis modems eigenlijk nog wel voordelen boven al die nadelen ten opzichte van een Packetfront? Met zo'n Genexis lijk je er alleen maar op achteruit te gaan kwa vrijheid.

- De porten zijn niet gedeeld (dus de multicast streams kun je niet via je inet port opvragen).
- Dynamische ip's werken niet meer op basis van MAC-adres. (wat toch echt zeer handig is als je ff een ander ip wil).

Voor mij in ieder geval nooit Genexis :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:59

Thasaidon

If nothing goes right, go left

denan schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:39:
Ik sluit me wel even aan bij Fiber. XMS heeft geen zakelijke klanten met gold/platinum SLA's maar alleen "normale" consumenten. Aan een consumentenlijn kun je in principe geen rechten ontlenen, vooral niet aan een semi static IP wat via DHCP binnen komt. Als XMS een migratie van de DHCP server moet uitvoeren of het netwerk gaat verbouwen bestaat altijd de kans dat je een ander IP krijgt doordat men je in een andere IP pool plaatst.
Dat er zaken mis gaan met "vaste" ip's door een storing kan gebeuren.
Ook als er zaken binnen het netwerk van de ISP gaan veranderen en het noodzakelijk is ip's anders in te delen kan ook.
En zolang dat maar bekend is of gecommuniceerd word heb ik daar ook helemaal geen problemen mee.

Maar als ik als klant de keuze krijg voor een vast ip of dynamisch ip, ik vervolgens voor een vast ip kies en dit ook op mijn contract staat, dan kan het natuurlijk nooit zo zijn dat er nu ineens geen "rechten" aan zo'n abonnement ontleend zouden kunnen worden omdat het máár "een consumenten" contract is.

Contract is contract, ook voor een "simpel consumenten contractje".

Wel ben ik het met jullie eens dat je voor uptime garanties etc een zakelijk account moet nemen, maar het ging hier om wel of niet een vast ip.

[ Voor 42% gewijzigd door Thasaidon op 24-06-2010 19:57 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:17:
Is er een storing in Wijchen met betrekking tot digitale TV? Niet leuk in ieder geval met de wedstrijd van Nederland vanavond :( Ik heb gisteravond een software update van de Amino doorgevoerd en gister deed ie het verder nog prima. Maar nu zegt hij bij het opstarten dat hij geen verbinding met het netwerk kan krijgen. Zo te zien krijgt ie geen IP adres toegewezen. Is er soms iets fout gegaan na de software update???
ik heb hier, 6602, met de Amino 130m (nog:P) geen storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:31
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:40:
[...]

Hebben die Genexis modems eigenlijk nog wel voordelen boven al die nadelen ten opzichte van een Packetfront? Met zo'n Genexis lijk je er alleen maar op achteruit te gaan kwa vrijheid.

- De porten zijn niet gedeeld (dus de multicast streams kun je niet via je inet port opvragen).
- Dynamische ip's werken niet meer op basis van MAC-adres. (wat toch echt zeer handig is als je ff een ander ip wil).

Balen voor jou dat glashart bezig is alle packetfronts te vervangen voor Genexis ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet hier in Eindhoven in ieder geval. Ik zou er ook geen toestemming voor geven, tenzij het gepaard gaat met een snelheidsupgrade naar 150-200Mbit. Anders zie ik echt geen voordeel in zo'n Genexis.

Nog een voordeel van een Packetfront: Je hebt geen extra switch nodig als je meerdere Amino's gebruikt. Die plug je gewoon in port 3 en 4. Dat kan bij een Genexis dus weer niet omdat die porten niet gedeeld zijn.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:30

Fiber

Beaches are for storming.

........
Hebben die Genexis modems eigenlijk nog wel voordelen boven al die nadelen ten opzichte van een Packetfront? ........
De nieuwst Genexis zijn voorbereid op Gigabit volgens mij.... (Ik heb zelf overigens gewoon nog een ouderwetse 8 poorts Packetfront :) )
........Niet leuk in ieder geval met de wedstrijd van Nederland vanavond.......
Kon je niet terugvallen op analoog? Is toch beter als niets.... ;)
Thasaidon schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:38:
..........
Contract is contract, ook voor een "simpel consumenten contractje"........maar het ging hier om wel of niet een vast ip.
Ik vermoed dat het woord ip überhaupt niet voorkomt in het 'contract'.... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 21:50:
Niet hier in Eindhoven in ieder geval. Ik zou er ook geen toestemming voor geven, tenzij het gepaard gaat met een snelheidsupgrade naar 150-200Mbit. Anders zie ik echt geen voordeel in zo'n Genexis.

Nog een voordeel van een Packetfront: Je hebt geen extra switch nodig als je meerdere Amino's gebruikt. Die plug je gewoon in port 3 en 4. Dat kan bij een Genexis dus weer niet omdat die porten niet gedeeld zijn.
Nog niet, Maar als het aan Reggefiber ligt ben je mooie packetfront dit jaar nog kwijt: nieuws: Reggefiber voert snelheid glasvezelnetwerk op tot 1Gbps

quote: Reggefiber gebruikt nu zowel in zijn netwerk als bij consumenten thuis 100Mbps-apparatuur, maar de recente prijsdalingen van 1Gbps-apparatuur hebben het bedrijf doen besluiten daarop over te stappen

Zelf heb ik hier ook een Packetfront, maar waarom op een oude packetfront gaan zitten die tot 100 mbit gaat terwijl je straks een veel snellere genexis modem krijgt die tot 1 gbps gaat?. Ik hou je niet tegen hoor, maar het lijkt me juist fijn een modem die tot 1 gbps gaat te hebben :)

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 25-06-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als het gepaard gaat met een snelheidsupgrade heeft het wel meerwaarde ja om de Packetfront te vervangen. Maar ik moet het eerst nog zien of je voor 40 euro per maand straks 200mbit krijgt ipv 100mbit :P Ik denk het toch niet. Enige voordeel wat je wel hebt met die Gbit modems is dat je geen last meer hebt dat IPTV de bandbreedte van je internetlijn afsnoept.

Het plaatsen van een switch voor meerdere Amino's en eenmalig een 2e kabel trekken van de switch naar de HTPC is nog wel mee te leven. Maar dat ik m'n IP niet meer kan veranderen vind ik toch echt een ERG groot nadeel!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:50:
[...]
ik heb hier, 6602, met de Amino 130m (nog:P) geen storing.
Haal jij 's nachts de stroom eraf?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:28
Thasaidon schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:38:
[...]
Maar als ik als klant de keuze krijg voor een vast ip of dynamisch ip, ik vervolgens voor een vast ip kies en dit ook op mijn contract staat, dan kan het natuurlijk nooit zo zijn dat er nu ineens geen "rechten" aan zo'n abonnement ontleend zouden kunnen worden omdat het máár "een consumenten" contract is.

Contract is contract, ook voor een "simpel consumenten contractje".

Wel ben ik het met jullie eens dat je voor uptime garanties etc een zakelijk account moet nemen, maar het ging hier om wel of niet een vast ip.
Je hebt als klant geen keuze in een vast of dynamisch ip. Of althans... Hier in Zeewolde heb je gewoon een contract afgesloten waarin niks over een ip vermeld stond. In eerste instantie waren de berichten zelfs dat het dynamisch zou zijn, en dat je mogelijk tegen een meerprijs een vast ip kon krijgen. Bij de uitrol is er verder niks meer over genoemd.
Zelf was ik blij verrast om te horen dat het juist standaard een vast-ip was, omdat dit wat makkelijker is met een domeinnaam eraan te hangen. Het scheelde mij in elk geval weer een extra 25,- om alsnog een vast-ip te krijgen. En met een DNS-eraan maakt het mij niet uit mocht hij toch eens wijzigen, maar ik ben nu wel op een .nl domein bereikbaar thuis, en ben niet afhankelijk van een dyndns service oid.
Er is dus absoluut geen garantie of wat dan ook over afgegeven!

[ Voor 9% gewijzigd door L201 op 25-06-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[...]

Dat heeft weinig met de genexis zelf te maken maar eerder met de structuur van het netwerk erachter. Persoonlijk verwacht ik dat de multicast streams ook bij packetfront afgeschermd zullen worden, dat is ook een wens van de contentleveranciers.

En wat betreft IP: tegenwoordig zit je bij bijna elke provider met een static ip. Als je toch iets aan het uitspoken bent waardoor je een IP ban krijgt kun je altijd nog een proxy gebruiken.
L201 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:10:
Je hebt als klant geen keuze in een vast of dynamisch ip. Of althans... Hier in Zeewolde heb je gewoon een contract afgesloten waarin niks over een ip vermeld stond. In eerste instantie waren de berichten zelfs dat het dynamisch zou zijn, en dat je mogelijk tegen een meerprijs een vast ip kon krijgen. Bij de uitrol is er verder niks meer over genoemd.
<snip>
Er is dus absoluut geen garantie of wat dan ook over afgegeven!
Klinkt redelijk logisch.. dat is iets wat bij Alice bijvoorbeeld ook zo werkt. Maar zoals ik al aangaf zou het gewoon static moeten zijn aangezien de IP's aan unieke klantgegevens gelocked zijn. Dat floppus een ander IP krijgt lijkt een foutje in de configuratie.

[ Voor 28% gewijzigd door denan op 25-06-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja I know, maar bij bijvoorbeeld een download limiet op een filehosting site verander ik toch liever m'n ip dan dat ik moet gaan downloaden via een trage buitenlandse proxy.

Verder vermoede ik het inderdaad al wel weer dat het scheiden van die porten (zoals dat bij Genexis geregeld is) een wens was die uit de hoed komt van de contentleveranciers. Dat is ook mijn grootste reden om bij Packetfront te blijven, omdat ik inderdaad vermoed dat het met Genexis alleen maar meer dichtgetimmerd gaat worden met DRM-achtige taferelen die bij Packetfront niet mogelijk zijn.

Kun je trouwens in de GlashartMedia roadmap zien wanneer er voor Eindhoven iets in de planning staat? Bijvoorbeeld het omgooien analoog/DVB-C of de uitrol van IPTV?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:36:
Verder vermoede ik het inderdaad al wel weer dat het scheiden van die porten (zoals dat bij Genexis geregeld is) een wens was die uit de hoed komt van de contentleveranciers. Dat is ook mijn grootste reden om bij Packetfront te blijven, omdat ik inderdaad vermoed dat het met Genexis alleen maar meer dichtgetimmerd gaat worden met DRM-achtige taferelen die bij Packetfront niet mogelijk zijn.
Conditional access is op packetfront gewoon mogelijk hoor, het werkt alleen anders dan bij Genexis/cisco.
Kun je trouwens in de GlashartMedia roadmap zien wanneer er voor Eindhoven iets in de planning staat? Bijvoorbeeld het omgooien analoog/DVB-C of de uitrol van IPTV?
Jullie hebben in eindhoven toch al DVB-C? Maar in de roadmap stonden alleen items voor de WGDO gebieden.. volgens mij valt eindhoven daar niet onder en is dat een andere vorm (ander netwerk, ander tv headend). En als het er al in stond zou het natuurlijk niet aan mij zijn om daarover in een forum iets te posten. Dat lijkt me een zaak van Glashart media of de ISP's in je regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Wanneer komt DVB-C in Leiden beschikbaar ?
En komt er binnenkort nog een snelheidsverhoging ?

Misschien kan Denan antwoord geven op deze vragen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:19:
[...]

Conditional access is op packetfront gewoon mogelijk hoor, het werkt alleen anders dan bij Genexis/cisco.

[...]

Jullie hebben in eindhoven toch al DVB-C? Maar in de roadmap stonden alleen items voor de WGDO gebieden.. volgens mij valt eindhoven daar niet onder en is dat een andere vorm (ander netwerk, ander tv headend). En als het er al in stond zou het natuurlijk niet aan mij zijn om daarover in een forum iets te posten. Dat lijkt me een zaak van Glashart media of de ISP's in je regio.
Wij hebben wel een DVB-C signaal, maar niet volgens de standaard en daardoor kan geen enkele DVB-C ontvanger ermee overweg tijdens het zoeken van de zenders. Ik zit te wachten todat ze dat om gaan gooien. En ook voor analoog moet andere apparatuur komen na 2 jaar die blurry doffe omzetting die vol met ruis zit. Daarnaast is dus zowel voor Digitaal als Analoog duidelijk de bandbreedte per zender gecapt omdat het te vol zit. Dus er moeten echt zenders uit zodat de bandbreedte weer op max kan.

Oh, in Deventer heeft men nu hetzelfde geflikt als wat ze bij ons 2 jaar terug hebben gedaan:

defiant in "[Glashart] Glasvezel in Deventer"

Leren ze daar niet van hun fouten?!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Even een vervolg op ditte:
Ik heb de XMS helpdesk gebeld. Had na een paar minuten iemand aan de lijn (hulde). Ze kon zien dat de Amino aangesloten was, maar dat deze geen IP adres kreeg. Dat was ook mijn conclusie al. Ze had meerdere meldingen gehad uit Wijchen, dus ze zou ernaar laten kijken en terug bellen. (Ja ja, dat hebben we vaker gehoord). En ja hoor, ik werd na een half uur terug gebeld door iemand van XMS die het probleem aan het onderzoeken was :o Hij wilde even wat dingen weten, dus stroom eraf en dergelijke, je weet wel, the usual. Aangezien ik dat al gedaan had maakte het inderdaad niks uit. Ik zou weer teruggebeld worden. En ook deze keer werd ik terug gebeld! Ze wilde de dag erop een monteur langs sturen. Hoewel ik dat eigenlijk onzin vond omdat het eigenlijk gewoon duidelijk is dat de amino geen IP adres krijgt heb ik 'm toch langs laten komen. Mijn vriendin was toch thuis.

Conclusie: er is niks mis met mijn apparatuur (no shit sherlock), maar de amino krijgt geen IP adres (again, no shit sherlock). Het probleem ligt in ieder geval bij Glashart. Het vermoedde van de monteur was, dat de IP adressen op de server van Glashart op zijn, waardoor er geen lease gegeven kan worden. En aangezien ik dat ding elke nacht van de stroom haal verliest hij zijn IP natuurlijk en moet overdag een nieuw IP aanvragen. Daar gaat dus iets fout. Hopelijk wordt het snel opgelost!

Maar toe nu toe een dikke + voor de helpdesk. Ik word teruggebeld als ze dat zeggen en tot nu toe denken ze goed mee en willen ze het probleem oplossen. Hoewel de monteur overbodig was snap ik ook wel dat ze eerst willen uitsluiten dat het niet aan de persoon zelf ligt.

EDIT:
Het verhaal begint nu toch wel vreemd te worden. Ik ben zelf niet thuis geweest, maar de monteur is langs geweest en ook hij kreeg bij het testen geen IP adres, dus er was iets fout. Echter, nu zou het opgelost moeten zijn, maar 'zien' ze de amino er niet meer aan hangen. Nu denken ze dat de amino kapot is. Hoewel het altijd mogelijk is natuurlijk lijkt me dat HEEL sterk :S Maar goed, vanavond maar eens thuis gaan kijken.

En er werd aangeraden de Amino niet van de stroom te halen omdat de IP lease na een uur vervalt. Dat moet toch geen probleem zijn ?!?! Sorry hoor, maar zorg dat je netwerk op orde is. Ik hoef geen apparaat dat onnodig stroom staat te vreten. Hoe moeilijk is het nou om een IP adres uit te geven :S

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 25-06-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:23:
[...]

Dat heeft weinig met de genexis zelf te maken maar eerder met de structuur van het netwerk erachter. Persoonlijk verwacht ik dat de multicast streams ook bij packetfront afgeschermd zullen worden, dat is ook een wens van de contentleveranciers.
De oudere generatie packetfront CPE's biedt die mogelijkheid simpelweg niet dus zolang die packetfronts er hangen zal er niets gescheiden worden. Wat dus betekend dat zodra het IPTV signaal actief is je dat op alle poorten kan vervangen.

Maar wat pieterbas ook al zegt, Reggefiber gaat alles vervangen door Gbit spullen en daarbij zal dan ook meteen wel de scheiding geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik222 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:38:
De oudere generatie packetfront CPE's biedt die mogelijkheid simpelweg niet dus zolang die packetfronts er hangen zal er niets gescheiden worden. Wat dus betekend dat zodra het IPTV signaal actief is je dat op alle poorten kan vervangen.

Maar wat pieterbas ook al zegt, Reggefiber gaat alles vervangen door Gbit spullen en daarbij zal dan ook meteen wel de scheiding geregeld worden.
Conditional access is prima in de middleware op te vangen hoor. Dan maakt het niet uit of je de feeds via een andere poort (of hub) kunt mirorren... op je HTPC heb je dan alleen een scrambled feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:10:
[...]

Conditional access is prima in de middleware op te vangen hoor. Dan maakt het niet uit of je de feeds via een andere poort (of hub) kunt mirorren... op je HTPC heb je dan alleen een scrambled feed.
Klopt op die manier kun je natuurlijk alles afschermen en dat zal ook echt wel komen op termijn, zeker omdat er genoeg mensen zijn die nu ook streams kijken waar ze geen abbonnement op hebben. Waar het echter om gaat is dat de multicast streams op zich bij een packetfront altijd op elke poort te bereiken zullen zijn wanneer de dienst actief is. En dat is waar Alexander op doelde.

Bij Genexis kun je bijvoorbeeld instellen dat IPTV enkel op poort 2 zit en internet op poort 1, en dat kan bij packetfronts niet.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 25-06-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Luuk1983 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:19:
Even een vervolg op ditte:

[...]

EDIT:

En er werd aangeraden de Amino niet van de stroom te halen omdat de IP lease na een uur vervalt. Dat moet toch geen probleem zijn ?!?! Sorry hoor, maar zorg dat je netwerk op orde is. Ik hoef geen apparaat dat onnodig stroom staat te vreten. Hoe moeilijk is het nou om een IP adres uit te geven :S
Valt mee, Verbruikt ongeveer 12 watt. Maar ik snap je punt. Blijkbaar heeft de server die de ip's uitdeelt het even moeilijk. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net iemand langs geweest om te kijken naar analoge- en digitale tv en bij analoge tv is mijn versterker de boosdoener en bij digitale tv is er echt een probleem met mijn Amino 130m. dan krijg ik denk ik een nieuwe Amino.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asjeblieft niet zeg! Als Glashart veel klanten wil verliezen dan moeten ze vooral encryptie gaan gebruiken. Dat is dus wel het domste wat ze kunnen doen! Iedereen met een HTPC zegt dan gelijk z'n contract op (en die groep wordt steeds groter en groeit ook steeds sneller!).
ik222 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:17:
[...]

Klopt op die manier kun je natuurlijk alles afschermen en dat zal ook echt wel komen op termijn, zeker omdat er genoeg mensen zijn die nu ook streams kijken waar ze geen abbonnement op hebben.
Ik hoop toch echt niet door middel van encryptie. Er zijn genoeg andere manieren die een stuk eerlijker werken. Je kunt bijvoorbeeld de multicast adressen van de zenders die niet in het afgenomen abonnement zitten in het modem blokkeren. Dit proces kun je natuurlijk automatiseren voor elke nieuwe klant die IPTV nieuw afneemt of zijn abonnement/zenderpakket wijzigt.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
denan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 08:43:
[...]

Dat is een rechten issue.

add: toch eens de roadmap bekeken en ik zie nergens NetPVR staan.. wel PVR. En nog een aantal leuke nieuwe diensten die er aan zitten te komen maar waarvan ik niet weet of ze al openbaar mogen worden. Als dit allemaal doorgaat zullen veel tweakers blij zijn :)
En mag je nu misschien al een en ander vertellen?? Of kan Yogoi ons al iets meer verwachten.
Of zou Folkert hier misschien zijn rentree maken met spetterende nieuwe diensten.....

Iemand kan toch wel een tipje van de sluier oplichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:49:
Asjeblieft niet zeg! Als Glashart veel klanten wil verliezen dan moeten ze vooral encryptie gaan gebruiken. Dat is dus wel het domste wat ze kunnen doen! Iedereen met een HTPC zegt dan gelijk z'n contract op (en die groep wordt steeds groter en groeit ook steeds sneller!)
Ik denk niet dat het aan jou of mij is wat Glashart van plan is. Ik denk dat stap 1 is dat je blij moet zijn dat Glashart media de feeds 1 op 1 doorgeeft vanuit de contentleveranciers, in tegenstelling tot UPC/Ziggo die er vaak een paar Mbit vanaf snoepen. Tenminste.. ik neem aan dat ze bij onsbrabandnet (valt dat ook onder glashart?) ondertussen dezelfde IPTV oplossing hebben als in de rest van het netwerk?
Ik hoop toch echt niet door middel van encryptie. Er zijn genoeg andere manieren die een stuk eerlijker werken. Je kunt bijvoorbeeld de multicast adressen die niet in het afgenomen abonnement zitten in het modem blokkeren. Dit proces kun je natuurlijk automatiseren voor elke nieuwe klant.

Daarnaast kun je ook met waarschuwingen werken per email. Als je bijvoorbeeld langer dan 1 minuut een stream opent die niet in je abonnement zit dan krijg je een email met een waarschuwing. En dan kun je bijvoorbeeld na 3 emails verdere stappen nemen.
eerhm.. die 2e suggestie zullen we maar even negeren.

Verder is het aan een leverancier om te bepalen wat zij leveren tegen welke voorwaarden. het is aan de klant om te bepalen of hij/zij het daarmee eens is en geld voor een specifieke dienst/product over heeft. Ben je het niet eens met een oplossing/dienst dan zijn er mogelijkheden genoeg om een andere te nemen.
Wat encryptie/conditional access betreft: Geen enkele dienstenleverancier kan om de eisen van de contentproviders heen. Ja.. het zijn verouderde modellen.. Ja.. het is af en toe frustrerend.. en ja.. downloaden is vaak makkelijker. Maar dat wil niet zeggen dat een partij als Glashart (of Caiw, of Ziggo.. of UPC) iin zijn eentje de regels kan veranderen. Totdat de contenteigenaren een andere mentaliteit krijgen zullen we aan DRM en encryptie vast zitten, hoe vervelend dat ook is.

Note: dit wil niet zeggen dat Glashart dus 100% zeker DRM/Encryptie gaat inzetten.. dat is gewoon wat ik verwacht als gevolg van de eisen van de contenteigenaren. We kunnen wat dat betreft alleen maar afwachten. En mocht het er toch komen dan heb je in ieder geval nog de 30 basiszenders op unencrypted DVB-C voor je HTPC feed.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 25-06-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:21:
[...]

Ik denk niet dat het aan jou of mij is wat Glashart van plan is. Ik denk dat stap 1 is dat je blij moet zijn dat Glashart media de feeds 1 op 1 doorgeeft vanuit de contentleveranciers, in tegenstelling tot UPC/Ziggo die er vaak een paar Mbit vanaf snoepen. Tenminste.. ik neem aan dat ze bij onsbrabandnet (valt dat ook onder glashart?) ondertussen dezelfde IPTV oplossing hebben als in de rest van het netwerk?
Ja is precies hetzelfde van opzet, ook van Glashart dus dingen die wat betreft de dienst IPTV (of IDTV zoals het bij OBN heet) veranderen zullen op beide netwerken wel ongeveer gelijk lopen aangezien Glashart daar voor verantwoordelijk is en niet OBN / XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:56
Yep... Wees maar blij als je Glashart Media als IPTV leverancier hebt. Zolang zij de streams (nog) niet scramblen mag je dankbaar zijn ;)

Het enige wat goed is aan de oplossing van KPN (DSL, Glasvezel, Tweak, etc.), is dat je DVR hebt (tegenwoordig afhankelijk van je abbo ook tegen meerprijs). Verder zijn alle streams scrambled :(

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 25-06-2010 16:58 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

eymey schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:58:
Yep... Wees maar blij als je Glashart Media als IPTV leverancier hebt. Zolang zij de streams (nog) niet scramblen mag je dankbaar zijn ;)

Het enige wat goed is aan de oplossing van KPN (DSL, Glasvezel, Tweak, etc.), is dat je DVR hebt (tegenwoordig afhankelijk van je abbo ook tegen meerprijs). Verder zijn alle streams scrambled :(
Daarnaast zijn de streams van IPTV van kon glasvezel van dezelfde kwaliteit (lees: bagger kwaliteit) als de streams voor interactieve televisie over ADSL.. belachelijk!

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 25-06-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mwa, dat van die kwaliteit zie ik nou juist als 1 van de weinige positieve punten. Sinds februari dit jaar (toen ik nog ITV via ADSL had van ze) is de kwaliteit, zeker gezien de bandbreedte, rete-strak (zolang je de ontvanger niet op 720p laat staan). Alleen HD valt nog wat tegen :).

Maar goed, over een poosje Lijbrandt in Almere :) (hoe ze het gaan doen is nog ff de vraag, want ze verwachten glashart RTV en IPRTV te gaan leveren in gebieden waarin KPN actief is :P ).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:21:
[...]

Wat encryptie/conditional access betreft: Geen enkele dienstenleverancier kan om de eisen van de contentproviders heen. Ja.. het zijn verouderde modellen.. Ja.. het is af en toe frustrerend.. en ja.. downloaden is vaak makkelijker. Maar dat wil niet zeggen dat een partij als Glashart (of Caiw, of Ziggo.. of UPC) iin zijn eentje de regels kan veranderen. Totdat de contenteigenaren een andere mentaliteit krijgen zullen we aan DRM en encryptie vast zitten, hoe vervelend dat ook is.

Note: dit wil niet zeggen dat Glashart dus 100% zeker DRM/Encryptie gaat inzetten.. dat is gewoon wat ik verwacht als gevolg van de eisen van de contenteigenaren. We kunnen wat dat betreft alleen maar afwachten. En mocht het er toch komen dan heb je in ieder geval nog de 30 basiszenders op unencrypted DVB-C voor je HTPC feed.
Persoonlijk heb ik het idee dat alle zenders die NU in het Glashart Media pakket zitten geen encryptie eisen. Want dit soort zenders die encryptie eisen geven volgens mij geen toestemming om 'voorlopig' de stream maar even unencrypted door te geven. Die eisen meteen encryptie en anders mag je ze niet doorgeven. Een zender als Film1 zit natuurlijk niet voor niks niet in het GlashartMedia pakket terwijl KPN die wel heeft. Als ik Glashart Media was zou ik die paar zenders die WEL encryptie eisen links laten liggen en niet in het zenderpakket opnemen. Het gaat dan toch vaak om film zenders en mensen downloaden dat toch van internet. Oftewel, er valt weinig aan te verdienen. Aan Media Center gebruikers valt veel meer te verdienen gezien het feit dat die weinig keuze hebben kwa aanbieders die alle zenders unencrypted doorgeven.

Ik blijf er dus bij: Het zou een domme zet van Glashart Media om de streams te encrypten en heel veel klanten met een Media Center te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:19

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik zie toch echt graag conditional acces komen dmv van middleware hoor. Daar heb je in princiepe op de streams geen last mee, kan je niet meer kijken naar streams waar je geen recht op hebt, en dus kan xms ondersteuning gaan bieden voor de htpc.

Ik zeg, kom maar op!

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, zo'n systeem ben ik ook voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 04:17:
........
Maar ik moet het eerst nog zien of je voor 40 euro per maand straks 200mbit krijgt ipv 100mbit :P
........
Vroeger met adsl had je de keus uit 2, 5 of 10 Mbit. Wij hebben over een paar jaar waarschijnlijk de keus uit 200, 500 of 1000 Mbit. Up en down! Straks krijg je nog serverplantages in de goedkope portaalwoningen, ipv wietplantages.... ;)
Luuk1983 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:19:
.........
En er werd aangeraden de Amino niet van de stroom te halen omdat de IP lease na een uur vervalt.
.........
Is dat "Het officiele XMS standpunt" ?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:59

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik wil nog ff verder borduren op mijn vraag of ik het dtv signaal van de Genexis draadloos naar de Amino kan krijgen :p
Dit wil ik met een Netgear wnhde111 'gaming set' gaan doen, dit zijn 2 wireless-n dozen die als AP of bridge kunnen functioneren.
Een van de whnde111 boxen werkt inmiddels als een bridge voor mijn wndr3700 router.
Hiertoe moest ik het ssid van de wndr3700 ook in de whnde111 zetten.

Volgende stap is dus het tv signaal, ik kan met de router het IP van de Amino 130 zien en het mac adres.
De truc is een whnde111 tegelijk op de router en de Amino aansluiten (box heeft 2 rj45's).
Nu wil ik graag weten hoe de tv aansluiting zich identificeert zodat ik e.e.a. in de whnde111 kan zetten ;)
Ook wil ik graag weten wat de Amino precies verwacht als ik een bridge aansluit i.p.v. de Genexis kabel.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XMS,

Waarom heb ik nu last van dat alles het soms (lees 4 x per dag) gewoon helemaal niet doet. zo'n 30 seconden. Echt alles ligt er opeens uit. TV, telefonie en internet. als ik tv aan het kijken ben en ik op mijn pc MSN zie openstaan dan zie ik MSN zichzelf afsluiten omdat het geen internet meer heeft en op datzelfde moment zie ik dat TV er mee kapt (zwart beeld en haperend/geen geluid). Als ik dan de telefoon pak en probeer te bellen dan hoor ik eerst dat het nummer wordt gekozen en dan alleen maar snelle korte piepjes achter elkaar. Dit is allemaal sinds wij 23 juni ook een tijdje zonder internet hebben gezeten. Het kan niet aan de router liggen want dan zou er geen probleem moeten zijn met TV en telefonie. XMS begon redelijk bij ons maar het wordt steeds meer een drama.

Het probleem is dat de andere bewoners hier er een beetje de balen erin beginnen te krijgen en ik kan steeds alles zien op te lossen. We hebben problemen die echt alleen maar bij ons voorkomen heb ik het idee want ik lees verder niets over dit soort problemen in deze thread. Ik heb wel vertrouwen in XMS dat dit opgelost gaat worden en gister is ook al iemand langs geweest voor analoge tv dus de service is prima. Ook hebben andere mensen in Wijchen totaal geen problemen met XMS en zijn er erg blij mee maar vooralsnog vind ik het vrij rampzalig.

Kijk vooruit naar de tijd dat alles loopt zoals het bij vrienden van mij loopt, dus zonder problemen:P

Toch wel weer jammer dat het niet in 1 x goed kan gaan. Hoop gepruts:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:36:
XMS,

Waarom heb ik nu last van dat alles het soms (lees 4 x per dag) gewoon helemaal niet doet. zo'n 30 seconden. Echt alles ligt er opeens uit. TV, telefonie en internet. als ik tv aan het kijken ben en ik op mijn pc MSN zie openstaan dan zie ik MSN zichzelf afsluiten omdat het geen internet meer heeft en op datzelfde moment zie ik dat TV er mee kapt (zwart beeld en haperend/geen geluid). Als ik dan de telefoon pak en probeer te bellen dan hoor ik eerst dat het nummer wordt gekozen en dan alleen maar snelle korte piepjes achter elkaar. Dit is allemaal sinds wij 23 juni ook een tijdje zonder internet hebben gezeten. Het kan niet aan de router liggen want dan zou er geen probleem moeten zijn met TV en telefonie. XMS begon redelijk bij ons maar het wordt steeds meer een drama.

Het probleem is dat de andere bewoners hier er een beetje de balen erin beginnen te krijgen en ik kan steeds alles zien op te lossen. We hebben problemen die echt alleen maar bij ons voorkomen heb ik het idee want ik lees verder niets over dit soort problemen in deze thread. Ik heb wel vertrouwen in XMS dat dit opgelost gaat worden en gister is ook al iemand langs geweest voor analoge tv dus de service is prima. Ook hebben andere mensen in Wijchen totaal geen problemen met XMS en zijn er erg blij mee maar vooralsnog vind ik het vrij rampzalig.

Kijk vooruit naar de tijd dat alles loopt zoals het bij vrienden van mij loopt, dus zonder problemen:P

Toch wel weer jammer dat het niet in 1 x goed kan gaan. Hoop gepruts:(
Meld dit even aan de helpdesk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@erriezeekanmgn,

Als je even 088-5552555 belt, Word je probleem ook opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb al gebeld en geen oplossing hoor. ze wisten niet wat er aan de hand was en met mijn eerste belletje krijg ik als oplossing dat ik de modem op een andere stroomgroep moest aansluiten. hielp niet. tweede belletje werd me verteld dat de netwerk beheerder meer van dit probleem af zou weten en dat ze het probleem aan hun gaan voorleggen.

wanneer er geen verbetering komt, zullen ze een afspraak maken om alles te controleren hier. zoals ik al zei TOP service van XMS. heb ook alle vertrouwen erin dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:41:
Persoonlijk heb ik het idee dat alle zenders die NU in het Glashart Media pakket zitten geen encryptie eisen. Want dit soort zenders die encryptie eisen geven volgens mij geen toestemming om 'voorlopig' de stream maar even unencrypted door te geven. Die eisen meteen encryptie en anders mag je ze niet doorgeven.
Dat valt op zich wel mee. De meeste zenders zijn het er mee eens om unencrypted doorgegeven te worden als het maar tijdelijk is.
Een zender als Film1 zit natuurlijk niet voor niks niet in het GlashartMedia pakket terwijl KPN die wel heeft. Als ik Glashart Media was zou ik die paar zenders die WEL encryptie eisen links laten liggen en niet in het zenderpakket opnemen. Het gaat dan toch vaak om film zenders en mensen
Dat heeft te maken met het feit dat Film1 van chello media is (heet dat nog zo?) en zij enorme eisen heeft mbt conditional access bij nieuwkomers. Los daarvan is de eis wat betreft minimale base voor film 1 enorm hoog(afkoop van het minimale aantal klanten.. of je nu 10 of 100 klanten hebt.. je moet altijd de minimale rekening van 10.000 klanten betalen)
KPN had voor filmnet al een oud contract met veel lagere eisen.
Als ik Glashart Media was zou ik die paar zenders die WEL encryptie eisen links laten liggen en niet in het zenderpakket opnemen. Het gaat dan toch vaak om film zenders en mensen downloaden dat toch van internet
Film zenders (MGM) themakanalen (scifi) sport (ESPN).. ik denk dat de meerderheid van de gewone gebruikers liever zo'n zender heeft met DRM dan helemaal niet. De eerste fout die je als "tweaker" kunt maken mbt TV en Content is je eigen kijkgedrag opleggen aan doorsnee gebruikers. Dat jij zo tv kijkt wil niet zeggen dat de rest van nederland dat ook doet.

add: die fout maak ik ook nog regelmatig :)

[ Voor 19% gewijzigd door denan op 26-06-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ok nog even mijn verhaal, in eerste instantie gaat het 10 sec goed als ik een gereserveerde IP met de mac van de Amino 130 in het Netgear AP zet maar dit werkt niet stabiel :|
Bij de Amino 130 draadloos verbinden komt nog wat meer kijken denk ik :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:36:
Verder vermoede ik het inderdaad al wel weer dat het scheiden van die porten (zoals dat bij Genexis geregeld is) een wens was die uit de hoed komt van de contentleveranciers.
Basis voor het scheiden van poorten is om verschillende diensten of providers niet door elkaar te laten lopen. Het is immers niet erg handig als je TV beeld uitvalt of hapert als iemand in huis aan het down- of uploaden is. In het access netwerk is er wel controle op QoS, maar in een gemiddeld thuisnetwerk is dat allemaal niet zo netjes geregeld en kan/zal dat dus problemen opleveren. Zulke problemen zijn door een helpdesk niet makkelijk te troubleshooten, en zijn door een gemiddelde eindgebruiker ook niet op te lossen.
pieterbas12 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:59:
Valt mee, Verbruikt ongeveer 12 watt. Maar ik snap je punt. Blijkbaar heeft de server die de ip's uitdeelt het even moeilijk. :-(
12W vind ik anders niet niks meer tegenwoordig. Na op andere punten al veel bespaard te hebben is een continu verbruik van 12W al bijna 20% van mijn totale stroomverbruik! Ik zet hier mijn DSL modem ook altijd uit als ik hem niet gebruik (doet ook zo'n 10W) en dat is toch het ruime merendeel van de tijd (slaap, werk, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Hier staan de 110 en 130m altijd uit (stekkerdoos) wanneer ze niet gebruikt worden. Nog nooit problemen gehad.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen in Houten moeten langer gaan wachten op hun XMS.
De aannemer van Glashart heeft al 3 keer een gasleiding gesloopt.
De burgemeester heeft daarop besloten dat men (ik hoop tijdelijk) niet meer mag graven.

http://www.glasvezel.nu/n...houten-gestaakt-na-gaslek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Nick39 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:34:
Mensen in Houten moeten langer gaan wachten op hun XMS.
De aannemer van Glashart heeft al 3 keer een gasleiding gesloopt.
De burgemeester heeft daarop besloten dat men (ik hoop tijdelijk) niet meer mag graven.

http://www.glasvezel.nu/n...houten-gestaakt-na-gaslek
Mensen in Houten krijgen toch geen XMS? :?

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:59

Thasaidon

If nothing goes right, go left

sjimmie schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:07:
[...]

Mensen in Houten krijgen toch geen XMS? :?
Dan moeten ze idd wel heel erg veel langer wachten :D :P

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Thasaidon schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:34:
[...]

Dan moeten ze idd wel heel erg veel langer wachten :D :P
Ja, daar ga ik (als inwoner van Houten) maar niet op wachten. ;)

Glas wordt in Houten door Glashart aangelegd, de providers zijn nu KPN, Lijbrandt en Plinq.
Omdat Lijbrandt zal gaan leveren krijgen "we" straks wel die leuke IPTV op een HTPC mogelijkheden. :9~
En wellicht gaat Tweak hun R+ aanbieden, maar dat is allemaal nogal onduidelijk.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, of het gaat in Houten volgens het zelfde principe lopen als nu in Almere Stad en Almere Haven:

Hier ligt in deze stadsdelen een KPN netwerk (dus met KPNGlasvezel, Tweak ZONDER R+ en Plinq), incl. Experiadoos en Motorola IPTV platform van KPN.

Terwijl Lijbrandt hier dus juist VIA dat kpn-netwerk diensten gaat leveren volgens Reggefiber-achtige infrastructuur. Dat wordt blijkbaar ook op steeds meer plekken mogelijk.

Let wel: Ik zeg niet dat dit in Houten gaat gebeuren maar het kan verklaren waarom je dus Lijbrandt krijgt als vreemde eend in de bijt tussen KPN en Plinq.

Tweak heeft in Almere reeds aangegeven dat zij geen R+ achtige constructies willen/kunnen gaan aanbieden in de KPN gebieden (ze zeggen zelf dat dit niet kan....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Klopt, op het KPN netwerk zal Lijbrandt een beetje de 'vreemde eend' zijn zoals jij aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 06:41

GerkeP

Vragen mag altijd........

@Yogoi

Is er al iets meer bekend over de voortgang van de uitrol van DVB-C, heb je iets van een planning gezien?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
DVB-C is al werkend in een aantal gebieden.
De rest zal zo spoedig mogelijk volgen.

XMS gebieden waar het nu werkt:
Almere
Zeewolde
Deventer (+omgeving)

Frequency 304Mhz
Symbols 6875
Network-ID:
Almere/Zeewolde 8200
Deventer 7461

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@ Yogoi

Nu je hier weer af en toe bent ;)

Zou je misschien een update kunnen geven over PVR?

Er gaan nogal verschillende verhalen over een dienst. Terwijl toch een externe HDD via Amino software of anders een Amino met ingebouwde hardeschijf altijd het verhaal was. (Nog steeds mijn voorkeur voor externe hdd)

En misschien weet jij ook wat meer over de roadmap van XMS? Kan je daar iets over zeggen? Volgens Denan stonden daar leuke dingen op.

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 29-06-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
edit:
hele msg veranderd

Sorry die info zal ik nog niet communiceren.
Dat komt op den duur wel.

[ Voor 68% gewijzigd door Yogoi op 29-06-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw. van het laatste klanttevredenheids onderzoek zijn nog steeds de prijswinnaars NIET bekend gemaakt.
Dit is inmiddels toch al heeeel wat maandjes geleden! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:37:
btw. van het laatste klanttevredenheids onderzoek zijn nog steeds de prijswinnaars NIET bekend gemaakt.
Dit is inmiddels toch al heeeel wat maandjes geleden! :S
Bedoel je die van waar vorige keer over gesproken is in dit topic en die ik toen zelf gecontact heb en de prijzen naar toe heb gestuurd?

of heb ik het dan over iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:46:
[...]

Bedoel je die van waar vorige keer over gesproken is in dit topic en die ik toen zelf gecontact heb en de prijzen naar toe heb gestuurd?

of heb ik het dan over iets anders?
Dat was nog van de één na laatste keer klantonderzoek.
Van de laatste klantonderzoek is nooit iets bekend gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Yogoi schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:21:
edit:
hele msg veranderd

Sorry die info zal ik nog niet communiceren.
Dat komt op den duur wel.
Haha ahhhh had je het er even staan? ;)

Naja op den duur... Er wordt al 1,5 jaar over gesproken. Dat duurd wel lang. Is er iets te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Mau_Maus schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:52:
[...]

Haha ahhhh had je het er even staan? ;)

Naja op den duur... Er wordt al 1,5 jaar over gesproken. Dat duurd wel lang. Is er iets te vertellen?
Nope de data zelf stond er niet :)
En ja ik weet dat het lang duurt, maar zodra ik het mag vrijgeven horen jullie het.
(zal later deze zomer zijn denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat je het mag zeggen of dat het verkrijgbaar is? :9

ik heb trouwens sinds vandaag dat mijn HDTV af en toe heel ff stil staat. halve seconden ofzo. zit geen logische volgorde in maar meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:49:

ik heb trouwens sinds vandaag dat mijn HDTV af en toe heel ff stil staat. halve seconden ofzo. zit geen logische volgorde in maar meer mensen last van?
komt idd regelmatig voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké dan weet ik dat. wel raar want had er eerst geen last van. geen oplossing voor dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treezje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-01 23:01
Ik heb nu een ongeveer een jaar xms, alleen internet. Normaal gesproken haalde ik ongeveer 5.6, 5.7 mb per seconden met mijn wrt54 van linksys over draad. Nu heb ik net een wrt320 aangeschaft. Ik zag het cashback programma op hun website, dus 60 euro vond ik een goede deal. Tot mijn grote verbazing zit ik nu te kijken naar mijn downloads die wel op kunnen lopen tot 10.5/10.6 mb per seconden. Het gaat niet om een piek van een paar seconden om daarna weer terug te vallen, maar echt gewoon de hele download. Ik heb een 50mbit lijn en vroeg mij af of anderen dit ook kennen. Komt het door mijn nieuwe router? Of heeft xms stiekem de snelheid omhoog gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kort_lontje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 16:25
Mijn eerste ervaring met XMS valt toch wel wat tegen, ondanks dat ik overtuigt ben dat zij een goed product hebben valt de communicatie mij erg tegen.

Sinds 3 maanden ben ik in het bezit van glasvezel tot aan de deur via glashart in Hilversum. Heel mooi! KPN folders genoeg in de deur alleen van XMS niks gehoort.

Via hun website mij aangemeld voor informatie, nooit wat ontvangen.
Postcode check gedaan, geen info.
Paar weken later maar eens gebeld naar hun support nummer, mevrouw kon mij niet vertellen wanneer ik aangesloten kan worden.
Glashart gebeld, idem... geen idee wanneer ik aangesloten kan worden.
Vervolgens een mail gestuurd naar XMS support, nooit reactie gehad.

Erg jammer, zou graag klant worden bij XMS of tenmisten horen dat het niet kan. Denk dat ik mij maar ga aansluiten via KPN, zij willen mij graag als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij blijft hij gewoon op de 5,6 - 5,7 mb per seconden. heb als router de Netgear WNDR3700. ook 50mb lijntje. mijne via Newsleecher by the way.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

@treezje
Mss even de bits en bytes correct vermelden 8)7
Downloads via welke weg, internet of een news server :?

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy-Andre op 29-06-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 14:42

Hier idem dito (Amersfoort) sinds deze middag. Geluid loopt soms wel door en dan staat het beeld stil (Ned 1). Bij RTL4 net stond het beeld en geluid idd voor enkele momenten stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983

Ja hier in Wijchen ook last van vandaag. Bij Paraguay - Japan staat het beeld regelmatig ook heel even stil. Net storend genoeg zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treezje
Mijn downloads lopen via internet. Ik heb een 50 Mbit lijn, maar haal nu meer dan 10 MB per seconden. Het is verder geen beklag natuurlijk, maar ik vroeg mij af of andere mensen dit ook hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon ook in Wijchen en heb toch wel elke 20 seconden dat hij minstens 1 x hapert. Weet niet of die normaal is of niet maar het begint wel irritant te worden. Net met Paraguay - Japan was het minder erg in ieder geval.

Het is niet alleen bij het Voetbal maar ook bij de reclame etc. Wel allemaal op NL1. Op andere zenders nog niet echt op gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Hier in Amersfoort ook haperingen in het HD-beeld tijdens Portugal-Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:13
treezje schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:33:
Mijn downloads lopen via internet. Ik heb een 50 Mbit lijn, maar haal nu meer dan 10 MB per seconden. Het is verder geen beklag natuurlijk, maar ik vroeg mij af of andere mensen dit ook hadden.
Ik had het in Veenendaal de eerste paar weken na mijn aansluiting. Ik denk dat er soms wat dingen worden gewijzigd, waardoor de limieten verkeerd worden ingesteld.
Als je geen 100mbit abbo hebt wordt het vanzelf wel weer goed gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treezje
Caelorum schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:00:
[...]

Ik had het in Veenendaal de eerste paar weken na mijn aansluiting. Ik denk dat er soms wat dingen worden gewijzigd, waardoor de limieten verkeerd worden ingesteld.
Als je geen 100mbit abbo hebt wordt het vanzelf wel weer goed gezet :P
Het is wel toevallig dat dit precies gebeurt net nadat ik een nieuwe router koop. Ik geniet er maar van zolang het nog kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Je oude router kon de snelheid sowieso niet aan, dus toen kon je ook niet merken of je nou 40, 50 of 80 Mbit kreeg.... ;)

@ Kort Lontje, Wij krijgen soms wel vaker het idee dat XMS helemaal niet zo zit te springen om klanten. Die zijn alleen maar lastig.... ;)

Bij mij is digi tv trouwens ook niet helemaal super meer. Bij snelle beelden soms heel even een blokkerig beeld en of een hele korte freeze. Geen wereldramp, maar toch niet zoals het hoort. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:47:
Ik woon ook in Wijchen en heb toch wel elke 20 seconden dat hij minstens 1 x hapert. Weet niet of die normaal is of niet maar het begint wel irritant te worden. Net met Paraguay - Japan was het minder erg in ieder geval.

Het is niet alleen bij het Voetbal maar ook bij de reclame etc. Wel allemaal op NL1. Op andere zenders nog niet echt op gekeken.
Ik heb gisteravond de helpdesk even gebeld. Binnen 5 seconden iemand aan de lijn, hulde!! Er werd mij medegedeeld dat het een bekend probleem is. Mijn gegevens werden ook genoteerd, zodat er een duidelijker beeld gevormd kan worden waar de problemen zich voordoen, maar het leek erop volgens die mevrouw dat het alle XMS klanten betrof. Anyway, bij dit soort problemen: altijd even melden bij de helpdesk, zodat ze beter kunnen inschatten hoe groot problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ook op analoge signaal gisteravond continu stilstaand beeld op RTL4, Net5. Geluid loopt wel door, beeld niet.

Veenendaal, PC 3905

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Hier geen enkel probleem met HD, alle wedstrijden waren zonder onderbrekingen :)...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Loveparade schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:41:
Ook op analoge signaal gisteravond continu stilstaand beeld op RTL4, Net5. Geluid loopt wel door, beeld niet.

Veenendaal, PC 3905
Staat het beeld even stil en loopt het daarna verder? (gecombineerd met 'digitale blokjes' ?)
Heb je het toevallig ook op ned 2/3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Yogoi schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:14:
[...]

Staat het beeld even stil en loopt het daarna verder? (gecombineerd met 'digitale blokjes' ?)
Heb je het toevallig ook op ned 2/3 ?
Geen digitale blokjes, gewoon stilstaand beeld, geluid loopt door, meeste hickups minder dan een seconde, maar storend, paar keer aantal seconden. Was het meest storend tijdens Cold Case gisteravond op Net 5

Geen Nederland1 en 2 gezien gisteren, dus kan ik niets over zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 30-06-2010 11:20 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ok want Ned1 is overgezet op IPstream.

Probleem wat er speelt met analoog is namelijk de ASTRA satelliet van canal digital.
Elke keer als de codering daarvan veranderd stoort het beeld (zoals je gemerkt hebt)
Ze kunnen de codering uitzetten alleen dan kan heel europa alles ontvangen waar ze momenteel geen rechtenafdracht voor betalen dus dat is niet echt een optie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Yogoi schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:32:
Je doelt hier volgens mij op de analoge problemen? What about de digitale problemen met Ned1HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Yogoi schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:32:

Probleem wat er speelt met analoog is namelijk de ASTRA satelliet van canal digital.
Elke keer als de codering daarvan veranderd stoort het beeld (zoals je gemerkt hebt)
Ze kunnen de codering uitzetten alleen dan kan heel europa alles ontvangen waar ze momenteel geen rechtenafdracht voor betalen dus dat is niet echt een optie denk ik.
Oke helder. Maar dan, worden alle zenders straks overgezet op IPstream om dit op te lossen? En waarom treedt dit nu ineens op, terwijl het voorheen niet was?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... het viel mij gisteravond tijdens een avondje RTL4 HD kijken (heb gewone RTL 4 niet geprobeerd) ook op dat er regelmatig glitches waren van minder dan 1 sec. Beeld werd dan ff zwart, geluid haperde ook.

En dit was bij IPTV van KPN!.

Ligt het probleem toevallig meer bij de bron van de streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Loveparade schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:52:
[...]

Oke helder. Maar dan, worden alle zenders straks overgezet op IPstream om dit op te lossen? En waarom treedt dit nu ineens op, terwijl het voorheen niet was?
Nee in principe niet.
Ze hebben Ned1 omgezet omdat het WK bezig is.

Waarom dit opeens is?
Geen idee, dat weet alleen Canal Digital.
of althans dat wete ze nog niet vermoed ik want het probleem speelt nog.
Zou kunnen, ze onderzoeken het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:37:
Hmmm... het viel mij gisteravond tijdens een avondje RTL4 HD kijken (heb gewone RTL 4 niet geprobeerd) ook op dat er regelmatig glitches waren van minder dan 1 sec. Beeld werd dan ff zwart, geluid haperde ook.

En dit was bij IPTV van KPN!.

Dat zou ook nog kunnen. Ik merk de laatste tijd (ook tijdens voetbal) dat het beeld af en toe even stil staat.. en dat is via de schotel. Aangezien er in de aanvoer niets wegvalt zit het in de streams zelf. Maar volgens mij zijn er in een aantal gebieden wel kleine netwerkproblemen (bvb lokaal in Wijchen) waar de netwerkbeheerder naar aan het kijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:01
Loveparade schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:41:

Veenendaal, PC 3905
Idem in Arnhem, 6828

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier ook idd even goed opgelet,
en in ieder geval Ned1, en RTL4 HD beide last van erg veel haperingen in het beeld.

edit: net even geteld :9 in een half uurtje tijd op RTL4 HD +/- 35 haperinkjes gehad :'(

2e edit: Gisterenavond gekeken naar program van Ursul de Geer op RTL4 HD, pfffff. kwam wel 6 keer voor per/min. Dat is echt niet prettig kijken meer.

Hoop dat er echt snel een oplossing voor komt :'(

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
Ik vind het raar dat hier niks over op de storingspagina te vinden is.
http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen

Zo zullen er dus wel meer storingen onbekend blijven...

[ Voor 15% gewijzigd door Icekool op 01-07-2010 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekool schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 05:59:
Ik vind het raar dat hier niks over op de storingspagina te vinden is.
http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen

Zo zullen er dus wel meer storingen onbekend blijven...
Nu staat ie er strax wel op ! Gokje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Gisteravond inderdaad weer, wederom Cold Case gekeken en het lijkt nog erger geworden met de haperingen.
Als dat nu eens opgelost wordt in de komende 4 weken, dan heb ik er geen last meer van ;)

Kom ik terug van vakantie is het opgelost _/-\o_

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 06:58:
[...]

Nu staat ie er strax wel op ! Gokje :9
Als het een probleem is met een erg regionaal karakter (bvb een probleem op straatniveau) zal het wel niet op die storingspagina verschijnen. Als ik XMS was zou ik het op dit moment juist niet vermelden aangezien het nog in onderzoek is. Dan heb je zoveel mogelijk input van klanten (aka belletjes naar de helpdesk) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
denan schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:12:
[...]

Als het een probleem is met een erg regionaal karakter (bvb een probleem op straatniveau) zal het wel niet op die storingspagina verschijnen. Als ik XMS was zou ik het op dit moment juist niet vermelden aangezien het nog in onderzoek is. Dan heb je zoveel mogelijk input van klanten (aka belletjes naar de helpdesk) nodig.
Dat zou XMS toch ook bij de storingsmelding kunnen vragen.
Dan weet iedereen ook dat bellen belangrijk is om het probleem in kaart te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook SD heeft er last van trouwens, niet alleen HD.
Gisteravond hele avond last gehad van mpeg foutjes en missende frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 20:58

Joppy

Ajuparaplu!

denan schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:12:
[...]
Tellen emails naar Support ook mee?

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Joppy schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:41:
[...]

Tellen emails naar Support ook mee?
Ik neem aan van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

is het iemand gelukt lokaties voor uitzending gemist website te vinden en als rtsp op de pc af te spelen?

Ik begrijp dat omdat dat geen broadcast is ik met sharking niks kan beginnen.

Dus ik moet een bridge maken om die adressen/urls te achterhalen?

Een oude computer met 2 netwerkkaarten in bridge mode?

Kent iemand een livecd om dat snel te fixen?

Of, zoals ik al vroeg, heeft iemand dit al gedaan?

Hoe tijdelijk gegenereerd zouden die lokaties voor rtsp stream zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:55:
Dus ik moet een bridge maken om die adressen/urls te achterhalen?
Een oude computer met 2 netwerkkaarten in bridge mode?
Kent iemand een livecd om dat snel te fixen?
Geen idee of het gaat lukken, maar een ouderwets hubje ertussen en dan vanaf een andere computer sniffen?
Pagina: 1 ... 19 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.