Even een vervolg op ditte:
Luuk1983 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:17:
Is er een storing in Wijchen met betrekking tot digitale TV? Niet leuk in ieder geval met de wedstrijd van Nederland vanavond

Ik heb gisteravond een software update van de Amino doorgevoerd en gister deed ie het verder nog prima. Maar nu zegt hij bij het opstarten dat hij geen verbinding met het netwerk kan krijgen. Zo te zien krijgt ie geen IP adres toegewezen. Is er soms iets fout gegaan na de software update???
Ik heb de XMS helpdesk gebeld. Had na een paar minuten iemand aan de lijn (hulde). Ze kon zien dat de Amino aangesloten was, maar dat deze geen IP adres kreeg. Dat was ook mijn conclusie al. Ze had meerdere meldingen gehad uit Wijchen, dus ze zou ernaar laten kijken en terug bellen. (Ja ja, dat hebben we vaker gehoord). En ja hoor, ik werd na een half uur terug gebeld door iemand van XMS die het probleem aan het onderzoeken was

Hij wilde even wat dingen weten, dus stroom eraf en dergelijke, je weet wel, the usual. Aangezien ik dat al gedaan had maakte het inderdaad niks uit. Ik zou weer teruggebeld worden. En ook deze keer werd ik terug gebeld! Ze wilde de dag erop een monteur langs sturen. Hoewel ik dat eigenlijk onzin vond omdat het eigenlijk gewoon duidelijk is dat de amino geen IP adres krijgt heb ik 'm toch langs laten komen. Mijn vriendin was toch thuis.
Conclusie: er is niks mis met mijn apparatuur (no shit sherlock), maar de amino krijgt geen IP adres (again, no shit sherlock). Het probleem ligt in ieder geval bij Glashart. Het vermoedde van de monteur was, dat de IP adressen op de server van Glashart op zijn, waardoor er geen lease gegeven kan worden. En aangezien ik dat ding elke nacht van de stroom haal verliest hij zijn IP natuurlijk en moet overdag een nieuw IP aanvragen. Daar gaat dus iets fout. Hopelijk wordt het snel opgelost!
Maar toe nu toe een dikke + voor de helpdesk. Ik word teruggebeld als ze dat zeggen en tot nu toe denken ze goed mee en willen ze het probleem oplossen. Hoewel de monteur overbodig was snap ik ook wel dat ze eerst willen uitsluiten dat het niet aan de persoon zelf ligt.
EDIT:
Het verhaal begint nu toch wel vreemd te worden. Ik ben zelf niet thuis geweest, maar de monteur is langs geweest en ook hij kreeg bij het testen geen IP adres, dus er was iets fout. Echter, nu zou het opgelost moeten zijn, maar 'zien' ze de amino er niet meer aan hangen. Nu denken ze dat de amino kapot is. Hoewel het altijd mogelijk is natuurlijk lijkt me dat HEEL sterk

Maar goed, vanavond maar eens thuis gaan kijken.
En er werd aangeraden de Amino niet van de stroom te halen omdat de IP lease na een uur vervalt. Dat moet toch geen probleem zijn ?!?! Sorry hoor, maar zorg dat je netwerk op orde is. Ik hoef geen apparaat dat onnodig stroom staat te vreten. Hoe moeilijk is het nou om een IP adres uit te geven
[
Voor 13% gewijzigd door
Luuk1983 op 25-06-2010 12:12
]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3