XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste
Acties:
  • 161.839 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:20:
[...]

Ik heb momenteel helaas nog geen glasvezel, kan er in mijn woonplaats (nog) niet voor kiezen.
Maar ik vroeg mij wel af of alle aanbieders van Glashart Media tv ook vastzitten aan iFanzy tv gids (EPG)? Is dat wat Glashart Media aanbied of de glasvezel provider zelf? Ik weet dat Solcon, Tweak en Lijbrandt namelijk ook Glashart Media leveren. Tweak bied overigens de optie te kiezen voor KPN of Glashart Media (mits beschikbaar).
Ook die recorder optie kan ik niet helemaal bij waarom die nog niet bij XMS is terwijl Tele2 wel een Amino decoder leveren met recorder+HD of is die niet voor glasvezel geschikt maar alleen IPTV?
Omdat Glashart Media bezig is met NetPVR. Dan mag je gaan betalen om op te nemen via het netwerk. Dus een STB met harddisk en timeshifting kun je wel vergeten Tevens vervalt uitzendinggemist per 31-12-2010. Daar mag je ook voor betalen vanaf 2011. Daarnaast kun je kun je nog steeds niet switchen tussen verschillende geluissporen op de Amino, en ook de iFanzy EPG is niet geweldig.

Eigenlijk verdwijnen op ten duur zo'n beetje alle voordelen van de Amino en wordt de keus steeds makkelijker om voor een HTPC te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 08:19

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik heb ook het "2 seconden - Hallo, Hallo, ...........????" probleem, maar toch echt een alles in 1 packetfront. Tenminste dat denk ik. Alles zit onder hetzelfde kapje en de rj45 aansluitingen direct naast de lan(s).

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:03:
Ik heb ook het "2 seconden - Hallo, Hallo, ...........????" probleem, maar toch echt een alles in 1 packetfront. Tenminste dat denk ik. Alles zit onder hetzelfde kapje en de rj45 aansluitingen direct naast de lan(s).
hmmmmmm.... dat is idd vaag!
Dan berust het bij mij dus op pure toeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 00:11
ari3 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:11:
Na herstart van de Amino heb ik weer geluid. Ook vaag: op kanaal 109 was er net DanceTV nu weer gewoon Consumenten 24. Men is iets met de zenderpakketten aan het doen blijkbaar?
Kijk even bij Info over Settopbox in het menu of jij nog wel als eigenaar daar staat.

Ik heet al meer dan een week meneer W.J. Janssen uit de Meren 1010 terwijl ik M.Boekee ben uit Leiden 2324

Daardoor kan ik ook geen gebruik maken van mijn pluspakket met zenders (de zoveelste keer al niet)
Ik heb het vorige week dinsdag gemeld. Vorige week vrijdag hebben ze het opgepakt. Deze hele week nog geen oplossing gehad. Ze weten wat het probleem is, alleen hoe ze het moeten oplossen dat weten ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:39

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:11:
[...]

hmmmmmm.... dat is idd vaag!
Dan berust het bij mij dus op pure toeval!
Het enige wat ik kan melden is dat de Genexis dit probleem iig niet heeft.
Bij mij werkt telefonie gewoon zoals het zou moeten.
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:34:
Fan TV (kanaal 236) verdwenen ???
Ja die is weg ja...
ik krijg op mijn HTP "Video Lock Error FANTV DVBENC9745"
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik er toch al nooit naar keek, dus ik zal het niet missen :D
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:02:
Omdat Glashart Media bezig is met NetPVR. Dan mag je gaan betalen om op te nemen via het netwerk. Dus een STB met harddisk en timeshifting kun je wel vergeten
Als ze dat gaan doen denk ik dat ze een hoop klanten gaan mislopen/verliezen.
Ik (en anderen die ik ken) waren namelijk in de veronderstelling dat er een STB met PVR functie zou gaan komen. Omdat mij dit echter te lang duurde heb ik nu een HTPC draaien. Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die daar geen mogelijkheid toe hebben.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
[...]

Omdat Glashart Media bezig is met NetPVR. Dan mag je gaan betalen om op te nemen via het netwerk. Dus een STB met harddisk en timeshifting kun je wel vergeten.
Lang geleden (februari 2009) zat de PVR-functie op de Amino 130 er nog wel aan te komen, zie hier:
http://gathering.tweakers...message/31531680#31531680 :

"Via de Amino 130 is straks ook PVR functionaliteit mogelijk middels een USB harddisk. Amino verwacht de firmware ergens dit jaar te upgraden met deze functionaliteit."

[ Voor 22% gewijzigd door ArjenB64 op 18-06-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar zijn ze van gedachte veranderd.
baasandre schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:24:
3) Opnemen: zijn ze mee bezig. Wat de bedoeling is: er komt een extra pakket. Met gebruik van dit pakket kun je opnemen. De opname wordt op een centrale plek opgeslagen, dus kun je dan vanuit je Aminet bereiken en weer bekijken. ( Blijven natuurlijk vragen open staan over hoe lang beschikbaar je opname, time slip mogelijkheid etc..)
Kosten nog onbekend, maar vermoedelijk onder de 5 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:08:
Blijkbaar zijn ze van gedachte veranderd.

[...]
ja beetje aso...

Eerst werd gezegt het komt eraan via usb... Dan werd er gesproken over een amino met pvr erin.
Maar daarmee zou je ook veel early adapters mee benadelen. Dus ik ging nog steeds uit van de eerste geluiden dat er software kwam met externe usb.

En nu willen ze ook hieraan nog is verdienen... Begrijp me niet verkeerd. Het kan een mooie dienst zijn maar tis wel fijn als je zelf de keuze hebt. En zeker nadat er eerst andere dingen belooft worden. (en ja daar zijn rechten aan verbonden, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het zijn typische trekjes die KPN en UPC ook hebben. Die monopolisten melken namelijk alles uit wat uit te melken valt. Ik hoop niet dat we dat vaker gaan zien van Glashart Media. Tot nu toe hebben ze zich toch redelijk opgesteld. Ze encrypten de multicast streams niet, waardoor je ook op een HTPC kan kijken, ze zijn bezig om de HD zenders permanent gratis in het basispakket te krijgen en ze maken er ook werk van om de BBC te behouden in het zenderpakket. Daarnaast is het netjes dat ze straks een fatsoenlijk ongecodeerd DVB-C signaal meezenden met het analoge signaal. Iets wat KPN of UPC NOOIT maar dan ook NOOIT zou doen! Enkel het analoge signaal in bepaalde gebieden moet echt veel sneller aangepakt worden. De hoeveelheid blur en ruis in het beeld van die prehistorische hobby-apparatuur is echt niet om te zien. Maargoed, als ze straks gratis het ongecodeerde DVB-C signaal meezenden is er eindelijk een fatsoenlijk alternatief om TV te kijken zonder kastje in goede kwaliteit.

Verder zou het wel een goed idee zijn om Analoog/DVB-C kwa abonnement te scheiden van IPTV zodat je niet dubbel betaald als je dat toch niet kijkt. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die volledig op IPTV willen overstappen met meerdere Amino's of een HTPC in huis. Het is dan wel lullig als je 16,50 per maand moet blijven betalen voor iets wat je niet gebruikt. En juist dat analoge gedoe krikt de prijs ontzettend op. Als je nu het IPTV basispakket wil met het HD pakket en die netwerk-opnamefunctionaliteit wat er gaat komen, dan ben je denk ik toch al over de 30 euro per maand kwijt. Zo goedkoop is het dus allemaal niet bij Glashart Media. Door Analoog/DVB-C van IPTV te scheiden kun je daar al flink wat aan doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen (en vooral XMS),

Ben het een beetje beu. Ik heb af en toe dat het beeld zwart is en het geluid hapert. Amino 130. Het is niet zo dat het bij bepaalde zenders of op bepaalde tijdstippen is maar het is gewoon geheel onwillekeurig. Heb verschillende kabels geprobeerd maar het mag niks baten.

Hoop dat het gelezen wordt en dat er iets aan gedaan gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
handmatig de software update al opnieuw uitgevoerd? Of nu nog maar eens doen. Meestal werkt het dan gewoon weer :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 21-09 13:55

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 00:45:

Ben het een beetje beu. Ik heb af en toe dat het beeld zwart is en het geluid hapert. Amino 130. Het is niet zo dat het bij bepaalde zenders of op bepaalde tijdstippen is maar het is gewoon geheel onwillekeurig. Heb verschillende kabels geprobeerd maar het mag niks baten.

Ik neem aan dat je er ook al bij de helpdesk een melding van gemaakt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 00:45:

Software update gedaan?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:59
j1nx schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:03:
Idem hier, dus daar ligt het niet aan. Wat het dan wel is....

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja natuurlijk heb ik de software update gedaan.

helpdesk heb ik nog niet benaderd want gister avond kreeg ik er pas een beetje genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Hmm, das klote. Ik heb het inderdaad wel eens vaker gezien. Zover ik het heb begrepen heeft het te maken met een bug in de firmware, maar ik kan vanuit je post dat niet met zekerheid zeggen.

Het ding even laten testen bij een XMShuis zal ook niet echt veel opleveren, omdat je al aangeeft dat het heel onwillekeurig voor komt.

Bel de servicedesk even, wellicht kunnen ze iets ontdekken.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer XMS beloofde veel goeds, volgens mij lees ik hier op het forum vooral bagger.
Ik wens de mensen hier veel sterkte met al die problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 17:55:
Jammer XMS beloofde veel goeds, volgens mij lees ik hier op het forum vooral bagger.
Hou er wel rekening mee dat je de klagers hier meer hoort dan de tevreden klanten ;) Bij me pa werkt het allemaal prima en stabiel zonder geneuzel. Sinds november 2006 eigenlijk alleen een tijdje problemen gehad met de telefonie bij de partij waar XMS dit afnam, hier is toen actie op ondernomen en sindsdien werkt het zoals je mag verwachten

Op 30 mei wel even een hikje in de verbinding gedurende 4 minuten gedaan maar verder spotless volgens de monitoring die ik vanuit een DC heb lopen.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Thasaidon schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:11:
[...]

Krijgt je Netgear het (vaste) IP via DHCP? Of stel je het zelf in?
Ik heb namelijk ook een vast IP, maar krijg dit gewoon via de DHCP en dat werkt goed.
In het begin probeerde ik dit handmatig in te stellen, omdat ik dacht dat dat moest :D, maar dan werkt het idd niet lekker.

Ik heb er alleen wel een Linux router tussen hangen ipv mijn Netgear en ik gebruik de DNS servers van XMS niet, maar die van OpenDNS.
Het grote verschil met adsl is dat ik nu geen modem met router erin heb.
De Netgear boxjes zijn op hun best een accesspoint of bridge, meer functies hebben ze niet.
Ik denk aan een Wndr3700 zodat ik naast 300Mb op de 5GHz band ook een gigabit switch heb.
De Genexis die werd geplaatst is geschikt voor gigabit aansluitingen ;)
Tv werkt overigens prima, ik heb de wedstrijd probleemloos kunnen zien op ned1 HD.
Wel vraag ik me af waarom de Amino 130 zo warm blijft als ie op standby staat :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Speedy-Andre schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:09:
[...]

Het grote verschil met adsl is dat ik nu geen modem met router erin heb.
De Netgear boxjes zijn op hun best een accesspoint of bridge, meer functies hebben ze niet.
Ik denk aan een Wndr3700 zodat ik naast 300Mb op de 5GHz band ook een gigabit switch heb.
De Genexis die werd geplaatst is geschikt voor gigabit aansluitingen ;)
Tv werkt overigens prima, ik heb de wedstrijd probleemloos kunnen zien op ned1 HD.
Wel vraag ik me af waarom de Amino 130 zo warm blijft als ie op standby staat :?
Ik kan je melden dat de WNDR3700 prima als ethernet router draaide tussen het Genexis modem en mijn LAN.
Maar ik heb liever mijn Linux router/firewall ertussen, en dus heb ik mijn Netgear idd gedegradeerd tot een gigabit switch en access-point :D

Waarom jou 130 warm blijft weet ik niet, ik heb een 110, en die is wel warmpjes, maar niet abnormaal.
Wat ik vermoed is dat de stb's toch gewoon te veel blijven doen in hun "spaarstand".
De ethernet link blijft namelijk regelmatig knipperen en de stb behoud ook zijn IP.
Aangezien het een lease time van 1 uur is, betekend dit dat de stb nog steeds communiceert met de dhcp server...
Ik vraag me dan ook af wat er nog meer blijft draaien op die stb in zijn "spaarstand"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Dat valt gelukkig wel mee. :-)

Hier op tweakers zitten ook voornamelijk mensen met relatief hoge eisen en ook grote kennis. Dat betekend dat er bij een storing weinig kans is dat het bij de persoon thuis is en daarom dan ook een andere service nodig heeft van een ISP, dan bijvoorbeeld iemand die een router niet goed heeft aangesloten.

Ik heb zelf sinds maart glasvezel. Ook vrijwel geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Hier in Zeewolde werkt DVB-C goed! De kwaliteit is goed, beter dan analoog, vergelijkbaar met digitaal SD.
denan schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:09:

vanaf de 21e zal glashart in een aantal steden DVB-C activeren. Het gaat om de volgende locaties:
Omgeving Lelystad:
• Almere
• Dronten
• Zeewolde
• Meppel

Omgeving Deventer:
• Deventer
• Bathmen
• Schalkhaar
• Ruurlo
• Diepenveen
• Rijssen
• Holten
• Enter

Omgeving Eindhoven
• Schijndel
• St. Oedenrode

Instellingen
Frequency:
304Mhz, vaak in te vullen als 304000(khz)

Aantal Symbolen:
6875 (op sommige ontvangers 68750)

Netwerk-id:
Omgeving Lelystad: 8200
Omgeving Deventer:7461
Omgeving Eindhoven:5600

Encryptie: De dienst werkt zonder Smartcard

[ Voor 4% gewijzigd door The Wizard op 21-06-2010 21:01 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:09:
add:
vanaf de 21e zal glashart in een aantal steden DVB-C activeren. Het gaat om de volgende locaties:
Omgeving Lelystad:
Welke Tweaker woonachtig in één van de door denan genoemde plaatsen beschikt over een DVB-C PC-TV kaart en is bereid om na de 21e eens een Transport Stream capture bestand te maken voor de invulling van het volgende topic:
ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...]

Omdat Glashart Media bezig is met NetPVR. Dan mag je gaan betalen om op te nemen via het netwerk.
En dan meteen implementeren dat reclameblokken niet doorgespoeld kunnen worden :r

Er over nadenkend is een netwerk PVR dienst best wel suf. Waarom zou je zelf moeten aangeven dat je iets wil opnemen? Mij lijkt dat Glashart gewoon alles uitzendingen van alle zenders cached en dat je gewoon on-demand kan kiezen wat je wilt zien. Gewoon uitzending gemist voor alle kanalen dus.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49
ari3 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 00:22:
[...]
Er over nadenkend is een netwerk PVR dienst best wel suf. Waarom zou je zelf moeten aangeven dat je iets wil opnemen? Mij lijkt dat Glashart gewoon alles uitzendingen van alle zenders cached en dat je gewoon on-demand kan kiezen wat je wilt zien. Gewoon uitzending gemist voor alle kanalen dus.
Dat is een rechten issue.

add: toch eens de roadmap bekeken en ik zie nergens NetPVR staan.. wel PVR. En nog een aantal leuke nieuwe diensten die er aan zitten te komen maar waarvan ik niet weet of ze al openbaar mogen worden. Als dit allemaal doorgaat zullen veel tweakers blij zijn :)

[ Voor 23% gewijzigd door denan op 21-06-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

denan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 08:43:
[...]
Als dit allemaal doorgaat zullen veel tweakers blij zijn :)
Ik wacht met spanning af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
En nog een aantal leuke nieuwe diensten die er aan zitten te komen maar waarvan ik niet weet of ze al openbaar mogen worden. Als dit allemaal doorgaat zullen veel tweakers blij zijn :)
Ik hoop dat er inderdaad een hoop leuke functies bij zitten. Maar toch heb ik het idee dat alles veel te lang duurt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
[...]

Nou precies, daar dacht ik ookal aan... Mocht NetPVR komen, dan krijg je straks dat je bepaalde uitzendingen niet mag "opnemen" vanwege rechten.

Daar heb je met een eigen opneem functie geen last van en timeshifting lijtk me dan ook lekkerder werken mochten ze dat mogelijk maken.

Maar zo te horen is het nog een gerucht.

Maar Denan, heb jij dan niks meer gehoord over dat bericht dat Amino met een update kwam die het mogelijk maakte met externe usb device te werken? Wat in 2009 zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mau_Maus schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:03:
[...]

Nou precies, daar dacht ik ookal aan... Mocht NetPVR komen, dan krijg je straks dat je bepaalde uitzendingen niet mag "opnemen" vanwege rechten.

Daar heb je met een eigen opneem functie geen last van en timeshifting lijtk me dan ook lekkerder werken mochten ze dat mogelijk maken.

Maar Denan, heb jij dan niks meer gehoord over dat bericht dat Amino met een update kwam die het mogelijk maakte met externe usb device te werken? Wat in 2009 zou komen?
Ik zou het inderdaad al super vinden als ik in de USB poort van de Amino een USB stick van een paar gig kan gooien zodat ik kan time-shiften.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
[...]Daar heb je met een eigen opneem functie geen last van en timeshifting lijtk me dan ook lekkerder werken mochten ze dat mogelijk maken.
Zenders kunnen een extra flag meesturen wat aangeeft dat je bepaalde dingen niet mag opnemen. Sommige PVR's houden zich hieraan.
Nu ff hopen dat dit bij XMS niet het geval is en dan overweeg ik om tegen die tijd DTV een maandje of 3 te proberen, om te kijken of de rest me ook bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[...]

Amino had een eigen firmware update die dat mogelijk maakte maar volgens mij waren daar in de eerste fase erg veel problemen mee. Zo bleken er aardig wat supportissues te ontstaan door de enorme verscheidenheid aan USB storage devices. Geen idee wat daar momenteel de status van is maar ik kan me voorstellen dat het lastig is om alle afwijkende USB HD's (usb type/transfer rate/instellingen voor spindown/etc) te supporten.

Wat je ook niet moet vergeten is dat er een verschil is tussen wat Amino in de firmware "bakt" en wat de middleware (van Glashart) support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:08
Weet iemand of het mogelijk is callerID informatie te achterhalen via de UTP aansluiting (dus NIET via de normale telefoonaansluiting en dus via een modem)?

Wil deze info gebruiken op mijn HTPC (in MCE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
tyfoon_2 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:33:
Weet iemand of het mogelijk is callerID informatie te achterhalen via de UTP aansluiting (dus NIET via de normale telefoonaansluiting en dus via een modem)?

Wil deze info gebruiken op mijn HTPC (in MCE).
Niet bij de geïntegreerde versie. Als je een losse DRG hebt zou je daar een packetsniffer tussen kunnen zetten om het sip-verkeer uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:15:
[...]

Amino had een eigen firmware update die dat mogelijk maakte maar volgens mij waren daar in de eerste fase erg veel problemen mee. Zo bleken er aardig wat supportissues te ontstaan door de enorme verscheidenheid aan USB storage devices. Geen idee wat daar momenteel de status van is maar ik kan me voorstellen dat het lastig is om alle afwijkende USB HD's (usb type/transfer rate/instellingen voor spindown/etc) te supporten.

Wat je ook niet moet vergeten is dat er een verschil is tussen wat Amino in de firmware "bakt" en wat de middleware (van Glashart) support.
Dat begrijp ik. Maar aangezien het beetje aangekondig werd toen.

Ik snap als ze niet alles kunnen ondersteunen. Maar er kan altijd begonnen worden met een lijst welke hdd's of sticks ze wel officieel supporten. Dat zie je wel vaker bij apparaten.

Maar goed ik hoop nog steeds dat het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:34
Tja... wanneer ga je op het internet zoeken/vragen stellen? Wanneer je problemen hebt natuurlijk... Ik draai nu zelf sinds februari op glasvezel, en heb geen enkel probleem gehad. De migratie verliep vlot, signaal is goed, en ik heb al mijn diensten nu op glas, incl. HD tv

Wat ik wel jammer vindt is dat er voor wat betreft telefonie niet op sip gekoppeld kan worden. Er is alleen een analoge output op de Genexis, terwijl ik liever mijn asterisk via sip connect, ipv digitaal (over glas) --> analoog (op genexis) --> digitaal (ata, asterisk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
denan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:43:
[...]

Niet bij de geïntegreerde versie. Als je een losse DRG hebt zou je daar een packetsniffer tussen kunnen zetten om het sip-verkeer uit te lezen.
Sorry, maar wat is een DRG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
tyfoon_2 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:40:
[...]
De DRG van 21-networks was de oude losse VoIP adapter die op de glasvezelmodems aangesloten werd. Tegenwoordig (genexis/nieuwe packetfronts) is dat geïntegreerd in de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
denan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:47:
[...]

De DRG van 21-networks was de oude losse VoIP adapter die op de glasvezelmodems aangesloten werd. Tegenwoordig (genexis/nieuwe packetfronts) is dat geïntegreerd in de modem.
Zit die informatie dan niet meer in de gewone 'datastream' die op de andere UTP uitgangen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
tyfoon_2 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:53:
[...]
Zit die informatie dan niet meer in de gewone 'datastream' die op de andere UTP uitgangen zit?
Nee, dat is data en niet voip/voice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:40
[...]

add: toch eens de roadmap bekeken en ik zie nergens NetPVR staan.. wel PVR. En nog een aantal leuke nieuwe diensten die er aan zitten te komen maar waarvan ik niet weet of ze al openbaar mogen worden. Als dit allemaal doorgaat zullen veel tweakers blij zijn :)
Kan je niet even vragen of je ze openbaar mag maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Gangster93 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:37:
[...]
Kan je niet even vragen of je ze openbaar mag maken? :)
Dat is aan de providers, niet aan mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:54:
[...]

Dat is aan de providers, niet aan mij :)
Afbeeldingslocatie: http://www.crossingworld.com/wp-content/uploads/2008/03/donkeyandthecarrot_8961.jpg

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Mja, dat is wel het idee dat je er steeds meer bij krijgt als je ziet hoe lang er nu al "stoere dingen" beloofd worden op het gebied van TV via Glashart Media.

Maar goed, misschien helpt het dat nu ook bedrijven als Lijbrandt en Tweak (via hun R+ aanbod) steeds meer met Glashart Media gaan doen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:44:
Mja, dat is wel het idee dat je er steeds meer bij krijgt als je ziet hoe lang er nu al "stoere dingen" beloofd worden op het gebied van TV via Glashart Media.

Maar goed, misschien helpt het dat nu ook bedrijven als Lijbrandt en Tweak (via hun R+ aanbod) steeds meer met Glashart Media gaan doen.
Als ik nou van de ISP's was zou dat wortel verhaal nog opgaan.. ;)

Maar ik denk inderdaad dat de extra ISP's en de grotere klantgroep de ontwikkelingen bij Glashart Media een flinke boost heeft gegeven. De plannen die ik heb gezien zijn erg concreet en worden op niet al te lange termijn (veel dit jaar nog) uitgevoerd. het is dus geen "wishlist" waarover ze nog aan het discussiëren zijn maar addons/uitbreidingen waarvan het merendeel zich al in een vergevorderd stadium bevind.

Met DVB-C zijn ze momenteel ook goed bezig en het doel daar is ook om op korte termijn de dienst in het hele netwerk beschikbaar te maken.

add:
@j1nx:Het feit dat ik de roadmap heb wil niet zeggen dat ik hem zomaar openbaar mag maken.. ik weet serieus niet of ik dat wel mag doen. Wel kan ik zeggen dat de dienst een stuk volwassener zou worden.. als ik zou moeten kiezen tussen mijn gemodde dm800 en de "IPTV dienst 2.0" zou het een lastige keuze worden.. en dat zegt heel wat :)

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 21-06-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:55:
[...]

@j1nx:Het feit dat ik de roadmap heb wil niet zeggen dat ik hem zomaar openbaar mag maken.. ik weet serieus niet of ik dat wel mag doen. Wel kan ik zeggen dat de dienst een stuk volwassener zou worden.. als ik zou moeten kiezen tussen mijn gemodde dm800 en de "IPTV dienst 2.0" zou het een lastige keuze worden.. en dat zegt heel wat :)
Ik snap het wel, maar zo voelde ik me een beetje, eerste iets zeggen en dan weer niets. (En nu doe je het weer >:) )

Laten we maar met zijn alle hopen dat ik niet dit plaatje straks moet posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

j1nx schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:20:
Laten we maar met zijn alle hopen dat ik niet dit plaatje straks moet posten.
ROTFLMAO :)

Maar waarom zou Glashardt "klooien" met firmwares om USB apparaten op hun Amino's te krijgen?
Amino levert toch ook stb's met ingebouwde HD's?

Wat mij ooit verteld is, was dat Glashart hiermee bezig zou zijn om deze voor hun netwerk geschikt te krijgen.
Maargoed, ik hoor wel meer zaken waar ik daarna nooit meer wat van hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Thasaidon schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:22:
[...]

ROTFLMAO :)

Maar waarom zou Glashardt "klooien" met firmwares om USB apparaten op hun Amino's te krijgen?
Amino levert toch ook stb's met ingebouwde HD's?

Wat mij ooit verteld is, was dat Glashart hiermee bezig zou zijn om deze voor hun netwerk geschikt te krijgen.
Maargoed, ik hoor wel meer zaken waar ik daarna nooit meer wat van hoor...
Waarom? Lijkt me best duidelijk toch? Omdat de meeste geen nieuwe stb willen kopen voor die functie. En vooral omdat het regelmatig is voorgeschoteld in de toekomst dit mogelijk te maken.

Tuurlijk bij andere aanbieders doen ze het ook niet... Maar daar heb je al tijd de keuze om met of zonder harddisk te kopen... Bij xms nog steeds maar 2 keuzes... Sd en hd.

En vraag me af of Amino niet al een software/firmware versie heeft die ext hdd's al ondersteund... Zodat Glashart er in de middleware mee aan de slag kan... vond dit plaatje op hun site namelijk best hoopgevend:

Afbeeldingslocatie: http://www.aminocom.com/Images/Plug-In_PVR_new3.jpg
Bron: http://www.aminocom.com/index.asp?pageID=2145848496

[ Voor 17% gewijzigd door Mau_Maus op 21-06-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 17:56
Heeft iemand al DVB-C aan de gang gekregen op een Samsung TV? Als ik alles invul dan vind ie geen digitale zenders. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Dancis schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:58:
Heeft iemand al DVB-C aan de gang gekregen op een Samsung TV? Als ik alles invul dan vind ie geen digitale zenders. :-(
Dan moet je denk ik even wat meer doorgeven... Ik zie aan je profiel dat je in Deventer woont, dus dat moet goed zijn... Maar bijvoorbeeld het type TV en wat je allemaal precies ingevuld hebt. Vaak zie mensen bij de mhz/khz wat 0'en vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik heb een samsung LE40B650(T2P) met laatste firmware 2007.1

en ik heb het volgende ingevuld:

Netwerk ID: 7461
Aantal symb. : 6875 (extra 0 erachter kan niet)
Freq : 304000 Khz

Ik kan alleen nog Qam invullen maar die wordt verder nergens genoemd door denan en heb ik dus laten staan zoals ie al stond

[ Voor 5% gewijzigd door Dancis op 21-06-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dvb-c werkt prima op mijn Panasonic tx-p42u10e maar daar hebben Samsung bezitters weinig aan :+
Ik moest eerst het land instellen op Zweden (zie manual), anders werkt de dvb-c tuner niet :/
Vervolgens kan je met de tv knop kiezen of je analoog, dvb-t of dvb-c wilt ontvangen.
Dan naar instellingen en in het dvb-c menu alles invoeren zoals hierboven vermeld.
Je hebt dezelfde zenders als met analoog en aangezien dat bij mij al erg goed is heeft dvb-c niet enorm veel meerwaarde.
Een eenvoudige portable lcd tv met dvb-c kon overigens niet afstemmen op de 304MHz omdat dit geen gangbare frequentie is in NL of andere Europese landen ...
Het ding stopt bij 270MHz en gaat ergens in de 400MHz weer verder |:(
Misschien hebben de Samsungs ook een land instelling nodig om de 304MHz te kunnen ontvangen?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:41
denan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:47:
[...]

Ik heb sinds 3 weken glasvezel van XMS met een PacketFront DRG 600, zo eentje waarbij je de VoIP module er aan een kant opklikt. Bedoel je die soms als je het hebt over losse VoIP adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

tyfoon_2 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:40:
.........
Dit is een DRG: Een soort 'voip routertje' dat tussen mijn telefoon en de Packetfront glasvezelmodem zit. Wordt bij nieuwere installaties niet meer gebruikt:
http://www.42networks.com...nd-telephony/drg_100.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hoe is het mogelijk dat ik zowat het hele Xms netwerk kan 'zien' :?

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/speedy-andre/iptrack.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven: kan dat bij andere providers niet dan?

is er trouwens een mogelijkheid om te bellen met twee telefoons tegelijkertijd met 1 nummer en dus ook op 1 telefoon aansluiting? nu kan dat in ieder geval niet. vroeger wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Dancis schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:19:

Ik kan alleen nog Qam invullen maar die wordt verder nergens genoemd door denan en heb ik dus laten staan zoals ie al stond
Zoals je in mijn vorige post kon zien heb ik het werkend op een Samsung tv. Ik heb alleen bovenstaande gegevens ingevoerd (voor Zeewolde ander netwerk ID) en hij vond gewoon 61 zenders (incl. radio).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Dancis schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:19:

Modulatie 64 Qam zou moeten werken

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:13:
@hierboven: kan dat bij andere providers niet dan?

is er trouwens een mogelijkheid om te bellen met twee telefoons tegelijkertijd met 1 nummer en dus ook op 1 telefoon aansluiting? nu kan dat in ieder geval niet. vroeger wel.
Nee dat kan niet. Volgens mij is dat alleen mogelijk met ISDN of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dacht ik al. oke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-08 14:55
IS al bekend wanneer in Amersfoort DVB-C wordt toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Speedy-Andre: Dat lijkt verdacht veel op wat ik vroeger bij UPC ook vaak zag: Als je een publiek IP hebt dat zich in een aardig brede subnet-mask vindt, dan kunnen alle subnet-genoten dus ook lekker broadcasts naar elkaar doen.

Als het slechts bij het versturen en terug krijgen van een ping blijft is er niet zo veel aan de hand. Er zijn genoeg routers die daar standaard op reageren aan de WAN kant. Maar als je ook echt bv. de Windows/SMB poorten open ziet staan, dan is het nog erg slecht gesteld met de veiligheid van veel PC's :X. Ze hangen dan op z'n minst gewoon zonder router ervoor en zonder firewall aan de Genexis :X

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

eymey schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:14:
Maar als je ook echt bv. de Windows/SMB poorten open ziet staan, dan is het nog erg slecht gesteld met de veiligheid van veel PC's :X. Ze hangen dan op z'n minst gewoon zonder router ervoor en zonder firewall aan de Genexis :X
Zou me niks verbazen, want de gemiddelde gebruiker hangt zo zijn pc aan het internet zonder AV, Firewall of wat dan ook.
Mijn schoonmoeder dus ook en die had binnen no-time de nodige ellende op d'r pc.
Dus daar heb ik even "een routertje voor gestoken" zeg maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zit nog even direct op de Genexis, een wndr3700 is onderweg ;)
Nu nog de wnhde111's zien in te stellen om het tv signaal draadloos te maken ....
Ergens op het net zag ik dat het met een adhoc verbinding mogelijk moet zijn, een standaard verbinding met de WPS knop lukt iig niet :/
Overigens ook vreemd dat Vista alleen via lan een ip krijgt en niet via 2x de wnhde111 (dan 169.x ip).
Dezelfde wnhde111 op de Tele2 router werkt wel goed met Vista dus het lijkt te komen door het ontbreken van een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heren,

mijn internet doet het half. met nadruk op half. heel draadloos doet het niet en 2 van de 4 draden doen het wel. ik weet niet of dit aan mijn router ligt of aan het internet? HDTV doet het wel gewoon en internet dus ook bij 2 draadjes. lijkt router probleem. mijn router is de Netgear WNDR3700. heb nieuwste firmware trouwens en de router is 3 weken oud.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik heb het nog even geprobeert. Als ik ga zoeken naar zenders dan gaat ie naar 5 % daar blijft ie even op hangen en dan springt ie naar gereed met 0 gevonden digitale zenders 8)7

Misschien anders nog een keer de firmware opnieuw updaten

Edit: heb op aanraden van iemand in glasvezel in Deventer topic netwerk ID op 8200 gezet (van zeewolde) en dat werkt wel in Deventer _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Dancis op 23-06-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27

d0s

sssst

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 01:37:
heren,

mijn internet doet het half. met nadruk op half. heel draadloos doet het niet en 2 van de 4 draden doen het wel. ik weet niet of dit aan mijn router ligt of aan het internet? HDTV doet het wel gewoon en internet dus ook bij 2 draadjes. lijkt router probleem. mijn router is de Netgear WNDR3700. heb nieuwste firmware trouwens en de router is 3 weken oud.
Even de stroom van de router halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik natuurlijk al gedaan. kan ook een hard reset proberen maar waarom zou ik dit moeten doen met een router van 110 euro die slechts 3 weken oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:12:
heb ik natuurlijk al gedaan. kan ook een hard reset proberen maar waarom zou ik dit moeten doen met een router van 110 euro die slechts 3 weken oud is.
Als 2 van de 4 draden het wel doen, dan heb je je antwoord toch al? Als er internet door de router naar je pc komt, dan kan het niet aan de provider liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ging ik ook al van uit maar er zijn meer mensen hier met een WNDR3700 en ik vroeg me af of die weten wat er aan de hand is. alleen daar is dit topic niet voor. laat maar hangen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:31:
ja ging ik ook al van uit maar er zijn meer mensen hier met een WNDR3700 en ik vroeg me af of die weten wat er aan de hand is. alleen daar is dit topic niet voor. laat maar hangen dan.
Ik ben bang dat een harde reset dan toch de enige oplossing is.. kan gewoon willekeurig zijn hoor.. volgende keer kan je router het goed maanden volhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja heb het al gedaan. het gekke is dat hij het dan wel weer doet. alleen wanneer ik naar routerlogin.net ga en dan beveiliging voor de draadloze frequenties instel dan kan ik niet meer gebruik maken van draadloos internet. de pc ziet ze wel maar ik kan geen verbinding maken:s. heb Netgear ook al 2 x aan de lijn gehad en wilde ze net weer bellen maar het nummer is niet meer in gebruik:S:S:S:S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:27:
ja heb het al gedaan. het gekke is dat hij het dan wel weer doet. alleen wanneer ik naar routerlogin.net ga en dan beveiliging voor de draadloze frequenties instel dan kan ik niet meer gebruik maken van draadloos internet. de pc ziet ze wel maar ik kan geen verbinding maken:s. heb Netgear ook al 2 x aan de lijn gehad en wilde ze net weer bellen maar het nummer is niet meer in gebruik:S:S:S:S.
Heb je als eens op Google gezocht of dit een bekend probleem is? Zo kon ik bij mij router niet meer in de webinterface komen als ik poort 80 forward op het moment dat er geen WAN aangesloten is :S Je komt wel vaker van dat soort rare geintjes tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee kan niks vinden op het internet. ook was dit probleem niet bekend bij Netgear. maar of je Netgear op dat gebied kan vertrouwen weet ik ook niet. ze zullen niet tegen mij zeggen dat ze vaak dit soort problemen hebben met hun routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:27:
Oude certificaten op je wireless devices al verwijderd? of gewoon even de oude 'opgeslagen' verbindingen verwijderen in netwerkcentrum/wireless zero.. dat wil ook nog welleens helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe doe ik dat?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik heb mijn WNDR3700 er maar heel even tussen gehad als router/firewall en dat werkte prima met mijn Genexis modem.
Ik heb echter wel alles handmatig geconfigureerd (dus geen automatische zooi met WPS).
Software versie V1.0.4.31

Misschien als je alles gewoon eens handmatig instelt ipv al die wizards...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 12-09 11:07
He allemaal. Ik zit na mijn verhuizing buiten het XMS gebied alweer ruim 8 maanden zonder XMS. Wel een beetje afkicken. Ziggo AiE+ is qua downloadsnelheid best ok, maar mijn upload mis ik toch wel. Waarom ik hier toch even post is echter een waarschuwing. Na het opzeggen van mijn abonnement kreeg ik netjes een brief met daarop het bedrag dat ik nog terug moest krijgen en de mededeling dat dit op het bekende (correcte) rekeningnummer terug gestort zou worden. 2 weken terug kwam ik erachter dat dat laatste nooit gebeurd is. Meteen de helpdesk gebeld en die hebben het doorgegeven aan de financiële afdeling, maar die hebben tot nu toe nog niets gestort. Als je je abonnement bij XMS dus beëindigd: Let er niet alleen op dat je een overzicht krijgt met het bedrag dat je terug hoort te krijgen, maar ook dat dat bedrag daadwerkelijk op je rekening terecht komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:50:
nee kan niks vinden op het internet. ook was dit probleem niet bekend bij Netgear. maar of je Netgear op dat gebied kan vertrouwen weet ik ook niet. ze zullen niet tegen mij zeggen dat ze vaak dit soort problemen hebben met hun routers.
Ik heb hier ook een netgear aan de Genexis hangen, maar ben er niet zo over te spreken. Het technisch forum van netgear staat boordevol issues omtrent deze router. Qua performance is het prima, maar met de "normale" features is het drama. Er zit bv geen eens een functie om de router on-the-fly te reloaden, wake-on-lan, statische routes, statische IP worden niet vast gehouden, etc etc. Sorry netgear, volgende keer beter.

Achteraf gezien is het mijn eigen fout. Had gewoon eisen op moeten stellen en daarna opzoek naar een goede router die voldoet aan de criteria.

Hiervoor had ik een fritzbox aan de genexis hangen. Dat was perfect alleen de performance was een drama, nu is het andersom. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja dat is bale. had misschien toch voor die linksys WRT320N moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Thasaidon schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:45:
[...]

Zou me niks verbazen, want de gemiddelde gebruiker hangt zo zijn pc aan het internet zonder AV, Firewall of wat dan ook.
Mijn schoonmoeder dus ook en die had binnen no-time de nodige ellende op d'r pc.
Dus daar heb ik even "een routertje voor gestoken" zeg maar :D
Je ziet de andere computers binnen je broadcast range wel maar de windows filesharing en printersharing poorten worden op het niveau van de netwerkbeheerder geblocked. In het begin was het zo dat ze daar niets filterden met als gevolg dat je alle "open" computers binnen je ip-range kon uitlezen.. en dat waren er aardig wat. Bij hoge uitzondering (men wil niets filteren) is toen besloten om bij de netwerkbeheerder toch deze poorten te blocken, de klanten informeren/opvoeden is (in dit geval) niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Duidelijk verhaal, @Denan :). En inderdaad: Niets filteren is op zich een nobel doel, maar het getuigt wel van verantwoordelijkheidsgevoel om de meest gevaarlijke poorten toch gewoon wel te filteren.

Die goede oude tijd bij UPC :) (toen nog Telekabel). Ik kon bij sommige mensen gewoon bestanden op hun desktop plaatsen of zelfs naar printers van een ander printen :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

denan schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:49:
Je ziet de andere computers binnen je broadcast range wel maar de windows filesharing en printersharing poorten worden op het niveau van de netwerkbeheerder geblocked.
Aha, ik was in de veronderstelling dat er door de ISP niets geblocked werd, zal dan wel een 4rus geweest zijn bij me schoonmoeder.

Normaal ben ik van mening dat een ISP niets moet blocken, maar in dit geval komt het de veiligheid zeer ten goede, dus ik heb er geen moeite mee.
Zolang ze geen andere service poorten gaan blocken dan :P

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 24-06-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou lekker is dat dan... Ik heb glasvezel in Zeewolde, en heb me destijds via meerdere kanalen laten overtuigen dat het IP statisch zou zijn. Het is zelfs bevestigd door een XMS medewerker hier op het forum:Yogoi in "[Glashart] Glasvezel in Zeewolde"

Bel ik op dat het IP gewijzigd is: "Ja, sorry we hadden een storing in de DHCP server." Dan wil ik toch wel graag mijn oude IP terug. "Sorry, dat is technisch onmogelijk".

Nou heb ik het destijds JUIST gecheckt en gerecheckt omdat ik voor wat dingen van de zaak de bandbreedte goed kan gebruiken (wat supportfiles). Nu is dat allemaal prima gegaan, netjes via FTP en alles, en dan dit. XMS belooft en maakt niet waar. Dat er technische problemen zijn die erachterzitten is leuk, maar niet mijn probleem. En dat het technisch onmogelijk is een lease vast te zetten? Kom nou zeg... Ik kan dat zelfs op m'n huis tuin en keukenrouter. Dat je het niet wil is wat anders, maar beloof dan niet dat je vaste IPs levert.

[edit]Blijkbaar is er meer mogelijk dan de telefonische muur van eerder. Vandaar even wat minder genuanceerde uitlatingen verwijderd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 21-09 06:41

GerkeP

Vragen mag altijd........

@Floppus

Daar schrik ik behoorlijk van.

Denan / Yogoi kunnen jullie hier iets meer informatie over geven?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:25:
Nou lekker is dat dan... Ik heb glasvezel in Zeewolde, en heb me destijds via meerdere kanalen laten overtuigen dat het IP statisch zou zijn. Het is zelfs bevestigd door een XMS medewerker hier op het forum:Yogoi in "[Glashart] Glasvezel in Zeewolde"

Bel ik op dat het IP gewijzigd is: "Ja, sorry we hadden een storing in de DHCP server." Dan wil ik toch wel graag mijn oude IP terug. "Sorry, dat is technisch onmogelijk".
Hmm het IP is ook statisch. Je zit in het genexis deel van het netwerk in zeewolde en daar worden IP's gekoppeld aan het unieke glasvezel poortnummer. Nou moet ik bekennen dat het voor mij erg lang geleden is dat ik me in de exacte werking van de DHCP server verdiept heb maar in principe zou je geen ander IP moeten kunnen krijgen daar. Ik weet wel dat er gisteren een storing is geweest in de DHCP server maar dat zou 'in theorie' alleen impact moeten hebben op nieuwe XMS klanten.

Stuur anders je XMS debiteurnummer + je oude static IP naar denan@inter.nl.net dan zal ik zo eens overleggen met de mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn (note: bij hoge uitzondering aangezien Yogoi volgens mij erg druk is op het moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Laatst online: 31-05 15:39
Druk is wel het goede woord inderdaad Denan ;)

Maar voor de andere mensen:
Er was gisteren een probleem met de DHCP server (vandaar ook de storing van gisteren)
De config file is opnieuw aangemaakt en hierdoor is het zo ver mij bekend is mogelijk dat je een ander IP hebt gekregen.

Het IP is inderdaad 'statisch' zoals Denan al aangeeft maar kan wel veranderen als er verandering nodig zijn in de DHCP. Dit was gister avond dus het geval om de storing te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:25:
......omdat ik voor wat dingen van de zaak de bandbreedte goed kan gebruiken.....
OK,

XMS is bedoelt voor consumenten. Natuurlijk kan en mag je het ook best zakelijk gebruiken, maar als je echt garanties en zekerheden verwacht dan zijn daar andere mogelijkheden voor, maar dat weet je zelf ook wel.

[ Voor 50% gewijzigd door Fiber op 24-06-2010 14:04 . Reden: quote gewijzigd. ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Even een korte update:

De genexis gebieden hebben inderdaad overal een static IP. In het begin werd dit nog vastgezet op het FQPN (unieke glasvezel poortnummer) maar ondertussen locked de DHCP server de IP's op het XMS debiteurnummer. Tijdens het herstellen van de outage van gisteravond is tijdelijk een oud configuratiescript teruggeplaatst. Hierdoor is gedurende een uur of anderhalf een volledig dynamische IP uitgave actief geweest. Na de herstelwerkzaamheden zijn de laatste configuratiescripts weer live gezet waardoor klanten weer een IP uitgedeeld krijgen op basis van hun XMS debiteurnummer. Als je een nieuw DHCP request zou doen krijg je dus weer het IP wat je voor de outage had.
Wat wel zou kunnen is dat tijdens de dynamische IP situatie bepaalde IP's al uitgedeeld zijn aan andere mensen. Wellicht is het mogelijk dat je je oude lease pas weer terugkrijgt vanaf het moment dat de mensen die jouw IP hebben gekregen een DHCP release doen, waarna jij een DHCP request doet.
(het laatste is speculatie btw.. het kan goed dat bij het herladen van de nieuwe config reeks uitgedeelde IP's tot een conflict leiden waarna beide klanten de verbinding verliezen.. en dus een reboot van de router/computer hebben uitgevoerd waardoor de DHCP leases weer goed staan)

Add:
Ik sluit me wel even aan bij Fiber. XMS heeft geen zakelijke klanten met gold/platinum SLA's maar alleen "normale" consumenten. Aan een consumentenlijn kun je in principe geen rechten ontlenen, vooral niet aan een semi static IP wat via DHCP binnen komt. Als XMS een migratie van de DHCP server moet uitvoeren of het netwerk gaat verbouwen bestaat altijd de kans dat je een ander IP krijgt doordat men je in een andere IP pool plaatst.

Wil je een zakelijke lijn met uptime garantie (volgens mij is die bij XMS op internet al 99,95% en hoger), accountmanager voor je klachten, 24/7 helpdesk, fallback mogelijkheden en SLA's dan betaal je daar ook aanzienlijk meer voor dan de 50 euro die je nu kwijt bent.. maar dat zul je vast wel weten :)

[ Voor 22% gewijzigd door denan op 24-06-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Zozo een reactie van Yogoi ;)

Das lang geleden... Er zijn heel wat dingen voorbij gekomen...

Wanneer is die drukte enigzins beetje voorbij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:47:

waarschijnlijk als jij stopt met zeuren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk is het een consumentenlijn en zijn daar geen rechten aan te ontlenen, neemt niet weg dat ik ook als consument geen zaken wil doen met een bedrijf wat het een zegt en het ander doet. Nu begrijp ik wat meer van de situatie door de uitleg hierboven, waarvoor veel dank en ook dank voor de suggestie even de gegevens te mailen (done). Op basis van wat aan de telefoon gezegd werd sta je gewoon met niets.
Of je er rechten aan kan ontlenen, neemt niet weg of je ergens op vetrouwt en je het niet waardeert als dat beschaamd wordt, ik neem aan dat daar ook begrip voor is.

Ik heb in ieder geval vanwege de belachelijk snelle reactie ineens hier de sterke bewoordingen uit mijn vorige post gehaald. Overigens, @suggestie voor excuses: of ik hier FP werk doe, maakt het niet dat ik geen XMS klant ben die behoorlijk pissed off is gemaakt. Alsof ik, telefonisch tegen een muur lopend dan maar een ander forum moet zoeken om mijn ongenoegen te uiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Mau_Maus schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:47:

De drukte voorbij voor mij?
uhm ik vermoed nooit, of iets daar in de buurt.

Maar ik ga me best doen jullie wat vaker te vervelen met mijn posts.
Ik controleerde vandaag 'toevallig' tweakers even omdat Floppus aan de lijn hing bij mijn collega.

Nu nog kijken of ik tijd heb om terug te lezen en daarop te replyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:52:
Natuurlijk is het een consumentenlijn en zijn daar geen rechten aan te ontlenen, neemt niet weg dat ik ook als consument geen zaken wil doen met een bedrijf wat het een zegt en het ander doet.
Zoals ik al aangaf kan het altijd gebeuren dat jouw (semi) static ip een keer wegvalt en dat er (permanent) een ander IP voor in de plaatst komt (werkzaamheden/netwerkmigraties/DHCP storingen/etc). Dat heeft niets te maken met 'het een zeggen en het ander doen"... al zal het in een normale situatie wel zo zijn dat als je een ander static IP gaat krijgen je daarvan vooraf een berichtje zult krijgen van XMS (neem ik aan). Aan de andere kant begrijp ik dan wel weer de frustratie als je opeens een ander IP krijgt en al je firewall rules moet laten updaten :)
Ik heb in ieder geval vanwege de belachelijk snelle reactie ineens hier de sterke bewoordingen uit mijn vorige post gehaald. Overigens, @suggestie voor excuses: of ik hier FP werk doe, maakt het niet dat ik geen XMS klant ben die behoorlijk pissed off is gemaakt. Alsof ik, telefonisch tegen een muur lopend dan maar een ander forum moet zoeken om mijn ongenoegen te uiten...
Je had natuurlijk ook nog een keer kunnen bellen of een emailtje kunnen sturen naar de helpdesk dat je het niet eens bent met de gang van zaken. Mijn ervaringen met helpdesks zijn altijd enorm wisselend. Het ene moment heb je iemand aan de lijn die met een blinddoek op een server uit elkaar kan schroeven en kan herconfigureren.. het andere moment heb je iemand aan de lijn die alleen een callscript kan volgen (al valt dat bij XMS reuze mee). if you don't succeed the first time.. try again. Daar komt ook nog bij dat een DHCP server configuratie duidelijk voorbij gaat aan de vragen die een callcentre medewerker normaal krijgt.

Aan de andere kant: ik heb ook wel eens de behoefte om te tieren/vloeken als iets me niet aan staat (bvb als ik problemen heb met een of andere leverancier)... maar ik ben me er wel bewust van dat ik bij InterNLnet werkzaam ben en mensen mijn woorden anders kunnen interpreteren dan het gevloek/getier van een random klant.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 24-06-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
@ Denan
Valt best mee toch?

@ Yogoi
Ok prima, duidelijk. Na die periode van 73 dagen zijn er denk ik wel wat vragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 21-09 06:41

GerkeP

Vragen mag altijd........

Add:
Ik sluit me wel even aan bij Fiber. XMS heeft geen zakelijke klanten met gold/platinum SLA's maar alleen "normale" consumenten. Aan een consumentenlijn kun je in principe geen rechten ontlenen, vooral niet aan een semi static IP wat via DHCP binnen komt. Als XMS een migratie van de DHCP server moet uitvoeren of het netwerk gaat verbouwen bestaat altijd de kans dat je een ander IP krijgt doordat men je in een andere IP pool plaatst.

Wil je een zakelijke lijn met uptime garantie (volgens mij is die bij XMS op internet al 99,95% en hoger), accountmanager voor je klachten, 24/7 helpdesk, fallback mogelijkheden en SLA's dan betaal je daar ook aanzienlijk meer voor dan de 50 euro die je nu kwijt bent.. maar dat zul je vast wel weten :)
Ik snap de redenatie, maar .................................

Veel gebruikers hebben allen maar de mogelijkheid van een consumentenaansluiting. Veelal wordt die ook gebruikt voor thuiswerken etc.
Veel bedrijven werken tegenwoordig met het principe VPN op basis van fixed IP van de gebruikers (ook wij doen dat). Verandert het ip adres, dan krijg je dus voor die gebruikers een hoop ellende ;)

En dat is natuurlijk het laatste waar iedereen op zit te wachten.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Probleem is hier dat er toegezegt is dat het vast staat. Is hier ook wel is eerder voorbij gekomen. Maar het had duidelijker moeten zijn dat er aan dat vast staan geen rechten ontleent kunnen worden en in bepaalde situaties toch kan veranderen. En als je echt zekerheid wil hebben had hij die 25 euro moet betalen voor het vastzetten. Anders had ik mijn 25 euro ook wel terug willen hebben als het bij andere gratis kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mau_Maus schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:14:
Probleem is hier dat er toegezegt is dat het vast staat. Is hier ook wel is eerder voorbij gekomen. Maar het had duidelijker moeten zijn dat er aan dat vast staan geen rechten ontleent kunnen worden en in bepaalde situaties toch kan veranderen. En als je echt zekerheid wil hebben had hij die 25 euro moet betalen voor het vastzetten. Anders had ik mijn 25 euro ook wel terug willen hebben als het bij andere gratis kan.
Bij de Genexis modems is de het IP dus min of meer vast. Ik kan ook niet via Mijn XMS de optie kiezen op voor 25 euro een vast IP aan te vragen, want bij mijn XMS staat dat 'u een vast IP heeft'. Wat in de meeste gevallen dus wel zou kloppen, maar blijkbaar niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt of staat met communicatie. Als ik het weet dat het eraan komt kan ik plannen en informeren. En dat geldt ook voor de suggestie dan nog een keer te bellen - ik heb aardig mijn best gedaan doorverbonden te worden en de situatie vriendelijk uit te leggen. Ook had ik gisteren al een mail naar support@ gestuurd, enige e-mail van XMS sindsdien: hier is uw nieuwe factuur ;)

Ik ben wellicht (mwa, wel zeker) wat aan de lompe kant, maar als je als medewerker al zegt dat je de helpdesk gewoon nog een keer moet bellen, is dat dan niet een signaal voor jullie eens te kijken naar de klantcommunicatie? Ik bedoel, ik ben nu lomp, maar ook dat hangt samen met eerdere communicatie-ervaringen met XMS. Laat ik vooropstellen dat ik in de tussentijd 0,0 problemen heb gehad met de verbinding, en daar zit imho het grootste probleem van XMS ook niet. Wat dat betreft denk ik inderdaad nu al met schrik vooruit aan een moment dat IPs omgegooid moeten gaan worden... Worden we tijdig geinformeerd?

Ten tijde van afsluiten waren er geen andere dan particuliere aanbieders. Nu zijn die er wel, maar je zit wel aan een contract vast vanwege het intekenen destijds. Anyway, de samenloop van omstandigheden is wat dan frustreert. Ik ga in ieder geval nav dit even kijken naar een tooltje die m'n netwerk te traceren maakt kwa IP als ik in het buitenland zit. Voorbereid zijn aan mijn kant scheelt voor de toekomst ook een hoop.
Mau_Maus schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:14:
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:41:
...Nou nog even kijken voor een vast IP. Ik zie wel dat het in andere regio's wordt aangeboden. Er staat ook iets op de mijnxms pagina's maar er is daar niets in te stellen.
...
I tried... Maar de optie in Mijn XMS was niet in te schakelen in Zeewolde, waarna navraag dus aangaf dat ik me geen zorgen hoefde te maken, want in Zeewolde was het al statisch ;) Ik bedoel, zeg maar waar ik eenmalig 25 euro dump om garantie te krijgen, consider it done. Ik snap best dat diensten geld kosten, en ben ook niet te beroerd om te betalen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:21:

I tried... Maar de optie in Mijn XMS was niet in te schakelen in Zeewolde, waarna navraag dus aangaf dat ik me geen zorgen hoefde te maken, want in Zeewolde was het al statisch ;) Ik bedoel, zeg maar waar ik eenmalig 25 euro dump om garantie te krijgen, consider it done. Ik snap best dat diensten geld kosten, en ben ook niet te beroerd om te betalen.
Ok dan is het dus een stuk kwalijker ;) Maar goed zo te lezen wordt het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Het aanzetten van static IP is alleen mogelijk in gebieden met een packetfront modem.
Zeewolde heeft een Genexis waar dit dus niet zo werkt.
Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.