Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nouw ik heb dan toch liever een HD ontvanger hoorFiber schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 01:41:
[...]
Yep! Wist niet dat er zo'n verschil in zit. Nog een reden dus om nog maar even bij mijn 110 te blijven....
Moet je gewoon met de pijltjes naar boven en naar beneden (die boven en onder de 'OK' knop) zappen en inderdaad op de balk in beeld letten en niet op het beeld. Zo kan je super snel zappen.Mau_Maus schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:27:
[...]
ik dnek dat jij dan een 110 hebt en geen 130... die van de 130 is best traag en die van 110 retesnel.
[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 10-06-2010 11:40 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
snel is helaas relatief.Luuk1983 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:39:
[...]
Moet je gewoon met de pijltjes naar boven en naar beneden (die boven en onder de 'OK' knop) zappen en inderdaad op de balk in beeld letten en niet op het beeld. Zo kan je super snel zappen.
hier ook geen probs met het zappen icm de 130, gaat juist erg snel!
Het is ook niet super langzaam ofzo en gewoon werkbaar, maar in tegenstelling tot de 110 is het best een groot verschil.freekweb schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:09:
[...]
hier ook geen probs met het zappen icm de 130, gaat juist erg snel!

Morgen ga ik in het Xms huis de boel op scherp zetten, laat ze die lakse houding maar eens uitleggen
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat de helpdesk tot 2x toe bepaalde dingen toezegt en dit NIET nakomt ....
Ik kan er echt niet bij dat zo'n bedrijf bestaansrecht heeft.
Misschien is Tele2 zo gek nog niet, goedkoop en komt WEL beloftes na maar helaas hebben ze geen glasvezel aanbod.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
[ Voor 24% gewijzigd door Gangster93 op 10-06-2010 18:52 ]
Ik woon ook in Zeewoldejhead22 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:46:
Hier in Zeewolde (flevoland) hebben we ook geen analoge tv en radio meer.
Staat ook een storingsmelding op de website.
Die stond er eerst nog niet, maar het werkt hier weer
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Bijzonder, maar het word wel aangegeven dat er andere hardware gebruikt word..Speedy-Andre schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:25:
Ik lees net dat Tweak nu ook de Reggefiber tv signalen (incl. analoog!) heeft voor nog wat minder geld
Zelfde als Xms volgens mij, dus ook Genexis modem waar alles op zit en Amino's voor sd/hd tvGangster93 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:30:
[...]
Bijzonder, maar het word wel aangegeven dat er andere hardware gebruikt word..
Zie [url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/34156572#34156572"]deze post[/url].
Tweak heeft het goedkoopste pakket met analoge tv erbij, nu nog ff wachten tot mijn vraag hoe het met borg zit voor (extra) tv boxen beantwoord is ...
'' Tweak voert vanaf de lancering van het Reggefiber aanbod de abonnementen over de verschillende netwerken naast elkaar. In de ‘overlapgebieden’ waarin beide netwerkleveranciers actief zijn, kan naar eigen voorkeur een abonnement worden gekozen. Tweak benadrukt hierbij dat het aanbod van de verschillende abonnementen hierin wezenlijk van elkaar verschillen in zowel het televisiedeel als in de meegeleverde hardware. ''Speedy-Andre schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 01:08:
[...]
Zelfde als XMS volgens mij, dus ook Genexis modem waar alles op zit en Amino's voor sd/hd tv
Zie [url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/34156572#34156572"]deze post[/url].
Tweak heeft het goedkoopste pakket met analoge tv erbij, nu nog ff wachten tot mijn vraag hoe het met borg zit voor (extra) tv boxen beantwoord is ...
Gekopieerd van hun website.. Ik weet niet ze meteen te krijgen zijn in Wijchen ik denk dat het alleen recht
voor XMS geld het 1ste jaar.
Heb net even de website doorgekeken, Tweak lijkt me toch wel een goede aanbieder.
O.a. een eigen gratis .nl domein, opslagruimte(Bij XMS heb je dit ook) en ongelimiteerd toegang tot nieuwsgroepen
[ Voor 4% gewijzigd door Gangster93 op 11-06-2010 01:15 ]
Verwijderd
daarna zijn ook andere providers vrij om hun diensten aan te bieden in Wijchen
Ik zit toch wel te wachten op het 2e jaar wanneer er meerdere providers komen, ben benieuwd wat voor pakketten er dan allemaal komen en welke providers!Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 01:24:
ja dat klopt. XMS heeft in Wijchen het 1e jaar het alleen recht
daarna zijn ook andere providers vrij om hun diensten aan te bieden in Wijchen
Verwijderd
wel kunnen de providers dan concurreren op het gebied van betrouwbaarheid en service. dat is wel fijn om te weten.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 01:40 ]
Ook is de huidige prijs structuur voor upgrades naar mijn idee niet helemaal eerlijk.
Voor 50Mbps extra betaal je 30 euro (60ct per Mbps)
Voor 100Mbps extra boven op die 100Mbps betaal je 20 euro ( 20ct per Mbps)
Waarom is die eerste 50Mbps extra zo duur betaald t.o.v. die extra 100Mbps?
Enige logica in die structuur is ver te zoeken...
Vergelijk het zelfde glas (reggefiber netwerk) nou eens:
Tweak:
Internet met 100 Mbit up- en download
Standaard analoge TV
Digitale interactieve TV (eventueel HD) optioneel
Telefonie vanaf € 0,02 ct/m
Usenet met volledige snelheid
Gratis installatie aan huis
€75
XMS:
Internet met 100 Mbit up- en download (€ 30 extra)
Standaard analoge TV
Usenet met volledige snelheid (€ 10 extra)
€ 94,95 (meer als een kwart duurder!)
Het prijsverschil lijkt vooral te zitten in de extra 50Mbps die bij XMS te duur betaald word.
Als je die er af haalt - € 30 en je telt het usenet + € 10 erbij op dan zit je op de zelfde prijs als tweak ( 5ct verschil)
Kom op XMS laat eens wat horen
Kunnen wij (ex)portaal woningen straks ook tweak nemen?
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
En over dat soort dingen verbaas je je nog? Zeker niet vaak met helpdesks te maken gehad?Speedy-Andre schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:31:
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat de helpdesk tot 2x toe bepaalde dingen toezegt en dit NIET nakomt ....
Uiteraard ben ik het wel met je eens dat het slecht is, maar als ik vele andere bedrijven zie dan is het op één of andere manier blijkbaar onmogelijk om een goed functionerende helpdesk op te zetten...
Maar mocht je een glashart winkel of iets dergelijks in de buurt hebben, dan zou ik gewoon daar gaan klagen. Tot nu toe ben ik in de glashart winkel in Wijchen erg netjes geholpen. En ook qua administratie en dergelijke klopt het telkens als een bus, ook met veranderingen.
[ Voor 20% gewijzigd door Luuk1983 op 11-06-2010 08:34 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik heb het geluk gehad ze weinig tot niet nodig te hebben.Luuk1983 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 08:33:
[...]
En over dat soort dingen verbaas je je nog? Zeker niet vaak met helpdesks te maken gehad?
Het goedkope Tele2 was bijvoorbeeld in staat om mijn adsl aansluiting op het afgesproken tijdstip te verhuizen van de ene naar de andere woonplaats.
Als ik de diverse topics lees mag ik erg blij zijn dat ik niet van Kpn (glas) naar Reggefiber glas over hoef te stappen
Ik neig er sterk naar om Tweak xx-R te nemen, mede omdat je dan per maand kan opzeggen en ze standaard extra's leveren waar je bij Xms voor moet betalen.
[edit]
Xms stuurde mij toch nog een WK actie maar dit is de 'slechte' versie die ook op hun website staat, deze voorzet ging dus over de zijlijn
3 maanden 50Mb met €20,- korting en GEEN gratis Amino 130 is toch echt veel slechter dan 2 maanden 50Mb gratis en gratis Amino 130

[ Voor 17% gewijzigd door Speedy-Andre op 11-06-2010 12:25 . Reden: typo ]
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Denk dat er nog niet echt voldoende concurrentie is en dat ze op dit moment kunnen vragen wat ze willen.fast-server schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 05:13:
Laat XMS ook maar eens met een snelheidsverhoging komen, is al meerdere keren gevraagt hoe dit zit maar nog steeds geen antwoord.
Ook is de huidige prijs structuur voor upgrades naar mijn idee niet helemaal eerlijk.
Voor 50Mbps extra betaal je 30 euro (60ct per Mbps)
Voor 100Mbps extra boven op die 100Mbps betaal je 20 euro ( 20ct per Mbps)
Waarom is die eerste 50Mbps extra zo duur betaald t.o.v. die extra 100Mbps?
Enige logica in die structuur is ver te zoeken...
Vergelijk het zelfde glas (reggefiber netwerk) nou eens:
Tweak:
Internet met 100 Mbit up- en download
Standaard analoge TV
Usenet met volledige snelheid
€75
XMS:
Internet met 100 Mbit up- en download (€ 30 extra)
Standaard analoge TV
Usenet met volledige snelheid (€ 10 extra)
€ 94,95 (meer als een kwart duurder!)![]()
Het prijsverschil lijkt vooral te zitten in de extra 50Mbps die bij XMS te duur betaald word.
Als je die er af haalt - € 30 en je telt het usenet + € 10 erbij op dan zit je op de zelfde prijs als tweak ( 5ct verschil)
Kom op XMS laat eens wat horen
Kunnen wij (ex)portaal woningen straks ook tweak nemen?
Vroeger had je een 50Kb verbinding voor 69 gulden . Terwijl A2000 toen al 200kb verbindingen uitleverde voor 50 gulden.
Maar ja ze konden dat doen zolang er geen andere leverancier te krijgen is in je woning.
42,50 vind ik ook net iets te veel van het goede vooral omdat de 20mbit lijn hier gewoon 18mbit haalt voor 22 euro ben ik dan klaar. Zo vaak maak ik geen gebruik van 50Mbit als ik dat zou hebben. Maar dit soort abbo's zullen niet voor types zoals ik bedoeld zijn.
3905MN, de gehele duur van mijn abbo nog geen last gehad, ook vandaag niet... ^^
Het was een defecte netwerkstekkerCaelorum schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:54:
[...]
3905MN, de gehele duur van mijn abbo nog geen last gehad, ook vandaag niet... ^^
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
3 juni mail gestuurd over storing hier in Veenendaal, 11 juni 's avonds bericht terug dat er inderdaad een storing is geweest, een responstijd van 8 dagen
GerkeP
Nu maar hopen dat het verder goed verloopt, ik wil een telefoonnummer van Tele2 (adsl) porteren

Er komt een Amino 130M bij een standaard digitale tv abo dus dan heb ik enkele zenders in HD.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
---rant mode on---Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 01:39:
ja ik ook en dan vooral vanwege de concurrentie. concurrentie betekent prijzen oorlogaan de andere kant. zoveel providers zullen er niet komen en in andere gebieden waar al verschillende providers actief zijn, zijn de prijzen net zo hoog/laag als hier. dus denk niet dat er veel zal veranderen.
wel kunnen de providers dan concurreren op het gebied van betrouwbaarheid en service. dat is wel fijn om te weten.
Concurrentie is een illusie. Dat is "het magische woord" om het gepeupel tevreden te houden.
Kijk naar ADSL, concurrentie genoeg, maar daar zijn de prijzen ook nooit van omlaag gegaan.
Prijzen in de taxi wereld, zouden ook omlaag gaan door de concurrentie, maar ik merk daar niets van.
En dan tenslotte nog de concurrentie en "marktwerking" van ons zorgstelsel, volgens mij gaan daar de prijzen alleen maar extreem omhoog, zgn vanwege alle kosten.
Bullshit.
---end of rant---
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Al breng je het offtopic... het is toch beetje kort door de bocht. Concurrentie werk in elk vakgebied anders. En dat jij er zelf niks van merkt zegt niks. Maar hoe bedoel je adsl nooit omlaag gegaan? Zijn genoeg verschillen tussen aanbieders. Als je in een gebied alleen via kpn kan is dat stukken duurder dan andere aanbieders. Misschien niet hele grote marges. Maar kan echt wel wat schelen op jaarbasis. En dan kies je vaak tussen kwaliteit/betrouwbaarheid/service/kosten.Thasaidon schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:11:
[...]
---rant mode on---
Concurrentie is een illusie. Dat is "het magische woord" om het gepeupel tevreden te houden.
Kijk naar ADSL, concurrentie genoeg, maar daar zijn de prijzen ook nooit van omlaag gegaan.
Prijzen in de taxi wereld, zouden ook omlaag gaan door de concurrentie, maar ik merk daar niets van.
En dan tenslotte nog de concurrentie en "marktwerking" van ons zorgstelsel, volgens mij gaan daar de prijzen alleen maar extreem omhoog, zgn vanwege alle kosten.
Bullshit.
---end of rant---
Ik zit in hilversum in een huur woning van dudok waar enigekorting op xms zit. Maar zou het wel leuk vinden als er meer keuze was. Niet alleen voor prijs, maar ook andere service. Andere pakketten enz. En elkaar concureren kost geld, maar leid echt niet tot kosten die nadelig worden voor de consument.
Dat de prijzen van ADSL vergeleken met "vroeger" nu relatief lager liggen heeft niets met concurrentie te maken.Mau_Maus schreef op zondag 13 juni 2010 @ 02:25:
[...]
Al breng je het offtopic... het is toch beetje kort door de bocht. Concurrentie werk in elk vakgebied anders. En dat jij er zelf niks van merkt zegt niks. Maar hoe bedoel je adsl nooit omlaag gegaan?
ISP's hebben toen moeten investeren in nieuwe (ADSL) netwerken/technieken en dat heeft geld gekost.
Die kosten wil men er eerst uit halen en dat is inmiddels gebeurd. Daarom kunnen nu de prijzen van ISP's omlaag.
Ik zeg dus niet dat de prijzen niet omlaag gegaan zijn, ik zeg dat die verlaging niets te maken heeft met concurrentie. En als ex ISP-er spreek ik uit ervaring.
maar idd, dit is off-topic.
Voorlopig vind ik XMS met wat ze bieden en wat het moet kosten een prima keuze als ik het vergelijk met de rest.
Kunnen en willen is natuurlijk iets heel anders. Als er geen concurrentie was geweest hadden ze die prijzen gewoon lekker hoog kunnen houden en veel meer geld kunnen verdienen.Thasaidon schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:30:
[...]
Die kosten wil men er eerst uit halen en dat is inmiddels gebeurd. Daarom kunnen nu de prijzen van ISP's omlaag.
Er zijn in de markt maar drie mogelijke oorzaken dat de prijs zakt.
1) concurrentie verlaagt de prijs om meer marktaandeel te krijgen en de consument gaat dus naar de concurrent
2) de consument ziet de noodzaak van een product niet meer in of kan het product niet meer betalen. Die consument blijft trouwens wel een in hun ogen duur product afnemen zolang ze het idee hebben dat het noodzakelijk is
of 3) De overheid beslist dat het het beste voor de kiezers/staat is dat de prijs zakt.
en lata nu net die 1e het vaakst gebeuren
ik heb het ook niet over vroeger. Naar mate de tijd wordt een product altijd goedkoper. Maar er is per maand aan kosten echt wel verschil tussen verschillende aanbieders dat is echt niet overal gelijk ofzo tussen de verschillende aanbieders. Dat is toch ook makkelijk te vinden? Zoals internetten.nl genoeg verschil tussen de aanbieders van adsl.Thasaidon schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:30:
[...]
Dat de prijzen van ADSL vergeleken met "vroeger" nu relatief lager liggen heeft niets met concurrentie te maken.
ISP's hebben toen moeten investeren in nieuwe (ADSL) netwerken/technieken en dat heeft geld gekost.
Ik zeg dus niet dat de prijzen niet omlaag gegaan zijn, ik zeg dat die verlaging niets te maken heeft met concurrentie. En als ex ISP-er spreek ik uit ervaring.
maar idd, dit is off-topic.
Voorlopig vind ik XMS met wat ze bieden en wat het moet kosten een prima keuze als ik het vergelijk met de rest.
En iederen aanbieder kiest zijn eigen beleid en marges. Maar een provider houd echt wel rekeneing met de concurentie. De een geeft extra korting aanbegin. Of geeft iets weg. Puur om mensen te binden. Andere doen het om mensen te houden en geven zoveel mogelijk korting op de abbo kosten. Zonder andere aanbieders was het echt duurder geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door Mau_Maus op 13-06-2010 15:42 ]
Ik vind de kwaliteit namelijk niet echt super. Het is wel iets mooier als SD. Maar toch wel veel waas/artifect... het lijkt eerder mooi geupcaled. Met andere evenementen vond ik de kwaliteit vele malen mooier. Je kan het vooral zien bij het logo (nos/ned1). Dat was met vorige hd uitzendingen veel scherper.
Er staat wel HD achter nederland 1, maar niet in het logo zoals vroeger wel eens was.
Zend technicolor de stream in zo'n lage bitrate door soms, dat het effect van HD beetje wegvalt?
Verwijderd
Ik heb ook sterk de voorkeur voor de BBC HD of de Sky Sports HD versie. Jammer alleen dat daar geen nederlands commentaar bij zit.d0s schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:27:
Dat NL1 slechter is dan eurosport is al vanaf het begin zo.. bij voetbal, olympische spelen etc.. nos doet gewoon echt iets niet goed hierin..
Verwijderd
vandaag ben ik twee weken actief bij XMS maar de nummer portering is nog steeds niet doorgevoerd. heeft dit er mee te maken dat ik nog steeds bij Telfort actief ben met telefonie? rond de 21ste word ik bij Telfort afgesloten. alvast bedankt.
Sommige olipische sporten waren ook mooi met de pilot. (Winterspelen vond ik het ookal minder, maar zag je het wel)
Maar het valt me dus ook op rond de logos. Normaal zenden ze sd-upscaled uit, maar zijn de logos in hd op het scherm die er als layer over heen gaan. Nu zijn zelfs de logos minder van kwaliteit.
Het lijkt gewoon alsof ze wel hd uitzenden maar met mindere bitrate.
Ik denk ook dat het bij NOS/Technicolor de "fout" ligt. Maar misschien kan XMS wel vragen waarom de stream zo laag is.aan hun?
(Ik zelf vond de inaugaratie van Obama op BBC world/hd tijdens de pilot echt het mooist. Je kon echt de grijze haren onderscheiden van de zwarte
[ Voor 9% gewijzigd door Mau_Maus op 14-06-2010 11:57 ]
Ik moet zeggen dat ik het voetbal absoluut goed geupscaled vind als in het inderdaad een upscaling is. Het is behoorlijk scherp en ik zie veel details. Maar ik heb het er absoluut mee eens, dat als je op Eurosport een native HD uitzending van bijvoorbeeld tennis ziet, dat dat vele malen mooier is. Maar ook op de NOS bind ik de meerwaarde van HD absoluut zichtbaar. Er zijn natuurlijk meer wegen die naar rome leiden. Is het niet zo dat de NOS uitzend in 720p en eurosport in 1080i? Dat laatste zou er sowieso scherper uitzien.Mau_Maus schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:55:
Ik vind de kwaliteit namelijk niet echt super. Het is wel iets mooier als SD. Maar toch wel veel waas/artifect... het lijkt eerder mooi geupcaled. Met andere evenementen vond ik de kwaliteit vele malen mooier. Je kan het vooral zien bij het logo (nos/ned1). Dat was met vorige hd uitzendingen veel scherper.
Er staat wel HD achter nederland 1, maar niet in het logo zoals vroeger wel eens was.
Zend technicolor de stream in zo'n lage bitrate door soms, dat het effect van HD beetje wegvalt?
Verwijderd
zo ja (en ook zo nee:P) waar zitten deze dan en is dat in het basis pakket of in het extra pakket (HD extra pakket of extra zender pakket)?
Het verschil tussen SD en 720p is ook enorm groot hoor. Wat ik nu zie (ook via de Sat) is bijna SD kwaliteit. Er zit natuurlijk ook een enorm verschil in ervaring tussen bvb de NOS en de BBC. Tijdens de olympische spelen hadden ze voor de NOS volgens mij 2 encoders & transcoders staan. De BBC 27.Luuk1983 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:55:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het voetbal absoluut goed geupscaled vind als in het inderdaad een upscaling is. Het is behoorlijk scherp en ik zie veel details. Maar ik heb het er absoluut mee eens, dat als je op Eurosport een native HD uitzending van bijvoorbeeld tennis ziet, dat dat vele malen mooier is. Maar ook op de NOS bind ik de meerwaarde van HD absoluut zichtbaar. Er zijn natuurlijk meer wegen die naar rome leiden. Is het niet zo dat de NOS uitzend in 720p en eurosport in 1080i? Dat laatste zou er sowieso scherper uitzien.
Ondanks het feit dat de bitrate en de resolutie bij de NOS en de BBC bijna gelijk waren lag de kwaliteit van de BBC vele malen hoger.
@erik: Via de schotel..
[ Voor 8% gewijzigd door denan op 14-06-2010 12:04 ]
Van die BBC weet ik dat ze het alleen in de pilot fase hadden als test. Volgens mij is dit niet een zender aanbod geworden.Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:01:
ben ik nou scheel of zie ik BCC HD en Sky Sports HD helemaal niet bij het zender overzicht van zowel het basis pakket en de extra pakketten?
zo ja (en ook zo nee:P) waar zitten deze dan en is dat in het basis pakket of in het extra pakket (HD extra pakket of extra zender pakket)?
De studio uitzendingen en het WK journaal zijn echt megascherp. Het EK 2 jaar terug was ook onwaarschijnlijk scherp.Mau_Maus schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:54:
Maar in het verleden was het echt scherper. ik weet nog wel met de pilot met Tour de France als ze vanuit de helicopter deden (was de enige hd camera ofzo) Dat was echt super mooi.
Sommige olipische sporten waren ook mooi met de pilot. (Winterspelen vond ik het ookal minder, maar zag je het wel)
Maar het valt me dus ook op rond de logos. Normaal zenden ze sd-upscaled uit, maar zijn de logos in hd op het scherm die er als layer over heen gaan. Nu zijn zelfs de logos minder van kwaliteit.
Het lijkt gewoon alsof ze wel hd uitzenden maar met mindere bitrate.
Ik denk ook dat het bij NOS/Technicolor de "fout" ligt. Maar misschien kan XMS wel vragen waarom de stream zo laag is.aan hun?
(Ik zelf vond de inaugaratie van Obama op BBC world/hd tijdens de pilot echt het mooist. Je kon echt de grijze haren onderscheiden van de zwarte)
Volgens mij heeft het gewoon te maken met de apparatuur aldaar in Zuid Afrika. Bij UPC is het ook beduidend minder scherp dan 2 jaar terug in Oostenrijk en Zwitserland.
De studio uitzendingen (wk journaal met Hugo Borst, Dione de Graaf etc..) zijn wel megascherp.
Ik weet niet hoe bij Glashart/XMS het netwerk in elkaar zit, maar ik weet dat bij een andere ISP er gewoon een soort "channel duplication" plaats vond op verschillende systemen binnen het netwerk.The Wizard schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:18:
Als iedereen in een bepaald XMS/Glashart gebied naar dezelfde zender kijkt (HD WK), is het dan mogelijk dat er haperingen gaat optreden? Het is een multicast signaal, dus vanaf de bron is het geen probleem, maar kan de wijkrouter dit wel aan?
stel 10 man in jou buurt kijken RTL4, dan zal de het systeem op de wijkcentrale 1x deze stream aanvragen bij de server (of de bovenliggende "replicator") en vervolgens 10 x repliceren naar de klanten welke die zender kijken.
Zo blijft de gehele load binnen het netwerk beperkt.
De haperingen zullen dus pas ontstaan tijdens de rust als iedereen gaat zappen naar andere zenders
[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 14-06-2010 14:45 ]
Is dat wel normaal?
Heb een Amino 130.
De wijkrouter laat alleen multicast streams door die de client vraagt. Dit moet ook wel want anders zouden alle streams op je huisnetwerk terecht komen waardoor alle bandbreedte opgaat aan multicast verkeer.The Wizard schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:18:
Als iedereen in een bepaald XMS/Glashart gebied naar dezelfde zender kijkt (HD WK), is het dan mogelijk dat er haperingen gaat optreden? Het is een multicast signaal, dus vanaf de bron is het geen probleem, maar kan de wijkrouter dit wel aan?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
klopt. Ik checkte precies hetzelfde 3 dagen geleden en is heel slecht. Slechter dan dat je normaal analoog kijkt naar ned 1Icekool schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:17:
Ik zat tijdens de wedstrijd net ook even naar Canvas te kijken (om Vuvuzela geluid te vergelijken), maar wat een bagger beeld is dat. Het leek wel een Youtube filmpje uit 2000. Heel blokkerig en geen enkele detail te ontdekken.
Is dat wel normaal?
Heb een Amino 130.
Tot voor kort werd Belgie gewoon analoog via de zenders Genk,Aalst en dergelijke opgevangen.Icekool schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:17:
Ik zat tijdens de wedstrijd net ook even naar Canvas te kijken (om Vuvuzela geluid te vergelijken), maar wat een bagger beeld is dat. Het leek wel een Youtube filmpje uit 2000. Heel blokkerig en geen enkele detail te ontdekken.
Is dat wel normaal?
Heb een Amino 130.
Echter,ook in Belgie zijn de normale analoge uitzendingen gestopt net als Nederland.
De zenders die nu gebruikt worden zijn de dvb-t zenders en die zijn veel gebrekkiger.
De bandbreedte is minder en de reikwijdte is minder waardoor het beeld veel blokkeriger is.
Dit is bij Ziggo ook zo.
Later dit jaar zal NOB/Technicolor een glas verbinding gaan gebruiken waardoor de kwaliteit weer op het oude nivo of zelfs beter zal komen en ik neem aan dat dit dan ook voor XMS gaat gelden.
Internet is gewoon super snel en ben daar ook erg blij om, echter is mijn tv signaal erg slecht.
Nu heb ik contact gehad met XMS en ze zeggen dat ze niet kunnen zien wat er fout gaat en dat het beeld gewoon goed moet zijn. Er gaat van mijn meterkast een coax kabel direct naar mijn woonkamer(1e verdieping)
Ik denk dat die ongeveer 15 meter is en vanaf daar heb ik een nieuwe coax kabel van 8 meter van de muur naar mijn tv. Zijn er meer mensen in Almere met XMS die ook slecht analoog beeld hebben? Ik denk dat ik anders ma ar ga overstappen op digitaal
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Iemand had al eens gemeld dat het probleem in de coax module (modulator) zat.
Ik heb ook digitale tv besteld dus een ramp is het niet als analoog tegenvalt.
[ Voor 16% gewijzigd door Speedy-Andre op 14-06-2010 21:58 ]
Hier in Leiden postcode 2324 geen probleem. Analoog beeld is prima. In ieder geval tot een week geleden.fast-server schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:40:
Volgens mij heeft niemand goed beeld via het analoge signaal.
Slaapkamer is nu a110 en huiskamer is a130
Verwijderd
Het ligt eerder aan de gebruikte apparatuur in bepaalde gebieden denk ik. Die veroorzaakt die blur en ruis. Zie ook hierSpeedy-Andre schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:55:
Ik kan nu nog niets zeggen (mijn aanvraag is net geaccepteerd) maar zodra het werkt kan ik het coax signaal in Almere (Bloemenbuurt) vergelijken met het Upc signaal dat hier nog steeds op de kabel aanwezig is.
Iemand had al eens gemeld dat het probleem in de coax module (modulator) zat.
Ik heb ook digitale tv besteld dus een ramp is het niet als analoog tegenvalt.
Goedkope (en ook nog lange) coaxkabel of veel verloopstukken is uiteraard niet echt goed voor het signaal.
Verwijderd
Waarschijnlijk wel, maar je kunt ook de helpdesk bellen om dat te vragen. XMS mag het nummer in ieder geval pas porteren als Telfort het nummer los laat.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:39:
vandaag ben ik twee en een halve week actief bij XMS maar de nummer portering is nog steeds niet doorgevoerd. heeft dit er mee te maken dat ik nog steeds bij Telfort actief ben met telefonie? rond de 21ste word ik bij Telfort afgesloten. alvast bedankt.
Morgen maar bellen voor een nieuwe afspraak.
Wat porteren betreft, dat kan ik nu wel in gang zetten, ik heb 2 nummers en eentje laat ik porteren.
Als het goed is verandert er dan nog niks aan het adsl trippleplay abo van Tele2 omdat het 2e nummer blijft ...
Verwijderd
Volgens de helpdesk ligt het aan mijn kant, getest met cmd telnet news.xmsnet.nl 199 dit geeft server ready No posting. Niets gewijzigd sinds afgelopen zondag, toen werkte het nog prima.
Aanvulling: DS210J geeft in logboek:
Downloading 79/M2M-271-Boogie Nights - 70s 80s dance.par2 [1/1]
Downloading 79/M2M-271-Boogie Nights - 70s 80s dance.part06.rar [1/65]
authorization for news.xmsnet.nl failed (Answer: 501 user Name|pass Password)
Article 79/M2M-271-Boogie Nights - 70s 80s dance.par2 [1/1] @ news.xmsnet.nl failed, could not join group: Connection closed by remote host
Waiting 10 sec to retry
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 21:07 ]
Verwijderd
Yup, in de begintijd is er wel het eea afgeknoeid bij de installatie in huis. In Soest was dat ook zo.Fiber schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:14:
Deze week trouwens twee heren van Portaal en/of Volker Wessels Telecom langs gehad die de glasvezel-instalatie kwamen controleren. Kijken, foto's maken, nog wat afgekit, etc. Ze gingen huis aan huis de hele straat af in het Soesterkwartier, Amersfoort. Volgens hen waren er destijds bij de aanleg hier en daar wat 'cowboys' aan het werk geweest.....
Zo staat het ieg in de handleiding (alhoewel ik ook dacht dat het news.xmsnet.nl was)
Hi Ha Hopjesvla
Dan ben jij een weinig kritisch mens,of hebt een crt tv of had een slechte Ziggo verbinding want het analoge beeld is bedroevend slecht in Leiden ( en als ik zo lees bijna overal) en dat heeft weinig te maken met je interne bekabeling ( die kunnen het alleen maar nog erger maken maar dan zou het zelfs Steevie Wonder gaan opvallen, of Vincent Bijlo.)MiK schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:22:
[...]
Hier in Leiden postcode 2324 geen probleem. Analoog beeld is prima. In ieder geval tot een week geleden.
Slaapkamer is nu a110 en huiskamer is a130
En nog steeds vallen de eerste 2 seconden telefonie bij uitbellend weg !
Samenvattend (in elk geval voor Leiden): Internet: perfect ( alleen duur en laatste 1,5 jaar geen snelheidsverhoging gehad )
Analoog beeld: Slecht.
Telefonie: slecht (zelfs onbetrouwbaar)
Digitale tv: vrij regelmatig kuren met de decoder,beeld goed.
Newsserver: regelmatig kuren.
Spamfilter: Slecht
Zal er gelijk de Ziggo punten bij zetten anders ben ik weer te negatief:
Internet: Perfect (alleen upload stelt niets voor qua snelheid.)
Telefonie: Perfect
Analoog beeld: Perfect.
Digitale tv: Perfect
Digitale iptv: Bedroevend slecht (regelmatig geen beeld)
Newsserver: regelmatig kuren,wordt geknepen,download limiet (geldt niet voor het duurste abbo of voor een abonnement op een commerciele newsserver)
Spamfilter: Goed
[ Voor 56% gewijzigd door Nick39 op 16-06-2010 11:01 ]
GerkeP
Verwijderd
Totaal niet mee eens hier ( Soest) werkt alles 100% zelfs de gratis news server kom iedere week boven de 1mb uit.
Tv - We hebben nog nooit zo goed beeld gehad. (animo 110)
Spam - Nergens last van.
Telefoon- Geen probleem mee.
Analoog Tv - Goed beeld maar persoonlijk denk ik dat als je analoog kijk op LCD of Plasma altijd beetje ruis geeft, Dit is mijn meening .
Klanten service - Super bellen en binnen 2 uur terug gebeld door service monteur en dat al diverse keren uitstekend geholpen.
Voorheen Ziggo gehad bedroevend slecht stelletje laaien lichters. Bellen nog wel eens om over te stappen maar ze kunnen niet het zelfde pakket leveren voor het zelfde geld .
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 14:16 ]
Ik wist niet dat Ziggo ook IPTV aanbood naast DVB-C?Nick39 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:45:
[...]
Alleen de collega kabelaar Caiway heeft DVB-T naast DVB-C voor op de slaapkamers vanaf 10-10-10.
Ik heb sinds gisteren problemen met de gratis nieuwsserver. In SABnzbd krijg ik de volgende melding:Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:02:
Meer mensen problemen met de gratis newsserver van XMS? Krijg hier Error 480 met Grabit en ook mijn DS210J Synology begint niet met downloaden. Heb geen betaalde server kan deze niet testen. Postcode 3891 Zeewolde.
Volgens de helpdesk ligt het aan mijn kant, getest met cmd telnet news.xmsnet.nl 199 dit geeft server ready No posting. Niets gewijzigd sinds afgelopen zondag, toen werkte het nog prima.
news.xmsnet.nl:119: 0 (Deblokkeren) Server heeft gebruikersnaam/wachtwoord nodig
Natuurlijk is er helemaal geen wachtwoord nodig. Ik heb ook contact gehad met de helpdesk. Bij mij erkenden ze het probleem aan hun kant wel. Hun officiële antwoord via mail:
Dit is een bekend probleem. Het wordt op dit moment uitgezocht door XSNews. Het devies luidt dus; gewoon blijven proberen!
Heb je lekker veel aan dus. Ook vreemd dat het niet bij storingen op de website staat, terwijl ze weten dat het een bekend probleem is.
Maar goed, ik blijf dus proberen.... zonder succes
Heb hier (Wijchen) ook problemen met newsserver.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:02:
Meer mensen problemen met de gratis newsserver van XMS? Krijg hier Error 480 met Grabit en ook mijn DS210J Synology begint niet met downloaden. Heb geen betaalde server kan deze niet testen. Postcode 3891 Zeewolde.
Aanvulling: DS210J geeft in logboek:
Downloading 79/M2M-271-Boogie Nights - 70s 80s dance.par2 [1/1]
Downloading 79/M2M-271-Boogie Nights - 70s 80s dance.part06.rar [1/65]
authorization for news.xmsnet.nl failed (Answer: 501 user Name|pass Password)
Article 79/M2M-271-Boogie Nights - 70s 80s dance.par2 [1/1] @ news.xmsnet.nl failed, could not join group: Connection closed by remote host
Waiting 10 sec to retry
Melding in NewsLeecher:
Server response: 480 Authentication required for command.
Blijkbaar zijn er mensen bekend met de kuren van de news dienst van XMS... hoe vaak komt dit soort dingen voor? (ik ben er zelf nog niet zo lang bij, dus moet nog "ervaring" opdoen met XMS)
Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.
Ik denk dat je dan het beste even op de site van Amino zelf kunt kijken.Inflatable schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:14:
Ik heb een vraagje over de afstandsbediening van de Animo 130 die XMS levert voor digitale (HD) TV.. Weet iemand toevallig welke IR code deze gebruikt? Ik wil de Animo namelijk kunnen bedienen vanaf de afstandsbediening van mijn receiver (waar ook al mijn TV opzit).. Alvast bedankt..
http://www.aminocom.com
De Amino 130M zat helemaal onder de krassen.
Instructieboekjes waren helemaal verkreukeld.
2 houders om de Amino 130M in te plaatsen
4 losse batterijen voor de afstandsbediening ( terwijl er maar 2 inpassen )
En de afstandsbediening zat onder de krassen en vetvlekken.
Dit alles zat in niet afgesloten ( al opengemaakte ) plastic zakjes.
Ik gelijk de helpdesk gebeld en gemeld dat ik voor deze 2e hands troep geen 199 euro ga betalen.
Helpdesk medewerkster verontschuldigde zich ( terwijl zij daar ook niks aan kan doen ) en bood mij aan om het hele pakket terug te sturen naar een antwoordnr. ( geen portokosten ).
Zodra hun het pakket binnen hebben word er een nieuwe Amino 130M naar mij gestuurd.
Ik hoop dat ik dit nog voor het voetbal van zaterdagmiddag in huis heb.
Een slechte beurt van XMS.
Als je een gerepareerd apparaat naar een klant stuurt zorg dan wel dat klant dit niet kan merken.
Dus zonder krassen, nieuwe batterijen ( in plastic ), andere verpakkingen ook gesloten en een kreukvrije handleiding
Ik ben niet een al te groot nieuwsgroep gebruiker, maar in de maanden dat ik XMS ben, is dit de eerste keer. Op zich niet zo erg, maar dat het zo lang duurt, is wel matig. Net als de communicatie.bdgroot schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:14:
[...]
Blijkbaar zijn er mensen bekend met de kuren van de news dienst van XMS... hoe vaak komt dit soort dingen voor? (ik ben er zelf nog niet zo lang bij, dus moet nog "ervaring" opdoen met XMS)
Verder ben ik een erg tevreden klant van XMS.
Daar heb ik uiteraard al gekeken, en is alleen dit te vinden: http://support.aminocom.c...Answer.asp?questionID=414Thasaidon schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:16:
[...]
Ik denk dat je dan het beste even op de site van Amino zelf kunt kijken.
http://www.aminocom.com
Ik ben het hier ZOOOOO mee eens. En inderdaad die eerste 2 seconden met een packet-front begint nu echt mijn strot uit te komen.Nick39 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:45:
[...]
Dan ben jij een weinig kritisch mens,of hebt een crt tv of had een slechte Ziggo verbinding want het analoge beeld is bedroevend slecht in Leiden ( en als ik zo lees bijna overal) en dat heeft weinig te maken met je interne bekabeling ( die kunnen het alleen maar nog erger maken maar dan zou het zelfs Steevie Wonder gaan opvallen, of Vincent Bijlo.)
En nog steeds vallen de eerste 2 seconden telefonie bij uitbellend weg !
Samenvattend (in elk geval voor Leiden): Internet: perfect ( alleen duur en laatste 1,5 jaar geen snelheidsverhoging gehad )
Analoog beeld: Slecht.
Telefonie: slecht (zelfs onbetrouwbaar)
Digitale tv: vrij regelmatig kuren met de decoder,beeld goed.
Newsserver: regelmatig kuren.
Spamfilter: Slecht
Internet: Perfect (alleen upload stelt niets voor qua snelheid.)
Telefonie: Perfect
Newsserver: regelmatig kuren,wordt geknepen,download limiet (geldt niet voor het duurste abbo of voor een abonnement op een commerciele newsserver)
Spamfilter: Goed
Analoge tv heb ik al lang geleden opgegeven.
PS. Het is zeker wel fijn wakker worden op dit moment Nick
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
andere telefoon proberen?Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:12:
als ik mijn huistelefoon aansluit op telefoon aansluiting 1 van de modem dan hoor ik als ik de telefoon oppak alleen maar snelle piepjes achter elkaar. wat moet ik doen om de telefoon werkend te krijgen?
GerkeP
Waarschijnlijk is je telefoonaansluiting buiten dienst, ik had dit gisteren ook even toen mijn nummer geporteerd werd. Misschien helpt het om even de spanning van het glasvezelmodem te halen. Anders wordt het tijd om de helpdesk te bellen. Mijn ervaring is dat ze problemen bij de oplevering overigens snel verhelpen.Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:12:
als ik mijn huistelefoon aansluit op telefoon aansluiting 1 van de modem dan hoor ik als ik de telefoon oppak alleen maar snelle piepjes achter elkaar. wat moet ik doen om de telefoon werkend te krijgen?
Verwijderd
EDIT: zo lekker. heb net aan de telefoon gehad. alleen keuzemenu eventjes doorlopen en had meteen iemand aan de lijn. had ik niet verwacht rond dit tijdstip. :D:D:D goed gedaan XMS
de mevrouw die ik aan de lijn heb gehad heeft iets veranderd en ik moet de modem een kwartiertje van het stroom afhalen en dan in het volgende kwartier zou het moeten werken. ff wachten tot de voetbalwedstrijd is afgelopen en dan maar hopen dat het goed gaat.
EDIT2: alles is goed gegaan het 1e telefoonnummer en het 2e telefoonnummer heb ik behouden en alles werkt nu via glasvezel. ondanks telfort ons nog niet heeft afgesloten werkt alles nu al naar behoren.
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 22:22 ]
Verwijderd
ja hier ookVerwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:34:
Fan TV (kanaal 236) verdwenen ???
De Amino werkte direct op poort 2, ik zie alleen een aanmeldings probleem maar heb wel beeld.
Internet werkt ook, maar m'n Netgear router kan niet goed overweg met het (vaste) IP van Xms

Ik belde mezelf met het Xms nummer en kon op de adsl tel aansluiting zien welk nummer ik heb gekregen.
Wat er aan de hand is met de Netgear Wnhde111 weet ik niet, maar de ip gegevens van Xms willen er niet lekker in.
Nu is het Tele2 modem wel anders, die deelt een 192.168.1.xxx ip uit en dan werkt het goed.
Het Xms modem direct op een laptop gaat goed, alleen de Netgear er tussen wil niet
Toch wil ik hem er tussen hebben want netwerk kabels trekken ging ook al niet lekker omdat de buis halverwege een obstakel of verdunning heeft.
Een kunststof trekveer komt er iig niet langs ...
Uiteindelijk ben ik wel tevreden, tussen de aanmelding en het aansluiten zaten maar 4 werkdagen
GerkeP
De zender is gestopt met uitzenden nadat onderhandeling met UPC en Ziggo was mislukt . Bij Glashart media zal de zender vervangen worden door schlager tv.Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:34:
Fan TV (kanaal 236) verdwenen ???
add:
vanaf de 21e zal glashart in een aantal steden DVB-C activeren. Het gaat om de volgende locaties:
Omgeving Lelystad:
• Almere
• Dronten
• Zeewolde
• Meppel
Omgeving Deventer:
• Deventer
• Bathmen
• Schalkhaar
• Ruurlo
• Diepenveen
• Rijssen
• Holten
• Enter
Omgeving Eindhoven
• Schijndel
• St. Oedenrode
Instellingen
Frequency:
304Mhz, vaak in te vullen als 304000(khz)
Aantal Symbolen:
6875 (op sommige ontvangers 68750)
Netwerk-id:
Omgeving Lelystad: 8200
Omgeving Deventer:7461
Omgeving Eindhoven:5600
Encryptie: De dienst werkt zonder Smartcard
[ Voor 56% gewijzigd door denan op 18-06-2010 09:11 ]
Krijgt je Netgear het (vaste) IP via DHCP? Of stel je het zelf in?Speedy-Andre schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:16:
Vandaag kwam alles tegelijk, 's morgens monteerde Schuuring het modem en toen ik van het werk thuis kwam bood Tnt een Amino 130 aan![]()
De Amino werkte direct op poort 2, ik zie alleen een aanmeldings probleem maar heb wel beeld.
Internet werkt ook, maar m'n Netgear router kan niet goed overweg met het (vaste) IP van Xms![]()
Ik belde mezelf met het Xms nummer en kon op de adsl tel aansluiting zien welk nummer ik heb gekregen.
Wat er aan de hand is met de Netgear Wnhde111 weet ik niet, maar de ip gegevens van Xms willen er niet lekker in.
Nu is het Tele2 modem wel anders, die deelt een 192.168.1.xxx ip uit en dan werkt het goed.
Het Xms modem direct op een laptop gaat goed, alleen de Netgear er tussen wil niet![]()
Toch wil ik hem er tussen hebben want netwerk kabels trekken ging ook al niet lekker omdat de buis halverwege een obstakel of verdunning heeft.
Een kunststof trekveer komt er iig niet langs ...
Uiteindelijk ben ik wel tevreden, tussen de aanmelding en het aansluiten zaten maar 4 werkdagen
Ik heb namelijk ook een vast IP, maar krijg dit gewoon via de DHCP en dat werkt goed.
In het begin probeerde ik dit handmatig in te stellen, omdat ik dacht dat dat moest
Ik heb er alleen wel een Linux router tussen hangen ipv mijn Netgear en ik gebruik de DNS servers van XMS niet, maar die van OpenDNS.
[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 18-06-2010 09:14 ]
Wat mij WEL opvalt is dat XMS volgens mij niet in staat is om zich te onderscheiden. Toen ik glasvezel kreeg was ik bijna euforisch, maar eerlijk gezegd, behalve de hoge upload biedt XMS eigenlijk zeer weinig tot niets extra's. En qua prijs is het ook niet echt goedkoop.
Juist de dingen waarmee je je kan onderscheiden blijven achter. Zorg ervoor dat je ondertiteling aan en uit kan zetten, zorg ervoor dat je Dolby Digital geluid hebt op de TV kanalen waar het kan, maak het mogelijk dat je selectiever de kanalen kan kiezen die je in je TV pakket wil hebben, zorg eens voor die &^*(%^$%*^ opnamefunctie, maak meer diensten beschikbaar, haal die trage &^*^%()* iFancy TV gids eruit en implementeer een fatsoenlijke gids, zorg ervoor dat je kan kiezen tussen de verschillende geluidstracks van kanalen (ik wil cartoon network in het Engels!).
Van de andere kant, als ik na ga, dat als je bovenstaande dingen goed op orde hebt, dan pas ben je eigenlijk op het niveau van een fatsoenlijke TV leverancier en nog steeds niet onderscheidend. Ik krijg steeds meer het idee dat XMS maar een heel klein beperkt team heeft dat een hoop dingen gewoon niet op orde kan krijgen.
Maar goed, nogmaals: op zich ben ik niet ontevreden, ik blijf XMS wel houden hoor, maar het 'voordeel' waar ze het telkens over hebben valt behoorlijk tegen. Dat betekent dat het niet slecht is, maar veel meerwaarde heeft het zeker ook niet.
Is er een reden waarom DVB-C gefaseerd wordt ingevoerd?
Kun je zien wanneer Veenendaal het DVB-C signaal gaat krijgen?
GerkeP
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Het werkt allemaal prima, voor een goede prijs ook. Maar onderscheidend.... Gewoon meer concurrentie is ook al een goede zaak.
Ben het zeker met je eens.
Ik zou zeggen mail de opmerkingen iets genuanceerder

Ik heb momenteel helaas nog geen glasvezel, kan er in mijn woonplaats (nog) niet voor kiezen.Luuk1983 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:37:
zorg eens voor die &^*(%^$%*^ opnamefunctie, maak meer diensten beschikbaar, haal die trage &^*^%()* iFancy TV gids eruit en implementeer een fatsoenlijke gids,
Maar ik vroeg mij wel af of alle aanbieders van Glashart Media tv ook vastzitten aan iFanzy tv gids (EPG)? Is dat wat Glashart Media aanbied of de glasvezel provider zelf? Ik weet dat Solcon, Tweak en Lijbrandt namelijk ook Glashart Media leveren. Tweak bied overigens de optie te kiezen voor KPN of Glashart Media (mits beschikbaar).
Ook die recorder optie kan ik niet helemaal bij waarom die nog niet bij XMS is terwijl Tele2 wel een Amino decoder leveren met recorder+HD of is die niet voor glasvezel geschikt maar alleen IPTV?
[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 18-06-2010 13:22 ]
Het packetfront modem genereert zelf ook een "beltoon/oproeptoon" die je hoort ten teken dat aan de andere kant de telefoon zou overgaan ( vaak hoor je er 2,die van telio er doorheen,of de oproeptoon van de maatschappij waarheen je belt)
Anyway,ik heb het nu een paar keer geprobeerd maar als de andere kant precies opneemt op het moment dat het packetfront modem zijn "oproeptoon" aan mij laat horen, wordt deze toon niet onderbroken maar gewoon weergegeven terwijl de andere kant al heeft opgenomen en zijn/haar naam noemt.
Deze valt dan samen met de oproeptoon die ik nog te horen krijg,terwijl ik wacht op de volgende beltoon ( die niet meer komt want er is immers al opgenomen ) wacht de tegenpartij op mijn reactie op het noemen op zijn/haar naam, die niet komt want op het moment dat de persoon zijn naam noemde luisterde ik vrolijk naar de oproeptoon van het packetfront modem.
Het zou zo moeten zijn dat op het moment dat de tegen partij opneemt , de oproeptoon wordt onderbroken en ik direct de andere partij te spreken krijg maar dat gebeurt dus niet,of in elk geval niet altijd.
Waardoor je dus een dwaas "hallo" "hallo" spelletje krijgt waarbij ik me maar verontschuldig,mijn naam noem en zeg dat ik met XMS bel.
Het gekke is dus,vandaag belde ik met een bepaalde instantie en daar WIST de telefoniste zelfs al dat dit zo was omdat ze dit al met meerdere XMS klanten had ondervonden.
En dan wordt het toch een heel triest verhaal want deze storing is al heel lang bekend bij xms/telio.
Heb je toevallig packetfront met losse voip ata ?Nick39 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:31:
Voor wat betreft de 2 seconden vertraging met de telefonie ben ik er uit, deze wordt veroorzaakt door het packetfront modem.
Het packetfront modem genereert zelf ook een "beltoon/oproeptoon" die je hoort ten teken dat aan de andere kant de telefoon zou overgaan ( vaak hoor je er 2,die van telio er doorheen,of de oproeptoon van de maatschappij waarheen je belt)
Anyway,ik heb het nu een paar keer geprobeerd maar als de andere kant precies opneemt op het moment dat het packetfront modem zijn "oproeptoon" aan mij laat horen, wordt deze toon niet onderbroken maar gewoon weergegeven terwijl de andere kant al heeft opgenomen en zijn/haar naam noemt.
Deze valt dan samen met de oproeptoon die ik nog te horen krijg,terwijl ik wacht op de volgende beltoon ( die niet meer komt want er is immers al opgenomen ) wacht de tegenpartij op mijn reactie op het noemen op zijn/haar naam, die niet komt want op het moment dat de persoon zijn naam noemde luisterde ik vrolijk naar de oproeptoon van het packetfront modem.
Het zou zo moeten zijn dat op het moment dat de tegen partij opneemt , de oproeptoon wordt onderbroken en ik direct de andere partij te spreken krijg maar dat gebeurt dus niet,of in elk geval niet altijd.
Waardoor je dus een dwaas "hallo" "hallo" spelletje krijgt waarbij ik me maar verontschuldig,mijn naam noem en zeg dat ik met XMS bel.
Het gekke is dus,vandaag belde ik met een bepaalde instantie en daar WIST de telefoniste zelfs al dat dit zo was omdat ze dit al met meerdere XMS klanten had ondervonden.
En dan wordt het toch een heel triest verhaal want deze storing is al heel lang bekend bij xms/telio.
Verwijderd
Idd. Ik ben er ook uit!
Het probleem zit hem idd in de packetfront icm losse telefonie modem.
Als je het packetfront heb met ingebouwde tel. modem dan treden deze problemen niet meer op.
Sinds kort is mijn packetfront met Losse Tel. modem vervangen door een Packetfront alles in één,
en sindsdien zijn deze problemen NIET meer bij mij opgetreden.
Dus mensen die deze 2 sec. problemen hebben kan ik alleen maar advies geven.. bel XMS en laat deze vervangen.
edit > sindsdien het packetfront vervangen is heb ik wel andere problemen.
Het modem valt soms helemaal even uit.
Vermoedelijk is dit de voeding, maar ik wacht "nog" steeds reactie af van Yogoi!!!!
Ten tweede zal je oude packetfront altijd vervangen worden door een nieuwe (alles in één) vanwege dat een Genexis niet geplaats kan worden vanwege deze dan niet zal werken.
(ivm andere instellingen in netwerk voor packetfront gebieden)
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 16:38 ]
Dit topic is gesloten.