XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste
Acties:
  • 161.842 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
De vraag hierboven is al een aantal keer eerder voorbij gekomen, maar wat het meest makkelijk is om te doen is even bellen. Dan activeren ze je direct en heb je vaak binnen 30 minuten een werkende verbinding en als je direct belt als de helpdesk open gaat dan heb je bijna direct iemand aan de lijn.

Succes en veel plezier met je 50/50Mbit lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:29

GerkeP

Vragen mag altijd........

XMS even feliciteren met de 4e plaats in de Radar Internetpoll

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:15

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Loveparade schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:11:
[...]

Jij hebt gewoon de C versie, de B versie komt uit het oude type Genexis ;)
ok... dank je. Ik heb idd de Genexis v2.
Loveparade schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 07:42:
XMS even feliciteren met de 4e plaats in de Radar Internetpoll
Yup, over internet heb ik totaal geen klagen!
Gefeliciteerd XMS!

Nu nog goed analoog :D

[ Voor 36% gewijzigd door Thasaidon op 01-06-2010 14:22 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Zeer knappe prestatie, een 4e plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Zeg er is al een tijdje niet over gesproken, maar hoe zit het met dat "packetfront - telefoon ik mis de eerste twee seconde van een uitgaand gesprek" probleem?

Gaat dat ooit nog eens opgelost worden of word dat letterlijk en figuurlijk dood gezwegen?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer nu mijn Netgear WNDR3700 op mijn Genesix modem aan te sluiten maar het lukt niet :+. ik doorloop de wizard en dan geeft de wizard aan: "Geen router gedetecteerd".

ik had ook al vanmiddag eerst de laptop rechtstreeks aangesloten en toen had ik ook al geen internet terwijl dat wel zou moeten.

maar ik heb xms net aan de lijn gehad en die zegt dat ik wel een Netgear router heb aansloten en dat de modem een ip adres aan de router heeft gegeven. dus er is wel iets goed gegaan:P

en ik kan niet de instellingen veranderen want ik heb die wizard nog niet afgerond.

iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:28:
ik probeer nu mijn Netgear WNDR3700 op mijn Genesix modem aan te sluiten maar het lukt niet :+. ik doorloop de wizard en dan geeft de wizard aan: "Geen router gedetecteerd".

ik had ook al vanmiddag eerst de laptop rechtstreeks aangesloten en toen had ik ook al geen internet terwijl dat wel zou moeten.

maar ik heb xms net aan de lijn gehad en die zegt dat ik wel een Netgear router heb aansloten en dat de modem een ip adres aan de router heeft gegeven. dus er is wel iets goed gegaan:P

en ik kan niet de instellingen veranderen want ik heb die wizard nog niet afgerond.

iemand die me kan helpen?
Ik heb dezelfde router, maar niet als gateway in gebruik, daar heb ik een Linux machine voor.
Maar volgens mij moet je die Wizard gewoon niet draaien.
ga naar de management pagina en klik op Basic Settings onder het Setup gedeelte.
Daar heb je verschillende opties.
"Does your Internet connection require a logon" laat je op "No" staan
"Internet IP address" zet je op "Get Dynaimcally from ISP"
"Domain Name Server (DNS) Address" zet je op "Get Automatically From ISP"
"Router MAC Address" laat je lekker op "Use Default Address" staan.
Klik daarna op Apply en je internet zou klaar moeten zijn.

Daarna configureer je je LAN netwerk.
Dit kun je doen onder Advanced bij LAN Setup.
"Devicename" laat je lekker op WNDR3700 staan
"LAN TCP/IP Setup" wil je de default range gebruiken, dan laat je deze zo.
Wil je een andere range, vul hier dan het IP adres in welke je de router wil geven op je LAN interface.
Tevens configureer je hiermee de range welke je op je LAN wil gebruiken.
"RIP" laat je gewoon op "disabled" staan.
"Use Router as DHCP Server" kun je aan zetten als je wil dat je hosts automatisch een IP krijgen. Dan moet je wel de range ingeven die je daarvoor wil gebruiken.
Wil je al je hosts zelf configureren dan laat je dit uit staan.

Dat zou de basic setup moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacht ff ik heb dus die NETGEAR Resource CD erin gedaan en dan heb ik:

setup

live parental controls

documentation

customer support

online registration

wat moet ik dan doen? want ik snap niet precies wat je met management pagina bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:36:
wacht ff ik heb dus die NETGEAR Resource CD erin gedaan en dan heb ik:

setup

live parental controls

documentation

customer support

online registration

wat moet ik dan doen? want ik snap niet precies wat je met management pagina bedoelt?
Daarmee bedoelt hij de interface van de Router zelf, dus niet via de installatie CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe kom ik daar?:PS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Even kijken wat het ip adres van je router is via de CMD

start-uitvoeren-cmd

ipconfig

dan het adres wat er bij de gateway staat (wss iets in de trand van 192.168.1.0)..

Dat adres toets je in bij je internetbrowser.. vervolgens inloggen met de gegevens (bij netgear volgens mij user/password of admin/admin). Je ziet dan meteen of je router een lease heeft gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Leuke WKactie van XMS, alleen jammer dat er in de krant iets anders staat vermeld dan op de website.

Krant (pagina grote advertentie):
- HD box (Amino130) ipv de Amino110, bij de keuze 50Mb pakket met Basis DTV Voordeel 61 euro
- Eerste twee maanden GEEN abonnementskosten á 54.95 per maand. Wel betaald u 4.95/mnd voor DTV Voordeel 110 euro
- Eerste twee maanden gratis EredivisieLive á 11.95/mnd Voordeel 24 euro
- U scoort een voordeel van 332.80 euro???

Mss kan ik niet rekenen, maar ik kom uit op 61+110+24=195; een verschil van 137,80 euro minder. Dus wie scoort er hier?

Website die als verwijzing in de krant staat www.xmsnet.nl/wkactie, staat totaal iets anders:
• Drie maanden abonnementskosten van € 54,95 voor € 34,95 per maand, bij het internet 50 Mb/s,
telefoon, radio en tv pakket.
• Twee maanden ontvangt de nieuwe klant gratis en vrijblijvend Eredivisie Live t.w.v. € 11,95 per maand.
• De nieuwe klant betaalt de eerste 3 maanden ook de gebruikelijke € 4,95 p/m voor digitale televisie.
• Indien van toepassing geen aansluitkosten T.W.V. €350,-

Het voordeel kan oplopen tot € 433,90!

Dus 3x (54.95-34.95) = 60 euro plus 2x 11.95 euro = 84 euro max. en geen HDbox ipv SDbox en per saldo 110 euro minder voordeel dan de dezelfde aanbieding uit de krant.

Je moet een knap rekenwonder wezen, als je hieruit niet kan opmaken wie er zeker gaat scoren met deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 21:22

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb gereageerd op de wk actie die ik per post kreeg (kreeg iedereen in mijn wijk denk ik).
Het voordeel is idd minder dan geadverteerd en dat geldt ook voor de aanbieding die ik een maand geleden kreeg:

Dat was 2 maanden gratis abo en een Amino 110 'gratis' als je dtv neemt.

Het werkelijke voordeel dat ik nu heb is 2 maanden gratis abo en eredivisie live plus de Amino 130 ipv een 'gratis' 110.

Overigens kijk ik liever naar wat ik nu heb: Adsl tripple play van Tele2 waarbij ik 4Mb/s inlever van de magere 9Mb/s die de lijn nog maar haalt (was bij aanvang 13Mb/s!).
De meerwaarde zit in een (veel) hogere snelheid en een (hd signaal (met weinig zenders) t.o.v. sd bij Tele2.
Voor mij is het goed genoeg, de hogere snelheid is me wat waard en een tvbox met hdmi ook, nu heb ik nog cvbs of s-video en een tv signaal dat de internet snelheid in de weg zit voor totaal €45.
Het hd fiasco van Tele2 begin ik niet aan, dit is overigens met een Amino 132 of 532 (met recorder).

[edit]
Op de website van Xms staat nu een referral variant, beetje vreemd aangezien elke potentiële klant volgens mij van de aanbieding gebruik kan maken die ik kreeg.
Hoe kan ik een buur overtuigen?
Ik mag denk ik blij zijn als ik voor de 14e aangesloten ben ;)
Voorlopig heeft Xms nog niet gereageerd op mijn brief die zaterdag op de bus ging.

[ Voor 15% gewijzigd door Speedy-Andre op 01-06-2010 23:03 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke voor alles een eerste keer dus ik ben nu de stappen aan het volgen die je me gegeven hebt.

EDIT: alle stond al zoals je hebt aangegeven maar ik zie nu wel in mijn netwerk centrum Netgear staan. zowel de 2,4- als de 5Ghz frequentie.

nu moet ik alleen nog de boel beveiligen en daar heb ik weer een vraagje over. nou heb ik dus deze mogelijkheden:
Security Options:
- None
- WEP
- WPA-PSK [TKIP]
- WPA2-PSK [AES]
- WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES]
- WPA/WPA2 Enterprise

welke moet ik pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:14:
oke voor alles een eerste keer dus ik ben nu de stappen aan het volgen die je me gegeven hebt.

EDIT: alle stond al zoals je hebt aangegeven maar ik zie nu wel in mijn netwerk centrum Netgear staan. zowel de 2,4- als de 5Ghz frequentie.

nu moet ik alleen nog de boel beveiligen en daar heb ik weer een vraagje over. nou heb ik dus deze mogelijkheden:
Security Options:
- None
- WEP
- WPA-PSK [TKIP]
- WPA2-PSK [AES]
- WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES]
- WPA/WPA2 Enterprise

welke moet ik pakken?
WPA2-PSK zou ik nemen, is de meest gebruikte :) verzin zelf een mooi wachtwoord en you're good to go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedraad werkt en draadloos ook met beveiliging. morgen maar eens even verder stoeien om het streamen van media/files mogelijk te maken.

iemand nog tips?

EDIT: wat is analoog tv brak trouwens! jezus. RTL4 is niet om aan te zien. zo zijn er wel meer zenders. sommige (de nutteloze zenders) zijn dan wel weer redelijk scherp. heb gewoon rechtstreeks aangesloten op de tv (32" Sony CRT). maakt me niet zo heel veel uit aangezien we de 130m binnenkort binnen krijgen maar had het toch niet zo slecht verwacht.

ik woon in Wijchen trouwens.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

d0s schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:32:
[...]

WPA2-PSK zou ik nemen, is de meest gebruikte :) verzin zelf een mooi wachtwoord en you're good to go
WPA2-PSK is op dit moment het meest gebruikt en het veiligst voor de standaard gebruiker, echter moeten wel al je Wifi apparaten dit ondersteunen!
Dus mocht je meer systemen aan je Wifi willen koppelen moet je hier wel rekening mee houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 02-06-2010 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we hebben nog 1 laptop. ik zou eens kijken of hij die ondersteund maar hoe kom ik daar achter? dan kan ik gewoon niet aanmelden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:52:
we hebben nog 1 laptop. ik zou eens kijken of hij die ondersteund maar hoe kom ik daar achter? dan kan ik gewoon niet aanmelden ofzo?
Yep.. of via eigenschappen in device beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:38
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:52:
Is het ook niet zo dat sommige hardware wel WPA2 support maar dat het activeren van WPA2 de hardware enorm kan vertragen? Ik kan me herinneren dat ik op mijn oude PDA een enorm trage verbinding kreeg met WPA2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Het wijkt een beetje af van XMS lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja sorry allemaal erg offtopic maar jullie hebben me wel erg goed geholpen:D danku daarvoor.

zit nu lekker tennis in NATIVE HD op Eurosport HD aan het kijken. deze wedstrijd is ook op Nederland 1 bezig maar klopt het dat dat geen native HD is? heb het gevoel dat dat upscaled HD is. Digitale tv is in ieder geval retestrak:D

tevreden klant hier. nu alleen nog telefonie afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

denan schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:02:
[...]

Is het ook niet zo dat sommige hardware wel WPA2 support maar dat het activeren van WPA2 de hardware enorm kan vertragen? Ik kan me herinneren dat ik op mijn oude PDA een enorm trage verbinding kreeg met WPA2.
Het is niet het activeren van de hardware welke vertraagd, maar het encryptie proces.
Hoe sterker/zwaarder je encryptie, hoe meer reken kracht dat vergt van je apparaat om je data ook daadwerkelijk te encrypten en decrypten.
Dus je oude PDA zelf zal de "vertragende" factor zijn denk ik. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik weer.

nu eerste probleem met mn Amino 130. zwart beeld en dan hoor ik om de seconden heel ff geluid (denk 1tiende van een seconden).

nieuwste software staat er al op aangezien ik hem vandaag pas aangesloten heb. toch wil ik graag weten hoe ik dit moet updaten (kan niks in de handleiding van xmsnet.nl vinden)

wat is raadzaam om te doen? uit en aan zetten heeft geen zin. van het stroom af halen heb ik nog niet geprobeerd.

wel slecht dit.

EDIT: Comedy Central wordt bij mij trouwens kleiner uitgezonden dan kan. rechts links boven en onder zit een dikke zwarte rand.

EDIT2: hoe zit het met uitzending gemist? heel veel programma's zijn helemaal niet bekijken. pauw en witteman bijvoorbeeld. via de site kan dat wel gewoon.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesTrekhaak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-04-2023
Analoog beeld nog steeds vele malen per avond hickups en glitches.. :-( :O

PS. Kan iemand met een DVB-C ontvanger of TV eens checken of onderstaande ook bij XMS werkt?
imarcus schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:54:
[...]

Gebruik van bovenstaande met EyeTV levert de volgende 49 TV zenders (en nog 30 radio zenders):

[afbeelding]

Kwaliteit verschil tussen analoog en digitaal is groot!

[afbeelding]

[afbeelding]

[ Voor 82% gewijzigd door JacquesTrekhaak op 02-06-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:28:
ben ik weer.

nu eerste probleem met mn Amino 130. zwart beeld en dan hoor ik om de seconden heel ff geluid (denk 1tiende van een seconden).

nieuwste software staat er al op aangezien ik hem vandaag pas aangesloten heb. toch wil ik graag weten hoe ik dit moet updaten (kan niks in de handleiding van xmsnet.nl vinden)

wat is raadzaam om te doen? uit en aan zetten heeft geen zin. van het stroom af halen heb ik nog niet geprobeerd.

wel slecht dit.

EDIT: Comedy Central wordt bij mij trouwens kleiner uitgezonden dan kan. rechts links boven en onder zit een dikke zwarte rand.

EDIT2: hoe zit het met uitzending gemist? heel veel programma's zijn helemaal niet bekijken. pauw en witteman bijvoorbeeld. via de site kan dat wel gewoon.
Probleem 1: Menu > Instellingen > software upgrade
Edit1: Sommige zenders hebben een vreemde verhouding en daardoor wil het beeld wel eens "niet beeldvullend zijn". Discovery Channel heeft dit ook regelmatig.
Edit2: Kan ik ook niet zien op mijn lijntje van Tele2, maar er wordt momenteel ook helemaal geen P&W uitgezonden door de zomerstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt:P zag het net op hun site. maar uitzending gemist kan met digitale tv geloof ik ook maar tot 10 dagen dus het klopt wel dat ik het niet kan zien.

maar jij hebt nooit dat probleem gehad van zwart beeld? vriend van me heeft al 2 maanden xms maar heeft dat ook nog nooit gehad. heeft geen HDTV btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

JacquesTrekhaak schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:30:

PS. Kan iemand met een DVB-C ontvanger of TV eens checken of onderstaande ook bij XMS werkt?

[...]
Wat heeft OBN met Xms te maken, behalve dat het tv signaal van dezelfde leverancier is :?
In dit topic staat toch al dat er nog geen dvb-c op de analoge aansluiting wordt aangeboden?
Overigens is bij vrij veel lcd en plasma tv's de analoge tuner een ondergeschoven kindje omdat de nadruk op digitale ingangen/signalen ligt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:05:
klopt:P zag het net op hun site. maar uitzending gemist kan met digitale tv geloof ik ook maar tot 10 dagen dus het klopt wel dat ik het niet kan zien.

maar jij hebt nooit dat probleem gehad van zwart beeld? vriend van me heeft al 2 maanden xms maar heeft dat ook nog nooit gehad. heeft geen HDTV btw.
Het zou kunnen zijn dat jou HD box nog een oude firmware versie heeft, die wel eens zwart beeld op HD kanalen wil geven. Upgrade de software even en je bent er vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:28:EDIT: Comedy Central wordt bij mij trouwens kleiner uitgezonden dan kan. rechts links boven en onder zit een dikke zwarte rand.
Dat heet 4:3 letterbox... TMF doet dat ook... Ze zenden alles in 4:3 uit.. ook al is een uitzending 16:9 (breedbeeld) Dan wordt dat dus verkleint tot de breedte in 4:3 (balken rechts en links) en om de juiste verhoudingen te houden heb je boven en onder ook balken, zodat het weer breedbeeld formaat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy van e schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:08:
[...]

Het zou kunnen zijn dat jou HD box nog een oude firmware versie heeft, die wel eens zwart beeld op HD kanalen wil geven. Upgrade de software even en je bent er vanaf ;)
ik heb hem vandaag pas geïnstalleerd dus ik zou in principe de nieuwste firmware moeten hebben. ik heb wel al de firmware zelf upgedate en tot nu toe geen problemen gehad maar het was ook niet de hele tijd. ook niet alleen bij de HD-zenders (weet ik niet zeker trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Meer mensen in Veenendaal waar Internet en DTV het niet doen?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ja, hier ook in Veenendaal 3905, geen DTV, Internet en Telefonie.

Dit wordt nu toch wel een serieuze nadenker om XMS de deur uit te schoppen. Dit is de zoveelste keer dat het eruit ligt. $#$%$^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Ok, korte duur, hier werkt het weer. Gelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

hier doet het het ook weer.

@Marigo denk aan je bloeddruk ;)
Zo te zien is de outtage ongeveer een uur geweest wanneer ik mijn loggingen doorkijk

[ Voor 69% gewijzigd door GerkeP op 03-06-2010 07:57 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Loveparade schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 07:56:
hier doet het het ook weer.

@Marigo denk aan je bloeddruk ;)
Zo te zien is de outtage ongeveer een uur geweest wanneer ik mijn loggingen doorkijk
Waarschijnlijk heeft het NOC het snel in de gaten gehad en maatregelen genomen. Vandaag had ik juist de Internetverbinding nodig en dan merk ik 's ochtends dat de helft van de diensten er (weer) uit ligt. Hiervoor had ik een stabiele DSL lijn en die heeft er in totaal één keer uit gelegen.

Voor de rest ben ik een tevreden klant, ik hoop alleen dat XMS alle wijzigingen aan de infrastructuur 's nachts doorvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:23:
oke bedraad werkt en draadloos ook met beveiliging. morgen maar eens even verder stoeien om het streamen van media/files mogelijk te maken.

iemand nog tips?

EDIT: wat is analoog tv brak trouwens! jezus. RTL4 is niet om aan te zien. zo zijn er wel meer zenders. sommige (de nutteloze zenders) zijn dan wel weer redelijk scherp. heb gewoon rechtstreeks aangesloten op de tv (32" Sony CRT). maakt me niet zo heel veel uit aangezien we de 130m binnenkort binnen krijgen maar had het toch niet zo slecht verwacht.

ik woon in Wijchen trouwens.
PM me je gegevens even, dan kan ik kijken of ik iets voor je kan betekenen betreffende de kwaliteit van analoge televisie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:28:
Helaas een bekend probleem. De uitzendingen van Comedy Central zijn vaak letterbox-formaat. In het Amino menu zit in een instelling "altijd breedbeeld" maar die maakt het beeld alleen maar erger. Met "altijd breedbeeld" krijg je namelijk een horizontaal opgerekt beeld (dikke mensen) en ook nog eens zwarte balken onder en boven als de uitzending in letterbox-formaat is.

Wat de Amino 130 moet doen bij letterbox-uitzendingen is inzoomen en schermvullend upscalen naar HD-resolutie. Dit probleem is reeds, mede door mij, gemeld tijdens de HDTV-pilot maar is nu 1,5 jaar later nog steeds niet opgelost :( Moet erbij zeggen dat ik weinig vertrouwen meer heb dat de fouten in de Amino software nog eens opgelost worden. Glashart is naar verluid al 2 jaar bezig met de Amino software maar het lijkt niet te vlotten.

Ik kijk nu XMS digitale TV via de HTPC zodat ik wél schermvullend beeld krijg in de juiste beeldverhouding, wél Engelse audio kan kiezen op Cartoon Network, wél van Dolby Digital 5.1 geluid kan genieten, wél de ondertitels van Travel Channel kan uitschakelen, wél programma's kan opnemen, wél live TV kan pauzeren en wél een bruikbare EPG interface heeft. Van de Amino hoef je deze functionaliteit niet te verwachten omdat Glashart gewoon geen resource wil steken in het ontwikkelen van behoorlijke software.

Edit: zo even een mooie rant op de mooie zomerdag :P

[ Voor 6% gewijzigd door ari3 op 03-06-2010 13:56 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ari3:
ja ik zou ook wel graag HDTV op een HTPC willen kijken maar dat wordt mij te veel werk. heb nu qua films etc. een server en een media streamer (wat ik fijner vindt dan een HTPC). en om dan alleen voor TV (wat ik toch al niet zoveel kijk) een HTPC in elkaar te schroeven vind ik niet nodig. bovendien schijnt het ook niet zo makkelijk te zijn (of wel???)

@d0s:
heb je een PM gestuurd. alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:41
ari3 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:53:
[...]
Helaas een bekend probleem. De uitzendingen van Comedy Central zijn vaak letterbox-formaat. In het Amino menu zit in een instelling "altijd breedbeeld" maar die maakt het beeld alleen maar erger. Met "altijd breedbeeld" krijg je namelijk een horizontaal opgerekt beeld (dikke mensen) en ook nog eens zwarte balken onder en boven als de uitzending in letterbox-formaat is.

Wat de Amino 130 moet doen bij letterbox-uitzendingen is inzoomen en schermvullend upscalen naar HD-resolutie. Dit probleem is reeds, mede door mij, gemeld tijdens de HDTV-pilot maar is nu 1,5 jaar later nog steeds niet opgelost :( Moet erbij zeggen dat ik weinig vertrouwen meer heb dat de fouten in de Amino software nog eens opgelost worden. Glashart is naar verluid al 2 jaar bezig met de Amino software maar het lijkt niet te vlotten.

Ik kijk nu XMS digitale TV via de HTPC zodat ik wél schermvullend beeld krijg in de juiste beeldverhouding, wél Engelse audio kan kiezen op Cartoon Network, wél van Dolby Digital 5.1 geluid kan genieten, wél de ondertitels van Travel Channel kan uitschakelen, wél programma's kan opnemen, wél live TV kan pauzeren en wél een bruikbare EPG interface heeft. Van de Amino hoef je deze functionaliteit niet te verwachten omdat Glashart gewoon geen resource wil steken in het ontwikkelen van behoorlijke software.

Edit: zo even een mooie rant op de mooie zomerdag :P
Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik vind dat een 4:3 uitzending gewoon als 4:3 op mijn beeld moet komen. Als dat 4:3 beeld dan letterboxed is, dan is dat meer een fout van de zender die het 'verkeerd' uitzend. Maar ik hoef geen amino te hebben die voor mij bepaald hoe ding dingen moet uitzenden. 4:3 beeld dat letterbox is laat ik mijn TV wel inzoomen.

Ik vind overigens de Amino best behoorlijk werken. Maar natuurlijk heb je wel gelijk dat er weinig van de mogelijkheden gebruik gemaakt wordt. Juist de mogelijkheid om ondertiteling aan/uit te kunnen zetten en audio channels te kunnen kiezen zijn natuurlijk de grote voordelen van digitale TV. En qua EPG ben ik het ook helemaal met je eens: wat een kutzooi is die iFancy zeg! Traag en verschikkelijk onhandig, zoals op de 'volgende' knop te moeten klikken om de volgende zenders te kunnen zien ipv gewoon verder naar beneden te scrollen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:53
marigo schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 07:35:
Ja, hier ook in Veenendaal 3905, geen DTV, Internet en Telefonie.

Dit wordt nu toch wel een serieuze nadenker om XMS de deur uit te schoppen. Dit is de zoveelste keer dat het eruit ligt. $#$%$^^
3905MN: Internet werkt perfect, zoals het al heeft gedaan sinds de oplevering hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

[...]
AMEN ! _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesTrekhaak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-04-2023
Speedy-Andre schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:05:
[...]

Wat heeft OBN met Xms te maken, behalve dat het tv signaal van dezelfde leverancier is :?
In dit topic staat toch al dat er nog geen dvb-c op de analoge aansluiting wordt aangeboden?
Overigens is bij vrij veel lcd en plasma tv's de analoge tuner een ondergeschoven kindje omdat de nadruk op digitale ingangen/signalen ligt.
In het OBN topic staat ook dat er officieel nog geen dvb-c wordt aangeboden.. Ben gewoon benieuwd, aangezien het TV signaal van dezelfde leverancier komt.. :9
Vrijwilligers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:35
Caelorum schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:57:
[...]

3905MN: Internet werkt perfect, zoals het al heeft gedaan sinds de oplevering hier :)
Klopt,
spul lag vanochtend tussen ongeveer 6:15 - 7:45 op z'n gat.(3905rr)
Had nog wel IP adres, maar lijn was weg. Na ipconfig/renew kreeg ik helemaal geen ip meer.

Onderhoud/problemen kan ik begrijpen, alleen jammer dat dit niet vermeld wordt op de website.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
JacquesTrekhaak schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:37:
[...]

In het OBN topic staat ook dat er officieel nog geen dvb-c wordt aangeboden.. Ben gewoon benieuwd, aangezien het TV signaal van dezelfde leverancier komt.. :9
Vrijwilligers?
Hier in Zeewolde geprobeerd, 0 kanalen gevonden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
@ Luuk1983 (gefeli trouwens)

Ben het met je eens. XMS doet het goed doorsturen. 1 op 1 zoals het hoort. Als XMS het beeld veranderd zoals de zender het zelf doorstuurt dan is het einde zoek (En mag niet eens het moet verplicht zoals het wordt uitgezonden). Anders blijf je alles aanpassen. Wanneer je zelf er niet tegen kan is idd een htpc een oplossing. Maar met echte 4:3 uitzendingen lijkt me dat je boven en onder wat mist. Tenzij je htpc intelligent genoeg is om dat te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Mau_Maus schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:34:
@ Luuk1983 (gefeli trouwens)

Ben het met je eens. XMS doet het goed doorsturen. 1 op 1 zoals het hoort. Als XMS het beeld veranderd zoals de zender het zelf doorstuurt dan is het einde zoek
Natuurlijk moet XMS de stream niet aanpassen. Het gaat mij er om dat de "altijd breedbeeld" functie van de Amino foutief geïmplementeerd is: er blijven zwarte balken in beeld en de beeldverhouding is ook verkeerd.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Klopt het dat Xms er nogal erg lang over doet om zelfs maar te bevestigen dat mijn brief met daarin een positieve reactie op de WK aanbieding in Hillegom is aangekomen :?
Zaterdag zat ie al op de bus dus maandag moet ie bij Xms binnen zijn gekomen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
ari3 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:42:
[...]
Natuurlijk moet XMS de stream niet aanpassen. Het gaat mij er om dat de "altijd breedbeeld" functie van de Amino foutief geïmplementeerd is: er blijven zwarte balken in beeld en de beeldverhouding is ook verkeerd.
Aha, ik dacht al dat het aan mijn televisie lag. Bij Ziggo werden de 4:3 uitzendingen door mijn tv netjes uitgetrokken, maar dat werkt, naar de installatie van de Amino, niet meer. Ik kijk liever naar een uitgetrokken beeld, dan dat ik die balken op het scherm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

marigo schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:03:
........ Ik kijk liever naar een uitgetrokken beeld, dan dat ik die balken op het scherm heb.
Nou, ik niet! Liever balken dan uitgerekte of te bolle figuren. Maar balken aan 4 kanten is natuurlijk onzin, dan doen ze ergens echt iets fout.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
ari3 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:42:
[...]
Dat is niet fouttief. Die balken die erin blijven wordt door comedycentral mee gestuurd. Hun zenden alles uit in 4:3 en breebeeld alstijd in 4:3 letterbox. De "normale" balken worden gegenereerd door de tv doordat er mee wordt gestuurd of iets 4:3 is of 16:9 en de tv probeerd dan de juiste verhouding te houden door zwarte balken te plaatsen. Dus wanneer je altijd breedbeeld doet worden die balken van comedy central die in de werkelijke uitzending zitten mee uitgerekt.

Wat jij wil zou een zoom of cropfunctie ijn om die balken weg te halen. En dan laten ze niet alles zien wat door comedy central wordt uitgezonden en dat mag niet.

Ik ben het met je eens dat het storend is. Maar je moet toch echt bij comedy central klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer heb ik bij een aantal zenders dat ik zwart beeld heb en het geluid hapert. in Wijchen is dit. software updaten heeft geen zin en stroom eraf halen ook niet. met een Amino 130

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:04:
weer heb ik bij een aantal zenders dat ik zwart beeld heb en het geluid hapert. in Wijchen is dit. software updaten heeft geen zin en stroom eraf halen ook niet. met een Amino 130
Probeer eens een andere netwerkkabel ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doe je dat? Welke software? Tot nu toe gebruik ik EyeTV met 2 analoge tuners, maar sinds de laatste zenderwijziging van XMS werkt dat niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

En nog steeds niks gehoord van Xms ...
Die 91% tevredenheid kunnen ze al vast omlaag bijstellen :X
Morgen maar eens naar zo'n xms huis, daar zal mijn aanvraag ook wel totaal onbekend zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:14:
[...]

Hoe doe je dat? Welke software? Tot nu toe gebruik ik EyeTV met 2 analoge tuners, maar sinds de laatste zenderwijziging van XMS werkt dat niet meer :(
Kijk hier eens...
Lijbrandt IPTV via router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:08:
[...]

Probeer eens een andere netwerkkabel ;)
ik heb gewoon de kabel gebruikt die erbij wordt geleverd. ik zal morgen eens een andere proberen wanneer het weer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Vraagje aan jullie: is het probleem met het stilstaande beeld/glitches (analoog) verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:31:
Vraagje aan jullie: is het probleem met het stilstaande beeld/glitches (analoog) verholpen?
Bij mij (6545, Nijmegen) in ieder geval niet. Maar het is bekend bij XMS.
Zie ook : http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lantaarn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
Bij mij ook niet. Beeld is ook nog steeds niet om aan te zien sinds zenderwijziging van 18 mei 2010 (6546)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Speedy-Andre schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:35:

Morgen maar eens naar zo'n xms huis, daar zal mijn aanvraag ook wel totaal onbekend zijn :P
Update: 'Wegens omstandigheden zijn wij vroeger gesloten' stond op de deur van Megasnel :z
Dat zal wel 'wegens mooi weer' geweest zijn, iets of iemand probeert te voorkomen dat ik klant bij Xms word :+

[ Voor 0% gewijzigd door Speedy-Andre op 06-06-2010 21:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 21:40
Hier in Wijchen last van glitches en stilstaand beeld bij digitale tv, meerdere mensen die dezelfde klachten hebben?

Verschillende netwerk kabels geprobeerd/getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat heb ik ook. zwart beeld en haperend geluid dan. ook verschillende kabels gebruikt. niks helpt. het heeft ook geen patroon ofzo. Amino 130 hier. wordt er een beetje pist van :( ook Wijchen. 6602

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Ook hier in Amersfoort met de Amino130m haperend beeld en geluid. Na verloop van tijd valt het geluid helemaal weg. De Amino aan en uit zetten zorgt dan dat het geluid weer een poosje terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 21:40
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:35:
ja dat heb ik ook. zwart beeld en haperend geluid dan. ook verschillende kabels gebruikt. niks helpt. het heeft ook geen patroon ofzo. Amino 130 hier. wordt er een beetje pist van :( ook Wijchen. 6602
Ik word er ook een beetje pist van idd. In het begin werkte alles nog wel prima! 6605 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 21:44

Joppy

Ajuparaplu!

't Is inderdaad vervelend. Bij het tennis heb je dan al gauw een punt gemist want het beeld staat even stil.
Hopen dat dit voor het voetbal opgelost is.

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.g
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 14:37
de wachttijden bij de helpdesk beginnen nu echt meer dan irritant te raken. afgelopen week 4 keer meer dan een half uur in de wacht gestaan en toen maar opgegeven. nu al weer 34 minuten op de teller. weten anderen wel iemand te pakken te krijgen? dat irritante muziek ben ik nu echt beu, en dat XMS er alles aan doet om mij zo snel mogelijk te helpen geloof ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
34 minuten is wel erg lang en past ook niet bij het klantenonderzoek van Radar. Net even navraag gedaan bij XMS en daar is de hoogst gemeten individuele wachttijd van vandaag een factor 6 lager.

Geen idee hoe jij dan 34 minuten in de wacht kan staan.. tenzij je het oude nummer belt waarop niemand meer opneemt? :)

(Aangezien je maar 1 post op tweakers hebt staan onder dit account zou ik btw bijna denken dat je voor een van de concurrenten van XMS werkt.. bijna.. maar ik ga ervan uit dat dat niet zo is :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
denan schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:44:
34 minuten is wel erg lang en past ook niet bij het klantenonderzoek van Radar.
[..]
Hoe snel de telefonische helpdesk is, weet ik persoonlijk niet. Wel weet ik dat er inmiddels niet meer (of pas na een week of 3) gereageerd wordt op e-mails aan de helpdesk. En dan zijn die antwoorden vaak onjuist of tegenstrijdig. Verder baal ik ervan dat XMS vaak niet thuis geeft bij problemen: er is bijvoorbeeld geen enkele reactie van XMS op de dtv-problemen van gisteren, niet op de XMS-site en niet hier op GoT. Tot slot is er weinig ontwikkeling en vernieuwing de laatste tijd, en doen aanbieders als Ziggo en UPC het inmiddels op veel punten beter. Ook op die kritiek wordt niet gereageerd. Dan kan Folkert ons wel uitnodigen voor een meeting, maar als het vervolgens stil blijft, voegt het weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb vandaag rond 17u gebeld met de helpdesk en ik kreeg binnen 2 minuten iemand aan de lijn.
Morgen word ik teruggebeld over mijn vraag waarom mijn bestelling van de wk aanbieding niet in behandeling wordt genomen (duurt nu ruim een week).
Wel vreemd was het antwoord dat er 'iets' (script?) nog niet geladen was o.i.d. :?
Als je zo'n aanbieding naar potentiële klanten stuurt dan sta je toch klaar om het te leveren?
In de aanbieding stond dat je nog voor het WK aangesloten zou worden en nu is er al een week verloren gegaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Krizna schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:15:
[...]

Hoe snel de telefonische helpdesk is, weet ik persoonlijk niet. Wel weet ik dat er inmiddels niet meer (of pas na een week of 3) gereageerd wordt op e-mails aan de helpdesk. En dan zijn die antwoorden vaak onjuist of tegenstrijdig. Verder baal ik ervan dat XMS vaak niet thuis geeft bij problemen: er is bijvoorbeeld geen enkele reactie van XMS op de dtv-problemen van gisteren, niet op de XMS-site en niet hier op GoT. Tot slot is er weinig ontwikkeling en vernieuwing de laatste tijd, en doen aanbieders als Ziggo en UPC het inmiddels op veel punten beter. Ook op die kritiek wordt niet gereageerd. Dan kan Folkert ons wel uitnodigen voor een meeting, maar als het vervolgens stil blijft, voegt het weinig toe.
Speedy-Andre schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:00:
Klopt het dat Xms er nogal erg lang over doet om zelfs maar te bevestigen dat mijn brief met daarin een positieve reactie op de WK aanbieding in Hillegom is aangekomen :?
Zaterdag zat ie al op de bus dus maandag moet ie bij Xms binnen zijn gekomen ....
Wij hebben regelmatig de helpdesk gebeld en gemiddelde wachttijden waren rond de 15 minuten, met uitschieters naar 30+

Als je eenmaal de helpdesk aan de lijn had en je klacht aangaf, kregen we geen of een onzinnig antwoord waar we niets mee konden.
Daarnaast hebben we dezelfde klachten ook per mail aangegeven, maar de reactietijden daarop waren ook 3+ weken per antwoord.

Vervolgens hebben we een klachten brief gestuurd waar we pas na 2 weken een schriftelijke ontvangstbevestiging van kregen. Dus nog niet eens het antwoord!
Dat "antwoord" kwam vervolgens nog eens een paar weken later, maar ook daar hadden we helemaal niets aan.

Begint een beetje op UPC te lijken... De diensten zijn (nu) goed, maar de administratie en helpdesk gaan steeds verder achteruit.
Erg jammer...

Enige lichtpuntje is dat ineens spontaan mijn analoog beeld weer goed is...
Ik heb zelf niets veranderd of gereset, maar toch is de "ruis" ineens weg.

Tenslotte wil ik nog wel opmerken dat deze 4e plaats van XMS alleen gebaseerd is op hun internet dienst!
En daar heb ik zelf totaal niet over te klagen, dus dan klopt die 4e plaats wel.
Ik denk dat ze er bij een onderzoek naar 3Play providers er niet zo goed uit zullen komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 08-06-2010 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hmm.. Mijn ervaringen met de helpdesk waren juuist zeer positief.
Altijd binnen 2 minuten iemand aan de telefoon en mocht je verkeerd hebben gekozen in het keuzemenu doen ze niet zo moeilijk met doorverbinden.
Daarnaast werd ik altijd netjes geholpen en die ene keer dat ze iets moesten opzoeken, zouden ze binnen een half uur mij terugbellen. Ik werd alleen al binnen 5 min teruggebeld..

Ik ben overigens pas sinds dit jaar klant, dus weet niet hoe het ervoor was. iig is mijn ervaring met XMS behoorlijk wat positiever dan die met Ziggo, waar ik lekker 25min aan de telefoon mocht hangen waarna ik maar gewoon heb opgehangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 08-06-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.g
Nee, ik werk niet bij een andere ISP.
Gisteren was een dieptepunt. Meer dan 90 minuten in de wachtrij en ik kwam er niet door.
Ook een mail naar de helpdesk staat al meer dan 4 dagen zonder reactie uit.

Ik bel naar 088-555 2 555, zoals vermeld op http://www.xmsnet.nl/contact
Ik neem aan dat dat het nieuwe nummer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben nog nooit last gehad van de helpdesk. Bellen en binnen 1 dag terug gebeld door monteur problemen zijn tot nu toe allemaal verholpen. Telkens als wij belde hoog uit 2 a 5 minuten in de wacht.Misschien ligt het er wel aan hoe jullie de helpdesk benaderen . :X helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:10
Ik heb alleen gebeld toen er een storing was (stond toen nog niet op de site), kwam er toen idd niet door. Voor de rest nooit de helpdesk nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met telefonie? ik heb nummer behoud aangevraagd en xms zegt dat ze tot 2 weken nodig hebben om het nummer over te zetten en dat je je ouder provider niet te vroeg mag opzeggen. ik ben nu 1 week geactiveerd en ik kan wel gewoon bellen met telfort en ook met XMS maar met XMS heb ik nog niet het nummer van telfort. Wanneer wordt dit nou overgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:41
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:38:
hoe zit het met telefonie? ik heb nummer behoud aangevraagd en xms zegt dat ze tot 2 weken nodig hebben om het nummer over te zetten en dat je je ouder provider niet te vroeg mag opzeggen. ik ben nu 1 week geactiveerd en ik kan wel gewoon bellen met telfort en ook met XMS maar met XMS heb ik nog niet het nummer van telfort. Wanneer wordt dit nou overgezet?
Bij mij deed de telefoon van Telfort het ineens gewoon helemaal niet meer. Toen heb ik de kabel omgeprikt naar de XMS modem en toen belde ik met mijn eigen nummer via XMS.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnaeff
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-07 15:03
Hi Pieter.g

Wij onderhouden op dit moment de telefooncentrale van XMS. Zou jij in een persoonlijk mailtje naar mij je telefoonnummer kunnen toesturen dan zal ik zorgen dat wij in de logfiles kijken wat er precies gebeurd. Omdat het niet zou mogen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:38:
Een nummerportering word pas 'doorgevoerd' nadat het abonnement actief word.
In jouw geval is dat dus 1 week, nog even geduld dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 16:44
Wat ben ik weer gelukkig.

Ik vraag vanochtend bij XMS de amino 130 aan, ik wilde graag 4.95 betalen en dan 100 euro voor de settop box. Maar omdat ik al een abbo had op mijn amino 110 kon ik hem alleen voor 200 euro zonder extra maandelijkse kosten kopen. Waarom het niet gewoon anders kan weet ik ook niet. Ik vraag het aan en vink aan dat ik er HD zenders bijwil, logisch anders heb je er nog niets aan.

Kom ik net thuis, zijn al mn extra zenders weg, ik heb wel gewoon XMS logo in beeld. Als ik info over de settopbox bekijk heet ik opeens Jansen, met een heel ander klantnummer. Ik schijn in de Meern te wonen in postcode 1010.

Erg fijn alleen maar gedoe, vanochtend ook al gebeld vanwege een factuur probleem dit inmiddels al loopt vanaf maart.

Ik heb al meerdere malen moeten bellen omdat ik opeens zenders miste. Uiteraard al een aantal software updates geprobeerd maar helaas.

Ik heb er steeds meer de pest in. Ik betaal voor die troep ik wil die troep gebruiken en voor de rest NIETS.
Nu betaal ik krijg en moet je elke dag maar hopen dat het werkt. Internet is TOP telefoon weet ik niet want ik gebruik hem niet. Analoge tv goeie kwaliteit op de blokjes en geluid na. Digitaal is klote. Watch en pray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier gaat het ook nog steeds 'prima' met de communicatie :'(
Vandaag zou ik gebeld worden na mijn melding van gisteren, niets gehoord van Xms.
Dus zelf maar weer bellen en gelukkig na 2 minuten iemand aan de lijn.
Mijn aanvraag per post van de 'WK actie' (die de helpdesk niet kan plaatsen?) is nooit aangekomen bij Xms 8)7
Je stuurt dus een envelop naar de postbus in Hillegom en die komt niet aan ...
De helpdesk verwijst naar de website voor een nieuwe aanmelding, maar daar is de hele WK actie niet te vinden.
Wat er wel staat is een stuk magerder dan de WK actie (2 maanden gratis abo incl. Eredivisie en gratis Amino 130).
Erg vreemd is dat de WK actie blijkbaar niet bekend is, ik heb gevraagd om exact dat aanvraag formulier opnieuw op te sturen zodat ik die voorwaarden krijg en niet iets anders zoals op de website.
Blijkbaar is er geen enkele communicatie tussen de marketing afdeling en de helpdesk, erg slechte zaak vind ik dat.
Die dikke 91% tevredenheid wordt het wat mij betreft niet want zelfs klant worden met een bepaalde actie is zowat onmogelijk ;(

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/speedy_andre/xmswk.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy-Andre op 08-06-2010 18:57 . Reden: pic erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ach bij mij vallen nog steeds de eerste 2 seconden weg bij een telefoongesprek,en altijd uitbellend,ingaand gaat het wel goed.
Die klacht staat al maanden uit compleet met een overzicht met alle nummers en tijden waarop gebeld is wanneer het optrad, er zou een onderzoek gedaan worden en een trace op mijn lijn worden gezet,denk dat iemand uit Nijmegen met een rollator naar Leiden komt lopen,misschien is ie er nog voor de vakantie... ik ga echt die foldertjes niet uitdelen,wil de relatie met mijn buren graag goed houden,bovendien hebben die xms al lang de deur uitgedaan en ben ik de enige nog.

Van de site klopt helemaal niets.
Klik je op beschikbaarheid en rechts op beschikbaarheid en snelheid (met dat mooie 100 bord met de strepen er door) dan kun je je postcode invoeren en huisnummer.
Mijn adres verschijnt dan met een streep er door ( dat betekent dat ik aangesloten ben ).
Er staat geen snelheid.
Voer ik het adres in van mijn buren dan is die ook beschikbaar met die 100 km streep er doorheen maar ook daar staat alleen beschikbaar en geen snelheid.
Dit wekt de illusie dat hoger als 100 mbit leverbaar is,die 100 is immers doorgestreept.
Kijk ik echter op "mijn xms" dan heb ik alleen de keuze 50 of 100.
Maar nergens op de gewone xms site staat dat ik maximaal 100 kan krijgen.
Marketing,leugentje om bestwil,misleiding... in elk geval totaal onduidelijk.
Er wordt alleen op beschikbaarheid gecontroleerd en niet op snelheid.

[ Voor 41% gewijzigd door Nick39 op 08-06-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De transfer naar Xms is gegarandeerd zo gebeurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Nick39 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:02:
ach bij mij vallen nog steeds de eerste 2 seconden weg bij een telefoongesprek,en altijd uitbellend,ingaand gaat het wel goed.
Die klacht staat al maanden uit compleet met een overzicht met alle nummers en tijden waarop gebeld is wanneer het optrad, er zou een onderzoek gedaan worden en een trace op mijn lijn worden gezet,denk dat iemand uit Nijmegen met een rollator naar Leiden komt lopen,misschien is ie er nog voor de vakantie... ik ga echt die foldertjes niet uitdelen,wil de relatie met mijn buren graag goed houden,bovendien hebben die xms al lang de deur uitgedaan en ben ik de enige nog.

Van de site klopt helemaal niets.
Klik je op beschikbaarheid en rechts op beschikbaarheid en snelheid (met dat mooie 100 bord met de strepen er door) dan kun je je postcode invoeren en huisnummer.
Mijn adres verschijnt dan met een streep er door ( dat betekent dat ik aangesloten ben ).
Er staat geen snelheid.
Voer ik het adres in van mijn buren dan is die ook beschikbaar met die 100 km streep er doorheen maar ook daar staat alleen beschikbaar en geen snelheid.
Dit wekt de illusie dat hoger als 100 mbit leverbaar is,die 100 is immers doorgestreept.
Kijk ik echter op "mijn xms" dan heb ik alleen de keuze 50 of 100.
Maar nergens op de gewone xms site staat dat ik maximaal 100 kan krijgen.
Marketing,leugentje om bestwil,misleiding... in elk geval totaal onduidelijk.
Er wordt alleen op beschikbaarheid gecontroleerd en niet op snelheid.
Dat je maximaal 100 kunt krijgen staat gewoon op: http://www.xmsnet.nl/diensten/internet

Als je buren verder klikken in de registratieprocedure staan daar de beschikbare snelheden inclusief meerprijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.g
Ik heb ook gisteren in Leiden een uitnodiging gehad voor de WK-actie. Als er mensen zijn die XMS nieuw aan willen vragen en gratis twee maanden Internet en een HD-box willen, stuur mij dan een bericht of email. Dan stuur ik zo'n kaart op waarmee je je kan inschrijven. Huidige XMS gebruikers hebben hier niets aan.

Het probleem met het bellen van de helpdesk lijkt dus veroorzaakt te worden door nummerweergave-blokkering. Als dat is ingeschakeld wordt niet gevraagd naar je postcode en wacht je tot sint juttemis omdat je in een wachtrij komt die niet aan de beurt komt (met een hele vriendelijke telefoonstem die zegt dat XMS er alles aan doet om je zo spoedig mogelijk te helpen). Details gemailed naar @jnaeff. Overigens @Denan: op voorpagina van de post staat nog twee keer het 0800 nummer ipv 088 nummer. Ik heb gisteren de Helpdesk kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:41
Wat ik me afvraag van die WK actie: hebben ook XMS abbo's hier info over gehad? Ik heb nl. nooit iets gezien...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hopjesvla79 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 08:36:
Wat ik me afvraag van die WK actie: hebben ook XMS abbo's hier info over gehad? Ik heb nl. nooit iets gezien...
Die WK Actie zag eruit alsof die gewoon naar alle XMS abonnementhouders is gestuurd. Iig was die volgens mij niet persoonlijk geaddresseerd.
Ik heb die van mij maar gewoon weggepleurd want de mensen die ik hier ken hebben al lang XMS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
pieter.g schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 07:31:
zegt dat XMS er alles aan doet om je zo spoedig mogelijk te helpen). Details gemailed naar @jnaeff. Overigens @Denan: op voorpagina van de post staat nog twee keer het 0800 nummer ipv 088 nummer. Ik heb gisteren de Helpdesk kunnen bereiken.
Dat kun je het beste bij XMS neerleggen, gewoon een mailtje naar de helpdesk zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 23:32
Tijdens kijken van het verkiezingsdebat NOS gisteravond om 21:30u via analoge tv XMS (Amersfoort Vathorst).
Crash van het beeld, groene blokken/freezes even gezapt naar andere zenders (ned2, ned3, rtl4, rtl5) die stonden allen op zwart.
Na paar minuten leek alles weer te werken. Meer mensen last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 23:32
Zie net melding bij storingen op de XMS website:

Momenteel ondervinden klanten van XMS problemen met de analoge televisiedienst. De klachten die voorkomen zijn:

- stilstaand beeld (gedurende enkele seconden)
- haperend geluid (gedurende enkele seconden)
- blokjes in beeld

Dit probleem is bekend en er wordt hard gewerkt om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Omdat er toch "problemen" worden genoemd, zal ik even mijn bevindingenmelden. analoog kijk ik niet, maar ik heb met de Pilot Amino 130 vaak dat geluid even weg valt voor een seconde. Dat is vooral net na het zappen maar soms ook na een uur ofzo.

Met de 110 heb ik vaak 1keer binne een kwartier dat het beeld even wegvalt en de zender opnieuw opkomt. een soort refresh. En verder willekeurig korte "video lock error" oid met de kleur balken.

Het is minder dan een seconde, maar storend zeker als je wat wil opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 16:44
Leuke folder, maar als je vrienden buren of wie dan ook te vriend wil houden, raad ik je aan deze folder gewoon bij het oud papier te flikkeren.
Speedy-Andre schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:34:
Hier gaat het ook nog steeds 'prima' met de communicatie :'(
Vandaag zou ik gebeld worden na mijn melding van gisteren, niets gehoord van Xms.
Dus zelf maar weer bellen en gelukkig na 2 minuten iemand aan de lijn.
Mijn aanvraag per post van de 'WK actie' (die de helpdesk niet kan plaatsen?) is nooit aangekomen bij Xms 8)7
Je stuurt dus een envelop naar de postbus in Hillegom en die komt niet aan ...
De helpdesk verwijst naar de website voor een nieuwe aanmelding, maar daar is de hele WK actie niet te vinden.
Wat er wel staat is een stuk magerder dan de WK actie (2 maanden gratis abo incl. Eredivisie en gratis Amino 130).
Erg vreemd is dat de WK actie blijkbaar niet bekend is, ik heb gevraagd om exact dat aanvraag formulier opnieuw op te sturen zodat ik die voorwaarden krijg en niet iets anders zoals op de website.
Blijkbaar is er geen enkele communicatie tussen de marketing afdeling en de helpdesk, erg slechte zaak vind ik dat.
Die dikke 91% tevredenheid wordt het wat mij betreft niet want zelfs klant worden met een bepaalde actie is zowat onmogelijk ;(

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Hebben meer mensen last van het volgende:
Bij uitzending gemist staat linksbovenin een 'cursor': een liggend wit streepje wat constant in beeld blijft.

Ik gebruik een Amino 130M

Barry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Een tijdje alweer niets van mij laten horen, dus tijd voor een kleine update:

Internet: Top
TV (HD, pilot): niet tevreden. Er word onaangekondigd gegoogelt met mijn zenders (en waarom mak ik die niet zelf indelen?) noodgedwongen op de site gekeken en het aanbod was vermagerd (wel een ONVERKLAARDE prijsverhoging van 3 euro o.i.d, moet ik een doen bij mijn klanten!) HD aanbod is wat je verwacht van een basis abbo, echter ik las dat we voor de commerciele HD's zo ook weer extra mogen dokken. Early adopter fee my bottox.

Leuk dat dit vermeld was ten tijden van mijn HD settop box (niet dus!).

Plus punt: BBC.
NOgmaals, half gare en rare zender indeling, ik kijk 1-2 uur TV max per maand, hoe de hell moet ik onthouden welke zender waar zit, en zappen is traag dus de zenders oplopen is ook niet geweldig....

Telefoon: Zoals aangegeven in mijn eerste post, dit is nog geen product dat commercieel aangeboden zou moeten worden. Er zitten te veel haken en ogen en blijvende problemen aan (denk aan de 2 sec).

Over het algemeen genomen ben ik een tevreden klant, simpel weg omdat ik persoonlijk alleen het internet gedeelte van onze triple play gebruik. Echter ik betaal voor alle 3 en word een beetje moedeloos als ik de kwaliteit en verwachtings management (weet het nederlandse woord niet, maar hier valt een hoop goed te trekken) is rond uit slecht.

DNS klacht, heb heel even weer de XMS DNS geprobeerd een tijdje geleden, maar nog steeds hetzelfde euvel.

Opname mogelijkheden animo? Belooft dat het er spoedig aankwam... Ik ben ondertussen in de veronderstelling dat we eerder zwaartekracht leren te beheersen en koude fusie beheersen dan dat deze belofte waarkomt.

Voelt alsof ik een beetje voorgelogen ben.

Nogmaals, het internet gedeelte is top (als je de juiste DNS servers gebruikt), de rest geeft het gevoel af van een hobby project dat gegroeid is boven de capaciteit van wat het bedrijf kan beheersen.

Wel even een pluim voor de helpdesk: 2 x nodig gehad, binnen 2 minuten iemand aan de lijn en vriendelijk geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
barryl schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:08:
Hebben meer mensen last van het volgende:
Bij uitzending gemist staat linksbovenin een 'cursor': een liggend wit streepje wat constant in beeld blijft.

Ik gebruik een Amino 130M

Barry
Ja dat is bij meerdere extra diensten... Dan geef je het signaal goed 1:1 door zonder under/overscan ;)

Maar wordt zo denk ik verzonden, heb het al vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

DaRKaNGLe694 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:02:
........en zappen is traag dus de zenders oplopen is ook niet geweldig....
Zappen is juist best snel. Gewoon die knop ingedrukt houden, niet op het beeld letten maar op de balk aan de onderkant dan ben je zo van Ned1 bij BBC2. Wel op tijd loslaten anders vlieg je er voorbij..... En anders via het Menu, tv, buitenland, BBC.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Caelorum schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:03:
[...]

Die WK Actie zag eruit alsof die gewoon naar alle XMS abonnementhouders is gestuurd. Iig was die volgens mij niet persoonlijk geaddresseerd.
Volgens mij is ie juist naar alle niet-abonnementhouders gestuurd waar Xms kan leveren en idd niet op naam maar op adres (aan de bewoner van dit adres).
Als ik morgen de WK-actie niet opnieuw bij de post zie dan wil ik graag zo'n kaart hebben, anders is de actie voorbij (ik kan het ook hier en daar in de straat ff gaan vragen).
Een ander ga ik er idd niet 'blij' mee maken gezien mijn eigen ervaringen tot nu toe |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:37:
[...]

Zappen is juist best snel. Gewoon die knop ingedrukt houden, niet op het beeld letten maar op de balk aan de onderkant dan ben je zo van Ned1 bij BBC2. Wel op tijd loslaten anders vlieg je er voorbij..... En anders via het Menu, tv, buitenland, BBC.
ik dnek dat jij dan een 110 hebt en geen 130... die van de 130 is best traag en die van 110 retesnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Speedy-Andre schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:29:
[...]

Volgens mij is ie juist naar alle niet-abonnementhouders gestuurd waar Xms kan leveren en idd niet op naam maar op adres (aan de bewoner van dit adres).
Als ik morgen de WK-actie niet opnieuw bij de post zie dan wil ik graag zo'n kaart hebben, anders is de actie voorbij (ik kan het ook hier en daar in de straat ff gaan vragen).
Een ander ga ik er idd niet 'blij' mee maken gezien mijn eigen ervaringen tot nu toe |:(
Misschien alleen naar alle XMS-abbo houders zonder RTV?
Ik ben namelijk wel degelijk klant maar heb (gelukkig) nog RTV van ziggo en neit van XMS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.g
Speedy-Andre schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:29:
[...]

Als je een WK-actie kaart wil, stuur me dan even een email, en dan stuur ik de kaart per post naar je op.

Pieter
Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.