Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste
Acties:
  • 162.047 views

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:33
Wat in principe niet met het analoge signaal te maken heeft, maar wel met TV in het algemeen: gisteravond (20-05-'10) heb ik voor het eerste regelmatige glitches in RTL4 HD gezien. Dit heb ik tot nu toe nog NOOIT gehad hier in Wijchen. Hopelijk was het een eenmalig probleem.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 18:01
Luuk1983 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:35:
Wat in principe niet met het analoge signaal te maken heeft, maar wel met TV in het algemeen: gisteravond (20-05-'10) heb ik voor het eerste regelmatige glitches in RTL4 HD gezien. Dit heb ik tot nu toe nog NOOIT gehad hier in Wijchen. Hopelijk was het een eenmalig probleem.
Van die glitches had ik ook last gisteren, op alle zenders die ik bekeek.

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 18:18
Ik krijg ook wel eens blokkige beelden op de analoge aansluiting.
Even wachten tot na 25-5 als in Amersfoort de boel op de schop gaat.

Verwijderd

Krizna schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:15:
[...]

Van die glitches had ik ook last gisteren, op alle zenders die ik bekeek.
Klopt idd.. hier ook in Amersfoort.
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:14:
Nog steeds dat doffe blurry uitwazende beeldtype. Zie hier wat ik bedoel.
Dat beeld hebben we in Leiden al jaren zo en ondanks diverse beloftes is dat nog steeds zo rot.
Officieel mag ik niet klagen omdat ik geen abonnement heb op analoog/digitaal maar omdat analoog er nog op staat even op de monitor gekeken en nog steeds om te huilen.
Er genoeg over geklaagd,zelfs een onafhankelijk buro ( HAKO ) dat door xms is uitgenodigd hier thuis gaf gewoon ruiterlijk toe dat het beeld slecht was,maar er is nooit wat aan gedaan.
Vandaar dat ik nu alleen nog maar internet afneem.
Qua internet durf ik de overstap naar ziggo nog niet helemaal te nemen hoewel ik het er wel naast heb (hoef ik niet extra te betalen voor de newsserver) maar ze gaan vanwege de onzekere toekomst van deze wijken de wijkkasten niet aanpassen bij Ziggo en om dezelfde reden zal xms hier wel geen 200 mbits gaan aanbieden.
Ze zijn hier ook nog 2 tunnels aan het aanleggen en we hebben al van alles meegemaakt,geen stroom,geen gas,geen water,leidingen verleggen,dwars door een transportbuis heen een damwand aanleggen is ook minder slim dus ik ben wel blij met wat backup verbindingen.

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:20:
[...]Ze zijn hier ook nog 2 tunnels aan het aanleggen en we hebben al van alles meegemaakt,geen stroom,geen gas,geen water,leidingen verleggen,dwars door een transportbuis heen een damwand aanleggen is ook minder slim dus ik ben wel blij met wat backup verbindingen.
Poeh... daar zou ik niet blij van worden zeg :'(

Verwijderd

voor degene die het interesseerd :P
ik ben er een tijdje tussenuit geweest.
Weer int ziekenhuis gelegen.
Was gevallen weer, ze zijn nu aant uitzoeken waardoor komt.
Maar had wel een zware hersenschudding en 5e ruggenwerfel gebroken :S

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:33:
[...]

Poeh... daar zou ik niet blij van worden zeg :'(
Nee je moet er elke dag proberen langs te rijden met je auto om op werk te komen, dat is is fijn >:)

En beterschap Famous (zo verre nog van toepassing)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• lantaarn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
d0s schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:35:
[...]

Echt heel erg vreemd dat de kwaliteit bij sommige mensen achteruit is gegaan. Ik ben vandaag langs diverse klanten in Nijmegen geweest om televisies in te stellen en ik kreeg alleen maar positieve reacties op het 'nieuwe' beeld.

Ik zeg natuurlijk niet dat ik de negatieve verhalen niet geloof. Het blijft wel vreemd.. het verschil moet toch ergens in zitten :) Hebben jullie Packetfront of Genexis modems?
Heb een packetfront modem. en de omschrijving die Alexander01 van zijn bevindingen gaf komen aardig overeen met mijn klachten. Heb nog een Philips Crt pixel plus die altijd een perfect beeld had met XMS. Willen ze iedereen aan het digitaal hebben ?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:25

DjVe

Hatsaflats!

lantaarn schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:01:
[...]

Heb een packetfront modem. en de omschrijving die Alexander01 van zijn bevindingen gaf komen aardig overeen met mijn klachten. Heb nog een Philips Crt pixel plus die altijd een perfect beeld had met XMS. Willen ze iedereen aan het digitaal hebben ?
Ik heb dinsdag in Wijchen en Nijmegen verschillende toestellen (van B&O tot Loewe naar Philips) geïnstalleerd en ik vond ze allen werkelijk een plaatje van een beeld geven. Mijn eigen oude vertrouwde 28PW8506 Philips breedbeeld (die nog bij mijn ouders staat) gaf echt beduidend beter beeld!

Gaat trouwens allemaal om ervaringen met Genesix modellen.

Verwijderd

j1nx schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:53:
[...]En beterschap Famous (zo verre nog van toepassing)
Nou, is nog heel erg vers allemaal hoor.
Is pas 4 weekjes geleden gebeurd.
Zit helemaal is een korset gehesen.
En ik kan en mag zo en zo de eerstkomende 6 weken praktisch niets doen :S

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 13:26

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:35:
voor degene die het interesseerd :P
ik ben er een tijdje tussenuit geweest.
Weer int ziekenhuis gelegen.
Was gevallen weer, ze zijn nu aant uitzoeken waardoor komt.
Maar had wel een zware hersenschudding en 5e ruggenwerfel gebroken :S
Beterschap man!

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Verwijderd

6545 (Nijmegen) hier. Glitches in analoge beeld komen ook hier nog steeds voor. Ik heb een Packetfront overigens en kijk via m'n Philips 28PW9509 Pixel Plus2 breedbeeld CRT.

Het beeld is er sinds de zenderwijziging zover ik kan zien niet op achteruit gegaan, maar of het beter is geworden durf ik niet te zeggen ....

Verwijderd

Verwijderd

Wat mij opvalt in bovenstaande reactie's is dat de packetfront's toch eigenlijk de meeste (zo niet alleen) de problemen opleveren!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 09:49:
Wat mij opvalt in bovenstaande reactie's is dat de packetfront's toch eigenlijk de meeste (zo niet alleen) de problemen opleveren!
Nou niet helemaal. Ik heb een Genexis V2 en mijn analoog ziet er nou niet echt fantastich uit op mijn 37" LCD tv. In het begin was het echt bagger (witte diagonale strepen door het beeld), totdat ik de demper die op de coax aansluiting op de Genexis zat er tussen uit haalde. Maar het is nog steeds niet de kwaliteit die ik bij Ziggo had, want er zit nog steeds een soort ruis door bijna alle zenders.

Maargoed, alleen de koters kijken nog naar analoog (NL3) totdat wij voor hun de DTV aan zetten (Nick Jr. etc :D ).
Zelf kijk ik alleen nog maar digitaal en dat is wel goed.

Internet en telefonie heb ik nooit problemen mee.

j1nx schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:53:
[...]

Nee je moet er elke dag proberen langs te rijden met je auto om op werk te komen, dat is is fijn >:)
Een troost heb je,de zekerheid dat het nog wel een tijdje gaat duren, volgende maand gaan ze 1,5 maand met 3 heimachines heien van maandag t/m zaterdag,kijken wat ze dan weer raken, zowel de vezel als de kabel lopen er dus altijd kans...
@Thasaidon ik roep al tijden het zelfde (analoog is Ziggo veel beter) maar het levert altijd een wellus nietus discussie op...

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 22-05-2010 15:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 09:49:
Bij packetfront zijn alle porten gedeeld, wat dus inhoud dat je ook IPTV kan kijken via je internet port (die krijgt ook de broadcast adressen, net als port 2,3,4). Alleen om die reden zou ik al geen Genexis willen.

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:12:
[...]

Bij packetfront zijn alle porten gedeeld, wat dus inhoud dat je ook IPTV kan kijken via je internet port (die krijgt ook de broadcast adressen, net als port 2,3,4). Alleen om die reden zou ik al geen Genexis willen.
En juist om die reden vind ik een Genexis wel prettig. Alles gescheiden.
Nick39 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:37:
[...]@Thasaidon ik roep al tijden het zelfde (analoog is Ziggo veel beter) maar het levert altijd een wellus nietus discussie op...
Klopt en daarom doe ik ook geen moeite meer bij de helpdesk, want die doen er toch niets mee.
Plus dat ik dus eigenlijk alleen nog maar digitaal kijk.
Even heel zwart/wit gezien is analoog toch een aflopende zaak. Ziggo schijnt het al in zijn geheel af te willen schaffen.

Verwijderd

Probleem is echter dat als je zonder extra kastjes wil kijken, dat je nog steeds aangewezen bent op analoog. een ongecodeerd DVB-C signaal volgens de standaard wordt nog steeds niet aangeboden door Glashart. Als ze snel van analoog afwillen dan moeten ze hier echt rap mee gaan komen, want alleen DVB-C is een echte vervanger voor het analoge signaal. IPTV is dat niet omdat er nog geen tv's zijn die dit rechtstreeks kunnen ontvangen.

Verder blijf ik het schandalig vinden dat Reggefiber/Glashart/Hertzinger en iedereen die verantwoordelijk is/was voor het analoge signaal zo ondeskundig bezig is (geweest) op dit gebied. Zowel analoog als DVB-C bestaan al zolang en dan maakt men TOCH nog zulke ontzettende grote blunders door hobby apparatuur uit de prehistorie te plaatsen en door klakkeloos de frequentieruimte vol te proppen waardoor uit nood bij alle zenders de bitrate moet worden teruggeschroeft!

Echt, ik vind dit zo amateuristisch! De mensen die dit hebben opgezet, onderhouden en uitbreiden lijken totaal geen kennis van zaken te hebben! Zijn dit geen ervaren mensen die al eerder zoiets opgezet hebben? Ik heb echt het idee dat dit hun eerste CATV netwerk is wat ze voor elkaar moesten maken.

Daarnaast heb ik ook geen goed woord over als ik heb over de aanpak van deze problemen. Hoeveel monteurs zijn er al uitgerukt hiervoor? En hoeveel jaren hebben jullie moeten wachten sinds dat ze nu eindelijk begonnen zijn om dat prut signaal op de schop te nemen in een aantal gebieden? En zelfs DAN nog wordt er nog geblunderd waardoor het signaal NOG slechter wordt (wow, dat dat nog mogelijk was!).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 21:46 ]

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:59:
Probleem is echter dat als je zonder extra kastjes wil kijken, dat je nog steeds aangewezen bent op analoog. een ongecodeerd DVB-C signaal volgens de standaard wordt nog steeds niet aangeboden door Glashart. Als ze snel van analoog afwillen dan moeten ze hier echt rap mee gaan komen, want alleen DVB-C is een echte vervanger voor het analoge signaal. IPTV is dat niet omdat er nog geen tv's zijn die dit rechtstreeks kunnen ontvangen.

Verder blijf ik het schandalig vinden dat Reggefiber/Glashart/Hertzinger en iedereen die verantwoordelijk is/was voor het analoge signaal zo ondeskundig bezig is (geweest) op dit gebied. Zowel analoog als DVB-C bestaan al zolang en dan maakt men TOCH nog zulke ontzettende grote blunders door hobby apparatuur uit de prehistorie te plaatsen en door klakkeloos de frequentieruimte vol te proppen waardoor uit nood bij alle zenders de bitrate moet worden teruggeschroeft!

Echt, ik vind dit zo amateuristisch! De mensen die dit hebben opgezet, onderhouden en uitbreiden lijken totaal geen kennis van zaken te hebben! Zijn dit geen ervaren mensen die al eerder zoiets opgezet hebben? Ik heb echt het idee dat dit hun eerste CATV netwerk is wat ze voor elkaar moesten maken.

Daarnaast heb ik ook geen goed woord over als ik heb over de aanpak van deze problemen. Hoeveel monteurs zijn er al uitgerukt hiervoor? En hoeveel jaren hebben jullie moeten wachten sinds dat ze nu eindelijk begonnen zijn om dat prut signaal op de schop te nemen in een aantal gebieden? En zelfs DAN nog wordt er nog geblunderd waardoor het signaal NOG slechter wordt (wow, dat dat nog mogelijk was!).
Ik heb het al eerder gemeld; maar hier in Soest heb ik sinds 2005 prima analoog sinaal op een packetfront, 8 poorts. Daarvoor had ik zowel in de winter als in de zomer sneeuw van Casema. Feit blijft wel dat analoog signaal op een lcd/plasma altijd minder is/was dan op die oude bakbeesten. Ook hoe groter het scherm hoe slechter het analoge signaal wordt weergegeven. Voor lcd/plasma gbruik je dus het beste digitaal signaal. :)

• JacquesTrekhaak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-04-2023
Gister bij de Champions league finale regelmatig glitches en blokken in beeld gezien bij het analoog signaal van Ned3.

De vlieger dat alles na de herindeling van de frequenties opgelost moest zijn gaat hier (Nijmegen) vooralnog niet op! |:(

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:09
Laten we met z'n allen hopen dat Glashart dit nu echt snel en voor altijd gaat oplossen. Inmiddels komt in een massaal verglaasde stad als Almere ook Lijbrandt om de hoek kijken (en WEL meteen in heel Almere, i.t.t. XMS) en veel mensen zullen hier belangstelling voor krijgen, met meerdere tv's in huis. Als Glashart nog langer door gaat met dit soort mensen teleurstellen m.b.t. beeldkwaliteit ben ik bang dat glasvezel snel een "mickey mouse" imago gaat krijgen....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Thasaidon

Thasaidon

wiebo66 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 01:31:
[...]

Ik heb het al eerder gemeld; maar hier in Soest heb ik sinds 2005 prima analoog sinaal op een packetfront, 8 poorts. Daarvoor had ik zowel in de winter als in de zomer sneeuw van Casema. Feit blijft wel dat analoog signaal op een lcd/plasma altijd minder is/was dan op die oude bakbeesten. Ook hoe groter het scherm hoe slechter het analoge signaal wordt weergegeven. Voor lcd/plasma gbruik je dus het beste digitaal signaal. :)
Klopt, maar ik ben onlangs over gegaan van Ziggo op XMS en ik weet dus uit ervaring dat het analoog van XMS wel veel slechter is dan dat van Ziggo.
Digitaal is het daarentegen weer andersom, daar is XMS weer scherper dan dat van Ziggo.

Verwijderd

even een vraagje. is het ook mogelijk om 2 x een amino 130m te bestellen en dan 2 x 4,95 per maand te betalen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 18:04 ]

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 18:03:
even een vraagje. is het ook mogelijk om 2 x een amino 130m te bestellen en dan 2 x 4,95 per maand te betalen?
Mij is door XMS verteld dat 2 gelijke set-top boxen NIET mogelijk is.
De specifieke reden hebben ze nooit verteld, maar het zou "technisch niet mogelijk zijn".
2 verschillende stb's kon weer wel. Dus als ik de 110 had, kon ik daarnaast wel de 130 aanschaffen en aansluiten, en andersom.

XMS zegt ook dat het niet mogelijk is een 2e box van hetzelfde type bij ze te bestellen.
Dit zou je namelijk moeten doen via mijn.xmsnet.nl
Als je de 110 al hebt, zal de optie om die (nogmaals) te bestellen er niet bij staan.

Aldus XMS

[ Voor 18% gewijzigd door Thasaidon op 23-05-2010 19:01 ]

Verwijderd

Zover bij mij bekend, is dat gewoon mogelijk een 2e stb bestellen van hetzelfde type.
Alleen zul je dan even een briefje moeten opstellen en (do not forget) ondertekenen, waarin je dus een 2e 130m wil bestellen,
de andere doe je gewoon online via mijn xms.
Of het mogelijk is de stb's te betalen door wat jij omschrijft durft ik geen uitspraak over te doen.

• wiebo66
De Animo 110 krijg je gratis en daarmee neem je voor € 4.95 het digitale pakket af.
Voor € 110.00 krijg je in plaats van de 110 de 130 en betaal je nog steeds € 4.95 voor het digitale signaal.
Wil je daarnaast ook HD televisie kijken dan betaal je € 10.00 extra per maand voor het HD pakket.

Voor Ned 1, 2, 3 zitten de HD zenders al in het digitale pakket en tot het eind van het jaar ook de RTL en SBS zenders.

Maar: Kijkt u nu al digitaal met een digitale settopbox dan kunt u een (extra) HD box bestellen via 'Mijn XMS' voor €199,-. (geplukt van de site)

Je kunt dus maar 1 x betalen voor het digitale signaal welke je met meerdere boxen kunt verpreiden in je huis.
Dus wil je het digitale pakket hebben met de digitale setuo box betaal je eenmalig € 110.00 en per maand € 4.95 en als je het uitgebreidde HD pakket wilt komt daar per maand nog € 10.00 bovenop.
Wil je een tweede digitale box dan betaal je eenmalig € 199.00 maar blijven de maandelijke bedragen onveranderd.

Volgens de wesite van XMS kun je niet twee gelijke boxen aansluiten maar wat ik van de site heb gehaald weerspreekt dat : Kijkt u nu al digitaal met een digitale settopbox dan kunt u een (extra) HD box bestellen via 'Mijn XMS' voor €199,-.

Je kunt meerdere boxen aansluiten ook van hetzelfde type maar XMS ondersteund dit niet.
Met een switch kun je meerdere boxen aansluiten maar omdat er bij een 50Mb internetaansluiting 50 Mb bandbreedte beschikbaar is voor digitale televisie is het uitbreiden niet onbeperkt.
En bij een 100 Mb internetverbinding kun je dus nooit de volledige bandbreedte benutten bij één of meerdere boxen.

• Thasaidon

Thasaidon

wiebo66 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 00:15:
[...]
Volgens de wesite van XMS kun je niet twee gelijke boxen aansluiten maar wat ik van de site heb gehaald weerspreekt dat : Kijkt u nu al digitaal met een digitale settopbox dan kunt u een (extra) HD box bestellen via 'Mijn XMS' voor €199,-.
Dat was dus ook wat ik tegen XMS zei, en wat ze met deze zin bedoelen is:
Kijkt u nu al (GEWOON) digitaal met een digitale settopbox (AMINO 110) dan kunt u een (extra) HD box (AMINO 130) bestellen via 'Mijn XMS' voor €199,-.
Althans, volgens de helpdesk.
Ik heb toen al aangegeven dat ze dat dan duidelijker op de site moeten zetten, maar dat is dus nog steeds niet gebeurd.

Overigens heb ik mijn STB, Mediaplayer en Homecinema set vervangen voor een HTPC. Dat lijkt nu allemaal goed te draaien, dus gaat mijn STB straks naar de slaapkamer. Dan heb ik daar ook DTV.

Dan nog een laatste opmerking...
Ik heb gelezen dat XMS (of iig Glashart?) bezig zou zijn met het testen van een nieuwe Amino welke ook recording etc zou ondersteunen. Weet iemand hier meer van? Want van XMS zelf krijg ik geen antwoord.
Ik kan me namelijk voorstellen dat als mensen voor een 2e STB willen gaan, ze liever een apparaat kopen waar je wat meer mee kan dan met de huidige STB's.

• eymey
@Thasaidon: Hoe heb je DTV op je HTPC geregeld? Op de IPTV stream of op de coax? :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

XMS ondersteunt officieel niet twee (of meer) settopboxen maar het werkt wel prima.

ik vroeg me alleen af of dat ik ook gewoon 2 x 4,95pm kon gaan betalen ipv 2 x 199 euro of 1 x 199 euro en 1 x 4,95pm. moet ik toch maar eens over bellen.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:16

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

eymey schreef op maandag 24 mei 2010 @ 09:30:
@Thasaidon: Hoe heb je DTV op je HTPC geregeld? Op de IPTV stream of op de coax? :)
Hoe wil je DTV over coax doen :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Speedy-Andre schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:30:
[...]

Hoe wil je DTV over coax doen :?
nou er is idd sprake van dvb-c over de coax (na de modulator) zonder codering iets terug in het topic
ik weet de details niet exact, maar het kwam er ongeveer op neer dat je gewoon je oude ziggo decode zonder kaart kon gebruiken

Iperf

• Thasaidon

Thasaidon

eymey schreef op maandag 24 mei 2010 @ 09:30:
Mijn Genexis heeft een apparte coax aansluiting voor analoog.

Digitaal is een andere aansluiting (een ethernet poort) welke normaal naar de Amino loopt middels UTP. Hier heb ik nu eerst een switch tussen gehangen, waar nu zowel de Amino als mijn HTPC in zitten.

DTV krijg ik dus op mijn HTPC binnen via een normale ethernet kaart. Dus geen apparte TV kaart met Coax.
Voorwaarde is wel dat je een player gebruikt welke multicast streaming aan kan. En je zult een playlist moeten hebben waar alle multicast ip's en udp poorten in staan.

Zie dit draadje voor meer info:
Lijbrandt IPTV via router?

• eymey
OK, zoiets dacht ik idd al. Ik vroeg me echter ook af hoe het dan zit met het online moeten houden van een Amino, zodat je abonnement niet 'verloopt'

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

fish schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:47:
[...]

nou er is idd sprake van dvb-c over de coax (na de modulator) zonder codering iets terug in het topic
ik weet de details niet exact, maar het kwam er ongeveer op neer dat je gewoon je oude ziggo decode zonder kaart kon gebruiken
Dit gaat komen, maar het is nog niet uitgerold zover ik weet.
Ik ben wel blij dat ik m'n Samsung hd decoder nog heb, die komt straks weer van pas.
Voorlopig heb ik nog 'gratis' analoog op de Upc kabel (vorige bewoner had dat) maar ik weet niet hoe lang het erop blijft staan zonder dat ik betaal O-)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Verwijderd

Ik had iets opgevangen dat ze het eind van het jaar het dvb-c gebeuren ready willen hebben.
Maar goed het is natuurlijk afhankelijk van heel veel factoren.
Ook kun je dan idd gewoon je oude dvb-c decoder gebruiken, zonder smartcard.
Maar XMS zal wel een beetje een standaard pakket gaan doorgeven,
en zover ik ook begrepen heb geen hd zenders.

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-10 10:38
Weet iemand of het waar is dat de Amino 130M de uitgeklede versie is van de 'gewone' 130.
Ik heb namelijk de 130 gekregen i.p.v. de M en zit nu te twijfelen of ik er werk van moet maken.
Op alle papieren die er bij zitten staat dat het de 130M is maar dit is het dus niet volgens de site van Amino.

Is het trouwens normaal dat het ding zo verschrikkelijk heet wordt? 's nachts gaat ie in standby maar desondanks is ie de volgende dag nog steeds bijna te warm om aan te pakken. En nee, hij staat niet in een afgesloten kastje.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Verwijderd

Quibus69 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:28:
Weet iemand of het waar is dat de Amino 130M de uitgeklede versie is van de 'gewone' 130.
Ik heb namelijk de 130 gekregen i.p.v. de M en zit nu te twijfelen of ik er werk van moet maken.
Op alle papieren die er bij zitten staat dat het de 130M is maar dit is het dus niet volgens de site van Amino.

Is het trouwens normaal dat het ding zo verschrikkelijk heet wordt? 's nachts gaat ie in standby maar desondanks is ie de volgende dag nog steeds bijna te warm om aan te pakken. En nee, hij staat niet in een afgesloten kastje.

De Amino 130M is de nieuwe versie,
de Amino 130 is de voorloper van de 130M.
Verder is het geen uitgeklede versie etc.
Wel ontbreken op de 130M de coax aansluitingen,
maar jah... mis je die nog :P

Verder klopt het idd dat die dingen aardig warm worden.
In het verleden heb ik een 130 gehad en daar viel mij vanop dat die warmer werd dan de 130M.

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 13:21
Daar heeft mijn 130 geen last van. Ook als-ie een hele dag aanstaat wordt hij alleen "hand-warm" en kan ik er zonder problemen met handen opleggen (als ik daar zin in zou hebben).

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:28

d0s

sssst

De 130M is compacter, maar de 130 heeft daarentegen wel meer aansluitmogelijkheden (scart/compontent en hdmi ipv enkel hdmi). Dat de behuizing warm kan worden klopt, dat heeft de 130M ook en dit komt door het passieve koelsysteem. Ikzelf zou in ieder geval liever (qua aansluitmogelijkheden) liever een 130 hebben ipv een 130M.

Overigens wijkt deze 130 af van de geleverde 130 die in de pilotfase werd gebruikt.. de nu geleverde 130 is wat groter en heeft meer aansluitingen (o.a. een telefoon/modem aansluiting, maar waarvoor deze zou kunnen dienen weet ik niet).

Verwijderd

d0s schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:14:
[...]
de nu geleverde 130 heeft meer aansluitingen (o.a. een telefoon/modem aansluiting, maar waarvoor deze zou kunnen dienen weet ik niet).
Dat had de 130 in de pilot fase ook hoor :9

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:28

d0s

sssst

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:26:
[...]

Dat had de 130 in de pilot fase ook hoor :9
Okay.. dan heb ik destijds niet goed gekeken ;)

• Thasaidon

Thasaidon

eymey schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:48:
OK, zoiets dacht ik idd al. Ik vroeg me echter ook af hoe het dan zit met het online moeten houden van een Amino, zodat je abonnement niet 'verloopt'
Je abonnement verloopt niet, zolang je betaald voor de dienst.
Het enige probleem is dat als de DHCP lease verloopt, je met een Windows systeem geen nieuw IP krijgt omdat je binnen windows de vendor code van de Amino niet kunt mee sturen in je request.
Met Linux kan dat wel.
Dus je moet of je Amino ook aangesloten laten zitten (zoals ik doe op de slaapkamer) of je moet een Linux systeem gebruiken met bv MythTV.

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
d0s schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:35:
[...]
Echt heel erg vreemd dat de kwaliteit bij sommige mensen achteruit is gegaan. Ik ben vandaag langs diverse klanten in Nijmegen geweest om televisies in te stellen en ik kreeg alleen maar positieve reacties op het 'nieuwe' beeld.

Ik zeg natuurlijk niet dat ik de negatieve verhalen niet geloof. Het blijft wel vreemd.. het verschil moet toch ergens in zitten :) Hebben jullie Packetfront of Genexis modems?
Hmm ben weer terug na een paar dagjes off-line ...

Allereerst mijn excuses van de verwarring met DVB-T resp. DVB-C ... ik bedoelde uiteraard DVB-C wat ook al de benoeming van de Humax iHDR-5050-c liet vermoeden 8)7 ;)

En wat het modem aangaat zo lijkt het een Packetfront te zijn - er staat iig "42Networks DRG" op ...

Zou dit uit mogen maken mbv het analoge TV-signaal?

Groetjes
swima

• eymey
Thasaidon schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:34:
[...]

Je abonnement verloopt niet, zolang je betaald voor de dienst.
Het enige probleem is dat als de DHCP lease verloopt, je met een Windows systeem geen nieuw IP krijgt omdat je binnen windows de vendor code van de Amino niet kunt mee sturen in je request.
Met Linux kan dat wel.
Dus je moet of je Amino ook aangesloten laten zitten (zoals ik doe op de slaapkamer) of je moet een Linux systeem gebruiken met bv MythTV.
:) zodra ik XMS of soortgelijk zou kunnen krijgen, iig met IPTV van Glashart, dan zou ik proberen om een Powerpc port van "VDR" te krijgen (een dvb-s/-c/-t harddisk recording prog onder Linux), waar ook een IPTV plugin voor bestaat. Extra VLAN richting m'n Synology NAS en die recording server laten zijn :D.

Thanks iig :). DHCP velden spoofen is idd niet zo moeilijk onder Linux. Natuurlijk zou het leuker zijn als het gewoon op een wat minder hackerige en door glashart toegestane manier kon, maar goed :)

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 25-05-2010 14:19 ]

Verwijderd

Thasaidon schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:34:
[...]

Je kan de dll aanpassen he :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 18:27 ]

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:26:
[...]

Je kan de dll aanpassen he :)
Klopt, daar had ik iets over gelezen :D
Zou je kunnen vertellen wat en hoe je dat precies gedaan hebt?
eymey schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:18:

Thanks iig :). DHCP velden spoofen is idd niet zo moeilijk onder Linux. Natuurlijk zou het leuker zijn als het gewoon op een wat minder hackerige en door glashart toegestane manier kon, maar goed :)
Ik zou persoonlijk niet weten waarom het niet toegestaan zou zijn om de stb voor een HTPC etc te vervangen of ernaast te draaien.
Je betaald immers al voor de dienst(en) en zolang je alleen de zenders kijkt waar je recht op hebt, zie ik geen probleem.
Ook heb ik nog nergens gelezen dat het niet zou mogen.

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 25-05-2010 19:59 ]

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vandaag ook de nieuwe analoge zenderindeling even ingesteld. Jammer genoeg geen betere beeldkwaliteit. Het signaal vertoont nog net zoveel ruis als voorheen. Voor mij had het niet gehoeven op deze manier, temeer omdat Travel Channel, Discovery Science en Discovery Travel & Living nu verwijderd zijn.

Men had beter zenders met weinig wisselende content kunnen verwijderen of samenvoegen. TV Oranje geef 12 uur per dag zwart beeld, Glast Infokanaal toont alleen tekst en de lokale omroep heeft hooguit een uur nieuwe content per dag. Je zou TV Oranje en Amersfoort Lokaal kunnen samevoegen in 1 zender met de tekst van Glaset hier als teletext. Hiermee komen toch weer twee kanalen vrij om de Discoveries terug te brengen. Echt onbegrijpelijk dat niemand eens kritisch kijkt hoe je meer ruimte kan maken.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• eymey
Thasaidon schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:27:

[...]
Ik zou persoonlijk niet weten waarom het niet toegestaan zou zijn om de stb voor een HTPC etc te vervangen of ernaast te draaien.
Je betaald immers al voor de dienst(en) en zolang je alleen de zenders kijkt waar je recht op hebt, zie ik geen probleem.
Ook heb ik nog nergens gelezen dat het niet zou mogen.
Tsja, maar het feit blijft dat je moet kunstelen en apparaten moet spoofen. Dan hadden ze net zo goed die restrictie er af kunnen halen en gewoon ieder apparaat dat op het IPTV segment zich meldt een IP kunnen geven, plus de lokaties van de streams publiceren.

• ericjanvanputten
  • Laatst online: 29-03-2023
Afgelopen tijd uit 'gemak' via het Ziggo kastje analoog tv gekeken, maar na 4 maanden ging die toch echt op zwart. Dan maar netjes naar XMS (waarvoor ik wel al maanden betaalde).

Gelijk enthousiast, zenders als Discovery Travel & Living en Science. Helemaal geweldig...

1 dag later lagen die zenders er opeens uit. Opnieuw zoeken maakte niet uit, dan maar even bellen. En ja hoor.. Zoals boven staat zijn de zenders verdwenen.

Marketing technisch kan het niet goed zijn om je zenders zo te etaleren en daarna gewoon weg te halen. Doe dan als Ziggo en maak duidelijk dat het een tijdelijk kanaal is.

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
ari3 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:32:
Vandaag ook de nieuwe analoge zenderindeling even ingesteld. Jammer genoeg geen betere beeldkwaliteit. Het signaal vertoont nog net zoveel ruis als voorheen. Voor mij had het niet gehoeven op deze manier, temeer omdat Travel Channel, Discovery Science en Discovery Travel & Living nu verwijderd zijn.

Men had beter zenders met weinig wisselende content kunnen verwijderen of samenvoegen. TV Oranje geef 12 uur per dag zwart beeld, Glast Infokanaal toont alleen tekst en de lokale omroep heeft hooguit een uur nieuwe content per dag. Je zou TV Oranje en Amersfoort Lokaal kunnen samevoegen in 1 zender met de tekst van Glaset hier als teletext. Hiermee komen toch weer twee kanalen vrij om de Discoveries terug te brengen. Echt onbegrijpelijk dat niemand eens kritisch kijkt hoe je meer ruimte kan maken.
Hier ook alles ingesteld gisteravond, (amersfoort nieuwland) ik zie toch echt verbetering het beeld geeft wat meer kleur.
ruis?? wat niet waar je die hoort maar die heb ik hier niet.
12 uur per dag ??? net even gekeken deed het gewoon, gister avond ook gewoon normaal ben benieuwd wanneer die zwart is?

Je verhaal over samenvoegen dat gaat natuurlijk niet zijn 2 verschillende partijen, XMS gaat dit niet doen en volgens mij mogen ze dit eens of deze partijen moeten samen gaan werken maar lijkt mij heeft een muziek zender daar geen baat bij.

[ Voor 1% gewijzigd door ferrarifreak op 26-05-2010 11:51 . Reden: taalfouten ]

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:28:
[...]

Tsja, maar het feit blijft dat je moet kunstelen en apparaten moet spoofen. Dan hadden ze net zo goed die restrictie er af kunnen halen en gewoon ieder apparaat dat op het IPTV segment zich meldt een IP kunnen geven, plus de lokaties van de streams publiceren.
Ik doe gewoon join requests vanaf mijn externe IP, en dat werkt (Packetfront). Ik denk dat het in dit geval de packetfront is die de streams door zet naar binnen toen, en die kijkt blijkbaar niet naar het originating IP of MAC

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:57:
[...]

Ik doe gewoon join requests vanaf mijn externe IP, en dat werkt (Packetfront). Ik denk dat het in dit geval de packetfront is die de streams door zet naar binnen toen, en die kijkt blijkbaar niet naar het originating IP of MAC
Helaas is het met een Genexis dus anders, daar zit IPTV echt op een andere poort welke in een ander netwerk hangt als het internet.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:48
ericjanvanputten schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:34:
Afgelopen tijd uit 'gemak' via het Ziggo kastje analoog tv gekeken, maar na 4 maanden ging die toch echt op zwart. Dan maar netjes naar XMS (waarvoor ik wel al maanden betaalde).

Gelijk enthousiast, zenders als Discovery Travel & Living en Science. Helemaal geweldig...

1 dag later lagen die zenders er opeens uit. Opnieuw zoeken maakte niet uit, dan maar even bellen. En ja hoor.. Zoals boven staat zijn de zenders verdwenen.

Marketing technisch kan het niet goed zijn om je zenders zo te etaleren en daarna gewoon weg te halen. Doe dan als Ziggo en maak duidelijk dat het een tijdelijk kanaal is.
och, hier in arnhem hebben we die zenders überhaupt nooit gehad...

Hi Ha Hopjesvla

• wiebo66
Is Google TV niet iets voor XMS? http://www.google.com/tv/
ferrarifreak schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:41:
[...]

Hier ook alles ingesteld gisteravond, (amersfoort nieuwland) ik zie toch echt verbetering het beeld geeft wat meer kleur.
ruis?? wat niet waar je die hoort maar die heb ik hier niet.
De ruis is niet hoorbaar maar zichtbaar in het analoge beeld.
Verder verkoopt digitaal wat makkelijker als bepaalde analoge zenders verdwenen zijn naar het digitale pakket,noemen ze marketing.

• ericjanvanputten
In aanvulling op mijn eerdere bericht heb ik een vraag:

Ik keek eerst via Ziggo analoog tv (zonder abo) en had gelijktijdig wel bij XMS een abo lopen met TV.

Heb ik afgelopen maanden nou 'zwart' gekeken? :)

Verwijderd

Hier in Amersfoort (schothorst) lijkt idd het analoge beeld ook "iets" beter geworden te zijn,
maar moet eerlijk toegeven.
Het kan niet tippen aan het analoge van bv. Ziggo,
daar vind ik het analoge beeld van XMS te (slecht) voor.
Om een beter omschrijving te geven, het beeld is wat wazig.

Verwijderd

Nog steeds geen andere apparatuur dus. In plaats daarvan wordt de boel opgepoetst (net als hier).

Verwijderd

ericjanvanputten schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:36:
In aanvulling op mijn eerdere bericht heb ik een vraag:

Ik keek eerst via Ziggo analoog tv (zonder abo) en had gelijktijdig wel bij XMS een abo lopen met TV.

Heb ik afgelopen maanden nou 'zwart' gekeken? :)
Je hebt gebruik gemaakt van een service zonder er voor te betalen. Dat je dat eenvoudig kunt doen maakt niet uit. Een fiets meenemen die niet op slot staat is ook diefstal ;)

Niet dat ik onschuldig ben hoor.. heb het ooit ook maanden gedaan ;)

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:02:
[...]

Je hebt gebruik gemaakt van een service zonder er voor te betalen. Dat je dat eenvoudig kunt doen maakt niet uit. Een fiets meenemen die niet op slot staat is ook diefstal ;)

Ach, moet die eigenaar van de fiets het maar niet in mijn woonkamer zetten!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:02:
[...]

Vergelijking klopt ook niet echt he... Dan is het eerder dat je de kabel van buiten aftapt... Nu is het meer alsof die fiets aan je gegeven is en in de hal van je huis gelegd is haha.

• ericjanvanputten
Kan het zo 123 niet vinden, maar kijk ik pas 'zwart' als er geen TV belasting wordt betaald? In dit geval betaalde ik deze wel via XMS, maar nam ik het beeld van Ziggo.

Dat het verkeerd is dat ik de verkeerde betaalde (of via de verkeerde tv keek) is zeker waar, maar keek is 'zwart'? :)

Verwijderd

ericjanvanputten schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 07:38:
Kan het zo 123 niet vinden, maar kijk ik pas 'zwart' als er geen TV belasting wordt betaald? In dit geval betaalde ik deze wel via XMS, maar nam ik het beeld van Ziggo.

Dat het verkeerd is dat ik de verkeerde betaalde (of via de verkeerde tv keek) is zeker waar, maar keek is 'zwart'? :)
Dat 'zwart' kijken slaat op wat je aan de staat betaald dacht ik.. das van vroegah

LOL@ huiskamer en hal trouwens :)

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 18:18
Analoge signaal in Amersfoort is een stuk beter geworden na de wijziging op 25 mei.
Ben wel blij met een iets zachter beeld dan een superscherp waar de artefacten zichtbaar worden en evt ruis wordt versterkt.

Ik heb ook pixel plus etc uit staan omdat het beeld daar meestal slechter van wordt met name in de de details.

[ Voor 59% gewijzigd door bluesparkle op 27-05-2010 10:50 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:40
ericjanvanputten schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 07:38:

Iedereen betaald nog een bepaald bedrag aan kijk/luistergeld al zit het verwerkt in de belastingen. Daarnaast betaal je aan je tv aanbieder een bedrag om de zenders te kunnen kijken. Mijn ouders hebben ook al een half jaar geleden Ziggo tv opgezegd en schriftelijke bevestiging van maar ze kunnen toch nog steeds analoge tv kijken.

Verwijderd

bluesparkle schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:48:
Analoge signaal in Amersfoort is een stuk beter geworden na de wijziging op 25 mei.
Ben wel blij met een iets zachter beeld dan een superscherp waar de artefacten zichtbaar worden en evt ruis wordt versterkt.

Ik heb ook pixel plus etc uit staan omdat het beeld daar meestal slechter van wordt met name in de de details.
Vind je? Bij ons is het ook zo begonnen (een doffer beeld met minder ruis, maar dus ook minder detail en scherpte!). Je krijgt dan echt het idee dat ze er een ruisfilter op hebben staan omdat er een hoop scherpte/details wegvallen. Als ik mocht kiezen zou ik eerder gewoon een beeld willen waar niks op gefilterd wordt en die gewoon z'n maximale scherpte behoud. Het filteren van ruis kan m'n tv ook, maar die details en scherpte terughalen niet. De reden waarom ze dit doen is natuurlijk omdat hun apparatuur veeeeel en veel te veel ruis uitstuurd. In plaats om dan nieuwe hoogwaardige apparatuur te plaatsen poetsen ze het op met een ruisfilter.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 18:24 ]

Verwijderd

Hier (soest) ook een zenderwijziging gehad. Blijkbaar hebben ze de zenders op niet-standaard frequenties gezet, en da's een probleem voor mijn Elgato EyeTV (DVR voor analoge TV). Storing op alle zenders, en handmatig fijnafstemmen is niet goed mogelijk. :(

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:07

inXs

known as inXs

Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort kaartje waarop staat wat er in Vathorst allemaal aangesloten wordt. Ik woon nu ook in Vathorst, met XMS uiteraard ;) Mijn huis ook in Vathorst is nu in aanbouw, in de velden 3 (aan het spoor bij de IKEA). Ik wil eigenlijk graag een full HD settop box aanschaffen, maar tja, dat is nogal zonde als blijkt dat er uberhaubt geen XMS komt. Een postcode heb ik helaas nog niet.

superB

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Het is al een paar keer on dit topic langsgekomen maar tot op heden hebben we er niet echt een antwoord op gekregen.

Zou een XMS medewerker antwoord kunnen geven op de volgende vraag:
Zit er nog een snelheids verhoging in binnenkort?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• ericjanvanputten
Ben ik ook wel benieuwd naar, die 50Mbit is tenslotte al weer een tijdje geleden (iets van 1 a 1,5 jaar ofzo?)

Misschien als weggever 75/75 van maken?

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:14:
Hier (soest) ook een zenderwijziging gehad. Blijkbaar hebben ze de zenders op niet-standaard frequenties gezet, en da's een probleem voor mijn Elgato EyeTV (DVR voor analoge TV). Storing op alle zenders, en handmatig fijnafstemmen is niet goed mogelijk. :(
Ik heb een soortgelijk probleem hier in Wijchen, maar dan alleen met RTL4. Mijn Panasonic HDD recorder kan de analoge kanalen van de TV overnemen met 1 druk op de knop. Dat gaat bij alle zenders goed, behalve bij RTL4. Als ik op de HDD recorder naar RTL4 ga zie ik even beeld, waarna het lijkt alsof de HDD recorder probeert 'correct' af te stemmen en 'm op de ruis gooit. Gelukkig helpt handmatig afstemmen wel, maar vreemd is het zeker.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• eymey
Ik vind het ook wel stom dat bedrijven op zo'n manier de frequenties blijven indelen. UPC heeft er ook een handje van bv. Bij m'n ouders wilde de (ook een Panasonic) HDD recorder bv. niet goed intunen op Net5 als je 'm niet handmatig een handje hielp.

Verwijderd

Dat doen ze om de zendmasten van digitenne te ontwijken. Die rotdingen zijn er de afgelopen jaren steeds meer bijgekomen. En zelfs met goede afgeschermde kabels/connectoren zie je dan soms nog licht diagonale strepen in het beeld. Ik zie dat bij meerdere mensen hier die ook goede bekabeling/splitters/connectoren gebruiken. En het is ook altijd op dezelfde zenders.te doen.

• eymey
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat de hoofdreden is. Want dan hoeven ze maar een stuk of 5 zenders op een afwijkende frequentie te zetten van een 'heel' kanaalnummer. En iig bij UPC is er gewoon -geen enkele- zender die precies op het goede kanaal zit.

Trouwens, van wat ik heb gehoord hebben Ziggo en Caiway bv. wel alles gewoon netjes op ronde kanalen staan.

Verwijderd

hier staat het:
denan schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:31:
[...]

Lijkt me dat dit eerder te maken heeft met de herrastering van de zenderfrequenties. Momenteel zitten er in het XMS analoge aanbod (oude stijl) te veel zenders en is de scheiding tussen de zenders minimaal. Er zijn tv's/recorders die hiermee problemen kunnen krijgen. Ook gaan ze volgens mij alle DVB-T frequenties vrij houden binnen het zenderpakket aangezien met de komst van meer en meer zendmasten steeds meer klanten last krijgen van de digitenne zenders in hun regio.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 11:43
"Momenteel zitten er in het XMS analoge aanbod (oude stijl) te veel zenders en is de scheiding tussen de zenders minimaal. Er zijn tv's/recorders die hiermee problemen kunnen krijgen."

Digitenne is dus niet de enige reden.

Verder ben ik van mening dat het probleem van het niet automatisch vinden van zenders een probleem van je DVR is. Als je DVR dan zelfs zo is gemaakt dat handmatige finetuning niet mogelijk is dan zou ik hem terugbrengen naar de winkel.

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:08

Joppy

Ajuparaplu!

Nou, ik heb twee avonden zitten klooien met Windows Media Center. De wizard leidt mij keurig door de optie 'TV signaal instellen' maar wat er dan uiteindelijk te zien is, is naast Ned 1 heul veul zenders met ruis.
Ik kreeg uiteindelijk nog de beste resultaten met de signaal-aanbieder 'nog niet in kaart gebrachte aanbieder' ipv Hertzinger. Leverde ook veel zenders op met de naam 'onbekend'...

En ik ga Windows niet terugbrengen...

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 11:43
Joppy schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:06:
Nou, ik heb twee avonden zitten klooien met Windows Media Center. De wizard leidt mij keurig door de optie 'TV signaal instellen' maar wat er dan uiteindelijk te zien is, is naast Ned 1 heul veul zenders met ruis.
Ik kreeg uiteindelijk nog de beste resultaten met de signaal-aanbieder 'nog niet in kaart gebrachte aanbieder' ipv Hertzinger. Leverde ook veel zenders op met de naam 'onbekend'...

En ik ga Windows niet terugbrengen...
Zit er in wmc echt geen optie om handmatig te finetunen? Lijkt me sterk.
[b][message=34077865,noline]
Trouwens, van wat ik heb gehoord hebben Ziggo en Caiway bv. wel alles gewoon netjes op ronde kanalen staan.
Bij Ziggo is dat sinds kort maar dat heeft ook een commerciele reden, ze houden de rasters op 8 MHz en dat is ook precies de ruimte waarin een digitale stream past.
Door steeds die - of + indeling aan te houden verspeel je iedere keer een paar MHz die alles bij elkaar opgeteld de ruimte in beslag nemen voor een paar digitale streams.

Reden voor een ongunstig raster waren bv de oude ATF 2 autotelefoon netwerken die in de 450 MHZ werkten, politie portofoons in de 460 band. Er is zelfs een hele commissie die bandplannen maakt.
Ga je bv in de 430 tot 450 MHz zitten dan krijg je problemen met zendamateurs,die zo maar een straat achter je met 100 watt je tv signaal wegdrukken. Elke zender heeft ook nog een bepaalde neven frequentie ( hamonische) die volgens een bepaald wiskundig patroon verloopt,ook hierin wordt in een bandplan rekening gehouden.

Een tv signaal ( analoog) bestaat eigenlijk uit een signaal van 8 MHz breed waarin beeld en geluid verpakt zitten. Ga je exact om de 8 mhz een tv signaal zetten dan kan het ene tv signaal het andere storen als er bv lekker harde muziek wordt gedraaid..je krijgt dan zo'n leuk bewegend visgraatje op de zender er naast te zien. De modulator in de genexis/packetfront is in wezen ook een heel klein zendertje,met ook weer stoorsignalen. Die wil je niet op een andere zender zien opduiken maar als je overal een paar mhz tussen gaat gooien kan je bepaalde zenders gewoon niet meer kwijt.
Ook voor het toekomstige dvb-c signaal is ruimte nodig, 8 mhz voor elke ongeveer 6 digitale zenders.
Ga je stak op hele kanaal frequenties zitten dan kan je dus storing oppikken vandaar dat men soms in de plus of in de min moet gaan zitten. Ziggo zit dus wel strak op de frequenties maar bij oudere tv's die wat gevoeliger zijn (nog niet berekend op het sterke kabel signaal maar op het wat zwakkere signaal van de antenne op het dak) zal dat geheid storing gaan opleveren.
denan schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:42:
[...]

Die is er, maar zit verstopt.
Je kan zelfs bepaalde bestanden editen waardoor je het zoekgebied kan verkleinen ( en zelfs de frequenties handmatig invoeren ) Op google kan je er genoeg over vinden en ook het groene knop forum heeft er een tutorial over.
Een van de files die je moet editen is het file: MCETuningOverrides.xml
Stukje voorbeeld van mijn oude:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<MCETuningOverride version="2" subversion="7">
<TuningSpaces>
    <AnalogTVTuningSpace Id="31" UniqueName="Netherlands Cable" MinChannel="1" MaxChannel="40" DefaultFormat="PAL_B" InputType="Cable">
        <DefaultAnalogLocators>
            <Index Channel="1"><!-- XXL -->
                <AnalogLocator Id="TV1" CarrierFrequency="48250000" />
            </Index>
            <Index Channel="2"><!-- Nederland 1 -->
                <AnalogLocator Id="TV2" CarrierFrequency="175250000" />
            </Index>
            <Index Channel="3"><!-- Nederland 2 -->
                <AnalogLocator Id="TV3" CarrierFrequency="182250000" />
            </Index>
            <Index Channel="4"><!-- Nederland 3 -->
                <AnalogLocator Id="TV4" CarrierFrequency="189250000" />
            </Index>
            <Index Channel="5"><!-- RTL 4 -->
                <AnalogLocator Id="TV5" CarrierFrequency="196250000" />
            </Index>
            <Index Channel="6"><!-- RTL 5 -->
                <AnalogLocator Id="TV6" CarrierFrequency="203250000" />
            </Index>
            <Index Channel="7"><!-- RTL 7 -->
                <AnalogLocator Id="TV7" CarrierFrequency="210250000" />
            </Index>
            <Index Channel="8"><!-- Net 5 -->
                <AnalogLocator Id="TV8" CarrierFrequency="217250000" />
            </Index>
            <Index Channel="9"><!-- SBS 6 -->
                <AnalogLocator Id="TV9" CarrierFrequency="224250000" />
            </Index>
            <Index Channel="10"><!-- Veronica / Jetix -->
                <AnalogLocator Id="TV10" 
</Index>
</DefaultAnalogLocators>
    </AnalogTVTuningSpace>
</TuningSpaces>
</MCETuningOverride>

De waarde maxchannel moet de waarde bevatten van het aantal zenders.
Dus als je op deze manier 36 zenders hebt toegevoegd is maxchannel 36.

Maak wel ff een backup van je oude file ;)
Als je nu laat zoeken vindt ie alleen de opgegeven zenders op de opgegeven frequentie.
Als je zoekt bij google op MCETuningOverrides.xml kom je wel e.e.a. tegen.

De truuk is dat MCE naar frequenties zoekt die in dit file staan opgegeven.
Gebruikt xms een andere frequentie die niet in die standaard lijst staat,dan gaat MCE de desbetreffende zender niet vinden.
MCE doet dus niet echt een volledige scan,maar zoekt naar zenders aan de hand van de opgegeven frequenties.
Mogelijk moet je het file zelf aanmaken,dat weet ik niet meer,maar als je op google zoekt naar MCETuningOverrides.xml kom je vast e.e.a. tegen over hoe of wat.
Ik heb het file altijd bewaard ondanks dat ik geen xms tv meer heb en ondanks dat de frequenties vast niet meer kloppen,gewoon omdat ik toendertijd ook zo heb moeten zoeken.

[ Voor 80% gewijzigd door Nick39 op 28-05-2010 12:25 ]

• GerkeP
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

denan schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:42:
[...]

Nope, maar dat is ook niet nodig, gewoon nog niet in kaart gebracht gebruiken en dan krijg ik keurig alle zenders.

Vaak is de bekabeling een probleem, had nl bovengenoemde problemen in het verleden ook met Ziggo, uiteindelijk alle kabels vervangen door Hirschmann kabels en alle problemen verdwenen.

Hier in veenendaal is het analoge tv signaal zeker net zo goed als dat van Ziggo, na de zenderwijzigingen.

GerkeP

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:08

Joppy

Ajuparaplu!

Loveparade schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:16:
[...]

Nope, maar dat is ook niet nodig, gewoon nog niet in kaart gebracht gebruiken en dan krijg ik keurig alle zenders.

Vaak is de bekabeling een probleem, had nl bovengenoemde problemen in het verleden ook met Ziggo, uiteindelijk alle kabels vervangen door Hirschmann kabels en alle problemen verdwenen.

Hier in veenendaal is het analoge tv signaal zeker net zo goed als dat van Ziggo, na de zenderwijzigingen.
Dit vind ik altijd zo leuk he? De zenders veranderen en dan ligt het aan mijn kabels... |:(

'Nog niet in kaart gebracht' werkt inderdaad maar wat ik zei: veel onbekende zenders en dus weer handmatig werk. Vroegáh... had ik nog wel eens draaiknopjes om zenders te zoeken en te finetunen. Tegenwoordig gaat alles automagisch maar ohwee als het niet werkt. Dan zit je ineens nieuwe kabels te leggen en xml files aan te passen (BTW thanks Nick!)

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

• GerkeP

GerkeP

Joppy schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:37:
[...]

Dit vind ik altijd zo leuk he? De zenders veranderen en dan ligt het aan mijn kabels... |:(

'Nog niet in kaart gebracht' werkt inderdaad maar wat ik zei: veel onbekende zenders en dus weer handmatig werk. Vroegáh... had ik nog wel eens draaiknopjes om zenders te zoeken en te finetunen. Tegenwoordig gaat alles automagisch maar ohwee als het niet werkt. Dan zit je ineens nieuwe kabels te leggen en xml files aan te passen (BTW thanks Nick!)
Ik heb nergens gezegd dat het aan je kabels ligt ;)
iets beter lezen.

Met windows 7 mediacenterfunctie werden er bij mij 2 niet met naam herkend, de rest wel

GerkeP

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik heb gisteren een nieuwe tv voor in de slaapkamer gekocht...

De Samsung LE32C550

Nu kan ik nergens meer de doos vinden met handleiding waar de televisie-codes voor de Amino 110 in staan.

Ik kan wel deze pdf vinden:
http://www.glasvezelwijch...043_handleiding%20DTV.pdf

Is deze pdf (nog) correct? Ik heb ze allemaal geprobeerd voor Samsung, maar ze willen niet werken. Nou kan het zijn omdat deze tv pas 2 maanden op de markt is en dus andere indeling heeft, maar weet iemand toevallig hier de juist of een gedeeltelijke werkende 3 cijferige code?

Ik heb niet zon zin alle 1000 mogelijkheden te proberen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Mau_Maus op 28-05-2010 21:39 ]

• Thasaidon

Thasaidon

Mau_Maus schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:33:
Ik heb gisteren een nieuwe tv voor in de slaapkamer gekocht...

De Samsung LE32C550

Nu kan ik nergens meer de doos vinden met handleiding waar de televisie-codes voor de Amino 110 in staan.

Ik kan wel deze pdf vinden:
http://www.glasvezelwijch...043_handleiding%20DTV.pdf

Is deze pdf (nog) correct? Ik heb ze allemaal geprobeerd voor Samsung, maar ze willen niet werken. Nou kan het zijn omdat deze tv pas 2 maanden op de markt is en dus andere indeling heeft, maar weet iemand toevallig hier de juist of een gedeeltelijke werkende 3 cijferige code?

Ik heb niet zon zin alle 1000 mogelijkheden te proberen ;)
Omdat er bij mij toen der tijd nog geen codes in de handleiding stonden heb ik ze bij Amoni zelf vandaan gehaald.
http://support.aminocom.c...t/default.asp?deptID=1281

Op die site staan trouwens nog veel meer "leuke" en handige pdf's.

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 29-05-2010 09:42 ]

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wat is de huidige stand van zaken m.b.t. het aangekondigde DVB-C via XMS glasvezel? Zijn er al gebieden waar DVB-C beschikbaar is? En zo ja, wonen er dan in die gebieden misschien klanten die de beschikking hebben over een DVB-C PC-TV kaart om eens een Transport Stream capture bestand te maken zodat ik daaruit een kanaal/frequentie overzicht kan genereren voor het volgende topic:
ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dvb-c is nog niet in gang gezet dus info is er nog niet.
Vandaag kreeg ik een WK aanbieding in de bus, ik kan echt geen 'nee' zeggen tegen 2 maanden gratis 50Mb abo + Eredivisie live en zelfs een gratis HD box als je digitale tv neemt _/-\o_
Jammer dus voor Tele2 adsl, vanwege hun iptv problemen ging ik van 13Mb/s naar 9Mb/s ;w

• Mau_Maus
  • Niet online
Thasaidon schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 09:01:
[...]

Omdat er bij mij toen der tijd nog geen codes in de handleiding stonden heb ik ze bij Amoni zelf vandaan gehaald.
http://support.aminocom.c...t/default.asp?deptID=1281

Op die site staan trouwens nog veel meer "leuke" en handige pdf's.
helemaal super. Daar staat een extra code 354 en die werkt. Helaas werkt alles onder de menu-knop niet, met me vorige grundig wel... zoals teletekst

maar bedankt!

• Thasaidon

Thasaidon

Loveparade schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:16:
Dan weet ik niet in welke wijk jij woont want hier in west is het echt slecht.
Sommige zenders zijn redelijk, maar een hoop hebben een aardige "ruis" door het beeld.
En aan de kabels ligt het niet, want het was kabels van Ziggo eraf en bij xms erop.
Bij Ziggo was het analoog beeld echter veel beter dan bij XMS.
Maargoed, ik kijk toch eigenlijk alleen maar DTV
Mau_Maus schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:51:
[...]

helemaal super. Daar staat een extra code 354 en die werkt. Helaas werkt alles onder de menu-knop niet, met me vorige grundig wel... zoals teletekst

maar bedankt!
Dan neem ik aan dat je teletekst van analoog bedoeld? Want ik gebruik voor teletekst op dtv gewoon de "tekst" knop van de Amino a.b. en dat werkt altijd, mits de betreffende zender het niet heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Thasaidon op 29-05-2010 19:39 ]

• eymey
Thasaidon schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:35:
[...]

, mits de betreffende zender het niet heeft.
Je bedoelt wrs: TENZIJ de betreffende zender het niet heeft

"Mits" = "als", "op voorwaarde dat".

Ik weet het, mierenneuken maar wel een wezenlijk verschil en erg verwarrend ;)

• Mau_Maus
  • Niet online
[...]
Dan neem ik aan dat je teletekst van analoog bedoeld? Want ik gebruik voor teletekst op dtv gewoon de "tekst" knop van de Amino a.b. en dat werkt altijd, mits de betreffende zender het niet heeft.
nee teletekst van digitaal, want ik vind de teletekst van de samsung beter. Ik kan dan tv links doen en teletekst rechts. Dit werkte op me oude grundig door op tv te drukken en dan teletekst knop. Maja tis maar een kleinigheidje ;)

• Thasaidon

Thasaidon

Mau_Maus schreef op zondag 30 mei 2010 @ 04:19:
[...]

nee teletekst van digitaal, want ik vind de teletekst van de samsung beter. Ik kan dan tv links doen en teletekst rechts. Dit werkte op me oude grundig door op tv te drukken en dan teletekst knop. Maja tis maar een kleinigheidje ;)
Mmm... je hebt gelijk. De Samsung op mijn slaapkamer doet dat ook niet meer...
Maarja, tekst gebruikte ik toch al niet :)

• GerkeP

GerkeP

[...]

Dan weet ik niet in welke wijk jij woont want hier in west is het echt slecht.
Sommige zenders zijn redelijk, maar een hoop hebben een aardige "ruis" door het beeld.
En aan de kabels ligt het niet, want het was kabels van Ziggo eraf en bij xms erop.
Bij Ziggo was het analoog beeld echter veel beter dan bij XMS.
Maargoed, ik kijk toch eigenlijk alleen maar DTV
In West ;)
En ja ik heb wel alle kabels vervangen toen we nog bij Ziggo zaten, alles Hirschmann, ook de einddozen. Analoog beeld is hier gewoon rete strak, zelfs op de 37" (is in het begin wel een andere module voor analoog in de Genexis gezet, omdat het in het begin dramatisch was hier)

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

Loveparade schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:39:
[...]

In West ;)
En ja ik heb wel alle kabels vervangen toen we nog bij Ziggo zaten, alles Hirschmann, ook de einddozen. Analoog beeld is hier gewoon rete strak, zelfs op de 37" (is in het begin wel een andere module voor analoog in de Genexis gezet, omdat het in het begin dramatisch was hier)
Mmm... mijn Genexis is nog zoals (toen) geleverd. Wat voor modulle was dat voor analoog?

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:00:
[...]
Mmm... mijn Genexis is nog zoals (toen) geleverd. Wat voor modulle was dat voor analoog?
Loveparade in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

Mmm... dank je voor de info, maar zonder het kastje open te slopen denk ik niet dat ik kan achterhalen welke er bij mij in zit. En dat kan natuurlijk niet, want dan moet ik de verzegeling verbreken...

Ik had er ondertussen ook nog even een andere kabel tussen gehangen, bij wijze van test, maar dat maakt geen verschil. Toch maar eens de helpdesk bellen als ik zin heb.

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:14:
[...]

Mmm... dank je voor de info, maar zonder het kastje open te slopen denk ik niet dat ik kan achterhalen welke er bij mij in zit. En dat kan natuurlijk niet, want dan moet ik de verzegeling verbreken...

Ik had er ondertussen ook nog even een andere kabel tussen gehangen, bij wijze van test, maar dat maakt geen verschil. Toch maar eens de helpdesk bellen als ik zin heb.
Jij hebt gewoon de C versie, de B versie komt uit het oude type Genexis ;)

GerkeP

Verwijderd

hoe zit het eigenlijk. ik ga vandaag (1 juni) online (geactiveerd worden). is dat binnen een x aantal uren of gebeurt dat meteen om 0:00 's nachts.

niet dat ik haast heb ben alleen benieuwd
Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.