Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste
Acties:
  • 162.047 views

• JeroenWal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-10 21:59
marigo schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:04:
Het NIET binnen kunnen halen van email met bijlage's is een bekend probleem met sommige Genexis modems. Maak een afspraak met de helpdesk om het modem te laten vervangen.
Bedankt Marigo, dat moet het wezen. Ik vond ook jouw andere draadje:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1384122

Precies dezelfde klachten en alle andere oorzaken heb ik hier ook uitgesloten. Deze week maar eventjes bellen dan voor vervanging...

Nogmaals bedankt d:)b,

Dirk
JeroenWal schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:52:

Ik heb dus precies de zelfde problemen en wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik heb al diverse e-mails naar support@xmsnet.nl gestuurd en kreeg elke keer pas na een week of drie / vier antwoord.
Daarin stond onder andere mijn firewall en antivirus uitschakelen.
Dit heeft mijn probleem niet opgelost.
Ook heb ik de virus en spamblokkering via mijn xms uitgeschakeld en ook dat heeft niet geholpen.

Vandaag naar het xms huis hier in Veenendaal geweest en die konden mij ook niet helpen. ( Moest maar bellen met de helpdesk).

De helpdesk dus gebeld en krijg ik zo'n muts aan de telefoon die gewoon niet naar mijn verhaal luistert.
Ze zegt gewoon telkens hetzelfde ( ligt aan de instellingen van mijn e-mail client)
Er viel gewoon niet met haar te praten.

Hier op tweakers staan zat berichten dat in een aantal modems bugs zitten die de problemen veroorzaken maar daar wilde de helpdeskvrouw niet naar luisteren.

Yogoi of Denan kunnen jullie misschien iets voor mij betekenen?
Dankzij Pieter-bas heb ik vanavond contact gehad met iemand van Reggefiber.
Maandag 17 mei word er een nieuwe modem geplaatst.
Probleem dan (hopelijk) opgelost.

Bedankt Pieter-bas

Verwijderd

Nu op dit moment, storing Analoge Televisie in Veenendaal West (Zwaluwbuurt)

Digitaal werkt wel overigens :)

Stupid me: zenderindeling vernieuwen ..... <-- http://www.xmsnet.nl/uplo...ARTVUtrechtVeenendaal.pdf

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 14:00 . Reden: zenderindeling vergeten ]

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:21:
Nu op dit moment, storing Analoge Televisie in Veenendaal West (Zwaluwbuurt)

Digitaal werkt wel overigens :)
Al wel de nieuwe zenderindeling op je tv ingesteld?

GerkeP

Verwijderd

Loveparade schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:26:
[...]

Al wel de nieuwe zenderindeling op je tv ingesteld?
Is dat vandaag ? 8)7

• GerkeP

GerkeP

Weet de data niet exact, maar je zou het eens kunnen proberen ;)

En ff gekeken op de site van XMS, ja dat is vandaag :D

[ Voor 12% gewijzigd door GerkeP op 11-05-2010 14:05 ]

GerkeP

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:33:
@ iedereen > Iemand hier ook nog steeds problemen met telefonie icm. packetfront modem.
Bij mij doet nog steeds het probleem voor dat eerste deel van gesprek +/- 1 sec wegvalt.
Wie herkent bovenstaand problemen ?

Ben hier niet eerder op terug kunnen komen ivm dat ik net weer uit ziekenhuis ben.
Dit is nog steeds,alleen uitgaand bij mij.
Heb het allang opgegeven om te klagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 11-05-2010 15:00 ]

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18
Sinds zondag heb ik geen signaal ( enkel sneeuw ) op mijn tv. Het betref hier analoge tv. Zenders hebben volgens mij geen nieuwe frequentie gekregen ( Leiden ) heb namelijk de tv al opnieuw naar zenders laten zoeken zonder resultaat. Met het kabeltje tussen de TV en de Packetfront modem is ook niets mis. Is het mogelijk dat er iets in de modem kapot is gegaan? internet en telefoon doen het overigens wel gewoon...

• GerkeP

GerkeP

Ik zie net dat 13th street het doet!

Nu nog de ondertiteling :D

GerkeP

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 13:26

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Loveparade schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:59:

Ja EINDELIJK! en SyFy doet het nu ook!
Nu inderdaad die ondertiteling nog.

Ik had XMS hierover al een klacht gestuurd per brief (begin maart) en vandaag kreeg ik eindelijk antwoord.
Helaas niet een antwoord waar ik wat mee kon.

Volgens XMS deden alle zenders het eind maart al!
Niet dus, want SyFy en 13th Street doen het pas sinds vandaag (11 mei), 2 maanden later dus.

Ook de ontbrekende ondertiteling is geen probleem van XMS. Dit probleem ligt bij hun leveranciers en dus niet bij hun. Aldus dezelfde brief van XMS.
Ja, zo ken ik er nog een paar! Ik ben klant bij XMS en niet bij de leveranciers van XMS.

Erg jammer dit soort reacties, want dat getuigd nou niet echt van service.

En dat is jammer, want verder ben ik heel tevreden over XMS.
Internet is tot nu toe altijd goed geweest en ook telefonie is tot nu toe probleemloos geweest (of ik heb het niet gemerkt :D)
En Tv is, met uitzondering van bovenstaande klachten, verder ook goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 11-05-2010 19:35 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• GerkeP

GerkeP

Ik zie dat 13Th street bij Ziggo ook geen ondertiteling heeft op dit moment ;)

GerkeP

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57
chrisO schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:35:
Sinds zondag heb ik geen signaal ( enkel sneeuw ) op mijn tv. Het betref hier analoge tv. Zenders hebben volgens mij geen nieuwe frequentie gekregen ( Leiden ) heb namelijk de tv al opnieuw naar zenders laten zoeken zonder resultaat. Met het kabeltje tussen de TV en de Packetfront modem is ook niets mis. Is het mogelijk dat er iets in de modem kapot is gegaan? internet en telefoon doen het overigens wel gewoon...
Zou best kunnen, het onderste gedeelte waar teven je glasvezeltje binnenkomt is het analoge gedeelte, en heeft ook een apparte voedingsaansluiting al zit hij op 1 voeding. Ikzelf in Leiden zuidwest heb totaal geen probleem met de diensten. Analoge tv wordt ook over een apparte ader getransporteerd, altahsn dat heb ik met later vertellen door een Volkers Wessels monteur die hier was omdat het bovenste gedeelte bij mij niet werkte.

• GerkeP

GerkeP

En hoppa, RTL gemist, SBS gemist doen het nu ook :D

Nog meer verrassingen?

GerkeP

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Heb je er ook al gebruik van gemaakt?

Ik krijg bij veel "gemiste" programma's de melding: "Verbinding verbroken" :(

Net 5, Het blok
SBS6, Bold and the beautiful

[ Voor 19% gewijzigd door marigo op 11-05-2010 21:46 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:03
chrisO schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:35:
Stuur mij even een DM met je debituur nummer, je postcode en huisnummer. Misschien kan ik wat voor je doen ;) Tot slot een kleine vraag: Welke kleur heeft het onderste lampje op het modem? (lampje wat naast de coax aansluiting zit).

[ Voor 9% gewijzigd door White_Collar op 11-05-2010 23:43 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• funrider
  • Laatst online: 11:40
Loveparade schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:59:

Dat is mooi nieuws. Ik zal vanavond even checken op mijn UPC box of de ondertiteling er wel is.
Ik zag ook dat de storing pagina inmiddels flink gewijzigd is: http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen er staat nu niks meer over 13thstreet/syfy en ook niet de RTL Gemist melding of SBS Gemist zijn die nu ook allebei werkend?

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 12:01
Denan is al bekend vanaf wanneer er DVB-C doorgegeven gaat worden

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 11:43
rjn27 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:31:
Denan is al bekend vanaf wanneer er DVB-C doorgegeven gaat worden
Nope.. dat soort dingen kun je ook beter aan yog vragen :)

• Thasaidon

Thasaidon

funrider schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:47:
[...]

Dat is mooi nieuws. Ik zal vanavond even checken op mijn UPC box of de ondertiteling er wel is.
Ik zag ook dat de storing pagina inmiddels flink gewijzigd is: http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen er staat nu niks meer over 13thstreet/syfy en ook niet de RTL Gemist melding of SBS Gemist zijn die nu ook allebei werkend?
Voor zover ik weet worden nu alle zenders doorgegeven en SyFy en 13th street hebben zelfs ondertiteling!!!!!!
De enige zenders die dit nog niet hebben zijn alle Discovery "specials" en Natgeo Wild.
Dit staat niet op de site, maar word wel erkend door de helpdesk (vandaag nog gebeld).

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Hmmm - ik weet niet precies wat ze hebben gedaan maar de kwaliteit van de analoge zenders is hier in Nijmegen wel behoorlijk achteruit gegaan :/

En dat vind ik behoorlijk jammer want dat is de bron waarvandaan we moeten opnemen en nu is tennis haast niet meer te kijken omdat niet eens meer de lijnen duidelijk te zien zijn laat staan de cijfers van de wedstrijd :'(

Van mij mag het weer terug gedraaid worden naar de oude staat ;-)
Loveparade schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:55:
Ik zie dat 13Th street bij Ziggo ook geen ondertiteling heeft op dit moment ;)
Ja maar dat heeft een andere oorzaak... Ziggo heeft wat transportstreams verwisseld en de PMT is niet in orde van 13th street en syfy..er staat geen verwijzing naar de ondertitels in de tabel..

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:28

d0s

sssst

swima schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 03:19:
Hmmm - ik weet niet precies wat ze hebben gedaan maar de kwaliteit van de analoge zenders is hier in Nijmegen wel behoorlijk achteruit gegaan :/

En dat vind ik behoorlijk jammer want dat is de bron waarvandaan we moeten opnemen en nu is tennis haast niet meer te kijken omdat niet eens meer de lijnen duidelijk te zien zijn laat staan de cijfers van de wedstrijd :'(

Wacht 18 mei nog even af.

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:08
@ de mannen van XMS;

Ik wacht al een paar weken op een telefoonje van 'de aannemer' ivm installeren van een modem in Hilversum Zuid (glas ligt in de meterkast met dummy modem, heb ook de codes van XMS binnen). Kan iemand mij in contact brengen met deze aannemer om dit proces wat te versnellen?

• White_Collar
@ Tyfoon_2,

Als je postcode invoert op: http://www.glashart.nl/ Dan weet je wanneer je word aangesloten :)

• swima
d0s schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:22:
[...]
Ohh dat komt er ook nog aan? En ik dacht dat dit nu al de grote wijziging was die aangekondigd werd ...

We zien het wel ;)

• Thasaidon

Thasaidon

d0s schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:22:
[...]

Wat gaat er 18 mei dan gebeuren?

Analoog is ook bij mij sinds de laatste wijziging slechter geworden.

[ Voor 16% gewijzigd door Thasaidon op 13-05-2010 20:17 ]

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:46:
[...]

Wat gaat er 18 mei dan gebeuren?

Analoog is ook bij mij sinds de laatste wijziging slechter geworden.
http://www.xmsnet.nl/uplo...19ARTVNijmegenWijchen.pdf

GerkeP

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:08
@Pieterbas12
pieterbas12 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:41:
Als je postcode invoert op: http://www.glashart.nl/ Dan weet je wanneer je word aangesloten :)
Haha; ik ben aangesloten heb echter nooit een modem gekregen! Krijg dan ook als ik op glashart.nl mijn PC (1215CZ, nummer acht) invoer:

Gefeliciteerd: uw adres heeft een glasvezelverbinding. U kunt voor informatie over hoe u deze supersnelle verbinding kunt gaan gebruiken contact opnemen met één van de glasvezelproviders in uw plaats of met de Glashart Servicewinkel.

Welke glasvezelproviders er actief zijn in uw plaats ziet u op de pagina 'Providers'

XMS geeft dit ook aan, meld echter ook dat iemand een afpraak met me maakt voor het monteren, daar hoor ik echter niets van :'(

Ideeen hoe ik deze mannen te pakken kan krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door tyfoon_2 op 13-05-2010 20:23 ]

• White_Collar
@tyfoon_2,

Vreemd. Als je even mij je debiteur nummer pmt en je achternaam ga ik even kijken of ik iets voor je kan doen :)

• Thasaidon

Thasaidon

Mmm, niet mijn regio en kan bij XMS niets vinden over veranderingen.

Verwijderd

ey ik ga 1 juni online. ik heb upc voor (digitale) tv en radio al gebeld om ons af te laten sluiten 30 mei. nu hebben we alleen nog telefonie en internet van telfort maar dat moet ik dan dus 2 a 3 weken na 1 jullie laten afsluiten in verband met het nummer behoud. dus met de 1 maand opzegtermijn, moet ik één dezer dagen telefonie en internet opzeggen?

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:55:
ey ik ga 1 juni online. ik heb upc voor (digitale) tv en radio al gebeld om ons af te laten sluiten 30 mei. nu hebben we alleen nog telefonie en internet van telfort maar dat moet ik dan dus 2 a 3 weken na 1 jullie laten afsluiten in verband met het nummer behoud. dus met de 1 maand opzegtermijn, moet ik één dezer dagen telefonie en internet opzeggen?
Het is niet verstandig om zelf je telefoon op te zeggen, als je dit door XMS laat doen kan XMS je telefoonnummer porteren en behoud je deze. via deze link: http://www.xmsnet.nl/support/telefoon kun je dit regelen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:55:
.....ik ga 1 juni online.........
Weet je dat heel zeker....? ;) Je zou niet de eerste zijn waarbij het om wat voor reden dan ook uitgesteld wordt. Je kan eigenlijk beter je huidige providers pas opzeggen als XMS werkt. 8)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

@wiebo66: nummer behoud heb ik gewoon aangevraagd toen we anderhalf jaar geleden dit abonnement (van XMS dus) hebben afgesloten.

ik ga anders woensdag wel langs het XMShuis en dan helpen ze me daar wel verder.

@Fieber: modem hangt al in de meterkast en ik kan nu online als ik wil;) maar bedankt voor de heads-up.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:02
Nog meer mensen die sinds gisteravond een dikke drop in de snelheid merkten?
Wij hebben hier 50/50 van XMS maar volgens speedtest.net zit ik op:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/814941403.png

terwijl dit er normaal bij mij uitkwam:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/775829190.png

Het verschil qua testserver maakt niet veel uit zoals je ziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/814943920.png

Doe ik een ping naar google.nl of tweakers.net ziet het er normaal uit.
Doe ik echter een traceroute dan krijg ik:

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms fritz.box [192.168.178.1]
2 2 ms 2 ms 2 ms 92.254.120.1
3 4 ms 4 ms 4 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
4 4 ms 4 ms 4 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
5 18 ms 17 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
6 5 ms 5 ms 4 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Bij www.avast.com:

Bezig met het traceren van de route naar www.avast.com [174.37.192.132]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms fritz.box [192.168.178.1]
2 2 ms 2 ms 2 ms 92.254.120.1
3 4 ms 4 ms 4 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
4 4 ms 4 ms 4 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
5 4 ms 4 ms 4 ms GigabitEthernet6-2.ar7.AMS2.gblx.net [207.138.92.45]
6 84 ms 84 ms 84 ms te1-5.cer01.wdc01.washingtondc-datacenter.com [207.138.112.242]
7 85 ms 86 ms 84 ms po4.bbr01.sr01.wdc01.networklayer.com [173.192.18.197]
8 85 ms 84 ms 84 ms po1.cer02.sr01.wdc01.networklayer.com [173.192.18.189]
9 84 ms 84 ms 84 ms po2.fcr01.wdc01.networklayer.com [208.43.118.138]
10 85 ms 84 ms 85 ms a535sl.avast.com [174.37.192.132]

En die van microsoft.com zal ik jullie maar helemaal besparen :P

[ Voor 4% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 15-05-2010 03:46 ]

who put a "stop payment" on my reality check

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Pak echt niet SpeedTest. Voor download gaat het nog enigszins, maar voor upload is het voor de snellere verbindingen extreem onbetrouwbaar, omdat het een erg kleine file naar het web drukt. Vrijwel direct klaar zonder ook maar op volle snelheid te komen.

Kies voor je download gewoon een goede server uit, liever nog een paar verschillende en download een file van minstens een paar MB. Linux CDtjes willen nog wel eens leuk zijn, daar kun je in de meeste gevallen zelfs BitTorrent voor gebruiken, heb je dat ook gelijk meegenomen. Qua upload heb ik een file van mijzelf gedownload vanaf een andere locatie met dergelijk vlot internet.

Zojuist de downstream hier getest, ik haal 5,5MB/s down atm.
Modem en mogelijk router al gereset?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• DaRk PoIsOn
Modem en router zijn van de stroom afgeweest.

ubuntu 10.04 cd doet dit: ubuntu-10.04-desktop-i386.iso 482.5 kB/s - 33.3 MB van 699.4 MB, 23 minuten resterend, wat ongeveer overeen komt met de speedtest.

ubuntu 10.04 torrent doet: gemiddelde downloadsnelheid 467.2 kB/s, 82 seeders en 11 leechers.

Mijn draadloze verbinding komt binnen via de airport in de woonkamer.
Dit hindert de verbinding echter niet, die oude speedtest is ook via de airport gedaan.

de fritzbox zit in de meterkast, de airport werkt als extender en ik zit pal naast de airport met alleen een dunne muur ertussen.

Ik zal morgen (vanmiddag) eens aan m'n huisgenoot vragen of hij er ook last van heeft.

• White_Collar
Om je router uit te sluiten, is het misschien toch verstandig om een kabel direct op het glasvezel modem aan te sluiten dan weten we in ieder geval zeker dat het je router niet is die het aan het begeven is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DaRk PoIsOn schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 04:25:
Modem en router zijn van de stroom afgeweest.

ubuntu 10.04 cd doet dit: ubuntu-10.04-desktop-i386.iso 482.5 kB/s - 33.3 MB van 699.4 MB, 23 minuten resterend, wat ongeveer overeen komt met de speedtest.

ubuntu 10.04 torrent doet: gemiddelde downloadsnelheid 467.2 kB/s, 82 seeders en 11 leechers.

Mijn draadloze verbinding komt binnen via de airport in de woonkamer.
Dit hindert de verbinding echter niet, die oude speedtest is ook via de airport gedaan.

de fritzbox zit in de meterkast, de airport werkt als extender en ik zit pal naast de airport met alleen een dunne muur ertussen.

Ik zal morgen (vanmiddag) eens aan m'n huisgenoot vragen of hij er ook last van heeft.
zou het niet door je huisgenooot kunnen komen ?

Iperf

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-11 21:36
Ooit een oplossing gevonden?

Verwijderd

even een vraagje. met een 50mb aansluiting. hoe snel heb je dan 1Gb binnen via nieuwsgroepen als dat ook 50mb aankan ongeveer?

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-11 23:19
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:09:
even een vraagje. met een 50mb aansluiting. hoe snel heb je dan 1Gb binnen via nieuwsgroepen als dat ook 50mb aankan ongeveer?
50 mbit is bij mij 5,6 mb/s

1000 mb : 5,6 mb/s = 178,57 seconde ongeveer.

(Correct me if i'm wrong)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:48
Dat klopt wel ongeveer ja :)
Een HD filmpje kost je ongeveer 25min.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

DaRk PoIsOn schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 03:45:
.........
terwijl dit er normaal bij mij uitkwam:
.........
Ik vind de snelheden die jij 'normaal' noemt ook al erg laag..... Nou is die Speedtest niet zo heel betrouwbaar, Maar 30 Mbit/s down, 20 Mbit/s up en een 'ping' onder de 7 ms is toch meestal wel haalbaar. Maar goed, er zitten 2 draadloze routers tussen, dus het probleem kan overal zitten. Als je het echt wil testen trek je een draad tussen het XMS modem en je computer. Als je dan ook nog die versgedownloadde Ubuntu draait kan het ook niet aan een vervuild OS liggen. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gangster93 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:25:

50 mbit is bij mij 5,6 mb/s

1000 mb : 5,6 mb/s = 178,57 seconde ongeveer.

(Correct me if i'm wrong)
Als het om GB's (Gigabyte) zou gaan, dan had je gelijk. In dit geval vraagt hij echter Gb (Gigabit), een achtvoud kleiner.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:09:
Dat kun je toch met simpele rekensom zelf uitrekenen?

Op topsnelheid haal je 50 megabit (Mb) per second, en je vraagt hoe lang het duurt om een gigabit (Gb) aan data te downloaden. 1 Gb = 1000 Mb (Ja, 1000 en geen 1024, dat is het aantal Mebibits in een Gibibit).

1000 / 50 = 20 seconden.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:33
Ultraman schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 04:00:
Pak echt niet SpeedTest. Voor download gaat het nog enigszins, maar voor upload is het voor de snellere verbindingen extreem onbetrouwbaar, omdat het een erg kleine file naar het web drukt. Vrijwel direct klaar zonder ook maar op volle snelheid te komen.
Als je het via speedtest.nl doet ben ik het volledig met je eens, maar speedtest.net is volgens mij best behoorlijk betrouwbaar.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Ultraman schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:42:

Dat kun je toch met simpele rekensom zelf uitrekenen?

Op topsnelheid haal je 50 megabit (Mb) per second, en je vraagt hoe lang het duurt om een gigabit (Gb) aan data te downloaden. 1 Gb = 1000 Mb (Ja, 1000 en geen 1024, dat is het aantal Mebibits in een Gibibit).

1000 / 50 = 20 seconden.
gigabyte in ieder geval. geen gigabit:P irritant met die hoofdletters:P gewoon 1 gigabyte aan data. dus een filmpje ofzo. maar dat is dus ongeveer 3 minuten? want die berekening van Gangster93 sloot wel aan op mijn vraag.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik wil niet heel lullig uit de hoek komen, maar kun je dat echt niet zelf bedenken na de voorzet van ons beiden?
Ik zeg dat een gigabit op keiharde topsnelheid 20 seconden duurt. Weet dat 1 byte bestaat uit 8 bits.
Een Gigabyte bevat dus acht maal zoveel data als een Gigabit, wat zou dat met de tijd doen?
De uitkomst is dan de meest optimale situatie, dus top snelheid, realistisch zal het dus altijd iets langer duren. Als je het dus wilt schatten ga je daar gewoon wat boven zitten.
Luuk1983 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:19:
[...]

Als je het via speedtest.nl doet ben ik het volledig met je eens, maar speedtest.net is volgens mij best behoorlijk betrouwbaar.
Jah, die is een stuk beter. Over .net heen gekeken.
Maar voor een goed resultaat neem je meerdere metingen, dus zou het zeker niet alleen bij Speedtest laten. Verder vind ik een Flash app gebruiken voor een snelheidtest een beetje krom. Pak gewoon iets simpels, veel betrouwbaarder.

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 15-05-2010 16:35 ]

• Thasaidon

Thasaidon

Zelf gebruik ik ook altijd speedtest.NET, maar je zou ook de test bij BBNed kunnen gebruiken
http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php

• boswandeling
Thasaidon schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:52:
Zelf gebruik ik ook altijd speedtest.NET, maar je zou ook de test bij BBNed kunnen gebruiken
http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php
Die van bbned klopt niet helemaal, bij YOU zegt hij 21 mbit :S dan doe ik het 1000mb.bin bovenin de balk, die begint met 5.4 MB en zakt als vrij snel naar 1.8.

Als ik een 1000mb bij m`n eigen server in een colo weghaal, haal ik constant 5.4 MB

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 22:00

The Wizard

Moderator Mobile
Dit is een prettige speedtest server, hij gaf in ieder geval tot 200 Mbit/s betrouwbaar aan.

http://speedtest.onsneteindhoven.nl/

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• boswandeling
Ik heb trouwens wel het gevoel dat er iets met XMS is , de verbindin fluctueerd best wel zegmaar.
Zonder router direct op het packetfront geval ook.

Verder niet hinderlijk ofzo maar het viel me ineens zo op

Verwijderd

Laatste oproep voor meelezende XMS medewerkers....

Zoals al een paar keer hier geschreven, zoals meerdere malen gemaild (en zoals verwacht ook niet op gereageerd, zeer kwalijk, maar schijnt te horen bij providers) het spamfilter van XMS.

Het spamfilter werkt niet

Kan het niet bij de botte hersens van de helpdesk erin krijgen, dat kreng doet niets, 2 dagen geen mail gecheckt betekende gisteravond 633 spam emails.

Doe er iets aan, ik ga niet van emailadres veranderen, ga niet via gmail mail doorsturen. Die dienst wordt aangeboden en moet werken, klaar.

Gaat het spamfilter niet werken speel ik het wel via de consumentbond en als het moet DAS. Zie ik eindelijk iets terug voor de premies die ik al jaren ervoor betaal. :?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:25

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 09:10:

Zoals al een paar keer hier geschreven, zoals meerdere malen gemaild (en zoals verwacht ook niet op gereageerd, zeer kwalijk, maar schijnt te horen bij providers) het spamfilter van XMS.

Kan het niet bij de botte hersens van de helpdesk erin krijgen, dat kreng doet niets, 2 dagen geen mail gecheckt betekende gisteravond 633 spam emails.

Doe er iets aan, ik ga niet van emailadres veranderen, ga niet via gmail mail doorsturen. Die dienst wordt aangeboden en moet werken, klaar.

Gaat het spamfilter niet werken speel ik het wel via de consumentbond en als het moet DAS. Zie ik eindelijk iets terug voor de premies die ik al jaren ervoor betaal. :?
Wellicht een stomme vraag, maar staat je mailadres niet ergens open en bloot op het Internet (even googlen op je mailadres?)

• White_Collar

Ik zou als ik jou was toch je email adres veranderen. Wat houd je tegen?

• boswandeling
pieterbas12 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:33:
[...]

Ik zou als ik jou was toch je email adres veranderen. Wat houd je tegen?
Z`n princiepe denk ik :)

Maar ik zou het ook doen, ik wil niet gebonden zijn met mijn mail adres aan een provider. En om er werk van te maken lijkt me eerder zonden van zijn eigen energie en tijd.

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
verwachten we op korte of lange termijn dat er nog een snelheidsverhoging komt en dat het 50mb abbonement komt te vervallen en dat de standaart op 100 mb komt te staan. Er is tenslotte ook al een 200 mb abbonement en wellicht gaat dat verder ook nog omhoog. Men heeft straks de beschikking tot een 1 gigabit modem.

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-11 12:43
op de lange termijn zal die verhoging van de standaard snelheid er vast wel komen
maar ik zou er voorlopig nog niet op rekenen.
als je 100 mbit heb en geen gigabit modem gaat de snelheid naar beneden zodra je digitale tv aan het kijken ben.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

He Don Quichot

Ik krijg eigenlijk nooit spam, ik denk dat je je email adres zelf een beetje teveel rondspreid. natuurlijk moet een spamfilter werken, op welk niveau staat die nu? bij mij op light en ik krijg praktish geen spam.
Zelfs minder dan met mijn xs4all (wel 15 jaar oud account oid)

DIt soort bedreigingen is natuurlijk nutteloos. dit is tweakers.net waar je geacht wordt zelf wat te doen, en geen registreer forum om alleen te tegen xms te zeiken omdat hiet toevallig wat xms mensen rondlopen

Iperf

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
abhaas schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:22:
op de lange termijn zal die verhoging van de standaard snelheid er vast wel komen
maar ik zou er voorlopig nog niet op rekenen.
als je 100 mbit heb en geen gigabit modem gaat de snelheid naar beneden zodra je digitale tv aan het kijken ben.
dat klopt maar volgens portaal worden ook binnenkort de modems vervangen.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Heb je daar een bron van?

Heb zelf een woning van portaal gekocht in Arnhem maar 95% van de woningen hier zijn nog huur.
Als het klopt wat je schrijft zal ik hws ook een nieuwe modem krijgen :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• DaRk PoIsOn
MiK schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:18:
Ik heb trouwens wel het gevoel dat er iets met XMS is , de verbindin fluctueerd best wel zegmaar.
Zonder router direct op het packetfront geval ook.

Verder niet hinderlijk ofzo maar het viel me ineens zo op
klopt, idd recht op de router valt het ook vies tegen.

speedtest van bbned gaf vandaag 998 Kb inplaats van 446
Maar speedtest.nl geeft nogsteeds hetzelfde

• wiebo66

Spam is een wereldwijd probleem dat je niet zo maar bij je provider kunt neerleggen.
Ongeveer 95% van alle mail wereldwijd is spam; en de spamverspreiders zijn ook niet gek, zij laten hun spam eruit zien als gewone mail. en als je deze gewone mail tegen houdt hou je dus ook de belangrijke mailtjes tegen. In principe moet je dus zijn bij de verspreiders van spam!
Ik doe het ook niet maar eigenlijk zou je op alle sites waar je je moet registreren een hotmail of live account moeten gaan gebruiken.
Onderaan mail (lees spam) heb je vaak ook de mogelijkheid om je af te melden maar als je hier op klikt weet de spammer dat dit een bestaand mailadres is en krijg je nog meer rotzooi.
Spam begint heel onschuldig; iemand (bekende naam) heeft je een berichtje gestuurd of je maakt nu kans op.... verder klikken en je wachtwoord voor msn of hyves wordt gekraakt en al je vrienden krijgen dezelfde mail. Het enige wat tegen spam (een beetje) helpt is zo min mogelijk je belangrijke mailadres doorgeven en regelmatig wachtwoorden wijzigen. Stel je mailbox ongewenste mail goed in en in één oogopslag kun je zien of alles ongeopend weg kan.
Helaas sommige dingen kun je niet mooier en makkelijker maken........

Verwijderd

Tuurlijk hou je altijd spam, gaat het niet om.

En ik heb al meerdere malen via XMS en hier het niet werkende filter aangekaart. Zou zelfs op de meetinh worden behandeld.

Vanmorgen weer 502 spams opgeraapt, het is niet nodig als het filter werkt.

Mijn stelling is dat als je een dienst aanbied MOET die werken. En email op mijn eigen domain, met mijn email adres ervan open en bloot op het internet gezet, resultaat van 2 jaar: vrijwel geen spam.

Op mijn werk: begraven op ons info adres met spam, filter erop: bijna geen spam.

Moet bij XMS ook kunnen, heb het normaal geprobeerd (2 jaar geleden al aangekaart) en als dat niet werkt, dan maar op de onvriendelijke manier. En voor de rest hoor je me nooit XMS afzeiken. Ben voor de rest zeer tevreden.

• Thasaidon

Thasaidon

DaRk PoIsOn schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:43:
[...]

klopt, idd recht op de router valt het ook vies tegen.

speedtest van bbned gaf vandaag 998 Kb inplaats van 446
Maar speedtest.nl geeft nogsteeds hetzelfde
Ik hoop dat je speedtest.NET bedoeld? en niet speedtest.NL?
De metingen van .nl zijn erg onbetrouwbaar en hebben bij mij iig nog nooit de juiste waarden aangegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 17-05-2010 09:46 ]

Verwijderd

Kijk aan deze set top box de Amino Freedom ( mediaplayer) Hebben we teminste wat aan http://www.aminocom.com/index.asp?PageID=2145848683 .Vrouw lief blij geen extra kastjes dvd speler enz meer in de kast gewoon 1 apparaat.Hoop dat XMS hier wat mee gaat doen . _/-\o_ _/-\o_

• White_Collar
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:39:
Tuurlijk hou je altijd spam, gaat het niet om.

En ik heb al meerdere malen via XMS en hier het niet werkende filter aangekaart. Zou zelfs op de meetinh worden behandeld.

Vanmorgen weer 502 spams opgeraapt, het is niet nodig als het filter werkt.

Mijn stelling is dat als je een dienst aanbied MOET die werken. En email op mijn eigen domain, met mijn email adres ervan open en bloot op het internet gezet, resultaat van 2 jaar: vrijwel geen spam.

Op mijn werk: begraven op ons info adres met spam, filter erop: bijna geen spam.

Moet bij XMS ook kunnen, heb het normaal geprobeerd (2 jaar geleden al aangekaart) en als dat niet werkt, dan maar op de onvriendelijke manier. En voor de rest hoor je me nooit XMS afzeiken. Ben voor de rest zeer tevreden.
Als je er echt zo mee zit zou ik als ik jou was even een klachtenbrief schrijven. :)

Verwijderd

heb net aan de lijn gezeten met iemand van xms en je die zegt dat xms geen ondersteuning biedt voor twee Amino 130m's op één lijn???:S kan iemand mij uitleggen waarom. en heeft iemand dit thuis wel gewoon goed draaien? beetje jammer dit.

• Luuk1983
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:47:
heb net aan de lijn gezeten met iemand van xms en je die zegt dat xms geen ondersteuning biedt voor twee Amino 130m's op één lijn???:S kan iemand mij uitleggen waarom. en heeft iemand dit thuis wel gewoon goed draaien? beetje jammer dit.
Volgens mij maakt het technisch geen zak uit, maar je kan in principe één amino 130 en één amino 110 bestellen en gebruiken met technische ondersteuning. Geen idee waarom meerdere of andere combinaties amino's niet ondersteund worden. (Overmatig bandbreedte gebruik?)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• d0s

d0s

sssst

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:47:
Dat XMS geen ondersteuning biedt zegt natuurlijk niet dat het ook niet gaat werken. Het werkt namelijk prima.
Waarschijnlijk valt het moeilijk te troubleshooten met 2 Amino's als er problemen ontstaan.

Verwijderd

oke mooi.

dan nog een vraagje. als ik boven en iemand beneden HDTV aan het kijken is dan is er natuurlijk een aantal Mb (Megabits) van die 50Mb af. Dat is ook nodig voor HDTV. Maar als ik dan de volle 50Mb tegelijkertijd wil gaan gebruiken voor downloaden via nieuwsgroepen krijg je dan geen problemen met HDTV (omdat die volle bandbreedte dan naar het downloaden gaat en niet meer voor HDTV gebruikt kan worden)?

• White_Collar
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:12:
oke mooi.

dan nog een vraagje. als ik boven en iemand beneden HDTV aan het kijken is dan is er natuurlijk een aantal Mb (Megabits) van die 50Mb af. Dat is ook nodig voor HDTV. Maar als ik dan de volle 50Mb tegelijkertijd wil gaan gebruiken voor downloaden via nieuwsgroepen krijg je dan geen problemen met HDTV (omdat die volle bandbreedte dan naar het downloaden gaat en niet meer voor HDTV gebruikt kan worden)?
Waarom zou je in moeten leveren op je 50 mbit? een HD stream verbruikt geen 25 mbit hoor ;)

• Luuk1983
oke mooi.

Ik mag toch aannemen dat er een QoS actief is. Het lijkt me dat het TV signaal dikke voorrang krijgt op ander internetverkeer.

• d0s

d0s

sssst

pieterbas12 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:43:
[...]

Waarom zou je in moeten leveren op je 50 mbit? een HD stream verbruikt geen 25 mbit hoor ;)
Zelfs met 2 Amino 130's met allebei discovery HD (2x20Mbit) komt de 50 nog niet in gevaar. De huidige Genexis/Packetfronts kunnen namelijk 100 mbit aan - 2x20=40 = 60. :)

En dan hebben we het al over 2 (grote) HD streams..

• White_Collar
Alleen de Packetfronts hoor. Genexis gaat tot 1000 mbit

• d0s

d0s

sssst

pieterbas12 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:58:
Alleen de Packetfronts hoor. Genexis gaat tot 1000 mbit
De huidige Genexis modems zijn ook slechts 100 mbit.
Voor 200 mbit in Zeewolde is bijvoorbeeld eerst een 'swap' nodig van het modem (ander type Genexis).

• White_Collar
:D en ik maar denken dat de huidige Genexis medems ook 1 gigabit aan konden. Nou ja, Gelukkig krijg ik hier in mijn huis wel het nieuwe model :)

• GerkeP

GerkeP

Het lijkt er op dat er ergens problemen in het netwerk in Veenendaal zijn?

Downstream is net stroop door een trechter.
Bij buren en overburen ook even gechecked uiteraard, zelfde probleem.

Yogoi kun jij zien wat er aan de hand is?

GerkeP

• White_Collar
je zou het 088-555 2 555 even kunnen bellen voor een snel antwoord ;)

• GerkeP

GerkeP

pieterbas12 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:33:
je zou het 088-555 2 555 even kunnen bellen voor een snel antwoord ;)
De praktijk leert dat ze daar dan ook een en ander moeten uitzoeken, maar ik zal ze wel even bellen ;)

Inmiddels een gehoorbeschadiging er bij ;( Keuzemenu is bijna niet te verstaan, maar dan komt de muziek ineens keihard door de telefoon heen blazen.

7 minuten in de wacht, zal dus wel iets aan de hand zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door GerkeP op 18-05-2010 19:44 ]

GerkeP

• Caelorum
geen problemen hier (3905 MN)

• wiebo66
oke mooi.

Je hebt een 100 Mb verbinding waarvan 50 Mb voor je internet is bestemd.
De overige 50 Mb gebruik je vervolgens voor HD, Digitale tv en telefonie.
Dus je kunt gewoon met volle snelheid downloaden pas als je drie of meer HD boxen gaat aansluiten zou je snelheidsverlies kunnen merken.

Verwijderd

Gisteren word ik gebeld door mijn vrouw of ik iets besteld heb bij XMS. Ja ik zou nog een nieuwe HDMI kabel krijgen want de mijne is brak. Verteld ze dat we een hele nieuwe settopbox (zilveren amino 130) hebben gekregen, met een keurige begeleidende brief : Gefeliciteerd dat u HD tv van XMS hebt aan gevraagd !?!!?
Is er hier iemand van XMS die me daar duidelijkheid over kan geven ? ik heb niks besteld.
3437NA #9

• Caelorum
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:00:
Is er hier iemand van XMS die me daar duidelijkheid over kan geven ? ik heb niks besteld.
3437NA #9
Gewoon even bellen met de administratie helpdesk..
Ik had ook een soortgelijk probleem waarbij ze bij mij digitale RTV hadden aangevinkt en ik spontaan een animo110 kreeg opgestuurd..
Wees trouwens wel duidelijk in wat je wilt, wat mijn beperkte ervaring is dat ze proberen mee te denken, maar dan wel in een verkeerde richting :P
pieterbas12 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:08:
[...]

Als je er echt zo mee zit zou ik als ik jou was even een klachtenbrief schrijven. :)
Weet je dat ik in de afgelopen tijd 4 klachtenbrieven heb gestuurd en behalve een ontvangstbevestiging nooit antwoord heb gehad ?

• swima

Zooo - nog even de 18de afgewacht maar ik moet zeggen er is betrekkelijk weinig verandert kwa beeldkwaliteit :(

Beleven anderen dat ook nog zo (tenminste in Nijmegen) of is het mijn eigen verzinsel?

Verwijderd

wiebo66 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 02:16:
[...]

Je hebt een 100 Mb verbinding waarvan 50 Mb voor je internet is bestemd.
De overige 50 Mb gebruik je vervolgens voor HD, Digitale tv en telefonie.
Dus je kunt gewoon met volle snelheid downloaden pas als je drie of meer HD boxen gaat aansluiten zou je snelheidsverlies kunnen merken.
ahh. duidelijk. thx voor je reactie. snapte het nog niet echt maar nu is het helder.

• d0s

d0s

sssst

swima schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:42:
[...]

[...]

Zooo - nog even de 18de afgewacht maar ik moet zeggen er is betrekkelijk weinig verandert kwa beeldkwaliteit :(

Beleven anderen dat ook nog zo (tenminste in Nijmegen) of is het mijn eigen verzinsel?
Hier in Wijchen en in Nijmegen is het wel beter geworden. Zie ook geen schokjes of artifacts meer in het beeld. Sowieso vond ik de beeldkwaliteit in Nijmegen en Wijchen al erg goed. Ik heb UPC als vergelijkingsmateriaal.

• swima
Oh begrijp me niet verkeerd ... tot een week of drie geleden of zo (ik houd dat niet zo precies bij) was het dik in orde maar de laatste tijd is de kwaliteit zover ik (en mijn vrouw) het kan zien wel degelijk achteruit gegaan :/

Wij zitten nu zelfs te overwegen om een DVB-T tuner (Humax iHDR-5050-c) aan te schaffen om dan weer met (hopelijk) betere kwaliteit op te kunnen nemen ... ik weet enkel niet of ie ook daadwerkelijk werkt met het nieuwe DVB-T signaal en het is me wel ietsjes te duur om dat zo maar te kopen ;)

We wachten dus nog even af totdat er met deze configuratie ervaringen zijn opgedaan ...

• Dancis
  • Laatst online: 17:53
Hier in Deventer ligt analoge tv eruit , internet en telefoon doen het zo ook digitale tv. Bij meer mensen het geval dat analoog eruit ligt?

Nog niks terug te vinden op de storings pagina

Edit: telefoon doet het dus ook niet , krijg geen kiestoon. Alleen internet en Dtv werkt dus

[ Voor 21% gewijzigd door Dancis op 20-05-2010 12:09 ]

swima schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:29:
Oh begrijp me niet verkeerd ... tot een week of drie geleden of zo (ik houd dat niet zo precies bij) was het dik in orde maar de laatste tijd is de kwaliteit zover ik (en mijn vrouw) het kan zien wel degelijk achteruit gegaan :/

Wij zitten nu zelfs te overwegen om een DVB-T tuner (Humax iHDR-5050-c) aan te schaffen om dan weer met (hopelijk) betere kwaliteit op te kunnen nemen ... ik weet enkel niet of ie ook daadwerkelijk werkt met het nieuwe DVB-T signaal en het is me wel ietsjes te duur om dat zo maar te kopen ;)

We wachten dus nog even af totdat er met deze configuratie ervaringen zijn opgedaan ...
Koop dan gelijk een DVB-C decoder, dat gaat stukken beter werken dan een DVB-T.
Als Reggefiber of welke club dan ook die het gaat aanleveren,zich aan de standaard houdt en er niets gecodeerd wordt zal de humax gaan werken.

• d0s

d0s

sssst

Nick39 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:51:
[...]

Koop dan gelijk een DVB-C decoder, dat gaat stukken beter werken dan een DVB-T.
Als Reggefiber of welke club dan ook die het gaat aanleveren,zich aan de standaard houdt en er niets gecodeerd wordt zal de humax gaan werken.
Volgens mij is dat een DVB-C decoder.. :) hij bedoelt DVB-C maar schijft DVB-T volgens mij.

• d0s

d0s

sssst

Overigens werkt die Humax 5050-c met Ziggo, de kans is groot dat deze ook met XMS gaat werken (XMS tracht om alle Ziggo decoders te laten werken met XMS).

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:41
Ik zou toch eerst afwachten wat het wordt. Het is niet ondenkbaar dat ze het toch als DVB-T zouden kunnen gaan aanbieden (wat over de kabel ook prima kan, namelijk). Maar goed, het zal wel aan 95% zekerheid grenzen dat het dvb-c wordt ;). Zeker omdat dat bij het vroegere Hertzinger ook (volgens mij) de standaard was.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• d0s

d0s

sssst

eymey schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:54:
Ik zou toch eerst afwachten wat het wordt. Het is niet ondenkbaar dat ze het toch als DVB-T zouden kunnen gaan aanbieden (wat over de kabel ook prima kan, namelijk). Maar goed, het zal wel aan 95% zekerheid grenzen dat het dvb-c wordt ;). Zeker omdat dat bij het vroegere Hertzinger ook (volgens mij) de standaard was.
DVB-T lijkt me onwaarschijnlijk. Glashart Media heeft al aangekondigd op alle glasvezelnetwerken DVB-C te gaan aanbieden.
eymey schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:54:
Er is gezegd dat men de decoders van Ziggo wilde kunnen gebruiken en dat is dvb-c.
Als ze dvb-t zouden gaan gebruiken kan je niet zoveel zenders kwijt en werken de ziggo decoders niet,dan zul je digitenne decoders moeten gaan gebruiken.
DVB-C is een gewone standaard dus de decoders van Ziggo,caiway enz doen het gewoon.
Het enige "ziggo deel" is de irdeto codering.
Dus zolang er ongecodeerd wordt uitgezonden in dvb-c zal elke decoder en/of tv met dvb-c het gewoon doen en heb je niet eens een common interface nodig.
Het gebruik van Ziggo decoders is ook verkeerd geformuleerd,dvb-c is gewoon een internationale standaard en men hoeft niet met ziggo samen te werken om die standaard te gebruiken,net zoals FTA satelliet ontvangers alle ongecodeerde kanalen van een satelliet laten zien.

[ Voor 29% gewijzigd door Nick39 op 20-05-2010 19:11 ]

d0s schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:53:
[...]

Volgens mij is dat een DVB-C decoder.. :) hij bedoelt DVB-C maar schijft DVB-T volgens mij.
Daarom zei ik ook dat ie een dvb-c decoder moest gaan kopen :)

• lantaarn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
Hier 6546 (Nijmegen) na omzetting analoog tv signaal eerder een verslechtering dan een verbetering.
Glitsches zijn ook weer terug. Kijk het nog ff aan anders storing melden. (in de winkel, persoonlijk kontakt met klant werkt soepeler is mijn ervaring)

Verwijderd

lantaarn schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:58:
Hier 6546 (Nijmegen) na omzetting analoog tv signaal eerder een verslechtering dan een verbetering.
Glitsches zijn ook weer terug. Kijk het nog ff aan anders storing melden. (in de winkel, persoonlijk kontakt met klant werkt soepeler is mijn ervaring)
Kunnen jullie aangeven wat het verschil is? Het kan goed zijn dat ze bij jullie nu hetzelfde flikken als een jaar terug bij ons (OnsNet Eindhoven). Bij ons was het beeld vroeger ook helder en scherp. Maar in oktober 2008 is dat radicaal omgeslagen. In die periode is men toen ook PlusTV gaan aanbieden (digitale tv via een afwijkend dvb-c signaal). Het analoge beeld is toen echt een stuk doffer en blurrier geworden. Kleuropvulling die uitwaast, zweem/waas over het beeld, fletse kleuren, noem het maar op. Bij ons is dat nu nog steeds niet opgelost! Het signaal is wel iets opgepoetst ten opzichte van oktober 2008 (de ruis is iets weggenomen), maar de helderheid en scherpte en strakheid van vroeger is nooit meer teruggekomen. Nog steeds dat doffe blurry uitwazende beeldtype. Zie hier wat ik bedoel.

Hebben jullie nu ook zo'n beeld nu nadat ze het signaal hebben aangepast? Want dan ben je denk ik net als ons echt dik genaaid met slechtere apparatuur die ze hebben geplaatst. Als het beeld zo radicaal veranderd is met uitwazingen en blur dan ligt dat niet alleen maar bij de bron/compressie/bitrate.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 21:23 ]

Verwijderd

Op dit moment hebben wij inderdaad ook nog zo'n beeld.
Maar hier in Amersfoort vind de omzetting plaats op 25 mei.
Dus word vervolgd.

• d0s

d0s

sssst

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:14:
[...]

[...]

Kunnen jullie aangeven wat het verschil is? Het kan goed zijn dat ze bij jullie nu hetzelfde flikken als een jaar terug bij ons (OnsNet Eindhoven). Bij ons was het beeld vroeger ook helder en scherp. Maar in oktober 2008 is dat radicaal omgeslagen. In die periode is men toen ook PlusTV gaan aanbieden (digitale tv via een afwijkend dvb-c signaal). Het analoge beeld is toen echt een stuk doffer en blurrier geworden. Kleuropvulling die uitwaast, zweem/waas over het beeld, fletse kleuren, noem het maar op. Bij ons is dat nu nog steeds niet opgelost! Het signaal is wel iets opgepoetst ten opzichte van oktober 2008 (de ruis is iets weggenomen), maar de helderheid en scherpte en strakheid van vroeger is nooit meer teruggekomen. Nog steeds dat doffe blurry uitwazende beeldtype. Zie hier wat ik bedoel.

Hebben jullie nu ook zo'n beeld nu nadat ze het signaal hebben aangepast? Want dan ben je denk ik net als ons echt dik genaaid met slechtere apparatuur die ze hebben geplaatst. Als het beeld zo radicaal veranderd is met uitwazingen en blur dan ligt dat niet alleen maar bij de bron/compressie/bitrate.
Echt heel erg vreemd dat de kwaliteit bij sommige mensen achteruit is gegaan. Ik ben vandaag langs diverse klanten in Nijmegen geweest om televisies in te stellen en ik kreeg alleen maar positieve reacties op het 'nieuwe' beeld.

Ik zeg natuurlijk niet dat ik de negatieve verhalen niet geloof. Het blijft wel vreemd.. het verschil moet toch ergens in zitten :) Hebben jullie Packetfront of Genexis modems?
Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.