Self reflection is the school of wisdom
Het lijkt erop van niet. Maar 100 % durf ik het nog niet te zeggen.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Dat weet ik inderdaad niet, vandaar mijn opmerking over een eventuele draadloze opstelling. De voorwaarde van "een korte kabel" is puur om eventuele problemen in de kabels uit te sluiten.. maar dat kun je zelf ook prima uitsluiten door even wat data over je lange kabel te pompen. Komt daar intern 100Mbit uit dan kun je die kabel prima gebruiken om alles na te lopen en zou ik die opmerking van "max 2 meter" gewoon negeren.Cergorach schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:58:
[...]
1- Ze willen dat je ook een korte kabel (<2m) gebruikt en willen ook dat je een andere kabel gebruikt. Verder heb je geen idee hou het netwerk er in mijn huis uitziet.
Als het goed is hebben ze gewoon op de interface gekeken die ze hebben bij de netwerkbeheerder. Staat hier 100/100Mbit dan kun je er in 99.9999% van de gevallen van uit gaan dat je dat ook krijgt.2- Ik heb zelf ook op de helpdesk gezeten en bij een hoop klanten moet je inderdaad dergelijke problemen doorlopen om een klant fout uit te sluiten. Maar dat betekent dat ze ook wel een beetje mogen nadenken bij zo een helpdesk en dat gebeurt momenteel gewoon niet, ze lopen blind de voorgeschreven stappen door. Ze hebben twee abbo's 50mbit en 100mbit, 100mbit heeft voor 1 mei prima gewerkt, na 1 mei opeens nog maar 50mbit down. Bij mij gaat er dan een belletje rinkelen, dat zou het ook moeten doen bij de XMS helpdesk.
Dat heeft puur te maken met de opbouw van het netwerk, waarschijnlijk is men van een packetfront achtige opzet uitgegaan bij het beantwoorden. Het genexis gebied is anders opgezet en daar zou je direct een lease moeten krijgen aangezien daar de IP's niet meer zo lang gelocked worden op het mac-adres van de aangesloten hardware.zetten voordat het werkte. Volgens de helpdesk zou dat nu binnen een uur moeten werken en als dat niet zo was als nog de modem uit/aan zetten. De realiteit is dat ik nu gewoon de router eruit kan trekken, een andere PC aan sluiten en heb direct verbinding, als ik daar weer de kabel uit trek en hem terug douw in de router heb ik op m'n netwerk ook weer verbinding. Natuurlijk is dat super fijn, maar communiceert XMS dergelijke wijzigingen niet door, kennelijk is de helpdesk daar ook niet van
Ik stond er van te kijken dat ik een PacketFront geinstalleerd kreeg! Ik had verwacht een Genexis op de huidige kast te krijgen waar ook de glaskabel binnenkomt. Is nu dus wat anders geworden maar weet niet of ik daar nou blij mee moet zijn.
Op de Packetfront zitten 5 netwerkaansluitingen. De installateur zei dat op alle poorten internet EN digitale TV staat. Ik heb een D-Link DIR-855 router klaarstaan op de verbinding. Is het nu zo dat ik (multicast staat aan in de router) rechtstreeks ook digitale TV via DVBlink in MediaCenter binnen kan halen? Dat zou helemaal fijn zijn!
Ik ben benieuwd of hier ervaringen mee zijn. De poorten op mijn Packetfront heten A t/m E.. Heb nu alvast mijn kabel in A gestopt..
Verwijderd
Je moet alleen wel even de huidige kanalenlijst met ips en poorten ergens vandaan toveren.
Kan je niet ergens een nette PDF van je netwerksituatie neerzetten? Dus incl. eventuele Amino, router, switches, etc. Ik denk dat je veel mensen met een htpc met deze info kan helpen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:33:
Ik gebruik ook de dir855 met multicast aan, en dat werkt.. Ik kan op mijn laptop via wifi gewoon tv kijken.
Je moet alleen wel even de huidige kanalenlijst met ips en poorten ergens vandaan toveren.
(zeker als je bijv. met een tablet (iPad) in bed/bank rustig tv kan kijken terwijl vriendin haar maandagavond met haar programma's spendeert)
Monteur is maandag bij mij langs geweest, en vertelde hetzelfde: 's nachts werd alles geactiveerd. Het klopte inderdaad, de volgende dag (gister) werkte alles!Camiel schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:35:
Gisteren aangesloten maar vanmorgen helaas nog niet geactiveerd.. Gebeurde dat bij anderen in een nacht of duurde dat soms ook langer. Monteur zei dat dat 'snachts gebeurd moest zijn..
Jajaja!!! Dit zou echt schitterend zijn nadat ik al enkele pogingen heb ondernomen zonder noemenswaardig succes :-/ericjanvanputten schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 07:34:
[...]
Kan je niet ergens een nette PDF van je netwerksituatie neerzetten? Dus incl. eventuele Amino, router, switches, etc. Ik denk dat je veel mensen met een htpc met deze info kan helpen.
(zeker als je bijv. met een tablet (iPad) in bed/bank rustig tv kan kijken terwijl vriendin haar maandagavond met haar programma's spendeert)
Mijn dank is nu al groot
Kennelijk is dat nu anders en de helpdesk is niet bereikbaar. Dan maar even afwachten tot morgenOdysseus253 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:43:
[...]
Monteur is maandag bij mij langs geweest, en vertelde hetzelfde: 's nachts werd alles geactiveerd. Het klopte inderdaad, de volgende dag (gister) werkte alles!
In welke van de 5 poorten van de Packetfront moet de internetaanlsuiting?
Verwijderd
Tuurlijk: http://www.mediafire.com/?knzjwxjem25ericjanvanputten schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 07:34:
[...]
Kan je niet ergens een nette PDF van je netwerksituatie neerzetten? Dus incl. eventuele Amino, router, switches, etc. Ik denk dat je veel mensen met een htpc met deze info kan helpen.
Even uitgelegd: Van de XMS router lopen 2 kabels (door de buis waar de coax doorheen liep) naar mijn woonkamer. Daar staat mijn DIR-855 router. Aan de router hangt mijn (stille) server welke XBMC en MythTV draait. Als scherm gebruik ik de HDMI ingang van mijn TV. Aan de 2de kabel hangt de Amino (zou ook via de router kunnen, maar kabel ligt er toch
Aangezien de router multicast forwarding heeft aanstaan, kan ik op alle PC's die aan de router hangen (dus ook draadloos) TV kijken. Het enige wat je moet weten zijn de huidige IPs en poorten van elk kanaal.
Hiervoor heb ik na de laatste wijziging het opstarten van de Amino gesniffed met een hubje en wireshark. De verkregen index.xhtml.gz geparsed en dat in een m3u bestandje gestopt.
Wim
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 16:56 ]
Verwijderd
Zie de 'eenvoudige handleiding' op http://xmsnet.nl/support.Camiel schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:10:
[...]
Kennelijk is dat nu anders en de helpdesk is niet bereikbaar. Dan maar even afwachten tot morgen
Misschien gemist, maar heb je een Genexis of een Packetfront? In Amersfoort vathorst hebben we als ik het goed heb een Packetfront hangen. (dus ik hoop stilletjes dat je ook een packetfront hebt hangen, of maakt in dit geval Genexis of Packetfront niets uit?)Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:12:
[...]
Tuurlijk: http://www.mediafire.com/?knzjwxjem25
Even uitgelegd: Van de XMS router~gestopt.
Wim
Verwijderd
Er staat in de brief dat omwille de kwaliteit van dienstverlening er zenders bijkomen en zenders verdwijnen.. Als ik het nieuwe zenderaanbod echter vergelijk met wat er nu is zie ik alleen maar zenders weggaan. Motors TV, Travel Channel, Travel&Living en Discovery Science verdwijnen en daar komt volgens mij niks voor terug..
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Verwijderd
Jammer. Dat zijn precies de zenders waarvoor ik vroeger een uitgebreid pakket had voor DTV bij Ziggo (toen nog Casema). Opgezegd toen ze de prijs van het pakket met 25% verhoogden. Waarschijnlijk heb je er, net als bij Ziggo laatst, een Franse, Italiaanse en Turkse zender (ofrzo) voor teruggekregen. Ik versta iets anders onder "kwaliteit". Ziggo deed dit onder druk van een of andere "commissie" uit de gemeente, misschien moet XMS dit daarom ook doen?Wilde schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 07:48:
Meer mensen die een brief hebben ontvangen over het aanbod van analoge zenders in de regio's Soest en Amersfoort ?
Er staat in de brief dat omwille de kwaliteit van dienstverlening er zenders bijkomen en zenders verdwijnen.. Als ik het nieuwe zenderaanbod echter vergelijk met wat er nu is zie ik alleen maar zenders weggaan. Motors TV, Travel Channel, Travel&Living en Discovery Science verdwijnen en daar komt volgens mij niks voor terug..
Dat ligt helemaal aan de provider, maar over het algemeen zal dat adres komen te vervallen als het abonnement stopt. Soms heeft een provider wel een dienst dat je je website en email en dergelijke kan behouden, maar dat kost vaak geld. XS4ALL heeft bijvoorbeeld zo'n abonnement voor 10 euro per maand.Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 00:40:
hoe zit het eigenlijk met je email adres? mijn vader heeft nu bijvoorbeeld .......@tiscali.nl. kan hij nog wel gewoon dit mail adres behouden of gaat dit niet lukken?
Ikzelf ben uiteindelijk overgestapt op gmail, zodat ik niet telkens mijn e-mail adres hoef te veranderen. Gmail is naar mijn mening behoorlijk volwassen en ondersteund POP3 en IMAP.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Een ETA zou fijn geweest zijn, maar desondanks hulde dat dit op de site staat zo snel! Blijkbaar ligt het er al uren uit..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 11:07 ]
Lijkt me dat dit eerder te maken heeft met de herrastering van de zenderfrequenties. Momenteel zitten er in het XMS analoge aanbod (oude stijl) te veel zenders en is de scheiding tussen de zenders minimaal. Er zijn tv's/recorders die hiermee problemen kunnen krijgen. Ook gaan ze volgens mij alle DVB-T frequenties vrij houden binnen het zenderpakket aangezien met de komst van meer en meer zendmasten steeds meer klanten last krijgen van de digitenne zenders in hun regio.Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:00:
[...]
Jammer. Dat zijn precies de zenders waarvoor ik vroeger een uitgebreid pakket had voor DTV bij Ziggo (toen nog Casema). Opgezegd toen ze de prijs van het pakket met 25% verhoogden. Waarschijnlijk heb je er, net als bij Ziggo laatst, een Franse, Italiaanse en Turkse zender (ofrzo) voor teruggekregen. Ik versta iets anders onder "kwaliteit". Ziggo deed dit onder druk van een of andere "commissie" uit de gemeente, misschien moet XMS dit daarom ook doen?
Wat snel, het ligt er al 8 uur uit ofzo.Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:22:
Volgens xmsnet.nl: Er is momenteel een algemene storing die er voor zorgt dat u geen gebruik kunt maken van onze diensten als u een packetfrontmodem heeft.
Een ETA zou fijn geweest zijn, maar desondanks hulde dat dit op de site staat zo snel!
Verwijderd
Dat heeft Ziggo laatst ook gedaan (en netjes aangekondigd). Zou dus ook best kunnen, dat dit de achterliggende reden is. Zo'n grote ramp is het niet, DTV is immers gratis (je hebt alleen eenmalige kosten voor de aanschaf van een decoder en die zijn tegenwoordig niet duur meer) en digitaal zijn de betreffende zenders (bij Ziggo dan) nog gewoon te ontvangen.denan schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:31:
[...]
Lijkt me dat dit eerder te maken heeft met de herrastering van de zenderfrequenties. Momenteel zitten er in het XMS analoge aanbod (oude stijl) te veel zenders en is de scheiding tussen de zenders minimaal. Er zijn tv's/recorders die hiermee problemen kunnen krijgen. Ook gaan ze volgens mij alle DVB-T frequenties vrij houden binnen het zenderpakket aangezien met de komst van meer en meer zendmasten steeds meer klanten last krijgen van de digitenne zenders in hun regio.
Poort A, de meest linker poort!Camiel schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:10:
[...]
Kennelijk is dat nu anders en de helpdesk is niet bereikbaar. Dan maar even afwachten tot morgen
Het wil nog wel eens helpen om eerst de stroomstekker van de Packetfront eruit te halen, en even later weer aan te sluiten. De monteur had bij het aansluiten zijn laptop eraan gehangen en de gegevens bekeken. Hij vertelde dat als de stroom er niet af was geweest, dat alleen zijn laptop zou worden herkend, na de activatie.
[ Voor 32% gewijzigd door Odysseus253 op 06-05-2010 10:32 ]
Verwijderd
Hmm ik was 5 minuten daarvoor nog online.. vaag..
Mogen ze wel eens komen met een update zo langzamerhand...
Hier (Amersfoort, Soesterkwartier) lag vanacht vanaf ongeveer half een alles er uit, dtv, telefoon en internet. Alleen analoge tv werkte nog. Ben maar naar bed gegaan.....Mau_Maus schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 00:44:
Hmm en toen lag digitale tv eruit in Hilversum 5 min geleden...
Yep, hier ook, ik zal vooral Discovery Science gaan missen. Om nou voor 1 zender een compleet digitaal pluspakket van 10 Euro aan te gaan vragen, dat gaat me ook weer wat ver....Wilde schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 07:48:
Meer mensen die een brief hebben ontvangen over het aanbod van analoge zenders in de regio's Soest en Amersfoort ?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Scheelt in ieder geval dat Travel Channel wel in het basis digitale pakket zit. Weliswaar nog zonder ondertiteling maar daar zijn ze mee bezig, zeggen ze.Yep, hier ook, ik zal vooral Discovery Science gaan missen. Om nou voor 1 zender een compleet digitaal pluspakket van 10 Euro aan te gaan vragen, dat gaat me ook weer wat ver....
Bedoel je daarmee de UDP lijst met adressen om alle TV kanalen, zodat je die bvb kan instellen met VLC? Want die lijst heb ik namelijk van alle XMS DTV zenders?!Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:33:
Ik gebruik ook de dir855 met multicast aan, en dat werkt.. Ik kan op mijn laptop via wifi gewoon tv kijken.
Ik zal je vanavond even een DM sturen als ik thuis ben, want ik denk niet dat het bedoeling is dat ik die lijst hier op TW mag plaatsen?Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:00:
Die lijst ja
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Misschien wel, maar daarvoor zijn het toch Tweakers (?) Mag die lijst een opstapje wezen! Als je eenmaal een range te pakken hebt, is het eenvoudigere om verder te zoeken.....eymey schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:03:
@Chocka: Is die lijst die je hebt inmiddels niet veel te oud? (aangezien je al meer dan een half jaar niet meer bij XMS zit). Er schijnt, als ik het zo lees, de afgelopen tijd veel in het IPTV pakket veranderd te zijn.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Je kunt nooit verhuizen naar een andere leverancier en het mailadres behouden van de huidige. Bij XS4ALL vragen ze er geld voor, maar verder ken ik geen ISP die die mogelijkheid biedt.Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 00:40:
hoe zit het eigenlijk met je email adres? mijn vader heeft nu bijvoorbeeld .......@tiscali.nl. kan hij nog wel gewoon dit mail adres behouden of gaat dit niet lukken?
Bericht hierboven
Volgens mij heb ik geen abonnement meer bij zonnet, mailadres is inmiddels 12 jaar oud en werkt nog steeds.Floor-is schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:55:
[...]
Je kunt nooit verhuizen naar een andere leverancier en het mailadres behouden van de huidige. Bij XS4ALL vragen ze er geld voor, maar verder ken ik geen ISP die die mogelijkheid biedt.
Komt overigens alleen maar spam op binnen.
Ik heb gelukkig mijn eigen domeinen geregistreerd en verhuis alles dus gewoon vrolijk mee
GerkeP
Yes, indeed. Ook ik heb al ruim 15 jaar een Zonnet adres, omdat Zonnet mij provider was. Tjee, we komen al lekker op leeftijd. Zat toen nog op een analoge lijn met een 56K5 modem en kocht mijn belminuten in bij Zonnet, was per saldo goedkoper dan die telefoontikken van KPN. Jaja, toen was KPN al duur!!!Floor-is schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:55:
[...]
Je kunt nooit verhuizen naar een andere leverancier en het mailadres behouden van de huidige. Bij XS4ALL vragen ze er geld voor, maar verder ken ik geen ISP die die mogelijkheid biedt.
[ Voor 21% gewijzigd door chocka op 06-05-2010 18:55 ]
Ennehm, ik ben ook blij met m'n eigen domeinnamen. Ik hoop ze voor de rest van m'n leven te behouden ook. Provider-email vind ik eigenlijk sowieso niet meer van deze tijd....
Of moet ik om de paar uur even een internet kabel in het kastje doen en kijken of dat er een IP word vrij gegeven?
Sluit je pc een uur lang direct aan op de genexis modem op poort 1. Elk uur word er gecheckt of er nieuwe pc's zijn aangesloten. Op welk tijdstip dat is weet ik niet. Daarom is het verstandig om je pc een uur lang aan te houden en met een kabel verbonden te zijn. (of router). Dan krijg je vanzelf een ip toegewezen.
[ Voor 96% gewijzigd door Gangster93 op 07-05-2010 15:14 ]
haha, Officieel, ik heb de kabel even in me htpc geplugged. Over een uurtje even kijken of er internetactiviteit is, dat kan het opzeggen beginnen..pieterbas12 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:14:
Officieel moet ik jou vertellen om direct aan te sluiten. Maar volgens mij maakt het helemaal niet uit of daar een router tussen zit
Bij mij zit TV op poort 1 en internet op poort 2, dus controleer dat ook even. Ik was namelijk ook al aan het wachten totdat poort 1 het zou gaan doen. Totdat iemand hier de opmerking maakte dat het poort 2 was. Toen werkte het eigenlijk direct.pieterbas12 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:05:
@hier boven,
Sluit je pc een uur lang direct aan op de genexis modem op poort 1. Elk uur word er gecheckt of er nieuwe pc's zijn aangesloten. Op welk tijdstip dat is weet ik niet. Daarom is het verstandig om je pc een uur lang aan te houden en met een kabel verbonden te zijn. (of router). Dan krijg je vanzelf een ip toegewezen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Alleen zie ik nog geen aansluiting voor digitale Tv, kan dit gewoon in 1 van de overige 3 poorten?
Luuk, ik heb gezien dat je ook in Wijchen woont, Heb jij digitale TV al besteld, zoja, Heb jij de settop box al gekregen?
PS. ik heb nooit een wachtwoord opgegeven en nu staat er bij mijn.xmsnet.nl dat ik een wachtwoord voor me email moet hebben, Is hier een standaard voor?
[ Voor 18% gewijzigd door Gangster93 op 07-05-2010 15:35 ]
Ja de handleiding zegt 1, maar bij mij was het toch echt 2. Ik heb digitale TV ja, met de HD settop box. Ik heb toen het volledige pakket besteld (inclusief telefoon, radio, tv etc) en ik kreeg meteen automatisch na een paar dagen de 'gewone' digitale box opgestuurd. Echter, ik wilde de HD box hebben. Dus ik kon gewoon mijn 'gewone' box terugsturen of inleveren bij de glashart winkel (dat laatste heb ik gedaan). Vervolgens gewoon via MijnXMS de HD box besteld.Gangster93 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:34:
Bij de handleiding klik staat er gewoon op poort 1.
Alleen zie ik nog geen aansluiting voor digitale Tv, kan dit gewoon in 1 van de overige 3 poorten?
Luuk, ik heb gezien dat je ook in Wijchen woont, Heb jij digitale TV al besteld, zoja, Heb jij de settop box al gekregen?
Hier ook 2, heb hem net maar even omgewisseld!Luuk1983 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:36:
[...]
Ja de handleiding zegt 1, maar bij mij was het toch echt 2. Ik heb digitale TV ja, met de HD settop box. Ik heb toen het volledige pakket besteld (inclusief telefoon, radio, tv etc) en ik kreeg meteen automatisch na een paar dagen de 'gewone' digitale box opgestuurd. Echter, ik wilde de HD box hebben. Dus ik kon gewoon mijn 'gewone' box terugsturen of inleveren bij de glashart winkel (dat laatste heb ik gedaan). Vervolgens gewoon via MijnXMS de HD box besteld.
Hetzelfde probleem zou ik dan ook wel hier hebben, ik wil ook een HD box geen SD.
Als ik hem maar kan inleveren bij de glashart winkel ben ik blij, ik hou niet zo van terug sturen..
Ps.
Zou dit dan toch niet een verstoring maar geplande werkzaamheden zijn geweest om over te stappen naar het nieuwe netwerk?
Verwijderd
Bij mij doet nog steeds het probleem voor dat eerste deel van gesprek +/- 1 sec wegvalt.
Ook als ik uit een wachtstand word gehaald (telefonisch) doet dit zich voor.
Ook hoor je af en toe een piep door het gesprek.
Ook als je in "mijn XMS" instellingen "notificatie met geluidsbestand" naar email heb aanstaan komt deze email niet aan.
Wie herkent bovenstaand problemen ?
Ben hier niet eerder op terug kunnen komen ivm dat ik net weer uit ziekenhuis ben.
In de bevstigingsbrief staan al je accountgegevens en ook een wachtwoord, welke je later natuurlijk kunt veranderen.Gangster93 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:34:
Bij de handleiding klik staat er gewoon op poort 1.
PS. ik heb nooit een wachtwoord opgegeven en nu staat er bij mijn.xmsnet.nl dat ik een wachtwoord voor me email moet hebben, Is hier een standaard voor?
Planet bood het een half jaar geleden ook nog aan toen ik erom vroeg. Ben er niet op ingegaan omdat ik het te duur vond, maar het kan dus ook bij planet.Floor-is schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:55:
[...]
Voor het inloggen op mijn.xmsnet.nl wel, maar niet voor het email adres! Morgen dan toch maar een telefoontje plegen.wiebo66 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:35:
[...]
In de bevstigingsbrief staan al je accountgegevens en ook een wachtwoord, welke je later natuurlijk kunt veranderen.
Volgens mij ligt het er maar net aan wat de installateur doet.Luuk1983 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:36:
[...]
Ja de handleiding zegt 1, maar bij mij was het toch echt 2. Ik heb digitale TV ja, met de HD settop box. Ik heb toen het volledige pakket besteld (inclusief telefoon, radio, tv etc) en ik kreeg meteen automatisch na een paar dagen de 'gewone' digitale box opgestuurd. Echter, ik wilde de HD box hebben. Dus ik kon gewoon mijn 'gewone' box terugsturen of inleveren bij de glashart winkel (dat laatste heb ik gedaan). Vervolgens gewoon via MijnXMS de HD box besteld.
Bij mij zit internet op 1 en dtv op 2, maar bij mijn buren hebben ze het precies andersom gedaan.
Zelfde modem, etc... alleen andere monteur.
Enige lullige is, dat als je dus zelf alles aansluit en de handleiding volgt, je dus tegen het probleem aan loopt dat je internet het niet lijkt te doen, en je stb op "loading" zal blijven staan.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Alleen krijg ik wel telkens een authentication error.
Als je de handleiding volgt werkt het wel maar je moet even geduld hebben omdat het systeem jou een ip adres moet geven. Je zult dus even geduld moeten hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 08-05-2010 11:38 ]
Verwijderd
Klopt idd! Je hoeft niets in te vullen.Appesteijn schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:54:
Voor de gratis news-server hoef je toch geen username/passwd in te vullen?
Alleen krijg ik wel telkens een authentication error.
Maar ze hebben bij XSnews wel is idd deze problemen!
Verwijderd
Verwijderd
Want dit onderzoek is nu al 4 maanden geleden geweest, en is inmiddels al gepubliceerd en al,
maar verder volgens mij geen XMS'ers bekend gemaakt die een prijsje krijgen!
Verwijderd
Was bij jou het ook zo opgelost?
Zoals ik had verwacht werkt het nog steeds niet.
Modem is een uur uitgeweest maar heeft niks geholpen en uiteraard kan ik niet meer bellen. Wat baal ik hiervan, echt een slechte zaak van Xms
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 16:44 ]
Is ook wel een beetje last minute als het zakelijk echt belangrijk is...Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:52:
Hmmmm, besluit ik vandaag te upgraden naar 100m/bit ligt sinds ik het vanmorgen heb aangevraagd de verbinding eruit.....Net gebeld en ik moet een uur de modem uitzetten dan zou het opgelost moeten zijn. Ik hoop het want de vrouw heeft inet nodig voor haar werk dit weekend. Komt iemand dit verhaal bekend voor?
Anyway, soms lost het zichzelf gewoon op na een nachtje slapen.... Vanavond een keertje op de blote knietjes, en dan fingers crossed...... Heb je je router ook al ge-reset?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als je debiteur nummer door geeft met je voornaam per DM dan ga ik even kijken of ik wat voor je kan betekenenVerwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:08:
[...]
Modem is een uur uitgeweest maar heeft niks geholpen en uiteraard kan ik niet meer bellen. Wat baal ik hiervan, echt een slechte zaak van Xms
Verwijderd
Done!pieterbas12 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:22:
[...]
Als je debiteur nummer door geeft met je voornaam per DM dan ga ik even kijken of ik wat voor je kan betekenen
Ik ben benieuwd...
Verwijderd
Doe dan ook niet upgraden op zo'n moment denk ik dan. Er kan altijd wat fout gaan natuurlijk. Maar upgraden op een zaterdag een paar uur voordat de helpdesk sluit en je hebt echt inet nodig? Mja, wacht dan lekker tot na het weekend.Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:08:
[...]
Wat je kan proberen is ipadres releasen. Modem even van de stroom af. Dat soort zaken. Heb je een router? Even ding aan en uit zetten.
Verwijderd
Hier leren we weer van, dit soort dingen niet op zaterdag doen hoewel dat geen probleem zou mogen zijn......
Als je een wachtwoord hebt voor mijn xms kun je naar je mail instellingen gaan en daar een wachtwoord aanmaken zodat je je mail kunt ophalen.Gangster93 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:57:
[...]
Voor het inloggen op mijn.xmsnet.nl wel, maar niet voor het email adres! Morgen dan toch maar een telefoontje plegen.
Stuur je adresgegevens eens naar denan@inter.nl.net (of per PM), ik ben wel nieuwsgierig waar de upgrade fout is gelopen. Geef ook maar even aan of het al werkt of niet na de actie van Pieterbas, zo nee zal ik je account een duwtje geven.Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:13:
Tja, je mag er toch vanuit gaan dat een upgrade niet heel veel problemen mag veroorzaken. Rest heb ik allemaal geprobeerd, modem zelfs 2 uur uit gezet.
Hier leren we weer van, dit soort dingen niet op zaterdag doen hoewel dat geen probleem zou mogen zijn......
Verwijderd
hahaha.. jij brengt het toch altijd weer mooi hé, moest gewoon even lachen (posi bedoeld hoor) want jij duwt en schopt wat af he hahahahahaha!
Verwijderd
edit : net vanuit het menu een software update gedaan, nu is ie er weer....... hiervoor al een keer van de spanning afgehaald, maar dat hielp niet, een handmatige software update dus wel....
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 11:04 . Reden: fixed ]
Ik vermoed dat jij wat meer "rechten" hebt als ik denandenan schreef op zondag 09 mei 2010 @ 08:50:
[...]
Stuur je adresgegevens eens naar denan@inter.nl.net (of per PM), ik ben wel nieuwsgierig waar de upgrade fout is gelopen. Geef ook maar even aan of het al werkt of niet na de actie van Pieterbas, zo nee zal ik je account een duwtje geven.
Ik kreeg een aanbieding in de bus voor 2 maanden gratis 50Mb abbo, da's niet gek als het idd de 1e 2 maanden zijn (i.v.m. overstap en portering van Tele2 adsl/tel/tv).
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Bij XMS staat alles goed maar ik kan vanaf mijn huidige locatie niet bij de interface van de netwerkbeheerder. Maandag zal nog even kijken of daar ergens iets mis is gegaan maar voor nu heb ik de diensten even uitgezet en opnieuw geactiveerd. Over een minuut of 15 zou alles moeten werken al durf ik zonder die interface niet te zeggen op welke genexis poort de Internet dienst komt te zitten.pieterbas12 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:53:
[...]
Ik vermoed dat jij wat meer "rechten" hebt als ik denanHeb maar even en ticket naar de tweede lijn verstuurt dat ze eens naar dit adres moeten gaan kijken wat er mis gaat.
[ Voor 95% gewijzigd door White_Collar op 09-05-2010 15:10 ]
Maar werkt het nu wel of niet op dit moment?
Verwijderd
Internet werkt weer, weet ik alleen nog niet of het 50 of 100mbit versie is...zit nu draadloos beneden...zal zo even naar boven lopen voor een test.
Wat was het probleem nu?
Denan voor president
Uiteraard ook Pieter-bas bedankt voor de genomen moeite
Je hebt geluk dat Denan in dit topic was, hij kon namelijk op jou lijn even wat dingen testen waarvoor ik geen bevoegdheid toe heb, anders had je tot morgen moeten wachten op de tweede lijnabonnementswijzigingen
aanvraag type nieuwe waarde verwerkt status wie?
2010-05-08 bandbreedte 100 Mbps 2010-05-08 verwerkt xxxxxx
[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 09-05-2010 15:32 ]
Verwijderd
Ik zit inderdaad op 100mbit nu....echt helemaal blij mee en de vrouw nog meer
'en de vrouw nog meer :P' uit pure nieuwsgierigheid, zou je deze willen toelichten?Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:41:
Dan heb ik zeker geluk gehad
Ik zit inderdaad op 100mbit nu....echt helemaal blij mee en de vrouw nog meer
De helpdesk antwoord hierop:msh schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:44:
[...]
@JacquesTrekhaak, het valt mij ook al een tijdje op (ongeveer sinds maart inderdaad) dat er glitches zitten in het analoge tvsignaal van een halve seconde geen geluid waarbij het beeld even blokkerig wordt (ergens in de transportweg is dit 'analoge' signaal dus ook digitaal).
De hapering waarover u spreekt is bij ons een bekend fenomeen. Voor zover ik het begrijp, heeft het te maken met verstoringen in de atmosfeer die van invloed zijn op een specifieke satelliet. Dit zou echter verholpen moeten zijn na de geplande herrastering van het analoge pakket in Nijmegen en Wijchen van 18 mei a.s.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u nog een fijne dag. Bedankt voor uw geduld in deze.
A, ik dacht dat ze specifiek blij was met het 100Mbit deel en ik vroeg me af waarom ze daar zo blij van wordt.
(misschien wordt ze ook wel blij van dat 100Mbit deel en doet ze met haar werk hier iets mee... zo ja dan ben ik nog steeds benieuwd)
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 09-05-2010 20:19 ]
Ik zit nog steeds met dit probleem.JeroenWal in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
Heb hem een week geleden na wat dm contact met pieterbas een dm naar yogoi gestuurd maar tot op heden geen reactie gehad.
Verwijderd
met router is het nog minder al moet mijn router het wel aan kunnen een linkys wrt350n
pieterbas12 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:19:
En zonder router er tussen met een cat5e of cat6 op het modem?
Flauwe vraag maar, heb je ook al een andere kabel uit geprobeerd? Zo ja: Bel even naar 088 5552555 om het probleem te melden. Ze zullen dan een paar test uitvoeren om te kijken wat er aan de hand is.
Kan je pc/nic hierin niet de bottleneck zijn?Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:05:
nou zal ook wel willen dat mijn 100mb/s eens werkt hier heb dit al zo lang maar haal dit bij lang niet hou toch wel op met 80down 56 up
* Hoe snel mogelijk is dat?RTL+:
Op dit moment kan RTL geen bruikbare content aanleveren waardoor het tijdelijk niet mogelijk is gebruik te maken van de dienst RTL+.
Dit wordt zo snel mogelijk verholpen.*
Onze excuses voor het ongemak.
In ieder geval langer dan de afgelopen weken
Shucks! Wat blijkt, ik ben een van die 0.0001%... Surprise! ;-)denan schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:14:
Als het goed is hebben ze gewoon op de interface gekeken die ze hebben bij de netwerkbeheerder. Staat hier 100/100Mbit dan kun je er in 99.9999% van de gevallen van uit gaan dat je dat ook krijgt.
Het enige waar men bij de helpdesk vanuit is gegaan is van het blaadje met standaard vragen en antwoorden.Dat heeft puur te maken met de opbouw van het netwerk, waarschijnlijk is men van een packetfront achtige opzet uitgegaan bij het beantwoorden. Het genexis gebied is anders opgezet en daar zou je direct een lease moeten krijgen aangezien daar de IP's niet meer zo lang gelocked worden op het mac-adres van de aangesloten hardware.
Op 3 mei alle vragen via de e-mail beantwoord die mij via de e-mail gesteld waren. Op 4 mei niet meer gehoord, nog maar eens gemailed met de vraag van de status van het probleem, niets meer gehoord. Op 7 mei maar weer eens gebeld met de helpdesk, gevraagd hoe het ermee stond, kreeg ik als antwoord dat ik nog wat screenshots moest door mailen zoals was gevraagd. Dat had ik al 3 mei gedaan, na flink door drammen van mijn kan is de medewerker eens in het mapje 'behandelde email' gaan kijken hoe het nu precies zat. Uiteindelijk is het probleem gemeld bij de netwerk beheer, met het excuses van de medewerker dat het zolang had geduurd voordat het probleem werd doorgezet.
Vanochtend een belletje van de netwerkbeheerder dat er vandaag een monteur langs zou komen om de modem te vervangen want er stonden een heleboel fouten in de modem. Vanochten nog de modem vervangen, maar dat verhielp het probleem niet. Ik ben uiteindelijk geheel opnieuw aangemeld en na een modem reset had ik weer >50Mbit. Wat ik van de monteur heb begrepen is dat mijn abbo eerst 50Mbit was, toen ik mijn aabo upgrade naar 100Mbit hebben ze 100Mbit op de lijn erbij gezet, later is de 50Mbit verwijderd. Wat ze hadden moeten doen was eerst het 50Mbit abbo verwijderen en daarna 100Mbit moeten toevoegen. Dat is uiteindelijk gebeurd.
Het enige wat ik kan zeggen is dat het een puinhoop is op de helpdesk van XMS, het lijkt er zelfs op dat ze geen helpdesk systeem hebben waarin ze de incidenten registreren. Als ze dat wel hebben dan wordt er kennelijk niet alles in gezet of zijn er medewerkers die er met de pet naar gooien met registreren. Ik werd vrijdag wel heel netjes geholpen, maar dat lijkt bijna wel de uitzondering dan de regel bij de XMS helpdesk. XMS dient eens een kritische blik te werpen op hun helpdesk en wellicht de eisen wat hoger te stellen, dit is toch zo een beetje het enige contactpunt wat ze hebben met de klant en dat mag toch echt wel eens wat professioneler over komen.
[ Voor 13% gewijzigd door Cergorach op 10-05-2010 16:33 ]
De brief van XMS met daarin een vooraankondiging heb ik al enkele maanden geleden gehad. In de tussentijd zijn ze gaan graven in de straat. Vervolgens een nieuwe brief gekregen met een datum en tijd waarop ze de aansluiting in huis zouden maken. Dit zou om 13:00 zijn. Om 11 uur stonden ze al op de stoep. Geen probleem, ik was toch thuis!
Ik heb in mijn xms de datum van het activeren van mijn abonnement altijd wat verder in de toekomst gehad. Maar 1 dag voordat ze de aansluiting kwamen realiseren heb ik de datum in mijn xms naar de dag erop geplaatst. De dag erop zijn ze gekomen, hebben alles aangesloten en aan het einde van de dag werkte alles. Netjes dus!
Dat weekend erop ben ik even langs de Glashart winkel gegaan in Wijchen. Want het inschrijven was namelijk al een jaar geleden en ik wist niet zeker meer wat ik allemaal gekozen had. En ik wilde de HD stb, maar in 'mijn xms' stond dat ik 1 stb besteld had (oh ja?) en dat ik nog een extra HD box kon bestellen. In de glashart winkel is mij verteld dat ik inderdaad een 'gewone' box zou krijgen, maar als ik deze zou weigeren, of bij hun zou afgeven, dan kon deze teruggestuurd worden. In de tussentijd kon ik gewoon de HD box bestellen via mijn xms. Zo gezegd zo gedaan, mijn vriendin heeft de 'gewone' box afgegeven en ik heb de HD box besteld. Deze kwam een paar dagen later binnen.
Op de eerste factuur stonden echter de HD box EN de 'gewone' box. Ik baalde dus al, want daar begon het gezeur al. Ik ben toen nog een keer langs de glashart winkel gegaan. Deze konden mij vertellen dat mijn oude box al ontvangen was en dat de maand erop er een credit plaats zou vinden. De factuur en de box hadden elkaar gekruist. Ik moest ze die maand dan allebei betalen, maar volgende maand zou dat berekend worden.
Prima geregeld. Ze konden mijn telkens duidelijk antwoord geven!
Enige nadelen van XMS tot nu toe zijn naar mijn mening het volgende:
- Ik vind MIjn XMS en de webmail nogal knullig en onprofessioneel
- Het ontbreken van een PVR functie (ja ja, ik weet dat het al vaak genoemd is)
- De DNS servers lagen de eerste dag er al uit bij mij. Een vriend van me overkwam hetzelfde. Ik gebruik nu andere DNS servers omdat ik die van XMS niet vertrouw.
- Ik heb geen brief of een ander communicatie gehad dat in Wijchen binnenkort de zenders op de schop gaan van het analoge pakket. Dat vind ik niet zo netjes.
Gefeliciteerd!Cergorach schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:27:
[...]
Shucks! Wat blijkt, ik ben een van die 0.0001%... Surprise! ;-)
Maar.. dit mag eigenlijk niet mogelijk zijn. De interface bij de netwerkbeheerder moet dit soort zaken vanzelf oplossen. Ook kan een helpdeskmedewerker de foutieve packets zelf zien in de lijnmeting die ze gebruiken.. daar is geen monteur voor nodig.
Kun je je deb nummer/klantgegevens eens emailen naar denan@inter.nl.net dan zal ik eens kijken of er iets mis is gegaan bij dat provisioningproces. (dat 50->100->50Mbit verhaal)
add: zoveel bandbreedte heb je trouwens niet nodig om eve te kunnen spelen
[ Voor 5% gewijzigd door denan op 10-05-2010 17:17 ]
Xmsnet biedt al in heel hilversum zijn diensten aan! In de brief die je van glashart hebt gekregen kan het inderdaad staan dat alleen KPN hun diensten aanbieden, maar dat is verouderde informatie. Naast KPN zijn XMSnet, Plinq en Tweak de aanbieders.kort_lontje schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:07:
Sinds twee weken heb ik thuis in Hilversum een glasvezel verbinding van glashart. Helaas is het op dit moment alleen mogelijk om een KPN pakket te nemen. Liever heb ik XMS, heeft iemand een idee hoe lang ik moet wachten voordat XMS zijn diensten aanbied?
De XMS lijn is mijn zakelijke lijn, UPC is voor prive gebruik. Ben nog even aan het stoeien met mijn QNO 8030 router zodat de juiste PCs over de juiste verbindingen gaan.denan schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:16:
[...]
Gefeliciteerd!
Maar.. dit mag eigenlijk niet mogelijk zijn. De interface bij de netwerkbeheerder moet dit soort zaken vanzelf oplossen. Ook kan een helpdeskmedewerker de foutieve packets zelf zien in de lijnmeting die ze gebruiken.. daar is geen monteur voor nodig.
Kun je je deb nummer/klantgegevens eens emailen naar denan@inter.nl.net dan zal ik eens kijken of er iets mis is gegaan bij dat provisioningproces. (dat 50->100->50Mbit verhaal)
add: zoveel bandbreedte heb je trouwens niet nodig om eve te kunnen spelen
Ik heb bij XMSnet de postcode check gedaan en gebeld, het is volgens hen niet mogelijk om mij aan te sluiten. Glashart melde mij telefonisch hetzelfde, alleen KPN kan mij op dit moment aansluiten. Het zou prettig zijn als ik wist hoe lang ik op XMS moet wachten, is het bijna een jaar dan sluit ik mij aan bij KPN.Xmsnet biedt al in heel hilversum zijn diensten aan! In de brief die je van glashart hebt gekregen kan het inderdaad staan dat alleen KPN hun diensten aanbieden, maar dat is verouderde informatie. Naast KPN zijn XMSnet, Plinq en Tweak de aanbieders.
Ik kan me niet voorstellen dat het nog lang gaat duren dan. Binnen een paar maanden zal heel hilversum aangesloten zijn op het glasvezelnetwerk, dus XMS zou wel gek zijn om dan niet hun diensten aan te bieden..kort_lontje schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:53:
[...]
Ik heb bij XMSnet de postcode check gedaan en gebeld, het is volgens hen niet mogelijk om mij aan te sluiten. Glashart melde mij telefonisch hetzelfde, alleen KPN kan mij op dit moment aansluiten. Het zou prettig zijn als ik wist hoe lang ik op XMS moet wachten, is het bijna een jaar dan sluit ik mij aan bij KPN.
Dit topic is gesloten.
![]()