Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste
Acties:
  • 162.047 views

Verwijderd

Alexander82 schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:46:
Ligt het netwerk er al? belangrijkste is dat je nog niets opzegt tot je nog geen bevestiging hebt gehad van XMS, want anders loop je inderdaad het risico dat je je nummer kwijt raakt.
ja het netwerk ligt er al. modem hangt al in de meterkast ik hoef alleen nog maar geactiveerd te worden. maar welke stappen moet ik nu ondergaan? eerst proberen om onder de maandelijkse opzegtermijn uit te komen om dubbel betalen te verkomen --> dan aangeven dat ik geactiveerd wil worden. eenmaal geactiveerd de huidige provider opzeggen en alles via de XMS modem aansluiten? zo goed of vergeet ik iets?

EDIT: en is het slim om echt op de 1e van de maand te beginnen met XMS of kan ik dat ook gewoon over 5 weken doen? weet niet wat slimste is qua facturering van zowel XMS als de huidige providers. moet ik voor de huidige providers dan toch de hele maand betalen of alleen die 3 weken? en hetzelfde voor XMS. rekenen ze je dan voor de volle maand ookal heb je maar 1 week gebruik gemaakt van XMS.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 23:51 ]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:27
Ik snap eerlijk gezegd (met alle respect) niet helemaal wat je moeilijk doet. Wat betreft XMS zal het wel meevallen.... ik ken niet veel providers (meer) die je voor een hele maand laten betalen bij de start van een nieuw contract.

Andersom kan het wel eens zo zijn dat de provider waar je opzegt je gewoon aan de rest van de maandtermijn houdt en dan nog een maand. Dat is bij KPN bv. wel.

Dus bestel gewoon XMS, en per zodra je zeker weet dat je geactiveerd wordt en daarna de eerstvolgende mogelijke opzegtermijn zeg je je huidige partij op (mits je een eventuele nummerportering vandaan die partij rond hebt).

Of nog beter: Bel je huidige provider gewoon op en vraag naar hun beleid. Maar reken vooralsnog wel op 1 maand dubbele kosten.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 21:48

d0s

sssst

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:48:
[...]

ja het netwerk ligt er al. modem hangt al in de meterkast ik hoef alleen nog maar geactiveerd te worden. maar welke stappen moet ik nu ondergaan? eerst proberen om onder de maandelijkse opzegtermijn uit te komen om dubbel betalen te verkomen --> dan aangeven dat ik geactiveerd wil worden. eenmaal geactiveerd de huidige provider opzeggen en alles via de XMS modem aansluiten? zo goed of vergeet ik iets?

EDIT: en is het slim om echt op de 1e van de maand te beginnen met XMS of kan ik dat ook gewoon over 5 weken doen? weet niet wat slimste is qua facturering van zowel XMS als de huidige providers. moet ik voor de huidige providers dan toch de hele maand betalen of alleen die 3 weken? en hetzelfde voor XMS. rekenen ze je dan voor de volle maand ookal heb je maar 1 week gebruik gemaakt van XMS.
Je gaat altijd eerst met je huidige providers bellen en vraagt per wanneer je onder hun contract uitkunt, doorgaans is dit de huidige dag + 1 maand (dus als je vandaag opzegt 20-05-2010). Dit wel als je al langer dan een jaar abonnee bent.

Vervolgens heb je die data op papier.. Welke provider heb je voor telefonie? Als dit een combinatie Internet/Bellen is moeten de abonnementen elkaar 2 á 3 weken overlappen (stel je abo voor telefoon+internet word per 20-05-2010 opgezegd, dan laat je XMS 01-05-2010 ingaan zodat er genoeg tijd is voor XMS om het nummer mee te nemen). Let op, als je een gewone analoge KPN lijn hebt dan is dit niet nodig, de lijn word dan namelijk vanzelf opgezegd als het nummer meegenomen is.

Je televisieprovider kun je natuurlijk wel goed plannen zodat je daarbij geen dubbele kosten hebt, mits je zelf binnenshuis alles meteen kunt oversluiten natuurlijk.

Een voorbeeldscenario:

start XMS: 01-06-2010
einddatum TV provider: 01-06-2010
einddatum Inet/Telefoon provider: 20-06-2010 (3 weken om nummer mee te nemen)
bij aan analoge kpn lijn zal het nummer automatisch opgezegd worden ong. 2 weken na de ingangsdatum van XMS.

Laat verder de nummerportering door het XMS huis of de Helpdesk verzorgen, wanneer je een typfout maakt of een verkeerde provider invult heb je al kans dat het porteringsverzoek afgewezen word.

De ingangsdatum van XMS hoeft niet persee een 1e van de maand te zijn, de kosten worden gewoon in rekening gebracht vanaf het moment dat jij kiest dat het abonnement moet starten.

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 20-04-2010 11:55 ]

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 22:46
Iemand enig idee vanaf wanneer je in Leiden 200/200 kan afnemen?
Alhoewel gigantisch overdreven komen er een soort van "must-have" gevoelens bij me op als ik erbij nadenk..

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:56
Mmore schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:38:
Iemand enig idee vanaf wanneer je in Leiden 200/200 kan afnemen?
Alhoewel gigantisch overdreven komen er een soort van "must-have" gevoelens bij me op als ik erbij nadenk..
Haha zou het, :) ach iedereen moet doen met die lijn wat ie wil doen.

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 13:26

Thasaidon

If nothing goes right, go left

eymey schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:42:
[...]

Volgens mij luidt het algemene advies "Niets opzeggen voordat je bijbehorende nummer geporteerd is". Dus eerst kijken of je met een maand opzegtermijn van je huidige contract af kan, dan abbo bij XMS nemen en ze vragen je nummer te laten porteren en pas als daar een datum voor staat per iets na die datum opzeggen. Dat is het veiligst.
Klopt, echter zijn er een hoop providers (zoals KPN en Ziggo) welke de portering frustreren waardoor het langer duurt en je dus langer moet betalen voor een abo waar je dus eigenlijk vanaf wil.
Ziggo zegt bv dat een portering van hun minimaal 2 weken zal duren, en daarna zit je dan nog met de wettelijke opzegtermijn van 1 maand.

Maar inderdaad, gewoon de portering aanvragen bij XMS en je huidige ISP pas opzeggen als bij XMS alles werkt.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
d0s schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:50:
[...]

Heb je de software van je Amino al geupdate? Dit is een probleem waar de vorige software versie nog welleens last van had.
Software vandaag geupdate en alles werkt weer naar behoren.
Thx!

Verwijderd

Kom hier ook maar weer eens even kijken, alweer draadje VII van het XMS glasvezel topic. Was wel even anders toen we in Soest begonnen, 2005 als ik mij goed herinner.
Klankbordgroep Soest, maandelijks overleg met de directie van XMS. Maar ook de pilotgroep voor DTV destijds.
Inmiddels verhuisd naar Zeewolde (2008) en nu eindelijk sinds een week weer FttH van XMS. Mag duidelijk wezen dat de service er niet op achteruit is gegaan. Voorbeeld: Ik wilde graag mijn oude naam van de homepage gebruiken, maar ja in de systemen van XMS was die al in gebruik onder mijn oude abbo. Een telefoontje en drie dagen later was het geregeld. ;)
Inmiddels volledige pakket weer actief en met de STB (110) uit de pilotgroep ook weer DTV aangesloten, onder de voorwaarden van voor maart 2010. :*)

Ik heb maar niet het hele topic doorgebladerd maar zie dat denan ook nog actief is. :)

Zal het draadje weer in de gaten gaan houden.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:33
Even mijn eerste korte ervaring met digitale TV van XMS. Ik heb vandaag mijn Amino 130m binnengekregen en ben heel even aan het experimenteren geweest. En ik moet eerlijk bekennen dat tot nu toe eigenlijk alles mijn verwachting overtreft.

De menu's en OSD componenten zien er veel professioneler uit dan ik had verwacht. Misschien niet helemaal eerlijk dat ik dat zo zeg, maar door het forum hier had ik toch een behoorlijk hoog amateurgehalte verwacht.

Zappen gaat redelijk snel, de afstandsbediening is prima. Ik heb met de bijgeleverde codes binnen 2 minuten de functies als volume en av-bron selecteren aan de praat op mijn TV.

De beeldkwalteit is hardstikke goed, met name natuurlijk de HD uitzendingen. Die zijn er PRACHTIG uit op mijn 50" Panasonic plasma van een paar weken oud. Chapeau! Ik heb de amino ingesteld op 1080i met behoud van aspectratio. Dus 4:3 uitzendingen zijn ook daadwerkelijk 4:3. Vind ik wel zo netjes. Je kan er ook voor kiezen om altijd 16:9 uitvoer te hebben, voor degene die hier aan het 'klagen' waren dat ze nu soms 4:3 uitzendingen hebben.

De amino zelf is een klein apparaat, kleiner dan verwacht. Maar hij lijkt z'n werk uitstekend te doen. De update bij de eerste keer opstarten duurde een paar minuten. Maar daarna start het ding redelijk snel op.

Ik ben verder niet echt meer met de iFancy gids bezig geweest, maar dat vond ik behoorlijk langzaam werken. Sowieso vind ik alle diensten, zoals uitzendinggemist nogal traag op de afstandsbediening reageren. Ik heb blik op de weg gekeken en dat zag er prima uit. Hogere beeldkwaliteit dan ik gewend was via UPC.

Al met al is de eerste indruk goed. Ik vind het nu NOG meer jammer dat ik geen amino heb met opnamefunctie (ja daar komt ie weer). Ik mis de timeshift functie namelijk nog het meeste. Ergens heb ik er nu spijt van dat ik zo'n ding van 199 euro heb besteld. Want als de amino met opnamefunctie er komt had ik absoluut die liever gehad. Nu ben ik beperkt tot mijn HDD recorder die alleen analoog kan opnemen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

zijn er meer mensen die last hebben met de sportzender ESPN ?
het is hier in Leiden niet om aan te zien vooral nu met ijshockey met de stanly-cup.
beeld blijft om de haverklap hangen veel blokken in het beeld word er gewoon gek van.
ben toen ooit weggegaan bij casema (ziggo) omdat toen nasn ook zo slecht was en de promotie mensen hier in de wijk vertelde oh nee bij glasvezel is alles goed daar is zoveel bandbreedte daar zal je nooit last van krijgen jaja ik hoor het hem nog steeds zeggen.
maar ik zal wel de enige zijn die dit meld bij hun want zoveel ijshockey kijkers zullen er niet zijn in dit kikkerland ,maar een ding weet ik zeker als dit met het WK zou gebeuren dan was het binnen 1 dag opgelost ik zit al 3 weken te wachten op normaal beeld.
willen de mensen die ook dit probleem hebben gaarne xms bellen (is toch gratis) en zeggen dat er een storing is misschien helpt dat misschien als er meer mensen klagen.
please doe het voor mij _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 12:43
Iemand eenig idee of er in Haarlem ook plannen zijn voor aanleg glas? ze zouden in 2005 als eerste van nl het hebben, maar nu 5jaar later ligt er nogsteeds niets, ja lijbrand wat je niet vrolijk van word en wat ook niet eens echt glas is maar gewoon utp waarbij je ochtend 10/10hebt en in de avond nog maar 128KB/ps overhebt.

Verwijderd

@luuk: met een beetje mazzel zorgt XMS voor een firmware update dat je met een externe HDD tv kunt opnemen, pauzeren etc door hem op de usb-poort aan te sluiten. dan heb je in ieder geval geen 199 euro weggegooid.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 21:42
fast-server schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:13:
Afgelopen vrijdag stopte mijn internet ermee, nadat het na een half uur nog niet werkte ben ik gaan kijken wat er aan de hand was....
Geen lampjes op de modem? groep gecontroleerd alles ok, multimeter gepakt en de voeding gemeten... geen 12V de adapter is dus stuk.
Aangezien ik telefonie nodig heb voor mijn alarm heb ik tijdelijk even een adapter van een ander apparaat geleend, en alles werkt weer.

Vandaag bel ik XMS en leg ik bovenstaand verhaal uit en leg ik het bovenstaande verhaal uit en vraag ik of ze mij een nieuwe adapter kunnen sturen.

XMS: Nee dat kan niet want alles werkt nu?
Ik: Ja dat heb ik toch net uitgelegd?
XMS: We kunnen pas wat doen als het niet werkt, je moet dus eerst de adapter er af halen zodat niets meer werkt en dan bellen zodat we een monteur kunnen sturen.
Ik: Monteur? heb alleen een nieuwe adapter nodig, die mag je gewoon opsturen.
XMS: nee dat kan niet.
Ik: Hoelang gaat dat dat dan duren?
XMS: Dat weten we niet precies maar het kan 2 weken zijn.
Ik: Mag ik het nummer van de gene die hierover gaat want dit is niet echt klantvriendelijk.
XMS: Nee dit gaat Via reggefiber en die zijn niet bereikbaar voor particulieren.
Ik: dus ik moet 2 weken zonder internet zitten voor een een nieuwe adapter.
XMS: wij kunnen er ook niets aan doen.
Ik: wtf en heb de haak er op gedonderd.

Kom op XMS dit gaat toch helemaal nergens over, stuur me gewoon een nieuwe adapter zo moelijk is dat toch niet?
Sorry hoor die ... kan beweren wat hij wil maar als jij de adapter vervangt en het werkt weer mag hij zelf de conclusie trekken. Of zijn ze daar zo achterlijk.

Ik zat echt te twijfelen of ik in mijn nieuwe huis XMS ging nemen maar als ik zulke ... aan de andere kant krijg wil ik er wel nog een nachtje over na denken.

Dit is gewoon te zot voor woorden. |:(

Iets minder mag wel :)

[ Voor 1% gewijzigd door Equator op 22-04-2010 08:49 ]

• boswandeling
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:30:
zijn er meer mensen die last hebben met de sportzender ESPN ?
het is hier in Leiden niet om aan te zien vooral nu met ijshockey met de stanly-cup.
beeld blijft om de haverklap hangen veel blokken in het beeld word er gewoon gek van.
ben toen ooit weggegaan bij casema (ziggo) omdat toen nasn ook zo slecht was en de promotie mensen hier in de wijk vertelde oh nee bij glasvezel is alles goed daar is zoveel bandbreedte daar zal je nooit last van krijgen jaja ik hoor het hem nog steeds zeggen.
maar ik zal wel de enige zijn die dit meld bij hun want zoveel ijshockey kijkers zullen er niet zijn in dit kikkerland ,maar een ding weet ik zeker als dit met het WK zou gebeuren dan was het binnen 1 dag opgelost ik zit al 3 weken te wachten op normaal beeld.
willen de mensen die ook dit probleem hebben gaarne xms bellen (is toch gratis) en zeggen dat er een storing is misschien helpt dat misschien als er meer mensen klagen.
please doe het voor mij _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hier leiden zuidwest geen probleem Amino 110

• Luuk1983
Chadi schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:49:
[...]

Sorry hoor die lul kan beweren wat hij wil maar als jij de adapter vervangt en het werkt weer mag hij zelf de conclusie trekken. Of zijn ze daar zo achterlijk.

Ik zat echt te twijfelen of ik in mijn nieuwe huis XMS ging nemen maar als ik zulke debielen aan de andere kant krijg wil ik er wel nog een nachtje over na denken.

Dit is gewoon te zot voor woorden. |:(
Tja, je kan je er druk om maken of niet. Dit soort stomme problemen ga je bij elke provider krijgen. Relatief domme mensen aan de telefoon die volgens een protocol mogen handelen maar daarbuiten eigenlijk niks kunnen. XMS heeft in ieder geval nog twee mensen hier in dit topic rondlopen die je kunnen helpen en daarbij is het XMS telefoonnummer geen 0909 nummer of iets in die richting. Dat scheelt al een hoop.

En ja, als dit een reden voor je is om deze provider niet te kiezen, dan raad ik je zeker aan om geen andere topics over bijvoorbeeld Telfort ofzo te gaan lezen. Over elke provider zijn er wel rare verhalen te vinden. Om Telfort nog even als voorbeeld te noemen: daar kan je zoveel negatieve dingen over vinden, krijgen lage cijfers van de consumentenbond etc. Maar uiteindelijk heb ik tot nu toe altijd, op 3 storingen na, geen enkel probleem gehad met Telfort. Dus ach, til er niet te zwaar aan.

Oh en van mij mag je je ook net wat zachter uitdrukken. Je breekt geen regels nee, maar het is niet echt nodig, toch?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 21:42
Luuk1983 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:40:
[...]

Tja, je kan je er druk om maken of niet. Dit soort stomme problemen ga je bij elke provider krijgen. Relatief domme mensen aan de telefoon die volgens een protocol mogen handelen maar daarbuiten eigenlijk niks kunnen. XMS heeft in ieder geval nog twee mensen hier in dit topic rondlopen die je kunnen helpen en daarbij is het XMS telefoonnummer geen 0909 nummer of iets in die richting. Dat scheelt al een hoop.

En ja, als dit een reden voor je is om deze provider niet te kiezen, dan raad ik je zeker aan om geen andere topics over bijvoorbeeld Telfort ofzo te gaan lezen. Over elke provider zijn er wel rare verhalen te vinden. Om Telfort nog even als voorbeeld te noemen: daar kan je zoveel negatieve dingen over vinden, krijgen lage cijfers van de consumentenbond etc. Maar uiteindelijk heb ik tot nu toe altijd, op 3 storingen na, geen enkel probleem gehad met Telfort. Dus ach, til er niet te zwaar aan.

Oh en van mij mag je je ook net wat zachter uitdrukken. Je breekt geen regels nee, maar het is niet echt nodig, toch?
Jah dat vind ik een plus punt van XMS . Die jongens die hier veel problemen voor ze oplossen. Mij hoor je niet over ze klagen. Maar ik mag aannemen dat iemand binnen een bedrijf aan zijn teamleider het probleem voorlegt in dit geval. Een beetje zelfstandigheid zullen ze daar ook wel op prijs stellen.

En ik heb nu Telfort en als er dan storing is moet ik inderdaad al die onzinnige dingen van ze doen maar als ik zeg dat mijn voeding defect is omdat ik het gecontroleerd hebt zoals hier aangegeven dan sturen ze binnen 2-3 dagen een nieuw product. Dit was ook met Orange een keer gebeurd binnen 3 dagen had ik een nieuw modem in doos en al.

Een helpdesk is toch het stukje contact wat je met de klant hebt. Als daar het niveau van onder de maat is dan kan dit het algehele beeld vertroebelen van de service die je levert.

Ik vind sowieso dat providers over het algemeen te traag zijn in het oplossen van problemen. Er mag daar wat mij betreft een wettelijke richtlijn voor komen die een bepaalde periode aangeeft voor het oplossen van problemen . Tegenwoordig is internet niet weg te denken bij de mensen thuis. Sommige providers hebben 3 weken nodig om een probleem op te lossen. Dat is schandalig lang als je het mij vraagt.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
@Chadi

Als je een stukkie verder had gelezen dan had je ook dit gezien.
fast-server schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:36:
@ webteam

Bedankt voor de snelle service! (nieuwe adapter) _/-\o_
Prima en snel opgelost dus!

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-11 14:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Ik heb dat offtpic gezwets over taalgebruik etc verwijderd. Nu weer ontopic a.u.b. :)

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
vanaf nu tot eind augustus gaat xms (reggefiber) in amersfoort het singaal verbeteren bij alle bestaande portaal woningen. Ik kreeg vandaag de brief van de verhuurder portaal binnen waarin ze aankondigen dat er door een steekproef de kwaliteit van het singaal niet optimaal is. Dit gaat ze verbeteren in die periode zowel binnen in de woning als buiten (waarschijnlijk dus de bestaande POP).

Dit geld dus voor de wijk het soesterkwartier waar portaal bij alle woningen van hun glasvezel heeft aangelegd. Voor andere gebieden is dit niet bekend tenzei men ook zo'n brief heeft ontvangen.

• Luuk1983
Ik heb nu de Amino 130m. Weet iemand of het een probleem is om dat ding 's nachts van de stroom te halen? Ik heb achter de TV namelijk twee stekkerblokken liggen: één die uitgaat als er niemand thuis is door middel van een afstandsbediening en één die altijd aan blijft, bijvoorbeeld voor de harddisk recorder. Op welke zal ik de Amino zetten? Mis ik updates als ik 'm 's nachts uitzet?

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Luuk1983 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:04:
Ik heb nu de Amino 130m. Weet iemand of het een probleem is om dat ding 's nachts van de stroom te halen? Ik heb achter de TV namelijk twee stekkerblokken liggen: één die uitgaat als er niemand thuis is door middel van een afstandsbediening en één die altijd aan blijft, bijvoorbeeld voor de harddisk recorder. Op welke zal ik de Amino zetten? Mis ik updates als ik 'm 's nachts uitzet?
ik zou gewoon van stroom halen en af en toe handmatig voor de zekerheid updaten. dan zit je ook goed.
zo doe ik het tenminste.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:17
Storing in Vathorst? Telefonie en internet liggen er hier uit!

eddit:
Gebeld. Inderdaad storing. Ze bellen de netwerkbeheerder ;)

[ Voor 37% gewijzigd door White_Collar op 23-04-2010 19:40 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 22:00

The Wizard

Moderator Mobile
Luuk1983 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:04:
Hier is de stroom er altijd af bij geen gebruik, alles op een stekkerblok. Ik heb nog nooit problemen gehad.

Is er eigenlijk al iets meer bekend over het nieuwe XMS netwerk? Wanneer wordt iedereen overgezet? Of blijven de huidige verbindingen op InterNL?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Verwijderd

Je kunt gerust de stroom er af halen. Bij het weer aanzetten krijgt de amino eventuele nieuwe firmwares automatisch mee met de DHCP onderhandeling.

• Luuk1983
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:41:
Je kunt gerust de stroom er af halen. Bij het weer aanzetten krijgt de amino eventuele nieuwe firmwares automatisch mee met de DHCP onderhandeling.
Kost de eerste keer opstarten na het weer inschakelen van de stroom elke keer weer lang, zoals het ook de eerste keer duurt als je 'm voor het eerst aanzet? Of duurt alleen een eventuele software update wat langer?

Verwijderd

Als je m aanzet (als ie daarvoor zoner stroom zat dus), zal eerst de kernel moeten starten en de software opstarten. De javascript code met de kanalen info wordt geladen en de eerste stream wordt gestart.
Als je de amino in standby zet is eigenlijk het enige dat de stream gestopt wordt en de video output uit gaat. Voor de rest blijft de CPU gewoon actief, daarom start ie dan zo snel op.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of een firmware update (oftewel een nieuw image) direct geladen wordt als je m aanzet als ie van de stroom af geweest is, of dat je daarvoor iets in het menu moet doen (ik heb een 110).

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

Ik ben zelf al een tijdje van mening dat veel van de hier gehoorde vage klachten veroorzaakt worden door het continu aan- en uitzetten van de Amino, daar is tie volgens mij niet op gebouwd, maar ik kan dit verder niet goed onderbouwen. Probeer het anders eens een maandje op beide manieren. Kunnen Yogoi en/of Denan hier eens iets over zeggen?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb nog nooit klachten gehad van het aan en uit zetten van de Amino (110 en 130m), alle firmware updates komen gewoon netjes binnen. Soms 10x per dag stroom op en af, geen probleem :). De 110 staat maar 1x per week gemiddeld aan, de rest van de tijd spanningsloos. Geen enkel probleem.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 11:43
Fiber schreef op zondag 25 april 2010 @ 05:37:
Ik ben zelf al een tijdje van mening dat veel van de hier gehoorde vage klachten veroorzaakt worden door het continu aan- en uitzetten van de Amino, daar is tie volgens mij niet op gebouwd, maar ik kan dit verder niet goed onderbouwen. Probeer het anders eens een maandje op beide manieren. Kunnen Yogoi en/of Denan hier eens iets over zeggen?
De problemen die ik hier heb zien langskomen (missende zenders, niet werkende features, geen VoD streams, etc) lijken mij vooral een probleem met de authenticatie van de Amino STB (of problemen met access tot de specifieke unicast/multicast subnetten) . Aangezien dat gebeurt tijdens het aanmelden/booten zou het regelmatig aan/uitzetten van de STB inderdaad dergelijke problemen kunnen veroorzaken. "altijd aan" zou in mijn ogen in ieder geval de beste optie zijn, als alles dan goed werkt blijft het ook vaak goed werken.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 26-04-2010 09:11 ]

• eymey
Goed, maar zelfs als dat dan zo is.... dan is het nog steeds geen probleem als gevolg van het iedere dat uit- en weer aanzetten van die Amino, maar is het dus gewoon nog steeds de dienst zelf die instabiel is.

Zeker als er weinig effort is gedaan in het energiezuinig maken van die dingen, dan moet het netwerk gewoon probleemloos de authenticatie aan kunnen. Het always on laten zijn van de STB is anders gewoon symptoombestrijding.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• denan
eymey schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:36:
Goed, maar zelfs als dat dan zo is.... dan is het nog steeds geen probleem als gevolg van het iedere dat uit- en weer aanzetten van die Amino, maar is het dus gewoon nog steeds de dienst zelf die instabiel is.

Zeker als er weinig effort is gedaan in het energiezuinig maken van die dingen, dan moet het netwerk gewoon probleemloos de authenticatie aan kunnen. Het always on laten zijn van de STB is anders gewoon symptoombestrijding.
Natuurlijk, maar het zou bvb ook een timing issue kunnen zijn. Als de Amino bvb zichzelf probeert aan te melden terwijl het netwerk nog niet de juiste subnetten heeft toegepast kunnen veel van de bovenstaande issues optreden. Dat het symptoombestrijding is.. prima.. maar het scheelt waarschijnlijk wel :)

Verder zijn die Amino's erg energiezuinig.. 4-10 watt maximaal.

• eymey
Mja 4 watt standby zou ik voor een network-connected apparaat nog net acceptabel vinden. Maar 10 watt standby is echt onnodig, getuigt van een bagger design (qua electrische circuits).

Om dezelfde reden gaat hier ook automatisch 's nachts de KPN Settopbox (een Motorola VIP1960) uit via een schakelklok. Een apparaat dat 24 uur per dag 12 watt staat te slurpen terwijl het nergens voor dient kan gewoon niet.....

• Luuk1983
eymey schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:44:
Mja 4 watt standby zou ik voor een network-connected apparaat nog net acceptabel vinden. Maar 10 watt standby is echt onnodig, getuigt van een bagger design (qua electrische circuits).

Om dezelfde reden gaat hier ook automatisch 's nachts de KPN Settopbox (een Motorola VIP1960) uit via een schakelklok. Een apparaat dat 24 uur per dag 12 watt staat te slurpen terwijl het nergens voor dient kan gewoon niet.....
Over de UPC box nog niet gesproken dan, die was iets van 25W op standby. DAT is pas belachelijk. En omdat het ook meteen mijn HDD recorder is kon ik dat ding niet echt van de stroom halen.

Maar ik denk dat ik de Amino ook gewoon ga uitschakelen als ik 'm niet gebruik.

• eymey
Bij UPC was het idd echt erg. Maar ik heb begrepen dat die inmiddels ook 'groenere' apparaten in het assortiment hebben.

Het moet ook gewoon zat kunnen: Een apparaat bouwen, ook als ie IP- of CAI-connected is, dat gewoon op 2-3W standby staat te 'slapen', om af en toe eens het netwerk te pollen voor updates, of om wakker te worden om een opname te starten.

Verwijderd

eymey schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:49:
Het moet ook gewoon zat kunnen: Een apparaat bouwen, ook als ie IP- of CAI-connected is, dat gewoon op 2-3W standby staat te 'slapen', om af en toe eens het netwerk te pollen voor updates, of om wakker te worden om een opname te starten.
Het moet ook kunnen inderdaad, maar de focus verschuift maar heel langzaam. De meeste consumenten kijken ook vooral naar "Tjee, die settopbox bij dat abonnement kost 99 euro, en bij de concurrent krijg je de settopbox gratis". Dat die 'gratis' STB wellicht veel meer aan stroomverbruik kost dat ziet niemand (wordt natuurlijk ook niet aangegeven, dus is ook lastig vergelijken).

Verder is het 'af en toe pollen' een leuk idee dat voor sommige apparaten prima kan, maar als het apparaat niet weet wanneer iemand het wil gebruiken (denk aan een router die niet vantevoren een waarschuwing krijgt dat er een pakket aan gaat komen, en de link dus altijd enabled moet houden - wat helemaal erg is bij PCs waarvan de NIC online blijft als hij 'uit' staat natuurlijk).

Wel goed is dat voor Ethernet bijvoorbeeld aan Energy Efficient Ethernet wordt gewerkt waarbij Ethernet links wel op standby kunnen (en snel genoeg wakker worden) en ook minder verbruiken als de kabels korter zijn. Dit scheelt al weer behoorlijk omdat een electrische Gigabit link in de praktijk zonder EEE ongeveer 0.5 - 1W kost per kant, ongeacht of er data overheen gaat of niet. EEE moet dit in de praktijk een stuk gaan verlagen.

• eymey
Mja, routers zijn inderdaad ook typisch van die apparaten waarvan ik het acceptabel vind dat ze nog wat stroom verbruiken, dat kan eenmaal niet anders. Maar dan nog, mijn Fritz!box 7270 houdt z'n DECT, WLAN, Ethernet, voip, etc. online en verbruikt daarmee maar 6 watt!!!!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:19

GerkeP

Vragen mag altijd........

eymey schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:05:
Mja, routers zijn inderdaad ook typisch van die apparaten waarvan ik het acceptabel vind dat ze nog wat stroom verbruiken, dat kan eenmaal niet anders. Maar dan nog, mijn Fritz!box 7270 houdt z'n DECT, WLAN, Ethernet, voip, etc. online en verbruikt daarmee maar 6 watt!!!!
Ik heb hier een complete server draaien die nog geen 15 watt verbruikt ;)

GerkeP

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:52
Iemand anders in Arnhem last van blokjes in het analoge signaal? Sinds de herprogrammering van afgelopen week heb ik af en toe last van blokjes en stilstaand beeld. O.A. Ned 1 en RTL 4. Voorheen i.e.g. niet.

Hi Ha Hopjesvla

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:08
Zou iemand iets kunnen zeggen over de kwaliteit van de digitale TV van XMS tov UPC Digital?

Kan nl on Hilversum nu overstappen maar heb nu eindelijk alles een beetje goed voor elkaar qua kwaliteit van het beeld etc.

• GerkeP

GerkeP

tyfoon_2 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:23:
Zou iemand iets kunnen zeggen over de kwaliteit van de digitale TV van XMS tov UPC Digital?

Kan nl on Hilversum nu overstappen maar heb nu eindelijk alles een beetje goed voor elkaar qua kwaliteit van het beeld etc.
Ik ken de kwaliteit van UPC niet, maar ik ben uitermate tevreden met digitale tv van XMS, stukken beter dan datgene wat ik had van Ziggo.

GerkeP

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 07:29
tyfoon_2 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:23:
Ik vindt hier in Zeewolde de kwaliteit van digitaal bij XMS in elk geval beter dan wat ik gewend was van UPC. Sowieso heb ik nu Ned 1, 2, 3 en alle RLT+SBS zenders in HD, dat had ik bij UPC niet.

• tyfoon_2
Ik neem aan dat je dit dan vergelijkt met UPC/Ziggo Digital en niet het analoge UPC/Ziggo signaal?

[ Voor 6% gewijzigd door tyfoon_2 op 27-04-2010 12:24 ]

• JacquesTrekhaak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-04-2023
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:23:
Iemand anders in Arnhem last van blokjes in het analoge signaal? Sinds de herprogrammering van afgelopen week heb ik af en toe last van blokjes en stilstaand beeld. O.A. Ned 1 en RTL 4. Voorheen i.e.g. niet.
Yep, heb ik ook al enige tijd last van (zie quote hieronder).. Een e-mail naar de XMS helpdesk heeft helaas nog geen oplossing geboden.. :-(
JacquesTrekhaak schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 08:14:
Even voor de analoog TV kijkers, wat mij gisteravond opviel was dat bij Ned.2 het beeld meerdere keren vastliep (blokjes), waarna het zichzelf weer hersteld. Daarna loopt het beeld tijdelijk achter op het geluid.. Het betreft regio Nijmegen. Helpdesk?

Verwijderd

Vandaag voor eerst Amino 110 aangesloten, krijg melding op tv dat: Browser cannot display this type of file.
Is de settopbox nog steeds aan het updaten? Iemand deze melding al eens gehad?

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 07:29
tyfoon_2 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:01:
Ik neem aan dat je dit dan vergelijkt met UPC/Ziggo Digital en niet het analoge UPC/Ziggo signaal?
Ja, ik vergelijk het met upc digitaal. Al keek ik dat niet heel vaak moet ik zeggen... vondt de kwaliteit daarvan wel iets beter dan analoog, maar te weinig voor het gehannes met 2 a/b's

Kortom: XMS analoog is beduidend beter dan UPC analoog en XMS digitaal is ook stukken beter dan UPC digitaal

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Wanneer kunnen wij deze opstelling gebruiken:
http://www.aminocom.com/index.asp?pageID=2145848496

Verwijderd

**Opgelost**

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 12:23 ]

Verwijderd

vanaf 1 juni heb ik glasvezel hier:). net upc tv en radio afgezegd en ze vonden het jammer. ook zou ik er flink op achteruit gaan en ik zou nog meer gaan betalen ook nog.
Ja! kom op XMS. zet je ontwikkelaars aan het werk en laat ze even een firmware update-je schrijven waardoor we met een externe HDD kunnen opnemen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 12:02 ]

• wiebo66
Misschien is dit iets voor de mensen die de box op de pc hebben aangesloten: http://www.dvscene.nl/videosoftware/test-pvr-software.html

Misschien gaat XMS of Glashart Media en nu echt vaart achter zetten.
Overigens leuk dat XMS zich verschuilt achter Glashart Media maar we zijn klant van XMS dus XMS moet nu echt met iets gaan komen.
Wanneer gaat de pilot van start met online data opslag??

• wiebo66
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:00:
vanaf 1 juni heb ik glasvezel hier:). net upc tv en radio afgezegd en ze vonden het jammer. ook zou ik er flink op achteruit gaan en ik zou nog meer gaan betalen ook nog.

[...]

Ja! kom op XMS. zet je ontwikkelaars aan het werk en laat ze even een firmware update-je schrijven waardoor we met een externe HDD kunnen opnemen.
Volgens mij is het bestaande firmware die gekocht/getest moet worden

Verwijderd

dan mogen ze helemaal wel eens opschieten.

• JacquesTrekhaak
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:23:
Ik ben nu wat aan het proberen, op aangeven van de helpdesk.. wordt vervolgd.. ;)

Als dit probleem bij u nog speelt wil ik u vragen één televisie met een andere kabel dan u nu gebruikt direct op het glasvezelmodem aan te sluiten. Mocht dit niet helpen wil ik u vragen uw glasvezelmodem een uur van de stroom te halen. Mocht ook dit geen effect hebben kunt u checken of, als u de televisie enkele uren aan laat staan, het glasvezelmodem erg heet wordt bij het aansluitpunt voor analoge televisie. De resultaten hiervan horen wij graag.

Verwijderd

Sinds gisteren slecht beeld op analoog, ik kijken of er storingen zijn op de site van xms, niet het geval.
Staat er bij de tv dat de zenderindeling gewijzigd is/wordt.
Kunnen ze dat niet even bij hun klanten melden dat er zenders gewijzigd worden?
Lekker communicatief weer..... :(

Overigens wordt bij mij het aansluitpunt wel erg warm, is dit dan normaal?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 19:47 . Reden: toevoeging ]

• White_Collar
Er zijn gewoon brieven verstuurt naar klanten dat de zender indeling wijzigt....

[ Voor 76% gewijzigd door White_Collar op 28-04-2010 20:16 ]

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:44:
Sinds gisteren slecht beeld op analoog, ik kijken of er storingen zijn op de site van xms, niet het geval.
Staat er bij de tv dat de zenderindeling gewijzigd is/wordt.
Kunnen ze dat niet even bij hun klanten melden dat er zenders gewijzigd worden?
Lekker communicatief weer..... :(
Daar heb je een uitgebreid schrijven van ontvangen, inclusief folder ;)

GerkeP

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 22:09

msh

JacquesTrekhaak schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 08:14:
Even voor de analoog TV kijkers, wat mij gisteravond opviel was dat bij Ned.2 het beeld meerdere keren vastliep (blokjes), waarna het zichzelf weer hersteld. Daarna loopt het beeld tijdelijk achter op het geluid.. Het betreft regio Nijmegen. Helpdesk?
@JacquesTrekhaak, het valt mij ook al een tijdje op (ongeveer sinds maart inderdaad) dat er glitches zitten in het analoge tvsignaal van een halve seconde geen geluid waarbij het beeld even blokkerig wordt (ergens in de transportweg is dit 'analoge' signaal dus ook digitaal).
Dit op meerdere zenders (oa Ned3, NGC). Niet overdreven storend maar het geeft wel aan dat er ergens iets niet goed gaat sinds die tijd.
Ik vind het er meer uitzien als een soort bufferprobleem: op de analoge radio was enige tijd geleden ook een soortgelijk probleem (even een Mickey Mouse geluid en dan een halve seconde stilte, een aantal weken last van gehad) dat nadat ik het gemeld had, na een paar weken weer verdween. Kennelijk toch aan de centrale kant iets hersteld.
Ik woon in Utrecht. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat op 3 of meer plaatsen hetzelfde verschijnsel optreedt nadat er kennelijke werkzaamheden geweest zijn en dat dat probleem dan aan de kant van de abonnee ligt. Mijn DRG is wel warm maar niet heet (ongeveer zoals een laptopadapter).

• White_Collar
Hier het zelfde probleem. vermoedelijk lost het zich vanzelf op na het herindelen van de zenders.

Verwijderd

Ook ik hier in NIjmegen herken die beeld/geluid glitches op het analoge signaal. Afgelopen week meerdere keren gezien tijden voetbal-wedstrijden op Ned3.

Verwijderd

Op vele verzoeken is de wachtmuziek vanochtend gewijzigd op het nummer 088-5552555.Ik wist niet dat zo veel mensen een hekel hadden aan opensource wachtmuziek.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:52
pieterbas12 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:17:
Hier het zelfde probleem. vermoedelijk lost het zich vanzelf op na het herindelen van de zenders.
Bij mij is juist het probleem ontstaan NA het herindelen van de zenders. Ervoor nooit last van gehad. alhoewel last..., met de frequentie dat ik tv kijk.... Anyway, het valt me wel op ieg. Nah ja, eerst even een paar daagjes ertussenuit, kijken dan wel weer verder.

Hi Ha Hopjesvla

• denan
msh schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:44:
[...]
@JacquesTrekhaak, het valt mij ook al een tijdje op (ongeveer sinds maart inderdaad) dat er glitches zitten in het analoge tvsignaal van een halve seconde geen geluid waarbij het beeld even blokkerig wordt (ergens in de transportweg is dit 'analoge' signaal dus ook digitaal).
Dit op meerdere zenders (oa Ned3, NGC). Niet overdreven storend maar het geeft wel aan dat er ergens iets niet goed gaat sinds die tijd.
hmmm nou ik dit lees: sinds begin maart heb ik via de schotel regelmatig (elke 15-30 minuten) een 'glitch' op de standaard 10 (ned 1-veronica) zenders. Hierbij staat het beeld even stil en is alles blokkerig. Na 1-2 seconden loopt het weer verder. Wellicht heeft dit met elkaar te maken?

In Nijmegen staat namelijk een schotel headend.

• eymey
Hmmm, dat zou dus ook betekenen dat Glashart 'vroeger' (voor de herindeling) z'n signalen van een andere bron ontving?

• White_Collar
Hopjesvla79 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:28:
[...]

Bij mij is juist het probleem ontstaan NA het herindelen van de zenders. Ervoor nooit last van gehad. alhoewel last..., met de frequentie dat ik tv kijk.... Anyway, het valt me wel op ieg. Nah ja, eerst even een paar daagjes ertussenuit, kijken dan wel weer verder.
Ik zou er juist gelijk melding van maken. Hier thuis heb ik ook veel last van die blokjes.

• denan
eymey schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:51:
Hmmm, dat zou dus ook betekenen dat Glashart 'vroeger' (voor de herindeling) z'n signalen van een andere bron ontving?
Nee, in Nijmegen krijgt men nog steeds de signalen via het sat headend binnen. De herverdeling heeft puur te maken met de frequentieverdeling van de zenders. Eerder zou dit kunnen betekenen dat er iets mis is bij canaaldigitaal of de astra signalen.

Verwijderd

pieterbas12 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:16:
Er zijn gewoon brieven verstuurt naar klanten dat de zender indeling wijzigt....
Dat is waarschijnlijk dan dezelfde afdeling die ook de nieuwsbrieven verstuurd...... 8)7
Niet gezien,gehoord, of gelezen.
De enige die trouw blijft komen is de factuur, die wil ik wel wat vaker missen :+

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
denan schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:12:
[...]

Nee, in Nijmegen krijgt men nog steeds de signalen via het sat headend binnen. De herverdeling heeft puur te maken met de frequentieverdeling van de zenders. Eerder zou dit kunnen betekenen dat er iets mis is bij canaaldigitaal of de astra signalen.
Welke plaatsen krijgen via een sat headend de signalen binnen? En welke via de NOB (of technicolor)?

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Ik vraag me wel af hoe het verder gaat met EPG als Eurosport2 uit het analoge pakket verdwijnt (zoals in de genoemde brief geschreven staat) ... is er nog een andere zender die de EPG-informatie uitzendt?

Of is er inmiddels een mogelijkheid om ook van het digitale signaal de EPG-informatie uit te lezen & op te nemen?

• JacquesTrekhaak
msh schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:44:
[...]

Ik vind het er meer uitzien als een soort bufferprobleem: op de analoge radio was enige tijd geleden ook een soortgelijk probleem (even een Mickey Mouse geluid en dan een halve seconde stilte, een aantal weken last van gehad) dat nadat ik het gemeld had, na een paar weken weer verdween. Kennelijk toch aan de centrale kant iets hersteld.
Ik woon in Utrecht. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat op 3 of meer plaatsen hetzelfde verschijnsel optreedt nadat er kennelijke werkzaamheden geweest zijn en dat dat probleem dan aan de kant van de abonnee ligt. Mijn DRG is wel warm maar niet heet (ongeveer zoals een laptopadapter).
Ik heb e.e.a. teruggemeld aan de helpdesk. Kabel wisselen, DRG van de stroom halen willen allebei niet baten. Maar als nu blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem, zal het probleem wel dieper zitten... Maargoed, nu eerst Koninginnedag 8) !

• lantaarn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
Nog een XMS klant uit Nijmegen. Tv (analoog) geeft sinds enkele weken glitches. Storing gemeld in XMS winkel. Na drie!!! weken gebeld dat ik de zender frequentie moest aanpassen. Geen resultaat bleek dezelfde frequentie te zijn als ingesteld was. Op 18 mei zou er pas volgens een brief van XMS een frequentie verandering plaatsvinden. Helpdesk gebeld volgens hen is de splitter kapot en moet ik de tv kabel rechtstreeks in de XMS kast aansluiten. Geen resultaat ! Krijg de indruk dat men een standaard antwoord geeft en mij aan het lijntje houdt tot 18 mei. Intussen krijg ik niet waar ik voor betaal!
Zijn er meer mensen (6546) die deze ervaring hebben. Inmiddels geeft ook internet regelmatig de geest en haal ik nog geen 10de van de eerdere snelheid.

Verwijderd

@lantaarn,
Nijmegen 6545 hier.

Internet geen problemen :
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/799466292.png

Analoge TV wel regelmatig. Glitches gezien op Ned1 tm Ned3

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 13:21
Bij mij in Nijmegen 6537 hetzelfde: regelmatig kleine storingen in de analoge tv, internet is redelijk vlot.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/799606965.png ;)

• lantaarn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
Dank voor de reactie. Ik weet niet hoe een plaatje te plaatsen maar download hier 0,4Mb, upload timed out, ping 75Ms. Ga maar weer eens bellen.

Verwijderd

@Arjen B64: 524.54Mb/s is redelijk vlot ja:P

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 13:26

Thasaidon

If nothing goes right, go left

ArjenB64 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:48:
Bij mij in Nijmegen 6537 hetzelfde: regelmatig kleine storingen in de analoge tv, internet is redelijk vlot.

[afbeelding] ;)
Redelijk vlot zegt ie dan! 8)7 8)7 8)7 8)7
Dik 500MB!!!!!!
ik heb daar net een 10e van...
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/800160738.png
lantaarn schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 20:08:
Dank voor de reactie. Ik weet niet hoe een plaatje te plaatsen maar download hier 0,4Mb, upload timed out, ping 75Ms. Ga maar weer eens bellen.
Als je bij speedtest.net (dus niet speedtest.NL) je resultaat plaatje te zien krijgt, zie je aan de onderkant daarvan 2 "knoppen".
copy forum link en copy direct link.
Als je op "copy forum link" klikt en vervolgens hier in je bericht de paste doet, komt het helemaal goed.

Overigens is analoog hier wel (redelijk) goed. Ik heb alleen de "demper" die op mijn Genexis2 zat er tussenuit moeten trekken. Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk alleen maar DTV kijk.
Internet en telefonie zijn ook prima.

Enige probleem wat ik nu nog heb is dat SyFy en 13th Street het nog steeds niet doen (DTV Extra pakket).
Deze hebben het 3 dagen gedaan (vlak na de invoering van de nieuwe pakketten op 2 maart), maar daarna zijn ze op zwart gegaan.
En ik mis bij een aantal DTV zenders zoals Discovey Science enzo, nog steeds de ondetiteling.

De helpdesk bellen heeft geen zin, die zeggen dat het bekend is, maar er nog niets aan kunnen doen.
Op mijn vraag waarom het OT probleem niet op de storingspagina staat, zeggen ze dat ze het erop zullen zetten, maar het staat er nog steeds niet op.

Ik snap dat het allemaal "kinderziektes" zijn, maar het begint nu allemaal wel erg lang te duren...

[ Voor 65% gewijzigd door Thasaidon op 01-05-2010 09:13 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:55
denan schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:59:
[...]

hmmm nou ik dit lees: sinds begin maart heb ik via de schotel regelmatig (elke 15-30 minuten) een 'glitch' op de standaard 10 (ned 1-veronica) zenders. Hierbij staat het beeld even stil en is alles blokkerig. Na 1-2 seconden loopt het weer verder. Wellicht heeft dit met elkaar te maken?

In Nijmegen staat namelijk een schotel headend.
Dat is inderdaad erg toevallig....? Ik heb er namelijk ook last van en alleen op de Astra 1 icm met de zender aanbod wat Canaal digitaal aanbied. Bij alle andere zenders buiten hun pakket is me dat nog niet opgevallen.

De conclusie dat we hier waarschijnlijk uit kunnen trekken is dat dit dan niet aan XMS en/of aan Canaal digitaal ligt? Maar op het mediapark zelf?
Maar dan moet de rest van nederland hier ook last van hebben en niet alleen wij 3en.
Misschien dat het al mis gaat bij

PVoutput---->7335wp

• eymey
Mja, of het gaat dus mis in de SAT uplink naar de Astra toe. Want niet alle digitale en/of analoge TV netwerken maken gebruik van downstreams van de Astra als bron... volgens mij.

• JeroenWal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-10 21:59
marigo schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:04:
Het NIET binnen kunnen halen van email met bijlage's is een bekend probleem met sommige Genexis modems. Maak een afspraak met de helpdesk om het modem te laten vervangen.
Bedankt Marigo, dat moet het wezen. Ik vond ook jouw andere draadje:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1384122

Precies dezelfde klachten en alle andere oorzaken heb ik hier ook uitgesloten. Deze week maar eventjes bellen dan voor vervanging...

Nogmaals bedankt d:)b,

Dirk
Ik heb dus precies de zelfde problemen en wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik heb al diverse e-mails naar support@xmsnet.nl gestuurd en kreeg elke keer pas na een week of drie / vier antwoord.
Daarin stond onder andere mijn firewall en antivirus uitschakelen.
Dit heeft mijn probleem niet opgelost.
Ook heb ik de virus en spamblokkering via mijn xms uitgeschakeld en ook dat heeft niet geholpen.

Vandaag naar het xms huis hier in Veenendaal geweest en die konden mij ook niet helpen. ( Moest maar bellen met de helpdesk).

De helpdesk dus gebeld en krijg ik zo'n muts aan de telefoon die gewoon niet naar mijn verhaal luistert.
Ze zegt gewoon telkens hetzelfde ( ligt aan de instellingen van mijn e-mail client)
Er viel gewoon niet met haar te praten.

Hier op tweakers staan zat berichten dat in een aantal modems bugs zitten die de problemen veroorzaken maar daar wilde de helpdeskvrouw niet naar luisteren.

Yogoi of Denan kunnen jullie misschien iets voor mij betekenen?

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een probleem met mijn Amino 130.
Ik heb vanmorgen een software update gedaan en nu is de amino
de hele tjid aan het herstarten en geeft hij de melding Loading.

Ik heb de instructies van de website van xms opgevolgt door de
amino los te koppelen en drie uur met rust te laten.
Nou met veel tegenzin 3 uur lang maar wat anders gedaan en nu
geeft hij nog steeds de melding Loading.

Kan iemand mij helpen hiermee omdat de helpdesk op zaterdag
om vier gesloten was en op zondag een rustdag heeft.

Alvast bedankt.

• wiebo66
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:07:
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn Amino 130.
Ik heb vanmorgen een software update gedaan en nu is de amino
de hele tjid aan het herstarten en geeft hij de melding Loading.

Ik heb de instructies van de website van xms opgevolgt door de
amino los te koppelen en drie uur met rust te laten.
Nou met veel tegenzin 3 uur lang maar wat anders gedaan en nu
geeft hij nog steeds de melding Loading.

Kan iemand mij helpen hiermee omdat de helpdesk op zaterdag
om vier gesloten was en op zondag een rustdag heeft.

Alvast bedankt.
Ik heb ook wel eens gehad dat de setupbox bleef "hangen" ook een 130.
Ik heb toen het glasvezelmodem een kwartier van de stroom gehaald en toen waren de problemen over.
Succes!

Verwijderd

Ik zal het proberen.
Ik ga vannacht de hele tijd de modem van het stroom halen misschien
is het morgen dan voorbij en kan k morgen eredvisielive volgen:D

Thanks!!

Verwijderd

Helaas heeft het niet geholpen

Kan iemand anders helpen omdat de amino 130 nog steeds nu de melding loading
geeft

• denan
JeroenWal schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:52:
[...]
Ik heb dus precies de zelfde problemen en wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik heb al diverse e-mails naar support@xmsnet.nl gestuurd en kreeg elke keer pas na een week of drie / vier antwoord.
Daarin stond onder andere mijn firewall en antivirus uitschakelen.
Dit heeft mijn probleem niet opgelost.
Ook heb ik de virus en spamblokkering via mijn xms uitgeschakeld en ook dat heeft niet geholpen.
Zie denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

[ Voor 32% gewijzigd door denan op 03-05-2010 09:45 ]

• eymey
@Denan: wellicht weet JeroenWal wel van deze issues af... maar dan zal hij nog steeds via de servicedesk een nieuwe Genexis moeten zien te regelen. Als die niet verder komen dan het standaard "Het zal wel een dummy windows gebruiker waar van alles mis mee kan gaan dus we geven maar een paar 'dummy' oplossingen om er weer ff van af te zijn" riedeltje, dan kan hij nog lang bezig zijn....

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik wil nog even terugkomen op de problemen die ik ondervond met het digitale pluspakket van XMS. Ik vond het niet naar behoren werken en heb dit via een brief bij ze aangekaart.

XMS heeft keurig gereageerd, het XMS plus abbo stopgezet en ik heb over de 2 maanden dat ik het heb gehad restitutie gekregen. Al met al erg netjes afgehandeld allemaal :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• denan
eymey schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:30:
@Denan: wellicht weet JeroenWal wel van deze issues af... maar dan zal hij nog steeds via de servicedesk een nieuwe Genexis moeten zien te regelen. Als die niet verder komen dan het standaard "Het zal wel een dummy windows gebruiker waar van alles mis mee kan gaan dus we geven maar een paar 'dummy' oplossingen om er weer ff van af te zijn" riedeltje, dan kan hij nog lang bezig zijn....
Je zult als gebruiker altijd door de "dummy" oplossing heen moeten bij een helpdesk, zo werkt het nou eenmaal. Maar als hij kan aantonen dat dat al gedaan is (firewall/antivirus) en dat de bug symptomen nog steeds optreden dan kan hij daarnaar verwijzen en anders vragen of Yogoi er even naar wil kijken.

• Krizna
  • Laatst online: 04-11 18:01
Wilde schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:08:
Ik wil nog even terugkomen op de problemen die ik ondervond met het digitale pluspakket van XMS. Ik vond het niet naar behoren werken en heb dit via een brief bij ze aangekaart.

XMS heeft keurig gereageerd, het XMS plus abbo stopgezet en ik heb over de 2 maanden dat ik het heb gehad restitutie gekregen. Al met al erg netjes afgehandeld allemaal :)
Netjes. Ikzelf heb nog geen antwoord van XMS. Zelfde verhaal, maar dan over het hd-pakket.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 02:37
even een vraagje hier, kon het zo snel niet vinden en in Glasvezel in Deventer is de reactiesnelheid als dikke strond tegen de heuvel op :P

mijn vraag is: hoe zit het bij jullie met syfy, hier ligt ie er gewoon 24h per dag uit.
13th street doet het alleen 5 uur per dag, voor de rest is ie doet.

Zat laatst bij een vriendin van me in de binnenstad en daar doet ie ut wel gewoon (13th street dan)

Zelf woon ik aan het jordensplein, en de buren hebben voor de rest online en kpn dus daar kan ik het niet navragen.
Kabels liggen hier al sinds de bouw van de flat, abbo is sinds 5 weken en sinds 2 weken met thema zenders

who put a "stop payment" on my reality check

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:01
Dan toch maar weer even een semi-positief verhaaltje :)

Ongeveer 2 maanden geleden kreeg ik, uit het niets, een animo 110 thuis gestuurd en werd er 89E gefactureerd. Ik heb toen natuurlijk meteen de helpdesk gebeld. Blijkbaar stond er dat ik internet+radio+televisie had aangevraagd. Ik heb ze toen duidelijk gemaakt dat dit niet het geval was en dat ik alleen internet had aangevraagd. Alles zou worden geregeld. Enigste dat ik moest doen was de STB terugsturen. De factuur daarop netjes alles verekend en mijn 89E teruggekregen.
Vorige week kwam ik erachter dat xmsnet mij al 3 maanden lang 52,50E aan het factureren was voor internet+RTV.
Vandaag daarover de helpdesk gebeld. Na 15min, en wat zoekwerk aan de kant van xmsnet, was het resultaat dat ik inderdaad alleen maar internet had aangevraagd en dat ze al het teveel gefactureerde zullen verekenen.

Al met al ,tot nu toe, maar 2 keer bellen en iets van 20min van mijn tijd gekost om het allemaal weer recht te trekken. Veel sneller dan ik gewend ben van andere 'helpdesks'.

Het abbo dat ik had aangevraagd was: 1e 3 (kan ook 6 zijn) maanden gratis en daarna 14,95E/maand. Dit scheelt me dus zo'n 157E, natuurlijk verwacht ik wel dat ik daar later nog voor aan de telefoon moet hangen :)

Wat ik overigens vreemd vind is dat ik 52,50 moest betalen voor internet+RTV. Op het moment dat ik een internet abbonnement aanvroeg moest je namelijk voor internet+RTV, het eerste jaar, ongeveer 35E/maand betalen.

Jammer genoeg kan ik de aangepaste aanbiedingen voor patrimonium niet meer vinden op het internet :(
Het enigste wat daarover nog te vinden is, is het volgende:
Huurders van Patrimonium (en waarschijnlijk ook de VWS) die zich gedurende die komende 5 weken inschrijven (of al ingeschreven hebben) krijgen per maand 10,- euro korting op hun abonnement gedurende het gehele eerste abonnementsjaar.
Iemand toevallig nog ergens een screenshotje van veenendaal.opglasvezel.nl bewaard met daarop alle prijzen?

• JeroenWal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-10 21:59
eymey schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:30:
denan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:18:
[...]

Je zult als gebruiker altijd door de "dummy" oplossing heen moeten bij een helpdesk, zo werkt het nou eenmaal. Maar als hij kan aantonen dat dat al gedaan is (firewall/antivirus) en dat de bug symptomen nog steeds optreden dan kan hij daarnaar verwijzen en anders vragen of Yogoi er even naar wil kijken.
@Denan
Die tests heb ik al gedaan.
Text 1 doet het niet
Text 2 kan ik wel binnenhalen.

Ik heb al een berichtje naar Yogoi gestuurd gisteren maar nog geen reactie op gehad.

• 19william85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 13:35
Ik heb sinds vanmiddag echt last van slechte beeld (analoog) in Soesterberg. Het was hiervoor al wat dat ik zo nu en dan wat blokjes zag, maar nu zit er echt dikke ruis (sneeuw) doorheen. Beide tv's hebben er last van.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

• boswandeling
Caelorum schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:50:
Dan toch maar weer even een semi-positief verhaaltje :)

Ongeveer 2 maanden geleden kreeg ik, uit het niets, een animo 110 thuis gestuurd en werd er 89E gefactureerd. Ik heb toen natuurlijk meteen de helpdesk gebeld. Blijkbaar stond er dat ik internet+radio+televisie had aangevraagd. Ik heb ze toen duidelijk gemaakt dat dit niet het geval was en dat ik alleen internet had aangevraagd. Alles zou worden geregeld. Enigste dat ik moest doen was de STB terugsturen. De factuur daarop netjes alles verekend en mijn 89E teruggekregen.
Vorige week kwam ik erachter dat xmsnet mij al 3 maanden lang 52,50E aan het factureren was voor internet+RTV.
Vandaag daarover de helpdesk gebeld. Na 15min, en wat zoekwerk aan de kant van xmsnet, was het resultaat dat ik inderdaad alleen maar internet had aangevraagd en dat ze al het teveel gefactureerde zullen verekenen.

Al met al ,tot nu toe, maar 2 keer bellen en iets van 20min van mijn tijd gekost om het allemaal weer recht te trekken. Veel sneller dan ik gewend ben van andere 'helpdesks'.

Het abbo dat ik had aangevraagd was: 1e 3 (kan ook 6 zijn) maanden gratis en daarna 14,95E/maand. Dit scheelt me dus zo'n 157E, natuurlijk verwacht ik wel dat ik daar later nog voor aan de telefoon moet hangen :)

Wat ik overigens vreemd vind is dat ik 52,50 moest betalen voor internet+RTV. Op het moment dat ik een internet abbonnement aanvroeg moest je namelijk voor internet+RTV, het eerste jaar, ongeveer 35E/maand betalen.

Jammer genoeg kan ik de aangepaste aanbiedingen voor patrimonium niet meer vinden op het internet :(
Het enigste wat daarover nog te vinden is, is het volgende:

[...]

Iemand toevallig nog ergens een screenshotje van veenendaal.opglasvezel.nl bewaard met daarop alle prijzen?
Administratief is het een teringzooitje daar, je moet echt al je facturen goed in de gaten houden, daar kan je echt op verdienen.

Eind maart heb ik usenet toegang via xmsnet aangvraagd 25 mbit maar dat was een foutje want ik moest 100 mbit hebben. Ik dat aangevinkt en ja hoor binnen een aantal minuten had ik 100 mbit usenet. Krijg ik later een factuur met daarop gefactureerd, 25 mbit en 100 mbit. Kan gebeuren. Ik bellen en zou gecrediteerd worden op het volgende factuur. Goed midden April besloot ik toch om niet verder te gaan met usenet via xmsnet en heb ik het opgezegt. Er staat ook netjes bij "Mijn XMSnet" dat de dienst 01-05-2010 zou worden opgeheven. Kreeg ik de volgende factuur: Geen creditnota van die 25 mbit usenet toegang. En 100 mbit usenet gefactureerd voor de maand juni, oftewel. 01-05-2010 tot 01-06-2010. Terwijl ik half April al opzeg en er DUIDELIJK staat dat ik 01-05-2010 geen usenet toegang meer zou hebben.

Dan moet je dus weer bellen. Ik ben deels weg gegaan bij ziggo voor dit soort praktijken. Maar het is tegenwoordig zo dat het heel normaal is, soms denk ik zelfs dat dit gewoon een beleidsvoering is, er zijn zat mensen die domweg hun facturen automatisch laten afschrijven en er niet naar omkijken. Dat zijn dan ook weer mensen die als ze erachter komen het erbij laten zitten omdat het zoveel uitzoekwerk zou gaan worden.

Dus houdt a.u.b. je facturen in de gaten.

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 23:49
Ik maak gebruik van XMS glasvezel in Zeewolde.

Begin maart wilde ik mijn 50mbit abbo upgraden naar 100mbit, dit netjes via de site gedaan, maar zou pas per 1 april actief worden. Nog even de helpdesk gebeld of dat eerder kon (had wat meer bandbreedte nodig voor m'n werk), maar dat kon absoluut niet. Begin april nog geen 100mbit, staat niets op de site, nog maar eens bellen. Ze hadden niets in hun administratie staan, dus of ik het nog eens opnieuw wilde aanvragen, dit opnieuw gedaan en nu werd het wel direct actief. De rest van april netjes genoten van een 100mbit verbinding.

Afgelopen weekend niet achter de computer gezeten (vrij uniek voor mij ;-) en vandaag kwam ik er achter dan mijn verbinding weer 'gecapped' wordt op 50mbit. Op de site staat netjes dat ik 100mbit moet hebben, dus ik maar weer eens bellen met de helpdesk. In het 'systeem' staat dat ik 100mbit moet hebben en of ik het EHBO pdfje op hun site even wil doorlopen en de screenshots wil opsturen. MAAR dan moet ik wel even de router ertussen uithalen, kan je leuk een enorme bak naar beneden slepen met een 30" scherm zodat je erg onhandig kan gaan testen, terwijl je van tevoren al weet dat het daar toch echt niet aan ligt. Ik vind het bijzonder dat de snelheid opeens is terug gesprongen naar de snelheid van het langzamere abbo. Maar nee je klanten aan het werk zetten ipv. even goed zoeken aan de kant waar het probleem zit...

• denan
19william85 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:25:
Ik heb sinds vanmiddag echt last van slechte beeld (analoog) in Soesterberg. Het was hiervoor al wat dat ik zo nu en dan wat blokjes zag, maar nu zit er echt dikke ruis (sneeuw) doorheen. Beide tv's hebben er last van.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Dikke ruis=probleempje met je coax kabel. Check je kabels eens en haal je dvdspeler eens uit je tv (kan zijn dat die stuk is gegaan en nu op alle frequenties een storend signaal doorgeeft).
Cergorach schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:44:
Afgelopen weekend niet achter de computer gezeten (vrij uniek voor mij ;-) en vandaag kwam ik er achter dan mijn verbinding weer 'gecapped' wordt op 50mbit. Op de site staat netjes dat ik 100mbit moet hebben, dus ik maar weer eens bellen met de helpdesk. In het 'systeem' staat dat ik 100mbit moet hebben en of ik het EHBO pdfje op hun site even wil doorlopen en de screenshots wil opsturen. MAAR dan moet ik wel even de router ertussen uithalen, kan je leuk een enorme bak naar beneden slepen met een 30" scherm zodat je erg onhandig kan gaan testen, terwijl je van tevoren al weet dat het daar toch echt niet aan ligt. Ik vind het bijzonder dat de snelheid opeens is terug gesprongen naar de snelheid van het langzamere abbo. Maar nee je klanten aan het werk zetten ipv. even goed zoeken aan de kant waar het probleem zit...
1-je router er tussenuit halen is gewoon een kwestie van de netwerkkabel uit je router halen en in je glasvezelswitch stoppen. Lijkt me niet nodig om daarvoor je hele computer te verslepen. Als je een wireless router hebt kan ik me helemaal voorstellen dat ze liever hebben dat je hem direct aansluit, er is teveel wat dat signaal kan verstoren.
2-Het lijkt me een redelijk normale gang van zaken dat een helpdesk een klant vraagt zaken uit te zoeken. Je zult daarvoor vast wat werk moeten verzetten.. maar je wilt je probleem toch ook oplossen? Verder is het logisch dat ze je eerst naar de pdfje verwijzen... het aantal snelheidsstoringen wat bij de provider lag is op twee handen te tellen. Alle andere snelheidsklachten (laatste keer dat ik dat bekeek waren dat er 800+) lagen in het klantdomein.Maar ja.. als jij liever een helpdesker aan het werk zet ipv eerst zelf goed te zoeken waar je probleem kan zitten.. O-)

• tyfoon_2
Vorige week in Hilversum Zuid XMS aangevraagd. Glas ligt met een dummy modem in de meterkast. Volgens XMS moet nu eerst een aannemer komen om het modem te monteren.

Iemand enig idee hoeveel tijd daar overheen gaat?

• 19william85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 13:35
[b]denan schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:09:[/b

Dikke ruis=probleempje met je coax kabel. Check je kabels eens en haal je dvdspeler eens uit je tv (kan zijn dat die stuk is gegaan en nu op alle frequenties een storend signaal doorgeeft.
Dat is niet het geval aangezien ik het op beide tv's ineens heb. Hiervoor was het beeld redelijk goed te noemen.Ook heb ik geen dvdspeler in de tv zitten dus ook hier kan het probleem niet vandaan komen. Heb tevens mijn splitter nagekeken omdat hier signaal gesplits wordt. Maar ook hier lijkt het me sterk dat het probleem zit. Zal straks hem eens direct aansluiten om te kijken of het beeld dan nog slecht is.

• Luuk1983
19william85 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:41:
[...]

Dat is niet het geval aangezien ik het op beide tv's ineens heb. Hiervoor was het beeld redelijk goed te noemen.Ook heb ik geen dvdspeler in de tv zitten dus ook hier kan het probleem niet vandaan komen. Heb tevens mijn splitter nagekeken omdat hier signaal gesplits wordt. Maar ook hier lijkt het me sterk dat het probleem zit. Zal straks hem eens direct aansluiten om te kijken of het beeld dan nog slecht is.
Splitters kunnen wel degelijk ineens brak worden. Maar ervaring leert mij dat je altijd ALLES moet uitsluiten, ook de onwaarschijnlijke mogelijkheden, zoals dingen die altijd goed gewerkt hebben en het ineens niet meer doen. Routers kunnen brak worden, splitters kunnen brak worden, adapters kunnen kapot gaat etc. Noem maar op. Dat de kabel fysiek brak wordt is dan weer wat onwaarschijnlijker, maar is alleen uit te sluiten door te testen.

• denan
Luuk1983 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:06:
kapot gaat etc. Noem maar op. Dat de kabel fysiek brak wordt is dan weer wat onwaarschijnlijker, maar is alleen uit te sluiten door te testen.
Ik heb ook wel eens lopen schelden op de kwaliteit van mijn televisieleverancier.. terwijl na wat checks bleek dat het loslopende konijn de kabels als knaagstok had gebruikt :)

• eymey
Haha, hier ook zo'n loslopend konijn. Achter alle meubels die enigszins van de muur af staan (bv. het audio/video meubel) zitten plankjes gemonteerd en om alle kabels zitten van die kabelverslinders. Op de één of andere manier vinden ze het niet meer interessant wanneer er hard plastic omheen zit.

edit:
http://www.glasvezel.nu/n...n-rtl-op-glashart-decoder

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 04-05-2010 14:16 ]

• denan
glasvezel OT: Jammer alleen dat rtlgemist voor de populaire streams geld is gaan vragen... Zelfs via hun webinterface. En laat ik nou uit principe weigeren om 1 euro te betalen voor een stream op een website vol reclame.. die ze vooraf en tussendoor ook nog eens onderbreken met reclame :P (ow.. en nog vaak 30-60 seconden stokt tijdens het spitsuur tussen 19:00 en 21:30!)

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 23:49
1-je router er tussenuit halen is gewoon een kwestie van de netwerkkabel uit je router halen en in je glasvezelswitch stoppen. Lijkt me niet nodig om daarvoor je hele computer te verslepen. Als je een wireless router hebt kan ik me helemaal voorstellen dat ze liever hebben dat je hem direct aansluit, er is teveel wat dat signaal kan verstoren.
2-Het lijkt me een redelijk normale gang van zaken dat een helpdesk een klant vraagt zaken uit te zoeken. Je zult daarvoor vast wat werk moeten verzetten.. maar je wilt je probleem toch ook oplossen? Verder is het logisch dat ze je eerst naar de pdfje verwijzen... het aantal snelheidsstoringen wat bij de provider lag is op twee handen te tellen. Alle andere snelheidsklachten (laatste keer dat ik dat bekeek waren dat er 800+) lagen in het klantdomein.Maar ja.. als jij liever een helpdesker aan het werk zet ipv eerst zelf goed te zoeken waar je probleem kan zitten.. O-)
1- Ze willen dat je ook een korte kabel (<2m) gebruikt en willen ook dat je een andere kabel gebruikt. Verder heb je geen idee hou het netwerk er in mijn huis uitziet.
2- Ik heb zelf ook op de helpdesk gezeten en bij een hoop klanten moet je inderdaad dergelijke problemen doorlopen om een klant fout uit te sluiten. Maar dat betekent dat ze ook wel een beetje mogen nadenken bij zo een helpdesk en dat gebeurt momenteel gewoon niet, ze lopen blind de voorgeschreven stappen door. Ze hebben twee abbo's 50mbit en 100mbit, 100mbit heeft voor 1 mei prima gewerkt, na 1 mei opeens nog maar 50mbit down. Bij mij gaat er dan een belletje rinkelen, dat zou het ook moeten doen bij de XMS helpdesk.

Toen glasvezel werd neergelegd duurde het uren voordat je weer een verbinding had met het netwerk als je er een ander stukje hardware achter hing, soms moest je zelfs de modem nog eens uit/aan zetten voordat het werkte. Volgens de helpdesk zou dat nu binnen een uur moeten werken en als dat niet zo was als nog de modem uit/aan zetten. De realiteit is dat ik nu gewoon de router eruit kan trekken, een andere PC aan sluiten en heb direct verbinding, als ik daar weer de kabel uit trek en hem terug douw in de router heb ik op m'n netwerk ook weer verbinding. Natuurlijk is dat super fijn, maar communiceert XMS dergelijke wijzigingen niet door, kennelijk is de helpdesk daar ook niet van op de hoogte. Tel daar bij op mijn ervaring met het wijzigen van mijn abbo, dan kom ik tot de conclusie dat ik niet heel veel vertrouwen heb in XMS als er wat gewijzigd moet worden of als er 'plotseling' een storing is.
Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.